Utcán porosodó milliók

  2011. július 01. - ommm Címkék: chile london parkolás gergő

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Talán emlékeznek még Gergőre, aki annak idején egy levélben mesélte el, hogyan indult feleségért Chilébe és hogyan kötött ki végül egy Renault Thalia kormánya mögött. Nos, Gergőék életében azóta történt egy s más, míg végül Londonban kötöttek ki, ahonnan szintén küldött egy érdekes levelet.
 

Már csak azért is érdekes, mert tudjuk, hogy a ködös Albionból kattintások ezrei érkeznek hetente, egy meglehetősen nagy létszámú olvasói bázisunk van arrafelé is. Ezért talán majd ők - a többiek - alátámasztják (vagy cáfolják) Gergő szavait. Néha kicsit mi is felvontuk a szemöldökünket, különösen a téli gumis résznél - biztosak vagyunk abban, hogy garázs nélkül is lehet gumit tárolni - de majd elmondják azok, akik odaát élnek és olvasnak.

Tessék, London, Gergő szemével, köszönjük.

A sors úgy hozta, hogy chilei feleségemmel Londonba költöztünk. Na, itt aztán van miről mesélni autóügyben.

Kezdjük mindjárt a száraz tényekkel:

London: 8 millió ember, 1600 négyzetkilométer. Egy főre eső GDP 70 000 dollár, durván négyszerese a magyarnak. 34 metró vonal. 8 Ferrari kereskedés. Benzin: 550 forint per liter, dízel picit több. Volt idő, mikor minden harmadik ember a brit korona alattvalója volt. Mára csak a harmadik pénzügyi központ New York és Tokió után, kissé megkopott nimbusza, de azért eléggé ütős így is.

Sokan laknak itt. Közhely, de igazi nagy olvasztótégely….A házban, ahol élünk, 24 lakás van, ebből összesen 5-ben laknak angolok, a többiben oroszok, kínaiak, franciák, németek, új-zélandiak. Maximum egy autóval per háztartás. Hogy miért?

Drága dolog ez a kocsikázás itt. Egy kis ízelítő, 2.0 TDI Passatra vetítve:

Parkolási engedély: 80 ezer forint per év. Ennyiért állhatsz a saját házad előtt. Az utcán. Sajat garázs, ha akarod sincs. Semennyiért.

Biztosítás: felelősség, meg a 10%-os önrészes casco, együtt 2500 font, úgy 800 ezer ft per év.

Ha a benzin ára, vagy az autó fenntartási díja nem lenne elég, és még mindig autózós gondolataid lennének  (mondjuk irány a Harrods kocsival), a következőkkel számolhatsz: jobb helyen a parkolás 10 font per megkezdett félóra (ha van hely), és persze az örök kedvenc, a congestion charge, azaz behajtási díj, ami a belváros nem kis részére kiterjed. Ez napi 10 font. Ahány nap, annyiszor, csak a hétvége kivétel. A büntetések pedig borsosak. Egy kis túlszaladt parkolás könnyedén 100 font, piros lámpa 200.

IMG 0145 4

Ennek így együtt azért van kényszerítő ereje. Van viszont  tömegközlekedés, ami ugyan nem olcsó, ellenben jól működik. Ha a városban vagyunk hétvégén, akkor  pénteken lerakjuk a kocsit, és csak hetfőn megyünk vele megint. Egyszerűen semmi értelme másképp. Bár nagy sznobok az angolok, Londonban a közlekedés farkastörvényei azért felülírnak szinte mindent. Egy üzleti partner, mellesleg egy magánkórház-hálózat résztulajdonosa, - sofőrös Maybach-al jár – vacsoránál elmondta, hogy ugyan klassz a kocsi, meg kényelmes is, de mert repülni azért nem tud, így kétszer annyi idő vele bejönni vacsorázni a központba. Aznap metróval jött ő is, én is. Csak nekem nincs Maybach-om. Szerintem ennyiből értitek, nem ragozom tovább.

Mindezzel együtt az angolok komoly autóbuzik. Aki teheti, bütyköl, valami MG-n, régi Mini-n, esetleg öreg Jaguaron. London belvárosából ugyan nagyjából elköltöztek az angolok, viszont a külső kerületekben kötelező kör a garázs-műhely, és persze a sörnek a külön fridzsider. Talán az asszony elől bujkálnak ők is.

IMG00943-20110621-1309

A londoni autós egy külön kaszt. Hogy mi minden áll az utcán, az egyszerűen beszarás. Mondtam már, garázs nincsen, még a nagyon sok millió fontos kéglikhez sem. Amikor a belváros nagyja épült, még nem voltak autók. Az, hogy Gallardo, meg 612-es Scaglietti, meg régi Astonok porosodnak tucatjával az utcán, és senki nem bántja őket, az egy dolog. De rengeteg a gyönyörűen restaurált oldtimer is. Listázhatnék és nehéz dolgom lenne, de a sok szó helyett álljon itt egy kis képes összeállítás, hogy miről is van szó.

Amiből nincsen, az a sufnituning, japán /koreai boyracer dolgok. Sok viszont a német autó, a legjobban fogyó típus a szigetországban a 3-as BMW. Az eladott autók 93%-a dízel. A benzinest nem értik, és használtan eladhatatlan.

A britek 2001 óta az új kocsik után CO2 kibocsátás alapján évente adóznak, keményen progresszíven. Akár az 500 köbcenti különbség súlyos sokszáz fontos éves díjban csapódik le. Így aztán a nagyobb kategóriában jól fogy a D3-as motorral szerelt Volvo S80-as, az 520-as BMW, Audi A6 2.0 TDI és hasonlók.

Autós szempontból külön történet az első komly havazás esete. A londoniakat minden évben nagy meglepetés éri, hogy bizony már megint tél van és néha esik a hó. Ez az esetek 80%-aban lehull és el is olvad, de azért van 3-4 nap, amikor nem minden a terv szerint megy. Ilyenkor teljes a káosz. Senki nem tart téli gumit (többek között a garázshiány miatt nincs hová tenni). Kollégáim nem jönnek be dolgozni ilyenkor, minden kísérlet teljesen felesleges. Mennek a horror sztorik, hogy kinek a szomszédja hogyan aludt és hol. Miután senki nem jut el sehova, így se vonat, se metró, se repülő -  napokig. Ilyenkor pihen a dolgozó.

Autós ízlés szempontjából egyszer jó egyszer majd felzárkózni. Forgalom szempontjából viszont köszi, de jó lesz nekünk, ami otthon van….Addig is metrózunk egyet, mert szombat van és megyünk moziba.

Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr623029466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.01. 10:47:57

>Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?

A Saab 96

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.01. 10:52:21

a fenti képen szereplő Jaguar kombinak itt a Rolls-Royce tesókája : special.blog.hu/2011/05/07/rolls_royce_silver_shadow_estate

imádom az ilyen átépítéseket, főleg a kombikat, mit meg nem adnék egy ilyen Silver Shadow Estate-ért (:

sunblind 2011.07.01. 10:52:31

... asszem 2008-ban volt akció, hogy két bigmekk mellé adtak egy astont.

Ferko83 2011.07.01. 10:55:20

Itt-ott kicsit fantaziadusra sikerult ez a level, bar a teli kozlekedesre vonatkozo resz teljes mertekben igaz.

Eastbay1 2011.07.01. 10:55:48

Azért egy zöld Bentley tulaja ott is felsőbbrendűnek érzi magát. Vagy az is?:D

PepeXVI 2011.07.01. 10:56:17

Szerintem a régi zöld Citroen a legnagyobb érték, mert az a legolcsóbban fenntartható.

tumpara 2011.07.01. 10:58:12

34 metróvonal? Jó lesz az 11-nek is. Plusz Overground és DLR. Amúgy meg az autók drága fenntartásáért iszonyat olcsók a kocsik. Egyszerűen nincs értékük. (Sajna onnan behozni értelmetlen, mert jobbkormányosak...) A hótól viszont tényleg viccesen becsinálnak. A múltkor a Heathrow is leállt 3 napra, pedig már 2 napja nem esett egy darab hó sem. Hülyék ezek az angolok, bár tény, hogy ideális körülmények között minden rendesen működik (tömegközlekedés, hivatalok, bürokrácia stb.).

nem kéne... 2011.07.01. 10:58:37

@GYUSZI BACSl:

egyszer történne, hogy nem önreklámot nyomatsz.
amúgy meg egy kétajtó kupéból faragott kombit nem tudom miért egy limuzinból építetthez kell hasonlítani, pláne egy másik márkáéhoz.

www.groupcostumeideas.net/wp-content/uploads/2009/Harold-and-Maude-Jaguar-XKE-hearse.jpg

kicsit jobban adja, he?

laci_52 2011.07.01. 10:58:57

Ez kellene Budapesten is: drágább parkolás, behajtási vagy dugódíj és jobb tömegközlekedés. Rögtön kevesebb lenne a dugó és a levegőszennyezés, élhetőbb lenne a város.

Gyulimali 2011.07.01. 10:59:09

Mondjuk, ez a "tömegközlekedés jól működik" dolog erős csúsztatás. Én fél évig éltem ott, és, mivel nem a belvárosban, így azért én megismerhettem a TfL sötét oldalát is.

Gyulimali 2011.07.01. 11:03:04

@laci_52:
Mondjuk, ebben a sorrendben, szemben az általad felsorolttal:
- M0 körbe
- Regionális vasútvonalak
- P+R az agglomerációs településekre
- P+R a város külső kerületeinek határára
- Olcsó, pontos, tiszta tömegközlekedés, amelyik még ráadásul képes is az igények kielégítésére
- Parkolóházak a belvárosba
Ha, ezek mind megvannak, AKKOR lehet dugódíjat bevezetni, és nem azzal kezdeni!

Gyulimali 2011.07.01. 11:05:01

Ja, és +1:
- biztosítani a lehetőséget az É-D és K-NY-i gyors áthaladásra. Az M3 - M1/7 viszonylatra ugyanis az M0 nem megfelelő. Túl nagy kerülő.

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2011.07.01. 11:07:50

...és még panaszkodnak, hogy itthon lehúzza az állam az autósokat. :D Egyébként tényleg kemény hely autók szempontjából Anglia, voltam ott párszor, a Porschék után már meg sem fordultam, mert annyi volt belőle, mint a szemét.

hagymalevy 2011.07.01. 11:08:09

"Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?"

