Aláz a Ford

  2011. november 21. - ommm Címkék: escort cosworth vatanen bda

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ha figyelmesen megnézték, minden bizonnyal észrevették, hogy Belsőség blogunk új ruhájába finoman beleszőttük minden idők legsikeresebb motorját, a Cosworth DFV-t is. Amit leginkább Fordokkal azonosítanak. Idősebbek tudják ugyan, de a fiatalabbak között mára a Ford nem éppen sportos autóiról ismert, nálunk a BMW-Mercedes-Audi-féle lóerőgyárak katalógusértékei hülyítették el annyira a tizenéveseket, hogy lassan már csak az sportautó, ami legalább 300 lóerős.

A baj ezzel csak annyi, hogy nem minden 300+ lóerős autó sportautó. Ez a videó - melyben Christian Menzel egy manapság csak jópofának tartott öreg Forddal döngöl a földbe mindenkit a Nordschleifén - talán egy kicsit helyreállítja az értékrendet, bár nem fűzünk hozzá nagy reményeket, ahhoz már túl ferde a perspektíva, melyből a jövő nemzedék szemléli az autóipart. De van még remény.

Bizony, a mágikus Cosworth BDA legalább olyan sikeres volt mintegy 30 évig, mint anno a DFV. És a szögegyszerű, ám mégis remekül átépíthető Mark I vagy II-es Escortokban hátborzongató teljesítményekre volt képes. A Rüddel Racing fenti autója mindezt 248 lóerővel tudja.

Az öreg Ford még a nyolcvanas években is ütőképes autó volt, mára pedig igazi klasszikussá vált. Érdekes, hogy világbajnokságot csak Björn Waldegaard és Ari Vatanen nyertek vele 1979-ben és 81-ben, de ettől függetlenül szinte nem is volt olyan nemzeti bajnokság, melyet ne nyert volna meg egy ilyen Ford. Minden valamirevaló ralipilótának van a gyűjteményében egy-egy. Volt Colin McRae-nek, Hannu Mikkolának vagy Richard Burnsnek és Juha Kankunnennek, de Carlos Sainz és Stig Blomqvist is tart egyet garázsban.

Ari Vatanen volt azonban az, aki teljesen bolondja lett a BDA Escortnak és hiába nem ért el vele számottevő sikereket (sokszor kiesett), azért egy rossz szava nincs rá.

Jól látszik, hogy a BDA motor a mérnöki munka olyan csodája volt, a hátsókerekes Escort pedig olyan remek hordozóplatform, amelyek nem csak zárt pályán, hanem kinn az erdei lőtéren is remekül teljesítettek.

És hogy mi is volt ezen poszt célja? Talán egy kis nosztalgiázás, vagy csak pihenés, merengés a tüték felett, zenei aláfestésként pedig a szívóhang, ami mára szinte kihalt. Kezdődik a hét, kapaszkodjanak, jövünk!

Mi pedig Bandival kettesben adunk fel egy lottószelvényt. Ha másra nem is, talán egy BDA Escortra elég lesz az ötös.

(Ja, és a TopGear-magazinnál folyik egy ezzel kapcsolatos játék - ha még nem ért véget - be lehet kapcsolódni. Köszi nawakusi)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr843401605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszgbr 2011.11.21. 18:45:59

Az 1981-es világbajnoki cím azért elég számottevő eredmény, szerintem.

w a s d 2011.11.21. 19:17:23

Azért egy jó Fiat DOHC se lehet rossz egy megfelelő kaszniban...

w a s d 2011.11.21. 19:21:09

@w a s d: Csak az eredeti Fiatok sem- ahogy ezek az Escortok sem, vagy pl. az AE86 sem- az az autó, amiből egy alap utcai darab igazán olcsón megvehető használható állapotban, amit aztán apránként lehetne fejleszteni, amikor épp van ráfordítható pénzösszeg.

Szkotti 2011.11.21. 19:24:27

Nnnna. Ez igen. Jó cucc, még ilyet!

