Nyalogattam a Kába követ

  2011. július 04. - ommm Címkék: 400 ascona röhrl

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A sok műanyag vacak között, hadd lássák a régi dicsőséget!

Olyan volt ez nekem, mint mohamedánnak a Kába kő, de én nem csak körbejártam, hanem meg is nyaltam, bő nyállal. A szívem megsajdult, amikor hirtelen lelőttem a benzinszivattyút és csend lett.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr603030596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomchy 2011.07.04. 07:39:14

Pista, megélted az egyik álmom, légy büszke rá! Zseniális a gép!

(Ööö, a váltón az 1 balra-le van, nem jobbra...)

jozsika1971 2011.07.04. 07:48:47

Azért nem kell ennyire hasra esni egy ilyentől. Napi kivitelben egy nagy hulladék volt a nagy semmi színvonalával. Ha sportosat akarok akkor inkább B manta, ha egy kis luxust akkor commodore vagy senator vagy monza. Ez pont az a tipikusan semmire se jó pöcsköszörü kategóriás kocsi volt. Pakolni nem lehet bele, kényelmetlen, olyan töpörödött fél-manta jellegű kocsinak sikeredett.
Versenyezni pont jó, de azon kívül semmi másra:)

mmjr 2011.07.04. 07:50:53

Öt lengőkaros merev híd! Milyen butaságot írsz már megint!

sunblind 2011.07.04. 07:53:30

látszik az esszén, hogy sokkot kaptá. :D nembaj, nagyonjól van ez így!

ommm 2011.07.04. 08:03:42

@jozsika1971: Nyilván vezettél újkorában ilyet, azért ez a merész nyilatkozat...

fogash 2011.07.04. 08:06:54

@jozsika1971: Te, rólad szól a "Kedves olvasóink, a továbbiakban..." című bekezdés?

Pista, az csak véletlen, hogy nekem 18-as karikával adja be az oldalt, vagy geg? Merakkor hahaha... :)

Amúgy jó az írás, és mint a beharangozó posthoz kommenteltem: nójön neked jó nagy pudvás köröm a pöcsödre, hogy ilyen szenvedéseket kell kiállnod! :)

mmjr 2011.07.04. 08:11:28

@ommm: A 16. kép alatt ez van:
"Semmi bonyolult. Ötlengőkaros merevhíd, Bilstein-futómű, nagyfék"
Olvass pontosabban.
Amit csatoltál az egy független hátsó felfüggesztés ott vannak lengőkarok!
Merev hídnál nincs.
Te tényleg nem értesz hozzá!

1kutya 2011.07.04. 08:11:54

lepetéztem...

csatlakozván @fogash: kartácshoz:

ommm, Te szart ettél kiskorodban:)

robian 2011.07.04. 08:12:05

gyááááááááááááááááááááá!

Brevis 2011.07.04. 08:12:15

Csak azért választanám az Ascona helyett Sarapovát,hogy ne tűnjek egy impotens idiótának, bár lehet, hogy nem érdekelne.:)

Papp Sanyi 2011.07.04. 08:14:24

Akkor inkább egy Integrale. Tudom nem egy kávéház, de akkor is.

jozsika1971 2011.07.04. 08:33:26

@ommm: Igen, járkáltam asconával amikor még menőnek számítottak. Egy 3.0 manta vagy monza nyomdokaiba se ért, valahogy olyan tipikus széle-hossza egyforma kocsinak tűnt. Versenyezgetni biztos hogy jó, de napi értéke nem sok volt. Olyan pont semmire se jó méretü kocsi volt ez az opeléknál. A következő generációs ascona viszont pont el lett találva, az napiba bőségesen tökéletesnek minősíthető, és mentek is rendesen.

jozsika1971 2011.07.04. 08:35:28

@fogash: Azért mert nem esünk hasra egy ilyen kocsitól az nem biztos hogy ok nélkül van.

bandika57 2011.07.04. 08:39:38

A ZIL-nek is ilyen a váltókiosztáa :-)

indapass90210 2011.07.04. 08:51:32

Sunáznám! (csak hogy legyen értelme a cikk elején és közepén a figyelmeztetésnek)

King of Körút 2011.07.04. 08:58:42

@jozsika1971: Nem értem a hozzászólásod célját. Ez egy versenyautó, amit az tesz különlegessé, hogy a világ egyik legnagyobb versenyzője nyert vele világbajnokságot, méghozzá sokkal drágább és technikailag színvonalasabb autók ellen. Hogy az utcai kivitel mennyire volt praktikus, luxusos vagy éppen sportos, azt kb. pont leszarja mindenki. Ki kérte, hogy essél hasra tőle? A szerző megosztotta a saját élményeit, és valaki tud vele azonosulni, valaki nem. Ha tényleg szereted az autókat meg ezt az oldalt, akkor miért kell ilyen fölösleges hülyeségeket ideírkálni?

indapass90210 2011.07.04. 08:59:53

Abból a szempontból érdekes az autó, hogy ezzel nyertek, de szerintem ez a sofőrt dícséri, nem a technikát.

jozsika1971 2011.07.04. 09:10:11

@King of Körút: Maga a kocsi egy nagy nulla, a sofőr volt a lényeg, az ő tudása segítette tapasztalata tudása vitte sikerre és győzelemre ezt a kocsit, nem az hogy milyen jó autó. Próbáltam hétköznapi módon fogalmazni, lehet hogy nem ment át. Itt a pilóta előtt kell fejet hajtani, nem ezt az ipari hulladékot dicsérgetni.
Ennyit számít ki ül a volánnál, itt bizonyította be hogy mekkora ász a versenyzők között!!!

