Miért olyan drága a benzin?

  2010. október 21. - (X) Címkék: vélemény benzin gázolaj

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

bd

Miért olyan drága a benzin ma? És a gázolaj? Hiszen a kőolaj nem kerül többe, mint alig pár évvel ezelőtt…

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr942387990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.21. 10:40:35

Az a kurva érdekes, hogy valahogy inkább csak felfele követi a benya ára a dollárárfolyamot, lefele sohasem...

...meg talán azt kéne megszüntetni, hogy a jövedéki adóval növelt árat adóztassák, máris nem lenne olyan drága (ha minden igaz, erről már írt a TC).

Atengerimalac 2010.10.21. 10:52:09

Na ja! Monopolhelyzetben van a MOL. Az árait szerintem a politikusoknak adott támogatásai mértékében határozza meg! Az árképlet csak bűvészkedés, hogy valami matekot tegyenek alá! A lex MOLT minden párt támogatta! (Ilyen csak a fizujuk és a külön juttatásaik szabályozása esetében, pártszékház „biznicben” fordult elő!! Röviden: amikor pénz állt a házhoz!) Csak nekem tűnt fel, hogy mikor a nyilvánvalóan bukó MSZP elérkezett a pártpénz-behajtás pillanatához, olyan szép trükkel csikarta ki a lét, hogy az csuda?! Arra gondolok, mikor az OMV-t próbálta helyzetbe hozni, azzal, hogy megvillantotta, hogy az állami beszerzéseket velük zsírozzák le. Nyomatékosításul volt pofájuk a miniszterelnöki hivatal beszerzését is átvinni szerződésileg! Már letárgyalták az OMV-vel a hogyant és mikéntet a honvédség, rendőrség, minisztériumok, tűzoltók, mentők ügyében is, amikor megérkezhetett a MOL-tól a lé (A zsaruk már OMV kártyát is kaptak!!.) És minimális veszteséggel, de maradt a monopolhelyzet!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.21. 10:56:11

Nem lehetne a bal skálát is dollárban kérni, hogy világosabb legyen az árfolyam-hatás?

tlantos 2010.10.21. 10:56:16

Egy lenyeges megjegyzest hianyolok a cikkbol. Hiaba gyengul a forint akar 20-30%-ot a dollarhoz kepest, a benzinarban ez csak akkora szazalekban ervenyesulhetne, amennyi szazaleka a koolaj a benzin aranak. Azt meg ugye tudjuk, hogy harmada vagy meg annyi se egy liter. Ergo a forint gyengulese max bo 10% aremelkedest indokolt volna. 250-->280 + adoemeles, elgyen 300. Megis a legolcsobb kutakon is kozel 340.

R242 2010.10.21. 11:00:12

A szabadrablás jó válasz?
Miért sírt anno egy éve szíjjártó cáphajú petike? Ja, jövedéki adó csökkentésért...
Hol van???
NA.
Ennyit erről. Bráááávóóóóó, TAPS!

ave 2010.10.21. 11:05:36

Matolcsy: Lehetetlen atharitani, arstop van.

:D A kocsog a pofankba hazudik!!!

Vagy csak ennyire hulye, nem tudja, hogy idehaza a MOL egyedul versenytars nelkul szabja meg a tuzeloanyagok arat kedve szerint??

SzabadSzellem 2010.10.21. 11:08:13

@szerző: "...néhány szerencsétlen politikusi nyilatkozatot követően..."
Ugye, te sem hiszed el, hogy ezek a nyilatkozatok csak úgy, meggondolatlanul hangzottak el. Mostanra meg persze észbe kaptak, és rájöttek, hogy nem szabad "felelőtlenül" nyilatkozni.

vomit 2010.10.21. 11:11:01

ez egy olyan hullamvasut, ami leginkabb csak emelkedik. ebben a pillanatban becsben 95-ost akar 310-ert, dizelt 291-ert lehet tankolni.
abszurdisztan egy eleg draga orszag.

MekkMester 2010.10.21. 11:15:58

Hát szerintem valamiből ki kell fizetni a BKV veszteségét, az ország fényképezését, az M60 hihetetlen alagútjait és viaduktjait, a ... eh, minek soroljam?
Tudjátok ti is ... :(

Specialized78 2010.10.21. 11:16:37

Így van,Jimmy Dix!
Azok a nyilatkozatok a tényekre hagyatkoztak.Az igazság sokszor fáj,de arról már ne az tehessen,aki kimondja...
Aki valamihez nem ért,jobb lenne csöndben maradnia a saját érdekében.

vomit 2010.10.21. 11:16:51

ez a hullamvasut leginkabb csak emelkedni tud. hiaba, abszurdisztan egy draga orszag.
becsben ebben a pillanatban 95-ost akar 310-ert, dizelt 291-ert talalsz.

vomit 2010.10.21. 11:18:33

lehet duplaztam, bocs. es ahogy ezt most irom, a masodik meg mindig nem jelent meg.
ez bug vagy feature?

1kutya 2010.10.21. 11:35:59

"Az árazási elv érdekessége, hogy a Mol nem a saját költségeiből indul ki, hanem lehetséges konkurenseiéből"

„a Mol Rt. az üzemanyagok nettó (adó nélküli) nagykereskedelmi árait folyamatosan a világpiacon érvényesülő árakhoz igazítja. Mindezt úgy, hogy a mediterrán (délolasz) térségben érvényesülő, úgynevezett Platt`s CIF MED megelőző 5 napi jegyzési árának átlagát növeli a mediterrán térségből vasúttal Magyarország közepébe történő szállítás költségeivel; valamint az importáló további költségeivel. Vagyis az alkalmazott árelv szerint a belföldi ár a mediterrán térségből származó lehetséges import - mint alternatív beszerzés - számított árával egyezik meg”

közben meg fillérekért csepeg a vezetéken az oil keletről, a mediterrán oil árának töredékéért.

így lehet szép nagy profitot nyúzni a mi bőrünkön!

köszönjük!

hát a jó édes k... a...-okat!:(

Secnir 2010.10.21. 11:36:16

ha jól emlékezem (bármelyik totalcaros tud linket adni, mert itt is írtak róla), anno a Magyar Autóklub indított pert a magyar állam és a MOL ellen az árképzése miatt.
elsőfokon meg is nyerte, utána úgy elhallgattak a felek.
többek között azt kifogásolta (pölö), hogy a MOL az árképzésében azt fejtegette, hogy a Brent kőolaj hordónkénti világpiaci ára ennyi meg emennyi, és az hogy mozog, meg ahhoz igazodik.
csak ekttő dolgot felejtett el:
- az oroszoktól veszik szaré' hugyé', ami a brent árának törtrésze
- amíg a brent ára felfelé ment, addig emeltek, amikor meg lefelé ment az ára, akkor meg emeltek.

asszem ez kb olyan 2003-4-ben volt.
egy haszna volt, az üzemanyag árában kétszer megjelent ÁFÁt kiszedték. viszont annyival megemelték az árát, ezért a nép semmit nem vett észre belőle...

Secnir 2010.10.21. 11:41:11

@1kutya:
akkor már ketten tudjuk úgy, hogy hazudik a MOL :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.21. 11:41:45

@Secnir: "amíg a brent ára felfelé ment, addig emeltek, amikor meg lefelé ment az ára, akkor meg emeltek."
Na igen. Ezt mondtam én is.
Lehet magyarázkodni a dollárárfolyammal, de azt is csak felfele követik...

Wührer 2010.10.21. 11:44:50

Nyáron mikor 240 körül volt a dollar, ahol élek (megyeszékhely, nem BP) 349 volt a benzin, most hogy 195 a dollár a benzin a legolcsóbb kúton 344. Akkor ez most hogy van?? 45Ft/$ 5 forintot jelent?? Ja és évekkel ezelőtt azt mondta a fidesz ha egyszer nyernek az uniós minimumra csökkenti a jövedéki adóját az üzemanyagoknak, de a gázolajét biztos. Úgy tűnik ezt is elfelejtették...
Aki teheti meneküljön...

Érdekes 2010.10.21. 11:45:23

@Secnir: Egyszerű, fel kell gyújtani annyi mol kutat amennyit csak lehet..amíg nem adják reális áron a benzint :D

Secnir 2010.10.21. 11:49:15

ja, kis gugli és megvan:
2002: www.jogiforum.hu/interju/21#axzz12z9t6RPP

persze lett folyománya is:

2006: hvg.hu/gazdasag/20060123makmol

kíváncsi lettem volna, mi történt az autóklubban 4 év alatt?

plephyl 2010.10.21. 11:50:40

a zöldek, na meg a környezet meg örül a kevesebb károsanyag kibocsátásnak.

váév építők (törölt) 2010.10.21. 11:50:46

És mikor lesz végre megint olcsóbb a benzin gázolajnál?
Nemrég ezt jósolták, mivel a növekvő kereslet miatt a gázolaj előállításához
Nagy beruházásokra lesz szükség, ami pénzbe kerül…
ráadásul a gázolaj sokkal környezetszennezőbb, mint a benzin!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.10.21. 11:53:23

arrol is lehetne egy cikk, hogy "miert olyan draga az LPG?"

pont a MOL arulja a sajat kutjain a legdragabban az osszes forgalmazo kozul :)

Ati81 2010.10.21. 11:57:25

Én kőolaj és földgáz kutató vállalatnál dolgozom amely MOL érdekeltségében van, a legnagyobb szemétsége a MOL-nak az hogy, a Gázolajat, Kőolajat és Benzint 90 napra előre vásárolják fel az akkori aktuális Brent hordó világpiaci árán, de a kutaknál eladott üzemanyag árát mindig az aktuális heti Brent világpiaci árakhoz igazítja. Így hatalmas nyereséghez jut mivel sokszor előfordul hogy, lényegesen olcsóbban vett üzemanyagot lényegesen drágábban adják el a kis kereskedelmi kutaknál. Folyamatos a forint/dollár erősödésére illetve gyengülésére hivatkozik de ez az üzemanyagokárát kis csak részben befolyásolja. A 90 napos tartalék a nemzeti tartalékunk részét képezi. Második része az üzemanyagok árának az adók tartalma amely az Eu-ban az egyik legmagasabb. Idetartozik az áfa, jövedéki adó, útalap is. Illetve harmadrészben a Mol-tól vásárolja fel az üzemanyagot az összes többi Sell, OMV, AGIP stb kút hálózat is, és csak adalék anyagaikban térnek el egymástól, ezért sem tudnak olcsóbbak lenni a lényegesen a Mol-tól. Illetve nem érdekeltek abban hogy, olcsóbban kínáljanak üzemanyagot mert ők is részese nagyobb profitból.

