Trabantban a deszantosok

  2011. november 11. - Asztalos Angéla Címkék: trabant ejtőernyő cessna börgönd

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Szabadesés, zuhanás nélkül
2011-12-29 17:46:00

Tél van. Nem lehet ugrani. Illetve lehetne, de nagyon bonyolult szervezést igényel, szóval vegyük úgy, hogy nem

Trabantban a deszantosok
2011-11-11 15:30:00

Én még soha nem Trabantoztam. Pár hete tapasztaltam meg először, milyen cuki kis autó. Már ahogy kinéz, olyan

Karácsonyi Hiéna: Dension csomag, senki többet harmadszor
2010-12-11 19:50:00

És íme az utolsó Dension csomag. Ha eddig nem sikerült megszerezned a pulcsit, sapit és nanotartót, itt az

Karácsonyi Hiéna: Yamaha csomag, már nincs sok hátra!
2010-12-11 19:20:00

Igen, ez már az utolsó Yamaha csomagok egyike. Úgy látszik, Rossit soha nem lehet megunni. Ha vinnél egyet a

DSCF0481

Én még soha nem Trabantoztam. Pár hete tapasztaltam meg először, milyen cuki kis autó. Már ahogy kinéz, olyan imádni való. A hangjáról ne is beszéljünk, kicsit fülsiketítő, igaz, de mindenhol mosolyt csalt az emberek arcára.
 

Az úgy volt, hogy újra cserben hagyott minket a Felicia Pickup. Már sokadszor. A termosztát, a generátor új, és a motorháztető is cserélve volt már (megette a rozsda). Most épp talán a váltó ment szét, nem tudom. De nem is érdekelt, hanem csak az, hogyan fogok lejutni hétvégén a reptérre. Szerencsére van Józsi barátunk, akinek nem kellett kétszer mondani, hogy vigyen el minket. Józsinak egy édespofa kék Trabija van, amibe simán befértünk hárman a két ejtőernyővel és egyéb cuccainkkal.

A repülőnk, Cessna-182

Józsiról annyit kell még tudni, hogy kicsit militáns, és az aviatika elkötelezett híve. Nem voltam nagyon meglepődve, amikor megláttam a harci helikopter egykori botkormányát, ami most kicsit lealacsonyító munkát végez: a négysebességes váltót igazgatja. A botkormányon lévő kapcsolók mind működőképesek, lehet, hogy még egy rakéta is van a Trabi hasa alatt, vagy egy gépágyú az embléma mögött, ezt már nem ellenőriztem.

A kölcsön sisak nagyon állat

Lementünk hát így Börgöndre, kb. 70 kilométer, nem vészes. De már az első ugrásunknál történt egy kis malőr, ami további Trabizásra kényszerített minket: kinyílt az ugrótársam tartalék ejtőernyője, közvetlenül kiugrás után, 3000 méteren. Mondanom sem kell, nem így terveztük, de nem kell aggódni, nem volt vészhelyzet. Nem csak az lehet gond, ha nem nyílik ki az ernyő, hanem az is, ha kinyílik, amikor nem kellene. A kellemetlen csak az, hogy mire 3000 méterről leért, már két faluval arrébb sodorta a szél. Telefon, pénz persze nem volt nála. Nem úgy tervezi az ember, hogy ezekre szüksége lehet egy normál ugrásnál.

DSCF0465

Ezért ilyenkor - az ejtőernyőzés íratlan szabályai szerint – az első dolog, hogy megkeresi az ember a legközelebbi kocsmát. Ugyanis ott legfontosabbként megmondják, hol is vagyunk, aztán tudunk telefonálni, és nem utolsó sorban megpihenhetünk a nagy izgalmak után. Igen ám, de hol máshol ért volna földet, mint egy olyan faluban, ahol nincs térerő, egyetlen egy négyzetméteres helyet leszámítva, a kocsmától 50 méterre, és ahol a kocsmában lévő embereknek nincs mobiltelefonja. Kivéve a kocsmárosnak, de nem volt rajta pénz. Géza bácsi segítőkészen elszalasztott az unokájáért, akinek volt használható telefonja, hősünk így tudta értesíteni a felmentő különítményt.

