Időutazás nyolcvan DeLoreannel

A belfasti világtalálkozón jártunk

  2011. június 17. - Koncz_János Címkék: delorean találkozó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé, ugyanakkor kalandossá és meglepetésekkel telivé az életet. Mondok egy példát: sose gondoltam volna, hogy egy halott ember, John DeLorean és én össze vagyunk kötve ebben a finom, de erőteljes szövedékben. Sokáig azt se tudtam, ki ő, sőt, hogy létezik egyáltalán ilyen nevű ember. Azt meg végképp nem gondoltam volna, hogy részt veszek a tiszteletére szervezett autós világtalálkozón, Írországban. Sőt, talán soha el sem jutok Írországba, ami nagy kár lett volna, mert a smaragdzöld sziget kétségkívül a bolygó élhető helyei közé tartozik.

Ehhez persze kellett még egy szál, aminek a végét Botond (Bopat) barátom rángatja, ez a drága, és – mint most kiderült – kicsit megszállott ember, aki vett az USÁ-ban egy, a közepesnél jobban megviselt DeLoreant, és belefogott a felújításába. A megszállottak általában optimisták. Botond is azt gondolta egy évvel ezelőtt, hogy a saját, felújított autóján teszi meg az utat Európán át a 2011-es világtalálkozóra Belfastig, ahol a nyolcvanas évek elején ezt a furcsa autót gyártották. Nekem gyanús volt, hogy ez nem fog menni, mert az autón rengeteg a tennivaló, Botond pedig nagyon elfoglalt ember. És valóban, eddig még csak a szétszedéséig sikerült eljutni, a magyarországi DeLorean Klub és a Totalcar tevőleges segítéségével, az összerakása még várat magára. Na mindegy, a szent őrülteket a legtöbb kultúrában mély tisztelet veszi körül, én is megígértem a barátomnak, hogy ha megy az írekhez, hát megyek én is.

Így kötöttünk ki május végén Írországban, ahová velünk tartottak barátaink, Sanyiék is. És magyar DeLo is került a nagy eseményre: internetes nevén Sidaries és felesége megtették azt az utat, amit Botond tervezett, és a két éve vásárolt autójukkal műszaki hiba és egyéb problémák nélkül, rendben eljutottak az északír fővárosba. A négynapos rendezvényből mi csak a fő napon, illetve az azt megelőző gálavacsorán vettünk részt, a többi napon jobbára úgyis csak autós túrák szerepeltek a programban, azokat pedig megtettük saját szervezésben, egy bérelt Audi A4-essel. A gyárlátogatást és a szépségversenyt azonban semmiképpen nem hagyhattuk ki, és még az sem tántorított el bennünket, hogy a főként szabadtéri programokból álló napon többnyire esett az eső, amit a helyiek észre se vesznek egyébként, én is csak a történeti hűség kedvéért jegyzem meg.

A DeLoreanekkel kapcsolatban két örökös vita borzolja az autófilek társadalmát immár 30 éve: az egyik, hogy amerikai autók-e ezek, vagy inkább európaiak. A másik, hogy jó autók, vagy rosszak, esetleg nagyon rosszak. Az első témát az táplálja örök fűtőanyaggal, hogy (az egyébként anyai ágon magyar származású) John DeLorean amerikai volt, és a nagy amerikai márkáknak dolgozott (csak egy típust mondok: Pontiac GTO 1964), mielőtt önállósította magát. A DeLorean DMC-12-k gyártása Európában történt, a legnagyobb piac azonban az USA volt, ahonnan viszont nemcsak speciális technikai megoldásaikkal és formai jegyeikkel lógtak ki, de Renault motorjukkal is. Mára a vitát úgy lehet lezárni, hogy a DeLo amerikai – egy kis cég ugyanis (amelynek tulajdonosa egy vékony vászoncipőben tocsogta végig az esős napot) jelenleg is gyártja az autókat, nagyrészt még az eredeti, megmaradt alkatrészek felhasználásával – Amerikában.

Ami a másik témát illeti, arról a végtelenségig lehet vitatkozni, DeLoreannek, ennek a balsorsú zseninek ugyanis független gyártóként sok kompromisszumot kellett kötnie. Amerikai V8 helyett európai V6, az is lefojtva az amerikai emissziós előírások miatt, egyszerű anyagok a beltérben, és hát állítólag a frissen toborzott és betanított belfasti munkások sem mindig álltak a helyzet magaslatán. Ráadásul a gyártás két éve alatt mindössze egyetlen típus készült, minimális változtatásokkal, gyakorlatilag kétféle opciót lehetett kombinálni: automata vagy kézi váltó, szürke vagy fekete bőr belső. Mivel a 1982-ben cég csúnyán csődbe ment – sokak szerint a friss konkurenciát nem tűrő nagy gyártók aknamunkája miatt – a továbbfejlesztés már szóba sem jöhetett.

Ebből adódnak az olyan, kívülálló számára kétségkívül szürreális jelenetek, hogy egy csomó, különböző országokból érkezett, különféle társadalmi státusú és eltérő életkorú ember egyforma lelkesedéssel tud örülni nyolcvan, gyakorlatilag egyforma autónak. Vagy hogy óriási sikongatások közepette fedezik fel a nüansznyi különbségeket, például hogy eleinte a csomagtértető végénél, a szélvédő előtt volt az üzemanyagtöltő nyílás.

