A világ legdurvább autói. Vagy a legszebbek?

  2011. június 21. - baowah Címkék: fotó verseny autó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

A mai versenyautókat szinte csak a festésük alapján lehet megkülönböztetni. Egyforma ívek, hasonló szárnyak, szinte megegyező köridők. A múltban bezzeg volt anyag: mára elfeledett szörnyek, tizenezer köbcentis dögök gyilkolták egymást és vezetőiket.

Nagy részük mára megszűnt. Porrá égtek a kanyaríveken, ócskavassá görbültek a fék nélküli száguldást követő becsapódáskor. A múzeumokba és magángyűjteményekbe is csak egy-két szerencsés túlélő jutott be – higgyék el, a galériában levő 155 kép egy döbbenetes kollekció, a világ legcsodálatosabb .jpg kiterjesztésű csodagarázsa.

Kattintsanak, biztos van néhány autó amit majd felismernek, de a többség sosem látott, mozdonyszerű szépség. Mikor végignéztem, lehunytam szemem, próbáltam elképzelni hangjukat, szagukat és azt a vibrálást, ami mellkasomon, talpamon éreznék, ha ott járnának mellettem. Próbálják meg önök is, jöjjön az alfa-szint, a transz és a réveteg időutazás – térjenek vissza oda, ahol a gépek még gépek voltak, a kormos arcú bajszos emberek pedig igazi férfiak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr733002729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

josip 2011.06.21. 18:22:31

Hol??? Nem látok semmit, csak szöveget...

Magyar[HUN] 2011.06.21. 18:34:06

Srácok csináljatok valamit,mert az egész totalcaron nincs egy darab kép se!

bardocz 2011.06.21. 18:51:25

Nekem bejönnek a képek, de nem értem, hogy miért egy nagy büdös semmi az utolsó kép mindig.

Tulok 2011.06.21. 19:08:32

@jozsika1971:
Mert az a reklám, amit kiszűr az AD blockered

pickapu 2011.06.21. 19:11:50

Nagyon megnéznék egy versenyt abból a korból.

f0CuS 2011.06.21. 19:14:17

Valami terjedelmesebb cikknek is örültem volna a képek mellé :)

bardocz 2011.06.21. 19:30:37

@Tulok: Jaa, akkor azért nincs ott semmi:D

No quarter 2011.06.21. 20:00:05

Nagyon jó képek, köszönjük szépen! Ezek hősök voltak, szó szerint nem féltek semmitől. Szeptember 17.-én egy kicsit hasonló miliő lesz a Velodrom Millenáris buli. Akinek tetszenek ezek a képek, azok készülődhetnek, hogy korhű cuccokban jöjjenek ki nézőnek.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.06.21. 20:09:09

valahogy én ezekre a háború előtti régi kocsikra nem vagyok rákattanva

az 50-es évektől viszont annál inkább (:

de azért az akkor élőket kicsit irigylem, hogy még normálisan mentek a dolgok, nem úgy mint manapság

gőzhenger 2011.06.21. 20:24:56

Az biztos, hogy meg azok az alfak is szebbek voltak mint a mostaniak. Meg gondolom lenyegesen megbizhatobbak is. :D :D

Cooper911 2011.06.21. 20:44:11

@bardocz: Mert szűröd a reklámokat, azé' !
:) Egyébként reklám lenne ott.

Ronin_ 2011.06.21. 20:55:46

Nekem naggyon teccett!

HVC 2011.06.21. 21:25:02

@gőzhenger: Vegyél fauvét, vagy skodát...

PeDro 2011.06.21. 21:49:25

Nem lehetett volna kommentelni a kepeket? Lehet, hogy csak en vagyok ilyen tudadtlan, de nem ismerem fel a legtobb autot es helyszint...

Marko56 2011.06.21. 21:50:14

Nagyon szép a sorozat. Sajnos nem értem, hogy miért nem jöttek rá, hogy a tapadási felület növelésével a kanyarban is lehetne gyorsan menni. Valaki tudja? Esetleg annyira le volt maradva a gumiabroncs gyártástechnológiája, vagy egyszerűen csak úgy gondolták, hogy nem kell akkora rúgózatlan tömeg? Valami okosat mondjatok nekem.

huleaks 2011.06.21. 22:06:08

Szépek, szépek. De az autókhoz nem sok közük van.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.06.21. 22:11:59

@PeDro: bevallom en sem. egy-ket alfa meg a hispano, aztan kifujt.

skorpantó 2011.06.21. 22:29:02

a 63-as kép.Kb 100mm-es átmérőjű kipuff aminek a vége 3 centire van a benzintartálytól...

