Unalmas, de még mindig a leggyorsabb

  2011. február 10. - ommm Címkék: forma1 valós sebesség

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A Forma-1-re az utóbbi időben sokan sokféle jelzőt aggatnak. Kétségkívül kevésbé látványos már, mint volt, sokszor fordul unalmas körözésbe egy-egy futam, és a tévéképernyőn keresztül lassan nem is tudatosul bennünk, hogy valójában mekkora tempónál zajlik mindez.

Ezt szemlélteti kitűnően a következő kis videó, melyen ugyanabból a kameraállásból láthatunk egy átfedéses felvételt. A GT-autókat is nevezhetjük bárminek, csak lassúnak nem, de ahogy a Forma-1-esek villannak át a képen, az még így is tucatnyi dimenzióval messzebb van bármitől a világon. Viszonyítási alap híján visszaadni sem lehet, bármennyire is szeretnénk, leírhatatlan. Erre már Karotta is figyelmeztetett annak idején és igaza volt.

A Forma-1 egyben biztosan olyan, mint volt: a leggyorsabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr562649392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mumia 2011.02.10. 16:14:20

Az f1-es kamera sokkal közelebb van elhelyezve a kanyarhoz, vagy közelebb van hozva, de a lényeg hogy sokkal kisebb részét látja be a pályaszakasznak, így persze hogy sokkal gyorsabbnak néz ki rávetítve.

VFTS H9 2011.02.10. 16:17:35

Nekem erről az a sztori jut eszembe, hogy valamikor régen, még a "B" csoportos időkben, talán Estorilban, valaki ment egy olyan időt, hogy azzal a 6. helyről rajtolt volna abban az évben az F1-ben.
Autót, pilótát nem tudok sajnos.

Kürüsüly 2011.02.10. 16:21:35

a forma 1-et azért nem szeretem ,mert folyton betiltanak mindent ami innovatív.
Azt várom, hogy mikor tiltják be a 4. kereket.

Johnny336 2011.02.10. 16:38:31

@gromek7: ez a tipikus "egy körön kettőt verek rád" :D

magyar_ellenállás 2011.02.10. 16:41:11

@gromek7: Ennek van Sumis változata is. Az utcai autó már félpáláyn jár, mikor komótosan leteszi az kis újságját, beül a formaegyesbe, és nyer.

Remol 2011.02.10. 16:47:20

mumia:

iedei.wordpress.com/2011/01/08/just-how-fast-are-f1-cars/

a F1-es videó még messzebb is van a kanyartól.
tényleg ennyivel gyorsabbak az F1-esek (a 100km/h sebességkülönbség minimum megvan azon a szakaszon)

bumbinet 2011.02.10. 17:04:12

emberek, ez totál FAKE!!!
az f1-es autók nem ezen a pályán (kanyarban) lettek felvéve! Látszik, hogy lemennek a fűre, meg néha a palánkon is átmennek!

victor vacendak 2011.02.10. 17:04:27

Azért érdekes lenne tudni milyen autóknál gyorsabb az F1 Spa-ban? Nem a GT-t kéne összevetni, hanem minimum az LMP1-es dízeleket, vagy CC autókat (ez utóbbiakat talán csak Montreálban lehetne). Ott már nem volna ekkora különbség.
Az meg aztán végképp nem akkora meglepetés, hogy egy több százmillióból kifejlesztett autó gyorsabb, mint egy pár százezres GT masina.

Hurri Kán 2011.02.10. 17:05:24

@isti77:
Az bizony!

Ha szemeim nem csalnak, márpedig még józan vagyok, akkor a Forma-1 mintha kissé gyorsabb lenne :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.10. 17:08:37

@gromek7:

ajánlott videó: www.youtube.com/watch?v=_sFGXh-zthM

Az MP4-22, C350, CLK 63 és DTM C-Class "versenye". A silverstone-i pályán 43 másodperccel az első után indul, és a végén, ahogy a kanyarban otthagy mindenkit, az durva.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.10. 17:09:42

@mavo:

ja, kihagytam, hogy közben megejt egy boxkiállást is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.10. 17:28:28

Kis idő kellett, hogy rájöjjek, hogy az egy ugyanonnan felvett rész ugyanarról a pályáról... :)

De amúgy üt, az tuti!

bardocz 2011.02.10. 17:29:23

@VFTS H9: Henri Toivonen - Lancia Delta S4

@bumbinet: Facepalm@victor

vacendak: LMP1-es dízelnek sem lenne semmi esélye, meg semmilyen más autónak.

