Dróton dzsal a petró!

  2010. szeptember 18. - papptibi Címkék: vélemény peugeot

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

230 kilónyi akku volt alattam, benne 16 kilowattórányi töltés. Középmotor, hátsókerék-hajtás, bivaly nyomaték, 800 forintos tankolás, mi kell még? Egy jó navi!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr662306423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tuner1 2010.09.20. 12:56:07

@Shadowbull:
nem ez így nem igaz, Ausztriában, Vorlarlbergben már 100 Think-et adtak el, most folyik a Salzburg Mobilitas, ott is azt lehet részletre megvenni, sok helyen árulnak elektromos autót. Tény - kurva drága..nem áll az ára összhangban azzal amit nyújt, de az elején minden drága...ami a Mercedest illeti, a történet hihető, van ez így..az atomlobby is fizetett a Merkeléknek, hogy maradhasson még újabb évtizedekre fent a jövőre lejáró szerződés sok erőművükre, miért nem hihető az, ha valaki szintén fizet azért a szivességért, hogy hadják még egy darabig futni a hagyományos bringákat...nézd meg - a Merkel 1 éve jelentette be azt a hangzatos elektromos autó projektet, hogy a német utcákon mennyi e-autó fog futni 5 éven belül, szinte semmi se történt. Tavaly év végén el kellett volna indulnia a Berlin/Potsdam régióban az elektromos autó gyártásnak - híre hamva nincs..

tuner1 2010.09.20. 13:05:52

@Csumpi Hálidéj:

ja, egyébként hagyják, tegnapelött jelentette be Merkel, hogy újabb 14 évre meghosszabbítják a jövőre lejáró szerződéseket..volt is egy 100 ezres tüntetés Berlinben ellene

tuner1 2010.09.20. 13:08:27

Egyébként tényleg nem értem - ha olcsó "fapados" elektromos autókkal jönnének ki, akkor legalább hozászokhatnának az emberek az új trendhez..de az igaz, hogy kell az infrastruktúra, azaz a töltőoszlopok az utcákra..nincs mindenkinek lehetősége otthon tölteni

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.20. 13:13:34

@tuner1: "nincs mindenkinek lehetősége otthon tölteni"

Hja, igen, arra "tanyasi" lévén nem is gondoltam, hogy a 10.-ről mekkora kábelen fogja tölteni valaki a kis gyöszét. :)
Pedig pont nagyvárosban jönnénerk jól ezek a rollerek.

Shadowbull 2010.09.20. 13:14:22

@tuner1: "Tény - kurva drága..nem áll az ára összhangban azzal amit nyújt"

Pont errol beszeltem. Az emberek ezt viszonylag konnyen es gyorsan fel tudjak merni.

"ami a Mercedest illeti, a történet hihető, van ez így.."

Ami a Mrecedest illeti, a tortenet egyaltalan nem hiheto, ugyanis a Mercedes is gozerovel feljeszti a villanyautojat, beszallt a Tesla-ba is 10% erejeig, es egyutt lobbizik a nemet kormanynal, hogy az tamogassa a villanyautofejlesztest es vasarlast. CSak egy baj van, hogy Nemetorszagban is ures a kassza. Meg kinek fizetett volna? de most konkretan?

"az atomlobby is fizetett a Merkeléknek, hogy maradhasson még újabb évtizedekre fent a jövőre lejáró szerződés sok erőművükre"

Nekem maskepp remlik, en ugy tudom, hogy pont Merkelek terveznek kivetni egy viszonylag magas adot a futoelemekre, az atomlobby meg hisztizik.

egyebkent is az atomeromuvek elettartamanak meghosszabbitasa egy esszeru lepes, a leallitas egy nagy baromsag lenne.

"ha valaki szintén fizet azért a szivességért, hogy hadják még egy darabig futni a hagyományos bringákat"

Soha senki sem tervezte, hogy a hagyomanyos motorral szerelt autokat betiltana. A CO2-hiszti miatt bevezettek egy CO2 flottaemisszios korlatot meg rendszeresen szigoritjak az EU X emisszios korlatokat, de betiltasrol szo sincs.

Nem is lehet, a villanyauto ma nem alternativa.

