Millenium Falcon vonóhorgon

  2011. március 17. - Gulyás G Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

A Gugli nem ismeri. A Totalcar bemutatja. A háromliteres Audi pedig zihálva letérdel előtte.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr562746204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papp Sanyi 2011.03.17. 06:58:42

Ennek pontosan mi is az értelme?

Nick Leeson 2011.03.17. 07:10:31

Számomra annál érdekesebb lett volna a téma, hogy 30 másodpercben oda vissza húzogatják a videón, a full spéci eszközt...

lemonlime 2011.03.17. 07:22:14

@Papp Sanyi: írja a cikk. Ha autógyártó vagy, gombnyomásra kapcsolhatsz a tesztelendő autó után egy kis utánfutót vagy egy hatalmas lakókocsit, kipróbálhatod, hogyan viselkedik a tengerparton és 2500 méteres magasságban.

davez 2011.03.17. 07:22:45

vége lett mint a Twin Peaksnek. olvasom-olvasom, egyszer csak, hopp, vége a cikknek. amúgy érdekes és tetszetős karakterhalmaz, de még olvastam volna tovább is :) a videón pedig tényleg lehetett volna több "kínzást", avagy tesztet felvenni :)
másfelől, hogy a francba szereztetek ilyet? vagy mi volt a teszt célja? (ha az, hogy megtudassátok a világgal, hogy ilyen is létezik, az nálam sikerült :))

szepsuti 2011.03.17. 07:24:08

@lemonlime: nekem is 2 szer végig kellett olvasnom mire felfogtam mi is ez.

szvsz elég pongyola és szedett-vedett a cikk, ennél többet ki lehetett volna hozni a témából.

Papp Sanyi 2011.03.17. 07:26:39

@lemonlime: Értem. Mit is csináltunk eddig egy ilyen utánfutó nélkül?! Meg vagyunk mentve :)

Rocko- 2011.03.17. 07:45:40

eddig csak avideot néztem, az rendben volt. ;)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.03.17. 07:49:48

Most akkor ezel lehet trágyát vinni,vagy nem?

Phrascarica 2011.03.17. 08:08:56

iszonyatosan érdekes volt bazz :P

qmatch 2011.03.17. 08:28:34

Jól le lehet tépni vele az autó hátulját. Azért nem véletlen, hogy a vonóhorog terhelésére ügyelnek - max. von. tömeg, ráfutófék, stb.
Persze, persze, spéci vonóelemet szerelnek fel ... de azért durva.

KadettGSiforever!!! 2011.03.17. 08:38:44

hát ez nem az az autótechnikai "érdekesség" volt, amire reggeli mellett vágytam.... :)

lally 2011.03.17. 08:40:24

Ezzel tán jól lehet valós fogyasztást is mérni.

Mikrobi 2011.03.17. 08:55:26

Engem ez a tesztelőeszköz nem érdekel. Az viszont érdekel, hogy a retardert miért nem csinálják meg úgy, hogy egy generátort hajtson, ami meg az akkumulátort tölti? Hegyen felmenni hihetetlen üzemanyagmennyiségbe kerül, annak egy részét meg lehetne spórolni egy lejtőn áramot termelő eszközzel. Hogy a hibridhajtást már szóba se hozzam...

Shadowbull 2011.03.17. 08:57:53

@uzsonna: ez egy autoiparral ill. autoipari fejlesztessel kapcsolatos erdekesseg.

Ha nem erdekel, nem köll elolvasni.

sb

tükörfúró 2011.03.17. 09:02:28

@Mikrobi: Drága az aksi, összességében jelentéktelen üzemanyagmegtakarítás mellet komoly plusz költséggel járna.

A retarder ezenfelül biztonsági berendezés, végülis egy tartós üzemű fék.

Tehát minnél tovább bonyolitod, elektronika, ez, az, aksivezérlő, kilóméter huzal, tonna egyéb kösöntyű, annál nehezebb megoldani a kivánt biztonsági szintet.

Ha valami eleve hibridüzemű az más, abban nincsen ilyen külön retarder, maga a villanymotor fékez.
(ilyesminek mondjuk ebben a tömeg-kategóriában egy könnyű buszocskánál van "értelme" legfeljebb)

jujdejo 2011.03.17. 09:04:38

a tsztelö illetönek volt-e B-E jogsija???
másba nem tudok belekötni...

skyrangr 2011.03.17. 09:18:00

@jujdejo: 3,5 tonna össztömeg alatt nem kell , nem?
ha jól tudom a Jaudi nincs 2250 kiló, mert csak azzal együtt jönne ki a 3,5 tonna összsúly.

halibut 2011.03.17. 09:19:27

Úristen!Ennyi dilettáns péniszt nem láttam még kommentelni...
Azért van itt az eszköz, mert az AVL fejlesztési igazgatója magyar (Dr Hanula Barna), a BME-n végzett és a mai napig jó kapcsolatokat ápol az egyetemmel.
Az AVL (régebben Schrick) a világ legjelentősebb motorfejlesztő cége.Például Ferrari és Renault F1, Veyron W18, és rengeteg "mezei" erőforrás.
Úgy látom a Totalcar olvasók agyában nagy zavart kelt, ha egy cikk túllép az üléshuzaton és kopogós műszerfalon.

Shadowbull 2011.03.17. 09:24:30

@halibut: Ööö.

Az AVL sohasem volt Schrick.

Az AVL megvette a Schrick-et par eve.

Az meg tulzas hogy ok fejlesztettek a Veyront, ami egyebkent W16 es nem W18. Maximum nehany komponenst fejlesztettek bele.

Egyebkent meg nem ezert szuletett meg a cikk, hanem masert.

sb

dömötör 2011.03.17. 09:28:30

@halibut:
El kell keserítselek, de az AVL sosem volt Schrick, hanem fordítva, a Schricket (ami német) vette meg az AVL (ami osztrák) olyan hat-nyolc éve. Hanula Barna a Schricknél dolgozik, és nem az AVL "fejlesztési igazgatója". És tudom, hogy nemrég adott elő a BME-n, és biztos ott hallottad ezeket, de nem kell neki mindent elhinni :-)

A cikk meg jó.

zfor 2011.03.17. 09:32:28

Önmagában, önmagáért is menő egy ilyen felspécizett célszerszám. Ráadásul úgy néz ki, mintha egy ufót vontatnál.

Ennél machóbb módon nem is lehet autót tesztelni :-)

Luighi 2011.03.17. 09:38:45

@Mikrobi: "Engem ez a tesztelőeszköz nem érdekel. Az viszont érdekel, hogy a retardert miért nem csinálják meg úgy, hogy egy generátort hajtson, ami meg az akkumulátort tölti? Hegyen felmenni hihetetlen üzemanyag mennyiségbe kerül, annak egy részét meg lehetne spórolni egy lejtőn áramot termelő eszközzel. Hogy a hibridhajtást már szóba se hozzam... "

Nos azért nem mert egy 400kW/543LE -os retarder-t tartalmaz, ami nem csak tölteni tudná az akkukat hanem pillanatok alatt "füstbe ment terv" -vé tenni (disszipálni). Ha megnézed a kívánt mértékű töltést megoldották és nem is kicsit mert 2 generátorral nyomatják vissza a kakaót ;-)

A fenti még akkor is igaz ha nincs (és nem is lehet!!!!) állandóan csúcsra járatva. De figyelembe véve a teljesítményét, a legbrutálabb gépeket is "fogná" mint a Nimitz leeresztett "vasmacskája" ha ráküldik a fékhatást.

Persze pont emiatt nem sima vonóhorgon húzzák...

Faby 2011.03.17. 09:40:19

Nekem régebbi tanulmányaimból rémlik a retarder-kipufogófék szókapcsolat is, ami, ha jól emlékszem (neve is mutatja) a kipufogó oldal ellenállásának növelésével (keresztmetszet szűkítése, vagy ilyesmi) hozta létre a nagyobb motorféket. Vagy keverem valamivel?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.03.17. 09:40:59

"Előbb-utóbb azonban eljön a pillanat, amikor a motor elnyeri méltó helyét egy jármű motorterében, s ettől a pillanattól kezdve ha több gázt adunk, gyorsul, ha kevesebbet, lassul, azaz pontosan úgy viselkedik, ahogy az egy autótól elvárható."

Ööö... Én ha kevesebb gázt adok akkor lassabban gyorsul az autó. A lassuláshoz vagy egyáltalán nem adok gázt, vagy fékezek.

dömötör 2011.03.17. 09:43:30

Még annyit szeretnék hozzátenni, bár ez teljesen irreleváns, és ezt a Gusztáv nem tudhatja, hiszen csak villamosmérnök :-), hogy a retarder mellett más tartósfék is létezik. Van például a bubu, ami nem más, mint egy pillangószelep valahol a kipufogórendszerben, ami egyszerűen csak megnöveli a kitolási munkát. Aztán van például az a fajta motorfék, aminél a kipufogószelepek nem szokásos időben való nyitogatásával (pl. a kompresszió vége felé) nagyon komoly, a motor teljesítményével összevethető (vagy annál nagyobb) fékteljesítmény érhető el. Ezt manapság minden menő kamionmotorban ott van.

Gulyás G 2011.03.17. 09:44:45

@Faby: ez is hozza tartozik, de altalaban kisebb fekhatas erhetö el vele, mert a kipufogogaz-ellennyomast nem lehet büntetlenül tetszölegesen növelni. A funkcioja egyebkent ugyanaz, csak olcsobb es meg egyszerübb. (1 db fojtoszelep, söt van ahol a VTG-t zarjak motorfek üzemben. Az is több, mint a semmi)

Shadowbull 2011.03.17. 09:47:04

@uzsonna: "vagy te mar minden cikknek a cime alapjan el tudod ezt doteni, okostojas... "

Speciel a cime meg a bevezetoje alapjan, igen.

sb

Luighi 2011.03.17. 09:48:52

Off

a cikk lehetett volna bőbeszédűbb többet mutató magyarázó pl. hogy a full gázon max .2500-ig pörgő 3literes Audinak is (többek közt) azért volt szaga mert a fékpadon a kipufogó bizony kipirul rendesen.

Vagy legyen folytatás a járműipari fejlesztésekről még.

pl.Az is érdekes lehet sokaknak mikor a tehergépjármű edzett-nemesített karvastag acél féltengelye többször megtekeredik a terheléstől akár mint a puha fonott kalács. stb, stb

jujdejo 2011.03.17. 09:49:43

@skyrangr: 750 kg vontatmany felett kell.