Adamantit 2011.06.21. 22:32:41

A 68-69-es kép elég jól megvilágítja a "boxutca" kifejezés eredetét.

The Great Destroyer 2011.06.21. 22:52:54

A fődurvaság a nyitott görgőslánchajtás, nem véletlen, hogy rengeteg pilóta halt meg a láncszakadások következtében. Sejtésem szerint azért ezek a vasak nem voltak lóerőbajnokok, viszont egy 15-20literes motornak eszméletlen nyomatéka lehetett, amit közel a teljes fordulatszámtartományán le is tudott adni. Azt hiszem, hogy akik ezekkel a vasakkal csapatak, nem voltak kispályás arcok, 4-5 tonna vas fék szinte semmi tapadás kb, mint a kisfiam műanyag kismotorjának és mégis olyan tempókat mentek, ami egy modern sportkocsinak is nehezére esik. Lehet, hogy bebarnulna a nacim, ha megküldenék egy ilyen szörnyet, de jó lenne kipróbálni :)

Luighi 2011.06.21. 23:28:16

Sörgyári Capriccio: "Saját Laurin és Klement gyártmányú motorkerékpáromon.." :-D

Azok a csodálatos férfiak... (repüllő masináikon)

Verseny a javából (New York- Párizs autóversen)

Kedvem lett ezeket megnézni! :D

HVC 2011.06.21. 23:55:17

@Marko56: Remek kérdés.

Mindenesetre az abroncsgyártás elég kezdetleges volt akkoriban. (Csöngetett Mylord... :)

33621 2011.06.22. 00:27:28

De miért kellett abban az időben két ember az autóba? Az egyik a mitfárer volt? Vagy csak ketten tudták úton tartani és kezelni az autót!

dextercapo 2011.06.22. 01:04:14

gyonyoruek . de jo lenne kicsit visszautazni oda es beallni szerelonek par evre ...

mallac 2011.06.22. 08:04:46

Érdekesebb lenne ha tudná az ember mik is ezek.Bár a "durva" kifejezést inkább egy nyesőládára vagy egy Kirovec traktorra használnám.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.22. 08:20:27

Az első képen ez a fekvőkéményes-állóhengeres lehet tudni, hogy micsoda? Nagyon tetszik, igazi steampunk alkotás.

Bár a 20000 cm2-is Fiat is ottvan, meg a Blitzenbenz.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.22. 08:29:15

25-ös képen apu a korabeli superleggerán.

Dióolajjal kalibrált séró, overall, némileg koszos ing, de nyakkendőt azért kötött, mivel úrvezető, a szó szoros értelmében.

(Vajon a zsírosnyakú kopasz, atlétatrikóban, vagy meztelelen zsírdisznóformájú, tetoválásokkal változatos formában díszített al és felsőtesttel, illetve gumiklumpával a német prémiumkategóriában ülve úrvezető -e?)

Váz- ülés- tank- motor- kerekek. Szerintem itt már a 40 km/ó is halálfélelem. De mennék a géppel egy kört.

ColT · https://www.boredpanda.com/author/hcl/ 2011.06.22. 08:33:40

" a gépek még gépek voltak, a kormos arcú bajszos emberek pedig igazi férfiak. "

Az Alfa Centauri kis zőrös lényei pedig kis szőrös lények az Alfa Centauriról :)

Amúgy nem ártott volna némi mgyarázat a képek mellé. Ha nem is mind 150-hez.