Mathiask 2011.02.10. 17:31:25

Ott téved a cikk, hogy ezek nem GT autók, hanem utcaiak és ez valami nyílt nap. Persze van közöttük pályára való autók(pl radical). De azért nem egy GT-s porsche, vagy ferrari szinten mennek. Szóval nem csoda hogy jóval gyorsabbak az F1esek.

Remol 2011.02.10. 17:33:32

bumbinet: gratulálok, látom, te aztán nem látsz a szemedtől.

iedei.wordpress.com/2011/01/08/just-how-fast-are-f1-cars/

akkor itt megnézheted a 2 videót, KÜLÖN-KÜLÖN, és akkor talán, talán rájössz, hogy nem fake, nem megy át semmilyen palánkon.

ave 2011.02.10. 17:37:48

Persze, hogy gyorsabbak, de ez "csalos" video.

Amit elernek a jobboshoz hirtelen egesz kozel kerulnek egymashoz sebessegileg.

Stevedoki 2011.02.10. 17:39:26

Hát ez tökre nem ugyanaz a kameraállás. Szemészet? :)
De a lényeg átjön.

bcsillag 2011.02.10. 17:57:44

Nem értem ezt a meddő vitát ki vagy mi a gyorsabb.
Ha ugyanazon a pályán valami, versenytempóban másodpercekkel, sőt akár perccel is hamarabb ér körbe az gyors. Nagyon gyors.
Minek ehhez egymásra vetített videó?
Aki volt életében legalább egyszer valamilyen profi autóversenyen, az tudja miről van szó.

la_mikee 2011.02.10. 18:00:00

Vacendak:

Montreal utolsó Champ Car futam: 2006
pole positon: Bourdais - 1.20.005

ugyanebben az évben F1 futam
pole position: Alonso - 1.14.942

szolid 5 mp különbség.

bár előtte 2002-ben Ralf Schumacher 1.12.275

oké, CC autók oválra vannak inkább tervezve, ott náluk lenne az előny.

Zsoo 2011.02.10. 18:10:36

ez a belga pélya célegyenes utáni része.
ilyen gyorsan nem mennek, szánalmas az egész!

akiak 2011.02.10. 18:19:08

@Zsoo: Nem,mi? Nézd, 0.25 től, teligázon mennek ki is van írva a sebesség:

www.youtube.com/watch?v=kBmcjp-vAaY

bumbinet 2011.02.10. 18:22:19

@Remol: jól van na, benéztem... nem vagyok büszke rá!
legközelebb jobban figyelek :)

bumbinet 2011.02.10. 18:25:35

@csiky944: legyél büszke magadra!

cameloti 2011.02.10. 18:41:57

@akiak: Arcom leesik, hajam leteszem a videótól. Megy a kedvencekbe! :-) Ezek a F1-es pilóták zsenik és őrültek.

szilla 2011.02.10. 18:44:32

A régi group C-s versenyautókkal pl.: Porsche 917/30 vagy esetleg a Porsche 962 ellen megnéznék egy korabeli F1-et. Nem fogadnék arra, hogy az F1-es nyerne, ha mégis nem sokkal. Sokat számít a kaszni a kanyarokban.

robian 2011.02.10. 18:47:36

nincs min vitatkozni, F1 7-800 ló 650kg, minimális légellenállás. hogy a viharba lenne gyorsabb vagy akár megközelítően olyan gyors egy kasznis auto? a fizika az fizika. de ha az MSC érára gondolok, egy VFTS belső kamera sokkal izgibb lehet, nem minden a sebesség (bár fontos :))

csongiaparaszt 2011.02.10. 18:49:09

McRae v. Herbert v. Clarkson, az meg van?

www.youtube.com/watch?v=21_JCx3_vlc&feature=related

Persze ezek csak amolyan marketing események, de annak is lazák.

skyrangr 2011.02.10. 18:58:35

Érdekes összehasonlítás. A kommentelők videói is klasszak.
Gyors, gyors. De melyikben tudod kinyújtóztatni a lábad!? :D :D :D
Dettó mint a viccben, amikor a vadászpilóta heccelődik a tankergéppel :D :D :D

Hurri Kán 2011.02.10. 19:02:59

@bardocz:
Miért, az Eau rouge a célegyenes után van, csak még ott van a kettő között a visszafordító, a La Source?? :DD

robian 2011.02.10. 19:03:36

@skyrangr: így van, egy sierrát meg megveszek 30 ezerért, de a mclaren még mindig annyi mint akko: megfizethetetlen

bardocz 2011.02.10. 19:10:12

@gyvy:
"ilyen gyorsan nem mennek, szánalmas az egész! "

Szerinted mire ment a facepalm?

Ez a mai termés nekem már fáj...