Botond, és gyaníthatóan a többi őrült is VIN-szám szerint tartja nyilván a fejében a DeLo-kat, és ettől a beszélgetés olyan, mint a bolondokháza-béli viccben: valaki mond egy számot, mire mindenki lelkesen bólogat, és hosszasan mosolyog. Aztán másvalaki mond egy másik számot, és bólogatnak és mosdolyagnak megint. Külön embertípust képviselt a nemzetközi kavalkádban Botond, akin egyrészt látszott, hogy a hetedik mennyországban jár, másrészt a nagy öröm közben is szorgalmasan létesített új kapcsolatokat olyan kasztbeliekkel, akik információkkal rendelkeztek egyes, nehezen beszerezhető alkatrészek fellelési helyéről, netán találkoztak olyan emberrel, aki majdnem látta egyszer régen élőben is John DeLoreant.

A tradíciókat nem tisztelő gerillák és tudatlan redneck parasztok időnként megpróbálkoztak a DeLoreanek átépítésével, illetve különböző színűre fényezésével, amikor a típus ismertsége, és presztízse a béka segge alatt tanyázott – ma már senki nem tenne ilyet, a DMC-12 minden furcsaságával együtt is begurult a kultautó-státuszba, nem kis részben a Back to the Future filmtrilógiának, na meg a mindent megszépítő időnek köszönhetően. A találkozón is volt egy piros, illetve egy feketére fényezett példány, de közelről csúnya volt mindkettő: a polírozott rozsdamentes karosszérián nem szívesen tapad meg a festék. Aztán láthattunk egy négyüléses (de inkább csak 2x2 az) példányt is, tulajdonosa szorgalmasan ajánlgatta, hogy bárkinek átépíti ilyenre az autóját, de különösebb lelkesedést nem váltott ki a márkatársakból.

A nagy napnak két fénypontja volt: először is a régi gyár meglátogatása, másodszor pedig ezzel szoros összefüggésben a rövid, de kanyargós gyári tesztpálya kipróbálása. A gyárépületek ma is állnak a Belfast melletti Dunmurry egyik ipari parkjában, persze időközben itt-ott átépítették őket, és más cégek tanyáznak bennük. Ahol egykor az összeszerelés kezdődött, ott ma a Bombardier Aerospace épít speciális technológiával repülőgép-alkatrészeket, elsősorban karosszériaelemeket. A gyáriak nagyon kedvesek voltak, mert fotózni ugyan nem lehetett a sok vízzelvágó, plazmával sütő meg lézerrel pozícionáló és egyéb fineszes gyártó- és minőségellenőrző masina között, de végigvezettek bennünket az épületben, sőt, még egy kis kiállítást is összehoztak a DeLorean gyárról, érdekes archív képek felhasználásával.

Ahol az autók egykor kigördültek, ott most a LUK egyik oldalági leányvállalata, a Montupet UK Ltd. gyárt gépkocsi-alkatrészeket. Mivel a csarnok vége éppen üres volt, megengedték, hogy a tulajok beálljanak az autóikkal – aztán alig lehetett kiverni őket onnan, buzgón fotózott mindenki a szent helyen, beleértve a mi magyarjainkat is.

Aki éppen nem a régi csarnok poros betonján páváskodott, a tesztpályán rótta a köröket – gyakorlatilag az utolsó pillanatban, a területet ugyanis rövidesen reorganizálják, magyarul nekimennek bulldózerekkel, aztán építenek rá valami újabb gyárcsarnokot. A megdöntött kanyarokkal tűzdelt pályát mostanra teljesen körbenőtte az ír dzsungel, de erre az utolsó alkalomra használhatóvá tették a lelkes helyi szervezők, az élükön Robert Lamrockkal. Ki is használták a páratlan lehetőséget a DeLo-sok rendesen. Egészen addig köröztek, amíg össze nem trombitálták őket a parkplaccon, mindenki átvonult ugyanis az ulsteri közlekedési múzeumba, amelynek gondosan nyírt, harsogóan zöld gyepén egy Concours d’Elegance jellegű rendezvénybe fordult át az örömködés. Szigorú szemöldökű zsűri minősítette az autókat, hogy megtalálja a legszebbeket. A végeredményt már nem vártuk meg, amíg az értékelés folyt, megtekintettük a múzeumot (amelynek a kincsei bőven megérnek egy önálló Belsőség-posztot), majd elautóztunk Dublinba, mert másnap hajnalban indult a gépünk haza. Nem az időgép, a repülőgép – de azért ez a pár ír nap felért számunkra egy furcsa, extrém, szívet melengető időutazással.

Harapj a zöldbe!

