Ignis-teszt: megcsináltuk Korzikát

  2010. szeptember 18. - Koncz_János Címkék: suzuki korzika ignis

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

Pár hete otthagytam átvizsgálásra az Ignisemet a szakszervizben, hát még aznap meg akarta venni egy ügyfél. Gyula, a szervizvezető szerint használt WagonR+-ból és Ignisből bármennyit el tudnának adni, Suzuki-vonalon ezeket keresi most a nép. Na, lássuk akkor, mennyire felel meg egy Ignis a családi autókkal szemben támasztott kívánalmaknak. Elgurultunk vele Korzikára, mert az jó messze van.

Sok történet kezdődik egy meggondolatlan pillanattal. Esetünkben egy elhamarkodott kijelentés indította el a családi költségvetést a csőd szélére sodró eseményfolyamot, miszerint: „Édes gyermekeim, ügyesek voltatok, jól teljesítettetek a suliban, megérdemeltek egy nyaralást!” Az ember az ő drágaságainak a legjobbat akarja, így lett úti cél a nyugtalan szeparatisták lenyűgöző tájakkal teli hazája, Korzika, ami messze van és drága. A családi Ignis viszont közel van és olcsó, így rá hárult a teherhordó öszvér szerepe.

Magát adta az első vizsgatétel: belefér-e a kis gyöszmöszbe három ember két hétre szánt cucca plusz egy (nem egészen komplett) kempingfelszerelés? Az indulás előtt bebizonyosodott, hogy két emberé gond nélkül, igaz, a sátrakkal, hálózsákokkal, derékaljakkal, Dávid fiam táskájával, az én zsákommal meg némi úti élelemmel tele is lett a 236 literes csomagtartó. Kamilla lányom Korzikán csatlakozott hozzánk egy közepes bőrönddel, amitől természetesen azonnal felborult a jól kidolgozott szisztéma, és a hálózsákok meg a kajásdoboz átvándoroltak az utastérbe, a vezetőülés mögé. Így pont elfért három ember a cuccaival, de négy főnél már erősen javallott egy tetőbox bérlése vagy beszerzése.

A Sziget

Corte

A vulkáni eredetű Korzika Európa negyedik legnagyobb szigete, természeti értékeit tekintve azonban talán a legváltozatosabb. A Földközi-tengerben fekszik, Olaszországtól nyugatra, Franciaországtól délkeletre, a területe mintegy 8700 négyzetkilométer, a legnagyobb hosszúsága 181 km, a legnagyobb szélessége 83 kilométer. Az állandó lakosok száma 270 ezer. 1000 kilométer hosszú partvidékén sziklás, vad szakaszokat éppúgy találni, mint kavicsos, sárga- és fehérhomokos öblöket. A narancssárga (naplemente idején vörösen izzó) sziklákkal övezett Portói-öböl a világörökség része, legdélebbi városa, Bonifacio az én listámon ott szerepel a világ tíz legszebb települése között. De romantikus sétákra csábít St. Florent, Calvi, Propriano, Bastia, illetve a hegyvidéken Sarténe és a régi főváros, Corte is. A jelenlegi főváros, Ajaccio Bonaparte Napóleon szülővárosa, ám ennél fontosabb, hogy remek képzőművészeti gyűjteménnyel, fantasztikus műemlék könyvtárral és elsőrangú piaccal várja a látogatókat.

Bonifacio

Korzika területének több mint egyharmada természetvédelmi terület, a sziget belsejében 2000 méter fölé emelkedő hegyvidék húzódik. (A legmagasabb csúcs, a Monte Cinto 2706 méter magas.) A hegyek között vezet a GR 20, a világ egyik leghíresebb turistaösvénye. A 180 kilométeres útvonalat mintegy két hét alatt lehet bejárni, de egy-egy szakaszába akár csak pár nap erejéig is érdemes belekóstolni.

A lusta napimádók a nyári főszezonban keressék fel Korzikát, akik azonban körutazást, netán túrázást terveznek, jobban járnak az elő-, illetve az utószezonnal. Májusban a magas hegyekben még vakítóan tündököl a hó, miközben a hegyoldalakon tenyésző örökzöld bozótból, a macchiából bódító virágillat árad. Szeptemberben, októberben elég meleg a tenger a fürdéshez, de sehol sincs tömeg és az árak is barátságosabbak.

Calvi

Korzikán erős a szeparatista mozgalom, amelynek keményvonalas csoportjai az erőszakos cselekményektől sem riadnak vissza. Az akciók ritkán irányulnak turisták ellen, így különösebben nem kell aggódni emiatt, a szanaszét lőtt és lemázolt francia nyelvű helységnévtáblák pedig már-már a helyi folklór részét képezik. A hivatalos nyelv a francia, de a lakosság 65 százaléka a korz nyelvet is beszéli, ami hangzásában az olaszhoz áll közelebb. Hogy ide is becsempésszük eredeti témánkat, a közlekedést: a vadigazi korzikait többek között arról lehet felismerni, hogy autója rendszámtábláján a francia jelzést korzikai címerrel ragasztja felül.

Az utazás egyetlen idegőrlő tevékenysége egyébként a napi táborverést és -bontást kísérő pakolás volt meg részben ehhez kapcsolódóan a folyton elszabadulni akaró rendetlenség kordában tartása. A sátrazás egyébként csak az oda- és a visszaútra volt betervezve, az interneten kinéztem két külvárosi kempinget Olaszországban, hogy ne kelljen a fárasztó autózás után szállást keresgélni, minél egyszerűbben eldőlhessünk, mint a krumpliszsák. Arról ábrándoztam, hogy Korzikán viszont olcsó, de kedves szobákat bérlünk majd, kicsi erkélyről nézzük a naplementét frissen szedett fügét majszolva. Biztosan vannak ilyen szobák, de nem a tengerparton és nem a főszezonban: 80 euró alatt nem találtunk ilyet, így maradt a 30 eurós sátrazás, hiányos felszereléssel. A barátoktól örökölt kétszemélyes sátrunk egyik feszítőrúdja negyedik nap tört el, a hipermarketben 2500 forintért vásárolt másik kétszemélyes sátoré ötödik nap, így a barkácsolás is rendszeres napi tevékenységünkké vált. Amikor az orkánerejű misztrál felborította és teljesen összegubancolta a nagyobbikat, már idegesek se voltunk, csak tekertük a ragasztószalagot rutinosan. Nem kell a táborozásért sajnálni bennünket egyébként, mert a korzikai kempingek tiszták, jól felszereltek és sok szolgáltatást kínálnak. Még az isten háta mögötti táborhelyeken is lehet forró kávét és hideg sört kapni, a meleg zuhany is alap. Na még szép, 2010-ben az Unióban.

Két kutyaól egymás mellett. Minimálban nyomtuk

De vissza az útra, ami Egertől Livornóig, ahonnan a komp indult, 1350 km volt. Ezt két napra osztottam el. Első nap kora délután indultunk és éjjel 11-re értünk Velencébe, ahol háromszor álltunk meg a kemping bejáratánál, mire negyedszerre a szomszédos hotelből megmutatták, hogy tényleg ott van, csak a GPS-ről lefelejtettek egy 200 méteres bekötőutat, ami két autókereskedés között vezet a recepcióig. Ezt a kis malőrt leszámítva a friss iGO program jól szerepelt, mindössze kétszer bolondozott még velünk. Egyszer Sarténe belvárosa helyett egy eldugott külvárosi borászat udvarára vitt be, majd pedig azt szerette volna, ha átvágok a városka teraszokkal teli kis főterén és a túlsó végén leugratok a szakadékba. Fátylat rá, ennyi móka ránk fért, nem rossz teljesítmény ez 4500 kilométeren.

Nulla óra alvás után, négyórás kompút előtt a livornói kikötőben

Másnap ráérősen haladtunk. A haldokló öreg hölgy Velence délelőtti meglátogatása után a roppant idegesítő Bologna-Firenze autópálya-szakaszt is letudva elvittem a fiamat a toscanai San Gimignanóba, ahol addig-addig lófráltunk, hogy öreg éjszaka lett, mire Livornóba értünk. Ott kiderült, hogy az interneten vásárolt kompjegyünk nem kompjegy, hanem csak egy igazolás arról, hogy jogosultak vagyunk a jegyre, így korán reggel lesz egy jelenésünk az irodában. A legegyszerűbb megoldást választottuk, a kocsiban aludtunk. Belopakodtunk a kikötőben a személyzeti parkolóba, amihez közel van a mosdó meg egy éjjel-nappali étterem, majd, miután szerencsésen áthajtottunk egy törött sörösüvegen, nyugovóra térünk. Az Ignisbenalvás-teszt eredménye előre borítékolható volt: senki ne aludjon Ignisben, ha nem muszáj, és különösen ne az első üléseken, mert az az alvás nem lesz sem pihentető, sem szórakoztató.