"Tavaly év végén el kellett volna indulnia a Berlin/Potsdam régióban az elektromos autó gyártásnak - híre hamva nincs.. "

Kinek kellett volna inditani?

sb

Shadowbull 2010.09.20. 13:15:28

@tuner1: "újabb 14 évre meghosszabbítják a jövőre lejáró szerződéseket.."

Nagyon helyes.

sb

Hurri Kán 2010.09.20. 13:21:38

@tuner1: ez is tipikus példája a sötétzöldek csőlátásának. A megtermelt energia mennyiségéhez képest még mindig az atomenergia a legkevésbé környezetszennyező.

Shadowbull 2010.09.20. 13:24:27

@tuner1: "ha olcsó "fapados" elektromos autókkal jönnének ki"

tenyleg nem erted.

egy autogyar sem fog olyasmivel kijonni, plane tomegesen, amire egyszeruen nincs kereslet.

Amig egy KWh akksi belekerul 600-1000 Euroba, addig ennek az egesznek a hetkoznapi fogyasztok szamara nem sok jelentosege van. Akarmilyen ipari hulladekkal is probalod potolni az autot az akksi korul.

De vannak projektek, nehany even belul SZVSZ valoban sokkal nagyobb lesz a kinalat villanyautozas teren.

Itt van pl. ez:

totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/03/szenszalbol_szovik_a_varosi_bmw-t/

de nyilvan masok is dolgoznak ilyenen, a Merci is.

sb

sb

zeugma 2010.09.20. 13:30:48

Arról lehet vitázni, hogy kell-e több atomerőmű, mert annak is vannak hátrányai. De ha a hűtővizet nem engedik melegen a természetes vizekbe, meg hasonlók, akkor egy atomerőmű nem igazán szennyez addig, amíg a fűtőelemeit ki nem kell dobni (akkor aztán hirtelen nem tudjuk hová tenni őket, ez az atomenergia egyik legnagyobb hátránya).

Ezek után a meglévő és jól működő atomerőműveket bezárni (vagyis a további, viszonylag tiszta energiatermelés helyett azonnal radioaktív hulladékot csinálni belőlük, a kieső áramot meg jobb híján hőerőművekben megtermelni) minden, csak nem környezetbarát lépés...

Rocko- 2010.09.20. 15:26:25

@gyvy: imho itthon is. csak telepítsd a kétirányú mérôórát.

@sipike78: nekünk nincs tengerünk, de cserébe van medencénk. nem ugyanaz a környezet, felesleges hasonlítgatni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.20. 15:39:34

@zeugma: "(akkor aztán hirtelen nem tudjuk hová tenni őket, ez az atomenergia egyik legnagyobb hátránya)."
Dehogy nem. Nézd meg az USA-t! Lövedéket csinálnak belőle, és szétlövöldözik más országokban...

Rocko- 2010.09.20. 16:18:42

@Shadowbull: én azt láttam többféle módon és szögeben, csak egyféleképpen nem: közelrôl.
tehát a teljesen szakmai kérdésem: a a napfénytetô ettôl átlátszó marad vagy lényegében egy keménytetôre húztak rá egy napelem réteget?

Vasutas 70 2010.09.20. 17:38:32

Az lehet, hogy az ülés egyszemélyes, de mi az a bazi nagy kiugrás ott hátul műanyagból, ha nem lábtartó? Dizájnelem???

Szsrobert 2010.09.20. 19:57:28

Ha sokáig fejlesztjük az alacsony menetellenállású villanyautót az alacsony akkuamortizáció és alacsony költségek érdekében, a végén eljutunk a villanyvasúthoz.

tuner1 2010.09.20. 20:15:57

A BMW standján Mátyus Péter nemzetközi beszerzési vezetőtől kapunk további információkat. „Kína előírta a nemzetközi autógyártóknak, hogy egy-két éven belül prezentálniuk kell a hibrid vagy az elektromos autót, különben a kormány limitálni, illetve kontrollálni fogja a kínai autópiacon való megjelenést. Így hát mi is megjelenünk az 1-essel, a 3-assal, persze az 5-öst adjuk el a legjobban, itt látható standunkon a hibrid változat. Ezt minden autógyárnak meg kell tennie. Mindig van egy ország amelyik elkezdi, ezt most Kína tette, s követni fogják mind az Egyesült Államokban, mind Európában. Én 5-6 évet adok ennek. Szóval, az elektromos illetve a hibrid irányba fog elmenni az autósvilág, ehhez legkönnyebb kiépíteni az infrastruktúrát, illetve csatlakozni a már meglévő töltőállomásokhoz.”