Körbeautóztuk Írországot, négy nap alatt 1800 kilométert mentünk. Írország zöld, szeles, esős, napos, és nincs jobb szó rá, bársonyos. A nagy gazdasági válságnak turistaként semmilyen jelét nem tapasztaltuk, persze, attól még lehet, hogy van nekik olyanjuk. A tájak gyönyörűek, a szendvicsek finomak, a lányok szépek, de ha nem, akkor is szexiek. A sör biztos jó, de ha antialkoholistákkal utazol, úgy jársz, mint én: sose fogod megtudni, igazak-e az erről szóló hírek… Kattints, és merülj el a smaragdsziget hangulatában!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr192986328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcsójános 2011.06.17. 08:10:16

Ezzel az autóval az a bajom, hogy nem fognak félni tőlem a szomszédaim, szóval maradok a BMW-nél, amire mindenki irigykedik.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.06.17. 08:23:28

Jónak jók, szépnek szépek, de annyit látok itt, hogy unalmas:D Hogy lehet megunni egy De Lorean-t.

fakocsi 2011.06.17. 08:24:41

@CubΕ: Elég szánalmas vagy meg akarod félemlíteni a szomszédaidat. Amúgy egy ilyen gépet sokkal többen megnéznek mint a tetves német verdádat.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.06.17. 08:28:14

Újabb autó az "egyszer kell nekem egy ilyen" listán

SomeSeed 2011.06.17. 08:29:05

Bármikor bevállalnék egy DMC-t. Még akkor is, ha "reszelni" kéne. Jó cikk, köszönjük.

esef 2011.06.17. 08:34:40

mi abban a jó, hogy egy autóstalálkozón 80 ugyanúgy kinéző autó jön össze? ennél még a T-Ford is különb volt, ott legalább volt többféle kasztni... :)

fogash 2011.06.17. 08:36:08

@fakocsi: aki meg a viccet nem érti, az nem szánalmas, ugye?

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.06.17. 08:37:06

Ezt tényleg kár lett volna kihagynotok. Tök jól mutat, hogy szinte mindegyik dettó ugyanolyan és nem módosítgatja őket a többség.
("manuális vagy kézi váltó" - az nem ugyanaz?)

JmOS 2011.06.17. 08:38:12

Gyönyörű ország és gyönyörű autók...
Nagyszerű elmény lehetett ott lenni!

LucziI 2011.06.17. 08:38:47

Megérne egy faceliftet a gép. :D
Az lenne az igazán különleges feltámasztása a tipusnak.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.06.17. 08:43:48

"manuális vagy kézi váltó"

Ühüm.

Kniight 2011.06.17. 08:47:53

A fluxuskondenzátoros nem volt ott véletlenül?

wsx 2011.06.17. 08:48:44

1.21 gigawatt. 1.21 gigawatt. ... várjon már doki... mi a fene az a gigawatt! :)

Kb.11 éves koromban láttam előszőr, de mai napig kedvenc filmem a Back to the future!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 08:49:23

@Kniight: De volt. :) A blogomon lesz is majd kép róla.

wsx 2011.06.17. 08:50:45

@CubΕ: Hát ha másra nem, erre az autóra lehet igazán irígykedni.

fakocsi 2011.06.17. 08:53:09

LOL ezt benéztem Bocsi cube, nem is figyletem a 6 cabrio tesztjének a címét. SRY

jarics 2011.06.17. 09:01:19

Chapman gyilkos tolvaj által tervezett autó a Delorean. Olyan is...

tiramiska 2011.06.17. 09:03:18

HEHE! VÁRTAM MÁR EZT A CIKKET! Jó kis autók!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 09:04:03

@jarics: A gyilkos részt nem ismertem. Kedves troll, ezt kifejtenéd?

pizsama 2011.06.17. 09:08:21

Én már annak is örülnék, ha 1db DeLorean-t láthatnék egyszer élőben, nemhogy 80-at! Úristen, 80 DeLo, azokhoz hány gigawatt kell összesen?! :D

jarics 2011.06.17. 09:11:22

Sidaries: trollt kérem visszavonni. UK kormány egy nagy összeget adott autók fejlesztésére, amiből DeLorean, aki Chapmannel dolgozott együtt elsíbolt egy jelentős tételt, és kifejlesztett, egy teljesen alkalmatlan acélvázas autót. Chapman rájött erre és komolyan összevesztek. Büntetőfeljelentés is kilátásba helyeződött Chapman által. DeLorean egy alkalommal kicseréltette vagy kicserélte azt az injekciós ampullát, amit Chapman szokott magának beadni repülővezetés előtt. Az úton szívrohamot kapott és meghalt.

bence.93 2011.06.17. 09:21:09

Külön gratuláció a tájképekért!

SomeSeed 2011.06.17. 09:21:56

@Sidaries: Röhögnöm kell ezen, hogy már mindenki troll, aki nem valaki(k) szája íze szerint kommentel... Eszem megáll.

esef 2011.06.17. 09:30:43

a piros egész tűrhetően néz ki, legalábbis a többi fémszínűhöz képest. azoknál már annyira kakiban volt a gyár, hogy nem futotta festékre sem? ;-)

Typ3 2011.06.17. 09:31:18

"a lányok szépek, de ha nem, akkor is szexiek."

Biztos külföldieket láttatok...

esef 2011.06.17. 09:32:14

"magyar nekimennek bulldózerekkel"
ezt nem igazán értem, biztos azért mert nem beszélek újmagyarul :)

ommm 2011.06.17. 09:34:50

@jarics: Uff, mekkora urban legend :)

esef 2011.06.17. 09:40:54

@ommm:
melyik része?
az elsíbolás nem, a bukott autó sem, Chapman tényleg meghalt, legfeljebb az maradt nyitott kérdés, hogy ki cserélte ki az ampullát...

