Egyszer úgyis megcsinállak!

  2011. december 04. - papptibi Címkék: totalcar flotta suzuki ablakmosó baleno

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Azt hiszem, végleg szertefoszlott a gondos osztrák tulaj imidzs, mióta megvan a háromajtós, ausztriai származású Balenónk. Már régóta tartogatom a képet például az autó légszűrőjéről, hogy egyszer berakjam egy posztba. Ezt rögtön cseréltem, amikor megláttam, gondolom nem kell magyaráznom, miért.

Ennyit a gondos osztrák autótulajokról

Ez nem picit szürke, ez gyakorlatilag fekete. És ami nem látszik, a redők között masszívan állt a por és mindenek a tetejébe ott egy méhecske múmia. A gondos osztrák tulaj a sárvédőívek kilakatoltatásánál sem végeztetett jó munkát. Repedezik a gitten a festék. Na és?! Nem mintha ennyiért minőséget várnék... de miért kellett gégecsőbe bújtatni a gyújtókábeleket?!

Hogy miért itt kezdem? Azt hiszem, életemben még nem tapasztaltam ekkora trógerságot, mint most.

A Balenón eleve nem működött a hátsó ablakmosó. Ez egy ilyen ferdehátúnál latyakos időben gáz. Pedig a szivattyú hallhatóan dolgozik, ha nyomjuk a gombot az ablaktörlő bajuszkapcsolója végén.

Hogy miért álltam neki pont most, amikor nulla fok van? Mert hirtelen beütött a krach. Az első is megszűnt működni. A tünet hasonló: motor zúg, kis spricc, aztán semmi.
Már régóta halogattam a szétszedését, mert tudtam, hogy az ablakmosó tartály a sárvédő alatt, a kerékjárati dob mögött lakik. Tényleg szellemes elhelyezés, már tizenéve divat. Számos előnye van, bár még nem jöttem rá, hogy mi. Több hely a motortérben? Még ennél is több? Szerintem egy kisebb V6-os is beférne, ha nem is ennyire szellősen. Hát akkor meg?

A kerékjárati dob és a sárfogó előbb leugrik. Visszaszereléshez inkább leveszem a kereket

Oké, persze van előnye, a gyár szempontjából. Például gyorsul a gyártás. Sőt, az egész autó összeszerelését kezdhetik úgy, hogy felhelyeznek a futószalagra egy ablakmosótartályt, majd egyszerűen köré építhetik az autót.

A mai autókon már egészen extrém módon zegzugos tartályokat építenek a sárvédő mögé, úgy, hogy a sárvédőt is le kell szedni, ha valami baj van vele. Emlékszem, az utolsó szériás Opel Omega esetében a xenonos változatokon az első lökhárító mögött volt az ablakmosó tartály, gyakorlatilag az autó teljes szélességében. Egy balesetnél már az ablakmosó folyadék is komoly tétel volt, ha jól emlékszem, vagy tíz liter fért bele.

Kellemesen elrejtve. Igazából hálás lehetek, hogy nem kellett a lökhárítót és a sárvédőt leszerelnem

Ehhez képest hálát adhatok az égnek, hogy a kereket tökig elfordítva hozzáférhetek a tartályhoz. Igaz, előtte le kellett szedni a kerékjárati dobot, meg a sárfogót. Mindez egyszerű, ha az ember egy csápos emelővel felemelheti a kocsit egy fűtött műhelyben, de nekem ezek közül egyik sem áll a rendelkezésemre. Mindegy, valahogy megoldottam, sőt, visszafelé is.

SAM 2158

A Baleno ablakmosó rendszer egyszerű. Van egy tartály, amelyben két szivattyú csücsül alul, mindegyiktől megy egy-egy cső megy a megfelelő irányba. Persze a csöveken nem látszik, hogy áramlik-e benne a folyadék, vagy áll, mert nincs benne buborék. Szerencsére vannak benne csatlakozók, ha az ember széthúzza, egyértelműen látszik, vajon a szivattyú környékén van-e a baj.

A feleségem nyomkodta, húzkodta, én meg figyeltem. Először a hátsó csövét húztam szét, és jött belőle. Akkor a szivattyú jó. Gondoltam, egy próbát megér az első is, sőt, ennek szét sem húztam a csövét, mert érdekelt, mitől van ez a kis spricc az elején, utána meg a semmi.

Ööö, hát, igen, én a kerékjáratnál térdelek, és fentről dől a nyakamba a víz. A motorházfedél ugyanis közben nyitva volt, és láss csodát, jön a víz a spricniken. Lehet, hogy más baja van az elsőnek, mint a hátsónak?

Nézzük csak, merre megy a cső? Most nézem, hogy meglepően hosszú darab megy a rugótornyon lévő fültől a fedélre. Amikor lecsukom, a motorházfedél a pereme alá gyűri. Aha. De miért? Ja, hogy kiugrott az egyik rögzítési pontból a cső, ami úgy tűnik, ezt hivatott meggátolni. Visszarakom, és bekukucskálok, mi történik, ha lecsukom a fedelet. Láss csodát, a cső szépen összetekeredik, mint egy jóllakott kígyó az emésztéshez.

Kiugrott a helyéről, ez volt a baj

Egyes probléma tehát kipipálva. Az persze bosszantó, hogy ehhez nem kellett volna szétborítani semmit, csak visszapasszítani az átkozott csövet a helyére.

