Szomorú baráti kötelesség

  2010. november 01. - ommm Címkék: rip max

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A sors furcsa fintora talán, hogy éppen ma, mikor azokra emlékezünk, akik nincsenek már velünk, hogy éppen ma, mikor elég rossz egy kicsit a gyertyalángba mélázva a múltba nézni, éppen ma, pár perccel ezelőtt kaptam a hírt, hogy eggyel többen vannak ők, akik legalább ilyenkor eszünkbe jutnak.

Ha jól emlékszem, akkor a második Belsőség-találkozón, melyet még a Google feneketlen emlékezete is nehezen képes előkeríteni, ott találkoztunk először ezzel a sráccal. Egy sokat látott Hilux pickuppal érkezett. Kicsit nem értettük, mert szerény volt, csendes és halkan kérdezett, úgy is válaszolt, érvelt, akkor még kevesen voltunk, akiknek beugrott a nevéről, ki is ő valójában. Zsilvölgyi Csaba, mondta, én pedig annyit válaszoltam: Max?

Ő volt. A hazai (nem csak) fantasy-grafika Boris Vallejója, akit Orosz doki pszichedelikeus Kerguelen-riportja ihletett meg annyira, hogy egy döbbenetes Hispano-Suiza grafikát hozott neki. Ez a mai napig az Indavideó vezérigazgatói irodájának falát díszíti. Max, aki mindenütt ott volt, ahol szabadon szárnyalhatott az elme, ez a pöttöm kis ember lélekben egy óriási szelíd motoros volt, képzelete nem ismert határt. És tudom, hogy nem ismer most sem.

Karpathy néven rendszeres látogatója, törzskommentelője volt blogunknak, alig pár hónapja beszélgettünk arról, mennyire bedőlt a válság miatt a grafikus-biznisz és mit lehetne csinálni, hogyan jön a következő találkozóra... Aztán szeptember 27.-én egy tragikus baleset és mindennek vége.

A szakma egy művészt, mi egy jóbarátot, a világ pedig egy remek embert veszített el. Munkád és zsenid örök, követendő példaként marad itt utánad Max. Ez a pár száraz, hivatalos szó kevés:

Hamvasztás utáni búcsúztatója 2010. november 8-án 9:30-kor a Pünkösdfürdői Boldog Özséb katolikus templomban (1039 Budapest, Lékai bíboros tér 8-10.) lesz. Drága halottunk hamvait ezt követően az Óbudai temetőben 11 órakor helyezzük végső nyugalomra.

Basszus, haver, ez a 44 év nem volt elég. Lett volna még tennivalód bőven, látod, most nézhetjük a képeket és nincs, aki formát adjon a képzeletnek. Csak te tudtad így öreg, csak te. Most már tiéd a legnagyobb vászon, a legtöbb szín, mindörökké. Nyugodj békében!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr312414807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hilux94 2010.11.01. 23:31:27

Ismertem tizensok éve.

Hazafelé tartott az X1/9-esével, amikor egy szabálytalanul előző, bedrogozott suzukis patkány frontálisan belerohant. A patkány megúszta. Írnék egyebet is az elkövetőről, de azt lehet, hogy kimoderálnák.

Otthon 3 éves kislány, asszony a második gyereket várta...

ommm 2010.11.01. 23:51:21

@Hilux94: Éppen most jutott eszembe, hogy vajon nem-e az olasz Fiat-túrán esett-e baja. Ezek szerint nem. Basszus, de sajnálom.

pickapu 2010.11.01. 23:57:17

Nehéz ilyenkor bármit is mondani. Részvétem a családnak és mindazoknak, akik személyesen ismerték.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.02. 00:01:07

@Hilux94: mikor olvastam ki volt ő, mit csinált, rögtön tudtam, hogy ismerhetted. Ráadásul akkor ezek szerint az ő temetéséről beszéltél a biztonságiöves posztnál... Basszameg, az ilyen eseteknél az embert szétveti a tehetetlen düh.

uniball 2010.11.02. 00:09:11

Nincsenek igazán szavak az ilyen esetekre, és bár nem ismertem Őt, mérhetetlenül sajnálom.

Sics68 2010.11.02. 00:11:22

Basszus... egy ismerős ment el. Nagyon kedveltem a fantazi témájú álmait, grafikáit.

Sics

xlaci 2010.11.02. 00:14:53

Sajnálom, megdöbbentő hír. :-(
Nem ismertem személyesen, csak a munkáit könyvborítókon és az rpg.hu-n.
rpg.hu/art/categories.php?cat_id=6

szil_ 2010.11.02. 00:33:04

Részvétem.
Csak pár levelet váltottunk sok évvel ezelőtt, de gondolatai, álmai azóta jelentősek számomra.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.02. 01:22:36

részvétem a családnak

remélem, egyszer már leültetnek majd egy ilyen bedrogozott őrültet úgy, hogy soha többet ne jöjjön ki

sztrovacsek 2010.11.02. 01:22:42

@Hilux94:
Neki volt a nevelőapja Bezzegh prof?

silurus 2010.11.02. 02:58:38

R.I.P.
Nagyon sajnálom.

Ciri 2010.11.02. 04:57:48

Őszinte részvétem.

AciDuzzu 2010.11.02. 05:15:19

Órákig ábrándoztunk a rajzain a 90-es évek elején, mikor először a nagyközönség előtt megjelentek nyomtatásban. Stílusa összetéveszthetetlen volt, csak ránéztél és tudtad, valahol ott lesz elrejtve, hogy "Max". Elképesztően tehetséges grafikus volt, megrázó ami történt. Hiányozni fogsz, nyugodj békében!

petru 2010.11.02. 05:32:32

@GYUSZI BACSl:
Talan egyszer eljon az ido, hogy a tarsadalom normalis resze kegyetlenebbul kezd banni a veszelyes abnormalisokkal. Espedig megelozoen, meg mielott megolne valakit! Kegyetlen es igazsagtalan lenne, es ez az egyetlen modszer.

Kliuin 2010.11.02. 06:40:19

Én a legelső MAGUS szerepjáték találkozón ismertem meg, rajzolt minden jobb fejnek valamit és bármiről lehetett vele lazán dumálni. Én a mai napig őrizgetem egy rajzát... Nyugodj Békében Max!

