V16-os BMW, na, ez odaver

  2011. július 21. - baowah Címkék: bmw münchen classic

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

BMW 635i túrakocsi

Agyam hibaüzenetek dobál, a memóriám sivítva keresi az adatokat, ahogy pörög bennem a biovinyó, hogy felidézze, amit látott. Kemény volt, pedig nem is a múzeumban, az űrhajóra hasonlító szentélyben voltam, csak egy kis oldalági, félhivatalos tárlaton.

 

Ezt nevezik műszerfalnak

A BMW Classic kiállítás szintén Münchenben található. A régi gyárépületben felhalmozott veteránok között minden van, és meglepő módon nem csak BMW-k, hanem olyan gépek is, amelyekhez valamilyen szinten köze volt a cégnek. Luxusautók, versenyautók, motorkerékpárok (aki kíváncsi, kattintson ide, azokat a Sebesség oltárára pakoltuk), biciklik és makettek is.

AFM Intertype BMW motorral

Engem már a bejáratnál végzetes rendszerhiba ért, az ezüst AFM Intertype képében utolért a kék halál – valahogy bebútoltam újra, de nem egy partícióm még mindig sérült a látványtól. A Holbein HH48 Formula 2-es sem kis falat a szemnek – a csoportot vezető úriember már rég a hetedik gépnél járt, amikor én még a részletek varázsában próbáltam felállni a padlóról.

286-os lehet?

Mivel ez nem hivatalos kiállítás, információs táblák sincsenek, így annak is csak idehaza tudtunk utánanézni, hogy a Superleggera karosszériás BMW egy 1940-es 328 Mille Miglia. A raliautók sora között állványra, vagy éppen olajoshordóra emelt motorok sorakoznak. A kedvencem a böszme turbós volt, amely mellé odatették a prehisztorikus laptopot is – gondolom, DOS-ban is lehetett piszkálni az injektortérképet.

BMW 700 RS 1961 - 700 köbcenti, 70 lóerő

A BMW 700 RS csúf jószág a maga halarcával, de az 1961 törpe sportkocsi 70 lóerőt tudott, ami a 700 köbcentitől nem rossz. A motorkerékpárból csent bokszermotor biztos lendületesen mozgatta a filigrán csövekből hegesztett karosszériát.

Z18 - egy fura prototípus, amelyet soha nem gyártottak. Talán nem is baj

A tucatnyi pályaautó, túrakocsi és formula-1-es dög után szinte diszkréten simul falhoz az M1, a mögötte emelkedő Z18 prototípus ormótlan bája szinte láthatatlanná teszi. A 8-as széria nyitott kivitele szintén csak egyedi játékszer maradt, ahogy a V16-tal szerelt 7-es is. Feltehetőleg cipőkanállal szuszakolták be a motort – a pingpongasztalnyi teret teljesen kitölti az óriás.

Készült egy 7-es prototípus V16-os motorral. Persze a sok henger alig fért el a motortérben, a hűtőnek már nem is jutott hely - gyártásról szó sem lehetett

Csemegének ott áll a James Bond filmből ismerős, hátsó ülésről kormányozott limuzin is, mókás, hogy a mozi kedvéért milyen ügyesen megoldották a vezethetőséget. A saját veterán luxuskocsik mellett ott figyel egy-két Rolls is, de a sort igazi csoda zárja: a két dingolfingi Glass karosszériás prototípus pontosan érzékelteti, hogy miért rinyálunk folyton a múlt után. A parancssor már bennem is fut: system restore, kellesz nagyon.

A BMW 1966-ban vette meg a dingolfingi Glas műveket, amely ekkortájt főleg sportkocsik gyártásával foglalkozott. Egy kisebb sorozat még készült az autóikból BMW jelzéssel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr223086055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.21. 13:10:12

Az a Z18 olyan, mintha Chris Bangle kifestökönyvéböl csórták volna, ilyeneket rajzolhatott gyerekként.
Olyan kéne is meg nem is.

Magyar[HUN] 2011.07.21. 13:12:03

Álomgépek... De megkergetnék egyszer egy M1-st vagy a V16-os hetest...