De hova lesz a víz? Benézek a sárvédő alá, és látom, hogy a cső folytatása egybe van nyalábolva egy kifli vastagságú kábelköteggel, ami elvész a doblemez egyik nyílásában. Mindegy, nézzük, hová tűnik a folyadék! Megkértem a feleségemet, hogy nyomja a gombot kifulladásig, ennyi már nem tűnik el nyomtalanul. Hát nem is.

És megjött a hátra indult ablakmosó folyadék

Oké, hogy maga alá csinál, de vajon miért? Elkezdtem nézegetni a harmadik ajtó környékén, hol jut át a cső a karosszériából. Találomra lehúzom a bal oldali gumihernyót, és mi néz ki belőle? Egy elvágott csővég.

A baj az, hogy a másik vége nem látszik bent a lukban. Ez nagy baj. Nem értem, hogy miért kellett elvágni, mert a gyári szerelési rajzok szerint itt egy széthúzható csatlakozó van, pont arra az esetre, ha netán le kéne szedni a csomagtérajtót. Na mindegy, ebből már nem jön jól ki a gondos osztrák tulaj.

 

Sajnos hiába van meg a Baleno szerelési könyve, abból lehetetlen kideríteni, vajon merrefelé megy hátra az az átkozott cső. Ehhez gyakorlatilag szét kellene borítani a műszerfal alját, valószínűleg felszedni a padlókárpitot, illetve hátrafelé haladva esetleg az oldalsó műanyag paneleket is. De ha jót akarok magamnak, simán befűzök egy új csövet, és kész, bár az sem járna kevesebb bontással.

Na, erre most nem vagyok hajlandó. Hideg van, ott egye meg a fene a hátsó ablakmosót. Majd a latyak nedvesít, a lapát meg töröl. Beszereztem pár új patentot a kerékjárati dobhoz – szétszereléskor sérültek – és összeraktam a francba az egészet. Tavasszal szétszedlek Baleno, meglásd, csorog még itt ablakmosó a hátsó üvegre, azt az osztrák mindenségit.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr783434344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Harkov 2011.12.04. 10:08:24

Ez szép meló lesz!Mindig is imádtam az ilyen dolgokat egy filléres és bosszantó hiba miatt szétszedni az egész autót.
Levehették a hátsó ajtót és nem dugták vissza a csatlakozót?
Gondos osztrák tulaj...:-)

ben1988 2011.12.04. 10:13:46

Lattam mar par osztrak import autot, mindegyikben iszonyatos kosz es buz volt. 2 kombi 10-11 eves mitsu galantban is tragyat meg szalmat hurcoltak. Telekarcolva, megnyomkodva, radio kitepve, kapcsolok letorve, stb. Igenytelenek a regebbi autokkal mondjuk nem csoda mert ertekuk kb. semmi. Sokuknak egy 10 eves auto mar roncs kategoria. Erdekessegkent pont a burgenlandi autok a leglelakottabbak. Na meg ott vannak a torokok es egyebek is, azok sem hiresek az igenyessegukrol. Viszont az osszes auto futomuve szinte hibatlan az itthoniakehoz kepest. Meg ki lehet azert fogni nagyon szep allapotu autokat is.

Dömsödi fanclub 2011.12.04. 10:14:10

"Nem mintha ennyiért minőséget várnék... de miért kellett gégecsőbe bújtatni a gyújtókábeleket?!"

Ezt most viccbôl kérdezed, vagy tényleg ennyire hülye vagy az autókhoz?

Epercsibe 2011.12.04. 10:24:55

Az első ablakmosó szinte mindig a motorháztető átvezetésnél dugul, minden autónál. Következőnek gondolom ott kezded Te is. Velem is ugyan ez történt évekkel ezelőtt, nézegettem mindenhol és persze csak a cső tört meg. Azóta ott kezdem az átnézést ha baj van.

A hátsó az nagyon tré, ilyet autóval ember nem csinál. Bár lehet hogy mégiscsak szétcsúszott ? Akkor ott kellene valahol lennie a végének. Egy egy karmos kiszedő talán segítene, mielőtt nagyon szétszeded. A nagyobb gáz inkább az, hogy eddig a lé a küszöbbe folyt be. Lehet hogy némi üregvédő nem árt majd neki.

tlantos 2011.12.04. 10:30:43

Gondolom nagyjabol ugyanott megy a cso, mint a Swiftben. Elvegre rokonok.
Ha szerencsed van, eleg a C oszlopnal bondani a burkolatot, es mar meg is fogod talalni a becsuszott veget.
Utana amugy lemegy a padlokarpot ala termeszetesen, es a kabelkoteggel egyutt talalhato.

LBL 2011.12.04. 10:34:26

"Az autókat úgy készülnek, hogy felraknak a szerelőszalagra egy ablakmosótartályt"

Van az ilyen hibák ellen orvosság: el kell olvasni, amit leír az ember. Lelkierő kérdése, nem megoldhatatlan... :)

foolproof 2011.12.04. 10:36:04

Nahát, a wannabe-fritzek is kókányolnak? Ki hitte volna, Tibi, te meg nézd meg a jövőévi regadó-táblát, szerintem ennyi pénzért már lassan ótót lehet majd venni:-)

dennisthemenace 2011.12.04. 10:37:33

Miért tizenkét éve divat az ablakmosótartályt a sárvédo alá tenni?
A Fiat Argentán 1981-ben már ott volt.

