Lassan arcunkra fagy a mosoly

  2011. április 27. - ommm Címkék: sanghaj byd nem lol már annyira

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Peka barátunk veleszületett érzéke, hogy valamiképpen mindig a dolgok sűrűjébe keveredik. Ezúttal Sanghajból jelentkezett pár érdekes képpel-infóval. Így végre önök is láthatják, milyen az a hely, ahol az S-klasse is csak egy utcára kiterített áru. Köszi Peka!

shanghai1 195

BYD e6 teljesen elektromos autó, 320 kilométeres elméleti hatótávval. Shenzen városában (itt található a BYD gyára is) már taxiként üzemelnek. Sanghajban is egy ilyet állítottak ki. Friss infók szerint 2011 végén az USA-ban kezdik forgalmazni 40 000 dollár körüli áron.

Los Angeles kísérleti jelleggel már üzemeltet néhányat. Ugyanitt a BYD megnyitott egy központot, ahol az általuk gyártott zöld technológiát népszerűsítik (szélkerekek, napelemek, akkumulátorok). 100 Amperes (háromfázisú) gyorstöltővel 10-15 perc alatt 80 százalékra tölthetőek az akkuk.

Megjegyzem, az általam látogatott városokban nagyon sok elektromos autóval találkoztam. Ezek nagy része még a golfautó kategóriába tartozik, de ilyennel járőröznek a rendőrök a belvárosokban és a parkokban is.

shenzen2 008

Ez a BYD F3DM (dual mode hybrid) egy shenzeni BYD kereskedő kínálatában. Elméletileg 100 kilométert tud megtenni teljesen elektromos hajtással de ha merülnek a telepek, akkor beindul egy egyliteres benzinmotor, ami csak azokat tölti. Tessék, range extender kínaiul.

Érdekes, hogy a fényszórókban és az üvegekben is megtalálható az E4 jelölés, ezek készülnek az európai piacra. A kidolgozás átlagos, a motorháztető ferdén állt, de a hézagok elfogadhatóak. A műszerfal látványos, de sajnos nagyrészt kínai feliratokkal. Tölteni a klasszikus kettőhúszról lehet, nem igényel trükkös töltőállomást.

shenzen2 046

Tessék, így néz ki az autókereskedők utcája. Egy helyen kb. 50-60 autókereskedés, egy azon márkának akár több dealere is, pár méterre egymástól. Rengeteg a hosszított padlólemezű ötös és hetes BMW. Előbbiből (523 IL) rengeteget látni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr662858843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HenteSS88 2011.04.27. 17:57:33

Mindig mondtam hogy '72-ben nem Vietnam-ban kellett volna bohóckodni, hanem az oroszoknak és az amiknak együtt kellett volna az összes atomrakétát kilőni Kínára

Tomchy 2011.04.27. 18:03:16

Nem is olyan lassan fagy az a mosoly.

Esküszöm, ha lenne egy kicsit divatosabban csengő nevük, és megfelelő áruk, lassan piacképesek lennének ezek itt az óhazában is...

Bár én nem vennék. De biztos sokan nem így gondolnák.

soproni1 2011.04.27. 18:08:18

Szerintem még mindig szebbek a Geely autók, mint amit az Ikarus formatervezők valaha is tudtak csinálni. Fikázni persze egyszerűbb. Arról nem is beszélve, hogy a technikájuk 20 évvel van előttünk. A szorgalmuk meg 5000 évvel.
Azt nem értem, hogy a Suzuki miért nem fejleszt elektromos autót ?

United Steaks 2011.04.27. 18:19:32

Milyen sablonos az, hogy a kínai gazdaság lenyom mindenkit…Abba senki sem gondol bele, hogy akkor mi fogunk 1 tál rizsért 12 órát gürizni? Ennek a nagy EU-nak az lehetett volna az értelme, hogy megvédi a gazdaságát az olcsó kínai árutól. Kár, hogy a különböző érdekcsoportoknak sokkal fontosabb az, hogy a tizedáron előállított terméken kb. tízszeres a haszon mint az, hogy előbb-utóbb eltűnik az európai kereslet. Ha nem lesz munka, az 1000 Ft-os nadrág is k.rva drága lesz…Ezt tetézi az a tragikomikus szabályozás, amivel az EU-ban dolgozókat sújtják, miközben be lehet hozni olyan árúkat, amit mondjuk 10 éves pici sárga kezek készítenek egy sötét, penészes pincében napi 12 órán át…

Bogyi 2011.04.27. 18:22:16

A jövő megkezdődött. A benzinzabáló BöMök helyett megjelennek az áramzabáló BöMök. Az áramfogyasztás az esti parkolási időszakban a sokszorosára nő, az olcsó éjszakai áram fogalma értelmét veszti. Áramellátási gondok jelentkeznek már nem csak a meleg nyári időszakokban, hanem az esősebb, hideg, szeles napokat követő éjszakákon is. Az emberek újabb atomerőművek építését követelik, és arról picsognak, hogy miért megy már megint fel az áram ára.

Kori & R 2011.04.27. 18:35:11

észre kellene venni, hogy nem azért nincs mindennapi használatra alkalmas elektromos autó mert nem lehet csinálni vagy túl drága, hanem azért mert sem a kormányoknak(jövedéki és egyéb adók okán), sem a nagy autógyáraknak(elektromos autóba negyed annyi alkatrész kell és sokkal kevésbé valószínű hogy elromlik) - az olajcégeknek meg végképp nem(ez meg egyértelmű) - érdeke, hogy legyen.

Ré-néni 2011.04.27. 18:39:07

@HenteSS88:
Szívemből szólsz,polgártárs...
azt nem értem de rohadtul,hogy miértt kell a kínában gyártott szart idehozni európába.
Európa a legfejlettebb kontinens a földön,és itt is lehetne gyártani ilyeneket,még akár Magyarorsszágon is..az olcsó kínai szar előbb utóbb a világot teljesen elárasztja.

Solymász 2011.04.27. 18:42:46

Dekadens, pc, eltunyult, elgyávult fehérek le; szorgalmas, gátlástalan környezetszennyező, sárgák fel.
Ennyi.

1kutya 2011.04.27. 19:03:36

vegyen villanyautót akinek 2 anyja van...

btprg 2011.04.27. 19:11:56

@Kori & R:

Szokásos duma: "olajcégek", "nem érdeke", "gátolják" stb.
Ez a probléma szerintem messze nem ilyen egyszerű; egyáltalán nem az a helyzet, hogy az elektromos autó csak pozitív, a sima meg csak negatív, de a gonosz akárkik nem hagyják érvényesülni szegényt. Van jópár hátránya is:
- az akkumulátorok előállítása kifezetten nem környezetbarát művelet: a legyártás is sok energia és anyag, és az elhasználódottak feldolgozása se sima ügy; ráadásul nem megfelelő kezekbe kerülve súlyos környezetterhelést jelentenek
- az elektromos energiát is ugyanúgy elő kell állítani, és ennek jelentős részét még mindig fosszilis anyagok eltüzelésével állítjuk elő; szóval annyival lesz jobb a dolog hogy nem ott szennyezzük a környezetet ahol megy az autó, hanem máshol
- jelenleg a villamos energia hálózat (nem csak Magyarországon) nincs olyan állapotban, hogy ekkora plusz terhelést rá lehessen tenni, mint amit millió kocsi töltése jelentene; sőt valószínűleg még a jelenleg előállítható energia mennyisége se lenne elég
- az árak is irracionálisan magasak (egyelőre), emiatt egyelőre csak kevesen engedhetnék meg maguknak, hogy ilyen autóval bohóckodjanak; azt nem tudom hogy mekkora élettartamúak az ilyen akkumulátorok, de ha cserére lenne szükség az szintén biztosan horribilis összeg (maga az autó is részben miattuk olyan drága)
És ezek mellett már szinte eltörpül az a dolog, hogy használhatóságban is eléggé alulmaradnak a belső égésű motoros kocsikhoz képest. Amíg nincs kiépítve töltőhálózat, addig azért, aztán a töltés se pár perces szórakozás (még ha csinálnak is az itt is emlegetetthez hasonló gyorstöltőt, a legtöbb emberhez nincs bevezetve többtíz amper terhelhetőségű elektromos hálózat).
Na és mi van például a fűtéssel? Annyira megszoktuk, hogy a motor úgyis melegszik, van fűtés, de egy villanymotor biztosan nem melegszik annyira hogy azzal értelmes fűtést lehetne csinálni. Külön villamos fűtés az akkuról meg nem lenne a nagy hatótávolság titka :)

Ezzel a sok dumával csak azt szerettem volna mondani, hogy egyáltalán nem az abszolút jó megtestesítője a villanyautó :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.04.27. 19:16:05

Rövidtávú gondolkodás, rövidtávú profitmaximalizálás.
A minél kisebb költségek miatt kiviszik oda a gyártás, ahol éhbérért id dolgoznak, nincsenek szakszervezetek, nincsenek munkavédelmi szabályok, nincsenek környezetvédelmi bírásgok, vagy ha mégis, könnyen korrumpálható a hatóság.
Közben persze szépen átkerül a technológia és a know-how a helyiek kezébe, és 20 év múlva lenyomják az egész USA és EU gyártást, mert addigra kitanulják a csínját-binját.
Saját sírjukat ássák az összes cégnél, ahol Kínába telepítik a gyártást. Persze ez a jelenlegi vezetéseket meg részvényeseket nem érdekli, pedig most nevelik fel a saját konkurrenciájukat, amely aztán lényegesen fejlődőképesebb lesz, mint ők.