Amelyikhez szakadó esőben van kulcsom..:-)

Rocko- 2011.07.01. 11:09:39

@laci_52: nem-nem. elég lenne a jobb tömegközlekedés. onnantól már megy minden jól a maga útján.

diamond4 2011.07.01. 11:10:05

vicces ezeket az adatokat olvasni.. kábé, mintha egy másik Naprendszer lakói lennének.. jó, hogy náluk nem volt rombolós cocilizmus, meg ők a világ urai etc.. szóval még ezekkel a kegyetlennek tűnő sarcokkal is élhető az országuk. kifizetik a kb 1millió ft-ot (bizt, park/év) az autójukra, és még így is marad évi 5-6mill élni. és igen, a lakhatás is drága ott; de mihez képest?! cryin' over :)

1kutya 2011.07.01. 11:11:58

"Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?"

kinek mi.

nekem perspeciel a 96-os saab és a citrom kacsa...

Bajusz. 2011.07.01. 11:15:08

Értékben a 4-5 képen látható Rolls-ra tippelnék... :)

Gyulimali: pedig az az alternatíva. Nem értem a sok román meg ukrán rendszámos furgont, mit keres a belvárosban, tötymörög a tizenakárhánylámpán keresztül, mikor ráállhatna a M0-on a 80-ra, és ugyanannyi idő alatt (igaz, több km-mel) ugyanott lenne.

GrG 2011.07.01. 11:15:34

@diamond4: mások a dimenziók. Ha valahol 100misi az átlag lakás, akkor érthető egy 15 misis autó, ahol ennyi az átlag lakás ott fényüzés.
Azért szerintem a biztosítási díjak közt nagy a szórás. Nekem Párizsban 700€ a casco+kötelező együtt, igaz sikerült lenyomnom a torkukon a magyar B9-t, de más cégnél (ahol nem sikerült lenyomni 400€ lenne - illetve van is egy benszülöttnek). Az is igaz, hogy ebben azért lehet némi szórás a csatorna két partján. Párizsban amúgy havi 100€ egy átlag parkolóhely lakókörnyéken és 250€-300 körül a belváros közelében. Ja és a parkolás legtöbbször csak 2.5-3€ az első órára és 4 óra is 8-10€ alatt van - drága helyen (Párizs). Kimozdulva gyorsan esik az ár és vidéken gyakran egész nap megvan 12€ból.
Ami téyn, hogy Londonban kb 20%kal drágább az élet mint az amúgy sem olcsó Párizsban, de mondjuk az, hogy nincsenek Párizsiak az komoly added value

Tomchy 2011.07.01. 11:17:03

"Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?"
4-es kép, Bentley Flying Spur, 196x.

SquareWire 2011.07.01. 11:17:06

Benzin: 550 forint per liter? 1.34 font átlagban a benzin, az a legroasszabb esetben is vsak 440 ft.

NagyFehérÖrdög2 2011.07.01. 11:17:39

nem tudom feltűnt-e, de itt mindegyik autóban rossz helyen van a kormány!

:)

GrG 2011.07.01. 11:18:14

BTW a TC nem fél a kommentektől, mint a Velvet??

SquareWire 2011.07.01. 11:18:43

"Amiből nincsen, az a sufnituning, japán /koreai boyracer dolgok"

Dehogynem vannak, méghozzá rengetegen. Tessék kimenni egy közeli multi parkolójába éjjel, elképesztően sok nagyzenés-kézifékes idiótát lehet találni.

wsx 2011.07.01. 11:21:12

@diamond4:
Pontosan. Ha az ember oda születik, és van családi háttere, és van saját lakása, akkor minden rendben van, mert annyit keres, hogy simán megengedheti magának az autót, és az autóval járó költségek kifizetését. Csak hát a magyarok azt gondolják, hogy kapásból ugyan azt azt életformát tudják hozni egy idegekn országban, amit a sajátukban is, és nekikezdenek felesleges és ostoba összehasonlításoknak, ahelyett, hogy azt néznék, hogy az adott országból származók (nem bevándorlók) hogyan élnek, mert az az igazi. Bizony nagyon jól élnek az igazi angolok! Nem gondolkoznak az autó vásárláson, vagy fenntartáson, ahogy sok minden máson sem. Nagyon nem szeretem, amikor átszámolják az emberek, hogy ennyi font, annyi forint. Az arányokat kell nézni az ottani fizetésekhez képest, és nem számolgatni. Amikor a Mac Donald's-ban 1 fontért dupla sajtbugert veszek, és a minimálbér óránként 8 font, akkor lehet látni, hogy itthon mennyi sajtburgert is tudnék venni egy óra minimálbérből? Biztosan nem 8-at, ugye?

Gyulimali 2011.07.01. 11:21:30

@Bajusz.:
Mert, ha véletlenül van egy baleset, ami kb. napi program, akkor egyből ott is van neki egy plusz 2 órás, dugóban ácsorgás.
Ráadásul, a fuvarozókat km-alapon fizetik ki, és nem fér bele nekik egy 80-km-es kerülő.

laci_52 2011.07.01. 11:23:31

@Gyulimali: Az M0 elég a 10-es útig, a budai hegyek közötti rész drága és nem lenne kihasználva. Parkolóházak nem kellenek a belvárosba, mert akkor a gazdagok továbbra is autóval járnának be és nem csökkenne a forgalom. A többi tényleg szükséges. A városba bejárást és a parkolást pedig fokozatosan kell drágítani az egyéb közlekedési feltételek javításával egyidejűleg.

Bajusz. 2011.07.01. 11:26:42

@laci_52: akkor a 10-esen álljál te azok helyett, akik kénytelenek bemenni a városba, hogy valamelyik autópályát elérjék. Vagy lakjál olyan utcában ürömön, Csillaghegyen, Budakeszin, stb., amit az élelmes autósok elkerülőnek, egérútnak használnak...

ericssonfan 2011.07.01. 11:31:56

Azért tegyük hozzá, hogy ez csak Londonra vonatkozik. 60 mérföldre északra egy kis faluban, ahol mi élünk jóval olcsóbb az autó fenntartása. Egy 1.4-es A Mercedes havi komplett biztosítása (felelősség+casco) 60 font, parkolási díj nincs, útadó 180 font per év. Ennyi. Cserébe ZÉRÓ átírási díj van, az autók ára nevetségesen alacsony, a benzin nem tudom hogy jött ki 550 Ft-ra de én most tankoltam Sainsbury's kútnál 1.34 fontért (400 HUF) literjét. És ebbe tegyük bele azt is, hogy az autópályák INGYENESEK!

Dester 2011.07.01. 11:32:13

@NagyFehérÖrdög2: tekintve, hogy a rossz helyen is van, plusz tejjel isszák a teát, nem csoda, ha egy szigetre száműzték őket. :)

diamond4 2011.07.01. 11:35:38

@wsx: nem "valós" hasonlítás ez, csak tények, adatok, amikből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, mert két ilyen ország gazdasága és átlag-életszínvonala olyan sokváltozós hogy kár a gőzért kategória.
viszont a volt gimis osztálytársam 8 éve él Londonban, és saját bevallása szerint is az alsó réteghez tartozik, és fog is tartozni.. de! soha nincs gondja a holnapra!
(ja és 2500gbp-ért vette az 5 éves Mondeoját, ami nálunk min 2millió.. de ezt hagyjuk mert egy sziget-ország használt autó árai mindig mások)

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.01. 11:36:04

Elvileg én is itt lakom, de nekem azert más a matek.
405 Ft-ot fizetek a benzinért(persze nem forintban:)), £720 a Subaru Impreza WRX-em éves biztosítása mivel néhány biztosító elfogadja a magyar bónuszigazolást is viszont ha ellopnák vagy felgyujtanak kicsengetné a biztosító. A kozlekedési bírságoktól meg nem kell tartani, ha csak egy kicsit is normálisan próbálsz kozlekedni, mert az angol rendorok kozel sem hasonlíthatóak a magyar baszakodni szereto, muszáj birságolnom mert megbasz az eloljáróm "kollegáikhoz".

the red punisher 2011.07.01. 11:37:56

És valóban a téli guminak még csak a fogalmát sem ismerik az angolok. Nővéremék kint élnek Bournemouth-ba, (Londontól délre, óceán parti kisebb város), ahol tavaly decemberben nagy meglepetésre leszakadt a hó. Mondanom sem kell, hogy a városban komoly domborzat van, és téligumit nem h ott, de még a város 20km-es körzetében se lehet kapni! Így aztán mindig jönnek a sztorik, h autópályán szakadó hóesésben hogy piruetteznek az okos angol sofőrök, mert ugye nem veszik el a gázt, hiába nincs téligumi.

SquareWire 2011.07.01. 11:38:43

@wsx: a minimálbér jelenleg nettó £5.93/óra 21 év felett.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.01. 11:40:10

Ja, és egy WRX nekem othon pont a felejtos kategóriába esne, itt meg megengedhetem magamnak MINIMÁLBÉRBOL!!!

zeugma 2011.07.01. 11:41:08

@laci_52: Már a londoniak is rég rájöttek - mert tapasztalják -, hogy a dugódíj nem szünteti meg a dugókat. Aki autóval akar menni a belvárosba, az pénzért is bemegy, és kész. Csak azzal áltatják magukat, hogy ha nem lenne dugódíj, még ennél is nagyobb dugók lennének. Talán tényleg; de a legújabb forgalmi kutatások szerint nem a közlekedés büntetése a jó irány.

Egyetértek azzal, hogy ha nálunk is lenne normális tömegközlekedés, P+R parkolók, esetleg bicikliutak, villanytaxi, mittudomén, akkor el lehetne gondolkodni a dugódíjon. De van egy olyan érzésem, hogy jó magyar szokás szerint csak az lenne belőle, hogy megsarcolják azokat, akik nem tudnak védekezni (pl. a belvárosban van a lakásuk vagy a boltjuk), cserébe pedig nem kapunk semmit, alternatívának csak a közismert tulajdonságokkal bíró BKV és a kocsinak a plázaparkoló marad.

pfeilmayer 2011.07.01. 11:41:41

@SquareWire: így van.
Lehet hogy London belvárosában nincsenek boyracerek, de kisebb városokban vannak. Láttam jó sok tuningolt Fiestát, az a legnépszerűbb.

pupumpa 2011.07.01. 11:44:18

"A benzinest nem értik,..."
Mi az hogy nem értik?!

SquareWire 2011.07.01. 11:44:37

@pfeilmayer: Vannak azért arra is, örök kedvencük a Citroen Saxxo és az Opel Corsa. Nagyjából úgy néznek ki, mint otthon, mínusz a DTD és NoFear matrica :) .

pfeilmayer 2011.07.01. 11:45:42

@JohnyG: én is ezt tapasztaltam. Kint olcsóbb egy gyorshajtás mint itthon. Mégis normálisan mennek. Első alkalommal nem feltétlen büntetnek. A kollégáim egy része megúszta figyelmeztetéssel. De ott lakott részen 30as táblánál már 35nél készül a fénykép...