V12 Power 2011.06.17. 09:42:01

Ki az az állat, aki lefényez egy DeLorean-t? Oké, hogy így legalább itt kitűnt a többi tökegyforma közül, de szerintem a gyár bezárása óta nem sokszor lehetett ennyit egy helyen látni...

ommm 2011.06.17. 09:46:42

Szerintem tök jó a fekete

SomeSeed 2011.06.17. 09:47:59

@esef: Nem, ezeket nem is kellett festeni-lakkozni, mivel polírozott, rozsdamentes anyagból készült a karosszéria. :)

magyar_ellenállás 2011.06.17. 09:50:10

szexik vagy szexisek

"A gyáriak nagyon kedvesek voltak, mert fotózni ugyan nem lehetett a sok vízzelvágó, plazmával sütő meg lézerrel pozícionáló és egyéb fineszes gyártó- és minőségellenőrző masina között."

Spanyol Zoltán keze messzire elér. :)

SomeSeed 2011.06.17. 09:50:47

@esef: Akkó' mé' kérdezted? :D

esef 2011.06.17. 09:51:23

@SomeSeed:
mert kis genyó vagyok :)

Suttora 2011.06.17. 09:54:45

@jarics: Chapman tudtommal otthonában halt meg...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 09:55:25

@jarics: Aha. Akkor a trollozást visszavonom, tényleg kicsit elhamarkodott volt. Talán még ezt a konspirációs teóriát is megírom a blogra.

Valójában Deloreannek nem volt érdeke Chapman megölése. Deloreannel szemben az Egyesült Királyságban ha jól tudom élete végéig volt elfogatási parancs egy Chapmannel közösen elkövetett sikkasztás miatt a DMC segítségével. Végül Chapmant csak a saját halála mentette meg a börtöntől. Itt írtam róla:
delorean.blog.hu/2010/03/25/a_delorean_konspiracio

jarics 2011.06.17. 09:57:18

@Sidaries: Igen, az elfogatási parancsról én is tudtam (elfelejtettem. :-( )

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 09:58:01

@SomeSeed: Ez nem így van. Mint látod sokan nem szeretik az autót és nem zavar. Csak az, ha valaki reflexből beszól egyet kifejtés nélkül. Miután megtette, visszavontam a trollozást, annak ellenére, hogy nem értek egyet vele.

SomeSeed 2011.06.17. 10:08:09

@Sidaries: Aha. Akkor mégiscsak igazam volt: letrolloztál valakit, aki nem a szád íze szerint szólt hozzá. Hogy visszavontad, rendben van, tartsd meg jó szokásod.

Témához: Amikor a jenkiknél jártam és társaságban szóba került a Delorean, 10-ből 7-en rávágták, hogy amerikai autó és General Motors "almárka". Aztán amikor mondtam többedmagammal, hogy nem GMC, hanem DMC, és az eredeti az Európában készült, csak néztek, hogy lényegében évek (egész pontosan a Vissza a jövőbe premierje óta) rosszul tudják... :DDDD

red87 2011.06.17. 10:17:35

engem valahogy nem tud megérinteni az a típus. a rozsdamentes kaszni ötlete, és kivitelezése mondjuk nagyon állat, de valahogy sokkal nagyobb a hype körülötte, mint amennyire ez a tény okot adna... tényleg semmiféle támadást, trollkodást ne olvassatok ebbe bele, de valaki, aki nagy őrültje a kocsinak, elmondaná, hogy mit szeret benne annyira? minden aspektus érdekel, érteni szeretném :)

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.06.17. 10:20:18

@fakocsi: Próbálj megismerkedni a humor és az irónia fogalmakkal, jól fog jönni az életben.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 10:25:30

@red87: A kinézet szerintem egy nagy erőssége. A koncepció, hogy 30 éves és hogy elmegyek vele Belfastba meg vissza gond nélkül és nincs rozsda szintén marha jó.
A film szintén sokat ad az érzethez és a hype esetében igazad van, azt én is tapasztalom.
Egyszerűen nem tudom ennyiben leírni. Talán itt jobban sikerült:
delorean.blog.hu/2011/06/01/mindenfele_gondolat

SomeSeed 2011.06.17. 10:31:26

@red87: Én nem vagyok nagy őrültje ennek a típusnak, de elmondom, mit szeretek benne: Az egészet. Az én szememnek szép, arányos, különleges. A fotókat nézegetve arra gondoltam, a forma simán ma is megállja a helyét, a sok tucatbódé közt a 75 egyforma DMC egyenként is egyéniségként mutat. Hát még ha nem 74 másik van az utcán, hanem csak 1. Számomra a DMC12 annyira eltalált forma és design szempontjából, hogy nagyon. Semmi fölösleges piszmogás, semmi hatásvadász lemezhajlítgatás, semmi barokkos összekrómcsíkozgatás. Egyszerű, érthető. Elragadó.

red87 2011.06.17. 10:32:34

@Sidaries: tehát akkor technikailag nincs benne semmi különleges extra, lényegében akkor a filmbéli szereplése meg ez az egy igen jól sikerült különc megoldás a lényeg... a kinézet szubjektív, nem is vitázunk ezen, van részlet, ami nekem is tetszik, csúnyának nem tartom, de nem olvadok tőle :)

(amúgy a link felesleges, pont a blogodat olvasom, és pont ezt a bejegyzést :D )

...és köszi:)

Rocko- 2011.06.17. 10:32:58

szent ôrültek.