Gombolyítsuk közben tovább a költségeket: valami 8000 forintba került az egy hónapos szlovén autópálya-matrica és további 20 euróba az olasz autópályadíj, mire a kikötőig eljutottunk. Kilencvennégy eurót kóstált az akciós retúr kompjegy, aminek az a szépséghibája, hogy nem lehet átíratni másik időpontra. Ha lemaradsz, új jegyet kell venni gyorsan helyben, ami legalább 200 euró, de lehet akár 300 is. Ami az utat illeti: a szlovénok dinamikusan vezetnek (magyarul: mennek, mint az állat), de ügyesen. Kisebb-nagyobb vészhelyzetekben dudaszóval oktatják egymást. Az autópálya végig gyönyörű tájakon vezet, bár aki vezet, ebből nem sokat érzékel, mert több szakaszon is elég nagy a forgalom, és figyelni kell. Az olaszoknál egészen békés mederben haladt a forgalom, amin meglepődtem, mert másféle emlékeim vannak pár évvel ezelőttről, amikor is tele volt a pálya felelőtlen, nyomulós köcsögökkel. Felfigyeltem viszont egy érdekes jelenségre: a fukszos-napszemüveges vadak már nem BMW-kkel veszélyeztetik a közlekedés biztonságát, hanem Audikkal. Ha Audi halad a közelünkben, tartsuk szemmel, mert nagy esélye van, hogy pillanatokon belül tesz valamit a sofőr, amit nem kéne, tipikus esetben szabálytalanul előz, vagy szapora villogással tolja le maga elől az előtte haladókat, függetlenül attól, hogy van-e tényleges esélye az előbbre jutásra vagy nincs.

Rendetlenség a hátsó traktusban. Ez a csoffadt kartondoboz volt az éléskamránk 4500 kilométeren át

A telepakolt csomagtartó egyébként jót tett az Ignis menetkomfortjának, nagyjából kiiktatva az egyik kellemetlen tulajdonságát, hogy üresen a merev hátsó tengely miatt ráz és pattog. De a már említett Bologna-Firenze szakasz így is kínszenvedés volt vele, mert a jó taljánok nem igazán ügyeltek a mintegy egymillió völgyhíd mintegy tízmillió dilatációs hézagának míves megalkotására. Volt néhány alkalom, hogy csak csodálkoztam, jé, még mindig nem tört ki alólunk a futómű, nahát. Ehhez jött még a szintén egymillió alagút, be a sötét lyukba, ki a tűző napra egymilliószor – az, hogy az ember szeme könnyezik, hagyján, az sokkal rosszabb, hogy megy felfelé fokozatosan a pumpa a tartós stressz miatt. Ja, és a külső sávban szinte folyamatos a kamionsor, az Ignis kis lélekvesztő módjára evickélt előre a hattengelyes anyahajók között.

Főszezonban a szerpentineken könnyen feltorlódik a forgalom

Éjjel egykor vackolódtunk el tehát a kocsiban, reggel hatkor zsibbadó tagokkal ébredtem volna, ha alszok egyáltalán. Fél hétkor már a jegyirodánál toporogtam, negyed kilenckor indult a komp és negyed egykor kötött ki Korzika második legnagyobb városában, a keleti parton fekvő Bastiában. A belvárosban a forgalommal szemben behajtottam egy egyirányú utcába, ahol találtam egy illegális parkolóhelyet a csendőrséggel szemben. Kissé gyűrötten elindultunk összeszedni a közeli bárból a lánygyermeket, aki frissen és ropogósan csevegett az angol barátaival. A délutánt egy strandon, az estét az erbalungai kikötőcske egyik éttermében töltöttük, az éjszakát pedig egy hegyi faluban, az angolok által bérelt kicsi, de aranyos házikóban – ez volt az egyetlen alkalom, hogy ágyban, párnák közt aludtunk.

Korzika rémei - lakóbuszok konvojban

Másnap megkezdtük a körutat, előbb a tengerparton, azután a sziget belsejében, a kétezer méter magas hegyek között. Korzikán egy dologból biztosan hiány van: egyenes útszakaszból. A tipikus út errefelé csupa kanyarból áll, miközben vagy lejt vagy emelkedik, és ráadásul még keskeny is. Nemcsak a táj láttán akad el az ember lélegzete, de akkor is, amikor a beláthatatlan kanyarokból előbukkan a szembejövő jármű. Fekete guminyomok jelzik, hogy a satuféket is be kell vetni olykor a baj elkerülésére. A népszerű helyeket összekötő utakon főszezonban sajnos nagy a forgalom, aminek idegesítő araszolgatás lehet a következménye. Sokan megijednek és belassulnak a tényleg elég durva hegyi utaktól, amik mellett sok helyen még korlát sincs. De az igazi átok a lakóautó: a széles, hosszú és magas dögökkel szinte lépésben haladnak a turistanépek, ami a helyiekből teljesen érthető módon kihozza az állatot. Türelmetlenségükben forszírozott, veszélyes előzésekbe kezdenek (amiket csodálatos módon meg szoktak úszni), a lakóautókat pedig időnként jókora kövekkel dobálják meg, persze éjszaka, amikor a család benne alszik. Szemet szemért, fogat fogért, Korzikán nemrég még teljesen megszokott volt a vérbosszú. Én magam láttam egyébként egy német házaspárt, akik Sarténe középkori, keskeny főutcáján akadtak el egy lakóbusszal, húsz percen át fenntartva a forgalmat. Magyar ember már napalmot dobott volna a jobb sorsa érdemes Fiatra, nem követ.

Tehenekkel gyakorlatilag bárhol összefuthatunk

Akinek nem bírja a gyomra a gyűrődést, vigyen magával valami gyógyszert, különben egy harminc kilométeres szakasz három napig fog tartani – a kanyargós utaknak a sziget 90 százalékán NINCS egyenes alternatívája. Nyolc éve, amikor először jártam Korzikán, az utak minősége az elviselhetetlen és a csapnivaló között ingadozott. Mára a csapnivaló és a jó közé sikerült feljavítani a minőséget, gondolom, nem kevés európai uniós pénz bevetésével. Az utakat folyamatosan szélesítik, javítják, nemcsak a forgalmasabb tengerparti régiókban, hanem a hegyekben is, ahol azért még érhet bennünket olyan meglepetés, hogy egyszerűen elfogy az autó alól a burkolat. A rossz utakhoz, az empátia és stratégia nélkül közlekedő sofőrökhöz, a lerobbant állapotú csotrogányokhoz szokott magyar autós számára egyébként a korzikai közlekedés nem jelent különösebb kihívást, csípőből oldjuk meg naponta itthon is azokat a helyzeteket, amikkel ott találkozunk. Arra viszont figyelni kell, hogy a frekventált helyeken sok a kétsávos körforgalom, amiben általában index nélkül közlekednek és simán kivágnak előttünk a belső sávból. Ugyancsak komoly veszélyforrást jelentenek a szabadon kóborló tehenek, kecskék és félvad disznók. Ezek a derék állatok bármelyik kanyarban felbukkanhatnak, és általában a fülük botját sem mozdítják, ha feltűnik a látóterükben egy autó. A meredek hegyoldalakon, mély szakadékokban sok helyütt lehet autóroncsokat látni. Ezek nem mind balesetből kifolyólag kerültek oda, állítólag nemzeti sport a gravitáció segítségével megszabadulni a kiszolgált gépkocsiktól.

A parkolóművész Renault-ja Bonifacióban

Az viszont nagy bónusz, hogy sok településen ingyenes a parkolás, és még a nagyobb városokban, Ajaccióban, Calviban, Bastiában, Bonifaccióban is könnyű olyan utcákat találni, ahol nem szednek parkolási díjat. A másik bónusz a hatóságok tevékenysége, aminek fontos vonása, hogy feleslegesen nem nyaggatjuk a delikvenseket. Ha segítséget kérnek, segítünk, stílusunk már-már kedves, kisugárzásunk ugyanakkor határozott, kemény fickót jelez – kábé ez a hozzáállás. Jellegzetes párbeszéd a hülye turista (én) és a helyi csendőr között:

- Elnézést, lenni melyik város ez?