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.01. 11:47:05

Ja persze. Azért van 139000 diesel es 240000 db. benzines kocsi hírdetve az autotraderen mert az sem tudják, hogy mi az.

Kovacsla 2011.07.01. 11:48:57

>Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?

Én azt a nagy pirosat vinném a 10-11. képen, bár az láthatóan nem parkol, hanem megy :)

pfeilmayer 2011.07.01. 11:49:24

@SquareWire: emlékszem, sportkipufogón és alufelnin ott sem spórolnak :D

Wick78 2011.07.01. 11:50:21

Magas eletszinvonal? Attol fugg. Brighton, 3 eltoltott ev, szalloda recepcio. Netto havi 900£. Lakas: 400 eves 25 m2-es felujitott studio, elektromos futes, viznyomas nincs, szigeteles se. Telen faztam. Rezsivel 700£. Ezert igen sokan elnek egyutt 2-akar 10 fo egy lakasban, szedett-vedett emberek mindenhonnan. Eletem legsokkolobb 3 eve. London szep, de egy kis studiolakas 30m2, rezsivel 900£. Annyi a havi fizud is, hacsak nincs vmi specialis diplomad angol felsofokkal. Sok ember szarabbul el mint otthon, sok ismerosunknek penzt kuldtek a szulei, hogy haza tudjon latogatni... Sose volt autom, ocsem masfel evet (!!) vart parkolasi engedelyre, feladta. En is, Becsben elek majus ota.

Castigliano (törölt) 2011.07.01. 11:50:42

"Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?"
19-es kép,Kredenc ikertesója :D

GGG77 2011.07.01. 11:51:19

Azért azt gyorsan tegyük hozzá, hogy a nekünk horrornak tűnő biztosítás/parkolás/üzemanyag árakkal szemben ott van az, hogy a használt autók ára 30-40%-al(!) van a magyarországi alatt.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.01. 11:52:33

Megállítottak mobil használat miatt, normális volt a rendor én is az voltam nem kaptam semmit. Kicsit keresztbe kanyarodtam be sziszego lefúvószeleppel megfuszerezve pont egy rendorautoval szemben. Vigyorgás, kézrázás, ennyi volt a rendor reakciója.
Ezt jáccd el otthon.

Gyulimali 2011.07.01. 11:52:40

@laci_52:
Szerintem pedig igenis el kell tüntetni az utcáról a parkoló autókat. Pl. az ott lakóknak is van joga autót tartani, de én kötelezném őket, hogy csakis fedett parkolóhellyel lehessen autót tartani.
Az utcákra meg visszatérhetne így az ÉLET. (Padok, fák, bokrok üzletek). Illetve akkor lehetne haladni is a belvárosban. Szerintem kevesebb gondot okoz mondjuk a mostaninál 2x több autó, ha haladni tud, mintha a mostani mennyiség pöfög a dugóban.
(...és már szinte hallom a "persze, mert csináljunk egyből autópályát a városból" tartalmú reakciókat.)
Ráadásul, 15 éve, amikor bevezették ezt a végtelenül igazságos parkolási rendszert Budapesten, az volt az ideológia mögötte, hogy az így befolyt pénzből majd parkolóházakat építenek. Ehhez képest a pláza parkolókat leszámítva a milliárdokból NULLA parkolóház épült.

Dezső bácsi 2011.07.01. 11:52:54

Jaj az nem 96'-os Saab..96 - ban nem is így néztek ki a Saabok, te buta. Gömbölyűbbek voltak, te..szóval csak szólok, mert nem szeretném,hogy meg legyetek itten vezetve..aztán jól be lesztek csapva ha valaki megkérdezi tőletek, hogy mutassatok már egy 96 os Saab-ot erre meg rosszat fogsz mutatni, illetve tévedésbe tartasz így másokat.Hiszen 96-ban más volt a Saab, nem?, de. Igazam van nem? De.
Vizslát!

K David 2011.07.01. 11:54:27

Sziasztok!
A londoni autózás tényleg nem egyszerű, és nem is olcsó, de a cikk irója sok helyen túloz a költségeket illetően. Az üzemanyag 1.40 GBP körül van, ami a mostani árfolyam mellett 400-450 Ft-ra jön ki.
A 2500 GBP-s casco túlzás! Én három éves friss jogosítvánnyal most 580-at fizetek egy 1.8-as benzinesre, igaz, annak idején 900-ról kezdtem. A biztosítási piacon nagy a kínálat, az árak eléggé eltérőek hasonló szolgáltatás mellett is. Tájékozódni kell, s ha már egy évet lehúztunk valahol, akkor nagyon finom angol stílusban, de kellően kitartóan el lehet kezdeni alkudni, no meg kijátszani egyik biztosítót a másikkal szemben. Nem szeretik, ha azt mondod, hogy máshol olcsóbbat láttál, és azonnal kész vagy átpártolni. Ehhez persze türelem kell és higgadtság. A balkáni stílustól a falra másznak (én kezdetben próbálkoztam vele, nulla eredménnyel, viszont a saját vérnyomásom rendesen felment tőle).
A londoni behajtási engedély, a congestion charge drága egy napra, de aki a zónán belül lakik, 90% kedvezményt kap az éves díjból. Évi 70-80 000 Ft tűrhető összeg. Ha pedig nem laksz a zónában, nem is nagyon kényszerülsz rá, hogy használd hétköznap nap közben, amikor fizetni kell. Kocsival járni a belvárosba dolgozni pedig nagy-nagy luxus. Amúgy a zónát idén csökkentették, most már - londoni viszonylatban - egy nagykörútnyi területről beszélünk, ráadásul a fő észak-déli átjárónál, a Victoria-Hyde Park Corner tengelyben díjmantesen lehet közlekedni.
Az utcai parkolás a lakóknak Westminsterben, London szívében 130 GBP, 40 000 Ft, ez az itteni árakhoz képest fair, főleg, hogy az utcák tiszták, a kocsit jóval kevesebbszer kell mosni. A gond inkább az, hogy bár a lakóknak kijelölt helyeken "idegenek" nem állhatnak meg, elég kevés hely jut egy-egy házra, úgyhogy sokszor kell harcolni érte...

GGG77 2011.07.01. 11:55:53

@Gyulimali: "Ehhez képest a pláza parkolókat leszámítva a milliárdokból NULLA parkolóház épült."

Teljesen egyetértek, ez a legnagyobb röhej. Hogy pl átadnak egy parkosított, sétatérré alakított Gárdonyi teret (a Bartóknál van, a Hadik Kávéháznál), ami nagyon szép, de arra sz..nak, hogy az az 50-60-70 autó, aki addig ott parkolt, hová fog állni. Merthogy mélygarázs az persze nincs alatta.

GGG77 2011.07.01. 11:58:43

@K David: Én is csekkoltam londoni ismerősnél (van autója is) a levélben írt árakat, Gergő erősen túloz, főleg a biztosítás terén.

Peetee 2011.07.01. 12:00:39

Márciusban voltam Londonban, nagyjából ezt tapasztaltam én is.

Kivancsi 2011.07.01. 12:00:42

"Ha a városban vagyunk hétvégén, akkor pénteken lerakjuk a kocsit, és csak hetfőn megyünk vele megint. Egyszerűen semmi értelme másképp"

Nos ennek ellentmondanek!!
Europa jopar nagyvarosaban eltem dolgoztam..
De mikor Londonban voltam akkor:
Hetkoznap tomegkozlekedes!
MERT GYOROSABB es nincs parkolasdij szoval igy mar olcsobb is!
Hetvegen viszont! Szigoruan autoval!
Mert: gyorsabb(nincs dugo), olcsobb mint a metro stb, nincs parkolasi dij es nincs congestion charge...
Kenyelmes.. nem kell a kulonbozo afrikai, arab, india stb csapatok egzotikus szagat elviselni...

esef 2011.07.01. 12:01:23

gondolom ha kint végezném ugyanazt a munkát mint itthon, akkor nem is Ł670 lenne a havi nettóm... :)

Wick78 2011.07.01. 12:02:15

Sok angol nem becsuli az autojat, a szalloda ahol dolgoztam, kozepretegbol szarmazo emberek jottek. A legtobb auto koszos volot, alufelnit sose takaritjak (70%), es nem torodnek a gumikkal. sokszor loattam ronggya kopott gumikat ertekes autokon, vagy ami rosszabb, 2 eves BMW 5, mind a 4 gumi mas: 1 gyari Michelin, majd: Linglong, Triangle, Matrac. Teligumi sehol sincs, vagy ha van, horror aron. Az antik, vagy nagy erteku autokat viszont nagyon megbecsulik es karbantartjak. De a 4 kulonbozo gagyi-gumi sajnos gyakori, ugyanugy mint a szerviz "elfelejtese". Reszeg fiatalok hetvegenkent Brightonban visszapillantokat tordeltek le, a tulaj meg 10m szigszalaggal visszaapplikalta szegeny.

esef 2011.07.01. 12:04:52

az utcán parkoló csodák közül meg a legnagyobb értéke nekem a 17.számú képen van. gyönyörű szép szürke ScénicII :)

indapass90210 2011.07.01. 12:13:36

Most akkor mondjam összehasonlításnak, hogy Ukrajnában ugyan nincs adó a kocsira, a kötelező biztosítás fing, de az utak miatt egy középkategóriásnak csak a futóművére lazán el lehet költeni 1000 EUR-nak megfelelő összeget 30000 km-enként, valamint kétévente 100% a szélvédőcsere, olyan koszosak az utak.

Alf (törölt) 2011.07.01. 12:13:43

A legnagyobb értéket a Citroen Dyane képviseli. A Dyane sokkal több embert tett boldoggá, mint a bentley, rolls, ferrari együttvéve.
Mi lehet ennél nagyobb érték?

Amúgy Stingnek is Dyane volt.

