Magyar fejlesztés: gázt a dízelbe!

  2011. március 30. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

dg1 4x3

Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr62783869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OrbanseggenLorincz 2011.03.30. 07:09:48

fenomenális... mik vannak? nagy ötlet :O majd ha nekem is lesz két hummerem... :))) hatalmas riszpekt a gyártónak és fejlesztőnek, vannak még kiaknázatlan lehetőségek ebben az országban. na és TFSI etanolositásra nem teccettek még rájönni hogy hogyan lehetne? :)))

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.03.30. 07:17:40

Az ötlet maga régi. A kialakítás meg az elektronikus vezérlés az új.
Bulgáriában már a 70-es években jártak diesel-gáz üzemű buszok.

Link Elek 2011.03.30. 07:21:55

miert nincs ez gyari traktorokkal?
extra lehetoseg meghibasodasra?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.03.30. 07:28:35

Van efféle másutt, régóta. pölö: www.dieselgasaustralia.com.au/
Írtak egy szoftvert, hurrá, meg molyoltak pár saját alkatrészt, ez tényleg fejlesztés, de ettől nem esnék hasra. Az valóban ciki, hogy a tömegközlekedési cégek szarnak az egészre.

skyrangr 2011.03.30. 07:30:02

már megint spanyolviasz?
nyugaton (meg ahogy bervas is írja, keleten is) már évtizedek óta ismert a dolog (például városi buszokban).
ettől függetlenül támogatandó az ötlet, szórják csak meg a BKV-s koromgyárakat gázzal. kevesebb lesz a korom, meg lecserélhetik BKV alkalmazottak az öregecske dízel magánautókat, korszerű, környezetkímélő LPG-s autókra!
két legyet egy csapásra! :D :D :D

turbólyuk 2011.03.30. 07:31:55

@Link Elek:
Valszeg azért, mert a nagy gyártók ezt a szettet jóval-jóval drágábban tudnák csak kihozni. Nem 3-400e lenne, hanem mondjuk 1 millió. És ezt a verseny nehezen bírja el. Bár az tény, hogy az emisszió csökkentés útján meg olcsóbb lehetne, mint akár a részecske megsemmisítő rendszerek.

különvélemény 2011.03.30. 07:34:57

@turbólyuk:
A találmány és a fejlesztés szavak között különbség van. :P

Rocko- 2011.03.30. 07:40:03

@turbólyuk: tömegtermelés. miért lenne drágább?

turbólyuk 2011.03.30. 07:47:56

@Rocko-:
No most ez nem egy 2 centis elektromos chip.
- egy gyári megoldásban pl. személyautónál nem baxhatják bele a csomagtartóba a tartályt - tehát tervezés, ami miatt lényeges költség emelkedés lehet
- a gyári összeszerelés ára is magasabb, mint egy akármilyen kis műhely beszerelési árai. Ettől mondjuk fél órával (nyilván nem tudjuk, pontosan, mennyivel) többet tölt a szerelőszalagon egy autó
Ez csak pár "kis" szempont volt. A tömegtermeléstől még nem minden lesz feltétlenül olcsóbb.

encore 2011.03.30. 07:50:45

Nekem az a gyanúm hogy gyárilag a "Downsizing" azaz kisebb köbcentintikből akarják ugyanazt a teljesítményt, szerintem kamionoknál is előbb utóbb.
A minap olvastam hogy a Bosch szerint jön a 2000bar feletti befecskendezési nyomás és az 1100ccm3 is tudni fogja a 136 Le-t.
Tehát a gyárak is az optimálisabb fogyasztásokra gyúrnak igaz kicsit másképp, és lehet hogy ott már tényleg nem lenne kifizetődő egy diesel gázosítása.

kafferbivalybalamber 2011.03.30. 07:52:44

"Az LPG eredetileg folyadék, tehát szükség van elpárologtatóra és reduktorra is, ezek az alkatrészek gyakorlatilag olyanok, mint a benzinmotoros átépítéseknél. "

Elpárologtató=reduktor. Az "ezek az alkatrészek", az 1 db reduktor. Vagy elpárologtató, kinek melyik tetszik jobban.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.30. 07:53:13

Az, hogy volt már ilyen az autótörténelemben, nem jelenti azt, hogy konkrétan ez a rendszer nem hazai fejlesztés. Én gratulálok nekik!

kafferbivalybalamber 2011.03.30. 07:57:48

Amúgy meg a jó édes anyját annak, aki nem támogatja az ilyen utólagosan beépíthető emissziócsökkentő megoldásokat, és nem sorolja át az LPG-s járműveket a megfelelő környezetvédelmi osztályba. (Ami EURO akárhány kéne legyen, és nem az ökör bürokrata által kitalált saját magyar farokság.)
Annak idején még a Trabantba épített katalizátort is támogatták. Azóta jelentősen visszafejlődtünk.

robertocrack 2011.03.30. 08:01:13

majd ha egy rendes akkumulátor-találmány jön ki,akkor azt mondom,igen!!!!ez sajnos az a kategória,amikor a szart akarod pofozgatni,hogy vár legyen belőle.....

citrix 2011.03.30. 08:06:09

Az állami szent teheneket(volán,bkv) a legkisebb mértékben sem pezsdíti ez a lehetőség.Azt szajkózzák majd,miért nem lehet(bár naggyon szeretnék) beépíteni.Azért,mert az új buszok garosak,a gyártó nem engedi.A régiek túl öregek,azokra nem szabad költeni.Amúgy is egyszerűbb az államot fejni újabb és újabb milliárdokért,mert ugye nőnek a költségek.Magáncégeknél fejőstehén nincs,az üzemanyag drága,érdemes lesz átalakítani,sokan át is alakítják a járműveket.

x 2011.03.30. 08:10:28

Annyit azért elmondanék, hogy a Foswagen Crafterbe 600.000 Ft egy új részecskeszűrő és állandóan baszakodik a rendszer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Úgyhogy nem sok a 400e ft csak a gáztartály zavar,mert mindíg tele a kocsi és így is kicsi. sajnos.

m.o.p. 2011.03.30. 08:10:54

Zseniális! És még az országhatárt sem kell átlépni hozzá ;)
Most kell, nem, tegnapra kell!

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2011.03.30. 08:12:49

Tényleg nem rossz, már csak a kevesebb korom miatt is megérné.

x 2011.03.30. 08:16:02

a Sprinterbe is ennyi, és 200.oookm-t se bír, gariba cserélték eddig 2x, mi lesz ha majd nekem kell évente. fasza kocsik ezek. 90e ft-ért kib..sszák belőle és lehet vígan kormolni! király német technika.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.03.30. 08:16:41

Egyrészt ausztráliában évtizedek óta van dízel-lpg, másrészt 3 évvel ezelőtt már a Bencének is volt dízel-gázos Range-e (Bence az a srác, aki Sukorón volt velem a háromajtós karbis V8 Range-el).

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.03.30. 08:17:17

@kafferbivalybalamber: A katalizátornál plusz áfabevétel van és nincs fogyasztáscsökkenés. Ennél a rendszernél pedig nem fogják finanszírozni azt, hogy kevesebb adót fizess a kevesebb üzemanyag miatt. Capito? :)

kafferbivalybalamber 2011.03.30. 08:19:08

@Medencefűtés: Bekaphassák az összes farkamat mind.

Sónkoneri 2011.03.30. 08:21:49

@x: A fülke mögött, a plafonnál nincs hely?
Nem tudom, mit szállítasz, de ott védett helyen lehetne, ha a technológia engedi.

ÁlKormi 2011.03.30. 08:23:57

@Dr. Zerge: Az ausztrál cég honlapja azért előremutató, mert nagybetűkkel hirdetik a hitelkonstrukciót. Vagyis ha valaki rászánja magát az átalakításra, nem kell pénzt belepakolnia, a törlesztőt a havi üzemanyag megtakarításból röhögve fedezi. Ezt itthon is meg lehetne tenni, a bank a hitel kifizetéséig jelzálogjogot tenne a járműre.

makrobi 2011.03.30. 08:23:59

Gázautósként kicsit félek attól, hogy elszáll az LPG ára, amikor Waberers méretű cégek gázosítják el a flottájukat...

x 2011.03.30. 08:24:39

Meg az új típusú EGR amit hiába takarítasz mert a belseje megy szét, direkt, mert belül műanyag!!!! fogaskerekek vannak és azok állítják percenként 1000x a szelepet. ennyit a környezetvédelemről. kurva komolyan gondolják. ez is beszarik folyamatosan 100e km-enként. Teherautóról beszélünk és 1/2 évről ! és autópályaüzemről ! nem városi kocsi. ezeknek pénzt kell keresni 3-4évig ahogy ígérték a katalógusban,hogy ez egy überalles sohasemvolt ilyen szuper fejlesztésű 400e km-ig nem kell hozzányúlni kocsi. ehhez képest 1 hónapból kb min 3 nap szervíz meg 100-200ft / hó + költség,, de a végén lehet beküldöm a gyár portáján hogy b..sszák meg, ott r..hadjanak meg.

x 2011.03.30. 08:27:10

@Sónkoneri: a fosvagenben nincs a fejed felett hely, mert a fülke magas belül, nem olyan mint a Master, ducato, stb.

Shadowbull 2011.03.30. 08:27:38

Csak en erzem valahol szanalmasnak, amikor egy 20x millios Q7-be molyol valaki fogyasztascsokkento izeket?

sb

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.03.30. 08:30:12

@kafferbivalybalamber: És ugyanez vonatkozik minden olyan dologra, amivel egyszeri beruházással lehet kiváltani folyamatosan adóköteles dolgokat. (nap, szél, geotermikus energia a lakosság részére)
Viszont a felajánlásod a megoldásra zseniális :)

papptibi 2011.03.30. 08:31:22

@robertocrack: részben igazad van. Azonban a világ most így működik, és az átállás nem megy egyik napról a másikra, hogy finom legyek. És addig is hasznos egy-egy ilyen műszaki megoldás. Bár nem tartozik ide, de a japán katasztrófa az atomenergia elbizonytalanításával ezt az átállást tovább késleltetheti, amikor a rendkívül földrengés- és szökőárveszélyes Németországban az atom ellen tüntetnek a környezetvédők, de ugyanott nem zavarja őket a világ egyik legnagyobb külszíni fejtéses ligniterőműve. És ez nem Kína, Németország. És akkor honnan lesz energia az akkukba?

x 2011.03.30. 08:31:27

Meglepődnétek mit bír fogyasztani egy 3.5t-s kisteher 130 körül, és folyton sietni kell. 13-18L simán. sztem a Q7-be csak a teszt miatt teszik.

Sónkoneri 2011.03.30. 08:31:42

@makrobi: a félelmed szerintem jogos, ha megugrik az LPG felhasználás, nem kizárt az áremelés.
A Waberers méretű cégek pedig külföldön fognak LPG-t tankolni azután, vagy csinálnak saját kutat a telephelyen.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.03.30. 08:32:25

Sztem a q7nem egy olyan gép, ami rettentően sokat enne! De már egy 6 literes dieselnél, vagy traktoroknál elgondolkodnék a gázosításról!

