Éjjel? Csakis százzal a városban!

  2011. február 23. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

85176673

Mostanság Budapesten elég jól lehet autózni nappal. Aztán leszáll az éj, az autók többsége eltűnik, és járhatatlanná válik a város.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1002682242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hardw 2011.02.23. 12:18:50

ja, legyenek sárgák, mi?

ne legyenek. 1 éve az üllőin éjjel 1-kor elsőbbségem volt, de egy megérzéstől vezérelve lelassítottam a sárgánál. a "boy racer" srácok pont telibekaptak volna 80-al a mellékutcából érkezve, ha nem lassítok. így csak elmentek előttem...

qwertzu 2011.02.23. 12:23:50

Elég ritkán közlekedek éjszaka a Hungária körúton, de eddig még mindig jófajta zöldhullámmal találkoztam.

"Normál forgalom mellett végig lehet nyomni a Hungária körutat az M3-astól a Lágymányosi-hídig,..."

Inkább normál alatti forgalomra gondolsz. Amúgy nekem egyszer már sikerült, a Duna másik oldalán kaptam csak pirosat.

Szelid sunmalac 2011.02.23. 12:33:25

"Persze mindenhol van pár ökör – jellemzően turbódízel autóban, céges üzemanyagkártyával –, aki ezt nem vette észre, és minden nap ugyanazt csinálja munkába menet: nyélgázon tör előre a piros lámpához, ahol leparkol."
Oke, oke...rolam szol a cikk, ertem en. De biztosithatlak afelol, hogy en nem tartom fel a forgalmat sehol, sot!

A Zéé 2011.02.23. 12:45:09

Idétlen lámpaváltás díszpéldája az éjszakai Dózsa György Út. A Vágány úttól a Wesselényiig szoktam közlekedni rajta elég gyakran, és ha az ember tartja az 50-et, akkor ezen a ~1 km-en 3(!) piros fogja meg, ha kicsit ritmusosabban (60 felett kicsivel) megy a sofőr, akkor csak 2...

bajan 2011.02.23. 12:45:52

Én is tapasztalok hasonló beállításokat például az Egér úton.

Szerintem van helye a cikknek, mert mindig van min fejleszteni, ehhez a fejlesztéshez pedig nem pénz csak akarat kell.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.02.23. 12:46:28

azt is nyugodtan meg lehetne csinálni, hogy a táblákon változtatni lehessen a sebességet és nappal 50 legyen pl. a Bécsi úton, Soroksári úton, de éjjel meg inkább 80 vagy akár 90

és persze akkor a lámpákat is ehhez kéne hangolni

vizsla_barat 2011.02.23. 12:50:42

megint USA. Majd minden keresztezodesben van egy nagy indukcios tekercs az utban vagy kamera. Igy ejszaka a fobb utnak prioritasa van,ha valaki jon keresztbe,atall a lampa. Mennyivel ertelmesebb...

Önjáró Talajgyalu 2011.02.23. 12:51:03

Tanusítom, hogy a Soroksári út is egy fos. A másik geci a Váci út, bár nem annyira. Én már rutinos angyalföldi vagyok, esténként végig bírok menni a Westendtől a Városkapuig a zöldhullámon, ehhez csak az kell, hogy sehol se tartsd be a sebességkorlátozást.

A belső szakaszon 50-es táblánál 60-65-tel, a Dózsa György után pedig 80-85-tel kell haladni (a Róbert Károly felüljárón belekarcolva a 90-be), hogy gond nélkül végigérj a zöldhullámon. Utána a Duna pláza előtt vissza 70-re, mert ott 1-2 lámpa lassabban vált, de aztán megint 80. Meg kell tanulni a várost, és működik. Más kérdés, hogy mivel a sebességkorlátozó táblákat csak az tartja be, aki szopatni akarja magát, ezért ez a mentalitás szép lassan átszivárog a közlekedési mentalitás többi részére is.

A helyzet egyébként hasonló az Árpád híd körüli lámpákkal, a Külső Váci úton, az Árpád úton Újpesten, a Szentendrei úton és még lehetne sorolni... És én sem értem, hogy ez kinek jó.

Önjáró Talajgyalu 2011.02.23. 12:55:02

@qwertzu: Ha Hungária egy viszonylag pozitív példa. Ott csak két problémás szakasz van, a Lágymányosi híd felé a Kerepesi út, a másik irányban pedig a Kőbányai út környéke. Bár az mindig szar, éjjel zöldhullámmal, meg napközben dugóban is.

Jozef 2011.02.23. 12:57:03

Oszt vidéki jogsival lehet-e Székesfővárosunk míves útjain gépkocsit hajtani? Vagy kell v.mi külön engedély, mert már megépült mifelénk is az ótópálya és kiváncsiak vónánk a pityuval hol is van a vége!?

tzzttzzt 2011.02.23. 13:03:30

Kéthetente szoktam szombaton reggel 8 körül a Hungárián menni.
Népligetnél kanyarodok fel a Nagyvárad felől, ha ésszel gyorsítok, akkor már ott sem kell megállni, onnantól meg maga a megtestesült tökéletesség. Konstans 80 km/h, se több, se kevesebb, így még bőven fel tudnak gyorsulni a lámpánál állok, mire odaérek.
Bár csak a Fáy utcáig megyek, de szerintem a végéig ugyanez a tendencia.
Visszafelé már kicsit más a helyzet, ugyanezen alkalmakkor kora du. már csak 50-60-nal lehet menni a Kőbányai útig, onnantól meg akármennyivel ugyanis a külső sáv konkrétan üres, egyszerűen senki se hajlandó ott menni, így nagy magányomban 80-nal előzgetem a középső sávban 50-nel tötymörgő hétvégi sofőröket.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.23. 13:06:50

@Jozef: Egyszer(többször) megkérdezték tőlünk,hogy merre van Szeged és van-e már arra autópálya.
Mind pesti volt.

evil. 2011.02.23. 13:10:30

Van helye a cikknek valóban, és valóban némiképp jobb közlekedési morállal simán támogatható lenne a lámpák egy részének sárgára váltása, de pont az említett boyracerek miatt, talán jobb ha kicsit lassabban, de hazaérek.

isti77 2011.02.23. 13:12:54

Naponta van szerencsém megjárni a Nagy Lajos király útját teljes hosszában, amitől jól is érezhetném magam, ha nosztalgiát éreznék a '70-es évek iránt, kb. akkor volt egy átlagos budapesti főút kivitelezésének elvárhatósága ezen a szinten (egyik fele járható 2x1 sávon, kiegészítő lámpák zöme az EGYENESEN haladók számára, középen villamospálya aszfaltozás nélkül, az út - illetve a tér, ahol akár út is lehetne, ahogy a Bosnyáknál kb. 100 méteren, vagy az Erzsébet királyné és az M3 között - másik fele susnyás). A retrofílingnek kicsit bezavart, amikor tavaly nyárra sikerült elérni, hogy teljes hosszában aszfaltút legyen a kockakő helyett, de sebaj, a lámpák beállítása a régi. Van, ahol 70-80-nal kell(ene) haladni, hogy az ember elérje a következő zöldet, van, ahol 30-cal. De ez csak idővel tűnik fel az embernek, eleinte egész jól elvan azzal, hogy 400 méteren belül 3-szor keresztezi ugyanazt a villamospályát.

vojzi 2011.02.23. 13:14:13

Az éjszakai túlzott piros lámpahullám gyorshajtást generál ez tény. Jellemzően mindenki hazafele megy hajnal 1kor. Ha kicsit meghúzza még meglesz a zöld... Így gondolja mindenki és ez ösztönös. Gondolkodás nélkül tapossuk a gázt érezve a sárga közelségét.

Kis off: sok helyen lehetne hosszabb sárga, pl Váci útról kifelé a Megyeri híd előtt van egy lámpa. Ott már 90a megengedett és haladva sárga piros 2másodpercen belül. Csak satuval lehet megállni h még ne legyen piros. Ha gázt adok mindenképp piros lesz belőle ha csak nem egy gyorsulási gépben ülök... de ez kizárt.

tlantos 2011.02.23. 13:17:45

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: lofaxot nem. Az ilyen f.szokat kell allandoan kerulgetnem. Egy ugyanilyen f.sz volt az, aki miutan mar 5x eloztem vissza, a 6. keresztnel inkabb atment a piroson fekezes nelkul.

2011.02.23. 13:19:06

Basszus pont ezt ugatom vagy 10 éve. Igaz inkább csak magamnak, meg a velem utazóknak. De tény. Budapesten az éjszakai és teszem hozzá a hétvégi lámpák is borzalmasan vannak hangolva. Tényleg, mintha direkt ki akarnának cseszni a közlekedőkkel. Ezeknek a trolloknak fogalmuk sincs a környezetvédelemről, ti hogy mennyivel több a káros anyag kibocsájtás a sok elindulás-fékezés miatt. Ráadásul a fékezéssel további környezetszennyezést követünk el a fékbetétek kopása illetve a mozgási energia hővé alakítása miatt. Kíváncsi lennék kik ezért a felelősek és milyen iskolát végeztek?

f0CuS 2011.02.23. 13:22:15

Este tényleg borzalmasak lesznek a lámpák. Erre jó példa a Hűvösvölgyi út. Ha este megyek haza kb fél 10 körül, tuti, hogy minden pirosba beleütközök, amennyiben szabályosan haladok. Amennyiben 70-80 között, akkor persze elérem a zöld hullámot. És mit ad isten a rendőrök is persze ilyenkor méregetik az autósokat :)
Kedvencem ugyanitt a régi diliház és OMV kút közötti rész. OMV kútnál egy olyan kis utca jön be, ahonnan este minden 10. lámpaváltásnál jön 1 autó. Viszont este ott a főút 2x annyiszor kap piros jelzést, mint nappal, pedig soha SENKI nem jön keresztbe.. teljes értelmetlen módon. Igazából éjjel simán lehetne villogóra hagyni ilyen lámpákat. Ott ahol mondjuk gyalogost gázoltak, kétszer két sáv, kanyarodó stb meg inkább bekapcsolni..

soseleszekelső 2011.02.23. 13:22:20

@vojzi:
Az az utolsó lámpa, még bőven 50. Utána van a lakott terület vége.

smartwizard 2011.02.23. 13:23:07

Teljesen igazad van, technikailag szerintem is tök jó megoldásnak hangzik, mellette lennék...
Mikor fizet ki egy ilyen beruházást vajon a kormány, vagy a főváros? - Gondolom, nem 50 cent meg két perc volt kiépíteni a rendszert.

