Szabadulj meg a kerékbilincstől. Gyorsan

  2011. február 09. - ommm Címkék: mercedes parkolás kerékbilincs

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Evidens, hogy városi közlekedéshez ideális az öreg, leharcolt autó, azt valahogy nem sajnálja az ember. Aztán ki tudja, mikor jön kapóra a tény, hogy egy hátsó sárvédőív olcsóbb, mint a helyszíni bírság. Emberünk megoldotta, nem éppen szakszerűen, de kétségkívül hatékonyan és gyorsan.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr792648920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snipper 2011.02.09. 15:30:54

Ennyire titkos a technológia?

ommm 2011.02.09. 15:33:06

Most. Valami gebasz volt.

GekTDS 2011.02.09. 15:34:14

ott van az, csak szmog/köd is van.
ebből nem lehet baj...

Kazimír 2011.02.09. 15:34:36

videoklip nélkül tényleg nem szakszerű, de kétségkívül hatékony és gyors.. nomeg értelmetlen. :)

Kazimír 2011.02.09. 15:36:05

mire megírom már javítottátok is :)

1kutya 2011.02.09. 15:40:06

kíváncsi vagyok megcsinálta volna é ugyanezt a fenti reklámon látható vacsiúj cls-el is?!

bár amint elnézem a vidijó a végeláthatatlan orosz sztyeppéken készült, ahol mint tudjuk...

Cselo 2011.02.09. 15:46:37

A kerékbilincsnél szemetebb, aljasabb és kártékonyabb eszköz kevés van a világon. Rossze helyen állsz és még oda is szegeznek egy jó órácskára, álljál csak még tovább rossz helyen. A hülyeség magasiskolája. Továbbá alkotmányellenes is mert akadályoz a szabd mozgásomban, a tuljdonom szabad használatában. Büntessenek me, ha jogos, de a kerékbilincs akkor is aljas.
Ja! És egyébként 1 db hosszabb csavarhúzó és 1 db kalapács segítségével 10 másodperc alatt le lehet szedni, roncsolás mentesen, vagyis sem az autó, sem az eszköz nem sérül. :-)))

Sicc 2011.02.09. 15:51:53

@Cselo: A know-howt azért elárulhatnád!

Inter Face 2011.02.09. 15:52:20

Ez mind szép és jópofa,valószínűleg nagyon felbaxta agyilag a dolog a mercist,de akit bilincselnek azt regisztrálják ,és ha szétbarmolja a bilincset még annak az árát is behajtják rajta a büntetésen kívűl.Plusz egy törött karosszériaelem ára..bár öreg autónak jól áll a harci sérülés:)Szóval nem éri meg anyagilag,de biztos van az a helyzet ,hogy nagyon kell sietnie valahová

jujdejo 2011.02.09. 15:59:58

hogy dögölne meg az ilyen es a sok hozzá hasonló!

Caslav 2011.02.09. 16:01:54

Hát ha már így leberheltem volna a kocsimról, elvittem volna ócskavasnak a vastelepre.

sealard 2011.02.09. 16:11:43

hogy száradna le a töke. már egy éve vadászok W116-ot, ez meg szétbarmolja!

butch400 2011.02.09. 16:13:16

Az autó tulajdonosának annyit tudnék mondani, hogy becsülje meg az öreg autóját, ha már nem tud újat venni, ne parkoljon a járdán és ne dobja az út közepére a tönkretett bilincset, mert ha valaki benézi és átmegy rajta, az biztos nem kellemes élmény. Ha lennék valaki (valami hatóság vagy ilyesmi), egy évre elkérném a munkahelyéről és parkolóellenőrnek kéne lennie. És csak kerékbilincseket kéne szerelnie és ha akár csak egy is megsérül, akkor ugrott a havi fizuja.

Cselo: igazságod van, tényleg szar dolog a kerékbilincs, de az átlag (pótdíjat be) nem fizető embernél el lehet érni, hogy fizesse ki a csekken szereplő összeget, ha már szabálytalanul parkolt.

Leadfoot 2011.02.09. 16:15:15

@Cselo: "alkotmányellenes is mert akadályoz a szabd mozgásomban"

Úristen, mondd, hogy ezt nem gondoltad komolyan...

Nancsi 2011.02.09. 16:15:47

@Cselo: a szabad mozgásban nem akadályoz, mert oda gyalogolsz/tömegközlekedsz/taxizol ahová csak akarsz. A magántulajdonhoz való jogodat sem korlátozza, mert az autó a tiéd marad attól, hogy nem használhatod (amit meg lehet korlátozni simán).
Egyébként tényleg hülyeség a kerékbilincs: szállítanák inkább el a tilosban parkolókat.

don39 2011.02.09. 16:19:57

@Inter Face: Még a 90-es évek végén ,egy havernak a kis polskijára tettek bilincset,ami ő a haverjával leszedett valahogy.Pár nap múlva jöttek érte a rendőrök,és elvitték.A vád: -lopás(megtalálták nála a kerékbilincset is,amit elvitt),és rongálás.Jól meg szívta szegény,mert nem elég,hogy a bírságot is ki kellett fizetnie,de még megtoldották,a kerékbilincs árával,a lopás miatt is pénzbírság,sőt,még az elővezetés költségét is rá verték,a perköltséggel együtt.Nem is beszélve,a meghurcoltatásért. Nem éri meg leszedni,akármilyen szemét dolog is ez a kerékbilincs.A járhatóbb,ha lehet a e megkenni a közterületest,hogy szedje le.