- Lenni St. Florent.

- Aha. Akkor nem Ile Rousse?

- Nem, az lenni még egy óra, arra. De van késő, temaga parkolni le ide mögénk, mész városba be, eszel, iszol, jól érezni magatokat. St. Florent lenni kedves hely, jó hely, kikötő zehr schön izé… nagyon szép. Mégytek holnap Ile Rousse, nem szalad el.

- Köszönjük, izé szilvalé, orevoár, piszoár!

Így ragadtunk este tízkor St. Florent-ban, ahol a kikötő tényleg szép, és a kaja jó, a pincérnők meg csinosak, pedig a mosolygós csendőr ezt meg sem említette.

A táj zord, az út rossz, az élmény feledhetetlen

Az Ignis a keskeny és kanyargós korzikai utakon igazán elemében volt: kis méretének köszönhetően jól manőverezhető, az 1,3-as, 93 lóerős benzinmotor lelkesen dolgozik és nem ijed meg a legmeredekebb szerpentintől sem. Élvezet volt a csapatás a kis japán-magyarral, és megnyugtató a tudat, hogy a hasonló körülmények között már ezerszer bizonyított masszív futómű a korzikai kátyúknak sem adja meg magát. A 17 centiméteres hasmagasság jól jött a murvás mellékutakon és a hepehupás földutakon. Mivel a legszebb öblök és strandok közül jó néhány (például a Saleccia és a Roccapina) csak ilyen utakon érhető el, az Ignis szinte már Korzika jolly-jokereként tündökölt. Erősen figyeltünk persze, hogy látunk-e másik magyar Ignist. Mivel eleve nem jár sok magyar a szigetre, nem lepődtünk meg a negatív eredményen. Suzukikkal egyébként rendszeresen lehet találkozni, de ezek néhány új Swift kivételével terepjárók: tipikusan régi Samuraiok és új Grand Vitarák. Szalont, szakszervizt azonban egyet sem láttunk a két hét alatt, így igazán hálás vagyok az Ignisünknek, hogy azt tette, amit egy Suzuki tenni szokott: ment és ment és ment megállíthatatlanul, a benne lévő 160 ezer kilométer ellenére is a legkisebb műszaki hiba nélkül abszolválta a hosszú utat. Mert a cikkben ugyan jól mutatna valami orbitális szívás, de nyaralás helyett autót szerelni, műhelyt keresni, a való világban az nem olyan szórakoztató.

Buli, Méhari, haverok

A Franciaországhoz tartozó, Olaszország szomszédságában fekvő Korzika autóparkjának túlnyomó részét logikus módon francia és olasz kisautók alkotják. Renault Twingók és Cliók, Citroen C3-asok és Berlingók, Peugeot 207-esek mindenütt, meg Fiat Puntók és elég sok régi Pandát, R4-est, Citroen Kacsát is látni. A tengerparti fíling legtökéletesebb megtestesítője persze a Citroen CV2-alapú Méhari, ez a kis terepjáró-szerűség, a Trabant Tramp francia rokona. Szinte mind lepukkant, de használják őket a végkimerülésig. A Méhari kor- és stílustársából, a Renault Rodeóból viszont érdekes módon egy darabot se láttunk, illetve egyet találtunk egy haldokló autókereskedés leghátsó sarkában. Korzika mediterrán vidék, így az is szinte természetes, hogy az autók esztétikai állapota messze jár a tökéletestől. Horpadt sárvédők, meghúzott lökhárítók mindenütt, az autó itt használati eszköz, nem státusszimbólum.

Itatjuk a lovakat. Hét literre jött ki az átlagfogyasztás

Tankolni nagyon sok helyen lehet, a frekventált utak mellett modern töltőállomások sorakoznak, azok pénztárgépénél vastag ajkú, párductekintetű kasszírnők ülnek, akiknek a fülére ránőtt a mobiltelefon, a vonal végén egy barátnő, akinek szintén. Szinte a legkisebb faluban is van egyébként egy kút, amiből benzint és dízelt lehet vételezni egy ház sarkánál vagy éppen a vegyesbolt oldala mellett. Az árak fájdalmasak, de nemcsak Korzikán, hanem végig az egész úton, Szlovéniában és Olaszországban is. 1,20-1,40 euró között mértek egy liter 95-öst, ami a mostani „sikeresen” beállított árfolyammal testvérek között is megvan 370 forint. Mivel az étel tulajdonképpen üzemanyag, beszéljünk a kajáról is: Korzikán sokszínűen és többnyire isteni finoman főznek. Az olasz pizzát éppolyan tökéletesen készítik, mint a francia hagymalevest, és akkor a helyi, hagyományos konyha remekeiről meg a tengeri herkentyűkről még nem is beszéltünk. A korzikaiak hasával a magyar gyomor teljesen kompatibilis: a szalámik és kolbászok fűszeresek, a pörköltek nehezek és laktatóak, sajtot kóstolni egyenlő az ízorgiázással, sör, bor, mint a tenger, és gesztenyéből nemcsak süteményt, hanem sört, sőt whiskyt is készítenek. A lányom folyton rá volt állva a korzikai különlegességekre, még az se vette el a kedvét, amikor egy este Ajaccióban elé tettek másfél kiló pacalt. Naná, hogy nem, mivel én ettem meg. Szerencsére szeretem, különben kicsit mérges lettem volna a kidobott 12 euró miatt. A napi egy meleg étkezéshez ragaszkodtunk, a többit megoldottuk szendvicsekkel vagy szuper- és hipermarketekben vásárolt dolgokkal. Így pont kitartott a pénz az utolsó napig, bár a visszaútra már a lányomtól kellett kölcsönkérni. Vigyázat! Az éttermekben a szieszta miatt délután 3-tól este 7-ig nem adnak ennivalót, ilyenkor a szendvicsbárokban, a cukrászdákban, a pékségekben és a boltokban lehet hideg élelemhez jutni.

Az Ignisről csak jót mondhatok ez után a két hét után is: a maga műfaji korlátai között becsülettel helytállt, semmilyen gondot nem okozott, hűséggel szolgált mindvégig. Családi autónak természetesen kicsi, mint ahogy ezt eddig is tudtuk, de némi kompromisszummal és egy méretes tetőboxszal egy négytagú család a világ végére is elindulhat vele. Kezdetnek persze Korzika is bőven megteszi, a szeptemberi-októberi időszak a legjobb megnézni Európa legszebb szigetét. Mi, hogy nem is a legszebb? Aki nem hisz nekem, járjon utánam!

Motoros mennyország

Hív az út. Motoros túrázók Nonzánál

Korzikát a motorosok már rég felfedezték; főszezonban valóságos rajokban áramlanak ki a kompokból, hogy szétszóródjanak a szélrózsa minden irányába a szigeten. A változatos minőségű, kanyargó utakra állítólag a túraendurók a legjobb célszerszámok. Ma már Magyaroszágon is több cég szervez motoros túrákat Korzikára, de baráti társaságok is meg tudják oldani a logisztikai feladatokat némi lelkesedéssel és munkamegosztással. Gyakori és praktikus eljárás, hogy a motorokat furgonnal, trélerrel viszik, és csak a szigeten nyergelnek át, megspórolva ezzel 2500 kilométernyi autópályázást, amit van, aki szeret, van, aki nem. Az egyik unokaöcsém a nyáron vett részt a BMW-jével egy ilyen túrán, amiről igen elégedetten tért haza, a szokásos fogadkozással zárva élménybeszámolóját, miszerint sok felfedezetlen útvonal maradt még, ezért Korzikára mindenképpen vissza kell menni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr842303490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.18. 13:51:08

@Whiplash:

Én simán elindulnék!

Kaland lenne, ne hagyd ki!

Fontos, hogy üzembiztos járművel elindulni nem nagy kihívás!

