Ami drága, az tartós?

  2011. október 01. - ommm Címkék: bmw porsche aukció wtf

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Peka barátunk arról híres a szerkesztőségben, hogy a világ legváratlanabb pontjairól – ennek következtében – a legváratlanabb időpontokban képes bejelentkezni valami érdekességgel. Úgy látszik, egy ideje már az USA keleti partvidékén portyázik, huzamosabb floridai tartózkodásra rendezkedett be, ezért kellett valami ottani autó is.

El is ment egy árverésre ami több, mint tanulságos tettnek bizonyult. Ott botlott bele ebbe a 27 ezer mérföldet futott, alig egy éves BMW 750Li-be, amely – finoman szólva is – kérdéseket vethet fel a prémium-termékek időtállóságáról. Pár soros levelében ugyan talán a magyarázat is el van rejtve, mindazonáltal nem vagyunk benne biztosak, hogy bármilyen körülmények között használva elő kéne fordulnia ilyen problémáknak ennél a típusnál, amely minőségéhez eddig nem fért kétség nálunk sem…

2010 BMW 750LI (3)

…ma autós árverésen voltam és ott újra megbizonyosodtam arról, hogy az agyondícsért német minőseg, a szuper belső kidolgozás csak az európai német rajongók és újságírók fejében létezik. A tesztautók ugyanis többnyire újak és jól felkészítettek, de mint a mellékelt képeken látható, egy 1 éves BMW 750LI indító gombjáról már lekopott a festék 27 ezer mérföld után. Mellékesen a check engine lámpa is világít (az amerikainak nem természetes, hogy 15 ezer kilométerenként fizessen 100-150 ezret kötelező szervizre). Ez nem egy sérült autó, hanem egy hibátlan jármű, amit 69 000 dollárért próbáltak eladni.

Ez állt a levélben, alig pár perccel később, pedig érkezett egy újabb, ezt 2010-ben fotózta Peka, egy 2006-os, eladó Porsche Boxsterről. Biztos van oka annak, hogy nem anyagában színezett műanyagokat használtak fel a beltér sűrűn tapogatott helyein, de ezen kopások fényében nem lehet egyszerű megindokolni.

4 eves Porsche (3)

Vagy mégis?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr103265057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.10.01. 07:16:39

Spórolás, gyerekek, spórolás. Az autógyárak sem kivételek.

Coyote82 2011.10.01. 07:19:23

Ez normál - a kezelőfelületeket normál (értsd: ujjbeggyel történő) használatra tervezték. Ha valaki hosszú műkörömmel pöcköli, bizony lekopik. Mobiltelefonok ugyanígy járnak...

karlov 2011.10.01. 07:31:18

Megdőlt minden sztereotípia vége a világnak ,találtak olyan autót aminek vannak kopott műanyag alkatrésze. ah most mi lesz?
Hiszen Amerikában nem szeretnek pénzt költeni 15000km után ,mert azok olyan kifinomult ízléssel és igényekkel megáldott nép fiai.
Tiszta bulvár...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.01. 07:34:43

Német vs. japán klikkgenerátor posztunkat olvashatták, fogadják szeretettel ezt a hétvégi gumicsontot.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.10.01. 07:37:06

A kopás gáz ennyi idő után fapadnál is. Az autók szélvédőjén viszont jó a matrica az alvázszám (és az alapadatok) megadásával, a viaszos zsírkrétával összekenés helyett.

AciDuzzu 2011.10.01. 07:38:59

Kiabrandito. Marmint, hogy a nem teljesen rendeltetesszeru hasznalatot ennyire nem toleraljak ezek az anyagok. Kulturaltan hasznalva nyilvan 20 evig hibatlan marad, de azert egy autonal, ahol tok mindegy a vegosszeg, lehetne kicsit tobbet figyelni az ilyesmire. Azert a nagy penz nagy igenytelenseggel parosul odaat is, ha ennyire sikerult 1 ev alatt lelakni. Azt hiszem ideje a premium gyaraknak eloallni a "Fashion Nails Paket"-tel.

Herman 2011.10.01. 07:40:50

De egy kukacoskodó, rosszindulatú poszt ez!

Az autó olyan lesz idővel, amilyen igényes/avagy igénytelen a gazdája!

Amúgy műkörmös hölgyek által használt kocsiknál előbb-utóbb minden belső műanyag így fog kinézni, elkerülhetetlenül.

Ha valaki odafigyel, akkor 20 év múlva is újszerű lesz a belső...aki meg leszarja, az 1-2 éves kocsit is le tud amortizálni úgy, hogy egy roncs lesz belőle.

A posztíró meg le is írta a kulcsszót: az amerikaiak nem nagyon akarnak évente olajat cserélni...nos, akkor már itt van a válasz jó pár, a posztban írt jelenségre..a gazdagok egy része szarik a verda igényeire, nekik pont olyan egy 100.000 USD dolláros gép, mint nálunk a céges verdák zöme...2-3 éves korban lecserélik, aztán jöhet az újabb.

Addig meg ütik, vágják, mert bizonyos anyagi szint felett ugyanolyan A-B pont között használt kocsi ezek, nem lesznek ám vitrinbe naftalinba tartva, hanem melósautónak.

Ezért necces és nagy felelősség használtan prémium/luxus autót venni..nem csak kint, hanem nálunk is.

repecs 2011.10.01. 07:47:07

@Coyote82: akkor biztos leírják a kezelésiben hogy milyen kesztyűben és mekkora erővel szabad max nyomni a gombokat. Botrányos szerintem.

malkolmcole 2011.10.01. 07:51:28

Amikor használtan vettem volna autót, akkor szóba jött pár típus. Honda Civic, Opel Astra, Toyota Corolla, Ford Focus. Ezek az autók bizonyíthatóan (márkaszervízben leinformált) 30e-55e km-es futásteljesítménnyel voltak. A belterükön a kormány, a váltó, az ülés a szőnyeg, gombok mind kopott volt. Nem értettem. Vettünk egy Citroen C4-et, fém váltógombbal, gyári üléshuzattal, kormányvédővel. Érdekes, amikor ezeket újkorától használják az autón, akkor semmi kopás nincs. Meg is vettem, azóta se kopott semmi. Pedig lenézett márka...

nem kéne... 2011.10.01. 08:06:42

tök egyszerű, ezeken van egy gumis réteg, hogy kellemesebb, puhább legyen a tapintása. ha megsérül, akkor utána elválik a hordozófelülettől.
nem csak itt, mindenhol probléma ez.

Shadowbull 2011.10.01. 08:10:46

"az amerikainak nem természetes, hogy 15 ezer kilométerenként fizessen 100-150 ezret kötelező szervizre"

Nem is kell nekik mert egyreszt nem 15e kilometer a szervizperiodus, masreszt az USAban a garanciaido alatt MINDEN koltseget fizet a BMW, a tulajnak csak tankolnia kell.

A kopott inditogombot meg nem kommentalnam. Aki latott mar BMWt belulrol az tudja, hogy ennyi ido alatt nem kopik le.

sb

Shadowbull 2011.10.01. 08:12:35

Konkretan az az inditogomb nem lekopott, hanem lekapargattak valahogy rola a festeket.

sb

Liquid_Night 2011.10.01. 08:28:38

Elképzelhető, hogy az amerikai piacra a németek rosszabb minőséget visznek?

Amcsi autók kidolgozási-összeszerelési minősége mindig is gyengébb volt az európainál...ennélfogva más az igény is.

Mindenesetre európai szemmel ciki...

Garp 2011.10.01. 08:31:11

@Shadowbull: ez ugrott be nekem is.
Dzsuvás, ragacsos kézzel tapizva akár fél év alatt is szép, sötétszürke ragacsos trutymák-réteg kerül a tapizott karokra/gombokra. Aki vett már használt Trabit, Skodát, bogarat, stb, láthatta már szépen felredőzve az index kar oldalán/hátán és talán tudja azt is, h kaparással lehet csak leszedni. Na EZT nem bírja a bevonatos műanyag. merth az eladásra gondolom kitakarítanák a kocsit.
Innentől 3 dolgot jegyeznék meg:
1.: 99% biztos vagyok, h a jelenség nem csak német autóra jellemző (bár Skodám van és az ajtóbehúzók pofátlanul korán lehámlottak) és ez jellemző volt a vw-re és seatra is.
2.: igénytelen, koszos tulajtól autót venni nem szabad
3.: még akkor sem, h a szakmájához nem értő, vagy nemtörődöm szarjancsi kitakarítja, még a festék árán is eltüntetve a cuccot. (Igen, szakma. Hatékonyan és jól kiglancolni egy kocsit úgy, h ne menjen rá egy hétvége, ráadásul évekig csinálni úgy, h ne a fenti legyen az eredmény: sztem szakma.)

"streetfighter" 2011.10.01. 08:33:53

@malkolmcole:
És akkor bilibe lógott a fejed.
Pont citrom a legszarabb. :)

Árja Macska 2011.10.01. 08:36:34

vagy egy-két nemrégiben kiszakadt hazánkfia elkezdte odakinn az autók felújítását "okosba'" hiába, amerika a lehetőségek hazája...

Shadowbull 2011.10.01. 08:39:04

@Liquid_Night: "Elképzelhető, hogy az amerikai piacra a németek rosszabb minőséget visznek?"

Nem.

sb

nov2016 2011.10.01. 08:46:50

Céges autópark alapján a franciák a legtrágyábbak ilyen szempontból, egészen hamar lehámlanak a gumírozások.
Meg potyognak le a műanyag elemek, fedelek, sőt a tetőben a kapaszkodó is. :)
Az összes többinél nem jellemző ez, ha megkarcolod, akkor meg lesz karcolva, de nem tűnik fel, hogy itt valami aránytalanul gyorsan kopik.