Másnap meglett az elszállózsák

A cél Belsőbáránd. Az meg hol van? Szerencsére volt a reptéren, aki tévedt már arra, így nem kellett sokáig szenvednie a kocsmában. Székesfehérvártól délre a 63-as út mellett. Elzötyögtünk érte a vendéglátóipari egységbe, ahol jó kedvvel fogadtak minket, mint a hős ejtőernyős barátait, aki épp előadást tartott a repülés tudományáról. Most már csak az elszállózsák kutatása volt hátra. Tartalékernyő nyíláskor a nyitóernyő elszáll. Érdemes megkeresni, nem olcsó mulatság újat venni. Nagyjából megjegyeztük, hol esett le, és hatalmas megtalálói jutalmat ígérve a falubeli gyerekeknek elindultunk a belsőbárándi erdőbe. Sajnos kis segítőink nagy lelkesedése ellenére sem lett meg. De másnap egy motoros siklóernyős barátunk elment, és fentről kémlelve megtalálta egy fa tetején.

Hepiend Trabanttal, valahogy így ugrálunk mi.
Puszi mindenkinek, Angéla.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr743365412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.11.11. 15:44:57

"jó kedvvel fogadtak minket, mint a hős ejtőernyős barátait, aki épp előadást tartott a repülés tudományáról"

El tudom képzelni. :-D

pickapu 2011.11.11. 16:14:23

Minden faluban a kocsma a legfontosabb hírközlő-továbbító egység. Még talán a templom. Csak ott nem mindig vannak emberek. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.11.11. 16:15:34

Müködő repülőből kiugrani?

Gyömbi 2011.11.11. 16:18:16

Jól áll a kék ugróruha ! Jó buli volt ez is, mint Őcsényben. :-))

robian 2011.11.11. 16:20:56

kellemes lehetett leszedni az akácfáról a zsákot

KevinMulder 2011.11.11. 16:21:45

Gondosan elrejtve, rendszám mellékelve :)

Tabulator 2011.11.11. 16:26:28

A Trabiról többet vártam, pl a tanksapkájával mi a helyzet?

csokigolyo 2011.11.11. 16:45:57

@scheerti: Mukodo repulore ernyo nelkul????? Felelotlenseg nemde?!

Kek eget!!!

Leadfoot 2011.11.11. 17:02:06

A másik ilyen "légi Trabi" a három pápai Big Mac (SAC 01, 02, illetve 03) mintájára feldíszített darab, a SAC 04. :-)

www.heavyairliftwing.org/news/a-wet-welcome-concludes-the-final-flight/image/image_view_fullscreen

Kovacsla 2011.11.11. 17:24:23

"Én még soha nem Trabantoztam. Pár hete tapasztaltam meg először, milyen cuki kis autó. Már ahogy kinéz, olyan imádni való. A hangjáról ne is beszéljünk, kicsit fülsiketítő,"
Attól tartok, még mindig nem tapasztaltad meg igazán, mivel ez minden jel szerint egy 89 utáni négyütemű darab, amely hangjában és dinamikájában inkább egy korabeli VW Polóhoz áll közel mint egy klasszikus Trabanthoz. A járgány egyébként nem olyan kicsi, ahogyan terjesztik, a csomagtere például számos családinak szánt mai autóénál nagyobb. De gondolom, ezeket mind elmondták neked, akik ott a szerkesztőségben ülnek és az írásaik alapján baromi okos emberek ;-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.11.11. 17:35:05

@csokigolyo: Semmi bajom az ejtőernyősökkel, de 1000 éve el akartam sütni ezt a rossz poént:)

-Halló, Kis lakás?

Viccen kívül én is kipróbálnám, ha nem félnék tőle kurvára.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.11.11. 17:36:23

van valami konkret oka, h az autotesztekhez keszulo fotokon nem szerepel angela?
mert ha van ilyen ok, azonnal szuntessetek meg :D

farönk 2011.11.11. 19:09:34

@Macibb: ha megnézed az első fotót, a maszk alapján már lehet tudni, hogy ez egy 1.1-es, ahogy írtad.

Kovacsla 2011.11.11. 19:21:12

@farönk: Én tudom, te tudod, azt nem értem, hogy lehet nem tudni :)

Jamesblond 2011.11.11. 19:26:30

Az ejtőernyős oktató és tanítványa az ejtőernyőzést gyakorolják. Kiugranak a repülőből, és miközben zuhannak, a tanítvány megpróbálja kinyitni az ejtőernyőt de nem sikerül. Odaszól az oktatónak:
- Mester! Nem nyílik az ejtőernyő!
- Nem baj fiam, ez még csak a gyakorlat.