Sausage 2010.11.02. 06:48:31

Nyugodjon bekeben. En is inkabb a 90-es evekbol ismerem a munkait, azota valahogy kikerult a latoterembol. Ertelmetlen halal, mint mindegyik. :(

Luk Szájpóker 2010.11.02. 07:11:08

Én nem ismertem, de az ilyen cikkek olvasása közben fel vagyok háborodva, hogy pl győzikét, meg a többi genetikai hulladékot meg igen. Az ilyen tehetséges emberekről csak egy tragédia kapcsán hallani.... Szomorú az egész.
Nyugodjék békében!

Tomchy 2010.11.02. 07:23:34

Sajna nekem sem volt szerencsém ismerni személyesen, de már nem is lehet. Megint egy zsenivel szegényebbek lettünk.

Nyugodj békében!
artofmax.com/bio.htm

csiky944 2010.11.02. 07:30:13

Emlékszem rá amikor a fotó készült.
Nyugodjon Békében!

Riasom 2010.11.02. 07:33:16

Sokat másoltam annak idején pauszpapírral a fantasy-rajzait, aki a kilencvenes években közel került a szerepjátékokhoz vagy a fantasy-könyvekhez, biztosan találkozott a munkáival. Megdöbbentett ez a hír, nyugodjék békében

martinov 2010.11.02. 07:46:44

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Sajnálom, én abszolút nem ismertem a munkáit, de látva, hogy ennyien szeretik, biztos nagyon jó lehetett. Nyugodjon békében! A drogos hulladék, pedig mehetett volna akár velorexel is... az ilyen embereket valami láthatatlan erőtér védi, mindent túlélnek, nem úgy mint a vétlen! Isten valóban igazságos???

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.02. 08:06:23

nyugodtan ki lehet moderálni, de attól még így van

ja bocs, a blogon csak a jangtájmerezés a divat, meg a szuzukiszidás.
bocs, a jangtájmerben meghalt valaki, a másikban nem

bpelhos 2010.11.02. 08:28:56

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Egyetértek, sajnos.
Fót Veresegyház között járok gyakran, mindig elkap a hév, hogy milyen jó lenne itt egy pár százezres youngtimer kabrióval haladni a fejem felett összeérő fák alatt.

De aztán elhaladok egy halálos baleset mellett, mint ahogy ez kb. 2 hete történt, ahol egy youngtimer (talán pont ez?) fekszik az árokban, másnap mécsesek a helyén... És olvasom a hírekben, hogy a vétlen autós meghalt.
Ilyenkor beülök a másfél tonnás, soklégzsákos újautóba és lemondok a jókedvű autózásról.

GGG77 2010.11.02. 08:29:24

Részvétem, nyugodjék békében.

Jupiter · http://www.pozsgay.hu 2010.11.02. 08:30:41

Ezt a hírt már korábban hallottam :( Nem is lehet rá mit mondani.
Ott leszek a temetésen, ott a helyem.
MAX nem csak grafikusnak volt nagyszerű, hanem barátnak is. Sokat beszélgettünk, leginkább grafikákról - szakmai ártalom - de ilyenkor mindig úgy érzem, hogy mennyi mindenről lehetett volna még beszélni...

Ez a képe külön az egyik kedvencem. (Pont a készítése előtt vitatkoztunk a sugárhajóművek csóváiról.)

Luk Szájpóker 2010.11.02. 08:41:36

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
7 éve egy suzukis hülye gyerek miatt lett 1 milka kár az autómon. Ráadásul a szép testvérem otthagyott. A lényeges különbség annyi volt, hogy én sérülésmentesen kiszálltam a lezúzott 850 Volvónkból.
Egyébként a Suzukikkal semmi bajom.
Elnézést, kicsit off volt.

Mayday 2010.11.02. 08:45:04

RIP

Ki lehet moderálni de attól még megkérdezem:
hány ilyen tragédia kell meg ahhoz, hogy a 10-20-x éves autók kultusza megszűnjön a TC-n és végre megértsük, hogy a biztonság a legfontosabb, az összes többit csak akkor tudod élvezni, ha ÉLVE megúszod???

Hurri Kán 2010.11.02. 08:46:20

@Mayday: nem a 10-20-30 éves autókkal van a baj. Aki barom, az egy két éves autóban is az...

De szerintem ezt most fejezzük be, ez a hely most nem erre van.

TH 2010.11.02. 08:48:19

@Mayday: És ha az új autóban ülve hal meg valaki, akkor végre megértjük, hogy csak a kamion és tank a megfelelő közlekedési eszköz a közutakon? Persze, lehet javítani a túlélési esélyeken azzal, ha biztonságosabb autókban utazunk, de ezért kéne megszűnjön a régi autók KULTUSZA(?) egy autós portálon? Írják azt, hogy régi autó rossz, új autó jó?

Mayday 2010.11.02. 08:51:35

@TH: Nem. Írják oda, hogy "a régi autó is jó autó, de egy ütközésben az újabban SOKKAL több esélyed van a túlélsre". Ennyi.

Ez nem arról szól hogy mi jó meg mi nem, hanem hogy mi BIZTONSÁGOS.
Semmi köze a jósághoz.

laverdasfc 2010.11.02. 09:02:10

@Mayday: Abban igazad van, hogy a mai autók sokkal biztonságosabbak, mint a régiek. Közük nincs egymáshoz. De nem az tehet az ilyen szomorú esetekről, aki vétlen volt.
Most akkor hagyjak fel a motorozással, mert ott még kisebb az esélyem? Minden napra jut egy esetem, amikor valaki le akar szorítani, mert tesz rá, hogy én is ott vagyok. Kortól, nemtől, autótípustól függetlenül. (Ja nem, valahogy a "prémium" autók tulajai jobban figyelnek, amit nem értek, de örülök neki.)

sealard 2010.11.02. 09:02:58

@Mayday: remélem soha nem szűnik meg az öreg autók kultusza, az új autóban is ugyanúgy meg lehet halni. csak az egy lélektelen műanyag göb, semmi élvezetet nem ad. akkor mi értelme?

Mayday 2010.11.02. 09:07:47

@laverdasfc: Nem, ne hagyj fel vele, csak fogadd el, hogy ha komolyan csattansz akkor 10ből mondjuk 8-szor Te halsz meg, 2x meg "csak" járni nem fogsz tudni. És ehhez mérten kell közlekedni, elkerülni az olyan helyeket, időket (kanyargós utak, éjszaka, vizes utak stb), ahol potenciálisan bárki barom meg tud ölni. Egy autópályán nappal nyilván kevesebbszer fordul ez elő, mint mondjuk szürkületben egy kanyargós, vizes hegyi úton.

