TC Drag: Legalább a MIG-nél gyorsabb voltam

  2011. szeptember 20. - Kereszturi Tamás Címkék: nissan micra drag gyorsulás tököl

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mit vegyek a Micra helyett?
2015-07-11 17:25:58

Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására

Október elején ne vegyél autót!
2011-11-24 13:50:00

Elfelejtettem. Már megint. Jellemző rám. Már épp belevágtam egy önkritikus siránkozás írásába, amikor

TC Drag: Legalább a MIG-nél gyorsabb voltam
2011-09-20 10:48:00

Mindenkinek megvolt a módszere, amivel (akár csalással is) felkészült a versenyre. Én a becsületes

Karácsonyi Hiéna: Hajrá Tibby, ne hagyd magad Tibi
2010-12-11 20:30:00

Tavaly nyár közepén sikerül összeszervezni a nagy fogyasztástesztet . Nem volt egyszerű. Öt kisfogyasztású

Mindenkinek megvolt a módszere, amivel (akár csalással is) felkészült a versenyre. Én a becsületes felkészülést választottam. Na nem a Micra teljes átvizsgálását, hanem az előző napi hosszú edzést. Csütörtök este kilencre érünk haza Észak-Olaszországból. A több mint 700 km vezetés után már se időm, sem kedvem nem volt a kocsi takarítására, csak a két gyerek által termelt szemetet dobáltam ki a tököli indulás előtt.

A pályára érve egy ideig csak néztem a lázasan készülő kollégákat az időmérő rendszert próbáló futamok alatt, és nem értettem növekvő izgalmukat. Vártam az ellenfelem. Papp Tibi fente a fogát egy Micra-skalpra. Már rég tervezte a Micra-Baleno összehasonlítást, valószínű a Suzuki-vásárlás helyességének igazolására.

Sok kép nem készült rólunk
 

Ő viszont még nem volt ott, így be kellett érnem egy másik Suzukival. Dani Swiftjével bátran kiálltam, főleg mivel az első futam alatt még úgy tudtam, csak egy ezres változat. Indulás előtt még gyorsan megkérdeztem, hogy is kell gyorsulni. Húzasd nyugodtan a piros mezőig, bírja azt a Nissan motor! – javasolta Omm. Az nálam 6500-nál kezdődik, ezért a biztonság kedvéért a hatezres fordulatot szemeltem ki a váltásokra. Persze ehhez a műszerfalat kellett volna figyelnem, de én Danira koncentráltam, így sikerült is egyesben tiltásig tolnom. A rossz váltásnak köszönhetően, simán vitte a menetet a Swift.

Másodikként Assur hívott ki. Itt az esélyek már kérdésesek voltak. A Volvo 1,1 tonnájára 102 lóerő jut, szemben az én 75 lóerőmmel és 850 kilómmal. A startnál nem is voltak gondok, főleg, hogy az Assur kicsit elaludt, de a táv végére befogott. Az eredményt csak papírról tudtuk meg: egy századot vert rám a 440-es.

Az egyetlen trófeám
 

Ez így nem mehetett tovább: két menet, két vereség. Keresnem kellett egy gyengébbet. Nyegleót tudtam rávenni egy gyorsulásra, bár az előző futamok tapasztalatából már következtethettünk az eredményre. Hoztam a papírformát, így megnyugodva végre abbahagyhattam a kicsi Micra kínzását.

Közben Angéla stílusosan belibbent egy Cessnával kora délután. Mivel ő nem versenyzett, hívott, hogy hármasban - barátja, a Cessna pilótája is jött - nézzünk körül a reptéren. Nem kellett sokat győzködnie, egy nyert menet kipipálva, már nyugodtan mehettem. A kötelező toronylátogatás után, még megnéztük a leesett MIG 15-öst. Tavaly jártam utoljára Tökölön, akkor még építették, akkor még a kedvük is jó volt. Most ugyanazon emberek már szomorúan mesélték, hogy ez a madár már nem fog többet repülni.

Inkább papíron versenyeztem
 

Visszatérve a pályához, már rá sem lehetett ismerni a kollégákra. Motordoki idegesen szerel, Karotta elkezdi kipakolni a Corolla csomagterét, Sipos Zoli mosolya sem őszinte már. Ez nem az én világom. Inkább megnéztem, milyen eredmények születtek. Érdemes-e kiállnom még egyszer a Swift ellen. Hát nem. Az én legjobb, 19.542-es eredményem nem lett volna elég Dani ellen, aki 18,4-et is futott. Nem szerettem volna kinyírni a Micrát, nem szándékoztam többet beállni a startlámpa elé. De közben megérkezett Papp Tibi, és a csatánk nem maradhatott el. Illetve igen. Mire odaálltunk a startvonalhoz, az időmérő szerkezetet már elkezdték szétszedni. Így jártunk.

Visszamentünk a placcra még egy közös nagy fényképezésre, majd szépen hazahajtottunk. Nekem még az adatlapos fotózásról is sikerült lemaradnom.