tuner1 2010.09.20. 20:18:01

Hát ennyit erről..miért is adtam meg az előbbi cikket?..majd szerdán du. elmondom...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2010.09.20. 20:43:25

Ennyi idő után is meglep, hogy vannak emberek, akik nagy vehemenciával támadják a villanyverdákat. Pedig nem fogják kötelezővé tenni... :)
Ez csak egy alternatív lehetőség, a városi egyéni közlekedésre (és a falusira... ;) )

JTX · http://www.villanyverda.hu 2010.09.20. 20:57:07

Akkucsomagok várható élettartamáról:
Ólomsavas: Az első 100 töltési ciklus alatt éri el a maximális kapacitását. Utána 500 teljes töltési ciklusig őrzi meg a 100%-os töltésfelvevő képességét (ez a max 80km hatótávolság egy töltéssel). Ezután is müxik az akku még vagy 100-150 ciklusig, de csökken a hatótávolság. Tehát a használható élettartam kb. 40-50.000 km, ami lehet kb. 3-5 év (használattól függ)

Lithium (LiFePO4): 3.000 teljes töltési ciklus fölött van az élettartam, ha csak a tényleges kapacitás 70%-a van használva (ez méretezés és elektronika kérdése). 120 km-es hatótávolságra méretezve, ez 360.000 km, ami lehet több mint 10 év is. Persze fontos tudni, hogy a lithiummal még nincsenek igazi tartós tesztek, hiszen még fiatal a technológia...

Fentiek nem vitaalapok, csak tájékoztatás azok részére, akik szeretnének ezekről tudni... :)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2010.09.20. 21:08:17

Írtam egy hosszabb kommentet, de a blog.hu lenyelte :(

lwl (törölt) 2010.09.20. 21:16:33

@tuner1: "ami a Mercedest illeti, a történet hihető"

Hinni a templomban kell, ez a sztori meg egy baromsag. Mutass ra egy konkret forrast legyszives.

@Shadowbull: "ugyanis a Mercedes is gozerovel feljeszti a villanyautojat"

Nem csak a Mercedes. Az E001 is gozerovel keszul.

tuner1 2010.09.20. 21:17:33

@Shadowbull:
DE értem azt amit mondasz, csakhogy én ezen területen naponta szembetalálkozom az igényekkel és azt mondom, ha van olyan autó, amely tudja a 130-as tempót, 200 km-re elegendő hatótávolsága van és ahhoz eszméletlenül gyorsan ( töltéséhez az akksiknak ) hozzájut, és az egész nem kerül többe 12.000 eurónál, akkor az nyerő, nem kicsit de nagyon...tele extra felszereltséggel...és "csak" közlekedni jó

tuner1 2010.09.20. 21:23:54

@lwl:
okay, nyertél..nem tudok pecsétes írást adni, legyen akkor a Mercedes mendemonda..

Ebből sok minden kiderül...iszonyú pénzeket költenek el..a nagy semmire

www.agrion.org/world_debate/agrion-de-Entwicklungsplan_Elektromobilitat_vergeblicher_Aufholversuch.htm

tuner1 2010.09.20. 21:25:18

FRANKFURT, 18. September 2009 - Deutschland soll zum Leitmarkt für Elektromobiltät werden. Das ist das erklärte Ziel des nationalen Entwicklungsplans Elektromobilität, den die Bundesregierung Ende August verabschiedet hat. Mit einer Investition von insgesamt 500 Millionen Euro, gemeinsam getragen von Wirtschafts-, Forschungs-, Verkehrs- und Umweltministerium, schickt Deutschland seine Automobil- und Zuliefererindustrie ins internationale Rennen in Sachen Elektroauto. Bis 2020 sollen eine Millionen Elektroautos auf deutschen Straßen unterwegs sein.

tuner1 2010.09.20. 21:26:41

10 év alatt 1 millió elektromos autó..azaz évente 100.000 .ehhez már kell infrastruktúra - Németországban

lwl (törölt) 2010.09.20. 21:52:23

@tuner1: "Ebből sok minden kiderül..."