Hurri Kán 2011.02.10. 19:17:41

@bardocz:
Nekem is, de az is fáj, ha valaki nem ismeri fel azt a kanyart...

bardocz 2011.02.10. 19:27:25

@gyvy: És mégis hol nem ismertem fel? Komolyan nem fogod fel, hogy mire írtam a fészpalmot?

Surci 2011.02.10. 19:28:27

Az év bakija ezt a videót az Indára tenni.:)

Hurri Kán 2011.02.10. 19:36:12

@bardocz:
De. Nem is úgy értettem h te nem ismerted fel, hanem az a másik, az a gyengeelméjű. Bocs ha félreérthető volt.

Bullett 2011.02.10. 19:47:59

1. Lamy/Bourdais/Pagenaud Team Peugeot Total Peugeot 908 HDi FAP 1m 57.884s LMP1
1 6 Mark Webber RBR-Renault 1:57.352 1:47.253 1:45.778

Érdekes 2011.02.10. 19:48:07

csalóka a videó enyhén, de az egyértelmű, hogy az f1-es kocsik elég gyorsan....650kg 800ló.Nincs miről beszélni.a rakéta kocsik meg még gyorsabbak, és?arról is csináljanak videót, és akkor lesz nagy csodálkozás, hogy egy rakéta kocsi mennyivel gyorsabb egy kispoláknál....ha eddig senkinek sem esett volna le. omg

Bullett 2011.02.10. 19:51:05

@Bullett: 2010-es év.Nagy a különbség, de nem annyira, mint a videón.

wav 2011.02.10. 19:53:10

@VFTS H9: Ez is csak egy urban legend.

bardocz 2011.02.10. 19:57:44

@gyvy: Jaaa, jóvan, megértettelek végre, bocsi.

akiak 2011.02.10. 20:01:01

@wav: " For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car"

Tschangow 2011.02.10. 20:02:52

jó lett volna egy GT autós futamra montírozni a videót. Ez inkább tűnik valamiféle nyílt pályanapnak. Vagy mit keres 48-nál egy kék Focus a videón? Az F1 elképesztően gyors azért.

@robian: az F1 autóknak inkább igen magas a légellenállásuk, sem mint alacsony. Nagyságrendileg 1 körül van beállításoktól függően.

robian 2011.02.10. 20:09:39

@Tschangow: nem is tudtam, ennyit rátenne a szárny?

wav 2011.02.10. 20:10:42

@akiak: Ettől még urban legend, nincs semmi bizonyíték rá, ha igaz volna akkor nagyobb híre lett volna.
"A 100-as tempót 2,5-3 másodperc alatt elérő, és egészen 280-ig gyorsuló kocsik képességét leginkább az bizonyította, amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Forma-1-es Nagydíjon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el." Ez alapján max a 85-ös időmérőhöz lehetne mérni, a Toivonen már halott volt mikor a 86-os futamot megrendezték.

robian 2011.02.10. 20:13:29

www.formula.hu/hirek/153/383/42401/technikai-analizis-a-mozgathato-hatso-szarny

valóban... kösz hogy eloszlattál bennem egy tévhitet

akkor revideálom korábbi álláspontom

akiak 2011.02.10. 20:15:06

azért linkeltem, hogy erre értetted e, mert ha ezt bemásolod a gugliba, elég sok találat jön :)
aztán vagy igaz vagy nem :)

wav 2011.02.10. 20:18:20

@akiak: Ja, igen, erre értettem. Rengeteg helyen lehet ezt olvasni, sokan támadhatatlan bizonyítékként hivatkoznak rá. Elég hihetetlenül hangzik, lelke rajta annak aki ezt beveszi. :)

Tschangow 2011.02.10. 20:21:57

@wav: sajnos inkább tűnik legendának, olyan mint a youtube-os F1 vs MotoGp videók :)

wav 2011.02.10. 20:25:19

@Tschangow: Azokban legalább van valami valóságalap. :) Suzukában és Mugellóban is simán rávernek az F1-es gépekre végsebesség szempontjából.

Tschangow 2011.02.10. 20:32:22

@wav: de csak végsebességben, ami érthető is a légellenállás miatt.

Tschangow 2011.02.10. 20:41:19

@wav: a simán azért picit túlzás, Suzukában én 316-ot látok 313 ellenében.

wav 2011.02.10. 20:42:14

@Tschangow: Persze, egyértelmű.

wav 2011.02.10. 20:52:25

Suzukában mintha láttam volna 330-t célegyenesben, de leellenőrizve én csak 315-t találok, tehát biztos rosszul emlékszem. Pedrosának a 349-es végsebessége Mugelloban elég meggyőző, kár, hogy onnan meg nincs megbízható F1-es top speed. :)

Bravooo 2011.02.10. 20:53:39

Dehogy kamu a videó.
A videókat szétszedve már be is linkelte valaki.
Az Eau Roug-et a túraautók kb. 170-180-al veszik be, míg az F1-esek 290-300-al (mióta V8-as motorok vannak, padlógázzal, előtte bátorságpróba volt a teligáz).
Egyébként lehet arról vitatkozni, hogy van-e olyan autó, ami egyenesben tartja a lépést az F1-essel, de kanyarban a közelükbe nem ér semmi: az ilyen gyors, húzós kanyarokat (Eau Rouge, 300R, Törökországan a 8-as kanyar) 5-6 g-s oldalgyorsulással veszik be.

