Akartok egy kis vényóc?

  2011. március 18. - ommm Címkék: cobra kirkham

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Az 1995-ben alapított Kirkham Motorsport egyszerű alapelvet követ: a világ legjobb Cobra-replikáit akarják építeni. Nem tudom, mennyire járatosak önök a Cobra-replika bizniszben, de ha nem tévedek, ez többé-kevésbé sikerül is nekik. Az alumínium-karosszériás 427-es, vagy akár a Coupé is csodaszépek és lényegében hibátlanok.

Ez a kis oktatófilm pedig megmutatja, hogyan lesz az egyszerű alumínium-tömbből Kirkham-motor. Azt hiszem, kijár a tisztelet annak, aki képes ezt így felprogramozni (illetve minden, profi CNC-snek). Vigyázat, videó csak erős idegzetűeknek!

Azt hiszem, ha végignézik a képeket, akkor talán önök is egyetértenek velem és Csikóssal, hogy az AC Ace-forma kortalan, klasszikus és arányaiban tökéletes. Ez maga A brit roadster. Az amerikai izom pedig még rátesz egy lapáttal.

03

És amiért egy kicsi keserű epét nyelünk vissza, az a tény, hogy odakint 12 millió forintba kerül egy új Kirkham 427-es. Ez:

Kéne hát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr442747600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.03.18. 15:02:00

Instant get, de nagyon. 12-ért meg különösen.

Mathiask 2011.03.18. 15:03:05

www.kirkhammotorsports.com/pricehome/price.html

Ha motort is akar az ember, meg pár extrát, akkor bele lehet szaladni 100e dollárba is könnyedén. Szóval inkább duplája az a 12 millió.

fogash 2011.03.18. 15:04:05

mérhetetlen pazarlás egy alumínium kockából kimarni azt a nagy blokkot. Nem hiszem el, hogy nincs a világon olyan V8 öntvény blokk (vas vagy alu), amit ne lehetne az igények szerint finomítani...

Az meg a világ szégyene, hogy nálunk egy passatot adnak ennyi pénzért. :(

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.18. 15:07:55

mindig is le leszünk maradva motorizáció terén attól az országtól, ahol 1960-ban már dübörgött Detroit

mi ebben a meglepő?

ommm 2011.03.18. 15:08:16

@Mathiask: Csak ha külön ráfizetsz. Látod, For Export only :)

tams9 2011.03.18. 15:10:03

aki képes ezt így felprogramozni (illetve minden, profi CNC-snek)

Kedvse ommm!
Nem gondolod komolyan ugye, hogy manapság egy ilyet sorrol sorra manuálisan programoznak?

Különböző CAD/CAM rendszerekben haladósabb. Megcsinálják a modellt, utánna meg beállítják, hogy hol mit milyen szerszámmal illetve szerszámmozgással szeretnének csinálni.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.03.18. 15:19:37

Ez az egyetlen amerikai autó, ami kellene. Kékben, fehér csíkkal.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.18. 15:24:29

az igazán tuti viszont az, ha az a V8 lökettérfogattal is párosul

a Weineck Cobra például 12.782 cm3 motorral bír és potom 1.760 Nm a nyomatéka

0-300 km/h meg 10 másodperc, ezzel alázza a Veyron is, aminek 26 mp kell 300-ra

ehhez képest 200.000 EUR körül van az ára, ami szinte akciósnak számít (:

special.blog.hu/2010/04/15/weineck_cobra_780_cui_12_780_cm3

ne nekem ez az instant get ...

BMW /// 2011.03.18. 15:29:34

@Asszeretnémondani: Azért ez egy elég meggondolatlan kijelentés szerintem.:)

bardocz 2011.03.18. 15:33:08

@tams9: Pedig ma is programozzák azt! Egyeseket, meg nullákat írogatnak megfelelő sorrendben éjszakákon át!:D

@fogash: Még szerencse, hogy az alumínium újrahasznosítható.

2011.03.18. 15:55:30

Ugyanmár, tudom hogy ennyiért valójában ti is egy 407 Coupét vennétek. Vagy esetleg egy 9-5 Cabriót, netán Kizashit.

olcsójános 2011.03.18. 15:56:02

"mindig is le leszünk maradva motorizáció terén attól az országtól, ahol 1960-ban már dübörgött Detroit"

Mégis miről beszélsz? Fél Detroit lopott BMW motorokra épül. Megpróbálták őket lemásolni, de nem sikerült. Ezért kezdték el gyártani a faék egyszerűségű V8-asokat, azokat egy előember is össze tudja rakni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 15:57:08

12 milla? Eladom mindenem, talán kijön belőle!!!! :)

explorer5.0 2011.03.18. 16:05:46

@fogash: Pazarlás? Hülyeség.
Öntvény rosszabb is.

pickapu 2011.03.18. 16:09:36

Nem közömbös! Nem ám!

min 2011.03.18. 16:11:07

A rep.turbinalapátot is egy tömbből marják ki.

havigeri 2011.03.18. 16:18:31

@GYUSZI BACSl:
Tudtommal a bugatti 0-300 16s :) na attól még amit bemásoltál gyorsabb csak azért 10s eltérés nem mindegy. :)

Überspannung 2011.03.18. 16:31:08

@M division: @immortalis:
ti ott az elején, az instant get azt jelenti, hogy meg is veszitek rögtön. Szóval csak akkor járjon a szátok, különben hangok vagytok.

PaOntan 2011.03.18. 16:32:13

aki meg is akarja nezni a videot annak itt az eredeti :
www.youtube.com/watch?v=8KLNJ8d8Vqc

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.03.18. 16:51:53

Az egyetlen amerikai autó, amit megvennék. A többi ehhez képest csak játék.

Robius77 2011.03.18. 16:59:55

@Bermuda: Kizashit,csak még nem tudom hogy nómilyen felszereltséggel:-DDDDD

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2011.03.18. 17:15:53

Öntvényben bőven vannak olyan hibák, amik a felhasználás során nagyjából pont életveszélyessé tennék a blokkot.