United Steaks 2011.04.27. 19:20:09

@btprg:
A kőolajszármazékoknak jelenleg nincs ismert alternatívája. A Föld túl van népesedve, amit a kőolaj és a földgáz felhasználásának "köszönhetünk". Megoldás csak akkor lesz, amikor a populáció a töredékére csökken. Fájni fog, nem sokan maradnak, és nem is lesz egyszerű nekik...

victor vacendak 2011.04.27. 19:21:04

Kína pont annyit tud az autókról, mint azt a Brillance 530 és a BMW 530 kapcsán egy e heti cikkben is leírták. Semmit.

baseldon 2011.04.27. 19:42:35

Genfben pont akkora vagy meg nagyobb helyen allitotak ki, mint mondjuk a Jaguar, csak ezekhez kozonseges halando is oda mehetett tapicskolni. Igaz, nem sokan nezegettek a kiallitott darabokat, de ami ott akkora teruleten megjelenik, es aki ott kiallit, azzal erdemes kalkulalni a jovoben...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.27. 19:48:29

kina helyeben megvennek egy europai miniallamot, csak a neveert. egesz mashogy festene; MADE IN LUXEMBOURG vagy MADE IN SAN MARINO :D

gascan 2011.04.27. 19:55:08

"Rengeteg a hosszított padlólemezű ötös és hetes BMW. Előbbiből (523 IL) rengeteget látni."

Tehát még maguk a kínaiak - aki csak megteheti - sem vesznek kínai autót*, de Kína majd lenyomja a világ autóiparát. Végül is logikus, ja.

*: A VW nem bír eleget gyártani a kínai piacra:
www.thetruthaboutcars.com/2011/01/volkswagen-sells-nearly-2-million-cars-in-china/

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.27. 19:55:30

arról elfelejtkeznek regélni, hogy az áram csak a felhasználási helyen környezetbarát

az előállítása korántsem, nem beszélve a tároló akkumulátorok elhasználódás utáni kármentesítéséről

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.27. 19:57:13

akkor már ez értelmesebb: S-osztály 2,2-es dízellel

fogyasztás 5,2 liter, hatósugár 1 tankkal 1600 km

special.blog.hu/2011/04/08/mercedes_benz_s_250_cdi_blueefficiency

ennek van értelme és autóként is tökéletesen használható

Ciri 2011.04.27. 20:00:45

Pistám, pont Te vagy a csapatban az, aki a legkevésbé demagóg. Erre meg...

"Shenzen városában (itt található a BYD gyára is) már taxiként üzemelnek."

Hatalmas problémák lennének a koncepcióval, ha a gyár a saját városának nem tudna adni néhány autót Taxiként, már csak marketing fogásként is.

"Így végre önök is láthatják, milyen az a hely, ahol az S-klasse is csak egy utcára kiterített áru"

Igen, ez az a hely -akárcsak a világ összes országában pillanatnyilag- ahol egy benzines Mercedes csak egy áru. Egy AUTÓ.

"Megjegyzem, az általam látogatott városokban nagyon sok elektromos autóval találkoztam."

Én is megjegyzem, hogy a nyolcvanas években is kábé ennyi elektromos autót láthattál Európa utcáin is (természetesen Kínában max lovaskocsikat láthattál anno)a különböző szolgáltatóknál..

"Friss infók szerint 2011 végén az USA-ban kezdik forgalmazni 40 000 dollár körüli áron."

Szerintem az USA-ban pont akkora hisztéria fog kitörni a termékért, mint a Iphone megjelenésekor, főleg 40e dollárért :))

Egyszóval: kibaszott nagy LOL.

kimi-2 2011.04.27. 20:18:05

Gyönyörű lehet a hangja!Az amcsik nem hülyék,hogy a v8 helyett ilyennel járjanak.

btprg 2011.04.27. 20:19:20

@GYUSZI BACSl:

Erről jutott eszembe, hogy az is vicces, amikor bepalizzák az embereket, hogy dobják ki a régi autójukat és vegyenek újat, mert az sokkal környezetbarátabb :D Csak azt elfelejtik mondani, hogy az árából a régit még 10 évig használhatná, és hogy amit nyerne a fogyasztással és a károsanyag-kibocsátás alacsonyságával a "természet", azt az előállítás energia- és anyagigénye szépen visszájára fordítja.

Persze ha valaki mindenképpen új autót akar venni, az más. De aki csak a "környezetbarátság" miatt, az hülye - szerintem :)

kimi-2 2011.04.27. 20:21:17

Gyönyörű lehet a hangja! Az amcsik nem hülyék,hogy a v8 helyett ilyennel járjanak.

vazsoo 2011.04.27. 20:21:34

@soproni1: Drága barátom nem tudom hogy te mivel foglalkozol de véleményem szerint aki valaha Magyarországon kitalált fejlesztett gyártott dolgot szid az takarodjon az országból! Azt mondod a hogy szorgalmasak tudod könnyű úgy érvényesülni hogy nem kell vámot meg áfát fizetni csak konténerszám eladni a fost ami mellesleg hatalmas környezetszennyező hulladék lesz ! Én napi átlag 15 órát dolgozom de így s jutok előrébb . Magyar áru magyar munkahely ! Gondolkozz egy kicsit !

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.04.27. 20:37:44

Azért arra ne fogadjatok nagy tételbe, hogy az amcsik majd kínai villanyautókkal robognak. Ha ugyanezt a japán csinálná meg 40 000 dollárért, akkor kegyetlenül sokat adnának el. Ha a Ford, vagy a Chrysler gyártaná... Ja, csak vicceltem.

megint 2011.04.27. 20:43:58

Nem kell sírni Kína miatt a nyugatnak, nyugati "giga-cégek" agyon keresik magukat kínában, meg ugye ők szerették volna nagyon, hogy kinyissa a kapuit, persze az más kérdés , hogy a kkv-at szép lassan kinyírja a kínai áru, kínában gyártatott áru, de hát azt természetesen leszarja mindenki, sajnos.

roobert 2011.04.27. 20:49:24

A kínai fos, az kínai fos marad. Oda való, nem civilizált országba.
Sárga majmok.

apika2 2011.04.27. 20:57:02

A bioüzemanyag mellett a villyanyautó a kor legnagyobb átverése.

Az akku a legmérgezőbb nehézfémes ionosszennyező, aminek az újrahasznosítása még nincs megoldva, bárki bármit mond. Ja, most nem a levegőt mérgezzük, hanem a fosszilis vizet. grat...

amúgy a 320km-es hatótáv 15 perces töltéssel nem hangzik rosszul...-hacsak nem csökken a kapacitás két év alatt a felére....

...és egyet értek egy felettem szólóval. Elakadsz a hóban, és fűtened kell: benzinessel jó esetben kihúzod 48 órát, de egy villanyossal ugyan mennyit? - vonatkozik ez egy téli minusz tizes autókázásra is. Van, hogy átfázva a max fűtés megy egy fél óráig is... ez manapság nem gond, de egy akkumulátornál?

Cooper911 2011.04.27. 20:59:17

"Mindig mondtam hogy '72-ben nem Vietnam-ban kellett volna bohóckodni, hanem az oroszoknak és az amiknak együtt kellett volna az összes atomrakétát kilőni Kínára "

Bólogatásommal egyetértésemet fejezem ki. Ha így lett volna ahogy írtad akkor most mindkét fejemmel bólogatnék. :D

pierre dubois 2011.04.27. 21:01:46

@Ré-néni: Európa a legfejlettebb kontinens a földön

az évszázad vicce

magyar_ellenállás 2011.04.27. 21:11:19

"A Föld túl van népesedve, amit a kőolaj és a földgáz felhasználásának "köszönhetünk"."

Szerintem meg annak, hogy az ENSZ egymilliárd afrikait és ázsiait etet évtizedek óta.

Kopi1978 2011.04.27. 21:17:36

@soproni1: Nagyon szép Ikaruszok születtek a tervezőasztalon. Mivel a szocialista országokban nem volt rá kereslet, fiókba került. Rá 1-2 évre, érdekes módon a Neoplan jött ki egy hasonló autóbusszal (a hátsó lámpái voltak mások), ami az év autóbusza lett.

United Steaks 2011.04.27. 21:17:43

@magyar_ellenállás:
Segélyezés nagyban. De ha elfogy a "manna", az fog felzabálni, akit eddig etettél...

butschq 2011.04.27. 21:17:44

én még mindig tartom magam ahoz, hogy míg a saját autózási szokásomhoz (ablakok lent, nagyzene felwattolva, péntek szombat a környék összes kocsmáját, diszkóhelységét meglátogatva, olykor gyökkettővel, máskor kilóhatvannal a faluban) alkalmatlanok a villanyautók, hülyeség az egész:):)

ommm 2011.04.27. 21:18:45

@Ciri: Nana, olvasd el a posztot, a levélből idézed, azt pedig nem én írtam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.27. 21:23:52

Jönnek fel, mint a talajvíz. Minősé ugyan nincs, de van mennyiség, és alacsony ár.

gabóapó 2011.04.27. 21:27:55

Ilyenkor eszembe jut a szaudi olajipari miniszter pár éve tett (tanulságos!) megjegyzése. Eszerint:a kőkorszaknak sem azért lett vége,mert elfogyott a kő,az olaj(gáz) korszaknak sem azért,mert elfogy az olaj(gáz). Sokkal inkább az a helyzet,hogy a jelenlegi technológiák mellett szép lassan tönkretesszük ezt a sárgolyót,amin élünk. Globális felmelegedés,és társai persze...
Sokan ezt "távoli hírként" érezzük,de sajna tényleg egyre inkább a valóság. Szóval egyre inkább muszáj lesz (!!!) mással pótolni ezeket,és főleg nem a 400 forintos benzinár miatt. Pesze autóra szükség lesz később is,a meghajtása a lényeg,erre kell jót kitalálni. A jelenlegi áram (ilyen-olyan hibrid) verzióknak tényleg az a legnagyobb bajuk, hogy az akksik kezelése iszonyatos környezetterheléssel jár (+pénzzel),ráadásul ugyanúgy mocskolunk,csak nem a kocsi végén jön ki a többletganyé,hanem az erőmű kéményén.Azzal meg egyetértek,hogy iszaonyatos lobbik húzódnak (egyelőre) az olaj mögött,de a kényszer is nagy úr,úgyhogy előbb-utóbb....