Sónkoneri 2011.03.30. 08:34:01

@x: raktér elején a plafonon? bár akkor zavarhatja a tolóajtón rakodást.

papptibi 2011.03.30. 08:35:10

@Shadowbull: esetünkben kíváncsiság. Én is kipróbálnám a saját kocsimon, hogy ér-e valamit. Ha úgy nézed, egy kamionhoz és a fenntartási költségeihez képest filléres cucc.

x 2011.03.30. 08:36:30

@Sónkoneri: nincs olyan "tálca" mint más kocsiknál. a fülke belül olyan magas, fel is állhatsz

Shadowbull 2011.03.30. 08:37:05

@papptibi: En mindenesetre nem mernem belerakni a zsir Q7-embe.

De lehet hogy a kamionjaimba se, persze ha lennenek kamionjaim.

En mar csak ilyen gyava vagyok.

sb

gnme 2011.03.30. 08:38:47

Na jó! Vigyen el egy zöld u.f.o.!

Na jó! Vigyen el egy zöld u.f.o.! + szájhar.

Széles a tejút, nincs rajta nagy dugó!

gondolatbetyar 2011.03.30. 08:43:39

szerintem a dízelek gázosításáról már volt szó korábban itt a totalcaron is, szóval a cikkíró olvasson többet totalcart....

amúgy a mezőgazdaságban felhasznált gázolaj jövedéki adója visszaigényelhető, ahogy a fuvarozók is visszaigényelhetik a gázolaj áfáját + kapnak jövedéki adó visszatérítést:)

ettől függetlenül még megtérülhet a beruházás, csak ne számoljunk 370-ft-os gázolajjal:)

Sónkoneri 2011.03.30. 08:46:18

@x: ezért kérdeztem, hogy a raktérben, a vezetőfülke mögött lenne-e hely a tartálynak?
Vagy az megoldhatatlan, mert olyan árut szállítasz vele?

MiKEY 2011.03.30. 08:49:36

Hummernal meg kamionnal megeri :) nagyon gyengusz. A hummeres kopasz szarik a fogyasztasra, a kamionos meg kifizetteti a megrendelovel. Minimalis ertelme van a megoldasnak...

gnme 2011.03.30. 08:52:47

elnézést ez lemaradt

www.youtube.com/watch?v=Q7zQQR3QV4M

.. zöldek biztos örülnének

Shadowbull 2011.03.30. 08:56:53

@Lord_M_: Egy ilyen beepites jelentosen megvaltoztat egy komplex, kenyes egyensulyban levo rendszert.

Felmerul bennem pl. hogy mi lesz a kenoolajjal, valtozik-e, hogyan? Mit szol hozza a katalizator, a motorhutes, a reszecskeszuro, a kulonfele mechanikus komponensek.

Nyilvan aki beepiti, az aszondja, hogy hat mi tortenne, nem tortenhet semmise.

En viszont lattam tucatnyi, ettol kisebb es jelentektelenebb(nek tuno) valtozasok altal okozott orbitalis szopasokat.

Ugyhogy en nyul vagyok.

sb

Sónkoneri 2011.03.30. 08:57:47

@MiKEY: a hummeres kopasz lehet, hogy szarik a fogyasztásra, a kamionos meg kifizetteti a megrendelővel az eredeti, csak gázolajos fogyasztást, miközben kevesebbet fogyaszt a kocsi LPG-vel. Csak ezt a megrendelő nem tudja.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.03.30. 08:59:47

@turbólyuk:
A tömegtermelés mindig olcsóbb, mint a műhelyes kisiparos termelés.
Garantáltan nem fog több időt tölteni a kocsi a gyártósoron, mintha ezen rendszer nélkül lenne. Meg van adva az ütemidő a szalagon, ebbe be kell építeni. Szerinted a V6TDI Q7 rövidebb ideig készül, mint a V12 TDI? Időben nem, de az egyiken kevesebb a munka, így a V6TDIn kevesebbet dolgozik, így a megmaradt ütemidőt már a nehezebb kocsira tudja használni.A soron ugyanannyit megy időben a kocsi.
Fejlesztési költség minimális, hasonló az elv, mikor gyárilag gáz-benzines kocsit veszel.

a.szirbik 2011.03.30. 09:00:45

Én azért támogatok minden ilyen ötletet! Grat!

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.03.30. 09:04:47

@x: Azt ugye tudod, hogy a Craftert a Mercedes gyártja és fejlesztette a VWnek?
Szakszervizesek is mondták, hogy egy kész katasztrófa az egész, de a Merci Sprinter sem jobb.
Carvellákkal és Transporterekkel nincs fele ennyi baj sem.

Németh András 2011.03.30. 09:07:23

Azért nagyon sajnálom szegény éhhalál szélén álló teherfuvarozó vállalkozót akinek csak hummerből van 2db :)

gnme 2011.03.30. 09:15:07

..dehát már motordoki is megmondta hogy mivel jár a dízelmotor tuningolása

felborítani a dízelmotor termikus egyensúlyát egy U.F.O. prodzsekt miatt, hát az is hülye b+ aki ezt bevállalja

aszta kenéssel mi lesz a pl: a PD motornál .. amibe egyébként is csak olyan olaj jó amitől nem megy tönkre rövidúton, mer nem kis nyomás van a hengerfejében sz rögtön hengerfejes lesz ha túlhajtják (lásd diagram)

Lord_M_ 2011.03.30. 09:17:54

@Shadowbull: Amennyire a saját autómból ki tudok indulni válaszolok
- a kenőolaj minősége nem romlik, sőt tisztább marad hosszabb távon is. Ezt látom olajcserekor, kevesebb korom kerül bele. Azt nem tudom, hogy a korom kenése javítja e az olajat, feltételezem nem szignifikánsan, hiszen akkor korommal árulnák :) tehát tovább marad tiszta az olaj.
+ dolog, hogy a LPG eleve gáznemű anyagként ér az égéstérbe, nem pedig parányi cseppecskék formájában, így nem csapódik ki a hengerfalra, nem oldja meg picit sem az olajfilmet.

Hűtés: A benzinhez képest 100 fokkal magasabb hőmérsékleten ég a gáz, a dieselhez képest nem tudom, de nincs számottevő hűtővíz hőmérséklet változás. Nálam elég fixen tartja magát a vízhőfok. Minimális ellentételezés, hogy a reduktorban az elpárologtatás során hőt von el a környezetből (azaz a hűtővíztől, mert oda is be vagyok kötve), azaz minimális visszahűtést ez is biztosít. De városban, dugóban sem okozott eddig problémát.

A kipufogó rendszernek nem tesz jót, ez tény. Az LPG elvileg Co2 és H2o-ra ég el (már ha tökéletesen ég ugye), a benzinhez és gázoljahoz képest jócskán több víz keletkezik, ami meggyorsítja a kipufogó rendszer korrodálódását.

Miután a gáz "száraz", így nincs visszaadott kenése, de egyfelől mint írtam nem is oldja meg az olajfilmet, de más eszközöknél, amik építenek az üzemanyag kenésére, ott esetleg lehet problémásabb, de a jelen esetben marad a gázolaj is, tehát kevésbé van hatása, ellentételezésnek szokták javasolni, hogy egyel jobb minőségű olajat kell használni.

Az elmúlt 12 év autózási időszakát figyelembe véve, nem volt olyan meghibásodás, amit a gázüzem kárára lehetett volna írni (persze nyilván kellett már reduktort cserélni)...
Hogy mennyire így van, roverem van (szeret hengerfejes lenni), 200km-t autópályán 140-es átlaggal jöttem végig, miközben megdöglött a hűtés (jeladó meghibásodott és azt hazudta, hogy a víz rendben van...) és hűtés nélkül gázon jöttem végig (csak menetszél hűtötte vissza a vizet), sem elvetemedés, sem egyéb nem lett a vége, pedig gázon jött, azaz magasabb égéshővel. a jeladót kicseréltük és minden megy, azóta párezer km már benne van újra.

szóval nekem pozitív a tapasztalatom a cuccal, és jelenleg is 199.9 forintért tankolok egy litert, városban eljárok vele 8 9 liter körül, autópályán meg olyan 7 litert eszik.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.03.30. 09:18:08

Ja, és hozzáteszem, a Bencéék a dízelgázt meg tudják oldani elektronikamentes, mechanikus adagolós dízelre is... Injektoros, komputervezérelt gázzal...
Megvan rá a trükkjük, ez a brigád ilyet nem tud... :)

kafferbivalybalamber 2011.03.30. 09:19:01

@Shadowbull: Q7-be nem a fogyasztáscsökkenés miatt rakják szerintem, hanem a teljesítménynövelés miatt. Nézd meg azt a nyomaték/teljesítmény görbét itt föntebb.

Labancz 2011.03.30. 09:20:40

@Sónkoneri: ...hogy a pótkerék helyére szerelhető tartályról ne is beszéljünk már (bár lehet, hogy ez csak szgk.-nál opció).

lyken 2011.03.30. 09:23:58

@papptibi: Egy ilyen rendszer beszerelése mennyiben befolyásolja a gépjármű garanciáját? Semennyire, részben, vagy teljesen?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.03.30. 09:26:31

@Lord_M_: Kipuffogóhoz:
A Ződ Szörny 6 éve megy gázon (előtte is gázon ment, csak annyi ideje van nálam), nem kevés gázt égetett már el. Én 6 éve cseréltem kipuffogót, de nem azért, mert elrohadt, hanem mert terepre át kellett építeni. Igaz a ProEx-es fijúgg elég emberes rendszert tettek alá, 2mm vastag a cső fala, de hat év után se a dob, se a cső nem rohadt sehol, semennyire, pedig mondom, 100-on átlagosan 28 literrel lehet számolni a fogyasztást, és beletoltam úgy 60ezer km-t. Oszt nem rohadt el a kipuffogó.

gnme 2011.03.30. 09:28:00

@lyken: hát pl. PD-nél a vezérműtengely alakos bütykei beleverik a PD elemet a hegerfejbe, meraz egy fajin mechanikus kapcs

az meg beleszakad, és szantaszét ver mindent

motor = kuka, na ezt magyarázd meg az asszonynak

annyuk, há' tönkrement a motor, két évig nem lesz konyhapénz, mostantól szájjal-lábbal festünk és a gyékényen táplálkozunk az udvar közepén

há' vajon (vagy tejen? .. má nemtom) mennyire befolyásolja a garit? :-D

gigabursch 2011.03.30. 09:32:43

Na, most fognak az LPG árak egy éven belül elszállni.

Mindenestre ha a teherszállítás érdemben tisztább lesz, akkor is csak nyer vele a magyar lakosság.
Ha ez össze lene kombinálva a kamionstopp és RoLa intézményével, akár még értlemes megoldás is születhetne - bár vannak kétségeim.

Amúgy egy sztori:
1997 nyara irtózatosan csapadékossá vált sokhelyütt, Péter-Pált követően indult volna az aratás. Végre lett pár nap "esőszünet", nyomás ki a földekre, minden kombájn 7/24-ben dolgozott. Az még ugye tiszta, hogy egyrészt azért, mert sietni kell, mert egy hét múlva ismét esik, másrészt meg azért mert a termény nem vár.
Kissé megdöbbentett az a tény viszont amikor azzal szembesültem, hogy azért nem áll le a kombájn, mert akkor elsüllyedne, tehát MENNIE KELL, és ezt részben úgy biztosítótták, hogy egyik oldalt ment mellette a terményes traki, amely vitte el a terményt, a másik oldalon meg időnként melléállt egy másik traki tartálykocsival, ahonnan jött át a nafta.
A legdurvább azonban az a látvány volt, hogy a menet közben cseréltek a vezetők is.