DMC 12-et festeni szentségtörés. de így, kép alapján nem tûnnek rossznak az átfestettek.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 10:38:47

@red87: Semmi extra nincs benne. Egy PRV-6-os motor, egy Renault váltó és mindenhonnan összeszedett tök alap alkatrészek. Ami különleges, azok az acélborítás, az ajtók és még néhány kisebb dolog.
Remélem tetszik amit olvasol. :)

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2011.06.17. 10:42:28

"szexiek"
Ezt nemár...
A váltós bakit semár.

dennisthemenace 2011.06.17. 10:42:36

@Typ3: Legalább képen láttál már ír noket,vagy csak ezt hallottad a Pityutól, akinek az anyukája egyszer a ferhegyi reptéren latott valakit, aki egyszer már járt arra..

red87 2011.06.17. 10:44:06

@SomeSeed: na, ez is érthető :) de az előbb is írtam, hogy a kinézet szubjektív... tényleg nem átlagautós, de -bocsáss meg, hogy ezt mondom,- az én szememnek például egy Alfa GTV6 kellemesebb, csak, hogy a korosztálynál maradjunk.
de persze az őszinte rajongást sosem lehet magyarázni, és szándékkal kialakítani, az csak jön :D

red87 2011.06.17. 10:46:16

@Sidaries: nem olvasnám, ha nem tetszene :D igazi autóbuzi értelmes írását olvasni mindig jó :D

SomeSeed 2011.06.17. 11:14:07

@red87: Értem, hogy mit mondasz. Kétségtelen, hogy a GTV6 is gyönyörű autó. Úgy tudnám talán leírni számomra a különbséget, hogy a zenéhez fordulok hasonlatért: Az Alfa egy világsláger, mindenki dúdolja, rajong érte, toplistákat döntöget. 1-2 évig, de nem 30 évig. Arra csak az örökzöld slágerek képesek. Ez a DMC12. Igazi örökzöld sláger. Zeneszakmai szempontból semmi különleges nem lenne benne: 4 akkordból épül fel, a jól megszokott szerkezettel: Intro-versszak-refrén-bridge/solo-refrén-2versszak-végtelenrefrén. Mégis, mégis ott van benne az, ami tulajdonképp megfogalmazhatatlan, ami miatt 30 év után is dúdolja az ember és szívesen hallgatja. Az is, aki 30 éve esetleg még nem is élt.

Remélem nem voltam túl kusza... :)

Typ3 2011.06.17. 11:27:43

@dennisthemenace: Mellé! Személyes tapasztalataim alapján sajnos azt kell mondanom, hogy az ír nőknél egyedül a skótok rondábbak. Mindkét országban kb. 1-1 hónapot töltöttem. Persze ha Neked bejönnek, hát lelked rajta...

Rocko- 2011.06.17. 11:30:18

amúgy mi érdekes ebben az autóban? tök olyan mint egy Audi Coupé. :-))))

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 11:30:45

@Typ3: Az angol nők rondák. Az észak ír nők nekem nagyon angolnak tűntek, egy kicsit több vörössel. Nagyon komoly jónődeficit van azokon a szigeteken.

SomeSeed 2011.06.17. 11:40:18

@Sidaries: Mint általában az angolszász területeken. Példa okáért a jenkik sem küzdenek a bőség zavarával jónőügyileg. Legalábbis azokban az államokban, ahol megfordultam, ezt tapasztaltam. Nem lehet, hogy az angol nyelv az, ami genetikailag kiszűri a jónő-kromoszómákat? :DDDDDDD

Érdekes 2011.06.17. 12:00:15

@SomeSeed: akkor neked egy tégla való apám.Ez a kocsi meg vicces visszanézve 30 év távlatából, h anno mit képzeltek el futurisztikusnak..a forma minimum átlagos, csak kicsit tulhájpolt a szereplés miatt.Nekem meg egy aventador sokkal jobban tetszik, de te legyél boldog a 30 éves tégláddal :D

SomeSeed 2011.06.17. 12:35:44

@Érdekes: Társalgási stílusod meglehetősen érdes, bár lehet, hogy tényleg az apád lehetnék. Ha az lennék, a modorod sem ilyen lenne. Onnan tudom, hogy az 5 és fél éves fiam is már kulturáltabban nyilvánul meg, mint te. Egy Aventadort összehasonlítani egy DMC-vel, ejha! Ez ám a széles látókör! Légy szíves akkor egy 1981-es Vespát összehasonlítani egy 2010-es GoldWinggel. Ehh, alacsony a kerítés, mi? Annyit egyébként az Aventadorról és a Lamboról (magánvéleményem), hogy a Countach óta ugyanazt a sémát nyomják formai design szempontjából. Vagyis 30 éve facelifteznek, meg növelik a teljesítményt oszt' jónapot. Ez már valami... :DDDDDDD

kéne 1 nick 2011.06.17. 12:47:57

A manuális és a kézi váltó között vajon mi lehet a különbség?
Kb. mint az automata meg az önműködő között?