Freddy a Krüger 2010.10.21. 12:00:18

Mert az állam kurva sokat akar rajta keresni, azért drága.

Mert ez egy fix bevételi forrás (volt addig amíg a fuvarozók nagy része nem kezdett el külföldön tankolni)...

lyght 2010.10.21. 12:00:55

Drága benzin = több ÁFA = pénzbehajtás.
Mit kell ezen az áron ellenőrizni? Hogy elég magas-e?

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.10.21. 12:01:44

mi az, hogy nem szokták csökkenteni a benzin árát? szokták! a múltkor is levitték 3 ft-tal! igaz, azóta meg 10-zel megemelték...
egyébként meg a molnak volt sok éve egy nyilatkozata az emelésről. a lényege az volt, hogy (akkoriban a világpiaci ár csökkenőben volt) nekik azért kell emelni, mert várhatóan megint emelkedni fog a világpiaci ár, és a lakosságra ne egyszerre legyen ráterhelve az emelés. amikor meg emelkedik a vp.-i ár, akkor egyértelműen emelni kell.
szóval akár csökken, akár nő, nekik árat kell emelni. jó magyarázat...
meg emlékszem, amikor kitalálták, hogy az autópályákra díjakat kelljen fizetni, a tiltakozás hatására nem történt meg, de beleépítették a benzinárba. utána a pályák mégis fizetősek lettek, de a benzinár nem csökkent vissza.
de azért a befizetett jövedéki adó megadóztatása a legjobb. azért fizetek többet, mert fizettem már valamennyit.
köszönöm
szeretem ezt az országot

Érdekes 2010.10.21. 12:02:06

@Érdekes: Dehát ugye a főnöknek enni kell, és az A8 se megy vízzel :( :O

joskafiser 2010.10.21. 12:03:06

azert draga, hogy MOLnak legyen szep profitja es az allamnak sok bevetele.

ilyen egyszeru.

a tobbi szoveg kamu meg hablaty. tessek eszrevenni:

a magyarazat olyan mint a segg. mindenkinek van.

orulok h segithettem a problema megerteseben.

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.21. 12:07:43

na akkor figyelembe veszik, a mediterrán olajmunkás reggeli hangulatingadozásait, lázgörbéjét, széklet, vizelet állagát, meg persze barak feka obama aznap reggeli vállalkozókedvét amivel a távolkeleti kutakat nyitogatja zárogatja. (Más kérdés hogy onnan mi egyáltalán nem veszünk.)
Ha ezt itt mind négyzetre emelitek és leképezitek a -0 közelít pozitív végtelen határértékhez- akkor épp kijön mennyi lesz a következő piaci ár.

Amúgy meg ahogy napról napra hatványozódik a már most kifizethetetlen államadósság, foltozzunk be minél több lukat az összeomlófélbe lévő gazdaságon, de csak szigorúan a sok birka pénzéből.

Cristiano66 2010.10.21. 12:08:17

@Ati81: Ha már egy MOL-nál dolgozó ember azt mondja, hogy mekkora szemét cég a MOL, annál jobb bizonyíték nem is kell.

Egyébként én azt mondom, hogy azok is hibásak a magas olajárakban, akik (pontosabban inkább amik) atommód zabálják a benzint. Az amcsiknál is az utcán látsz egy csomó Dodge Viper-t, sok magyarnál (pl. édesapám) meg az a jellemző, hogy az utca sarkára is autóval mennek, a "gyalog" és a "tömegközlekedés" szót nem is ismerik. Na, az ilyen emberek meg is érdemlik, hogy magas legyen a benzinár.

Csakhát az a baj, hogy a magas benzinár megint általában a szegény embernél "üt vissza". Mert ugyebár magas benzinár --> magasabb szállítási költség --> növekszik szinte mindennek az ára. A jól keresőt ez nem zavarja, de a szegény ember ezzel megint rosszul jár.

determ 2010.10.21. 12:08:21

Nem is tankolok a MOLnál már hosszú-hosszú évek óta... Bár tudom ez így önmagában nem sokat ér, de ha mást nem az én lelkemet megnyugtatja.
Amúgy nagyon örülnék ha lenne egy cég, aki azt mondja, hogy "fütyi a popóba" és olcsón behozná a benzint meg a dízelt. NEM AZÉRT, mert a jelenlegit nem tudom kifizetni, hanem AZÉRT, hogy az ilyen szabad-rabló, "politikus hátszelű" cégek, tűnjenek el a piacról (de legalábbis szopjanak jó nagyot).

1kutya 2010.10.21. 12:10:00

@Secnir: naja! bár most "szegények" hivatkozhatnak arra is, hogy valamiből ki kell fizetni a cúnya különadót (ezért nem csökkentik vissza).

erre ez a mocsok kertitörpe meg a pofánkba meri hazudni, "nem terhelik tovább a lakosságra"!!!

áhhhh... nem is idegelem inkább magam:(

Cristiano66 2010.10.21. 12:12:25

@Bogoj: Ezt jól leírtad. Tiszta vicc, hogy mindig megmagyarázzák, hogy miért lett most épp magasabb. Nyilvánvaló, hogy nagy szégyen lenne kimondani azt, hogy "Csak", vagy azt, hogy "Mert kell a pénz a zsebünkbe". Lassan elérkezünk a 400 Ft-os literenkénti benzinárhoz, amikor az EU-s átlag még alig van 300 felett.

Nikla, táskai elágazás (törölt) · http://www.semmi.hu 2010.10.21. 12:17:32

Alap benzinár + áfa + jövedéki + útalap, majd minderre az egészre még egyszer áfa. - Ha jól tudom.

Elmennek ám...

Izomagyu 2010.10.21. 12:17:56

A MOL (Hernádi) tövig nyalt a Fidesznek, ne várjatok egyhamar reális árakat!

Nikla, táskai elágazás (törölt) · http://www.semmi.hu 2010.10.21. 12:18:51

@joskafiser: Ha az állam bevételeit akarnák növelni, akkor nem pénzelnék a BKV-t.

Cristiano66 2010.10.21. 12:19:14

@Nikla, táskai elágazás: Hát jah. Eleve ha már egyszer rápakoltuk az ÁFÁ-t, akkor minek rápakolni mégegyszer? Gondolom, erre is megvan a válasz: "Azért van benne kétszer is, hogy biztosak legyünk benne, hogy bennevan."

GGG77 2010.10.21. 12:20:12

Szar ország, szar vezetőkkel, szar árakkal, szar jövedelmekkel. Ezt tudom mondani Mo.-ról, mindenkinek.

Ymmi 2010.10.21. 12:21:43

EMBEREK NE TANKOLJUNK A MOLNÁL!!! BOJKOTTRA FEL.KOMOLYAN MONDOM.ÉN MÁR NYOLC ÉVE MEGTETTEM EZT A LÉPÉST.ÍGY ÖSSZEFOGVA KIVÁNCSI LENNÉK MITSZÓLNAK ÚGY KARÁCSONY IDEJÉN.EZT KELL MEGTANULNI A FRANCIÁKTÓL.

Zorgo 2010.10.21. 12:28:50

A Kormány kemény jövedéki adót vet ki az üzemanyagra,hogy az Állami bevételek teljesüljenek.Ugyanakkor ezt a pénzt a gazdaság körforgásából veszi ki, és az Állami hasznosítása sokkal rosszabb hatásfokú,mintha a lakosság költené ezt el.

Secnir 2010.10.21. 12:28:58

a táblázatba javallanám hozzáadni az alábbi linkből az orosz és mondjuk viszonyítási alapként a kanadai jó minőségű üzemanyagot is...
www.eia.doe.gov/dnav/pet/pet_pri_wco_k_w.htm
röviden
MOL hazudja: BRENT 84$
veszi a szar oroszt: 82$
vehetnénk a brentinél jobb minőségű kanadait: 75$
vagy az orosznál jobb egyiptomit, ománit: 80$

aztán osszatok, szorozzatok.

Geresics · http://geresics.blogspot.com/ 2010.10.21. 12:31:54

Valamit nem értek. Addig tiszta, hogy:
- ha nő a kőolaj ára, akkor nő a benzin és a gázolaj ára, ha csökken, akkor csökken (elméletileg).
- ha drágul a dollár, akkor nő a benzin és a gázolaj ára, ha csökken, akkor csökken (elméletileg).
De az miért van, hogy most nőtt az egyik, és csökkent a másik ára?

Freddy a Krüger 2010.10.21. 12:38:56

@Secnir: mivel, mint tudjuk a nyersolaj ára a benzin árának viszonylag kis részét teszi ki, a hordónkénti pár dollár különbségnek lényeges hatása nincs.

@Geresics: egy fő rendező elv van: bármi történik a benzin ára mindig nő...

yenoee 2010.10.21. 12:42:47

@Geresics: a gázolaj még mindig a haszonjárművek üzemanyaga, ha erőteljesen növelik az árát, az a szállítási költségekben is megjelenik - drágább lesz minden, amit szállítani kell, tehát pl. az élelmiszerek is.
A benzin pedig ehhez képest szinte luxus. :)

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.21. 12:45:58

@Ymmi: baszod, te összekevered ezt a helyet egy fokozatokkal normálisabb hellyel, ez nem franciaország, és az itteni csürhében kb 10-ed annyi nacionalizmus se szorult. Itt tudod mit fognak először bojkottálni?! maximum a munkát baszki.
Aztán fordított esetben megnéztem volna hogy mikor írta volna alá a francia kormány a trianoni szarkupacot. Megjegyzem hogy a törökök se írták alá, pedig azoknak is készítettek egy alapos seggberúgást, azok meg megköszönték aztán elhúztak nélküle.
A sok faszfej magyar meg vigyorogva aláírta, aztán behúzott fasszal húztak el.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.21. 12:57:34

"Miért olyan drága a benzin?"