ZsZ 2011.12.04. 10:41:37

Azért gyanítom, a kinti trógerek legolcsóbb hulladéka kerül be hozzánk, amit kinn már nem hajlandó megvenni senki, mert annyira össze vannak kókányolva.
Szóval az itthoni mintavételezés az osztrák tulajokról nem feltétlen reprezentatív.
Persze, az is benne van, hogy az autó használati tárgy, nem is értenek hozzá, a szervizben meg vendégmunkások dolgoznak éhbérért :)

Harkov 2011.12.04. 10:53:30

@ZsZ:
Igazad van.Meg ott egy ilyen kategóriájú korú és márkájú autó semmit nem ér.
Apámnak tavaly vettünk egy 99-es Passat-tot.Az autó kint állt méteres hó alatt a ház előtt. 2 óra alatt ástam ki.A garázsban pedig volt hely de kérdésemre, hogy miért nem állt be csak annyit felelet a tulaj:újonnan vettem de még soha nem álltam be vele miért tegyem ezt 11 éves korában?Ő a kocsi akkori árát kevesebb mint 2! hónap alatt kereste meg!
Az autó belseje még a hazai viszonyokhoz képest is lelakott volt viszont a futóműben minden alkarész eredeti !(197 ezer kilométer után)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.12.04. 10:53:56

A sógorok sosem voltak különösebben igényes autótulajdonosok.

jujdejo 2011.12.04. 11:00:35

Nekem a kombi elsö focusnál szakadt meg a csö a csomagtérajtónál, folyt is, az hamar meg lett oldva, de a Traficnal 2 évesen valamilyen okból kifolyólag nem spriccelt a jobb oldali düzni...na ott volt matatás egy csomó, míg rájöttem hogy egy icipici lyuk van a csövön emiatt szökik a folyadék és a nyomás...persze szevizben csak csóválják a fejüket ilyen problémákra...külön a csövet nem lehetett rendelni...ezert nagy nehezen talaltam valami hasonlo sövet, picit veknyabb, ezert nagyobb a nyomas, ami nem gond mivel autopalyan eddig nem locsolt rendesen. Ráment egy délutánom, de megcsináltam:-). Ma aszem szétszedem a focus Müszerfalát, múltkor kiégett egy izzó, szétkaptam, összeraktam, azóta nem megy a kijelzö mögött az izzó...

bajan 2011.12.04. 11:07:49

Poszt a semmiről.

Essünk neki és szedjük szét, majd jöjjünk rá, hogy csak a cső csúszott ki a tartóból ezért megtörik...

Most komolyan, ez már annyira amatőr házi barkács szint, hogy szégyellném leírni.

A ténylegesen problémás részt meg hagyjuk a fenébe mert az bonyolult.

Az osztrák meg egy tróger mert a trágyahordó autójának karbantartására nem költ, hogy aztán fillérekért eladja a magyarnak.

Ez mind olyan szép.

Szasza A2 2011.12.04. 11:24:03

Urak, az még senkinek nem jutott eszébe, hogy az a cső egyszerűen eltörött? Felnyitod a csomagtartót, az átvezetőben meg szépen meghajlik a cső, és egy idő után eltörik. A másik vége, ami jelen esetben nincs meg, meg visszacsúszik a kaszniba. De említhetném az ajtóknál (főleg a hátsóknál) a vezetékeket, a sok nyitogatástól előbb utóbb eltörik. Nem működik a kp.zár, hangszóró, sorolhatnám...Napi szinten javítunk ilyeneket.

Tomi1973Wien 2011.12.04. 11:24:50

naja... az elso osztrak tulaj altalaban gondos, szervizeltet, vigyaz a kocsijara, a masodik tulaj (vagy kb. 3-5ev elteltevel az elso) ritkitja a szervizlatogatasokat, a kocsi atkerul markaszervizbol maszek szervizeshez, a 3ik tulaj (vagy 7ev utan) már csak a kotelezo eves vizsganal lat szakit, akik ugy-ahogy oszedobjak, es mehet rá a vizsga.....

m20b25 2011.12.04. 11:41:05

Papp Tibi:

Én a múlt héten hétvégén szedtem szét a swiftet. Nem tudom, pontosan milyen a baleno bele de a swift nem veszélyes:

A vezetőoldali ajtóról leveszed a patentos belépőt és ki tudod bontani a kárpitit. Ott megy alatta a kábelköteg és az ablakmosó csöve. Ez megy végig hátra, tehát a hátsó ajtó (helyén) is ugyanez. A kasztniba a hátsó ülés alatt megy be. Az is könnyen kiszedhető. Nézd meg, nem vészes. A hátsó ajtóba pedig a csomagtartóban lévő bal panelhez kell bekukkantani. Ott megy felfele.
Sok sikert!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.12.04. 11:46:44

"...felhelyeznek a futószalagra egy ablakmosótartályt, majd egyszerűen köré építhetik az autót."

Ezt megcáfolnám, általában a fűtés/klíma konzollal kezdenek és aköré építenek.

