A magyar Goodwood*

  2011. szeptember 27. - ommm Címkék: millenáris kosztüm velodrom

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


* Na jó, kis jóindulattal, kicsit kosztümös és csak egynapos, de a mienk!

velodromszeptember 047

Jön a Maserati, négykerekű égiháború. A betonkatlan sokszorozva veri vissza a mennydörgést, ahogy Kurt Hasler öblít egy nagyot a kanyar előtt, recsegve-ropogva horkan fel a hosszú motor még hosszabb kipufogója, nincs ember, aki most ne a piros-fehér-zöld versenygépet figyelné.

DSC 0316

A Maserati 8CM pedig szinte pökhendi módon száguld el orrunk előtt, karnyújtásnyira tán, idegesen pattog, látszik, nem erre született. A forró monzai aszfalt, vagy a Népliget sodrós kanyarjai, körötte Auto-Unionok, Mercedesek és Alfák, az a természetes közege. Ez semmi, tán negyed- vagy félgáz, mégis a tér és idő megdermed köröttünk, ez a Grand Prix-mátrix megrág, megemészt és kivet minket, tátogunk, mint hal a szatyorban. Milyen lehetett, amikor harminc-negyven ilyen gép rajtolt egyszerre, nyélgázon? Borzongunk a gondolattól is.

DSC 0127

Alig egy tonna körüli súly, kétszáznyolcvan lóerő és bőven 220 feletti végsebesség. Öv nélkül, nyitott autóban, egyszerre négy kerékkel csúszva, annyi össz-tapadási felülettel, mint egy Chevy Sparknál.

DSC 0279

Hartmann László, kinek nevét együtt említették Nino Farinával, Tazio Nuvolarival, Rudolf Caracciolával és Hans Stuckkal már nincs itt, csontjai csendben porladnak a rákoskeresztúri temetőben, de imádott Maseratija, az autó, mellyel kivívta magának a gyári nagymenők tiszteletét, mellyel hetedik lett a világ leghosszabb körpályáján Brno mellett, az autó itt van és őrzi emlékét. Csikós tán egyszer állít egy illő sírkövet neki ide is, az internet kellős közepébe. (Vagy gróf Festetics Ernő lesz az inkább, lásd. update a poszt végén.)

velodromszeptember 069

A Bugatti T43 hosszú, karcsú motorházfedele és csónakfeneke szinte csak tovalibben, ahogy félelem nélkül terelik a felső palánk mellett az OT Expót is megjárt osztrák úriemberek. Kiszakadt az egyik 70+ éves lengéscsillapító-befogatás? Na és? Autó ez is, javítható, csak nevetnek rajta.

DSC 0359

Számolatlanul gurultak lábunk alatt a gyémántok, ahogy lassan aszalódó aggyal, kiguvadt szemekkel csodáltuk a másik tökéletes alkotást: Bugatti T43 Zagato.

DSC 0232

Nem vagyunk méltók mi itt semmihez, sem géphez sem régmúlt szépséghez. Hiába öltöztettük magunkat díszbe, hiába érezzük úgy, hogy mindent tudunk 2011-ben az automobilról és a motorbicikliről, valójában gyökértelenül vergődünk ebben a plasztik-érában. A hőskor menthetetlenül elmúlt.

velodromszeptember 152

Elmúltak a Bugattik, az Austin-Healey-ket előző Triumph TR4-esek, a karburátorpumpálás, az alkarból tekert fakormányok kora. Manapság minden jobb, szebb, kényelmesebb, biztonságosabb. De olyan lapos, mint a képernyőkön derengő pixelek. Itt, a betonkarikán a színes-szagos gépek, odakint az arctalan massza. Egy kicsit jól is esik fátyolos tekintettel rácsodálkozni a múltra, nagyot szippantani a bőr-olaj-benzin parfümből.

Kosztümös cirkusz ez az egész, de milyen jó. Csikós 1957-es csomagolású angol inget vett elő (olyan a varrása, hogy megszólal - mondta), más kupakfejű Graham Hillnek, korabeli macsónak vagy szerelőnek, polgári családapának öltözött. Asszony, férfi és gyerek... volt itt minden.

DSC 0042

Kicsit tán a ruha is tette az embert,hiszen mindenki érezte, itt nem lehet hangoskodni, itt most ünnep van és talán egy pici áhítat. Kisebbfajta csoda történt, a káeurópai lábszagot szinte kifújta a szél a katlanból, gyerekek, tényleg Magyarországon vagyunk?

DSC 0252

Ez a két őrült tényleg itt zúzza magát halálra a talán nem is létező motorjával? Itt dohog egy Indian Prince és egy 350-es Benelli versenymotor? Kis híján áthajt a lábunkon egy csendben surranó Tatra 57 miközben francia csendőrök randalíroznak egy Mehariban? Mi van?

velodromszeptember 193

És tényleg. Így volt, így lesz. Kicsit több ez egyszerű veteránozásnál, erre rá kell érezni, íze van, bukéja van. És ez a veterán-esemény nem penészszagú, naftalinbűzös és jajneérjhozzá!

DSC 0117

Ezek itt élnek, titkokat és csodákat rejtenek mérnöknek, laikusnak, szobrásznak és restaurátornak. Nincs olyan, aki ne lett volna elégedett azzal, amit kapott.

DSC 0191

Ünnep volt ez a javából, öreg gépek ünnepelték az életet, mi pedig ezt a csodás kort, melyben élhetünk és láthatjuk még működni őket. Kicsit bánja most meg mindenki, aki nem volt ott, ígérje meg, hogy jövőre eljön és annyit mond majd nekünk: ez nagyon jó.

Addig pedig nézze át alaposan Árpád és Csikós képeinek zseniális galériáit a magyar Goodwoodról. Ami kicsi ugyan és rövid, de nem savanyú. És a mienk.

Bónuszként pedig még pár fotó Rézmányi kollégától, fogadják szeretettel.

Velodrom 2011 rb #6

UPDATE: A Maserati sztorija még érdekesebb, mint elsőre tűnik, hiszen több forrás is Hartmann-autóként említi, míg más, szintén hihető források gróf Festetics Ernő autójaként jelölik meg és hajlunk rá, hogy az utóbbi lesz igaz. Csikós után fog járni a dolognak, most már kíváncsiak vagyunk, hány ilyen autó volt az országban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr483258274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.09.27. 07:40:48

csodás, kérem, csodás.
és eszméletlen mennyiségű kép. gondoltam gyorsan végigpörgetem a galériát. Árpádnál 102 kép.
jó, akkor Csikósét is. 170 kép. ááááá.

Gomulka Béla 2011.09.27. 07:46:02

Bazsó gárdaegyenruhában (mínusz vicces sapka), már ez megérte! Meg az a sor nyolcas, dontve. Tényleg, mérnek urak (akikbol sok van, onjelolt vagy a rektor által mérnekké avatott, most mindegy), mi a pláne a sor-nyolcsaban? Versenyautóilag, mármint, mert szobrászatilag értheto a dolog.

Gomulka Béla 2011.09.27. 08:01:35

Jut eszembe, aki egy Karmann Ghiát leultet, azt én leultetném.

Tizenkettő 2011.09.27. 08:06:26

Nem beszélve arról a nevetségesen kicsi kerékről, és a keskenyített első hídról.

Tizenkettő 2011.09.27. 08:07:37

A rendezvény páratlan volt. Sajnálhatja aki nem volt kint.

escéhá 2011.09.27. 08:10:05

Itt van az ember vidéken eltemetve. Hol volt ez? Mikor? És mikor lesz ismét? Help!