magyar_ellenállás 2011.04.27. 21:28:11

@A nevem Nick.: Már Szent-Györgyi Albert is megmondta: a civilizált népek szépen kiirtják egymást (magukat), és a helyüket elfoglalják az afrikai és ázsiai primitív hordák. Aztán évezredek alatt újból összekapar az emberiség némi tudást, és lehet, a metróalagútnak is majd valami szakrális jelentőséget fognak tulajdonítani, mert nem fogják tudni, vajon miért épültek ezek a fura dolgok a föld alatt. :)

vasgyuszi 2011.04.27. 21:41:50

Ezt egyébként tényleg nem értem, hogy mi a fészkes fenéért nincsen egyetlen "hagyományos" autógyárnak sem egy olyan, fentebb említett modellje, amiben a belsoégésu motor kizárólag az elektromos áram termelésére van befogva, az ehhez szükséges leheto legoptimálisabb fordulatszámtartományban üzemltetve, csendben, halkan, kímélo üzemmódban!!!
Hibrid meg a f_szomtuggya mikkel jönnek elo, mikor itt van a kézenfekvo megoldás. Sokkal olcsóbb a vezérloelektronikája is, hiszen a belsoégésu motor nem vesz részt közvetlenül a hajtásban. Már rég elterjedt volna ez a fajta hajtási mód...

lally 2011.04.27. 21:45:14

Jó nektek ez a struccpolitika?

hollario 2011.04.27. 21:59:53

Mekkora nagy fehér öntudat van bennetek itt, a süllyedő gyarmatokon...
A kínaiak nem civilizáltak? Már akkor azok voltak, amikor az őseinket elzavarták a pusztáról.

Magyar[HUN] 2011.04.27. 22:03:37

Aki azt írta, hogy húsz év mire lekörözi Kína Amerikát,azzal közlöm, hogy már 2016-ban le foogja körözni...

butschq 2011.04.27. 22:05:25

@vasgyuszi: ezt már egyszer felhoztam a mozdonyok példájából kiindulva. Hát le lettem cseszve, mer allítólag a túl nagy zárammal nem lehetne normálisan kezelni az autót (vmi ilyesmit mondtak), de b.zdki a Szergejt is tudja szabályozni az a hülye mv:) a fene se tudja ezt:)

encore 2011.04.27. 22:06:17

Én már látom 10 év sem kell és a teljesen elektromos autók átvehetik a hatalmat, lehet hogy nálunk nem de Kína megelőzi Európát ott lehet. A nagyon menő Német benyás/dízel cuccok meg elértéktelenednek.

United Steaks 2011.04.27. 22:13:11

@encore:
Van még abból a rózsaszín szemüvegből?

jack.carter 2011.04.27. 22:14:49

vajon miért kínaiból van a legtöbb? mert ők vannak itt a legrégebben ;) :)

butschq 2011.04.27. 22:18:17

@encore: annál jobb, értéktelenedjenek csak, jó olcsón lehet majd f.sza autókat megvenni:)

Luighi 2011.04.27. 22:21:32

"Tölteni a klasszikus kettőhúszról lehet" ami már több éve 230 ahogyan a 380 is már 400V :-)
Csak ha már műszaki emberek egymásközt...

A dolog NAGYON elgondolkodtató! Aki meg atomot emlegetett kínára (bárkire) inkább iskolába járt volna nem mellé! Szerintem

butschq 2011.04.27. 22:28:59

@Luighi: a kínai tűrésezésnél 10-20 volt nem számít:)

pucros 2011.04.27. 22:31:05

Nézzetek szét az ír áramszolgáltató, az ESB honlapján. Most indítják az eCar programot: www.esb.ie/main/ecars/index.jsp

Ők úgy tartják számon, hogy a Nissan Leaf, a Mitsubishi iMiEV, a Renault Fluence Zero Emission, Renault Kangoo Zero Emission, Peugeot iOn és Citroen C-Zero a választék.

Az elektromos autókkal a legnagyobb gondok a hatótávolság, a töltőhálózat hiánya, de az sem mindegy, mivel fűtöd télen - talán azzal a drága árammal, amivel mehetne is?
És ha egyszer minden annyira szép és jó lesz, hogy elterjednek, akkor az elektromos hálózatok fenntartói jól össze kell kapják magukat, mert ha délután hazaérünk a munkából és egyszerre cuppantjuk a konnektorba a kocsikat - ott már csak a smart grid segít.

Nálunk mi van? A legkézenfekvőbb módszer a kísérletezésre az lenne, ha rövid járatokon autózó cégek, állami szervek cserélnék elektromosra a flottájukat, amit a saját udvarukon tölthetnének, belső nyilvántartással.

Kopi3.14 2011.04.27. 22:39:17

A Kínát legyakókat kérdezem, minden holmijuk Made in EU?

Luighi 2011.04.27. 22:40:50

VasGyuszi fogalmazta meg a legéletszerűbben használható megoldást.El is töröltem a "nemecsekségét".
Én is azt preferálom, kár hogy a gyártók meg nem. Úgy látszik nemcsak itthon nem tudunk a lónak a nyergében ülni hanem csak vmelyik oldalról mellette.(szénhidrogén zabálók vs. tisztán elektromos vs "belsőégésű motor kizárólag az elektromos áram termelésére van befogva, az ehhez szükséges lehető legoptimálisabb fordulatszám tartományban üzemeltetve, csendben, halkan, kímélő üzemmódban!!!" by VasGyuszi)

P.A.N. 2011.04.27. 22:41:10

Kedves kínafikázó fotelszakértő olvtársaim! Piszokul meg fogtok lepődni hamarosan. Lehet itt lelkesen ajrópázni, meg németfankodni bátran, de ezzel a saját tudatlanságotokat veritek nagydobra. Az alkatrészek, érszegységek, szerszámgépek kb fele, amin az űberdeutsch technika készül Európában, már ma is kínai. Hogy nektek minden szar, ami kínai, az mindössze annyit árul el, hogy sok kínai piacot nézegettek itthon. De a minőségi áruk egyre nagyobb része is ott készül. Hogy mi megvesszük a szart is, az nem őket minősíti. Kína olyan ország, ahol tanulni nem ciki, hanem dicsőség, és ahol a munkát sem vetik meg. Nálunk a tanulás csak egy papírmegszerzés, ritkább esetben használható tudással. Tessék a szemeket kinyitni, nyakakat behúzni. Ahogy Dél-Korea és Japán pár évtized alatt feljött, most ugyanezt teszi Kína és India. Jóreggelt!

Luighi 2011.04.27. 22:49:11

@butschq: nem is a tűrésre gondoltam én sem ;-)

A felvetésedről jutott eszembe:"Friss infók szerint 2011 végén az USA-ban kezdik forgalmazni 40 000 dollár körüli áron."

0 azaz nulla darab eladást produkálnak majd ha nem állítják át a 230V os töltőrendszert az USA 110V-ra :-D

Solymász 2011.04.27. 22:54:24

@hollario:

Nem ide tartozik, de pontosabban szólva:

Nem civilizáltabbak, hanem szaporábbak voltak az ő őseik, amikor a mi őseinket kiszorították a Hagnun (ma Sárga) folyó környékéról, Ordoszból.
Mellesleg éppen egy hun származású császári dinasztiájuk is uralkodott kb. 300 évig.
Aztán ők megőrizték a magaskultúrát, belőlünk meg "tűz és vas által" kiirtották a barbár keresztények.

butschq 2011.04.27. 22:57:20

@Luighi: a jenkikel meg vigyázni kell, szeretnek pereskedni:)

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.04.27. 22:57:59

@magyar_ellenállás: Nicknek igaza van. A mezőgazdaság olajjal működik. Olvass utána.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.04.27. 22:59:36

@hollario: Ha civilizáltak lennének, nem árasztanák el szeméttel a bolygót. Egyszer azok voltak, de amit most csinálnak, az Amerika pepitában - dőzsölés, amíg van fosszilis energia.

Shadow55 2011.04.27. 22:59:57

"kina helyeben megvennek egy europai miniallamot, csak a neveert. egesz mashogy festene; MADE IN LUXEMBOURG vagy MADE IN SAN MARINO :D "

Fellegi ezért van Kínában: megpróbál minket eladni rabszolgának! De örüljünk ha sikerül, mert az új gazdák talán majd adnak enni nekünk..

A kínai fejletséghez annyit, aszem csak nekik van mágnesvasútjuk, az új generációs vadászgépeket ők is kifejlesztették az USA mellett, csak ők be is tudják vezetni! Az pedig nem akármilyen gyártástechnológia...

Shadow55 2011.04.27. 23:02:42

@butschq: Az amerikai állampapírok több mint fele a kezükben van, szerinted???

Mit gondolsz miért vásárolják fel az európai országok adóságát!

Ezek után ki mer majd szólni nekik bármiért is?? Nézd meg milyen néma kus van az emberi jogokról, meg a többiről!