Virago_1000 2010.09.18. 13:54:03

@Whiplash: Nem az! Csak keszitsd fel megfeleloen!
Valto, motor olajak, olajszuro, legszuro, benzinszuro csere, AC membran ellenorzes (csere), fektarcsa, fekdob, fekbetet csere (ha kell), gumik. Futomu, gombfejek. Termosztat, komplett hutofolyadekcsere, fekfolyadek, kuplungfolyadek csere, eloregedett gumicsovek csereje, vizpumpa zsirzas v csere ha kell. Gyujtasallitas, karburatorpucolas, ha tul rozsdas csereld le a kipufogot, nehogy leszakadjon utkozben. (4000 ft). Gyujtasallitas, megszakitocsere. Kuplung es fekrendszer legtelenites, elektromos rendszer is szuperaljon. Megzsirozni ahol kell. Vezerles, szelepallitas, ekszijcsere. KEzifek allitas. Mit hagytam ki?

Virago_1000 2010.09.18. 13:55:24

@Csumpi Hálidéj: Azzal lassan ernel oda, de teny, hogy kaland es kihivas :)))

Virago_1000 2010.09.18. 14:06:47

@Csumpi Hálidéj: En Skoda rapiddal jottem ki Angliaba 1.5 honapja es birta. Persze fel lett keszitve.
Hibalista: km-ora 1-ik fogaskereke ledaralodott, most mutatja a sebesseget, de nem mutat tavolsagot, es ez addig igy is marad, amig nem tudok bele szerezni 1 orat. Valamint, bal elso lampamon nincs tompitott feny, csak helyzetjelzo es tavolsagi. Nem az izzo az oka, hanem valami gubanc a vezetekek kozt, nem talaltam meg az okat eddig.
Atlagsebessegem a nemet autopalyakon 125 volt GPS szerint, (ora szerint 140), egyes szakaszokon, ha a forgalom engedte, 160. Atlagfogyasztas 6 l korul. Hutoviz nem hogy nem forrt, de a piros zonat a mutato meg sem kozelitette, 40 fokos kinti homersekletben. Azota is taposom, abszolut megbizhato, le nem allt.

Lehet hogy tulzasnak tunik, de tenyleg a tenyeket irom. 136-os Rapid, mar alu hengerfejes. Vannak akik ezt nem tudjak megemeszteni, mert az o millios csodaik sem kepesek erre az eredmenyre, de ez mar engem teljesen hidegen hagy, es csak jot rohogok rajtuk.

Virago_1000 2010.09.18. 14:12:00

@Csumpi Hálidéj: A feltengelyekhez nem nyultunk hozza, nem is hallok gyanus zajt, minek. Ja, azt nem is emlitettem, hogy a hatso ablakokon nem lehetett kilatni, ugy meg voltam pakolva, (4 Tatra kerek az utasterben), mert az elso csomagtarto jelkepes, es igy produkalta az emlitett sebesseget, bar azt valljuk be, hegynek vissza kellett kapcsolni, 2-t is, mert nem tul nyomatekos a motor, de melyik (akar mai) 1.3-asnak nem kene.
A hatso ules mogott meg tobb karton sor melegedett, persze fogyasztas elott be lett hutve :)))

kzolika 2010.09.18. 14:17:18

Pro és kontra:

- én Swiftes hülyegyerek vagyok, elég rendszeresen járok vele napi 400 km-eket, hááát 1200-t nem szívesen mennék vele
- 2 - 2 nap az út, jóformán pocsékba megy
- a Swiftem tartós autópályázásban 120-ra állítva a mutatót 6 alatt fogyaszt, 130-nál 7 alatt, 140-nél (ami valós 131-132) és fölötte drasztikusan nő a fogyasztás 8 körülre. És az olaszoknál nincs kecmec, nyomni kell.
- sokba kerül kijutni, meg haza (benzin + autópálya + komp egy 100-as), akkor inkább repülő és ott egy Swift-méretű bérautó
- kinn sem mindig egyszerű tárolni az autót
+ valamit azért az 1200 km alatt is lehet látni

Lelke rajta mindenkinek, én 7-800 km felett a repülő + bérautó kombót preferálom.
Tényleg, a Totalcar nem tervez indítani egy Total-rent-a-car aloldalt? Szívesen tesztelgetném a különböző helyi és nemzetközi cégek szolgáltatásait szerte a világban. :-)

Hurri Kán 2010.09.18. 14:17:33

Csajokat tartalmazó fotogaléria az később jön?

TUDOD, A CSIBE 2010.09.18. 14:19:13

@Virago_1000: Éljen a Skoda Rapid:D:D!! 160-al mentél :D

Nagyon ügyes lehettél te szerencsétlen ha ez igaz.

Nem nézett a többi ember hogy mi a f..szt veszélyezteted egy szutyokkal a többi autóst?

kzolika 2010.09.18. 14:25:29

@kzolika: Ja, az út abszolút nézelődésmentesen lehet 1 nap, de akkor meg csak a vezetés + pisi/kaki megálló + kaja megálló + nyújtózkodás megálló + alvás van jóformán. Legalábbis Zürichbe kényelmesen 10 óra alatt szoktam kimenni, Barcelona meg zürichi megállóval volt két nap (Bp - Zürich 1000 km, Zürich - Barcelona 1000 km). De ettől még lélekölő 4 nap vezetés, Barcelonától 100 km-re már minden bajom volt.

lwl (törölt) 2010.09.18. 14:33:07

@yaffa: "A téligumi jó nyáron, csak gyorsabban kopik, mamalasz."

Ez sajnos egy nepszeru baromsag. Ne nagyon akard kiprobalni a teli radirgumikkal a veszfekezest a nyari kanikulaban, szaraz aszfalton:
www1.adac.de/Auto_Motorrad/reifen/winterreifen_sommer/default.asp

"Sokkal puhább keverék, mint a nyári, jobban is tapad."

...ahogy azt moricka elkepzeli. Arrol hallottal mar, hogy minden gumikevereknek abban a homerseklettartomanyban optimalis a tapadasa, amire terveztek?
(Az az agytroszt, aki elsonek keveri ide a 90-110 fokos F1 abroncsokat, nyer egy hangszorot.)

TUDOD, A CSIBE 2010.09.18. 14:37:21

Igen végülis nyáron a téli a legjobb;). Csak azoknak akik olcsójánoskodik és spórolgatni akar ,csak a biztonság fontosabb.

Akkor már inkább all season gumi ha valaki keveset megy.

Bambano 2010.09.18. 14:51:01

te most beszóttá' a Csikósnak?:))))

GGG77 2010.09.18. 15:01:50

@Whiplash: Anno minket Rómáig elvitt, igaz az '86-ban volt, 4 éves volt a kocsi. :)

Bambano 2010.09.18. 15:07:41

@Jim Tonic: "Sokkal kisebb a tapadása, mivel kisebbek a felületek is. ": He? mitől lenne kisebb a felület? amikor felrakod a téli gumit az autóra, kiveszel a kocsiból valami nehezebb cuccot?

TUDOD, A CSIBE 2010.09.18. 15:17:04

@nevelőtiszt: Honda Accord de nem verem magam hogy 160-al mentem egy Skoda Rapiddal.

mr.editor 2010.09.18. 15:40:23

@Rocko-: ezt a hozzászólásomat valszeg nem olvastad:"Koncz úr ezek szerint mazochista vagy kizárólag a megbízhatóságra tervezte az utat, ha nem gördített ki a garázsból egy másik verdát."

"az ignis munkagép. valszeg én is valami kis igénytelen gyöszt tartanék napiautónak, nem a többit rongálnám."
Erre azt mondanám: munkagéppel, napiautóval nem szokás nyaralni menni. De szíve joga, megtette.
Csak fura egy "autósújságírótól" hogy Ignissel megy nyaralni.

szimpatikus nick 2010.09.18. 15:40:53

@TUDOD, A CSIBE: már azt hittem valami komoly autód van, hogy így leoltottad a Skodás srácot :)

szimpatikus nick 2010.09.18. 15:43:03

@TUDOD, A CSIBE: már azt hittem valami komoly autód van, hogy így leoltottad szegény Skodás srácot... :)

TUDOD, A CSIBE 2010.09.18. 15:44:01

@nevelőtiszt: :D nem azért oltottam mert nekem hűű de nagy autóm van. Egyébként nem oltásnak szántam.

Koncz_János 2010.09.18. 15:49:20

@mr.editor:

Szóba jöhetett volna még az öreg L200-as pickup is, több benne a hely, a platón kényelmesen elalszik egy ember, és akkor csak az egyik kis sátorra lett volna szükség. Jártunk vele pár érdekes helyen, Albániától Erdélyig, de most több okból sem rá esett a választás. Nincs benne klíma, többet fogyaszt, drágább vele a kompolás, nehezebb parkolóhelyet találni, stb.