Home_made 2011.09.27. 08:20:41

Kedves OMMM!

A cikk kiváló hangulatú és az embernek tényleg kedve támad elmenni a jövő évi rendezvényre. Azonban akárhogy is keresem, a cikkekben nem szerepelnek a következők: Milyen rendezvény volt ez, hol volt, vagy mikor lesz jövőre.

Persze ezek mind kideríthetők (pl. a cikk címkéiből indulva), de ha már olyan cikket ír az újságíró, amiben meg is invitálja az olvasót a következő rendezvényre, illene legalább alapvető információkat közölni.

Az meg már talán csak álom, hogy az ilyen rendezvényekről előre értesüljenek az olvasók, és ne csak a képgalériában csodálhassák meg a gépeket...

Szkotti 2011.09.27. 08:23:35

@escéhá: Azért ez be volt harangozva. Itt a Belsőségen biztos.

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2011.09.27. 08:26:05

atyaég. ennyi kincset egy helyen...

A ruhák meg... :D
Csikós, mit mondott a varrás?

Szkotti 2011.09.27. 08:26:11

@Gomulka Béla: A sorhatoshoz hasonlóan a kiegyenlített járás. Csak a főtengely hosszából adódó problémák miatt nem lett olyan elterjedt, mint a hatos.

Szkotti 2011.09.27. 08:28:13

Azoknak, akik hiányolják a tájékoztatást, figyelmükbe ajánlanám ezt:

belsoseg.blog.hu/2011/09/08/ezt_ne_hagyjatok_ki

Home_made 2011.09.27. 08:35:38

Most már látom, hogy itt meg volt hirdetve, de sajnos sem az Index, sem pedig a Totalcar nem vette át...

szatyi 2011.09.27. 08:41:49

Arról a Maseratiról mit lehet tudni? Gyári autó, vagy saját volt? Az lett helyreállítva, amivel a líbiai futamon balesetet szenvedett Hartmann, vagy ez egy korábbi autó? Illetve a sebességváltót ott a kormány mögött mely testrészével kezelte a vezető?

1kutya 2011.09.27. 08:43:28

tényleg különleges esemény lehetett, ha másból nem, abból kiderül, hogy Vályi Pista megborotválkozott:-DDD

Wesszájd Gábor 2011.09.27. 08:53:55

Az egyik legjobb jelenet az volt, mikor Csikós Zsolti a 4.B-ből elkezd rohanni, hogy lefotózhassa a kis Fiatot, amit elég rendesen meghajtott a gazdája :D
De a Dongós öregúrnak is a legmélyebb tiszteletem, mindent kihozott a paripából :D

Hurri Kán 2011.09.27. 08:58:48

Jó volt. Nagyon jó...

fogash 2011.09.27. 09:03:13

@Szkotti: "A sorhatoshoz hasonlóan a kiegyenlített járás."

sajnos nem... A sorhatban 120 fokos elékelés van, a 3 henger egész simán jár, sor6nál a másodrendű tömegerők is kiegyenlítik egymást. Ezzel a felállással meg a 153624 gyújtási sorrenddel mindenféle kiegyensúlyozótengely, bazi nagy lendkerék, stb nélkül is lehet sima járású motort alkotni.

a sor8 általában 90fokos elékelésű, egyszerűen azért csinálták, hogy ne 4 nagyonnagy henger legyen (rövidebb löket=magasabb elérhető fordulatszám ugyanakkora dugattyú-középsebességnél, amit meg az alkalmazott anyagok és kenés maximál). A sima járáshoz nincs köze.

Gyártani meg sokkal egyszerűbb (öntészet, megmunkálás) egy sor8at, mint egy V8at, ezért előbb az terjedt el.

for-avar 2011.09.27. 09:03:22

Pardon de
nem ferde a sor8...
az kérem az a kipufogó szelepfedélsor és alatta a vezérműtengely :) mivel akkor majdnem 90fokban álltak a hengerekben a szelepek mintegy Y alakot adva a motorblokknak

Tomchy 2011.09.27. 09:09:02

Omm: Pista, ez a kackiás bajusz nagyon jól áll! Motoroztál is, vagy csak design?
Remek hangulatú írás, Neked is rendben van az írói vénád!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.09.27. 09:09:08

"Elmúltak a Bugattik, az Austin-Healey-ket előző Triumph TR4-esek, a karburátorpumpálás, az alkarból tekert fakormányok kora. Manapság minden jobb, szebb, kényelmesebb, biztonságosabb. De olyan lapos, mint a képernyőkön derengő pixelek. Itt, a betonkarikán a színes-szagos gépek, odakint az arctalan massza."

Ugyan már. Visszajön az, csak pénz meg idő kérdése."

Édesapám német ismerősének fia most szerezte meg a jogsit. Meg is mondta faternak, hogy műanyag szappantartóba nem hajlandó beülni. Első autója így Audi 100-as lett, C2-es széria, amit 76-tól 82-ig gyártottak. 2,1-es öthengeres, külön szempont volt a srác számára, hogy porlasztós legyen, merthogy az authentikus. (Valamikor a jövő év elején jön vele haza, majd kipróbálom.)

for-avar 2011.09.27. 09:09:21

fogash2011.09.27. 09:03:13
szerintem V8 már a századforduló(1900)volt a Darraq versenygépe legalábbis...meg a repülőkön is
Az igazi sor 8 nem 90fokos hanem 45 és szépen forog ezért
a V8 kisebb hely ill tömeges gyárthatóság

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.09.27. 09:11:03

Ezt meg átlinkelem a Maserati az olaz luxus fórumról:

youtu.be/_rZytHf-IrM

Fangio, 250 F-et terelget, korabeli fedélzeti kamera felvétele.

Kopasz Szuzukis 2011.09.27. 09:13:06

@Gomulka Béla: nincs megdöntve az a sor8-as motor! A vezérműfedél 2 darabból áll. Külön fedele van a kipufogó szelepsornak és külön a szívószelep sornak. Maguk a szelepek döntöttek. Akkoriban a félgömb alakú égéstér volt az elterjedt. Mivel az öntéstechnológia, főleg a könnyűfémeké még nem állt olyan szinten, mint ma, nem voltak besüllyesztett fészkek a dugattyúban a nyitott szelepek számára. Ehelyett 45 fokban megdöntötték a szelepeket, és a robbanóteret a dugattyú tetejére tervezett "púppal" csökkentették.

GGG77 2011.09.27. 09:17:57

Bakker! Nem mentem, mert nem tudtam róla.
Ilyet srácok legközelebb a TC főoldalának min. 1/3-án hirdessetek. Bezzeg az október végi OT Show gigaposzterekről bámul ránk hetek óta, ami nem rossz, de hát ez...

Hurri Kán 2011.09.27. 09:19:19

@GGG77:
Pedig kint volt, ha nem is 1/3-oldalon. Meg született róla több poszt is...

Rocko- 2011.09.27. 09:20:41

az eseményrôl szólt a TC kétszer is, ha nem háromszor.
aki nem volt, az csak a saját hibájából nem volt.