McKinney 2011.03.17. 09:55:07

szobabicikli autóknak :)

Luighi 2011.03.17. 10:01:33

Vagy az üzemanyag cellás járművekről ;-)

De nem ám a hobbistákról! Hanem a rendes üzeműekről

Külön javaslom a DMFC (Direct Methanol Fuel Cell) technológián alapulókat. Garantálom lenne olyan népszerű minimum mint a "vízautó" cikkek!!!

Mert mint a középkorban is csak a lapostetvek "hitték" a földet laposnak, úgy mostanság is csak a "megvezetettek" hiszik nincs az olajalapú gazdaságon túl élet... (ami 100% környezetbarát!!!!)

skyrangr 2011.03.17. 10:02:16

@jujdejo: az kemény. ezt akkor jópárszor átugrottuk :D
nameg amikor a vasazó újmagyarok rogyásig telepakolt kéttengelyes utánfutón húzzák a fél zsigulit, az öntöttvas kiskályhát, meg a 2-3 hűtőgépet!?!? :D
persze gondolom nekik van B+E :)

Shadowbull 2011.03.17. 10:02:56

@Luighi: "Külön javaslom a DMFC (Direct Methanol Fuel Cell) technológián alapulókat."

Van egyaltalan ilyen auto? akar kiserleti is?

sb

halaloszto 2011.03.17. 10:03:03

Na azt megneznem hogy erre hogyan kapna rendszamot es forgalmit a Mozaik utcaban.

Tobbek kozott ezert is tart ott a magyar innovacio ahol nem tart.

Meg a magyar rendor szerint milyen jogsival lehetne ezt vontatni. Siman lehet hogy adott tesztelendo autoval a magyar jogszabalyok szerint kozuton semmikeppen nem kozlekedhet.

vajk

Luighi 2011.03.17. 10:11:59

@Shadowbull: "Van egyaltalan ilyen auto? akar kiserleti is?"

Lehet ilyen jármű? Akkor szerinted mi a valós helyzet? :-D

(jó)pár millából szívesen összerakok ilyet, ha kell :-)

Bár már az 50-es években megelőztek!
pl. 20LE-s traktor, vagy az Apolló űrprogramok energia-ivóvíz eszközei.

KIHANGSÚLYOZOM az áruk NEM a technológiai NEHÉZSÉG miatt KIEMELKEDŐ!!!

www.dtienergy.com/DMFChistory.html

Gulyás G 2011.03.17. 10:19:56

@halaloszto: Azert az osztrakoknal sem volt egyszerü, de valahogy mashogy alltak hozza. Nem az volt a cel, hogy elmagyarazzak, miert NEM lehet forgalomba helyezni, hanem az, hogy elmagyarazzak, pontosan milyennek kell lennie ahhoz, hogy gond nelkül forgalomba helyezhetö legyen. Ketszer voltak a tervekkel az illetekes hatosagnal, az utanfutoval pedig egyszer, amikor megkapta a tipusengedelyt es levizsgazott.

Luighi 2011.03.17. 10:24:32

pl.itt vehet a pórnép ilyesmiket: www.efoy.com/en/mobile-homes-efoy-fuel-cell.html

(nemtom meddig vagy egyáltalán)
A legnagyobb az másfél milla +VÁM+ÁFA!!!
+kitudjamégmi? (regadó? KÁT díj!? illeték, stb)

ommm 2011.03.17. 10:25:16

@uzsonna: Azért, hogy talán egy kicsit szélesítse a látókört a tesztautón túlra is, az autóiparban a végtermék csak egy elenyésző morzsa, a háttérben ezek - és ehhez hasonló gépek - dolgoznak mindig.

Kifordított kacagány 2011.03.17. 10:44:28

@jujdejo: 3.5t szerelvény-összsúlyig vontathatsz nehézpótot is.

@Luighi: 100% környezetbarát, aha , persze.

Bambano 2011.03.17. 10:46:31

lehetne ilyen cikkeket gyakrabban, az se baj, ha hosszabb... meg a videó is lehetne hosszabb.

Peter Blau 2011.03.17. 10:48:52

Sam Joe: "Ööö... Én ha kevesebb gázt adok akkor lassabban gyorsul az autó. A lassuláshoz vagy egyáltalán nem adok gázt, vagy fékezek. "

Tudod, van egy gázpedál állás, amivel az autód tartja mondjuk a 120 km/o-s sebességet, ha kicsit kevesebb gázt adsz, a sebessége lecsökken szép lassan mondjuk 90-re. Neked viszont ebben a helyzetben nem lassul az autód, hanem lassabban gyorsul. Tehát neked bármilyen gázpedál állásnál gyorsul az autód. Klassz autód lehet, nem adod el? :-D

Kifordított kacagány 2011.03.17. 10:54:43

@Luighi: micsoda bődületes teljesítmény, szinte fillérekért.

@Peter Blau: takarékos egy gép lehet, bármilyen sebességre is gyorsít fel, csak lekapja a lábát a pedálról és alapjáraton kimegy vele a világból. egy ilyen nekem is kellene.

Luighi 2011.03.17. 10:57:33

@Kifordított kacagány: "100% környezetbarát, aha , persze."

OLVASS, TANULJ!

Akkor senkinek sem kell szégyenkeznie miattad! ;-)

Segítek: DMFC cellába villany be (napelem, szélerőmű, Stirling generátor) +víz +levegő( amiből csak a CO2 kellene de azt másképp macerás) és Methanol (a vakság okozó faszesz) keletkezik (akkumulálódik)

Methanol bevitele DMFC-be villanyáramot ad (a methanol energiává konvertálódik) a melléktermék CO2 +víz

Remélem ez így már teljesen világos! ;-)

És bár az eszköz nem 100% hatásfokú (kb.40%) de ha belekötnél, kérlek határozd meg előbb a szél és a nap hatásfokát!!
DE nem ám a rájuk épülő energiakinyerő gépekét!!

Shadowbull 2011.03.17. 11:00:20

@Luighi: Ezek szep elmeleti dolgok, meg talan egy hightech laboratorium ossze is utott egy mukodo peldanyt, ami belekerult mondjuk 3 millio dollarba.

auto meretekben, az autoban fellepo igenybevetelt kibirni kepes metanolcellak meg biztosan nem leteznek.

sb

Schütii 2011.03.17. 11:02:12

Hihetetlen.. :D Aki a "kéne" rubrikára nyomott, az ugyan mire használná??? Rákapott több mint 300 ember, mint gyöngytyúk a takonyra. :DDD
Akkor lenne érdekes, ha tolni tudná az autót ez a szerkezet, csak az autót kéne irányba tartani közben.

Schütii 2011.03.17. 11:04:43

"E" kategóriás jogsi nélkül senki ne húzogassa. Legfeljebb amit amúgy is szokott...

Luighi 2011.03.17. 11:06:54

@Shadowbull: Raktam fel linket, már régebben. Olvass vissza!

És talált a google barátom nem laborszerű gyártást is. Szerintem neked is sikerülhet a keresés... Én nem izzadtam meg közben, erre megesküszöm!

Akinek az árral van kifogása attól csak annyit kérdezek miért kap a tejtermelő 30-50ft-ot mikor a benzin meg 400?

Valami el van baxva nem?

vagy miért kap nálunk a szakmunkás ugyanazért a munkáért 1/5-nyi vagy kevesebb bért mint jobb helyeken!

És már meg is fejtheted miért kérnek horror árat az ilyen eszközért!
(megfejtés: nehogy könnyen jól járhass)

Schütii 2011.03.17. 11:08:26

@Mikrobi: Ha eljön a hibrid kamionok ideje, hidd el lesz mit tölteni a retarderrel. Vagy úgy gondoltad hogy azt a két normál 12V-os akksit kéne vele tölteni?

Gulyás G 2011.03.17. 11:10:14

@Schütii: Akkor lenne érdekes, ha tolni tudná az autót ez a szerkezet, csak az autót kéne irányba tartani közben.

Allitolag van ahol ilyesmivel is kiserleteztek, elsösorban hibridautokhoz, de a stabilitasi problemak miatt csak zart palyan hasznalhatjak.

Luighi 2011.03.17. 11:12:47

@Gulyás G: Akkor lenne érdekes, ha tolni tudná az autót ez a szerkezet, csak az autót kéne irányba tartani közben.

Allitolag van ahol ilyesmivel is kiserleteztek, elsösorban hibridautokhoz, de a stabilitasi problemak miatt csak zart palyan hasznalhatjak.

Akkor a hátul tolós autók mégse a legfaxábbak ahogy itt a bajor fanok állíccsák? :-))))

Shadowbull 2011.03.17. 11:13:44

@Luighi: ja, egy 90 wattos jatekcellarol.

Ami azt a szamitogepet nem kepes elhajtani, amin eppen a hozzaszolassodat irod, nemhogy egy autot.

"vagy miért kap nálunk a szakmunkás ugyanazért a munkáért 1/5-nyi vagy kevesebb bért mint jobb helyeken!"

ez igen messzire vezetne, itt abszolut OFF.

"És már meg is fejtheted miért kérnek horror árat az ilyen eszközért!"

Mert valoszinuleg horror aru az eloallitasa is.

sb

Luighi 2011.03.17. 11:19:15

@Shadowbull: Ezeket durván benézted mindenttudó árnyékember!

És ha megkerülöd a kérdésem akkor hogyan vársz tőlem választ!
Tudom h messzire vezet, ahogy a DMFC téma is! :-) (ez neked átért?)

Nem horror előállítani!

u.i. a notebookomból 2-t biztosan meghajtana egy ilyen 90W-os ketyere, de
ugye az autók motorja se véletlenül több hengeres. Vagy ez még sosem jutott eszedbe?

Schütii 2011.03.17. 11:19:21

@Gulyás G: Akkor előre kell szerelni a vonóhorgot aztán hadd menjen. :D

Shadowbull 2011.03.17. 11:21:34

@Luighi: hat akkor allj neki, dobj ossze egy metanolcellat ami elhajt egy autot, es garantalom, milliardos leszel.

sb

ave 2011.03.17. 11:22:58

Az autopalyakon programozo orulteknek nem artana egy ilyen.
Persze ha a gorgospad tul draga, akkor ez mi?