"Deutschland soll zum Leitmarkt für Elektromobilität werden."

Hat dogoljek meg, ha ebbol azt lehet kiolvasni, hogy barki is akadalyozna az elektromos autok fejleszteset.

tuner1 2010.09.20. 22:07:49

@lwl:
Nem erre gondoltam ebben:O)

tuner1 2010.09.20. 22:09:02

@lwl: Na várj csak nem szúrsz ki velem:)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2010.09.20. 22:09:04

Egy másik blogban írtam az alábbiakat, ide is beteszem tájékoztatásul, hogy mit is jelent egy elektromos autó fogyasztása a hálózatról. Szvsz nem összevethető a klímákkal...

Tehát ha már számolunk, próbáljuk azt minél pontosabban megtenni:
Magyarországon 2008-ban a villamos energia fogyasztás 41.000 GWh volt. Ebből a lakosságé 10.572 GWh (forrás: MVM).
Magyarországon 2008-ban 3,8 millió háztartás volt (KSH), átlagosan 2,6 fővel.
Tehát egy háztartás átlagos havi fogyasztása (10.572.000/3.800.000/12)
230 kWh/hó (tehát több mint kétszer nagyobb a cikkben feltételezettnél). Ez 45 Ft-tal számolva 10.000 Ft (a villanyszámla összegéből talán könnyebb hasonlítani)

Egy REVAi energia fogyasztása 9,6 kWh/80 km. Tehát 120W/km. Ez sem feltételezett adat, hanem 70 millió km tapasztalata...
A cikkben említett napi 20 km-re ez 2,4 kWh naponta, 20 munkanappal számolva 48 kWh havonta. tehát kevesebb mint a fele.
De közel nem jut minden háztartásra egy járgány!

2008 év végén a közúti gépjárművek állománya 3,7 millió, ebből 3,1 millió a személygépkocsi. Azt, hogy ebből ténylegesen mennyi van lakossági használatban, számomra még nem ismert. Ausztriában ha jól emlékszem 43% lakossági. Ha itthon is hasonló, akkor az 1,3 millió gépkocsit jelent. Ami egyharmada a háztartások számának.
Tehát a háztartások áramfogyasztása 230 kWh-ról nőne 247 kWh-ra... Ami 7%-os növekedés!!!

De egyébként is nem csak a lakosságot érinti a villanyverdákra való (fokozatos) átállás, hanem a teljes személygépkocsi parkot. Az egészre számítva ez (a napi 20 km-rel) 1.786 GWh villamosenergia növekedést jelentene az egész magyarországi használatra... Ez 4,3%-os növekedés.

De mi inkább az átlagos napi 60 km-rel számolunk. Így az országos áramfogyasztás 13%-kal növekedne, HA MIND AZ ÖSSZES 3,1 millió személygépkocsit lecserélnénk!!!

(ez 6.250 millió tonnával kevesebb CO2 szennyezést eredményezne, egyébként)

Shadowbull 2010.09.20. 22:29:47

@tuner1: "...iszonyú pénzeket költenek el..a nagy semmire"

Miert is?

Azert mert egy ev alatt nem termett X szazezer villanyauto Nemetorszagban?

Arra nem gondoltal, hogy a novekedes nem linearis lesz?

sb

Shadowbull 2010.09.20. 22:30:47

@tuner1: "ha van olyan autó, amely tudja a 130-as tempót, 200 km-re elegendő hatótávolsága van és ahhoz eszméletlenül gyorsan ( töltéséhez az akksiknak ) hozzájut, és az egész nem kerül többe 12.000 eurónál, akkor az nyerő"

Hat ha van.

De nincs.

sb

papptibi 2010.09.20. 22:34:04

@JTX: a Peugeot 2000 ciklus ígér az Ion akkuira (ez mangán-oxidos).