Tomchy 2011.09.27. 09:22:53

@Rocko-: ... vagy mert nem tehette. Sajnos. De a hirdetés az megvolt.

szatyi 2011.09.27. 09:34:01

@interflug: A táti egyenesben elért sebességrekordnak utánaolvastam kicsit, mert csodálkoztam, hogy miért pont ott történt. Az a helyzet, hogy ez volt az ország első kísérleti jellegű aszfaltútja. Ennek figyelembevételével kissé átértékelődnek az olyan mondatok, mit hogy:
"Zichy Tivadar ...1928-ban ... a rakamazi egyenesben megrendezett 10 kilométeres gyorsasági versenyen 187 km/h átlagsebességgel győzött. "
Bowdenes fékkel, virsligumival, bukósisak és biztonsági öv nélkül. Murván.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.27. 09:40:18

Még a végére én is kicsettegtem a haverom 40 éves Series II Landyjával, de addigra már csak Sipos úr volt jelen a galeriből. :)

ommm 2011.09.27. 09:42:34

Sajnálom mindenkitől, akinek figyelmét elkerülték a címlapos beharangozók- és ajánlók. Facebook-oldalunkon is elérhető volt minden infó,d e legközelebb igyekszünk nagyobb hírverést csapni.

Hurri Kán 2011.09.27. 09:47:02

@Tie:
Legközelebb süthetnél is valamit. :)))

ommm 2011.09.27. 09:48:16

@szatyi: Saját autó, gyári versenygép. Hartmann Tripoliban egy 6C-34-esben vesztette életét.

gigabursch 2011.09.27. 09:51:13

@for-avar:
Persze, ha kétütemű a gép.

Végül is van néhány ilyen pl a NOHAB-okban, meg néhány TimberJack-ben, de nem túl sűrű

4-ütemű motorhoz tetszik-nemtetszik sor8 esetén 90°dukál.

minifan 2011.09.27. 09:53:15

Nekünk szerencsénk volt az elsőn, az un. főpróbán részt venni, és nagyon hangulatos volt, a mostanin "sajnos" nem, mert éppen Goodwoodban voltunk, ami csúcs, de a Velodrom tényleg van olyan hangulatos, és ez a pálya utánozhatatlan.
Pár kép csemegézni a tavalyiról és Goodwoodról, ha már szóba került :)

www.facebook.com/media/set/?set=a.221732837885662.52477.100001468429083&type=1

www.facebook.com/media/set/?set=a.177342159007264.42064.100001944430436

És a tavalyi Velodrom-ról, bár arról több száz van, csak ide ez a pár lett feltéve...
www.facebook.com/media/set/?set=a.124413557633458.24924.100001944430436&type=1

szatyi 2011.09.27. 10:03:17

@ommm: Köszi. Az autó történetéről volt szó? Korábbi tulajok, fontosabb versenyek, mióta nemzeti színű a festés, hogy úszta meg a háborút, hogy került a tulajhoz stb. Sajnos nem voltam ott, hogy megkérdezhessem. Vagy esetleg lesz róla teljes cikk?

TheTruth! 2011.09.27. 10:07:24

jól néztél ki Csik, abban a halszálkás hacukában. ha nem ismernénk azt mondanám, gentleman!

Gomulka Béla 2011.09.27. 10:10:59

Ofé, szóval nem dontve, hanem a szelepek. Szép, mindenesetre. Azért ez jópofa, ez a sor-nyolc (ref. Wikipedia), hogy bár kiegyenlítetten jár, a fotengely képes rá, hogy belengjen. Doktor úr! Mi a baj? Belengett a fotengelyem!
(Nemrég olvastam, hogy például a Rolls Royce Phantom IV-ben sor-nyolcas motor volt. Márpedig az annyira exkluzív, hogy tizenhét vagy tizennyolc épult belole, és kizárólag koronás foknek volt eladó. Igaz, az valószínuleg nem forgott olyan gyorsan, hogy a fotengely belenghetett volna. De egy versenymotor!)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.27. 10:15:33

Hát ez így újranézve is nagyon nagy. Én speciel szombat reggel, pizsamában iszogattam a kávét a pöce előtt, amikor olvastam a hirdetést. Kicsit át kellett szervezni a pogromokat, de délután ki tudtam menni, és nagyon-nagyon megérte. Pedig akkor már állítólag nem is volt akkora a zsongás, mint délig. Otthon ugyan volt kis hiszti, amikor a kisebbik (öt éves) lányom rájött, hogy nélküle jöttem el, de hát így járt. ;-) Nejem kicsit félt, mert nem tudta milyenek a viszonyok. Mindenesetre most már tuti, hogy jövőre csapatostul vonulunk a kit carral (hátha megint beengedik), a csajoknak veszünk két matrózblúzt, nejem végre felveheti a pöttyös ruháját, visszük a fonott piknikes kosarat, és családi bulit rendezünk.
Éljen a Milenáris Velodrom!

Zölduborka 2011.09.27. 10:25:25

A Abarth Fityó elképesztő volt. Ahogy az a kis gyösz két kört vert mindenkire, azt hittem betojok (jó, valószínűleg a többiek nem taposták annyira, de akkor is tetszett). Elképesztő aranyos kis verda.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.09.27. 10:48:38

@ommm:

Tényleg, terveztek esetleg külön cikket a Maseratiról?

cyd 2011.09.27. 11:00:45

Jó cikk, most már tényleg ki kéne menni egyszer.
Csikós olyan, mint aki a Gengszterkorzóból lépett ki, Karotta meg a sameszam, ommm pedig egy korabeli amoroso-ra hajaz :)

Tomchy 2011.09.27. 11:33:32

Rézmányi úr 41-es fotóját lementettem háttérképnek, grat hozzá!

Segítsetek! A Csikós-galéria 10-es képén lévő piros Indiánt én hol láthattam korábban? Úgy értem volt már valamilyen könyvborítón a fotója?

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2011.09.27. 12:38:56

Csikós Úr, köszönjük a képet önönmagunkról. :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.27. 12:44:43

@Gomulka Béla: Akkoriban (meg még később is, pl. a Landy 70-es évekbeli 2.6 sorhatos motorja, meg a korábbi 2.25-ös sornégyek is) elterjedt volt a vegyes szelepelés, amikor a vezérműtengely a hengerfej oldalán volt, oda ment föl a lánc is, és ott löködte közvetlenül az oldalt lévő kipuffogószelepeket kis himbákkal, a hengerfej tetején lévő szívószelepeket meg nyomórudakon keresztül pöcködte.
Egyszerű konstrukció volt, nem túl bonyolult, csak kicsit szopóbb kipuffogószelep-hézagot állítani rajtuk, mert ott van egyből a leömlő is, és közte kell matatni.

A soros nyolchengeres motor meg még ma is használatban van, csak más jelleggel, más területeken. Hajógéptanban a sornyolc hivatalos megnevezése a "teljes motor", míg a sornégyeket "fél motornak" hívja a szakszöveg, amik főleg segédgépek, légkompresszort, klímát, generátorokat hajtani.

A nagy hajómotorok legtöbbje ma is soros motor, nem ritka a 10-12-14 henger hosszú is, de ezek kétütemű turbódízelek, nagyon lassú fordulatú motorok.