250ce 2011.07.04. 09:14:17

Fantasztikus ez a gép. Akkor még tudtak autót csinálni.

ommm 2011.07.04. 09:14:37

@jozsika1971: Egy B400-at (raliautót) nullának nevezni. Nézd, te tudod, ez a te véleményed. Próbálj ki egyet, hátha megtérsz.

jozsika1971 2011.07.04. 09:15:10

Mi lett volna ha akkor valami normális kocsit adtak volna neki? Talán nagy blama lett volna hogy már rég otthon issza a megérdemelt söröcskéjét mikor a többiek bebóklásznak a célba:):):)

ommm 2011.07.04. 09:17:14

@mmjr: "Die traditionelle hintere Starrachse wurde durch eine wie im Rekord und Commodore verbauten fünflenker Achse ersetzt."

És most nézz az autó alá. Ha az nem merevhíd, akkor jövök egy sörrel.

nem kéne... 2011.07.04. 09:18:59

@mmjr:

tehát akkor például lada hátsó lengőkar sincs, hogy ne menjünk messzebbre.
ühüm.

adyz 2011.07.04. 09:26:27

@mmjr: előttem írták a ladát. feküdtél te már lada alatt? láttad már a hátsó hídját?
nem hiszem...

az a kifejezés, hogy: kis illetve nagy "kutyacsont", mondd valamit?

invictus: 2011.07.04. 09:33:59

@ommm: Merev híd, ez nem vitás, viszont az öt lengőkar sok. Oldalanként egy-egy hosszanti, plusz a panhard-rúd. Vagy tévedek?

mmjr 2011.07.04. 09:35:27

@ommm:
Az Ascona alatt merev híd van.
A merev hídnál nincs lengőkar. Azok a rudak amik a hídhoz csatlakoznak nem lengőkarok.
Azok a kitámasztók, hossz illetve kereszt (más néven panhard rúd).
Öt lengőkart írtál, akkor a BMW-ben tíz van? Mert Te a BMW oldalanként számolod az Opelt a két oldalt összesen.
Kérdezd meg két hozzáértő kollégád (Papp Tibi, Motordoki).

kzolee 2011.07.04. 09:40:51

Tetszik a szavazás! :)

GGG77 2011.07.04. 09:41:29

Kib@szottul kéne. Akkor is, ha elmúlt júl. 1. :)

ommm 2011.07.04. 09:42:29

@mmjr: Ráhibáztál, éppen Papp Tibi javasolta az "öt lengőkarral megtámasztott merev híd" kifejezést.

Hurri Kán 2011.07.04. 09:46:46

Nem mondok semmit... Illetve egy kérdés: Stratos-teszt mikor lesz? :D

békaapu 2011.07.04. 09:48:47

Hahóóó hozzászólók...
Itt egy nagyon szerethető és irigyelhető és átélhető cikk egy versenyautó kipróbálásáról... egy legendás, éppenpont ANNAK a versenyautónak a kipróbálásáról, ami cikk hangulatilag is elsőrangú, sőt osztályonfelüli...
Kiafaxt érdekel hogy merev vagy lágy az a híd, vagy hogy mit tudott ennek a verdának az utcai változata....
Ommm, ezt úgy sikerült megírni, hogy nem elolvasgattam, hanem a szemrepülés közben átéltem a te élményedet közben... nem is kellett az indavideo...
A jó írás az ilyen.
Megdícsérlek érte.

:-)))

ha1tt 2011.07.04. 09:59:14

@békaapu: Erről van szó! Ommm, ez csillagos ötös, kérünk még! Köszi!

BocaNegra 2011.07.04. 10:12:42

@ommm: Hát irigy kutya vagyok, ez baromi jó lehetett! :)

Ha esetleg még nem láttad volna (fent van jobb, és hosszabb verzióban is, de most ezt találtam), akkor ezt most látnod kell! Igaz, ez egy Manta, de a feeling vmi hasonló lehet. 1:38-körül a legszebb rész... ;)

Quirinus 2011.07.04. 10:12:57

persze Manta, persze Monza...egyiket sem vezettem, de ha '82-ben Herr Röhrl nyert vele vb-t, akkor KELL! :) VISZONT nekem nagyon hiányzik egy videó...csak a hang kedvéért. :)

the red punisher 2011.07.04. 10:26:29

Akarod mondani balra le húzzuk az egyest, mint a régi amg sportline mercikben. :)

dekás dezső 2011.07.04. 10:32:37

igen, igen a hangja!!!
pontosan ezt szerettem volna mondani, hogy ezt az ordító-röfögő brutál torokhangot egy valamirevaló autóbuzinak hallani KELL egyszer az életben... ezt sajnálom csak, mármint hogy nem tudtátok úgy igazán meghúzkodni a bajszát ennek a gépállatnak, mert valami penetráns durva hangja van:P

skyrangr 2011.07.04. 10:42:06

Ez azthiszem több volt mint spontán orális kontaktus a Kába kővel... Annál sokkal több! :)

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2011.07.04. 10:42:15

Egy kérdés azoknak akik nem tartják kiemelkedőnek az Ascon-at.

