Vágytál rá? Féltél tőle?

  2011. május 07. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

A cikk három főszereplője korosodó, de sokak által nagyra becsült autó. A kilencvenes évek elején-közepén gyártott nagykocsik között még találni olyan szép példányokat, amik megdobogtatják sokunk szívét. Javítsuk meg őket együtt!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr802884354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.05.07. 12:18:45

@gyvy: hát nézd, németországban élnek törökök. én erre nem bíznék. :)
azzal egyetértek, hogy gányolást javítani gáz, csak belefutni / nem beelfutni bárhol lehet.

Hurri Kán 2011.05.07. 12:20:03

@BOSCHtechnikus:
Lehet, hogy az vagyok, lévén szolgáltatóként is igyekszem ügyfeleimnek a maximumot nyújtani.
Azért érdekelt egyébként ennyire a dolog, mert A Omegám volt, annak a C20NE motorja egy legendásan megbízható és jól sikerült konstrukció ugye, B Omega vétel van tervbe véve, azt tudom, hogy abban is volt kétszelepes négyhengeres motor, de ezek szerint nem az, ami az A-ban is volt.
Ha ez kukacoskodás, akkor kukacos vagyok.

Borogy 2011.05.07. 12:20:37

Aki regen nem tudta megengedni az alomautojat annak angliaba kellenne ellatogatnia.
A surun valtozo es eros draga torvenyek es jogszabalyok miatt nagyon olcson hozza lehet jutni regi draga nagy autokhoz.

Nem egyszer lattam balna mercit es 7es BMW-ket 500.000 Ft alatti GBP (font) aron.

Hurri Kán 2011.05.07. 12:24:53

@Rocko-:
Nem tőlük kell kint sem autót venni :)
Hogy kicsit világosabb legyen a kép: előző kocsimat is onnan hoztam, 145.000 kilométerig megvolt a vezetett szervízkönyv, utána egy ismerősömé volt, (kint) tőle vettem. Nyilván, egy 14 éves autón van javítani való, de nem találkoztam benne sehol nem odaillő, sufnituning megoldásokkal.
Jó, pl. benzintankot is cserélnem kellett, 16 éves korára az autónak benne van, hogy kilyukad. De nem álltam neki megfoltoztatni, mint azt sokan tennék, hanem csere. Na ez az, amit itthon pl. kevesen csinálnak meg, megragasszuk jó lesz az, nem baj, ha esetleg 1 hónap múlva máshol kezd el folyni.

Hurri Kán 2011.05.07. 12:26:40

@BOSCHtechnikus:
Émmeg azt hittem, komoly. Viccnek durva lett volna :)

longbasse34 2011.05.07. 12:28:40

Bízom benne, h írható a jellegmező, de én sajnos ehhez már kevés vagyok. Ti tudtok chippet írni?

Dr Smit Plagius 2011.05.07. 12:31:25

én nemrég vettem egy 95ös évjáratú vászontetős saabot kemény 550 gbpért, úgy megy, mint az álom!
a kasznija ütött - kopott, de a mechanikus részekre odafigyeltek az előző tulajok!
és amikor süt a nap, hátratolom a tetőt és suhanok...

h4z4rd 2011.05.07. 12:33:03

@BOSCHtechnikus:
Köszönöm, újra egy remek cikk. Meglehetősen hasznosak az info-morzsáid, úgyhogy kérlek, tanulj meg gyorsabban gépelni, hogy több cikked jelenhessen meg.
Amúgy nem feltétlenül baj, ha első olvasatra nem érti a pórnép; legfeljebb guglizunk kicsit.

Kiváncsi vagyok, az alábbiakra tudod-e a megfejtést így visszakézből:
-beszereztünk egy E Rekordot motor-donornak. Lábon jött a műhelyig. Bontás és némi tisztogatás után a következő a konstelláció:
adott egy motor, megszakítós gyújtással, amire egy hengerenkénti befecskendezős hengerfejet (L-jetronic) építettek rá; -jeladó viszont nincs egy darab se rajta.

Az eddigi konzíliumok egybehangzó véleménye az, hogy ez így nem működhetett...

Ötleteidet és persze a többi kartács ötleteit is előre köszönöm.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 12:34:23

@longbasse34: Nem, Isten őrizz! Ehhez nem éetek, csak olvastam róla itt-ott. Kicsit értetlenül állok előtte, hogy hozzákezdtél háttér nélkül. Tehát, a chiptuningon most a vezérlő elektronikában kicserélt írható eprom-ot érted, vagy valami tuningboxot? Ha utóbbi, tépjed ki belőle könyörgöm!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 12:36:34

@h4z4rd: Nincs előttem, de talán a karosszérián felejtették a MAP szenzort?!

longbasse34 2011.05.07. 12:40:52

:) Természetesen az epromokat cseréltem ki a vezérlőben amit egy német szaki írt meg a típusszámok alapján. Hétfőn délután benézek hozzátok, az a biztos.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 12:43:27

@longbasse34: Huh. Már bocs a kérdésért, de ez nem volt nekem elsőre egyértelmű.