Alhazred 2011.11.21. 19:38:30

jaj de szépen rajzolja a gumi az aszfalT

ommm 2011.11.21. 19:42:32

@eszgbr: Jaj, de hülye vagyok, írom Vatanent és kihagyom a felsorolásból. Köszi!

redriot77 2011.11.21. 20:02:35

Nekem is nagy kedvencem az Escort Cosworth Mk1. Ha valaki szeret szimulátorozni az kipróbálhatja virtuálisan az rFactorhoz készült HistorX kiegészítőben, szerintem egész jól sikerült visszaadniuk az eredeti gép hangulatát:

www.youtube.com/watch?v=CKy9fc7Kqc0

Külön felhívnám a figyelmet a motorhangra, a Forzában és a Gran Turismoban nincsenek ilyen vaddisznó hangok! :)

Pierr Kardán 2011.11.21. 20:02:37

Ugye abban egyetértünk, hogy Colin Mcrae-nek csak volt ilyen Fordja!

dr.oid 2011.11.21. 20:06:06

és énekel a difi váltó
a sofőr pedig egy varázsló
oly ügyesen űzi hajtja
az öreg vasat a kanyarba
a régi motor szörcsög hörög
ahogy fogynak hosszú körök
minden autónak van lelke
s emlékszik rá ki terelte

Pierr Kardán 2011.11.21. 20:12:31

Remélem, hogy az mindenkinek világos, hogy ezek a régi Escortok még hátsókerék hajtásúak voltak!

Magyar[HUN] 2011.11.21. 21:02:11

@Pierr Kardán: Hogy a viharba ne tudnánk! :)
Nekem személy szerint mindig bejöttek az Mk I-es és II-es Escortok,azok még gyönyörűek voltak.
A Nordschleifés Escort visszagangolásnál úgy hörög,hogy beleborzongok :)

1kutya 2011.11.21. 21:16:56

@dr.oid: jó! és most már illő az avatarod is:-DDD

1kutya 2011.11.21. 21:20:48

@Pierr Kardán: oda is írta Ommm, hogy "Volt" (nem chevy).

yenoee 2011.11.21. 21:42:31

Tényleg csótány, de komoly gép lehet nagyon. Menzel ölég csúnyán levert mindenkit az útból... :O

ata2k6 2011.11.21. 22:11:37

első videó, 3. perc ...4-es.... 5-ös.........6.... most kissé hátrahúzná a botkormányt és sikeresen levegőben lenne.....

csakazértistotalcar 2011.11.21. 22:14:06

Volt utcai kivitel is. Az RS 2000 volt a legkeményebb, a Mexico 1600 (RS) és az 1300 GT sem volt "kutya" a maga idejében.

toronte 2011.11.21. 22:14:08

Túl borúlátó a cikk. Tessék megnézni Baranyában hogy terelik az A-s Ladákat! Aztán lehet hallgatni a nagy motorosokat is. Van ott szívóhang és mellé tolósváltó.

yenoee 2011.11.21. 22:17:40

@nem kéne...: ez a béjemvés egy kicsit talán jobban felnőtt a feladathoz, mint a múltkori, aki egy 2T Trabit akadályozott némileg.
:)

Zsolti888 2011.11.21. 22:28:33

én csak azt látom, ahogy a kurva indavideo a gépemet és a netemet alázza -.-

eszkütyü 2011.11.21. 22:35:24

Van néhány régebbi Burton Power katalógusom. Ha álmodozni támad kedvem, azt lapozgatom. Az első kép szerintem abból van. Ha jól tudom, ennek a motornak egy változata (BDT?) van az RS200-asokban, amikből az angolok akár 650 pacit is kihoznak. 0-100: 4.2s:-)

ommm 2011.11.21. 22:37:54

@ata2k6: fordított kiosztású váltó. engem is megzavart elsőre. ötgangos Getrag.

sunblind 2011.11.21. 23:36:00

... szégyenszemre nem jut eszembe, melyik műsor volt (Pedal to the metal?), amelyben McRae-vel volt interjú, mászkáltak a garázsban és asszem, talán azt kérdezték, hogy melyik a gyűjteményből a kedvenc. Naná, hogy az eszkort volt, aztán csapta is egy kicsit vele a vékonyka betoncsíkon mindenféle dombokon által. Minnyá nekiállok megkeresni. .. Nagyonagyon kéne egy mk2 rs. De valami perverzül.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.21. 23:43:27

szokasos omm-poszt. inkabb nem minostenem, de az erdekelne, hogy
lehet valahogy szurni a totalcaros belsoseges cikkeket, posztokat szerzo szerint?