Vonatkoztassunk el most a gyári adatoktól:

Vajon mi lehetett az oka annak, hogy anno a B Grouphoz homológ lapot kapjon 250+ LE-re úgy hogy az önsúly 1000kg alatt maradt? Tény, hogy amíg pl Toivonen sajnálatos balesete nem történt meg, kicsit lazábbak voltak a szabályok, de akkor is....

IGEN KEL!!! :D

bűnvadász 2011.07.04. 10:44:35

Csak egyszer érném meg, ha nem lenne mindig valami barom okostojás, akinek muszáj hogy idefikázzon valami negatív leszóló f@szságot az adot kocsival kapcsolatban... Zseniális egy autó!!!
Gratulálok jozsika1971 :) Üdv. tibike1969

Phrascarica 2011.07.04. 10:58:53

@jozsika1971: "Igen, járkáltam asconával amikor még menőnek számítottak."
Csak egy kis baj van, akkor 5 éves -sem- voltál :)
...már ha az 1971 az egy születési dátum.

Németautós 2011.07.04. 11:03:03

Ez az Ascona mindenképpen legenda,abban az évben lett világbajnok, amikor már a mezőnyben volt az Audi Quattro is,és azért ehhez kellett jó autó, nem csak jó pilóta.

Lious Hott 2011.07.04. 11:11:09

Legendás versenyző,csodálatos autó,kitűnő,élvezetes írás!Köszönjük,hogy kicsit részesei lehettünk ennek az élménynek.A fikázó meg nyaljon sót!Hogy jön ide az,hogy milyen egy raliautó alapmodellje?Biztos a Lancia Deltát meg a Peugeot 205-öt,Renault 5-öt is eszerint értékeli!És akkor mit szól a 60-as évek versenyautóihoz?Vajon azok rozsdaboglyák,fostalicskák,hulladékok voltak?

Bazs69 2011.07.04. 11:33:08

Na igen, EZ az igazi élményautó!

rekord68 2011.07.04. 11:36:42

Élvezettel ittam minden betűjét a cikknek! Aztán jött a feketeleves. Lengőkar vagy kitámasztó, kutyacsont, kiaretket érdekel? A másik kipróbált 20 éve egy alap asconát, gondolom az 1.2-es ohv-st, mert a magyarnak túlnyomórészt csak ilyenre volt pénze, mikor nickelsdorf felől megindult az országba Az egyesgolfok, kockakadettek özöne. És ebből levonta a nagy tanulságot. Nem lehetne, hogy egyszer mindenki együtt örüljön az ilyen cikkeknek? :) Mert olyan cikket biztos nem lehet írni, amibe egyes emberek ne tudnának belekötni, beleokoskodni.

jozsika1971 2011.07.04. 11:38:01

@phrascarica: Képzeld, ilyeneket hordtunk be amikor lehetett, végigpróbáltam szinte az összes opel modellt. Sajni ez pont a nem sikerült kategóriába tartozott. Mint írtam volt az opelnek pár tényleg klasszikusan kiváló kocsija. Ez meg a régi kadett nem tartozott a sikeresek közé.

jozsika1971 2011.07.04. 11:44:02

Helyeselj csak, az a dolgod....

nemetautos: azt azért nem mondod komolyan hogy egy hasonló kaliberű pilótával egy audi nem verte volna le?
De mind1, az az isten amit a tc-n megírnak.

ommm 2011.07.04. 11:44:50

@jozsika1971: Én, mint ex-Kadettes és mint egy 25 ezret futott első Kadettet kipróbáló viszont ezzel vitatkoznék. A Kadett egy kifejezetten jól sikerült és használható autó volt mindig is.

ommm 2011.07.04. 11:48:09

@jozsika1971: Józsikám. Azért ne szaladj neki ennyire a falnak, inkább nézd meg, kik indultak és mivel a 82-es rali VB-n.

Csak pár - számodra nyilván ismeretlen senki - a miheztartás végett:
Mikkola, Blomqvist, Eklund, Mouton (vigyázz, ő nő volt), Waldegaard, Toivonen, Mehta, Ragnotti, Vatanen...

Nem tudom, te hogyan, de én egy meglehetősen erős mezőnynek érzem ezt, amelyben Walter nyert az Opellel.
Szögezzük le, hogy most azért nagy hülyeséget mondtál.

jozsika1971 2011.07.04. 11:56:24

@ommm: neked van igazad, isten vagy és kész!

vontod75 2011.07.04. 11:57:35

@jozsika1971: Adtak alá. Itt lehet megnézni milyen az amikor Röhrl és szekxhundredpéesz találkoznak. :) www.youtube.com/watch?v=Q8AzQolK_84&NR=1

Ez meg a kedvenc videóm:
www.youtube.com/watch?v=ollt2LY0wsU

jozsika1971 2011.07.04. 12:09:25

@vontod75: Na ott az igazság, amikor a finomság találkozik a vérprofival. Hol lehet ezt megcsinálni egy asconával. Mondom én, ha akkor ott ő kapott volna egy ilyen kocsit már rég sörözött volna mire a többiek beérnek. De a tudásával a gyengébb kocsit is bevitte győztesnek, és ez nem a kocsi érdeme!!!!!