Rocko- 2011.05.07. 12:44:51

@gyvy: hát igen, de ehhez meg köll a mentalitás is.

h4z4rd 2011.05.07. 12:47:48

@BOSCHtechnikus: Izé... nem. :)
Még helye sincs jeladónak. Ez eredetileg egy 2.0-ás, karburátoros motor volt, a kollégám 'ügyessége', hogy pont ezt vette meg. Növelné ugyanis a hubraumot a kis 1.1-es GT-jében.

Erős késztetést érzünk, hogy megfejtsük az ügyet, mielőtt bekanalazzuk a kis kupéba...

Létezik, hogy az elosztóról lejövő egyszem drót (primer kör) adja az ütemet a computernek, ezáltal egyszerre működik a négy injektor -amiből következne, hogy a jóelőre belocsolt benzin csak a szívószelep nyitásakor jut be az égéstérbe?
Ez hülyén hangzik, de ez volt a pont, ahol én feltettem a kezem.

Hurri Kán 2011.05.07. 12:52:12

@Rocko-:
Meg némi aprópénz is... Mondjuk autót is mindig úgy vettem, hogy -extrém esetet leszámítva, pl. átmegy rajta egy harckocsi- ha bármi baja van, max. a következő havi bevételemből meg tudjam csinálni... Na de ez már OFF, pedig ez is megérne egy misét, de messzire vezetne.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 12:54:02

@h4z4rd: Persze! Ezek a rendszerek még nem szekvenciálisak.

SquareWire 2011.05.07. 12:54:38

@Borogy: Azok nem a jogszabályok/törvények miatt ilyen olcsók, hanem egyszerűen csak piszok drága rájuk a biztosítás, amit a fiatalabb ruppótlanok nem tudnak megfizetni, az idősebbek pedig nem vesznek olyan öreg autót, kivétel persze ha szerelemből vásárol, de nem jellemző.

Schütii 2011.05.07. 12:56:16

@BOSCHtechnikus:
" köszönöm, hogy kulturáltan leírtad a véleményed"

kérlek, nagyrészt ez annak is volt betudható hogy nem akartam vitatkozni veled. (Mert nincs miért.)

Üdv.

h4z4rd 2011.05.07. 12:58:54

@gyvy: OK, egyéb esetben megelégednék én is ezzel a válasszal, a jelen helyzetben azonban nem a boldoggá avatás az áhított cél, hanem az elme diadala a 'természet' által kreált anomáliák fölött. ;)

Hurri Kán 2011.05.07. 13:00:54

@h4z4rd:
Értem én :)

Ezek tényleg érdekes dolgok, hogy így-úgy összeépített rendszerek működnek annak ellenére, hogy elvileg nem lenne nekik szabad...

fzr1000 2011.05.07. 13:06:13

@Schütii:
"de sajnos okosabbak nem leszünk tőle"
Én pl nem tudtam hogy az elektronikusan vezérelt adagolóknál mi alapján történik a befecskendezett üza.mennyiség meghatározása. Persze ez az én hibám, nyilván illett volna.
Nem,nem gondoltam volna hogy a fordulatszám jeladó csatlakozójának a kontakthibája okozhat ilyen jelenséget is.
Persze már megint én vagyok a hibás.

crazyfish 2011.05.07. 13:27:54

@BOSCHtechnikus:
??Légyszi ne rejtvénybe...:)))ez cím?...

crazyfish 2011.05.07. 13:39:32

Ok...meg van...nagyon szép merci...
de ez nem a 1991es modell...
Azok hogy váltak be?...

önkéntes rendőr 2011.05.07. 14:05:59

Furcsa olvasni ezt a sok gyűkölködő, irigy "magyaros" kommentet.
Ezek ostoba íróinak kívánok sok szép feledhetetlen órát pl. egy porsehungáriás márkaszervízben, ahol levetkőztetik még a gatyájából is, majd a végén javasolják, hogy vegyen egy új tragacsot....