Luighi 2011.03.17. 11:24:04

+még 1 Az autózás első járművei az 1 LE körül leledztek! Ugye kinevetnéd most a minimum 60 -szor erősebb gépből hogy mire lehet(ne) elég amit tud. Pedig az az ALAP-ja a mai 100 éves technikáknak! (de minimum 50 még a G töltő is)

Schütii 2011.03.17. 11:24:06

@Luighi: "Akkor a hátul tolós autók mégse a legfaxábbak ahogy itt a bajor fanok állíccsák?"

Nincs olyan hogy legfaxszább hajtás, csupán adott szituációkban, vagy adott feladatokra lehet a legjobb(kompromisszum). Egyébként ha az utánfutó tol, az nem egészen ugyanaz mintha hátul kaparós lenne az autó.

Luighi 2011.03.17. 11:27:00

@Shadowbull: garantalom, milliardos leszel

Ez marhajó!! :-D Csak kicsivel több gari kellene. Paranoid vagyok?

Kifordított kacagány 2011.03.17. 11:34:19

@Luighi: előállítási szennyezés? hulladékkezelés? hol láttál már olyan energetikai rendszert ami tisztán napenergiával és szélerőművel fenntartható? mindez bődületes energiaigénnyel, nem 10-20W mennyiséggel. olyan naiv vagy, hogy az már fáj.

@Schütii:
"B" kategória:
"- a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot"

csókoltatlak

Shadowbull 2011.03.17. 11:40:19

@Luighi: a mai technologia nem 100 eves.

sb

Kifordított kacagány 2011.03.17. 11:43:21

@Luighi: biztos, hogy nem, legfeljebb egyet. de még ha kettőt is hajtana meg, az sem lenne igazán elegendő még 1LE-re sem.
1 rissz-rossz lada amibe már te sem szívesen ülnél bele kb 50KW-os. ebből a ketyeréből kellene hozzá több mint 500db. így első ránézésre mind térfogatban, mind súlyban versenyképtelen a technikád a négyhengeres ladával.

magyar_ellenállás 2011.03.17. 11:45:47

@halibut: "Úgy látom a Totalcar olvasók agyában nagy zavart kelt, ha egy cikk túllép az üléshuzaton és kopogós műszerfalon. "

Kihagytad a kárpitozott térképzsebet.
--------

@uzsonna: Hozzám egyszer odajött egy kisfiú, és arra kért, mondjam meg, hogy őt mi érdekli.

Vannak, akik ezt felnőttként is elvárják ill. szeretnék megmondani másoknak. :)

Szarjad le. Lehetőleg jó magasról.

Kifordított kacagány 2011.03.17. 11:49:05

@ave: gondolom az előállítás költsége is barátságosabb, nem is beszélve az üzemeltetési költségekről.

@Luighi: garancia? de hát olyan rohadtul biztos vagy a dolgodban. ennél több garanciát kitől vársz? támogassunk lélekben, hogy mi is elhisszük, hogy meg tudod csinálni? az nem fog menni, szerintem nem tudod megcsinálni. az élet viszont előtted van, bebizonyíthatod az ellenkezőjét.

Schütii 2011.03.17. 11:51:50

@Kifordított kacagány:

Utánfutó önsúly 1350kg (gondolom ez a max is) + Audi A6 lim. 3.0TDI Quattro max súly 2330kg = 3680kg.

(Igaz, valamivel könnyebb autóval már lehet)

Csók a családnak.

magyar_ellenállás 2011.03.17. 11:52:39

@Luighi: "Akinek az árral van kifogása attól csak annyit kérdezek miért kap a tejtermelő 30-50ft-ot mikor a benzin meg 400?

vagy miért kap nálunk a szakmunkás ugyanazért a munkáért 1/5-nyi vagy kevesebb bért mint jobb helyeken!"

Engem pinanyalatnyilag az érdekel benzinügyileg, hogy az o.gy.-i képviselők miért kapnak TELJES lakóhely-főváros útiköltség-térítést az év MINDEN napjára.

Luighi 2011.03.17. 12:07:40

@Shadowbull: "a mai technológia nem 100 éves."
Pedig de! Közel száz éves! Ami frissebb az nem gépészet, hanem elektronika szabályozástechnika a múlt század 50-60-as éveitől. Ha hiszed ha nem így van.

"ja, egy 90 wattos játékcellárol."

Ha a játékcelláról 2 forrasztópákával ónt olvasztanék a testedre ugye változna a nézőpontod?
A világ jelenleg teljesítmény és energiafogyasztás őrületben él. MÉG!

@Kifordított kacagány: garancia? de hát olyan rohadtul biztos vagy a dolgodban. ennél több garanciát kitől vársz? támogassunk lélekben, hogy mi is elhisszük, hogy meg tudod csinálni? az nem fog menni, szerintem nem tudod megcsinálni. az élet viszont előtted van, bebizonyíthatod az ellenkezőjét.

Már azt hittem "gyöngyöket vetettem disznók" elé! Köszi a korrigálásod :-)

De az meg engem igazol mégis.

aFx 2011.03.17. 12:08:13

köszi.

és szerintem a cikk is bőven érthető.

Luighi 2011.03.17. 12:09:57

@magyar_ellenállás: Engem pinanyalatnyilag az érdekel benzinügyileg, hogy az o.gy.-i képviselők miért kapnak TELJES lakóhely-főváros útiköltség-térítést az év MINDEN napjára.

Nekem meg akkor az is világos miért nem lesz üzemanyagban adótartam csökkentés!

Mert az nekik FIZETÉSCSÖKKENTÉS! Az elbaxható adóbevétel csökkenése mellett! :-(

Shadowbull 2011.03.17. 12:15:03

@Luighi: "Ami frissebb az nem gépészet, hanem elektronika szabályozástechnika a múlt század 50-60-as éveitől. Ha hiszed ha nem így van."

Ez nem hit kerdese. Szerinted miota van mondjuk piezo-befecskendezo, miota van 2000 baros CR-rendszer, de meg sorolhatnam?

Nem az elv az erdekes, hanem a gyakorlati megvalositas tomeggyartasban.

"Ha a játékcelláról 2 forrasztópákával ónt olvasztanék a testedre ugye változna a nézőpontod? "

Hmm, valoszinuleg ugy vagnalak kepen, hogy kikopned a fogsorod. Ez nezopontvaltozasnak szamit? Masreszt nem igazan latom a kapcsolatot a perverz szexualis jatekaid es az autok meghajtasa kozott.

"A világ jelenleg teljesítmény és energiafogyasztás őrületben él. "

A fizika az fizika.

sb

Kifordított kacagány 2011.03.17. 12:17:05

@Schütii: ebben az összeállításban valóban nem szabályos a dolog, amennyiben az a6 forgalmiban ez a súlyadat szerepel.
a korábban felvetett 750kg-os badarság viszont még mindig badarság és én is nyugodtan húzogathatnám ezt is, nem csak azt amit szoktam:)

Kifordított kacagány 2011.03.17. 12:20:03

@Shadowbull: pedig ha a perverz szexuális játékokkal autót lehetne hajtani, az lenne az igazi technológiai áttörés:D

Luighi 2011.03.17. 12:28:34

@Shadowbull: Mehetsz MAGYAR akadémikusnak/politikusnak/megmondóembernek. Ha nem az lennél netán

Nincs több kérdésem!
A fizika valóban fizika egyetértek!
help You: 10db *90W *24óra=21.6kWh most kb.1000Ft)

De azért ugye nem az jutott eszetekbe hogy sokol rádiókból raknám össze az Iron Maiden kihangosítását egy stadionban!

"Hmm, valoszinuleg ugy vagnalak kepen, hogy kikopned a fogsorod. "

Ha a szőnyeg/ágy alatt futkosol kivont karddal, akkó' jöhetsz családostul ;-)

Még annyit a témáról, akinek füle van hallotta, a többi meg mehet az erdőbe fütyörészni(tudjátok, hogy ki ne vágjanak. Ami sok akadémikusnak is sikerülne. Szerintem) :-D

halibut 2011.03.17. 12:31:34

@dömötör: igen W16 és nem 18, elb..tam, 1:0 oda

a többire visszatérve nincs kedvem vitatkozni, tudom, hogy a AVL vette meg a Schricket, Hanula Barnáról szerintem minden autó szerető ember hallott már (ha másról nem a Havassy motorok kapcsán), és igen voltam már előadásán, másokén is, sokat és már szinte szégyellem is :-) ....á nem megy ez nekem...viszlát, jó kötözködést!

equium 12345 2011.03.17. 12:34:41

A videozast meg gyakoroljatok egy kicsit mert ebbol a lenyeg kimaradt. peace

jujdejo 2011.03.17. 12:41:31

@skyrangr: nekem is van egy 850 kilos utanfutom amit nem tudok emiatt hasznalni...
nyaron ezert fizettem a nemet hatosagoknak 750 euro helyszini birsagot, meg 60 euro eljarasi dijat...

Luighi 2011.03.17. 12:41:35

@equium 12345: A videozast meg gyakoroljatok egy kicsit mert ebbol a lenyeg kimaradt. peace

IGAZ, tényleg amatőr/direkt titkolózós(?) lett.

Képzelj el egy klasszikus hátsóhajtású erőátvitelt ahol a motor helyén az örvényáramú fékszerkezet forog. És ebben a vontatásától az aszfalton forgó kerekek hajtanak visszafelé az automata váltón keresztül. Mindez brutál méretezetten +szenzorok szabályzók. Egyszerű, nagyszerű.

Kifordított kacagány 2011.03.17. 12:43:10

@Luighi: furcsán számolod azt az energiamennyiséget.

jujdejo 2011.03.17. 12:46:08

@Kifordított kacagány: nem olyan egyszerü az, ki van forgatva a törveny, EU-ban max 750 kilo megengedett össztömegü utanfutot vontathasz HA megengedi az autod, amrmint ha az auto altal vontathatott max tömeg nagyobb mint 750 kilo. Akkor vontathasz nagyobb tömegü utnafutot csakis B-E jogsival ha az autod üres tömege nagyobb mint az utanfuto max tömege papiron, de az utanfutod max tömege papiron kisebb mint az auto forgalmijaba bejegyzett maximalis vontatható tömeg...ki van ez talalva
hidd el utanajartam miutan a nemeteknel hagytam egy kisebb vagyont birsag gyanant.

jujdejo 2011.03.17. 12:47:09

es van egy olyan bonyolitas is hogy Trailert nem vontathatsz meg üresen se, csak B-E jogsival(vagy efelett)

Kifordított kacagány 2011.03.17. 12:47:37

@jujdejo: ha egy tonnás lenne, azt mondanám, hogy cseréljük el a forgalmit.

