Nürburgring 2011 - 24h Vollgas Nonstop

  2011. július 06. - ommm Címkék: nürburgring nordschelife

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Füley Pistáék már tavaly is bizonyították, hogy az autóbuzi magyar nem ismer határokat, Székelyudvarhelyről immáron zarándoklatképpen látogattak ismét a Zöld Pokolba.

2011. június 28., kedd, Székelyudvarhely

Miután a tavalyi nürburgringi kirándulásunk nagyon jól sikerült, ezért már korábban elhatároztuk, hogy azt az idén megismételjük. A résztvevők ugyanazok voltak, mint a tavaly, azaz ketten mentünk János barátommal - na és a Lancerrel.
Nyilván, ha az ember másodszor visszamegy egy helyszínre, kevesebb új inger éri, mint először, de azért most is láttuk sok jót, és kihasználva a tavalyi tapasztalatainkat vittünk magunkkal szükséges dolgokat.

 

IMG 3809

Az indulás kedden délelőtt volt Székelyudvarhelyről, Zuglóban megaludtam Jánoséknál, majd szerda reggel indultunk tovább. A Nürburgringre vezető kb. 1150 kilométeres út szerencsére teljesen unalmasan telt, jó idő volt, Frankfurt körzetében a szokásos intenzív forgalommal és kisebb dugókkal. Este nyolcra értünk a kempingbe, ahol szomorúan tapasztaltuk, hogy a tavalyi helyünkre éppen egy sátrat húznak fel. Kerestünk másik platz-ot, a kemping még nem volt túlzottan tele, és szerencsére az idő is meglepően szép volt (nekem szokatlan, hogy szinte este 11-ig világosság van).

IMG 3830

A csütörtöki napon bejártuk a számunkra már ismerős helyszíneket, a boxokat, a tribünöket, közben néztük az edzéseket, időmérőket. Az idén is nagyon gazdag volt a versenyprogram, a 24 órás versenyen kívül volt 24h classic, Seat kupa Wéber Gáborral, Renault kupa, Mini Challenge, Porsche Supercup... nem unatkoztunk.

Pénteken óránként többször változott az időjárás, napsütés, zápor, jégeső volt a felhozatal. Délelőtt felmentünk a nürburgi várba, szerencsére mikor felértünk, éppen sütött a nap, és gyönyörű volt a kilátás a pályára és környékére. Ezután kilátogattunk a régi pályára (Nordschleife), ahol Lauda 1977-es balesetéig rendezték a Forma 1-es versenyeket (is). Most saját szemünkkel is láthattuk, hogy miért nevezte Jackie Stewart ezt a pályát Zöld Pokolnak. A nyomvonal keskeny, dimbes-dombos, erdővel borított részeken kanyarog, teljes hossza 25,78 km (170 kanyar), rendkívül megerőltető az autók számára.

IMG 3890

Szombatra igazi nürburgringi idő lett, reggel 8 fokban ébredtünk, és szemerkélt az eső. A délutáni 4 órai rajtra sem lett lényegesen jobb idő, de az eső alábbhagyott, a csendes ködszitálásban az autók hamar felszárították a pályát. A versenyt éjjel 1 óráig néztük a lelátóról, találtunk egy nagyon jó tribünt a célegyenes bejáratánál, ahonnan a pálya két szakaszát is be lehetett látni, ezenkívül volt kivetítő és eredményjelző is - innen igazán jól lehetett követni a versenyt.

Vasárnap a verseny utolsó 6 órájára kimentünk a pályára. A tavaly nem vártuk meg a verseny végét, most azonban a célegyenesbeli fő tribünben (M Power Tribüne) néztük végig a befutót, és ez is nagy élmény volt. A versenyt a Manthey Racing Porsche 997 GT3-RSR-je nyerte, az elmúlt 5 évben immár negyedszer, 156 megtett körrel (4021 km) új rekordot felállítva.

IMG 3948

Ezután nekünk is kezdődött egy hosszútávú verseny, mert vasárnap este volt, és jó lett volna minél hamarabb hazaérni. Hajnali kettőre értünk Budapestre, majd én hétfő este nyolcra haza. Összesen 3732 km-t autóztunk.

Mivel sokan kérdezik, hogy mibe kerül egy ilyen kiruccanás, megpróbálom összefoglalni a költségeket:

- kell venni benzint, mi most elég erőltetett tempóban autóztunk (főleg hazafele), így 9.2-re jött ki a fogyasztás. A benzin ára 1.40 és 1.60 Eur közt változott.
- kell egy 10 napos magyar és egy 10 napos osztrák matrica (kb. 20 eur).
- a kempingbe 1 éjszaka fejenként 13 eur, az autóra nem kell fizetni.
- a pályára a belépő 59 eur, ez a teljes hétre érvényes, be lehet menni vele az összes lelátóra, boxba, a start előtt a rajtrácsra, stb.
- a kaja és az ital túlnyomó részét itthonról vittük.
- ezenkívül küldtünk Budapestre egy képeslapot, ez 1.5 eur + 90 cent volt.