Opay 2011.02.09. 16:20:54

A legnagyobb szemétség, hogy a Fiumei úti balesti intézet előtt is állandóan lesben állnak a rohadék bilincselők, legális parkoló alig van, és nagy valószínűséggel a legtöbben nem jó kedvükbe, szórakozni mennek oda, hanem azért mert valami baj történt. Ezt használják ki és bilincselik le az autójukat. Korrekt és emberbarát megoldás……

jojoka 2011.02.09. 16:24:20

@butch400:
Rendben. Akkor lehessen kerék bilincselni ha már legalább 1 be nem fizetett bírság van az autóval kapcsolatban. De máskülönben nem csessze már meg, hogy lebilincselik az autót!!

Leadfoot 2011.02.09. 16:30:53

@jojoka: @don39: A legjárhatóbb, ha nem parkol az ember tilosban. ha geciség a kerékbilincs, nem kell olyan helyzetbe hozni magunkat, hogy rátehessék...

Üssetek!

GrG 2011.02.09. 16:38:45

Egy barátom leszedte a bilincset (Mondeo keréknél azt a fajtát úgy lehetett forgatni, hogy a kerékcsavarokhoz hozzáfért). Utána bement az ügyfélszolgálatra és leadta a bilincset (sértetlen állapotban). Egy darabig balhéztak, de meggyőzte öket, hoyg a tilosban parkolást kifizeti, de a kerékbilincs levétele szolgáltatást nem kéri/nem vette igénybe, azt nem. elfogadták (ez két külön tétel, az egyik az állam/önkormányzaté a másik a parkolási cégé). Mielőtt eljött volna azért aláírattata velük az átvételi elismervényt, hogy sértetlen állapotban adta át a bilincset.
G

sealard 2011.02.09. 16:45:02

@Psziho:
@rolandbckr:
mobilon néztem na. ott elég keskenynek látszódik a lámpája :D és a lényegen akkor sem változtat, hogy egy idióta. és 123-ért is kár.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.02.09. 16:48:40

egy sima W123 esetében elég nagy vandálnak kell lenni ahhoz, hogy ilyet csinálj

theutat villám 2011.02.09. 16:54:47

Zseniális! 10 pont.

Közben megjöttek a kerékbilincs fan trollok is, látom. Kívánom, hogy tegyenek a Ti autótokra bilincset, ha annyira faszának találjátok. Én nem szoktam tilosban megállni, úgyhogy nekem mindegy.

Psziho 2011.02.09. 16:54:56

@sealard:

egyébként a w116 nekem is a kedvenc mercim

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.09. 17:04:21

@Nancsi:
"A magántulajdonhoz való jogodat sem korlátozza, mert az autó a tiéd marad attól, hogy nem használhatod (amit meg lehet korlátozni simán)."

Ez lehet, hogy bizonyos kommunista országokban így van, Mo.-on szerencsére nem csak ebből áll a tulajdonjog (jus utendi fruendi), lásd Ptk. 99. § A tulajdonos jogosult a dolgot használni és a dologból folyó hasznokat szedni (..).

A kerékbilincs használatára meg nyilván van más jogszabály, különben nem alkalmaznák. Ne menjünk ebbe bele, ez nem jogi blog, inkább csak mint érdekességet említettem meg.

Mr. Rocketfinger 2011.02.09. 17:04:43

ahogy Kiss Ádám fogalmazott:
"szar helyen parkoltál, DE OTT MARADSZ!"

szpsz 2011.02.09. 17:05:26

Mégha a jogi hátteret meg is csinálták hozzá, én a kerékbilincset a világ legeslegnagyobb köcsögségének tartom. Ha valahova tilos állni, akkor akadályozzák meg valami korláttal, ahol meg nincs útba egy parkoló autó, ott meg lehessen várakozni. Tehát az értelmetlen és cél nélküli parkolás tiltásokat is revidiálni kellene. Ha pedig valóban akadályt képező autóról van szó, azt elszállítani kellene, nem odaszögezni.

light 2011.02.09. 17:14:56

Homer Simpson is valahogy így csinálta :D

Leadfoot 2011.02.09. 17:16:31

@szpsz: Egyetértek, az elszállítás lenne a legjobb, és a kerékbilincs az említett szempontból tényleg faszság.