Jamesblond 2011.11.11. 19:27:34

Eladnék egy feleslegessé vált, egyszer használt, még bontatlan ejtőernyőt, kis hibával.

Jamesblond 2011.11.11. 19:28:51

Katonaságnál az ejtőernyős kiképzésen kérdezik az oktatót:
- Mondja kérem, biztosan jó ez az ejtőernyő?
- Eddig még senki sem panaszkodott...

Jamesblond 2011.11.11. 19:31:39

II. világháború végén kérdezi a riporter az orosz légideszantost aki 4 éven nem látta az asszonyt:
-Vologya, mit csinál elsőnek, ha hazaér?
-Riporter elvtárs ez nagyon indiszkrét kérdés.
-Na jó akkor legalább azt árulja el, mit fog tenni másodjára!
-Leveszem az ernyőt.

mtk001 2011.11.11. 19:36:36

Angéla, színben a Trabihoz öltözött remekül ki van párnázva az ejtőernyős ruhája.

Jamesblond 2011.11.11. 19:38:02

Volt zsír új 4 ütemű Trabink '90-ben vettük 176.000 Ft-ért a debreceni Merkúrtól. AEE-652 volt a rendszáma. Csendes és viszonylag finom kis gépezet, a tévhiedelemmel ellentétben jól megy, alakja miatt istenien lehet vele centizni, kafa a fűtése, városba, nem hosszú távokra kiváló. Annyi bibi van, hogy kicsit rövid a váltója, vagy lehetne benne egy 5. fokozat. Munkába járni, ütni-vágni, utcán/ég alatt parkolni bőven elég. A kombi meg isteni.

Jamesblond 2011.11.11. 19:40:28

Két ejtőernyős zuhan a fold fele. Azt mondja az
egyik.
-Nézd csak! Innen úgy néznek ki az emberek, mint a
hangyák.
-Nyissál b*meg, azok tényleg hangyák!!!

Jamesblond 2011.11.11. 19:42:24

- Itt a pilóta beszél. Van önök
között orvos? (Egy kéz felemelkedik: igen)
Kérem, fáradjon a pilótafülkébe.
Pár perc múlva az orvos hangja hallatszik:
- Itt az orvos beszél. Van önök között
pilóta?

Jamesblond 2011.11.11. 19:43:34

Kamikaze oktató: " Figyeljetek csak egyszer
mutatom..."

sszabifly 2011.11.11. 19:47:00

kicsit jobban ki kellett volna emelni a hősnél is hősiesebb motoros siklóernyősök szerepét, akik ráadásul oda repülnek az ernyőikkel, ahová akarnak, nem oda, ahová a szél sodorja őket ;-)
akár alacsonyan
www.youtube.com/watch?v=cQiZBHlzKyM
akár durva magasan
www.youtube.com/watch?v=sxh78BdOlGU
Kisautós vonatkozás: Sajnos nincs fotóm róla, de paszentosan bepakoltunk egyet egy Seicento-ba, + 2 ernyő +2 felnőtt.

Jamesblond 2011.11.11. 19:47:22

-A túlélés valószínűsége
fordítottan arányos a földetérés
szögével.

Hurri Kán 2011.11.11. 19:48:29

Az a váltókar halálos. :)

Jamesblond 2011.11.11. 19:54:08

Szeretem az extrém sportokat, mert közben rengeteg
új barátot ismerek meg: mentősöket,
balesetiseket, gyógytornászokat és kedves embereket,
akik kihívták a mentőket.

Jamesblond 2011.11.11. 19:59:41

Egérlány büszkén mutogatja az új pasija a
fényképét a barátnőjének, de az
gyorsan lehűti a lelkesedését:
- Te buta, ez egy denevér!
- Tényleg? A szemét, nekem azt mondta, pilóta...

Jamesblond 2011.11.11. 20:04:22

Hogy hívják a 2 esős napot követő,
napsütéses, meleg, magas légnyomású,
termikekkel, közepesen élénk széllel
járó légköri képződményt?
Hétfőnek...

Valami? Amerika? Naná! 2011.11.11. 20:21:25

Honnan tudja a vak ejtőernyős, hogy közel a Föld?
Lazul a kutya póráza!