Nem az a baj, hogy vannak régi autók meg motorosok, hanem az, hogy aki biztonságosabb járművet is vehetne magának, az sportot űz belőle, hogy bontószökevényekkel májerkodjon, holott leginkább meg kéne büntetni közúti veszélyeztetésért (mármint azokra nézve akik a kocsiban ülnek).

SOHA nem engedném a gyereket, asszonyt beülni egy 4 csillagosnál rosszabb kocsiba, történjen akármi. Időből, alkalombül sok van, de életből, épségből csak egy, nem egy 900 kilós rozsdahalomnak kell derékba törnie az életem, se a családomét.

Mayday 2010.11.02. 09:09:46

@sealard: Meg lehet, csak ahhoz 100-al kell csattanni vele és nem 50-el. Nekem van olyan ismerősöm aki frontális 10+70 km/órás ütközést megúszott egyetlen szegycsonttöréssel, jó kocsiban. Ennél jobb érv nekem nem kell.

Nancsi 2010.11.02. 09:11:04

Mayday: Senki se tagadja, hogy az új autó biztonságosabb mint a régi, de pl az autó eleve biztonságosabb mint a motor, mégis sokan motoroznak. Sőt, a busz/vonat meg biztonságosabb az autónál, akkor te mégis miért autózol, kockáztatod az életedet nap mint nap - nem gondolsz a családodra?

Meghalni bármiben meg lehet. Ha tankot vezetsz rádesik egy meteorit, és game over. Ha amiatt aggódsz egész életedben hogy miben fogsz meghalni tuti te leszel a következő, akinek a fejére esik a fél mázsás stukó, vagy akinek egy elaludt román kamionos jön szembe, nem egy suzukis. Akkor aztán cseszheted a biztonságos autódat. Ráadásul amíg ez eljön - mert eljöhet, simán - nem is "élsz" igazán a steril, sok-légzsákos, automata szappantartódban.

stig 2010.11.02. 09:12:12

@Mayday: ha ez igaz ("Hazafelé tartott az X1/9-esével, amikor egy szabálytalanul előző, bedrogozott suzukis patkány frontálisan belerohant.") akkor miről beszélünk??? Szabálytalanul előző autó olyan rombolást végez, aminek nem biztos, hogy egy mai modern egyszerű autóban ülök is túlélhetnek. Pláne ha jellemzően egy nagyobb teljesítményű autó jön szembe, és akkor gondolhatunk egy SUV-ra, vagy egy másik nagyobb autóra ami simán lehet 2 tonna utasokkal együtt.
Szóval itt a baj nem a youngtimer-ekkel van, hanem a szabálytalanul idióta mdon történő előzéssel.

Nancsi 2010.11.02. 09:16:47

Szerintem a megoldás inkább az, hogy odafigyeljünk egymásra, és ne az utakon rivalizáljunk, mert a közút nem arra való. A versenypálya más téma, de ott be van csövezve az autó, sokpontos bizt. öv, bukósisak, pálya szélén a mentők, stb. Olcsó versenypályát mindenkinek.

Aki ezt nem fogja fel, azt meg tiltsák el örökre a közutaktól. Nem kell szarozni, van volán, van máv - használják. Ha fehér furgonos volt, majd megtanul cipőfelsőrészt készíteni - ennyi. Fegyvert se mindenki tart/tarthat, és egy autó legalább olyan halálos fegyver, mint egy 22-es. Sokkal komolyabb szabályozás kellene mint most van. Olyan esetekben amikor valaki úgy okoz balesetet, hogy ittas, drogozott, stb a nyilvánvaló letöltendő börtönbüntetésen kívül soha az életben nem volna szabad autóba ülnie autóba ülnie. Ha mégis megteszi akkor nem jogsi nélkül vezetésért, hanem emberölési kísérletért kellene elővenni, mivel már bizonyított.

Mayday 2010.11.02. 09:17:46

@Nancsi: Igen, bármiben meg lehet halni, csak nem mindegy hogy az autópark átlagos biztonságú és tömegű autóját vezeted, vagy egy ennél sokkal veszélyesebbet, mert ha a veszélyesebbet, akkkor eleve mondjuk 70-30 esélyed van arra hogy te jársz rosszul. Persze van kamion meg tank meg meteorit, de lássuk be, a legnagyobb esélyes arra van hogy vmi 1000-1600 kg-s fémtömbbel csattansz és nagyon nem mindegy hogy a tiéd 900 (fiat uno) vagy 1600 (mondeo) kg.

Élni meg nem a kocsiban kell, és/vagy nem a kocsi miatt, hanem azok miatt akik melletted ülnek, vagy akik várnak rád hogy oda is érj, ahova indultál.

@stig: Igen, de az a suzuki volt mondjuk 1100 kg. Ha egy 1400 kg-s akármiben ül a 900 kg-s fiat helyett, máris 30%-al kevesebb erő (=ennyivel kisebb lassulás) és mondjuk 80%-al erősebb karosszéria, soksok légzsák plusz opcionálisan a jobb futómű miatt jobb kitérési lehetőségei lettek volna.

Hauzer 2010.11.02. 09:17:55

"SOHA nem engedném a gyereket, asszonyt beülni egy 4 csillagosnál rosszabb kocsiba, történjen akármi"

Jah de szép is lenne...ha mindeki megvehetné a 4 csillagos autókat..Mit csináltál volna ha 30-40 évvel előbb éltél volna..gyalog biztos nem jártál volna.

Hauzer 2010.11.02. 09:19:09

Kicsit sok lett a volna..sorry.

Mayday 2010.11.02. 09:20:39

@Hauzer: DE nem akkor éltem, hanem most és amig nem volt pénzem ilyen kocsira, addig nem vettem kocsit. Ilyen egyszerű.

deak.atti 2010.11.02. 09:20:52

@Mayday:

Először is: én sem ismertem a fiút, aki meghalt, de mindenképpen nyugodjék békében, közülünk való volt ... :o(

Ami viszont kikívánkozik belőlem: lassan 20 éve járok egy "bontószökevénnyel", illetve annak sorban több példányával. Se légzsák, se szervókormány, se övfeszítő, semmi. Tudom, persze, szerencsém volt, meg potenciális gyerekgyilkos is vagyok (az oviból is ezzel hozom a lányom, ha úgy adódik, gyerekülésben, övvel beköve!), nem is vagyok rá büszke. Ez van, jobb nincs. De az túlzás, hogy ezért bárkit is büntessenek. Amíg egy autó teljesíti a hatályos műszaki előírásokat, addig a forgalomban a helye. Nem mindeki tud 4 csillagos autót venni, illetve pár éve megpróbálta az istenadta Nép, és látjuk, hogy mi lett a vége (emlékszel, 0%, 10 évre ...). Szóval, én úgy érzem, hogy kicsit erős ez a megfogalmazás. Szerintem.