skyrangr 2011.07.04. 12:11:29

@ommm: ilyenkor miért nem lépteted életbe a blognyitó képen emlegetett moderátori kötelességet?
ilyen emberrel fölösleges vitázni. ő azt mondja, hogy az kék, akkor kék. aki mást mond, az hülye. még akkor is, ha piros ;)
ennyi. :)

Németautós 2011.07.04. 12:18:45

@jozsika1971: Nekem az Audi S1 lesz mindig is a király, senki sem vitatja nagyszerűségét, de akkor is az a lényeg, hogy az Ascona volt az utolsó hátsókerekes rally világbajnok autó,és mint olyan, ezáltal legendává vált, ha tetszik, ha nem, a pilótákról meg Ommm megírta a lényeget fentebb.

ZYLO 2011.07.04. 12:48:22

Röhrl egy interjúban kedves legendának nevezte, hogy a püspök sofőrje volt. Dolgozott az apátságban, de a püspököt sohasem fuvarozta. Azért a legenda tovább él...

F1DO 2011.07.04. 12:52:19

Az első video első felében milyen zene szól - ezt tudja valaki?

Jarlaxle 2011.07.04. 12:56:40

Ilyenkor azért egy ici-picit irigylem azt a "mocskos" autós újságíró fajtátokat...
Jó volt olvasni, élvezetesen írtad.

Mostly Harmless 2011.07.04. 12:57:47

26-os képen az a Jack Nicholson-arc priceless... =}

Lious Hott 2011.07.04. 13:00:47

@vontod75: A második video az nagyon rendben van!Micsoda sofőr-micsoda autók-micsoda idők,a rallye fénykora!!!

Németautós 2011.07.04. 13:01:03

Az sem lehetett egyszerű sztori, mikor évekkel ezelőtt valami esemény kapcsán Röhl vezette a minden idők legértékesebb oldtimerének választott 722-es 300SLR-t, amit sikerült porrá törnie, állítólag újra kellett építeni,annyira összetört.Persze ezt nem Röhl lehúzása végett írom, előfordul az ilyesmi, de azért foghatták a fejüket a Mercedesnél.

Suttora 2011.07.04. 13:01:14

Akárki akármit mond, ez a konkrét autó egy legenda. Ha egyetlen métert nem tett volna meg az elmúlt 25 évben, ha nem lenne benne motor vagy csak simán egy összetört roncs lenne valamelyik múzeum sarkában v. egy pincében, akkor is az lenne. Egy sima halandó számára egyszerűen felfoghatatlan, mit jelent ezt az autót menet közben látni, vezetni...

GGG77 2011.07.04. 13:06:38

jozsika71, még az év végi összefoglalóba is bekerülhetsz! Hajrá!!! :)

Napkutya 2011.07.04. 13:10:26

Jó lett ez a poszt, gumiszag, maradék benga a levegőben, bedurrant vádlik... Nekem ilyen volt.

Huhh... Élvezettel olvastam.

Soha nem versenyeztem, sőt, már csak öregesen megyek A-ból B-be, de 1000 százalékosan meg tudlak érteni!

fogash 2011.07.04. 13:16:13

@jozsika1971: mér, basszus egy 1.4-es piskóta-Escort, vagy ugyanekkora Lacia Delta, vagy Citroen Xsara az élményautó? A lóf***t, ugyanúgy zsíroskenyér minimálautó mindegyik, mint az ascona. De ülj be Kankunnen HF Integrale-jába, Loeb VTR-jébe és máris egy egész más dimenzióban mozogsz. Ki mondta, hogy ez a post a széria Asconáról szól? Te meg itt nekiállsz Monzázni, Mantázni...

IPversion6 2011.07.04. 13:20:05

Mindenki azt szereti amit megszokott es kiprobalt. De egy biztos nekem volt ugy 6-7 eveig Asconam regi fajta, es "uj" fajta is es mind a ketto jo volt. Ezenkivul Kadettom is volt es azt is szerettem. A regi Asconam meg oldalt vezerelt motors volt, ami mar nem egy mai darab! Ha jol emlekszem 72-es volt.
Igenytelen autok es nagyon olcso fenntartani oket.

A kulonbseg olyan mint egy plaza kurv.a es egy konyvtaros lany kozott.
A plazakur.va 3 hetig tart a konyvtaroslany egy eleten at!

Igy vagyok en az Asconaval, szep emlekeim vannak rola, mert soha nem hagyott cserben. Ezenkivul lehetett tolni neki es ment is jol, viszonylag alacsony fogyasztas mellett egy Lada-hoz kepest. Az teny hogy olyan mint extra NINCS az autoban meg az ujjakban sem.

Ja azok a lengokarok nem keresztstabilizator neven futnak a koznyelvben? Az enyemen is volt ilyen.
A 16-os kepre gondolok.