XJS · http://www.ae86.hu 2011.12.04. 11:54:14

@bajan: futott muhely es emelo utan sirni "tokig" kiforditott kerek miatt osi xxxxx szokas, nem tudtad? :) Kulonben is, igy legalabb 6-8-10e ft-ot sporolt a (marka)szervizen, es raadasul meg trogerosztrakozhatott is egyet, fizetesert. Az autosujsagiro az elet csaszara, ezt Karotta ota tudjuk.
Meg sok ilyen hazibarkacs-kokany cikket, hajra!

dennisthemenace 2011.12.04. 12:20:12

@ZsZ: Ezt a hulyeséget illene már elfelejteni:
A vendégmunkások nem dolgoznak éhbérért. Akik éhbérért dolgoznak, azok a hulye magyarok a saját országukban. Pont

Gott in Frankreich 2011.12.04. 12:38:29

@m20b25: Itt szerintem kivul megy a cso, a kuszob alatt. Legalabbis ha belul menne, a galeriaban lathato csopogo kuszobos kep eleg durva lenne, mert azt jelentene, hogy egyutt azik a padlolemez, a karpit, es az elektronika (!) plusz az egesz cucc meg ki is tud folyni valahol.
Tanulsag: pusztan attol, hogy letorrentezett egy PDFet, meg senkibol nem lett autoszerelo.

megint 2011.12.04. 12:41:57

dennisthemencace, dehogynem, az osztrákoknak az éhbér, ennyi pénzért csak a vendégmunkás mosogat nekik 12 órában. Pont.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.04. 12:43:05

Náluk ez olyan mint nálunk a parasztbicikli.
Nem számít hogy rozsdás a váz amig nem lapos a gumi addig mennek vele.
Ha a kedves Totalcaros autós újságírok ,mondjuk Ferrarit,Porschét hoznának be rendes áron akkor biztos nem szidnák az osztrák tulajdonosokat.:-))))

tiamin 2011.12.04. 12:55:04

XJS, és bajan igazat szólt!

Az osztrák a tróger gci, mert ő nem csinálta meg az utolsó autóján a hátsó ablakmosót, és volt pofája így eladni, ráadásul pénzért!
Közben meg hónapok óta megvan a hiba, csak "szartunk" rá. Most, mikor jó lenne használni, akkor ugyan bántotta a probléma, de nem annyira, hogy amikor meglátta a hiba okát, azaz, hogy csak a cső csúszott szét/szakad el, akkor azt kicserélje, megcsinálja, nem.
Egyszerűbb a hidegre fogni, meg a tetves osztrákokra, hogy nem szán rá 2-3 órát,vagy egy kis pénzt, és viszi szervizbe, ha már fázik a keze (és nincs is csáposa, ugye).
Inkább vár tavaszig(?), és folyatja a folyadékot a küszöbbe inkább, bár filléres szar probléma.
De az osztrákok a szemetek, amiért nem figyelnek oda az autójukra...
Te vagy a TRÓGER Tibi! Tudod mi a baja, 100 Ft költségből egy délelőtt meg lehet(ne) csinálni, és mégis szarsz rá!

butschq 2011.12.04. 13:05:16

szerintem meg, mint ahogy nálunk is van gondos tulaj, kevésbé gondos, meg olyan aki szarik rá az egészre, ugyanúgy az osztrákoknál, németeknél, angoloknál stb is van ilyen is olyan is.
De még szerencse, hogy az ember, mint faj országonként van kategorizálva a biológusoknak:)

dennisthemenace 2011.12.04. 13:19:47

@megint: Ez azoknak a dumaja, akik életukben nem dolgoztak még kulfoldon. Irigységbol fakad legtobbszor. Én ugyanannyiért dolgozom, mint az itteni kollegáim. Pont.

mex900 2011.12.04. 13:30:18

szerintem a sogor azert dobta ki a balenot , mert elromlott a hatso ablakmoso:_)

tlantos 2011.12.04. 13:35:54

@Make Valamit: na ja. Igazabol az a gond, hogy a muszerfalat kompletten osszerakjak az osszes szarjaval egyutt, aztan egyben berakjak az autoba. Amig nincs benn, kenyelmesen szerelheto. Berakas utan viszont ertelemszeruen kezelhetetlen az egesz.

JmOS 2011.12.04. 13:45:25

Nyilván minden országban élnek pedáns és kevésbé pedáns emberek. Azért nehogy azt a következtetést vonjuk már le, hogy az osztrákok általában trógerabbak ugye...
Meg az autójaik általában elhanyagoltabbak...

Egyébként ott ez nyilván nem egy megbecsült, dédelgetett autó volt. Logikus.

A hátsó ablaktörlőről meg annyit: nekem kb. 2 évesen vesztette el a mosó a működési képességét - mert véletlenül levertem a spriccnit. És mivel marhára nem akarom SOHA használni, mert NEM érdekel, ezért én - mint egyébként gondos (mert magyar, nem pfujj oszták ugye!) tulaj - nagy ívben tojok rá!
Tehát, ha az én Suzukimat vennéd meg ugyanezt élnéd át...

Nem mindenkinek kultusztárgy egy (új) autó. Az olajat/szűrőket kicserélem, a kőfelverődést kijavítom, de ami fölösleges, arra egy percet sem pazarlok. Ez van. És teszek rá mint gondol majd az, aki húszévesen megveszi... :)

sony666 2011.12.04. 13:56:12

Papptibi te idióta! Mégis miért szidod a tulajt? Mi a tökömet vártál 140ezer forintért? Hibátlan szépállapotú kisautót?
Hol élsz te b+ a holdon?

butschq 2011.12.04. 13:57:31

mi az a hátsó ablaktörlő? Szedán mindörökkéé:)

diablos 2011.12.04. 14:02:57

Ez a kocsi nem osztrák földön gurult!Ott nincs ilyen kosz a levegőben!
:)

tonalcar 2011.12.04. 14:11:27

Tibi, az ilyen írásokkal /pár kollégáiddal együtt/ jó néhányszor előre szaladtok a pofonért. :) Pl.: Dömsödi fanclub, bajan, tiamin. És tényleg érdekel, hogy miért? Egyszerű mazochizmus, esetleg valami más? Köszi! :)