Amúgy gratula a cikkhez, és a mai kor beteg autóinak orvoslásához!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 14:11:01

@MalterKoma: A kacsa is tátott szájjal figyeli.
@önkéntes rendőr: Gyűlölködés nem volt, csak ellenvélemény. Szerintem ez belefér.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 14:13:27

@crazyfish: Ha a bálnára gondolsz, kevés a tapasztalatom. Általában annyit tudok minden autóról, hogy előre megy, hátra pedig tolat. Ha rossz, akkor pedig meg kell javítani.

cso zsi 2011.05.07. 14:24:43

Ha ilyen autószerelő látta volna 5 éve 100-as szivart, akkor lassan veteránvizsgás lehetne. Így bontóba került. Az eladhatósági árának a többszörösét vitték el magukat autószerelőnek nevező kóklerek.

JackTowards 2011.05.07. 15:11:28

Jók ezek a cikkek, köszönjük szépen!

crazyfish 2011.05.07. 15:20:12

@BOSCHtechnikus: Asszem 1990-91 volt karosszéria váltás és nekem nagyon tetszett...olyan masszív kocsit régen láttam az ajtaján szörfözni lehetett volna..:))..talán most a crysler 300c ami hasonlatos hozzá...
A 6000cm3 atom, faszom csatahajó...:)))

Hurri Kán 2011.05.07. 15:22:26

@crazyfish:
Ez így van, csak sajnos tartósságra elmarad a W126-os mögött...
Ha megnézed a németországi használt árakat, azok bizony elég beszédesek...

mükkemakk 2011.05.07. 15:27:06

Remek cikk, még ilyeneket és részletes leírással is, ha időd engedi.

mannasuurimo taikinakokkare keitto 2011.05.07. 15:38:53

hatalmas öröm a halandónak egy ilyen expert szerelő :)

encore 2011.05.07. 17:07:58

Minden tiszteletem a Bosch szakembereknek, de előfordul több autónál olyan is hogy csak érintkezési hiba pl:párásodás miatt lép fel, a kábelkötegek csatlakozásainál.
Ez nem nagy hiba de a márkaszervízekben kicseréltetnék a hozzá nem értő szerelők amit a rácsatlakozott gépük kiír a képernyőre.
Azért nekem nem mindegy mennyit fizetek.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 17:25:15

@encore: Fontos, hogy ha találsz egy szervizet/szakembert akiben bízol,ragaszkodj hozzá. Azt azonban tudni kell, hogy ő is, én is, és bárki ebben a szakmában mellényúl néha. A lényeg innentől kezdve a tisztesség.

vérengző kismalac 2011.05.07. 17:30:34

Aki ilyen bontószökevénnyekkel rohangál, annak egy ilyen technikust kell ültetni a csomagtartóba, ellenkező esetben a szomszéd faluig sem jut el. :)

STi-2009 2011.05.07. 18:04:29

@BOSCHtechnikus:
Az autókról is csinálhatnál néha képet, rendszám nélkül persze...

Schütii 2011.05.07. 18:08:03

@fzr1000: ezeket most már tudod, vagyis olvastál róla valamit, de érdemben mire tudod használni ezt a tudást, mindenféle spec. műszer nélkül? Ne mondd hogy mostmár nyugodtan nekiállnál egy dízel BMW-nek megjavítani.

Schütii 2011.05.07. 18:11:41

@vérengző kismalac: Aki pedig nem ilyen "bontószökevényekkel" jár, annak elég egy táska 20 ropis és egy kitűnő szakember telefonszáma, ellenkező esetben a garázsból sem tud kiállni.

gascan 2011.05.07. 18:24:31

@Schütii: Hogyan kéne szerinted mûszerek nélkül autót javítani?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 19:31:59

@STi-2009: Végülis ennél a cikknél lehetett volna, de azért nem tartottam fontosnak, mert látunk ilyeneket még bőven az utcán is. Én nem tudok úgy elmenni egy szép e34 mellett, hogy ne bámuljam meg. Igazából a 95-ig gyártott összes BMW-be szerelmes vagyok. Cápák, e30, e34...wunderschön

encore 2011.05.07. 19:42:55

@BOSCHtechnikus: Értem én amit írsz.
Én az autó márkaszervízekre céloztam, nem a Bosch (márka)szervízekre, szakembereire, veletek nincs rossz tapasztalatom sőt jó problémafeltárók/ megoldók vagytok szerintem, ellentétben velük.
Én szerelői és munkafelvevői tapasztalataimról beszélek, nem csak ügyféltapasztalatokról.
Fiat-Alfa-Lancia,Renault,Nissan, föleg ezekben dolgoztam régebben,de javítottam autót másokat is (nem úgy mint villamossági szakember, csak mint autószerelő) most teljesen más profil a főállásom, de elvétve inkább már csak barátoknak segítek, javítok.
Ettől függetlenül van valamennyi autóvillamossági ismereteim is, mondjuk a hiba forrásig általában eljutottam eddig számítógép nélkül is, bármi villamossági gondom volt. Igaz ezek főleg érintkezési problémák voltak, érdekes módon.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 19:48:44

@encore: Értem, csak azt akartam mondani, hogy mindegy milyen szerviz, a lényeg, hogy meg legyen a bizalom.