Ha valakinek a cikkben szereplő BMW lenne az álma és van is rá 69e dollárja, akkor vegyen bele egy olyan gombot 70 dollárért és a következő 20 évben azzal a gombbal legalábbis nem lesz gondja.

Hexer 2011.10.01. 08:47:18

Mukorom...nem csoda hogy lejon de mar 10 eve legtobb auto igy keszult.

Azert feher mert igy oldjak meg a hattervilagitast, sokkal dragabb lenne ha csak a szoveget ontenek ki es tapintasra a minosege is gyatra lenne.
Igy a felhasznalo hibaja hogy egyreszt letezik hattervilegitas (nem lenne nem kopna soha) masreszt hogy atomkemeny mukorommel kapirgalni ... hat nem kene.
De ettol fugetlenul filleres csere, kormanyon is megkopik...de rendes hasznalat mellet 200.000 alatt nem mervado a serulesek nagysaga.

kicsidio 2011.10.01. 09:09:26

@Garp: Egyetértek veletek, szerintem ez márkától függetlenül előjöhet bármely autónál.Meg persze az is benne lehet, hogy nem arra tervezték ezeket, hogy 3 centis műkörömmel babráljanak rajtuk.

m20b25 2011.10.01. 09:12:35

A vwk hogy szoktak kinézni! Mint az okádék! A világításkapcsoló és az ajtóbehúzó is rohad rajtuk. Érdekes, bömösnél még nem láttam ilyet. Valahol régebben olvastam, hogy a kézkrémek és hasonló szokták kikezdeni a gombokat. Nekem a suzukiról nem fog lekponi. Mert gyakorlatilag az ablakfűtésen kívül nincs rajta gomb:)

Eclect 2011.10.01. 09:19:01

Ez bizony műköröm. Az én autóm (mielőtt hozzám került) a jobb első ajtó kilincse mögötti-alatti krómozott részen kapott rendesen műkörömmel és gyűrűkkel. Láttam már benzinkúton Porsche-tulajt rákiabálni a műkörmös nőjére, hogy "Már megbeszéltük, hogy csak én nyithatom és csukhatom az ajtókat!" Kicsit erős volt, de biztos jogos is. :)

2011.10.01. 09:20:27

van egy ismerősöm aki már 6-7 éve egy X5-öst használ. már háromszor volt olyan gondja, amikor hét-nyolcszázezer forintért javították. először nem sokkal a garidő vége után asszem a váltót. azt mondja miért, mit vártam? hogy egy 17 milliós autót majd 50 ezerért fognak javítani? mondtam: nem. egy 17 milliós autónál 6-7 év alatt, a kötelező szervizeken kívül, ne kelljen két és fél milliót javításra költeni.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.01. 09:28:42

Azért én valamibe belepofáznék. Elvetemült BMW rajongó vagyok, nem is vennék semmi mást sose. De a kormányra tehetnének keményebb bőrt. Mindkét autóm szervívzkönyves, reális futással. Az E36-ban 280-ezernél lyukadt ki a bőr a kormányon, az E39-ben nemrég, 170 valamennyinél. Az E39-be az öregem is belenyomott vagy 35 ezret, főleg mostanában, és a gyűrűje helyén lyukadt ki. Azért a 200 ezret megérhette volna.

csintapala (törölt) 2011.10.01. 09:28:53

Annyit fűznék hozzá, hogy - bár nem tudom ez a műanyag gombokra, utastér elemkere is vonatkozik-e -, hogy az amcsi modellek általában elég sokmindenben különböznek az európaiaktól. Lásd pl VW, erről volt is cikk itt a TC-n pl az új jetta és passat kapcsán. Az amcsi verzió silányabb minőségő, szarabb a futóműve, viszont olcsóbb.

Ugyankkor azt hittem ilyen olcsó festett műanyagokat már csak a vw csinál. Ezekszerint mások is, nem is értem, ennyivel drágább lenne az anyagában színezett műanyag?

collins323i 2011.10.01. 09:29:34

talán ne körömmel kapirgálja a kedves tulajdonos...
valószínűleg az sem véletlen, hogy a külföldi hirdetéseket figyelve, jellemzően az amerikai vásárlók értékeli kevésbé, becsülik meg kevésbé az autóikat.
egyébként ugyan nem bíztatnám erre a gyárakat, de inkább legyen puha, jó tapintású minden gomb, és kelljen cserélni ha úgy adódik ~5 évente, de akkor az ára is legyen olyan alacsony, és könnyű legyen (akár otthon is ~bárkinek) cserélni.

collins323i 2011.10.01. 09:31:41

@megszaLott: sajnos az E36-okban hírhedten szar minőségű bőrök vannak :(.
E46-unkban most van 240, és kicsivel fényesebb a kormány tetején a bőr, de semmi baja azon kívül, nyoma sincs annak, hogy szakadni akarna.
tisztítatni, ápolni szoktad? ha igen, akkor mivel?

banfwd 2011.10.01. 09:31:54

Ahogy nézem a cikkeket a főoldalon, divat lett fikázni a BMW-t, vagy mi?

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.01. 09:33:36

Lekopott pár felület a beltérben! Milyen fontos dolgok, ettől aztán kijelenthető, hogy mennyire szar egy autó! :D

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.01. 09:34:31

@collins323i: Van gyári BMW bőrápolóm olyan fényes dobozban :D Amikor az üléseket kényeztetem, olyankor a kormány is kap. Ősszel és tavasszal.
Lehet hogy a gyűrű a ludas, ezt már több helyen is olvastam.

collins323i 2011.10.01. 09:36:00

@megszaLott: most hogy mondod, gyanús :) azért ezt a magyarázatot ne közöld az asszonnyal, mert lesz nemulass :D
én is azt használok, és bevált. bár hallottam több sokkal jobbnak mondott bőrápolóról is, majd ha elfogy, meggondolom milyet vegyek.

Schütii 2011.10.01. 09:37:49

Hát ez meglep hogy 15000 km-enként derogál nekik az olajcsere (mellesleg honnan tudja a szerző hogy ezért ég a csekkendzsin?)
Amerikai fórumokon továbbra is tartja magát a 3000 miles (5000km LoL)-es csereperiódus és nem a 60-as 70-es évekbeli szörnyekről van szó.

Marvell 2011.10.01. 09:38:24

Normál használat mellett is kopnak a gombok.Nem csak proppelernél szinte mindennél. Az,hogy valaki totemállatként tiszteli és pamutkesztyűben használja csak,nem tekinthető normálisnak.
Lehet hőbörögni.

United Steaks 2011.10.01. 09:40:22

Szerintem a kulcsot próbálta beletolni valami makifaki, mielőtt rájött, hogy csak meg kell nyomni...:)

Schütii 2011.10.01. 09:40:39

Nehéz elképzelni hogy egy 750Li-t műkörmös plázapicsa vezet, de ha így is van, akkor azt nem kéne bírnia egy prémium autónak? Vagy van esetleg az opciós listán "plázapicsa-csomag", aminek részei a krómacél nyomógombok és kapcsolók?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.01. 09:41:19

@collins323i: Asszonnyal nincs baj, mert még gyakrabban cserélődnek, mint az autók :)))
Nekem bejön ez a gyári ápoló mást visznont még nem ptóbáltam. De mindig a pillanatnyi pénzfölöslegtől függ, hogy valamiből gyárit veszek, vagy másikat.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.01. 09:42:06

@megszaLott: A gyűrűtől lyukad ki,újra kell bőröztetni.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.01. 09:43:09

@Schütii: A férj a Priusszal járt, mert az a divat, a műkörmös csajszika meg élvezte a BMW-t. A nők nagyon szeretnek nagy autókkal mászkálni, főleg a plázásabbik fajta.

csintapala (törölt) 2011.10.01. 09:43:29

@Matenak: "Lekopott pár felület a beltérben! Milyen fontos dolgok, ettől aztán kijelenthető, hogy mennyire szar egy autó! :D "

nem az jelenthető ki hogy szar autó, csak az, hogy a drága prámium 7-es überBMW-ben is pont oylan szar anyagokat használnak -hozzá méltatlanul- a belterében, mint valami olcsó kisautóban.

Schütii 2011.10.01. 09:43:40

@United Steaks: Milyen kulcsot? Kiveszi a vésztartalékot az egyébként toll nélküli "kulcsból"? LoL Bár..., amerika a korlátlan lehetőségek hazája...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.01. 09:44:33

Egyébként az oldószeres takarítástól is lehet a kopás.
Emberünk túlbuzgón használta az alkoholos/acetonos tisztítószert hogy eltüntesse a retket.

United Steaks 2011.10.01. 09:53:55

@Schütii:
A tizenhármas villást, fújd meg. Látom, érted a tréfát.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.01. 09:53:57

Azért a Porscheban nem kellene annyi kopás legyen, és a belső kilincset illene aluból gyártani...

GGG77 2011.10.01. 10:02:21

@megszaLott: Magam is szeretem mindkét típust, de azt el kell ismerni, hogy az E36-nak nem a beltéri anyagok minősége az erőssége. :)
Egy gyűrű pedig kb bármilyen autó kormányát képes kinyírni.