De minden olyan helyet fizikai akadállyal körülvenni, ahol tilos parkolni, az nyilvánvalóan nonszensz, meg kivitelezhetetlen is.

Viszont a normál büntetésnél kell valami hatásosabb, komolyabb visszatartó erejű szankció is, ld. elszállítás. Ami ellen szerintem pont ugyanannyian ágálnának, mint a bilincs ellen.
Persze, a rossz helyen rögzíteni a kocsit baromság, de ha csak a saját szempontomból nézem (és feltételezem, hogy tilosban parkolok, amit egyébként nem szoktam), akkor inkább bilincseljék oda, minthogy valami alulfizetett alkalmazottak emelgessék, és mellesleg a frászt kapjam, mikor a hűlt helyét találom.

Caslav 2011.02.09. 17:34:49

Bilincs helyett jobb megoldás lenne, ha levágnánk a kocsiknak azt a részét, ami tilosban parkolna, ha az egész kocsi a járdán lenne, akkor csak acélforgács maradna, ha meg orral belóg a járdára vagy hasonlóra, akkor azt lenyisszantani, egykettőre megszűnne a tilosban parkolás mizéria.
De aztán nehogy komolyan vegyétek :D

nehogymárne 2011.02.09. 17:41:53

azt szeretten volna látni, hogy az útközépre kib@szott kerékbilincsen áthajtva leveri az olajteknőt.

ideasz 2011.02.09. 17:44:47

Nápolyba kell költözni. Aztán azt csinálsz amit akarsz....

Beeni 2011.02.09. 17:46:02

Még el sem indítottam a videót, de már rögtön sejtettem, hogy oroszhonban készült eme remek, nem tévedtem. :) A sok okosnak akik dicsőitik a kerékbilincset, csak annyit tudok kivánni, hogy amikor legnagyobb szükségük van az autóra, akkor lepjék meg őket ezzel a gyönyörű, és hasznos szerkezettel.
OFF:
Az Andersen-es, Panamera-s cikkhez meg itt szolnék hozzá, h kicsit tulzásnak tartom a hírszerkesztő szörnyűlködését, tartsa meg magának a véleményét, hisz nem az a dolga, hogy a saját izlése szerint kritizáljon egy autót. Egyébként meg nekem tetszik, oroszvagyok-e. :)

Medgar 2011.02.09. 17:53:41

@don39: Ismerősöm is leszedte, neki csak levél jött pár hónap múlva , hogy jelenjen meg... rendőrkapitányság stb... Ott közölték vele, hogy eljárás van folyamatban ellene a leszedés miatt, erre ő is tett egy feljelentést ismeretlen tettes ellen, kiegészítve azzal, hogy a kocsit az adott időpontban egy közeli hozzátartozója vezette. Fél év elteltével jött a megszüntető határozat. Mindig is sikeres (és nagyon pofátlan) ember volt.

Leadfoot 2011.02.09. 17:53:48

@Beeni: "csak annyit tudok kivánni, hogy amikor legnagyobb szükségük van az autóra, akkor lepjék meg őket ezzel a gyönyörű, és hasznos szerkezettel."

Ezt mondjuk elég egyszerűen el lehet kerülni, ha nem parkol valaki rossz helyre.

(És ezzel nem dicsőítem, csak mondom...)

Medgar 2011.02.09. 17:54:53

@ideasz: Pontosabban amit a Család enged
:-)

horvatht 2011.02.09. 17:56:18

@Opay: Egyetérek. Márciusban bokaszalagszakadással vitt be édesapám egy szerda délelőtt a balesetire, mert nem bírtam járni. Parkolóhely sehol, úgyhogy megállt két kialakított parkolóhely között a füvön amíg segített beugrálni egy lábon. Nem akadályozott senkit, nem állt rossz helyen, csak nem lebetonozott parkolóhelyen, hanem füvön állt meg. Mire kiért, ott volt a kerékbilincs. Mit kellett volna csinálnom? Két kilométeren keresztül hason csúszva odamászni? Ezt mondja meg, az aki szerint "nem kell olyan helyen megállni, ahol megbüntetnek"...

Leadfoot 2011.02.09. 18:02:06

@horvatht: Szerinted ha arra jár a "hatóság", akkor tudni fogják, hogy járóképtelen beteget vitt oda az az autó?

Egyébként én még olyan kórházban nem voltam, ahova a portás ne engedett volna be kocsival, ha járni nem tudó beteget visz az ember.