Shadowbull 2010.09.20. 22:36:03

@Rocko-: Nemtom, nem huzogattam, csak lattam felulrol.

sb

lwl (törölt) 2010.09.20. 22:40:43

@Shadowbull: Hat nemtom, 12.000 euroert kapok egy szepen felszerelt Grande Puntot, ami kurvara nem csak 200 km-re visz el.
Nekem ez valahogy nem az evszazad uzlete.

kg3 2010.09.20. 22:50:13

@papptibi: külföldi EV fórumokon körülnézve 3 nagy kínai akkugyárnak vannak értékelhető referenciái:
HiPower: 1000 ciklus 70%DOD (kisütöttségi szint) mellett
CALB (régebben SkyEnergy): 2000 ciklus 80%DOD, 3000 ciklus 70%DOD mellett
ThunderSky (új, Y-os akkuk): 3000 ciklus 80%DOD, 5000 ciklus 70%DOD mellett.
Persze ahogy JTX is mondta, ezeket még senki sem tudta végigpróbálni :)

kg3 2010.09.20. 22:54:19

@Shadowbull: tuner1 1 hónap múlva megváltja a világot, és ad neked egy ilyen paraméterekkel rendelkező autót, azon az áron.
(ja bocs, az elmúlt 3 évben ez az 1 hónap nem bírt elmúlni...)
De ha a következő 3 évben mégis összejönne neki, akkor én veszek tőle 5 darabot, még ha a banknál megkapom a leghülyébb devizahiteles címet is.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2010.09.20. 22:59:38

@papptibi: Az hogy az akkugyártók mennyi ciklust ígérnek/vállalnak, függ a DOD-tól (Depth of discharge, a kisütés mértéke) is. pl. 70% DOD-ra 3.000 ciklust, 80% DOD-ra 2.000 ciklust.

tuner1 2010.09.21. 06:31:17

@kg3:
Készítsd a lóvét, mert ez egy Zusage volt!!:o)..azt hiszed, hogy ez lehetlen?..3,5 éve készülök erre, 3,5 év rohadt sok melója, napi 16-18 órával..elektromos autót minden hülye tud gyártani, de rendszert felállítani azt kevesen...készítsd a lóvét

tuner1 2010.09.21. 06:38:52

@lwl:
Nem az évszázad üzlete??...
A kutaknál 200 km-re való "üzemanyagot" 4 euróért tankolsz majd és ezt az árat 1 évre befagyasztjuk, utána minden évnen 5%-al emeljük...többszáz oszloppal kezdődik a buli, ami folyamatosan gyarapodik...töltőkutakon.
Az autó adómentes, ingyen parkolhatsz és használhatod a buszsávot is..ez csak néhány példa..ennél jóval több van

Mivel fillérekbe kerül az egész történet ( ne elejtsük el a kamatmentes, részletfizetési lehetőséget se ) bátrabban merészkedhetsz el városodból más helyekre ( 130 a végsebesség ) így önkéntelenül "turizmust" élénkítesz, azaz elkezdesz ""kirándulni, hiszen fillérekbe kerül az utad..elkezdesz máshol is költeni, leeszed vagy elszórakozod azt a különbséget, amit egyébként a szörnyeteg Grande Punto-val tennéd.

A példa igen hosszú és zsebet kímélő...gondold át

tuner1 2010.09.21. 06:40:23

Ez egyébként nem a titok kategóriáját képviselte..:o)

tuner1 2010.09.21. 06:43:34

@Shadowbull:
Persze, hogy nem lineáris...ezek szerint robbanásszerű lesz?...figyelj..mindenkinek megvolt az alap autója, nyugodtan bele rakhatta volna az elektromos hajtást, de nem..és ez nem az autón múlt..nincs technika - akkutechnika és töltéstechnika.

Erre hatalmas összegeket fordítanak, hogy megtalálják az igazat, pedig a dolog hihetetlenül egyszerű...erre ők is rájönnek majd, de későn...

Shadowbull 2010.09.21. 07:47:20

@tuner1: Ja, tudom mar ki vagy.

"ezek szerint robbanásszerű lesz?."

ha nem is robbanasszeru, de exponencialis.

"..mindenkinek megvolt az alap autója, nyugodtan bele rakhatta volna az elektromos hajtást, de nem... hatalmas összegeket fordítanak, hogy megtalálják az igazat, pedig a dolog hihetetlenül egyszerű"

En azt gondolom, hogy nagyon nem vagy tisztaban azzal, milyen kovetelmenyeket allitanak magukkal es a termekukkel szemben az autogyartok. Az elektromos hajtashoz meg egyszeruen nincs meg a tapasztalat.