P.A.N. 2011.04.27. 23:02:51

@gabóapó: A másik nagy meglepi lesz a méregzöldeknek, hogy egyetlen hasznákható alternatíva marad: az atomenergia. Semmi baj nincs vele, ha ésszel csinálják. Naponta többet árt a világnak a szén/olaj/gázerőművek tömkelege, mintha eldurranna egy-egy csernobil. Ehhez képest alig van atombaleset.

butschq 2011.04.27. 23:04:56

@Luighi: igen, okos megoldás lenne, annyi plusszal, hogy a mozdonyok sem egy fordulaton működnek, fokozatokkal növelik a motorfordulatot, a terhelésnek megfelelő áramot megtermelve. Persze autóknál lényegesebben kisebb súlyt kell cipelni, így akár a fordulatszámtartomány is szűkebb lehetne, a fokozatkapcsoló pedig egy potméteres gázpedál, de gyorsításkor emelkedne a fordulat. Tetszik az ötlet, iszom is egy sört rája:)

butschq 2011.04.27. 23:12:46

@Shadow55: oh igen, így szomorú a helyzet:( Marx és Lenin meg forog a sírjukban:) Európa meg olyan lassan, mint a nagymagyarságtudatúak, csak a múltat tudják emlegetni

butschq 2011.04.27. 23:14:55

@butschq: persze politikai identitás nélkül, csakis irónikus eszközként felhasználva írtam:)

B.GY. 2011.04.27. 23:28:44

Ami nem kínai az hamisítvány:)

btprg 2011.04.27. 23:37:37

@butschq:

Én is gondolkoztam már ezen: dízel-villamos autó, még nem is hangzik rosszul :D Az kérdéses, hogy gazdaságosabb lenne-e mint a "sima" autó, hiszen így még pluszban az elektromos részben is lépnek fel veszteségek, meg bonyolultabb és drágább lenne a rendszer. Meg azért kell ám a hely a dízel-/benzinmotor mellett annak a nagy generátornak és villanymotornak is, és már ezek nélkül is elég tömött a legtöbb autó motortere :)
Olyan érzésem van, ha annyira nyilvánvalóan jobb megoldás lenne ez, akkor már megcsinálták volna...

gascan 2011.04.27. 23:47:57

@ommm: Ellenben te adtál szócsövet a hülyének, ergo egy szinten vagy vele agyilag.

Shadowbull 2011.04.27. 23:57:53

@vasgyuszi: "mikor itt van a kézenfekvo megoldás."

Talan megsem olyan kezenfekvo megoldas.

sb

Shadowbull 2011.04.28. 00:00:34

@LHA: "Az alkatrészek, érszegységek, szerszámgépek kb fele, amin az űberdeutsch technika készül Európában, már ma is kínai."

Eppen forditva van.

A szerszamgepek tulnyomo tobbsege, amin a sok kinai szart keszitik Kinaban, az nemet.

sb

Kori & R 2011.04.28. 00:01:54

@btprg:
"- az akkumulátorok előállítása kifezetten nem környezetbarát művelet..."

az elektromos energia tárolását ma már nem csak a hétköznapi használatra kapható akkumulátorokkal lehet megoldani. Ha a belsőégésű motorok fejlesztéséhez mérhető anyagi támogatás kerülne a fejlesztőkhöz, már hozzáférhető lenne olcsó, környezetkímélő megoldás, mint pl szén-nanocsöves technológia. Ezeknél a töltés idejét néhány percre lehet csökkenteni és több tízezer töltési ciklust is elviselnek jelentős kapacitás csökkenés nélkül.
"- az elektromos energiát is ugyanúgy elő kell állítani, és ennek jelentős részét még mindig fosszilis anyagok eltüzelésével állítjuk elő; szóval annyival lesz jobb a dolog hogy nem ott szennyezzük a környezetet ahol megy az autó, hanem máshol" A belsőégésű motorok hatásfoka 20%, míg az elektromotoroké 90% környékén mozog. Az elektromos energiát akár az otthonodban is előállíthatod, de erőművekben előállítva is sokkal környezetkímélőbb mint az autódban elégetve. A villamos energia szállításának költségét pedig nincs is értelme összehasonlítani a fosszilis üzemanyagokéval, amit először elvisznek a finomítóba, stb. A fűtést(és nyáron a hűtést is) egy elektromos inverteres hőszivattyú(a.k.a. klíma) megoldja. Még hosszasan sorolhatnám az előnyöket, akit érdekel a téma mindent megtalál a neten.

butschq 2011.04.28. 00:32:36

@Shadowbull: @btprg: sb az ötlet felvetődött e már akár régebben, vagy csak a vasútnál megoldható, és ha igen miért? Ahogy végig gondolom, azért kell hely a motornak, generátornak, vezérlőnek, söntölő reléknek, villanymotornak. De egy aggregátor sem nagy, mégis "bír termelni". Mekkora generátor kellhet egy középkategóriás autónak? mekkora motor? Elvileg jóval kisebb, mint egy hétköznapi hajtásláncúhoz. Sztem inkább a súllyal lehet a probléma, na meg a kezeléssel, bár egy számítógép kezelhetné automatikusan, nekünk csak az irányváltót, meg a gázpedált kellene kezelni. De nem egyszerű szerkezet, lásd egy mozdony felépítése, gondolom költséges is, de ezek szerint a kínaiakat foglalkoztatja a dolog. B+ megtanulok kínaiul, a suli után meg megyek kínába dízel elektromos autót tervezni:)

Oscee 2011.04.28. 00:41:52

Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy a nagyszájúak közül hányan vezettek amcsi V8ast és elektromos autót (vagy legalább egy Priust) is és hányuknak vannak "civilizálatlan" kínai/japán/indiai/stb ismerősei vagy járt ezen "elmaradott sárga" népek földjein vagy esetleg hány energiagazdálkodás/villamos hajtások/modern járműtechnológia kurzust végeztek el meg hogy mennyire vannak képben egy kínai fizetésekkel.

Mert ha ezekből már csak kettő is hibádzik, a nagy tuti megaszondások és pocskondiázások már egy fórumon is hiteltelenek, nemhogy a való életben.

butschq 2011.04.28. 00:43:20

@btprg: a tömött motortérnél azért figyelembe kell venni, hogy sokhengeres motor, váltó, hajtáslánc... míg ide elég lenne egy kevéshengeres, kisköbcentis motor, egy tengellyel a generátornak, a villanymotorok meg mehetnének a kerékagyba, mint Porsche első autójába. Persze a bonyolultság meglenne ígyis:)

butschq 2011.04.28. 00:48:30

@Oscee: egy belsőégésű motorok c. tantárgy sikeres megléte és vegyipar energetika szakiránnyal esetleg böföghetek még néhány hülyeséget néhány liter sör után?:)

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2011.04.28. 00:53:23

@Shadow55:
Csak egy apróság: a mágnesvasútjuk európai - tudomásom szerint leginkább német - fejlesztés. ThyssenKrupp, Kienle-Spiess és tsai a fejlesztők és a kivitelezők. Kína a pénzt adta.

Oscee 2011.04.28. 00:53:26

@butschq: néhány liter sör után a böfögés kötelező :)

frontember876 2011.04.28. 01:00:34

roobert 2011.04.27. 20:49:24

Kínában 3500 évvel ezelőtt bonyolult csillagászati, matematikai tudományos kutatásokat végeztek, ezenkívül szívműtétet, te tanulatlan ostoba fasz.

Én értem, hogy a lusta, degenerált virtuális fosadék életedben a Való Világ a legkomolyabb szellemi forrás, de ettől még a nagyvilág - sajnálattal tájékoztatlak - egészen más.

A fehér férfinek nincs túl sok mindenre büszkének lenni, ezenkívül messze szopásban is van népesség, és egyre inkább hatalom szempontjából. Női kancellárok és elnökök, fekete USA elnök, és következő pápa, soroljam?

Te meg itt hencegsz a nagy büdös semmire, amikor az európai ember a kurva nagy történelmével gyakorlatilag vesztésre áll mind. Egymással baszakodó súlytalan politikusok néhány tehetséges és pozícióban lévő kivétellel. Kína meg egy politikailag, emberi jogilag aljas, alávaló ország, azonban szervezettségét, kultúráját, gazdaságát el szokás ismerni, lévén a közelükben sem vagyunk.

Most arról hadd ne beszéljek, hogy általánosságban ilyen hangon beszélni egy másik embercsoportról mélységes szégyen, és anyádnak kellett volna egy mértéktelenül kurva nagy pofon lekenni neked még idejében, hogy ne legyél ennyire taszítóan nagy barom.

Próbálj meg könyveket olvasni, filmeket nézni, tájékozódni, és emberekkel valódi kapcsolatokat kialakítani. Talán még sikerül kitörnöd a vegetatív maga alá hugyozó zombi létformából, és emberként élni egy bebábozódott troll helyett. Hidd el, végül is vidám hely ez itt kint. Csajok, zene, napsütés. Van itt minden.

butschq 2011.04.28. 01:05:53

@Oscee: akkor jó:)

én amúgy nem ítélem el a kínaiakat. Egy valamit tudnak, de azt nagyon jól, olcsón tömegtermékeket előállítani. És b.szott szorgalmas nép, mitagadás tanulhatnánk tőlük. Nekünk tizenakárhány év nem elég egy kurva metró megépítésére, ők meg hónapok alatt felhúztak több olimpiai stadiont...:)

Oscee 2011.04.28. 01:34:07

@butschq: a szorgalom és szerénység sokat számít

az csak egy dolog, hogy egy csomó mindent csak másolnak jelenleg (autó-, hadipar pl.), de amilyen lendületben vannak 5-10 év alatt más iparágban is világelsők lehetnek (mint mondjuk az építészetben).

ZAttilaHaver 2011.04.28. 01:55:26

Azért nem hinném, hogy 40k $-ért az amcsik ezt a kínai vackot vennék, mikor a Teslát kb. ugyanennyiért megkapják (42,5k $). Hülyék lennének, főleg mivel az utóbbinak van teljesítménye is (olyan 5-ös BMW szintű). Az ilyen Citroen, BMW, Chevrolet meg egyéb gyártók e-autói meg a Teslához képest olyanok, mintha csak dodzsem lenne. 150 km-es hatótáv, 120-as végsebesség.