Lious Hott 2011.07.04. 13:25:21

Föl nem foghatom, hogy miért esik az jól bizonyos alakoknak, ha mások jókedvét,szórakozását stb.. elrontják!Én például imádom az autózás minden formáját és az autóstársadalmon belül Opelos vagyok,de soha eszembe nem jutna bármilyen másik márkát lefikázni csak úgy.Minden típusnak vannak erősségei és hibái egyaránt, hisz semmi sem tökéletes.

fogash 2011.07.04. 13:34:28

@ommm: bocs, hogy ezt mondom, de a magyar autós szaknyelvben a "lengőkaros merev tengely" egy oximoron, ha érted mire gondolok... A Papptibi sokat gondolkozhatott, de a pontosság kedvéért:

Merev hidas/tengelyes autó az, aminél az azonos oldalon lévő kerekek egymáshoz fixen-mereven kapcsolódnak. Ezeknél a nyomtáv, a kerékdőlés és összetartás egymáshoz képest állandó. Az cikkben szereplő Ascona alatt ilyen van. Ez alapban meg van támasztva két hosszanti kitámasztórúddal ("lead link, vagy trailing ling"), ne menjen a híd előre-hátra, a harmadik pedig a keresztben (azaz a híddal párhuzamosan) fekvő panhard-rúd, ami a merev tengely oldalirányú mozgását akadályozza. Ha a hídház alján és tetején is van támasztórúd, akkor jön össze az öt, de ezek egyike sem _lengőkar_!!!

A független felfüggesztés szól arról, hogy az egyik oldali kerék elmozdulása abszolut semmi hatással nincs a másik oldali kerékre. Ezért független, illetve ezért lehet vele jobb tapadást elérni. Ebben vannak a lengőkarok, alapesetben két A betű alakú, vagy alul A-betű, felfelé gólyaláb (=McPherson). A lengőkarokat szét lehet osztani, pl. az A-betű két szárát külön venni, betenni plusz hosszirányú lengőkart, így lehet eljutni a BMW-féle OLDALANKÉNTI ÖT lengőkarhoz, ami a geometriájával tudja, hogy fékezéskor és gázadáskor IS NÖVELI a kerékösszetartást, ezzel a stabilitást (alapesetben fékezéskor csökkenne az összetartás, ami ingataggá tenné a járgányt.) De ebben az Opelben semmi iylesmi nincs, így a "merev tengelyes lengőkar" sajna szakmailag helytelen megfogalmazás.

(tudom, én meg okostojás vagyok, de akkor is!)

ZON 2011.07.04. 13:36:03

@ZYLO: így volt, én is emlékszem a régi interjúra. Főleg nem 16 évesen... Van olyan szülő, aki egy 16 éves fiút a püspökségbe adna dolgozni :)

josip 2011.07.04. 14:04:35

@fogash: Hasonlót akartam én is írni. Már vagy fél órája fogalmazom, de jó hogy még egyet ráfrissítettem, így megláttam hogy megelőztél.
Szerencsére, mert a te szöveged sokkal kerekebb mint az enyém lett volna.

A többi, még nálam is kevésbé szakértőnek, akik nem a szaknyelv hanem a támasztók száma miatt kérdeznek: Ha jól megnézitek a 16. képet, a jól kivehető panhard-rúd mögött látszik a két alsó kitámasztó (lengőkar :P), ez eddig 3.
Ha megnézed a híd felső részét, a bal felső kitámasztót pont a kipuff takarja, de a jobb felső egész jól látszik a tekercsrugó mellett egyből.
Eddig 5.

További kérdéseikkel és problémáikkal nyugodtan forduljanak a szemközt látható téglafalhoz.

vomit 2011.07.04. 14:19:45

www.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ
a sok ballabfeket es 1,36-nal a harom pedalt egyszerre figyeljetek

Magyar[HUN] 2011.07.04. 14:20:54

jozsika71: Az év gyökere!
A cikk fantasztikus mint mindig!

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2011.07.04. 14:43:13

Csikós Pista! (vesző direkt nem van!)

Ó, hogy dőlne rátok 6 vagon godzillaürülék. Irigy vagyok ám piszok módon!
Ha még Ford Escort MK2 RS1800-zal (esetleg RS200-rel) is csapattok, na akkor utálni is foglak benneteket. Nagyon. :D (Bár ezt meg gondolom ti illetnétek godzillakakával... :>)

Mentségetekre legyen mondva: a cikk kiváló! :P

Józsi71 meg préseljen kifele drótkefét ánuszgyűrűből, ne ilyen posthoz szerencsétlenkedjen...

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2011.07.04. 14:45:54

Jaj, ezek meg lemaradtak:

Monte Carlo Rally 1982:
www.youtube.com/watch?v=voceHo-w1Sg

Itt meg egy kis motorhang:
www.youtube.com/watch?v=cp5WjqBjeiw

esef 2011.07.04. 15:16:19

ugye már nem kell sokat aludnunk egy nem opel által szponzorált poszthoz?

Loyal - www.loyalmunkaruha.hu · http://www.loyalmunkaruha.hu 2011.07.04. 15:46:32

mondjon bárki bármi, én azért meghajtanám :)

Lious Hott 2011.07.04. 15:51:25

@esef: Ez nemcsak az Opelről szól,hanem a rallyról és Röhrl-ről!Ahhoz is hozzá lehet szólni, ha nem tudsz ...ne tedd!

JmOS 2011.07.04. 15:55:00

De miért 18-as??
Így sohasem fogom megtudni mi van a cikkben.
A téma pedig érdekelne, de semmilyen 18-as tartalom nem. Sorry... :(

Muszály ocsmányul beszélni vagy pornót linkelni???