[quote]vizsla_barat: megint USA. Majd minden keresztezodesben van egy nagy indukcios tekercs az utban vagy kamera. Igy ejszaka a fobb utnak prioritasa van,ha valaki jon keresztbe,atall a lampa. Mennyivel ertelmesebb...[/quote]

futura 2011.02.23. 13:25:02

Nappal a Soroksári-Helsinki-Grassalkovich egész jó a Haller -től, de éjszaka valóban vagy 90-100-zal mész, vagy lámpától lámpáig araszolsz.Pláne amikor már mennél haza a bánatba.
Hibátlan cikk.

rognork 2011.02.23. 13:28:39

ezért szoktam én százzal végigtolni a soroksárit, akkor a határ út - közraktár egy slukkra lemegy. különben meg 10-szer kell megállni. már ha valami szabályoskodó fasz nem tart fel. a váci majdnem tökéletes, kivéve a teszkót, ahol kb 10 mp késés van, meg utána az árpád út szintén.

Leadfoot 2011.02.23. 13:31:09

Megmondom, inkább melyik lámpákat kéne kikapcsolni éjszakára: a hatos út lámpáit Bonyhádon, Hidason, Mecseknádasdon.

Hurri Kán 2011.02.23. 13:35:10

Sok igazság van a cikkben. A Váci úton is pl. Újpesttől a Nyugatiig be lehet jönni egy lendülettel, olyan 60 körüli tempóval ha nincs forgalom.
Helyenként viszont olyan ökör módon vannak programozva a lámpák, hogy esélyed sincs a folyamatos haladásra, mindegy hogy 40, 70, vagy 100 amennyivel mész/mennél...

jojoka 2011.02.23. 13:37:36

"Ja, és még egy dolog: nem mindennap van ám így. Néha, a bónusz éjszakákon ugyanúgy lehet haladni, mint nappal. "

Na olyankor biztos az van, hogy elromlott a ketyere és nem váltott át éjszakai módba. A hibát jelenteni kell hátha orvosolják és utána minden éjszaka szívatni fog a piros hullám.

janper 2011.02.23. 13:43:19

Multkor hajnalban mentunk Obudarol Ferihegyre, egyetlen piros sem allitott meg minket (Szentendrei ut -> Arpad hid -> Hungaria -> Nepliget -> Ferihegy). Jopofa volt.

Gordini 2011.02.23. 13:45:40

@BeeTm: Egyszer meg én érdeklődtem a Belvárosi hídnál egy kollegától,hogyan jutok el az SzBK-hoz (Temesvári krt). Aszongya,menjek itt végig és a sarkon forduljak föl. Megköszöntem szépen :)

pistike7109 2011.02.23. 13:48:58

Hét végén ugyan ez a helyzet sok helyen. De én már rájöttem az okára: mivel hétvégén kevesebb az autó, a szmog szint megőrzésének egyetlen módja, hogy egy autó többet szennyezzen. Ezt az állandó elindulásra kényszerítéssel érik el.

fda 2011.02.23. 13:53:25

"akik egészen komoly kerülőkre is hajlandóak, csak hogy minél kevesebbszer kelljen megállniuk-elindulniuk"

Ennek utánaszámoltam. Kiindulási adatok:
Benzin: 350/liter
Fogyasztás: 8liter/100km, 1.5 liter/óra, kb ez reális, ha megy a légkondi
Ezek alapján 1 perc állás 8.75 forintba kerül. Ennyi pénzből 312 métert lehetne autózni, ha az autó költsége csak a benzinből adódna. Tehát a valóságban jóval kevesebbet.

Tanulság: dugóban nem jó állni, mert 10perc már jelentős pénz, de 1 perces lámpáért kétszáz métert se érdemes menni...

A taxis más, mert ő abban érdekelt, hogy kacskaringósan menjen:-)

Bazs69 2011.02.23. 14:04:26

Éjszaka a savoya parktól a szerémi-lágymányosi-hungária útvonalon végig lehet menni egészen az árpád hidig megállás, sőt, lassitás nélkül is, csak 2 hely van, ahol nyomni kell neki picit, és annyi.

Ez kb 14km. Annyi a trükk, h a szerémin végig kell gurulni 60al (a megengedettel), utána lágymányosira felérve kb a hid 3/4-éig 100 körül érdemes menni h elérjük a lurdynál lévő lámpát, utána végig 70, és az m3 előtti résztől (omv-meki)a lehet úti kereszteződésig szintén 100 körül kell menni.( a felüljáró alján már el lehet venni a gázt)

Az a 2 hely, ahol a megengedett felett kell hajtani, ott sem gyalogos nincs, sem kereszteződés, ergó még a 100 is "biztonságos", mert nem jöhet ki eléd senki És ez alatt a kb 15km alatt nem kell megállni, végig fixen lehet tartani a tempót.

Ja és ajánlatos végig a középső sávban menni, annak a legkevésbé rossz a minősége.

Szőkebácsi 2011.02.23. 14:04:45

Erről magyarázok sok-sok helyen évek óta!!! Szerintem bármelyik műszaki főiskolás csapat fél év alatt simán írna egy megfelelő algoritmust Budapest lámparendjére. Onnantól kezdve már csak:
1. Közlekedési kultúrát kellene tanulni
2. Megtanulni vezetni sem ártana sok-sok embernek
A Hungárián valóban végig lehet csapatni egy gázzal normál forgalomban, magam is szoktam olykor:)

ps: ez a lámpa szervezés tuti az olaj lobby kezében van...

bürokraták rémálma 2011.02.23. 14:10:59

A cikk valóban jó. Hasonló helyzet van Kecsón is. Ami nappal gyér forgalomban működik azt éjszakára elb@sszák, azzal hogy átállítják a lámpákat.

De leginkább langyosmizse (Lajosmizse + a helyi vérmérséklet a közlekedésben)
lámpáit kéne kikapcsolni. Ott több kereszteződésben van piros minden irányból. Autó sehol, gyalog sehol. Odaérsz a lámpához, épp megállsz 1-2 másodperc és zöldre vált. MI A RETKESF@SZÚ NÉGER QRVA ANYJÁÉRT NINCS ZÖLD a főúton és lesz piroska, ha jön valaki a mellékutcából? Hogy fizetné ki az összes elégetett benzin árát nekem az a köcsög, aki így álította be!

esef 2011.02.23. 14:13:17

anyósoméktól hazáig (MTK-pálya - Óbuda) többször szoktam megállás nélkül végigmenni mint megállással. persze csúcsidőn kívül. csúcsidőben a Váci úti felüljáró alatti lámpa szokott csak megfogni...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.23. 14:14:29

@Gordini: De tényleg úgy jutsz oda,mit nem lehet ezen érteni? ;)

toodark 2011.02.23. 14:15:15

Örülök ennek a cikknek, hátha csökken pirostól pirosig gyorsulgatók aránya. Motorral még egyszerű a lámpánál leparkolt autók között elmenni, autóval viszont nagyon idegesítő, amikor tartanám a fix sebességemet, de a Hungárián mindhárom sávot elállják azok, akok az előző lámpánál még mögöttem voltak.

esef 2011.02.23. 14:15:37

@Bazs69:
a Reitter-felüljárónál biztos jó buli 100 km/h-val menni, főleg akkor ha a túloldalt fotóművészt játszanak a sünök... (nem egyszer láttam már őket művészkedni ott)

Captain01 2011.02.23. 14:16:12

Én ezzel, nem értek egyet hogyha betartom a sebesség korlátozásokat akkor zöld hullámom lesz, pedig így kéne lennie. Én mindig annyival megyek amennyi a megengedett, ha lehet több mint 50-el akkor annyival, és csomószor pont előttem vált pirosra az a rohadt lámpa.

karlmann 2011.02.23. 14:16:23

Debreceniként az írás jelentős részével egyet értek, a lámpák hangolása tényleg gáz és két kilométeren át indexelhetsz, hogy beengedjenek. Pesten az utóbbi években tényleg egyre jobban lehet haladni, ha egy fontos dolgot figyelmen kívül hagyok éppúgy, ahogy a szerző is figyelmen kívül hagyta.

Ez pedig az utak állapota. Mert tényleg jó, hogy az M3-as bevezetőjén 80-al is mehetsz, de az gáz, hogy közben nem győzöd rángatni a kormányt a rengeteg kátyú miatt. Éjjel 100-al? Ha futómű felújításra gyúrsz, akkor feltétlenül! Egyébként csak olyanoknak ajánlott, akik az adott szakaszon fejből tudnak minden kátyút, mint a raliban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.23. 14:16:27

@Szőkebácsi: "ps: ez a lámpa szervezés tuti az olaj lobby kezében van... "

Nem,ez egész pontosan a senkiháziak kezében van ez a szakma (is).

bürokraták rémálma 2011.02.23. 14:17:55

@Szőkebácsi:
1x jelentkeztem közútkezelő kht-hoz valami mérnök állásra. Kb 8 éve.
Voltunk bennt jelentkezők 5-en ebből 2-en voltunk több éves tapasztalattal, a többi pályakezdő. Kérdezgetnek, hogy miket csináltam, és nagyon örülnek, hogy milyen tapasztalatom van, majd ajön a vége a fizu. Mondom 350 br. Megrökönyödik és azt mondja, hogy ez ilyen, olyan közalkalmazotti, itt csak kb 80 nettó van meg. Majdnem ráborítotam az asztalt és közöltem vel, hogy ennél többet kapok ha szakmunkásként elmegyek egy céghez és otthagtyam őket. Kit vettek fel? a pályakezdő környezetvédelmi mérnököt :-) ! Na ezért olyanok az útjaink, amilyenek.
Búcsúzóul azért még megemlítettem az anyjukat az utakkal kapcsolatban!

toodark 2011.02.23. 14:18:30

@Önjáró Talajgyalu: a sebességmérő hibáját is beleszámítottad? Kocsival általában nekem is a sebességhatár fölött kell mennem, de ha levonom azt a 8-10 km/h-t amit az óra csal felfelé (megmértem), akkor kiderül, hogy kb pont a sebességatár környékén kell menni.

esef 2011.02.23. 14:20:30

@karlmann:
Debrecenben 20 éves is szarul voltak szinkronizálva, anyám azóta is Cs.J.-féle szinkronnak nevezi ha meg kell állnia minden második pirosnál... :)

esef 2011.02.23. 14:24:37

@esef:
Hogy miért Cs.J.? Az illetékes kollégát hívták így...

tengelykezű félember 2011.02.23. 14:25:20

@tzzttzzt: Csitt, el ne áruld a titkot! A Hungárián a külső sávban tényleg kb. kétszer olyan gyorsan lehet haladni Buda felé, mint a középsőben vagy a belsőben. Csak közvetlenül a Lágymányosi előtt kell besorolni középre.