Schütii 2011.10.01. 10:04:45

@United Steaks: Hátélleg jó poén vót... XD

KaWaSaKi 2011.10.01. 10:15:01

Elég gyalázatos kopások ezek ilyen fiatal és keveset futott autóktól, de le merném fogadni,hogy igényes tulajnál ilyen problémák 10-szer annyi futásteljesítménynél jelentkeznének.
Ez a modern, designos lakozott, festett belterű autók rákfenéje, hogy minden karcolódik kopik. Családtag b5-ös passatjának a belseje eszméletlen ronda, kopott, hámlott elemek mindenhol. Vele szemben az én 20 éves passatomban akit eddig vittem rácsodálkozva mondta, hogy ez olyan mintha új lenne, ez tiszta új és hasonló dolgokat. Szó mi szó valóban patika a bele, mivel tisztaságmániás vagyok :D (vezetőülésnél dupla gumiszőnyeg, mindekitől elvárom, hogy a gumiszőnyegen tartsa a lábait, nincs ajtóbehuzó műanyag karon gyűrű kocogtatás,kulcs és egyéb kemény tárgyak szétdobálása a műanyag zsebekben, tartókban, szellőző rostélyok összevissza csavargatása, tekergetése kínzása fél percenként, egyszóval aki a kocsimba akar utazni annak rend és fegyelem vagy mehet gyalog, bolond lennék? lehet, de megvan az eredménye: 20 éves autó amit pár évesnek hisz aki nem ismeri a típusokat, és újnak ha beül, nekem pedig jó közérzetet ad beülni a makulátlan utastérbe)

soproni1 2011.10.01. 10:20:00

Floridában a napsütés tönkreteszi a műanyagokat. A nedves tengeri levegő meg az elektronikát.

Sword 2011.10.01. 10:22:48

...Na majd pont az ámerikáiak :D
Ők az anyagában színezett, tejfölös pohárból fröccsöntött műszerfalat szeretik, annyira kifinomult az ízlésük.
Lehet, hogy ocsmány, de legalább 20 év múlva is ugyanolyan ocsmány lesz.
Műszakilag is annyira fejlett autóik vannak, hogy 5000ccm-ből már ki tudnak hozni majd 300Le-t mindössze 20l/100km-es fogyasztással. A 60-as években ez biztos elment náluk, sőt szerintem ma sem gáz. Csak itt Európában tudna tőlük okádni az ember.
Egyébiránt az előző 5-ös bmw nekem minőségileg sem jött be, nemcsak formailag. Olyan elnagyolt az egész, ahhoz képest, hogy prémium kategória.
Kb olyan anyagok meg megoldások vannak benne, mint egy jól felszerelt Golf 4-ben.
Meg is lepődtem ezen, amikor beültem egy 5 éves 530d-be.

Shadowbull 2011.10.01. 10:30:27

@jagermester: csak a szokasos hirszerkesztoi kocsogseg es fikatenger a BMWvel szemben.

sb

tonalcar 2011.10.01. 10:32:59

Érdekes, a majd 40 éves krómozott billenőkapcsolóimat hiába kapirgálja a csajom a (nem létező) műkörmeivel...

andand 2011.10.01. 10:34:01

Audi A4 B5: klímagombok feketék, nem festett műanyag. 16 év után sincs lekopva. Igaziból csak a belső ajtófoggantyúk kopnak, azok ilyen gumizott műanyagok. Műköröm nélkül is könnyű megkarcolni. VW Touran: foganntyúk hasonlóan rosszak, de a műszerfal műanyaga is kopik rendesen (főleg a világítás kapcsoló). Audi A6 C5, egy tél alatt a klíma gombját lekoptatta a barátom.
Szóval újabban nagy átok ez a festett műanyag.

Shadowbull 2011.10.01. 10:35:18

@csintapala: Az amcsi Passat nem ua az auto mint az europai.

Ellenben az amcsi piacra ugyanott keszulnek a 7esek, ahol az osszes tobbi is, es nem csinalnak nekik direkt szarabb muszerfalat.

sb

LBL 2011.10.01. 10:39:14

@Shadowbull: Festett az indítógomb?
Hát elég gagyi.

gőzhenger 2011.10.01. 10:43:45

Jovan ommm, szepen bealltal a sorba a totalcarnal, gratulalok! Azert asszem barmelyik csoro ott kozuletek orulne egy ilyen kopott szarnak.

Shadowbull 2011.10.01. 10:45:37

@LBL: fogalmam sincs milyen eljarassal keszitik. de nyilvan egy acelbol kovacsolt vagy egy granitbol faragott sokkal jobb lenne.

sb

LBL 2011.10.01. 10:46:57

@Shadowbull: Láttunk már olyan megoldást, amin nem fog a műköröm. :)

Epercsibe 2011.10.01. 10:47:27

Olyan autót kell venni, amiben a fa fa, a fém fém a műanyag meg olyan szinű amilyen kell bele, nem utólag festett.

Lassan 11 éves Jaguar X-Typeom van, a gombok anyagában szinezettek, semmi kopás. Egyedül a hamutálca fedele karcos picit, mert az anyagában fekete műanyagot egy vékony gumi réteggel vonták be, hogy jobb legyen a tapintása és ez a gumi réteg öregszik. A cikk fotói alapján azért megnyugodtam, ez még elviselhető amortizáció :)

LBL 2011.10.01. 10:47:58

@Shadowbull: Arra amúgy nem gondoltak a tervezők, hogy ezt nyomkodni fogják? :)

Bincii 2011.10.01. 10:51:56

Ugyanez van a Passatunk esetében, pedig se műköröm, se semmi. Nagyon gáz.

Fantozzi.ie 2011.10.01. 11:00:34

Aukciós cég spórolt kemény 77 dolcsit így mi is csámcsoghatunk ezen az esztétikai bakin

parts.bmwofsouthatlanta.com/products/Switch-for-StartStop/3484905/61319229563.html

Hurri Kán 2011.10.01. 11:03:21

Ismerősöm E60-asában, volt kb. 3 éves az autó, ugyanígy jött le a festés pl. az elektromos ablakemelő kapcsolójáról... Nem nagy dolog, az autó ettől működik, csak egy új korában tizenmilliós kocsinál egy kissé kiábrándító...

Polly-pudli-pötty 2011.10.01. 11:03:40

24éves 190e mercimben pont ugyanígy le vannak kopva a gombok.
Tehát minek vegyek én 750il-t meg 5 éves Porsche-t?
Ismét sikeresnek érzem magam köszönöm Totalcar! :D

Meg a szélvédőm is csak kis szögben döntött.

Merida001 2011.10.01. 11:04:15

Ha pl.: a bőr üléseket nem ápolják már 5 évesen is siralmasan nézhet ám ki egy autóban!! És az nem az autó, hanem autós hibája. Minden szét megy a világon a tárgyaink esetén is, nem kell hozzá kétségbe esni. Itt a felhasználó igényessége és megfelelő hozzá állása az ami konzervál egy adott autót esetünkben. Tehát nem kell ahhoz über prémiumak lennie. Magyar viszonylatban hány olyan "Merkur visszavenné" állapotú veterán korú autó van egygazdás idős emberek garázsaiban, amiket a méltó védelem és igényes használat eredményezhet?? Rengeteg.. És nem azért mert jobbak voltak, mint a konkurens tulajok autói, hanem az igényesség megléte a tulaj részéről az ami ezt eredményezheti...
Lelakni egy autót sokkal könnyebb (és gyorsan is megy), mint megtartani a műszaki és esztétikai állapotát - legyen az japán, német vagy amerikai vagy bármi...

tonalcar 2011.10.01. 11:10:45

@Merida001: Így igaz. A króm is lejő, ha például állandóan narancsot tapogattam kézzel tapizzuk. :)

Herman 2011.10.01. 11:12:44

Én azzal vitatkoznék, amit shadowbull írt...

Igenis, az usa piacra gyártott verdák silányabbak, igénytelenebbek.

lehet, hogy a BMW ebben kivétel, de pl. merciknél szemmel látható..

nem hiába óva intettek anno az usa piacos ML merciktől, meg társaiktól.

Fantozzi.ie 2011.10.01. 11:15:04

Én speciel Ken Rockwelltől szívesen vennék autót az USÁ ban: www.kenrockwell.com/190d/forsale.htm
" it's been garaged day and night and was even in storage for close to ten years. Of course no one has ever eaten, drank or smoked in it."
hihihi Ilyen autót kell venni Tulajdonostól nem pedig egy arctalan aukción

Harkov 2011.10.01. 11:18:15

Anyámék Polo-jában (2004es) 80 ezer kilométer volt amikor eladtuk.
Az első kereskedés nem akarta elhinni hogy csak annyi van benn mert a kormány és az ajtóbehúzó kopott volt.Pedig műszakilag és esztétikailag hibátlan vezetett szervizkönyv garázsban tartott stb.
Édesanyám szereti bekrémezni a kezét és néha utána nem sokkal autóba ül.Szerintem a krém megtámadja műanyagot ez lehet az oka.
Mondjuk a VW ez a szériája kritikán aluli minőséget produkál egyes helyeken..

Herman 2011.10.01. 11:18:26

Merida001 2011.10.01. 11:04:15:

erről írtam én is feljebb!

A tulaj hozzáállása a döntő..persze korlátokkal, mert ugye az sem normális, aki csupán dísztárgynak vesz egy autót!

De jó, ha 6 havonta lekezelnék a bőrt, letisztítják a zsíros lerakódásoktól a műanyagokat, akkor megelőzhetőek ezek az esztétikai hibák!

Rocko- 2011.10.01. 11:24:06

@Garp: akkor nem csak nekem ugrott be ez: piszkos, taknyos kézzel összetapizta, az meg egy filmréteget vitt fel, ami a világos felületen egyértelműen jobban látszik, aztán az kezd leválni.
a bal egy szőnyegén lévő sóderhalom is gondos gazdára utal.

Herman 2011.10.01. 11:26:13

@Fantozzi.ie:

ebben mi a különös?

Én is állandóan garázsban tartom a verdám, új kora óta...havat soha, esőt meg igen ritkán látott. Olyan az állapota, mint ha vatta új lenne.. pedig nem az, már 10 éves, most futott bele a 140.000 km-be.

Persze, van még a családban 2 másik kocsi, ami amolyan melósautó.