Harkov 2011.05.07. 20:32:19

Nagyon jó a cikk köszönöm szépen!Magam is autószerelőnek tanultam de már 10 éve nem vagyok a szakmában.Úgyhogy a szöveg megértse okozott egy kis fejtörést pedig ilyesmi autókat is javítottam akkortájt.
Ha ilyen tanárom lett volna még mindig szerelő lennék....

Virago_1000 2011.05.07. 20:46:42

@BOSCHtechnikus: Koszonjuk a cikkeidet, sokkal jobb olvasni oket, mint egynemely TC-s ujsagiroet.

encore 2011.05.07. 21:02:44

Azért vicc hogy egyre több szerelő nem dolgozik már a szakmában legalábbis idehaza, (én a hozzáértőkre gondolok) szóval ennyire vannak megbecsülve.
Ezért hagytam én is abba, persze meg mert továbbtanultam azért is, de az előbbiből következik valamelyest az utóbbi is.
Aki átveri a jónépet és ha az rájön, elhiresztelheti hogy mit művelt, oda a bizalom.
Bár az meg is érdemli.
Nekem is mondta a vezetőség mikor munkafelvevő voltam hogy jó lesz az úgy.
Eleinte belementem mert kellett a munkahely, de hányingerem volt tőlük, engem sem becsültek. Meg volt olyan hogy jött vissza az ügyfél nagy fejjel, belém akadt mert én voltam épp akkor épp ott pedig nem én kókányoltam össze a járgányát hanem egy nagyokos, aztán bemutattam nekik.
Én nem adtam a nevem az piti csalásaikhoz, a szánalmas lehúzásaikhoz, a szöveghez hogy szabadrablás van, a cég érdeke meg ilyenek.
Én ilyenekből nem akartam profitálni.
Ezért sír rí sok márkakereskedő, és azt mondja legszívesebben kilépne az újautókereskedelemből. Nagy részüktől elvonultak az ügyfelek, olyanok is akik visszajárók lennének még most is.
Az az ügyfél aki kicsit is odafigyel hol vesz autót egy kicsit utánajár tudja melyik milyen banda, mennyit változott az idők során, hova fújta a szél,jobb vagy még rosszabb lett-e.

abc 2011.05.07. 21:04:54

20 éves roncsoknak a roncstelepen a helye nem a szerelőnél.
Életveszélyesek.

hiheto 2011.05.07. 21:08:34

@abc: Köszönjük Emese!

abc 2011.05.07. 21:13:37

@hiheto: Szívesen.
Aki egy közepes TV árából autót vesz csak azért mert ifjú korában jónak számított, hajrá, végülis a bontoknak és a szervizeknek is élniük kell valamiből.

papa33 2011.05.07. 21:21:20

Nem vágytam olyan technikára, amit a márkaszerviz sem tud javítani/drága aránytalanul.
Legalábbis ami engem illet.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.07. 21:28:36

@Harkov: @Virago_1000: Kösz!
@abc: Ez prvokációnak jó, véleménynek vicces. Elég sok olyan új autó fut az utakon, amiről azt gondolnám, hogy tusfürdő mellé adták ajándékba.

FeroxX 2011.05.07. 21:41:25

nekem nincs is autóm, de szerintem fasza írás, érdekes olvasni [tényleg érdekesebb, mint a sok autoteszt, azokat úgyis csak a képekért nézem többnyire :D], hogy mi minden miként baszódhat el egy autón :) ha meg reklám is most istenem, az legyen a konkurencia baja, hogy nem nyomnak ilyen jó írásokat :)

h4z4rd 2011.05.07. 22:21:47

@abc: és igen, kitermelődőben van az ideális fogyasztó (de)generációja!
Íme egy kikezdhetetlen hitű példány.

Édes istenem, dehülyevagy.

Rocko- 2011.05.07. 22:30:47

@abc: anyádat fejbelőtted 21 évesen, vagy kibasztad a sarokra strihelni?

_krampampuli_ 2011.05.07. 22:40:30

Ez az "átsaruzva" megoldás nagyon magyar, kertalatti módszer...
Nem vagyok szervizes, de még én is érintkező- és tömítéscserével szoktam az ilyet javítani, és az eredeti csatlakozó még maradhat is...