Amúgy ha egy jóképességű magyar munkavédelmis látná ezt a videót, forintban milliós nagyságrendű büntetést tudna kitolni a cégre. :)

fogash 2011.03.18. 17:24:29

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás:
"öntvényben bőven vannak olyan hibák, amik a felhasználás során nagyjából pont életveszélyessé tennék a blokkot."

Biztos ezért öntik annak az évi 30millió autónak a blokkjait kockából marás helyett, nem?

Az Audi már 15 éve olyan V8 alublokkot öntött szériában, ami acél/vas hengerpersely NÉLKÜL fogadta a dugattyút, he? Valahogy csak összejött nekik, hogy a hengerpalást körül szilíciumban annyival dúsabb volt, hogy a furat hónolása után csak meg kellett maratni egy kicsit és a gyűrűk máris futhattak a szilíciumkristályokon, a kenőolaj meg megmaradt a maratás során keletkezett gödöcskékben.

De kockából marni, aztán vasperselyt dugni bele biztos menőbb...

"Can't Stop The Signal..." 2011.03.18. 17:40:15

@fogash: ha már úgy menőzünk, olyan hogy vas nincs.
Vasérc az van.
Van acél.
Vannak még különböző ötvözetek.
Az viszont biztos hogy vaspersely nem létezik.
...már ha szőrszálhasogatunk....

littlerock 2011.03.18. 17:43:26

lehet én tanultam rosszul, de az öntvény és a forgácsolt munkadarab között CSAK az a különbség, hogy a feszültségvonalakat az öntvényben a forgácsolás nem metszi....

amikor még a BMW gyártott F1 blokkot, az miért öntötte???

nekem ez a film negatív reklám... nem egy tartós darab az a blokk, ez tuti

a forgattyús tengelyt is így készítik? mert akkor ha lesz pénzem, akkor se kell...

littlerock 2011.03.18. 17:48:30

@fogash: hm... biztos, hogy nem NICASIL réteg volt arra felhordva?

nem mellékesen a VW régi nyolc szelepes 1,6-osa is alu blokk, egy nagyon vékony acél hüvellyel (szinte nem látszik a két anyag illesztése)

kapujanincs (törölt) 2011.03.18. 17:51:37

@fogash: nem olyan bonyolult ez: kis szériában olcsóbb marni, mint önteni. az más kérdés, hogy a szükségből erényt kovácsolnak a marketingesek. és hát a CNC-zés igen látványos tud lenni.
az évi 30M blokkot szerintem ne keverjük össze se a Kirkhammel, sem az Audi korabeli csúcstechnológiájával.
a videóhoz annyit, hogy az igazán komoly CNC marógépeket már régen V8-as blokkok farigcsálásával demózzák. www.youtube.com/results?search_query=cnc+5+axis+demo+v8&aq=f

b-gabee 2011.03.18. 18:01:24

Látom a legtöbben izomból benne vagytok a fémiparban:-)
Kőkorszaki megmunkáló gép, gagyi vezérlés, hang alapján szarul beállított forgácsolási jellemzők.
Ja, és az egy-két darabos szériához is megéri öntvényt öntetni.

bialbero 2011.03.18. 18:10:29

@"Can't Stop The Signal...": már hogyne lenne. 1,7 % széntartalom alatt acél, felette vas. Ez más, mint a kémiai értelemben vett vas (Fe).

bialbero 2011.03.18. 18:14:12

@CubΕ: "Fél Detroit lopott BMW motorokra épül." A Ford már futószalagon gyártotta a V8-asokat (flathead), amikor a BMW még a Dixinél tartott.

A Cadillac első V8-asa DeDion volt, a többi saját fejlesztés.

littlerock 2011.03.18. 18:17:41

@b-gabee: nem a megéri, nem éri meg kérdése... egyszerűen mi a jobb, a terhelhetőség-tartósság szempontjából... amúgy van egy kis háttérismeretem ez ügyben...

Reap that ass (törölt) 2011.03.18. 18:46:19

Hát én nagy arccal azt mondom, h nem estem ajakra sem a cnc géptől sem a készített cucctól...

Egy vágó-maró cnc progit generálni nem egy lehetetlen feladat...adott a geometria, abból már csak a paraméterezés ismerete kell és kész...a gépkezelő betőti, nyom egy startot és ennyi...

200-as tömb meg érdekes, elvileg UH a minimum, h műbizivel menjen, 200-ra és felette meg khm....persze a rétegződést megmondod, de mást...hááát...

Én maradnék az öntésnél /kontár vagyok bevallom e téren/, kis sorozatszámban is lehet gazdaságosan önteni tudtommal...ha nem akkor rosszak az infóim...

Reap that ass (törölt) 2011.03.18. 18:49:05

Jah, ettől függetlenül a 2. videón forrt a vérem rendesen...mikor felsírt a V8 :-D

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.18. 18:50:58

@havigeri: igazad van, rosszul emlékeztem hirtelen

volt ugyanis egy teszt, amiben 320-ig mérték és az lett 26 mp (poros volt állítólag az út, jó kifogás ...)

de találtam egy másikat, abban is ilyesmi van:

0-50 km/h: 1,3 s (10,5 m)
0-100 km/h: 3,0 s (46,8 m)
0-160 km/h: 6,1 s (161,6 m)
0-200 km/h: 8,9 s (298,1 m)
0-250 km/h: 13,3 s (574,6 m)
0-300 km/h: 19,8 s (1076,8 m)
0-320 km/h: 23,8 s (1417,7 m)

szóval a gyári adat tényleg 16 másodperc (:

de ha megnézed, a fenti mért értékeket, látszik, hogy a Weineck Cobra majdnem eléri a 300-at, mikor a Veyron a 200-at ((:

akkor az a kocsi nem megy rosszul hehehe

egyébként a videón látszik egy előzésnél, hogy a kulcskarikán felcsúsznak vízszintesbe a kulcsok, annyira gyorsul ...