HenteSS88 2011.07.21. 13:15:19

annyit szeretnék zárójelben megjegyezni , hogy 8-as bendzsóból valami san marino-i vagy monte carlo-ban székelő maszek cég a BMW gyár támogatásával alakított kabriót 100 db körüli tételben. Volt szerencsém egyet közelről látni utcán Monaco-ban...

yenoee 2011.07.21. 13:15:45

Hejj, az a bal oldali Glas proto, az aztán a kurvaélet...
Beérném egy E9-el is, csak jusson belőle, amíg lesz benzin :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.07.21. 13:27:01

Nekem az a 700RS kéne,azért mégiscsak boxer motor.

c 2011.07.21. 13:43:22

635i mindent visz.

skyrangr 2011.07.21. 13:47:23

jaja, a balos Glas gépen már ott volt a cápaorr :)

1kutya 2011.07.21. 14:13:36

@AUTÓNEPPER: elég lenne egy 600-as is! posche pofa, trabant test, bmw jel és a hátsó tengelyen ott pöfög a boxer.

de fasza is volt...

PaOntan 2011.07.21. 14:13:40

erdekes lenne egy hasonlo cikk a bmw repulomotorokrol is

mennyi?husz! 2011.07.21. 15:07:54

En meg a 9(!) literes V16-os uj RR Coupe -ra lennek kivancsi nagyon amit egy pillantasra lehetett latni a Top Gearben.

tcblog 2011.07.21. 15:29:42

@mennyi?husz!: Nem új, régi, egy sosem gyártott terv, a TG-ben Atkinson el is meséli a sztorit.

ketyosz 2011.07.21. 15:43:30

@Baowah
A képen az nem V8, hanem egy turbós 4 hengeres. A laptop sem a befecskendező állítgatásához kellett, mert azon egy teljesen mechanikus Kugelfischer, ami működését tekintve inkább egy dízeléhez hasonlít.

siriuswhite 2011.07.21. 16:35:59

v16-os 7-es BMW ről volt már cikk itt... legyen más a cím !

karikaV43 2011.07.21. 16:40:43

A legkirályabb bömbi motorral szerelt verdát Siensheimban láttam a Technise Museumba.A gép neve Brutus V12-es 46literes 500LE állandó 750LE csúcs teljesítmény.A gép szépsége az építés éve 1916.Volt egy kivetítő amin elindították és ment is.A kipufogónál kolbászt sütöttek alapjáraton.A hang gyönyörű a hajtást láncokkal vitték át.Szerintem a youtube-n van fenn videó.Érdemes megnézni.

fogash 2011.07.21. 18:04:08

Azért az a V16-os hetes nem akármi. Más kérdés, hogy egy hármas bömbiben a sor6-ból is 3 henger a szélvédő és a műszerfal alatt van:

www.zerotohundred.com/wp-content/imagescaler/d2475df18fe9968705bec39f16e975be.jpg

vagyis ha ebből a V16-ból is 4-6 hengernyit betolnának a kesztyűtartóba, máris lenne elöl hely a hűtőnek...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.07.21. 21:20:32

@yenoee: kérem a trollokat ne etessék. Köszönöm.

nabazzmeg 2011.07.22. 07:52:14

az M1 az instant get, az összes régi kramanccal együtt!
ahogy elnézem, az a laptop a T1600-as terminátor buherálásához is megfelel :-))

dekás dezső 2011.07.22. 08:15:04

A Neue Klasse 2000 nagyon adja, de a 700RS is izgalmas.
A Gerhard Berger féle Benetton orrkúpja előtt álló ezüst(?) együléses a hatvanas évek végére jellemző gumimintázattal az micsoda? Elég veszélyes cuccnak tűnik.

cyd 2011.07.22. 08:36:17

@yenoee: Iso Griffo-ra hajaz, ezért is kéne :)

laverdasfc 2011.07.22. 14:47:40

@HenteSS88: Igen, az SGS (Styling Garage Spezialkarosserie) készített kabrió 8-ast. A cég hamburgi, az autó neve volt hivatalosan SGS BMW 850i Monte Carlo. Kb. a kupé 8-as másfélszeresébe került.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.22. 21:37:45

Glas, egy "S"-el, ha szabad kérnem. A glass egészen más dolog. ;)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.22. 21:50:36

Egyébként a Glas alkalmazta elsőként sorozatgyártásban a vezérműszíjat.

Szabó bakter 2011.07.23. 21:21:57

a 635i egy álom a mai napig. i wish i had one...

rasn79 2011.07.24. 10:06:10

igen, 635i bármikor megdobogtatja a szívem, ellenben a szokásos raj-bömösökkel... de a kis farmotoros 700-ast is tulajdonolnék, ha lenne rá módom!
sokakkal elentétben nekem bejön az emelt kabrió Z18... emlékeztek még a Z1-re? egyszer láttam, igen ritka!
süti beállítások módosítása