Az autóipar egy gigantikus piac, melyben fénysebességgel terjednek a jó és rossz hírek (utóbbiak még gyorsabban). Bárhol bármi apróság történik, ami akár csak nyomokban is utalhat a későbbi változásokra, azt azonnal szájukra veszik az elemzők és a stratégák. Semmi nem marad rejtve, és meglepő módon sokszor be is jön a prognózis, tudják, nem zörög a haraszt...
Legújabban a General Motors kőfejű vezetősége által lényegében meggyilkolt, néhai Saab körül alakult ki a susmus. A patinás svéd márkával nem tudta a GM megtenni azt, amit a Ford a Volvóval, így tavaly decemberben hivatalosan is csődöt jelentettek. Minden tárgyalás megszakadt a kínai befektetőkkel, miután a GM nem volt hajlandó átadni az általuk szupertitkosnak tartott technológiát és Opel-platformokat a leendő konkurensnek.(Lényegében csak a SAIC, a GM kínai stratégiai partnere jöhetett volna szóba, ők azonban - érthető okokból - nem tolakodtak nagyon azért, amihez amúgy is hozzáférnek.)
Svédországból azonban újabb hírek érkeznek. Hans Bergqvisttel és Anne-Marie Pouteaux-val, a Saab csődbiztosaival két csoport is felvette a kapcsolatot. Az egyik a Mahindra, akiket Lars Carlstrom képvisel. Carlstrom trükkös fiú, a rossz hírű orosz milliárdossal, Vladimir Antonovval való közös múltja miatt (ő is érdeklődött annak idején a Saab iránt, de valami miatt megszakították vele a tárgyalásokat) nem indul sok eséllyel.
A másik érdeklődő a misztikus török-csoport, akik mögött állítólag maga a török állam áll. Sajnos szó sincs azonban márkamegmentésről vagy feltámasztásról, a hiénáknak leginkább a gyártósorokra, gépekre ill. a gyártási kapacitásra fáj a foguk. Utóbbi viszont olyan-amilyen esélyt jelenthetne a néhai Saab munkásainak arra, hogy ismét munkát találjanak.
Várjuk a fejleményeket.