Kovacsla 2011.12.04. 14:31:28

@Make Valamit: Hát akkor, ha mindkettőtöknek igaza van, ez csak úgy történhet, hogy van a fűtés/klímakonzol, ráteszik az ablakmosótartályt, a következő állomáson meg két erős ember pajszerral pont annyira széthúzza, hogy közé férjen a hajtáslánc :)

zum trucc 2011.12.04. 14:41:30

@XJS: azért az osztrákok tényleg nagy trógerek, nagy arccal. Igazi közép-európaiak, ami nem feltétlen dicséret.

ruskyy__ 2011.12.04. 14:44:39

teljesen kellemes idő van éppen. még pénzt is kapsz azért, ha mojolsz a bontószökvénnyel és írsz is róla egy posztot. hol a gond? biztos rajtad gazdagodott meg az az osztrák jóember, és biztosan nagy becsben tartott hobbiautó volt az a baleno. lol.

mondjuk azt nem lehet űberelni, amikor az áron alul elhozott kocsi előző tulaját fenyegettétek meg, hogy szálljon be a buliba egy kis kessel, miközben tudtátok, hogy nem kóser a motorja.

Rocko- 2011.12.04. 15:12:33

@Harkov: "Az autó belseje még a hazai viszonyokhoz képest is lelakott volt viszont a futóműben minden alkarész eredeti !(197 ezer kilométer után)"
gyári állapot. :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.04. 16:20:56

Ennyi? Basszus, ezzel a kocsival kevesebb baj van eddig, mint egy magyarral... Bölcső pipa, ablakmosó... Na ennél nagyobb baja ne legyen :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.04. 16:25:03

@ColT: Jut eszembe, ilyen durva szűrővel nem fulladozott a gép?

zsoci 2011.12.04. 16:49:35

Miért olyan fontos egy ferdehátunk a hátsó ablakmosó ? Nekem is meredek hátuju kocsim van és sose mhasználom. Ha esik, vagy latayak van 1 perc alatt újra mocskos lesz. Ha meg nincs úgyis tiszta marad. Azért van minkét oldalon tükör, hogy enm kelljen hátsó ablakon kinézni .

petersen 2011.12.04. 16:52:22

én ezt eljátszottam az egyes swiftemmel, tavaly tavasz elején. a taposólemeznél, a kuplungpedál környékén megy hátra az ablakmosó cső, és ott van rajta egy toldás, ami szétjött. lehet érdemes megnézni. egyetlen hátránya ennek a hibának, hogy ázik a padlókárpit, az meg csak kiszedve szárad át, vagy a sivatagban leparkolva.

klacus 2011.12.04. 17:03:42

Ez nem nagy meló. A gégecsőbe, behúzószálat beszenved, végigtol, új cső behúz és kész.

Szét ne szedd, mert a régi megvetemedett szar alkatrészeket még egyszer nem fogod illeszteni, főleg házilag.

2011.12.04. 17:28:47

@ColT: Az nem pollenszűrő?

Amúgy egyetértek, szétszakadt a cső, ahogy a tizensokéves gépmadaraknál lenni szokott. Az előző tulaj meg pont úgy tett, mint a mostani: "majd tavasszal/akármikor". Pedig jobban tenné, ha akárhol is, de behúzna egy csövet MOST. Szerintem.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.12.04. 17:38:46

Tibikém, az osztrák egy igénytelen fajta, csak van egy kis cukormáz a taknyon, és így már sokan megeszik...

A hátsó cső meg el is törhet (nekem az volt), vagy szétcsúszhat, nem feltétlen a tulaj hibája szerintem.

csubakkapákó 2011.12.04. 18:22:40

hát nem azért mondom,de alapvető, hogy ilyen műveletnél megemelem az ótót, aztán leveszem a kereket, MAJD aztán barkácsolok.
Kerékkulcs meg emelő csak akad otthon, a kutyaúristenit.
Azért 1 mérnöktől ezt elvártam volna.

KaWaSaKi 2011.12.04. 18:28:54

Az én kocsimon nincs se hátsó ablakmosó, se ablaktörlő, még a fűtőszálat sem használom pedig csillaggarázsból indul télen hajnalban is, pedig jóval hosszabb mint egy baleno, és mégsem forgolódom éjszaka álmatlanul. Ez a cikkben szereplő probléma elég marginális, ott a két tükör aztán kész. Még az elsőt ablakmosót sem használom szinte soha,baromságnak tartom. Csak összekeni a szélvédőt, én inkább lepucolom ronggyal a szélvédőt ha túl koszos már és akkor tényleg tiszta lesz nem koszcsíkos. Én ilyen kis szarságért biztos nem bontanám meg a kocsit.

ikke i drift 2011.12.04. 18:30:08

nekem volt olyan esetem, hogy télen betoltottem a téli ablakmosot, de hatra nem nyomtam belole, szt az elso mosasnal igy nezett ki, mivel a fagyott viz kepezte dugo szetlotte a csatlakozot. azaz nem biztos, hogu barki is ganyolt...

Hó apó 2011.12.04. 18:32:40

Induljunk ki onnan, hogy kint Suzukit eleve csak a
legcsóróbb és legigénytelenebb réteg vesz.
Balonot meg főleg, mert az a legalja kinti választéknak
(meg a Daewoo, a Subaru, Saab mint eladhatatlan szemét).

Kint nagyon jó állapotú kocsik vannak 1-2000 euroért
(nekem is osztrák rendszámú kocsim van), ami a cikkben
szerepel, az kint a 0-200 eurós kategóriába tartozik.