Luighi 2011.03.17. 12:51:11

@Kifordított kacagány: "furcsán számolod azt az energiamennyiséget."

Szájbarágósnak nevezném, hogy ált isk. 5 től felfelé ne okozzon gondot.
Hozzáteszem az én időmben volt ált isk. 5 től felfelé. Manapság lehet akár óvoda v bölcsi felső. Nem tudom.

jujdejo 2011.03.17. 12:51:50

@Kifordított kacagány: van egy masfel tonnasom is ami figyel a garazsban majdnem uj, erdekes hogy az okos nemet hatosagok egyszer kivittek megmerni a focus+1.5tonnas utanfuto kombinacioval(mielött meg tudomast szereztem volna erröl a törvenyi csavarrol)...lemertek utanfutot, autot, mindent, vegül azert büntettek meg, mert a kocsi raktereben szerintük nem volt biztonsagosan rögzitve az aru...
most csinalom a B-E kombit, meg probalom kijarni hogy irjak at a forgalmiban a 850 kilot 750-re, kivancsi vagyok...

Kifordított kacagány 2011.03.17. 12:57:28

@jujdejo: azt nem tudom az eu-ban hogy van, de itthon vontathatod. a forgalmiban van egy fékezetlen és egy fékezett vontatható tömeg. 750kg felett viszont ha jól tudom csak fékezettet vontathatsz személyautóval. nem látom, hogy ebben hol van kiforgatva a szabály.
pl az én autómnál 750kg a fékezetlen és 1650kg a fékezett vontatható tömeg. a autó összsúlya 2200kg(és akkor itt hazudtam az előbb, mert az miatt az 50kg miatt már én sem vontathatnám ezt a technikát, csak akkor, ha módosíttatom a forgalmit, amit meg megtehetek), így max 1300kg össztömegű fékezett nehéz-pótkocsit vontathatok vele.

Kifordított kacagány 2011.03.17. 13:03:21

@Luighi: akkor fuss neki újra, mert a 10db kütyüd óránként csak 0.9kWh-fog megtermelni, ami bizony édeskevés. mert ugye nem 1-2 nap alatt kell azt megtermelni amit egy óra alatt elautózol. és akkor még nem számoltunk a veszteségekkel meg azzal, hogy az a 90W csak egy elméleti maximum, amit nem feltétlen hoz folyamatosan a technika.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.03.17. 13:08:44

@Peter Blau:
@Kifordított kacagány:

Oké, Ti is pontosan tudjátok, hogy a szerencsétlen szóhasználatra gondoltam. Nem azt írta, hogy "elveszem a gázt", ami egyértelmű lenne. "Gázt adni" a szerintem az a mozdulat, az odalépés a pedálra és igen, akkor gyorsul az autó. Ha több gázt adok, akkor jobban ha kevesebb gázt adok, akkor kevésbé.

Ugyanakkor abban az is gyakori, hogy valaki "feloltja a villanyt". 8-)

Luighi 2011.03.17. 13:12:23

@Kifordított kacagány: Pedig de! Úgyhogy fuss neki te! Nem kerül többe mint a fingot fűrészelni, amit épp megtettél! :-)

(Mondtam hogy másfél tonnától felfelé autó az autó? Mondtam hogy 225ös gumik a minimum? Mondtam hogy amennyiben több kraft kell akkor is csak ennyi "jár"?

Melyik zavar a matek vagy a fizika!?
Ott cáfolj! Kérlek. Kössz!

Kifordított kacagány 2011.03.17. 13:14:39

@Sam. Joe: nem feltétlen szerencsétlen a szóhasználat, mert a több gázt adok és a kevesebb gázt adok jelenti azt is, hogy több levegő-tüzelőanyag keverék jut a motorba vagy kevesebb. inkább mint azt, hogy a többől mennyivel többet. azt inkább a nagygáz-kisgáz kifejezésekkel szoktuk illetni.

Luighi 2011.03.17. 13:17:12

@Kifordított kacagány: "90W csak egy elméleti maximum, amit nem feltétlen hoz folyamatosan a technika."

Ismételt olvasásra ezen majdnem gurultam is!

A te hagyod a cuccaid bármekkora szinten és nem a névértéken teljesíteni!? Akkor meg is érdemled! Főleg egy energiatermelő gépet. Pffff

önkéntes rendőr 2011.03.17. 13:21:45

Mikor lesz az, hogy a TC-n végre ezek a pöcsök egy bömösre finganak??
Le kéne már szállni az Audiról! Teszteljétek a nyamvadt bömösöket, oszt majd kiderül, ki is az impotens...

Luighi 2011.03.17. 13:23:09

Már csak abban bízom mikor esik le valakinél, egy kiadós AZTAK*RV* !!!!
Vagy valami ilyesmi! Hogy nyilvánvaló legyen, ODAÉRT!

Azt már SOKSZOROSAN tudjuk hogyan nem lehet!

Vagy lehet, hogy nem tudom hogy lehetetlen!? Akkó' győzködjetek! Majd legfeljebb átugrom a hantagolyóbisaitokat amikkel gurigáztok!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.03.17. 13:23:10

@Kifordított kacagány: A "nagygáz-kisgáz" dologgal meggyőztél. Nem tudom, lehet hogy az én búrámban régi a szoftver de nekem valamiért "adni a gázt" az a mozdulat, hogy mozdítom a pedált lefelé.

Kifordított kacagány 2011.03.17. 13:24:20

@Luighi: a fizika arról szól, hogy azonos energiamennyiségeket hasonlítunk össze. ha a bringámat akarom hajtani, arra már van megoldás, ami tényleg simán működik a konnektorról is. itt most autókról volt szó és azok erősen 50kW-nál indulnak manapság. lehet, hogy lehetne takarékosabban is, de egy új fejlesztésnél a célirány mindig a jelenleg üzemelő rendszereknek megfelelő technológia kifejlesztése. márpedig ha egy akár csak 50kW-os motort akarsz lecserélni, akkor bármilyen takarékos rendszert eszkábálsz össze, a megfelelőjének is hasonló teljesítményt kell tudnia és azt hasonló mennyiségű energiával kell tudni ellátni. az általad megálmodott technikának itt csak az a baja, hogy amíg kicsibe működhet és akár gazdaságos is, koránt sem biztos, hogy nagyobb teljesítmény igények mellett, versenyképes áron tudja biztosítani az elvárásokat. könnyű azt mondani, hogy ebből a kicsiből kell 10db, meg kell 500db, csak ez ugye nem olyan egyszerű.

Rocko- 2011.03.17. 13:24:50

tetszett a cikk! még ilyet!

a görgős terhelőpad ennyire rohadt drága?
valami fogalmat kaphatunk róla? mert kicsit misztifikusan soknak érzem, hogy nagyon hasznos, ellenben nagy gyárak alig engedhetik meg maguknak.
egyébként mit lehet pontosan tudni errôl a padról?
www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
ilyeneket lehet vele szimulálni?

Kifordított kacagány 2011.03.17. 13:28:31

@Luighi: az a baj, hogy nem csak én hagyom, de mindenki aki ilyesmivel foglalkozik. mert ez így működik.

Luighi 2011.03.17. 13:31:19

@Kifordított kacagány:
Ezt én írtam fentebb:
"De azért ugye nem az jutott eszetekbe hogy sokol rádiókból raknám össze az Iron Maiden kihangosítását egy stadionban!"

És megismétlem hogy tényleg megérthesd!

De azért ugye nem az jutott eszetekbe hogy sokol rádiókból raknám össze az Iron Maiden kihangosítását egy stadionban!

Olvasol is az írás mellett? Vagy legalább olvastasd fel azzal aki képes rá! Egyszerűbb lesz elhiheted. Még neked is! Nekünk meg főleg!

butschq 2011.03.17. 13:32:27

na én meg azt sem tudom miről van szó. Lehet nem kéne annyit inni, fizika előadás alatt:D:D

Shadowbull 2011.03.17. 13:36:08

@Luighi: mi lenne, ha abbahagynad ezt a matrixos Orakulum-beszedstilust, es elmondanad egyertelmuen, rovid, ertheto tomondatokban, hogy tulajdonkeppen mit is allitasz.

akkor a hozzank hasonlo, misztikumra es okkultizmusra kevesbe fogekony kommentelo es megerthetne a mondanivalodat.

sb

Luighi 2011.03.17. 13:36:24

@Kifordított kacagány: "az a baj, hogy nem csak én hagyom, de mindenki aki ilyesmivel foglalkozik. mert ez így működik. "

Hát ezt aztán *URVÁRA NEM!!
Ha másképp tudod DURVÁN átbaxtak!

Vagy mondj egy jó példát. Nemigen sikerülne. Mert akkor minek a szabványok!
Persze lehet felétek az AS a bevett szabvány (Ahogy Sikerül!), azt nem tudom!

Méretezett tűrés van(talán felfelé) de ott a vége.

2011.03.17. 13:43:11

Nagyon jó a cikk, esetleg még több műszaki jellegű adat még lendített volna rajta. A tényleges információt tartalmazó írások, amik azért nem egyetemi tankönyvek, nagyon hiányoznak. Mindig meglep, hogy az autóipar mennyire összetett terület.
És mindig eszembe jut, hogy a komoly műszaki fejlesztést igénylő, de nem százezres sorozatgyártásra szánt eszközöket esetleg itthon is meg lehetne valósítani. Nem konkrétan erre az eszközre gondolok, de hasonló kaliberűekre. A befektetett munka nem veszne el.

Luighi 2011.03.17. 13:44:05

@Shadowbull: :-O

Mi van!?

Valamit biztos nem olvastál el az általam írottakból. A belinkelt oldalakat nem idéztem, pláne nem fordítottam. Ez zavarhat esetleg.

Összefoglalva: MEGFORDÍTHHATÓ (reverzibilis) energia és metilalkohol formában tárolható energia átalakító gép mely DMFC (Direct Methanol Fuel Cell technology) ként ismerhető! És az is tény hogy NEM KÖZISMERT= AGYONHALLGATOTT(?)!

A többit is leírtam. Zöld energia methanollá akkumulálódik villanyautóban (esetleg szeszhajtásúban, bár ezt eddig nem fejtegettem(!) felhasználódik!

Értve?

Shadowbull 2011.03.17. 13:49:29

na, most lenyelte vagy nem nyelte le?

faxba mar ezzel a rohadt blogmotorral.