DA

Mayday 2010.11.02. 09:22:28

@Hauzer: Egbyébként meg mondjuk egy 5 csillagos megane 1.5 mill felé van. Ez nem egy végtelen összeg, sokan ráköltenek ennyit 2-3 év alatt a 800ért megvett roncsokra.

sealard 2010.11.02. 09:22:46

@Mayday: indiszkrét kérdés: újautó-szalonod van, vagy ezeknek adsz hitelt, hogy ennyire kardoskodsz a régiek ellen?

Hauzer 2010.11.02. 09:23:34

@Mayday: Akkor a szüleid? Gondolom őket nem tekinted vmi gyerekgyilkosnak..Te is gondolom ott vigyorogtál a zsiguliban gyerek ülés nélkül..(bár nem tudom mennyi idős vagy)

De elkanyarodtunk a témátol..

RIP.

Mayday 2010.11.02. 09:28:45

@sealard: nincs ilyenem, csak meg szoktam nézni az ncap eredményeket.

@Hauzer: Igen, ott, de akkor még nem volt más lehetőség, most meg van. És leginkább nem hősnek tüntették fel magukat, amiért messze a lehető legbiztonságosabb alatti szinvonalú autójuk van. Akkor az volt az átlag, most meg 1 millió felé kapsz 5 csillagos kocsit. Ehhez képest sztem nem védehető egy 20 éves autó, semmilyen érveléssel, ha a biztonságról van szó.

sealard 2010.11.02. 09:29:06

van egy régi komment, elmentettem:

Aldo Moro 2009.10.15. 09:21:08
Ha már nosztalgiázunk, ezt biztos ismeritek:

Ma olvastam, hogy akik a 80-as évek előtt születtek, azok valódi Hősök, olyasféle igazi hollywoodi mindent túlélő fenegyerekek.
De tényleg! Gondolj csak bele, az 1980 előtt születettek, azaz MI, kész csoda, hogy életben maradtunk.

Nekünk még nem volt gyerekülésünk az autóban, sőt még biztonsági öv se nagyon, viszont bizton tudhattuk, hogy a gyerekágyak festékében akadt bőven ólom. A gyógyszeres és vegyszeres üvegek könnyedén nyithatóak voltak, nem voltak semmi furfangos védelemmel ellátva, de még a fiókok és ajtók sem voltak felszerelve biztonsági nyitóval, és mikor bicajozni mentünk, nemhogy könyökvédőnk és sisakunk nem volt, de még rendes biciklink sem. Azért az nem volt semmi.

Mi még csapból ittuk a vizet, és azt se tudtuk, mit jelent pontosan az ásványvíz. Én speciel sokáig kevertem a szódavízzel. Azt hittem az ugyanaz. Szúr-szúr. Semmi különbség a kettő között, miért pazaroljak hát rá külön szót. Mi nem nagyon unatkoztunk, ha tehettük kimentünk játszani.

Igen, ki. Egész nap kint voltunk, a szüleink pedig csak sejtették, hogy élünk és megvagyunk, hiszen még Matáv telefon se nagyon volt, nemhogy mobil. Pláne nekünk! Nyáron a derékig érő fűben és közeli kiserdőkben játszottunk, mégsem lettünk kiütésesek és nem tört ránk allergiás roham. Nem tudtuk mi az a pollen, és a parlagfűről azt hittük, hogy a sárkányfű egyenesági rokona.

Ha elestünk, megsérültünk, eltört valamelyik végtagunk, vagy csak szimplán betört a fejünk, senkit nem pereltek be ezért. Egyszerűen mi voltunk a hibásak. Sőt! Ha az erősebb elgyepálta unalmában a kisebbet és gyengébbet, az is rendben volt. Ez így működött, és a szüleink nem nagyon szóltak bele ebbe sem. (- Kisfiam, bemegyek az iskolába, az nem lehet, hogy téged mindenki Rambonak csúfol / - Hagyd csak anya, ez az én háborúm!) Étkezési szokásaink Schobert Norbi mércéjével mérve nap mint nap tartalmazták a halálos dózis többszörösét, de még egy mcdonaldson edződött átlagos amerikai elhízott kisgyerek is helyből nyomna egy hátraszaltót attól, amit mi leküldtünk kaja címszóval. Gondoljunk a zsíroskenyérre, a kolbászra, a disznósajtra (ki tudja mit tettek bele), az iskolai menzára (ki tudja mit NEM tettek bele) és mégis itt vagyunk. A kakaóban nem volt A, B, C, D és E vitamin, viszont "bedeko"-nak hívták és már ez is elég volt a boldogságunkhoz. Szobi szörpöt ittunk, ami hírből sem ismerte az édesítőszert, viszont tömény cukorból készült. A limonádét még magunknak kevertük és mosatlanul ettük a fáról a gyakran éretlen gyümölcsöt, a WC pereme alatt pedig a baktériumok ezreinek a kolóniái telepedtek meg a még háborítatlan nyugalomban, a preDomestos korban.

Volt néhány barát, aki már ismert olyat, akinek videója volt, vagy esetleg spectruma (az valami számítógép vót), de szó sem volt Playstationról, Nintendóról, X-Boxról, Videójátékról, 64 tévécstornáról, műholdról és kábeltévéről, filmekről, DVD-ről, Surround Soundról, internetről, Fitness-Club kártyáról vagy mobiltelefonról.
Kicsit le is maradtunk, bevallom már háromszor vettem ki egyik kedvenc filmem DVD-n a tékából, de még nem nagyon sikerült lejátszanom. Mindig lengyelül indul el, én meg egy negyedóráig nézem, aztán inkább visszaviszem. Viszont voltak barátaink! Olyanok, akikkel találkoztunk kint az utcán, a focipályán vagy a pingpongasztaloknál, vagy ha mégse, akkor egyszerűen becsengettünk hozzájuk és beengedtek. Nem kellet megkérdezni a szülőket. Sem a miénket, sem az övéket! Nem vittek és nem hoztak a szülők. . .
Mégis itt vagyunk.

Nyakunkban lógott a lakáskulcs, mikor játszani mentünk, és nem ritkán fadarabokkal, botokkal harcoltunk, labdával dobáltuk egymást, mégis itt vagyunk. Nem ütöttük ki egymás szemét, a többi seb pedig begyógyult.