Sónkoneri 2011.03.30. 09:43:16

@gigabursch: Egy ilyen gépnél nem probléma a vezetőcsere. Nem olyan őrült nagy a tempó, plusz kézigáz van.
Na az a durva, ha ugyanezt egy buszon csinálják az autópályán. Volt már pár ilyen a híradókban.

Lord_M_ 2011.03.30. 09:43:27

@Tie: :) nem mondtam hogy azonnal szét rohad, és nem tudom mennyi egy átlagos kipuff. rendszer vastagsága, én azt tudom, hogy nekem cserés.
Egyszerű mint a faék, még csak nem is menet közben kap nagyobb terhelést a cső meg dob, mert akkor ugye a fém igencsak forró, a gőz is, tehát nem nagyon marad ott semmi. addig. Aztán amikor megállsz és hagyod lehűlni a cuccot, és ami nem távozott el a csőből, dobból, az szépen kicsapódik. Ez a víz okoz benne kárt, apránként. (többet mint a tiszta benzin, vagy diesel üzem)

de ezt sem én találtam ki, másfelől, nekem sem két évente kell cserélni, ez is kiskamasz már ami alatta van. Viszont az is tény, hogy ha valahol egyszer megsérted a dobot mondjuk, ott garantáltan fog a víz csöpögni :)

Szelid sunmalac 2011.03.30. 09:45:29

Nem tudom megvalaszoltak-e mar, de engem erdekel, ohgy mi van, ha pl hamarabb kifogy az egyik uzamanyag, mint a masik?

Sónkoneri 2011.03.30. 09:49:18

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ha az LPG fogy ki, "normál" üzemben megy tovább, ha a gázolaj fogy ki, nem tudom mi van pontosan, de biztos letiltja a befecskendezést, ha nem jön a gázolaj.

tomwar 2011.03.30. 09:49:53

Nagyon kellene ez a BKV-nak. A megtakaritas hamar jone, a szmog jo resze eltunhetne...es magyar cege vegezhetne a beepitest.
Mikor kezdik?

biohazard 2011.03.30. 09:51:12

A "víz az üzemanyaghoz" hasonló lelkesedést váltott ki annó...

Mayday 2011.03.30. 09:54:01

Tegnap beszélt az info rádióban vki pont erről, de ő azt mondta hogy meleg motorban, részterhelésnél 10% alatt van a gázolaj aránya, a többi LPG.

most akkor hogy van ez?

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2011.03.30. 09:54:49

@Shadowbull: " En mindenesetre nem mernem belerakni a zsir Q7-embe" - abba én sem, mert mégiscsak kár lenne érte. Bezzeg egy X6-osba, habozás nélkül. :-)

Mayday 2011.03.30. 09:55:06

@biohazard: a forma1-ben csinálták is, van értelme.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.03.30. 09:56:56

Tibi: Tisztázzuk, a direkt befecskendezéses benzin motorok több "nem látható" kormot bocsátanak ki, mint a DPF-es dízelek. A régebbi benzinesek meg még többet. Szerinted mitől van az, hogy pl. egy 4-5 éves BMW 320D kipufogócsövének vége úgy néz ki, mintha most jött volna ki a gyárból, míg egy új benzinesé kormos? A régiekről ne is beszéljünk. Légy szíves vedd magadnak a fáradtságot, és teszteld le egy papír zsebkendővel!

Kezdtek nagyon bulvárosodni.

Homo Homini Lupus 2011.03.30. 09:58:58

Szerintem akinek Hummerja van az más szemétségekre is képes...

akira2 2011.03.30. 10:01:08

@makrobi:

Nálad a pont:

"Gázautósként kicsit félek attól, hogy elszáll az LPG ára, amikor Waberers méretű cégek gázosítják el a flottájukat..."

Ha jól értem, ez a 20-35%-os gázolajspórolás kicsit félrevezető megfogalmazás, mert közel annyi gázt kell belepumpálni a rendszerbe, mint amenyivel kevesebb gázolaj fogy.

A gázolaj és a gáz nettó ára között pedig max. néhány 10 Ft lehet a különbség, a 150 Ft-os brutttó árkülönbség az adótartalomkülönbségben jeléentkezik.

Ha a gázt nagy tételóben kezdenék üzemanyagként feljhasználni a kamionosok, nem túl bonyolult az adótartalmat a gázolaj szintéhez közelíteni.

Így pedig sohasem térül majd meg a beruházás.

akira2 2011.03.30. 10:03:38

@akira2:

Arról nem is beszélve, hogy szerintem teljességgel diszkriminatív az egyes üzemanyagfajták adótartalmának megkülönböztetése.

Pont annyira diszkriminatív, mintha más adótartalmat határoznának meg a szekszárdi merlot-ra és az egri leánykára.

Mayday 2011.03.30. 10:05:45

@alibiman:
az a kipufogó anyaga és polírozása miatt is lehet. nekem a nexián a gyári kipufogó vége nem volt kormos, mikor lerohadt és új kellett rá, a másik 3 hónap alatt bekormosodott :)

no_holy_shit 2011.03.30. 10:07:06

@x:
"Meg az új típusú EGR amit hiába takarítasz mert a belseje megy szét, direkt, mert belül műanyag!!!! fogaskerekek vannak és azok állítják percenként 1000x a szelepet. "

le kell gyartatni bronzbol a fogaskereket. nalunk a fekpadon is folyamatosan meghalt az AGR muanyag fogaskereke. Fekpadi technikus lement a muhelybe es legyartatta :-P

A szeriaalkatreszeket nem a mernökök fejlesztik, hanem a közgazdasz es marketinges ebed közben

biohazard 2011.03.30. 10:07:42

@Mayday: Közéletben mintha nem nagyon terjedne.

Tomi1973Wien 2011.03.30. 10:07:53

sztem jocskan 10L feletti fogyasztas eseten terul csak meg....

9-10L eseten még necces

kia carnival, 2,9CRDI automata

10L/100Km az eves atlagfogyasztasom

50eKm az eves atlag futasom

5000L uzemanyag eseten:

4000L diesel
1000L gáz

80-20% bontasban

0,3Euro az aktualis kulonbseg a gáz javára

1000 * 0,6 (2L kulonbsége)= 600€

brutto 375eFt =~ 1400€

legyen benne kis alku, az egyszeruseg kedveert:

1200€ bekerulesi koltseg.

ennek alapjan egy 10L fogyaszto kocsi eseteben 100eKm futas kell a megteruleshez... (esetemben 2 év)

***

kerdes:

milyen tovabbi koltsegeket rejt a gazuzem hasznalata?

kell valamit surubben cserelni?

kell valamit cserelni, ami eddig nem volt beszerelve?
(pl. a reduktort kell cserelni?)

ha ezeket is hozzaveszem, mint jelentkezo koltsegeket, sajnos azt kell mondjam, nem eri meg az átállas, csak tenyleg kb. 15L fogyasztastol....

no_holy_shit 2011.03.30. 10:11:08

@Shadowbull:
"De lehet hogy a kamionjaimba se, persze ha lennenek kamionjaim."

foleg, hogy a kamionok nagy resze nem a speditöre, hanem leasingelt. Ha billentik a bodet, akkor megy a hivas a GPS kordinatakkal a Leasing ceghez.

meg azt hallottam ha all egy kamion evi 4-5 napot, akkor uszott az eves profit.

Mayday 2011.03.30. 10:11:43

@biohazard: igaz, de ennek más oka is van, pl a víz töltögetése az elvárhatónál nagyobb odafigyelést jelent a tulajoknak - hozzá nem értőknek, vagy azoknak akik tuskó gazdaságos fáradtolajjal járatják az autókat, stb.

Mayday 2011.03.30. 10:12:42

@Tomi1973Wien: ésha 20-80 a dizel/gáz arány?

P12_dCi 2011.03.30. 10:13:58

Hmmm, ez a céges Tranzitokba milyen jó lenne.

Tomi1973Wien 2011.03.30. 10:14:20

@Mayday: höhöhö... akkor mar megerne, de sajna nem az....

a 20% megtakaritas 2L csak....

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.03.30. 10:14:35

@Mayday: Nekem van pár autóm. Kis dízel, nagy dízel, DPF-es, a nélküli, kis benzines (sor4), nagy benzines (sor6, V8), ezekből van direktbefecsis is. Azért írtam, amit írtam. tapasztalatból.

Mayday 2011.03.30. 10:17:05

@alibiman: nem mondtam hogy nem kormos a kipufogó, de lehet hogy csak a polír miatt.

a jól beállított benzines elvileg kevésbé kormol, mint a dízelek, más kérdés hogy ki figyel oda ennyire rá :)

gigabursch 2011.03.30. 10:17:11

@Lord_M_:
Azért az az egy elgondolkodtató, hogy az elégetlen CH-kból visszamaradó szerves savak korrodálnak-e jobban vagy a a víz illetve ezek milyen aránya váltja ki a legerősebb és a legkevésbé erős korrozív hatást?

Amúgy azon már elmerengtem párszor, hogy a kipuf rendszer legérzékenyebb részeit miért nem saváló-rozsdamentes acélból csinálják?
Mennyivel kerülne többe?
15 gk. év élettartam alatt hány cserét spórolnánk vele?

Tud erre valaki valami konkrétumot mondani

Mayday 2011.03.30. 10:18:23

@Tomi1973Wien: tegnap az info rádióban vki pont ezt fejtegette, hogy melegen, részterheléssel 10% alatt van a gázolaj aránya.

Mayday 2011.03.30. 10:19:27

@gigabursch: a kellően lehűtött metán égéstermékének pH-ja 3 alatt van, elég savas.

no_holy_shit 2011.03.30. 10:21:26

@MiKEY:

"a kamionos meg kifizetteti a megrendelovel."

mit fizetett ki?? fix arak vannak, attol fuggoen, hogy melyik iranybol melyikbe!!! es nagyon nem viccesek az arak!!!

pl. egy jol megfizetett irany 1€/km. Rosszul fizetett 0.80€/km

ha eszik 26litert egy ilyen dög, akkor netto 1-1,05€/L-s osztrak gazolajarral szamolva is mar 28-30€-nal tartasz + uthasznalati dij (ez mar mindenhol van Mo, ausztria, nemetorszag) + jarmulizing (100.000€-ba kerul egy ilyen dög es 1,2Mkm-re van tervezve tehat linarisan avultatva is 8€/100km, pedig a 100e€-t berakhatnad a bankba kamatra is...), a söfört is kell fizetni es a vallalkozo is szeretne keresni rajta...

gigabursch 2011.03.30. 10:25:30

@Mayday:
AZ LPG az jórész bután, kisebbrészt propán (vagy fordítva?) és messze nem metán.
Amúgy az égéstermék, ami CO2 meg H20, abból még szénsav lehet, és neked akár el is hiszem, hogy 3-as a pH-ja (fogalmam sincs mennyi, pláne mekkora molsűrűség mellett), és ugyanaz égéstermék jelentkezik jellemzően az LPG-nél is, de mit takar az a jelentősen lehűtött?

gnme 2011.03.30. 10:26:10

@gigabursch: há azéé' mee'
pl:
1 kiló vas 1,0 Eur
1 kiló .4301(A2) 4,0 Eur (kutyagumi)
1 kiló .4571(A4) 6,5 Eur (ez má fajin nemes anyag)

arányaiban kb.

azt gondolom ezt kell szorozgatni pár százezerrel + afterszélezni is kell termék életciklus után

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.03.30. 10:29:52

@akira2: A gáz és a gázolaj bekerülési költsége között óriási a különbség, ugyanis az LPG a benzingyártás mellékterméke...