Rocko- 2011.11.11. 20:26:53

@Macibb: "Attól tartok, még mindig nem tapasztaltad meg igazán, mivel ez minden jel szerint egy 89 utáni négyütemű darab, amely hangjában és dinamikájában inkább egy korabeli VW Polóhoz áll közel mint egy klasszikus Trabanthoz."
mármint hogy a korabeli Polo közelebb áll a Trabanthoz, mint a VW-hez.
autofilia.blog.hu/2009/07/30/kerlek_mondd_el

Asztalos Angéla 2011.11.11. 20:40:57

@Tabulator: a tank betöltő nyílása bent van a csomagtartóban, mert sokszor ellopták a benzint...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 21:05:41

A seregben azzal nyugtattak minket, hogy "odafönt még nem maradt senki". Jó "kis" RS 4/4-es...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 21:06:46

Kivéve, akit egy termik elvitt a picsába.

Hurri Kán 2011.11.11. 21:08:57

@BOSCHtechnikus:
Fönt az sem maradt.

@Asztalos Angéla:
Mentőernyő hogy-hogy kinyílt?

Asztalos Angéla 2011.11.11. 21:49:45

@gyvy: beakadt a drága a kilincsbe valószínűleg..

LBL 2011.11.11. 21:55:34

Ez itt a "Gyűjtsük össze az összes szar ejtőernyősviccet!" post? Akkor jó.

Egy nap bemegy Kovács az ejtőernyős-kiképzésre, és így szól:
- Én ma nem ugrok.
Mire a parancsnoka:
- De hát miért nem?
- Én nem ugrok ma, ha a fene fenét eszik akkor sem!!!
- Na de mindenkinek ugrania kell.
- Én akkor sem ugrok. Az este azt álmodtam, hogy leugrok és nem nyílik ki az ejtőernyőm.
- És ha kicseréljük az ejtőernyődet, akkor leugrasz?
- Igen.
Na, ki is cserélik az ejtőernyőjét egy másikéval, és felszállnak a repülővel. Mindenki ugrik sorban, Kovács is kiugrik, meghúzza a zsinórt, ki is nyílik az ejtőernyője. Mellette elhúz az egyik társa és becsapódik a földbe.
Leérnek, és kérdezik Kovácstól:
- Te beszéltél vele utoljára, mit mondott neked?
- Hát nem tudom pontosan, én csak annyit hallottam, hogy "...nyádpics...".

Bambano 2011.11.11. 22:01:33

@Jamesblond: zuhan a kezdő ejtőernyős, egyszer csak elrepül mellette egy fickó. utánakiabál:
- nem tudja, hogy kell használni ezt az ernyőt?
- nem, én a petárdagyárból jövök :)

min 2011.11.11. 22:30:19

Mé'nem ejtette át párszor azt az ernyőt az az ember.Börgöndi reptérről Bárándra érkezni azért nem semmi tudomány....

Hurri Kán 2011.11.11. 22:34:06

@min:
Próbáltál már mentőernyőt irányítani? Sok sikert hozzá...

min 2011.11.11. 22:41:38

@gyvy: Attól függ melyik típust használták. Emlékeim szerint anno egy szinte teljes értékű ernyő volt a mentőernyő is kevesebb késleltetéssel. Szerencsére sose használtam csak még korábban a seregben és még előtte de az még körkupolás volt és feladatból kellett nyitni. Börgöndöt ismerem...a levegőből is...
Szóval a kérdést amit feltettél most irányítsd magad felé is. Sok sikert hozzá...

Hurri Kán 2011.11.11. 22:44:15

@min:
Akkor kicsit segítek: mentőernyőnél semmilyen szinten nem szempont a jó irányíthatóság.

mazs_ 2011.11.11. 22:46:07

@gyvy: ezekkel már ugyanúgy le lehet jönni.

min 2011.11.11. 22:46:08

@gyvy: rendben....de végül azok a fránya gyártók mégis irányíthatóvá kreálják azokat. Micsoda lúzerek...

Hurri Kán 2011.11.11. 22:48:35

@mazs_:
Fent senki nem maradt velük még :)

tonalcar 2011.11.11. 22:49:23

miért "ejtőernyő"-nek hívják? Mert a fékezőernyőt értem, és ez is azt csinálja, nem? :)

mazs_ 2011.11.11. 22:49:43

@gyvy: igen, mindig ezt mondják, ne aggódj, fenn nem maradt még senki :D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.11.11. 22:52:09

@min: BE 8-as volt a mentőernyő, kb 20 négyzetméterrel kisebb felülettel. Nem volt rajta belső zsák sem, ettől nyílhatott gyorsabban.

mazs_ 2011.11.11. 22:57:31

Tényleg, Börgöndön van üzem? Valahogy nem nagyon hallani...