Szőkebácsi 2011.02.23. 14:25:22

@karlmann: Hidd el, pesten a rutinosak igenis tudják minden kátyú helyét. Csak gyere be egyszer éjjel, és nézd meg, hogyan kígyózik mindenki a saját sávjában...
bürokraták rémálma : cseszd meg, hány éves vagy Te, hogy hiszel még a mesékben??? :)))

kendit 2011.02.23. 14:27:14

Nem értem hogy Budapesten miért nem lehet megoldani hogy villogó zöld után legyen sárga. Rengeteg sárga, illetve piros áthajtást meg lehetne előzni vele.

toodark 2011.02.23. 14:27:53

@Captain01: nem mindenütt, és nem mindíg működik (ahogy a cikkben is szerepel) Budapesten eleve legalább három program figyelhető meg, de valószínűleg ennél is több van. A késő éjszakai általában fél 11 körül indul, de máshogyan járnak a lámpák a reggeli csúcs környékén, napközben, a délutáni csúcsban, stb.

És vannak pontok, ahol szándékosan fogják meg a forgalmat, ezt többször, több helyen is megírták már. Például az Üllői út, Ferenc körút kereszteződés, vagy a Kőbányai és a Kerepesi kereszteződés (bár itt a sebesség korlátozás is visszaesik 50-re, ha időben lassítasz, és nincs sok balfasz, akkor tovább tudsz menni a zöldhullámmal)

Egyébként szemmel is látható, hogy hol tart a hullám: ha már nincsenek mögötted csak előtted, akkor a hullám végén vagy, és valószínű, hogy pirosat fogsz kapni. (Hehe: intő jel ha már a harmadik sárgán csúszol át). Ilyenkor gyorsíts, hogy előrébb juss kicsit. Ha a hullám elején vagy (mindenkin mögötted), akkor meg előfordulhat, hogy még a piroshoz fogsz odaérni, és ezért kell megállnod. Ilyenkor már előre visszavehetsz kicsit a sebességből.

Figyeld meg, hogyan járnak a lámpák egymáshoz képest, és akkor menni fog.

Szőkebácsi 2011.02.23. 14:27:59

@tengelykezű félember: Ez így van, csak sajna a Stadionoktól a Kőbányai útig totál tré a sáv, csak dzsipeknek ajánlott... bár én is ott megyek a suzimmal :D :p

bürokraták rémálma 2011.02.23. 14:30:22

@Szőkebácsi: Nyugis állás az álmom! :-) A pénz úgyse boldogít, csak amit kapni érte hihihi

bürokraták rémálma 2011.02.23. 14:33:22

@Szőkebácsi:
Cégeskocsival én is a külsőben nyomom. Azon nem én fizetem a lengőkarcserét.
De magyarisztánban van még pár hely ahol a külső a gyorsabb főleg ha az meg szűnik időlegesen. egy másik kedvenc helyemen viszont a belső szünik meg és ott az a gyorsabb! Senki nem mer elmenni a végéig, aki meg mégis azt gond nélkül beengedik.

Önjáró Talajgyalu 2011.02.23. 14:36:39

@toodark: GPS szerint 55-58 és 75-78 az, amivel végigérsz. És mivel hosszú szakaszról van szó, ha (GPS szerint) pont 50 és pont 70-nel mész, akkor már nem érsz végig. Próbáltam. :) Arról nem is beszélve, hogy az említett eltéréseket (felüljárón gyorsítás, Duna plaza előtt lassítás) sehogy sem adja ki a 70-es korlát.

kurpulio-bongo 2011.02.23. 14:38:05

A lámpás kereszteződésekben 70-80-nal azért tessék vigyázni.
Egy baleseti szakértő hívta fel rá a figyelmünket egy képzésen: a kereszteződés feloldja (!) a sebességkorlátozást, esetünkben a magasabb engedélyezett sebességet. Tehát a lakott területen érvényben lévő megengedett 50 az érvényes!
A kereszteződés után éppen ezért megismétlik a sebesség korlátozást.
Sajnos ez sokak számára csak akkor derül ki amikor már késő...

a nagy levin 2011.02.23. 14:43:19

nem olyan bonyolult ez, egy másodéves műszaki egyetemista meg tudná ezt szervezni, csak akarat meg forgalomfelmérés kellene hozzá.

Utána pedig érzékelős lámpák a kereszteződésekbe, ahol éjszaka csak akkor vált pirosra a lámpa, ha keresztben van várakozó autó és természetesen MINDEN ilyen típusú lámpához/kereszteződésbe traffipax. Kulturáltabb helyeken lehetne egy kis digitális jelzés az ajánlott sebességhez a következő útszakaszhoz forgalom függvényében (pl. autópálya ki- és bevezető szakaszok), illetve visszaszámláló a piros/zöld mellett, természetesen megint csak kamerával kombinálva... ez elég jól bevált bizonyos civilizált országokban

ugyanígy a villamosokat, esetleg buszokat mindig elengedné a forgalmas helyeken (körút), ahol lehet

chapy 2011.02.23. 14:43:40

A lámpák áthangolása mellett szerintem sokat segítene, ha a kereszteződésekben kiegészítő lámpák lennének a jobbra kanyarodáshoz.

ikke i drift 2011.02.23. 14:49:09

szivembol szol a cikkiro. A bajcsy-vaci ut vonalon este 9-kor indul a zoldhullam szetk*rasa, addig a podmaniczky zoldjevel indulva eljuthatsz az arpad-hidon tulra, de a valtas utan megfog az alkotmanynal es a ferdinand-hidnal is (kesobb nem tudom mar, mert inkabb elmegyek egy ideje a lehel uton.

V úr 2011.02.23. 14:50:35

azt már látom nem egyszerű :)
se így sem úgy

GiXXXer 2011.02.23. 14:59:28

Mondok jobbat:
Kecskemét, Erzsébet krt - Mezei utca kereszteződés. A körút 2x2 sáv, balra kanyarodni tilos (!!!), és a két iránynak külön vált! Évek óta...
Arról nem is beszélve, hogy a kiskörúton az egymástól 300 majd 100 méterre lévő lámpák egyszerre váltanak! Ha kicsit lassabb a forgalom, akkor MINDIG pirosra érsz oda!

Pest százszor jobb, mint nyomoronc Kecskemét!

Fviktor76 2011.02.23. 15:03:17

Éjszaka a Prielle Kornéliától a Raktár utcáig végig lehet menni a Hungárián, (itt pont volna, csak sajnos folytatódik) de nem ám végig 70-el. Nagyjából az Egressyig 67-73 közötti tempó a jó, onnan a Thökölyig 55-60 között kell menni, majd 70-ig felgyorsítva átmész az Ajtósin, majd tovább gyorsítasz, hogy elérd a Lehel u-i lámpát, majd vissza 70-ig tovább. A Raktár u után kifelé semmi jóra ne számíts, még akkor se, ha tudod, hogy napközben milyen jó a lámpahangolás.

Máshol abszolút sz@r a helyzet éjszaka. A soroksári mellett az Üllői út katasztrófa, meg a Váci út kifelé, de az nappal is.

2011.02.23. 15:06:33

@f0CuS: Hüvi, Kossuth utcai kereszteződés, este 11-kor is megy a lámpa, pedig 1-2 percenként ha kijön valaki a kereszt utcából. Na ez a hely, ahol ilyen későn bizony átmegyek a piroson kellő körültekintés után. A francnak kell pöfögtetni az autókat, mikor a madár se jár arra. Hülye barmok, akik beállítják.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.02.23. 15:06:37

Ha nincs reggeli avagy délutáni csúcs, Váci utat egy megállással (kb. Újpest-Városkapu) meg lehet csinálni kifelé.

tocibacsi 2011.02.23. 15:25:25

én rendszeresen járok késő este / éjjel délbudáról, a fehérvári - tétényi - bártfai - sárbogárdi blokkból budakeszire haza. az alapból felmerülő karolina - alkotás - moszkvatér útvonalon néma csönd és hullaszag honol, mégsem lehet hazajutni. MINDEN létező KRESZ szabályt betartva, a fékkpedál érintése nélkül (!!! szószerint) bő 15 perc alatt hazaérek az M1-en, a közel 100%-os kerülő, és jó esetben is max. 100 kmh megengetedett sebesség mellett. Időben a városon át sem sokkal több, de az idő 90%-át a töküres utakon ácsorogva töltöm... felfoghataltan, hogy mi a halál faszáért nem kapcsolják villogóra a lámpákat... Inkább választom a kénylemes autózást, hiszen azt legalább szeretem...

tocibacsi 2011.02.23. 15:29:17

@LeviT: csúnya dolog, de sajnos kurvára egyetértek. ez az útépítés után szökőévvel még kintfelejtett 30as tábla esete... demoralizál, eredőben több a kár, mint a haszon...
egyébként a 100-as út budakeszi felé menő csomópontjában egy ideje szeritem robotlámpák dolgoznak, kiváló megoldás, bár talán egy körforgalom, de legalább egy sárgavillogó mégjobb lenne. Ott régen hajnal 3kor simán állt az ember 2 percet úgy, hogy se az előtte, se az utána levő 5 km-en senkivel nem találkozott...

tocibacsi 2011.02.23. 15:33:52

@karlmann: hiába szarok az utak, azért marad épp elég JÓ útszakasz, ahol lehet tépni ezerrel... másfelől viszont én minden áldott nap ugyanarra megyek melóba, csukott szemmel is kikerülök minden kátyút... pl. pontosan tudom, mikor merre kell tekerni a kormányt ahhoz, hogy a kiscelli tetején a 2., azaz a balos kanyarban lévő 3 kátyúból egyikbe se menjek bele...

tocibacsi 2011.02.23. 15:37:59

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: lehet nem érted, de akkor Te vagy az a lüke, aki mellett többsávos úton állandóan elmennek 70-el minden egyes lámpánál azok, akiket az előző szakaszon 130al megelőztél... a baj az, hogy 1 sávot biztosan elfoglalsz az úton...