Spiritmonger 2011.03.18. 18:57:56

ebben a motorban leglább már valami DOHC hengerfej van és hengerenként 4 szelep, vagy az amúgy modern alublokkra csak rákúrnak egy kőkorszaki szutykot?

b-gabee 2011.03.18. 18:59:13

@littlerock: Nem homok-szürkeöntvényre, hanem preciziós öntvényre gondoltam.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.18. 19:24:50

megeri - nem megeri

ha nem csuk be a gyar akkor megeri.

szep ez az auto, $30K korul vannak szep hasznaltak szinte ( atlagautohoz merve ) nulla kilometerrel. ha boritottam volna bele a kis penzem egy 71-es chevellebe ami sosem lesz kesz inkabb vettem volna egy ilyet.

olcsójános 2011.03.18. 19:25:45

@bialbero: Ki mondja hogy saját fejlesztés az amerikaiak? LOL. Hiszel nekik? Mindent a németektől loptak. Még a B2-es lopakodó technikája is a németeké volt. A BMW-től lopták a terveket.

kapujanincs (törölt) 2011.03.18. 19:33:01

ez a darab egy spéci kovácsolt, (és nyilván hőkezelt) tömbből készült. ilyen minőséget présöntéssel sem csinálsz. nézd már meg azt a falvastagságot, lehetetlen kiönteni, hogy ne menjen szét. a műhely tényleg nem túl komoly, meg ilyet, hogy nyitogatom a munkatér ajtaját, meg kikapcsolom az emulziót forgácsolás közben, még nem is hallottam.

keepitretro 2011.03.18. 19:36:59

Nem az Audival kell ezeket összehasonlítani. Ez egy kis garázscég. Vettek egy öreg megmunkálóközpontot, gépidő nem számít, fúrnak faragnak.
Ha kell blokkot.............

Az első adandó alkalommal én is lecserélem a CNC marógépemet egy Deckel Macho400-asra vagy hasonlóra amire felfér egy motorblokk is :-)))))))))
Itt lehet csemegézni:
www.machineseeker.com/

last barons 2011.03.18. 19:55:38

@CubΕ: na, valahol bizonyára lemaradtam!
Ez igen érdekes, mesélj még róla!
Buta-buta amcsik, hát nem sikerült lenyúlniuk a BMW motor technikai rejtelmeinek részleteit.
Ezért aztán jól elkezdték gyártani a vacak és primitív kacatjaikat.

fogash: amerikai alumotor is volt már a 60-as években, de egyszerűbb volt az öntött vasnál maradni-no meg persze olcsóbb is.

Spiritmonger:és ha 2 szelepes, és tolórudas, akkor mi van?:)
Ez egy Cobra- tökéletesen teszi a dolgát egy vintage motorral is.
És hidd el , a kobakod leszakítja, ha kell.Van az ismeretségi körben egy , 351-es Ford motorral, Hayabusával is tud játszani, ha kedve tartja, az Imprenza SWX- pedig 250-nél félreállt neki.
Csak, hogy tiszta legyen, miről beszélünk, amikor éppen kikacagjuk a vacak régi motorokat.

nyikk 2011.03.18. 19:57:38

Ennyi szakértőt.Egyik sem járt még forgácsolóüzemben, egyedi gyártásban meg végképp nem.
Egy ilyen v8 blokk öntőformái többet kóstálnának, mint a gép, amelyen farigcsálja a srác a videóban.Évi 20-30 darabot nemigen fognak önteni, olcsóbb kimunkálni tömbből.
Mondjuk a pontosságra, élettartamra én is kíváncsi volnék.

olcsójános 2011.03.18. 19:58:24

@kapujanincs: A BMW szarból is jobb minőséget önt mint ezek az amerikaiak a gagyi cnc gépeikkel.

bardocz 2011.03.18. 20:15:29

@bialbero:
Nekem ezt úgy tanították pár hete, hogy 0,4-0,6% széntartalomig szerkezeti acél, 2,1%-ig szerszámacél, fölötte pedig öntöttvas. Gondolom ebben elég nagy szórás van a különböző értelmezések között, meg más felhasználási területen is mást mondanak. Mondjuk amit én írtam, azt a járműgyártás és javítás tanszéken mondták.

b-gabee 2011.03.18. 20:18:03

@nyikk: Csak annyit járok forgácsoló üzemben, hogy olyan üzemben dolgozom, ahol szinte kizárólag egyedi gyártással foglalkozunk. A legtöbb begyártott nyersanyagunk öntvény a pár kg-tól a több tíz tonnáig. Gépparkunk legújabb darabjai Heckert, DMG vagy a fentebb belinkelt DMU. Csak idén 5 gépet tervezünk venni 250-300 milla értékben. Az a gép a videón használtan 5-6 milla+fa, egyasztalost elvétve gyártanak 20-25től felfelé. Egy nagynyomású preciziós forma kb ebben a méretben már 1-1,5 millától elérhető, ha közepes /évi 50-100/ darabszámra szerződsz.

kapujanincs (törölt) 2011.03.18. 20:21:19

@CubΕ: nagyon képben vagy, visszavonulok.

Spiritmonger 2011.03.18. 20:21:30

@nyikk: azért egy könnyített roadstert a maga 351 köbhüvelykes, azaz 5751 ccm-es motorjával nem a 2500 ccm-es sti-hez hasonlíts, hanem egy porsche turbohoz vagy egy GTR-hez, és akkor a kőkor a fasorban sincs...
a dohc vezérlés meg manapság alap a hengerenkénti 4 szeleppel, ugyanabból a blokkból a kőkori tolórudas, kétszelepes nyomaték és teljesítmény többszörösét lehet kihozni velük azonos fordulatszámon és nyomásnál...

szmoker (Homo Trollicus) 2011.03.18. 20:41:54

@GYUSZI BACSl: ha egy bádogbilire rakettát szerkesztek, akkor az még gyorsabb lesz, bú :)

Mondjuk a Bugattival összehasonlítani kb teljesen értelmetlen. Luxusautó vs fapados pályaautó, alma meg körte.

fogash 2011.03.18. 20:42:50

@kapujanincs: "kis szériában olcsóbb marni, mint önteni."

És még olcsóbb fogni egy megfelelő széria alapot, aztán átmunkálni, ahol kell.

@"Can't Stop The Signal...": "Az viszont biztos hogy vaspersely nem létezik."