Tschangow 2011.02.10. 20:54:13

@wav: nem is tudom, melyik lehet ijesztőbb :)

ekutya 2011.02.10. 21:15:20

Unalmas a Forma-1? Ti melyik bolygón éltek? Én tavaly minden futam előtt/alatt tűkön ültem (talán az első futam kivételével). Az F1 történetének egyik legizgalmasabb szezonja volt. De az előtte levőre, meg az azelőttire, sőt, az azelőttire sem panaszkodom. Évről-évre jobb. Ja, hogy magyarul nézitek. De attól, hogy a közvetítés unalmas, a futam még nem az. Akinek nem tetszik az F1, az egész egyszerűen nem szereti a motorsportokat. Ha valaki több akciót akar, az nézzen meg egy Michael Bay, vagy James Cameron mese/akciófilmet 3D-ben.

dr.oid 2011.02.10. 21:20:06

Úgy rémlik mintha Jochen Mass egy C csoportos Porsche 962-vel 400 fölött rongyolt volna. Ezek a kocsik vagy Csumi régi Sauber-Mercedese, amit láttam élőben a Pesti autószalonon is, voltak suhanckorom überbrutál verdái. Jobban tetszettek mint a túltenyésztett F1 gépek. Autóformájú gépszörnyek voltak. Szeretem az F1-et szó se róla, de ezek az idősödő mukik végig horror tempóban mentek a hosszútávú versenyeken, vörösen izzó féktárcsákkal, visszagangolásnál baszott nagy lángnyelveket eregető kipufogóval, egy versenyen kb. egymilliószor kuplungoltak, fékeztek, adtak gázfröccsött és toligálták a szekvenciális váltókart. Lenyűgöző volt, talán őszintébb és szimpatikusabb is mint a magukat hülyére taktikázó mai cybergyerekek...Azért annyira nem vagyok vén fasz csak eszembe jutott:D

Rocko- 2011.02.10. 21:20:17

ezt már láttam korábban, de állat video.

olyanra lennék kíváncsi, hogy ugyanaz a pálya, ugyanaz a beállítás és F1 lenne a felvétel, viszont lenne mondjuk 20-30-40 év különbséggel, hogy önmagához képest mennyit gyorsultak.

atiz 2011.02.10. 21:45:28

kattgenerator... de azert jo erzes tudni, hogy nem vagyunk egyformak (szerencsere)

www.youtube.com/watch?v=oZooziH4ADE&NR
www.youtube.com/user/amjayes#p/u/4/hqSGhWfkxxk
www.youtube.com/watch?v=-R7ws741KpE

ennyi.

F1 rajongoknak tovabbi kellemes estet.

Szsrobert 2011.02.10. 22:00:12

@robian: "nincs min vitatkozni, F1 7-800 ló 650kg, minimális légellenállás. "

Nem minimális a légellenállás. Inkább magas, a leszorítóerőért cserébe.

Bravooo 2011.02.10. 22:11:08

@tpiski: Természetesen 130R. A tempó az, ami 300-as. :)

stig 2011.02.10. 22:11:14

szerintem az f1-es autóknak igen rossz a légellenállása. gondolom a leszorítóerőhöz szükséges halom különböző terelőszárnyak miatt.

robian 2011.02.10. 22:26:39

@Szsrobert: igen, korábban már pálfordultam, olvasd tovább a kommenteket, de köszi

ommm 2011.02.10. 22:27:52

@robian: Meglepődnél, hogy valójában mekkora légellenállása van egy F1-es autónak, és nem véletlenül.

bardocz 2011.02.10. 22:29:45

@ekutya: Tök mindegy milyen a közvetítés, csak esőben van szinte verseny.

tpiski 2011.02.10. 22:33:08

@Bravooo: Így igaz, az a 300-as kanyarodás az beszarós-behugyozós:)

robian 2011.02.10. 22:37:38

@ommm: ommbá meglepődnél hogy valójában mennyi hozzáértő kommentelget, előtted ketten leoltottak, de valóban, nem tudtam, utánanéztem, most már én is olyan okos vagyok mint ti :) holnap írhatok jóógabi helyett?, tudom hogy az konkurencia, de nem az. (...)