VIN-szám: magyarul alvázszám.
Autós szaklófasztól több mint ciki.

"épít ... repülőgép-alkatrészeket"
Én meg majd megtanulok helyetted magyarul.
Ja nem, bocs, én már tudok.

Pozicionáló csupa rövid i.
A helyesírás-ellenőrző az F7-tel indítható.

farönk 2011.06.17. 12:48:52

@Érdekes: igen, mindenkinek más poszter van kint a szobája falán, neked pont ez... Amikor pedig kijön az új szuperautó, akkor lekerül a falról az Aventador. Tudom, ez már csak így megy 12 éves kor alatt.
A DMC-ről: azt tudtam, hogy egy szerencsétlen 140 lóerős V6-os van benne, de hogy pont a Renault-tól vásárolták... Ráadásul a kód alapján beugrott, hogy a megboldogult Eagle Premierbe is belerakták, mert az meg a Renault 25 amerikai testvére, szedán formátumban. A forma pedig nem azt mondom hogy szívdobogtató, de mindörökké futurisztikus marad (mint a Vector W8 vagy a Countach).

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 12:54:15

@kéne 1 nick: Csak ahhoz szeretnék hozzászólni, hogy azért használja a VIN számot, mert a Deloreanekkel kapcsolatban mi is mindig ezt használjuk és nem az alvázszám kifejezést.

(Az F7 meg nem mindig indít ám helyesírás-ellenőrzőt. :) )

Tigrincs82 2011.06.17. 13:02:43

Én közel 3 éve élek itt (Dublin), és a nők nem jók... Ha jó nőt látsz, akkor az 85%ban lengyel... De ez más lapra tartozik. Nekem nagyon nagy kedvencem a DeLorean, sajnos a találkozóra a meló miatt nem jutottam fel. Ha már DeLorean-om nem lehet, egy ilyet szerzek magamnak: www.flashrods.com/frs/Time_Machine_Hard_Drive.html
A Belfast Transport Museum tényleg megérdemelne egy külön post-ot. Jártam ott, akkor amikor még a Titanic rész nem volt nyitva.

SomeSeed 2011.06.17. 13:07:54

@Sidaries: Azért abban egyetérthetünk, hogy az ember önmagával szembeni igényessége határozza meg, hogy mennyire ír-fogalmaz helyesen. Újságírónál pedig kötelező elvárás lenne a megfelelő szóhasználat, stilisztika, nyelvtan. Nem kritika, vagy b@szogatás, csupán vélemény.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.06.17. 13:10:08

@SomeSeed: Igazad van. Ezért is nem szóltam hozzá ahhoz a részhez.

kéne 1 nick 2011.06.17. 13:20:08

@Sidaries:
Ja, csak én nem a sznobokról beszéltem, hanem a magyar szaknyelvről.

Mondj egy olyan ma használt szövegszerkesztőt, amelyikben nem az F7 indítja a helyesírás-ellenőrzőt.

Bambano 2011.06.17. 13:28:03

úgy emlékszem, azt a p-000062-es DeLo-t én láttam közelről, még az is lehet, hogy ültem benne... szép autó, de csak mint old timer

karlmann 2011.06.17. 13:38:57

@jarics:

Ezen annyit pontosítsunk, hogy Chapman a DeLorean kocsik futóművének kifejlesztéséért kapott 15 millió USD-t, amit az adócsalás után, neki be kellett volna perkálni állambácsinak. Viszont ennek a 15 millernek furcsa mód lába kélt, aztán Chapman elindult repülővel Párizsból Angliába, de a gépre csak felszállni látták, leszállni már nem. Azután, másnap reggel Hazel Chapman bejelentette, hogy élete párja meghalt, amit egy halottkém is megerősített. Aztán Chapman-t néhány nap múlva eltemették, úgy hogy csak a felesége és még vagy 5 ember volt ott.

Két hét múlva John De Lorean lebukott a reptéren, a táskájában pár kiló kokain volt csak. Ő azt vallotta, hogy a drogért kapott pénzből a cégét akarta megmenteni. A DEA nyomozott az ügyben és ők később nem hivatalosan többször is kijelentették, hogy Chapman nem halt meg, hanem egy plasztikai műtét elvégeztetése után a 15 millerből éldegél valahol Dél-Amerikában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.17. 13:41:06

Respect! Jó kis buli lehetett :)

bopat 2011.06.17. 13:42:50

@karlmann: Ezek az infók honnan vannak?

Hurri Kán 2011.06.17. 14:02:53

Nem tudom, ez a DeLorean nekem nem tetszik, ellenben van benne valami ami taszít... Ettől függetlenül le a kalappal a bolondos tulajok előtt és remélem még sokáig fogják használni ezeket a vasakat :)

GGG77 2011.06.17. 14:04:42

Pillanatig nem tagadom, hogy jó részt a film miatt, de nagyon kéne egy ilyen.

Koncz_János 2011.06.17. 14:30:21

Na, drágáim, megjöttem. A váltókínálat TERMÉSZETESEN automata és kézi változatból állt, javítottam, köszi az észrevételeket. A VIN-számot nem javítom, nem nagy baj, ugye?