Tomi1973Wien 2011.03.30. 10:31:13

@Tie:

a gazolaj is a benzingyartas mellektermeke, ha igy nezed....

:-D

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.03.30. 10:32:18

@Mayday: nem lehet 10% a gázolaj aránya.

Technical specifications of the Diesel / LPG system:

Min. amount of LPG: 5%-10%
Max. amount of LPG: 25%-35%
Co. (possible): 0.01%
legal: 0.50
HC. (possible): 27 ppm
legal: 150
Particles (possible): 0.25
legal: 2.50

gnme 2011.03.30. 10:32:26

@Tie: nálunk tesznek róla, hogy elmenjen a kedvünk a gáztól is. Kulturáltabb országokban gondolom örülnek az lpg üzemű autóknak.
Ez egy szegény ország. Itt meg fogják sápolni ha átáll rá a nép.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.03.30. 10:34:41

@Mayday: Hát ja, valóan ki figyel oda rá. :-) Viszont a DPF-es dízelek valóban nem bocsátanak ki több (kisebb) koromrészecskét, mint a benzinesek. Valamelyik újságíró ezt felkapta valami idióta, magát szakembernek tartó véleménye alapján, és azóta ezt szajkózzák. Pedig csak el kéne olvasni egy-két mérvadó jelentést, pl. a TÜV-től. De ha azt sem, akkor talán oda kéne figyelni a németekre, hogy ők mit tartanak tiszta üzemű járműnek.

no_holy_shit 2011.03.30. 10:35:51

@gigabursch:
"15 gk. év élettartam alatt hány cserét spórolnánk vele?"

8 eves a kocsim (opel benzines) es gyari a rendszer... (de most mar tenyleg elegge a vegen van)

(dizel) Passatot 11 evesen gyari rendszerrel adtuk el.

F astra 14 eves. 3. hatso dob. 2. kozepdob, de hatso dobra rahordja a kerek a sarat es ott rohad at. A kozepdobnak meg a csöve rohad el, mert van benne egy szifon, ahol megall a "viz" es atrohad.

tehat inkabb tervezesi es kevesbe anyagminosegi gond

Mayday 2011.03.30. 10:36:40

@Szárnyati Gézа: a tegnapi adásban (majd megkeresem) nem LPG, hanem földgáz volt a gáznemű anyag, ez 98% metán.

@gigabursch: tegnap földgázról beszéltek, ezért írtam metánt. a jelentősen visszahűtött 50-60 fokot jelent, azaz azt, ami kipufogó végén kijön kb.

Hilux94 2011.03.30. 10:42:59

Nem magyar fejlesztés ez, hanem megint egy lehúzós magyar k*csög. Külföldről szebbet-jobbat, harmadannyiért, évtizedek óta...

Mayday 2011.03.30. 10:43:08

@Szárnyati Gézа:
@gigabursch:

info rádió, tempo tegnapi adása, szécsényi gábor (az autó c. lap szerkesztője)szerint
gázolaj + földgáz, azaz dízel + metán .
erre mondta hogy melegen, részterhelésnél 3-4-5% a gázolaj aránya (alapjáraton és hideg üzemben 95% kb a gázolaj), a hatásfoka 60% is lehet az eddigi 40-45% helyett.

igaz, ez még kísérleti stádiumban van.

info rádió weblapján meg lehet hallgatni.

www.inforadio.hu/hir/eletmod/magazin/12/

Mayday 2011.03.30. 10:44:28

@alibiman: és mi van akkor amikor a dpf regenrálódik? az abból kiégő korom mivé ég el? mekkora részecskék lesznek?

@Mayday: van már működő tesztautók, bosch, siemens, denso

akira2 2011.03.30. 10:45:23

@Tie:

Ahogy a gázolaj is a benzingyártás mellékterméke? A benzin meg a petroleumé? :) És a bitumen?

A lényeg, hogy mind feldolgozott szénhidrogén és mindegyikne van nettó ára.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.03.30. 10:48:10

@Mayday: Ezt volt szerencsém megtapasztalni, mert mentem haver mögött, aki megküldte a DPF-es dízelt. Ilyenkor égeti el, ha van mit. Olyan volt, mintha a szélvédőjét mosta volna le, persze a kipufogóból jött a pára, telenyomta vízzel az én szélvédőmet.

Mayday 2011.03.30. 10:51:12

@alibiman: és miből lett a víz? mármint ugye a dpf extra üzemanyag adagolásával égeti ki a kormot, de a víz akkor is a hidrogénből van. maga a korom égése milyen hatékony? 100% CO2 lesz belőle, vagy az egész dpf csak arra jó, hogy a kormot ne folyamatosan, hanem löketekben dobja ki ?

gnme 2011.03.30. 10:53:04

@gigabursch: nem dobunk be valamit? :-)

no_holy_shit 2011.03.30. 10:58:45

@Mayday:
"és mi van akkor amikor a dpf regenrálódik? az abból kiégő korom mivé ég el? mekkora részecskék lesznek?"

mint irod elég, tehat CO2 es H2O

" és miből lett a víz? mármint ugye a dpf extra üzemanyag adagolásával égeti ki a kormot, de a víz akkor is a hidrogénből van. maga a korom égése milyen hatékony? 100% CO2 lesz belőle, vagy az egész dpf csak arra jó, hogy a kormot ne folyamatosan, hanem löketekben dobja ki ? "

nezz utanna, hogy hogy mukodik. Azt tudod, hogy a dizelmotor hogy mukodik?

gnme 2011.03.30. 11:00:50

@Mayday: én nagy ellensége vagyok a dpf-nek. Többlet gázolaj befecskendezés az józan paraszti ésszel is több kormot jelent + több gázolaj fogyasztást + fokozott terhelést a forgattyús elemekre + motorolaj elgázolajosodást, ami = a turbó tengelyének kenése gázolajjal, na az egy igazán fasza dolog ..

Szivattyú a tulajnak. Lutri, mennyi km-t bír, ha nem hozzáértő vezeti a kocsit. Aztán lehet jól zsebbe nyúlni és anyázni.

gigabursch 2011.03.30. 11:06:47

@gnme:

Mi is erre a nép igazság?

"Mindenkinek a vendége vagyok!"

papptibi 2011.03.30. 11:10:25

@akira2: számolj. Az egyszerűség kedvéért: megspórolsz a legrosszabb esetben 20 litert, 15 liter befektetéssel. úgy, hogy a 15 liter ára gyakorlatilag a fele-60 százaléka annak. Biztos ez?

papptibi 2011.03.30. 11:11:59

@Mayday: a földgázzal egyetlen gond van: sokkal nagyobb tartályt igényel, mivel az sűrített gáz, ez meg folyékony. Amúgy ezzel is működik, a dízelgázosok is mondták. Ám itthon van kettő kút.

papptibi 2011.03.30. 11:14:14

@Sónkoneri: a megrendelőt nem érdekli, csak az előre megállípodott ár, aztán hogyan kerül a cucc határidőre a gyárba, az a szállító gondja.

papptibi 2011.03.30. 11:16:02

@alibiman: ugye, hogy nem látható? ha látható lenne, akkor lenne kormos. Egyszerűen oly kis szemcseméretű, hogy átmegy a részecskecsapdák porózus kerámiáján is, ne áltasd magad.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.03.30. 11:19:53

@papptibi: Nem ezt vitatom, hanem azt állítom, hogy nincs több NEM LÁTHATÓ korom, mint a benzinesnél. Egyébként ahogy a tüdőben lerakódik az apró szemcse, úgy a kipufogó végén is, különösen akkor, ha az kicsit rozsdás, mint az enyém. Küldjek fotót a szerkesztőségbe?

Shadowbull 2011.03.30. 11:21:52

@papptibi: " Egyszerűen oly kis szemcseméretű, hogy átmegy a részecskecsapdák porózus kerámiáján is"

egy resze.

sb

Shadowbull 2011.03.30. 11:23:03

@Lord_M_: "a kenőolaj minősége nem romlik, sőt tisztább marad hosszabb távon is. Ezt látom olajcserekor"

Tisztasag egy dolog, kenokepesseg meg a masik.

De konkretan nem tudom, csak hangosan gondolkodom.

sb

MiKEY 2011.03.30. 11:29:03

@Medencefűtés: nem tudom mibol vontad le ezt a kovetkeztetest. azert mert nincs hummerem vagy mert nincs kamionom? vagy futott medencem.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.03.30. 11:32:41

@MiKEY: A gondolkodásmódból :) De ez azonnal megváltozik, ha pénz közelébe kerülsz.
Tudod akinek önerőből van sok a pénze azok csak nagyon ritkán sík hülyék.

Parajpuding 2011.03.30. 11:32:58

Na az a gáz, amikor valaki egy Q7 dízelbe tesz gázt. Ez ugyanaz a pitiáner sz*rrágó kategória, mint aki butatót rendszámot visel a luxusautóján.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.03.30. 11:35:22

@alibiman: Kormol hát, az én gázos Range-emnek is kormos a kipuff vége, de szerintem nem a gáz égéstermékéből, hanem az elégetett kenőolajból. Nem zabálja, de valamennyi olajat minden motor eszik.

Perzsa 2011.03.30. 11:38:52

Sziasztok,
És mitől magyar fejlesztés ez, amikor egy holland cég több éve alakít át diesel autókat ugyan ezen az elven??? www.iwemaenterprise.nl/Diesel_LPG.htm.
Szép, szép, de nem magyar okosság ez. Az én olvasatomban van min. egy élelmes, okos vállalkozó itthon, aki erre lecsapott. Pont.

gigabursch 2011.03.30. 11:44:17

@Parajpuding:
Szerintem nem, bár messzebb vagyok egy új Q7-től, mint Makó lovag Jeruzsálemtől.

Azé' me' fussa, az nem jelenti azt, hogy ne legyen valakinek józan paraszti esze.

Ez pl. olyan, mint amikor vesz valaki egy Maseratit, tetet bele egy 1750 ccm-es új mocit (tudod, amiről a 159-es esetébe a Csikós áradozott), a különbözeti helyet meg "elhibridizálja".

Van ilyen, csak azért szólok.

Az ilye ember az életben nem emyg többet 160-nál (és soha nem is akart), az életben nem fog gyorsulási versenyt nyerni (és soha nem is akart), de megvan élete kedvenc kocsija 4-5 liter fogyasztásal. S ráadásul boldog is.

gigabursch 2011.03.30. 11:45:56

@gigabursch:

banyek, ennyi elütést - no azért remélem érthető

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.03.30. 11:46:35

@Parajpuding: Miért gáz? Erősebb, tisztább, és még kevesebbet is fogyaszt.

Ausztráliában állami támogatást adnak a beszereléshez!

Shadowbull 2011.03.30. 11:47:30

@gigabursch: "megvan élete kedvenc kocsija "

Dehogy van.