Mert van, aki megvásárolja magas áron is.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.21. 13:02:33

Ezért nem kéne itthon tankolni, bár akinek nem éri meg, úgysem fog kijárni. Rendesen szarul esik utánaszámolni a fogyasztásnak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.21. 13:02:49

@Secnir: Nem mindegy? Akkor sem adnák olcsóbban, csak nagyobb lenne a MOL extraprofitja.
Az árképzés jelenleg ugyanis úgy működik, hogy:
"Mi az a legmagasabb ár, amit még le lehet nyomni az emberek torkán anélkül, hogy csökkenne a kereslet?"
Az összes többi humbug a kőolaj árral, meg az árfolyamokkal tündérmese.

Secnir 2010.10.21. 13:06:54

@Freddy a Krüger:
na ez most azér' erős volt.
példa
olajtípus - olajár - benzinár
brent - 84,49 - 346
orosz - 82,84 - 340 (ennyinek most)
kanadai - 74,39 - 305 (lehetne ennyi is)
egyiptomi - 79,75 - 327 (vagy ennyi)

hozzá kell tenni, hogy a kanadai sokkal jobb minőségű, mint az orosz, ergo több marad belőle. tételezzük fel, hogy a MOL mindegyiket kipróbálja, és az orosszal egyenminőségűre hozza akkor ugyanez a táblázat így alakulna:

olajtípus - olajár - benzinár
brent - 84,49 - 292
orosz - 82,84 - 340
kanadai - 74,39 - 244
egyiptomi - 79,75 - 317

látod Freddy, itt nem fillérekről beszélünk...

Secnir 2010.10.21. 13:09:48

@newtehen:
"Az árképzés jelenleg ugyanis úgy működik, hogy:
"Mi az a legmagasabb ár, amit még le lehet nyomni az emberek torkán anélkül, hogy csökkenne a kereslet?""

ezt már kitalálták.
az első negyedévben 13%-al, a másodikban további 10(!) százalékkal esett az üzemanyagfogyasztás. indexen, ásványolajipari szöveccégben stb. megnézheted.
sírtak is nagyon.
erre mit csinált a MOL?
emelte az árakat ofkörsz, hogy a haszna meglegyen. mint most is.
aztán lehet az ára 5000 forint is, akkor meg a Schwinn-Csepel tarolni fog.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.10.21. 13:18:51

ukrajnaban miert 110 forint? ott masmilyen a dollar arfolyama? kabitsa a mol a jo kurva anyjat azt.

Freddy a Krüger 2010.10.21. 13:19:27

@Secnir:
azért nem egészen így van, mert a benzin árának a nyersolaj ára csak egy részét teszi ki.
Nem tudom pontosan mekkorát, hülyeséget nem akarok írni, ezért most csak egy elméleti szám:
ha mondjuk a benzin árának a nyersolaj a tíz százalékát teszi ki, és a nyersolajat tíz százalékkal olcsóbban veszed, a benzin ára (ha más tényező nem változik) nem 10, hanem csak 1 %-ot csökken.

Ettől persze a felvetés jogos, hogyha eleve olcsóbban vennénk a nyersanyagot, nyilván csökkennie kéne a végtermék árának is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.21. 13:21:19

@Secnir: Amúgy meg nem igaz, hogy többe kerül a benzin. Eddig is 5000-ért tankoltam, ezután is annyiért fogok. :-D

Cristiano66 2010.10.21. 13:25:10

@Secnir: De szép is lenne, ha ismét csak 250 Ft lenne a literenkénti benzinár Magyarországon...

Freddy a Krüger 2010.10.21. 13:28:49

@newtehen: hát mondom én hogy a benzin ára az nem változik. Csak a térfogata megy össze!!! :))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.21. 13:29:27

@Secnir: Itt még műlködik az az egyenlet, hogy a kieső vásárlókat kompenzálja az áremelés miatt megnőtt bevétel. De ez két eredményhez vezethet:
#1: vagy mindenki leteszi az autót, és lassan leépül a piac
#2: Marad egy olyan réteg, akinek nem számít hogy mennyi a benzin, vagy nem teheti meg, hogy nem veszi meg, vagy áthárítja. (pld. fuvarozás, tömegközlekedés)És ezeknek az agyon sápolásából próbál megélni a MOL..

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.10.21. 13:31:39

Miért érzem én ezt egy ügyes manipulálásnak mindenféle kifogással megtüzdelve? Gusztustalan az ára a benzinnek és biztos, hogy elém lehet szórni egymillió statisztikát amire köhögni nem tudok de azt tudom, hogy akármennyire is sír a mol mégis ultragennyesmilliárdosra keresi magát..

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.10.21. 13:35:39

Ez így amúgy most komoly? Hát a kurva anyád MOL ! "A Mol, a hazai piacon domináns üzemanyag-nagykereskedő nem teszi publikussá a nagykereskedelmi árazását. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy korábbi vizsgálata nyomán ugyanakkor sejthető, milyen elvek mentén alakítja az árait. Az árazási elv érdekessége, hogy a Mol nem a saját költségeiből indul ki, hanem lehetséges konkurenseiéből."

laci_52 (törölt) 2010.10.21. 13:38:26

@Atengerimalac:
"Monopolhelyzetben van a MOL"

Leülhetsz, ötös!

Emellett a jövedéki adó sem két fillér.
Akkor meg mitől legyen olcsó a benzin?

Kegyetlen 2010.10.21. 14:07:35

az volt a barom, aki a battai finomítót együtt adta el egy helyre a MOL (ÁFOR) kúthálózattal. csinált egy monopóliumot..

Nancsi 2010.10.21. 14:12:16

Erről a cikkről az a mondás jut eszembe, hogy "Jó kifogás sose rossz.".

De most komolyan, a cikkíró érzi realitását annak, hogy egy monopol helyzetben lévő cég nem úgy képez árat, ahogy akar? A megoldás simán az volna, hogy MOL-t 2 választási lehetőség elé állítani:
1. Feldarabolják minimum 3 részre, mivel monopólium, így akadályozza a szabad verseny kialakulását. A jelenlegi tulajdonosok megtartanak 1 részt, a maradék kettőt az állam értékesíti (csak azért, hogy biztosan komoly konkurensnek adják el, és nem fúzionáljanak/karterezzenek 3 napon belül), és megkapják a vételárat a számlájukra.
2. Központilag szabályozzák az árképzését, ahogy pl az elektromos áram, stb-nél is ez már megtörtént.

Nem kell itt tökölni, ütni kell a multikat mint a répát.

joskafiser 2010.10.21. 14:13:06

@Nikla, táskai elágazás:

allambacsinak nagyszeruen jon a sok ado ami az uzemanyagarban van. erdekuk az, h ne torjek le az arakat. bar gondolom ezt tudod te is.

rnrn 2010.10.21. 14:14:42

Index!

Nem lehetne arra a szép grafikonra felvinni az LPG árát is? Nagyon kíváncsi lennék arra is.
Átalakíttattam a verdám, aztán azóta vagy 20 Ft-tal ment fel az ára másfél hónap alatt!

Köszike, köszike!

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.10.21. 14:26:24

tessék szemezgetni: www.autoklub.hu/utazasi-informaciok/uzemanyagarak-europaban

csak amig én itt Franciaországban 1,4 eurt fizetek a benzinért, és 2000-et keresek, otthon kell fizetni 1,4-et, és keres az átlag max 350 EURt... ez a szopás, nem az orális szex, mondotta a szőke maca a parasztbácsinak. (Apropó, ezek a franciák olyan buták, hogy fél napig magyaráztam a séfnek ezt a viccet, mire felfogta. de a többi se vágta rögtön)

Cristiano66 2010.10.21. 14:31:04

@Bodzaszedő Manager: Hát igen. És még a franciák tüntetnek a nyugdíjreform meg minden sz@r ellen, ekkora erővel itthon meg minden nap lehetne tüntetni, mert minimum 5× annyi fizetés járna mindenkinek, mint amennyit kap.

brain drain 2010.10.21. 14:50:36

@bende(gézen)gúzgeci!: Minden normális érzelmű embert - köztük elsősorban azokat, akik értenek is valamit a történelemhez - felháborít Trianon, de az ügy nem idevaló, nem gondolod?

A másik, jobb, ha megbarátkozol a gondolattal, sajnos Mo sosem volt számottevő erő a világpolitikában (mondhatni: egy kis szaros manapság), és így mint annak köze nem volt Trianonhoz. A magyarok fejre állhattak volna Trianonban, akkor is ez a területi rendezés valósult volna meg. Sőt, Apponyinak köszönhető (aki elég sok nyelven kitűnően beszélt, köztük franciából is perfekt volt), hogy egyáltalán Mo ebben az állapotában megmaradhatott. Ne kergess hiú reményeket, amennyivel nagyobb és erősebb volt Törökország - és amennyivel jobban el volt szigetelve a nyugattól -, annyival kisebb terhet viselt a háborút követően. Egyet meg kell értened, mi és a Balkán, mint ahogy Afrika és Ázsia nagy része stb. mindig is a nagyhatalmak játékszerei voltak.

A magyar az egyetlen nem indoeurópai nép, amely Európában meg tudott maradni, na ez a komoly dolog. Erre pl simán büszkék lehetnénk, de ugye vagy a nagy magyarkodás megy, vagy ez a maszopos önsanyargató, önmarcangoló, mindenről mi tehetünk, nálunk mindenki szebb, okosabb, jobb, és a sorsunk ennyit tesz lehetővé. Na ez is egy faszság, mint ahogyan TGM, Konrád, Kertész szavai is azok, akik hivatásos rettegésből élők, utóbbi ráadásul még abban is eltér az előzőektől - akik azért jó nevek a szakmában -, hogy egy állati gyenge író, és ha én írtam volna a koncentrációs táborokról egy könyvet, akkor én kapom a Nobelt.