A hosszú főtengely nagy fordulatnál be tud lengeni, ez a V16-18-aknál, sornyolcaknál, már előfordul, de hajómotorban azért nincsenek ekkora nagy fordulatok.
Egy 5-10-40ezer lóerős hajómotor (akár soros, akár V18 [caterpillarnak vannak ilyen gépei pl]) nem forog 800-1000 fordulat fölött teljes erőnél sem. A legnagyobbak meg 100-200 fordulaton dolgoznak, 25-30-as alapjárati fordulatszám mellett... Ott nem nagyon leng semmi se. :)

pnegyesi 2011.09.27. 12:45:07

Ennek a Maseratinak annyi köze volt Hartmann Lászlóhoz, hogy gróf Festetics Ernő Hartmann-t nézegette, s arra gondolt, jé, ilyet ő is tudna.
S vett magának egy használt Maseratit 1937-ben. Egy évig szenvedett, majd elrakta, mert rájött, hogy a pénz nem minden.
A Festetics-féle Maserati 70 éven át volt Magyarországon, s utolsó tulajdonosa 2007-ben adta el Svájcba. Elég fordulatos volt a története, jövő év februárban jár le a moratórium, s akkor meg lehet írni a részleteket is.
A lényeg, tudomásom szerint Magyarországon utoljára 1986-ban a Hungaroringen dübörgött, majd 25 év elteltével svájci tulajdonosa jóvoltából visszatért. Kurt otthon, Svájcban már részt vett hasonló versenyeken, de elmondta, hogy számára is nagy élmény volt a magyar közönségnek megmutatni ezt az autót. Vastapsot kapott :)

pnegyesi 2011.09.27. 13:23:42

Ja és a hány autó volt az országban kérdésre. Mikor hány :)
Hartmann versenyzett 8CM-mel, de mire Festetics megvette a magáét, addigra ő már egy másikat, egy modernebbet használt.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.27. 13:24:19

@Tie:
A Land Rover motor, amiről beszélsz, OHV vezérlésű. A nagypolszki is ilyen, magasan a blokkban elhelyezett vezérműtengely, rövid nyomórudak, pörgős gép.

Vegyes vezérlésnek (IOE) azt mondják, amikor a két szelep egyike SV, a másik OHV. Ez valamikor a tizes-huszas években volt divat.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.27. 13:26:46

@bervas:
Akarom mondani, a Land Rover fél OHV-fél OHC. Már ha arról a szörnyű alakú égésteres Rover hengerfejről van szó...

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.27. 13:28:11

@pnegyesi:
Akkor nem lövöm le a poént, mit mesélt a tulaj a kocsi történetéről.
Egyébként hihetetlen, hogy ilyen gépek tudtak megbújni csűrökben, zárt garázsokban még 2000 után is Magyarországon.

127_sud 2011.09.27. 13:32:50

@pnegyesi: Én is úgy tudom - legalábbis amiket régebben olvastam azok szerint -, hogy a Festetics-féle Maserati 1986-ban ment a Hungaroringen. Még képek is vannak róla egy újságomban (még az akkori tulajra is emlékszem). Egy vastelepről/szeméttelepről mentették meg az autót valamikor, ilyen és hasonló történetekre emlékszem. Majd biztosan megírja "egy" újságíró jövő február után pontosan milyen volt a sorsa az autónak. Legalábbis reméljük :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.27. 13:33:46

@Gomulka Béla:
A sornyolc autómotor divat volt a 20-as-30-as években. A menő csávók pedig V16-os kocsival villantottak.
A sor4 motorok gyártó szerszámaival a sor8 motor volt legkönnyebben elkészíthető. A létraalvázat és a kasznit kicsit megtoldották elöl, az utasteret hátrébb tolták, és kész volt a sportkocsi.

A V8 divat csak 32-ben kezdődött, amikor Farkas Jenőék a Fordnál bemutatták az első nagyszériás SV V8-at. A V8 könnyen befér egy nagyobbacska sor4 helyére, nem kell külön autót tervezni hozzá, így olcsóbb a típuspaletta kialakítása.

pnegyesi 2011.09.27. 13:35:41

Igen, én leszek az az újságíró :) Kurt kérésére szépen összegereblyéztem az autó múltját. Ő kiad egy könyvecskét is, ami szintén jövőre jelenik meg.
Csak az elmúlt fél évszázadban állt ez az gép a Röppentyű utcai használt-autó telepen, Nagymaroson nyaralóban, rózsaszínre fényezve egy pincében, majd kipofozva immár pirosra fényezve egy villában.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.27. 13:37:02

Szegény Maserati pattogott nagyon a döcögős pályán. A gépész úr kettes-félgáznál nem merte jobban tolni. Kicsi volt az ovál neki.
Az osztrák Bugattinak meg a kipufogója karistolta a betont a döccenőknél, pár kör megtétele után.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.27. 13:39:06

@bervas: Szerintem ez nem olyan... Legalábbis abból kiindulva, hogy nem egy pörgős motor. Gyönyörűen tart 400-as alapjáratot, és iszonyatosan hosszú hajtókarjai, vékonyka, hosszú dugattyúi vannak.

www.youtube.com/watch?v=OOaWHJYH6Zs

Ezen itt jól látszanak oldalt, a leömlő alatt a kipuffogószelepek (még az is látszik, ahogy a szelepek alatt forog a vezérműtengely, és hogy tényleg közvetlenül a kipuffszelep himbáját lökdösi, mellettük meg a szívószelepek pushrodját.
A szívószelepek meg legfelül vannak, nagyon magasan, az ezen látszik jól:
www.youtube.com/watch?v=E0TAzabRFgE

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.27. 13:41:51

@Tie: Na ezen látszik legjobban, hogy mennyire lent, oldalt van az egész vezérlés, kipuffogószelepekkel, mindennel.

Úgy tudom, ez klasszikus oldaltszelepelt megoldás, legalábbis a kipuffogót illetően:
www.youtube.com/watch?v=EBb5uvgvvg0

elitevwclub 2011.09.27. 13:42:20

@Tizenkettő: A nevetséges kicsi kerék 4,5-5,5x15"-ös Gyári Porsche méret 1967-68-ból

Hurri Kán 2011.09.27. 13:44:07

@bervas:
Ettől függetlenül a hangja gyönyörű volt. A hangja is...
Beszélgettem egyébként a vezetőjével? tulajdonosával? nem tudom, melyik a kettő közül, nagyon kedves, közvetlen ember volt egyébként, hogy a motor kompresszoros, a vezérlése az fogaskerék-áttétellel működik, és érdekes az autó üzemanyag-ellátása is.
Nincs benzinpumpa, hanem az egész üzemanyag-ellátó rendszer túlnyomás alatt van, úgy, hogy indításkor kézzel kell levegőt pumpálni a tankba, ami kinyomja onnan a naftát, a későbbiekben pedig, ha jól értettem, a kompresszor környékéről van levéve valami cső, ami tartja a rendszerben a nyomást, amikor már jár a motor.
Azt is elmondta, önindító eredetileg nem volt rajta, most éppen van. Ja, és a Velodromon tartott rendezvény előtti hétvégén a Nürburgringen volt a vas, ott tolta mintegy másfél órán keresztül a Nordschleifén, jobbára padlógázzal. És bírta. :)

127_sud 2011.09.27. 13:45:47

@pnegyesi: Akkor várjuk majd nagy szeretettel az autó történetét! A Röppentyű utca és a villában állás az nekem is ismerős, de a legjobb lesz hiteles források megszerzése után olvasni a dolgot. Egy ismerősöm látta is a villában az autót például bő 10 éve.

ommm 2011.09.27. 13:52:05

@pnegyesi: Na itt áll össze a kép, naná, persze, jogos, már maga a kompresszor is érdekes egy sztori...

Hurri Kán 2011.09.27. 13:56:37

@ommm:
Kompresszor? Miért érdekes? Eredetileg nem volt benne?