ommm 2011.02.10. 22:41:42

@robian: Bocsi, no offense, csak éppen most értem haza és sorban olvasom a kommenteket, aztán vettem észre, hogy már szóltak...

wav 2011.02.10. 22:45:04

Jó is, hogy feljött ez a légellenállás téma. Itt lehet hasonlítgatni: en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient

robian 2011.02.10. 22:46:31

@ommm: no defense, legalább elolvasod őket, van aki sztem csak kicsapja, max megszámolja/tatja/tatják. ma viszont megértettem miért tudnak bekanyarodni a donorok. békesség

Tschangow 2011.02.10. 23:36:31

a videóhoz azért az is hozzátartozik, hogy az autók jó része már féktávon érkezik meg a képbe, és az F1 itt még simán gyorsít...az 5g körüli csúcstempóról való lassulásuk sokat enged :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.10. 23:37:30

Azt értem, de hová lett Damon Hill?
Várom már, hogy kezdődjön! Engen nem érdekel, hogy fikázzák, imádom a Forma 1-et gyerekkorom óta. Mansell volt az Isten, de a maiak között is vannak nagy figurák, Alonso...

Tschangow 2011.02.10. 23:57:50

@Bartolomeo Mazzini: mekkora izgulás lett volna, ha a végén a fiatos rárántja a kormányt :)

Tschangow 2011.02.11. 00:19:31

@Bartolomeo Mazzini: kicsit talán alátámasztja a B csoportos F1 kvalifikáció urban legend mivoltját.

ekutya 2011.02.11. 00:20:02

@atiz:

Szerintem felesleges a rally-val hasonlítgatni az F1-et. Más műfaj. Az F1 attól annyira izgalmas, hogy kéttucat, hihetetlenül gyors és tehetséges pilóta próbálja legyőzni egymást, de a végén csak egy maradhat. Legközelebb amikor test-test elleni küzdelmet látsz, próbáld magad az üldöző/üldözött helyébe képzelni. Nem sokunk bírná azt a nyomást, és nekem nem tűnik egy cseppet sem unalmasnak. Amit pedig az az 5 ember produkált tavaly, az egyszerűen hihetetlen volt. Ilyen forgatókönyvet csak az élet tud írni. Én ezért szeretem. BBC jóvoltából pedig szerencsére van esélyem némileg belátni a kulisszák mögé, hallani a pilótákat verseny előtt, stb. Ehhez képest számomra a rally tök érdektelen. Már nem is követem. Tavalyi évből is csak a Raikkonen eséseket néztem meg. Az idei szezon pedig még ennyire sem fog érdekelni. Pedig amikor még Burns is tekerte a kilométereket, még én is rendszeresen néztem. Mióta beköpte a gyertyát, már egyre kevésbé érdekel. A rally szerintem a látvány miatt volt jó mindig is, és ott a kihívást leginkább a pálya és az elemek legyőzése jelentette. De stílusban, látványban, autókban (és nem utolsósorban húzónevekben is) szerintem régebben fényévekkel jobb volt a rally. Ha rallyt akarnék nézni, akkor elővennék valami jó kis régi versenyt. A mai F1 mezőny alá viszont ha egy rollert tennél, abból is élvezhető verseny lenne, de 1,6-os turbo WRC? :P Egyáltalán nem izgat fel. Szóval jelenleg ott állunk, hogy a rally nem nagyon tud újat felmutatni, az F1 pedig igen. Utóbbi bajnoksága ezért érdekes, előbbié pedig (legalábbis számomra) érdektelen. Pedig önmagában a rallyt én is szeretem.

@bardocz:

Az előzést és a versenyt nem keverném össze. Szerintem egész évben hatalmas verseny volt. Én végig jól szórakoztam. Ha te nem, akkor nem szereted az F1-et. Szerintem ez pedig nem a sportág hibája.

Bambano 2011.02.11. 00:49:02

@ekutya: attól, hogy egyik f1-es szezont a másikhoz viszonyítva mostanában kevésbé unalmasak az f1 futamok, attól abszolút értelemben még lehetnek azok...

Hány f1-es futamot láttál, ahol a körök felében csak vonatkoztak és a kommentátorok meg vért pisáltak, hogy valamit mondjanak arról, ami ott nem zajlik? Sokat.

A 2006-os brazil nagydíj, az futam volt, Ahogy ms búcsúfellépésén végiggyakta a mezőnyt kétszer, az futam volt. Meg hogy körrekordot futott boxból kifeléjövet hideg gumin telitankolva.