X20XEV 2011.07.04. 16:00:18

@jozsika1971:
téged még miért nem moderáltak még? szerintem az első hozzászólásoddal kimerítetted a troll kategóriát.
szerinted egy talicskával is nyert volna? a kocsi bizonyára semennyit sem számított.

X20XEV 2011.07.04. 16:05:12

@jozsika1971:
hallod menj már innen...

Csizirájder 2011.07.04. 16:07:56

Az autós újságírók az élet császárai! :) Köszi hogy megosztottátok velünk ezt a szuper élményt, teljesen átjött az érzés!
Jó ötlet volt a választási lehetőségek is. Csak szimplán KELL! :D

De hogy mi a faszért kell mindig valami buzi fikázónak itt baszni az anyját? Ki a faszt érdekel az utcai Ascona hogy milyen tágas vagy praktikus volt? Itt most a versenyautóról volt szó. Ha szar volt, ha nem, ha volt nála, jobb ha nem, mi akkor is csodáljuk ezeket a legendás gépeket.

tiramiska 2011.07.04. 16:42:55

Megy a vérszívás! LOL :D Csak egyszer vezethetnék egy ilyet......... Bár a koromból kiindulva inkább egy Escort RS Cosworth, vagy egy Corolla Wrc lenne az álom. A fent említett Opel-vel vagy valamelyik korabeli társával kb. az első kanyarig mennék..... igaz teli szájal vigyorogva! Aki fikázza ezeket a technikákat az inkább a nők lapját olvassa!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.07.04. 17:11:03

Na ez az. A régi autókban nem csak vas volt hanem lélek is. Ha engem kérdeznének, hogy mi kellene inkább, egy fullos mai átlagautó, vagy akár bömös is. Gondolkodás nélkül a régi Asconát és társait választanám

Hurri Kán 2011.07.04. 17:11:28

@X20XEV:
Hagyd, ennyi esze van... Illetve ennyi sincs...

biker_kolee 2011.07.04. 17:51:16

Én aztán magasról teszek rá, hogy a hídja merev-e, de a pöcsöm ettől merev lett, az biztos. KÉNE DE IZIBE'!

Slavedriver 2011.07.04. 18:09:45

Jarnek vele! 17 evesen egy 2.0E B Ascona volt az elso autom, 1980-as. Emlekeim szerint eleg vermes volt a 115 loval es a hatsokerek hajtassal. Csak porra rohadt szegeny....:-(

misinator 2011.07.04. 20:04:13

Vessetek a mókusok elé, de nekem a nyakigláb - is -a szívem csücske:
- Terelgette az AUTÓ-t: Fiat 131 Abarth!
- Nyert az Ascona-val...
- Uralta az Audi Quattro-t
- S idős fejjel úgy terelgette még pár éve is a Porsche-kat a szerpentineken a VOX autósmagazinjában, hogy a belsőkamerás felvételeknél markoltam a fotel karfáját...

Ommm, hogy a nyakad nyúljon meg, hogy ilyet vezethettél :-) /Ez gyógytornász szlengben jókívánság/

A Nagypolákkal mi a helyzet?

karlmann 2011.07.04. 20:05:33

@Németautós:

Bocsi, az utolsó hátsókerekes autó ami megnyerte a VB-t a négy kerék hajtásúak előtt a Lancia 037 volt. Igaz ők csak a csapatok versenyét nyerték meg 1983-ban mert az egyénit elvitte az Audi Mikkolával. Viszont 1982-ben Röhrl is csak az egyénit tudta megnyerni, mert csapatban akkor is az Audi nyert. Az Ascona, ahogy azt omm is írta az utolsó szívómotoros, hátsó kerék hajtású és orrmotoros győztes volt. A Lancia már középre épített Roots feltöltős motorral és mechanikus injektorral, de még hátsókerékhajtással nyert.

pjani SC 2011.07.04. 20:11:31

Ari Vatanen véleménye:

"Throughout my career I always had trouble truly adapting to an understeering car. They are boring. Life is meant to be lived sideways!
The Escort had been such a tailor-made glove to my hand that the Ascona felt a bit like a mitten after that. I never managed to get the same level of confidence behind the wheel of the works Opels. They just did not budge to my wishes in a similar manner. Walter Röhrl could master the Ascona with its inherent understeer, but I need to feel that the car turns in first and only after that can I be positive and confident. Then I can step on the accelerator. If the car has not started to turn in, I'm constantly bothered by the uncertainty: am I still on the road by the time the corner comes to an end... or am I stuck in the ditch!"

Z o z ó 2011.07.04. 20:23:26

Ez a Vályis cikk majdnem hogy üti a (jó)múltkori BMWset.Hihetetlen jó lett,annyira átjön egy csomó minden...