AFpol 2011.05.07. 23:08:14

Nagyon jó cikk! Nem túl bonyolult, de megfelelő technikai tartalommal. Ilyen cikkeket naponta tudnék olvasni. Szerintem utastéri elektronika témában is lenne pár dolog, amiről szivesen olvasnának a hozzám hasonlók.

gabb.ana 2011.05.07. 23:42:32

Tanácsot kérek.

'97-es 1.4-es benzines Citroen ZX-em fogyasztása hirtelen a szokásos 7.5 L helyett ketto literrel tobb lett.
Merre keressem a hibát?
Karburátor? Azt otthon hogyan szerelem?

Koszonom a segítséget.

Zoli

viaveritas@centrum.sk

zéró tolerancia 2011.05.08. 00:03:15

@Schütii: ma nagyon +ív voltál az ülést ezennel lezárom :D

fzr1000 2011.05.08. 00:21:08

@abc: Így van.
Azoknak az agyongányolt széttaposott szakadékoknak amiknek már nincs aljuk és a futóművet is a hosszú megszokás tartja össze,valamint a főtengelyük már csak a csodának köszönhetően fordul át,azok valóban oda valók.
De amik a koruk ellenére jó állapotban vannak azoknak még sokáig ott a helyük az utakon.(mondom ezt úgy,hogy az itthoni géppark már túl van a második x-en és telne fiatalabbakra ha akarnám)

JmOS 2011.05.08. 00:26:52

Köszönjük a cikket, nagyon érdekes olvasmány!

BMW-s körökben megoszlanak a vélemények az általad említett "tűmozgás-érzékelő" vagy ahogy én ismerem " tűlöket-jeladó"-ról. Érdekelne a véleményed: vajon mennyire szól bele a teljesítménybe? Egyesek szerint nagyon, mások szerinte nem érzékelhetően.
Nekem is E34, de M21 tehát egyel korábbi TD BMW-m van. Nincs benne jeladó, mert a vezeték leszakadt, bontottan évek óta nem kapok, újonnan pedig csak a későbbi tds-ét lehet emberi áron beszerezni.
A motor 2000-es fordulat fölött erőtlen, elforog, de nincs értelme pörgetni. Okozhatja ezt csupán a jeladó hiánya?

Egyébként keveset fogyaszt, nem füstöl, és 2000-ig minden "elvégez" amit kell, tehát nagyon elégedett vagyok vele immár 4 éve. Csupán a kíváncsiság miatt érdekelne (és talán ha megérné akkor utánajárnék nem lehet-e valahogy összeházasítani a régi és a -beszerezhető- új jeladót).

fzr1000 2011.05.08. 00:36:08

@Schütii:
Amihez elég egy multiméter annak eddig is nekiálltam.Én ezekből az írásokból megtudtam (főleg az érdi szakemberek bődületes anyaggal rendelkező weboldaláról)hogy hogyan dolgoznak,mit is csinálnak.Én úgy érzem hogy ettől okosabb lettem és jóval nagyobb bizalommal fordultam hozzájuk(mert ettől még nem lettem szakember)amikor szükség volt rá.
Előtte voltam máshol is: most nincs semmi a tárolójába,nyócezer lesz.Asztán akkor hozd legközelebb ha szarakodik aszt megnézzük.

IPversion6 2011.05.08. 01:52:08

Kiraly cikk!

Szerintem nagyon is lehet belole tanulni.
Az mar igaz hogy egy lapos elem egy izzoval nem eleg a javitashoz. Minimum egy multimeter, nemi elektronikai tapasztalattal.

En multkor a youtube-on neztem meg, hogy hogyan kell befecskendezot takaritani. Kb a 20.-dik videonal ratalaltam arra, ami hazilag kivitelezheto megoldasnak tunt. Most fel literrel kevesebbet eszik a verda.(Nissan Primera)

@belepofazok: Na igen nalam is ez volt. Eltort a turbocso a regi automon es olyan lomha volt mint a halal.(Mondeo TDDI) Persze sikerult megtalalni a hibat, mert en kerestem es raertem. Ezenkivul nem kellett kiperkalni egy taliga lovet, hogy megmondjak mi a palya a geppel.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.08. 09:54:38

@_krampampuli_: Azt az eredeti csatlakozót nem valószínű, hogy megjavítottad volna. Új sarukat kapott zsugorcsővel, plusz rajta a védő gumiharang. Mi baja lehet?
@gabb.ana: Lehetetlen ezt így megválaszolni.
@JmOS: Szerintem fontos, mert nem kap információt a motorvezérlő a valós befecskendezés kezdetről, így vészüzemben működik behelyettesítő értékkel.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.08. 09:56:56

@JmOS: Azért nézni kéne egy töltőnyomást is.