Csak egy hasonlo.

sb

MiKEY 2011.03.30. 11:53:36

@Medencefűtés: abbol a gondolkodasmodbol h sztem gyenge a megoldas?
akkor fussunk neki megegyszer: az alternativ energia szektorban vagyok es pontosan latom h mire cuppannak ra es mire nem. ennek a megoldasnak a celkozonsege rendkivul szuk, a megoldas tokeigenyes, a technologia megbizhatosaga nem derul ki, a felhasznalt energiahordozo aranak alakulasa kiszamithatatlan.
es akkor terjunk ki arra is, hogy ez igazabol az emisszios problemakat annyira minimalisan se enyhiti h erdemes legyen rola beszelni.
a fuvarozo cegeknek egy megoldas lehet, rovid tavu befekteteskent adjak elo, az ugyfelek meg orulhetnek mert talan egy kis arcsokkenes lesz HA elterjed.

te meg kedves medencefuto keress valakit aki normalis honlapot keszit neked, a angolt gyakorold, a vakuumcsoveidet meg ne szonyegre tedd, a solar magic carpet nevet meg nyilvan viccnek szantad.

kicsit olyan erzesem van h magadra vetted a 'kopasz hummeres'-t es most meg akarod magyarazni h azert van neki hummerje mert kva okos es megkereste a penzt ra. a hummer nem az okos emberek autoja. es az okos emberek egy komment alapjan sosem vonnak le messzemeno kovetkeztetest.

gigabursch 2011.03.30. 12:01:05

@Shadowbull:
Ha neki ez a kedvence, akkor neki ez a kedvence, hiába gondolod úgy, hogy nem.

Ha valaki a pacalt velővel szereti, hiába mondod rá, hogy az csülökkel jobb és az a kedvence, akkor is csak úgy lesz boldog, ha velősvel kapja.

Ez van.

Vsz, egyébként te is örülnél egy ilyen "nem kedvenc" MAseratinak, mert én bizonyosan

gnme 2011.03.30. 12:01:15

@gigabursch: én azé nem fogok q7-et venni (sem másfajta kukricagórét, porse, béjemwé), mert a helyi ci.. elnézést, indiánok (hát ilyen egész klánok) ilyennel közlekednek.

Asztán nehogy azt higyjék hogy én egy ci.. elnézést .. indián vagyok.

Jó nekem a putyker autó is, legalább messziről látszik, hogy fehér vagyok.

:-)

piece

gigabursch 2011.03.30. 12:09:39

@gnme:

öööö... szerencsére van még néhány értékes autó, amire nem szoktak rá, vagy csak túl hosszú a nevük és nem tudják elolvasni...

Meg aztán ki tudja, lehet, hogy van némi vallásos félelmük a Názáretitől.
(ha már a zsandároktól nem félnek)

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.03.30. 12:11:08

@MiKEY: Tévedsz nem veszek magamra semmi, csak a kioktató stílus mindig irritál :)
A megmondóember szindróma.

Én nem bántottalak, csak megállapítottam, hogy nincs pénzed :)

gnme 2011.03.30. 12:13:27

@gigabursch: meg aztán.. együtt nyomják a rendőrökkel itt a hátsó utcákban az üzletet.
Egyiknek van embere, másiknak van hatalma. Így terjed a tápszer.

A nyilvánosságtól félnek. Úgyhogy kapnak nyilvánosságot.

abdul hakim 2011.03.30. 12:14:46

Az a kicsi baj, hogy a dízel rész átalakítása nélkül hosszú távon nem fog menni a dolog. A plusz üzemanyag tönkreteszi a motort.

no_holy_shit 2011.03.30. 12:19:08

@Perzsa:
"És mitől magyar fejlesztés ez, amikor egy holland cég több éve alakít át diesel autókat ugyan ezen az elven??? "

talan kulonbseget kene tudni tenn a fejlesztes es kutatas kozott. A modszer mar reg ismert, de a technikai megvalositasa (a rendszer fejlesztese) magyar.

ez olyan mintha vki azt allitana, hogy az Ikarus busz, vagy a DENSION nem magyar fejlesztes, mert buszt es MP3 lejatszot mashol is gyartanak. Nem magyar talalmana, hanem magyar FEJLESZTÉS.

MiKEY 2011.03.30. 12:19:10

@Medencefűtés: jol van solar magic carpet :) elkuldtem a weblapodat a megujulos kollegaknak, tudod azert a nincstelenek is szeretnek rohogni a hulyeken.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.03.30. 12:20:47

@MiKEY: Ha ingyen osztasz tanácsokat, akkor soha nem is lesz pénzed :) Soha rosszabb vitapartnert mint te :)

no_holy_shit 2011.03.30. 12:21:24

@gnme:

"Többlet gázolaj befecskendezés az józan paraszti ésszel is több kormot jelent + több gázolaj fogyasztást + fokozott terhelést a forgattyús elemekre + motorolaj elgázolajosodást, ami = a turbó tengelyének kenése gázolajjal, na az egy igazán fasza dolog .."

ki tudlak segiteni par darab fajdalomcsillapitoval, ha el kezdene nagyon fajni.

gnme 2011.03.30. 12:23:57

@no_holy_shit: majd ha nem a tulajdonosok pénzén szereznek tapasztalatot a fejlesztők, den vi tók

MiKEY 2011.03.30. 12:32:27

@Medencefűtés: a varazsszonyeged repulni is tud aladdin? szivesen adok egy ingyen tanacsot: ha vitatkozni akarsz, legyenek erveid is. anelkul nem vitatkozol csak visszapofazol izombol. tipikus hummeres 'okos' viselkedes. tied lehet az utolso szo

kockablogger 2011.03.30. 12:36:51

A lényeg benne van a címben: "Magyar fejlesztés".
Ahogy a bioetanol is. Meg vagy egy valag más fejlesztés, aminek van értelme. Kár, hogy az ilyen dolgok minimális támogatottságot élveznek. Örülök, hogy a benzinárak, karambolok, halál és sugárfertőzés mellett ilyen dolgok is napvilágra kerülnek, jó látni.

Zsola777 2011.03.30. 12:47:45

"...amikor a járműbe tankolt gázolaj és a motorban elégetett gázolaj mennyisége nem feltétlenül azonos."
Magyarország, én így szeretlek! (nem)

hablaty67 2011.03.30. 12:52:25

Én úgy tudtam -internetről...- hogy az ausztrálok már évek óta szerelik a gázt diesel motoros erőgépekbe.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.03.30. 12:57:25

@gigabursch: Lehet csináltatni rozsdamentes kipuffogót. Nézd meg, mennyivel kerül többe, aztán rájössz, hogy miért nem abból csinálják.

Nekem a Range-re egy komplett rendszer (két db csöves 4in1 leömlő, cső, egy dob, cső) sima acélból 150ezer (100 a két leömlő, 50 a többi), rozsdamentesből meg 300ezer. És akkor ebben csak egy dob van, a java meg 60mm-es cső.

gnme 2011.03.30. 13:06:15

@Zsola777: kénytelen leszek én is kutat váltani, pedig ott van az utca cégén a sell.

Már régebb óta észlelem, hogy hónap vége felé ha tankolok nem úgy megy tőle gyilkos, mint szokott. Mikor a mutató már kezd megfeküdni (óra szerint 250km van még a kútig) Olyan szépen.. finoman vibrálva gyorsul, nem egyenletesen. Megnyomom a pedált és egyszerűen azt érzem, hogy nem egyenletesen megindul, hanem remegve indul meg és később sem múlik a remegés gyorsítások közben.

Hogy a büdös káeurópai anyucikáját a kútasnak. Márhogy asziszi, a frencsájz mindenre feljogosít.

Vintédzs 2011.03.30. 13:09:26

Ez akkora újdonság, hogy Debrcenben már ezer éve létezett, a tisztán földgáz üzemű buszok mellett, ilyen vegyes üzemű darab is. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.30. 13:18:20

Szerintem ez egy nagyon régi megoldás. Sőt van olyasmi is, ahol a motor csak alapjárati gázolajat kap mindig, ez a "gyújtás", és csak a gáz mennyiségét növelik.

Főtruista 2011.03.30. 13:22:17

Sajnos muszáj ideírnom, hogy a költségek számításakor illene társadalmi költségeket is figyelembe venni.
Akkor az is elég hamar kijönne, hogy a dízelmotor nem is való olyan alkalmazásokba,ahol ennek a fejlesztésnek a beépítése nem éri meg, akár az externáliák figyelembe vétele nélkül is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.30. 13:34:34

"A közlekedési vállalatok már kevésbé vevők a fejlesztésre, amely kis befektetéssel ígér drasztikus emissziócsökkenést és mellesleg kisebb fogyasztást. "

Lássuk, BKV? Á, az biztos rávetette magát :D:D:D

Amúgy meg gratulálok, ez nagy találmány! Csak hajrá!

abdul hakim 2011.03.30. 13:35:59

@mattbianco: Én is ezt olvastam. Nekik van tapasztalatuk, hogy a kevert üzem csak bizonyos fordulat felett működik. A dízel üzemanyag mennyiségét pedig vissza kell venni, mert különben tönkre megy a motor. Vagyis amit a magyar "fejlesztő" csinál, az a gázinjektor beépítésével történő motortunning. Én nem értem, hogy az így "kifejlesztett" rendszerben mitől csökkenne egy dízelmotor fogyasztása annélkül, hogy a motorhoz, adagolóhoz, elektronikához hozzá ne nyúlna. Az viszont avatott kezek munkája és az átállítás nagy tapasztalatot igényel.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.30. 13:38:51

@abdul hakim: Ha majd megismered a Diesel motor működését, akkor majd rájössz magadtól is...

Virago_1000 2011.03.30. 13:41:33

@Shadowbull: Es benzinmotornal mennyire szol bele az LPG a gyari parameterekbe? Nem ertek a motorokhoz, tervezek LPG-siteni egyik automat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.30. 13:43:20

@Virago_1000: Attól függ melyik, mert ott két különböző fajta gázrendszer is van...
Az egyinkél meg sem érzed a különbséget, persze ez a drágább, a másiknál meg marad a rántás átváltáskor, és a -15% teljesítmény.

Grifter 2011.03.30. 13:47:56

A BKV-nak meg ugye kifejezetten ártana a dolog! (Bár ott nem éppen a legkorszerűbb motorok vannak jelen.)

Shadowbull 2011.03.30. 13:58:51

@Virago_1000: tolem ne kerdezd, en csak nyul vagyok es csak hangosan gondolkodtam.

sb

Hurri Kán 2011.03.30. 13:59:21

OFF: a japán-autógyártós-alkatrészbeszállítónak nem tudom megnyitni a belsőség-linkjét.
Másnak se jó, vagy csak én vagyok béna?
ON

abdul hakim 2011.03.30. 14:01:13

@newtehen: Azt még nem tudom, hogy Te mitől vagy ilyen okos, de elmagyarázni nem magyaráztad el. A nyomaték és teljesítmény görbe változásából is látszik a tunning. Te hogyan látod?

Zsola777 2011.03.30. 14:02:25

@gnme: ...és akkor még nem beszéltünk arról, hogy okoskodnak a gázolajjal a fuvarozók is (tk!).

Ezt a hóvéges dolgot én nem tapasztaltam, inkább a régi légszűrő-új légszűrő közti különbséget!

papugaja 2011.03.30. 14:04:49

Hogy Hummerrel megéri? Ne má! Hummerrel semmi sem éri meg.

Egyébként nesztek: újítmányozás!

Virago_1000 2011.03.30. 14:05:36

@newtehen: Reszletezheted is nyugodtan.

gnme 2011.03.30. 14:06:31

@Shadowbull: engem a tartományi fejlesztés érdekelne. Arról nem tudsz mondani?