Luighi 2011.03.17. 13:49:31

És ami a legjobb (lehetne) benne CO2-t (széndioxid) von ki a levegőből, igaz csak addig amíg az Methanolba kerül, azt újra elégetve a CO2 újra a légkörbe kerül.

De legalább NEM EGYRE TÖBB mint kőolajszármazékok égetésekor!

Még akkor is ha az üzemanyag neve benzin! :-)

Shadowbull 2011.03.17. 13:53:17

persze hogy eltunt.

naszoval.

@Luighi: en meg mindig nem tudom, mit allitasz konkretan.

Hogy van ilyen cella, azt mar evek ota tudjuk. sot, ismerjuk Olah Gyorgy professzort is, aki ezen dolgozik, es mellekesen Nobel-dijjat kapott. Nem ertem miert lenne agyonhallgatott.

Az egesz folyamat hatasfoka meg csapnivalo, autoban hasznalhato metanolcella nincs.

Szoval akkor mit is allitasz?

sb

Shadowbull 2011.03.17. 13:54:19

akarom mondani Nobel-dijat.

sb

Luighi 2011.03.17. 13:57:32

@Shadowbull: Í

Ezt kifordított Kacagánynak írtam fentebb:"Segítek: DMFC cellába villany be (napelem, szélerőmű, Stirling generátor) +víz +levegő( amiből csak a CO2 kellene de azt másképp macerás) és Methanol (a vakság okozó faszesz) keletkezik (akkumulálódik)

Methanol bevitele DMFC-be villanyáramot ad (a methanol energiává konvertálódik) a melléktermék CO2 +víz

Remélem ez így már teljesen világos! ;-)

És bár az eszköz nem 100% hatásfokú (kb.40%) de ha belekötnél, kérlek határozd meg előbb a szél és a nap hatásfokát!!
DE nem ám a rájuk épülő energiakinyerő gépekét!! "

Ezekkel már összeállt, hogy a világ rossz felé terelődött/terelődik? Mert nem magától halad az is látszik!

Virago_1000 2011.03.17. 14:04:19

@Luighi:
" úgy mostanság is csak a "megvezetettek" hiszik nincs az olajalapú gazdaságon túl élet... (ami 100% környezetbarát!!!!)"

-tanits kerlek, rajtad csungok, iszom minden szavadat.

@halibut: "Úgy látom a Totalcar olvasók agyában nagy zavart kelt, ha egy cikk túllép az üléshuzaton és kopogós műszerfalon." - jol latod, ez a valosag, az elhulyitett tarsadalom. Pedig a cikkiro vilagosan, laikusoknak erthetoen fogalmaz.

Shadowbull 2011.03.17. 14:07:05

@Luighi: Te most komolyan azt hiszed, hogy toled hallottam eloszor a metanol-cellarol?

A teljes folyamat hatasfokat kell nezni.

Fogod az aramot, belevezeted a cellaba, kijon a metanol.

Fogod a metanolt, beleontod a cellaba, kijon az aram.

Allitsd ezt azzal szembe, hogy fogod az aramot, beletoltod az akksiba, aztan onnan megint kiveszed.

Egyebkent meg aki jartas a kemiaban, ugyan mondja mar meg, hogy mennyi levegot kell atpumpalni a cellan, hogy 1 liter metanol kijojjon, 100%-os hatasfokot feltetelezve? Mert aszondja a gugli, a legkor CO2 tartalma ma 380ppm.

sb

Luighi 2011.03.17. 14:08:27

@Shadowbull: "@Luighi: en meg mindig nem tudom, mit allitasz konkretan.

Hogy van ilyen cella, azt mar evek ota tudjuk. sot, ismerjuk Olah Gyorgy professzort is, aki ezen dolgozik, es mellekesen Nobel-dijjat kapott. Nem ertem miert lenne agyonhallgatott.

Az egesz folyamat hatasfoka meg csapnivalo, autoban hasznalhato metanolcella nincs.

Szoval akkor mit is allitasz?"

1.VAN EGY MŰKÖDŐ REVERZIBILIS FOLYAMAT, AMI JÓL TÁROLHATÓ ENERGIA ÁTALAKÍTÁSRA ALKALMAS.
2. MINDEN IGÉNYE MEGÚJULÓ FORRÁSOKBÓL BIZTOSÍTHATÓ (CO2, VÍZ, VILLANY=SZÉL, NAP, STRIRLING GENERÁTOR STB)
3. VILLANNYAL GÉPJÁRMŰ HAJTHATÓ
3.a METHANOLLAL JÁRMŰ HAJTHATÓ

következtetés: NINCS SZÜKSÉG KORLÁTLAN ENERGIA NYERÉSHEZ KŐOLAJRA ÉS SZÁRMAZÉKAIRA.

Ugye?

A REVERZIBILITÁS MIATT MEG NULLA SZÉNDIOXID TERHELÉST AD.

MÉG AZ IS LEHET HIÁNY LESZ SZÉNDIOXID-BL HA ELTERJED :-D

Ha nem agyonhallgatott akkor te hol melyik médián látod hallod legalább annyit mint pl. a globális felmelegedés híreket?!

Virago_1000 2011.03.17. 14:33:00

@Luighi: bolcsesz vagy?

"a notebookomból 2-t biztosan meghajtana egy ilyen 90W-os ketyere, de "

90 w - meg az izzot sem biztos hogy birna a szobadban.

@Shadowbull: "a mai technologia nem 100 eves."
- max az alapelv. De ezzel a csak a sok hulyenek van gondja, ennyi erovel johogy nem azert karognak, hogy F=ma 400 eves es miert hasznaljuk. MErt vegso soron az eletunkben jelen levo minden mozgo dolog visszavezetheto a Newtoni mechanikara.

Luighi 2011.03.17. 14:41:59

@Shadowbull: "Allitsd ezt azzal szembe, hogy fogod az aramot, beletoltod az akksiba, aztan onnan megint kiveszed."

Nagy tévedés ha azt gondolod hogy egy jobb lóra (akumulátorra) van szükség. Ugyanúgy nem mint annak idején H. Ford idején sem!

"Egyebkent meg aki jartas a kemiaban, ugyan mondja mar meg, hogy mennyi levegot kell atpumpalni a cellan, hogy 1 liter metanol kijojjon, 100%-os hatasfokot feltetelezve? Mert aszondja a gugli, a legkor CO2 tartalma ma 380ppm."

Ez érdekes kérdés de lényegtelen. Korlátozva vagy a levegő használatában? Akkor nem mindegy mennyinek kell keresztüláramlania neki a jelzett mennyiséghez? Majd ha a légszűrőket kell méretezni hozzá meglesz az illetékes szakértői adat.

Az eszköz fogyasztása EFOY szerint 0,9 l/kWh.

És az előállításhoz mennyi villany kell?
Ha a 40% hatásfokkal számolunk akkor 0,9 literhez 2.25kW a kérdezett 1literhez meg 2.5kW-nyi.

De ha mindezt megújuló adja akkor nem mindegy? Csak az eszközök méretezése számít.

Luighi 2011.03.17. 14:46:37

@Virago_1000: Nem, nem bölcsész vagyok. Kár hogy nem derült ki. De te viszont nem lehetsz reál szakos, ha ennyi ért oda, vagy valamit nem olvastál alaposan!

ismétzlés következik:10db *90W *24óra=21.6kWh

stb, stb

A többit tudod, mint pl.a micimackóban: GONDOLJ! GONDOLJ! (mikor gondolkozni kell) ;-)

Shadowbull 2011.03.17. 14:47:48

@Luighi: A kovetkeztetesed teves.

Ugyanis nem szamolsz sem az arral, sem a szukseges kapacitassal, sem a felskalazhatosag sebessegevel.

Nem megyunk semmire olyan technologiaval, ami ezerszeres aron ki tudja valtani a koolajfogyasztas egymilliomod reszet.

Az utobbi nehany evben eleg sok cikket olvastam a temaban, es lattam nehany interjut a proffal. egyaltan nincs elhallgatva, sot, a jelentosegenel sokkal nagyobb teret kap.

Persze semmikeppen nem kivanom elvitatni Olah professzor erdemeit.

sb

jujdejo 2011.03.17. 14:54:48

@Kifordított kacagány: magyarázd majd a jardnak...en tul vagyok ezen es elmagyaraztak hogy nem igy van...en is ugy gondoltam hogy vontathatok xxxxtömegü utanfutot, ha a forgalmiban levö tömeggel stimmel. Hidd el nekem hogy B jogsival 750 kg a max amit vontathatsz, eu-s jogsin rajta is van, nemtom Magyarhonban miert nem tüntetik fel rajta(ha nincs rajta)

Shadowbull 2011.03.17. 14:56:35

@Luighi: "Ez érdekes kérdés de lényegtelen. "

Hogy lenne mar lenyegtelen. Az egyik legfontosabb adat.

Azt kene mar felismerni, hogy rohadtul nem lenyeges, mekkora hordod van, hanem az a lenyeges, mekkora csap van rajta.

Mondhatjuk persze, hogy negyzetmeterenkent es orankent ennyi meg ennyi napenergia eri a Foldet, aminek nem sok gyakorlati jelentosege van, mert a gyakorlatban az a lenyeg, hogy a napelem, amit epitek, az hany %-os hatasfoku, mennyibe kerul, mekkora az elettartama, es mennyit birok belole csinalni egysegnyi ido alatt.

Ezeket a parametereket nem hagyhatod egyszeruen figyelmen kivul.

"És az előállításhoz mennyi villany kell?
Ha a 40% hatásfokkal számolunk akkor 0,9 literhez 2.25kW a kérdezett 1literhez meg 2.5kW-nyi."

Szerintem kevered a szamokat, meg a hatasfokokat, de mindegy is.

A lenyeg az, hogy a cellad mennyibe kerul, mennyi metanolt csinal egy ora alatt es ezalatt mennyi energiat hasznal.

Ha egy cella egymillio euro, es 24 ora alatt csinal 1 liter metanolt, valamint egy cella legyartasa fel evig tart, akkor az egesz technologiat a hajadra kenheted, mert meg elmeletileg sem tudod lefedni az igenyek kis toredeket sem.

sb

Luighi 2011.03.17. 14:58:47

@Shadowbull: "Ugyanis nem szamolsz sem az arral, sem a szukseges kapacitassal, sem a felskalazhatosag sebessegevel.