Ezért döntöttünk az Ignis mellett.

Egyébként az útviszonyok, a sebességkorlátozások mellett Magyarországon napi szaladgálásra egy ilyen Ignis vagy Ignis-kategóriájú autó teljesen megfelel, ha nem villogni, csak közlekedni akar az ember.

Egy négy-öt tagú családnak, kisgyerekekkel valóban nem ez a legjobb alternatíva, de ezt nem is állítottam.

Idézném magamat a cikkből:
"Családi autónak természetesen kicsi, mint ahogy ezt eddig is tudtuk..."

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.18. 16:02:35

@Koncz_János:

Hihetetlen, hogy mindig előkerülnek azok, akik megszerveznék a másik ember életét....

Mosquitoo 2010.09.18. 16:02:40

Nem rossz autó az Ignis, én azon tanultam vezetni. Mennyi E85-ös kút volt arrafelé? Oktatóm felesben tankolja vele az Ignist, gond nélkül eljárkál vele és havonta 10k körül spórol vele. Ilyen hosszú úton azért nektek sem lett volna mindegy :)

esef 2010.09.18. 16:19:32

@Koncz_János:
Múltkor a Dákóval Erdély, most az Ignissel Korzika... A következő mi lesz? Csikós Bianchijával és 4 fővel irány Portugália?

Amúgy a '91-ben egy Skoda 120L típusú gépjárművel mi is lenyomtunk minden gond nélkül egy Debrecen-Stuttgart-Erfurt-Drezda-Debrecen túrát. Lehet számolni, hogy hány kilométer volt... Ennyit arról, hogy csak az új és a japán/magyar autó a megbízható.

esef 2010.09.18. 16:20:59

@Koncz_János:
Pár éve találkoztunk Kölnben egy hazai partnerünkkel egy kiállításon. Mi repülővel mentünk, ők egy Suzuki WagonR-ben nyomták le. Ahhoz képest az Ignis maga a családi autó...

karlov 2010.09.18. 16:57:56

Mi tavaly voltunk nyaralni egy bér Yarissal minimál csomaggal...(elég a fogkrém ,fogkefe,arany színű bank kártya).
Idén már a saját autóval de gyakorlatilag mindegy,hogy mekkora az autó olyan értelemben,hogy együtt a család és nem rohanunk,hanem élvezzük az utazást.
Persze kényelmesebb,kevésbé fárasztó öt méter kombi,mint a fele akkora mini autó de az élmény ugyan az ha a nyaralás arról szól,hogy süt a nap....

lwl (törölt) 2010.09.18. 16:57:59

@esef: "Lehet számolni, hogy hány kilométer volt..."

Google Maps szerint 2631km. Hihetetlen es nem mindennapi teljesitmeny ez, bizonyara egy auto sem lenne kepes ra - hova szarjak igy hirtelen?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.18. 17:06:24

@karlov:
Mi egy saxoval voltunk olaszban 5-en.

Semmi probléma nem volt.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.18. 17:08:44

@lwl:

Gondolom, ez arra volt reakció, hogy rengeteg kommentelő a sarki boltba nem merne elindulni hasonló járművel.

Érdekes 2010.09.18. 17:26:16

@misi107: A játék ifát is vittétek vagy mi?Nem értem minek kell, egy nyaraláshoz, vinni a fél lakóparkot eskü...Na mind1.

Érdekes 2010.09.18. 17:28:46

@Mosquitoo: mondjad a tanaradnak, hogy akkor nemsokára érik a motorcsere (is) :D

Bambano 2010.09.18. 17:35:59

@Érdekes: ezt nőnek ne mondd, mert válási ok:) a nők a csomagolás terén olyanok, mint a gáz: kitöltik a rendelkezésre álló teret, meg néha többet is:)

Érdekes 2010.09.18. 17:47:39

@Bambano: haha lol :D van benne ráció :)

Danessz 2010.09.18. 17:53:08

236 literrel nem értem, hogy lehet írni, hogy ideális családi kocsi nyaraláshoz.
Nekem van 534, na EZ elég hozzá :)

Teshow 2010.09.18. 17:55:51

Összesen egy kis eltévedés a kemping körül? Pár eltörött sátorrúd? Szoba/ágy helyett sátor? ENNYI?
Ne haragudj János, de ez egy TC-hez méltatlanul unalmas cikk!!! :DDD

Viccet félre, családilag imádjuk a Mediterraneumot, szinte mindegy hogy olasz, spanyol, görög vagy bármi egyéb. Korzika is rajta van a (jó hosszú) listánkon. A szerpentin is kötelező elem mindenhol, van pár "zabszemes" emlékünk nekünk is. És az megvan, hogy mész a hegyen egy kétsávos úton, aztán lesz egy sáv, aztán murvás út korlát nélkül, majd átmenet nélkül a hegyoldalban vadonat új 2sáv+leállósáv (!) 2-3km-n keresztül, majd újra 1sáv tök váratlanul? Láttunk olyat is, hogy kb 100 méteren a kétsávos út egy sávra szűkült, de azért a felezővonal ment tovább, mint a KRESZ parkban! :)))

cartshee 2010.09.18. 18:04:02

Én is Ignist hajtok 5 éve ! Abszolút csak jót tudok mondani róla !! 50.000 km-ével még újnak számít !!! Most kell fékbetéteket cserélni először, igaz, nem a hegyekben lakunk, így ez reális. Valószínű még 50 ezret belehajtok, és még mindig nem lesz elhasznált... Rosszabb kocsim sosem legyen !!!

Teshow 2010.09.18. 18:12:30

88-92 közt 120-as Skodával nyomtuk. Új volt, szerettük. Legyen rendesen felkészítve, és akkor elvisz bárhová.
Ex-Jugó tengerpart "keresztben" a Dinári hegységen, olasz tengerpart kis Dolomitokkal, Tátra bebarangolva nem okozott gondot anno. Persze felmálházva, konzerv, téliszalámi, sátor, ahogy rendes magyar turistának illik.
Országúton 90-nel, pályán 110-120 körüli tempóval simán lehet számolni, ennél feljebb én nem nyomtam. Jól belőtt motorral 6-7 l/100km közt elpöfögött. Az egyetlen "tuning" az akkor divatos Slick adalék volt, amit teljes bejáratás után kapott meg. Meghálálta a motor, onnantól nem ette az olajat, és a vízhőfok mérő szépen megállt középen.
Azzal a kocsival simán elindulnék ma is Ojrópában bárhová - max időben rá kell számolni kicsit. Szerintem hajrá!

Teshow 2010.09.18. 18:17:59

Yah, és a '80-as években a lengyelek kispolákkal tolták végig az egész keleti blokkot, szinte mindenhol lehetett velük találkozni. Mivel seftelésből fedezték a költségeket (emlékszünk még a "lengyelpiacokra" ugye?) így még az árunak is tudtak benne helyet találni! A 120-as ahhoz képest igazi családi egyterű! ;)

pickapu 2010.09.18. 18:26:27

@Teshow: A slick adalékra emlékszem. :)
A 100-asunkba is azt öntött a fater, de a vízhőfok problémája csak akkor múlt el, amikor egy bécsi bevásárlóúton kibaszarintotta a termosztátot belőle, mert ott hugyozta össze magát a kocsi az autópályán.

papa33 2010.09.18. 19:25:32

Sokszor elmondom, hogy sosem értem ezt a Suzuki fikázást, minden ország a sajátját favorizálja, mi meg... Horvát, Szlovén sok a Clio... Fent Skoda, a Dákót ne is mondjam, mi meg.
Az új-használt egy külön téma. Mikor megjelent, az alap Ignis 2.35 milla volt, full fapad Punto volt közelébe, még fapadabb Fabia 1.2 6V kesztűtartófedél, hátsóablaktörlő, szervo nélkül... talicska jóval drágább volt akkor, na ezekhez hasonlítsuk ezt a megbízható gépet. (amúgy volt Skoda 120, családi, 20 évig ment minden gond nélkül, nem rozsdált, nem forrt, jugó hegyek simán, 6 literrel, lehet kifogtuk, 82-es évjárat ovális lámpa, de még lökösindexes, csavarorsós kormányműves). Nyilván nem Ignist vesz aki 4 milláért akar autót.Akinek egy autóra telik, bizony akkor az családi, és igaz, a lengyeleknek a kispolák valóban családi volt.Szal elmegy.Nem mondom hogy ez a full, egyikre sem lehet mondani. De teszi dolgát, sose legyen rosszabb. A kérdés az, jobb-e kényelmes ülésben ülve várni a trélert? (Az új Swif meg 5*-os.)

esef 2010.09.18. 19:38:26

@lwl:
Ismétlem, hogy '91-ben egy 120-as Skodával, ami már a '87-es gyártásakor is korszerűtlen volt. Mellesleg utána azzal az autóval járt le fater nyaralni Montenegróba minden nyáron. 170e km volt benne a végén amikor a bontóba ment. 20 év alatt egyszer nem állt meg az út szélán műszaki hiba miatt. Szegény nem kellett már senkinek a családban...
Felőlem bárhova szarhatsz, csak ne az ablakom alá, ajtóm elé...

barnus38 2010.09.18. 20:18:35

@kafferbivalybalamber:

szép volt.
nekem fel sem tűnt...

ja végig sem olvastam...

