Hot-dog virsli nélkül, autószalon autók nélkül

  2011. október 07. - ommm Címkék: 2011 nyitra autószalon

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC06149

Péter a felvidéki Totalcar-olvasók népes táborába tartozik, idén pedig végre rászánta magát, hogy egy tényleg pofás kis beszámolóban mutasson rá arra, hogy hiába jobb a szlovákok gazdasági helyzete, szervezni továbbra sem tudnak normálisan.

Annak idején, a kilencvenes évek végén-kétezres évek elején jómagam is ellátogattam ezekre az autószalonnak nevezett közönségtalálkozókra, de hamar rá kellett jönnöm, hogy sok értelme nincs. Kihagytam uszkve hét évet, majd talán 2009-ben voltam a Pozsonyi Autószalonon ismét. Nem kellett volna. És úgy látszik, a helyzet továbbra is amatőr módon kaotikus. Péter tanulságos sorai következnek:


Nyilván gazdasági okokra vezethető vissza az alábbi érdekesség:

Magyarországon, egy majd 10 millió lakossal rendelkező országban tavaly alig 53 ezer új személy- és kisteherautó talált gazdára (52 661), míg Szlovákiában, egy alig 5,5 milliós országban ehhez képest tavaly a 70 951-es szám jelent meg a statisztikában. További érdekesség, hogy autószalont 2005 óta nem rendeztek Magyarországon, oldtimeres tömegrendezvényből viszont az érdekesség kedvéért három (de manapság már inkább négy) is van minden évben. Szlovákiában az oldtimeres kiállítás ugyan továbbra is ismeretlen fogalom, de autószalonból rendszeresen kettőt is rendeznek.

DSC06153

Azt azonban, hogy melyik színvonala siralmasabb, lassan megállapítani is nehéz lesz (mélységesen egyetértek -omm-). A két rendezvény (az egyik Pozsonyban, a másik Nyitrán) évek óta keresztbe tesz egymásnak. Az autómárkák (vagy inkább helyi képviseleteik) egyik fele az egyiket részesíti előnyben, a maradék a másikat, de a végeredmény ugyanaz: a látogatók minden alkalommal keserű szájízzel hagyják el a kiállítást, mert hol ezt, hol azt nem láthatták.

IMG 5956

Tavaly ugyan hallani lehetett egy megállapodásról, miszerint felváltva tartják majd a két kiállítást, és Nyitra valóban nem rendezte meg a tavalyi seregszemlét, de idén ismét mindkét helyszínen autószalon volt. Ha még lehet ezt annak nevezni… Most a nyitrai beszámolója következik.

IMG 5911

Az egyéves szünet ugyan valamelyest jót tett a kiállításnak, legalábbis a siralmas 2008-2009-es évekhez képest, de a 90-es évek hangulatáról és nívójáról már csak álmodni lehet. Főleg akkor, ha olyan, a szlovák piacon is népszerű márkák hiányoztak, mint a VW, a Ford, az Audi-BMW-Porsche német luxustrió, a Toyota, a Nissan vagy a Peugeot. A korábbi években olyannyira igyekvő Lada is inkább távol maradt, így idén ki kellett hagynom a szokásos ajtócsapkodós minőségtesztet a zsigulis standon.

Csodálkozni egyikükön sem kell: a szervezők idén sem voltak hajlandók lemondani a mesés haszonról, ezért nem állt szándékukban engedni az irreálisan magas helypénzekből (50 euró négyzetméterenként).

DSC06126

A kiállított márkákat már évek óta nem az anyacég, sok esetben még csak nem is az importőr, hanem az egyes helyi kereskedők képviselik, így az egész szalon olyan, mintha egy pavilonba tolták volna össze az ország összes showroomját. A Volvót és a Jaguart példának okáért idén két pavilonban is meg lehetett találni, nyilván a két kereskedő nem tudott megegyezni, melyikük maradjon távol.