Az ír csajok szeritnem igenis szexik a kis iskolás miniszoknyájukban, a sok szeplőjükkel, de persze ezek csak futó benyomások, aki több időt tölt ott, nyilván reálisabb képet tud alkotni. Az USÁ-ban is rengeteg jó nő van egyébként, de erről majd máskor, egy másik posztban. :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.17. 14:45:49

@Typ3: Nehogy azt hidd... Hónapok óta az a legnagyobb problémám, hogy nem tudom egy-egy alkalommal eldönteni, melyik gyönyörű ÉS barátságos csajhoz menjek oda egy bulin... A bőség zavara.

dennisthemenace 2011.06.17. 14:49:14

@Typ3: Én meg éveket. Nyitott szemmel kellene jarni... de ha neked jobban bejonnek a nagyarcú magyar libák, hát lelked rajta.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.17. 14:49:46

@Typ3: Talán legközelebb ne a travellerek közé menj ki egy-egy hónapra ;)

Hurri Kán 2011.06.17. 14:51:28

@KuKori:
Én elvagyok a zitthoni kínálattal :DDD

Közbe' rájöttem, honnan eza beteges Renault-imádatod: így legalább látsz közelről pinát :DDD

közösperonos átszállás 2011.06.17. 14:53:45

@SomeSeed: van "1-2 éves sláger" Alfa, de hogy a GTV6 az lenne? Hátööö. Szóval nem, annak is szép kultusza van 30 év elteltével is.

Csak az a fránya rozsda ne lenne...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.17. 14:55:28

@gyvy: :DDD Így van, és a vicc benne hogy mindenkinek mutogathatom az utcán a nagy puncit elöl, anélkül, hogy közszemérem sértést követnék el :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.17. 15:02:41

Egyébként milyen jól látni a markáns különbséget Észak-Írország (avagy az Egyesült Királyság része) és az Ír Köztársaság között már a képeken is. (bár lehet, hogy ez csak nekem tűnik fel, lévén itt élek egy ideje...)

dennisthemenace 2011.06.17. 15:04:58

@KuKori: Írjál gypsies-t,mert nem érti..DDDDDDDDDDDDDDD

Hurri Kán 2011.06.17. 15:08:06

@KuKori:
Közszemérem sértés.... Akinek nem tetszik, nem nézi :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.17. 15:10:24

Amúgy lehet, hogy páran megharagszanak, de nekem tetszett (képen) a piros DeLorean :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.17. 15:14:53

@dennisthemenace: Nem jó, mert akkor az otthoni romákat kezdené el keresni :D Az itteniek ugye meg nem pirítottak (és talán nem annyira büdösek - tudod, a vicc is így szól: Miért büdösek a cigányok? Hogy a vakok is utálhassák őket! :D), bár minden egyéb stimmel. Lopnak, hazudoznak, verekednek, az öltözködésük is hasonló, a munkához, iskolához való hozzáállásuk pedig tökéletesen megegyezik.

Bár ezt nem neked kéne írnom, hiszen te is tudod :)

karlmann 2011.06.17. 15:17:34

@bopat:

Sokfelől, de magyarul is megjelent Dávid Sándor egyik könyvében, ha jól emlékszem a "Halottak szabadságon" című kis opuszban. Azt hiszem 1987-ben adták ki. A maga korában elég nagy port vert fel az ügy. Sokak szerint nem véletlen az sem, hogy a következő év elején az évadnyitó Brazil futamon nem véletlenül tűn fel Hazel Chapman, aki a verseny előtt több mint egy hónapig utazgatott Brazíliában. Tegyük hozzá, a hölgy akkor már vagy 5 éve nem volt F1-es versenyen.

red87 2011.06.17. 16:14:35

@SomeSeed:
nemnem, világos, érthető :) de ez itt abszolút a kinek-mi :) engem nem taszít semmilyen formában az, ha valami nem különleges, kivéve a szélsőséges eseteket. ezt jól példázza, hogy régi swiftem van, és szeretem, pedig alapesetben kevés szürke egerebb autó van, de pici hozzányúlással adhat olyat, amit kevés mai autó 15 millión innen: az élményt, hogy része vagy a vezetésnek, nem pedig csak egy, az elektronika hullámain tovalökdösött húsdarab...
szóval részemről a slágerek értékét nem rontja az, ha sokan szeretik, ha egyszer tényleg jó... (Fluorhomi, meg a mizuszarja nem értendő ide, attól hányok én is :)
lényeg a lényegben, értem akkor, a forma a nagy szerelem a legtöbb DeLorean fannál:)

Rocko- 2011.06.17. 17:11:27

@kéne 1 nick: "
"épít ... repülőgép-alkatrészeket"
Én meg majd megtanulok helyetted magyarul"
ezzel mi is a gond?

kéne 1 nick 2011.06.17. 17:45:41

@Rocko-:
Az, hogy az alkatrészeket nem építik.
Gyártják, esetleg összeállítják vagy összeszerelik.

kéne 1 nick 2011.06.17. 17:48:50

@Koncz_János:
De, nagy baj.