A második világháborúról meg annyit. A szövetségesek, közülük is elsősorban az USA, a Balkánon akart partra szállni, de az orosz expanziós politika- és befolyás hatására, na és persze Churchill nyugat-európai törekvéseinek köszönhetően (az angol-USA special relationshippel a háta mögött), Churchill lepaktált az oroszokkal, hogy mi mossák kezeinket, megkapjátok Közép-Kelet Európát, a Balkánt, minket meg hagytok a gyarmatainkon királykodni és megtesztek minket Nyugat-Európai újdonsült urainak, hogy növeljük befolyásunkat Európa felett, mivel mindig is ti voltatok a királycsinálók a történelmben… (jó oka volt ezt gondolni az angoloknak, mivel a németeket örökre igába akarták hajtani, amerikai segítséggel, megfizethetetlen jóvátétellel, elnyomással stb., a franciákat meg már úgy lestrapálták a németek, és egyébként is, Napóleon óta őket már nem kell komolyan tényezőnek venni). De szerencsére az USA elnöke ebbe nem akart belemenni, mondván neki nem jó, hogy egy-két nagyhatalom ismét hatalmas befolyásra tesz szert (és minden kezdődhet elölről), ezért ők az egyensúlyra hegyezték magukat, és nem hagyták a franciák és az angolok által a háború után teljesen szétcincálni Németországot, mivel egy erős német gazdaságra mindig is szükség van/volt Európában (nem úgy a balkánt, az jól leszarták, így az eredeti balkáni partraszállás kútba esett). Szóval, ha valakit utálni akarsz (nem érdemes), akkor a leginkább az angolokra, és leginkább Churchillre haragudhatsz. De hangsúlyozom, nekünk semmiféle beleszólásunk nem volt sorsunkba, akármit is próbálnak állítani a hivatásos károgó, önrombolók, „mivagyunk a mindig is vesztes kiskategóriások stb., bezzeg ez meg az az ország”, többnyire „szociális” alapon gondolkodó honfitársaink. A nem „szociálisan” gondolkodó honfitársaink meg - mint úgy érzem te is, mert hát valljuk be, elég antiszociális vagy , ez egy poén volt, bocs -, kicsit túlreagálják ezt a dolgot. De az tény: a kérdést rendezni kell, a múlt közös feltárásával, kibeszélésével, értékelésével, és ha kell közös engedményekkel... De azon is el lehetne elmélkedni, hogy Antal Józsi bácsi miért nem kért a Kárpátaljából, amikor az ukránok tárt karokkal ajánlották fel neki: hogy tessék, vigyed, nekünk csak konc a nyakunkba a sok magyarjával, meg az elmaradottságával (+Józsi bácsi tehetségét meg lehetne kérdőjelezni a hitelrendezés kérdéskörében is, amikor is újra lehetett volna tárgyalni a hiteleinket, de ő azt mondta, majd mi megoldjuk, de halottról jót vagy semmit). De sikereket érhettünk volna el a szocializmusban is ilyen téren, elsősorban azokkal a lehetőségekkel, amik rendelkezésinkre álltak. Gondolok itt bizonyos területek katonai erővel való megszállására (Szlovákia pl abszolút gyenge volt), ugyanis akkor még volt erőnk, ma már nincs, csak a jog fegyvere.
De ma minek harcolni, egy hajóban evezünk?

Bocs, hogy olyan dologban nyilvánultam meg, ami nem vág szorosan a témába (de még az is lehet, hogy van némi köze hozzá).

jó volt az anyag, habár méretben sokkal többet érdemelt volna

gnme 2010.10.21. 14:59:19

Gyakorlatilag házon belül meg van oldva az alapanyag és a finomítás.

Amit a MOL csinál azt úgy hívják: SZABADRABLÁS, ÉLŐSKÖDÉS

Ennek a levét issza tízmillió magyar ember.

Bambano 2010.10.21. 15:04:10

nyáron mindig felmegy a benzin ára, mert a nyaralás alatt sokan előveszik a kocsit és nem spórolnak.
ősszel mindig felmegy a gázolaj ára, mert a mezőgazdasági munkákat el kell végezni, függetlenül a gázolaj árától, tehát nő a kereslet. Amikor meg vége van a földeken a munkának (nagyjából mostanában), akkor meg lemegy a gázolaj ára.

Érdekes 2010.10.21. 15:23:46

@1kutya: Komolyan azt hiszed, ha nincs a különadó, akkor a MOL visszavitte volna 250-re az árát?Ez te komolyan gondolod?Ó együgyűség... (megsúgom, ha szándékozta volna ezt a lépést, akkor már rég 280-300 között lenne)

eweres 2010.10.21. 15:24:12

kedves kommentelők:
számoljatok!
ha 80$ 159 liter kőolaj, akkor egy liter feldolgozatlan kőolaj ára kb. 100Ft.
A 350 Ft üzemanyag árból kb. 200 Ft állami bevétel, így a MOL-nak nem túl sok mozgástere maradt, nem???
A másik megjegyzésem a sok okos érvelésre, hogy gondoljatok bele, hogy 7és fél millió tonna kőolajat hogyan hoznál te ide Kanadából? A Dunán?
Harmadrészt Ukrajna világpiaci ár alatt veszi oroszországtól, mint ahogyan Kanada is.
Ja, és nem vagyok MOL érdelekt, csak a téma érdekel.

eweres 2010.10.21. 15:27:28

kedves kommentelők:
számoljatok!
ha 80$ 159 liter kőolaj, akkor egy liter feldolgozatlan kőolaj ára kb. 100Ft.
A 350 Ft üzemanyag árból kb. 200 Ft állami bevétel, így a MOL-nak nem túl sok mozgástere maradt, nem???
A másik megjegyzésem a sok okos érvelésre, hogy gondoljatok bele, hogy 7és fél millió tonna kőolajat hogyan hoznál te ide Kanadából? A Dunán?
Harmadrészt Ukrajna világpiaci ár alatt veszi oroszországtól, mint ahogyan Kanada is.
Ja, és nem vagyok MOL érdelekt, csak a téma érdekel.

eweres 2010.10.21. 15:30:42

Bocsánat, Kanadában az üzemanyag azért olcsóbb, mert nem kell kőolajat beszereznie a világpiacról

brain drain 2010.10.21. 15:33:01

@Bodzaszedő Manager: Nana, Franciaországban én 1,3-1,33€ ért tankolok városban. Autópályán persze lehet 1,5€-ért is. De azért otthon se 1,4€, hanem 1,2€. Viszont akkor azt is írd le, hogy bérelni alap hangon 400-500€-ért bérel az ember Fro-ban kérót, + a rezsi meg miegymás (adók SMIC, minimálbér felett, főleg az egyedülálló ffiakank), szóval lassan a testtel :). Szerintem otthon több pénzed marad, egy jó munkahellyel, aki persze 3-4-5ezer€ felett keres, na ott már van miről diskurálni... Tudod mennyibe van Franciaországban fenntartani egy autót?! Na az a durva :)

1kutya 2010.10.21. 15:33:03

@Érdekes:

ad1. együgyű a nénikéd!
ad2. olvas->értelmez->kommentel,
ad3. de mivel nem nagyon bízok a szellemi képességeidben:
"most legalább van mivel magyarázni"

gnme 2010.10.21. 15:35:10

ez csak bizonyítvány magyarázás .. ha nem szabadrabolna a mol, nem lenne annyi százmilliárd nyeresége

az meg az állami vezetők (utólsó nyolc év) bizonyítványa, hogy miért annyi az adótartalma, és ezek az állami vezetők szabadlábon vannak és szabadlábon is maradnak a jelenlegi történések fényben, ők érinthetetlenek

brain drain 2010.10.21. 15:38:53

A másik, most komolyan azt gondoljátok, hogy a MOL-t bárki is meg akarja regulázni?! Ekkora naivságot; ez a legelső állami cég, mindenkori kormányérdekből cselekszik. Istentelenül sokba kerül a benya, de sajnos nagyjából reális, ha azt nézzük hol mennyi... Kicsit nagyobb racionalitást emberek. (ne az ukránt vegyétek alappéldának) ;) Annyi mint a cseheknél. A németeknél 400Ft átlagban, az kemény +útadó, +drága a kocsi +++. A franciáknál meg annyi pályakapu van, hogy átmenni Fro-n egy kész csőd :D

brain drain 2010.10.21. 15:40:51

@eweres: Ennyi, ez ilyen egyszerű :)

brain drain 2010.10.21. 15:44:24

@gnme: Nem állnék az elmúlt 8 év mellé, mert tényleg egy nagy semmi történt ezalatt, de nem gondolod, hogy máshol felmentek ezalatt az árak, nem csak Mo-n? Az nem lehet, hogy azért tud a MOL terjeszkedni Európában, meg nagy bevételekhez jutni, mert egy félprofi cég, nagy állami befolyással?

brain drain 2010.10.21. 15:54:14

@Ymmi: nah tudod mit lehet megtanulni a franciáktól, hogy hogyan kell a munkát elhazudni, abban tényleg ők a legjobbak

@Izomagyu:
Nem kellett tövig nyalnia, véletlenül együtt járnak meccsekre Csányival és az Orbánnal? És előző kettő vegyesben tag a másik felügyelő bizottságában + a haverjaik. De ez szerintem nem is probléma, én is előbb dolgozom azzal, akit ismerek, és bízom benne, mert tudom mire képes és mire nem...

gnme 2010.10.21. 15:57:34

@brain drain: igen, éppen az elvtársiság teszi tönkre a népet

és a munkabér mennyivel nőtt az utólsó nyolc évben? :-)

Freddy a Krüger 2010.10.21. 16:04:04

@gnme: Hát kevesebbel mint a benzin ára az biztos!

brain drain 2010.10.21. 16:05:50

@gnme: félre ne érts (rühellem a mszopot meg az összest), de épp az előbb mondtad, hogy a MOL-ban az elmúlt 8 évben történt szabadrablás okán alakult úgy a helyzet, ahogy, meg elvtársak... Hát tényleg elvtársiság van, de azt mindenki tudja, hogy a MOL kőkeményen fideszközeli, legalábbis az utóbbi 10 évben biztos. Korábban persze más volt a csapásirány (2000 előtt), de akkor más szelek is fújtak.

brain drain 2010.10.21. 16:08:44

@gnme: sajnos erre nem tudom a választ, de átlagban nem élnek jól Mo-n az tuti, de a rendszerváltás után sem éltek jobban, és előtte is csak azért, mert jóléti hitelekből finanszírozták. Ez nem egy újkeletű dolog.