DSC06163

Általánosságban elmondható, hogy főleg két célcsoport látogat ki az autószalonra. Az elsők a matrica- és prospektusgyűjtő fiatalság, akiket csak a sportkocsik, versenymotorok és tuningautók látványa hoz lázba. Velük ellenkező oldalon áll az átlagos autós, aki ugyan megelégszik azzal is, ha üléspróbát vesz a Thalia-Aveo-Fabia-Swift csoporton, de időnként azért vásárol is új autót. És pont ezért alkotják ők a kiállítók célcsoportját.

A szakmai dolgok rég kimúltak az ilyen helyekről, nyitott motorháztetőt már nem látni, árcédulákat annál inkább.

DSC06113

Az idei év egyik meglepetése és szenzációja a Škoda standján látható Vision-D tanulmányautó volt. Meg lehetett érinteni, bele lehetett kukkantani, a reakciók lelkesek voltak, az autó formáit nézve ez nem is meglepő.

IMG 5949

A szlovákiai premierek közül említsünk meg még párat: Range Rover Evoque, Lancia Ypsilon, Fiat Freemont, Jaguar XK-RS és XF facelift, Opel Insignia OPC, Mercedes-Benz B és M osztály, Chevy Cruze Hatchback, Kia Rio, Hyundai Veloster, Tazzari Zero, Renault Koleos facelift, Seat Alhambra 4x4.

Kétségtelenül ezek voltak az idei szalon legtöbbet fotózott húzómodelljei.

DSC06144

A pavilonok közti szabad téren kapott helyet az új Tatra Phoenix egy példánya. A léghűtéses V8 a múlté, helyette van hathengeres, vízhűtéses PACCAR dízelmotor és DAF fülke. Ez utóbbinak már köze sincs a régi Tatrák kabinjához, már-már személyautós kényelem fogad, úgy, ahogy az ma már elvárható ebben a kategóriában.

IMG 5915

Pár lépésre onnan a történelmi tűzoltótechnikáé volt a főszerep, a gőz hajtotta fecskendőktől kezdve a 148-as Tatráig és Praga RN-ig

A veterános pavilon sem tett ki magáért (jobban mondva a mélyen tisztelt szervezőklub), azért a néhány Pragáért (Baby, Piccolo) és Škodáért (Octavia Super, 1202 STW) tényleg kár volt kimenni, fő hogy a Dakart kísérőkamionként idén is megjárt 815-ös Tatra már 17 éves is elmúlt, és hogy az Impala low-rider veterános rendszámot kaphatott. Lol.

DSC06183

A fő helyre a háromtengelyű Praga AV került, ami igazi kuriózum (Peruból került elő, a típus wehrmachtos vonatkozásairól nem esett szó).

DSC06200

Körülöttük még 1969-es Morgan, Aero 500, Moszkvics 407, 1928-as Peugeot (a kíváncsiak kedvéért 172M), ralis kiegészítőkkel ellátott, korai 96-os Saab és néhány korai Tatra személy- és kisteherautó…

DSC06220

Mellettük a Mustang-klub gépeit megcsodálni kötelező volt, úgy ahogy egy igazi autóbuzi számára a kiállítóterület legvégén az oda befutó veterános túra gépeit is megnézni: feltéve, ha pont szombaton járt ott. Ott, azon a kis területen, a mezőgazdasági múzeum gőzgépei és traktorjai között, elkapott minket a 60-as évek utcaképének minden meghatározó eleme: RTO autóbusz, régi Felicia Roadster és Velorex, pont úgy, mint a Wartburgok, Trabantok és Jawák orrfacsaró füstje. Mellettük katonás sorban régi Zetor traktorok, a háttérben pedig a helyi kisvasút pöfögő mozdonyai. Jó volt ismét szembefutni egy kicsit a múlttal, ha már a XXI. században csalódnunk kellett.