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2011.11.21. 23:45:26

az a baj, hogy egy ír rallyiskola megbízásából felvásárolták a magyar escortokat (is). kisebb társaságunk nem kevesebb mint 4 db-ot passzolt át nekik.
mk1 még akad a környéken, elég csak Jász "Jatis" Attila escortját nézni, amivel gymkhana bajnok lett az idei évben. bár ő a modern kori 16v híve, 2.0 zetec duruzsol, de inkább ordít a géptető alatt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.21. 23:49:26

Nekem igazából jobban tetszik az Mk3-as Escort (talán mert olyanom is volt, sajnos nem Xr3, de volt), de egy ilyen gépet elfogadnék... Sokáig éljenek ezek a vasak, mert ezek igazi vasak ;)

Bambano 2011.11.22. 02:04:50

nem tudom, milyen értékrendet kellene helyreállítani... nektek valahogy csak az az autó, ami öreg rozsdaboglya.
és úgy leszóljátok a német autókat, mintha az audinak sosem lett volna rövid quattroja a rally wb-n... nem is tudom, ki hozta be az awd-t oda.

néha már arra gondolok, a tc-sek értékrendjét kellene helyreállítani. vagy ennyire herótotok van az új autóktól a tesztkocsik miatt?

Jamesblond 2011.11.22. 02:20:14

Jó lenne megnézni, de nem tudom. Aki tudja miért, írja ide! Annyi segítséget adok, I-vel kezdődik, ndavideo-val végződik.

tiramiska 2011.11.22. 08:06:56

@Bambano: LOL! Szöveg értés 1! Az S1 Audi is bele illik a képbe, de 300+ Le-s limuzinok nem! Nem a LE-k miatt, hanem a vezetési élmény miatt! ;)

dennisthemenace 2011.11.22. 08:59:42

@w a s d: Olyannyira nem, hogy anno az Escortokat rendesen elporolta. Mi a baj a Mirafiori kasznijával?

ommm 2011.11.22. 10:09:20

@ejszarny: Parancsolj, szolgáld ki magad, ma formában vagyok.

@dennisthemenace: Ebbe nem kéne belemenni ezúttal. Megint elmegy a beszélgetés egy olyan irányba, ahol sok troll éldegél.

gobolyosg 2011.11.22. 10:49:30

Köszi a poszt.
Egy mkII Escortot hajtok vidáman, épp mikor nem merítem le az akksiját a saját hülyeségem miatt... :)

Süni, hol vagy ilyenkor idesüss micsoda szépségek! :D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.22. 11:32:50

@ommm: az erdekel, h szurhetoek e tc ill belsoseg posztok es cikkek szerzo szerint, ha igen, hogyan?

ommm 2011.11.22. 11:38:27

@ejszarny: Erre szolgál a remek Műszerfal-gomb a szerző neve mellett...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.22. 11:42:58

remek, de az a tobbi cikkhez visz, nem ahhoz h ne lassak cikkeket.

yenoee 2011.11.22. 13:11:02

@ejszarny:
1. megnézed a szerző nevét
2. ha a szerző nem szimpatikus, nem olvasod el a poszt
3. ha mégis elolvastad, mert az 1. lépést kihagytad, nem jössz ide picsogni.
Örülök, hogy segíthettem.

ChPh 2011.11.22. 15:32:59

:)
A BMW előtt az Escort volt a kedvencem :)
Azért tegyük hozzá, hogy manapság, már csak az a pár hátsókerekes verda mondhatós portosnak :P
De ha tudsz még olyan új verdát mondani, ami könnyű, hátsókerekes és 150 lova duruzsol 6000 felett, ám legyen. Azt fogom mondani, hogy nem csak a BMW-Audi-Merdzsó asportos autó :P

ChPh 2011.11.22. 15:45:54

@ommm: határeset,azért az 1100 kg valóban kevésnek mondható, az újabb autókhoz képest :)
De igen, beleestem a csapdába :D

w a s d 2011.11.22. 16:40:23

@dennisthemenace: Azzal semmi baj, hanem a Tipo/Tempra, Croma, meg ilyenekre gondoltam, amikben szintén szerepelt az adott Fiat motor. Na meg arra, hogy olyan autókba is betesznek sokan 1-1 olyan motort építés során, aminek semmi köze az adott típushoz, de még a márkához sem, pl. Nissan motort Toyota- ba.(Szépen- jól megcsinálva az ilyen is elismerésre méltó, de szerintem nem az igazi, mert elvesz valamit az autóból. Hiába lesz gyorsabb, megbízhatóbb, de eleve rossz alap az az én szememben, amin csak ilyen fajta motorcsere segít.)
A felsorolt olasz autókkal is csak az lenne a problémám, hogy nem hátsókerék- hajtásúak, úgy meg nem igazán összehasonlíthatóak egy ilyen Forddal.

dennisthemenace 2011.11.22. 19:47:01

@w a s d: Értem. Tipoval ralliztak, de Temprával és Cromával szerintem nem.. Amúgy én most is bavállanám bármelyiket.. Anno nagyon tetszettek, foleg a Croma.
A hátsókerékhajtásnak sajnos, úgy tunik, leáldozott. Nekem volt/van Argentám, az is egy élmény havas úton..)
Ax indiaika még a kilencvens években is nyomatták a Fiat 124-et-Nissan motorral. Nem tudom, milyen lehet, de ha elvetodok arra, kipróbálom feltétlenul.