A sufnicegek megtehetik, hogy kiadjanak egy olyan autot a kezukbol, ami nem mukodik rendesen, nincs teljes koruen letesztelve, nem teljesen biztonsagos, nem megbizhato, es meg sorolhatnam. Nezd meg a Tesla-t, nagy derrel es durral aruljak az elektromos sportkocsijukat, ami egy komolyabb hajtas utan egyszeruen leall, mert tulmelegszik. Arrol nem is beszelve, hogy evente dollarmilliokat kell a cegbe tolni, mert veszteseges, es lehet soha nem is lesz nyereseges. Egy unatkozo dotcom-milliomosnak ez nem problema, vegul is vehetne ebbol a penzbol minden evben egyre nagyobb hajokat, neki tokmindegy.

De egy autogyar, akinek a celja a gazdasagos mukodes, ezt nem vallalhatja be.

A litiumos akksikkal nagy meretben komoly hutesi problemak vannak, a toresbiztonsag enyhen szolva is kerdeses, az arakrol meg ne is beszeljunk.

Megmondom neked oszinten, en nem mernek autogyartasba fogni, pedig van nemi tapasztalatom ezen a teren, de tudom, hogy mennyi mindenhez nem ertek. Nem lenne pofam a vevokre sozni egy idozitett bombat.

Ha te 12.000 euroert akarsz villamos autot arulni, akkor valami nagy gebasz van az kalkulacioddal. Vagy pedig egy ipari hulladek lesz.

sb

kg3 2010.09.21. 07:57:08

@tuner1: ingyenhitel? máris a vevőd vagyok, ha tényleg tudja a járgány, amit mondasz róla, és annyiba kerül, amennyit mondasz most.
DE KOMOLYAN!

Csak azért kár, hogy az elmúlt években saját szavahihetőségedet romboltad, "napi 16-18 órás munkával".
Szóval az asszonyt még nem lelkesítem be egy új autóra...

tuner1 2010.09.21. 07:59:20

@Shadowbull:
Nagyon jó a véleményed, köszönöm, és máris elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor látom, hogy egy mindenhez értő emberrel van dolgom:o)..tudod mit legyen neked igazad..tudod ezért nincs magyar autógyártás...mert a magyarok csak fikázni tudnak. Ismerem azokat a német előírásokat, elküldték Berlinből, amelyek alapján vizsgáztatnak kint elektromos autókat. Ismerem a magamét is, hiszen német és osztrák mérnökök működnek benne közre. Ismerem az elvárásokat is a leendő vevőktől és ismerem azt a magyar szokást is, amit te most mondasz. Érdekes a dolog..a kínai az jöhet, de magyar nem tud autót csinálni..??...hmm...az meg se fordul a fejedben, hogy ez egy megtervezett autó, amelynek döntő többségét Magyarországon gyártják és csak kis mennyiség, 8-9% jön külföldről?..ezért mivel saját kézben van a gyártás, ezért olcsó..ha azt mondod, hogy 12.000 euróért nem lehet elektromos autót csinálni ilyen tudással, akkor nyugodtan vedd meg a 3x többe kerülőt...én ennek a Peugeot iOn-nak a technikai paramétereit nem tartom semmire és ha tele van rakva mindenféle "extrával", akkor az olyan mint az ásványvíz buborékkel...a szénsav álcázza a szart, így nem érzed a víz igazi ízét...

Ez az a pont, amikor a kommentem "the end"-be vált és megállítom a motort.

Adios amigo!

Shadowbull 2010.09.21. 08:31:27

@tuner1: Kar hogy szemelyeskedesnek veszed amit irtam, mert egyaltalan nem annak szantam.

Hogy elore leszogezzuk: en szurkolok neked oszinten, es kivanom, hogy jojjon be a biznisz, legyel te az elso magyar, aki autogyartasbol keres dollarmilliardokat. Ha sikerul, egyutt fogok veled orulni.

A problema nem itt van, hanem ott, hogy az eddigi tapasztalataim meg ismereteim alapjan azt gondolom, hogy ez baromi nagy falat es konnyen a torkan akadhat barkinek.