Hang Loose 2011.07.01. 12:14:01

Elképzelem, hogy milyen lehet, két Aston közé beparkolni...

esef 2011.07.01. 12:15:12

@Alf:
az én szemem is megakadt rajta, végre egy a kevés üde színfolt közül.:)

pfeilmayer 2011.07.01. 12:15:46

@Kivancsi: hétvégén nekem sem volt gondom az autózással. Lehetett haladni, mindig volt szabad hely még a Harrods közelében is :)

Kivancsi 2011.07.01. 12:16:52

@Hang Loose: na ja :):)
en mar raktam be a magyarrendszamos miautomat egy Aston es egy Porsche koze! :):)
de ovatosan mert meg egy enyhe huzas is tobbe lett volna mint a suszuki ujkori ara :):)

esef 2011.07.01. 12:17:52

@Hang Loose:
szerintem kb. hasonló mutatvány mint két Wartburg közé. attól, hogy milyen embléma van rajtuk, ugyanúgy kell beparkolni az adott helyre :)))

indapass90210 2011.07.01. 12:18:10

@Kivancsi: szerintem egy astont is tök ugyanannyiért fényeznek, mint akár egy ladát :)

Alf (törölt) 2011.07.01. 12:21:12

@Hang Loose:
www.youtube.com/watch?v=nif2gODVxm8&feature=related

én láttam ilyet élőben pont franciaországban, nem szokták behúzni a kéziféket parkoláskor.

Alf (törölt) 2011.07.01. 12:22:13

@Dövan: szerintem nem :) a fényező ránéz és mond egy ÁRAT

Bende Tibor 2011.07.01. 12:27:40

@laci_52: Azt nem mondanám, hogy a hegyek közötti rész ne lenne kihasználva, az 10-es út, az M2, az M3 és észak buda és észak pest felé az volna a rövidebb út nem csak időben, de kilométerben is a nyugatról jövő bevezető utak felől.

Sok forglmat levenne a 6-os út bevezetőjétől, az Erzsébet hídról, a Moszkva tér környékéről, a BAH környékéről.

Hang Loose 2011.07.01. 12:28:18

Ez a Gergő, olyan, mintha pár napja lenne csak kint. Turista beszámolónak elmegy...

rolls 2011.07.01. 12:30:06

@Dövan:
Nemár! Egy Lada kijön nyolc doboz neolux sprayből, egy Astonra kell vagy tizenkettőésfél?!! :))

Tekincsa Wakumba 2011.07.01. 12:32:02

Ahogy nézem akkor Londonban tényleg drága minden.
Mi Newcastle upon Tynetól kicsit délre lakunk. Itt nincs parkolási díj a ház előtt(mondjuk nem is belváros), sőt garázsunk is van, igaz hogy olyan szűk, hogy barátnőm Cliója éppen befér az ajtón.
A fenntartási költségekről - az autók tényleg viccesen olcsók. Én a 2003-as Saab 9-5 2.3T Aerómat 2750 fontért vettem, 103K mérölddel.Benzines. Azért nem csak a dízelt ismerik. Jön hozzá egy 810 fontos éves biztosítás, plusz a 260 road tax szintén egy évre. A Shell V-Power itt északon 1.40/L

Aki szidja az otthoni utakat, meg a közlekedést annak ajánlom a figyelmébe, hogy itt a UK-ban iszonyatos szűkek az autópályánál alacsonyabbrendű utak, meg a parkolók. (Legalábbis Durham megyében.)
A hajam égnek áll néha, hogy még az új építésű utak/parkolók/lakónegyedek is kb a régi Minikre lettek tervezve.
Az angol sofőrök meg, mivel nem kötelező a világítás városon kívül sem, nem is kapcsolják fel a fényszórókat. Még szürkületben sem, lóg az eső lába, a bennszülött meg szürke/fekete/sötétkék autóban kivilágítatlanul tolja neki ezerrel.
Ezt szerintem soha nem fogom megszokni, sem megérteni.

Ha valaki ismerné az okát, tudná a miértjét, legyen olyan kedves írja meg nekem. :S

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.01. 12:32:59

@Dövan:
Plusz az ujságpapír kitakargatni :)

f0CuS 2011.07.01. 12:34:35

Azért azt megjegyezném, lehet, hogy drágább a fenntartása a városban, cserébe féláron veszel autót az itthonihoz képest.

janper 2011.07.01. 12:38:16

Multkor en is lattam egy Enzot ket VW Golf kozott otthagyva..

Egyebkent nem a penzzel van a legfobb gond. Siman ki lehetne fizetni azt az evi parezer fontot + a benzint fenntartasra, ha lenne ertelme. Viszont nem sok van. A belvarosban okorseg autozni, magadat szivatod csak: vagy tomegkozlekedsz, vagy bringazol, esetleg meg a motor szoba johet, de az kevesbe praktikus. (Mielott jottok a csoro bringassal: forintmilliardosok is siman bringaznak nap mint nap, mert ez a leggyorsabb. Fontmilliardosokat nem ismerek.)

Ha meg hetvegen el kell ugrani valahova, online foglalok egy autot a kozelben (kozel = gyalog 10 percnel kozelebb a lakashoz), odamegyek, kartyaval kinyitom, majd visszaviszem, es levonjak a hitelkartyamrol kesobb a dijakat. Joval olcsobb, mint a sajat kocsi, es nem kell a szerviz, etc. miatt aggodnom. Ha ketten megyunk, akkor Golf, ha negyen, akkor 3-as BMW, ha hatan, akkor Touran. 60-90 font naponta, ami kifejezetten megeri (hiszen nincs semmilyen plusz koltseged).

Viszont nehez jokat autozni/motorozni, mert napos hetvegeken 100 km-es korzetben csucsforgalom van. Ez a legfajdalmasabb.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.07.01. 12:39:28

f0CuS
...es a biztosítás valódi biztosítás, trailerrel, csereautóval, kis csokikával meg amit akarsz.

janper 2011.07.01. 12:41:56

@Tekincsa Wakumba: a vilagitas tenyleg drama, foleg telen, delutan 6-kor, autopalyan, szurke autoval...

Tekincsa Wakumba 2011.07.01. 12:50:59

@janper: Emiatt már be is álltam az esőben tötymörgők közé. A múltkor zuhogó esőben nekiálltam kamiont előzni, visszapillantóban senki, index, kihúz, visszanéz, seggemben egy szürke autó világitás nuku. Asszittem megáll a szívem. Húdenagyon szidtam az összes britet a királynőtől kezdve a sarki fűszeresig mindenkit.

esef 2011.07.01. 12:54:02

@Bende Tibor:
és mekkora buli lenne ha mindenki szanaszét hagyná az autókat a peremkerületekben, mert P+R parkoló az nincs mutatóba sem. (a mosolyt kívánó férőhelyű jelenlegiekhez képest)
csak ki kell menni egyszer ebédidőben a környékre szétnézni, hogy most mi van. na erre már rájönne a kitiltott autók egy része...

altimus 2011.07.01. 12:54:25

Szamoljunk egy kicsit:

tegyuk fel, hogy veszunk egy uj autot 10mFt-ert kp-re. ekkor eves szinten a kovetkezo koltsegek lesznek:
- 600eFt (a 10mFt-ot 6% kamatra bankba teve ennyi penztol esunk el)
- 200eFt biztositas
- 1.5mFt ertekvesztes
- 250eFt szerviz, teligumi, olajcsere ...
- evi 25ekm-re mondjuk 800 eft benzin
(15ekm-re szamoljunk 450eFt-ot)

ekkor mindent osszeadva 25ekm-es futasteljesitmeny eseten olyan 135Ft/km koltseg jon ki, 15ekm-re meg 200Ft/km korul!

Ez mar nagyjabol ott van ahol a taxi koltseg :)

persze a szamok kicsit manipulaltak, direkt draga autot vettem a peldaba, de a pelda kicsiben is realis.

A legtobb embernek fogalma nincs arrol mennyibe is kerul az autoja, nem veszi bele a szamitasba az elmaradt hasznot (kamat), az ertekcsokkenest stb stb. Aki evi 5ekm-nel kevesebbet megy az jarjon taxival, de meg akar 10ekm-nel is :)

Sok europai nagyvarosban lakva abszolut nem kell auto. a varosba olcsobb taxival bemenni mint parkolni, nincs parkolo, stb stb. Azt a havi 1, max 2 kirandulast berelt autoval is meg lehet tenni kenyelmesen.

wsx 2011.07.01. 12:58:54

@SquareWire: Bocsi, ezt tényleg eltévesztettem!
Valami miatt mindig a 8-as szám marad meg a fejemben. Biztos volt valami kínai ősöm. :)

Honer (törölt) 2011.07.01. 13:21:52

A parkolással nem az a baj, hogy drága hanem hogy nincs hely! Ha találsz is helyet akkor is 2-4 órát maradhatsz ott és utána 1-2 óráig nem is állhatsz vissza ugyanarra a helyre mert akkor is megbüntetnek! Nem olyan mint Mo.-on, hogy csak lemész és bedobsz még több pénzt az automatába, hanem arrébb is kell állni. Nekem itt céges autóm van, heti 400-600 mérföldet vezetek London és környékén, de most már eszembe se jutna saját autót venni ide, hétvégén is sokkal egyszerűbb ha bemetrózom a városba. Ha meg sok cuccom van akkor a taxi annyiért hazahoz amennyi a parkolás lett volna. A másik meg hogy szinte bármilyen autót ki lehet bérelni, már ki is néztem egy TTs-t valamelyik hétvégére, 320font, korlátlan mérfölddel. Ugyanezért adom el a motorom is, azt is lehet bérelni pár száz fontért hétvégére, ha nagyon menni akarsz és az idő is olyan. Tényleg, nem kell valakinek egy GSX-R 750 K8? Magyarrendszámos! :)))

thebigben 2011.07.01. 13:24:19

Az angol autóbiztosításokkal kapcsolatban csodálom, hogy ezt még nem linkelte be senki:
www.youtube.com/watch?v=E7wa-h_4i-c

"ez azt jelenti, hogy önök szerint évente 15-ször fogom totálkárosra törni" :)

hallari 2011.07.01. 13:54:22

@GrG: A kettőt összehasonlítva a TC-n még nem sikerült belefutnom olyan durvulásba, mint a Velvet-en. Itt valahogy szakmaibb az érdeklődés...

hallari 2011.07.01. 14:09:04

@rolls: Astonra még elmegy a Neolux, de egy kocka Ladát is képes lennél ezzel fújni?!

Hurri Kán 2011.07.01. 14:16:44

Bexarás, milyen autók.... és az, hogy nem féltik őket az utcán hagyni...

indapass90210 2011.07.01. 14:17:55

@Alf: én külföldön élek, és itt erre hivatkozással szeretnek néha trükkös árat mondani dolgokra.
Olyankor általában az a válasz, hogy csak külföldi vagyok, nem hüje :)

Egy Astonos is mondhatja, hogy ha hüje lenne, akkor nyilván nem tudta volna megkeresni egy ilyen kocsi árát!

tso 2011.07.01. 14:23:10

A londoni magyar nagykovetseg van igen majer kerulteben (Eaton Place, SW1), a kornyezo utcakban szoktam nezni, micsoda autokiallitas van: a Porschek/BMW 7/bohom Mercik mar-mar kommersznek tunnek az Aston Martin, Ferrari, Bentley armada kozott. Ott a garzonlakasok is tobbszaz millio HUF korul vannak, tehat nyilvan megengedhetik maguknak a luxuskocsit is.