Úgyértem ha bizonyos fordulati tartományokba nyom be többet, a diagramon látszik melyikbe, az hogy jön össze az "áttételezett" turbó jelleg görbéivel. Magyarul bizonyos fordtartományba túletetik a motort (nem oxigénnel), ezt a turbó el tudja-e látni elég hegyilevegővel a jó égéshez és a hatásfokhoz amit produkálni kell?

Nem kell másik turbót illeszteni a hegyinem levegő miatt, hogy az égés beállított tökéletességét megőrizzék?

gumifust 2011.03.30. 14:07:55

Vegre egy normalis cikk. Nekem nincs traktorom , se kamionom , es a dizel autokat pedig kifejezetten ruhellem , de erdekes cikk volt .

Shadowbull 2011.03.30. 14:11:17

@gnme: Errol kerdezd a Gulyast.

Hatha erre teved.

sb

gumifust 2011.03.30. 14:14:34

Szemelyautoban a benzineseket erdemes gazositani , dizelt meg nem erdemes venni :)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2011.03.30. 14:39:46

Hát ez sajnos nem magyar fejlesztés. Lehet, hogy ilyen konstellációban, ilyen hosszú csővel vagy ilyen színű tartállyal igen de az elv ősi technológia. A határon túl bevett gyakorlata van az ilyen átalakításoknak például egyes IVECO-k is kaphatók ilyen előkészítéssel az olaszoknál.

bla123 2011.03.30. 14:57:44

Ez nem uj. Eszak amerikaban mar megy egy ideje. Csak meg ott se terjedt el.

no_holy_shit 2011.03.30. 14:59:05

@abdul hakim:

latszik a tuning, en kamionnal biztos nem csinalnam, mert nem fogja (olyan sokaig) birni a valto es diff.

no_holy_shit 2011.03.30. 15:02:39

@gnme:

1, levego van eleg, mert a dizel lambda 1 folott uzemel es a t0bblet levegot hasznalod ki

2, de kozelebb kerulsz a lambda 1-hez igy emelkedik a kipuffogogazhomerseklet.

3, szgk (NEDC) tuninggal ellentetben tgk-nal a beavatkozas utan megvaltozik az engedelyezesi tartomanyban (pl. ESC 13) a karosanyag kibocsajtas.

no_holy_shit 2011.03.30. 15:06:08

@gnme:
"Hogy a büdös káeurópai anyucikáját a kútasnak. Márhogy asziszi, a frencsájz mindenre feljogosít. "

stuttgart: LPG: tegnap tankoltam atvaltas utan rögtön check engine es lekapcsolt 1 hengert. NY EU...

gnme 2011.03.30. 15:23:17

@no_holy_shit: akkor egységes európába tartunk :-)))) ez megnyugtató.

Arra gondoltam, hogy teszek bele fekete műanyag dobozos lötyit, amire rá van fogva, hogy a vizet trükkös módon eltávolítja a tankból.

A darage művekben mindenkire rá kellett sóznom egyet (vagy mehettem az utcára). Most megpróbálok "magamon segíteni".

A levegőszűrőm/gázolajszűrőm sajnos új, múlt hét elején cseréltettem. Nembaj, nemsoká megint tankolni kell, most hóeleje van, most jó gázolajat adnak :-D

Egyik barátom mesélte, hogy mikor hóelején van fizetés akkor drága cigit vesz, aztán ahogy fogy a pénz olcsóbbat, hó végén már csak ukrán csaempészettet szív.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.30. 16:16:29

@abdul hakim: :-D Feldobtál két nagy szót. De a titok nyitja a minőségi szabályozás különbségében rejlik a mennyiségi szabályozáshoz képest. A Többire jöjj rá magad, minden fontos infó meg van adva a cikkben. Sosem ígértem Neked, hogy tanítani foglak, de ha gondolod, köthetünk szerződést, viszont nem lesz olcsó.

@Virago_1000:
hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z

www.medic-car.hu/oldal.php?oid=20

abdul hakim 2011.03.30. 16:49:45

@newtehen: Tényleg minden fontos infó meg van adva. Idézek a cikkből:
"Arról van szó, hogy néhány beépítés után meglepő tapasztalatokat szereztek: a járműbe ugyanannyi gázolaj ment, mint azelőtt, és közben a gázt is megette." Ebből okos Papp Tibi megerősítette, hogy ellopta a sofőr és nem az ilyen forma beépítés horror áron a hülyeség. Várom műszaki infóidat, nem pedig a hangzatos hülyeségeket. A beépítés 450k+ , a gépem ára 17 mio, nem a pufogtatásaidra fogom a gépet szétkúrni. Ha meg tönkrement a gép, akkor saját felelősségre csináltattam mi? Az ausztrál honlapon leírják, hogy kevert üzemben vissza KELL venni a dízelolaj adagolást. Az angol autós szövetség nem ajánlja az egyszerű gázinjektor beépítést dízel autókba az idézett mondat miatt. Ezek sem értenek a minőségi szabályozáshoz?

Hurri Kán 2011.03.30. 17:44:50

OFF:
GÉPHÁZ!!!!!
Nem működik a link:
belsoseg.blog.hu/2011/03/30/foldrenges_az_autoiparban

JAVÍTSÁTOK MÁR MEG! KÖSZÖNJÜK:)

ON

is 2011.03.30. 18:05:41

gratula a fejlesztoknek! ha tenyleg ugy igaz, ahogy le van irva, akkor vilagszabadalom, es maris lehet milliardosnak lenni.

Reap that ass (törölt) 2011.03.30. 18:14:31

Én örülök neki, remélem bejön nekik az üzlet...
A fanyalgók meg nyaljanak segget...ebben legalább van MUNKA...sokan azt sem ismerik mi az...

Nekem már csak benzines kocsiaim vannak, a megboldogult 525D óta...nem is lesz más, max ami az otto-t leváltja, de nem hibrid fos...

utalok minden motorost 2011.03.30. 18:29:16

A nagy megtakaritas miatt egy sofőr sem marad majd az okos vállalkozonak,mert ha a gep norma alatt fogyaszt,a csoresz nem tud majd gázolajat eladni azert hogy a nevetséges fizetését kiegészitse!Ugye a megtakaritast biztos nem béremelésre forditaná a büdös gyökér hanem venne még egy szarkazal hammert!!Emberek ez itt a vadkelet,itt semmi sem működik jól!!!

tRebroN 2011.03.30. 19:04:46

@x: Egy Crafteren nem találsz helyet mondjuk egy 100 lityis tanknak a rakteren kívül? Pláne, hogy sokféle formájú és nagyságú létezik már...na ne már!

Ro3 2011.03.30. 19:29:16

Mekkora gáz már ez az írás. Tiszta reklám az egész. Na, hogy a TC is ide süllyedt...
Kicsit erős, h minden káros anyag kibocsátása csökken. Pl a metán nem. De arra sem fogadnék, h 1-2 más káros anyag nem éppen nő..
Azt mi az kérem szépen, h:
"hogy a gáz kétszer gyorsabban ég és az egész égéstérben egyenletesen jelen van, ezért az égésfolyamat tökéletesebb, az apró gázolajcseppek jobban elégnek a gázlángban – a dízelmotorok részecskekibocsátása pont a tökéletlen égés eredménye."
Mih?? A gáz egyenletesen van jelen?? Ja, nem azért keletkeznek a részecskék mert a dízel-levegő keverék sem tud tökéletes keveréket alkotni? Akkor a gázzal vegyítve mitől tudna? 2x gyorsabban ég el a gáz? Hát ez nagyszerű, de akkor jó nagy sallert adtunk a CRD motoroknak, ahol az előbefecskendezéssel/előégéssel érik el a tökéletesebb keveréket: előbb gyullad a gázzal a keverék, és erősebben is (és ez tényleg így van, gyorsabban ég), aztán mindjárt oda is az egész időzítése a vezérlőegységnek. Persze, lehet utánahangolni, de azért kicsit gázos, gyanítom a dízelvezérlő programját nem írják át úgy, h tudjon kommunikálni a gázvezérlővel...A másik nagy probléma, hogy az előfecskendezésnél kisebb robbanás hatására a dugattyúra ható erő kisebb, és folyamatosan épül fel, míg gázzal keverve nagyobb és egyből egy nagy ütést kap a dugattyú. Nem használ a motor élettartamának. Persze, persze: úgy hangolják, h ne ártson. Akkor gyakorlatilag van egy placebo gáz-dízelmotorunk. Ott van a gáz, de gyakorlatilag nincs hatása...

kendtamas 2011.03.30. 19:38:51

@tRebroN: arról nem is beszélve, h nem is szükséges 100Ltr-es LPG tartály mindenáron.
Azért mert csupán max 15% a felhasznált LPG.

Tehát adott az eredeti tank pl. 85ltr, akkor max 85*15% azaz 12.75ltr kellene LPG-ből, de tudható hogy kb a térfogat 80%ig tölthető az LPG tartály azaz egy 16Ltr-es LPG kerül majd beszerelésre.

Ekkor a használat szempontjából 1tank dízel 1tank LPG tankolástól-tankolásig.
Ha nagyobb LPG tartály is elfér, akkor meg miért ne.

DE optimális esetben elég egy 16Ltr-es ami meg méretileg elég picike és sem a raktér rovására sem más hely rovására nem megy.

Általánosságban olvasva a véleményeket, megjegyezném...hogy a többség messze nem olvasta el figyelmesen a cikket, ez nem gond, majd olvasgat még.

Amit én tudok, mert egy kamionos partnerem autóján látom ezt a rendszert működni, 8000KM/hó alatt nettó 130eFt üzemanyag megtakarítást realizált.
Ez egy nem mai hiperszuper VOLVO FH12 jelen esetben.

Kiszámolató hogy mégis mennyi idő alatt térül meg.

A sofőr sem nyúlja le az üzemanyagot, mert a fuvarozó vállalatok már régen megoldották ezt a kérdést is.
Van rá korrekt mindkét fél számára kielégtő megoldás (csak megint tudatlan a többség mert nem ebben él).
Tehát nem éri meg a sofőrnek bajlódni a lopással-értékesítéssel-stb.

Technikailag ez egy jól kitalált rendszer, életképes, engedélyekkel rendelkező szabadalommal védett működő dolog, ami komoly üzemanyagmegtakarítást hoz a jármű tulajdonosának, ezáltal versenyképes maradhat ahelyett h csődölne.
Környezetvédelmi szempontból kimagasló eredményeket hoz ez eleve gyengébb használt jármű esetében.

Belátható idő alatt megtérül.
Komoly üzleti háttér jelenik meg a fejlesztők mögött, ezáltal az előbbiekben felvetett kérdések java réges-rég megoldott a cég felől (ezek üzleti titkok nem publikus információk).

Technikailag figyelni érdemes arra, hogy ez egy párhuzamos rendszer az eredeti üzemanyag rendszerrel és azt működési módjában egészíti ki (max 15% LPG hozzáadás)!

kendtamas 2011.03.30. 19:42:00

@Ro3: dizel-gáz motorod van és nem fordítva. Szerintem nem mindegy!

Ro3 2011.03.30. 19:47:57

@kendtamas: ennyit vontál lé? Gratula. Akkor van egy dízel-placebo gáz motorunk. Így jobb?