ColT · https://www.boredpanda.com/author/hcl/ 2011.06.22. 08:45:28

@Luighi: Az nagyon nagy, amikor nem tudja megállítani a motort :D

hgap 2011.06.22. 08:56:24

Az 59-es kép, úristen! Nyilván véletlenül, de hibátlan lett.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.06.22. 09:07:31

@Marko56:
Igen, nem voltak normális gumik. Sem.
Az útburkolat is makadám, föld vagy legfeljebb a pályákon beton, aszfalt nem nagyon. És nem volt tapasztalat. A németek a méretre esküdtek (nagy motor, nagy erő, nem baj, ha nehéz), a franciák kis tömegű kis autókra. Aztán ez persze variálódott. És akkoriban egy motor maximális fordulata kb. 2500 volt. 800-1800 -ig az üzemi tartomány.
Vagy pl. azt sem tudták, hogy a kardánhajtás bírja-e a kiképzést, jobban bíztak a láncban...
Érdekes, útkereső idők.
A második ember meg a szerelő és mitfárer egy személyben. (Szisz Feri bácsiról hallottatok-e?)

Marko56 2011.06.22. 09:15:36

@mbw108: Köszi a választ. Miután alaposabban végignéztem a képeket és láttam a nyitott lánchajtást, már gondoltam, hogy itt valami eszetlen sebességhajhászás mehetett sokszor komolyabb mérnöki háttér nélkül.

Arth · http://www.honlapuzem.hu 2011.06.22. 11:58:09

a stuttgarti Merci múzeumban van pár hasonló kiállítva, egyszer nézzétek meg.

Dallas (a kitiltott) 2011.06.22. 12:36:43

Srácok, azért a képek mellé pár mondat beleférhetett volna.. Pl: Milyen típus, hány LE, mit kell róla tudni, stb.. Ez így nagyon tré..

zoozo 2011.06.22. 14:30:53

@bardocz: reklám. valószínű, hogy ad blockert használsz mint böngésző kiegészítőt. ilyenkor egy fekete semmi az utolsó kép. régóta nem kattintom az utolsó képig mivel ott nálam sincs semmi. :)

olcsójános 2011.06.22. 20:37:59

Egyértelmű, hogy a mostani X6-os BMW a legdurvább autó, íme
fancytuning.com/wp-content/uploads/2010/04/prestige-styling-bmw-x6.jpg
Igazi német birodalmi romboló, amitől retteg a sok csicska.

CernaGeza 2011.06.22. 21:04:51

@CubΕ:

nagyon szép sztojkamobilt tettél ide, hadd gratuláljak

Pizza zabáló 2011.06.23. 05:24:39

A 21.-es kép az tuti WRC :D

Teremb ura 2011.06.23. 06:55:35

Az 51-es kép mondhatnám, hogy jó kis driftelés, de földes-kavicsos úton nem lehetett már akkor sem nagy dolog kipörgetni a kerekeket.

Aki hiányol egy kis leírást a képekről (amit nyilván a cikk írója nem tud, mert .... nem tud), annak elárulom, hogy a 62-es és 63-as képen az 1913-as Indy 500 győztes van az ő kis Peugeot-jában. forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Jules_Goux
A gugli jóbarát. :)

A 91-esen van egy motor is. Csak áll. :(

A 104-es és a 132-es meg akkora monstrum, hogy mögötte valakiből csak egy kalap látszik. :)

A 120-ashoz vajon mit szólna egy mai F-1-es jóváhagyó testület??? :)

Teremb ura 2011.06.23. 07:09:10

Tessék, egy szép alfa: www.flickr.com/photos/antsphoto/3163135319/lightbox/

Fura, hogy ugyanaz a főszpozor a mekinél meg az alfánál: www.flickr.com/photos/antsphoto/3144140191/lightbox/ www.flickr.com/photos/antsphoto/3144965978/lightbox/

Van itt még egy csomó szép otós kép. Érdemes rápillantani szerintem.

Teremb ura 2011.06.23. 07:21:44

@Teremb ura: innentől meg pár kocsi www.flickr.com/photos/antsphoto/3019273957/lightbox/

És ez milyen szép: www.flickr.com/photos/antsphoto/5159058518/in/set-72157625326045082/

Itt ( www.flickr.com/photos/antsphoto/sets/ ) válogasson mindenki kedvére. A GOODWOOD-i fesztiválon mindegyik típus meg van határozva. Onnantól gugli, és további adatokat is találhattok.

Abbahagyom ám. :) Most.

skip 2011.06.23. 14:19:48

Azé' az FCR-t idevettem volna... 250 milliméteres a lökete.
gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b6917462s/f1.highres
süti beállítások módosítása