Rikárdó 2011.07.01. 14:27:33

Kinek tűnt még fel a balkormányos Z8?
Itt a Sasadi úton is szokott állni egy balkormányos Porsche, gondolom szlovák rendszám helyett van rajta;)

Hurri Kán 2011.07.01. 14:29:00

@Rikárdó:
+1 :)

És Gergő is bekaphassa, Maybachot nem láttam még utcán, meg szalonba se nem, még a németeknél sem... :D

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.07.01. 14:36:14

Már bocsánat, de honnan van az 550-es benzin liter? Ahogy kinézek az ablakon, a kúton 1.33-on áll a kijelző, a gbphuf pedig ma 292 körül álldogál. Ez így összesen 388Ft literje. És az elmúlt hónapokban brutálisan drágult, 4 hónapja még 15-20 pennyvel olcsóbb votl a nafta. Az a harmincnégy metróvonal is soknak tűnik, 18-20at tudok összeszámolni a legmegengeddőbben, az Overgroundot is beszámítva, ami kb mint a HÉV. www.bulgarianlondon.com/bg_lon/bg/images/tube_map.gif

A Biztosítás: Nos az se olcsó, de a 2500 font az már a legelvetemültebb nagyértékű autó/frissjogsis/bevándorló kategória. És benne van minden, törés-lopás, tűz, felelősség és casco. (én csak egy 5 éves CBR hondát fizetek, az 485 egy évre.)

Szóval picit túlzónak tűnnek a számok, mert nagyot akarunk mondani, de azért nem ekkora horror. (de, az, a parkolás, az útadó, a dugódíj, stb., csak picit pontosítanék)

Londoni 2011.07.01. 14:48:37

Már megint miért kellett a paraszt vakítás??? Egy-ket ponton nagyon messze áll a szerzo a valóságtól.

gibson 2011.07.01. 14:49:59

engem amikor először voltam Londonban, az lepett meg, hogy több volt a kabrió szinte, mint a rendes autó. annyira imádják a jó időt, arra az évi 40-50 napsütéses napra is inkább azt veszik.

kergelepke [UK] 2011.07.01. 14:54:24

@Öltönyösrabszolga: csatlakozom. Ennyire azért nem vészes a helyzet. Biztosítás nekem a tizede, mondjuk nem Londonban lakom. Bünti is 60-70 font ha befizeti az ember két héten belül, egyébként 120. Ha jól emlékszem Richmondban 13 fontért parkoltam a metró végállomáson, egész nap, hétközben. Téli gumi pedig azért nincs, mert nincs kulturája, az esetek 90%ban nem esik hó télen. Mondjuk ha van hó, mint tavaly az tavaly előtt, akkor tényleg totál káosz az egész ország, és lehet a dugóban ülni 4-6 órán keresztül az autopályán.

kék madár 2011.07.01. 14:56:32

Osszehasonlitaskent ott dogoljenek meg a zolcso benzinnyukkel csunya USA-bol - San Diego
auto $18ezer
biztositas evi $1200
garazs nagy de minek senki nem all be, tele is van dobozokkal
parkolas mindenhol ingyen, van negy turista utca ahol 1.20 / ora
benzin: 1$/liter

autopalya 2x4 savos (Los Angelesben 2X10) sosincs messzebb mint egy gorsulas 60-ig

Tekincsa Wakumba 2011.07.01. 14:59:55

@gibson: szerintem nincs annyi. :(
Legalábbis úgy, hogy egész nap süssön, és ne legyen egy kb 5 perces zuhi, ami alatt minden szétázik.

gibson 2011.07.01. 15:19:03

@Tekincsa Wakumba: csak a hasamra ütöttem, de jobban belegondolva, tényleg nincs annyi szerintem sem :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.01. 15:22:58

Hát nekem a 93%-os dízel eladás tünik fantasztikumnak. Van forrás is?

tixar 2011.07.01. 15:37:16

@kergelepke: "nekem a tizede" - pontosan, mivel lakhelyfüggő. Nézted már, mennyi lenne, ha két metrómegállóval arréb laknál?

Ha Gergőnek 2500 ott, akkor ott annyi. Ha olyan helyet választottak, ahol nagyobb a kockázat, akkor több lesz az éves díj. Kockázat meg lehet a sima közbiztonság miatt is, vagy amiatt is, hogy nagyobb kifizetés jár az okozott károkért az ott lakók autóira... Nem a casco a nagy kaland, hanem a felelősségbiztosítás, azaz amit egy minimális kár elszenvedettje el tud perelni a biztosítódtól.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.07.01. 15:38:08

Az én Saab-om biztosítása eddig 177 font volt havonta, most az új 82 lett, nem túloz Gergő, nagyon nem..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.01. 15:41:26

@GGG77: Gergő biztosítása NAGYBAN függ az irányítószámától (ergo mennyire necces a környék biztosítási szempontból), attól is, hogy NEM NŐ, illetve hogy valószínűleg nem tudott felmutatni olyan kártörténeti igazolást, amit el is fogadnának. Nem is tudom, az adott Passat milyen insurance group-ba tartozik, talán 9-11, ami nem is igazán durva. A 2800 Font elég húzósnak hangzik, még ha London is.

gibson 2011.07.01. 15:44:03

@Tekincsa Wakumba: na megnéztem, a napsütéses ÓRÁK száma Londonban átlag 1500/év, az elvileg 62,5 nap, akkor ebből a ténylegesen teljes napos nap, reggeltől estig, mondjuk a fele, 30 per év.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.01. 15:45:48

Engem 800-ra taksáltak legolcsóbban egy éve, Birminghamtől 25 kilométerre lévő kisvárosi címmel, de a kocsi 16-os biztosítási kategóriában volt, ami elég magas már.

s60d5 (törölt) 2011.07.01. 15:49:33

@KuKori: Pont ma kaptam meg a biztositotol a jovo evi kalkulaciot. Igaz, Bristolban elunk, egy volvo s60d5, es egy saab 9-3 vector convertible 2.0t amit hajtunk, felesegem is en is mindket autora biztositva van es igy lett az evi biztositas £1479 a ket autora, 4 evnyi bonusszal.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.07.01. 15:51:05

Egyszer néztem egy kalkulációt a Saab-omra, 5000 font felett volt a legolcsóbb és nem sokkal 10000 alatt állt meg a legdrágább:)))

hideokojima 2011.07.01. 15:57:42

Az is lehet hogy Gergo egy masik Londonrol ir. Amelyikben en lakom ott azert nincsenek elszaladva ennyire az arakkal :/

jasu 2011.07.01. 16:03:05

Londonban dolgozom mint mentoautosofor/technikus ec1 Es e london tenyleg Jo autom vannak de azert sok embernek van sajat parkoloja .a biztositasi dij sokban fug attol hogy milyen jogsid van nekem egy 1.8t passatra 500 alatt van egy evre

Tekincsa Wakumba 2011.07.01. 16:13:00

@gibson: Huhh, köszi a pontos infót. :D

kék madár 2011.07.01. 16:21:04

"1500/év, az elvileg 62,5 nap, akkor ebből a ténylegesen teljes napos nap, reggeltől estig, mondjuk a fele, 30 "

azer ezzel a matekkal a piacra ne menjel

wheeler320 2011.07.01. 16:52:30

Tipikusan túlbuzgó, mindent eltúlzó cikk....

1kollo1 2011.07.01. 16:57:49

Hát igen, elég jó kis autók állnak ott szitne kihasználatlanul...

nem megyek bele h milyen összehasonlítás a legjobb, de azzal mindenkinek tisztában kell lennie h mindenki ahhoz hasonlítja a dolgokat amit ismer és/vagy megszokott.

Amúgy az h megnézel egy képet és látod h ott áll egy csomó jó kocsi az utcán az nem adja át azt az élményt mintha ott sétálsz és leesik az állad h itt ilyen az átlagos nap :D

Mindemellett azért Dubai-ról meg a hasonlóan gazdag arab országokról sem szabad elfeledkezni. Ott még ennél is durvább a helyzet (kocsik szempontjából!) :D

wheeler320 2011.07.01. 16:58:49

10 perc belvárosi parkolás alatt azért nem sokat porosodik az autó...az oldtimereket pedig ott használják is, nem csak állnak az évi pár megmozdulás között!

ex-dr. vuk 2011.07.01. 17:02:03

Honnan vett ez 34 metrovonalat?...

foolproof 2011.07.01. 17:04:45

A posztoló Hyde Park Cornernél lakik? Mi az hogy nincs sehol garázs?Mélygarázsról még nem hallott?!Highgate, Hampstead, St. John's Wood nem rémlik? 1 köpés a belváros és falusias jómód. Londonban a "jó" (értsd:kevés kompromisszum, nem másznak bele az aurádba lépten-nyomon, nincs fillérbaxás etc.) élet qrvadrága, de megoldható(min. 40-50.000 GBP net/annum) de cserébe lesz mit mesélni még az ükonokáknak is.

foolproof 2011.07.01. 17:08:49

Akinek csepp esze van, most 18, közgáz fele kacsingat, húzhat kifele a Citybe, ha keményen nyomja + még valamilyen kinti oskolát is megcsinál 3X évesen jöhet a nyugdíj, de azért addig 1-2X szívroham/stroke garantált:-)

Imperial 1969 2011.07.01. 17:33:46

Nem olyan veszes a biztositas, en 3 evvelezelott a neten jelentkeztem. Egy Toyota Supra twin turbora es egy Yamaha Vmaxra fizettem osszesen 1000 poundsot egy evbe. A lenyeg, hogy fullentsel, ja es ne tord ossze magad vagy mast.

don't 2011.07.01. 18:16:46

Szerintem 1-1.5 honap tartozkodas utan szulethetett +ez az iras.Kb. annyi ideig csodalkozik ra az ember a massagokra,es szamolgatja at forintra az arakat...Ja akinek autoja van,het vegen /ha teheti/menekul a varosbol,van a szigeten sok mas latnivalo....
A "dugodij" 8£/nap,reggel 7-este 6-ig,munkanapokon,hetvegen nincs.
Az eves dij 365£/ev.
www.tfl.gov.uk/roadusers/congestioncharging/

gaen 2011.07.01. 18:57:35

5 éve porosodom Londonban, tavaly nyáron vettem először autót. 1.8 honda accord, 2000.02. Ár 700 font. biztosítás 800 font átírás 0. adó 0, mivel volt rajta 8 hónap road tax, műszaki 0, 8 hónapig ok, amúgy 45 font, parkolás ahol lakom az utcán ingyen. benzin akkor 1.20 font/liter. 2 hónapig volt meg, csak arra kellett hogy haza menjünk egy kis kitérővel. Miután visszajöttünk 700 fontért adtam el 2 nap alatt. Az egész játékra a fizum fele ment el. Nem kéne sajnálni meg háborogni. Amúgy ha nincs kimondottan égető szükség autóra akkor, felesleges Londonban, mert a metro és a busz gyorsabb.

grent 2011.07.01. 19:06:50

> Ja, ugye tudják, hogy az utcán parkoló csodák közül melyik autó képviseli a legnagyobb értéket?