Virago_1000 2011.09.27. 14:00:54

@Gomulka Béla: Karmann ghia, rengeteg van belole. Nem baj, ha 1-2 atalakul.

gyuri70 2011.09.27. 14:13:02

Virago valami újat is mondhatnál, ezt már elrofogted a Sebességoltáros posztnál...

ommm 2011.09.27. 14:18:46

Köszönjük Virago_1000 a konstruktív hozzászólást.

midnight se 2011.09.27. 14:45:15

@ommm: Koszonjuk ommm a velemeny szabadsagat.
Alszentul mosolyogni, vezenyszora orulni kotelezo meg mindig?
Azt hittem (szeretnem hinni) azok az idok elmultak mar, tevedtem, de mekkorat.

Szamtalan veteranrendezveny van az orszagban, de ez a szanalmas burzsujkodas, magamutogatas kap a legtobb nyilvanossagot itt a TC-n. Ne mondja nekem senki, hogy a Bugatti, Maserati es az itt megjelent gepek tobbsege nem a milliardosok hobbija. Ilyet max a felso par ezer engedhet meg maganak, barhol a vilagon. Mi itt az olvasok nem kozejuk tartozunk, es en hiszem, hogy az olvasokert van ez az internetes magazin. Remelem nem tevedek.

Csak dicseretkeppen azert megjegyzendo, volt szo itt mas valoban csodalatos rendezvenyekrol is, pl busztalalkozo, bokori traktortalalkozo, de akar az imolai borze is. De egyik sem kapott hetekig tarto beharangozast.

Hurri Kán 2011.09.27. 14:49:19

@midnight se:
Egyetlen kérdés.
Te kint voltál ezen a rendezvényen?

ommm 2011.09.27. 14:54:30

@midnight se: Nem a kritikával van gond, amíg teszik mindezt építő jelleggel, normális hangvitelben. Amikor azonban már másodszor szól hozzá valaki ugyanahhoz az eseményhez a maga módján tiszta rosszindulatból- és virtussal, akkor az tisztán züllesztő és bomlasztó hatással bír.

A képgalériát lapozgatva talán feltűnt, hogy bizony, nem csak Bugattik és Maserati, hanem öreg Tatra, Karmann Ghia, Bogár, Lada és Wartburg is akadt itt, de öreg Mercedes, 2CV és sok más is, amit csak az elvakultan burzsujozók neveznének a felső pár ezer játékának.

A bokori traktormajális is ugyanolyan hírverést kapott, mert szeretjük, ahogy ezt a rendezvényt is, az imolai börze pedig nem Magyarországon van, saját otthonában promotálják azt is bőven.
Köszönöm a figyelmet.

1kutya 2011.09.27. 15:06:41

@gyvy: úgy látom te kint voltál! jövőre ne felejts már el rámszólni:-DDD (egyébként én is ott mentem el a millenáris mellett, hallottam is a hangokat, de sajnos sem ruházatom, se időm nem volt megállni/betérni)

Hurri Kán 2011.09.27. 15:12:31

@1kutya:
Kint bizony!
És mindennek a netovábbja volt, hogy a Bugatti T43 tulajdonosa, az a rohadt, kékvérű, népnyúzó, burzsuj köcsög megengedte nekem, a nép rendkívül egyszerű, szalonnazabáló gyermekének, hogy beüljek az autójába. :)))
Szóval jó volt, na, de hát ez láccik a képeken is.

B.P.JIMI 2011.09.27. 15:21:05

Na végre megjött cikk és a képek! Nem tudtam, miért van "agyon hallgatva" a buli. Viszonylag későn értünk ki a szőkémmel, de így is jó volt, még ő is jól érezte magát.Jól sikerült, és lesz ez még jobb is. Az a "baj" csak, hogy 1-2 éven belül kicsi lesz a hely, annyira fel fog fejlődni, ha híre megy, milyen jó a rendezvény.

MKati 2011.09.27. 15:31:23

@Virago_1000: Bár a korábbi hozzászólásod nem látszik már, én még olvastam és reagálni szeretnék rá. Szerintem még nagyobb különbség kellett volna, hogy legyen a belépődíjak között, mert aki nem korhű ruhában jött, nagyon elrontotta a hangulatot. A kifejezetten drága jegy azért volt, hogy távol tartsa azokat, akik nem érzik, értik, hogy itt miről van szó. Nem kellett méregdrága ruhákban jönni, akinek van fantáziája meg tudta oldani. (Férfiaknak talán még egyszerűbb is, fekete nadrág, ing, hózentróger vagy mellény.) Sajnos egy-két újságíró kolléga (nem TC) is jött farmer-póló kivitelben. Ez kicsit olyan, mint amikor esküvői vacsorára hívnak, odaírják, hogy alkalomhoz illő öltözékben, majd reklamálsz, hogy nem engednek be, mert nincs rajtad ing és nyakkendő.

Tizenkettő 2011.09.27. 15:55:55

@elitevwclub: Hát pont ez a baj, hogy nem VW. A gyári Karmann nem nem így néz ki amivel igazából semmi gond nincs ha szórakozásból csinálja valaki magának az autót csak akkor ne legyen már minősítve mint egy múzeális autó. Ráadásul az az első híd sem eredeti így egy Karmann se lógatja az elejét nem beszélve a nyomtávról. Erre mondják a kevesebb néha több.

Tizenkettő 2011.09.27. 15:58:23

@gyvy: Igen volt benne. 3 literes 280 lovas kompresszoros. A többit már leírták előttem. De lehet ezt is csak nem vettem észre.

Tizenkettő 2011.09.27. 16:01:24

@Virago_1000: De pontosan hogy baj. Azaz nem az a baj hogy átalakult mert lehet valaki így szereti meg valakinek ez tetszik de hogy ez így szerintem nem a múzeális kategória az egyszer biztos. Ez így egy aftermarket tuningcsoda nem veteránautó.

Comet67 2011.09.27. 16:05:08

Remek volt. Köszi az ötletet, a szervezést és azoknak akik elhozták a féltve őrzött kincseiket. Remélem lesz folytatás.

Gomulka Béla 2011.09.27. 16:06:58

@Virago_1000: Kiflibol is rengeteg van, nem baj ha egyben-kettoben ott egy légy vagy egy fél egér.

elitevwclub 2011.09.27. 16:10:44

@Tizenkettő: Miért nem így néz ki? A futómű is gyári, el kell keserítselek, ez pedig egy FIVA minősített autó, ahol a korabeli átalakítások (v.ö.: Cal-look stílus az USA-ban)elfogadottak.A futómű állítható egyébként kb. 10 perc alatt gyári magasságú ;)

midnight se 2011.09.27. 16:12:31

@MKati: Kedves Kati, orulok, hogy jol erezted magad. Maximum a te hangulatodat tudta elrontani a nem "korhu" ruhazat. Ha autos rendezvenyre megyek, akkor nem divatbemutaton akarok feszengeni, es ezt valoszinuleg az altalad kritizalt ujsagirok is igy gondoltak. Azonban ezzel meg ki tudok bekulni.
Amivel nem tudok, az az, hogy extra belepot kellett fizetni annak aki "modern" ruhaban volt. Ilyen ugyanis nincs Goodwoodban. Es ez az, ami ezt az esemenyt annyira magyarra teszi, hogy ha nem irnak a rendezveny helyszinet, akkor is tudnam egybol.
Arrol nem is beszelve, hogy ez a ruhazat kerdes mennyire szubjektiv. Ha en rockernek oltozok, akkor lehet, hogy fizettetnek velem extra belepodijat, mert azt hiszik, hogy "modern", holott mar a 70-es evekben is ugyanaz volt. Akkor most?

