A kívánatos Trabant-előd

  2011. július 07. - prokee Címkék: hirdetés veterán színházi élet 1929

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Nézem, olvasom Csikósék újabb szélütött kirándulását, és irigykedem. A Kopasz meg a Pistä már megint olyan vállalkozásba fogtak, amit csak irigyelni lehet. Egy nem-is-olyan-apró betekintés egy más korba, egy másik dimenzióba.

Ilyenkor az egységsugarú autóbuzi kicsit sír, hogy nem lehet ott, aztán valahogy kielégíti magát.

Kezdők az ötvenes-hatvanas évek autós magazinjaival, haladók valami sokévtizedes angol szaksajtóra, de a durván perverzek a perifériát is csak periferikusan érintő korabeli relikviákra izgulnak.

 

Itt van például egy Színházi Élet című periodika, fejléce szerint színházi, irodalmi és művészeti szaklap, a XIX. évfolyamból, 1929. júliusi dátummal, címlapján Fejes Terivel.


Korabeli férfimagazin ez, bárki bármit is mond. Ünnepelt és vágyott csajok, finom erotikus utalásokkal, a kor szokásaihoz képest lengén, de legalábbis eleget mutatva, még többet sejtetve ahhoz, hogy a férfiember fantáziáját megmozgassa.

Persze, nem mai divat minden valamire való hímsoviniszta sajtóterméket autós rovattal ellátni. Már 1929-ben is rájöttek, hogy a férfit a vasak is komoly izgalomba hozzák, így a száznegyvenkét oldalas Színházi Életből nyolc oldalt szánnak az akkor még korántsem ennyire elterjedt, ám igen trendi gépi erőnek.

Ja, a nyolcból öt reklám.

Nem az az esti filmet tízpercenként felhasító-fajta. Legalábbis mai szemmel semmiképpen - bő nyolcvan év távlatából kellemes bizsergés ilyet olvasni.

Abból a korból valók, amikor az óvodás gyereket még kiröhögték, ha az autót három dobozzal rajzolta le (Zsiguji!).

A Buick, amely a General Motors palettáján a Lincolnt és az akkor már két éve (és még tizenhárom évig) létező LaSalle-t követően a harmadik volt az "exkluzivitási sorban", már 25 éves! Durva, eh?

A Trabant-előd Horch (fú, ok, ez tényleg demagóg volt) már a névadó nélkül, és még nem sejtve, hogy alig három év múlva függetlenségüket és királytengelyüket feladva beolvadnak az Auto Unionba.

A Plymouth már egy éve a Chrysler olcsó kategóriás márkája, de a Dodge még házon belüli ellenfél.

Persze, még nincs egy éve, hogy a Dillon, Read & Company egy készpénzben rendezett ügylet eredményeként eladta a Dodge-fivérek valamikori birodalmát a Chrsylernek...

 A Steyr sem kicsi és/vagy hülye gyors és/vagy összkerekes autók gyártásában élte ki magát ekkortájt, az XX egy kétliteres, másfél tonnás, majdnem ötméteres reprezentatív lajhár volt.

 A Bosch sem kínált még ekkor Liposzóma-elektródás ablaktörlőlapátokat, vagy papucs orrán pamutboyt, a lámpák, fényszórók mellett egyetlen igazán jelentős terméke az utólagos extrák terén az 1928-ban bemutatott elektromágnessel működtetett irányjelzőkar. Eddig ugyanis mechanikus úton kellett felcsapni ezeket kanyarodás előtt.

 A Pneumatik Árusitó R.-T.-ről pedig megtudhatjuk, igazi minden lében kanál, több lábon álló cég - még akkor is, ha a a Jordan Automobile két főrészvényese, id. Jordan úr és b. felesége ekkor már kétségbeesetten szabadulni igyekeztek részesedésüktől, az NSU három évvel később a teljes autó-portfóliót eladta a Fiatnak, a harmadik billegő láb szerepét betöltő Douglasról meg hirtelen nem is tudom, mit gyárthatott....

Nos, bár csak halvány elképzelésem van, honnan kerülhetett hozzám a Színházi Élet, azt hiszem, megpróbálok hozzájutni még néhányhoz. Jó mulatság.

Színházi Élet is my aero-Play. Boy.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93022844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Öreg motoros 2011.07.07. 11:01:30

A Douglas egy angol motorkerékpárgyár volt, de gyártott autókat is.
Aki többet akar róla tudni: en.wikipedia.org/wiki/Douglas_(motorcycles)

mükkemakk 2011.07.07. 11:18:03

A Chrysler reklám végéről egy mondat hiányzik: CSONTI CAR A LEGJOBB ÁR! talán valamelyik felmenő 1929-ben reklámszöveg írásból élt...