De gondoljuk csak végig a helyzetet: oké, hogy szerinted kényszerből, de lerakod rossz helyen a kocsit. Tudod, hogy ezért megbüntethetnek, akár bilinccsel is, mégis megkockáztatod. Akkor az a hülye, aki megbüntet? Én ezt nem így látom...

horvatht 2011.02.09. 18:06:22

@Leadfoot: Egyrészt nem volt szabálytalan szerintem, mivel a parkoló autók közé parkolást a terep burkolata alapján szabálytalannak minősíteni elég furcsa. Másrészt nem kell tudnia a hatóságnak, hogy betegszállítás történt, de utána miért nem lehet ezt igazolni, hogy szükséghelyzet volt, és ahhoz képest a forgalom mindenféle akadályozása nélkül oldottuk meg. Meg is kérdeztük ezt a bilincselőtől, aki annyit válaszolt: "Hogy meg lehet próbálni visszakérni a pénzt, de a parkolási társaság jogászai ritkán veszítenek..." Harmadrészt ott, ahol be kell menni a balesetire, ott sehol nem lehet kocsival behajtani.

horvatht 2011.02.09. 18:08:44

Azt kifelejtettem, amiért érdekes, hogy füvön parkoltunk, hogy pont azért álltunk meg ott, mivel nem volt tiltva semmilyen formában, mivel egy parkolórész volt. Szóval egyáltalán nem kockáztattuk meg, hogy bilincset kapjunk, mivel jóhiszeműen álltunk ott meg.

Reppa 2011.02.09. 18:09:14

@Beeni: Ez nem oroszországban,hanem szerbiában készült,gondolom belgrádban,újvidéken nem bilincselnek!

Leadfoot 2011.02.09. 18:11:24

@horvatht: Oké, megadom. :-)

De azt azért valljuk be, hogy az ilyen eset eléggé ritka, nem ez a jellemző.

horvatht 2011.02.09. 18:14:22

@Leadfoot: Igen, de pont ezért mondtam, meg mert Opay írta, hogy a Fiumei útnál a balesetinél lesben állnak pont ilyenek miatt, ami felháborító. Ellenben a keresztőzédesekben a járdára keresztben felpakolt X5/Q7-eseken nem nagyon szoktam kerékbilincset látni.

Devil2 2011.02.09. 18:15:49

Szerintem nem kéne kerékbilincs. Figyelmeztetésképpen elég lenn mind a négy kerékből kivenni szelepet, miután leeresztett visszatenni, hogy ne lehessen lopás vádjával a bíróságra menni.

khaleeji 2011.02.09. 18:24:16

a ruszkik nem szoktak sokat baszakodni

övön alul 2011.02.09. 18:29:21

A szinházaknál is lesben állnak, Andrássy környéke. Én egyszer az Örkénybe mentem, egy rövid koncertre, csak 8-tól kezdődött, és 9 után nem sokkal véget is ért. Biztos a műsort is ismerik, mert többeket sikerült a Madách téren többeket megbüntetni. Az egyik két kerékkel rajta volt a forgalomtól elzárt területen, amely a szelektív hulladéktárolókat övezte. Szóval 10 centi miatt, a laza parkolása miatt rakták rá a bilincset!

Kayassine 2011.02.09. 18:33:01

Mostanában kaptam kerékbilincset teljesen jogtalanul. Kifizettem, leszedték és jogom volt panszt tenni a rendőrségen. Visszafizették. Elkúrták pár napom. Rohadjanak meg. Sosem a járdán parkoló mercikre teszik, vajon miért? A VII. ker-ben ha valaki 20 centivel túllóg a felfestésen már megkapja. Van megoldás el kell kerülni BP-et, ezen vagyok.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.02.09. 18:34:42

De ilyenkor is furcsa, mert gondolom a bírságot igyis úgyis ki kell fizetni nem?

CApa (törölt) 2011.02.09. 18:34:56

@horvatht: Ja, a balesetinek nincs parkolóudvara. Én azt javaslom, máskor álljatok be hátra a mentők közé. Már csak azért is, mert ott nem kell lépcsőt mászni. Eddig háromszor kellett oda parkolnom, bementem, szereztem egy tolószéket és betoltam a lábatnemhasználó rokont. Mert nem csak parkoló, hanem betegszállító sincs...

vén krampusz (törölt) 2011.02.09. 18:36:25

@don39: na ott rontotta el, hogy hazavitte és őrizgette! A Dunába szokták dobni. Időközben persze már annyi a kamera, nézzetek körbe mielőtt szerelni kezdtek! Egyébként pedig ha (távollétemben) megbilincselik az autómat, és valaki a tudtom nélkül leszereli, honnan a fenéből kellene tudnom erről?

fogatlan provokátor (törölt) 2011.02.09. 18:39:19

@horvatht: talán mert bizonyos kerékméretig tudják csak rárakni?