Az a baj, hogy a piacon kevés ember fogja megfizetni ezt a hozzáállást, és a felárat. Csak autóbuzik, vagy a megszállottak.:D:D

tomivagyokhelo 2011.10.01. 11:27:55

Miért nem lehetett két komponensből fröccsönteni? Persze jóval drágább, de ettől lesz prémium.

Hurri Kán 2011.10.01. 11:29:18

@Garp:
Nekem ha saját, ha céges kocsim volt, havonta egyszer kapott egy nagyobb takarítást, egyébként meg ha hetente foglalkozol vele nem többet, mint 15 percet, akkor sokáig el lehet érni, hogy rendben legyen az utastér, és ne nézzen ki úgy, mint egy disznóól.

Rocko- 2011.10.01. 11:31:56

@Herman: és ezt mivel bizonyítod?

medvedr 2011.10.01. 11:34:36

Előre bocsájtom nem hobbim az autó, sokat vezetek/vezettem, de nem érdekel. Átlagos autós vagyok, annak minden rossz és jó oldalával. Egyet nem értek ebben a posztban, és a hozzászólásokban. Hogy lehet átvinni egy cserével 77 dolláros alkatrész kopását a BMW v. VW. vagy az egész kocsi egész minőségére? Világít a check engine lámpa egy árverezett autón- nyilván kérni kell egy állapotfelmérést, vagy nem kell rá licitálni.Igénytelen a tulaj, vagy csak műkörmös esetleg mindkettő? Az igénytelen tulaj elkúrta az autót vagy nem? A konkrét autó konkrét állapotát felmérve talán választ lehet kapni ezekre a kérdésekre.
Nem értem az egészet, de szemmel láthatóan sokan jól szórakoznak úgyhogy rendben van.

Fantozzi.ie 2011.10.01. 11:34:40

@Herman: Említettem ken Rockwell eme mondatait a feleségemnek a múltkor amikor 1000 km út után bokáig volt hátul a szemét ( 3 fiú 3,5,és 7 évesek) -:))

Rocko- 2011.10.01. 11:34:49

@Shadowbull: szerintem szénszál-magnézium-titán ötvözet kéne.
persze ugyanazon az áron.

Fantozzi.ie 2011.10.01. 11:37:56

egyébként 15 millió forintért szerintem nem is drága egy ilyen 1 éves 7er

poa ogapo 2011.10.01. 11:38:36

A betont is kinyírja a gaz!

Coyote82 2011.10.01. 11:42:57

@repecs: Miért, az benne van, hogy az autót ne dörzspapírral tisztísd?
Normális ember tudja, hogy az nem arra való. Normális ember ujjbeggyel nyomogat (erre fejlődött ki az ujjunk) és nem körömmel (a pata a lovak kiváltsága).

Herman 2011.10.01. 11:43:11

totalcar.hu/tesztek/x5ml06/

Idézet:

"Az első M osztály 1997-ben mutatkozott be, és az amerikai piacnak szánt, európai szemmel meglehetősen gagyi kialakítású utastér nem zavarta a vásárlókat, hiszen az amerikai SUV-ok többségénél így is jóval igényesebb volt, ráadásul ez volt az első Merci SUV. Az eredmény napjainkig közel 650 000 vásárló."

Fantozzi.ie 2011.10.01. 11:43:15

Most vettem észre Az autó nem 1 éves hanem 2!
www.realoem com :

You Have Selected: 08/2009 F02 750Li Sedan N63 USA Left hand drive Automatic

tehát 2009 augusztusában gyártották Lehet hogy túltárolták Kíváncsi lennék az extralistára Nincs véletlenül valakinek ASAP hozzáférése?? -:))

Link Elek 2011.10.01. 11:46:29

biztos hogy eredeti volt es nem kinai muanyag koppintas?

Fantozzi.ie 2011.10.01. 11:47:26

Az is furcsa hogy az ominózus kapcsolót 4 féle cikkszámon gyártották! Valószínű emiatt hogy lehámlik könnyedén:

01 Switch for Start/Stop 1 09/2009 61319162555 ENDED
01 Switch for Start/Stop 1 06/2010 61319197291 ENDED
01 Switch for Start/Stop 1 04/2011 61319229563
01 Switch for Start/Stop 1 61319263436

Hajobert 2011.10.01. 12:01:44

Az senkinek nem jut eszébe, hogy lehet nem is 27 ezer volt a verdába? Biztos van ott is olyan műhely amely okosba megoldja a kérdést és a 127 ezres órából pik-pak 27 ezer lesz?

TUDOD, A CSIBE 2011.10.01. 12:13:58

@Sword:

Gratulálok a meglepődésedhez amikor beültél egy 530d-be:D

A mondókád eleje meg elég szánalmas. USA-ban tudnak autót csinálni hidd el. Majd ha a szaros segged megteheti hogy kimenjen ott is meglepődnél:)(gyengedék..) Majd nézz meg egy Cadillac-et vagy mást..

Cooper911 2011.10.01. 12:18:13

Beülök, betolom a kulcsot, jaj nem megy. Ja hogy gombos? Hű lebaztam róla a festéket...

Szal mi alapján állitja bárki is, hogy rendeltetésszerü használattól jött le a festék?

Persze ez is lehet, mert tény hogy spórolnak mindenen.

denyiro 2011.10.01. 12:29:28

Nos igen az Überwagenek sem annyira überek mint amennyire annak tartják őket árban. Persze a presztízst meg kell fizetni hiszen nem lehet ám egy sima szekérrel járni, nomeg a lőcsöt is kompenzálni kell valamivel.

rókafogta 2011.10.01. 12:33:23

Nekem nem telik BMV prémiumkategóriás kocsira csak egy Laguna II talicskám van és bizony borzasztó a műanyagok minősége(igaz állítólag újrahasznosított- amivel egyet tudok érteni) bár egy biztos a Zsiga műbőrkárpitja nem kopott szét 100 ezer km után meg az ajtó kilincs abban az időben még fémből készült nikkelezve és nem műanyagból (bár kivételesen a Lagunán fémből van így csak a körülötte lévő műanyag karcolódok össze, meg a többi(és nem műkörmökkel járok)mert még egyes a személyi számom, hogy a kilincsek alatti fényezésről ne is beszéljünk.Aki meg bulvárnak tartja ,hogy Amerikában szervizelik az autót, ne a csóró kis hazánk autósait vegye alapul, bár szerintem a többség itt is szervizeli a lehetőségeihez képest ,bár az is tény ,hogy itt a család költségvetését általában romba is dönti. Újra beleolvasva a hozzászólásokba mindenki műkörmözik a nagy paci szerszám ami szar az szar. Az nem látott régi autót aki "új begyezik"( nyugatit se)nekem volt majdnem 18 éves Hondám is aminek a műszerfala stb. tisztítás úgy nézett ki mint agy alig pár éves belső, és nem cérnakesztyűben kapcsolgattam, nyitogattam.

Vortex 2011.10.01. 12:37:01

@Shadowbull:
Te hangoztatod mindig, hogy a lehetséges használati profilokra méreteztek mindent.... Az a mérnökgárda (akár gazdasági nyomásra is), aki nem veszi figyelembe az alkatrész funkcióját (nyomógomb -> nyomás), az valamit nem ért.
Egy 20 milliós autóben ne 15 Ft-os anyagból legyen egy nyomogómb, hanem 3000-esből, mert ugye PRÉMIUM-ról beszélünk. Legyen ott festett műanyag, ahol nem nyomkodja az ember, de könyörgöm, egy nyomógombnál?
A háttérvilágítást pedig a mérnöki hagyományaira oly büszke nemzet meg csak meg tudja oldani máshogy is...

ikke i drift 2011.10.01. 12:48:57

@Hexer:
nem különösebben drága autóim vannak (Seat, VW), de minden kapcsolója anyagában színezett műanyag és jééé, világít is. Ettől függetlenül a gumis bevonatú műanyagok botrányosan néznek ki egy pár év után ezekben is.

Krisi 2011.10.01. 12:51:31

én csak azt az egyet nem értem, hogy minek kell egy műkörmös picsának 750-es BMW? ha kicserélnék egyik nap a motorját egy 1.8-asra az sem tűnne fel neki azon a pár km-en amíg elmegy fodrászhoz...
(igen, gonosz vagyok)

P12_dCi 2011.10.01. 13:04:02

A sok proli megint csámcsoghat valamin. Legalább látszik, hogy kik a TC célközönsége.

Zsola777 2011.10.01. 13:06:57

Ugyan, csak visszatekerték az óráját.

Érdekes 2011.10.01. 13:08:16

de igénytelen b*zi banda..és ezek miatt xopik a fél világ.

szpsz 2011.10.01. 13:35:38

A 2006-os Boxsteren nagyon meglepődtem, mert nekem 1997-es Boxsterem van, tehát a legelső széria és ebben nincs ennyi kopás.
Amúgy proliság ide vagy oda, a prémiumautóktól szerintem teljes joggal elvárható lenne a tartósság.

Capsaicin 2011.10.01. 13:38:13

Nekem Volvom van. Jó minőségűek az anyagok, eleve finoman van kedved nyomkodni. Egy gyengébb kivitelű gombot/kapcsolót hajlamos az ember a kinézetének megfelelő vehemenciával kezelni, vagyis úgy nyomod meg, ahogy "megérdemli". Egy kulturáltnak látszót pedig kulturáltan fogsz megnyomni, nem is fog úgy elhasználódni. Ennyi...