Virago_1000 2010.09.18. 20:37:07

@TUDOD, A CSIBE: Neked senki sem osztott lapot, te toketlen.

Virago_1000 2010.09.18. 20:39:30

@TUDOD, A CSIBE: En sem verem magam a Skoda Rapiddal (kulonben is, ami ora szerint 160, az a valosagban 140-145), de mielott leszolsz valamit, nem artana tajekozodni.

Papp Sanyi 2010.09.18. 20:42:12

@Érdekes: Hogy érted ezt a motorcsere dolgot? Az E85-től?

Virago_1000 2010.09.18. 20:44:32

@pickapu: Nem ertem ezeket a Skoda hutesi problemakat. Ugyanaz a motor volt a Favoritban es a Feliciaban is, es megsem panaszkodott senki hutesi elegtelensegre.

Virago_1000 2010.09.18. 20:46:42

@esef: lwl nem Ede uj neve? Mindegy is, a 120-as Skoda mar a megjelenesekor is elavult volt, de viszont kiforrott.

Crashmetall 2010.09.18. 20:52:57

Haveromék idén tavasszal tettek egy nyugat-európai túrát egy ilyen autóval, de ők nem írtak cikket róla, pedig mentek vagy 5000 km-t, jártak az Atlanti-óceán partján, volt benne pia, spangli, kurvák(Hollandia), minden ami kell. Igaz, ők nem jártak ilyen szerencsével, ugyanis alig 100km után defektet kaptak. Egyébként nem értem, miért kell felfújni ezt annyira. Az autókat nem arra tervezték, hogy kibírjon néhány százezer km-t? Vagy legalábbis egy ilyen utat?

Virago_1000 2010.09.18. 21:11:54

@Kelekótya: Hat dehogynem. Ezert sem kell tulaggodni.

OFF
totalcar.hu/magazin/hirek/2010/09/18/ezzel_akar_tobb_eletet_menteni_a_ford/

Kovethetne ezt a peldat tobb, "neves" gyar is, mert nem pelda nelkuli, hogy a legzsak olte meg a szerencsetlen balesetet szenvedettet, aki amugy tulelt volna.

hakapeszimaki1986 2010.09.18. 21:15:32

@lwl:A téli gumi persze,hogy jobban tapad,viccelsz?!
Mint ahogyan a diesel motorolaj is jobban bírja a strapát a benzinesben,és ha az autó hátulját megemeljük akkor kisebb lesz a fogyasztás,mivel állandóan lejtőn megy a vak is láthatja.
Valamint,minél gyorsabban megyünk,annál kevesebb üzemanyagot égetünk,mert kevesebb ideig jár a motor.

"azta" 2010.09.18. 21:22:18

ehhehheee! anno egy trababanttal mentunk le az istriara negyen -mint rendes csalad: apa/anya/2 gyerek. apamat azota is kerdezem,hogy hogy tudott 2 hetre ugy bepakolni, hogy meg a 4 szemelyes ndk-s sator is bent volt, a konzervek is, meg mi is. en ugyanilyen felallassal meg a peugeout 806-tal is vakarom a neha a fejem :) igaz, felesegem csomagol, en pakolok :D

ja! meglepodve osszegeztem hazaerkezesem utan, hogy a szloven es olasz autopalyan a legtulokabb benazok a nemet/osztrak/spanyol bermudaharomszogbol kerultek elo -en meg vartam az olaszokra, romanokra, mirank...

Cooper911 2010.09.18. 21:45:17

"nyár végén abszolváltunk egy háromnapos turnét az ország másik végébe, két zenekar, 9 ember, hangszerek, zenekari és egyéb cuccok, mindezt egy samara és swift 1.0 segítségével, tetőtartó és utánfutó nélkül."

Gondolom szájharmónikával nyomjátok :D

A kissebb kocsikat is agyon lehet pakolni ez tény.
Gondolom minden csomag a csomagtartóban volt lekötözve, vagy volt védőrács hátul és egy vészfékezés/csattanás esetén sem vágott volna hókon senkit egy egy csomag.

dennisthemenace 2010.09.18. 22:20:00

@Virago_1000: Mert a fo problema szerintem a farmotor-elol huto megoldas volt.

-=Gaben=- 2010.09.18. 22:34:56

Nekem 2db 120asom van, mind2ő hobby, 1ik 57, másik 140ezerrel, 1ik 22, másik 26, teljesen gyári állapotúak. Soha nem hagytak még ott sehol. Legutóbb 2 hete a fiatalabbikkal mentem 650 km cooltúrát 2 nap alatt. 2 személy+ keró a tetőn. Az átlagfogyi 6,5re jött ki. Igaz 57e km, friss olaj, liqui Molly adalék, carrera 95. De lényeg, az autó észre se vette. Persze rendkívüli odafigyeléssel tartom mind2őt. Kellőképpen ápolt, felkészült autóval nyugodtan neki lehet indulni cooltúrázni. Persze ez már a szerelem kategória, nem lehet összemérni 1 mai autóval sem, ha csak nem abban, ha oda van figyelve rá, szó nélkül teszi a dolgát...
Más: Szerintem az autó olyan mint a zene. Van akinek totál mind1 mi szól, "csak szójjjjon". Van aki a metálra, van aki a diumbdisura esküszik, és van aki szinte bármely stílust szívesen hallgat, ha az jó. Nem lehet azt állítani, hogy a metál, vagy a pop a xar... Illetve ha már autóbuzériánál tartunk, szerintem 1 igazi autóbuzinak mind1 mit vezet, csak zúgjon... Ott van pl.: Csikós kollega, aki már-már kóros mergafóriában szenved, de emellett, sztem tök mind1 mit vezet, élvezi. Sőt, nem zárnám ki, hogy a swábli gokartot is elsősorban magának vette...:DDD Aki pedig heccel, annak véleményem szerint komplexusa van. Mert az autója kell hozzá, hogy valakinek látszódjon... Soha nem volt Suzukim, de elismerem, hogy elnyűhetetlenül teszi a dolgát és van aki szereti. Akár a Dákót, akár ,... akármit. Sőt, van a családban 1 Bora. Lassan többet van szervizben mint az úton pedig ugyanazon lábak taposták, mint a mai napig teljesen üzembiztos Skodákat... És van 1 Micra is, amivel bátrabban nekivágnék Európának, mint a Borával... Meg kéne már tanulnunk tisztelni 1mást... 1ébként respect a Korzika túrának szép lehetett. Csak gáz, hogy ennyire hétköznapi autóval mentek... Ráadásul Ignissel... Szégyen és gyalázat... :)

ocsisajt78 2010.09.18. 23:12:34

jok ezek az Ignisek... gyerekkori czimbimnek van is egy 1.3-as 4x4-es verzioja... telen eleg sokat bohockodtunk vele, nagyon fun! (es tenyleg eleg sok szarbol ki is jottunk vele) :)

DeezL 2010.09.18. 23:23:09

nem rossz,egyszer néztem ilyent újonnan de az az asszonynak lett volna,1.5öst néztünk!most asszonyomnak egy 96os glx-c 5 ajtós 1.3as swiftje van idős ismerősömtől vettem 59ezer km-el első tulaja volt és nekem elakarta adni már 2 éve akkor még 100ezerért de most májusban 80ezer Ft-ért megvettem tőle!nagyon jó üzletet csináltam vele mert tényleg jó autó és ezt baráti áron kaptam meg mert tőle elvették a jogsiját mert már 77 éves!