Focizni is csak az állhatott be, aki tudott. Akkor még volt egy iratlan szabály, amit ma nehezen értünk már meg mi is: azt csináld, amihez értesz. Aki pedig nem értett a focihoz, pláne nem tudta rendesen kirúgni az ellenfél bokáját, az csak csalódottan nézhette a játékot a rácson túlról, vagy odébb állhatott, és más játékot, más
játszótársakat kereshetett magának.

A szerelmet nem brazil sorozatokból tanultuk, csak egyszerűen megéltük. Boldogan szaladtunk végig az utcán az első csók után, úgy, mintha már sohasem akarnánk megállni. Nekünk a szexhez nem kellett pornófilm és szexújság, de még szálloda sem. Akkor és ott csináltuk, ahol lehetőség volt rá, és ha valamit rosszul csináltunk, vállaltuk a következményeket, és újra próbálkoztunk. Ha egy tanár nyakon vágott, nem szúrtuk le egy késsel és nem pereltük be, és nem sírtunk otthon a szülőknek. Sőt! Ha lehet el se mondtuk.

Ismertük a törvényt, és ha vétkeztünk, szüleink nem álltak mellénk. Megtanítottak úgy élni, hogy tudjuk, mit jelent a kötelesség, a bűntudat, a jóérzés, a felelőség. Ismertük ezeknek a szavaknak a mélységét. Ezek voltunk mi.
Hősök?
Talán.
Hősei egy letűnt kornak, amelyen a mostani fiatalok értetlenül mosolyognak.

Hauzer 2010.11.02. 09:35:48

@Mayday: Szeritnem meg egy drogos barom nem védhető..

deak.atti 2010.11.02. 09:38:55

@Mayday:

Figyelj ... szerintem hagyjuk ezt most. Számtalanszor ki lett tárgyalva már ez a biztonsági dolog, de ez a post most egy EMBER miatt íródott. Akit, még egyszer mondom, én személyesen nem ismertem, de úgy gondolom, hogy mint embertársamnak egy R.I.P. kijár neki. Az, hogy milyen autóban halt meg, az a dolog szempontjából szinter mellékes. Én egyetlen egyszer ültem ilyen FIAT Bertone-ban, menni nem mentem vele, csak beleültem. Bent már jó volt, de amíg beültem ... a konkrét horror, óriáskígyó-tekergőzéssel kombinálva. Mondjuk, én nagydarab vagyok. Egy nagyon "passzentos" autó, ráadásul targatetős is, ezért biztos, hogy egy nagyobb autóban ülve ma ez a srác jó eséllyel még köztünk van. De senki nem úgy vesz autót, hogy "ebbe én most majd jól belehalok!". Én őszintén hittem az alvázas autóban, hogy az majd megvéd, mégiscsak egy masszív zártszelvény kereten ülök, meg előrenyúlik elém vagy másfél métert még az eleje. Egészen addig míg nem láttam a jutyúbon az Opel Frontera meg
néhány alvázas pick-up töréstesztjét. Azóta tudom, hogy ez marhaság, mert úgy összecsuklottak ezek az autók, mint a hétszentség, és ezért sokkal jobban figyelek, hogy mi történik körülöttem. Gyerekkel vagy anélkül. Amúgy a gyerek ritka vendég a kocsimban, helyette egy 4-csillagos klímás kombiban utazik ... mert az is van a háztartásban, csak kettőre nem volt pénz, nálam megmaradt a "kőkorszak" ...

Ugorjunk.

DA

sealard 2010.11.02. 09:42:36

@Mayday: amúgy meg miért hiszi azt szinte mindenki, hogy a Euro-NCAP csillagai mindenhatóak? ha a kis ötcsillagosba egy 70-80 kilóval nehezebb 3-4 csillagossal rongyolnak bele, a méretesebb kaszni felé billen a kevesebb és kisebb sérülés esélye.

Mayday 2010.11.02. 09:50:19

@sealard: Nyilván a tömeg ellen nem védenek a csillagok, de két kb hasonló nehéz kocsi közül a több csillagosból szállsz ki épebben feltehetően.

Meg az se mindegy pl. hogy egy régi kocsiban a motor a medencecsontodban áll-e meg, vagy egy újabban kiszámítottan az ülés ALÁ csúszik be és nem beléd.

deak.atti 2010.11.02. 09:54:10

@Nancsi:

"soha az életben nem volna szabad autóba ülnie autóba ülnie. Ha mégis megteszi akkor nem jogsi nélkül vezetésért, hanem emberölési kísérletért kellene elővenni, mivel már bizonyított. "

Pedig sajnos de sokan megteszik ... Mondok egy példát, nem kihegyezve (!) az elkövető hovatartozására: a cégünknél most selejteznek egy Fabia Praktik-ot, amit hátulról megtaláltak (fékezés nélkül ...) egy Mercedessel. Nem akartam elhinni, de sajnos igaz: mindkét bent ülő ittas volt, egyiknek sem volt jogosítványa, nem voltak bekötve (megfejelték a szélvédőt, ezen buktak le), a kocsi két darabból volt összevágva, a csattanás után elszaladtak a bent ülők, és egy harmadik személy jelent meg később a helyszínen, mint sofőr (sérülés nélkül ... ezért nem vezethette a kocsit) ... és meg fogják úszni, börtön nélkül, figyeld meg. És még mennyi ilyen van ... ?!

DA

kran72 2010.11.02. 10:13:25

Nem ismertem az áldozatot de nagyon szomorú minden ilyen esetről hallani.Sajnos annyira felgyorsult a mai közlekedés hogy az utakon sajnos tényleg a lehető legnagyobb biztonságra kell törekedni.Ha ezt a többi közlekedőtől hiába várod neked kell lépned.Lehetőleg olyan járműben utazni ami megvéd ha baleset történik.Ha nincs ilyen autód vagy motorozol akkor csak a fokozott figyelem és a jó szerencse marad.Emlékszem a 70-80 -as években még mennyire lassan csordogált a forgalom,szüleim 1200-es Zsigulijában biztonságban érezhettem magam.Ma csak megcsodálom az említett típust és a hasonló szépen karban tartott járműveket de de eszem ágában se lenne közlekedni vele.

fynndafrail 2010.11.02. 10:16:31

Pöttöm kis ember??? 180 centi felett volt...
Megrázott a halála, 25 éve ismertem. Együtt indult a pályánk.
A bedrogozott gyerek nem ússza meg, bíróság elé megy. Életjáradékot fog fizetni.