DSC06233

Immáron otthon, a híradásokból tudom meg, hogy a kiállítók nagy része elégedetten számolt el a rendezvénnyel. Több mint 100 ezer látogató volt kíváncsi a 18. Nyitrán megrendezett autószalonra, minden hibáját és hiányosságát megbocsájtva ezzel…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr233283920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.07. 17:55:46

2. az a wermachtpos tatra érdekes.

klemo19 2011.10.07. 18:25:54

,,,az wermachtos praga volt.. nem tatra

Demidoux 2011.10.07. 19:40:46

Én is inkább az öregekre lettem volna kíváncsi. Egy két semmilyen új autó nem érhet fel egy klasszikussal. És csatlakozom az előttem szólókhoz, ez a hatkerekű jármű igen csak szép darab.

Brevis 2011.10.07. 19:56:10

Nincs már léghűtéses Tatra?:(

Hithű ateista 2011.10.07. 19:57:10

A képeket elnézegetve a Vision D-s tanulmány mellett a szomszédok lányai is megérdemelnek jónéhány elismerő pillantást...
Nyamm-nyamm!

csuvakka 2011.10.07. 20:10:49

Volt szerencsém mind a pozsonyi mind a nyitrai rendezvényekhez pár évvel ezelőtt, azóta tudom hogy abszolúte felesleges pénz és időpocsékolás. Bár hogy őszinte legyek, igazából az autók egyre kevésbé érdekelnek, az autóbuziktól meg igyekszem távol tartani magam, -szerintem az ilyesmiből kb.19-20 évesen kinő az ember. Vannak autók, és maguktól mennek, sőt vezetni kell őket- ...oké, hurrá.

Gott in Frankreich 2011.10.07. 20:15:39

@klemo19: Haat, nem teljesen fals Tatra-nak nezni a Praga-t, mert vannak bizonyos osszefonodasok. A Praga-t 1907-ben ket szudetanemet ceg, az Erste Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik es a Waggonbaufirma Ringhoffer kozosen alapitotta, es a Ringhoffer kesobb a Tatra-val fuzionalt. Hogy a nev jogai kinel vannak azt nem tudni, de a Praga a haboru utan a Tatra-val epitett kozosen teherautokat.

Kivancsi 2011.10.07. 20:22:56

@csuvakka: p...t is lattal mar ezerszer :):)
szoval tobbet ne logasd bele szerszamot
felesleges ugyanaz mint 20evvel ezelott
mikor mar kinottel belole:):):)

hallari 2011.10.07. 20:23:53

100.000 látogató... egy csomó oldtimer... Lehet, hogy nálunk kicsit összeszedettebb a dolog, de azért ez sem rossz szerintem.

pleasurehunter 2011.10.07. 20:26:20

"Magyarországon, egy majd 10 millió lakossal rendelkező országban tavaly alig 53 ezer új személy- és kisteherautó talált gazdára (52 661), míg Szlovákiában, egy alig 5,5 milliós országban ehhez képest tavaly a 70 951-es szám jelent meg a statisztikában."

Csak halkan, zárójelben szeretném megkérdezni, hogy vajon ebből a 70 951 Szlovák regisztrációból mennyi volt a Magyar adócsalók regisztrációja? Hmmmmm... :)

totyy528 2011.10.07. 20:46:42

Mindenki csalná az adót Mo-on, ha tudná...
Úgyhogy nagyon demagóg ez a Magyar adócsalók!

Jamesblond 2011.10.07. 21:36:22

100.000 ember megy el a rendezvényre és legagyizzátok? 50 Eur/m2? Legyen 5 m2 egy autó: az 250 ojró. De testközelből megnézi 100.000 ember a portékát 250 ójró=75.000 Ft. 75.000/100.000, tehát 75 fillérbe került a reklám/fő. Melyik sajtóorgánum juttat el egy hirdetést 75 fillérért a nézőhöz a mai világban? Egyik sem, ráadásul ott Nitrán 100.000 autóbuzi/célközönség volt jelen. Azok az autómárkák, amik emiatt az 50 ojró/m2-es összeg miatt nem voltak jelen egy 71.000 új autó eladásos piacon, nagy hibát követtek el. Ez a mai világban kretén mulasztás. És valószínű nem pl a családokról gombolnak le pl 30 ojrót belépőre. A trakik, az OT-ek meg nagyon szépek. Mi a baj?

