Az idősebbek talán emlékeznek még azokra a szomorú időkre, mikor a parkolóban a Daciák egymásnak háttal, összeérő lökhárítóval parkoltak azért, nehogy az éjszaka leszívják belőlük a benzint.
Egyik gyenge pontja a lökhárító fölötti betöltőnyílás volt
Oké, a katalizátort, meg a kardántengelyt azért időnként kilopják a parkoló autók alól, ami minden bizonnyal ugyanolyan hungarikumnak számíthatna Európában, mint a puszta meg a téliszalámi, ha ügyesebben marketingolnánk.
Vannak azonban emberek(?), akiket nem hatott meg Csikós fejtegetése a benzin látszólagos drágaságáról, és úgy vélték: az üzemanyag-vételezés alternatív módszerei nyújtanak megoldást problémájukra. Nehéz megmondani, vajon tényleg a benzin lett túl drága, vagy az akkus fúró túl olcsó, netán máshol kell keresni a probléma gyökerét, de tény, hogy az újfajta módszer csak mostanában kezdett tömeges méreteket ölteni.
A parkolóban ugyanis újabban nem feltörik az autót, nem lefeszegetik a tanksapkát, óóó, nem… hanem megfúrják a tankot. Az eljárás a haszon-kár arányt tekintve csak a kábellopásokhoz és szobor-szétfűrészelésekhez hasonlítható: egy egységnyi haszon érdekében tízszeres-százszoros, vagy még nagyobb kárt okoznak a tettesek a jogos tulajdonosnak.
A riasztónak esélye sincs, így szinte látom magam előtt, ahogy néhány év múlva a nagy autógyárak „kelet-balkán” felszereltségű modelljeiben az ABS és a légzsákok helyett a páncélozott üzemanyagtartály lesz a szériafelszereltség része.
Addig pedig jobb híján nem marad más, mint a tettenérés. De nagyon.