TUDOD, A CSIBE 2011.10.01. 13:43:38

@Érdekes:

Ezen még gondolkozz egy kicsit te szerencsétlen. Erőltesd meg azt a cseppnyi f.sz agyadat.

multijet 2011.10.01. 13:45:27

Szerintem meg csak lazán visszatekerték az órát

kicsidio 2011.10.01. 13:46:08

@Krisi: Ott a pont gonosz vagy:))) Így van a motor csere nem tűnne fel de azt sem tudja a nagy többsége, hogy hol is kell kinyitni a gépháztetőt és, ha megnézed a nagy Suv-ok nagy részét itthon is műkörmös csajok vezetik.Legalábbis itt a nagyfalu környékén:)

kicsidio 2011.10.01. 13:50:21

@szpsz: Szia a 2005-ös Cayenne-n sem tapasztaltam semmi ilyesmit.

L0ve 2011.10.01. 14:11:49

EU piac eros, nyilvan ide mennek a minosegibb dolgok. Mashova a silanyabbak. Ez nem meglepo, Mercinel is ez van. ;)

Pilóta78 2011.10.01. 14:36:02

Az én BMW-mben pont ilyen indítógomb van, és nem kopik. A check engine lámpa nem a kötelező szervízperiódusra figyelmeztet. A 69.000 USD vételár alapján pedig szét van csapatva a jármű, hiszen alaphangon is féláron adják 1 évesen, vajon miért?

Ettől függetlenül én is tapasztalok apróbb minőségi problémákat. Pl. a gyakran tapogatott, gumi szerű puha anyaggal bevont műanyag alkatrészekről málik ez a réteg. Igaz, ha szóvá teszed, gari indőn túl is cserélik.

szpsz 2011.10.01. 14:40:38

@kicsidio: Szia márkatárs! Nekem volt 924, 944 S2, 911 (964) és egyikben sem volt semmi agyonkopva. Tizenévesen nem voltak szalonszerű belsejűek, de a kopások minimálisak voltak. Gondolom, hogy sok múlik azon is, hogy bánnak vele. Én spec mindig is vigyáztam a kocsijaimra.

Valaki nehezményezte, hogy Cayman-ról van bent fotó és Boxstert írnak. Annyi mentségére legyen a cikkírónak, hogy a két kocsi műszakilag majdnem ugyanaz, a belsejében a burkolatok és a szerelvények pedig egy az egyben.

Gergoke 2011.10.01. 14:50:16

Természetesen a gyártók minél magasabb komfort szintet sugárzó belterek kialakítására törekednek. A belső designnal foglalkozó tervezők és mérnökök nagyon is tudják, hogy bizonyos belső megoldások nem lesznek elég tartósak, de sajnos azt kell alkalmazniuk. Miért? Mert nekik is meg van adva egy költség keret. De a belsőt modellről modellre puhábbra KELL szabniuk mert ezt kívánják a vevők, vagy még inkább a vevői hangulatot sokszor befolyásolni tudó autós újságírók. Én legalábbis sokszor olvastam olyan teszteket, ahol a belső teret ekézték, pedig nekem a személyes tapasztalataim teljesen mások (tisztelet a kivételnek). Pedig nem hiszem, hogy az én igényeim lennének alacsonyak, ugyanis használtam már pl C merciket (2003,2009) (a mostani generáció kardán tengelyének a külső vékony fólia-szerű borítása hámlik, mégis nagyon jó autónak tartom), 2006ós GS300-at, X3, A8, pár e46, stb. És akkor röhögöm, hogy egy pl 2010-es KISAUTÓBAN a műszerfal párna keménységéről ír egy SZAKÍRÓ 382 karaktert, de azt nem jegyzi meg 3 szóban sem, hogy rohadtul jól össze van rakva a kicsi-kocsi bele, és 15 év múlva sem fog nyöszörögni (valszeg) egy combosabb kanyarban. Ez nem számít, a lényeg, hogy jó legyen a fogása a műszerfalnak. Még egyszer: akinek nem inge...

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.10.01. 14:50:57

Nem olvastam el a kommenteket, de szerintem ezeket az autókat nők használták, ilyen kopás szerintem, csak műkörömmel kapargatva érhető el....

TUDOD, A CSIBE 2011.10.01. 15:23:13

@collins323i: @megszaLott:

www.armorall.com/products/view_product.php?product_id=2&main_group=1&category_index=leather

egyik legjobb szerintem,nem tudom itthon lehet -e kapni. Többi armorall termék is hihetetlen jó.

kicsidio 2011.10.01. 16:29:52

@szpsz: Szia!Orrmotoros Porsche talikon elő szoktam fordulni.Talán egyszer összefutunk.:)Addig is Üdv: DIO

kicsidio 2011.10.01. 16:34:33

@szpsz: NA a másik fele lemaradt.Persze, hogy sok múlik rajta, hogyan használsz valamit nekem amikor trabim volt arra is nagyon vigyáztam mert igaz olcsó volt de az enyém volt.Az autóban eddig 47000km van és nincs napi használatban de semmi jele kopásnak.Reméljük nem is lesz meg asszonykámnak nincs műkörme szerencsére:)

Alf (törölt) 2011.10.01. 16:48:40

öööö ezeg a képeg hamissitványog! a francia autog a legszarabbag.

Alf (törölt) 2011.10.01. 16:50:56

Nekem a 40 éves kocsimban nincsenek ilyen kopások...igénytelen.

nov2016 2011.10.01. 17:26:52

@Shadowbull:
Most akkor mi van? Összezavarodtam.
Nem arról volt szó, hogy minden BMW-ről 27e mérföld után leesik az összes festék?! :)

Igaz az én E90-em gombjáról is már vagy 3-4-szer le kellett volna kopni, ezt se értem.. :)

Fantozzi.ie 2011.10.01. 17:28:56

@Shadowbull: Amcsi autó túl van árazva és több mint két éves

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.01. 17:31:17

@Shadowbull: és honnan tudod,hogy még a gyári gombok vannak rajta,idióta?

gombafej2 2011.10.01. 17:35:57

szerintem mindenki járjon biciklivel!

Magyar[HUN] 2011.10.01. 17:39:11

Ez gáz,akárki akármit mond.

szilla 2011.10.01. 18:16:30

Érdemes a Porschénak megnézni a vezető felőli lábterét. A körablakos UAZ-ban nem néz így ki a padló. Tippelnék, hogy a BMW-t is hasonlóan használják. A mi Jettánkban 120 ezer km után sincs megkopva egyik gomb sem, viszont a munkatársam Jettájában (céges autó) nincs olyan gomb ami meg ne lenne kopva.

nagyiWRX 2011.10.01. 18:21:19

Nálunk volt két E90 es és azoknak az ablakemelő gombjai koptak meg, mind a kettőnek! attól függetlenül simán vennék egyet........

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.10.01. 18:32:15

Ezen nincs mit meglepődni. Audik gombjain is lejön a gumírozás. Jól néz ki, de ha 3x nem az ujjbegyeddel,hanem a körmöddel érsz hozzá már levakarod. Ez van sajnos. Attól még az autó lehet jó.

Shadowbull 2011.10.01. 18:59:09

@mifolyikittgyöngyösön??: akkor keress olyat amin ugyanigy le van kopva.

De akkor 10 autobol kilenc igy nezzen ki, hogy az onjelolt muszaki szakertok megmondhassak, hogy ez kopik, szar.

Faszfej.

sb

AzHofi 2011.10.01. 19:53:45

@KaWaSaKi: a kérdésedre: igen. :-)

megint 2011.10.01. 20:10:35

Azért van pár autógyártó aki oda nem ugyanazt a minőséget gyártja mint az eu-ba, más futómű, más fék, passat ha jól tudom belül igénytelenebb is. Ha tényleg úgy van ahogy itt leírták akkor az gáz, egy évesen ne kopjon már el ennyire egy ilyen drága autó, persze az is egy másik kérdés, hogy ki használta és hogyan, pl műköröm, gyűrű..stb.

Szabványok 2011.10.01. 20:23:08

Egyike vagyok azoknak, akik szerint a mai autóknál nem törődnek azzal, hogy mi lesz >5év, több mint 200ekm után.

De ez a post a BMW gombbal marhaság.
Itt a kezemben egy BMW indítógomb. Igencsak jó minőségű. A fekete nem egy kis festékecske rajta, hanem jó vastag ráöntött fekete műanyag. Ezt lekoptatni kézzel napi pár megnyomással lehetetlen. Szerintem a tulajnak reszelőgyára van és egy reszelő lóg rá a gombra.

Az egész gomb igen jó minőségű, duplikált(!!!) Hall szenzoros érzékelővel, duplikált elektronikával, -40cfokig működő elektronikus alkatrészekkel, gondosan tervezett, stb. Bár ilyen lenne minden autó, minden alkatrésze!

Amit hibájául lehet felróni, az az, hogy az elektronika is, meg az egész gomb is "bepattanós", 10 év trópusi használat után nem valószínű, hogy roncsolás-mentesen kiszedhető, szétszerelhető.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.01. 20:26:01

Megfordul pár BMW a műhelyben, de én még ilyet nem láttam. Lehet, hogy robotpilóta vezette ezeket.

Ha már minőségi kifogás, ne ez legyen, mert ez konkrétan f...ság.

Möglich 2011.10.01. 20:36:24

Az 1 éves ( 20ezret futott ) Scenicem most kapott új kormányt és váltógombot. Garanciában cserélték mindkettőt, mert csúnyán koptak. Se műköröm, se gyűrű, se kézkrém. Sok az újrahasznosított cucc a mai autókban, és hát nem bírják a használatot.
Mivel autóiparilag a kormány és a váltógomb is dizájnelemnek minősül ( ott van a vezető körül, látja, fogdossa ), ezért szó nélkül gariban cserélik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.01. 20:49:26

Amerikaban hasznaljak az autokat, europaban dedelgetik csak. Itt egy tavolsaglekuzdo celszarszam es mindenki olyan emblemajut vesz amennyi penze van es mutatni akarja hova tartozik.