Gömbgrafitos vasöntvény (tudod, Göv) viszont létezik, amiből remekül lehet hengerperselyt esztergálni.

flamer 2011.03.18. 21:17:36

@GYUSZI BACSl: És te el is hiszed azt a tíz másodperces 0-300-at? Mert lehet, hogy papíron kijön, de amúgy erős kétségeim vannak, hogy sima hátsókerékhajtással meg minden különösebb leszorítóerő nélkül tényleg képes rá.

flamer 2011.03.18. 21:33:06

@flamer: Egyetlen valós mérés láttam erről a Weineckenről, abban 12,84-et ment negyedmérföldön, ami elég szánalmas.

Virago_1000 2011.03.18. 21:48:23

@GYUSZI BACSl: Kanyarban is? nem hinnem, egyenes uton meg nem naghy kunszt.

Virago_1000 2011.03.18. 21:51:11

@ommm: " akkor talán önök is egyetértenek velem és Csikóssal, hogy az AC Ace-forma kortalan, klasszikus és arányaiban tökéletes"

mar mar elcsepelt, szinte (kovezzetek meg) unalmas.
12 milliobol inkabb vennek egy hasznalt 911-est es renberaknam, megy az is ennyire, esoben is hasznalhato, kenyelmesebb, gyorsabb...

Virago_1000 2011.03.18. 21:56:38

@CubΕ: "Fél Detroit lopott BMW motorokra épül." - ezt ha kifejtened?

@min: "A rep.turbinalapátot is egy tömbből marják ki. "
- tevedes, az ontveny. Ez a CNC technologia ott (is) nagyon gazdasagtalan es sorozatgyartasban abszolut rafizeteses (lenne). Egyedi, kis szeriaknal, prototipusoknal viszont ez a jarhato ut.

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: jo hulyeseget irsz az ontvenyhibakrol, de a munkavedelmis ezert tenyleg buntet, en azt nem ertem hogy mehet a gep, ha az ajto nyitva van.

nyikk 2011.03.18. 22:00:43

@b-gabee:
Mivel szegről végről kollégák vagyunk, nyilván te is tudod, hogy az öntés nem csupán egy öntőformával történik, kell még oda egy s más....jelesül egy szolid kis öntöde.
Ez a cég megoldja egyszerűen, olcsó tömeggéppel, hengerelt anyagból.
Bár végül is nem derült ki, hogy az a tömb a videóban nem-e öntvény volt esetleg.Mondjuk nem annak tűnt.

nyikk 2011.03.18. 22:06:59

@Virago_1000:

Bizonyos dolgokat körülményes csukott ajtónál csinálni,egy ilyen korosabb gépen meg könnyű kigyomlálni az ajtózárat.
Egy modernebb, nagy fordulatú, nagy hűtővíznyomással működő gépen meg szimplán belátja az ember, hogy nem opció a nyitott ajtó, de az olyan gépeket máshogy és másra használják.

Hurri Kán 2011.03.18. 22:18:53

Morgan Plu8 már kutya? Morgan Plus 8-at már le se szarják?

last barons 2011.03.18. 22:18:56

@Spiritmonger: Gondolnám, hogy ezt nekem akartad címezni.:)
Nem kell belemagyarázni semmit, nincs összehasonlítás, tények vannak.Bár én a magam részéről igen komoly kocsinak tartom az Imprenza WRX STI-t, meglep, hogy te nem, hiszen az volna a csuda modernspécimindentbele cucc, amit annyira magasztalsz, nem?Nem annak kellene megtanítania kesztyűbe dudálni jól az öreg kacatot?:)
mondhattam volna Porkét is, tökéletesen mindegy.
De majd megkérdezem, hogy olyasmivel volt e szitu.

Persze, a high tech motorok elvileg hegyesebbek.
elvileg, ugye.
Az én kőkarszaki vacakom a nyomórúdjaival és az öntöttvas mindenével leforogja a hétezres fordulatot.
Most akkor mi van??

mindegy a lényeg, hogy ne beszéljünk olyasmiről, aminek még a közelébe sem voltunk soha.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.18. 22:28:21

@flamer: nézd meg ezt a videót (:

www.youtube.com/watch?v=CmqWevcRsuA&feature=related

ez még a kisebb (hehehe, 10,1 literes) motorjukkal van, igaz hogy van még rajta nitro is!

van valahol egy másik video, hogy egy vevőjük indul az újonnan átvett kocsival egy gyorsulási versenyen és totál leég, mert alig bír elindulni vele és kitör a fara és majdnem összetöri

nyilván kell hozzá gyakorlás, mert elektronika nincs benne alapban, csak a lökettérfogat meg a nitro (:

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.18. 22:29:46

@Virago_1000: nyilván kanyarban nem, de azért a Veyronnál jobban gyorsulni az már egy szint

de nyilván ha választásra kényszerítenének, a Veyron kérném (mert az árából még 10 év múlva is vehetek 5 Cobrát)

flamer 2011.03.18. 22:49:19

@GYUSZI BACSl: Megnéztem, ebben sem gyorsult háromszázig. 5:30-nál látszik, hogy alig bír elindulni, ami mondjuk nem is csoda.

kzolee 2011.03.19. 09:01:06

@bialbero:

"A Ford már futószalagon gyártotta a V8-asokat (flathead), amikor a BMW még a Dixinél tartott."

en.wikipedia.org/wiki/BMW_VI

1926, V12, közvetlen befencskendezés

PGworks 2011.03.19. 09:05:54

@b-gabee: Én szerszámgyárban dolgozom egy ideje. Sokáig CNC-programozóként. Mostanában árajánlatokat is készítek. De ha olyan nyomásos alumínium öntő szerszámra gondoltál, amire én, hát akkor nyugodtan szorozd meg 10-el az árat, amit írtál. Ekkora méretben/bonyolultsággal 10milla alatt nem áll meg a szerszám, az az érzésem. És lehet, h alásaccoltam. 1,5milla fölött lenne a szerszámház, illetve az alapanyag. Az persze már más kérdés, h mikor hozná vissza az árát a CNC-s sorozatgyártáshoz képest. Lehet, hogy érdemes lenne.

explorer5.0 2011.03.19. 10:14:58

Na jól van, kezdjük ott, hogy nyomásos öntödében az emberfia nem szokik motorblokkot önteni.
Az meg, hogy a szilíciumkristályokon futkosnak a vasgyűrűk, hátbazmeg az megaLOL.