Úgy látom a 13-as képen látható Aston Martin DB5-re még senki sem tippelt. Nyilván mert a Wikipedia szerint 1963-ban £4,248-ba került, ami eltörpül a fentebb említett összegekhez képest :-)

Amúgy ha 18 éves vagy és kényelmesen akarsz élni sok ország közül választva, akkor a műszakit végezd el. Az a tudás mindenfajta konvertálás nélkül bárhova jó belépő.

grent 2011.07.01. 19:21:09

Mázli, hogy az antarás cikket (totalcar.hu/tesztek/2011/06/30/novessz_falabat/) nem lehet kommentelni, mert arra, hogy "még a dízelek hangján kéne finomítani egy keveset, de ha ez megvan, elégedetten összeüthetik a tenyerüket a mérnökök a világ minden táján, és nyugodtan leülhetnek elszívni egy cigit", szóval erre összeütöttem volna valami trollkodásba hajló kommentet, amiben párhuzamot vonok a dízelesek-dohányzók-fingók-kutyát utcára szaratók között, de így most nem teszem :-)

ADMlN 2011.07.01. 19:27:49

A tömegközlekedés szerintem nem jó Londonban. A buszok iszonyat lassúak, részben a dugók miatt, részben mert nagyon sűrűn vannak a megállók. A metró nyilván gyorsabb, csak elég drága, főleg ha a belvárosba is akar menni az ember. 3 buszsofőr ismerősöm van Londonban, egyik sem használ tömegközlekedést a munkába járáshoz pedig nekik teljesen ingyen van.

foolproof:
A válság óta 100.000 embert küldtek el Angliában a bankoktól, és még nincs vége a Lloyds bank pl 15.000 embert tervez most utcára tenni, a kormányzat is százezreket akar elbocsátani (irodai dolgozók), úgyhogy szerintem elég szerények az UK-ban a magyar közgazdászok elhelyezkedési lehetőségei.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2011.07.01. 19:36:49

@gibson: Azért annyira nincsen London a sarkkör közelében, hogy 24 órán át süssön a nap :D
Úgyhogy nem jó a matek...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.07.01. 19:54:37

Ára alapján nekem a Maybach tűnik a legdrágábbnak.Viszont az egyik képen ha az egy Carrera GT akkor az drágább lehet.A narancs színű régiséget nem ismerem.A Zagato féle Aston árát nem tudom,de szerintem olcsóbb mint a Maybach vagy a Carrera GT.

magyar_ellenállás 2011.07.01. 20:33:16

Úgy látom, a mai magyar közéletben hőre keményednek a moderátorok meg a jogszabályok. Szép, új világ.

Csak aztán majd ne sírjanak, ha visszanyal a fagyi.

1kutya 2011.07.01. 20:35:53

@Dezső bácsi: Nem! De!

a 96-os saab, az pont ugyanaz, mint a 900-as saab, meg a 9000-es saab...

londonimotoros 2011.07.01. 20:44:26

Szerintem is kicsit túloz a cikkíró. A legdurvább biztosítási díj amiről hallottam, az egyik munkatársamé, aki totál friss jogsival vett 700 fontos autót és a biztosítás 1500 font volt. Ezért is járok én motorral, kissebb a fenntartartási költsége, és 30 perc alatt messzebbre jutok vele a városban mint bármi mással (villogó mentőt,rendőrautót leszámítva :))

Tomchy 2011.07.01. 20:57:43

Jut eszembe: remélem ez az ártippelős játék is a hiénáknak szólt, és a nyertes megnyeri az ominózus járművet!
Na, léciii!!!!

:O)

Garp 2011.07.01. 21:03:46

Óóóó anyám az a bristol(?)-zöld Bentley valami iszonyat masszívnak néz ki! Azt sugallja: a 3.VH után semmi nm lesz a szigeten, csak felperzselt föld, de ez a kocsi még mindig itt fog állni ugyanígy, masszívan, míg a poros krómréteg vastagsága visszaveri a sugárzó molekulák támadását. Baromi szép.

A képeken a legértékesebb autó meg a fehér furgon a 9-es képen, mert annak a cég fizeti a behajtási engedélyét, parkolását és jár hozzá üzemanyag kártya jó esetben (és álalában nem nézik, hogy a sajátba is csurran). :)
White Van Men Live Forever! :D

datacom 2011.07.01. 21:20:37

3/29-es kép. Ott laktam a közelben! De jó újra látni!

AzHofi 2011.07.01. 22:15:06

Leírja hol fontban, hol forintban, hogy mennyi az annyi, mérhetetlenül góg de magóg módon, de mennyit visz haza az írástudatlan skót csatornatakarító?

nagyiWRX 2011.07.01. 22:21:12

@JohnyG:
Nekem is van rendőrös sztorim ugyan nem londonból de angliában volt ez is.
Egy körforgalom bejáratánál álltak figyelve a forgalmat majd amikor elmentünk előttük utánunk jöttek és megállitottak.
Sógorom vezetett őt kiszállitották majd megkérték menjen fel a járdára mert az uton állni veszélyes mert elütheti egy kocsi.
Majd elmagyarázták mindegyikünknek hogy a biztonsági övet muszáj használni mert megvéd egy karambolnál, mondtuk neki magyarországról jöttünk és ott ez meg az van blablabla megesett a szivük rajtunk igy a hátul ülöket nem büntették meg csak minket elöl 20 font per főre, majd miután elmagyarázták mi van kezetfogtak velünk és elköszöntek, komolyan mondom annak ellenére hogy megvágtak jókedvel jöttünk el hogy milyen rendesek ezek a rendőrök.
Utána mindig bekötöttük amig kint éltünk.
Ja és amikor oda akartuk adni a forgalmit egyből azt mondta azt ne hordjuk magunkal mert elophatják vele a kocsinakat , a rendszámból ugyis megmondják ki vezetheti meg ki a tulajdonos.
Amúgy ha jól tudom a 200le feletti kocsikra sok a biztositás és londonban persze a duplája mint egy vidéki városban viszont az alacsony kocsiárak megszéditenek mindenkit aki autó buzi én is vettem egy impreza wrx sti-t egy 1998 as jdm modellt 2000 font ért MOT nélkül (vizsga) akkor kb 660 ezer forint volt 950 font volt egy évre a biztositás vidéki cimre...

nagyiWRX 2011.07.01. 22:22:47

@AzHofi:
Szó szerint mondod irástudatlan hülyék volt is konfliktusom a munkahelyen egy skót barommal mert a 7-est nem birta elolvasni amit irtam majd megmutatta milyen amit ő tud , konkrétan az egy 1 es volt...pfffff seggfejek, amúgy rendes sgitökész volt csak segg hülyék, azt meg hogy milyen országok vannak európában hát azt ne kérdezt tőlük....

Ottopappa 2011.07.01. 22:22:53

@hagymalevy: Ott a pont. :) Ugyan nekem csak egy öreg kocka Lada van, de mikor szakadó esőben, sok csomaggal kellett mennünk, baromira nagyon de nagyon tudtam értékelni...

El Gringo 2011.07.01. 22:26:32

Akarhogy is szamolom, szerintem 13 metrovonal halozza be a varost...
En pedig biciklivel jarok, nem fizetek egy kanyit sem az Oysterre, es vigan tekerek el a keksavban a dugoban araszolo emeletesek mellett...
(Putney - Wimbledon)

Jossarian 2011.07.01. 22:26:45

Saab 96-os elado, ar: 2000 eur. :) persze, veteran. ha erdekelne vkit, mert latom sokan rakattantak :)

Jossarian 2011.07.01. 22:29:24

@nagyiWRX:

es te tudod, hogy milyen orszagok vannak afrikaban? ha igen, ugyes vagy, gratula. mert te, szamukra, valami vilag masik vegerol valo vagy, es igazuk van. mert a balkan az nem tartozik a civilizalt vilaghoz, igy nem is erdemesitendo figyelemre. szoval, erted :)

nagyiWRX 2011.07.01. 22:34:05

@Jossarian:
Értem én de ez csak egy példa volt az általános műveltségről, Németországban például meg szinte mindenki beszél angolul egy kicsit , az Angolok a saját nyelvüket nem tudják leirni érdekesség képp érdemes az angol Ebay-t olvasgatni milyen ökörségeket leirnak az tuti angol vagy paki...

Jossarian 2011.07.01. 22:40:37

@nagyiWRX: hat most vitazo kedvemben talaltal, igy valaszolok:) elsosorban mert pont nemeto.ban berlinnel szegyenszemre eltevedtem (gps em meg nem volt :( ) es egyetlenegy nemettel sem talakoztam aki beszelt volna angolul, igy az utbaigazitasom is nehezkes volt, sajnos. a nemet is vilagnyelv az angol es, viszont a munkasosztaly egy orszagban sem beszeli a sajat anyanyelvet sem ( hogy finoman fogalmazzak a cenzura miatt, tudod :D ) kobanyan egy sarki kozert elott este 7kor ellenorizheted. es anglia sem kivetel ezaLOL, sot :)

nagyiWRX 2011.07.01. 22:45:35

Én viszont akárkihez szóltam eddig mindenki beszélt angolul és mivel 2 hét mulva megyek stuttgartba ki is próbálom , jó persze nem 50-60 éves fémipari munkást kérdezek meg hanem benzinkutast közértest vagy mitoménkit....a sógorom is német ő meg bár ő kivétel mert a francián kivül szinte minden nagy nyelven beszél....

nagyiWRX 2011.07.01. 22:47:52

Amúgy a kocsikról kéne beszélnünk mert kizavarnak innen.....

augustiener 2011.07.01. 22:50:57

Azt írja itt valaki feljebb, hogy 900 pound egy 30 m2 lakás bérleti díja egy hónapra. Hát nem tudom, hogy ki veszi azt ki. A hotel öt perc sétára volt a Victoria Station-től. 25 pound egy éjszaka masszív reggelivel. Ok, nem 30 m2, csak 15, de zuhanyzó, budi a szobában, masszív reggeli, amiért egyébként öt pound egy kocsmában és ez csak havi 750 pound. Nem hiszem, hogy nem lehetne alkudni belőle, ha azt mondanám, hogy folyamatosan lakom ott.