Egyébként még jöhet ilyen cikk, érdekes.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.07. 11:44:07

Bosch Róbert Kft. ROTFLMAO!!!! :-D

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.07.07. 11:51:50

mér' hát a may károly, meg a verne gyula nem rotflmao?

Avatar 2011.07.07. 11:52:50

Számoljuk össze a hirdetésekben található helyesírási hibákat... :)

J.G. 2011.07.07. 11:54:07

5 oldal reklám. ok. És a másik 3?

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.07.07. 11:55:20

ez kb olyan szintű orgazmusközeli esemény lehet, mint amikor én találok 50%-ra leárazva egy pincében egy 100 years of vogue covers-t.

1kutya 2011.07.07. 11:56:17

a címlapon azt a "versecskét" sem tudom ki írta, de előtte el kellett volna törni mindkét kezét!

azt egyébként lehet tudni, hogy a fotón ki a Fejes és ki a Teri?:-DDD

amatőr 2011.07.07. 11:59:25

Tie: Van valahol egy régi budapesti fotós könyvem, ugyanezt mondtam, amikor megláttam Meinl Gyula fűszeresboltját :D

Mondjuk a Bosch intőkar reklámot elnézve egyszerre világossá válik, honnan származik a "kitettem az indexet" kifejezés.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.07. 12:02:20

1922-től a Lincoln már nem GM, hanem Ford.

korzo 2011.07.07. 12:39:50

@Tie: Ezek szerint te se olvastál gyerekkorodban Verne Gyula könyveket :o)

négykarika 2011.07.07. 13:29:25

ez gyönyörű, köszi.... :)

froton 2011.07.07. 14:03:54

Clark Ádám...:))
Nézzük a "kortársakat":
Schiffer Klaudia, Hamilton Lajos, Barna Jakab (James Brown), Cocker Józsi, Hasselhoff Dávid, Hetfield Jakab, Patrik Danyica, Taylor Erzsébet, Retford Róbert (Lóbelt..:DD)....

Csizirájder 2011.07.07. 14:12:38

Jó ezeket a régi békebeli dolgokat olvasgatni. :)

AtoszMester 2011.07.07. 14:31:16

Nem trollkodni szeretnék, de kár, hogy ezt a hamisítatlan 20-30-as évekbeli magyar iparoshangulatot tönkretette a háború és az azt követő események.

De jó lenne visszautazni harminckettőbe, és ott trollkodni egy pár napot :)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.07.07. 15:26:33

És hamár ilyen-olyan betekintés egy más korba és másik dimenzióba, akkor én is hasonlóra bukkantam, öröm volt minden lapja : car-tarsak.blogspot.com/2011/05/egy-uradalmi-sofor-hagyateka.html

magyar_ellenállás 2011.07.07. 15:34:57

Nagyon tetszenek ezek a régi újságok. Egy méltatlanul szétcseszett korszaknak állítanak emléket.

Más: látom, prokee próbált Pista kiejtésére utalni, az a poén, hogy emlékeim szerint a nemzetközi fonetika pont egy pucér a-betűvel jelöli a palóc aaa-t. (Rövid á.)

De, lehet, tévedek.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.07. 16:03:41

@korzo: A Verne összes 9 éves koromra ki volt pipálva a Karl May összessel együtt... :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.07. 16:15:50

@korzo: Jó lesz az Gergelynek is, de sebaj. ;)

A legjobb faramuci (muci fara) magyarítás a Joe Pesci-re a Pécsi József. :)

Hurri Kán 2011.07.07. 16:23:33

@1kutya:
Feltételezem, a Teri a csíkos... De nem biztos :D

Szkotti 2011.07.07. 16:46:07

@Tie: Bokor György (Bush), Esztergályos Tina (Turner)... :o)

@Avatar: nem feltétlen helyesírási hiba, akkoriban ez volt az írásmód. Régi utcanévtáblákon lehet találkozni "utza" vagy "ucca" kifejezéssel, ezen gyerekkoromban sokat hüledeztem, hogy lehet így kitenni :o)

biker_kolee 2011.07.07. 18:51:15

@froton: @Szkotti: Varázs Pista (Stevie Wonder)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.07.07. 19:11:13

@froton: Szabó Böske férjét, Börtön Richárdot miért hagytad ki? Vagy Bronz(on) Károly, s magyar származásúak Fehérmolnár János, Újember Pál, Kertész Antal...
Vagy hogy tárgykörben maradjunk: Ford Henrik

Rocko- 2011.07.07. 19:31:38

prokee, ha ilyen újságok vannak a budin, akkor átmehetek, őőő hmm, wczni? :)

@Avatar: biztos vagy benne hogy hiba?