PGworks 2011.03.19. 10:26:54

@explorer5.0: Ilyet mondjuk még én se láttam. :)

bialbero 2011.03.19. 11:15:48

@CubΕ: a Ford V8 2 db sornégy Ford A-modell-blokk összeépítve. Mi köze van a BMW-hez?

Tudsz olyan amerikai V8-blokkot, ami BMW eredetű? Nincsen.

Nem akarok olyan gyerekes és parttalan vitába belemenni, hogy a németek vagy a jenkik-e a faszább csávók. Rendkívül innovatív cégnek tartom a BMW-t, de valótlan ne állítsunk!

Ha valaki lopott a BMW-től, az az angol Bristol. Ők kompletten hazavittek egy gyártósort hadizsákmányként.

Vagy a Citroen: a kacsa motorja gyanúsan hasonlít a BMW boxerekre.

bialbero 2011.03.19. 11:16:57

@bardocz: Hiszek neked. Én már régen tanultam.

bialbero 2011.03.19. 11:21:53

@kzolee: A repülőgépmotor egy másik történet. Én a szgk-ra értettem.

Ez a motor egyébként tényleg megelőzte korát az injektorral, bár maga a blokk egy kicsit a Liberty motorra emlékeztet (Packard-fejlesztés).

Mr. Waszabi 2011.03.19. 12:12:08

Önteni nem éri meg kisszériában. Le a kalappal a Kirkham előtt - egyszerű, gazdaságosan kivihető ötlet. Lehet fikázni az amcsikat, de ők megcsinálják, amit kigondolnak az innenső parton meg megy a bonyolítás. Ezért vagyunk hatékonyságban lemaradva. Ha utána kaparnánk, könnyen kiderülhet, hogy nincs is az országban ilyen CNC, nem lennék meglepve. Azon se lennék meglepve, ha megfelelő minőségű alapanyagot is csak kib drágán lehetne itt kapni vagy egyáltalán nem. Ezek olyan apró részletek, amik a háttérben maradnak gyakorta.
A V8-nak európában nincs kultúrája, talán nem is kell. Szubjektíve, az életben sosem éreztem késztetést, hogy megforduljak egy V8-as Merci vagy BMW után, snassz, élettelen. Nincs igazi stílusa, hiába megy, nem lényege egyiknek sem a V8, bármi mással is BMW vagy Merci marad.
Másfelől, azt azért érteni kell, hogy egy kontinensnyi méretű országban, amelyben 80 évvel ezelőtt is közhasználati cikk volt az autó farmereknek, melósoknak olcsóért, nos, nem engedhető meg, hogy 10ezrenként kelljen olajat vagy alkatrészt cserélni. Logikus, hogy több henger - kevesebbet használódik, hosszabb az élettartam.
Nem a felsőközéposztálynak készül az autók többsége, mint a BMW vagy a Merci, ezért bölcsődés dolog összehasonlítani. Majd ha a BMW is Corolla árban lesz, akkor tessenek, abban van ráció. De egyelőre nem egy szegmens és nem is arra törnek.
Azt is mondanám, hogy ha 40-60 éves alapkonstrukciókból nem sokkal rosszabb gépeket építenek ma odaát, mint amit felfoghatatlan fejlesztések árán a német autógyártók, akkor az eredmény nem az idiótaságról árulkodik. Csak ami jó, ami bevált, ahhoz nem nyúlnak, minek?
Másfelől, ott is volt fejlődés, pl a computeres, hengerenkénti befecskendezés már '77-es széria Caddykben megjelent. Itt a 90-es évek elején a közös injektor is ujdonságnak számított.

Mr. Waszabi 2011.03.19. 12:18:27

@GYUSZI BACSl: buta vagy. Ha a Veyront összetöröd, sokba fáj. Másik Cobra-t meg veszel a jövőhéten, aztán még párszor eljátszhatod ezt, mire ugyanazt a költséget elérnéd.
Látod ez a különbség, a gondolkodásmód. Itt álmodoznak az átlagemberek, ott meg megvalósítják az álmaikat. Arányaiban sokkal több a boldog átlagember. Könnyen eldöntheted, melyik jobb, álmodozni vagy élni.

Mr. Waszabi 2011.03.19. 12:32:11

@CubΕ: valószínűleg a 2. vháborúban időutazási tehcnológiát is loptak a BMW-től, hogy a lopott tervekből megépített motorokat olyan repülőkbe, autókba építhessék, amelyekkel ugyanakkor a bajorokat bombázták illetve megszállták. Másképp nem tudom elképzelni:)
Nem tévedésa repülőgép, a teherszállító gépekbe v8as 5,7-es smallblokkokat építettek már a 20-as években is.
Az a hülye, aki elhiszi, hogy mindenki mindent a BMW-től lopott, hogy másutt nem születtek értelmes, ügyes emberek.
Az viszont igaz, hogy az oroszok lopták a BMW technológiát az Ural motorok kifejlesztéséhez. Nem erre gondoltál véletlenül?

w a s d 2011.03.19. 12:44:00

@waszabi: Nem volt véletlen túl kicsi és gyönge egy 5,7- es motor egy szállító repülőhöz?

VargaBa 2011.03.19. 13:38:08

Nem tom mit kell ezen ennyit vitatkozni. Ők így csinálják, megmutatták, hogy hogyan készül náluk és kész. Ilyen gép, olyan gép?? Naés? Attól még lehet pontos, attól még cserélhetik rendszeresen a marófejeket. Lassabb? És? Ráérnek... Drágább? Ez van...