Legjobb időm:

Elért eredményeim:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr133240439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bende Tibor 2011.09.20. 14:47:10

De kár, hogy nem mentünk, az idők alapján bármi lehetett volna.

danixxx 2011.09.20. 15:07:23

Nincsenek hozzászólások.

csontikah 2011.09.20. 15:13:21

Azt hittem a swiftet behúzza 75 lóval és nyoccáz kilóval.

VDaNi 2011.09.20. 15:18:46

Én nem tudom, szerintem ez a napok óta tartó cikkezés az 50-100 lóerős autókról már elég unalmas és érthetetlen. Elhiszem, hogy a TC elment unalomból autózgatni Tökölre, de minek emiatt 1 blogbejegyzésnél több?

VDaNi 2011.09.20. 15:18:46

Én nem tudom, szerintem ez a napok óta tartó cikkezés az 50-100 lóerős autókról már elég unalmas és érthetetlen. Elhiszem, hogy a TC elment unalomból autózgatni Tökölre, de minek emiatt 1 blogbejegyzésnél több?

csontikah 2011.09.20. 15:25:26

@VDaNi: Szerintem pont ez benne a laza, hogy nem fossátuningolt májer autókkal is lehet érdekes a verseny. Nem mellesleg engem érdekel a gépparkjuk is.

Francois27 2011.09.20. 16:15:11

@VDaNi: Engem, ha valami nem érdekel, akkor nem kattintok rá, és nem olvasom el. Ennyi. Gondolom az a fajta vagy, aki orrba-szájba fikázza mondjuk a VV-t vagy a BK-t, de minden este előtte gubbaszt..:)

gregsx2 2011.09.20. 16:51:38

blog@VDaNi: különben is ez nem a TC hanem a Belsőség blog:)

Ambrus Gergely [SG] 2011.09.20. 18:28:42

Azért van techinikája a bal oldali mutatót az 5ös jelig kell feltúráztatni és utánna kel elkezdeni a kocsiszekrény gyorsítását.
Jó nem vagyok olyan nagy szakértő zseni nekem is mondta nagyba a versenyző haverom aki mellesleg ért hozzá ő szakszerűen elmonda hogy kell eztz.

Holdkóros Tónyó 2011.09.20. 19:36:38

Swift azt hittem azért meglesz.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.20. 20:33:26

@VDaNi:

Mert szánalmas mindegyik!
Ez a csoró nyomorult Micra,hogy a f@szba lehet cikkben,az összes fáradt lommal együtt??:-))

csontikah 2011.09.20. 20:55:38

@Stella Gemella: Mondjuk azt sem értem, hogy ha az unalmas kommersz tuning cayenne félékre buksz hogy a f@aszba nem a tuning újságot olvasgatod??:)

DP@i 2011.09.20. 21:38:43

És innen kell megtudjam, hogy a MIG-15-öt már nem állítják talpra? Ehh... de kár.

Tamás! Nem volt ellenfeled, na. Azért kösz az írást!

vincent vega? 2011.09.20. 21:49:59

drága kereszturi úr, önt nem fülesnek becézik a szeriben? mert az passzolna.

Mercedes E 280 CDI 2011.09.20. 23:00:11

@csontikah:

Gondolom neked is ilyen romod van,azért indulsz be egyből???

Schütii 2011.09.21. 09:43:10

csak a Blikk-es cím miatt kattintottam ide. Gratulálok!

Schütii 2011.09.21. 09:45:04

@Leadfoot: jaja. úgy mint Mikojan - Gurjevics, vagyis a két "márkaalapító" repülőmérnök (vezeték)neve.

Palex 2011.09.21. 13:27:04

Azét milyen autós újságíró, vagy akár csak milyen sofőr az, aki nem tud gyorsulni?
Nem tudja a SAJÁT kocsijánál, hogy meddig lehet pörgetni?
Eszem megáll...

fzr1000 2011.09.21. 13:27:21

@Stella Gemella:
Majd ha nagy leszel te is megérted.(addig meg marad a NFS VDaNival a PSX-en)

Csikós Zsolt 2011.09.21. 13:59:10

@Palex:

Te szerencsétlen... Legalább olvasd el az impresszumot.

Webszerkesztő.

Isten állatkertje tényleg óriási.

Palex 2011.09.21. 14:06:23

@Csikós Zsolt:
Az. Te sem olvasol úgy látom.
Azért írtam, hogy vagy újságíró, vagy akár csak jogosítvánnyal rendelkező sofőr.
Ilyen embernek én nem adnék jogsit, vagy legalább is elvenném tőle, aki nem tudja a kocsijának ilyen alapvető határait.
Gondolom az a fajta sofőr, aki 5-ikben előz 70-ről, és csinálja a sorokat országúton, stb...

Csikós Zsolt 2011.09.21. 14:28:01

@Palex:

A sofőrök 93 százaléka nem tud gyorsulni, nem lehet elvárás. Ülj be bárki mellé, aki nem autóbuzi, magad is tapasztalod. Ez sajnos az összkép. De ami az igazi baj, és elvárás lenne: fékezni, kanyarodni, kivédeni sem tud, amiből aztán bajok vannak. Lófaszt sem ér a magyar autóvezetés-oktatás.