Az en amg m fel eves kora ota van nalam, tobbnyire local trip re van hasznalva semmi highway de a belseje birja. Az ules jobb oldalan kopik a bor es a ket ules kozotti ketoldalra nyilo fedel ( akinek van tudja mirol beszelek, hosszu lenne most leirni hogyan nyilik ) letorott a fule evekkel ezelott.

De a motor/valto kivalo, pedig 420ra fel van huzva :)

Kegyetlen 2011.10.01. 21:00:36

a Jettánknak vedlik 100e km után a kormánya, felül, ahol a nap megsütötte...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.10.01. 21:03:03

És ha műköröm? Egy ilyen drága kocsiban illene olyan eljárással készíteni egy gombot, hogy az ne tudjon megkopni ilyen rövid idő alatt.
Más: pl. egy fapados Opel Astrában úgy van ez a dolog megoldva, hogy a kapcsolóban a piktogram egy másik színű anyagból készül, így van háttérvilágítás is, és festék se kell, ami lekophatna.

OFF
BMW? na neee...

Shadowbull 2011.10.01. 21:08:58

@megint: Az amcsi Passat egy mas auto, mint az EU Passat, csak a neve ua.

sb

subtotal 2011.10.01. 21:24:03

@megszaLott: rajtam is rajtam a gyűrű, de nekem nem vássa a bőrt (miután megvettem újrahúzattam), pedig pont ugyanilyen autókat hajtok.
Mondjuk én havonta leápolom a bőrkormányt.

@Shadowbull: az én E39-em most lesz 10 éves, a két gomb, ami megkopott, a navi két tekerőgombja (csak ezek gumírozottak) volt. 4eFt-ért cseréltem mindkettőt, hát szőőőőőőőőőőrnyű. Szóval osszad őket, már hivatalból is. :)

fda 2011.10.01. 21:44:03

Nincs ezen mit csodálkozni, mi kb. mindent úgy gyártanak, hogy pár év múlva legjobb, ha eldobod. Az autó sem kivétel.

ommm 2011.10.01. 21:51:13

@gőzhenger: Kicsit vegyél vissza, ez egy levél, amit kiposztoltam, kedves Gőzhenger úr. Betűvel van leírva benne minden, amiből erre rájöhetsz.

Ivóke 2011.10.01. 21:59:35

2006 Civic UFO 130000 km. A kormány elkezdte levedleni magáról a bőrt, a tempomat kapcsolójáról lekopott a felső fekete festék (alatt fehér a müa. LOL). Szóval már semmi sem készül az örökkévalóságnak, láttam ugyanezt Renault-ban, Passat-ban. Az autó amúgy kiváló, szeretem, de ez van.

steve523 2011.10.01. 22:00:45

Minden kétkedőnek:

Munkám révén egy nap átlag 8-10 autóba ülök bele, más és más típusokba, de azt kell mondjam, hogy a cikkírónak teljesen igaza van.

Néhány éves Golfok, Passatok, és igen az újabb szériás Bmw-k belső műszerfaláról is kopik átlagos használat mellett a festék, recsegnek a műanyagok.

Ja és már az újabb Mercik sem kivételek:
műanyag első hűtőmaszkról kopik a króm hatású festék?????? Szerintem ez ultragáz egy közel 18 milliós autónál.....,ami alig egy éves.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.10.01. 22:10:52

Az usa passat szemre is nagyobb. Nem nezek utanna mert nem erdekelnek a pontos meretei de ha magyarba meglatok egyet egybol az jut eszembe hogy jeee ez kisebb.

Bmw: jo autok, azert mert egy konkret autoban lekopott egy konkret gombrol a festek attol nem inog meg a bmw a tozsden.

Alf (törölt) 2011.10.01. 22:43:28

át köll kenni alkooolosfilcel osz kész

Szabo T 2011.10.01. 22:54:25

@szpsz: Az amerikai Porsche forumokon (Planet-9) eleg sok hozzaszolas es fenykep talalhato az elso generacios Boxsterek es Caymanok kopott gombjairol. Allitolag az az egesz oka, hogy a Porsche egy kornyezetbarat festeket hasznal, ami nem annyira tartos...Raadasul a gombokat egyenkent ki sem lehet cserelni.

Az elozo kocsim (Mini Cooper) meg 7 ev es 83e merfold utan is jol tartotta magat, igaz, hogy a kormanyt egyszer ki kellett cserelni a foszlo bor miatt.

Gott in Frankreich 2011.10.01. 23:24:00

"Biztos van oka annak, hogy nem anyagában színezett műanyagokat használtak fel a beltér sűrűn tapogatott helyein, de ezen kopások fényében nem lehet egyszerű megindokolni."

Hattervilagitott gombokat anyagukban szinezni? Mi ez itt, a "Pistike autot tervez" legujabb epizodja?

hüle 2011.10.01. 23:49:58

Kurvara nem erdekli egy amerikait,ez egy auto ami hasznalati targy,el is adja 1 ev utan (lehet van benne 170000 merfold eredetileg amit a kereskedo visszatekert) valoszinu,hogy eleg jo all anyagilag,ha csoro lenne 3 evesen adna el,mas az eu minoseg de az ar is ott fele annyi,ez a gomb is valahol kinaban keszulhetett vagy szerintetek muanyag uzeme van a bmw nek? magyaroszagrol is 4-5 kulombozo helyen gyartunk alkatreszeket a bmw nek (ami nem baj magyar jo melos jobb mint egy nemetorszagi gyarban levo torok) onnet veszik ahol a legolcsobb ez egy kis gomb nem titanium vagy platina valoszinuleg onnet jon a muanyag kina vagy kelet eu, a porche sem gyartja a muanyagot sot festeket sem.Attol meg lehetnek jo autok illetve relative mi a jo gyorsak erosek,hogy megbizhatoak azt meg a tulaj tudja.

Gott in Frankreich 2011.10.01. 23:55:54

Egyebkent meg, hogy a mukorom es a gyuru ilyen kopasokat eredmenyez, olyan vilagos, mint egy pofon (kb millioan irtak le elottem).

Mi lesz a kovetkezo? Levezettek egy piramisszegecses mubordzsekiben tizezer kilometert egy Mulsanne-ban, aztan amikor szertefoszlott a borules, megirjatok, hogy micsoda hitvany anyagokbol keszul egy Bentley beltere?

Rocko- 2011.10.02. 00:13:57

@megint: "mint az eu-ba, más futómű, más fék, passat ha jól tudom belül igénytelenebb is."
úgyérted hogy másképp hangolják a balkáni utakra és a nyugati sima aszfaltra.
és ez így is van rendjén.

Rocko- 2011.10.02. 00:17:41

@Kegyetlen: még szerencse hogy nem fizetted ki rá egy BMW árát.

1regisztrált 2011.10.02. 00:18:44

Emberek!
Ez Amerika!
Lehet hogy a tulaj 3 hónapig nem tudta megszokni hogy nem kell a kulcsot a lyukba beerőltetni. Meg lett az eredménye.
Máskülönben ott a nagytöbbség tudja, hogy hol a helye. A többség a társadalmi pozíciójának megfeleő márkájú és értékű autóval szaladgál. Akinek a 7-es BMW-re futotta, az leszarja a kopást, nem is vigyáz rá igazán, majd vesz másikat és ennyi...
Aki ezt nem bírja idegekkel, ne is nézze meg ,hogy Dubai-ban még ennél is kb. 10-szer jobban lelakják az autókat 1-2 év alatt.
Ott nem tétel megvenni a következő játékszert, ha az előzőből "kifogyott az ellem".

Kopi3.14 2011.10.02. 00:41:48

@mifolyikittgyöngyösön??: Zseni, mondd már meg, te honnan tudod, hogy cseréltek!

hüle 2011.10.02. 00:44:20

Nalunk 30099000 milla usaban 19290000,viszont sok nemet es altalaban a japan autokat sokkal olcsobb pl egy sx4 sedan 3 milla itt 4,5

De pl egy fiat 500 (meg kicsit dragabb is ott) vagy pl egy yaris,kia ugyan annyi ott is.Tehat ez bizonyitja,hogy euban a nemet,japan tularazott

Kopi3.14 2011.10.02. 00:49:58

@steve523: króm hatású festék nincs, króm van. Műanyagot is krómoznak, bár kényes technológia. S mivel a króm réteg merevebb, s ridegebb a műanyagnál, evidens, hogy lekopik, letpattogzik, ha valami fizikai behatás éri.

@Vortex: alternatív megoldás a sokkal drágább, sokkal rosszabb minőséget adó, beillesztett, fényvezetős vacak. Amiből ilyen feliratot nem tudsz kihozni, csak rendkívül ronda tűrésekkel,a feliratok e miatt nem olvashatóak olyan jól, lépcsős lehet- sőt, lesz is az illesztés, kevésbé lehet egyenletesre megvilágítani, halványabb lesz, stb. Műszaki szempontból ez a jobb megoldás. Pláne, ha tapintási minőségérzetet is teljesíteni kell. PA6-ból nem tudsz jó tapintású anyagot készíteni.

hüle 2011.10.02. 00:56:51

Ne vegyetek xboxot se amerikaitol,hasznaltat,mert eleg ocska muanyagbol csinaljak oket,konnyen serul,torik

www.youtube.com/watch?v=PVhJMeVKdRM

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.02. 02:04:19

@Kopi3.14: te vagy a zseni,baromarcú.
én csak arra próbáltam rávilágítani,hogy hiába linkeli be több100000km-t futott autók képét,az előéletéről semmit nem tudunk.lehet hogy tényleg nem kopott le,de lehet hogy ki van cserélve,ezért egy ilyen felvétel semmit sem bizonyít..

fogash 2011.10.02. 07:20:45

jovan, latom osztja mindenki az eszet... az van elfelejtve, hogy a minosegERZET miatt kitalaltak, Hogy az eredendoen kemeny es fenyes feluletu ABS vagy PA muanyagokra fel lehet vinni egy softlack reteget, amitol ugy tunik, mintha puha gumirozasa lenne az alkatresznek. lattam eloben, ahol a bentley, phaeton es mini alatreszeit nemesitettek igy (Bix lackierungen gmbh) koltsege kb egy neolux fujase, hatasa ujan egy ketkomponensu froccsontessel vetexik. csak nem birja a karcolas jellegu igenybevetelt (gyuru, mukorom), meg a kremeket, izzadsagot. emiatt ajtofogantyunak sajnos alkalmatlan... ennek ellere oda is hasznaljak egy csomo marknal. Amugy meg az auto hasznalati targy, nem kultfetis, igy eletem celja nem az, hogy megorizzem az orokkevalosagnak. ok, porkoltet nem eszem benne, szaros gumicsizmaan nem ulok bele, de nm kapok sikitofraszt, ha a gyerek cipojetol poros lesz a szonyeg benne...
thaifoldon nagy presztizs az UJ auto, ott EVEKIG kepesek ugy jarni vele, hogy a gyarban felrakott szallitasi vedofolikat, nejlonokat se szedik le az utasterben.

dr.oid 2011.10.02. 07:30:11

Szemenszedett hazugság,
márpedig íly hiba nincs,
elhallgatott csúf igazság,
a Fotósopp drága kincs.