Mellesleg nekem nagyon tetszik, hogy ilyen kis vékony maga a blokk, szinte csak azért van, hogy össze tartsa a hüvelyeket, a hengerfejet, meg a többi motoralkatrészt.
Nem tartós? Nem tudom, de ezt az autót én nem minden nap használnám, inkább kiállításokra járni, meg hétvégén élményautózni... :)

nickkel 2011.03.19. 15:52:49

waszabi! Amiben igazat adok neked, hogy az amcsik tudnak élni! El is pöfékelték az olajkészletük nagy részét a 6-8-10 literes bevásárlóautóikkal! Ezért kell most a más olaja is nekik. De bocs mindenkitől ez már politika nem ide tartozik. Mindenesetre nekem az amerikai mentalitás egyáltalán nem jön be! ( nekünk mindent szabad )üdv

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.03.19. 16:08:14

@CubΕ: Azért az amerikai nyomórudas V8-ok hangját egy BMW meg sem közelíti, az már csak hab a tortán, hogy egy igazi V8 az nekem mindig amerikai lesz. Az európaiak csak Jeremy Clarckson szerint szép hangúak. Az igazi V8 alapjárat körül bugyborékol menet közben.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.19. 17:58:11

@CubΕ: te mit szívtál?
küldjél már belőle :DD

Mr. Waszabi 2011.03.19. 18:48:46

@F/: Igazad van, összekevertem a nagy hidroplánokban alkalmazottakkal. Arra emlékeztem hogy már a 20 évektől 5.7-es chevy alublokkokat építettek azokba, 8-asával.

Mr. Waszabi 2011.03.19. 18:59:38

@nickkel: ez közhely. Irigység, csak mert a mi országunkban, meg EUban sem engedi meg a kormány azt a szabadságot az embereknek. Akkor nem irigyekdtél, gondolom, amikor nekik még baltával kellett erdőt irtaniuk meg mocsarat csapolniuk odaát. Neked akkor sme lenne több benzined, ah ők 1200essel járnának, ne legyne illuziód, ez csak egy propaganda, hogy ne akarj olyan jól élni itt, mint ők ott. Ez a keserű valóság.

last barons 2011.03.19. 20:43:26

@nickkel: Megkérnélek, hogy ne keverj bele világnézeti, politikai vagy hasonló dolgokat, próbálj meg ráfókuszálni a témára, mert rohadtul nem arról van szó, amiről beszélsz.

ha valami ilyen szinten nem tetszik akkor javaslom kezdj ülősztrájkba az amerikai nagykövetség előtt.

Ha pedig nem tudsz hozzászólni a Cobrához, akkor lapozzunk.

nickkel 2011.03.19. 21:28:58

@last barons: Igazad van, de a kommentemben leírtam én is,hogy ez már politika nem ide tartozik.Olvasd csak el még egyszer hátha elkerülte a figyelmedet. tisztelettel: nickkel

nickkel 2011.03.19. 21:51:49

@waszabi: Köszönöm megtisztelő e-mailedet és amit abban leírtál természetesen van igazság de csak fél.Az igaz,hogy nekem nem lenne több benzinem, de ha nem lett volna eddig értelmetlenül elpazarolva egy csomó, akkor talán ilyen drága se lenne manapság.Plusz a sok feleslegesen elégetett üzemanyag miatt keletkezett méreggel (ami a légkörbe került és az mindenkié) megfertőznek téged,engem,last baronst,gyermekeinket....stb.(persze nem csak az amcsik) Emiatt bennem nem az irigység sokkal inkább a tehetetlen düh,elkeseredettség és a szomorúság munkál.Illúzióim természetesen nincsenek,de azon szívesen elmélkednék,hogy az általad említett propagandát kik irányítják.A közhelyek pedig mindig igazak! És ahogy mondottad Te is ez a keserű VALÓSÁG! Maradok tisztelettel: nickkel

dr.oid 2011.03.19. 23:36:25

17% left of a 386 pound aluminum block, holly shit, that's amazing- i wonder whether you're recycling the waste material, fuckin' squarehead...

Mr. Waszabi 2011.03.20. 07:05:33

@nickkel: talán a közmondásra godoltál, ami népi eredetű, azok szoktak igazak lenni. Jelenesetben a környezetvédelem egy korszerű mumus, amivel rettegésben és kordában lehet tartani az embereket. A kibocsátási normákat nem az EU-ban találták fel, itt még nem is létezett, amikor odaát már igen. Akárcsak az ólommentes benzin.
Volt egy 90-es gyártmányú kis Dodge-om(mint egy Golf) - computervezérelt, injektoros, szabályozott katalizátoros, légzsákos. Széria, alapmodell. Akkor az EU gyártmányoknál ezek extrának számítottak. Kibocsátási értékei a zöldkártyás szerint semmivel nem rosszabbak, mint egy EU IV-es motornak - 15 évvel később.
Ha csak lehet, győződj meg annak igazságtartalmáról, amit mondanak, főleg, ha hivatalos forrásból hallod. Érdemes.

Ciri 2011.03.20. 07:45:54

@waszabi:
"Volt egy 90-es gyártmányú kis Dodge-om"

Pontos típus?

nickkel 2011.03.20. 09:14:08

@waszabi: Dodge Omni=Talbot Horizon Franciaországban készült 1.1 , 1.3 , 1.5 , 1.6 literes benzines és 1.9 literes diesel motorral is.Az amcsik beletettek egy 2.2-es benzinest. Az Opel Kadett a légzsákon kívül mindent tudott az általad felsoroltakból már 1986-ban.A kibocsátási normákról pedig csak annyit, hogy derék amerikai polgártársaink NEM írták alá a kyotoi egyezményt! Vajon miért nem!!

LucziI 2011.03.20. 10:01:47

Hát jó néhány baromságot össze tudtok hozni egy lapon...
Cnc: én is cnc üzemben dolgozom, kb 1 perc alatt megoldom szinte bármelyik cnc-gép (maró-eszterga-megmunkáló) ajtó-biztonsági mechanikáját, mivel szabvány kulcs van hozzá.
4 tengelye megmunkáló? ha. ha. ha. Az 5 tengelyes megmunkáló gáp a komoly.
Program írás? vezérlőtöl függően és rajzi bonyolultságtól, de max pár óra egy gyakorlott technológusnak összedobni a progit.
A gépet fel is kell szerszámozni. Nagyokos! Az a munka, nem a program.
Mikor is írnak 0ákat és egyesekeet? a CNC-t cnc nyelven programozzák, G és M kódokkal. nem tudom ki és mennyit dolgozik-programozik-szerszámoz fel egy cnc-t, de talán el kellene gondolkodni, mielőtt baromságokat írtok be...
BMW és az tőlük lopott technólogiák:
hát 1945 után tényleg sok hasznos fejlesztést nyúltak le az amerikaiak-angolok és a ruszkik. A repülőgép fejlesztésben legalább 10-15 évnyi fejlesztést nyertek a németektől. ezt az amcsik is elismerik.
na egyenlőre ennyi...