Idén is, Lonzi 20-25 körön át nem tud megelőzni egy ladát, csak köröz mögötte és csendben hüppög, ahogy elúszik a vb cím? Ez verseny?

Idéntől meg a jó kis egységes szabályok, akik mindenkire egyformán vonatkoznak, kivéve arra, akit éppen meg akarnak előzni, meg arra, aki éppen megelőzi... "ha egy másodpercen belül van, akkor használhatja a szárny állítót", majd pl. Hamilton telefonozik a boxba, hogy szóljanak már az előtte guruló versenyzőnek, hogy álljanak már félre 2 percre, mert meg akarja mérni a távolságot kettejük között... Oké, megvan az 1 másodperc, katt.

Az izgalmas f1-ről meg annyit, hogy itthon a ház előtt 800 köbcentivel több parkol. Kezd viccessé válni, ahogy a technológiai királykategória itt-ott már alulmúlja az utcai autókat. A király kategória szerintem legyen mindenben király. Az se baj, ha az egy évadban összetört autók számában is első.

MikeMyers 2011.02.11. 00:58:53

Top geares csóka kipróbál egy f1-es autót:
www.youtube.com/watch?v=EGUZJVY-sHo

Vicces, hogy lassan alig van tapadás csak gyorsan lehet vele bevenni a kanyart, hogy legyen leszorító erő.

fourgee 2011.02.11. 01:52:40

@Érdekes: "arról is csináljanak videót, és akkor lesz nagy csodálkozás, hogy egy rakéta kocsi mennyivel gyorsabb egy kispoláknál..."

Na de Kispolszkival tudok kanyarodni is, meg könnyebb vele parkolóhelyet találni :)

Rocko- 2011.02.11. 07:24:16

ha már megy ez az összehasonlítósdi videomutogatás, akkor olyan nincs, hogy házi verseny? :)
BMW F1-es, egy utcai BMW, akár lehet M-es is, és a kettő közé egy DTM kocsi. (tudtommal Le Mans-ban szereplőjük nincsen, pedig az lenne jó.)

ekutya 2011.02.11. 07:44:59

@Bambano:

Elhiszem, hogy téged nem köt le, de nekem az elmúlt évek nagyon izgalmasak voltak. Nekem pedig a focivébé, vagy akármilyen lábbal majomkodás unalmas. Nem is nézem. Nem akarom ismételgetni magam. Én a szakértőktől is rengeteg pozitívumot hallottam. Mindenki le volt térdelve, hogy Bahrein után nem várták, hogy ennyire jó lesz a szezon. Többen az F1 legjobb évének hívták. DC pedig azt mondta Abu Dhabi-ban, hogy el sem hiszi, hogy vége van. Legszívesebben már jövő héttől újrakezdené. Alonso utolsó 30 köre pedig nem kicsit volt izgalmas. Előtte a rajtrácson a spanyol királlyal pózoltak, mindenki tutira vette, hogy ő lesz a bajnok. A közelébe sem lehetett férni a nem éppen senki emberektől. Aztán 2 óra múlva koppan. Ilyet nem lát minden nap az ember.

"Idéntől meg a jó kis egységes szabályok..."

A szabályokkal én sem értek gyakran egyet. Már 2009 előtt is szóltam a KERS miatt, de nem hallgattak rám. :P Azért bízom a csapatokban és a pilótákban, mert ők teszik az F1-et azzá, ami.

"Az izgalmas f1-ről meg annyit, hogy itthon a ház előtt 800 köbcentivel több parkol."

De legalább szívó V8-al mennek, és nem is akármilyenekkel. A sor4 Tádé azért engem is mellbe vágna, de azért ne keltsük a műbalhét se. Az F1-ben hoztak már ki 1000ló/litert. Azt pedig még a legutolsó vidéki paraszt is pontosan tudja, hogy a kocsit a ló hajtja.

fogash 2011.02.11. 08:52:01

@Rocko-: volt feljebb belinkelve, igaz Merci, nem BMW, de 4 autó volt benne:
Mclaren F1, DTM C-Klasse, CLK500AGM meg CLS350

Cogwheel 2011.02.11. 09:40:50

Ha már a sebességek összehasonlítása szóba került, a hivatalos F1 sebességcsúcs 369 km/h, ezzel szemben a régi group c-s Porsche 962 c csúcssebessége 404 km/h. Az F1-es kocsik áramlástanilag messze nem tökéletesek, elég csak a burkolatlan hordógumikra gondolni.

vancello · http://vancello.hu 2011.02.11. 10:30:53

A Forma 1 unalmas és steril.

szakmernok 2011.02.11. 10:38:55

@Mumia: Egyébként meg a GT autó lenyomná az F1-et.

szakmernok 2011.02.11. 10:50:04

@Cogwheel: Ennek ellenére még közel sem állná meg a helyét egy F1 autóval szemben. Szerintem.