Errefelé jobban eladható, bár kb. olyan sikerrel mint a SSangYong. Akinek van rá 40k $-ja, nem azt fogja választani. Talán ha nem kínai lenne. Mert ugye a hírneve megelőzi a terméket...

Kína sikere abban rejlik, hogy van tőkéjük, és a kommunista rezsim miatt rend van az államvezetésben (nem rizikózzák meg a korrupciót, mert halálbünti jár érte).

kerdesek05 2011.04.28. 01:56:40

@Kori & R: ez így van

észre kellene venni, hogy nem azért nincs mindennapi használatra alkalmas elektromos autó mert nem lehet csinálni vagy túl drága, hanem azért mert sem a kormányoknak(jövedéki és egyéb adók okán), sem a nagy autógyáraknak(elektromos autóba negyed annyi alkatrész kell és sokkal kevésbé valószínű hogy elromlik) - az olajcégeknek meg végképp nem(ez meg egyértelmű) - érdeke, hogy legyen.

Atesh 2011.04.28. 08:30:16

@HenteSS88: Brávó, te egy nagyon kedves ember lehetsz. Csupa mély érzelem jön át a mondandóból.

Atesh 2011.04.28. 08:34:22

zért abba gondolj bele, hogy mindent ott gyártanak. Minőségbiztosítási rendszer kérdése, hogy mi lesz szar, és mi lesz prémium kategóriás termék, amire csak áhítozol, mert pénzed nincs rá...

Pepejoe 2011.04.28. 09:14:20

Szerintem többoldalú ez a dolog. Van, hogy európai cég ott gyártat a saját üzemében, saját név alatt és saját minőségbiztosítással, azzal nem lehet nagy gond, pedig Kínában készül, nem? Csomó Nike, stb. Semmi gond vele. Aztán ott van az, amikor a kínaiak (jó esetben) megveszik a licencét valaminek (a másik eset, hogy ellopják), na az már neccesebb. Ott lehet minőségi gond, de az is attól függ, hogy a vevőnek mire van igénye: ha olcsó cuccot akar, ne várjon nagy minőséget, ezeket látod a piacokon, de kapsz is 10 pár zoknit 200 Ft.-ért, igaz?
Ha van pénzed, a kínaiak is gyártanak olyan minőséget, hogy beszartok. Mire van épp igény, ennyi az egész.
Ja, és nem csak az a lényeg, hogy itt mire van igény (vagy bármelyik vevőnél) hanem a saját piacukon is, egyelőre az a lényeg, hogy mennyiség legyen, úgy tudom, hogy hatalmas "autóéhség" van ott.
Ilyet már itt is láttunk csak lakással, nemigaz? Ott az összes panel, nincs 2 oldal, ami egyforma lenne, de hiány volt és kellett a pecó. Most próbálj meg nagyiparban ilyen szart építeni, eladni.
Majd letisztulnak ott a dolgok. Sajnos akkor lesz nekünk nagyon "rossz", de az már a mi felelősségünk/érdekünk, hogy védjük a saját ipart és piacot és ha nem megy, akkor csak magunkat okolhatjuk, ha a kínaiak kihasználják a lehetőséget.

Rocko- 2011.04.28. 09:23:56

@butschq: gondolom ilyen kis méretben akkor a veszteség, hogy egyszerûbb ha direktbenn hajtanak belsôégésû motorral.-

Shadowbull 2011.04.28. 10:04:30

@butschq: Tudtommal a vasutnal azert hasznaljak a megoldast, mert egyreszt kurvanagy inditonyomatekra van szukseg, masreszt ekkora meretben nem lehet megbizhatoan mukodo mechanikus eroatviteli rendszereket kupplunggal meg valtoval epiteni.

Ott ez kenyszer, nem pedig a hatasfoknoveles eszkoze.

Autoban az egesz maskepp nez ki.

Az osszhatasfok valoszinuleg nem lenne jobb, mint direkt mechanikus hajtasnal, az egesz sokkal bonyolultabb es dragabb lenne.

Nem veletlen, hogy mostanaban kerulnek elo a villanyauto + range extender megoldasok, amik tulajdonkeppen ugyanolyan soros hibridek.

Csak eppen egy bazi nagy, kivulrol toltheto akksival kombinalva az egesz megint maskepp nez ki.

Igaz ez meg dragabb lesz.

sb

Shadowbull 2011.04.28. 10:06:11

@ZAttilaHaver: "). Az ilyen Citroen, BMW, Chevrolet meg egyéb gyártók e-autói meg a Teslához képest olyanok, mintha csak dodzsem lenne."

Tesla Modell S meg nem kaphato.

A Roadster meg egy igazi villanydodzsem.

sb

Harley 2011.04.28. 10:19:04

@frontember876: Kedves hozzászóló ! Megköszönöm magvas ,ámbár kissé érdesre sikerült megjegyzésedet .Tulajdonképpen mindent elmondtál amit én is akartam volna . A baj csupán az itt hozzászólók egy része sajnos egy nyelvet tudó azt sem igazán(a magyart ) iskolázatlan , és sajnos műveletlen , aki abban éli ki magát hogy mocskot szór egy az általa csak a kőbányai piacról ismert nemzetre . A gyűlölet és a gyűlölködés nagyrészt a tudatlanságból fakad , na és persze az irigységből . Viszont ez az indulat majd megfakul hajlott korukra , mikor már nem lesz öröm a V8 bömbölése , sem a százhatvannal csapatás a faluban . Marad a szorongás ,hogy ki tudja fizetni vajh az esedékes közüzemit a hónap végén , avagy nem , az akkor már lehet hogy kínai tulajdonban lévő szolgáltatónak . S van egy rössz hírem , nem ők akarnak igazán idejönni , mi már ott könyörgünk hogy ők méltóztassanak ide jönni . Nos aki sárga majom kifejezést használt , a mi nevünk kinaiul Kuaj Lo( Fehér Ördög ) :)

magyar_ellenállás 2011.04.28. 10:59:49

@Bockó: "Nicknek igaza van. A mezőgazdaság olajjal működik. Olvass utána. "

Fővárosi-e vagy? :P

A közel egymilliárd írástudatlan afrikai-ázsiai csóró semmiféle termelő tevékenységet nem folytat (hacsak a gyerekgyártást ide nem soroljuk). Sem kézzel, sem géppel nem végeznek ők mezőgazdasági tevékenységet, úgyhogy nem tudom, miről beszélsz.

A nemzetközi segélyeken élnek.

magyar_ellenállás 2011.04.28. 11:01:10

@magyar_ellenállás: Ja, és ázsiai alatt természetesen nem a kínaiakat értem elsősorban.

magyar_ellenállás 2011.04.28. 11:08:50

Tökéletes modell erre nézve a hazai eszkimók életvitele. De ezt csak lap alján, apró betűvel, zárójelben jegyzem meg.

Il Matto 2011.04.28. 11:09:58

@butschq: Darth Vader a következőket mondta, amikor tudomást szerzett arról, hogy kb. a mi 4-es metrónk tempójában épül kedvenc halálcsillaga: "Maybe I can find another ways to motivate them" (vagy valami ilyesmit) Nos a Kínában szintén ismerik a motiváció más módjait, az ilyen közpénzen élősködő korrupt naplopó banda fő felelőseit gyorsított eljárásban ítélik halálra (ítéletvégrehajtás az ezt követő fél órán belül) a többi pedig annyi letöltendő évtizedet kap, hogy garantáltan követ fejt még akkor is mikor már oszlásnak indult.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.04.28. 11:14:03

Napi 20km-t ingázok.
egy ilyen BYD-et simán elfogadnék,leszarom hogy néz ki.

pandius 2011.04.28. 11:27:03

Egy a lényeg! Nem fogom szeretni azt a világot amiben 20 év múlva élnem kell majd! Nem vagyok pesszimista típus, de ha a világ haladásának jelenlegi irányát nézem akkor lesznek itt bajok bőven...

DrSzoke 2011.04.28. 11:50:00

@Harley: es a feher ember,tisztelet a kivetelnek ra is szolgal az ordog jelzore.Sajnos.Aki meg egyontetuen legagyizza a kinai cuccokat,tenyleg semmit nem tud.Masolnak? Japan mit csinalt 30-40 eve? Ugyanezt.Ki veti most a szemukre? Senki.Akkor?

Lord heckman 2011.04.28. 11:51:08

Istenem, de szép is lenne, ha ennek az országnak az lenne a legnagyobb gondja, hogy "a maradi nép igazán lecserélhetné már a benzines autóit elektromosra!"

Én pölö nem tudnám.... nincs autóm.... nem telik rá.... pedig van rendes munkám, és jóval többet keresek a minimálbérnél.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.04.28. 12:02:08

@Solymász:

A te stílusodban:

Dekadens, pc, eltunyult, elgyávult fehérek:
Innováció, demokrácia, szabadság, szakszervezet, nyugdíj, stb.

szorgalmas, gátlástalan környezetszennyező, sárgák:
Innováció= pofátlan lenyúlás, lopás
Demokrácia= Kussolsz az van amit a párt mondd
Szabadság= Kussolsz az van amit a párt mond
Szakszervezet= Kussolsz az van amit a párt mond
Nyugdij= Kussolsz, az csak párttagoknak, katonáknak, rendőröknek, besúgóknak és még néhány állami alkalmazottnak jár!

Ugye pont ilyen világban akarsz élni!?