Hurri Kán 2011.07.07. 19:37:49

@Rocko-:
Olvasni, nem törölni!!! :D

Rocko- 2011.07.07. 19:41:50

@gyvy: miért, az újságok sárgulnak idővel, nem?

amúgy nem vagyok az a wc-n olvasós típus. :)

ommm 2011.07.07. 20:38:28

Ez de jópofa :) A Horch-grafika üt.

dennisthemenace 2011.07.07. 21:04:05

@AtoszMester: 5 pengo volt a legdrágább prosti a gyori kupiban..)

Vizibolha 2011.07.07. 21:22:13

Oh, ezeket mindig komaltam, a helyi adatbazisunkban is akadtam egy gyongyszemre anno (1928bol):

zalaikozlony.dfmk.hu/images/1928/28039-05.jpg

S1980 2011.07.07. 21:45:31

"A Buick, amely a General Motors palettáján a Lincolnt és az akkor már két éve (és még tizenhárom évig) létező LaSalle-t követően"

A Lincoln nem a Ford márkája?

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.07.07. 21:49:52

@Vizibolha:
Ez csodálatos, 15 év gyártási tapasztalata :)

@S1980:
De, de, meaculpa, természetesen a Lincoln helyett a Cadillacről van szó.

S1980 2011.07.07. 21:53:46

De tetszik a cikk, aranyosak ezek a régi reklámok!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.07. 23:00:42

@prokee: A kivételes acceleráló képesség, az neked smafu, pernahajder?!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.07. 23:05:02

@prokee: Ja és 19 év, 15 millió Ford kocsi.

esef 2011.07.08. 07:44:43

@froton:
igaz focis téren, de Kecske Krisztián, Csónak Olivér és a nagy kedvenc Disznóemelő Sebestyén :)

esef 2011.07.08. 07:48:23

@Rocko-:
vajon ezekbe a batárokba befér a három gyerekülés? ;-)

esef 2011.07.08. 07:49:49

@prokee:
nem is értem, hogy miért Csikós: a pontonos kaland után tiszteletbeli skandinávként nem Csikøs lenne a helyes?

ps3peter 2011.07.08. 09:04:14

@esef:
Nem Disznóemelö, hanem Disznómászó még szó szerinti fordításban is, jelentésben meg gondolom el tudod képzelni mit jelent a (be-)steigen szó...

Rocko- 2011.07.08. 09:18:26

@esef: írsz Papp Tibinek hogy tesztelje? :D
mondjuk az érdekes lenne: paraktikus oldtimerek.

"Csikøs"
lol.

esef 2011.07.08. 09:34:15

@ps3peter:
ilyen korán reggel "malackodjunk"? :)

@Rocko-:
:)))

Sys 2011.07.08. 10:02:54

:)@vadász2: Ketrec Mikiről el ne feledkezzetek

martinov 2011.07.08. 10:09:33

Sziasztok! Nem teljesen vág a témába, de "hátha alapon" itt is megkérdezem. Van egy 1982-es Trabantom amit restaurálok. A gyári pereckormány természetesen úgy szétmállott, hogy úgy néz ki, mint egy darab kerek faszén. Most, hosszú kutatás után, sikerült vennem egy közel új állapotú kormányt! Van valakinek valami tippje, hogy milyen módon lehet konzerválni a jelenlegi állapotát? Szeretném ha még sok sok évig egészben maradna! Köszönöm előre is a segítséget!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.08. 10:58:35

Nem rossz, én a régi autóreklámokat szeretem. Ja nekem van egy nyolcvanas évekbeli Mercedes katalógusom (németül!), nem tudom honnan került hozzám, de sokszor megnézem.(380 SE/SEL, 500 SE/SEL)

Csabby 2011.07.08. 11:35:10

Klassz volt, várom a következő szösszenetet...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.07.08. 15:57:57

@Vizibolha: Basszus, ezt fordítóprogrammal készítették?? :-(

Külön kiemelendő, ismerve Ford Henrik hitvallását:
"Választék négy színben"

6000 pengő 1928-ban? Bagatell, a hülyének is megérte :-DD

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.07.08. 22:39:49

Aranyosak ezek a régi reklámok! Olyan kellemesek. Mindenhol ott van a "figyelmébe ajánljuk", meg a "győződjön meg róla". Még több ilyet!!!
süti beállítások módosítása