"Ismerem azokat a német előírásokat, elküldték Berlinből, amelyek alapján vizsgáztatnak kint elektromos autókat."

Nem errol beszelek. A torvenyi eloirasok a toredeket nem fedik le egy jarmuvel szemben allitott kovetelmenyeknek.

"Érdekes a dolog..a kínai az jöhet, de magyar nem tud autót csinálni..??..."

Ennek semmi koze ahhoz, hogy magyar vagy roman vagy hottentotta vagy. Ha valamihez nem ert az ember, akkor azt nem tudja csinalni.

"az meg se fordul a fejedben, hogy ez egy megtervezett autó,"

Nem gondoltam, hogy nincs megtervezve. Azt gondolom, es SZVSZ ezt megalapozottan allithatom, hogy a tervezese mogott nem all akkora tapasztalat es aparatus mint egy autogyarnal. Nem allhat, mert aligha lehetseges, hogy szazszamra csabitottad el a tapasztalt mernokoket az autogyaraktol. Elon Musk hogyan csinalta a Tesla-t? Megterveztette a javat a Lotus-szal. Nade o egy utanozo dotcom-milliardos, te meg aligha vagy az.

Egy auto annyira komplex muszaki produktum, hogy nincs olyan ember, aki minden reszet kivaloan meg tudja tervezni. Olyanok vannak, akik mondjuk 10 eve terveznek futomuvet: orajuk ra lehet bizni egy futomu megtervezeset, mert az valoszinuleg mukodni fog (de ez is egy baromi nagy leeegyszerusitese a valos folyamatoknak). De akkor meg mindig ott van ezer mas reszegyseg.

Es akkor ez csak a tervezes volt, ott van meg a teszteles es a gyartas. Az autogyarak euroszazmilliokat fektetnek olyan berendezesekbe, amikkel az auto reszegysegeit tesztelni lehet, utaznak telen a sarkkorre, nyaron Granadaba meg Del-Afrikaba, hogy a termekuket minden szempontbol leteszteljek. Ha ez nem tortenik meg, akkor az a termek ertelemszeruen nem lehet jo. Most gondold el, mennyi hibaba belefutnak a gyartok ennyi teszteles utan. Szerinted korultekinto tervezes es teszteles nelkul mi lehet az eredmeny?

Neked hany vizsgalopadod van, hany tartostesztet futtatsz a kulonfele reszegysegekre es komplett autora, hany tervezo es tesztelo mernok dolgozik a kezed alatt?

"döntő többségét Magyarországon gyártják és csak kis mennyiség, 8-9% jön külföldről?..ezért mivel saját kézben van a gyártás, ezért olcsó.."

Ezt ezt keszseggel elhiszem, de egy alkatresz ara nem csak a gyartasi koltsegbol adodik, hanem a szukseges beruhazasbol is. Egy egyszeru muanyag lokharito gyartoszerszama tobb tizmillio forint, es meg lehetne sorolni az auto egyes alkatreszeit. Nyilvan sok mindent meg lehet csinalni kisipari modszerekkel, de szerszamkoltseg, meroeszkozkoltseg peldaul ott is van. ebbol adodik a beruhazasod osszege, amit bizony meg kell keresned az eladott autokkal. Es akkor meg a befektetett toke koltsegeit, az esetleges hitelek kamatait nem is szamoltam. Es persze ott a fejlesztes koltsege, lasd fent.

"én ennek a Peugeot iOn-nak a technikai paramétereit nem tartom semmire "

Az lehet, de ez ott fent egy rendes auto. Nagy valoszinusegel tisztessegese megtervezve, letesztelve es legyartva. es annak ellenere hogy mar 3 gyar is ugyanazokat az alapokat hasznalja koltsegcsokkentes es darabszamnoveles gyanant, meg mindig 10 millio az ara. Pedig hidd el, ha tudnak 3 millioert adni, akkor annyiert adnak, de nem tudjak.

sb

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.09.21. 10:45:48

szep kis kocsi - toresteszt? tartos teszt? igy nekem ez csak egy mukodo makett

dukeekud 2010.09.21. 13:21:22

@Shadowbull:"Ja, ilyenek vannak, de ezek meg egy nagysagrenddel dragabbak, mint a mostani akksik."