Ha többet adtak érte, akkor jól átverték vele.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.04. 18:46:11

vicces, h ezért ennyi karaktert kellett pazarolni, csak a billentyű kopik. nagyon érdekfeszítő tényleg, visszapattintottál egy csövet egy bilincsbe. tapsvihar. vagy miért, mire számítottál? most mindenki simogatja a Tibike fejét, h milyen ügyi volt? :)

KaWaSaKi 2011.12.04. 18:46:22

Ez így van, ők valóban ilyenek, nem nagyon járnak be a garázsba, egyszerűen kinn hagyják az utcán vagy udvaron éjszakára még sok olyan is akinek 2-3 autót is befogadni képes garázsa van és minden kocsija új vagy max pár éves. Leszarják, tele vannak lóvéval, nekik az autó értéke az a kategória mint nekünk a biciklié.

qmatch 2011.12.04. 18:57:44

Jó tudni, hogy amivel járok, azt "odakint" - lehet, hogy idebent is? - a legcsóróbb, legigénytelenebb réteg veszi.
Amivel járok....10 éve hibamentesen, 7liter körüli városi fogyasztással, óriásira bővíthető raktérrel, ami egyébként is 300 liter, méreteihez képest nagy belső térrel, felesleges túlsúly hiányában jó gyorsulással, ha muszály, 170 körüli végsebességgel - na nem az Üllőin :)...

midnight se 2011.12.04. 19:29:37

Tibi, orulj neki, hogy egyben lejott a kerekjarati iv, es hogy nincs hulyere repedezve ennyi ev utan. Nezzuk a pozitiv oldalat a dolgoknak.
Gondos osztrak tulaj, jaja. Nyugat Europaban epp olyan nehez jo allapotu autot kifogni, mint nalunk.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.12.04. 19:37:09

@KaWaSaKi: Nem gondoltam volna, hogy van olyan ember, aki nem tudja mi miért van az autóban. Hogy kaptál te jogsit? Amikor nedves úton az előtted haladó felveri a dzsuvát és spriccka nélkül az ablaktörlő csak szétkeni, látni szart se lehet, akkor is megállsz percenként ronggyal törölni??

akos696 · www.focusauto.hu 2011.12.04. 19:45:08

Papp Tibi nem a csökött haverotok, az átlag stílus itt megmutatja a közvetlen a kutyaszaros fű magasságokban húzódó átlagszínvonalat. Nekem senkim, nem kenyerem védelmezni, de ez elég elkeserítő. :(

mecanik 2011.12.04. 20:05:00

Kedves szakíró.Mit gondoltál ennyi pénzért mit kapsz?Ismered a mondást?Uj autót szalonból!Amikor ilyen csodálatos cikkeket olvasok tölletek elgondolkodom, hogy lehet rossz helyre jelentkeztél mint újságíró.Esetleg nőklapja autos rovat Répa Katával ,vagy valami más területet is kipróbálhatnál.Talán több sikered lenne!

KaWaSaKi 2011.12.04. 20:19:53

@akos696: Leszarom, hogy felver pár koszcseppet az előttem haladó, én ha meló után lusta vagyok eltávolítani a jeget a szélvédőről akkor csinálok egy 15X30 centis csíkot a szélvédőn aztán go haza, mert rendesen látok és normális a reakcióidőm, de te valószínű olyan mazsola lehetsz mint nagymutterom aki két vízcsepptől meg egy fél centis bogárszartól a szélvédőn már kétségbe esve fröcsköli teli 2 liter szélvédőmosóval az üveget, mert ilyen fertelmes probléma katasztrófálisan megzavarja abban a bonyolult műveletben amit autóvezetésnek hívnak.

mtk001 2011.12.04. 20:22:07

"Sőt, az egész autó összeszerelését kezdhetik úgy, hogy felhelyeznek a futószalagra egy ablakmosótartályt, majd egyszerűen köré építhetik az autót."

Nagyon tetszik !!!

Hó apó 2011.12.04. 20:38:02

"Gondos osztrak tulaj, jaja. Nyugat Europaban epp olyan nehez jo allapotu autot kifogni, mint nalunk. "

A németeknél, a svájciaknál és az osztrákoknál nem.

Az osztrákoknál látható rozsdávalnem kapsz műszakit.
Minden beépített eszköznek (pl. elektromos tetőablak,
tolatóradar, cigarettagyújtó stb.) működnie kell a
múszakin.

Rocko- 2011.12.04. 20:44:22

@Opel P1: hány olyan csövet láttál ami ilyen egyenletesen törött?
galeria.totalcar.hu/blogok/2011/12/02/mese_a_bennszulott_ablakmosorol/2530144_5d85fc46d50d0e6c0794a0c9dc7a533d_l.jpg

Rocko- 2011.12.04. 20:48:01

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: oszt Ed China mégis mekkora showt csinál belőle.

mecanik 2011.12.04. 20:49:15

@KaWaSaKi: Kedves kawasaki nem kioktatni szeretnélek ,de az a 15x30 cm kicsit kevés.Sajnos egy ismerős rokonát hasonlóan megfontolt ember ütőtte el.Meghalt.Most van ideje átgondolni az embernek,hogy az a plussz 1perc megért egy emberi életet.Kb. ennyi idő a szélvédő letakarítása elől.