United Steaks 2011.02.09. 18:45:28

Ha nekimész egy komolyabb autónak, és teszel benne néhány millió forint kárt, max.20 perc körmölés után nyugodtan elmehetsz a dolgodra. Ezeket lefényképezik, regisztrálják, mi a bánatos lószerszámért kell még oda is szögezni?

baseldon 2011.02.09. 18:57:46

Nem az a baj, ha rossz helyen parkolasert megvagnak. Hanem az, amikor nem tudod eldonteni, hogy hol lehetne parkolni. Pontosabban nincs a kornyeken alkalmas parkolo. Nem ugy nincs, hogy nincs hely, hanem ugy nincs, hogy egyszeruen tilos minden negyzetcentimeteren a parkolas x km-es korzetben. Mivel nem ott laksz, nem parkolhatsz, es mivel nem ott laksz, vszinuleg nem tudod, hogy hol a feneben lehetne. Hany km-t kell vissza gyalogolnod adott esetben a teendod helyszinere, ami a tiltott zonaban van. Aztan mesz eleg sokat, mire mar azt hiszed, hogy kint vagy a zonabol, de kozben nem. Leparkolsz, mert nem tiltja semmi. Es mire visszaersz, ott a lakat, mert atmentel egy masik zonaba, ahol egy masik lakotarsasag maskent jeloli a parkolasi tilalmat, amit nem vettel eszre, rosszul ertelmezted. A lenyeg, hogy fizess, sokat.
Meg van meg a lakott teruleten 56km/h sebessegtullepeses fenykep. Az is finom, mert vegul is gyorsan hajtottal. Es meg sokan sokfelet fel tudunk hozni, hogy mijkor ki hogyan szivat. Pedig csak Henry Ford cseszte el, amikor ugy gondolta, hogy mindenkinek auto kell. Pedig nem kell.

baseldon 2011.02.09. 19:01:07

@vén krampusz: hatonnan, hogy ott log a cetli a szelvedore vagy oldaluvegre csiptetve, hogy ize, es akkor mar tudod, hogy vmi nem franko.

Harcimaci 2011.02.09. 19:21:20

Az amatörje inkább tönkre teszi az autót semmint gondolkodna. Ha megemelte volna az autót és leengedi a kereket akkor rongálás nélkül leszedi a kerékbilincset és elmegy a pótkerék felrakása után....

hpty 2011.02.09. 19:28:59

@baseldon: Ha valaki "ellopja" a bilincset, akkor a cetliket is ;)

potha 2011.02.09. 19:34:45

@Caslav:

Caslav for President :D

nov2016 2011.02.09. 20:00:58

@Caslav:
Finomabb változatban lehetne sárga neoluxxal megjelölni melyik része lógott be az autónak a tiltott területre. :)
Pár hét és kínosan ügyelnének az ügyesenparkoló emberek a legutolsó centikre is.

Lugi 2011.02.09. 20:04:29

Én két évig pereskedtem a közteresekkel, amiért jogtalanul bilincseltek meg. Az volt a poén ,hogy centrum területen parkoltam (a házam előtt), ahol egyébként fizetni kell. Mondom akkor most vagy fizetnem kell a parkolásért (fizettem is), vagy tilos itt megállni, de akkor ne is szedjenek érte pénzt...

Lugi 2011.02.09. 20:06:14

Én két évig pereskedtem a közteresekkel, amiért jogtalanul bilincseltek meg. Az volt a poén ,hogy centrum területen parkoltam (a házam előtt), ahol egyébként fizetni kell. Mondom akkor most vagy fizetnem kell a parkolásért (fizettem is), vagy tilos itt megállni, de akkor ne is szedjenek érte pénzt...

horvatht 2011.02.09. 20:07:14

@fogatlan provokátor: akkor legyen S osztály, csak, hogy ne tudj szőrszálhasogatni...

goes 2011.02.09. 20:08:42

@horvatht: zöldterületen parkolni tilos. Ott is, ahol a parkoló autók már eltüntették a zöldet és csak sár van. Jogosan büntettek meg. Egyébként még a közterületesek is 2x akkor bírságot szabhattak volna ki, mint a normál tilosban parkolásért.

horvatht 2011.02.09. 20:11:52

@goes: ez azért nem igaz, mivel nem ezért büntettek meg. az indoklás szerint az út rossz oldalán parkoltunk. annak ellenére, hogy azon az oldalon volt a parkolórész kialakítva.

JustaLittleBit 2011.02.09. 20:13:32

(nem bilincs de igazságtalan) Nekünk mostanában volt hasonló helyzetünk. Apám elment rokonlátogatásba V. kerbe ahol az egyik utcába ugye csak azok mehetnek be akik ott laknak. Igen de kért kölcsön szomszédtól egy mozgássérült igazolványt kitette a kocsiba GYÁRILAG szerelt ilyen tartó cuccra (Skoda Octavia) és azt mondja a forma hogy nem lehetett elolvasni a számát namost én ezt megnéztem itthon 1m ről lazán le tudtam olvasni. lehet hogy meg kéne tanulnia a parkolóőrnek olvasni mielőtt kirakja a zacsit a szélvédőre.

horvatht 2011.02.09. 20:14:40

@goes: ez az azért nem igaz, mert az indoklás szerint az út rossz oldalán parkoltunk le. annak ellenére, hogy azon az oldalon volt kialakítva a parkolórész, és egyébként is egyirányú utca volt. szó se volt zöldterületről meg hasonlókról, amiket te írsz. (ettől függetlenül nem ez a mondandóm felháborító része, hanem a betegeket szállítókra vadásznak, mert tudják, hogy úgy sem lehet megállni sehol a környéken.)