"A kifejezetten drága jegy azért volt, hogy távol tartsa azokat, akik nem érzik, értik, hogy itt miről van szó."
- Igy igaz, kifejezetten draga volt. Ahhoz kepest meg foleg, hogy tavasszal meg ingyenes volt. De megkerdeznem. Te erzed mirol van szo? Mi donti el hogy valaki erti, erzi? Regi ruha? Kinezet? Az, hogy milyen vastag a penztarca? Esetleg valami mas?

@ommm: Igyekeztem epito kritikat megfogalmazni a TC-vel szemben.
Rombolonak hangzot (nem rosszindulatut) is megfogalmaztam, azt azonban nem a TC-vel, hanem a szervezo nevetseges kezdemenyezesevel szemben (ha mar goodwood koppintas, akkor ne egy biciklipalyan konyorgom). Tehat nem ellened, nem a munkahelyed ellen. Visszaolvashatod. Ja nem, kimoderaltad.
Ha veded a munder becsuletet, akkor nem szoltam.

@B.P.JIMI: Agyonhallgatva nem ez volt (a csapbol is ez folyt) hanem az osszes tobbi van.

ommm 2011.09.27. 16:14:03

@midnight se: Elnézést, a poszt címét én adtam, nem a szervező. Próbáld a poharat félig telve látni ahelyett, hogy minden rossz lenne. Meglásd, szebb lesz a világ.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.27. 16:27:51

@midnight se: Én ezt nem értem: a belépő 2500 Ft volt, gyerekeknek ingyenes. Ezért az ember kint nézelődhetett egész nap. Összehasonlításként ha egy négytagú család elmegy egy másfél órás moziba, az 6000,- Ft a családnak, azaz ennél egy ezressel több. Ha ugyanezt az időt az Állatkertben kívánná elkölteni, akkor az is szinte ugyanaz, 6100,- Ft-ot kóstál. Milyen drágaságról beszélünk? Mindemellett volt egy extra kedvezmény: ha valaki korhű ruhában érkezett, akkor megúszta egy ezesből, azaz akkor a családi jegy 2000,- forint volt. Ennyiről van szó, nem többről.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.27. 16:29:28

@ommm: Jó az a cím. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk. :-D

Hurri Kán 2011.09.27. 16:29:42

@Csokis:
Hiába magyarázod neki, van, aki csak köpködni tud külföldről, amióta kiment, és amit itthon csinál valaki, az hivatalból nem lehet jó.

derabitz 2011.09.27. 16:30:33

Jó látni, ha már a bringások nem, de az "ótósok" még életben tartják a Millit!

Köszönet érte!

Tizenkettő 2011.09.27. 16:53:29

@elitevwclub: Nekem mindegy ha te ezt gyárinak vagy korhűnek találod tőlem legyen. Viszont nekem és szerintem még sokaknak akik több ilyen autót láttak élőben bizonyára azoknak sem ezt jelenti. Szerintem egy eredeti autónak úgy kell kinéznie mint az a 60 körüli bordó kabrio.(majdnem meg is könnyeztem olyan szép volt) Valamit az általad gyárinak mondott futómű egyáltalán nem állítható magasságában. De mindegy. Neked az tetszik nekem meg az eredetiség jelenti az értéket. Attól még nem kell mindenkinek egyetérteni velem sőt lehet hogy nincs is igazam. (lásd minősítő bizottság) De nekem ez soha nem fogja azt jelenteni ami a lényege lenne egy veterán autónak. Bocs.

yomsisi 2011.09.27. 16:55:13

midnight se!

Tudod, én is kint voltam.
Az enyém, a szürke Citroen DS, talán megtalálod a képeken.
Tudod, én nem vagyok milliárdos, még milliomos sem. Csak szeretem ezeket a vasakat.
Nem értelek, miért kell puszta irigységből írogatni? Süt rólad a rosszindulat! Inkább gyere ki tavasszal és nézd meg! Utána lehet véleményed, de így?
Ha annyit jársz veterános versenyekre, vagy találkozókra, hogy hogy nem látod a különbséget?
Divatbemutató?
Apukám az én ruhám, (ing, gatya, cipő)összesen került 3670.- Ft-ba, Háda turkáló, a Nagy Lajoson! Tudod, a Gucci mellett! :-D
Puszi!

elitevwclub 2011.09.27. 16:55:46

@Tizenkettő: OK, maradjunk ennyiben, ízlések és pofonok...:) (a futómű gyári, csak egy állítómag van a közepében)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.27. 16:57:42

@yomsisi: Akkor épp Te hajtottál kifelé az alagútból a kijárat felé, amikor megérkeztem a csettegővel. :)

szatyi 2011.09.27. 16:59:09

Olyan jó lenne, ha egyszer, akármikorra eljutna ez az ország oda, hogy ha van valakinek valamije azért nem volna automatikusan köcsög burzsuj. Ha sokat költ értelmetlen dolgokra és mutogatja, akkor az a baj. Ha csak magának dugdossa egy légkondis garázsban a kincset, akkor az a baj.

Ha olcsó régi szarja van, akkor egy igénytelen, felelőtlen, családját veszélybe sodró senkiházi, ha drága régi szarja van, akkor meg kivagyi köcsög, meg amúgy is miből.

Azt azért gondoljuk végig, hogy a T43-as Bugattiba mennyi esélye lett volna ezelőtt hetven évvel bármelyikünknek bekéredzkedni, csak hogy kipróbáljuk milyen ülés esik benne.

A ruháról meg annyit, hogy aki nem akarja betartani a játékszabályt, annak nem muszáj játszani. El lehet menni rendes oldtimer kiállításra papucsban, gatyában. Ide meg nem, mert más szórakozását rontjuk el vele.

Amúgy meg apám hozzáállása tetszik a kőgazdagok témájában a legjobban: sok pénzt költenek felesleges dogokra, ezzel a felesleges dolgok előállítóinak is lesz mit ennie. Amúgy meg a felesleges dolgok ha feleslegesek, akkor miért bánjuk, hogy nekünk nincs olyan?

szatyi 2011.09.27. 17:10:47

Ja, és még egy dolgot. Ha ezt a Maseratit a gazdája nem hozza el, akkor a lakosság 99.5%-a életében nem látott volna ilyet, mert a múzeumban nincs. T43 Zagato Bugatti sincs, nálunk tán még Autobianchi kombi sincs. Köszi a gazdáknak, hogy ők megvették, felújították karbantartják, megmutatják.

Erre sem az állami múzeum költötte az adóforintokat. Amikor egy ólban porosodtak nem voltak érdekesek, vagy csak nem találták meg őket, amikor meg már érdekesek lettek volna nem találták meg őket, vagy nem tudta kifizetni a múzeum egy hat példányban készült versenyautó árát. Ami ha a magyar múzeumé lenne, biztos nem körözne jőízűeket horkantva egy oválpályán.

Hurri Kán 2011.09.27. 17:14:23

@yomsisi:
Szép darab, vigyázz rá. :)

@szatyi:
így van. De hát nem érti ezt meg mindenki...

yomsisi 2011.09.27. 19:02:27

@Tie: És még emlékszem is! :-D

yomsisi 2011.09.27. 19:04:26

@szatyi: Annyira igazad van, hogy nagyon! De tényleg! :-)

Tizenkettő 2011.09.27. 19:28:33

@B.P.JIMI: Engem megmondom őszintén nem zavart a családias hagulat. Nem hiányzott a tömegnyomor igazából, és szerintem azért is érezte mindnki ilyen jól magát aki kint volt.Oda lehetett menni mindent megnézni, nem volt tolakodás, nem zavarták a pályán levő autókat, mindenki tisztában volt a szabályokkal és teljes mértékben tiszteletben is tartotta azt.