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.21. 16:15:10

@brain drain:
Na várj, itt van több dolog is ami sántít, de először is elmesélem, hogy engem annyira nem kavar fel az egész trianoni seggberúgás, mint pár díszködmönbe meg csikósmaskarába bújt szűk perifériájú barmot, akiknek az lenne a nirvána ha visszakapnánk egy jelenlegi területnél 2/3 szor nagyobb a létminimumon tengődő kilátástalanságot, tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy lényegében akkor vágnánk el az utolsó korhadt faágat magunk alatt ha még azokat a szerencsétleneket is vissza akarnánk ragasztani ebbe a végleg elcseszett országba, elég koloncként a viszonylag döcögő területnek a nagy kultúrpusztát rángatni maga mögött, és csak szólok ha nincs a jóságos kiélezett diplomataérzékkel bíró Apponyi úr, akkor ma 99% biztos hogy Ausztria területéhez tartozna a város amiben vegetálok, lévén hogy jelentős sváb kisebbség él benne, még németül is ki van téve a városhatárban a településnév.
Szóval én az egésszel csak nyertem volna, most víg nagybajszos, stüszikalapos osztrák paraszt lennék, aki képes eltartani magát, mert bármi meglepő benézhetsz a sógorékhoz, elképesztő hogy szinte semmi hasznosítható területtel, jelentős kereskedelmi befolyás és tengerpart nélkül, meg jelentéktelen ásványkinccsel micsoda pofátlan életszínvonalat képesek folytatni, igaz hogy nem ültek rajtuk 50 évet a buzi komcsik, de akkor is, nem 50 hanem 150 év a lemaradás tőlük, és ennek az oka egyedül a felfogásban meg a kollektív morálban van, nevezetesen hogy a átlag magyar hülye mint a segg, tökéletesen tájékozatlan, befolyásolható kicsinyes, zsugori önző barom. Mint kb ez az egész ország.
Tehát itt nem azért megy a felháborodás hogy hányszor és kik rúgtak seggbe minket, hanem hogy pár szaros hazaáruló önző baromsága miatt miktől estünk el meg még miktől fogunk, mert nem itt kéne tartanunk egy pl az osztrákoknál sokkal előnyösebb adottságokkal rendelkező helyzetben.
Mert elárulom hogy ez az ország saját magát rúgta seggbe a legtöbbször és a legérzékenyebb helyen, mert az fáj itt páraknak, hogy honnan indultunk és hova jutottunk, mert nem volt 20 éve ennyire szar a helyzet, sőt a csehek is ugyanonnan indultak, és most megnézheted a kontrasztot a 2 ország között, olyan mintha kb nem lettünk volna velük sose a KGST-ben szopótárs, ott minden egyben maradt, azokat nem lehet minden szaros imperialistának képen köpni azok közül aki kötélen akarná rángatni a balkánt, mert azok se mi vagyunk.

gnme 2010.10.21. 16:16:34

@brain drain: jóléti hitel, ezt még így sosem hallottam :-)

minden esetre engem nem hagy nyugodni, hogy az utólsó nyolc év vezetői még szabadlábon vannak

gnme 2010.10.21. 16:22:19

@bende(gézen)gúzgeci!: ne általánosítsunk :-)

.. az ország seggberúgta magát == az ország vezetői kiszipolyozták a dolgozó embereket

a vezetők a hibásak az eltorult munkaerőpiacon keresztül kezdve az egészségügyig MINDENÉRT

és szabadlábon nevetgélnek a padsorokban (még mindig)

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.21. 16:47:15

@brain drain:
Na de most hogy látod hogy itt nem a konkrét nyavalyás Trianonról megy a vita véletlen sem, akkor hadd kössek bele még pár dologba, az angoloknak már régesrég kicsöngettek, ehhez nem kellett a zsidó jenki haverjaik közreműködése a háború után, lényegében teljesen mindegy volt, hogy hogyan segítenek nekik, mert azok lényegében ugyanakkora nullák amióta nincs gyarmatosítás, és sorra váltak függetlenné az általuk kisemmizett banánköztársaságok, akkor már Hong Kong is max papíron volt hasznos a számukra aztán 20 éve már azon se.

Szóval a jenkik egy percig se gondolták komolyan hogy majd a balkánon a görögöktől kezdik meg a tisztogatást mert az olaszokkal a szomszédban akkor is kellett volna mit kezdeni, így a legnyilvánvalóbb volt hogy a britektől Normandián át kezdik felszabadítani a szegény nyomorúságos európát amit ezek a csúnya németek rendbe akartak végre tenni, pláne hogy a franciák a jenkikkel mindig is nagy haverságban voltak, lévén hogy nem hivatalos szövetségesük volt egy rakat megelőző hadműveletben, és pénzügyileg is segítették a jenkik talpraállását, mikor annakidején jól seggberúgták a köcsög angolokat, mondván, hogy faszikáim nem mi leszünk a ti következő bábállamotok, a franciák meg röhögve a háttérből segítették őket lévén hogy azok is legszívesebben eltörölnék ezeket a korcs szigetlakó briteket a föld színéről.
(megjegyzem hogy ez egy újabb szimpatikus gondolat a franciáktól, szóval bennem nincs gyűlölet se ezért se trianonért irántuk, ők is csak eszközök voltak az imperialisták kezében) így ezt az érvelést nem tudom komolyan venni tőled.

Helyette az a nagy igazság, hogy az oroszok bécset is bekebelezték, csakhogy Eisenhoverrel a háttérben megállapodva, szépen kivonultak a magyar osztrák határig, mert épphogy nem egyensúlyra törekedtek a jenkik, hanem arra hogy minél nagyobb ellensúlyt képviseljenek a háború utáni világrendben, ugyanis jól tudták hogy a ruszkik azok már akkor jóval erősebbek voltak náluk, sőt azok mindig is nagyon komoly haderőt képviseltek a történelem során, nem véletlen mondják, hogy az aki megtámadja az oroszokat aznap veszített mikor elindította a támadást.
A jenkik meg a debil szövetségeseikkel ezt akarták ellensúlyozni, és a szövetségesek táborába mi nem fértünk bele, gondold csak meg, a szovjetúnió a szomszédunk volt, olyan nem lehet hogy egy komoly nato szövetséges közvetlen szomszédja a szovjetúniónak, ez olyan mit a sakktáblán a parasztok akik körbe veszik a királyt, addig vagy nyerő pozícióban míg körülötted vannak a parasztok, másrészt épp elég nagy volt a feszültség berlinben is pedig az is csak egy paraszt volt a táblán, majd gondolhatod mi lett volna ha közvetlen a központi hatalommal lettünk volna ellentétben.

Aztán a módszerváltás megint egy érdekes dolog, jómagyar szokás szerint ez megint el lett nálunk sumákolva, jóelvtársak már akkor is 90%-ban zsidó befolyás alatt voltak, lévén hogy azoknak is erre a helyre fáj a foguk, mivel kicsit kellemetlen a sivatagi éghajlat, meg úgy általában ott mindenki úgy utálja őket 2000 éve mint a szart, szóval szépen a legdebilebb faszfej bábokat állították sorban egymás után a hatalomra, és egyre mélyebbre nyomták ennek a szépreményű országnak a fejét a ganékupacba, és ennek is az egyik része az üzemanyag árának tetszés szerinti rángatása, ezzel lényegében az egész kereskedelem árszínvonalának a rángatása, meg az egészségügy szétbaszása, mert ugye emlékszel pl hitler is mit tett elsőként mikor összelapátolta azokat a buzeráns svábokat, elkezdett normális egészségügyet csinálni, és tudatos táplálkozás és testmozgás programot, mivel egy ország annyira fitt amennyire a benne élők és az egészségügy.

Aztán ha szétnézel a sok bamba barom módszeres elhülyítése is már rég folyik, itt lenne az új pályakezdő generáció és akkor pofán vágja őket a felismerés hogy oppácska, itt nincs meló, ha mégis van akkor az egy rakat szar, bagóért ugráltatnak, kilátástalanság van, ha van akivel összecuccoljon, akkor nem tud sehol önálló életet kezdeni vele, nem tud családot alapítani vele, mert szinte esélye sincs az egzisztenciára, vagy eladósítod magad a következő 40 évre és hullára melózod magad hogy pár rohadt zsidó banknak visszafizesd a dupláját, az alamizsnának (na ez az amihez akkor se folyamodom ha a híd alatt rohadok meg) elárulom hogy ez zavar a leginkább engem is, hogy szétnézek és azt látom hogy ha akarnék se tudnék úgy élni mint pl fateromék mikor ugyanilyen idősek voltak mint én most!!
Aztán lehet jönni a nagybani üres pofázással hogy hát tanulj míg belegebedsz, de kurvára nem ez a megoldás, mert egy rakat gyakorlatlan diplomás fasz, meg pármillió alulfizetett szakember a végeredménye ennek.
Nem az van, hogy ez a hely leírta magát, kb úgy ahogy egy alkoholista nyomozót leírnak a sztoriból, annyi különbséggel hogy itt nem lesz heppiend, azzal hogy jön a jótündér aki segít összevakarni magát a nyomorultaknak, itt marad a zuhanás a következő világégésig, ahol lehet hogy sanszot kapunk arra hogy végre 500 év után valamiből a nyertes oldalon szálljunk ki.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.21. 16:47:44

"Az árazási elv érdekessége, hogy a Mol nem a saját költségeiből indul ki, hanem lehetséges konkurenseiéből."

Szép jó reggelt, közgazdasági szakközépiskola, első évfolyam, harmadik óra. Ennyit elég lett volna leírni, a többi felesleges karakterpazarlás.

Cikkből kimaradt, hogy azért függ az USD árfolyamától, mert csak azzal lehet érte fizetni.

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.21. 16:50:43

@gnme:
És szerinted ki a fasz tehet arról hogy akik leírtak azok még mindig itt vannak?
De elárulom neked, haver hogy itt aztán hiába keresnél prófétát aki majd elhozza neked a kánaánt, mi nem izrael szenvedő gyerekei vagyunk a gonost II. Ramszesz elnyomása alatt (annak is a kurva anyját hogy így elbalfaszkodta a dolgot) mert itt állíthatnál akárkit magad elé, hogy Mester vezess minket, kb ugyanúgy szakadékba vezetne, meg ugyanúgy elsöpörné a nemzetközi érdekszféra első fuvallata mint a vörös elvtársakat előtte.