GiXXXer 2011.02.11. 12:01:05

@ekutya: az f1-ben kevésbé feszegetik a határokat, mint a rallyban, ugyanis akkor idő előtt elfogyna az autó. Ráadásul egy-két kisebb hibát büntetlenül megúszhatsz, míg a rallyban nem is kell hibáznod ahhoz, hogy egy defekttel lerepülj az útról. A legnagyobb differencia az, hogy az f1 koreográfia és taktika, némi improvizációval, addig a rally színtiszta improvizáció, némi taktikával. Össze sem lehet hasonlítani. Sokat elmond: a 2007-es f1 vb. wrc szereplése szánalmas, a wrc-s pilóták f1-es tesztjei meg valahogy odavernek. Aki képes egy 2-2500 km össztávú havas, murvás, kátyús, sárfelhordásos versenyen végig topon lenni és határon autózni, annak nem jelent nagy problémát tizenvalahány kanyart precízen betanulni.

Csak sajna egy rally közvetítése keményebb dió, mivel 2-3 napon át tart, és még az élmenőket is versenyenként 6-7 órán keresztül lehetne közvetíteni.

Az 1.6 turbók pedig pont meghozták az izgalmakat! Épp száguldanak svédországban, és nagyon szoros a küzdelem. Én még úgy is izgulok, hogy csak néha nézem meg az eredményeket...

Ja, a videó kalap szar: méghogy ugyanaz a kameraállás? Csinálok már én is olyat, hogy a motogp-sek gyorsabbak az MZ-seknél, van értelme? Bár simán tudnék (szoktam is) rallys videókat tökéletesen összevágni, mondjuk egy Trabit egy Impreza WRC ellenében... :P

www.youtube.com/watch?v=MetFZjbtBC4 - 1:23-nál és 3:13-nál lesz érdekes, pedig csak két wrc van egy képre vágva.

burnsie 2011.02.11. 15:29:08

@VFTS H9: az azt hiszem toivonen volt, az s4-el de utána sokat mondogatták hogy ez urban legend, de ezen a videon arra emlékszem, hogy az elején mikkola mond erről valamit, én sajnos nem tudom megnézni, mert nem indítja el:
www.streetfire.net/video/the-banned-group-b-rally-tribute_163325.htm

burnsie 2011.02.11. 15:41:33

Itt 1:40-nél
www.youtube.com/watch?v=uMYVoA-LYp4&feature=related

Wir machten all die Tests für das Fahrwerk und die Flügel und die Teststrecke zur gleichen Zeit fand ein Formel 1 Rennen statt diese Strecke, natürlich eine Schotterstrasse war genauso lang wie das Formel 1 Rennen, und wir waren nur vier Sekunden langsammer als deren Rundenzeiten. Das sagten wir: jetzt geht es wirklich vorwärts.

f1guru · http://f1guru.blog.hu/ 2011.02.11. 15:42:58

Azért fogadok, hogy egyikőtök se bánná, ha Baumgartner Zsófika elvinné 1-2 körre a Hungaroringen egy kétüléses Minardival!

burnsie 2011.02.11. 15:48:14

@szilla: a group c-k olyan 5-15 helyre kavilifikálták volna magukat az akkori f1 mezőnyben...

bardocz 2011.02.11. 16:13:09

@burnsie: Egy fordítást kaphatnánk?

VFTS H9 2011.02.11. 16:21:42

@burnsie: Köszönöm a tájékoztatásokat.
A videot én sem tudom lejátszani...

ekutya 2011.02.11. 20:18:07

@GiXXXer:

Én is azt mondom, hogy az F1 más műfaj, mint a rally.

"f1 vb. wrc szereplése szánalmas, a wrc-s pilóták f1-es tesztjei meg valahogy odavernek"

Ez nagyon nem így van. Ugyanúgy esélytelen egy rally versenyző F1-ben nyerni, ahogy egy MTB világbajnok se fog Tourt nyerni. Lehet, hogy pályán tud maradni, de körönként 0,5-1 mp amit kap, az teljesen más dimenzióba teszi. Az F1 a precizitásról szól. Nem az a kihívás, hogy végigmész a pályán, hanem hogy tökéletesen összerakod a kört. Aztán még 50-et. A rally-ban egyáltalán nem a legjobb íveket keresik. Technikailag nagyon el vannak maradva a pilóták egy pályaversenyzőtől. Akárcsak egy MTB versenyző, az országúti versenyen.