Nem megyunk semmire olyan technologiaval, ami ezerszeres aron ki tudja valtani a koolajfogyasztas egymilliomod reszet."

Mi kell hozzá? Szinte semmi!!!!

HÚBAZZEG AZ NEM JÓ!!! Akkor adjuk a szükséges alapanyagokat 50 MILLIÓSZOROS ÁRON!!!

Azt nem lehet, mert máshova is kell!

Akkor adjuk a a KIFEJLESZTÉSI DÍJAT (még jó hogy már 59-ben készült belőle 20LE-s traktor)MINT GYÁRTÁSI LICENCJOGOT 100W-onként 7000 USD ért (1.400.000HUF)

OK! :-D OK! :-DDD

Hámondtam én vazzeg hogy az OLAJ AZ EGYETLEN HATÉKONY ENERGIAFORRÁS!! :-(

Leülhetsz árnyékbika fiacskám!

Shadowbull 2011.03.17. 15:04:03

@Luighi: "Mi kell hozzá? Szinte semmi!!!!"

Hat persze hogy nem. Otthon a sufniban barmikor osszeutok egy ilyen cellat.

Csak tudnam akkor miert molyolnak vele Nobel-dijas tudosok.

Az osszes ilyen uzemanyagcella specialis anyagokat es kurva draga gyartasi technologiakat igenyel.

De mar mondtam, ha te tudod szinte a semmibol, akkor allj ra a gyartasra, es nem csak milliardos leszel, de valoszinuleg Nobel-dijas is.

en szurkolok.

Arrol a traktorrol meg kene egy link.

sb

Luighi 2011.03.17. 15:07:41

@Shadowbull: "És az előállításhoz mennyi villany kell?
Ha a 40% hatásfokkal számolunk akkor 0,9 literhez 2.25kW a kérdezett 1literhez meg 2.5kW-nyi."

Szerintem kevered a szamokat, meg a hatasfokokat, de mindegy is.

Eltévedtél szerintem. De örömmel veszem ha kisegítesz.De az rád nem jellemző! Csak ott a gond(?) hogy ez a JÓ ÉRTÉK! :-D

A lenyeg az, hogy a cellad mennyibe kerul, mennyi metanolt csinal egy ora alatt es ezalatt mennyi energiat hasznal.

Ha egy cella egymillio euro, es 24 ora alatt csinal 1 liter metanolt, valamint egy cella legyartasa fel evig tart, akkor az egesz technologiat a hajadra kenheted, mert meg elmeletileg sem tudod lefedni az igenyek kis toredeket sem.

0.9liter Methanol/kWh áramtermelésre!!

Ha figyelembe veszed a 40% os hatásfokot akkor meg az általam JÓL KISZÁMÍTOTT általad meg csak fellengzősen foghegyről megkritizált 2.5kWh per liter adódik!

Ne vagdalkozz BIZONYÍTS! FIZIKA, MATEK!

Az ár nem mérvadó ezt írtam fentebb több megközelítésben is!

magyar_ellenállás 2011.03.17. 15:09:08

A japcsik (szegények...) már a 70-es években biztosítani tudták a háztetőn elhelyezett napelemmel egy háztartás akkori igényeinek kb. felét.

Ősszel kísérleti jelleggel egy 100x20 cm-es táblát vettem, gond nélkül biztosít napi 3-4 óra világítást egy asztali halogén izzós olvasólámpa segítségével. (40 Ah-s autóakksival, ami, ugye, messze nem a legjobb tárolókapacitású cucc)

Szerintem már min. 10 éve az összes magyar közintézményt napelemmel kellett volna beburkolni, aki ezt elkummantotta, vizes kötél általi főbelövést érdemelne.

S4mu3l 2011.03.17. 15:11:01

Jópofa kütyü. Slickeket kéne dobni rá, hátha kicsit kevesebbet radírozna nagyobb terhelésnél. :D

Luighi 2011.03.17. 15:17:28

@Luighi: Ha a 40% hatásfokkal számolunk akkor 0,9 literhez 2.25kW a kérdezett 1literhez meg 2.5kW-nyi.

"Eltévedtél szerintem. De örömmel veszem ha kisegítesz.De az rád nem jellemző! Csak ott a gond(?) hogy ez a JÓ ÉRTÉK! :-D

Már magamhoz is hozzászólok, mielőtt valaki besegít!

Az ÉRTÉK teljesen jó csak a MÉRTÉK lett hibás mert nem 2.5kW hanem 2.5kWh kell a liternyi Methanolhoz, ha az adatok (40% hatásfok) stimmelnek. Értelem szerint a 0.9 literhez meg 2.25kWh-nyi. :-)

Shadowbull 2011.03.17. 15:19:00

@Luighi: Ezek hidrogenes uzemanyagcellak.

sb

Shadowbull 2011.03.17. 15:20:47

@Luighi: nem erted ezt az ar-teljesitmeny-felskalazhatosag tortenet, ugye?

sb

Luighi 2011.03.17. 15:26:22

@Shadowbull: Befejeztem!

Evolúciós zsákutcával minek kommunikáljak!?

Akinek szeme, füle van miért nem használja?

Amikor az agyat tanították meg épp beteg volt.

Viszlát, és öntözd meg a halakat!

Azt tudják rólad otthon hogy b*zi vagy?

Luighi 2011.03.17. 15:28:13

@Shadowbull: "nem erted ezt az ar-teljesitmeny-felskalazhatosag tortenet, ugye?"

METHANOLLAL JÁRMŰ HAJTHATÓ

3 szó, 1 mondat. Melyik nem világos?

s-s-s 2011.03.17. 15:49:35

Kissé más kategória, de a szerkesztőknek a figyelmébe ajánlom:

www.fvmmi.hu/muszer.php?id=811&det=1&lang=HUN&PHPSESSID=288fc9d1e3d9bf7ae72a69ac1ce622b8

Itt arra hívnám fel a figyelmet, hogy egy MAZ-537 került átalakításra mint fékkocsi. Mikor Gödöllőn volt szerencsém megnézni, épp szerelték, de már elvileg működik.

Tíz:59 2011.03.17. 15:58:06

Valaki mondja már el,mi a szar az amit a videon látunk.

kangep 2011.03.17. 16:16:20

@Luighi: honnan lesz elegendő methanol? picit számolj utána, mielőtt válaszolsz.

évente valami 500 exajoule az energiaszükséglete a világnak, ebből durván 40%-ot fedezünk olajjal.

butschq 2011.03.17. 16:31:28

a metanolt nem szeressük. Megisszuk és meg is vakulunk, mint a tabletás bortól, de az igazi kuriózum az ablaktisztitó:D:D

Luighi 2011.03.17. 16:32:12

@kangep: "honnan lesz elegendő methanol? picit számolj utána, mielőtt válaszolsz."

A rövid válasz: a levegőben levő CO2-ből (széndioxid) +víz +villany megújulóból

Olvasd vissza Shadowbullnak 13:57:32 kor írt válaszomat. Már az is ismétlés volt, nem idézem be magam többször, hiszen csak visszaolvasni kell(ene). De akkor meg javaslom az összes hozzászólást nézve elölről kezd. Különben lehet sehogy sem áll össze a kép, mint az eseted is mutatja!

kangep 2011.03.17. 16:53:39

@Luighi: persze, iszom minden szavadat, többször átolvasom, olyan lebilincselő. :D

de akkor megnyugodtam, meg vagyunk mentve, minden kafa. zsír.

megyek csapatok is egyet, ezúttal lelkiismeret furdalás nélkül.

Mikrobi 2011.03.17. 16:56:31

@Schütii: az is több, mint a semmi. Akkor legalább lejtőn lefelé nem a motorral kéne tölteni az akkumulátorokat. Főleg, ha a retartder maga is használ egy rahedli áramot.

Mikrobi 2011.03.17. 16:57:43

@Luighi: azzal kezdtem, hogy a tesztelőeszköz nem érdekel. Tehát nem is arról beszéltem, hanem általában a kamionok, buszok retarderéről.

Luighi 2011.03.17. 17:04:42

@kangep: Az ugye nem baj ha az általad említett 500exaJoules ami ~ 140.000.000.000.000 kWh nem zavar. Miért is zavarna. A brutál ipari fogyasztók (alumínium üzemek,fém öntödék, hőkezelők) falják az energiát! FIZESSENEK, OLDJÁK MEG!

1 napi üzem nekem lehet több életre elég, de lehet még kisebb faluknak is.

De azért relatíve könnyen lehetne ez a világ sokkal jobb hely. Így látom!

Luighi 2011.03.17. 17:12:10

@Mikrobi: "Tehát nem is arról beszéltem, hanem általában a kamionok, buszok retarderéről. "

Egyetértünk, hogy azoknál miért nem használják a retardert visszatermelésre. Az akkukat értem, mert akár 10-20 mp retarder is kiadná a napi összes töltést ami kellhet.

Az energia tároló (KERS) megoldás meg még nem vonult be oda, bár nem is biztos hogy valaha fog. Pedig milyen jól jöhetne pl.előzéskor...

Tíz:59 2011.03.17. 17:16:11

HELOOOOO!!!!! VALAKI? MI A BÜDÖS FRANC VAN AZON A VIDEON VAZEEE, hülyék gyülekezete van itt?

Luighi 2011.03.17. 17:36:38

@Tíz:59: A cikkíró tiszte lett volna reagálni, ezek szerint ennyire érthető amit írt? Vagy ennyit olvastál el/ki belőle?

Nos egy spéci utánfutónak álcázott országúti fékpadról szól a cikk és a videó is, ami a járműfejlesztéshez adhat komoly támpontokat. Annyival több a sima beépítettnél, hogy a világ bármely klímájú környezetében bevethető, és ahhoz képest szolidabb áron mint amit a beépítettek tudnak, ha komoly változtatás kell a körülményeken. ld. magas hegyekben ritka levegő szimulálása, stb

Luighi 2011.03.17. 17:45:16

@kangep: "megyek csapatok is egyet, ezúttal lelkiismeret furdalás nélkül. "

Majd azért meséld el mennyi üzemanyagot füstöltél el, ha visszajöttél. :-D

Azt meg remélem nem a közös állami zsebből sikerül a drága hobbidban magad kiélni! (állami, önkormányzati, közhivatali, stb gépjármű esete) :-(

Luighi 2011.03.17. 17:50:26

@Tíz:59: "hülyék gyülekezete van itt? IGEN, AZ!
És bár én kérdeztem a hangokat, nekem azt mondták mind az ötvenen EGYENKÉNT(!) ÉN NEM AZ VAGYOK :-D

Bár azt azért hozzátették: Én vagyok az, akitől óvtak a szüleink :D

Tíz:59 2011.03.17. 17:57:46

@Luighi: Köszönöm a választ.