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.21. 16:51:42

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
És erről ki döntött, apafej? Az euró meg a frank az talán nem jó pénz érte?

brain drain 2010.10.21. 16:53:01

@bende(gézen)gúzgeci!: "Szóval én az egésszel csak nyertem volna, most víg nagybajszos, stüszikalapos osztrák paraszt lennék, aki képes eltartani magát"

:DDD

Amúgy azt gondolom tökéletesen ugyanazt gondoljuk, mint ahogy még vannak így sokan mások. Nagyon mélyre tudnék ásni a magyar történelmi identitás problémakörében a szociológia és a pszichológia eszközrendszerével, ha lenne rá időm, de nincs értelme. Kezdve azzal, hogy honnan jöttünk, kik vagyunk, és mire mentünk vele, de ennek itt nincs helye. Én annyit mondok, kicsit alul értékeled a magyarságot és felül a többit, habár tény, hogy meg kell nézni, hogy amikor mi idejöttünk, már errefelé, és főleg Nyugat-Európában már komoly, földművelésen alapuló kultúrák működtek, hatalmas és erős gazdaságokkal, ahol mi voltunk a kibic, akinek semmi sem volt drága (körbeöldököltük Európát). És azért nagy divat ma lenézni a románokat meg egyebek, de azért valljuk meg pl arrafelé is laktak már értelmes emberek: vezetők, írók, művészek. Elég, ha megnézzük hányan lettek Mo-n vezetők. És itt sztem el is érkeztünk a lényeghez. Mo mindig is elképesztően heterogén ország volt, kismillió nemzettel, sose volt egységes, csak azt hiszik ma sokan, hogy az volt. Volt idő amikor kevesebb magyar nemzetiségű élt Mo-n mint ahány nem... Azok, és a magyarok nemessége pedig nem mindig akarta ugyanazt. Később erőszakosan be akartuk ezt az épphogy kisebbséget olvasztani Mo-ba (magyarizáció, ami most pont visszafelé sül el: "szlovákizáció" stb), utána jött egy csodás fejlődés, európai szemmel nézve is. De később jöttek a háborúk, a belső feszültség ismét megnőtt, ami mindig is megvolt a nemességben. Én azt gondolom innen ered az, hogy nincs ma Mo-n egy normális egészséges éntudat, egy normális EGY nemzetben gondolkodó társadalom. Csak a nagy acsarkodás. Szerintem sok igazságot mondtál, de a helyzet annál sokkal, de sokkal bonyolultabb, hogy azzal el lehessen intézni, hogy a magyarok hülyének születnek, mert ez nem igaz. Sőt, akárhol is jártam Európában, de beszélhetnénk Afrikáról vagy Amerikáról, a magyar munkaerő mindenhol egy nagyon, nagyon magas nívó, többnyire az adott ország elitjének megfelelő, vagy jobb... Úgyhogy nem teljesen értek veled egyet. Ebből arra következtetnék, kizárásos alapon, hogy nem kizárólag velünk van a probléma, hanem azzal, ahol vagyunk. Az én szememben a legfontosabb kérdés értelmezés a geopolitikai elhelyezkedésünk, és a nem európai örök(ökör)ségünk :). De minket meg pont ezért szeretnek, ha külföldön dolgozunk. Mert dolgozni tudunk mint az állat, és azt is nagy precízséggel. Ráadásul átlátunk minden munkaperiódust, mivel otthon a nagy magyar valóságban rá voltunk kényszerítve, hogy átlássuk, mert otthon mindent nekünk kell csinálni, nincs más, aki megcsinálja helyettünk, nyugaton meg mindenki csak 1 bizonyos dologhoz ért (vagy nem, inkább nem:), mert minden munkafolyamatot más csinál.

gnme 2010.10.21. 17:08:31

@bende(gézen)gúzgeci!: te.. együtt őriztük a desznyót, haver? Nem emlékszem.

Na.. akkor áruld el Nekem (!) ..ha már belejöttél az elárulásba.

brain drain 2010.10.21. 17:08:37

Nemzetközi érdekszféra, nagytőkés erőpolitikája, ennyi. Az, hogy mi mit okoskodunk Mo-n, benzinár (+-)10%.

Fantozzi.ie 2010.10.21. 17:13:42

Az a baj hogy mindenki telesírja az internetet de senki sem tesz semmit
Már rég szabotálni kellene a MOL-t és nem sírni
A franciák tudnak sztrájkolni
A magyarok miért nem??
Le kéne álljon az élet egy hónapra , aztán biztosan elgondolkodnának
Szégyen hogy Ausztriában olcsóbb a benzin

Érdekes 2010.10.21. 17:14:20

@1kutya: jó lenne, ha nem össze-vissza beszélnél.Tudnád bizonyítani, hogy ha nem lenne a külön adó, akkor csökkentette volna pl. 300 alá?hm?Vagy csak a szád jár, és te kommentelgetsz össze-vissza.UGYE.Persze fröcsögni azért nyilván könnyebb.Sőt, h NEM LENNE A külön adó, amire majd hivatkoznak, akkor lehet, hogy INGYEN FOLYT VOLNA A BENYA a kútról, csak az a gonosz kertiTÖRPE UGYE :D:D:D:D

Érdekes 2010.10.21. 17:18:41

Ettől függetlenül, szégyen amit a mol művel, és szánalom pl. ide keverni a politikát, mert mindegy kivan hatalmon, van az a pénz amivel korrumpálhatóak drágalátos politikusaink.Ahogy 1kutya se hajítaná ki a 2-5milkós "kis" borítékot, hogy ha "véletlen" az asztalára csúszna.Erről ennyit.

önkéntes rendőr 2010.10.21. 17:27:36

A taxissztrájk annakidején a százforintos benzin miatt volt. Ma a négyszáz forintos benzint is zokszó nélkül kifizetné a lebutított magyar. Úgy kell neki!

brain drain 2010.10.21. 17:27:41

@Fantozzi.ie: És tudod mit érnek el vele, általában lófaszt se, és most is úgy néz ki, csak még áll hozzá a fél ország, és annyival kevesebbet kapnak hó végén, amennyivel kevesebbet dolgoznak. Ez a sztrájkosdi egy kurva nagy nyugat-európai luxuscikk, én például nem kérek belőle kösz, így is attól rettegek melyik nap gyújtja fel valami idétlen francia tüntetgető barom a kocsimat. Nah, akkor megindulok a nagy magyar öntudatommal és kibelezem a nagy tüntetgető (ál)demokratát.

Fantozzi.ie 2010.10.21. 17:42:44

De ők legalább tüntetnek!
Nem értek egyet az autófelgyújtásokkal de a tüntetésekkel igen.
Nemrég utaztam át Franciaországon és mindenki olyan vidám volt. Feltűnően.
Szerintem normálisabb társadalom.

Mindenhol mosolyogtak meg köszöntek (benzinkút Auchan stb...)

vomit 2010.10.21. 17:51:21

@önkéntes rendőr: zsenge gyermek lehettel te akkor, mert konkretan 39-rol emeltek 64-re.
www.origo.hu/itthon/20051025taxisok.html

shwarcz bácsi 2010.10.21. 18:30:46

a mol,az otp ,mind politika,semmi más.a magyar állam visszaveszi a mol részvényt az oroszoktól?erre van pénz.
az hogy valóban miért ilyen drága a benzin és a gázolaj,senki nem tudja,de legfőképpen senki nem fogja megmondani.
mindenesetre köszönjük a polgári kormánynak hogy dettó hülyének néz minket,és lehúz.

shwarcz bácsi 2010.10.21. 18:34:35

@bende(gézen)gúzgeci!: a zsidózáson kívűl tudsz vmi konkrét érvet is felhozni a benzinár kapcsán?

z003 2010.10.21. 18:59:55

számomra az nem tiszta, hogy az autogáz és az E85 miért drágul szinte ugyan ilyen mértékben.

nyikk 2010.10.21. 19:29:56

Sok okos ember van itt úgy látom.Valamelyik elárulhatná, hogy nagyjából stagnáló benzinárak mellett az LPG ára mitől szállt el mostanság.

Zuzimama 2010.10.21. 19:43:47

Az a baj, hogy a magyarokkal gyakorlatilag mindent meg lehet eteti, válogatás nélkül lemegy bármilyen hülyeség a torkukon. Mondhat a MOL bármit, vagy bárki bármit, ez a nép gondolkodás nélkül elhiszi.
Meg kellene már tanulni gondolkodni, a dolgok mögé nézni, a jogokért, érdekekért kiállni. De persze mindent lenyelni és csak csendben szidni a rendszert könnyebb.

Speedman 2010.10.21. 19:46:01

@Specialized78:
"Azok a nyilatkozatok a tényekre hagyatkoztak.Az igazság sokszor fáj,de arról már ne az tehessen,aki kimondja...
Aki valamihez nem ért,jobb lenne csöndben maradnia a saját érdekében"

Öreg, inkább te maradj csendben.
Azok a júniusi meggondolatlan nyilatkozatok igen is tudatosak voltak. Tudatosan elferdítve.
Te vagy az aki azt is elhiszi, hogy a különadókat a multik, bankok stb. nem fogja majd a fogyasztókra hárítani. Ez egy közvetett, burkolt adó, amit a kormány nem mert nyíltan adóemelés formájában megtenni.

Speedman 2010.10.21. 19:53:04

@eweres:
Csak úgy megemlíteném, ha szükség lenne rá az Adria-kőolajvezetéken simán behozható lenne a kőolaj kis hazánkba.

brain drain 2010.10.21. 19:57:01

@shwarcz: igen-igen az a csúf ronda polgári kormány, fújj, ők rontottak el itt mindent, már vagy 60 éve nem bírjuk magunkról levakarni őket :DDD Itt van pár hónapja ez a polgári kormány és mindent romba döntött :DDD

Te figyelj nyuszika, te most ezt komolyan mondod?

brain drain 2010.10.21. 19:58:43

@bende(gézen)gúzgeci!: Csúnyán rátapintottál a lényegre, sajnos.

brain drain 2010.10.21. 20:06:06

@Zuzimama: szerintem tök jó rendszer van, csak a pártok nem stimmelnek a parlamentben, de még így is a legkisebb rossz. :)

Fantozzi.ie 2010.10.21. 20:10:24

@nyikk:
Mert beszereltetted az autódba. Azért
Amíg alig fogyott persze hogy nem emelték Most hogy sokan átálltak felemelték direkt

Zuzimama 2010.10.21. 20:23:48

@brain drain: mondjuk én nem a rendszer ellen emeltem kifogást, hanem a gondolkodás hiányára próbáltam rávilágítani. Ez pedig rendszertől független szerintem. :)

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.21. 20:32:31

Megismétlem újra:
azért magas az üzemaynag ára, mert az alacsony keresetből épp vegetáló, és az áremelés miatt hőbörgő közlekedők a felháborodásuk ellnére ugyanúgy kifizetik a magasabb árat.
Ne vásároljatok üzemanyagot, vagy vásároljatok kevesebbet.
Más országok nálunk sokkal jobban kereső állampolgárai gyakrabban sztrájkolnak.
Amíg "banán" van, addig "majom" is lesz.
Kereslet-kínálat törvénye. Kihasználják a kínálkozó lehetőséget az állampolgárok megkoppasztására.
NE TANKOLJ, vagy TANKOLJ KEVESEBBET!