Van egy cimborám, angol, nem Londonból, Leeds, azt mondta lehet lakást bérelni 250-300 poundért. Ez már reálisabb.

Azt nem tudom, hogy ott milyen adókat kell az autó után fizetni, de ez a rengeteg levegőtisztasági adó amit a levél küldője ír, meglehetősen érdekes annak fényében, hogy a legutóbbi tapasztalat alapján Manchesterből Liverpoolba csak diesel vonat jár. De gondolom, hogy nem csak oda, mert az ilyen ICE féle nagyon gyors vonatokon kívül Manchesterben és Liverpoolban is csak diesel vonatokat láttam. Meg is lepődtem először, hogy mitől fekete a vágány. De ez azt is mutatja, hogy mennyi rengeteg kőolaj van még a föld alatt és mekkora hazugság ez az egész fogy az olaj duma.

Egyébként meg hetvennel a pályán egy vicc. Egy paródia az a sziget.

nagyiWRX 2011.07.01. 22:59:17

@augustiener:
Tudok képet küldeni Leeds ből milyen egy 300 font-os lakás elég meleg, 1890 ben épült tégla sorház haverom ilyenben lakott 2 hónapig aztán kibérelt 700 fontért (3-an) egy újépitésűben egy 3 szobásat, na az jó volt csak drága
Én 20 percre laktam Leeds től egy kis faluban és házat béreltem 550 font-ért ami 4 szobás volt, 2 en voltunk a párommal , de megérte a nyugalom ráadásul közel dolgoztunk. ja és olcsó volt a kocsibiztositás is meg a ház adó is (council tax)

El Gringo 2011.07.01. 23:04:11

@augustiener: nincs is annyi halalos kozuti baleset...

nagyiWRX 2011.07.01. 23:04:31

@augustiener:
Ja a 70 MPH az tényleg vicc autópályán , a városokba meg sok helyen 50 mph val lehet menni bár egy angol srác azt mondta nyugottan menjünk 80 al az még nem baj, sokan 70-80 mph között mennek a pályákon.

nagyiWRX 2011.07.01. 23:08:48

Amit nehezen hittem el az az volt hogy nem előznek közúton ha beállsz 50 mph re mindenki annyival megy nyugiba , lehet ezért nincs annyi baleset kb 2 hónap után átálltunk de addig jó magyar módra anyáztunk mindenkire.Viszont a lámpáknál elindulnak rendesen , nyomni kell a gázteléred a 45-50 mérföldet és kész annyival haladnak.

augustiener 2011.07.01. 23:17:07

@nagyiWRX: ti csináltátok jól a faluval. Kocsma van ott is. Én a cimborával itt Münchenben beszélgettem és szóba kerültek az árak. Mert itt marha drága az albérlet. Itt háromszáz poundért nem kapsz semmilyen lakást, még szart se. Egy másfél szobás itt is 600 ojro, 35 m2 például. De ő nagyon mondta, hogy sokkal olcsóbban lehet lakni ott, mint itt.

Jó én csak egyszer autóztam ott egy elég hosszú távot, de én azért betartottam a szabályokat, fostam, hogy megbasznak sok pénzzel. De majdnem elaludtam hetvennel nyolcszáz km-en keresztül.

De ha már ennyi angol van itt, akkor ti tudjátok, hogy miért jó az, hogy egy csapon van egy hideg csaptelep, amiből jéghideg víz jön és van egy meleg, amiből forró?

@El Gringo: Bayernben tavaly annyi közúti baleset történt az elmúlt évben, mint az ötvenes években. Ha belegondolunk, mennyivel több út és mennyivel több autó van és folyamatosan nagy forgalom, akkor ez óriási. Mindez sebességkorlátozás nélkül az autópályán... Ennyit erről.

augustiener 2011.07.01. 23:22:30

@nagyiWRX: ezzel az előzéssel itt is így vannak. Szerintem egyszerűen balfaszok. De a városban egy utcán, ami nyolc méter széles, megy a másik autó mögött, az előtte lévő indexel jobbra, lassít és bekanyarodik. Nem kerülné ki, mikor látja, hogy indexel, hanem fékez ő is. Országúton megy egy kamion hetven km/h-val, száz helyett, nem előzi meg. Szerintem nem tudják, hogy hogy kell azt csinálni. Bár amennyi autópálya van itt, nekik nem kellett annyit gyakorolni, mint nekünk korábban.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.07.01. 23:29:10

Csak nekem unalmas már, hogy minden héten leírja valaki, hogy Angliában hogy mennek a dolgok? Lassan már én is kívülről tudom, hogy Londonban mekkora szívás nem csak autózni, hanem egyenesen autót tartani, pedig eszem ágában sincs még megközelíteni sem a szigetet.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.07.01. 23:32:24

Hát szerintem kezdek foglalni repjegyet! Nem munka, hanem autókiállítás céljából!

nagyiWRX 2011.07.01. 23:33:33

@augustiener:
Hát ja......Húgomék 550 ojrót fizetnek stuttgart melletti faluban (beisigheim ha jól irom) egy 3 szobás 85 nm es lakásért ami egy 3 lakásos társasházban van.Münchenben csak egyser voltam januárban az ottani emlékem annyi hogy a rendőr mellénkérve átnézett csak ugy véletlenül én hátul ültem a kocsiba egy magyar srác vezetett és véletlenül észrevette a rendőr hogy nincs bekötve az öve és már meg is állitottak , 30 eurót fizetettek vele a hátul ülöknek csak városon kivül kell bekötni meguket azt is elmondta.

nagyiWRX 2011.07.01. 23:35:35

Az angol keverőszár nélküli csapokról egy olyan sztorit hallottam hogy mivel a keverúőszáras csapot a franciák találták ki ezért az angolok nem használták. Bár az új házakat már ilyenekkel szerelik.

gumifust 2011.07.01. 23:57:49

Egy kis korrekció , hamár én is itt élek.
A benzin 1.34 font amit ha 300-al számolunk akkor 402 forint , a dízel valóban drágább .
Amit kifelejtett a kedves levélíró hogy nagyon mocskos a levegő , az ablak párkányáról rendszeresen kell fekete kormot letörölnöm . A metrózást ha lehet kerülöm ,mert ott iszonyat retkes a levegő . Volt munkahelyem ami miatt naponta egy csomót kellett metróznom , és bár nem szép ilyet leírni de az orrom belűről csupa korom volt , mintha egy bányába dolgoznék .
Egyébként valóban sok a dízel aminek nem örülök mert azért az sokkal több káros anyagot bocsát ki (Csíkós cikkét azért a tc-t olvasók nagy többsége olvasta)

Az autópark csodálatos . A kis szutykoktól a nagy bentlykig minden van . Én nem tudom elképzelni se mennyi biztosítást fizetnek havonta , de azt hiszem jobb nem is belegondolni .
MA láttam egy öreg bácsit amint vezette a régi autóját (80-as évekbeli ) és volt átlátszó műanyag üléshuzat alatta :))) nem semmii .

don't 2011.07.02. 00:14:21

A metrovonalakat sikerult elszamolni.13 van belole
www.bbc.co.uk/london/travel/downloads/tube_map.html
34 helyett...Nem volt ritka 2-3 auto haztartasonkent a kornyeken,persze van aki meggyozodesbol,teker,vagy tomegkozlekedik.Ahol anyagi okokbol van 1 auto,szet kell nezni az poor kornyek...
Biztositas:
-2000.Omega V6 3.0 Elite ins.kat.16E
teljes koru, bizt.tuz,lopas,szelvedo,csereauto,ugyved,82£/ho.
-1981.Fiat X1/9 Bertone teljes koru 150£/ev
Az alacsonyabb karosanyag kibocsajtasu autoknak nem kell behajtasi dijat fizetni.Ha csak at akar menni valaki a varoson,tobb fobb ut is van amirol ha nem ter le,nem kell fizetni.
"A britek 2001 óta az új kocsik után CO2 kibocsátás alapján évente adóznak, keményen progresszíven. Akár az 500 köbcenti különbség súlyos sokszáz fontos éves díjban csapódik le. "Ez mi?A biztositason kivul road taxot kell venni,ez az autok 90%-anal 200£ koruli osszeg.Kiv.:hibridek,villanyautok,es a legkissebbek,ezek vagy mentesek,vagy 1/3 koruli osszeg.30 evtol 50% a dij,ha nincs veteranvizsga,ha van akkor 0£.
"Eladhatatlan benzines?"Nem ertik"ezt en sem ertem.Sok a gazos auto,gyari beepitesu.
Teligumira sokan mosolyognak,3-4 havas napra,/rossz esetben/minek? Az a par nap jol is jon,nem idegeskednek a keses miatt,egyszeruen be sem mennek,es senki nem haragszik mert rafogjak az extrem idojarasra...azt modtak kb.20eve nem volt ennyi ho,hogy megmaradjon 3napig.
Aznap mikor leesett,25 emberbol oten mentunk be,mert minket nem ert el a telefon.
A magyar eszjaras ezt az angolok hulyesegenek tartja,pedig 1szeru +elozes,a csuszos ut veszelyes,inkabb kifizetik a napot,mint munkabaleset miatt birosagra jarjanak.
Ezeket is mind eladjak,pedig benzinesek...ki erti ezt?
www.classiccarsforsale.co.uk/

don't 2011.07.02. 00:32:09

@nagyiWRX:
Nem a franciak miatt van,hanem mert a legtobb lakast akkoriban epitettek,amikor meg nem volt zartrendszeru forroviztarolo.Tehat a meleg viz pl.a padlasrol erkezett gravitaciosan,egy elektromos futesu tartalybol.Ez nagyjabol 80-90eve epult igy,akkor amikor nalunk,az orszag 70-80%-aban petroleummal vilagitottak,nem volt benn WC,es semmilyen vizcsap.

Henry82 2011.07.02. 02:27:16

Bizony van itt túlzás sokmindenben, egy Passatra akkor évi 2500 font a biztosítás, ha az elmúlt félévben 8 baleseted volt, de ha gyűlnek a no claim bonusok, akkor lemegy az bőven az 4-600-ra, az meg az itteni fizetésekhez teljesen korrekt.