Mayday:
Neked meg tényleg fontos volt egy ilyen topikban a saját baromságaidat az előtérbe tuszkolni? Megtanulhatnád végre hogy mikor fogd be a pofádat. Bunkó.

fynndafrail 2010.11.02. 10:20:01

@fynndafrail:
Jav: Bíróság elé megy emberölésért, PLUSZ életjáradékot fog fizetni...

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.02. 10:31:46

Szomorú vagyok, vagy inkább dühös. Ő is tudta, hogy mennyivel jobb lenne neki egy fiatalabb, sok légzsákos autóban, mégis ebben ült inkább. Szerelem vs. racionalitás - egy percig nem csodálkozom rajta, hogy művészként ezt az utat választotta.

(Turkálós villamosos cikkben beszéltem vele a regadó kapcsán, ha esetleg valaki vissza akarná keresni.)

Nyugodjon békében, a föld megint egy picivel rosszabb hely lett. :(

Mr Thompson 2010.11.02. 10:35:25

R.I.P. :(

@Mayday: Fogd már be, menj egy másik topikba fikázni, ez itt nem egy vitatkozós hely, csak egyszerűen egy elhunyt embertársunk előtti tisztelgésé. Nem igaz, hogy nem fogod fel, hogy mennyire nem idevaló a viselkedésed. Akár igazad van, akár nincs, ha lenne benned egy kevés emberség, akkor sem most és nem itt kezdenél erről vitát. Tűnj el.

Higany 2010.11.02. 10:45:06

R.I.P.
Ismertem Max-et, a 90-es években egy darabig egy X1/9-est pátyolgatott.

fynndafrail 2010.11.02. 10:47:32

@Hilux94:

"Hazafelé tartott az X1/9-esével, amikor egy szabálytalanul előző, bedrogozott suzukis patkány frontálisan belerohant."

Kis pontosítás:
Nem előzött, simán csak a szembejövő sávban haladt egy bukkanó és kanyar előtt. Max gépészkedett, a nyomokból ítélve próbálta kikerülni (mellesleg zseniálisan vezetett), de esélye sem volt a jobb oldali szalagkorlát és a mögötte lévő kisebb szakadék miatt.

Egyébként kissé megkésett ez a nekrológ, Max szeptember 27-én halt meg.
Még mindig nehéz felfogni...

Wick 2010.11.02. 11:01:31

@Hilux94: Sajnálatos. :-( A körülmények kísértetiesen hasonlítanak: egy ismerősöm Pug205GTi-jét szintén egy föld felett repülő szuzukis suttyó verte telibe pár éve. Ő is megúszta (szerencsére a srác is, fél évig csavarozták össze, mire újra emberszabású lett). A szuzukis gyereknek 19 éves kora ellenére félarasznyi vastag aktája volt a rendőrségen... :-(

Mayday 2010.11.02. 11:24:32

@Mr Thompson: nem kezdtem vitát, csak leírtam a véleményem. vagy nem szabad?

Csabi78 2010.11.02. 11:34:52

R. I. P.

@Mayday: Szerintem kissé át vagy verve ezekkel a csillagokkal. Először is nyílt titok, hogy a gyártók az ncap tesztre optimalizálják strukturálisan az autót, és talán itt is volt egy cikk arról, amikor kipróbálták valamelyik 5 csillagost, hogy mi történik, ha ugyanazt az ütközést nem a megszokott 64km/h-val hajtják végre, hanem pár százalákkal gyorsabban, és az addig szilárdnak hitt kasztni integritása hirtelen "megroppant". Szóval figyelj oda, hogy mindig a laboratóriumi körülményeknek megfelelően ütközz.

Ezen kívül az ncap teszt nem méri az autó úttartását, fékeket, amelyek erősen hozzájárulnak a baleset következményeinek minimalizálásában esetleg elkerülésében. Tehát inkább ülök egy 3 csillagos, talán a legkíválóbb futóművel és fékekkel rendelkező régebbi BMW-ben, mint egy egy kamu 5 csillagos renault akármiben.

gnme 2010.11.02. 12:14:35

Részvétem.

Mit mondhatnék, ..hogy azért vezetek én is őrületen hogy ne én legyen a vesztes fél sosem?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.02. 12:16:30

@Mayday: azt hiszem, tényleg fel kellene függesztenetek ezt a vitát. Lesz még rá alkalom elég, amikor egymás torkának lehet esni. Ez most nagyon nem az.

acsiba 2010.11.02. 12:25:29

@sealard: Ez tök jo komment volt.
Azok a jo kis 60 as 70 -es évek.

Cartman (ex Cartman) 2010.11.02. 12:36:26

@streetsta:
Szerintem nem irreleváns Mayday felvetése, és az sem baj, ha pont egy ilyen tragikus eset kapcsán írja meg. Feltéve, hogy kultúrált formában teszi.

Viszont alapvető tévedésben van. A (halálos) balesetek oka alapvetően az ember. Az, hogy leszarja a szabályokat, a közlekedőTÁRSÁT, meg úgy általában mindent és mindenkit. És ebben a viselkedésében az embert jellemzően egy nagyobb/biztonságosabb autó inkább csak megerősíti. (Tisztelet a - rendkívül kis számú - kivételnek.) Ne felejtsük el, hogy a balesetek egészen kis százaléka történik csak műszaki hiba miatt! A vezető okok, jellemzően: sebességhatár átlépése, ittasság, szabálytalan előzés, stb.

(Ide tartozik az is, hogy most halt meg egy komplett osztrák család X5-ösben. Az a baleset is biztos azért ért ilyen tragikus véget, mert öreg szar volt az X5, ráadásul tojtak a biztonságra a tervezésekor...)

Még valami. Nekem nagyon bejön ez az "oldtimerezés", "youngtimerezés" a Totalcaron. Viszont nagyon utáltam az összekacsintós "kipróbáltuk a tesztelt jármű végsebességét, természetesen szigorúan csak német autópályán" szövegeket. Szerencsére ez már a múlté. Legalábbis én jó ideje nem találkoztam ilyennel. De nyugodtan megveregethetitek a vállatokat: a botrányos közlekedési kultúrához Ti is hozzátettétek a magatokét.

BlazeHun 2010.11.02. 12:40:21

Részvétem!

Imádtam a munkáját, egy zseni volt!