Egy német gomb nem kopik le, egy német gomb nem hibás,
az egész sztori lejáratás, bulvár parasztvakítás.

Három betű ragyogjon tuningkirályok kezén.
Hét a nemes gyáros jussa kinek háza cifra kő.
Tízet halandó ember kulcsán csillantson a fény.
Nyolcat meg hordjon Sötétúr kurvanyájat terelő.
Nyócker éjfekete földjén, sűrű árnyak mezején.
Kékfehér mindfölött, kékfehér kegyetlen,
krómja sötétbezár, kilincs az egyetlen.
Nyócker éjfekete földjén, sűrű árnyak mezején.

Negrogo 2011.10.02. 07:52:04

Azert ez durva. Az E38 7es es E39 5os bomosok multikormanyan levo hangeroszabajzo gombja szokotott igy lekopni csak eppen ~14 ev es tobb mint 250 ezer kilometer utan esetleg. (hasznalatfuggo ugye) Ami szeritnem belefer.

V úr 2011.10.02. 07:55:33

de szeretném ha személyesen ilyen lenne a gondom de sz r érzés lehet

isti77 2011.10.02. 08:07:11

Ha ez teszi kérdésessé a minőséget, ez erősen emberfüggő is.
Nálunk a 10 éves Panasonic kistévé távirányítóján sem koptak még meg (nemhogy le!) a gombok, a 6 éves Electrolux tűzhely gombjai körül is megvannak még a jelzések, kalibrációk, ugyanakkor láttam már, hogy van, aki 2-3 év alatt teljesen le tudja koptatni ezeket, és hasonló dolgokat (azt nehezen tudom elképzelni, hogy lényegesen intenzívebb használat mellett, mint aminek nálunk vannak kitéve), de egy kollégám a 2 éves Acer notebook billentyűzetével is többé-kevésbé megcsinálta ezt a bravúrt, bár el nem tudom képzelni, hogyan, lehet, hogy úgy kezelik ezeket, mint a 6 éves gyerek a joystick-et, erőből. Vagy folyton izzad a kezük.

nov2016 2011.10.02. 08:30:38

Úgy várom már a következő cikket, amin egy törött BMW fog szerepelni.

És akkor majd újra jönni fog a sok Tháliás, hogy az ő autója már 10 éves és nincs rajta horpadás. És azért egy drága prémiumautót illene olyan anyagokból csinálni hogy ne hajoljon meg a lemez sohasem. Dehát láthatóan az összes BMW kínai papírzúzalékból van mert nicsak hogy összetörnek...

kamikáze 2011.10.02. 09:33:06

@Merida001: De ha alapból egy határ gané az alapanyag amiből az adott kapcsoló készül, vagy a festék nem műanyagra való, csak a mérnök spórol? Tudod lehet kulából várat építeni, csak az eredmény nem biztos, hogy túléli az első zivatart.

hogen75 2011.10.02. 10:10:40

Szeretem "a puha műszerfal jó, a kopogós olcsó és vacak"-típusú megnyilatkozásokat. Pár éve töltöttem egy évet Egyiptomban. Kétféle autónk volt, Chevrolet Colorado és Alero. A Colorado szürke, kopogós műszerfala néha a por (homok) letörlését igényelte, míg az Alero bézs műbőrrel borított műszerfala foltokban foszlott a napsütéstől.
Persze kinek mire kell egy autó - nekem eszköz, ami működik megbízhatóan és mindig elvisz A-ból B-be.

kicsidio 2011.10.02. 10:26:01

@nov2016: Ez nagyon jó volt köszi szétröhögtem magam:))

Szakiii 2011.10.02. 10:30:16

Ez most OFF, de máshol nem tudom fel tenni a kérdést.

A Totalcarnak hogyan sikerült elintéznie, hogy a TV2 a két legidiótább időpontban adja le a műsorukat okt.11-től?
Kedden 6:00-tól, Vasárnap meg 23:05-től..:( Régen azért a szombati 11:00 (bocs ha tévedek, de úgy emlékszem 11 körül ment) azért jóval emberibb volt.

Kopi3.14 2011.10.02. 11:12:46

@mifolyikittgyöngyösön??: Gyököttagyú bunkókám, a posztra adott válasznak pont megfelelő, mert a poszt is egyetlen, valami oknál fogva tönkrement alkatrészből akar általánosítani, erősen hazudva, torzítva valóságot, gerjesztve a népet. S lényegében pont annyira tudod cáfolni SB linkelt verdáinak a nem eredeti indítógombját, mint ő igazolni, hogy az. Szóval ha már kételkedsz benne, akkor valamivel támaszd alá!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.10.02. 11:38:27

Ez az autó egy olyan emberé volt, aki a kezével dolgozik, sziklát mászik, ilyesmi.

Ha valakinek kemény a kezén a bőr, az pont így koptatja le a gombokat.
Ha a kormány nincs szarrá kopva, akkor azon bugyi volt.

Shadowbull 2011.10.02. 11:55:20

@ommm: jovan, de azert megiscsak beleillik valahogy a szerkesztesi elvekbe, kulonben nem jelent volna meg.

Gondolom ha holnap irok egy levelet, hogy egy hete lattam Carlos Ghosn-t, amint eppen egy frissen aldozott kecske veret locsolja a GT-R-re, es kozben egy viasz Porsche Turboba vuduzik nemesacel bökőket, akkor azt nem hiszem hogy lehoznatok.

"nem vagyunk benne biztosak, hogy bármilyen körülmények között használva elő kéne fordulnia ilyen problémáknak ennél a típusnál"

Sajnos tevedtek. A "barmilyen korulmenyek" eleg tag fogalom, a holdraszallastol az UFOtamadasig mindent magaba foglal.

sb

Mercedes E 280 CDI 2011.10.02. 11:58:14

Jó nagy sz@r ez a német minöség:-)))

Nem tudom mi a f@szt kell ezektől elájulni!!

Na most jöhetnek a bombák......

tükörfúró 2011.10.02. 11:58:21

Meg lehet idokolni persze, "általában bírja", a szar megoldás is.
Mert kivülről szinrepancsolni egy műanyagot már "hobbi szinten" is szánalom, előbb utóbb lejön ugyis..bemuttaóra, stb épített kocsin látni ilyet, fényeznek mindent, jol mutat, napi használat meg tél-nyár, földút, macsakakő, stb ugysincsen.
Dehát valami ideológia kell ,hogy ez az uj "mérnök" generáció elfogadja, a marketingnek alárendelve 3-5 évre való szemetet gyárt

Shadowbull 2011.10.02. 12:00:43

na, kivancsian varom melyik idiota jon elo eloszor a tervezett avultatassal.

sb

tükörfúró 2011.10.02. 12:01:09

@Stella Gemella: Ugyanez mind, melyikről soroljak fel fél A4-es oldal hasonló szánalmas történetet?
Már csak azért is törvényszerű ez, mert ugyanaz a pár beszállitó gányoltatja 2tál rizsért valami ázsiai szlévvel a világ autóinak nagyrészét, a nagy gyárak már semmti sem "gyártanak", inkább csak terveznek és végszerelnek.

tükörfúró 2011.10.02. 12:06:42

@Shadowbull: Te magad. Alig várod, mert akkor eltolhatod oda, hogy nincsen betervezve, és arrol szól a vita, "szándékos" vagy "hiba"..

Mintha nem lenne mindegy, valami következmény, vagy széndék, valakit óvatlanul meglökök és esik 5emeletet vagy meg akarom ölni és direkt lelököm. Neki szerintem mindegy.

Lehet futásteljesitményeket, biztonságot, millio tényezőt hasonlitani, fényezni..
(többekközt a teljesen öncélú és értelmetlen un. környezetvédelmet)

És megvan a mantra, ami megvédi a mérnök kis lelkét, aki olyasmit terveztet és szereltet be egy "prémium" kocsiba, amit apái már a rajzasztalon leköptek volna, és már a tusrajzot a sparheltban égették volna el

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.02. 12:49:51

@Kopi3.14: ezaz!fröcsögj!virtuálisandugd le az ujjadat a torkodon,és hányj!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.02. 12:49:54

jöttök ezzel a műkörömmel,honnan tudjátok?

