Peka barátunk veleszületett érzéke, hogy valamiképpen mindig a dolgok sűrűjébe keveredik. Ezúttal Sanghajból jelentkezett pár érdekes képpel-infóval. Így végre önök is láthatják, milyen az a hely, ahol az S-klasse is csak egy utcára kiterített áru. Köszi Peka!
BYD e6 teljesen elektromos autó, 320 kilométeres elméleti hatótávval. Shenzen városában (itt található a BYD gyára is) már taxiként üzemelnek. Sanghajban is egy ilyet állítottak ki. Friss infók szerint 2011 végén az USA-ban kezdik forgalmazni 40 000 dollár körüli áron.
Los Angeles kísérleti jelleggel már üzemeltet néhányat. Ugyanitt a BYD megnyitott egy központot, ahol az általuk gyártott zöld technológiát népszerűsítik (szélkerekek, napelemek, akkumulátorok). 100 Amperes (háromfázisú) gyorstöltővel 10-15 perc alatt 80 százalékra tölthetőek az akkuk.
Megjegyzem, az általam látogatott városokban nagyon sok elektromos autóval találkoztam. Ezek nagy része még a golfautó kategóriába tartozik, de ilyennel járőröznek a rendőrök a belvárosokban és a parkokban is.
Ez a BYD F3DM (dual mode hybrid) egy shenzeni BYD kereskedő kínálatában. Elméletileg 100 kilométert tud megtenni teljesen elektromos hajtással de ha merülnek a telepek, akkor beindul egy egyliteres benzinmotor, ami csak azokat tölti. Tessék, range extender kínaiul.
Érdekes, hogy a fényszórókban és az üvegekben is megtalálható az E4 jelölés, ezek készülnek az európai piacra. A kidolgozás átlagos, a motorháztető ferdén állt, de a hézagok elfogadhatóak. A műszerfal látványos, de sajnos nagyrészt kínai feliratokkal. Tölteni a klasszikus kettőhúszról lehet, nem igényel trükkös töltőállomást.
Tessék, így néz ki az autókereskedők utcája. Egy helyen kb. 50-60 autókereskedés, egy azon márkának akár több dealere is, pár méterre egymástól. Rengeteg a hosszított padlólemezű ötös és hetes BMW. Előbbiből (523 IL) rengeteget látni.