Rocko- 2011.12.04. 20:54:25

@KaWaSaKi: oszt majd ha lesz rendes jogsid és nem csak a Need For Speedben vezetsz autót, akkor rájössz, hogy ez nem így van.
de addig élj nyugodtan ebben az álomvilágban. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2011.12.04. 21:07:26

@KaWaSaKi: Te tényleg jó okos gyerek lehetsz, kár is veled vitatkozni, mert fogalmad nincs a dolgokról. De, ha belém jössz egyszer, mert nem láttál a trutyis vagy jeges ablakodon, akkor az arcoddal fogom letörölni a szélvédődet. :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.04. 21:14:51

@Rocko-: most nem azért, de ugyanmár... unatkoztam az olvasás közben, és vártam az érdekes részt. Edd legalább nem unalmas.

The Good Boy ! 2011.12.04. 21:22:19

@KaWaSaKi: "akkor csinálok egy 15X30 centis csíkot a szélvédőn aztán go haza"

Aztán az ilyen gyökereket szoktam kihúzni az összetört autójukból, amikor a kereszteződésben szerintük nem jön semmi, aztán meg mégis. Nem írom le, hogy hogyan viselkednék, ha egy ilyen ütné ki alólam a vasat, de az biztos, hogy a feje által meg lenne oldva a körkörös átláthatóság, mert nem maradna jeges üvegfelület, vagyis semmilyen üvegfelület. Nem vagyok agresszív állat, de van olyan autóban ülő élőlény, amely ki tudja hozni belőlem a barmot.

Egyébként pedig Papptibinek nem szabadna ennyire szidni a sógorokat, mert jelen pillanatban ő is hasonlóan viselkedett az autóval.

hallari 2011.12.04. 22:02:47

@dennisthemenace: ez sajnos tényleg így van. Sőt, ha külföldön dolgozol vendégmunkásként, ott sem szabad magyar főnöknek dolgozni. Faterom volt kint Münchenben, de csak a hétvégi munka fizetett jól, mert akkor a német vállalkozó adta a 28 márkás órabért ('90-es évek), a magyar csak 7 márkát adott hétközben.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.12.04. 23:19:49

nyáron én is szereltem. nekem elég volt csak a kerékjárati ív első pár csavarját leszedni utána elmozdult annyira hogy hozzáférjek. nekem a hátsó motor nem is ment. bezzeg amikor kiszedtem az egész tartályt, akkor meg ment, hogy rohadna meg. újratömítőztem FBS-sel a motor tartály találkozásokat aztán visszacsesztem. elment vele fél nap, aztán gyakorlatilag nem csináltam semmit, bár a probléma megszűnt.

a fűzéshez kanyarodva, meg legalább ilyen szar meló mondjuk a csomagtérnyitó bovden újrafűzése. mondjuk anélkül el lehet lenni, de pl egy tanksapkanyitó bovden pl macerásabb.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.04. 23:21:21

@dennisthemenace: Sokszor elgondolkozok, hogy pl. most, amikor az orosz (pontosabban valami kazah, vagy üzbég, vagy ilyesmi, nem emlékszem) volt munkatársam, aki heti huszon órát dolgozik és mellette egyetemre jár, gondolkodás nélkül megvett egy 600 valahány eurós kerékpárt (szóval simán drágább, mint a Baleno...), mert tetszett neki és kitalálta, hogy nem cigizik, így ehelyett értelmes elfoglaltságként kerekezni akar.

Vagy, hogy én nem dolgozok harminc órát hetente, de három hónap után vettem kocsit (azonos típust feltételezve otthon kb. 2-3 év kellett volna hozzá, megszorításokkal), nincsenek megélhetési gondjaim, és bár nem teszek félre milliókat egy év alatt, de azért szépen lassan kerekedik a megtakarítás úgy is, hogy nem vagyok hajlandó nyomorogni, lemondani az otthon megszokott dolgaimról, a bulizásról, a CD vásárlásról, stb...

Ha nem tartanék autót és nem járnék el hétvégén, valamint a legszarabb kajákat enném és nyolcan nyomorognánk egy kétszobás lakásban, nyilván durván jó pénzt lehetne félretenni, de miért ne legyen életem évekig, hogy utána otthon átlagosan élhessek majd?

Szóval amikor ilyenek történnek és olvasom itt a kommenteket arról, hogy mi mennyire ki vagyunk semmizve, elgondolkozok, hogy akik ezeket írják, mégis milyen országban szerzett tapasztalataikkal támasztják alá ezt a kreténséget? Mert vagy tényleg kegyetlenül átbaszták őket (magyar közvetítővel dolgoztak, de ugye akkor miért is az osztrák, a német, az angol a geci?), vagy a szomszéd unokaöccsének az ismerőse olvasta a Zinternettten és mindezt személyes élményként tárják elénk...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.04. 23:39:44

@KuKori: hát nemtudom, engem hívott egy magyar főnök németországba, mérnöki munka, német minimálbér alatt. nem mentem.

KaWaSaKi 2011.12.05. 00:26:38

huu látom a hétvégén mindenki meglesett egy részt a ramboból, olyan kemények vagytok majdnem meg is ijedtem tőletek :D de inkább csak röhögtem egyet, na menjetek szélvédőt pucolni önjelölt van damme-ok a keménykedés helyett.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.05. 00:56:46

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Erről beszéltem, hogy ez az egyik lehetséges hiba. MAGYAR főnök. Ha meg kint jelentkezel és megkapod a munkát, kb. négyszeres pénzt fizettek volna. A közvetítők iszonyat pénzt legombolnak a munkavállalókról.

citrix 2011.12.05. 07:54:41

"gondos osztrák tulaj".Ilyen nincs,ahogy gondatlan,trehány magyar se.Emberek vannak itt is,ott is,egyik ilyen és a másik olyan.A másik:a bécsi út túlsó végén az autó használati tárgy és annak is tekintik.Az innenső oldalon státusszimbólum,hála a jó magyar jövedelmeknek,ráadásul külön adókategória az AUTÓ.Abból jön az állami jövedelem igen jelentős része.A fene se vacakolna egyébként egy ilyen állapotú Balenóval,tessék egy rendes korú és állapotú paripát venni,akkor a szabadidő tetemes részét benne és nem alatta töltöd.