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.28. 12:33:26

@Kori & R: az elektromos autó elterjedéséhez nem lenne szabad megtorpannia az atomerőművek terjedésének, mert mással nem lehet előállítani annyi elektromos energiát komoly környezetszennyezés nélkül, megbízhatóan, stabilan. Ezért elég rosszkor jött a fukushimai katasztrófa, most mindenki megrettent az atomtól. (a fúziós erőmű pedig még nagyon messze van)

qmatch 2011.04.28. 12:53:42

Tessék mondani, mi kerül egy nyamvadt 150...200W-os napelem panelben 50 , 60 , vagy akár 80 ezer forintba? Nem csak kőolaj lobby létezik, mindenen extra profit van, ami energia termelésre alkalmas.
Na, ezen KELL változtatni. Ha kell, erővel, vérrel és vassal.

Solymász 2011.04.28. 12:55:30

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:

"Innováció, demokrácia, szabadság, szakszervezet, nyugdíj, stb"
Te ezt a sok baromságot még beveszed?

Liberális-e vagy?
Vagy csak tájékozatlan?

sarocker 2011.04.28. 13:03:18

@vasgyuszi: A dízelmozdonyok ezer éve így működnek. Nem véletlenül. Pl. kuplung sem kell hozzá, ami ekkora terheléésnél nagy előny. Igaz, ott van hely bazi nagy generátorok elhelyezésére. Nem készültem fel a témában, de valahogy az lebeg előttem, hogy ahhoz, hogy on-the-fly előállított áramból hajtsd az autód, nem elég akkora generátor, mint ami most pl. a hibrideket tölti. Vagy ha igen, akkor fel kellene használni a fékezési energiát is, meg a jó ég tudja, mit, és akkor máris nem olyan egyszerű a képlet, na meg a berendezés (ti. az autó) sem.

De mondom, lehet, hogy megoldható ma is, csak nem tenném rá a tökeimet fogadásból.

Rocko- 2011.04.28. 13:36:53

@darthwalk: bírom amikor a magyar vagy német atomerômûvet egy cunamitól féltik.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.04.28. 13:50:17

@magyar_ellenállás: És pénzt esznek, ugye? Semmi baj. Végül minden rendben lesz.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.28. 13:51:49

@Rocko-: ne is haragudj Rocko, de AZ a cunami ami elvisz egy német (mondjuk bajor) vagy egy paksi erőművet, az szerintem is kibaszott aggasztó! :D

mondjuk akkor már nem fog érdekelni se a prius, se a Jövő Elektromos Autója, sokkal inkább egy napelemes motoros gumicsónak meg valami halászháló.

viccen kívül, földrengés itthon közel sem lehet olyan erős mint japánban, cunamit ki lehet lőni, a legdurvább vihar sem tehet kárt paksban, atomerőművet még háborúban sem robbantanak fel, marad a terrorveszély, repülővel, robbanóanyaggal.

én nagyon is atompárti vagyok, a többi egyszerűen nem alternatíva, a megújulók mögé is kell valamilyen backup hogy ha épp nincs szél, legyen mivel hajtani a légkondit, hajszárítót, indukciós sütőt, ívhegesztőgépet, alumíniumgyárat - és az elektronyos autót.

Bambano 2011.04.28. 13:55:40

Azt kellene látni, hogy Kínában nagyon sok ember és nagyon sok pénz van. Közötte nagyon sok okos ember is. Ráadásul ott nincs csipcsup demokrácia, ott egy döntést nem népszavaztatnak, hanem végrehajtják.

Lehet, hogy emberijogi szempontból ez nem helyes, de a gazdasági fejlődésnek ez a jobb módszer.

Úgyhogy nem röhögni kell Kínától, hanem félni tőle, mert ha ott azt mondja a pártvezér, hogy űrhajót küldünk az űrbe, akkor felküldik. Ráadásul ott a pártvezér azzal van elfoglalva, hogy gazdasági alapokat építsen, nem azzal, hogy hogy hívják a héten a város közterületeit.

Félni kell tőle, nem röhögni, mert le fognak lépni minket pillanatok alatt, ha még nem tették meg.

6EQUJ5 2011.04.28. 13:55:50

Elég sok olajlobbista,szűklátókörű ír kommenteket.Nem tudom hova tenni,hogy az elektromos autó ugyan olyan környezetszennyező,mint a benzines.Ezt ki mondta?Ki bizonyította?Mérésekkel,számításokkal alá van támasztva?Hallottatok már a megújuló energiaforrásokról? Nem csak olajból,szénből lehet energiát előállítani. Egyébként meg az olaj egyáltalán nem szennyezi a vizet. Igyatok olajos vizet bátran! Ráadásul egy benzines autó sokkal több alkatrészből áll és mellesleg abban is van akkumulátor. Gondolom ez is új nektek. A zajszennyezés meg szintén nem zavar senkit.
Vannak átmeneti megoldások,de az elektromos autó az egyetlen logikus váalsztás.

lyesmith 2011.04.28. 13:57:54

@Kori & R: Az "olajtársaságok nem engedik" a "kormányoknak nem érdeke" stb összesküvés elméletek idióta baromságok.

Talán Norvégián kívül nincs olyan fejlett ország amely energiafüggetlen lenne. Japán a szükséges energia 99%-át importból fedezi miközben súlyosan el van adósodva. Tényleg van bárki aki azt hiszi hogy Japán vagy Franciaország kormánya (vagy akár az USA) nem fiztne boldogan ki egy billiárd dollárt egy technológiáért amely megszüntetné az olajfüggőséget?

Shadow55 2011.04.28. 14:12:33

@alecwolf: Ez igaz, de ott fejlesztették ott gyártották, tehát kié a tudás?

Ha az európai high-tech cuccokról leveszed a borítást minden részegysége Made in Taiwan, Malaysia, China.

Én nem vagyok atompárti, de sajnos nincs más alternatívánk..

Gulyás G 2011.04.28. 14:19:25

@LHA: "Tessék a szemeket kinyitni, nyakakat behúzni. Ahogy Dél-Korea és Japán pár évtized alatt feljött, most ugyanezt teszi Kína és India. Jóreggelt!"

Maximálisan egyetértek. Az "európai felsőbbrendűség" egy téveszme. Talán védekező reakció? Néhány évtized múlva a büszke (gőgös?) Európa nem lesz más, mint egy távoli, ódon múzeum tele nyugdíjasokkal, menthetetlenül leszakadva a vlágban zajló eseményeket irányító Ázsiától.

Shadowbull 2011.04.28. 14:36:12

@Gulyás G: Szerintem meg az azsiai felsobbrenduseg a teveszme.

aki dolgozott mar egyutt japanokkal meg kinaiakkal, az tudja.

sb

butschq 2011.04.28. 16:08:21

@Shadowbull: gyártottak nagyon régen tolatómozdonyt hagyományos erőátvitellel, nagyjából annyit is ért:) azokat a súlyokat szinte lehetetlen lenne megmozdítani csak belsőégésű motorokkal:)
de azért egy kísérleti ötletnek nem volt rossz na:) kár, hogy már nem abban a világban élünk, ahol ilyen ínyencségeket lehetne kísérletezgetni, hanem az öko buziságokat kell nyomultatni...:S
:)

butschq 2011.04.28. 16:11:28

@Il Matto: egész Európa el lett szerintem cseszve ezzel a demokratikus emberjogi hülyeségekkel, ha a fejlődést nézzük. A jólét az meglett, csak lassan nem lesz mire... Na de én köztudottan egy demokrácia ellenes f.sz vagyok:)

butschq 2011.04.28. 16:19:07

@antinepper: azért te is sarkítasz keményen :) mer az elektromos autók előállítása fényből meg levegőből történik mi... meg aztán az áram nagy részét olyan sok szélerőmű meg hasonló termeli, és közel sem Paks. De meglátszik a greenpeace szakértelme is, mert mikor már szélkereket akarnak vhova telepíteni, jönnek a madárvédők, hogy jaj szegény verebeknek a vonulási útjába esik. b+ a 2. 3. generáció majd megtanulja, hogy ne arra menjen

magyar_ellenállás 2011.04.28. 16:44:18

@Bockó: Nem pénzt esznek, hanem évente kb. 10-15 millió tonna ingyenkaját.

Csak miheztartás végett egy 2009-es adat a magyarországi legcsóróbbak uniós támogatásáról: "12 ezer tonna élelmiszert juttatnak el a rászoruló embereknek mintegy 2500 településre. Az EU évente több százmillió eurót fordít arra az élelmiszersegély-programra, amellyel a legrászorultabbakat támogatja intervenciós készletekből származó élelmiszerekkel." Ez 2009-ben 3 milliárd forint értékű ennivalót jelentett.

Na a 15 millió tonnát ehhez képest képzeld el. Észak-Korea pl. gyakorlatilag éhen pusztulna, ha ez nem lenne.

Na, mindegy.

Egyébként visszakanyarodva az eredeti felvetéshez: való igaz, hogy a gépesítés nagymértékben hozzájárult a terméshozam növekedéséhez, de először a megművelt területek nagysága, majd a nemesítés, aztán a trágyázás lendített nagyot a mezőgazdaságon, és csak aztán a gépi betakarítás és feldolgozás.

Nagyon összetett probléma ez, amiben a technika szerintem a pozitív oldalon áll. A rossz az, hogy a túlszaporodással párhuzamosan (vagy szemben?) ott virít a kétezer éves európai szentimentális keresztény hozzáállás, ami isteni adományként tekint minden megszülető emberre. Hja, nem a pápa meg az államfők güriznek azért, hogy jóllakjon az a sokszázmillió csóró, hanem a pórnép.

Én mai napig vallom, hogy a kőolaj a sátán ajándéka, az elektromosság pedig istené. Az egy sajnálatos dolog, hogy ez utóbbival egyelőre nem tudunk úgy sáfárkodni, mint a kőolajjal.