Macséta 2011.11.23. 12:05:34

Elnézést hogy szétoffolom, de...

- a múltkoriban volt egy írás a TC-n (nem a Belsőségen, a TC-n) melyben büszkén hirdettétek: mostantól minden cikk kommentelhető lesz (máig nem az, whatever, Magyarország, 2011, az ember nagyon nem is várt mást)
- a múltkoriban volt egy írás a TC-n, melyben a sárga földbe döngöltétek az Autóklubot, érvelve mindenfélével, miszerint az ez egy mocskos álszent tolvaj banda, én a magam részéről egyet is értettem a dologgal, ahogy ma is ez a helyzet, nade:

Megjelent ma egy írás a TC-n, mely szerint "ülés nélkül meghal a gyerek" - most eltekintenék a hatásvadász fogalmazás miatti sugárban okádástól, és azt se kommentálnám, hogy az első bekezdés szerint "sokkoló" fényképet látott a zsurnaliszta a kis szemeivel, melyen a menetirány szerint rögzített gyerekülés volt látható. Borzasztó! meg minden, meg lógassák fel a hegyidoktort az első lámpavasra, a gyerekgyilkos kurvannyát, biztos, ti tudjátok.

A biztonság egyébként mindenek előtt, gyereket csakis kétfülű, kipárnázott vászonszatyorban szállítunk, nyilván nemes a cél, nem erről beszélek.

Kedves Totalcar: félve teszem fel a kérdést, a Magyar Autóklub új csecse székházában kapott irodát néhány kolléga?
Ugyanis azt, hogy az OMSZ-es Dr. Krivácsy mit mondott, azt egy olyan cikkben is le lehet közölni amelyhez nincs köze ennek a legutóbb darabokra szedett szervezetnek, azt meg végképp nem várná az ember, hogy ezek után olyan cikk jelenik meg nálatok, amiről üvölt, hogy ez a rendezvény (vagymi) az ő szervezésükkel zajlott, bazinagy "A hűséges partner" reklámmolinókkal a cikkhez csatolt képeken.

Az utasbiztonság, a gyerekek védelme az autós közlekedésben nem tárgya a hozzászólásomnak; ezek a kérdések természetesen kiemelten fontosak és nem lehet róluk eleget beszélni, nem lehet értük eleget tenni, ám erre számtalan remek lehetőség kínálkozott volna anélkül, hogy korábbi álláspontotokat semmibe véve beálltok ribancnak. Üdv.

Macséta 2011.11.23. 17:39:54

@Rocko-:
Köszi, nyilván a szemem verte ki, azért nem láttam :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.11.24. 02:28:00

Ezt az autoklub dolgot nem ertem amugy.

1 ez egy klub, onkentes tagokkal, ok befizetik a penzt es a bossok lenyuljak - birkak a klubtagok.

2 aki nem klubtag annak mi koze hozza / ha klubtag es ez nem tetszik neki akkor lepjen ki vagy rendezze "hazon belul" ne a totalcaron.

3 ki az a Domsodi??? Nem szimpatikus egyebirant.

4 - 5 - 6 : EZ AZ ESCORT MKII NAGYOK KIRALY!!!!! En a sierra coswortos idokben azt hittem sose fog mar tetszeni ilyen kisauto dehat valtozott a vilag meg en is :)

ozrwd 2011.11.24. 12:01:55

Nagyon szeretem az MK2-t, és a csatatársait is, Colin McRae-é egy épített űrhajó régi kaszniban, és emiatt persze nagyon jó. Érdemes megnézni pl. a Killarney rally Molls Gap szakaszának belsőjét. Az autó is komoly, meg Colin is elképesztő...
Az mk2 idejének legjobb klasszikus rwd rallyautója az Ascona 400, amit komoly erőforrásokkal fejlesztettek, csak későn lett kész (még az utódjával a Manta 400-zal is nyomot hagytak az évkönyvekben a dübörgő B-s érában). Persze kellett hozzá egy Röhrl meg egy Toivonen is...
süti beállítások módosítása