Az ascona?Hogy a viharba ne kéne?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.04. 20:37:51

Nekem Hannu Mikkola az Isten, lehet hogy ezt már linkeltem, de kötelező video:
www.youtube.com/watch?v=1499u7OaKUA

Házas motoros 2011.07.04. 20:58:02

A cikk alatt vmi ilyesmi van, hogy " egyetért vele, vagy vitatkozna vele...blabla.. itt megteheti". Hát én csak annyit fűznék hozzá, hogy MÉG!!!!!!!!!!!!ja meg, hogy MÉG!!!!!!!!! ilyen cikkeket!!!!!!!!!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.04. 21:01:42

:)

Walter Rohl:)))

a kor schumacherje volt... nekem mondjuk a quattro -s korszaka ugrik be ( "zu kurz" ) de istencsaszar volt ez kerdesen feluli.

vannak periodusok a rally es a forma 1 torteneteben amikor valahogy ontja a legendas pilotakat, aztan kisebb szunet - nem minden nap mutatkoznak be Sennak, Schumik, Walterok es Sainzok... a teljesseg igenye nelkul termeszetessen....

amugy erdekes dolog, forma 1-ben huszonpar evesen sok vilagbajnok van, rallyban inkabb 30-40evesen szoktak az lenni...

( ezt az 5 lengokaros dolgot en sem ertem de nekem mindegy is ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.04. 21:06:26

azt a mondast hogy " az autos ujsagirok az elet csaszarai" soha nem ereztem ennyire idoszerunek mint most :)

killercsiga 2011.07.04. 21:19:22

kit érdekel ez a bénaság?
más is írta, várom én is a cikket a Stratosról vagy az RS200-ról

IGEN, tényleg azért, mert piszok irigy vagyok! :)

misinator 2011.07.04. 21:37:49

@BOSCHtechnikus: Amúgy a plafonon vagyok - ez a szocializáció - a mai ralitól:
Ha már készítenek összkerekes kisautókat, amiknek meg a hátsó lámpán kívül semmi köze sincs az utcai verziókhoz, akkó' mé' nem lehet ezekből csak hátsókerekes verziót készíteni!?
Ezek úgy fickándoznának a pályákon, mint halacska a vízben!
A mai autók olyan szabályos íven mennek a hátsókerekesekhez képest, mintha pályagépek lennének.
Meggyőződésem, hogy sokkal látványosabb és látogatottabb lenne a VB, mint ez a mai kínlódás.
Csak ezt kéne előírni annak az impotens FIA-nak. Ennyi.

Garp 2011.07.04. 21:40:18

kész, paff :)
(Épp hétvégén találkoztam egy 400-as Mantával, bár csak állt)

A fene a beleteket ommm, baromi irigy vok. ;)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.04. 21:41:43

@misinator: A "világmotor" kifejezés nekem elég ahhoz, hogy tudjam, merre tart a nemzetközi autósport.

McK (törölt) 2011.07.04. 21:44:28

OMM!

Kabbe..
És brühühü.
Bömbölhetnékem van,volt egy 1980-as évjáratú 2.0 i-m..ezüstben.
Én barom eladtam anno..visszasírom..

X20XEV 2011.07.04. 21:48:10

@gyvy:
kábé olyan mint a múltkori Opeles cikknél a másik tag. Minek jön ide az ilyen?
Hogy áll az Omega-projekt? :)

misinator 2011.07.04. 21:50:25

@BOSCHtechnikus: Ez a fogalom valahogy elkerülte eddig a figyelmem. Most rákerestem...
Bárcsak tudatlan maradtam volna :-(

Rocko- 2011.07.04. 23:03:18

@F1DO: Bent - As You Fall (Guy J Remix)
youtu.be/T4XDysXxjNc

Szacsi 2011.07.04. 23:53:38

Kedves Omm és Csikós!

Szüljetek sünt! Farfekvéssel! És min. 49-es ikreket. Persze külön-külön
:D :D :D

Üdv:
Szacsi(rigy:)

u.i.: Ha már így benne vagytok valahogy gyúrjatok rá egy Stratosra! Meg egy Quattrot is megírhatnátok, meg egy MG Metro 6r4-et, meg.... (Persze ne replikát.)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.04. 23:56:34

Pista,
Röhrl sosem volt a regensburgi érsek soförje, pláne nem 16 évesen.
Legalább ti ne írjatok le ilyen marhaságot.

nikó 78 2011.07.05. 00:40:24

Én is kibaszottul irigy vagyok.Elképesztő azért, hogy "dilettáns"földi halandóknak odaadnak egy ilyen autót -Na jó taposd ki ami belefér-címszóval.Komoly feeling lehetett. Audiéknál ezt nem fogjátok megérni nem kell aggódni.Egyszer elhoztak egy S1-et bemutatni a győri gyárba jól visszafolytva pár óránként ment egy-egy egyenest a gyári pilótával oszt jól van.Nem volt beiktatva egy-egy kanyar hogy láthassa a paraszt mi előtt is kell leborulni.Egyszer ültem egy hasonló súly/lóerő elosztású komolyan megépített ladában,csapattunk egy keveset. Elképesztő élmény volt, a prémium tejfölösdobozok csak köszöngethetnek.Amikor érzi az ember a gépet az az igazi.Nem mindenféle ökörtámogató kütymüllén keresztül próbál kitágulni a világ.

jürgen baromartz 2011.07.05. 02:13:32

szerintem azt a Pista is nagyon jól tudja, hogy a merev híd hogyan néz ki, és nem lengőkarja van neki, hanem kutyacsontja, de most már dacból sem hajlandó átjavítani. :D

nagyon jó cikk, élvezetes, hangulatos, érzékletes. sok ilyet még

(és az indavideóval végre, végre legyetek szívesek valamit kezdeni...)