Amúgy azért a zöldhullámról annyit, hogy kiscelliről a bécsin kifele kanyarodva: föld uccánál megfog a lámpa, oké, hiszen máshonna jössz... következő lámpáig 40, hogy ne kelljen megállni, aztán 50, onnan meg 60. Mindehez tudni kell, hogy végig 50-es, 60as tábla van...

bürokraták rémálma 2011.02.23. 15:41:45

@GiXXXer: Igen a Mezei utca felöl meg lehetne csinálni a telizöldet mindkét irányból + jobbra kiegészítő lámpákkal.
A kiskörút pedig tényleg el van baxva. Főleg a malom környékén.
Ha valaki tudja az elérhetőségét annak a f@sz-nak, aki Kecsón a lámpákat programozza, az kérem adja tovább nekem.
Ugyanígy szar a Bethlen krt- Kurucz krt sáv is, bár ott más a program délelőtt és délután, de a lényeg, hogy vagy az egyik irány szív, vagy mind a kettő.
A Budai kapunál a városból Pest felé zöldet kapsz, akkor az 50!!! méterrel arréb lévő gyalogoslámpa pirosra vált! Persze a legtöbbször a gyalog már addigra átment a piroson, így az autósok megvárják a nagy semmit. Viszont így legalább nem lehet elérni a következő kereszteződésnél lévő zöldet. Igaz nekem van egy trükköm ennek a kivédésére, de azt azért nem lehetne tömegesen művelni, akkor sem ha elméletileg nem szabálytalan.

tocibacsi 2011.02.23. 15:42:00

@Fviktor76: az üllőin ritkán járok, de mindíg szopás volt, mindkét irányba. a körülménykehez viszonyítva leggázabb eddig a "késő este befelé" volt... párszor kivételesen jöttem befele bringával korareggel, szopás volt azzal is, szóval a 40 se jó tempó...

Szelid sunmalac 2011.02.23. 15:42:09

@tlantos: Hoho! Nem hajtok at piroson es nem szoktam oda-vissza elozgetni sem!

@tocibacsi: Erre reggel a kiskoruton csucsforgalomban vajmi keves eselyt latok...

tocibacsi 2011.02.23. 15:44:48

@Jozef: még ha míves lenne...

tocibacsi 2011.02.23. 15:47:36

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: én inkább fentebb említett bécsi útra vagy mondjuk a délbudai elkerülőn a kőérberki kereszteződésében szobrozó idiótákra gondolok... kiskörúton nem sűrün van 70-es tábla... meg az egybefüggő autómassza is más téma... de az eset ettőlmég tipikus...

bürokraták rémálma 2011.02.23. 15:50:42

Kb 15 éve volt hogy hajnalban jöttem haza szlovákiából. Gyakorlatilag az öszes lámpa sárgán villogott, és 70-80 körüli tempóval végig lehetett jönni a városon. Tartott kb 25 percet. Sünök sem voltak csak Inárcsnál, mert akkor még ott volt a vége az M5-nek. Ők persze ott mértek a lézerrel, ahol előttem senki mögöttem meg egy db osztrák S merci volt az egész pályán. Le is kapták mert szerintem veszélyeztette a gyorshajtásával az éjszakai lepkéket.

karlmann 2011.02.23. 15:59:50

@Szőkebácsi:

Biztos van olyan akinek ez is megy, csak azért Pesten kicsit mások a méretek. De egy éjszakai 100-al kígyózást szívesen megnéznék...

záporjózsi 2011.02.23. 16:01:43

"Mi az előnye a sebességhatárok betartásának? Például erre hangolják a lámpákat. Persze mindenhol van pár ökör – jellemzően turbódízel autóban, céges üzemanyagkártyával –, aki ezt nem vette észre, és minden nap ugyanazt csinálja munkába menet: nyélgázon tör előre a piros lámpához, ahol leparkol. Az ilyen marhákon akad fenn aztán a zöldhulám. Amúgy tök jól lehet haladni, ha kevés ilyet fogsz ki."
Leborulok a szerző nagysága előtt. Ilyet ki mer manapság mondani? :D

@Fviktor76: "de nem ám végig 70-el."
Sajnos ellenkező irány is van, valamit valamiért.
"Nagyjából az Egressyig 67-73 közötti tempó a jó"
Ez kizárt, mert van benne két 50 km/h-s sebességkorlátozás, amire viszont hangolva van a lámpa.

"onnan a Thökölyig 55-60 között kell menni"
A Thököly előtt már 50-es tábla van, de a kereszteződés után ismét 70.

"majd tovább gyorsítasz, hogy elérd a Lehel u-i lámpát"
Mivel itt mindenképpen keresztbe fekszik a lámpa (sajnos!), érdemes már a felüljárón felfelé az utolsó pár méteren levenni a gázt.

"majd vissza 70-ig tovább"
Teve utcától 50, aztán a csp után 70, a Népfürdőnél 50, a hídon 70, aztán 60, majd valóban megfog egy lámpa a Szentendrein, amely viszont kis szerencsével az ottani hullámba betesz. Utána csak a 62-vel szöttyögőket kell valamilyen telepatikus úton a külsőbe zavarni, hogy pont 70-nel (egyes kereszteződések 50-esek vagy
.-asak) végigmehess a városhatárig.

@A Zéé: Az legalább nappal jól van beállítva.

@Önjáró Talajgyalu: Szoktam járni a Vácin is, ha rendesen megy az ember (egy helyen lámpa elkap, utána megy a hullámmal, akkor a városhatárig max. 1x kell megállni.

@isti77: Nekem valahogy sikerül kiátlagolni a 70-et meg a 30-at. 50-nel egész hosszan lehet menni a Nagy Lajoson is.

@bürokraták rémálma: Ha full piros és megállásra vált, akkor az hurkos lámpa és azt akarja elérni, hogy elegendően lassan menj az ottani helyi érdekekhez mérten.

Grifter 2011.02.23. 16:08:02

Éjszaka az M1-M7 behajtóról 3 pirossal át lehet menni az Őrsön túlra. Imádom ^^

Viszont azokat, akik a belső sávban sem mennek annyival, amennyivel lehet és ezzel szopatnak be mindenkit, belekényszerítve az egész várost felesleges pirosakba ... őket nem kedvelem.

HARholio 2011.02.23. 16:10:03

Hol kell aláírni az "értelmes zöldhullámot a Soroksárira (Helsinkire)" kérdőívet?
A legidegtépőbb szakasz a kertészet-benzinkút-festékgyár bermuda háromszög.
1 kilométeren belül 5 lámpa, valamint 50-es és 70-es táblák felváltva.

kéne egy nick 2011.02.23. 16:20:39

A Keletinek az Aréna Plaza felőli végén a gyalogátkelő lámpája éjjel.
A Hungáriától odáig a 60-at betartva (ennyi a megengedett) kiváló zöld hullám, de az az egy mindig megfogja a forgalmat. Éjjel, amikor egyetlen gyalogos sincs még a környéken sem. Hogy ez miért nem lehet sárga villogó...?

Egyébként sokat járok arra, és volt már, hogy az Astoriánál nem működött a kereszteződés lámpája, volt, hogy a Kerepesi-Hungária kereszteződésében nem működött...
Olyan még soha nem volt, hogy ez a gyalogátkelő-lámpa ne működött volna az elmúlt kb. 7 évben.

(Érdekes, mert nappal ez is a zöld hullám része.)

záporjózsi 2011.02.23. 16:20:57

@HARholio: Rendben, van olyan megfejtés is, hogy végig 50. Ahol 50 van, oda kell is annyi, mert nem szabad engedélyezni az adott pl. gyorsítási, becsatlakozási hosszra mást. A Soroksári - Helsinkin tényleg figyelni kell kifelé, de kb. 1 hét megtanulni.

@Grifter: Aszongya... Avar utca (ezt esetleg meg lehet úszni), Szép utca (ezt nem valószínű, de még talán), Blaha (ezt esélytelen), mostanság a Fiumei út (kis mázlival megúszható), Hungária krt. (nehezen megúszható). A 3 reális lehet, különösen, ha 1-2 sárgában van.

záporjózsi 2011.02.23. 16:23:43

@kéne egy nick: Hát... nappal is fog rendesen,, de annyit kell csak csinálni, hogy éjjel a százlábútól befelé gurulsz. Épp eléred, hogy váltson kb. 35-tel. Onnan laza 50 (a 60 ellenére, ezért szigorú külső sáv), akkor jól vált a Keleti, aztán kigurul 40-re, a metróépítők mellett úgyis annyi, onnan a következő keresztbefekvő lámpa a Kazinczy utcai.

Vortex 2011.02.23. 16:33:06

"Csitt, el ne áruld a titkot! A Hungárián a külső sávban tényleg kb. kétszer olyan gyorsan lehet haladni Buda felé, mint a középsőben vagy a belsőben. Csak közvetlenül a Lágymányosi előtt kell besorolni középre."

Valószínűleg nem izgat az autód futóműve, mert a szélső sáv egy merő kátyú-aknafedél-nyomvályú hibrid... Én akkor sem megyek ott, ha töküres, gondolom azért üres, mert más is így gondolja :)

A kátyúkat-aknafedeleket pedig már én is nyomom fejből az ismert útvonalakon, úgyhogy csak a kikerülhetetlen szar szakaszokon lassítanak le.

Fviktor76 2011.02.23. 16:34:55

@záporjózsi: Abban igazad van, hogy elfeledkeztem az aluljáróról és a BS előtti szakaszról.
A Thökölyig már az Egressytől csökkentett tempóval kell menned.
Az Ajtósitól ha 70-el mész, tuti pirosat kapsz a Lehelnél. Kicsit gyorsabban kell menned, és valóban a felüljárón elvenni a gázt, és szabályozni a sebességet, de akkor megy.
Ha az Árpád-hídnál visszaveszed 50-re, szabályosan, a Váci út megfog, 60-al esélyes a lámpa.
A Szentendrei út napközben jó, késő este már pocsék. Minek működik az Auchan-lámpa este 10 után??? Az fogja meg az embert, utána rögtön a Záhony u., Majd éjszaka a Csillaghegyi-elágazás lámpája is általában blokkol...

HARholio 2011.02.23. 16:40:39

@záporjózsi: ha kell az 50, hát kell az 50, én azt nem vitatom.
De hogy előtte 10-20 méterrel inkább zavaró a 70-es tábla, mint hasznos, az biztos. Cserébe senki még csak a gázt se veszi el.
Ugyanez van az M5 bevezetőn is.
Kereszteződés után 70-es tábla, majd közvetlenül utána 50, mögötte rendőrautó traffival.

bürokraták rémálma 2011.02.23. 16:50:05

@záporjózsi:
Az nem érdek hogy valamivel feleslegesen meg kelljen állni! Az f@szság. Ha 50-el lehet menni, akkor kamrezázzák be és mindenki haladhat 50-el.
Így van pár hely ahol meg kell állni, de előtte, utána megint átlépik a sebességhatárt.

Grifter 2011.02.23. 16:51:45

@záporjózsi: Az Avarhoz egy lassú felüljárózás a kulcs, felesleges nyomni, úgyis bekapod. (Senkit nem tartasz fel, ha netán van is mögötted valaki, csak megkíméled attól, hogy ő is állhasson veled a pirosban.)
A Verespálné/Astoria dupla tuti megfog, utána viszont emlékeim szerint már semmi.