DrSzoke 2011.05.08. 11:36:13

@BOSCHtechnikus:
Nagyon jo duma,es igaz.
A kommentekbol ugy gondolom sokan beszivtak 1-1 regi autoval es abbol itelnek.Nem kene pedig.Csaladban 3 oreg Audi van,88 coupe quattro,C3 sullykilincses 100-as szinten 88-bol es egy elso szerias C4 2.8.Barmelyikkel barmikor elindulnek barhova,anelkul hogy egy pillanatra is ketelkednek abban hogy oda es visszaerek vele.Az 5h 100-as raadasul hihetelen keves benzinnel beeri amennyiben jol be van love.

JmOS 2011.05.08. 11:49:05

@BOSCHtechnikus: Az ötlet jó, köszönöm!
Inkább map szenzor lesz az. A töltőnyomásnak legutóbb 0,8-at mértek, ami nagyjából annyi amennyinek lennie kell. Viszont a teljesítmény messze alatta van szerintem az ugyanilyen szívóénak :)

Tarkin kormányzó 2011.05.08. 11:53:23

ejj ezek a rohadvány TDS-ek... a cikk alapján se gondolja senki, hogy ilyen könnyű őket kipofozni! messzire kerülendő, csak a baj van velük. mellesleg anno én a sajátommal végigjártam a fél országot és végül kiderült: csak a 5er Kft tudja őket rendesen beállítani. ugyanitt oldották meg a másik nagy gondot is, az automata rázását overdrive fokozatban.
komolyan mondom, aki diesel bmw-t vesz, a leggazdagabb ember a bolygón. arról nem is beszélve, hogy ezek alatt többet kell feküdni, mint közlekedni velük.

Anettka Lovagja 2011.05.08. 12:13:04

@BOSCHtechnikus: Bandi bácsi max. a fejét vakarná a mai agyonkompjuterezett szemetektol, azt hiszem...

_krampampuli_ 2011.05.08. 12:13:25

@BOSCHtechnikus:
Csak annyi a gond, hogy nem vízmentes, illetve hogy lecsúszhatnak a saruk.
Hozzáteszem, hogy a tömítés átszúrása sem garancia a további vízmentességre...

Olyan szempontból szerencsés helyzetben vagyok, hogy vannak ilyen érintkezőim, tömítéseim.
Tapasztalatom alapján a legtöbb szervizben még csak célszerszám sincs az efféle érintkezők csatiból való korrekt kiszereléséhez... :(

Rocko- 2011.05.08. 12:15:18

@DrSzoke: lehetek a szomszédod? :D

DrSzoke 2011.05.08. 12:22:47

@Rocko-:
Csak 24 orat kell repulnod es mar itt is vagy....

Rocko- 2011.05.08. 12:34:09

@DrSzoke: új világ? belefér. :)

DrSzoke 2011.05.08. 12:51:03

@Rocko-:
Ja,uj.Zeland.Elmult 5 eve hogy itt nyomom.
Amugy beletelt egy idobe mire osszeszedtem az otthon megszokott kedvenc kocsijaimat. Nagy a japan domping, 90%.Tudom,most majd jon jopar anyazos komment,de nem tudom megszeretni oket,pedig volt az elejen sok, hondatol a subaruig.45 evesen mar nyugos az ember es foldhozragadt.

Rocko- 2011.05.08. 12:52:34

@DrSzoke: LHD vagy RHD az Audik?
a nyűgöt megértem, de összességében szerintem megérte. ;)

Hurri Kán 2011.05.08. 12:57:51

@DrSzoke:
Én fiatalabb vagyok, és nekem már most is megy :D

DrSzoke 2011.05.08. 12:58:25

Megerte,sztem is.Mind jobbkormanyos.Van itt jopar amerikai klasszikus balkormannyal,a gyer deli forgalom ellenere is drama vezetni oket,foleg elozni.Szerencsere sok, a multban ide koltozo angol kihozta a kedvenc kocsijat,ezert bele lehet akadni manualis peldanyokba.A japan hasznaltimport mind automata,azt meg ki nem allom.

hüle 2011.05.08. 13:50:46

"Aki regen nem tudta megengedni az alomautojat annak angliaba kellenne ellatogatnia.
A surun valtozo es eros draga torvenyek es jogszabalyok miatt nagyon olcson hozza lehet jutni regi draga nagy autokhoz.