DP@i 2011.12.05. 10:21:08

Átérzem a hibát. Pont egy ilyenért nem szokás a középkorú vasat szerelőhöz vinni, de megoldani először látva az egészet, áhh...

Más: éljen a magyar gumi! W440 rulez.

papptibi 2011.12.05. 10:54:19

@citrix: a nem megcsinálás, egy dolog. de az igénytelen gányolás az bosszant.

papptibi 2011.12.05. 10:57:04

@The Good Boy !: "Egyébként pedig Papptibinek nem szabadna ennyire szidni a sógorokat, mert jelen pillanatban ő is hasonlóan viselkedett az autóval. "
Mert? Kapott tőlem olajat, tiszta légszűrőt, fékfolyadékot, felújíttattam a bölcsőjét, és a hátsó ablakmosó is meg fog javulni, csak nem nulla fokban.

karlmann 2011.12.05. 12:50:44

Papp Tibi, basszus neked nincs orrod? Vagy sima vizet tartasz az ablakmosó tartályban? Ha kiszállsz a kocsiból azonnal érezni kéne a szagát, nem beszélve arról, hogy egy ilyen szétcsúszott csőnél tuti, hogy befelé is folyt jócskán!

The Good Boy ! 2011.12.05. 13:15:45

@papptibi: oké, rendben, tény, hogy te többet tettél ezért az autóért a megvétel óta, mint az előző gazdája az utolsó másfél-két évben. De: gondolj be, hogy mondjuk te az eu boldogabbik felén élsz, van egy tizenéves autód, ami neked már nem gyakorlatilag értéktelen hulladék, ezért úgy döntesz, a legutolsó szerviznél, hogy használod még mondjuk egy másfél évig (vagy amíg megy), mint jó munkásautót a féltve őrzött gyári állapotú 190-es (vagy 2 éves, szigorúan piros alapszínű Passat, A4) mellett aztán kidobod mint értéktelen kacatot. Onnantól kezdve nagyon nem érdekelne, hogy mielőtt levetem, 10e, vagy 35e km-t teszek bele (tegyük hozzá, hogy még az osztrákok szerint is Burgenland a legcsóróbb, leglenézettebb, legigénytelenebb része országuknak), aztán rendszám nélkül kiteszem a ház elé, hátha jön egy autónepper magyar, és ingyen (vagy jó esetben 1-200 ájróért) elviszi tőlem, hogy ne kelljen fizetni a leadásáért.
Valljuk be őszintén, te sem tennél már bele 1 eurocentet sem abba a projektbe, viszont számodra jelenleg ez egy mindennapi (komoly értékkel bíró) használati tárgy, ahol az átláthatóság ilyen mocskos téli időszakban nem csak fontos, hanem nélkülözhetetlen is. Biztos én sem tököltem volna vele azonnal, de bementem volna a lakásba átmelegedni, aztán 5 perc alatt legalább a küszöbburkolatot, meg a kárpitot megbontottam volna, ha másért nem, hogy legalább azt lássam, hogy hol kell beleavatkoznom a rendszerbe.
Az pedig csupán a magyar rendszer hibája, hogy ezen autók idehaza jól forintosított értékkel bírnak, de ez az ország általános csóróságából következik.
Szombathelytől (ahol az autót vetted) nem messze, az osztrák határ mellett lakok, tudnék sok mindent mesélni, levetett autókról, meg ilyen "roncsokból" nagyszerűen meggazdagodó leleményes magyarokról:)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.05. 13:15:47

Úgy látom, hogy a közösségi autószerelés még a modern teknika ellenére sem hallt ki egészen! Hurrá! :)

JMC 2011.12.05. 15:05:35

Ma például reggel óta 10 fok felett van a hőmérséklet .. :)

Hose 2011.12.05. 18:35:24

Szia papptibi!

Csak egy olyan egyszerű kérdésem lenne :

Legalább a hátsó ablakmosó szivattyúját lekötötted, hogy ne pisilje tele a küszöböt "a nagy tavaszi beavatkozásig"?

Csatlakozó lehúz, vagy cső elszorít...

Üdv.

Acmee 2011.12.05. 18:53:24

PappTibi: Azt mondd meg Nekem, hogy miért nem a legegyszerűbb hibától indulsz el a megaszopás felé? ?:ł

szelvedojavitasnonstop · http://www.ragyogjon.hu 2011.12.05. 19:15:53

Szerintem te nagyon ügyes vagy és csak így tovább.Bár ha végig gondolom egy nagyon jó típus van a birtokodban és ezzel nem sok gondod akad.Még a végén autószerelő lesz belőled:) Ha szélvédő javításra vagy szélvédocserére van szükséged azért hivj minket. www.szelvedojavitasnonstop.hu +36202703940

vazo12 2016.02.02. 15:37:44

Már 23 évesen is csak olyan autót vettem, aminek ha megnéztem a levegőszűrőjét, akkor nem találtam benne darázsfészket meg vérmókust.

Autót venni nem nagy kockázat csak kis figyelem kell hozzá. Pár cikket megéri átolvasni. Szerelőkbe meg állapotfelmérőre sose bíznám a döntést.
süti beállítások módosítása