Palex 2011.09.21. 14:30:32

@Csikós Zsolt:
Na ja.
Kötelezővé kéne tenni a jogsihoz egy vezetéstechnikai tréning elvégzését is, amit x évente újra el kéne végezni.
A vezetés veszélyes üzem, ezt sajnos a többség nem képes felfogni.
Elég csak a biztonsági övhöz való hozzáállást nézni...

kamikáze 2011.09.21. 16:30:52

@Palex: Mennyi is lenne egy jogsi? Vidéken a moped kategóriát 60e alatt nem úszod meg. Mielőtt megkérdezed egészségügyi okok miatt csak az lehet.

A többieknek meg annyit, hogy elég lett volna tényleg 3 normál poszt. A mazda, ami érdekelne remélem azért lesz. Még egy használt teszt is érdekelne Csikós módra.

kamikáze 2011.09.21. 16:36:39

@Ambrus Gergely [SG]: A legjobb gyorsulást (elindulásnál) azon a fordulatszámon lehet elérni, ahol leadja max nyomatékot. Ez máshol van egy bömbiben és egy micrában. És nem érdemes tovább forgatni a max lóerő leadásnál. Ehhez meg ismerni kell a vasat annyira, mint a töködön a szőrszálak kunkorait.

Palex 2011.09.21. 16:40:59

@kamikáze:
Kit érdekel mennyi?
A vezetés nem jog, hanem kiváltság kéne, hogy legyen.
Mennek az emberek 1-2 tonna vassal, és nem tudják uralni.

erokun 2011.09.21. 17:05:02

@Stella Gemella:

óó könyörgöm akkor minek olvasod el ha ilyen vagy? trollkodni kérlek menj máshova

apamacko 2011.09.21. 20:52:05

Reméltem a Mig15-ról csatolsz egy fotót, ha már megemlítetted. Sajnálom a röpcsit :-(

Tibby meg olyan a 8-as képen mintha az Argó c. filmből lépett volna ki. :-)

MR KESZI 2011.09.21. 23:13:10

OFF

Tisztelt Totalcar!

Most latom a hiradoban,hogy Szeged polgarmestere, Botka Laszlo a Magyar Szocialista Part hon szeretett,langlelku elvtarsa 1500000 (TIZENOTMILLIO) forintert, azaz a minisztereknek es allamtitkaroknak nemregiben beszerzett Skoda Superbek hatmillio forintos darabaranak KETTO ES FELSZERESEERT vasarolt, vadonatuj,SAAB gyartmanyu,fullextras szolgalati gepkocsit kapott.

Kivancsian kerdem, hogy az allami vezetok gepjarmuvasarlasait az elozo kurzus idejen valamiert cseppet sem firtato, am a valasztasokat es a hatalomvaltast kovetoen az erre elkoltott kozpenzek sorsara rejtelyes okbol hirtelen hipererzekennye valt szerkesztoseg vajon tervezi-e hasonloan ekessszolo cimmel, moralisan oly meghato es nem kevesbe szemrehanyo mondanivaloval telituzdelt postokkal valo "mediakampany" inditasat, mint amit a Lazar Janos szamara lizingelt, ennek a SAAB-nak a felet ero negyeves Audi vonatkozasaban tettek?

Sot, a SAAB kalvariaja kapcsan meg lenne is aktualitasa a cikknek.
Lam-Lam, vannak meg igazi fanok akik nem csak kommentben pofaznak kevencukert, hanem igazi tokos,kozulunk valo, osztalyhacban edzett proligyerekkent - vallalva a nyomorgo lakossag megveteset - hajlandoak akar -Lendvai elvtarsnonk bolcs szavaival elve- tobb lelegeztetogepnyi kozpenzt is aldozni a patinas, Botka elvtarshoz hasonloan dinamikus es individualista sved marka megmenteseert.

Es o, mint az osztalyharcban edzett langlelku csinovnyik titan remenyeim szerint soha nem lesz olyan szarfaszu, mint a beszari kulak Lazar aki egy szaros kis internetes portal cikizesetol megfutamodvan nemcsak, hogy sebtiben lemondott az allami kocsirol hanem ijedteben meg sajat zsebbol is vasarolt szogalati autot.

OFF

tonalcar 2011.09.21. 23:22:51

@MR KESZI: ON. Vagy Te inkább OFF?

VDaNi 2011.09.23. 10:09:32

Nekem nincs gyors autóm, egy sima 2literes szívó, de azért 15 másodperc alá beférek.

Nem kellenek tuningautók, de ahogy ezeknek a kocsiknak nem nézzük azt sem, hogy megy terepen, folyóban vagy a levegőben mert se nem terepjáró, se nem hajó, se nem repülő, nem értem miért kell épp reptéren gyorsulni velük!? ?