Továbbá hétvégéken nagyon jól lehet autózni a belvárosban is, nincsenek komoly dugók, sőt, vasárnaponként ingyen parkolásra is millió lehetőség van, én pl a Big Bentől kb 100 méterre szoktam hagyni az autót és egy fillért sem fizettem soha.

Boyracerből lassan annyi van mint a balkán országokban, stb stb, igazából élveztem az írást, de javaslom kicsit jobban körülnézni mielőtt körképet írunk egy városról.

Kobramaister 2011.07.02. 03:27:45

Bristolban elek...
5 eve szoval tudom mit beszelek.
Benzin 1.28£ nem draga sztm!
Mazda mx-5 2006 os 800£ a bizti ra ami ok!
220£ van a roadtax,es olyan cirka 50£ a muszaki ra...ennyibe faj!Osszesen!
Angol nem igenyes,nem erdekli,meg kell erteni itt nem a masodik harmadik generacio autozik mint nalunk...tobb mint 100 eve nyomjak!
A kutya az fontosabb gyereknel kocsinal haznal...a legtobb auto igenytelenul van tartva,nem is szervizelik csak egyszer egy evben ha...
Van a mmasik era,autobolondok itt nagy kultusza van az autoklubboknak itt bristolban van vagy 100 legalabb!
Boyracer is van sok :)
Most voltam a Japfest-en europa legnagyobb japan tuning autoshowja,lattam dolgokat!
Osszesegeben ez egy sziget garazs helyett itt hazak epulnek azok is kicsik 90 % ban kint barkolnak a kocsik az uton...de bantjak a kocsikat!!! Kornyek fuggo,de a gyerekek mindenutt megrongaljak a kocsikat,de ha az nem akkor a roka meg minden fajta allat:(
Abszolut vallalhato a fonntartasa egy autonak meg minimal berhaz merten is!
Itt ha nincsen kocsid Bristolban nem is tudsz ervenyesulni tomegkozlekedes a nevetseges kategoriaba tartozik!!
Ennyit tudok mondani Angol nem Londoni viszonyokrol!

Kobramaister 2011.07.02. 03:34:01

@don't:

ott a pont es igazat mond,de nagyon!!
Tokeletesen igy van!!
Pl kit car-okra alig van biztositas havernak egy mr2 -je van de ferrari 355 bodykit-atepites...kit car 300£ sincsen a biztije :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.02. 03:48:50

@nagyiWRX: Vigyázz, ez ilyen félig becsapós ám. Mármint a keverősnek kinéző szarjaik (itt is ugyanazok a kretén dolgok vannak, angol gyarmat volt ez is). Valójában -és ez nem vicc- ha belenézel a csőbe, látni fogod, hogy csak ketté van osztva és továbbra is az egyik félcsövön a jéghideg, a másikon a tűzforró víz jön. Ha kicsit közelebb tartod a kezed a csaphoz kézmosás közben, éget és fagyaszt egyszerre. Igazi kretén találmány.

Én amúgy azt hallottam valahol, hogy régebben a víznyomással voltak valami gondok és azért van külön a két csap. De már nem emlékszem pontosan.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.02. 03:50:50

Egyet magyarázzon meg valaki: miért fejjel lefelé szerelik be az összes kapcsolót, de néhány zárat is?

Azaz, ha FEL akarod kapcsolni a villanyt, LEfelé kell kapcsolni a kapcsolót. Ez egy ilyen igazi buziság. Meg a madzagos-meghúzós villanykapcsolók és az éjjeli szekrényre való lámpáknál nem a vezetéken van egy rendes billenőkapcsoló, hanem a foglalat tövében tapogassad ki az áttolós kis rúd kapcsolót. Ezeket a hülye dolgaikat ha valaki el tudná magyarázni, mire jók, megköszönném.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.02. 04:00:41

Nem jönnek be havazáskor?Na, kéne oda nekik egy-két jó magyar munkaadó, aki mondaná, hogy akkor már olvadás után sem kell bejönni, 100 másik droid áll a küszöbön... :-/ Vagy ott nincs munkanélküliség?Egyébként király a cikk, a képek is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.02. 04:13:42

@tumpara: Hát aztán, ha jobbkormányosak.Én pl pont leszarnám, ha vehetnék fillérekért valami szép cápa Bömbikét.Nyugodtan kell vezetni, nem muszáj folyton előzgetni, vagy néptelen helyeken használni.Nálunk pl kiváló lenne jó pár helyen.Sok helyütt 0 fő/négyzetkm az átlagos népsűrűség...muhaha, megyek is nézelődni vmi angol hahura...Oké, napi használatra valóban előnytelen Anglián kívül.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.02. 05:03:15

Na, most elolvasván a kopmmenteket is, vicces, hogy mennyi a pontatlanság a cikkben.Ezek szerint itt felénk még drágább a benzin (14x31ft)...

dkayjaykay 2011.07.02. 10:55:10

Na a kommentek megint sokkal érdekesebbek és pontosabbak voltak, mint maga a cikk. Ugyebár ezért jó egy blog, és ezért kár letiltani.

Rocko- 2011.07.02. 11:26:46

@malenykij polgar: ha ennyire minimális a különbség a dízel/benzin közt, akkor érthető.

tlantos 2011.07.02. 11:31:19

@laci_52: na, te is igazi paraszt lehetsz valahol az alfoldon, aki a traktorjabol netezik, es ha veletlenul feljossz pestre, akkor a szemedbe huzod a nyulszorkalapod, elfeheredett ujjakkal markolod a kormanyt, es a nepligetnel besorolsz a belso savba, mert a komjadi fele szeretnel menni.
De fingod sincs a pesti kozlekedesrol, az fix.

switch 2011.07.02. 13:31:52

A legdrágább autó a BMW Z8 szerintem, nézettek utána...

csikes77 2011.07.02. 13:51:33

Nem túlzó a 93%os dízel eladás, mivel Ausztriában is 80% fölött van a dízelautók eladása az új autóknál és ott lényegesen hidegebb van télen mint az angoloknál.

Augustiener
Ezt a balaset statisztikát nem tudom honnan vetted, de én mikor megyek vissza majdnem mindig látok a német pályán balesetet, de nem két autos koccanást, legutobbi vissza utazásomon vagy 10 autó durrant egymásba. Emiatt 25 kilométeres dugó alakul ki és itt már meg is lehet cseszni a limit nélküli autózást. 3 óra araszolás. Pont oda értem volna 100as tempoval is ez idó alatt a célhoz. Hiába mentem ezután 200al néhol az átlagsebességem volt kb 30km/h németországban. :D Míg Ausztrián szinte fékezés nélkül át szoktam menni. 130al tehát ez a nem mindegy. A limit nélküli tempóhoz is ennyit. Veszélyes az sokszor.

olcsójános 2011.07.02. 14:45:10

Szerintem a BMW a legértékesebb a sorból. Nem csoda, hiszen amikor megtervezték a német mérnökök a többi autógyár még a fűkaszáknál, mosógépeknél és a kávédarálók gyártásánál tartott.

laci_52 2011.07.02. 18:30:21

@tlantos: "na, te is igazi paraszt lehetsz valahol az alfoldon, aki a traktorjabol netezik". Ez jól hangzik, de meg fogsz lepődni: Budapesten lakom, van autóm, de nem azzal járok be dolgozni. Hogy miért?
A BKV-bérlet 9800, viszont ha autóval járnék, csak a bejárás benzinköltsége havonta 30 ezer fölött lenne. Hétköznap csak akkor megyek autóval dolgozni, ha utána még több egyéb helyre is mennem kell és az már tömegközlekedve nem férne bele az időmbe. De ez csak havi 2-3 eset.
A bejárás BKV-val 1 óra, autóval legalább 45 perc, de volt már másfél óra is. Szóval van fogalmam a fővárosi közlekedésről.

Rocko- 2011.07.02. 19:16:35

@laci_52: "A BKV-bérlet 9800"
meg amit hozzáadózol.

laci_52 2011.07.02. 22:23:58

@Rocko-: a benzinhez nem adóznék hozzá? Minden liter benzinben legalább 200 Ft az adó.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.03. 02:01:34

@switch: Éppen a Maybach árának a harmada... Vagy ti más képeket néztetek az albumban?

Az öreg Bentley árát megbecsülni sem tudom, így az nem vettem számításba.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.03. 02:02:34

Ja, és a legolcsóbb Maybach 57 árát értve ;)

Fantozzi.ie 2011.07.03. 02:12:46

Szerintem a 20 as képen láthahtó Bentley Continental a legértékesebb autó

grent 2011.07.03. 10:56:10

@ommm: Ebben biztos vagy? A mobile.de-n rogyásig vannak BMW Z8-asok 100.000 Euroért és annál azért bőven vannak drágábbak a képeken.

Z o z ó 2011.07.03. 11:56:43

@grent: na de ez balkormányos:)

Z o z ó 2011.07.03. 11:58:26

@Z o z ó: illetve hogy jobb XD :D

up: Most nézem, bal...hát akkor a fene se érti miért az:) Talán ez Bond-é volt?:)

Gomulka Béla 2011.07.03. 14:46:50

Nem tudom, hogy melyik autónak a piaci értéke a legmagasabb. De ha nem az Bentley S Continental-é (S1? S2?), akkor a világ értékrendjével nagy bajok vannak.

don't 2011.07.03. 16:49:18

A 4.kepen csak a rendszam er 20-30e£-ot....

conmorientes 2011.07.03. 22:07:37

@ommm:

El vagyon tévedve azzal a ponttal.
1-es és 13-as képen is nagyobb érték van akár 599, akár Scagletti, illetve nem túl jól látom hogy DB5 vagy DB6.

Ha estleg DB5 akkor az visz mindent az átlagos 260-400.000 fontos árával.

Egyébként a Bentley lenne a tuti befutó, ha csak 2 ajtaja lenne, de így csak fél ár:)

Persze szgorúan SZVSZ.

közösperonos átszállás 2011.07.04. 10:49:34

@tlantos: ha ilyen nagyonvidéki, ahogy te írod, akkor fogalma sincs róla, hol a Komjádi (én se tudom, pl.).

@post: látom, letelt a fél év. Picit belegondolva, ez az egész igazából elég szörnyű.

nabazzmeg 2011.07.04. 15:52:06

@NagyFehérÖrdög2: érdekes, de ők azt momdják: "we sit on the RIGHT side" bár nyelvileg nagyon kijön a kettős jelentés, de ettől függetlenül szerintem is a rossz oldalon ülnek, ahogy még sok másik országban is....:-)
süti beállítások módosítása