Rocko- 2011.03.30. 20:10:17

@kafferbivalybalamber: szerintem az esetek többségében nem olyan jelentős a változás. ezért.
egyébként támogatom.

Rocko- 2011.03.30. 20:12:41

@Shadowbull: értem én, hogy a villérbaszára célzol, de.
gondolj bele, mennyit spórol ezen. az azért szerintem nem bűnös gondolat, hogy ha lehet olcsóbb, akkor az ember azt választja. (igen, azt én se feltételezem, hogy a környezetvédelem miatt teszi bele a KúHétbe. ;) )
szóval ha az emebr elül számolni, hogy min mennyit lehet spórolni, akkor egész szép kis summa jöhet össze belőle. mondjuk egy Q7-esnyi.
szóval attól, hogy megteheti, nem jelenti azt, hogy szórnia is kell a pénzt.
uff.

Rocko- 2011.03.30. 20:16:06

@Shadowbull: de Te nem is értesz hozzá, már megmondták többen. :)

ápropó. volt olyan, hogy Skoda Dual, benzin-gázos kocsi. arról nem tudsz valamit? Skoda fejleszett, vagy csak a kereskedők dobtak be egy szettet fusiban, és úgy árulták? csak mert érdekes lenne, hogy a Skoda foglalkozott vele, a konszern többi része meg nem.

Rocko- 2011.03.30. 20:17:09

@Shadowbull: "En viszont lattam tucatnyi, ettol kisebb es jelentektelenebb(nek tuno) valtozasok altal okozott orbitalis szopasokat."
bővebben?

Rocko- 2011.03.30. 20:21:03

@tomwar: akkor ha valakinek a zsebébe pénz vándorol emiatt.

Rocko- 2011.03.30. 20:29:14

@Parajpuding: oszt mégis lett a szarrágásból egy Q7-es. akkor ki a hülye?

Rocko- 2011.03.30. 20:31:35

@gigabursch: "Azé' me' fussa, az nem jelenti azt, hogy ne legyen valakinek józan paraszti esze."
jajaja.

@gnme: na te most kinek veszed az autót? a szomszédoknak vagy magadnak?

Shadowbull 2011.03.30. 21:21:05

@Rocko-: Nemtom, lehet nekem maskeppen van osszedrotozva az agyam, de ha sporolni akarok, akkor nem veszek Q7et 20 millaert, aminek az ertekvesztese nemtom hany milla evente.

Ha meg veszek, akkor kicsengetem az arat, es nem erdekel a fogyasztas. Se. Plane ugy nem, hogy ki tudja milyen egyeb koltsegekbe verhetem magam egy nem kielegitoen tesztelt, noname megoldas miatt.

De nyilvan mas meg maskeppen gondolkodik.

sb

Shadowbull 2011.03.30. 21:22:12

@Rocko-: Nemtom. Azert nem olyan nagy urtechnika ez, de megiscsak rendesen le kene tesztelni. Hogy kabe nyugodtan aludjon az ember.

sb

Shadowbull 2011.03.30. 21:24:13

@Rocko-: Konkretumot nem akarok meselni, de jonehany szethullott motort lattam mar amik tok lenyegtelennek tuno aprosagok miatt purcantak ki.

Ugyhogy alapvetoen bizalmatlan vagyok.

sb

nikó 78 2011.03.30. 22:15:29

A lényeg az utolsó pár mondatban van.A legnagyobb,legráfizetésesebb fogyasztók, azaz a közlekedési vállalatok szarnak rá a legjobban,konkrátan bármiféle alternatív lehetőségre.Nyílván a legtöbb nem képes, még egy ilyen jellegű modernizációra sem,de vannak kivételek.Engem győriként felháborítt az,hogy tudom,bőven lenne pénz egy ilyen,vagy még nagyobb volumenü fejlesztés végrehajtására(van földgázkút is).De lófasz se történik,nemcsak ezen a fronton egyébként sem.Van egy álláshalmozó főtornász polgármesterünk,és ennek kell örülni immáron 5-ik éve.

Rocko- 2011.03.30. 22:45:20

@Shadowbull: hát sorolhatnék ellenérveket, de én is csak tippelni tudnék az okokról. túlzottan nem merülnék bele, mert nem az én Q7-esem.
csak az általam írt indokot megértem.

Rocko- 2011.03.30. 22:50:51

@Shadowbull: persze-persze.
csak elég érdekesen hangzik, hogy a kor adott alternatív üzemanyagát tesztelgetik a gyárak, volt etanolos Golf II-es teszt, ugye 7-es BMW-ből szinte mindig volt hidrogénes, most az akkus/hibrid téma a menő, aztán elég furcsa, hogy az gázos dologgal pedig csak a Skoda foglalkozott (vagyis nem csak ő, hanem Opel is), de ez azért globális szinten igen kevés.

MetalWarrior 2011.03.31. 00:42:37

Real magyar fejlesztés, nem tudom láttátok-e már.
Már video nem lesz róla mert bontóban van.
A hangjára és az élettartamára viszont kíváncsi lennék.

www.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert21/VizKAut7.html

Kifordított kacagány 2011.03.31. 01:30:35

@papptibi: nem sokkal nagyobb a tartály, hanem sokkal nagyobb nyomáson van benne a gáz, mint az lpg esetében. 2-300bar vs 6-15bar. ami érdektelen, mert nálunk nincs elterjedve, így nem jelent alternatívát.

@Rocko-: miért hangzik érdekesen? egyszerűen nem érdemes vele foglalkozni gyártói oldalról. macera van vele, egyel több dolog amire költeni kell, ami meghibásodhat. igény pedig addig lesz rá, amíg a jövedéki adó lényegesen kevesebb rajta. az meg ugye bármelyik pillanatban megváltozhat(mint ahogy az etanol esetében is)

Kifordított kacagány 2011.03.31. 01:40:04

@Csirkésfiú: aham, persze, majdnem el is hittem. 400km/12L:)

Rocko- 2011.03.31. 06:56:43

@Kifordított kacagány: ez hülyeség. mittomén, dízellel se érdemes foglalkozni, magasabb kompresszió, másabb működés, ez is macera. :)
nem hiszem, hogy csak azért nem fejlesztenének, mert problémás.

abdul hakim 2011.03.31. 08:04:07

A futurefueltechnology honlapjáról: "The truck's own ECU recognises that extra power is coming from somewhere and regulates the diesel injection to compensate. The end result is that your truck will run on about 75-80% diesel and the remainder will be LPG. You will actually use more fuel in total (as gas has less energy per litre) but since LPG is about 35% the price of diesel, a saving of 10-15% is made."
Kíváncsi vagyok, hogy a BKV buszok vezérlői hogyan szabályoznak vissza. Szerintem sehogy.
A többlet LPG-vel égetjük el a kormot. Ennek a cikknek a Homáron lett volna a helye. Fogyasszunk több energiahordozót, hogy kisebb legyen a koromkibocsátás?
Szerintem ez bújtatott tuning. Látszik a görbékből is, csak "környezetvédő" módon kellene rá tekinteni.
A rossz dízel füstöl, mert valami elromlott benne, vagy eleve elavult konstrukció. Meg kell javítani, vagy modernebbre, másra kell cserélni. A cikkben írt megoldás tunning tehetőseknek, nem a nemzet megmentése.

Indus 2011.03.31. 09:36:40

Feltaláltuk a spanyolviaszt (egyébként nem rossz próbálkozás, mivel az előzménye itthon még nem közismert.)

1, Nem magyar fejlesztés/ötlet.

2, A Volvo már egy ideje csinál ilyen motor prototipusokat

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 10:50:09

"A közlekedési vállalatok már kevésbé vevők a fejlesztésre, amely kis befektetéssel ígér drasztikus emissziócsökkenést és mellesleg kisebb fogyasztást. De hisz csupa nyereséges, környezetbarát járműveket üzemeltető cég, tehetik."

a volánbusz számos sofőrje biztosan ellenérdekelt...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2011.03.31. 10:52:13

@Indus:

Eddig inkább csak hajókon alkalmazták, lényegében fix fordulatszámon járó motorokkal, különösebb szabályozás nélkül. Hogy a Volvo miért nem maradt rajta, azt nem tudom, valamit másként csinálhattak, mint a magyar fejlesztők. Az autógyárak ennél kisebb fogyasztáscsökkentésre is milliárdokat költenének, ha lenne ötletük.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.03.31. 11:20:22

Ha ennyire egyértelmű a spórolás, és nem tesz jelentős kárt a motorban, akkor én biztosan szereltetném befelé ezeket, ha kamion-flotta tulaj lennék, gondolkodás nélkül, és a hardware-es átfolyásmérővel, az okosságok elkerülése végett.
Én egyébként nemzetközi szinten fellépnék az autógyártók ellen, és azt mondanám nekik, hogy: drága barátom, holnaptól csak olyan autót lehet forgalomba helyezni, ami megadott köbcentinél egy jól meghatározott maximális fogyasztást és emissziót produkál.
Tehát: mondjuk egy 1l-es benzines nem fogyaszthat többet átlag 5l-nél, egy 2l-es dízel 7-8-nál, és az emisszió max. 120 lehet.
Ennyi.
2,5l-es motorok és 12l-es fogyasztás felett meg a tulajokra raknék egy "kis" extra szmog-adót.
Aztán Hummerezgessen mindenki kedvére. :)
De ezek a dolgok még mind eltörpülnek amellett, hogy ahogy ma délelőtt 10-kor (értsd:munkaidő) is láttam, a Büdipesten kígyózó, és min. 10l-nyi üzemanyagot kipöfögő autók szinte mindegyikében 1(azaz egy) darab ember ült. Napsütésben.
Ez itt a baj!
Akinek van 10 millája Volvora, az ilyenkor nyáron mi a xarért nem vesz egy B125-öst magának a városba járni?
Miért derogál ez mindenkinek ebben a szegény országban?
Ja, hogy mert xarabbul élünk, mint 4 évvel ezelőtt? Talán. :(

Shadowbull 2011.03.31. 11:22:27

@hópapa: "Én egyébként nemzetközi szinten fellépnék az autógyártók ellen, és azt mondanám nekik, hogy: drága barátom, holnaptól csak olyan autót lehet forgalomba helyezni, ami megadott köbcentinél egy jól meghatározott maximális fogyasztást és emissziót produkál."

Egyreszt egy belsoegesu motor maximalis fogyasztasa vegtelen, igy nem ertelmezheto fogalom, masreszt meg a CO2-hatarok bevezetesevel pontosan ez tortenik.

sb

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.03.31. 11:50:57

Tudom, hogy a fogyasztás tág határok között tud mozogni, de azért az nagyjából megadható, hogy egy egyenes úton, szélcsendben, 300 kilónyi teherrel, 90km/h-nál, 2500-3000 fordulatnál a fogyasztási intervallum nem menjen ki a 4,2-5,6l-es tartományból.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az elavult, bizonyíthatóan sok üzemanyagot fogyasztó konstrukciókat már ne engedjék forgalomba hozni.
Mondjuk mindezek mellé kellene valami adócsökkentős ösztönzés a népek felé is, hogy az olyanok mint én, akinek 8-9l-t eszik az autója nagy átlagban, átülhessenek egy kb. feleannyit fogyasztó autóba úgy, hogy közben nem adósodik el az ükunokájuk is emiatt.
De ez a gondolat már az új kormány-programom részét képezi, majd lehet szavazni. :)
Pl. ilyenekre: sportszerek, elektromos járművek, robogók ÁFA-ja 5%, a cigié, piáé 35-40%.
Tömegsport-telepek építésére adókedvezmény.
Igazolt sporttevékenység = TB-kedvezmény, igazolt alkoholizmus és dohányzás = feláras TB. :)
Na jó, ennyit az OFF-olásból. :)

Shadowbull 2011.03.31. 11:54:27

@hópapa: Erre talaltak ki a fogyasztasmeresi ciklust.