Most nem mennék bele az összes részletbe, de nem szerencse kérdése, csak megszokás/megtanulás, hogy hol mennyire megy az ember.
(pl. Keletitől 35 körül, úgy adja az Agip-nál a zöldet, onnantól folyamatos 60+ a zöldhullám egészen a Stadionig, ott szépen motorfékkel rágurul az ember, amíg szemből fordulnak keresztbe, 30-al átpattog a síneken, onnan viszont végig határon 60, majd 70+ kifelé (amúgy a pillangónál megfog a lámpa), Őrs előtt megint rágurulás, 40 körül abszolválható az átkelés, majd végig a Kerepesin. Szintén rágurulással 50%-os eséllyel adja még a balos zöldet is be a lakótelepre ^^
(Nem mindig, máig nem értem miért, olyankor a vasúti átjáró már nem befolyásolja, mégsem következetes.)

Ez sac/kb. ugyan így nappal is működne, csak jó eséllyel megakadályoznak benne a sztárjátékosok. (Azok is, akik lassan mennek, meg azok is, akik túl gyorsan és ezért meg kell állniuk ^^)

;)

Secnir 2011.02.23. 16:53:57

a Soroksári út teljesen jó példa. és valóü igaz, nappal járható, éjjel sem.

tygger 2011.02.23. 17:11:21

a soroksári-helsinki-grassalkovich tengely kiszámíthatatlan, de szerintem mindig, napszaktól függetlenül. és azt is sejtem, miért: ott megy ugye mellette a hév, a vonatos lámpaváltások meg összhangban vannak a közlekedési lámpákkal. mármint azokkal, amikkel egy kereszteződésben vannak, egy ilyen itt, egy olyan ott és máris megtöri a ritmust. mentem már úgy haza harasztiba, hogy egy lámpánál sem kellett megállni, de úgy is, hogy minden másodiknál. KISZÁMÍTHATATLAN fos.

m_balage 2011.02.23. 17:19:22

Egyszer kilazult a Corsa váltójában valami, és csak a 3ast és a 4est tudtam kapcsolni. Na akkor örültem nagyon, hogy Óbudáról Kőbányáig késő este egyetlen piros nélkül végigtoltam 4esben, és nem kellett kínozni a kuplungot 3asból csúsztatással.

killermoney 2011.02.23. 17:24:19

Váci úton egészen a városhatártól a deák térig be lehet menni zöldhullámmal, motorral gyakorlatilag bármikor kocsival meg ha kicsi a forgalom, és ehhez kb 15km/h val kell gyorsabban menni mint amennyivel lehet illetve egy két helyen lassabban kell. Viszont éjjel konstans 100-ra vannak állítva a lámpák a Vácin ez igaz

Sőt egyszer sikerült -bár ehhez már egy helyen komolyabb gyorshajtást kell véghezvinni- egészen a Deák Téren át a kiskörúton a Szent Gellért Térig nem megállnom de ott elértem a célom :)

Izo 2011.02.23. 17:41:39

Én is szoktam háborogni ezen a jelenségen.Örülök, hogy nem vagyok egyedül.

G1 2011.02.23. 17:45:27

Azt árulja már el valaki, hogy a Soroksárin kifelé miért van ott az a szar busz sáv??? Csak a forgalmat lassítja, a buszok gyakorlatilag nem profitálnak belőle érdemben, mert ott nem szokott bedugulni. Persza a Határ úttól lefelé, ahol viszont a Gubacsi híd miatt néha bedugul, ott már nincs busz sáv... Miért nem szüntetik meg a Vágóhíd és a Határút között????

GRX 2011.02.23. 17:46:37

Jaj, Tibi, miért nem értitek meg a lényeget? Az egészet azért csinálták, hogy végre kedvezzenek az autósportolni vágyó streetracereknek! Ha végig zöldhullám lenne, hogy tudnák nyomni a meneteket egyik pirostól a másikig? Végre valaki a fiatalok kedvére tesz valamit, Ti meg itt hőbörögtök :-)))))

redriot77 2011.02.23. 17:47:42

@isti77: miért mégy végig a Nagy Lajos királyon? Vezér út vagy Róna utca nem jöhet szóba mint alternatíva?

Én mindig kikerülöm: egyszerre basz fel a lámpák idióta hangolása és az "útburkolat" ami még egy T34 futóművét is kicsinálná.
1km nagylajos jobban amortizálja a kocsit mint 1000km normál használat.

poronyt 2011.02.23. 17:47:52

én nemrég 140-nel nem értem a soroksárin a zöldhullámot, mivel mindennap arra járok tanusíthatom, hogy IDIÓTA BAROM ÁLLAT volt az aki ezt megcsinálta, de elárulom napközben is sok esetben hasonló a helyzet.
MEGFOGADTAM: ha egyszer személyesen találkozok egy ilyen közlekedésszervezővel vagy mittom én hogy hívjákkal, kérdezés nélkül akkorát bemosok neki, hogy a fogorvos csak dörzsölni fogj a kezét a fazonon az tuti...

Megérne egy cikket a belvárosi utcák logikus egyirányúsítása is. pl. blaha-üllői-kálvin háromszög, ahol A és B pont között ami akár 50 méter is lehet, 20 percet és 5 km-t kell kerülni a sok faszkalap miatt...
itt is ez van, mint az országban sokmindenhol... a senkiházi semmihez nem értők ülnek a jól fizető vagy stratégiailag fontos helyekn...

Eliot Vance 2011.02.23. 17:47:53

A Bécsi út a fenti szempontok szerint jól el van szúrva. Ha a megengedettel (60) jön az autós a Nagyszombat felől, akkor átér a Vörösvári úti kereszteződésig zöldhullámmal. Aztán vagy megy tovább 60-nal, és háromszor fogja meg a hat lámpa ellenütemben váltva az egysávosig, vagy gyorsít 80ra, majd két lámpa után 90-re, és akkor (akár az utolsó kettő előtt visszalassítva) nem kellett megállni. Persze este 5-7-ig nem így van, mert akkor nagy a forgalom, de 8 után e miatt már csak két rossz közül lehet választani. Sajnos.
Ellenpélda: Az Egérút a XIker-ben az M7 felől pont jó lenne a megengedettel (asszem 70) zöldhullámban. Viszont jópár autós 90-nel megy, és az összes lámpánál torpan. Ha első vagy az első lámpánál, akkor vagy mész 90-nel, és erőset lassítasz minden lámpánál, vagy 70-nel, akkor viszont 4-5 autó eléd keveredik, és azok miatt kell a lámpa előtt lassítani / megállni.
Szóval szerintem jó zöldhullám, és fix traffik kellenek. Ha minden versenyző egy hónapon belül kap két-három büntetőt, akkor beállhat egy nyugodtabb forgalom ezeken az utakon. Szerintem.

donphobos 2011.02.23. 17:51:07

Szerintem teljesen el kellene hagyni a lámpákat. Winkler is megmondta hogy nem kell ellenőrzés a B125 miatt, mert úgyis elcsalják. A lámpa is csak összezavarja az embert, közlekedési lámpa nélkül az újévi gázoló sem gázolt volna. Vagy nem ott és akkor nincs poszt. Mindegy, szerintem értitek hogy mit akarok mondani. Ha nem akkor meg fussatok neki még egyszer :-)

redriot77 2011.02.23. 17:55:53

@donphobos: istenem. Ja, valahol Svédországban vagy Angliában volt egy kisérlet ahol leszerelték egy városban a lámpákat és csökkent a balesetek száma mert mindenki óvatosabban kezdett vezetni.

Miből gondolod hogy itt is működne? Szerintem inkább vmi ehhez hasonló alakulna kis:
www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM

Atika!!! 2011.02.23. 17:55:57

A legjobb eredményem eddig: M1/M7-BAH-Erzsébet híd-Pesti alsó-Népfürdő utca-Váci út-M0-M2: 1, azaz 1db piros lámpával. Igaz, éjjel fél 2-kor.

frankó néró 2011.02.23. 18:13:09

Na végre egy cikk erről!! Köszi köszi és ezer köszi!! REmélem olvassák ezt a lámpahangoló szagemberek! Nekem is elegem van ,hogy nem lehet normálisan haladni éccaka ez egy őrület! A másik témát amit nagyon várok már az az, hogy mostanában feltűnt az utakon az "alignyomomagázpedáltmertígyspórolok" sofőrnemzedék akik akadályozzák a forgalmat és országúton is 60-nal!!!! közlekednek városban meg jó ha 40-el! Kész őrület de itt vannak és azt hiszik így spórolnak gigamega litereket!

ikke i drift 2011.02.23. 18:17:46

Ha már Debrecen szóba került: na az egy halál. Évente 8-10 alkalommal átmegyek Debrecenben Bpest felől Nyírábrány felé, mindig nagyon későn (éjfél +/- 1 óra), egy ideje már a déli bejáraton át, mert bár kerülő, de kevesebb a lámpa, na szóval legutóbb - szintén itt menve - az ottani nagykörúton kivétel nélkül az összes lámpa megfogott kb. 200-300 méterenként az elégazásig, és ráadásul itt minden iránynak saját zöldje van, szóval kb. 8 perc volt az az 1 kilométer, és összesen egyetlen darab autó keresztezte az utamat. Természetesen a vasúti felüljáró után is ment a mindigmegymindigpirosatmutat lámpa, a várostáblától a várostábláit éjjel fél kettőkor toltam vagy 15 km/órás átlagot, szóval ehhez képest még az este 9 utáni Váci út is a szívem csücske :)
De egy időben sokat jártam Fehérvárra, na az is igazi horror.

(egyébként _mintha_ a nappali Debrecenben nem lenne ennyire szörnyű a helyzet)

Krisi 2011.02.23. 18:19:09

Tibi, a lelkemből szóltál. pont ma reggel nyomtam egy Etele tér - Ferihegy - M1 távot, át a városon, gondoltam én naiv hogy úgyis lehet majd haladni. ésbazmeg ami volt lámpa pont akkor váltott zöldre amikor odaértem. egyedül a gyrosforgalmin lehetett haladni, ahol különbensem gyász. de amikor negyedszerre van, hogy 70-es táblánál 70-nel megyek és pont úgy vált pirosra hogy ne érjek át, na az már kabbefaszom kategória. ha nem szólt volna kedvenc zeném a hangfalból akkor szerintem betikkelek :)
a végefelé az Andor úton már direkt 90-nel küldtem (bíróság előtt bármikor letagadom) és még pont "futárzöldön" (sötét sárgán) jöttem át.
mindezt hajnalban, négykor indultam Etele tértől és ötre már M1-en voltam Győr felé, találkoztam összesen kb tökkevés másik autóval.
már pont gondoltam hogy írni kéne erről egy cikket erre tessék, ezám a telepátia vagy miatököm :)

(a másik meg a múltkori cikkhez: hazafelé az M1-M7 közös szakaszon Butapest felé jövet jöttek a nagyonfontos Audis villogós bácsik. értem én hogy kurvára sietnek, de miért kell nekik a 3 sávból kettő? nem férnek el egy sávban? vagy inkább kussoljak, hiszen ők ezt értünk, a népért teszik?)