Jamesblond 2011.10.07. 21:37:40

Jah! A 24-es képen a csaj karistolja le a Ferrari küszöbéről a festéket a nagy csatos cipős patájával :D

Shadow55 2011.10.07. 21:50:03

egy autó parkolóhelye 2,5 x 5m = 12,5m2, de ilyen showroom esetén a szükséglet inkább 30-40m2/autó, a többi jó.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.07. 21:51:17

Én ott voltam. Az egész nem ért egy kalap szart.

Kééérem visszaaa a pééénzemeeeet!!!!

u.i.: a csajok azért jók voltak, na :)

Hurri Kán 2011.10.07. 22:12:43

Az a szürke púpos Wartburg szép. :)

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.10.07. 23:04:38

a semmi és a nem jó között azért még mindig nagyobb a különbség mint a nem jó és a jó között

ommm 2011.10.07. 23:56:04

@Jamesblond: Ja, de mennyi idő alatt?

sufnyi 2011.10.08. 07:37:50

De legalább csajokat is fényképeztél volna..... ha már az autós felhozatal szar volt elmondásod szerint

GGG77 2011.10.08. 09:27:56

@pleasurehunter: "Csak halkan, zárójelben szeretném megkérdezni, hogy vajon ebből a 70 951 Szlovák regisztrációból mennyi volt a Magyar adócsalók regisztrációja? Hmmmmm... :)"

Ebben az esetben szerinted:
a. a magyar állam a hülye, hogy hagyja, hogy a vevők egy jó része elmenjen és máshol költse el a pénzét
b. a sok vevő a szemét, hogy merészeli ugyanazt a terméket olcsóbban megvenni.

Szerintem a.

don't 2011.10.08. 11:55:15

@GGG77:
Nalunk ennek hagyomanya is van.A 80-as evek vegen,a fel orszag,(ha nem tobb)Becsbol hozott fagyasztot,TV-t,videot,stb.-t.Hasznalt es uj autokrol nem is beszelve.

csuvakka 2011.10.08. 12:31:53

@Kivancsi:
:) Hát azért valljuk be egy p..a több szempontból is szórakoztatóbb és előnyösebb:
1. Ha jól csinálod, akkor alacsonyabb a fenntartási költsége
2. Nem kell rá biztosítás
3. Ha megunod, nem kell eladnod, bár mégis elképzelhető hogy nem tudsz tőle soha többé megszabadulni
4. Biztonságosabb
5. Kevés munkával szinte ingyen beszerezhető.
6. Maximálisan környezetbarát.

BMR 2011.10.08. 13:39:51

Már bocsánat, de nekik legalább van szalonjuk! A pozsonyin 2 -szer voltam és amelett, hogy a szervezés tényleg elég "csehszlovák" volt mégis a potencialis vasarlo vagy erdeklodo egy helyen megnezheti a felhozatalt.

Autopeti 2011.10.08. 14:54:08

@BMR: Ezt nem tagadom, hiszen ahogy írtam , egy potencionális vásárlónak tényleg nem kell több, mint hogy beülhessen az autóba és árcédulát vigyen haza.
Az azonban sokat elmond, hogy a 3 szlovákiában gyárat üzemeltető autómárka közül kettő (a VW és a Pug) meg sem jelent, a harmadik (Kia) pedig csak a szabadtéren állított ki,ahol kissé kevesebbet kellett fizetni...

Nincs még nicked 2011.10.08. 17:48:35

'Kihagytam uszkve hét évet'
Nem kellene ismeretlen jelentésű szavakat használnotok.

dokibá 2011.10.08. 19:34:32

-ferrarin a műanyag rsz keret eléggé odab*** :)

@totyy528: attól még az. de mivel nálunk az élni hagyás kevésbé érvényesül, maradnak a kiskapuk.. nem vagyok sk rendszámos, de ki így, ki úgy.. that's all folks..
süti beállítások módosítása