A jovo ugy nez ki, hogy az EUban minden gyartora kiszamoljak a maximalis CO2-flottaemissziot, amit ha atlep, fizet mint a katonatiszt.

sb

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.03.31. 13:48:05

@Shadowbull: helyes! Fizessenek csak! Vagy kezdjenek befektetni a hidrogénes kutakba, technológiákba mihamarabb.
Bár arra azért kíváncsi lennék, hogy ha holnaptól minden benzines autó helyét egy vízköpő hidrogénes venné át, akkor mikor jelennének meg az első komolyabb talajvizek, földcsuszamlások, gombásodások, penészesedések. :)
De talán lehetne vizionálni egy zöld Szaharát is. Elég lenne egy nagyobb autós hepajt csapni ott minden hétvégén, és csak áradna a sok víz a talajba, légkörbe, aztán egyszer csak kizöldülhetne az egész Afrika.
Jó lenne, nem? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.31. 15:33:06

@abdul hakim: Te nagyon beteg vagy. Az én pufogtatásaimra? :-D :-D
Igazából letojom, hogy elhiszed-e vagy nem, vagy mit gondolsz, mert az már lejött, hogy csak dobálózol a szavakkal, de szakmailag 0. Keress fel egy szakembert, vagy mondom: Adok ajánlatot az oktatásodra. Nem lesz olcsó. Keress meg privátban. Bár tudom, hogy nem fogsz, mert a magad fajtának minden ingyen kell, tegnapra. Teccett volna tanulni, értenéd.

abdul hakim 2011.03.31. 16:20:53

@newtehen: Mivel továbbra sem mondtál technikai, műszaki konkrétumot beszélgessünk arról, hogy ki a beteg. Azt gondolod, hogy aki nem veszi be a levevős dumákat az beteg? Szerintem az a beteg, aki bekajál minden ilyen fasságot.
Mágneses patrol boostert is árultok? Fizikát tanulj, ne marketinget. De jó helyeken a marketinget is tudják normálisan, környezetet kímélő módon csinálni.
A reklámozott eljárás egyfajta fumigation, ami csak látszólag környezetkímélő. Ez az angol nyelvű idézetben is benne van, csak azért olcsóbb üzemeltetni, mert támogatják a PB-t egyenlőre. Ja, angolul sem tudsz? Lenin elvtárs megmondta: úcsítsza, úcsítsza :-)
Ha módosítaná a dízelolaj adagolását, és a HATÁSFOK növelésével érné el a módosítás előtti teljesítmény és nyomaték értékeket, akkor lenne miről beszélgetni. Ez a technika már olyan drága lenne, hogy biztosan nem éri meg (egyenlőre).
A cikkben említett eljárás sznoboknak való tuning, nekik el lehet adni a cikk szerint, őket vedd le Te is.
INGYEN megtalálható a neten a dízel-lpg üzemre vonatkozó információ is.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.03.31. 17:25:38

Be. Akkor rebuy.

@hópapa:
"Vagy kezdjenek befektetni a hidrogénes kutakba, technológiákba mihamarabb.
Bár arra azért kíváncsi lennék, hogy ha holnaptól minden benzines autó helyét egy vízköpő hidrogénes venné át, [..]
De talán lehetne vizionálni egy zöld Szaharát is."

Szép gondolat, azonban pont az ellenkezője történne.

lmgtfy.com/?q=v%C3%ADzp%C3%A1ra+%C3%BCvegh%C3%A1zhat%C3%A1s

csiki222 2011.03.31. 20:49:15

Ez nem marketing ezek tények a havernak egy merci atrosba van benne nagyon bejött neki.

abdul hakim 2011.03.31. 22:23:31

@csiki222: Engem baromira érdekel a dolog.
Először: Ugyanez a cég? Ugyanez a technika? Konkrétan mit jelent, hogy nagyon bejött neki? Fogyasztás, motorolaj csereperiódus, LE, Nm? Mire gondolsz?
Másodszor: Miért Q7, Hummer, Actros amiről beszélünk, amikor a cikk füstölgő BKV buszokra céloz? Ha ennyire bejön ,akkor fogjon a cég egy büdös, elavult BKV buszt, oszt azt alakítsa át. Ha bejön a dolog és egy éven belül behozza az árát (előtte, utána méréssel), valamint tényleg teljesen megszűnik a füst, akkor egy BKV busz átalakítását kifizetem.
Ez elég konkrét, nem?
Továbbra is kérdezem és kérem, hogy mondja el valaki, hogy egy elavult konstrukciónál mitől csökkenne az összfogyasztás az alkalmazott technikával.

sovesztomesz 2011.03.31. 22:45:37

Laikus vagyok, de annyit értek, hogy gázzal tökéletesedik az égés és kevesebb így az üzemanyag felhasználás.
Nem lehetne még tovább tökéletesíteni? Vmilyen adalékkal, esetleg az izzító- fejlesztéssel; lézerrel nem gyullad be pl.?
Bocs, ha hülye voltam, de hallottam vkitől, hogy vki(?) a sufniban 50%-os megtakarítást ért el diesel autónál égéstökéletesítéssel!!!

Kifordított kacagány 2011.04.01. 01:14:40

@Rocko-: félreértesz. a macerát felhasználói oldalról értettem. nem mindenki él a csóró balkánon és nem mindenkinek létkérdés az ilyen spórolás, így nem feltétlen lenne megfelelő kereslet ezekre a gyári megoldásokra. nem biztos, hogy fedezné a fejlesztési és gyártási költségeket. főleg úgy, hogy a technika abban a pillanatban okafogyottá válik, ahogy tisztességesen megadóztatják az lpg-t és a cng-t is.mert ugye ez előbb-utóbb bekövetkezik.
az a pár modell amelyik kapható gyári gázrendszerrel, az sem saját fejlesztés, hanem valamelyik utólagos rendszer adaptációja és gyári beszerelése. nem tudom te hogy vagy vele, de én nem hallottam, hogy csak úgy kapkodnának utána a népek. aki gázt akar használni az úgyis beteszi utólag, olyan típusba ami neki tetszik és nem fogja megvenni azt amelyikbe a gyár szereli be, aki meg nem akar gázt, azt meg úgy sem érdekli az egész.

Rocko- 2011.04.01. 07:02:54

@Kifordított kacagány: értem.
azt azért hozzátenném, hogy nem csak spórolási vonzata van a dolognak, hanem az autónak jobb lesz az emissziója. hidd el, van akit érdekel ez is. :)

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.04.01. 13:58:43

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

Jogos, erre nem gondoltam. :(
Egyszerűen csak a víz körforgását vizionáltam.
Kikerül a levegőbe a kocsikból, elpárolog, felmegy felhőnek, aztán lesz belőle jó kis eső, az meg visszahull, és Amazonas-t csinál a sivatagi kórókból.
Mondjuk mindig is idealista voltam egy kicsit. :o)

Kifordított kacagány :

talán az vagyok. De nem 100%. :)

csiki222 2011.04.01. 20:41:03

36lt gázolajbol csinált 29gázolajat 4,5gázzal dinamikusabb lett a gép.Rakottan ott ahol idáig visszafelé pakolgatták most nem kell.Ez a rendszerrel amit mutattak. A BKV meg szarik rá szerinted érdekli őket,hogy nem füstöl és spórol??? Akik ott vannak úgy szarnak a dolgokra mint a sicc.

MitTomÉn 2011.04.01. 23:12:56

@csiki222:
Azért a "dinamizmussal" vigyázzon az ismerősöd!

Igaza van néhány kétkedőnek, hogy a teljesítmény- és nyomatékgörbe megemelkedése egyben némi tuningot is jelent. Egy "kiélezett" motortípusnál így tönkre is teheti idővel a motort.

Ezért a cikkben - kissé pongyolán megfogalmazott - elvet érdemes betartani: "ugyanolyan sebesség tartásához a vezetőnek kevésbé kell lenyomnia a gázpedált"

Azaz ne a többlet nyomatékra építsen a sófőr, hanem úgy váltson vissza az emelkedőn, ahogy régen, és minimálisan vegyen vissza a gázadással! Így spórol is, és megkíméli a motort is!

Magyarázat: a teljesítménygörbék ú.n. teljes terheléses görbék, amit 100% gázpedál-állásnál mérnek minden fordulatszámon.
Ha nem akar az ember az eredeti max. értékek fölé kerülni, picit csökkentett gázpedálállással (pl. 80-90%) érdemes járni, főleg a nyomatékgörbe legmagasabb pontja körüli fordulatszám esetén!

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.04.03. 20:52:16

Kamionoknál lesz értelme, különösen ha koromkibocsátás is csökken vele és más euro-osztályba sorolják ugyanaz a motort (kisebb útdíj)

A fuvarozók eddig is nagyon odafigyeltek a fogyasztásra, lévén az egyik legjelentősebb tétel az önköltségben. Más kérdés hogy az állam felé dupla fogyasztást számolnak el (adócsalás) Az hogy áll egy kamion évi 4-5 napot és úszott az éves profit: nettó ökörség. Kevés maszek vesz új kamiont 100e€-ért, inkább öt éves használtat negyedannyiért, ami jó karbantartással még mindig elfut egymillió kilométert..

rsescort 2011.10.23. 00:58:04

Kapásból a címmel nem értek egyet, felesleges ész nélkül ez a nagy nemzeti büszkeség...
Csupán csak azért, mert elsőkézből mesélhetek róla.
Mikor a szmogtörvényt kiötölték- arról is két napja fórumoztam, mire a média észrevette, hogy van...-, akkoriban kezdtem utána keresni a témának.Akkor találtam ezt:
www.dieselgasaustralia.com.au/
Küldtem egy köremilt vagy 30 gázbeszerelő cégnek, hogy nekem ilyen kell, egy olyan újító szellemű céget keresek, aki beszerelne nekem, akár hazai prototípusnak...Legtöbb nem is válaszolt, volt aki elhajtott...volt aki azt mondta, ebben az országban nem megy át ez a bürokrácián...egy szaki volt, aki azt mondta, ő ehhez kicsi sajnos...de írt nekik, az ausztrálok visszaírtak, legyen a hídfőállásuk ebben az országban, kiképzik, küldik a cuccot, infót, stb, árulja-szerelje...( odaát azt hitték, Magyarország Európában van...)
A válaszukat elküldte nekem, hogy ennyire jutott, de neki ez szélmalomharc...és mit látok?Egy évre rá a Molnargaz kihozza a saját verziót, csak a másik nagy gyártó alkatrészeiből összeállítva...
Mellesleg, mielőtt azt mondaná valaki, áááá, akkor már egy éve fejlesztették ők is, már jóval előtte nyomták ezt az ausztrálok, és olvasható is a lapjukon, náluk már régen használatos "nagy motoroknál", de a mai computer technika kellett, hogy a kisebb - 4000ccm alatti :P - motorokat lehessen pontosan kezelni....
süti beállítások módosítása