Fantozzi.ie 2011.10.02. 12:50:12

@hüle: Subaru Forestert néztem USÁ ban 15000 EUR nálunk Írországban 50000 EUR Ja és ott nagyobb motorral ! megalol

Shadowbull 2011.10.02. 13:18:50

@Stella Gemella: annal kellemetleneb lehet a konkurencianak, hogy a fosgyarto nemetek uraljak a vilagpiacot a premiumkategoriaban.

sb

Shadowbull 2011.10.02. 13:20:29

@tükörfúró: te csak tudod. nyilvan a nagy regi mernokgeneraciohoz tartozol.

sb

Shadowbull 2011.10.02. 13:24:11

@Gyurma73: nem tudjuk, tippeljuk.

En speciel ezt a gombot megkopva meg nem lattam soha, pedig viszonylag gyakran latok tobb szazezer kilometert ridegtartasban szetcsapott autokat.

sb

1regisztrált 2011.10.02. 13:28:15

@Stella Gemella:
Viszont az olasz az mértékadó....

Gott in Frankreich 2011.10.02. 13:31:51

@nov2016: ...aztan persze jon a kotelezo stage two, amiben valamelyik internetes atomfizikus kifejti, hogy betonbol kell kionteni a karosszeriat, mert akkor jo merev lesz, es nem fog torni sohasem.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.02. 13:55:24

ritkán látni ekkora barmot mint ez a "sedóbull"

Mercedes E 280 CDI 2011.10.02. 14:35:28

@Shadowbull: A kellemetleneBB az 2 B!! Nem baj BULA neked gyártsanak csak a németek!!

Jó nagy paraszt idomtalan luxuslimuzinok.................... Uristen mekkora paraszt autók ezek,semmi finomság....

P12_dCi 2011.10.02. 14:58:48

@Stella Gemella: Ha valakinek kijavítod a helyesírási hibáját, akkor legyél annyira tökös, hogy utána te is helyesen írsz.

szpsz 2011.10.02. 15:01:08

@kicsidio: Nagyszerű! Mostanában én is velük nyomulok, pedig én alapítottam a Porsche Club Pannonia-t, de onnan kiszálltam. Az orrosok meg megtűrnek a középmotorral :P

szpsz 2011.10.02. 15:02:34

@Szabo T: Igen, ezért sokan neheztelnek a Porsche márkára, hogy semmit nem cserélhetsz benne szólóban, csak a fél kocsival együtt :(

Szabványok 2011.10.02. 15:21:05

Nem bírtam ki. :-) Bicskával megvakartam egy ilyen BMW indítógombot. Elég kemény küzdelem volt (a drága, márkás, svájci Viktorinogsz) bicskával eljutni a fehérjéig.
Úgyhogy szálljatok le erről a gombról!
Ez nem gagyi, ez így önmagában tökéletes mérnöki alkotás (kíváncsiságból visszafejtettem a kapcsolását), tervezője jutalmat érdemel.
Arról nem is beszélve, hogy engem nem az esztétikai hibák zavarnak egy öregedő autóban. Ha látszik a használat az még pozitívum is lehet, mint a kopott farmer, a patinás ékszer, sok használattól megkopott szerszám, stb. A lényeg a funkció. Arra meg tökéletes ez a gomb.

Utálom a gagyi, könnyen meghibásodó "fóliagombokat", amikkel manapság telepakkolják az autókat. De ez nem az! Ez egy nagyon jó minőségű, hosszú életre tervezett, hibatűrő(!!!) nyomógomb. Nagyon valószínűtlen, hogy ennek a hibájából az első 1Mkm-en bármi baj lenne. Ne a kevés pozitív példák egyikét szapuljátok!

Az egy egészen más kérdés, hogy ez az egész nyomógombos indítás úgy hülyeség ahogy megcsinálta a BMW. Ha lenyomom a kuplungot, akkor indítózik is, ha nem akkor csak gyújtást ad rá. A váltógombok eleve ergonómiai butaságok, de így különösen, hogy lenyomott kuplunggal két(2) állapot között vált a gomb, kiengedett kuplunggal három(3!) között.

Fantozzi.ie 2011.10.02. 15:27:43

@Szabványok: Az E90 első szériájánál olyani hiba is volt (én vettem észre először) hogy kihúzott kulccsal is, indult az autó kb 10-15 mp ig tehát elindítottad kulccsal,leállí kivetted a kulcsot és utána is indult kulcs nélkül!!!!!!! hihihihihihihi

akira2 2011.10.02. 15:39:55

Két BMW is van a családban ilyen indítógombbal, az egyikben több, mint 200 ezer van és azt hiszed 20 ezer, a másikban 170 ezer van, és ott sem kopik az indítógomb.

Ellenben az ablaklehúzógomb környéke valóban kopik, akárhogy vigyázunk is rá, meg ápoljuk rendszeresen a vajszínű bőrözéssel együtt...

És érdekes módon, a bőrkormányok sem kopnak nem keményednek, nem fényesednek... csak ápolás kérdése...

protkova 2011.10.02. 16:03:58

@rókafogta
Ha megengedsz egy jó tanácsot... iratkozz be helyesírás tanfolyamra, ha már le tudod írni helyesen, hogy BMW akkor talán neked is lesz majd egy.

Hurri Kán 2011.10.02. 17:30:05

@Stella Gemella:
Hát persze. Mostanában köztudottan az olaszok gyártják a legkifinomultabb luxuslimuzinokat. Legalább is az emblémát hozzá, amit rátesznek egy Chryslerre, meg Dodge-ra. Azok ám a finom autók!

Shadowbull 2011.10.02. 17:52:36

@Stella Gemella: a helyesirasba valo belekotes a gyengek utolso mentsvara a neten, azt ugye tudod?

Meg a finomsagra, kellemre, hovatovabb lelekre valo hivatkozas...

sb

tükörfúró 2011.10.02. 19:58:26

@Shadowbull: személyeskedés az kiknek a mentsvára?
szar lehet védeni a védhetetlent, próbálni megmagyarázni miért szolgáltat fel a vendégeknek a mesterszakács a moslékosdézsából kiporciózott adagot, marketingporcukorral bevonva..

rATdrAgOn 2011.10.02. 20:29:17

Megnéztem a képeket, elolvastam a cikket.
Ipari hulladek tulajaként, ami ráadásul egy lenézett vén szar, csak ennyit akarnék mondani: örülök, hogy a német minőségre soha nem vágytam. Jó lesz nekem a saját szarom még pár évig. Pedig, már elindult vissza a Holdra. :D

Shadowbull 2011.10.02. 21:18:15

@tükörfúró: nem kell itt vedeni semmit, csak az idiotaknak kell megmondani, hogy ok sajnos idiotak.

Aztan azok is maradnak, a kovetkezo TC-s marhasagra majd megint ugranak, es ez igy megy amig vilag a vilag.

sb

Shadowbull 2011.10.02. 21:38:21

@Szabványok: Ne vedd a vedhetetlent. A szakerto leveliro megaszonta, hogy a nemet minoseg csak legenda.

sb

pog ma thon 2011.10.03. 00:09:06

Az összes mai autó egy nagy szar , és nincs kivétel.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.10.03. 00:20:04

Évi 50 ezer és hibátlan gomb, de az ülés kopik a farmertől.

pog ma thon 2011.10.03. 00:28:03

@Kegyetlen: használj nappajzsot kb ugy 1000 Ft . Mert megvédi a müszerfalat is.

MB126 2011.10.03. 07:39:18

Megvan a megoldás: szerintem a birka tulaj tényleg hozzá volt szokva a kulcsos indításhoz és ahányszor el akart indulni, a kulccsal nyomta meg a gombot. Szerintem.:)
Attól meg a legjobb minőségű festés is lekopik.

MB126 2011.10.03. 07:40:49

Még lehet, hogy meg is tekerte rajta, miután benyomta. Úgy mégjobb. Ennyi.

-trogerone- 2011.10.03. 09:43:10

a gyarto csinalhat barmit ha a luzeruser csakannyal nyul hozza
ha valamire oda figyelsz es vigyazol ra nem megy konnyen szarra

mondjuk az 1 eves 1-es Bombin hamlik a kozepkonzolrol es az ajton levo muanyag boritasrol a muanyagfestek attol meg tok jo auto szeretnivalo meg minden de eleg szomoru latni hogy egy "igenyesebb auto egy ev utan hamlik mint egy hullo

a keteves logan 26e km olyan mint egy uj
igaz hogy nem olyan igenyes mint a bombi talan ez is az elonye az egyszeru muanyagok nem karcolodnak es nem hamlanak nem nyikorognak idotallobbak

tükörfúró 2011.10.04. 20:46:49

@Shadowbull: Minden relativ, folyton az alapokhoz jutunk vissza, aki pedig idiózátik, csak mert másoknak mások a szemnpontjaik, az ostoba szakbarbár mosott agyú arrogáns ember
Valaha a BMW tudott mást is, sőt sztem mindeki aki bmw-zett már pár évet, nemhogy tudja ezt, de kb térdig jár a máig tökéletes, lekophatatlan, anyagukban szinezett mégis piktogrammos gombokban. Amik hiába izzós megvilágításuak, annyira tartós, megéri venni a bontóban hamburgerárban, amiben még világit az azzó, mint a szétszedéssel szórakozni, nem mintha nem lenne szétszedhető és javítható, semmi festék gány ,semmi egybeöntés, semmi tervezett élettartam szarság.

Bizonyára gazdasági az ok, a mérnök kevéssé tehet róla ,hogy kénytelen ugy alultervezni, már az is baj, kivétel, anomália, nem tervezett túlhasználat, ha valakinek kérges a keze..LOL
Ettől még a jelenséget lehet utálni, mindig lesz aki kiszolgálja a mainstream irányzatokat, reklmozza, legyártja, értékesíti akár az azonnal eldobható szemetet is, mert ebből van pénz, ezt kell csinálni, pont.

huleaks 2011.11.17. 20:29:39

Arról lehet szó, hogy alacsonyabb igényekhez alacsonyabb minőségű autókat adnak.
süti beállítások módosítása