özsen 2011.02.23. 18:19:10

Persze mindenhol van pár ökör – jellemzően turbódízel autóban, céges üzemanyagkártyával

savanyú a szőlő?

Krisi 2011.02.23. 18:26:04

dehogy necsak rinyáljak mint a ... szóval olyat is csináltam már hogy Esztergomból (kocsival) Lehányfalun és Szentendrén át Békásmegyeren keresztül először a Kolosy téren kaptam pirosat, addid megállás nélkül tudtam jönni, ráadásul elég komoly forgalomban. szóval tényleg az van, hogy nappal lehet haladni, éjjel viszont piroshullám.

de továbbra is én vagyok a hülye amiért autózok :)

Bambano 2011.02.23. 18:31:03

Ha két dolgot nem nézek, akkor egész jó kis cikk ez...
Az első, hogy olyan ordas nagyképűség és suttyó fővárosi vidékutálat süt belőle, hogy csodálom, hogy nem néztél még szembe egy szívlapáttal egészen közelről. Olvasd el mégegyszer, kb. arról szól, hogy rajtad kívül mindenki senki.
A másik, hogy nagyjából minden gondolata tévedés. Miért nem kérdezel meg forgalomszervezőket?
De egyébként tényleg jó cikk...

(Hogy értsd, hogy mire céloztam, ilyeneket mondasz:
- vidéken nem élnek emberek, ott nyugodtan legázolhatod a buszmegállókat
- aki piszlicsáré mellékutcákból akar elédkanyarodni, az takarodjon a francba,
stb.)

Pályaelhagyó autóversenyző 2011.02.23. 18:36:54

nincs a vacin semmifele 100as hullam, egyszeruen annyi tortenik, hogy ejjel nincs feltorlodott kocsisor a lampak nagy reszenel, ezert ha a zoldhullamot mar az elso lampanal keson kezded, akkor ezt a "hatranyt" kabe 10 lampa alatt dolgozod le, mivel az elotted levo lampak a nem letezo torlodas miatt egesz hamar zoldre valtanak.

ha a duna plazatol beljebb kifogsz egy pirosat, akkor a gyorsulasi versenyed 100-ra szinte mindenhol a kovetkezo lampaig fog tartani.

az allati nagy nyereseg a 100-al valo szaguldasnal (az esetleges csekk melle), hogy az elso lampan meg epp atero poziciobol elobb-utobb elerunk addig, akinak meg pont meg kell allnia.

sokkal kevesebb ideig lenne suru forgalom pesten, ha az emberek megtanulnanak 2 dolgot:

1, idoben elindulni, amikor zold van
2, idoben lassitani (foleg motorfekkel), amikor meg piros. (es atgurulni a friss zoldon)

foolproof 2011.02.23. 18:37:58

PT öntudatra ébredt! Ez jóóó! De Bp. suxx, és ez biza nem nagyon fog változni a közeljövőben. Countryside rules!

=Daniken= 2011.02.23. 18:39:47

Békáson laktam.este 10 után csak akkor tudtam megállás nélkül hazaérni(sehol senki az utakon) hogyha elindultam at Árpád-hídról, végig 70..DE a Kaszásdűlő megállótól(felüljáró tetejétől) nyomni kellett 140-ig és akkor pont a Mozaik utcai lámpánál odaértél a Zöldről sárgára, aztán vissza 70 és szabályosan hazáig. és ezt a kurva lámpát évekig így használták....aztán jött az Auchan és beraktak még egyet a felüljáró után. És dupla akasztás volt.ha itt átjutottál a másik megfogott.de végül győzött az értelem és mostanra összehangolták...

keptelenseg 2011.02.23. 18:40:03

Üllői út -> Kálvin tér = 3 piros 4-500 méteren belül.

keptelenseg 2011.02.23. 18:42:54

Üllői úton körúttól indulva Kálvin térig = 3 piros 4-500 méteren belül.

A lámpák este, hétvégén 80%-ban forgalomakadályozásra, környezetszennyezésre, autósok idegelésére jók.

Villogjanak sárgán. Pont

Myacis 2011.02.23. 18:48:27

Bécsben a Gürtel-en éjjelre szándékosan piros hullámot alakítottak ki, hogy csökkentsék a száguldozást és a diszkóbaleseteket. Üdv.

Myacis 2011.02.23. 18:49:39

Annyi, hogy itt a piroson nem nagyon mennek át, max. bevándorlók, törökök, stb...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.02.23. 18:54:51

éjszakára kikapcsolják az összehangolt forgirányítást, a lámpák egyedi üzemmódban működnek, előre progizott váltási ütemben. aztán hajnalban jön a jel és megint összehangolódnak. addig minden kereszteződés egy önálló univerzum.

bze 2011.02.23. 19:13:17

A Hungarian zoldhullam elereshez a legjobb szerintem a villamos lampakat figyelni, nehany masodpercel elobb valt..

Mr. Jerkow 2011.02.23. 19:20:56

Egy ideje alkalmanként beesik egy-egy pesti éjszakai vezetés. Én még ennyi nyikhaj gyökér sutyerák boyracert nem láttam. Mindenki áll a gázon, eddig azt hittem, így eresztik ki a fővárosiak a nap közbeni dugók okozta stresszt. De lehet, hogy a lámpák hangolása miatt van, nem tudom. Mindenesetre a gyorsulgatásokból elegem van, még ha én nyerek többnyire, akkor is.

vaki78 2011.02.23. 19:33:51

A soroksári és környéke elvileg este 9-től vált programot. Ha nem végzek időben a cégnél mindig beszopom. A vége a leggázzabb, a Gubacsi alatt ahol Erzsébetre kanyarodsz fel napközben minden ciklusban zöld a balra kanyarodónak; esti programban viszont csak minden 2. ciklusban.
Ami a röhej, hogy ezalatt a Gubacsi alatti lámpa piros, tehát a soroksárin befelé jövők semmiképpen nem tudnak továbbmenni, csak a gyalogoknak van zöld. Aki ezt kitalálta...
G1-nek: azért a buszság, mert a Hév miatt nem lehetett buszöblöt csinálni, így a megálló busz fogná az egész széső sávot, így inkább buszsávot csináltak belőle. A Gubacsi előtti megállónál meg már van öböl.

donphobos 2011.02.23. 19:47:43

Elolvastam. Nekem az a tapasztalatom hogy éjszaka állati jól lehet vezetni, a kulcs az hogy szépen motorfékkel optimalizálva oda lehet gurulni a lámpákhoz a zöldre (többnyire). 2003-2007 között igen sokat vezettem hajnalban és éjjel Budapesten és környékén. A kulcs az hogy nem atom agresszívan kell menni, hanem használni az agyat, lassítani finoman hogy aztán ne kelljen megállni. Többnyire működik.

A fogyasztás így rekordpici lesz, hiába városi közlekedés, mert nincsenek komoly tranziensek. Lendület van és halad minden.

Ha pedig meg kell állni a pirosnál akkor az meg ne legyen már tragédia. Referenciának ott van a tömegközlekedés. Annál azért csak gyorsabb autóval, még a "sok" pirosat is beleveszi az ember, nem?

Félig üres és félig teli pohár esete talán releváns.

Üdv!

donphobos 2011.02.23. 19:50:04

Még egy gondolat. Van egy pár európai város ahol a lámpa éjjel zöld, de ha túl gyorsan jön valaki akkor bepirosodik. Egyébként meg aki előbb ér oda az kap zöldet elvileg. Ilyet nem lehetne Budapesten? How hard can it be?

=Daniken= 2011.02.23. 20:14:58

@Myacis: Bécsben az a csodálatos, hogy úgy lehet "zúzni" 50-55-el, hogy mindenki betartja és olyanok vagytok mint egy vadászgép naszád...mégis mindenki indul, megáll, halad. ott el lehet indulni azonnal zöldre és sárga-pirosra megállni mint a parancsolat.működik.

2011.02.23. 20:38:28

Elárulom a posztolónak hogy "vidéken" is létezik zöldhullám. :)
Pécsen lazán elmegyek a Budai Vámtól Uránvárosig úgy, hogy ne kelljen megállnom (max. 1-2-szer, ha a beleszarnak a ventilátorba :)

Zsola777 2011.02.23. 20:44:43

Várom azt a híreket, hogy a forgalomszervezők összekapcsolják az adatbázisukat a BKV buszainak forgalmi adataival - így pl. éjszaka lehetne ütemes haladás, ha meg jön a busz, az kaphatna pont zöldhullámot. Nincs sok éjszakai busz!

2011.02.23. 20:58:57

@Zsola777: Marhaság, nem adatbázis kell, meg menetrend.
Normálisan szervezett városokban úgy van, hogy a buszokon lévő nyomkövetőkkel van "összekötve" a rendszer, így ha arra megy a busz, akkor zöld lesz a lámpa. Ugyanígy mentőkkel, tűzoltókkal.

Perillustris 2011.02.23. 22:04:20

"Láttam már olyat, hogy valaki megállt a szemmel láthatóan értelmetlenül piros lámpánál. Aztán megunta, és átment. Nem tévedésből, szándékosan. És nem egyszer látni ilyet."

Tetü biciklisek! Beülnek a kocsijukba és szégyent hoznak az autós társadalomra. A gyorshajtás csak hab a tortán.

Johann Landa 2011.02.23. 22:10:54

Remélem, ezt a blogot olvassák fehérvári illetékesek is. Egyetlenegy úton sincs "zöld hullám", se nappal, se éjszaka. Még a Csúcsforgalom nevű műsor is foglalkozott ezzel, akkor a közlekedésért felelős aparatcsik azt mondta, gyorsan hajtok. Egyébként még mindig a helyén van; pedig állítólag forradalom történt...

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.02.23. 22:13:05

Van ebben a villogó sárgában egy furaság...

Üllői úton éjjel villogó sárgára állítják, erről azt gondoltam sokáig, hogy nagyon klafa. DE! Egyszer próbáljon meg bárki ott gyalogosként átmenni _zebrán_ a túloldalra. Elvileg elsőbbsége van a gyalogosnak, gyakorlatilag ledudálják az útról. A villogó sárga valamiért zöldnek érződik a soksávos úton. Amikor arra járok éjjel, nekem is. Másutt, esküszöm, figyelem a zebrákat, nézem, hogy áll-e ott valaki. De ha sárgázik végig az Üllői, az én tudatom is más üzemmódba kapcsol, és nem vagyok ezzel egyedül...