Z o z ó 2010.09.18. 23:26:57

alakul...de még mindig nem.

DeezL 2010.09.18. 23:28:07

@papa33:
de azt elmondom neked h 2,5 milláért néztem 2003ban Puntot 1.2 16v ACtive felszereltséggel(szervó,rádió,el.ablak,kp-izár,ford.számmérővel áll kormány +üléssel!dfe inkéábba PUnto Sportingot vettük meg 3,3 millióért azt hiszem annyi volt az újonnani ára de mi 3ba megkaptuk mert ismerem a kereskedőt abban már több extra volt,6-os váltó,klíma jobb zenecucc több légzsák

DeezL 2010.09.18. 23:45:24

de am elbuktam rajta egy csomó lóvét 2év 2 hónapig volt csak meg utána már egy használt B Corsa-t vettem Németből és azt használztuk 11 hónapig azon kerestem is pénzt miután eladtam

de most majd a Swiftet is lassan elkell adnom h maradon rajta pénz! megérne ez 420ezer Ft.ot gyári álalpotban 63ezer km-el?

dead end2 2010.09.18. 23:47:48

Suzukihoz: én lennék az első aki megvesz jó áron egy tökmindegymilyen elnyűhetetlen Ignis jellegű autót...
Ok a rugózás 1 dolog, csak sajnos ameddig olyan hírek jönnek, hogy rozsdásodik a Swift csomagtérpadlója, látom kollégáméban a 1,5 év alatt 2cm-t elvetemedett kesztyűtartó fedelet, meg, hogy még mindig nem használnak hidrotőkét a szelepeknél -állítani meg horror...
Nem tudom azt mondani, hogy kéne egy ilyen. Mégha egy japán márka nevén is fut, zavar, hogy miért nem jobbat gyártunk. Nem olyan nagy dolgok ezek, de sok bosszúságot okozhatnak.
Amúgy nem vagyok suzufób nem akarom mindenáron letolni/megelőzni vagy ilyesmi őket, amúgy is lassan vezetek (ha éppen nem sietek).

coord 2010.09.18. 23:48:02

@Whiplash: Nem annyira beteg, mint ahogy mások is mondták, fel kell készíteni. Egyetemista korunkban megcsináltunk pár hajmeresztő túrát. Tök mindegy volt milyen a kocsi, ha gurult már örültünk. 2003-ban megvolt egy balkán túra (Románia, Bulgária, Görögország, Albánia, Bosznia, Horvátország) két hét alatt négyen egy négyütemű Trabival. Gond nélkül. 2004-ben Törökország túra (7000 km) 8-an egy 2105-ös kockaladával és egy 120-as cSodával. Itt már voltak kisebb gondok a verdákkal, de semmi komoly (kis odafigyeléssel ezek sem lettek volna). A lényeg, hogy életre szóló élményekkel gazdagodtunk. A felkészítés sokat számít, egy keleti márkánál főleg. A Ladát ebben az évben adták el a szüleim. Bár most már nem vennék magamnak, sajnáltam. Igen sok helyre elvitt.

Virago_1000 2010.09.18. 23:54:18

@dennisthemenace: Nem hinnem, mert ez a megoldas oly sokszor gyozedelmeskedett a raliversenyeken. Meg az angol kollegaimnak is a ralisikerek jutottak eszukbe, mikor meglattak a Skodamat. Es ez az elrendezes volt a verseny hatulhutosokben is, innen kerult at a szeriaba.

Hasonlo konfiguracio letezik szamtalan kozepmotoros szupersportkocsinal is, es azok sem kevesbe szervizigenyesek :)))

Virago_1000 2010.09.18. 23:57:26

@dead end: Nem tudtam, hogy ennyire korszerutlenek a Suzukik, bar azt gondoltam, hogy a vetelarat csak akkor lehet olcson tartani, ha nem fejlesztenek semmit/lenyomjak a fejlesztesi koltsegeket.

Virago_1000 2010.09.19. 00:01:07

@coord: Azt az elmenyt mar semmit auto nem adja vissza, mint azok. Emlekszem, amikor mar meglett a jogsim es az Etz-vel ki mertem menni nem felve a rendoroktol. Hatalmas nagy, joleso erzes volt, es erzem, soha nem lesz mar olyan jarmuvem, amit annyira boldogga tenne, mint akkor az ETZvel a motorozas. Azok az idok mar elmultak, mindannyian oregebbek lettunk, kar.

lupi005 2010.09.19. 00:50:44

Megcsináltam korzikát egy skoda fábia 1,2-sel, lenyomtam a Budapest-Nantes távolságot (kb 2000 km) ötször egy peugeot 307-sel, átszeltem franciaországot töbször egy új swiftel, vezettem egy C4 coupet keresztül kasul a magasalpokon és ezek alapján a tapasztaltom szerint akövetkező dolgok a fontosak, ha az ember hosszú túrát szervez: normál műszaki tartalom, hogy ne kelljen parázni, tempomat az autópályára, légkondi a kényelem miatt és precíz futómű a hegyekbe, kielégítő csomagtartó - a többi ráadás. Ha ez megvan minden út örömteli kaland.

coord 2010.09.19. 01:36:12

@Virago_1000: Azért ha anyagilag váratlanul megszaladna, akkor egy Niva, vagy még inkább egy mercimotoros Uaz második kocsiként visszahozná a lelkesedésemet :-)
Lennének ötleteim, hogy hova induljak :-)

coord 2010.09.19. 01:46:57

A cikkről: az átlag magyar így nyaral, vagy valamikor csinálta így, ezért szeretek ilyeneket olvasni.

Alhazred 2010.09.19. 02:05:42

@Cooper911: természetesen hülyék nem vagyunk (na jó, de), a nehéz cuccok a csomagtartóban a ruhák meg lábak között, kalaptartón, könyöklőként, stb. és még hátra is láttam. a samara egyébként meglepően sok mindent elnyel.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.19. 02:36:02

@DeezL: Nem kötekedni akarok, de.. szóval magadnak 7 éve meg tudtad venni az újat, az asszonynak meg 80.000-ért veszel papírkoporsót? Gyermekeitek vannak? Ennyire szereted? Vagy hogy van ez?

jmakri 2010.09.19. 08:12:57

Nekem tetszett a cikk, függetlenül attól, hogy én sem vállalnám be ezt az utat családommal ilyen kaliberű autóval (maximálisan elismerem a buzukik műszaki megbízhatóságát).
Mi is mentünk anno ladával sokfelé, de elég is volt. Akkor, abban a forgalomban és korban jó volt, de ennyi (mondjuk városi taposó autónak még ma se rossz megoldás, sőt). Bár mindig "érdekes" volt pl. vidéken picsarészeg és totál sötét söfőrös ifa-t előzni hajnalban, csak hogy a rosszra is emlékezzek...
Ez a buzuki a ti autótok történetéről valaki már írhatna ide is egy cikket, hogy akkor hogy is van ez és mennyi a japán és a magyar, gazdaságilag is...

sprenczl 2010.09.19. 08:26:18

A miénk 8 éves és jól bírja valóban.

Luk Szájpóker 2010.09.19. 09:37:58

Köszi az útleírást, jól esett olvasni. Már csak azért is mert mostanában nem tudunk sehova menni, még Balatonra se futotta... Sok a 3 gyerek, házvásárlás (építkezés), hitel kombináció országunkban. Jó olvasni, hogy azért jópáran eljutotottak szép helyekre. A milyen autóval érdemes menni vitát meg nem értem - mindenkinek az ami teccik /van. Régi autó nálam pluszpont, másnál szóba sem jöhet. Van akinek az utazás autóval már maga a szabadság, de az emberek nagyja már nem így gondolja. Az első tábor autóval megy nyaralni, a második repülővel. Köszi, szép napot!

vinyi 2010.09.19. 09:48:12

A leírás tök jó, grat. Az Ignis 7 literes fogyasztása viszont rohadt sok.

mennyi?husz! 2010.09.19. 10:15:56

@vinyi: Horvatba le, palyazas 140-el, Adria parti szakaszok, nagy varosokban szetnezes, szalashelyrol masik faluba atugras es stb. Ergo full atlag egy E39 528i-vel 4 szemelyel, teli csomagtartoval, 2200km -re kb: 10 Liter.