@danesdzsu2:
Szövegszerkesztőről (word processor) beszéltem, nem jegyzetelőprogramról (text editor).

Koncz_János 2011.06.17. 18:12:53

@kéne 1 nick:
Ott voltam, láttam, ezeket az elemeket bizony építik, rétegről rétegre.

Koncz_János 2011.06.17. 18:13:57

@kéne 1 nick:
Ha nagy baj, akkor is úgy marad, érti itt mindenki, így is használják sokan. És akkor én mára be is fejeztem a nyelvészkedést.

foolproof 2011.06.17. 18:15:39

Ebből a sok inoxbúl csak 1 dolog hiányzik: a V8 bugyborék. Amúgy DeLorean FTW!

Beenthere 2011.06.17. 19:15:42

Attól függetlenül, hogy azok a lányok milyenek, olyan szó a magyarban, szexiek nincs. Kérlek javítsd, valaki már korábban is írta de nem reagáltál rá. A cikk jó volt, sok sikert! T

danesdzsu2 2011.06.17. 19:20:23

@kéne 1 nick: Jegyzetelőprogram???:D Na jó, majomkodj másnak:D

Érdekes 2011.06.17. 19:42:13

@farönk: Igen...tudod, minden ember más.És nem kéne idekeverni a 12 éves kor alatti bullshitgenerátorral lőtt hülyeségedet, azzal, h valaki konzervatív,megrögzött,begyöpösödött stb.Igen, 20 év múlva más fog tetszeni, mert nem vagyok begyöpösödött maki :) de most ez tetszik, 1990ben más tetszett, 95ben is, és mindig az progresszívebb, fantáziát igénylő formák...Az, h valaki nem tud elvonatkoztatni egy 30 évvel ezelőtti formától, az nem az én bajom..aki meg egy 50évestől, az megint nem az enyém :D anno gondolom egy lovaskocsi is futurisztikus látvány volt...De mégiscsak, érdekes lenne, ha valaki még mindig ezt bizonygatná :D vagy egy tricikli :D Szerinted egy jaguar cx75 akkor az mi?Vagy bmw i8?veterán? :D nyilván 30 éve jóval futurisztikusabb volt, mint egy trabant és jóval időt állóbb..de nem örökké, főleg ú. h a futurisztikus forma évente változik kb.

Magyar[HUN] 2011.06.17. 21:08:14

Csodálatos cikk! Egy DeLorean mindig is benne volt a top5-ben nálam.
Az viszont,ahogy itt egy-két kommentelő viselkedik...szánalmas...

waffen55 2011.06.18. 16:16:11

Srácok! A kommentek verik a cikket is! Már 2x kellett visszamásznom a székemre! :DDDD

Hány év volt az átrozsdásodási garancia?
:P

rekord68 2011.06.18. 20:39:46

Annyi észrevételt tennék, hogy a rozsdamentes lemezek nem polírozva vannak mint ahogy azt egy kommentben olvastam, hanem szálrahúzva. (Mindíg egy irányba csiszolva.) Aki reszelt kalapácsot szakmunkásképzés keretein belűl, az talán érti.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.18. 22:28:41

Hm. Fogalmazzunk úgy, hogy a hiba biztos az én készülékemben van.

Koncz_János 2011.06.20. 09:34:06

@malenykij polgar:

Nincs?
Na, akkor ragozzunk:

én szexi vagyok
te szexi vagy
ő szexi
mi szexiek vagyunk
ti szexiek vagytok
ők szexiek

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.20. 10:58:36

@Koncz_János: Köszönöm a mükedvelö nyelvtanórát, még ha nem is én vagyok a címzett :)

hdnctrl 2011.06.21. 11:46:05

Jani, kevered a származásra utaló melléknevek ragozásával:

én pesti vagyok
te pesti vagy
ő pesti
mi pestiek vagyunk
ti pestiek vagytok
ők pestiek

De:
én szexi vagyok
te szexi vagy
ő szexi
mi szexik vagyunk
ti szexik vagytok
ők szexik

Na mindegy, te írtad a cikket, a te jogod, hogy beletedd a helyesírási hibákat.

Egyébként hétfő 04:00 körül értünk vissza Belfastból az új szerzeménnyel, ami egy automata váltós DMC-12, majd lesz az útról cikk (ha nem is a totalcaron, de a saját oldalamon biztos, a linket megalálja, aki nyitott szemmel olvas, és a megfelelő helyre kattint).

Nekem a kommentek annyira nem vágták ki a biztosítékot, mint általában.

Az út alatt egyébként érdekes jelenséggel találkoztam: ezt az autót szinte mindenki szereti, és senki sem irigykedik rá.

A kérdések persze jöttek:

- Hol a fluxuskondenzátor?
- Tegnap fogják beleszerelni.
- ?????

Ha nem érti a viccet, akkor minek kérdez hülyeséget? :)

SomeSeed 2011.06.24. 11:01:58

@scuynat: Úgy-úgy a ragozással, ahogy mondod.

Azért linket dobjál már be a magamfajta nyomik kedvéért bitte. :))

hdnctrl 2011.07.05. 10:43:41

@SomeSeed:

delorean.blog.hu/

úgyszintén blog.hu, úgyhogy remélem, belefér a reklám.
süti beállítások módosítása