Tizenkettő 2011.09.27. 19:29:54

@Tizenkettő: Nagyon színvonalas kulturált esemény volt.

midnight se 2011.09.27. 21:14:15

@ommm: Hiszek neked.
De mar a legelso alkalomnal erezheto volt a szandek, nem volt nehez kikovetkeztetni, hiszen verseny (beinditjuk, korozunk a veteranokkal), es korhu ruha.
Az otlet nem rossz, hogy rendezunk egy veteranos versenyt.
Viszont a szandek, miszerint interpretaljuk a goodwoodot kishazankba, teljesen nevetseges, sot ciki.

@Csokis:
PErsze, minden viszonylagos. Csak nem mindegy, mihez viszonyitunk.

@gyvy: lehet sorolni, idezetekkel, linkekkel, mit fikaztam. Kell a kritika is neha. Tudod, mindenhol vannak bologatojanosok, csak nem mindegy, milyen aranyban. Van, akinek le lehet tolni a torkan barmit, van akinek nem.

Hurri Kán 2011.09.27. 21:17:16

@midnight se:
Mivel a fröcsögésed jelentős részét kimoderálták, így nem tudom idézni.

Továbbá még mindig kérdezem, ott voltál? Kint voltál? Érdeklődve várom a válaszodat.

midnight se 2011.09.27. 21:25:36

@yomsisi: "Ha annyit jársz veterános versenyekre, vagy találkozókra, hogy hogy nem látod a különbséget?"

- pont ez az, pont hogy latni a kulonbseget. Ha nem latnam, egy sort sem irnek. Az irigyseg nem motival, eppen ellenkezoleg: Ami zavar, a nyilt hulyites, atveres. Ezt a rendezvenyt Goodwoodhoz hasonlitani olyan realis, mint a Trabantot a Rolls-Roycehoz.
Ami viszont igazan magyaros izt ad neki: az az extra penz amit fizetned kell, ha nem olyan ruhad van amilyen nekem tetszik! Es teljesen mindegy, hogy mennyi, hanem a gesztus. Ehhez egy adag bologatojanos.
Mi magyarok ilyenek vagyunk. Ehhez van tehetsegunk, eszunk, ebben van tobbevszazados gyakorlatunk.

Gratulalok a DS-hez.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.27. 21:28:52

@orlasa: Ez szerintem egy replika. Vagy ha jobban tetszik egy kit car. Ha új, akkor itthon levizsgáztatni a büdös életben nem fogod, mert annyi rá a regadó, hogy annyiból vehetnél egy valódi veteránt. Ha használt, akkor viszont veszett drága, akkor már jobban jársz egy angoloktól használtan behozott Pembletonnal:
www.pembleton.co.uk/index.html
Esetleg beszélsz a Velodromon is kint levő, Kacsa alapú, kék holland kit car tulajával, ők a Burton magyar képviselete. (www.burtoncar.com/)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.27. 21:31:47

Pár mondatot a divatbemutatóról, meg a népnyúzó belépőről.
Ez nem egy kiállítás. Ez egy különleges hangulatú rendezvény. A rendezőknek az volt a célja, hogy a hangulatot a nézők és a résztvevők ruházata fokozza, illetve az alaphangot megadja.
Megtehették volna, hogy azt mondják, aki nem veszi a fáradságot, és öltözik úgy, ahogy azt a móka indokolná, egész egyszerűen nem engedik be. Nagyon helyesen nem ezt az utat választották.
Inkább megállapítottak egy nagyon kedvező belépti díjat, és egy normális, kifizethető, de ösztönzésre alkalmas összeget. Hogy mindenki érezze, tétje van annak, hogy a játékszabályoknak megfelelően legyünk felöltözve. Nem azon az ezerötszáz Forinton múlt bármi is. Garantálom, a sokan ennél jóval többet költöttek, csak hogy részt vehessenek a mókában. De például a kvázi sógoromék az utolsó pillanatban tudták meg, hogy van ez a rendezvény. Egy fia ruhát nem vettek, csak ügyesen összeválogattak pár darabot a meglévőek közül. Fél óra alatt. Talán mondanom sem kell, irtózatosan élvezték mindannyian, és mondták, legközelebb előre szóljak.
Aki itt rongyrázásról, meg elitizmusról beszél, csak egy dolgot bizonyít: nem volt ott. Fogalma sincs.
És még valami: ugye, senki nem gondolja, hogy egy ilyen rendezvénynek nincsenek költségei? És azt sem, hogy ezekből a költségekből illik kivenni a részünket, hiszen a mi szórakoztatásunkra dolgoztak rajta sokan.
Jó lenne, ha az ilyen jellegű, savanyú hozzáállást le tudnánk már végre vetkőzni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.27. 21:37:14

@midnight se: Ebből nekem két dolog jött le:
1.) Te egy savanyújózsi vagy, de ez a te dolgod. Mindenki úgy keseríti meg a saját életét, ahogy akarja.
2.) Ez a rendezvény nem neked szól. De ez is a te dolgod.
Már csak egyet nem értek. Minek odamenni trollkodni valahová, ahol láthatóan nem a te érdeklődési körödnek megfelelő emberek beszélgetnek? Ebben mi a jó? Vagy ez valami messianisztikus elhatározás, és te most épp térítesz, vagy mi?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.27. 21:42:15

Nem Goodwood az egyetlen ilyen jellegű rendezvény, még ha az egyik leghíresebb is. Ha valaki igyekszik valami Goodwoodhoz és társaihoz kicsit is hasonló rendezvényt megcsinálni, az nem fikázást, hanem támogatást érdemel.
Mert nem az a tipikusan magyar dolog, hogy egy rendezvényen megkérnek arra, hogy öltözz fel megfelelően, de ha nem akarsz,legyen, csak akkor rád más feltételek vonatkoznak.
A tipikusan magyar tempó az, hogy ezen felháborodunk, ahelyett, hogy megköszönnénk, hogy lehetővé tegyék a megjelenést még akkor is, mikor láthatóan nem akar valaki a játékszabályok szerint játszani.
Ezerötszáz forintról beszélünk. @yomsisi: hacukája is többe volt! Aztán mégse hisztizett, hogy jajj, de drága az alkalomhoz illő ruha. (Egyébként a barátnőm csak sóhajtozott, mikor a DS-t látta.)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.27. 21:46:02

Ja, és hogy én is beleszóljak a Karmann kérdéskörbe: nekem nagyon tetszettek a patkány gépek. Szerintem kifejezetten bátor dolog egy alapvetően értékes autót nem csilli-villire megcsinálni.
Ráadásul teljesen helyénvaló, ha a korhű tuningnak megfelelően átalakított autók muzeális minősítést kapnak. A hatvanas években sem csak gyárias autókkal jártak, az utcaképhez a faragott gépek is hozzátartoztak.
Meg aztán csípem, mikor az originálfetisisztáknak szamárfület mutatnak:))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.27. 21:52:24

@Csokis: De hát ez össze van gányolva! Még a motort se tudták rendesen betenni.
Egyébként állat. Nagyon. Csak Pista meg ne lássa.