BMW MB 2010.10.21. 20:37:30

Nem érdekel.Dízelem van. 204 Le 500NM 90Km/h-nál 5,8liter. Gyorsabban úgysem szabad menni. :)

brain drain 2010.10.21. 20:37:54

@Zuzimama: Ránéztem a képedre, és úgy éreztem vitatkoznom kéne veled egy jót, de nem sikerült :D

brain drain 2010.10.21. 20:43:32

@freeenergyfreeworldfreepeople: Figyelj, szerintem írnod kéne egy könyvet, esélyes, hogy kapsz érte egy Nobelt. Kertész is kapott, pedig nem volt sokkal jobb amit írt annál, mint amikor Lolka Bolka elmegy horgászni. Szerintem kinézne neked egy. Üdv, egy majom

nikó 78 2010.10.21. 21:10:30

Ha a mol árképzése,valóban az alternatív beszerzési forrás pluszköltségei alapján van megturbózva,akkor egészen addig amíg nem az alternatív forrásból szerzi be az alapanyagot, a külömbözetet válságadó formájában be lehetne fizetni.Egyébként a múlt héten Bécsben, 1,16 EUR/liter körül mozgott a benzin,és érezhetően jobb minőségű mint a magyar.Azért ez elgondolkodtató

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.21. 21:24:30

@bende(gézen)gúzgeci!: Fogalmam sincs, hogy ki döntötte el. Gondolom azok, akiknek van, és azok jellemzően az amcsik meg az arabok, meg az oroszok. :) De ettől még nem fizethetsz érte sem euróval, sem arannyal, sem semmivel, csak dolcsival.

randomuser1 2010.10.21. 21:31:43

nemtom mitől ilyen drága, de kicsit még emelhetnének rajta és akkor egész kellemesen autózható lenne budapest...

soproni1 2010.10.21. 22:20:52

@freeenergyfreeworldfreepeople:

A magas benzinár hajtja a gazdaságot. A nyereségből lehet reklámozni, befektetni, osztalékot, prémiumot adni, ami megint visszakerül a fogyasztási piacra. A prosztó persze azt mondja, "há' ellopták a pénzünket !" , de valójában a nagy nyereséget lehet elosztani, a veszteségből lesz a körbetartozás.
Azt elfogadom, hogy más profitja mindig tisztességtelen.

keletisarok.hu 2010.10.21. 22:50:20

1. Aki magyarnak vallja magát, ne csesztesse már a másik magyart, ha kérhetem.

2. Valakiket ki kellene pusztítani. Örökre, végérvényesen. Hogy ezek a valakik nem valók közösségi, társadalmi életre, összeegyeztethetetlen a létezésük az emberiséggel, nem teória, nem hipotézis, hanem tény. Aki tagadja, mehet velük a fal mellé.

3. A MOL bojkottjára egy úriember már évekkel ezelőtt felhívta a közvélemény figyelmét, asszem, május 2. napjára időzítette volna minden évben.

Az elhazudott árképzés miatt akadt ki, a neten fent van.

ddrum77 2010.10.21. 23:01:11

Nem elég drága, Budapesten folyamatosan dugó van. Majd ha megint szellősen lehet közlekedni, és levegőt venni, akkor lesz optimálisa az ára.

khaleeji 2010.10.21. 23:05:20

az olaj jobb, mint az arany:
dús gazdagok a termelők,az arabok aranyban fürdenek, rollsokkal, ferrarikkal rohangálnak a gigantikus méretű ,márványból épült bevásárlóközpontjaikba síelni meg korcsolyázni(mikor kint 50 fok van) , az oroszok megszállták a trópusi nyaralóhelyeket,ma már a luxushotelekben sokkal többen vannak, mint a németek vagy a britek együttvéve, de jól keres az állam is az ár 2/3-át kitevő adókkal, és hát az olajtársaságok is zsíros hasznot zsebelnek be.
ti csórók meg inkább járjatok biciklivel,ha mindezt nem akarjátok finanszírozni!

Reap that ass (törölt) 2010.10.22. 00:35:28

Lényegében nem a benzin drága, csak a magyarok keresnek hideg húgyra valót!Tény az is, h nagy szemétség ilyen csóró országban pont ezen szívni az emberek vérét, hiszen így mindennek emelik az árát a piacon!
Ebben az országban SOHA nem lesz rend és normális életkörülmények, mindenki tudja és érzi csak nem akarja bevallani.

Annak meg aki azt hiszi és arra vágyik, h még tovább emeljék az NEM NORMÁLIS!Tajgetosz-pozitív állat!
Te barátom akkora fasz vagy, h kívánom, h emeljék kapásból 1000huf/liter-re és akkor majd rájössz, h egy zsemle is 20huf helyett lesz 80-100huf...és akkor már tényleg a pofád lesz nagyobb mint a zsemle...barom

A pesti dugókat nem a benzin ár emeléssel kell elintézni és nem is lezárással!

RENDES BKV KELL - ENNYI

Zuzimama 2010.10.22. 07:12:21

@brain drain: olyan a képem, hogy vitatkozásra ingerel? :D

eweres 2010.10.22. 07:52:55

@Speedman:
aha, a tanker meg ingyen hozza odáig, mi?

ügyfélszolgálatos 2010.10.22. 08:04:12

@brain drain: Már bocsi, de az USA egyáltalán nem akart a Balkán felé nyomulni, ők mindig is a francia partok felé nyomultak. Churchill mániája volt, hogy Európa lágy hasát támadják. A lepaktálás az oroszokkal meg marhaság, nézz utána Churchill fultoni beszédének.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.22. 09:27:59

@Müller? Az meg ki?: Az a gáz, hogy pesten kifejezetten jó levegő van a vidéki városokhoz képest. Ugyanis ha feltűnt, mindenki elkezdett fával-szénnel-szeméttel(akár műanyaggal is) fűteni. Olyan szmog van egy kertvárosban esténként, hogy ködlámpát kell kapcsolni.
Ez azért, mert drága a gáz. (ami az üzemanyag árához van kötve ugyebár.)
Gratulálok, a hozzád hasonló barmok miatt sikerült visszalépnünk 100-150 évet, amikor pld. Londonban tüdőbetegséget kaptak a szmogtól. (és nem az autók miatt, képzeld!!!!)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.22. 09:30:16

@soproni1: "A nyereségből lehet reklámozni, befektetni, osztalékot, prémiumot adni, ami megint visszakerül a fogyasztási piacra"
Vagy kivinni egy offshore számlára, amiből aztán semmit sem lát a gazdaság...

Speedman 2010.10.22. 10:35:35

@eweres:
"A másik megjegyzésem a sok okos érvelésre, hogy gondoljatok bele, hogy 7és fél millió tonna kőolajat hogyan hoznál te ide Kanadából? A Dunán?"

Erre nagyszerű meglátásodra reagáltam, miszerint Kanadából csak a Dunán keresztül lehetne olajat hozni hazánkba.

"Harmadrészt Ukrajna világpiaci ár alatt veszi oroszországtól, mint ahogyan Kanada is."

Kanada is olcsóbban veszi? Ezt kérlek fejtsd már ki részletesebben?

bíp-bíp (törölt) 2010.10.22. 11:08:30

@Zuzimama: XD
@ügyfélszolgálatos:
Elnézést kérek kedves barátom, de én nem beszédekből szoktam tájékozódni (lépjél túl az általános iskolai történelem könyvén), mert az többnyire a pórnépnek szól. Kutass a témában, ajánlani tudom a témában a Széchenyi könyvtárat (elég rossz a büféje, de szép a kilátás az ablakból), de főleg a külföldi irodalmat... :)

Churchill és Sztálin nagy kópék voltak, sajnos mindkettőnek megvolt a magához való esze... nézz utána, hogyan csűrték-csavarták a nagybeteg Rooseveltet. Közvetlenül Sztálin, közvetve Churchill.

keletisarok.hu 2010.10.22. 11:15:44

@brain drain: Hogy kiket akarok eltörölni?

A cickányokat meg a rengeteg zsizsiket. Egyszerűen nem tűrhető tovább, amit a kertben meg a kamrában művelnek.

Kielégítő a válaszom? :)

keletisarok.hu 2010.10.22. 11:28:05

@bíp-bíp: Olajügyben Churchill volt a világtörténelem legnagyobb szarkavarója.
(Már tejfogú korában miniszterként is az ő hatáskörébe tartozott ez a terület.) De, gondolom, a csúnya Hitler bácsi tönkreverésével ellensúlyozta a britek szemében a sok genyóságot, ami az ő nevéhez lenne köthető (És amiről természetesen az iskola történelemkönyvek egy árva betűt nem tartalmaznak.)

brain drain 2010.10.22. 12:06:33

@keletisarok.hu: Ezt nem is tudtam, utána olvasok...

keletisarok.hu 2010.10.22. 12:19:30

@brain drain: Nauwelaerts: Harc a petróleumért, 1937

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2010.10.22. 12:48:58

@Ymmi: Remek ötlet, alapesetben támogatnám, de itt sajnos nem működik:
az összes olajtársaság a Mol-tól veszi a benzint. Ha nem tankolsz MOL kúton, eladják pl. a Shell-nek, vagy az AGIP-nak, és te majd ott veszed meg.

A probléma elég jól le van írva a cikkben: a MOL monopóliuma a Mo-i (százhalombattai) kőolajfinomítás. Árat úgy képez, hogy a benzin/gázolaj/nyersolaj ideszállítása (közúton vagy vasúton, mivel vezeték ebbe az irányba nem vezet)a legközelebbi finomítóból/kikötőből mennyibe kerül, ebből levon egy picit, hogy ne érje meg ilyen másnak ilyen vállalkozásba fogni.
A MOL csővezetéken kapja a nyersolajat, ami összehasonlíthatatlanul olcsóbb a fenti kalkulációnál. Ezzel "zsírosra" keresi magát + lehetetlenné teszi a konkurencia belépését a piacra.