Amit mindenképpen vinni kell:
- egy jó sátor, hálózsák, meleg ruhák és bakancs, mert a Nürburgring környékén az időjárás általában nagyon hűvös és csapadékos.
- egy digitális tévé vagy laptop dvb-t tunerrel, mert a verseny alatt üzemel egy helyi digitális multiplex 4 adóval, amin folyamatosan közvetítik a versenyt és írják az aktuális állást.


Amire fel kell készülni:
- a kempingben nem nyugdíjas svájci turisták vannak. Nagyon sok ember van, akik éjszaka többnyire részegek és hangosak.
- pihenni abszolút nem lehet. Éjjelente jó esetben 4-5 órát lehet aludni, máskor egyszerre több helyről bömböl a zene (Lady Gaga, AC/DC, német slágerek egyvelege, valamint kedvelt műfaj a karaoke), szólnak a trombiták, vuvuzelák, petárdák és repülnek a tűzijátékok.
- rengeteget kell gyalogolni. Persze le lehet ülni egy helyre, és ott dekkolni, de mi inkább több helyről is néztük a versenyt, bejártunk többször a boxba, felmentünk a várhoz, stb. Ez naponta átlag 10 km séta.
- nem árt, ha az ember tud németül. A nézők 99%-a német, láttunk néhány angol, belga és svájci autót, ezenkívül 1 magyarországit és 1 finnt.
- japán autórajongók figyelem: ez itt egy német verseny. Audi, BMW, Mercedes, Porsche, VW a főszereplők, a Gazoo Racing Lexusa és az STI csak üde színfoltok.

Jövőre szeretnénk eljutni Le Mans-ba, ha sikerül, majd beszámolok róla

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr863038758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2011.07.06. 18:48:49

@ommm: ha esteleg kell betársuló emberke Le Mans-ba szóljatok!

TomT 2011.07.06. 20:43:13

ommm, Füley Pista, kösz a beszámolót és a képeket.

Garp 2011.07.06. 20:50:43

@1kutya: detto. Lehet Dennis is?

1kutya 2011.07.06. 21:39:45

@Garp: az ki? egyébként én még azt is vállalom, hogy megyek saját autóval, csak kéne egy csapat, meg szervezés.

Hurri Kán 2011.07.06. 23:27:27

Most is bekaphassátok :D

No quarter 2011.07.07. 00:34:39

Bocs Pityu: Nordschleife helyesen a címben a kereső szavaknál. Egyébként óriási élmény végigmenni a Ringen. A lélegzetem is kimaradt, amikor a régi Fahrerlágerban parkolhattam hihetetlen oldtimerek között. Mi pont 12 óra alatt tettük meg az utat visszafelé, az NSU 7,2-t fogyasztott és százas átlagot futottunk. Persze közben esett is, hogy ne tompuljak el.

plephyl 2011.07.07. 07:34:40

Nekem régi vágyam eljutni a Nürburgring Nordschleife-ra. De nem nézőként...

Drive_alive 2011.07.07. 08:10:19

@No quarter: igen, azt hiszem, olvastam arról az útról, itt a Totalcaron :) És szerintem az autót is láttam áprilisban az OTE-n...
Mi 9 és féllel jöttünk haza, 10 óra alatt, szóval az autózás nem sokat fejlődött az elmúlt 30 évben (csak nehezebbek lettek az autók) :)
A Nordschleife (amit szerintem Vályi Pista gépelt el) nekem is nagy élmény volt, ezt próbáltam leírni itt:
www.fuley.ro/car/offroad/M_g_egy_p_r_gondolat_a_N_rburgring_Nordschleif_r_l.html

Ez az új Nick 2011.07.07. 08:24:26

A 49-ES KÉPEN LÁTSZIK AZÉRT ARRAFELÉ IS LAKNAK GYÖKEREK! VAGY A MARKETING EGY ÚJ FORMÁJA? :D

No quarter 2011.07.07. 08:37:22

@Drive_alive: Köszönöm a linket, ott nagyon szépen összefoglaltad mindazt, ami miatt az embernek ott kell lennie a helyszínen. A Nürburgring meg a legendák legendája, most is libabőrös a karom gépelés közben :-)
Ami meg a menetidőt illeti: nem szabad pihenni közben és rá kell állni a gázra. Sima ügy.Igen, ott volt az Expón.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2011.07.07. 09:09:52

Jövőre Autófília különítmény is készül Le Mansba.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.07.07. 10:56:22

A Le Manst már két éve tervezzük, de mindig csak januárban, júniusra elfogy a csapat :(
De milyen igazatok van, Pista, a Nürburgringen kell kezdeni!

2-More 2011.07.08. 13:11:25

Ja, német autó roxx, japán autó pfujj, és csak mutatóba. Rögtön az első képen meg, még az M1et is megelőzve mi van? Egy kocka Swift GTI :D
süti beállítások módosítása