Mayday 2010.11.02. 12:46:39

@Csabi78: lehet hogy úgy van optimalizálva, de a BMW-nek pl csak 3 csillagra sikerült az az optimalizálás, ami a megane-ben 5-re. Plusz mivel a km-eim 80%át 64 km/h sebesség alatt teszem meg, ezért abban a 80%-ban nem izgat hogy 64 felett mit tud az autó, arra az a mondás, hogy minél nehezebb, annál jobb.

Nem értem miért mindenki csak a szöveg felét olvassa el.

Sehol nem irtam le hogy másban nem lehet meghalni, csak azt hogy egy nehezebb, ütközésekre jobban felkészített kocsiban több az esély a túlélésre.

Ti estetek nekem hogy de mekkora baromság a csillagozás meg hogy minek fikázni.

Hol fikáztam?? Leírtam, hogy egy 3 éves mondeoban nem biztos hogy meghalt volna. Ennyi.

A továbbialkban a fröcsögésekre, demagóg szövegekre (jöhet a tank - persze csak kicsit ritkábban) NEM reagálok, objektív, érzelemmentes érvelésre igen.

Mayday 2010.11.02. 12:50:12

@Cartman (ex Cartman): Persze hogy az ember a balesetek oka, de ha már hibázott vagy barom volt, akkor a kocsira hárul a károk minimalizálása.

Erre viszont egy nehéz, nagy, sok légzsákos, sok csillagos kocsi általában jobban képes, feltéve hogy a saját tömege nem okozza a kasztni összetörését mint pl. a létravázas terepjáróknál.

Mayday 2010.11.02. 12:54:09

@Csabi78: hát, ha már 3-as bmw kategória és futómű, akkor a focus/mondeo ezerszer inkább mint egy bmw. de ennek megint semmi köze a kocsi biztonságához, ezt karbantartásnak hívják, meg odafigyelésnek.

Amit egyébként fújhatsz ha rossz gumit teszel a kocsidra, ui. a gumi minősége a menetbiztonság első számú korlátja, utána az összes többi, úh mindegy milyen kocsiban ülsz a tesco gazdaságos gumi van rajta.

Mayday 2010.11.02. 12:55:44

Nagyon messzire vezet ez, a lényeg, hogy aki nem tesz meg mindent a kocsija biztonságáért (gumik, karbantartás, futómű, 300 k-s hifi helyett inkább 3 évvel újabb kocsi stb), az mind közúti veszélyeztetést követ el.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.02. 13:23:51

én sok dologban egyetértek Mayday-el, de ez most szerintem sem a legalkalmasabb fórum a véleménykülönbségek megvitatására

az old- és youngtimerezésnek meg lehet találni a kereteit

külföldön például versenyeket rendeznek, amikor biztonságos körülmények között lehet hódolni ennek a szenvedélynek, de hétköznap modern autóval járnak

a hétköznapi autózásra használt old- és youngtimerek (és különösen ezek bontószökevény változatai) szerintem is jelentős veszélyforrás mind magunkra, mint a többiekre nézve

Spanish VVax 2010.11.02. 13:26:04

Én egyszer megkérdeztem tőle a mattfekete pontiac fierroját nézegetve (ismertük egymást) : Te max , nem félsz ebben az autóban ? Azt mondta : "Ha meg kell halni, tökmindegy milyen autóban ül az ember."
Szomorú apropó :( de nem hiszem, hogy ha egy jobb autóval megy mint az a guruló koporsó amit egy halom pénzért újitott fel évek alatt akkor is ottmarad. A másik autóban négyen ültek senkinek nem lett semmi komolyabb baja.

ps: a drogos szuzukis dumát meg hanyagolhatná az a pár szuzukib*szatató kretén aki ilyen jelzőket aggat ide. Mivégre ? Rúgj még egyet a suzukiba...még itt is !! Én szégyenlem magam helyettetek !!!!

loláb 2010.11.02. 13:28:32

Rászvétem.
Személyesen nem ismertem, de a munkáival találkoztam a kilencvenes években.
Hiányozni fog.

vau · http://www.holdkomp.hu 2010.11.02. 14:11:17

Bazeg, reggel elsiklottam a hir felett.

Max meghalt, de durva.

Mindenki elmegy... nyugodjék békében.

Labasmaz 2010.11.02. 14:29:19

@fynndafrail:

Es mit fog kapni? 2-3 evet, halalos kozuti baleset okozasaert, plusz 5 evre minusz jogsi, plusz esetleg 5 evre kozugyektol eltiltas? Erre en magyarul azt mondom: eleg kevessel meguszta, meg ha eletjaradekot is kell fizetnie (lassuk meg meg, behajthato lesz-e rajta egyaltalan).

Maxszel egyutt kezdtunk anno szerepjatszani meg a Moraban, szinte azota ismerem, hogy egyaltalan fantasyt rajzol, meg a Valhallas idoktol is korabban. Elegge megrazott a halalhire.

Strutter 2010.11.02. 14:38:17

@Spanish Vax:

No ugyan nem Pontiac Fiero volt (tudom hogy nem orulne ha annak nezik az X/1 Bertone-t) de az teny hogy mikor az ember ilyen kijelenteseket tesz akkor azert nem gondolja hogy egyszer valoban ez fogja a vesztet okozni.

Sajnalom mert en is ismertem, evekig egyutt dolgoztunk es en is autobuzi vagyok mellesleg, ezen a teren is sokat diskuraltunk. Vezetni is jol tudott ugyhogy feltetelezem hogy nem rajta mulott a dolog, ha ilyen komoly baleset tortent akkor ott tenyleg nem volt mit tenni.

Egyebirant 50% az auto es 50% a szerencse, lattam mar olyat aki kispolskival is tulelt nagy csatt-ot es olyat is aki lexus terepjaroban halt meg (igaz nem hasonlo esetrol van szo) szoval azert a szerencse mindig 50% viszont valoszinuleg itt nem volt masik 50% mert a kis X/1-es mar ujkoraban sem volt egy massziv darab egy 25-30 eves vas meg azert mar nem is olyan strapabiro mint ujkoraban akarki akarmit mond.

Nyugodjon bekeben, nagyon sajnalom es reszvetem a csaladjanak! KItartast kivanok nekik!

petru 2010.11.02. 14:52:51

Nancsikam, irod: nyilvánvaló letöltendő börtönbüntetésen kívül soha az életben nem volna szabad autóba ülnie ...
Tok egyetertek, de a modszerem biztosan nem egyezik a tieddel: te megvonnad orokre az engedelyet, en pedig humanusan megszuntetnem az illetot. Es, jegyezd meg jol, amig ezt be nem vezetik, addig lesznek "vetlen aldozatok".
Az enyhe iteletek ugyanakkor halalos iteletek a jovobeli aldozatoknak.