Aki meg hitetlen Tamást játszik a 10-20 éven belül bekövetkező technológiai áttörések kapcsán, az sürgősen lapozza át a XX. század krónikáját! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 17:10:36

Tegnap allt elottem egy tesla a lampanal, a szemnek furcsa hogy nincs kipufogoja. Aki ma 10eves annak par ev mulva nem lesz az.
Ezeket az electric car okat nem nekunk talaltak ki, de mi kb 30 ev mulva mar nem veszunk tobb autot, aki meg most 10 eves az igen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 17:17:45

@Gulyás G: Amig nem mondasz egy kinai vagy koreai zeneszerzot akit jatszanak a madison hallban vagy festot akit ismernek vilagszerte addig hidgy benne hogy az europai felsobbrenduseg nem teveszme. A modern ( XV.sz ota kizarolag) kultura, a tudomany, a muveszet az europabol jon. Az europai kultura es a peldaul osi egyiptomi kultura vagy barmely mas ami letezett a tortenelemben kozotti oriasi kulonbseg hogy az europai az mindig szelesebb nepretegekhez szolt. Kb a frank birodalom ota.

Szoval nyugi, africa az elet bolcsoje, europa a kulturae.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 17:24:22

Szerintem a kommentelok kozul en megyek leghamarabb kinaba ismet, jovo hetfon. Itt sokan irogatnak kinarol de hirtelen megmutatni sem tudjak a terkepen.

butschq 2011.04.28. 17:28:27

@magyar_ellenállás: "Én mai napig vallom, hogy a kőolaj a sátán ajándéka, az elektromosság pedig istené."

Zeuszé bmeg, Zeuszé:):) őő ül ott Tokaj és Tarcal közt a tornyon, oszt dobálja ránk a felblankolt villát:)

magyar_ellenállás 2011.04.28. 17:34:02

@butschq: Felőlem hívhatod Zeusznak is.

@visszakettopadlogaz: Hát, barátom, akkor jobb, ha hétfőig átlapozol pár könyvet, de javaslom, az 1945 és 1989 közötti szakirodalmat erősen hanyagold.

Az európai kultúra kezdve a tököm tudja, hány tízezer évre visszanyúló elsumákolt keleti őstörténelemmel, a sumér-babilóniai-mezopotámiain keresztül a zsidó-kereszténnyel bezárólag ÁZSIÁBAN gyökeredzik.

Gulyás G 2011.04.28. 17:34:25

@Shadowbull: "Szerintem meg az azsiai felsobbrenduseg a teveszme."

Ázsiai felsöbbrendűségről nem beszéltem.
Az viszont tény, hogy átlagban többet és szorgalmasabban dolgoznak, mint az európaiak. Sokkal. Azon lehet vitatkozni, hogy jó-e ez így, de ettől még tény marad. A hatékonyság egyelőre alacsony, de a folyamatok irányából egyértelműen látszik: csak idő kérdése, mikor hagyják maguk mögött a felsőbbrendűségük biztos tudatában malmozó európaiakat.

Gulyás G 2011.04.28. 17:46:14

@visszakettopadlogaz: "Amig nem mondasz egy kinai vagy koreai zeneszerzot akit jatszanak a madison hallban"

Miert gondolod, hogy a madison hall az abszolut etalon? Söt miert gondolod, hogy az altalunk kellemesnek velt angolszasz-europai muzsika lehet egyedül szep? Mi van, ha ök mast hallanak szepnek? Mi van, ha nekik is vannak vilagraszolo zeneszerzöik, akiket ugyanugy nem ismerünk, ahogy ök Kodalyt? A kulturak felsöbbrendüsegeröl, egyaltalan felsöbbrendüsegröl vitazni szerintem idöpocsekolas.

Itt a technologiai fejlettsegröl es a gazdasagi teljesitmenyröl van szo, plusz a nyilvanvalo demografiai tenyekröl. Ezek alapjan szamomra naivitasnak tünik azt gondolni, hogy mi vagyunk a vilag közepe...

butschq 2011.04.28. 17:48:57

de az is megeshet, hogy Triton király, Ariel a kis hableány apjának az ajándéka. Ő is ilyen felvillanyozott vasvillákat hajigált:) mondjuk azt sosem értettem, hogy a vízben hogy a rákba nem rázza meg őket az áram:):)
a kőolaj meg csiga tömegtemetők hozadéka:)

magyar_ellenállás 2011.04.28. 17:51:23

@Gulyás G: A Titanic is milyen szépen süllyedt, miközben játszott a zenekar. :)

Akkor biztos jobban örültek volna egy Made in China mentőmellénynek a népek.

(Igaz, a víz attól sem lett volna langyosabb.)

magyar_ellenállás 2011.04.28. 17:54:24

@butschq: Az elektonyos jószágokat sem rázi meg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 17:56:31

@Gulyás G: Hogy mi a szep az szubjektiv de azert irhatnal par jeles kinai zeneszerzot fejbol ( vagy egyetlen kamarazenei muvet amit kinai komponalt ;) google ozhatsz, ott sem talalsz;)
A festeszet az olyan hogy az allatkerti majom is eleg szepet tud festeni veletlenul neha, de az emlitett fallatkerti oemlos ritkan alkot maradandot a termeszet tudomanyok teren :)

Amig london tele azsiai diakokkal ( eltem ott 5evet ) vagy san franciso egyetemein nyuzsognek az azsiaiak ( non local asian people ) es kinaban nem latok feher tanulot addig joggal feltetelezem a kulturak kozti kulonbseget.

Ez trivialis.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 17:58:49

@magyar_ellenállás: Hm, valamiert ugy gondolom en tobb konyvet lapoztam eddig mint te.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 18:02:58

@Gulyás G: Most neztem amikor arrol irsz: tobbet es szorgalmasabban dolgoznak - ez ertelmezhetetlen az assemble line mellett dolgozoknal, mindenhol pedig az van. Egy "nep" soha nem szorgalmas, mert a nepet egyedek alkotjak. "brezsnyev talalkozott a magyar neppel" .. Es ott alltak hatan.... :)

magyar_ellenállás 2011.04.28. 18:14:32

@visszakettopadlogaz:

Nem akarom védeni a csíkszeműeket, de

1. Londonon keresztül méred le a világot? Innye, volt itt nemrég egy jópofa gyerek, aki tapsolt az angol gyarmatosítóknak, biztosan jól megértenétek egymást.

2. Konfuciusz már 2500 évvel ezelőtt értekezést írt a zenéről.

Nagyon valószínűnek tartom, hogy ha leállnál egy kínaival a különféle kultúrák hierarchiájáról vitázni, nem is értené, miről is szeretnél vele brekegni.

A másik, hogy a történelmet, kultúrtörténetet, amit 6 éves korodtól tanultál európai emberek (győztesek, hehe) írták, akik, ha ismerték is a keleti kultúrát, ugyanilyen pökhendiséggel álltak hozzá.

Ennek köszönhetően borulgatnak ki most szépen az összes múzeum és akadémia szekrényéből azok a "nyelvrokonság", "genetikai rokonság", "több ezer éves motívum" stb. címkével ellátott csontvázak, amiket eddig lustaságból vagy gyávaságból (Petőfi után szabadon) betuszkoltak.

A szocialista pártrendszer igájában vergődő kínaiak kultúráját lefikázni kb. akkor szemellenzős ÖKÖRSÉG, mint a mi történelmi, kulturális értékünket az elmúlt 50 év szétcseszett szemüvegén keresztül vizslatni.

magyar_ellenállás 2011.04.28. 18:16:49

@visszakettopadlogaz: 11 éve könyvtáros vagyok, két felsősokú diplomám van, két kulturális egyesület munkájában veszek részt...

Szerintem jobb, ha szépen magadba szállsz, mielőtt nagyon leégnél.

magyar_ellenállás 2011.04.28. 18:19:48

Ezt nem dicsekvésként írtam, mert jobb szeretnék 8 osztályos milliomos lenni, csak az olvasottságra nem találtam hirtelen mértékegységet. :)

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2011.04.28. 18:24:14

@Shadow55:
Nem, nem ott fejlesztették és nem is ott gyártották.
A "sínek" egy része Magyarországon, egy kisvárosban készült. Az elektroacél alapanyagot, amiből a szegmensek készültek, a német Thyssen fejlesztette és gyártotta.
Természetesen folyik fejlesztés Kínában, de a mágnesvasút konkrétan rossz példa volt erre.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 18:25:25

@magyar_ellenállás: A ket diploma stimmel, bar nekem nem volt akkora szerencsem hogy magyarorszagon konyvtaros legyek.

magyar_ellenállás 2011.04.28. 18:37:31

@visszakettopadlogaz: "bar nekem nem volt akkora szerencsem hogy magyarorszagon konyvtaros legyek"

Á, arra szletni kell. :P

Na, ne egymással szájkaratézzunk. (Érdekes módon valahogy mindig ez lesz minden kommentelés vége.)

Tény, hogy a legyártott klasszikus kínai termékek minősége fos. Ha csak hazai viszonylatokat veszünk figyelembe, akkor is érdemes azon elgondolkodni, hogy mégis miért éri meg nekik csilliószámra legyártani 20 forintos kis műanyag szarokat. Hát mert megveszik a sápadtarcúak!

A másik a Kínában gyártató multik esete. Az ideg szétbasz, mikor német licenszre hivatkozva übergagyi kínai árucikkek kerülnek a kezembe.