palinkasa 2011.02.09. 20:26:56

Uraim,ez szerbia.
Most mondjam vagy mutassam?

repeti 2011.02.09. 20:38:40

@ideasz: Ott a pont! Láttam mi van ott! A minimum hogy parkoláskor lökhárítóval csinálnak helyet.

szomjasferi · http://szomjasferi.blog.hu 2011.02.09. 20:45:37

Páréve szakadt 82 évjáratú 900ccm-es Fiestámra tettek bilincset félig járdán parkoláskor. Indok a fal és a kocsi között nem volt 1,5 méter.Álltak mások is még közelebb is, de a nyomorék kis többszínű roncsra tették fel, december elején 14500volt a leszedés, de remélem gyógyszerre költötték már a többszörösét a közteresek!

Kifordított kacagány 2011.02.09. 20:47:03

@Leadfoot: jobb helyeken az elszállítást végző cég anyagi felelősséget vállal azért, hogy nem sérül az autód. ez itt nem csak ezért nem számít jobb helynek.

@horvatht: gondolom bp-en, vagy valami hasonló nyomorult nagyvárosban létezel. ott sajnos az a módi, hogy minden talpalatnyi fűcsomóról úgy vélekednek, hogy az zöldterület és zöldterületen meg nem lehet parkolni. én is néztem, mikor arra jártam és a rendőr néni rinyálni kezdett, hogy ne parkoljak ződterületre. nem azt nem értettem, hogy miért ne parkoljak oda, hanem azt, hogy az miért ződterület.

Leadfoot 2011.02.09. 20:56:41

@Kifordított kacagány: Fateromat is megbüntették (nem BP, hanem egyéb "nyomorult" nagyváros) jónéhány éve a közterületesek, mert télen ráállt egy fagyott sárral borított földdarabra. A büntetésen az állt, hogy az park. :-D

Persze jogos volt, csak a park része volt vicces.

Kifordított kacagány 2011.02.09. 21:25:00

@Leadfoot: igen, egy ilyent, egy hozzám hasonló vidéki paraszt nem is nagyon ért meg:)
igazából mivel korlátozott a gondolkodásom, már azt sem nagyon értem, hogy egy még valóban zöldellő füves terület ami tizede az udvaromnak, az mitől zöldterület és miért nem csupán egy füves rész az út mellett. az ilyen sáros földdarabbal, ahol már a gaz sem tud megélni viszont végképp nem bírok megbirkózni. :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.02.09. 21:52:10

Kerékbilincs tényleg hülyeség: rossz helyen állsz, ezért odarögzítik az autód, szerintem inkább vontassák el, akkor ugyanúy befizeted a büntetés, ha meg nem, legalább nem közterületen, tilosban rohad az autód...

magyar_ellenállás 2011.02.09. 22:07:44

1. Az egész alkotmány Alkotmányellenes, de ebbe most ne menjünk bele.

2. Parkolási díjat szedni olyan helyen, ahol SEMMIFÉLE szolgáltatást nem nyújtanak, BŰNCSELEKMÉNY. (Lásd: fogyasztóvédelmi törvény)

3. Valakinek az autójára annak szabad mozgását akadályozó idegen tárgyat tenni szintén BŰNCSELEKMÉNY. "A tulajdonost megilleti a birtoklás, a használat, a hasznok szedése és a rendelkezés joga..."

Ha engem pl. jogsérelem ér önkormányzati tulajdonban lévő tömegközlekedési eszközön, elvehetem a sofőrtől a gyújtáskulcsot, amíg nem rendeződik az ügy?!

Ha köz-, baleset- vagy életveszélyt okoz a "tilosban" parkoló jármű, csakis akkor szabad hozzányúlni, arrébb vonatni.

Ragozhatnám még, de már felesleges. Ennyitől is megérett a madzag sokaknak.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.09. 22:13:31

Nem szarakodott a csávó.

Ha menni kell, akkor menni kell.
A sárvédőívet vélhetően egyébként is cserélni kellett (meg a belső kilincset kell még működésre bírni.

Szimpatikus megoldás, ezt érdemli az egész bilincses rendszer.

magyar_ellenállás 2011.02.09. 22:20:06

Vályi Pista amúgy kettős állampolgár már, vagy az csak a 120 íziglen félvér baskír andamáni felmenőkkel büszkélkedhetó tetűhintásoknak lett kitalálva?

2011.02.09. 22:51:41

@Leadfoot: Ütünk, Ólomláb. Csomó olyan hely van, ahol nem _drága_ a parkolóhely, hanem egyszerűen _nincs_. És épeszűen legyalogolható sugáron belül sincs.