Nem egyszer lattam balna mercit es 7es BMW-ket 500.000 Ft alatti GBP (font) aron. "

Ez igy igaz.Az elso mondattol az utolsoig.Ugy,hogy amit irok ne flamenak vedd hanem velemenykiegeszitesnek.
Nem egy ismerosom audi a8 al jar es hasonloak.Jo buli fillerekert megvenni es eljarni melozni.De nem minden esetben jo.Kokemyen kapitalizmus van nem jotekonysagbol kerul annyiba.Nagyon draga az ado ra a nagykobcentis motoru autokra,az utado,fogyasztas (oke van diesel is csak hat 10 evesen......)benzines egyszeru igaz.Az elozo szomszedom astrajaban majd 200k volt 3 evesen.(atszamitva km-be).Persze nem ez a jellemzo.Ebayen es bontoba is van olcson cuuc hozza sarki szerelot is lehet talalni (mert ugye a muhelyek nem csak a markaszerviz horror aron dolgoznak es lassan kenyelmesen dlgoznak egyszeru hibakra is felszamolnak tobb orat 50£/ora) csak hat ha napra keszen kell mindig es nem akar az ember napokig auto nelkul lennei nem biztos a legjobb.Persze lehet szerencses az ember es nagyon megeri.Ez nem csak az en velemenyem nem egy angollal beszelgettem errol es mindig ra kerdezek,ha valaki vesz egy uj autot,hogy miert nem vettel hasznaltat nagyon olcso es "jobbat nagyobbat is vehettel volna" Az mondjak szamold ki ha tartasz igy ilyen "luxus autot" mondjuk 3-5 evig mennyibe lesz mindennel egyutt.Egyszoval a fenntartas.(es itt villogni sem lehet vele mert a rendszambol latni,hany eves es mennyie a piaci ara ugye)de ha elmesz a bontoba lathatod,hogy a szorgalmas emberek 3 bol raknak ossze egyet akar 2 eves autonal is.Mert sokszor kisebb hibakkal,karambollal sem erdemes megcsinaltatni olyan draga.(multkor egy merci terepjarot lattam leadta valaki olyan serulessel amit nalunk szerintem 500k bol megcsinalnanak 2 nap alatt.Na mindjuk ez is jo vetel lehet.
De tenleg lehet jo buli de ennek is mint mindennek lehetnek arnyoldalai.

Rocko- 2011.05.08. 14:38:05

@DrSzoke: értem.
automatával egyetértek. :)

upsidedown 2011.05.08. 14:51:14

azért az angolokat ne sajnáljuk az évi 400 GBP-s adó miatt, egy hasonló autóra az írek akár 2000EUR-t is kicsengetnek...

hüle 2011.05.08. 18:41:01

Megneztem egy 7 es bmw biztositasat nekem a legolcsobb nevenincs ceg 2200£/ev (a kovetkezo 3000£) utado nem is sok 260£ ez 2800£/ev en fizetek 1.4 es re 520£ biztasitas 110 utadot az 630. Alkatreszt benzint ne is szamojunk ugye ott van elmeny (foleg a kis utakon,meg a kis parkolokban:)) 2460vs 630
evi 1830£ csak a kulonbseg es csak az adok!
5 ev alatt az ember kifizeti egy uj kisauto arat a semmire.
Londonban meg tobb,fiatalabb sofornek megtobb (ez evtol igencsak emelkedett a fiataloknak 30-40% is lehet a tavalyi evhez kepest)a kulonbseg.
Csak erdekesseg kedveert aki ilyet akar szamoljon vele.Egyszoval is szaz a vege a luxus itt is luxus bar itt nem az auto araban mutatkozik meg.

WSzabi 2011.05.09. 01:50:42

@BOSCHtechnikus: Szervusz! Egy1990 es K-jetronicos 190es mercedesem van. Szeretném átnézetni egy szakemberrel, mivel nem tökéletes. Padlógázt követően durran, és lángcsóvát ereszt ki a kipuffogón, és ingadozik az alapjárat. Hol van a műhelyed, mert rád szeretném bízni, ha elvállalod. Várom válaszod itt, vagy itt : w_szabolcs@hotmail.com
Előre is köszönöm.

Dagiszabi 2011.05.09. 08:54:57

@WSzabi: Akkor neked versenyautód van! :)

Dagiszabi 2011.05.09. 09:01:10

Érdekes cikk! Gratula! Öröm volt olvasni.
A csatlakozó cserét én is preferálnám egyébként, de gyanítom, hogy ha a porlasztó csere se fért bele az ügyfélnek akkor ez se. Meg az esetleges várakozás a csatlakozóra, stb...
Gondolom, nem a te ötleted volt, hogy hagyjuk úgy kiszakadt vezetékkel.
Ezzel együtt az én autóimban is vannak ilyen megoldások. Lustaságból, meg mert mikor baja volt, gyorsan így sikerült működőképessé tenni és azóta meg úgy maradt. Bár nem sok, de azért van és igyekszem őket megszüntetni, csak mivel már működik, nem olyan égető.