"f1 koreográfia és taktika, némi improvizációval, addig a rally színtiszta improvizáció, némi taktikával"

Jah, az mekkora improvizáció volt, amikor az Ausztrál rally-n, csapatutasításra, Mcrae elé beállt a csapattársa, Delecour, hogy letakarítsa előle a pályát. Kapott is érte pár perc büntetést. Vagy amikor a nap végén a céltól pár száz méterre lelassítottak, és stopperral mérték az időveszteséget, nehogy másnap ők induljanak élről. Tudod az a gond, hogy régebben én is néztem a rally-t, és akkor még olyanokat láttál, hogy McRae a Safari rally-n kővel egyenesíti ki az út szélén a Subaru felfüggesztését. De versenynek ott volt Kankkunen, Sainz, vagy Makinen (aki a szar nem WRC Lancer-rel is zsinórban nyerte a címeket), később Burns, Grönholm, stb. Szerintem a legnagyobb különbség az F1 és a rally között a mai napig az, hogy a rally-t megölte a technikai fejlődés, a F1-et pedig nem. A tavalyi ROC pl. izgalmasabb volt, az egész rally szezonnál. Ma már előbb nézem az öreg Aaltonen-t fotelből magyarázni, mint egy élő rally közvetítést. Persze ha versenyeznék a rally-ban, akkor nyilván felizgatna, de nem az esemény, hanem a saját versenyem. Nézőként már nem olyan érdekes.

"Az 1.6 turbók pedig pont meghozták az izgalmakat!"

Igazad van. A WRC akkor halt meg számomra, amikor a Pug206-ot engedték indulni. Annál rosszabb már nem lehet soha.

Rocko- 2011.02.11. 21:31:03

@fogash: visszanézem, de igen, ilyenre gondoltam.

1kutya 2011.02.11. 22:57:21

@ekutya: ebtárs:) te szerintem jövő márciusban a dunába lövöd magad, mikor az istenített f1-eseid kigurulnak a flaszterre az 1.6 turbokkal:-DDD

"...mohácsnál várlak! apád!"

Tomcy 2011.02.12. 09:24:53

Hát az a nagy büdös helyzet, hogy ezen a videón nagyjából 1db GT autó nincsen...

Ez a vidi valami elég gány szabadedzés lehetett vagy valami tesztnap, mivel a caterhamek soha az életbe nem mennek együtt az FIA GT kocsikkal.
Plusz azok a porsék sem NGT-sek voltak, mert azokon nem gyári hátsó szárnyak figyelnek hanem sokkal nagyobbak, ezek inkább sima porse Cup ami full széria csak be vannak csövezve.

Szóval azért ha egy GT kocsival ott eltolják azért nincs ekkora különbség, de az is igaz, hogy míg ott egy 1300kg kocsi van fele olyan jól tapadó gumikkal mint az 500kg F1 a rágógumi szerű gumikon ez érthető is.

Viszont aki látott már F1-et élőben a Hringen és esetleg volt olyan bátor, hogy kiment egy ingyenes GT futamra, szerintem nincs egy olyan ember sem aki nem a GT-t választaná utána!
Hang élményben 1000* jobb a GT futam mint a F1, és látványban is szerintem.

neszkár 2011.02.12. 11:54:13

A videóhoz annyit, talán csak a két kép egymásra illesztésével van a gond és a hely valóban ugyanaz.
Ami a GT autók pölö C csoport végsebességét illeti, talán nem véletlen, hogy gyorsabbak az F1 autóknál ugyanis a Le mans-ban található leghosszabb egyenes fénykorában 3x hosszabb volt, mint bármelyik F1 pálya célegyenese.....

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.02.13. 10:54:35

@ekutya:

A tavalyi F1-es szezont nagyon megszépíti az a tény, hogy az utolsó versenyig 4-en lehettek VB-k. Ezáltal izgalmas évadra emlékszünk, de az egyes versenyek nem igazán voltak maradandóak.

"Ha te nem, akkor nem szereted az F1-et. Szerintem ez pedig nem a sportág hibája. "
Mi csak nem vagyunk szemellenzősek, de hidd el, legalább ugyan annyira szerethetjük ettől még mi is, mint te.

atiz 2011.02.13. 20:05:48

@ekutya: az 1.6-os WRC-re meg talan korai lenne velemenyt mondani, ez lesz az elso evuk. Abban egyetertunk, miota a Mitsubishi kiszallt, azota nem a regi. Meglatjuk, hogy iden ujrakeverik-e a kartyakat. Jo lenne.

F1-ben meg a legnagyobb izgalmat az okozza, ha varatlanul esik egy kis eso. Na nem nekem, de legalabb a pilotaknak :-)

peace

aaabbbccc 2011.02.13. 20:12:21

@Bambano: 2006 Brazil tényleg csúcs volt!
süti beállítások módosítása