2011.02.09. 22:54:38

@szpsz: RevidEálni, akartad mondani... :-)

2011.02.09. 22:56:17

@Leadfoot: Ez jogos, az "eltűnt" autó durva büntetés. Egyébként az enyémmel rákúrtak, mert mind a négy kereket fogja a kézifék :-)))

2011.02.09. 23:01:44

@Leadfoot: Az OBSI-nál (most nem tudom, hogy hívják) NINCS zárt parkoló, csak az utcán tudsz parkolni a horvatht által említett körülmények közepette. Aki ott bilincsel, annak száradjon le a keze és a farka egyszerre, oszt jónapot.

2011.02.09. 23:06:55

@Harcimaci: A pótkereket sem kell felrakni, ha tökig leereszed a gumit, kijön belőle.

2011.02.09. 23:10:55

Mármint az eredetileg megbilincselt kerék jön ki belőle.

2011.02.09. 23:11:58

@Csumpi Hálidéj: Végre egy szimpi hozzáállás :-)

pickapu 2011.02.09. 23:17:10

Úgy láttam, a páciens abban az idegállapotban az esetlegesen megjelenő közterest is lefejelte volna. Vagy ráteszi a bilincset. :)

donzosza 2011.02.10. 00:57:38

@Cselo:
A receptet / metodikát is leírhatnád sztem sok ember örülne :)
megoldás amit én gondolok h Hummer keréken még nem láttam bilincset:D ergo: BIGFOOT a városba:)))))
v. Hummer:)))))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.10. 01:46:00

Nagyon kemény :D

@donzosza: És egy bigfoottal parkolni sem gond... Na meg ugye van az az eset, amikor a köcsögBMW-s levillogna. És nyom az ember egy rükit a pirosnál, majd pár métert hátragurul.

Cselo 2011.02.10. 04:06:02

@donzosza: Sajnos nem tudom leírni, csak mutatni tudnám. De tutira működik, már próbáltam, aztán hazavittem a szerkezetet, becsomagoltam és postán visszaküldtem.

Cselo 2011.02.10. 04:06:49

@donzosza: Sajnos nem tudom leírni, csak mutatni tudnám. De tutira működik, már próbáltam, aztán hazavittem a szerkezetet, becsomagoltam és postán visszaküldtem.

jojoka 2011.02.10. 07:44:41

@Leadfoot:
Teszem azt rohanok a kórházba, nincs hely sehol, megállok az egyetlen szabad helyen, tudva, hogy ott megbüntethetnek. Kiveszem a gyereket, berohanok vele a kórházba. Ha visszamegyek a kocsihoz akkor számítani fogok rá, hogy ott lesz rajta a mikulás csomag, de ha mindig rendesen befizettem, akkor ne rakjon már kerékbilincset!
Mert az egyrészt komoly költség , másrészt nagyon komoly kicseszés és tényleg nagyon logikátlan, hogy odaszegezi az autót ahol egyébként úgy gondolja, hogy nem szabadna meg sem állni. Akkor mégis szabad? Vagy mégsem jelent veszélyt? Hiszen sokkal hosszabb ott állásra kényszerít mint az indokolt lenne.

Leadfoot 2011.02.10. 09:19:59

@Balu1st: Igen, értem a problémát, de ez sem változtat azon, hogy ha valaki tudatosan rossz helyre áll, tisztában kell lennie vele, hogy ezért büntethetnek, bilincselhetnek.

Az más kérdés, hogy kinek és hol kéne parkolóhelyeket létesítenie.

CApa (törölt) 2011.02.10. 09:43:08

Mi van, ha befizeted a büntit, de nem fizeted ki a bilincs levételét? Rajtahagyják, míg meg nem eszi a rozsda? Az autó meg marad a tiltott helyen?
Egy nem használt de rendszámos autóval kipróbálhatná valaki...

determ 2011.02.10. 10:00:45

Ezzel az a baj, hogy például Budapesten a bilincs mellé készül rólad fotó és videófelvétel is. Tehát attól még hogy elhajtasz "meg vagy örökítve" és akkor fizetheted a büntit + szabálysértés (a parkolás miatt) + szabálysértés (a rongálás miatt, hogy tönkretetted a bilincset) + késedelmi díj + kamatok. Nem éri meg...
Ami viszont szerintem felháborító, hogy nem lehet, csak kp-vel fizetni. Biztos mindenkinél van épp 15000Ft...

Inner Circle 2011.02.10. 10:02:56

@Csumpi Hálidéj: neked is feltűnt, hogy az emberszabású a külső kilinccsel nyitja az ajtót? :D

szakmernok 2011.02.10. 10:26:07

@JustaLittleBit: Hát gratulálok! Jogtalanul használta más ember rokkantkártyáját?