Az unió meg mit csinált legutóbb is? Eltörölte a Kínában meg Vietnámban gyártott cipőkre kivetett vámot. Az én kis falumban dolgozik még egy cipész bácsi, szerintem már fonja a kötelet magának.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.28. 18:55:06

@magyar_ellenállás:

igazad van, hagyjuk a "szajkaratet" :) amugy sem vagyok az a fajta, idejarok par eve de meg nem mentem bele sosem a "kinek van jobban igaza" vitaba. Nem ismertem a nickedet, azt hittem ilyen one hit wonder kommentelo vagy, de nem a ket diplomad gyozott meg arrol hogy inteligens ember vagy hanem az hogy abbahagyod a felesleges vitat :)

amugy kinarol mar sokan sokszor kifejtettek velemenyuket ezen oldalon is, en is elmondtam mar mit gondolok a "sarga veszedelemrol" es a penzehes olajosokrol - megkimelem most a tobbi kommentelot onmagam ismetlesetol.

amugy Kina meg sokszor tema lesz itt es mashol is.

btprg 2011.04.28. 19:29:10

@butschq:

Az M28 ("Mazsola" :D) véletlenül nem ilyen mozdony volt? :)

Amúgy még amit korábban írtál (hogy szerinted nem kellene a dízel-villamos autóba akkora motor mint a simákba), arra válaszolnám, hogy szerintem kellene. Mert a benzin-/dízelmotor teljesítményénél nagyobb teljesítményt triviálisan nem lehetne kihozni a villanymotorból se (energiamegmaradás :D), tehát ha a hagyományos autókhoz hasonló teljesítményű d-v autót szeretnénk, akkor abba is kell legalább akkora motor.

Rocko- 2011.04.28. 20:53:56

@antinepper: megnézném, hogy megújuló erőforrással kiváltasz egy fix erőművet.

Rocko- 2011.04.28. 20:58:22

@darthwalk: egyetértek.

annyit hozzátennék, hogy a csernobili baleset a hozzánemértésből és nemtörődömségből fakadt.
na most Pakson 1983 óta üzeme az erőmű, és mi, mint magyar nép, eléggé hajlamosak vagyunk félvállról venni a dolgokat, azonban az atom nem játék, így mégse robbant fel az atomerőmű. szóval alaptalanok a félelmek.

a sötétzöldek meg csak onanizálnak ezzel az állandó TILCSÁKBE dologgal, értelmes dolog nem hangzott el tőlük, hogy ugyan, mégis, mivel kéne kiváltani közel 2 gigawattot.

butschq 2011.04.28. 21:40:45

@btprg: dede a kis Mazsola volt:) mikor írtam, hirtelen nem tudtam a nevét:)

utólag belegondolva, kellhet bele akkora motor, ha nem is pont ugyanakkora, de minimális lenne a különbség, így pedig értelmét veszti a dolog:S de egy ötletnek jó volt:)

butschq 2011.04.28. 21:50:14

@btprg: annyi kiegészítéssel, hogy nem minden M28-as volt mechanikus, egy része hidromechanikus volt. Nem mintha sokat nyomna a latba:)

Virago_1000 2011.04.28. 22:06:12

@Gulyás G: "Maximálisan egyetértek. Az "európai felsőbbrendűség" egy téveszme. Talán védekező reakció? Néhány évtized múlva a büszke (gőgös?) Európa nem lesz más, mint egy távoli, ódon múzeum tele nyugdíjasokkal, menthetetlenül leszakadva a vlágban zajló eseményeket irányító Ázsiától. "

- nagyon pontosan irtad le a korulottunk zajlo jelenseget.

@Shadowbull:
"Szerintem meg az azsiai felsobbrenduseg a teveszme."

- Majd rajossz, hogy nem, csak ido kerdese.

"aki dolgozott mar egyutt japanokkal meg kinaiakkal, az tudja."

- ha nem dolgoztam volna/dolgoznek, igazat adnek neked.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.29. 11:30:36

@Rocko-: paks üzemeltetésével nincsen baj, mint ahogy pl. a német erőművek nagy részével sem. a baj inkább az, hogy leállították az élettartam-hosszabbító projekteket.

ebből két dolog következik:

1: szarban lesznek mondjuk 10 év múlva (meg mi is), mert nem lesz mi energiát termeljen ordas környezetszennyezés nélkül.

2: az atom élettartam-hosszabbításba fektetendő nem kevés milliárd eurót inkább mondjuk a fúziós kísérleti reaktor fejlesztésébe rakják bele és sikeresen befejezik a projektet, onnantól az atomenergiára nem lesz szükség, szép lassan ki lehet vezetni.

btprg 2011.04.29. 12:03:25

@Rocko-:

Hát ja! A megújulók közül legfeljebb a vízerőmű jöhet szóba ilyesmire, bár azoknak se egyenletes a teljesítménye az év minden részében. Meg persze felhasználható víz erőforrás sajnos nem mindenhol van, bár ahol van ott szerencsére nagyrészt ki is használják. A szélerőműkre meg hasonlókra nem lehet építeni, mert teljesen véletlenszerű a teljesítményük. Minden szélerőmű jellegű dolog telepítésével párhuzamosan hagyományos erőművet is kellene telepíteni hasonló teljesítménnyel ahhoz hogy stabil maradjon a hálózat (villamos energetikából tanultuk, nem én találtam ki (: ).

GGG77 2011.04.29. 12:56:18

Kína 5000 éves, a világ legrégebbi állama, gyakorlatilag változatlan mérettel, nemzetiségi összetétellel, befolyással. Megesznek minket reggelire, pláne, ha még mindig azt hisszük itt Európában, hogy mi fingjuk a passzátszelet.

roobert 2011.04.29. 18:35:55

@frontember876: Ehheheh. Feltétlen szólok, ha kíváncsi leszek a véleményedre.

Rocko- 2011.04.29. 18:48:25

@darthwalk: ahogy utánajártam, aszerint lesz élettartamhosszabítás.
lekapcsolni nem érdemes, mert meghal az ország ha nincs. szerintem ha lejár az élettartama Paksnak, akkor újat kell felépíteni, és nincs gáz.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.04.29. 20:02:37

@Rocko-: mármint a németeknél lesz? negyed évre biztosan leállították a legöregebb erőművek hosszabbítási projektjét, nekem ez volt az utolsó infóm.

paks esetében új reaktor(ok?)ról lenne szó, egy ezerhatszázmilliárdos összeg rémlik ami elég horribilisnak tűnik első hallásra (igaz én ezt fejből mondom, utánajárás nélkül). megosztasz részleteket?

frontember876 2011.04.30. 19:41:17

@roobert: egyáltalán nem számít a véleményem. Az számít, hogy Európa kellős közepén magadat egy úniós modern állampolgárnak képzelve gyakorlatilag egy macskakő intellektuális szintjén élsz. Az számít. Én magasról szarok rá, hogy ennyire tapló vagy, a kutyára se haragszom, ha a segglyukát nyalogatja...

roobert 2011.05.01. 08:45:43

@frontember876: Nos, üzleteltél már kínaiakkal? Nem, nem arra gondolok, amikor a józsefvárosi piacon anyád születésnapjára megvetted a Dolce§Gabbana
tangát, melyet 300-ról lealkudtál 230-ra, azért mert tudod, hogy igazából akkor keres az ember, amikor költ. Majd elérzékenyültél, amikor a kedves mama meghatva mondta: ó kisfiam, ezt a drága ajándékot nem kellett volna, és mily bájosak ezek az olaszok, még a magyar zászlót is belevarták...
Én üzleteltem kínaiakkal közvetlen kínából, míg te a való világra élveztél.
Mocskos, szemét, hazug, csaló, patkány banda. Ki nem szarja le, mit csináltak 3500 évvel ezelőtt.
Engem meg ne sértegess, ha egy kicsit nem figyelek oda, különbet húgyozok, mint te vagy. Ja, és ha a kutyád nyalogat,ne foglalkozz vele. A szart is szereti szaglászni. Pá!

w a s d 2011.05.01. 17:18:43

@GGG77:
Lehet, hogy Kína a legöregebb állam, de ahogy nézem, jelenlegi mindennapjainkat jobban befolyásolja egy 20- ad annyira sem régi ország kultúrája, amit vannak, akik inkább csak így, idézőjelek közé írva neveznének "kultúrának".

frontember876 2011.05.01. 18:19:04

@roobert: na nézd csak, hát mégiscsak érdekelt a véleményem? Csak nem felzaklattad a kis lelkedet? Üzleteltél kínaiakkal? Áldjon meg az isten, a szóhasználatodból látszik, mennyire lehetsz komoly ember az üzletben. Mindegy. Nem tisztem felvilágosítani téged, mennyire nyomorult vagy, ha 3 kínaival kötött használt mosógép bizniszed alapján egy 1,5 milliárd emberből álló népcsoportot kompletten meg tudsz ítélni, akkor

a/ óriási látnok vagy, és valójában dollár milliárdosnak kéne lenned ilyen képességekkel.
b/ óriási fasz vagy, akinek annyi esze nincs, hogy lábait helyes sorrendben tegye a járdára.

Mindkét eset a fájóan nagy hülyeségedről árulkodik. Ha gondolod, szívesen beszélgetek még a kínaiakkal való kapcsolatodról, de szerintem van ez már annyira kínos, hogy inkább fejezzük be.

(édesanyám emlegetése a bosszantásom céljából nagyjából középiskola első osztály szint. Komoly kínai üzleti tapasztalattal rendelkező üzletemberként talán gondold át, hogy véletlenül nem egy ideges tinédzser vagy-e gyakori korai magömléssel. Ha felnőtt emberként ilyen a szókincsed, az talán még sokkal nagyobb baj).

Legközelebb a saját kis pattanásos környezetedből keress valakit. Ők a te súlycsoportod, nem én.

vazsoo 2011.05.03. 19:09:24

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Bár nem tudom nálad mit jelent a tulipanoslada ha figyeltél volna akkor látnád hogy nem egészen azt írtam . Magyarázz azoknak akik elveszítik az állásukat meg a házukat mikor ezek 20 milliós kocsikkal rohangálnak . Sokaknak bassza már a csőrét .Jöhettek mind ezzel a kinaiseggnyaló dumával de amikor a századik hullik el a szaros kinaipiacon majd csodálkoztok . És a te fajtád is belefér . Nyugodt lehetsz nálam már be van készítve a puska .
süti beállítások módosítása