Szkotti 2011.07.05. 09:18:57

@misinator: Építenek olyanokat, csak nem ralihoz, hanem ralikrosszhoz.
A kétkerékhajtású divízióban van hátsókerekes G Astra, és C4 is.
Egyébiránt volt pár éve ilyen kezdeményezés itthon az épített BMW Compactokkal, de hamvába holt ötletnek bizonyult.

SZPTRSZB 2011.07.05. 11:10:32

Namármost, ha már 18+ os a téma legalább egy Rothmans testfestés alatt sejlő csöcs vagy suna is belekerülhetett volna, vagy egy Ommm és a poszttraumás inkontinencia című tudományos értekezés.
Amúgy meg brutáll a gépsárkány, kiváncsi lettem volna az eredeti motorra, ha csak egy fénykép erejéig is. Szeretem az ilyen öreg vasakat nekem is volt pár öreg szarom, itt még a láb pillangó szelepeket és létező bovdeneket mozgat full kontaktban nem úgy mint a mai plasztik fosokban, ahol csak a biteknek parancsolhatsz és egy elktronika dönti el végül mi történik.

F1DO 2011.07.05. 12:45:04

@Rocko-: Köszönet! Este feltúrtam utána a netet, végül már az eredeti (itt cikkben az indavideora linkelt) német video megosztó fazont is megtaláltam, ő is megírta a zeneszám címét végül.. :-)

Rocko- 2011.07.05. 13:10:35

@F1DO: nincs mit. ;)
megírtam indavideora is.
viszont a remixet eltaáltam? nem vagyok 100%-ig biztos benne.

F1DO 2011.07.05. 14:14:30

@Rocko-: Eltaláltad, teljesen jó.

Nagyszerű ez a szám..

w a s d 2011.07.05. 17:33:33

De a 125 p- vel mi van, arra lennék én kíváncsi? Álldogál (ami természetes, hogy előfordulhat), vagy majd lesz róla bejegyzés mostanában?

misinator 2011.07.05. 21:04:54

@Szkotti: Már eddig is lappangot bennem a gondolat, hogy nem ralira kéne néha kijutni, hanem elmenni egy ralikrossz futamra.
Felerősítetted bennem a gondolatot...

Szkotti 2011.07.05. 21:23:45

@misinator: Tedd meg, nem hibázol!
Sajna idén már nem volt itthon EB futam, pedig az a sportág nagy durranása..
Nem mondom, egy magyar bajnoki se gyenge, de azért a sknadináv drájvereket meg kell nézni...a fent említett "egzotikus" hátsókerekesek sem hazai, hanem cseh, illetve orosz pilóták alatt futnak.

F1DO 2011.07.05. 21:59:56

@Rocko-: Igen, igen, ez is jó változat, mikor megnéztem az eredetit a mellette lévő listából egy s mást meghallgattam még mellé, többek között ezt is.

Jók ezek a zenék, na ajánlok én is valamit, ezt kapd el ne a náthát! :-D
www.youtube.com/watch?v=8ygzdqsIKuQ

Rocko- 2011.07.05. 22:06:48

@F1DO: nekem az eredeti jobban tetszik.
na, überellek, és abbahagyom a téma offolását. :)
www.youtube.com/watch?v=Bz6n2b0aOaA

F1DO 2011.07.05. 22:18:49

Érdekes ez a latinos beütése, no mindegy, hadd terjeden a kultúra egy kis offolással.. :-D

E (zenei) témában, asszem hogy azért ez az überelhetetlen ász:
www.youtube.com/watch?v=zK1mLIeXwsQ

Ne mivel nyílván ezt mindenki ismeri így még itt van ez:
www.youtube.com/watch?v=NrLkjDhkDf8

Aztán jóccakát! :-D

Garp 2011.07.07. 01:01:59

@malenykij polgar: "Mit 16 trat er in die Dienste des Bischöflichen Ordinariats Regensburg (in der Pfründepacht-Stelle). Bald wurde er dort im Außendienst eingesetzt und spulte so im Jahr ca. 120 000 km als 'Bischöflicher Sekretär' und Dienstfahrer seines Chefs, des Rechtsvertreters der bayerischen Bischöfe, im Auto ab."

www.roehrl-walter.de/neu/portrait/index.html

Asszem autentikus.

Knorbi 2011.07.07. 15:16:03

Jujjjj az első autóm :) Na jó csak egy sima "egyhatosom" volt de imádnivaló kocsi volt.Mondjuk rengeteget zabált :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.07. 18:36:20

@Garp: Egy Oberfinanzdirektor soförje volt, aki - többek között - a regensburgi érsekség jogi képviseletét is ellátta.
16 évesen nincs jogosítvány Németországban, pláne nem soföri állás.

Az általad idézett szöveg sem mondja sehol, hogy az érsek soförje lett volna, sem azt, hogy 16 évesen.

Lesen hilft.

Garp 2011.07.08. 22:21:16

@malenykij polgar: vieleicht aber ich habe schon zu viel vergessen, hab' ich kein deutsch im letzten 9 jahre nicht gesprochen oder gelesen.
Aber was dort ich lesen könnte bedeutet mir dass er war ein bischöffliches fahrer. "Dienstfahrer seines Chefs" - und sein boss der Bischoff war.
Jemand kann lesen, Andere kann verstehen auch.
Aber es ist scheiss egal.
süti beállítások módosítása