Perillustris 2011.02.23. 22:16:54

@Putz Patrik: Mindenképpen szükséges lenne egy kiegészítő nyomógombos szerkezet, hogy azzal pirosra tudja állítani a gyalogos a lámpákat. Mert az általad leírt jelenség a mai morális állapotok mellett máshogy nem szüntethető meg. Sajnos.

Zsola777 2011.02.23. 22:17:42

@GSX-R: Pontosan erre gondoltam, létezik online, állandóan változó tartalmú adatbázis is. JFYI ;)

schlumbergerna 2011.02.23. 22:31:51

Na nem jártatok ti még Tatabányán.
Ott a bukott diák programozza a lámpákat.

Yo! Maaan! 2011.02.23. 22:39:45

Szerémi... tol le a birka, ha tud, előz is, pirosnál meg én fékezek mögötte. :/ 2 lehetőség van. Vagy tolom én is és akkor én maradok elöl, tök jó játék versenyezni. Vagy maradok 60-nal a seggemen és fékezgetek, kapcsolgatok, gyorsítgatok, idegeskedem. De van még egy 3-ik verzió is: ha tudom, inkább "befalazzuk" magunk mögé egy, a váltási rendszert szintén ismerővel, azt' mehet a sóhivatalba. :) Csak nem a terhes feleségét, a rákos puruttyáját szállítja...

2011.02.23. 23:06:49

@Zsola777: :)

Egyébként szvsz nem lenne nehéz az általam is említett rendszert kiépíteni, tekintve hogy pl. itt is láthatóak az éppen (Pécsen) közlekedő buszok GPS koordinátái: pkzrt.linear.hu/
Miért nem hozzák össze a lámpákkal?

ingatlanguru 2011.02.23. 23:12:19

Floriantol a Nepligetig nyomni kell a gazt es kerulgetni a mazsolakat reggel, igy 25 perc meg akkor is, ha az Ajtosinal, a Tokolinel, a Nepstadionnal, meg a Salgotarjaninal nem jutsz at az elso zoldon. Este pedig, nyugodtan vegig lehet tepni kb 100-as tempoban, persze kicsit ismerni kell a lampakat, eszak fele az Kacsoh Pongrac uti feluljaronal lefele mar erzi az ember, hogy milyen tempora alljon be, hogy ne kelljen megallni a Lehelnél. Aztán nyomni kell a gazt egyre kemenyebben, hogy a Vacin is atjuss, az Arpad hidon meg lehet repeszteni.
A kozlekedeshez erzek kell, es nemi pofatlansag, a lenyeg, hogy mindig tudd, hogy mi tortenik korulotted, es foleg elotted, es nem baj ha mered nyomni a gazt, ha szukseges

Rocko- 2011.02.23. 23:29:23

egyetértek. néha totálisan hiányzik a zöldhullám, köszönhetően a minimális várostervezésnek, közlekedésszervezésnek.

J.Wolfram 2011.02.24. 00:41:38

a Bécsi út befelé éjszaka 90kmh alatt piroshullám. ha tolom neki, akkor a sárgák szélén végig tudok menni.

egy autó megállítása és ismételt felgyorsítása rengeteg (fosszilis) energiába kerül. egy tök üres úton asszem ez felesleges. humanoidként kénytelen vagyok felülbírálni néhány szabályt...

Bambano 2011.02.24. 00:57:05

@Krisi: Ezt annak írd, aki szerint minek akarnak a mellékutcákról kijutni a főútra...

És igen, én beszélek szépen, a nyelvújítás vidékéről származom:) Pesten laktam, nem tetszett, elköltöztem vidékre. mit mondjak még?

Tetű 2011.02.24. 02:23:08

Ha már a lámpáknál vagyunk, volna egy kérdésem, hátha tudja rá valaki a választ. Erzsébeten a Nagy-Sándor József utcán (Soroksári felé) van egy lámpa a tűzoltóság előtt. Éjjel nappal megy. De se gyalogátkelő, se utca nincs ott. Ráadásul, ha piros, akkor szemből zöld, pontosabban a szemből jövőknek nincs is lámpa. Rejtély. Mi lehet ennek a lámpának a funkciója? A tűzoltóság?? Annak mi értelme lenne, hisz a tűzoltók nem úgy indulnak, hogy megvárják, míg zöld lesz...

Amúgy egyetértek a cikkíróval. Vannak remek zöldhullámok. De rengeteg rosszul hangolt illetve értelmetlen lámpa. Sőt olyanok is, amelyeket 100-120 alatt nem lehet elérni. (Ez is egy fajta zöldhullám, még izgibb is. De nem gondolom, hogy ez lett volna a cél.)

Tetű 2011.02.24. 02:31:12

Kicsit belegondoltam a kérdésembe. És rájöttem a válaszra! (Hurrá!)
A tűzoltóság! Hisz a tűzoltóság után van a Vörösmarty utcai lámpa. És ha az pirosra vált, akkor nehogy autók (villamosról nem is beszélve) maradjanak a tűzoltóság előtt, így előbb levált az előbbi lámpa!
Tehát egy elsőre értelmetlennek tűnő lámpának, lehet, hogy mégis van értelme, még ha (elsőre vagy kívülálló számára) nem is tűnik annak!

2011.02.24. 05:58:35

Nekem egy ismerősöm, aki egyébként kifejezetten szabálytisztelő ember, azt mondta, hogy ha belátható, kis forgalmú kereszteződés akkor ő éjjel mindig minden piroson átmegy. Én nem merek. :)
A Stefánia nappal is borzalom egyébként, a Hungáriától a Thökölyig eljutni 2 lámpa, 2 tuti piros, mindig. Kb. annyi idő az a pár száz méter mint a Népliget-Népstadion a maga 8 lámpájával...

tygger 2011.02.24. 08:20:13

@donphobos: én ilyen kereszteződéseket éppen most láttam eindhovenben. kicsit zsúfolt a sok radar miatt a lámpatartó szerkezet, de kurva jól működik.

gondolom, nem olcsó az ilyen cucc.

misi107 2011.02.24. 08:59:54

Na,megint írt egy cikket a pesti faszkalap.Mennyit jársz vidéken bunkókám?

keletisarok.hu 2011.02.24. 09:36:08

@kurpulio-bongo: "Egy baleseti szakértő hívta fel rá a figyelmünket egy képzésen: a kereszteződés feloldja (!) a sebességkorlátozást."

Éredekes, nekem erre annak idején a KRESZ-oktató hívta fel a figyelmemet... :)
Ugyanis ezt TANÍTANI KELL.

záporjózsi 2011.02.24. 09:57:01

@Grifter: "csak megkíméled attól, hogy ő is állhasson veled a pirosban.)"
Azért az indokolatlan lassú haladást és az akadályozást kerülni kell, a spórolós vezetés akkor indokolható, ha ezzel másokat nem tartasz fel.

"onnan viszont végig határon 60"
A Százados úttól majdnem a Pillangóig 50 van. ;)

"Nem mindig, máig nem értem miért, olyankor a vasúti átjáró már nem befolyásolja, mégsem következetes."
Gyalogos nyomógomb? Hurokdetektor?

@bürokraták rémálma: A kereszteződést bekamerázni, a lámpára 50-es radar, ha többel megy, letilt 1 percre. A másik megoldás a telepiros, majd a hurok indítja.

@Putz Patrik: Lehet, hogy én másképp tanultam, de a sárga villogó veszélyt jelez. A veszélyre meg fokozott óvatossággal kell reagálni.

@Fviktor76: Látom, Te is utálsz megállni, így inkább megtanulod használni. :)

@HARholio: A 70 annak szól, hogy ott még mehetsz annyival. A budai alsó rakparton, a Margit hídtól délre van ilyen. A ki 70-nel jön, annak maradhat a 70, majd lemegy 50-re. Aki épp gyorsít, az látja az 50-et is, így nem gyorsít 70-re.

f0CuS 2011.02.24. 10:30:33

Na, épp tegnap írtam, hogy a Hűvösvölgyin a hülye lámpák miatt 70-el kell menni, hogy az ember zöldre érkezzen és a rendőrök ezt kihasználva mérnek is. Ma sikeresen meg is jött életem első büntetése a Hűvösvölgyin autózva 68 km/h :)

záporjózsi 2011.02.24. 10:40:32

@f0CuS: Senki nem írta elő, hogy kapd el a lámpákat.

abdulesmia 2011.02.24. 13:29:59

Kalocsán keresztül megy az 51. sz. főút. Bp. felől az első kereszteződésben minden irányból egyszerre ad pirosat az autóknak és ekkor mehetnek a gyalogosok mind a négy zebrán át. Egyszerre. Ilyet én máshol még nem láttam.

abdulesmia 2011.02.24. 13:34:06

A másik fele pedig, hogy a városon átvezető szakaszán ennek az útnak 5db lámpa van. Nappal általában mind az 5 megfog pirossal.

Ricseee! 2011.02.24. 13:42:01

Ez hihetetlen, h a cikkíró mennyire fején találta a szöget. 91-ben amikor Ladán soförködtem a Határőrségnél, sűrűn járva az országot, pont ugyanezen morfondíroztam, h miért alszom el vidéken minden piros lámpánál, idegesített, h "órákat" kellett várni üres kereszteződésekben...

5 - 10 éve még jókat tudtam fékezés nélkül nyomulni pl. a Szentendrein, Vácin meg a Hungárián, azóta elkúrták a zöldhullámot?
5 éve Sydneyben élek, itt MINDEN lámpás kereszteződésben alapban zöld a lámpa a magasabb rendű (forgalmasabb) úton (vö. Soroksári), amíg be nem jelez az érzékelő a mellékúton pirosban várakozótól.
Szerencsére csak csúcsidőn kívül autózom és mindig tempomattal nyomulok, alig kell megállnom.
Otthon is ezt az érzékelős rendszert kéne bevezetni, nem a sárga villogót... csak ugye az olcsóbb.

GG81 2011.02.24. 13:53:07

@Tetű: a tűzoltók valóban nem várnak zöldet, de amikor kiindulnak a telepről a nagy piros autóikon, akkor hamargyorsan szabad út kell nekik... lehet, hogy ők bentről is tudják a lámpát szabályozni, de az elegáns ez is lenne... mint ahogy sok helyen megoldották a sárga villogó és pirosra átváltható állású egy lancsés lámpával. szóval értelme ott, hogy váltogassa is nemsokvan...

de van ott egy villamosmegálló is a lámpa előtt... hát nemtudom ennek is lehet köze van a dologgoz??? ;-)

GG81 2011.02.24. 14:13:28

@=Daniken=: nekik segít megállásnál a villogó zöld és csak aztán a sárga és utána a piros... igaz, ott már a villogó zöldnél megállnak.