min 2011.11.11. 23:02:19

@BOSCHtechnikus: Tudom...a mai srácoknak az már őskövület...

mazs_ 2011.11.11. 23:07:13

@min: hát igen...a "tandemtok" és az AFF világában...

min 2011.11.11. 23:14:53

@mazs_: Én már azon irigykedtem amikor bevezették a bekötött légcellás képzést. Nekünk még ki kellett várni a sorunkat míg egy nyamvadt RL-t kaphattunk. Az SW-ről nem is beszélve:-D bár az inkább ki.aszás volt az emberrel.

mazs_ 2011.11.11. 23:19:12

@min: RL és SW is bokatörős ernyők voltak, ahogy hallottam :(
Én már AFF-fel tanultam, igaz, drága, de annyit ráköltöttem volna a bekötöttre is, mire elérem azt a szabadeső szintet (csak sokkal nagyobb ugrásszámmal). Így megvolt pár nap alatt az egész :)

min 2011.11.11. 23:22:44

@mazs_: Igazad is volt. Aki megteheti annak a nagyon ajánlott kategória. Mire egyénileg elérné az ember az AFF szintet lehet bőven több pénzt költ el az ugri-bugrira.

mazs_ 2011.11.11. 23:27:57

@min: egyre inkább AFF van, nagyon kevesen tanulnak mostanában bekötöttel. Meg tényleg nagyon gyors az AFF, ha ki tudsz menni egy 1 hetes boogie-ra akár Slavnicára, akár pl. Vrsarba (vagy esetleg akkora mázlid van, hogy itthon is van), egy hét alatt az egész elméletestől kész.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.12. 01:26:38

Q jó színe van a Trabicseknek.Kéne.Kombiban még inkább...

Lowtyo 2011.11.12. 08:30:50

ilyenkor gondolom, hogy de szívesen lennék kék trabi.
vagy kék ugróruha.

Nickné V. Borbála 2011.11.12. 12:05:30

Csak csendben jegyezném meg, hogy Belsőbáránd nem két faluval van odébb Börgöndtől, hanem konkrétan a szomszéd település, ráadásul a börgöndi reptér mellett fekszik, tehát az elveszett ejtőernyős hozzávetőleg néhány száz métert sodródott a szélben. Ha az utazás előtt nem is, legalább utána érdemes megnézni, hogy hol járt az ember - vagy ez valami úri huncutság?

subtotal 2011.11.12. 14:21:37

Bátyámnak volt ilyen 4ütemű Trabantja, annak is ABO volt a rendszáma, de az törtfehér volt.
Megjártuk vele 3an Erdélyt többször. Egyszer 4-en mentünk vele Nagyváradra, na akkor már nem volt kényelmes.
Nem volt vele több gond, mint a nyugati vasakkal emlékeim szerint.

.com 2011.11.12. 21:13:40

@min:tetelezzuk fel hogy "szembe" lobbantak akkor ezert nehez, probaltam

min 2011.11.12. 21:54:13

Kár itt technikázni...a lényeg, hogy sajnálatos az, hogy amikor én voltam aktív nem voltak a klubban ilyen csinos ejés lányok...A kék különösen jól áll neki.

cso zsi 2011.11.12. 23:20:28

"Gondosan elrejtve, nehogy emiatt feltörjék"
Most már ország világ tudja. De mit tud a róla elvezetett kábelezés?

Bambano 2011.11.13. 12:45:22

@subtotal: a megemelt gyújtási energia miatt rendszeresen pusztította a rotort. Más baja nálunk sem volt. Ment, mint a háborodás, lámpás rajtnál rendszeresen pofára estek mellette a nagy nyugati autók sofőrjei.

tomnemtom 2011.11.14. 09:06:03

egyszer nekem is volt négyütemű Trabantom ( ja, nem, még mindig van ), de a qrva motorolaj kiette belőle a váltókulisszát.
mer a motorolaj-lobby.
182-esben meg majnem olyan üllés van, mint a Trabant gyári. persze, máramikor nincs rajta a báránybőr, hogy a leszedett ajtó miatt ne fagyjon oda a pájlot.

Asztalos Angéla 2011.11.15. 13:00:48

@min: mert ilyenkor a tapasztaltabb ugrók követik az elszállt cuccokat, hogy nagyjából meglegyen, merre kell keresni :) (ha akart volna, a reptérre is leszállhatott volna)