Csabi78 2010.11.02. 14:59:28

@Mayday: szerintem ne hasonlíts egy bmw futóművet/féket mondeókhoz, teljesen más dimenzió. Persze árban is, nem akartam megsérteni senkit (pl. az úgynevezett 3-as bmw kategória vége bőven 20 millió fölött van).

Az, hogy te 64-nél nem mész gyorsabban nem sokat számít, ha szemben a suzukis hulyegyerek igen. Lehet, hogy ebben az esetben jobban jársz egy komoly manőverezési képességekkel rendelkező autóval, mint egy 5 csillagos bevásárlóautóval. Ennyit akartam csak hozzáfűzni.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.11.02. 15:19:35

@Mayday: igen, és aki nem azbeszt kesztyűben szeletel kenyeret, arra is mérjünk ki 10 évet

yeti 2010.11.02. 15:28:27

Nyugodjon békében.

ZsigulisZsolti 2010.11.02. 15:47:47

én azért nem adom el a 20 éves ladámat,mert minden városban van 6-8 drogos buzi,aki belőve vezet.azok szopjanak ki,elöbb-utóbb ök halnak meg. ez meg az igazszág szolgáltatás szégyene.kap 3-4 évet,mert elvett egy emberéletet.
a héten szekszárdon,egy begyógyszerezet szlovák teherautós elaludt,és belehajtott egy szembejövő autóba.az autóban ülő 34 éves nő meghalt,a 2 éves kisgyereke túlélte.gyórsított eljárásban 2 év 3 hónap letöltendőt,ismétlem KÉT ÉV HÁROM HÓNAP,kapott,plusz 4 év közügyektől való eltiltást.a dolog pikantériája,hogy pár órával a baleset elött az m6-os autópályán műszaki mentő szedte ki a teherautóját az árokból,mert ugyancsak elaludt,a rendőrök meg csak figyelmeztették,hogy pihenjen le.rá pár órával megölt valakit.M.O.,én így szeretlek....

Őt nem ismertem,de őszinte részvétem.

Gico 2010.11.02. 15:58:27

Nyugodjon békében!

Szomorú mindig az ilyen eset:(

megint 2010.11.02. 16:14:23

Mayday, azért a csillagokat ne értékeld túl, 4 csillagos Q7-es a csomagtartóig küldi hátra a hűtőmaszkját az ötcsillagos kisautónak, a tömeg nagyon sokat számít frontális ütközésnél, persze azonos kategóriájú autóknál számít a csillag(persze kérdés miért vontak le adott típusnál egy csillagot), bár lassan minden autó 5 csillagot kap, kéne valamit változtatni a módszeren. Ezeket a narkós barmokat meg nem 3 évre(néha még ennyi sem) kéne bezárni, hanem min 10 évre, utálom ezeket a férgeket, szívja el, vegye be otthon, vagy a discoba, de ne üljön autóba a majom.
Részvétem a Családnak.

Kifordított kacagány 2010.11.02. 18:40:31

és akkor ha most lehetne nézzen magába mindenki aki ide írt

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.11.02. 19:28:06

Ez a poszt Maxrol kellene, hogy szóljon...

Az első közös munkánkat a stratega.hu fejlesztése idején csináltuk, és azóta is tervezgettük a nagy dobást. Nemrég ismét egy nagy projectbe vágtunk bele, bár csak kivulrol figyeltem a munkáját. Sajnálom, hogy már csak gondolatban része az életemnek:(

MAX! Hát elvesztettünk, pedig még sok dolgunk lett volna együtt. Így visszagondolva csak azt sajnálom, hogy erról a kis lélekvesztő X/1-ről nem dumáltalak le soha:( bár úgy bele voltál szerelmesedve, hogy úgysem sikerült volna. Hiányzol és mindíg hiányozni fogsz!
Rajzolj az égre is csodákat!

hakapeszimaki1986 2010.11.02. 19:30:37

@Mayday: CO jelződ van-e már?
Orvosi vizsgálatokat milyen gyakran végeztetsz magadon? EKG?EEG? Szívutrahang??Ajánlom az egész testes MRI vizsgálatot félévente,de inkább a legújabb PET vizsgálatot.(Egészen kicsi daganatot is ki tud mutatni.)
Gondolom a balesetnél csak a ráktól félsz jobban...

waffen55 2010.11.02. 19:52:28

Hm... Én nem Téged sajnállak; Neked már jó. Neked már nem fáj semmi, nincs több bosszúság és nincs harag se idegesség se aggodalom vagy félelem...
Én magunkat sajnálom, mert itt hagytál ez a hely rosszabb lett megint, a rajzaid nélkül és a szereteted nélkül ami a rajzaidból áradt felénk. Mert így rajzolni csak az tud akiben szeretet van; szeretet a világ és az emberek iránt...
44 év. Túlságosan kevés. Túlságosan keveset kaptunk belőled - tudom önző vagyok.
Remélem az Úrnak komoly szándéka van Veled és hamarosan új testben még nagyobb feladat elé állít... :)

Csak a rajzain keresztül ismertem - majd 20 éve vagyok fantasy rajongó - tisztelgek az emléke előtt...

waffen55 2010.11.02. 19:54:10

Srácok szépen kérlek benneteket, hogy NE ETESSÉTEK A TROLLT! :-/

petru 2010.11.03. 01:37:12

@hakapeszimaki1986: Ha mar a PET-et emlitjuk, MO-on kulonos imadat veszi korul, mindent megmutat stb. Ha ez igaz, akkor a hugom most el-virul, es nem az o hamvait szortuk el a Matraban.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.03. 14:20:34

Nem Mayday kezdte a biztonság boncolgatását, én böfögtem először.

szpsz 2010.11.03. 22:19:13

Én ismertem őt, mivel aránylag nem lakunk messze egymástól és ugyanoda jár(t)unk kutyázni. Annyira hihetetlen volt, mert a balesetről pont egy hónappal később értesültem. És bennem volt, ahogy nem sokkal előbb (mintha csak egy-két hete) találkoztam velük kutyasétáltatás közben és még hülyéskedtünk is kicsit. És örökre adósa maradok egy Porsche autózással.
ezvan :(

Nemtudomatutit 2010.11.08. 08:47:59

Nyugodj békében Max! Erre nincsenek szavak.
süti beállítások módosítása