LucziI 2011.03.20. 10:06:27

@waszabi:
a teherszállító gépekbe inkább a csillagmotorok beépítése volt jellemző.
Ha már repcsimotorok:
a messerscmidt bf 109nek a daimler benz motorja lógó v12 közvetlenbefecskendezéses volt, míg az amcsik és angolok a porlasztókkal kínlódtak javában.
v8-ast nem tudom mikortól kezdtek el építeni az amcsik, de tudomásom szerinte soros motorok szolgáltak a '40-es években a katonai járművekben (terepjárók, teherautók).
a tankokban használtak nagyköbcentis benzines és dízel v motorokat.

Mr. Waszabi 2011.03.20. 10:51:45

@nickkel: nem értem, mire jó a Talbotot EU modellejeit idézni, mivel azoknak a kasztnin kívül semmi köze nincs az álatal említett modellhez.
A magam részéről csak karburátoros Kadetteket láttam itthon az általad említett évjárat körül. Nem véletlenül említettem, hogy ez alapmodellként tudta mindezeket, nem extraként. Motorvezérlőelektronikát és szabályozott katalizátort szintén nem tartalmaztak a Kadettek, sem a kocka, sem a csepp Kadett.
Az első Astrák voltak injektorosak, katalizátorosak, amik 90 után jelentek meg.

Mr. Waszabi 2011.03.20. 10:53:34

@LucziI: igen én is utánanéztem, s írtam is, hogy elnéztem valamit.

Mr. Waszabi 2011.03.20. 11:01:21

@nickkel: ne keverd a dolgokat. A gépjármű kibocsátási normáik régóta szigorúbbak, mint nálunk. Ezért nem támogatott a dízelüzem. Ebben még fejlődni kell itt.
A kyotói egyezmény az egyes országok ipari kibocsátási kvótájáról szól, nem a gépjármű motorokéról. Tekintve, hogy egy 300 milliós ország adja a világ ipari termelésének nagyjából felét, nevetséges a kyotói egyezmény aláírására kényszeríteni. Ez nem arról szól, hogy ott nem volnának szigorú környezetvédelmi szabályok, hanem hogy kevesebb ember sokkal hatékonyabb ipart üzemeltet. Nem mindegy. A japánok is bajban lennének, ha alapanyag kitermeléssel és előállítással is foglalkoznának számottevően, nem pedig csak főként feldolgozó iparral.

Mr. Waszabi 2011.03.20. 11:45:02

Nem szeretnék holmi amerika fannak tűnni, már fáraszt ez a vita, kicsit eltértünk a tárgytól. Objektíven úgy látom, hogy sokmindent jobban csinálnak, amiről ideát csak beszélnek, tervezgetnek az EU kormányok vagy cégek. Egyáltalában tesznek számos kérdésben, amiben itt nem történik semmi. E-85-re való átállás pl.
Itt egy korrekt link, önmagáért beszél:
www.e85fuel.com/flexible-fuel-vehicles/
Nálunk csak a drágább kategóriákban található alkalmas autó ennek használatára, odaát alapmodellek is bármelyik gyártótól. Pedig nem nagy többletköltség a tömítések és pár alkatrész korróziállóra való cserélése gyárilag.
Németország élenjárását iparban, környezetvédelemben nem kérdőjelezem meg, de az eu vs usa összehasonlításban ez olyan, mintha az usaban csak az államok harmadában-negyedében lennének szigorú szabályok és környezetvédelem. Szerintem jócskán le vagyunk maradva a gyakorlatban.

LucziI 2011.03.20. 12:17:54

@waszabi:
én semvagyok amerika fan, de tény, a mai amerika sokkal rövidebb idő alatt ért el nagyhatalmi státuszt mint azelőtt bármelyik másik ország, azután sem volt ilyen eredményes ország az egész világon.
Talán Kína említésre méltó, esetleg.

LucziI 2011.03.20. 12:20:33

Autókkal kapcsolatban, szerintem kényelmesebb nyomatékból, automata váltóval, fotelben ülve vezetni a v8ast...
Nálunk meg kínlódunk a kéziváltóval meg a kisköbcentis soros motorokkal.

nickkel 2011.03.20. 14:23:55

@waszabi: A kocka Kadett csak az 1.8 literes GTE modellben alkalmazta az injektort és a hozzá tartozó elektronikát de a cseppben már a kisebb motorokon is volt. 1986-tal hülyeséget írtam 1983-tól volt injektor a Kadetten.Igazad van eltértünk a lényegtől.Szerintem egy 2 személyes roadsternél teljesen felesleges 5-6 ezres motorokat alkalmazni, mert azt az élményt amit az ilyen autók adnak azt tudják 1.6-2.0-ig is.A MAZDA ezt 1989-ben piacra dobott MX-5-ével vastagon bebizonyította.(8-10 literes fogyasztás mellett)Sikeres is lett az USA-ban is.A v8-as motornak tényleg lúdbőrt okozó hangja van na de ezért Én nem lennék hajlandó elviselni a dupla fogyasztást.Dőreség lenne azt hinni, hogy a 8-at fogyasztó Mazda ugyan annyi mérget püfög ki mint a 13-14 litert magába döntő megalomán amcsi vasak.Ebben remélem egyet értesz velem.A kyotoi egyezményben pedig teljesen igazad van butaságot írtam. Tisztelettel üdvözöllek: nickkel

last barons 2011.03.20. 18:07:51

@nickkel: "mert azt az élményt amit az ilyen autók adnak azt tudják 1.6-2.0-ig is."

Már egy kicsit korábban jeleztem, hogy nem kell belefolynia senkinek olyasmibe, amihez lövése sincs.