GRX 2011.05.09. 10:46:54

@gabb.ana: 97-ben már nem voltak karburátoros PSA motorok. A ZX-edben minden bizonnyal egy Monopoint befecskendezős TU3 motor van. Banálisan hangzik, de alapvető dolgokat kellene megnézni először: légszűrő, üzemanyagszűrő, gyertyák stb. Utána jöhet a befecskendezés és a vezérlés.

whale 2011.05.09. 10:49:52

@BOSCHtechnikus: Azért öröm látni, hogy spéci gyári műszerek, csatlakozók nélkül is képesek vagytok autót szerelni. Kivéve persze a Volvomat. Az már látatlanul sem ment. Igaz, hogy valami irgalmatlan bonyolult szelepállításról lett volna szó...:DDDD

gabb.ana 2011.05.09. 11:04:17

@GRX: Koszonom!
97 az uzembehelyezés éve, a gyártási év igazából 96. Változtat ez a helyzeten (mégis karburátoros)?
Légszuro és benzinszuro csere egy éve volt.
Koszi még egyszer!

whale 2011.05.09. 11:07:21

@BOSCHtechnikus: "Ez nekem egy jó hobbi, és tényleg jön be meló, ami jó a főnökömnek, tehát nekem is."

LOL

"Tisztelt Whale!

Köszönjük megkeresését! Sajnálattal tájékoztatom, hogy az Ön autójához nem rendelkezünk
megbízható alkatrész ellátással, és célszerszámmal (pl. Volvo 5197), így a megrendelni kívánt
szolgáltatást szakszerűen elvégezni nem tudjuk.

Tisztelettel: Teleki 20 Autójavító Kft"

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.09. 12:27:57

@whale:
1., Írsz egy "helló szia mi a helyzet zizi bambi vattacukor?" hangvételű levelet egy cégnek, azt sem tudod ki ül a drót másik végén.
2., Mindennek lefikázod azt az embert, akit a szakmában a legjobbnak tartok.
3.,Tényleg nem rendelkezünk hozzá célszerszámmal, így szakszerűen nem tudzuk volna megjavítani.,
4.,Így összességében, vannak ügyfelek, akiket tudni kell elveszíteni.
5., Gusztustalan egy hivatalos válasz bemásolni egy blogba.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.09. 12:37:24

@Dagiszabi: Sajnos ennyire futotta az ügyfélnek, nem kötelezhetünk senkire semmit.

Hurri Kán 2011.05.09. 12:40:58

@BOSCHtechnikus:
"így összességében, vannak ügyfelek, akiket tudni kell elveszíteni."

:))))) Ez nagyon tetszik így :DDD

Dagiszabi 2011.05.09. 12:45:36

@BOSCHtechnikus: Értem én. Értettem már az elején is. Sőt pont azt akartam sugallani, hogy nem téged minősít a dolog.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.09. 12:47:48

@Dagiszabi: értem, hogy érted érted?
Csak leírtam. Szóval érted.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.09. 12:50:11

@Dagiszabi: Csak viccelek, de a @gyvy: kolegával már megszívtam ezt...

GRX 2011.05.09. 17:07:50

@gabb.ana: Nem, szerintem legkésőbb 92-93 környékén kerülhetett be utoljára karburátoros motor PSA modellekbe.

whale 2011.05.10. 06:44:14

@BOSCHtechnikus:
1. Mivel te kérted, hogy írjak neked, gondoltam te olvasod el. Nálatok van valami policy az ajánlatkérés stílusára, vagy mijafax?!?! Ez nevetséges kifogás.
2. Nem fikáztam le, csak leírtam a történetemet velük. Ha ez nem vetett rájuk jó fényt, sajnálom. Én is jobban örültem volna, ha nem ez történik, elhiheted. Egyébként ha figyeltél, nem én voltam az egyetlen, akinek hasonló tapasztalata volt velük...
3. Mint ahogy a BMW-hez sem rendelkeztetek csatival, mégis megoldottátok. Meg-gondolom-ahogy a többi ezer típust is csak megjavítjátok valahogy. Ha akarjátok...
4. Ahhoz hogy elveszíthess egy ügyfelet, először meg kellene szerezni, nem?
5. Ne haragudj, de ez tényleg LOL.
süti beállítások módosítása