Innen nezve tenyleg sok ez ettol a szuzitol.

mennyi?husz! 2010.09.19. 10:23:57

Bar ha meg el kezd matekozni az ember, hogy en ugyanezt az utat 40.000 forintal dragabban tettem volna meg...

Alhazred 2010.09.19. 10:44:39

@vinyi: ezzel a dobozformával szerintem tisztességes...

jmakri 2010.09.19. 11:27:47

Főleg ilyen utakon, klímával. Nem olyan rossz ez.

esef 2010.09.19. 11:31:47

@Virago_1000:
A hűtővíz mindenképpen...
Mellesleg a miénken egyszer forrt csak fel a víz, amikor elpusztult a termosztát. csere után soha többé.

Krisi 2010.09.19. 13:49:45

@hakapeszimaki1986: "ha az autó hátulját megemeljük akkor kisebb lesz a fogyasztás,mivel állandóan lejtőn megy a vak is láthatja."

:D
ez mekkora!

azt viszont én sem értem, hogy sokan miért kezelik tényként, hogy családi autónak kizárólag egyterű vagy kombi való, semmi más.
ez faszság, mindenkinek mások az igényei és a szokásai. valaki magával viszi a fél háztatrtást egy hétvégére a Balatonhoz, mások meg bejárják Európát 4-en egy Swifttel.
nem kell lehülyézni azt aki kis autóval járkál meg a gyerekeit se kell sajnálni. mi is négyen mentünk Zsigulival anno mindenfelé, mégsem hagyott maradandó lelki károsodást bennem, hogy nem vittük magunkkal a háromkerekű biciklimet és a rollert. sőt, kurvára élveztem az összes nyaralásunkat. ennyit arról, hogy mi az ideális családi autó.

Koncz Janiéknak pedig legnagyobb tiszteletem, amiért egyrétegű sátorral nekivágtak! Dekatlonban lehet venni olcsóér kurvajó kétrétegű sátrakat, az enyémet anno 5000-ért vettem, nem egy vihart átvészeltem benne szárazon.
polifóm helyett meg felfújható matrac kell, a hát meghálálja azt is :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.19. 14:05:15

@Krisi:
Én az egyheti nyaralásomat meg tudom oldani egy sporttáskával.
(zokni-gatya-póló-fogkefe)

esef 2010.09.19. 16:36:37

@Krisi:
Ahol apuka és anyuka 160 centi, ott a gyerekekkel együtt még egy Swift is családi autó.
De ahol apuka 2m, anyuka 1.85, az ikrek meg 5 évesen 1.30, ott a méretekből kifolyólag sem elég egy aszfaltpattanás. Néhány évig mi is régi Swifttel nyomtuk, hidd el tudom...

Krisi 2010.09.19. 18:04:00

@esef: jólvan, azért nem mindenki Gulliver rokona :)

tthomas 2010.09.19. 20:16:10

1981-ben, még valutakeretes időszakban, egy Trabant 601 limuzinnal jártuk be Korzikát, Bastiától Bonifacioig és keresztül a hegyeken a Bavellak felé Porto Vecchiotól Ajaccioig, minden műszaki probléma nélkül. Tetőcsomagtartón (még nem tetőboxban, hanem ponyvatartóban) sátor, hálózsák, matrac, hátul 3 főnek két hetre a legszükségesebb dolgok. A határokon csak a csomagtartóban lévő félliteres AROL 2T motorolajak (amit a biztonság kedvéért vittünk magunkkal) szorultak rendszeres magyarázatra, mert robbanószernek hitték. Ha valaki emlékszik rá olyan amorf műanyag flakonban volt és akkoriban a korzikai hazafiak rendszeresen plasztik bombával robbantgattak.

DeezL 2010.09.19. 22:39:13

@mennyi?husz!:

figy! minden ilyen kis benzines autó ahhoz képest h mit megy zabál! Nekem is a BMW-m a 330i 10literrel eljár a suzukink meg 5,5 körül

Dennis01 2010.09.19. 23:17:04

@Virago_1000: Erdekes, az egyik munkatarsamnak a Mini muhelyben a Skodakrol egybol a rally jutott eszebe..

Egyik mindegyik Minimen hutesproblemaknak ugyanaz volt az okozoja: termosztat be volt ragadva..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.09.20. 08:09:38

@vinyi: Valóban. Én már lelöktem volna a Taigetoszról. Úristen, hét liter!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.09.20. 08:23:34

Csodálkozom, hogy 7 literes átlagból kijöttetek. Nekem a hegyekben 10 körülit mér anyám 1.3-a...

O.Dávid 2010.09.20. 09:19:58

Mi a haverommal ketten, 1.2-es C Corsa-val 2007 nyarán 5500 km.-t tettünk meg bő két hét alatt. "Forma-1"-es motelban,vagy 2*-os hotelban laktunk, mely országban melyik volt. Németország (Frankfurt-Mannheim-Stuttgart),majd Svájc (Lausanne-Genf), aztán egy kis francia Riviéra (Cannes-Nizza-Monaco), majd végül Itália (Finale Ligure-Genova) volt az úti cél.Életem legjobb nyaralása volt, igazi road-trip.És mindenhova elmentünk, és mindent kipróbáltunk, amit csak lehetett...

nick2005 2010.09.20. 22:20:06

A Suzukival nekem az a legnagyobb bajom, hogy nem gyártanak olyat, aminek normális méretű csomagtartója lenne, amivel 4 felnőtt (vagy 2 felnőtt + 2 gyerek) kényelmesen el tudna menni nyaralni. Tudom, hogy valaha volt Baleno kombi, meg a Liana (ami számomra bűn ronda, de biztos csak nekem nem tetszik), de én most a hazai gyártásuakra gondoltam: Swift, Ignis, Wagon R, SX4. Egy SX4-et pl. szívesen elfogadnék, mert motorikusan jók, pár évesen (ami engem érdekelne) már elég nagyot esik az áruk, csak az a fránya csomagtartó, az lenne kicsit nagyobb. Így maradok a kombiknál Astra, Focus, stb kategóriában.

burnsie 2010.09.21. 16:27:43

ezen a nyáron én is sikeresen körbeautóztam korzikát. bonifacio, és porto vheccio ahová visszamennék, brutál jó helyek, illetve korzika az amire előszőr mondtam azt hogy visszamegyek, pedig voltam már itt ott...

nem tudom, de minket kiszolgáltak étteremben délután is, augusztusban szállás horror, 5 nap 3 csillagban 2 főre reggelivel kb 1000euro.
kaja fenomenális, lehet enni langusztát 100 és 30 eurobol is csak keresgetni kell a helyeket.

komp csak szigorúan és kizárólag corsica ferries és azon belül corsica expressz, az 2 óra, kicsivel több és nem kell kabint bérelni, plusz kb 10 euroval több. kompot szeirntem jó 3-4 hónappal hamarabb foglalni.

hegyre fel kell menni, monte cinto, itthon oltottak haverok hogy minek megyek olyan mint horvát, köves a part.
ez marhaség északon és délen is van fehér homokos azúrkék vizes part.
másik téma az volt hogy nem lehet majd mozogni annyian lesznek. most augusztus első két hetén szinte senki sem volt, bőven volt hely étteremben, bárban parton, mindehol ahol csak akartuk.

franciák barmok, nem beszélnek angolul de persze megértik

Valaki más 2010.09.21. 19:30:09

Azért a szembemenős rész egy kicsit durva volt. Ha hülye vagy, legalább ne reklámozd. (biztos mondták magukban, idióta magyar suzukival)

kapiksz 2010.09.27. 14:24:00

A Suzuki csak nálunk lenézett autó mert a sok idióta sznob ezt találta ki a trabanték után. Kint nincs olyan hogy "suzukis magyar" az Ignis pedig egy példaértékű igavonó, munkaeszköz, gyakorlatilag nekem 7 éve egy gyári öntéshibás fékvisszahúzó rugó törése mellett semmi nem volt a hibalistán. Ügyesen pakolva jókat lehet túrázni ! Nem csoda, hogy a használtban igencsak keresik.

BRAAJEN 2010.11.24. 10:56:59

@DeezL:
140 Ignissel 5.5 ből? Még parton lefelé sem! :)