Gulyás G 2011.03.17. 18:01:45

@s-s-s: ez egyszerüen gyönyörü

Luighi 2011.03.17. 18:07:43

@Tíz:59: Jó hogy felvetetted. Én is épp most néztem meg a képeket, és mindent megmutattak róla. Jó fej lehet az AVL "führer" ha épp az ezeréves sólyom (Starwars) jutott eszébe burkolatként. Ha meg nem neki akkor azért hogy nem pöckölte félre ;-)

Gulyás G 2011.03.17. 18:10:14

@Tíz:59: Kedves @Tíz:59, azt hiszem, Luighi megvalaszolta mar a kerdesed. Ha megsem, kerdezz, es megprobalok valaszolni.

magyar_ellenállás 2011.03.17. 18:27:37

Egyébként ez a valami annyira hasonlít a Millennium Falconra, mint egy kispolszki a robotzsarura.

Gulyás G 2011.03.17. 18:31:59

@magyar_ellenállás: van a galeriben egy foto felülnezetböl, az alapjan szerintem egy nagpolszki is siman belefer... :)

Mikrobi 2011.03.17. 19:20:10

@Luighi: a KERS egyfajta kondenzátor, ugye? Mert az aksit nem lehet erős árammal tölteni. Akkor viszont már megint a hibrid hajtásnál tartunk ("előzésnél milyen jól jönne"). Valóban, erről álmodoztam én is fentebb.

kangep 2011.03.17. 21:27:58

@Luighi: rohadtul a saját, rendesen leadózott pénzemet füstölöm.

és igen, benne vannak az erőművek is abban, amit írtam. mert ők is olajat zabálnak. rengeteget. azt mondtad, az olajon túl is van élet. egyelőre sajnos nincs igazad. rá vagyunk utalva.

a methanolos témának amúgy tényleg örülnék, ha összejönne. :) vagy bárminek, ami képes világszerte kiváltani az olajtól való függést.

Shadowbull 2011.03.17. 22:09:03

@Rocko-: Ez a vizsgalopad a kenesi rendszert teszteli dinamikus korulmenyeket (hossz es keresztgyorsulasok) szimulalva.

Az alapproblema az, hogy az olajpumpa nem szivhat levegot, mert beall a motor terheles alatt mint a gerely.

Viszont az olaj meg olyan, hogy a gyorsulas ide-oda mozgatja az olajteknoben.

Raadasul pofatlan modon adott esetben nem hajlando visszafolyni a hengerfejekbol, esetleg nem hajlando lefolyni a turbokbol es igy tovabb.

Ezzel a paddal hazon belul meg tudod nezni, fogja-e birni a gyurodest a motor kenesi rendszere mondjuk a Nordschleife-n, adott kepessegu jarmube epitve, ill. a szimulacioid amiket vegeztel ezzel kapcsolatban, valoban ernek-e valamit a gyakorlatban.

Komolyabb dinamikaval mozogni kepes autok fejlesztesenel jol jon egy ilyen pad. Is.

Persze a vegen ugyis kimegy a jarmu a Nordschleife-ra, de addigra mar nehany iteracion (figyelsz, Winkler?) tulvagy.

www.youtube.com/watch?v=o-6-7dqa6RA

sb

Luighi 2011.03.17. 22:41:13

@Mikrobi: "a KERS egyfajta kondenzátor, ugye?"
A KERS-ről gyakorlatilag nem is tudtam semmit úgyhogy rákerestem: f1vilag.hu/cikk/20090601/Magazin_Mi_fan_terem_a_KERS

Itt elég jól leírták ami kellhet róla.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.17. 23:05:58

Durva cucc :D Poénból rányomtam, hogy "kéne" : a tomboló 70 lovat segítene uralni :D

zooner 2011.03.17. 23:25:01

Azért az AVL-nek van ennél komolyabb fejlesztése is.
Mellesleg az osztrák AVL-hez tartozó német AVL Schrick cég egyik ügyvezetője magyar származású és évente több alkalommal is tart előadást a műegyetemen.

Luighi 2011.03.17. 23:33:56

@kangep:"a methanolos témának amúgy tényleg örülnék, ha összejönne. :) vagy bárminek, ami képes világszerte kiváltani az olajtól való függést."

Azért ha megoldott lenne DE MÉG NEM AZ, akkor is lesznek további nehezítő körülmények (és akkor szerényen fogalmaztam): www.technet.hu/hir/20110222/2050-re_felismerhetetlen_lesz_a_fold/

Rocko- 2011.03.17. 23:40:08

@Shadowbull: én úgy képzelem, hogy ez a cikkben említett görgős terhelőpad ilyesmi, dőlésszögeket is szimulálni tudó pad, ami egy klimatizátl helyiségben van, aminek az atmoszféráját is lehet változtatni lehet.
kb. ez: totalcar.hu/magazin/technika/2010/05/30/hull_a_ho_fuj_a_szel_dieter_lenarol_mesel/
csak az általam linkelt videoban lévőhöz hasonló dőlésszimulátorral megspékelve. hibás az elképzlés?

tényleg nem tudom, ezért kérdezem. :)

Luighi 2011.03.17. 23:51:55

@Gulyás G: Jók ezek a mérnöki gondolatokkal megtámogatott cikkek, nekem jobban bejönnek mint a bulvárosak :-)

Annak idején valahogy lemaradtam róla, jó hogy előkerült.

Olyan van hogy pl. az általad írt cikkek-re lehet keresni, de még inkább találni?

tlacka 2011.03.17. 23:58:22

Gondolom, hogy azok, akik használják, itt fognak értesülni a létezéséről, akik nem, azokat meg nagyon érdekli.

Rocko- 2011.03.18. 01:07:33

@Gulyás G: ápropó. én már láttam korábban ilyen fékutánfutót. csak kicsit másképp használták. :))))
www.youtube.com/watch?v=3gg8fFATA-A

Shadowbull 2011.03.18. 07:49:14

@Rocko-: Annyiban hibas az elkepzeles, hogy az egesz epuletet billegtetni kellene, meghozza olyan dinamikaval, mint ahogy a Porsches videoban. Meg az autot is rogziteni kene valahogy, hogy ne boruljon fel.

Szerinted lehetseges? :)

Masreszt meg nem hozna semmi pluszt ahhoz kepest, ha csak a motort billegtetem, legalabbis nem jut semmi konkretum az eszembe.

sb

Kifordított kacagány 2011.03.18. 10:23:14

@Luighi: gondolom te az a fószer vagy, aki szaladt megvenni az első napcellát, mert az volt ráírva, hogy tud 90W-ot termelni. meg az, aki szerint az erőművek sem mások egy nagy dinamónál. bocs, hogy ezt mondom, de egy vicc vagy.

@magyar_ellenállás: nem az a kérdéses, hogy biztosítani lehet-e, hanem az, hogy milyen áron. vettem a fáradságot és egy elfogadható ár/teljesítmény arányú napcellára kiszámoltam a megtérülési időt. figyelembe vettem az éves napsütéses órák számát, arányosan a napcella teljesítményével. a számítás eredménye az lett, hogy több mint 20 év egy ilyen technika megtérülési ideje(ami alatt valószínűleg ki is nyiffan) abban az esetben, ha minden megtermelt energiát fel tudsz használni. ebben a számításban persze nincs benne az akkumulátoros tárolórendszer költsége, sem a másik lehetőség vesztesége, hogy a feleslegesen termelt energiát nyomott áron vagy kénytelen eladni az áramszolgáltatónak.

@Rocko-: nem is értem miért kellett annyit fejlesztgetni, mikor mások már idétlen idők óta szórakozásra használják:)

@jujdejo: nem magyarázom. vitás esetben közlöm vele, hogy folyamodjon feljelentéshez. a rend éber őrei sem mindig ismerik a szabályokat és ők is azt mondanak amit akarnak. ha nem hiszed el nekik, akkor jogodban áll felsőbb körökre bízni a döntést, nem kell az ő ítéletükre és szabályismeretükre hagyatkoznod.

Kifordított kacagány 2011.03.18. 10:24:45

@jujdejo: persze külföld az más tészta, ott lehetnek olyan szabályok amiket nem ismerek és a kommunikáció sem olyan gördülékeny, ott általában kénytelen elfogadni az ember amit a yard mond

Luighi 2011.03.18. 11:10:31

@Kifordított kacagány: "gondolom te az a fószer vagy, aki szaladt megvenni az első napcellát, mert az volt ráírva, hogy tud 90W-ot termelni. meg az, aki szerint az erőművek sem mások egy nagy dinamónál. bocs, hogy ezt mondom, de egy vicc vagy."

Az ÉSZÉRVEIDET szívesebben olvastam volna!

Ha tudod az mit is jelent!

Így meg csak ideböffentettél valamit.
Pontosabban idetetted a névjegyed. Amit inkább a lefolyó vár/várt.

u.i. nincs napelemem, többek közt azért mert szerintem túlárazottak

Azt tudtad hogy a dinamók ideje már RÉG lejárt!?

Lehet te vagy a vicc? LEHET!

Luighi 2011.03.18. 11:27:40

@Rocko-: "ápropó. én már láttam korábban ilyen fékutánfutót. csak kicsit másképp használták. :))))"

Jó a hasonlat nagyon! És az az igazi flúgos futam! A TOP a 4*8hengeres masina, ami mondjuk nem produkált fényesen(2p-nél).
A repülőgép hajtóművesek viszont kemények!

@Kangép: ha te kinn élnél lehet inkább ilyennel csapatnál?

Kifordított kacagány 2011.03.18. 12:05:23

@Luighi: ez tényleg vicc. az előbb még azt ecsetelted, hogy a költségek nem számítanak, mert a napenergia korlátlanul rendelkezésre áll, most meg azon problémázol, hogy szerinted túlárazottak a berendezések, amivel ezt az energiát ki tudod nyerni. örülök, hogy egyszerre két síkon is tud szárnyalni a fantáziád.
amúgy a napcellák nem túlárazottak, hanem magasak a fejlesztési és előállítási költségeik, amit meg kell fizetni. ahol eredményesen tudják értékesíteni őket, ott is többnyire állami támogatással működik a dolog, nem azért mert olyan nagyon megérné.
gondolom az sem tűnt fel, hogy a napcella a legjobb példa arra, hogy mi az ami szinte soha nem teljesíti a névleges teljesítményét. pont az a technika amivel te a szuperöko rendszeredet akarod üzemeltetni nagyon hatékonyan.
mielőtt előkapnád gyorsan a szélkereket, mint még tutibb megoldást, nos az sem teljesíti folyamatosan a névleges teljesítményét.