PerDüll 2011.02.10. 10:35:59

Nem olcsó módszer, viszont időigényes, de 100%-os. :)
Veszel/készítetsz/beszerzel 4 kerékbilincset...
Ha tilosban parkolsz felrakod őket.

szpsz 2011.02.10. 10:56:34

@Leadfoot: De, mint mondottam én először alaposan átnéznék minden olyat, hogy ne legyen olyan, hogy parkolni tilos, "csak mert mert". Tehát drasztikusan lecsökkenteném a tiltás a tiltás kedvéért lévő parkolási tilalmakat. Illetve nyugati példák szerint telenyomnám Bp alját mélygarázsokkal. Mert tiltani, szankcionálni csak A BETARTHATÓ SZABÁLYOK MEGSZEGÉSÉÉRT ETIKUS!!!

isti77 2011.02.10. 11:36:36

Volt ismerősöm, aki azért ragaszkodott a Citroen BX-éhez, mert arra lehetetlen volt kerékbilincset tenni. A hátsó kerekeknél alapból olyan volt a sárvédő alakja, ami megakadályozta a "műszer" elhelyezését, főleg leengedett gázrugókkal, az első kerekeket meg egyszerűen koppanásig bekormányozta valamelyik irányba.

Bacsek 2011.02.10. 11:55:53

@PerDüll:
Tetszik a megoldás, régen én a "mikulás csomagokkal" csináltam ezt... Nem is büntettek meg soha...

Harcimaci 2011.02.10. 13:18:12

@Balu1st: De nem egészséges leengedett kerékkel menni....

Liquidos 2011.02.10. 14:29:16

@Inter Face: No igen, ha esze lett volna, akkor elviszi a bilincset és közli, hogy az autón nem volt bilincs, amikor elvitte... ..és ööö, a sárvédőt máskor törte meg és a video sem róla készült... :-)

2011.02.10. 14:48:39

Keszthelyen a Porschemra raktak egyet egy kis szar mellekutcaban , 4000 ft volt a büntetes

Liquidos 2011.02.10. 14:57:40

@Kayassine: Ezzel az a baj, hogy csak annyit fizetnek vissza, amennyit büntetésként beszedtek, pedig úgy lenne jogos, ha "erkölcsi kár" - vagy nevezzük bárminek - címén a jogosulatlan büntetéssel járó hercehurca díját is kifizetnék.

Vadmeggy 2011.02.10. 18:52:29

@JustaLittleBit: Te még azzal dicsekszel, hogy az apád kölcsönkért egy rokkantigazolványt és megbüntették jogtalanul? Kedves apukád talán fárasztónak gondolta azt a +100 métert, amit a másik utcából tett volna meg? Még örüljön, hogy ennyi büntetéssel megúszta...

SanyA8 2011.02.10. 19:44:21

@rolandbckr: Lehet ezért nem talál(:

Picc 2011.02.10. 19:55:30

Nagyon tetszett a megoldás. Hajrá! Na ezért sem veszek új autót. A-ból B-be eljutni hétköznap bármilyen olcsó autóval lehet. A kutyát sem érdekli. Ezek "munkagépek".

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.02.10. 20:36:37

Az egész parkolj-ne parkolj-nincs hely-megszopatunk jellemző magyar dolog.
Én külföldön élek, de itt ilyen nincs. Egyszerűen belátták, hogy az autó része az életnek. Ilyennel nem szarakodnak pl hogy az út melyik oldalán állsz. A kocsi parkolva csak egy darab fém, tökmindegy merre áll az orra, nem? Csak újabb lehetőség a szopatásra.
Régen apám még a kommunizmusban azt mondta, hogy van egy terem, ahol rendszeresen összeülnek, hogy eldöntsék, mivel szopassák a népet. Akkor ezt hülyeségnek tartottam, de ma már nem. Pl. mi értelme van a 3.5 t alatti teherkocsik kötelező menetlevél vezetésének? Nincs tachográf, vezetési idő szabály, vagyis csak arra jó, hogy megbüntethessenek. Szerintem a parkoló cégek érdeke, hogy máshol megtiltsák a parkolást. Ezt egyszeűen el lehetne intézni, csak egy törvény kellene, hogy a parkolási díj a parkoló cégé, a büntetés viszont nem az övé, hanem az államé. Azonnal abbahagynák a jogtalan büntetéseket. Magyarisztán.

Veghely 2011.02.10. 20:51:14

Mocskos idióták!
A legtöbbször olyan autókat bilincselnek le, akik rossz helyen állnak, parkolnak.Ezzel a megoldással sokkal több ideig tartják rossz helyen a szabálytalan autót, mintha fotóval megbüntetnék.
De a fotós játék 30,000-nél kezdődik, a bilincs pedig 14,000.-.Lehet választani!

vmaast 2011.02.14. 21:54:36

Hát nem is tudom... A majdnem 20 év alatt egy bilincset sem kaptam még, de ha egyszer benézem, és rossz helyre állok, inkább az, mint az elvontatás. kevesebb az esély a sérülésre.

JustaLittleBit 2011.02.21. 20:53:46

@Vadmeggy: Szerintem ha a haldokló testvéredhez mennél akkor neked is sok lenne az a 100 méter...
süti beállítások módosítása