Továbbá ne hasonlítsuk egy mx5- höz a Cobrát, mert ezek valóban más ligában játszanak.

Lutzil: a hamincas évek elejétől indult a V8 a Ford Flatheadjaival.
A német hadi techika csuda dolgokat tudott a II. világháború idején az biztos.
D

nickkel 2011.03.20. 19:22:00

@last barons: Igaz ami igaz nem egy liga. DE! Alapjában véve mindkettő egy kétszemélyes roadster egy használati tárgy.Nekem egy Cobrától (és a hozzá hasonló megalomán péniszhosszabító társaitól) soha nem állt fel.Én az autózásban is ugyanúgy az értelmes és ésszerű megoldásokat díjazom mint ahogy az élet más területén is. Rólam pedig egy-két hozzászólás alapján azt megállapítani, hogy nincs lövésem a témához nem fair. Szerintem van csak a véleményem más mint a tiéd. Mindegy megváltoztatni a véleményemet nem fogom és természetesen a tiédet ugyanúgy elfogadom mint a másét. Nem vagyunk egyformák és ez így a jó. Nekem az értelem a fontos neked pedig az érzelem. Egy betű külömbség mégis ég és a föld. Üdv. nickkel

Mr. Waszabi 2011.03.20. 19:50:01

@nickkel: szerintem nincs értelme összehasonlítgatni. Nem a technológiára akartam kihegyezni bejegyzésemet, hanem annak elterjedtségére, széleskörú alkalmazására, mert ebben van különbség a két kontinens között.
Az innováció nem a szűkkörben alkalmazott alapkutatást jelenti, hanem annak minél gyorsabb, szélesebbkörü átültetését a gyakorlatba. Ez ott valamennyi iparágra jellemző. Ebben van jelentős különbség, ennek tempójában. Ezért nem tartom mértékadónak a bmw-vel való példálózást, mivel elég szűk körben alkalmazott technológia, magyarul csak a luxuskategóriában. Persze a mostani technológia majd évek mulva átkerül a kisebb modellekbe is, de az évek múlva lesz.
Ami a kis Mazda és a V8 összehasonlítását illeti, annak se látom értelmét, hisz számodra a fogyasztás az elsődleges szempont. A v8 lényege a hosszú élettartam és futásteljesítmény szerintem. Sok modellben az 5 literes motor csak 140 lóerős, s a fogyasztása is a teljesítményével arányos, ugyanakkor kevéssé kopik.
Én tudom akceptálni, hogy nagy ország - nagy autók kellenek, hogy 10-20 ezer km meg se kottyanjon szerviz nélkül. Ezt a mifajtánk nem igen érti, mert itt faltól falig 500-at mész egyhuzamban legfeljebb.

last barons 2011.03.20. 19:57:58

@nickkel: Akkor éld a kis józan, unalmas életed!:)
Mert az praktikus...

nickkel 2011.03.20. 21:07:25

@last barons: Én az élet más területein is találok számomra izgalmas és érdekes élvezhető dolgokat.Ha TE nem akkor szerintem nem az Én életem unalmas, hanem a Tiéd mélyen tisztelt barátom. Üdv

nickkel 2011.03.20. 21:15:30

@waszabi: Tisztelettel megjegyezném, hogy van nekem egy "mifajtánk" barátom. Olaszországot járja immáron vagy 5 éve. 2 db Audija volt ez idő alatt (2.0 tfsi)Mindkettőbe több mint 300 000 km-ert belehajtott lényegesebb hiba nélkül. Szerintem ez is elég megbízható tütü. (pedig nem is amcsi)

last barons 2011.03.20. 22:22:28

@nickkel: Nem gondoltam, hogy arra gondolsz, szoktam -e kirándulni menni a lányommal.
Azt hittem autókról beszélgetünk.
Olyanokról, amit praktikus használni, és olyanokról amik a versenypályára készültek, és örömet okoznak kisugárzásukkal.

De szerintem hagyjuk, mert ez már súrolja a trollkodást.
üdv.

Mr. Waszabi 2011.03.20. 23:07:00

@nickkel: szerintem nem arról folyt itt a szpícs, hogy az eu autók nem jók vagy hogy az amcsik jobbak lennének. Csak azonos árkategóriában hasonlítsunk ha lehet, annak van értelme.

explorer5.0 2011.03.21. 08:18:49

Már megint a hülyeség felé terelődött a téma...
V8 jó és kész :)
Van aki mx5-re veri, mások valami v8-ra, jól van ez így.

nickkel 2011.03.21. 08:20:43

@last barons: Bocs, de bátorkodom megjegyezni, hogy Te írtad a következőt: "akkor éld a kis józan, unalmas életed ami ráadásul praktikus is. Szerintem az élethez nem csak az autók tartoznak hozzá.És igazad van részemről is STOP!

Juhdzsin 2011.03.21. 19:49:24

A CNC-s témához írnék: A cégemnél a videón látható Haas CNC megmunkáló központ kistestvérén dolgozom (Pontosan: Haas VF1).

www.haascnc.com/details.asp?ID=VF-1&webid=VMC_20INCH#VMCTreeModel

Mindez vidéken, tudtommal magyarországon több helyen is vannak ilyen gépek, a miénk 4 éves, egyáltalán nem elavult technika.
Más: A manuális G és M kódos programozást (tehát, hogy a programot úgy pötyögik be kézzel) már csak az egyszerű munkadarabokra alkalmazzák. Az ilyen bonyolultságú munkákhoz, mint például egy motorblokk, már 3d-s tervezőszoftverekkel állítják elő a cnc programot (Pl. NX7, Solid Edge stb.), amelyek több tízezer sorosak is lehetnek. Nincs ember, aki egy ilyen bonyolultságú melót kézzel nekiáll programozni...
Biztonság: Valóban, cnc gépen, nem dolgozunk nyitott ajtóval, de a szükség néha törvényt bont... Persze egy üzemi baleset esetén valóban nagyon megb*sznák a céget...

bedoboember 2011.03.26. 15:19:40

Attyaúristen, az a hang! Kész vagyok!
süti beállítások módosítása