Luighi 2011.03.18. 13:22:11

@Kifordított kacagány: Segítesz hogy hol ajnároztam a napenergiát?

Nem lesz könnyű dolgod! De aki balfék az balfék. Evvan!

MÉR NEM OLVASOL! Könnyebb lenne neked is nekünk is!
Több olvasás kevesebb röfögés! ;-)

"amúgy a napcellák nem túlárazottak, hanem magasak a fejlesztési és előállítási költségeik, "

A nagy f*szt! Ezt jól bemesélték neked szépöcsém!!!!

Hozzáteszem hátha odaér: az általam talált EFOY DMFC (Germany Product) SEM éri meg a másfél millert a maga 90W teljesítményével!

De hogy gyártónak messze nem horrorisztikusak a költségei azt garantálom! A fejlesztést meg NEM "2tucat" eladott kütyüben kell visszahozni! Ebben egyet kell értsünk ha másban nem is! :)

Luighi 2011.03.18. 13:38:10

@Kifordított kacagány:
"mielőtt előkapnád gyorsan a szélkereket, mint még tutibb megoldást, nos az sem teljesíti folyamatosan a névleges teljesítményét. "

És amennyiben Methanol készítésre van beállítva a DMFC szerinted nekem mennyire mindegy hogy 24óra alatt meglesz-e a névleges mennyiség avagy plusz mínusz több vagy kevesebb készül?

Mindegyik eszköz (a Methanol tartálytól a zöld energia "erőmű"-ig bezárólag MIND tartalékkal méretezett!

Ahogy a Methanol igény is!

Hogy ne jöjjenek ilyen gyenge láncszemek a képbe, mint pl. itt a mindenbe csak beleröfögők!

Stirling naperőmű kritika esetleg?

Lehet te vagy a Shadowbull álnéven!?

Mert a stílusotok és a tudásotok egy szintre hajaz!

Nagy mellény, valamennyi tudás, de semmi pluszt nem adtok a közösségnek! Sem kreativitás, sem érvek, sem elemzés. SEMMI!

A véleményem: 2 semmirekellő despota!
Jól élek a felmenőimből (papa pénze, örökség, stb) Ezt gondolom!

Mutass valamit hogy változzon,vagy Ciao!

Kifordított kacagány 2011.03.18. 13:39:55

@Luighi: igen, határozottan nem ártana, ha elolvasnád legalább azt amit írsz. az sokkal könnyebb lenne mindenkinek. addig sem ontanád magadból a hülyeséget. persze ha napcellák tervezésével és gyártásával foglalkozol, akkor én tévedtem.

segítek, olyan hozzászólásaidat keresd, ahol azt ecseteled, hogy a favoritodat milyen ződ energiával látod el.

Kifordított kacagány 2011.03.18. 13:47:02

@Luighi: neked gondolom mindegy, mert egyrészt nem te akarod kifizetni, másrészt szemlátomást nem te leszel az aki ilyen fejlesztésbe kezd. valami azt súgja, hogy nem rendelkezel a hozzá szükséges tudással.
amúgy a szélkerék is túlárazott, most akkor mi marad amivel előállítod a szükséges korlátlan és pazarolható energiát? szerintem pattanj bringára, azzal is tudsz áramot fejleszteni, talán a 90W is meg lesz, ha ügyes vagy és azzal már simán elmegy az autó amivel közlekedni akarsz.

azért én nem bánnám, ha a Shadowbull tudása is itt lenne a fejemben tartaléknak. még akkor is, ha te a nagyeszű ezt le is nézed

Luighi 2011.03.18. 14:12:52

@Kifordított kacagány: NEM NÉZEM LE SENKI TUDÁSÁT!!!

Csak a tieteket nem látom!!!

De azt folyton: Á DEHOGY!!!!

Gondolom pont a stirling amiről még semmi tudással nem rendelkezel, azonkívül persze, persze mindennel csak azért hagytad ki a válaszból ugyanúgy ahogy a sedó haverod is szokta :-((

Kifordított kacagány 2011.03.18. 14:34:33

@Luighi: ha nem tűnt volna fel, egy ideje azért nincs értelme érdemben foglalkozni azzal amit mondasz, mert összevissza beszélsz és csak dobálózol mindenféle összekapirgált dologról anélkül, hogy halvány fogalmad lenne róla. mindezt persze minősíthetetlen stílusban.
reméltem, hogy legalább amit eddig összehordtál, azt el tudod rendezni magadban, de belátom ez egy naiv gondolat volt. további jó "fejlesztgetést".

Kovacsla 2011.03.18. 14:36:32

A vasúti technikában ősidők óta alkalmazzák az elvet, gyakran egy kiöregedett és erre a célra átalakított mozdony játssza a terhelés szerepét, ő a fékmozdony / Bremslokomotive.

Luighi 2011.03.18. 16:07:48

@Kifordított kacagány: Ha valamit nem értünk, nem tudunk, nem hallottunk róla az NEM LÉTEZIK! HA mégis akkor NEM MŰKÖDIK!
Megértettelek! El nem fogadlak!

Mert érveid nincsenek csak kifogásaid!
Én megoldásokat szoktam keresni, nem kifogásokat. Valószínű emiatt nem evezünk egyfelé.

És ha már az erőműveket magasztaltad miért nem tettél említést a tóriumos atomerőműről?

Annak az "üzemanyaggal" ellátottsága hosszú időre biztosított szemben a mostani urán üzemanyagú atomerőművekkel.

Igaz azzal van egy gond, a rengeteg előnye mellett.

A mellékterméke (mármint a tóriumosnak!) NEM HASZNÁLHATÓ FEGYVERKEZÉSRE!

Ugyanakkor viszont atomtemető igénye is sokkal sokkal igénytelenebb mint a mostani uránosoké. stb, stb

Ha a végtelen tudásod akartad(?) volna igazán csillogtatni, akkor legalább ezt felvetetted volna a nap/szél zöld erőművek ellenében!

A "beordibálálásaitokra" hogy, hogynem mertem visszakérdezni erre meg besértődtél Shadowbullal együtt.

Pedig csak ÉSZérveket vártam volna nem a kioktató stílusotokat, nulla tárgyi tudás felmutatása nélkül. Ettől még lehetnétek akár zsenik is (nem gondolom) de tudod (vagy nem) csak az a tudás ér valamit amit ásnak átadunk. A megtartott az annyit se mint a trágya!

Bocs hogy nem vagyok a tekintélyelvűséghez szokva :-)
És a "MI IGY SZOKTUK" is rég lejárt lemez már nálam.
Mindettől függetlenül nem akartam a "fennsőbbséges köreiteket" megzavarni, ha mégis sikerült, hát nem rajtam múlt.

Szerinted tart bármi egy örökkévalóságig?

Szerintem meg akkor sem, ha néha annak tűnik! ;-)

Rocko- 2011.03.18. 23:30:56

@Shadowbull: miért az épületet, miért nem csak a padot? :)
mint itt: www.pimaair.org/images/Simulator_img_9090.jpg
csak a kabin helyett a padot mozgatják.
"Masreszt meg nem hozna semmi pluszt ahhoz kepest, ha csak a motort billegtetem, legalabbis nem jut semmi konkretum az eszembe."
értem. :)

Kifordított kacagány 2011.03.19. 09:58:20

@Luighi: nem, nem értettél és nem is fogsz, mivel te egy vitát minden áron nyerésre akarsz játszani és nem az állításodat, csak önmagadat próbálod igazolni. ezért aztán ha valaki megcáfol, vagy felhívja a figyelmedet arra, hogy önellentmondásba keveredtél, akkor jön az, hogy nem is mondtad, nem úgy mondtad, meg a másikat próbálod degradálni ahelyett, hogy a saját szavaid mögé tenné értéket. ez nem túl konstruktív, ha már szóba hoztad. ezen kívül persze megpróbálsz mások szájába adni olyan dolgokat amik úgy érzed téged igazolnak és a másik látszik tőle hülyének. pedig csak te vagy az.
nem tudom feltűnt-e, hogy már senki nem szól hozzád a témába, csak én írogatok itt még neked. én is csak azért, mert egy ideig szórakoztat az ilyen hülyéskedés.

Kifordított kacagány 2011.03.19. 10:01:53

@Luighi: az érvekről még annyit, hogy okafogyottá váltak, mert vagy nem vagy képes megérteni őket, vagy nem akarod megérteni őket, úgy meg minek? inkább hajtogasd csak a saját okosságaidat, az senkit nem zavar, mi élvezzük és addig sem csinálsz kárt.

Luighi 2011.03.19. 12:15:06

@Kifordított kacagány: Rengeteget gondolkoztál, ez dicséretes!

De ha mindössze ennyire jutottál az viszont sajnálatos!

Meg kell ismételjem, ÉRVEID NINCSENEK CSAK KIFOGÁSAID!
Én megoldásokat keresek, nem kifogásokat.
Valószínű emiatt sem evezünk egyfelé.

És ezt is írtam már fentebb, most egyértelműsítem:
ÉN VAGYOK AZ AKITŐL ÓVTAK A SZÜLEID!!!

(Ezután megerősödött a véleményem hogy TE azon sokaság táborát gyarapítod, akik jellemzője egy rövid magyar mondatban mindent elmond: KEVÉSSEL VITTE SOKRA!)

Én vagyok az, akitől óvtak a szüleid, tehát "nem ajánlott" egymás társaságát keresnünk. Én ezután ehhez tartom magam.
Esetedben és Shadowbull esetében szintén.
MINDEN TÉREN. SORRY. EZVAN. EZ LESZ.

Kifordított kacagány 2011.03.22. 15:29:32

@Luighi: na látod ez legalább igaz. az ostobáktól és a buta emberektől mindig óva intettek.
azért majd szólj, ha megvan a megoldás amit keresel. a legjobb az lesz, ha a fejlesztést egy atombunkerben kezded. nehogy elvesszen valami fontos, ha megtalálod.
süti beállítások módosítása