GG81 2011.02.24. 14:17:28

@G1: kellett buszsávkilométernek a statisztikákba...

Perillustris 2011.02.24. 14:23:29

@Tetű: Riasztáskor vált pirosra, igen. Könnyebb a szer(ek)nek kiállnia. A kispesti tűzoltóság előtt is van.

GG81 2011.02.24. 15:16:29

a sárgánvillogó lámpák ellen!, mert ott is az volt akkor...
index.hu/bulvar/2011/02/24/beismero_vallomast_tett_az_ujevi_gazolo/
és ez még kanyarodás közben aránylag kis sebességnél történt, mi lenne egy nyílegyenes pl. soroksári úton 70-es táblánál... ihaj!

záporjózsi 2011.02.24. 17:14:33

@abdulesmia: Kecskeméten is van, na meg az Egyesült államok sok részén. De elvileg ott ezt megtoldották átlós zebrával is, aminek van értelme...

@Perillustris: A VIII. és a XVII. ker. előtt is. :)

@Ricseee!: Nem sokkal olcsóbb a sárga villogó, mert kell egy hurokdetektoros IO kártya a gépbe és annyi. Viszont a folyamatosan zöldhöz is kellene egy sebességhatáros radar, amely ha túl gyorsan mész, letilt.

ss26 2011.02.24. 17:35:40

Teljesen egyetértek!
Ha az északi M0-ás hídtól (Külső Váci) indulok az Árpád híd fele, a megengedett sebességgel, akár a Nyugatiig is el lehet jönni, de az Árpád hídig 10-ből 8-szor.
Viszont ha a Régi Fóti útról fordulok ki a Szentmihályira, a Pólus fele, csak minimum 80-nal tudok megállás nélkül eljutni a körforgalomig. Ha az első pirosnál megállok és rendesen elindulok, legalább 3x kell megállnom...

Grifter 2011.02.24. 18:24:50

@záporjózsi:
"Azért az indokolatlan lassú haladást és az akadályozást kerülni kell, a spórolós vezetés akkor indokolható, ha ezzel másokat nem tartasz fel."
Mármint feltartom abban, hogy előbb érjen a piroshoz (mert az neki alkotmányos joga) ? :)

"A Százados úttól majdnem a Pillangóig 50 van."
Nálam az 50 határa az pontosan 68 :D
A Hungáriától (ott 50 a max., vagy félő hogy leszakad vmi az autóról) a 70-es tábláig felgyorsulsz 60-ig, majd onnan 80-ig. (Ez óra szerint értendő, tehát valójában nem mész annyival, de azért bőven felülről karcolod a megengedettet.)

"Gyalogos nyomógomb? Hurokdetektor?"
Feketelyuk! Nem tudok róluk. (Minden irányból engedi az autókat, tehát a gyalogosokra is van idő. Fojtogatós gyilkos meg bármikor lehetett ott zongorahúrral, azt nehéz felismerni ugye.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.24. 18:26:10

"Ha netán valaki nem értékelné a budapesti lámpaváltások ritmusát, menjen csak vidékre. Szétunja az életét egy pirosnál, és ha pont nincs"

Na elmész te a büdös picsába, nagypofájú pesti tulok.

Utána pont azt írod, hogy a pirosat be kell tartani, meg városban közlekedünk, akkor miért baj a lámpaváltás hossza?
Egyébként itt Pécsett a főutakon (miután 3-4 van a városban) olyan fasza zöldhullám van, mint az álom. csak az általad említett tulkok basszák el néha :D

"a Soroksárin valami olyan elcseszett lámpaváltások lesznek, hogy szinte minden lámpánál pirosat kapok"

Lehet több értelme lenne akkor egy villogó sárgának... De amúgy lehet, hogy csak a következő pénzbehajtást készíti elő a büdös yard.

"Láttam már olyat, hogy valaki megállt a szemmel láthatóan értelmetlenül piros lámpánál. Aztán megunta, és átment. "
Nekem a legjobb ilyen az egy félpályás útfelbontás pirosánál volt, ahol az idióta megunta, bement a pirosba, majd - mivel beláthatatlan volt az út - pár perc múlva tolatott vissza a busz elől :D

Egyébként a cikk nagy részével egyetértek, csak minek megint vidékizni...

záporjózsi 2011.02.24. 18:45:59

@Grifter: Kb. igen, de amíg a zöldhullámba illeszkedés nincs a KRESZ-ben, az indokolatlanul lassú haladás tilalma benne van. Hülyeség, de ez van.

"Nálam az 50 határa az pontosan 68 :D"
Én kérnék elnézést. :)
Az én világlátásomba az óra fér bele. Viszont jobbra tartok, mert kötelező és hogy ne akadályozzak. ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.24. 18:53:20

@záporjózsi: Viszont az benne van, hogy 50-nél gyorsabban 50-es korlátozásnál nem szabad menni.
A 60-valamennyi is szabálytalan, csak nem vágnak meg érte.

Szóval ha 50-es korlátozásnál 50-nel megyek, elvileg nem tartok fel senkit. Aki gyorshajtana, az elől meg hadd ne nekem kelljen félreugrálnom.

záporjózsi 2011.02.24. 19:09:29

@ColT: Ez egy gumicsont, szerintem ha tudom segíteni, segítem, ha nem tudom segíteni, viselje el.

zöldi 2011.02.24. 20:16:51

Tibor!

Ahogy látom mindenki tud példát. Én is tudnék. Nem kellene össezgyűjteni és szépen megtalálni vele az illetékes hatóságot?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.02.24. 20:28:21

En nem akarok osszeeskuveselmeleteket gyartani, de nincs a sarkon egy rendor az ilyen helyeken

Grifter 2011.02.24. 20:33:23

@záporjózsi: De az ott nem indokolatlan, egyszerűen félek, hogy leesek a felüljáróról!

A politkát pedig hagyjuk :D

princza · http://princza.com 2011.02.24. 21:35:51

A Váci út ilyen, ha 10-20%-al a megengedett sebesség felett hajtasz simán végigmész, ha nem akkor minden második-harmadik lámpa megfog (A padlógázás indulás sem segít).

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2011.02.24. 21:48:29

@tocibacsi: gyakran ugyanez a Budakeszi irányú az éjszakai haladásom nekem is, összesen a Moszkva tér végén lévő piros lámpánál kell megállni, 50 környékén addig gond nélkül el lehet jutni. Utána jön egy picit bonyolultabb rész, a fasor elején a kanyarból ki kell gyorsítani, pont lámpaváltásra érkezel, onnan 70 a János kórházig, aztán utána az öbölből kiérve az első keresztutcánál már 80, a Gábor Áronnál 90, így simán átférsz a Budagyöngyénél a zöldön, onnan már sétagalopp.

lr 2011.02.24. 22:41:09

Bár az én családnevem is Pap, esküszöm, semmi közöm a Padlón A Piroshoz mozgalom tagjaihoz.
Ezek a faszok keserítik meg legjobban autós mindennapjaimat.

Tetű 2011.02.25. 00:59:33

@Perillustris:
Nem. Nem riasztáskor vált pirosra. Félreérted. Nem is a tűzoltóság "kezeli". Hanem folyamatosan működik, jól összehangolva a Vörösmarty utcai lámpával. Ugyanis mielőtt a V. u.-i pirosra váltana, előbb levált a tűzoltóság előtti, így megakadályozván, hogy jármű maradjon a V. u.-i lámpánál, azaz a tűzoltóság épülete előtt. Tehát kvázi olyan mintha a kereszteződés lámpáját 80m-rel korábbanra helyezték volna. Persze a biztonság kedvéért, azért a kereszteződésnél is van. De normál esetben ott már nem állhat meg jármű, hisz a korábbi lámpa nem engedi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.25. 04:14:34

@záporjózsi: Gumicsont, OK... én meg nem segítem, leszarom mit csinál, amíg ezzel nem vagyok szabálytalan...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.25. 04:43:03

@záporjózsi: Gumicsont, OK... én meg nem segítem, leszarom mit csinál, amíg ezzel nem vagyok szabálytalan...

Perillustris 2011.02.25. 13:48:55

@Tetű: A kispesti mindig zöld, ha nincs riasztás.

tomnemtom 2011.02.25. 13:56:32

azt kéne kideríteni, hogy Ercsiben ki programozta fel a lámpát a hatoson. este kb. 20mp-enként pirosra vált, ha nem áll senki keresztbeforgalomban és/vagy gyalogos nem nyomott gombot, 2mp múlva vissza zöldre. csak az ér oda úgy, hogy meg kell álljon, aki először jár arra.
reggel is maksz. 15mp-t kell várni egy váltásra. a balrakanyarodó sáv hatását most nem részletezem, de az is meg van oldva.

EG0 2011.03.16. 14:30:28

M5-ös felől a külső körútra kanyarodni jobbra (tehát a felüljáróról lefelé jövet, az Árpád híd irányába fordulva), és átmenni még zöldön, az megvan? :-)
Motorral sima ügy, erős autóval megoldható, alatta vársz a pirosnál. :-)

EG0 2011.03.16. 14:31:55

@princza: A Váci út elején, Lehel tér környékén én futottam már bele trafiba, mert ugye hiába 4 sávos út, 50-es limit van. Amúgy tök értelmetlenül.

Perillustris 2011.03.16. 15:50:06

@EG0: Lakott terület. Mond ez valamit? Ráadásul sűrűn lakott, jelentős gyalogosforgalommal. Nem mellesleg a lakók pihenése is fontos egy civilizált országban.

A külső szakaszon a fentiek nem állnak meg, bár kétségtelen, hogy ott is ki lehetne bírni 50-nel.

EG0 2011.03.16. 16:06:48

@Perillustris:
1, Sehol nincs rajta lámpa nélküli gyalogos átkelő. Lehel környékén éppenséggel aluljárók is vannak.
2, A külső részen (pl. Pláza környékén) talán még nagyobb a lakósűrűség az út mellett, mint Nyugati felé.
3, Egy 5-6-osba felkapcsolt 70-nel menő autó nem hangosabb, mint egy 4-esben lévő 50-el menő.

záporjózsi 2011.03.18. 15:13:16

@EG0: Sűrű kereszteződések, gyakori kanyarodás, szervizút nincs. Ja, ás a sávok is szűkek.
süti beállítások módosítása