PROBLÉMA:0
Ha egy túlméretes ékszerüzletet vezetne a MOL, akkor ezzel nem is lenne gond: maximum az emberek nem vesznek ékszert, ettől még lehet élni. A kőolaj azonban alapvető energiaforrás: drága olajjal drága a közlekedés és a fűtés, ennek kapcsán drága a kenyér, az élelmiszer, és nehezebb exportálni a termékeinket (hiszen drágább elvinni azokat). A kőolaj ára hatással van a gázra is, ezért drágább az áram. Összességében nem csak az az önmagában nagy kár éri a teljes lakosságot, ami a drágább életből fakad, hanem az ország erőteljes versenyhátránya, ami ebből a drágaságból fakad. Vegyük észre, hogy folyamatos a verseny a szomszédainkkal, sőt egész Európával, és az ilyen gondok miatt lassan lemaradunk.
(további folyamodványai lesznek 2011-re a bankadónak és a telekom adónak! Remélem senki nem gondolta, hogy az érintett cégek lenyelik a veszteséget. Az alapszolgáltatások további drágulása további versenyhátrányt jelent majd. Jó példa erre, hogy a T-home a telekom adó bejelentésének napján (!) már aznap duplájára (!) emelte a vezetékes internet árát az előző hetihez képest.)

keletisarok.hu 2010.10.22. 12:55:39

Írtam egy hosszabb kommentet az előbb, remélem, miután kikeringte magát a virtuális térben, eljut ide is.

Amit duplázásra érdemesnek tartok belőle:

Rockefeller és ellenlábasa, a Shell eredetileg a világítóolajon zsírosodott meg (Amerikában, Ázsiában gyakorlatilag ez a két cég uralta a piacot).

Csoda, hogy Edisonékat nem koncolták fel, mikor összelegózták a villanykörtét. :)

arconfosom 2010.10.22. 14:13:38

Jól látható, hogy konstans nő a beszerzési árhoz képest az üzemanyagok ára
Ez pedig nem fogható a jövedéki adóra, sem a Forint gyengülésére, annak következtében lépcsőzetes emelkedés lenen érzékelhető

Gyakorlatilag akkor emel a MOL, amikor kedve tartja

Mielőtt valaki magyarkodni kezd: a MOL-t már az MSZP-SZDSZ kormány Medgyessy-Gyurcsány alatt kiárusította külföldre.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.22. 14:32:23

@keletisarok.hu: Hát Teslát ha jól sejtem megfenyegették, és jó pár találmánya kukában végezte emiatt....

ügyfélszolgálatos 2010.10.22. 14:32:33

@bíp-bíp: Ja ja... Speciel én John Keegan: The Second World War c. könvből "tájékozódtam". Erről ennyit.

The Good Boy 2010.10.22. 15:20:48

én csak azt szeretném mondani, hogy amikor pár hete zsinórban egymást követő 3 hétben emelkedett a benzin ára idehaza, akkor az alatt a 3 hét alatt osztrákiában pont háromszor lett olcsóbb a nafta. én balek meg 316-ért tankoltam a 95-öst(ami egyébként sok kúton egyárban van a 98-al), amikor itt a legolcsóbb kúton is 34x,9 volt mindenhova kiírva. Szóval biztos nagyon elszámolnak valamit a labancok, hogy nekik így is megéri. Csak megroppan emiatt a gazdaságuk:(

lacza87 (törölt) 2010.10.22. 15:24:10

@Speedman: "Kanada is olcsóbban veszi? Ezt kérlek fejtsd már ki részletesebben?"
Talán nem aludni kellett volna földrajzórán és vetni egy pillantást a Calgary és Edmonton környéki fekete (és fehér) háromszögekre, esetleg utánaolvasni mi az, hogy olajhomok stb.

1000rörö 2010.10.22. 16:05:49

Egyszerű a magyarázat a sok-sok bársonyszékes köcsög aki naponta keres 1 misit nem elégszik meg ezzel és még lopni akar ettől is többet. Mindegyiket a Dunába kellene lőni aztán akkor észheztérnének. De a bornyúúú magyar ugyis elfogad mindig mindent.

Speedman 2010.10.22. 16:49:55

@lacza87:
Látom, te is diszlexiás vagy.
Először olvasd el még egyszer mire is írtam. Vagy kérj segítséget.

canis 2010.10.22. 17:06:54

A mocskos elit kitalálta nem csak Magyarországon, hanem Európában szinte mindenütt a jövedéki adó címen elkövetett törvényesített lopást. Nem is reklamálnék, ha a benzinpénzből autópályák szelnék keresztül-kasul az országot,(nyugaton legalább néhol a látszatra ügyelnek) ha a cigi és pia jövedéki adójából fényes egészségügyi ellátás kerekedne ki. De nem ám! Arra szolgál az egész mindenütt, hogy magukat az államgépezeteket és azok seggnyalóit jól eltartsa. Mellette meg állítólag alapelv, hogy többszörös adóztatás nincs. Dehogynem! Jövedéki, ÁFa, személyi, társasági - ugyan. Nekem egy politikus se papoljon emberségről meg tisztességről bármelyik ország élén áll is. Ezért drága a benzin.

lacza87 (törölt) 2010.10.22. 17:11:42

@Speedman: Következő kommentben az illető maga javította. Akarod még tovább ásni magad?

Speedman 2010.10.22. 17:43:12

@lacza87:
Öreg, ha te is odafigyeltél volna jobban a földrajzórákon, akkor azt is meghallottad volna, hogy az olajhomokból kinyert olaj drágábban előállítható, mint hagyományos kitermeléssel.
Jobb lenne, ha visszavennél az arcból, mert 0 tudással nem illik villogni.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.22. 18:28:53

"Ebben az országban SOHA nem lesz rend és normális életkörülmények, mindenki tudja és érzi csak nem akarja bevallani."

De. Mikor ALKOTÁSBÓL termelnek az állampolgárok profitot maguk, és az ország számára.
A dolgozó az általa keresett 100 aranyból 90-et felél, 10-et elszór (más országokban ezt kultúrára fordított összegnek nevezik). A benk segít. Nettó kamat 4%, melyre büszkén verik a melllüket a bankok. Te pedig 28%-ot fizetsz minimum a felvett hitelre. Nem kívánok hergelni senkit, legkevésbé ellentéteket szítani. Csak arra kérek mindenkit, használja a fejét: gondolkodjon el a pénze mozgásán, és a nehéz életkörülmények okain. Saját bőréről van szó, és a leszármazottai környezetéről. Talán nem is véletlen a jelenlegi helyzet. Talán nem ügyetlenül vezetnek bennünket, hanem szándékosan rosszul, mert százalékot kapnak érte. Feneketlen kútba lapátoljuk kevéske pénzünk.
Gondolkodnunk s változnunk kell, különben nem lesz többé Magyar Haza, csak szándékosan eladósított dolgozó emberek hada, akiket egymás ellen hergelnek. Össze kell fogni, dolgozni magad, s családod hasznáért, jobb életéért és ALKOTNI, nem csak szolgáltatást kínálni.
Légy a magad ura, szeresd s segítsd embertársaid. Azokat, akik téged is szeretnek, becsülnek, és segítenek neked nap mint nap.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.22. 18:42:56

Arra kérek mindenkit, cselekedjen naponta legalább egy jó dolgot mások számára, és boldogabban fogunk élni. Egy jól működő közösséget, országot fogunk alkotni. A negatív beállítottságú, embertársában csak a belőle kisajtolható pénzt látó személyek pedig el fognak innen menni saját döntésük miatt, mert nem érzik majd magukat köztünk. Vagy pozitív irányba változnak. Az "Oszd meg, és uralkodj" elve nem hat többé ránk.
Összetartozunk. Azért élünk, hogy segítsük egymást, s megtaláljuk a tökéletesebb élet felé vezető utat, szerető csaaládot, kiegyensúlyozottságot, lelki békét. A tudás és lehetőség bennünk van. Csak neki kell fogni. Minden út az első lépéssel kezdődik. Kellemes és boldog életet kívánok mindenkinek.

lacza87 (törölt) 2010.10.22. 19:11:43

@Speedman: Ne mondd! azóta sikerült wikipediaznod? pont te próbáltál arcoskodni valakivel szemben csak felsültél.

Speedman 2010.10.22. 20:07:14

@lacza87:

Miben is sültem fel?
Ellentétben veled, nekem nem kell e témakörben wikiznem. Amíg nem mondtam eszedbe sem jutott, hogy drágább lehet.

De rendben nagyokos. Szakércsél már nekem egy kicsit. Leírnád hogyan is nyerik ki az olajhomokból az olajat?
Mit tudsz az olajpaláról?
Lehet wikizned, majd megcáfolom ami nem igaz. :)

antimason (törölt) 2010.10.22. 23:07:07

Ha a MOL minden féle adó nélkül adná a benyát, lenne 120 Ft.
A sok rárakodó adó dobja meg.

lacza87 (törölt) 2010.10.23. 08:57:03

@Speedman: Be akartál szólni erre: "Kanada is olcsóbban veszi? Ezt kérlek fejtsd már ki részletesebben?" csak sajnos a kommentelő maga javította, jóval előtted. A hozzászólásod többi része pedig feltételezés, személyeskedés-ebben én vagyok is ludas vagyok-ezért nem fogom ezt folytatni. Minden jót!

Speedman 2010.10.23. 16:48:32

@lacza87:

Amiért ezt a (gazdasági és természeti) földrajz oktatást zokon vettem, csak azért volt, mert erről kicsit többet tudok a nagy átlagnál. Pont ebből van az egyik diplomám.
A kanadai dolognál (bár elsiklottam a javítás felett), azért a kőolaj Dunán való szállításának még a felvetése is durva volt.Az egyszerűen gazdasági csőd lenne. Béke!

brain drain 2010.10.24. 12:49:23

@ügyfélszolgálatos: Akkor te bizonyára mindent tudsz...

Rettegett Ignore 2010.12.28. 15:20:42

Én csak azt szeretném mondani, hogy az illetékes barmok, szopják le az izzadtságot a hullák retkes faszáról, valamint dögöljenek meg!
Köszönöm, elmondtam, ja de azért dögöljenek meg mindenképp, és az a hullás dolog is áll.
Még egyszer kösz.
süti beállítások módosítása