Hurri Kán 2011.09.27. 21:52:49

@Csokis:
Ó B+... Hogy lehet egy autóba átlósan beépíteni a motort? :)))

MKati 2011.09.27. 21:53:56

@midnight se: Mivel Goodwoodban sem voltál feltehetőleg és gyanítom, hogy a TC-n megjelent cikket sem olvastad el (vagy nem elég figyelmesen) el kell mondanom neked, hogy Goodwoodban több "elit", érdekes területre sem engednek be, ha nincs rajtad megfelelő öltözék. Ha ezt itt alkalmazta volna a rendező, akkor ugyanolyan áron, a nem megfelelően öltözötteket csak a lelátóra engedi, a kocsik közé nem. Nem tudom, hogy ez így tetszett volna-e neked?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.27. 21:54:28

@yomsisi: Az az alagút mondjuk gonosz volt. Egyik-másik autónak leért a hasa a lejáratkor, a haverom meg azt nézte, hogy én felül el fogok-e férni, és nem szorulok-e be. :)

gyuri70 2011.09.27. 21:59:28

De az alagútban lehetett ám nagyon finom hangefektumokat is produkálni egy kis gázmarkolattekergetéssel...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.27. 22:01:08

@gyvy: Ferde, ferde... hát istenem, így fért be! :-)
Szépsége viszont nem egyedülálló, itt a társa: www.carandclassic.co.uk/car/C05635

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.27. 22:02:38

@gyuri70: Nem kellett ahhoz gáz. Amikor a kijáratánál rámentem az akna fedlapra, az akkorát szólt, hogy konkrétan lefostam a bokám, hogy mi szakadt le alul.

Hurri Kán 2011.09.27. 22:08:30

@Csokis:
Hát ez már annyira ronda, hogy szép. :)
Tényleg hülyék ezek az angolok. :D

nem kéne... 2011.09.27. 22:29:43

@gyvy:
mért, keresztbe' hogy lehet?
na.
:))))

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.09.27. 22:41:55

nyüüüüsssssz!

de legalább így láttam, kösz a képeket!

Hurri Kán 2011.09.27. 22:49:59

@nem kéne...:
Állítva egyikbe sem szerelték?
Angolokból azt is kinézem...

(hero) 2011.09.27. 22:52:23

Köszönöm a rendezőknek, hogy lehetővé teték ezt a divatbemutatót, pózolást és hogy a méregdrága felső tízezerhez tartozó autómat kivihettem. De most komolyan, minden irónia nélkül. Bár aznap reggel tudtam meg Én is. Hálás lennék jövőre, vagy a legközelebbi rendezvényt (vagy pár autóval baráti összeröffenést) jelezné Nekem valaki.

nem kéne... 2011.09.27. 22:52:28

@gyvy:

olyant láttam, hogy fektetve meg keresztben.
de az francia volt.
meg olyant is, hogy fektetve és hosszában, de az meg német motorbiciGli.
:))))
szóval mindent lehet.
ezt az állítva, ezt hogyan is gondoltad?
függőleges főtengellyel, vagy hogy?
:)))

Hurri Kán 2011.09.27. 23:02:04

@Csokis:
No de az nem autó. Az most nem jáccik. :)

Rocko- 2011.09.27. 23:03:37

@MKati: nekem így, távolról ég a pofám miattuk is.
meg volt hirdetve, jó előre, nyomatékosan kérték a szervezők, hogy korhű ruhában menjenek, erre csakazért sem.
szóval igen, jó az amit írtál: maradjanak csak kint, a lelátón. aki pedig vette a fáradtságot, annak a jutalma, hogy bejuthat a belsőbb részbe.

Rocko- 2011.09.27. 23:11:12

@nem kéne...: hát mint a derékszögben megtekert éGszíj.

nem kéne... 2011.09.27. 23:18:18

@Rocko-:
az nem francia találmány, sokkalsokkal régebbi.
egyszer el kéne menned egy traktormajális jellegű rendezvényre, ott látnál még cifrábbakat is, a szíjon hosszában tekernek 90-180 fokot szemrebbenés nélkül, ha épp úgy kéri a kapcsolt szerkezet.

Rocko- 2011.09.27. 23:22:43

@nem kéne...: lehet nem francia, csak én ott hallottam először róla.
(csiky seegdelmével: )
PUG 305 motorja: www.peugeot305.co.uk/db/images/technical/engines/XR_engine.jpg
traktormajális jogos, egyszer el kéne jutni oda. ha még lesz...

nem kéne... 2011.09.27. 23:46:12

@Rocko-:

naponta látok 305-öt, szóval ezzel nem sikerült meglepned, viszont említeném, hogy nem ebben jelent meg először ez a megoldás.
pl ebben is ugyanígy oldották meg és itt még meg is lehet indokolni a rendelkezésre álló nagyon kicsi hellyel:
indafoto.hu/nem_kene/image/12253729-123a3841/details/xl/user

Rocko- 2011.09.27. 23:52:23

@nem kéne...: reméltem is hogy nem leplek meg vele. :)

Tizenkettő 2011.09.28. 09:49:49

@streetsta: Hát nem tudom. Egy tuningkiállításom bizonyára mutatós...... Főleg az a ratrod..... Kíváncsi lennék mit mondanénak rá a mozaikban.

yomsisi 2011.09.28. 11:36:22

@Tie: Befelé gázos volt. Hiába emeltem fel, még úgy is karcolt a kipufogó. Kifelé kicsit ferdén behajtva már, jobb volt.
Oda a következő alkalommal, kellene valaki aki segít. Kocsi orra az égben, semmit sem látni.
Egyébként imádtam! :-)

yomsisi 2011.09.28. 13:37:11

@midnight se: Köszönöm, szeretem is!
Nem húznám tovább a vitát, csak még egy-két észrevétel.
Fizettem én már többször is, pocsékul szervezett veterános találkozón, túrán, versenyen, ennek a pénznek a tízszeresét! Még a benzint is sajnáltam a végén. Szerencsére több a pozitív tapasztalatom, mint az említett esetek.
A Velo viszont összehasonlíthatatlan, több szempontból is. A hely hangulata, a résztvevők, az öltözet. Erről a rendezvényről hirdetésben is lesírt, hogy csak jó lehet! Ott mertem hagyni a kocsit lehúzott ablakkal, nyitott ajtókkal. Ha beült volna valaki, még csak meg sem haragszom. Élvezze csak, mert azért van!
A hely mentes volt a proccoktól, ami nagy szó! Ugyan láttam egyet, de ő későn jött. :-D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.28. 16:09:31

@Csokis: Lehet, hogy egy perverz állat vagyok, de ha lenne fölös két millám (és nem félnék a nejemtől), erre lecsapnék, mint gyöngytyúk a fagyott takonyra:
www.ebay.co.uk/itm/PEMBLETON-BROOKLANDS-OPEN-TOP-VINTAGE-SPORTS-CAR-BEAUTIFUL-/330618164735?pt=Automobiles_UK&hash=item4cfa60d5ff
Apró szépséghibája, hogy 6000 fonttal még nincs meg a mnimálár.

pnegyesi 2012.01.04. 13:45:09

Felkapom a szeptemberi szálat. Január végén jelenik meg a Veterán Autó és Motor következő száma, amelyben a Festetics-féle Maserati történetéről szóló cikk is helyet kapott. Időközben előkerült még néhány szemtanú, úgy érzem jó kis írás lett (önfényezés off :))
süti beállítások módosítása