Megneztem ennek a LiFeYPO4 akkunak az arat,es nem daragabb mint a mas akkuk. Egy 30 kw-os akkucsomag 2.5 millioba kerul.Ami kb 200-250 km hatotavot tesz lehetove egy ilyen meretu autonal. Raadasul egy auto gyar ennel jelentosen olcsobban tudna nagytetelben megvenni, szerintem ennel meg tobb akku is beleferne a 10 millios koltsegbe. Folleg ha a felesleges baromsagokat, legkondi, ulesfutes kihagyjak belole.

Shadowbull 2010.09.21. 13:39:05

@dukeekud: "Egy 30 kw-os akkucsomag 2.5 millioba kerul."

Az nem tunik draganak. De meg igy is rengeteg.

"Folleg ha a felesleges baromsagokat, legkondi, ulesfutes kihagyjak belole. "

Hehe. Legkondi nelkul a budos eletben nem vennek autot.

sb

JTX · http://www.villanyverda.hu 2010.09.21. 14:11:32

@dukeekud: Igen, alakul a dolog. Bár a számítás ennél azért kicsit bonyolultabb. Mi is forgalmazunk LiFePO4 akkut, a belföldi listaára 1,54 USD/Ah + ÁFA. Ebből egy 30kWh-os csomag 15.000 USD. Ez kb. 250 km-es hatótáv, 120W/km-rel számolva. Na de, ha hosszú élettartamot akarsz (pl. 3.000 ciklus, azaz 750.000 km) akkor 70% DOD-ra kell tervezni. Tehát vagy csak 175 km a hatótáv ennyi kapacitással, vagy pedig 43 kWh-t kell belepakolni... És ez csak egy plusz szempont volt...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2010.09.21. 14:13:05

@JTX: Átépített autóknál - mivel a tervezéskor nem volt súlyos szempont a minél kisebb energia veszteség - nagyobb a W/km fogyasztás...

robertocrack 2010.09.21. 15:41:05

villanyautóknál a legnagyobb gond az akku élettartama:a mai autóakksik köztudottan elég szarok,villanyautóban pedig még kevésbé bírják a használatot.lítiumakksi pedig már húzósabb tétel(kisebbek darabja 100)az etalonnak számító saft pedig méregdrága(1100 Ah 1.1 V feszültségű cella 800 euró)bár ez állítólag 7-8 ezer töltés bír......minimum(garanciában)a hatótávolság megint egy érdekes tétel:a legtöbbet reklámozottak max 150 km-t bírnak egy töltéssel,ami nekem kevés(heti 400-at megyek töltés ill tankolás nélkül)

valaki említette a napelemet:a visszatöltés a hálózatra kész ráfizetés:ha el is fogyasztod a visszatöltött mennyiséget,csak 85 % áron veszi vissza úgymond fizess azért, amiért puffernak használod a hálózatot.ebben persze a többi nincs is benne:hálózati veszteség rendszerhasználati díj és még ki tudja m meg hogy mi lesz még.Debrecenben állítólag van egy tesla roadster,annak pedig egy napelemes töltője:6 milla az ára!!!!!igaz az autó is 28 milla......ha az akksikat viszont gyakran teljesen lemeríted(bőven 30 % alá)akkor pár töltés és végük egy autó teteje motorháztető stb max 4-500 w napelemet tudsz felrakni....sajna ennyit tud a mai technika városban(esetleg faluszélen)viszont napi maximum 30 km használatra tökéletes megoldás lehet egy töltővel kombinálva:ezek után teljesen ingyen furikázol(kivéve persze a "szokásos"állami sarcokat,ami azonban így is töredéke egy benzines társának

robertocrack 2010.09.21. 15:42:44

ja 30 kw saft akkucsomag ára kb 25-30 000 drága juró.......

Ciri 2010.09.21. 19:23:05

@Rocko-:

"a a napfénytetô ettôl átlátszó marad"

Igen.

lwl (törölt) 2010.09.21. 20:07:34

@tuner1: "A kutaknál 200 km-re való üzemanyagot"

En viszont nem csak 200km-re szeretnek eljutni, hanem minimum a haromszorosara. Es nem vagyok hajlando 5 percnel tovabb varni arra, hogy feltankoljak az automat.

"4 euróért tankolsz majd és ezt az árat 1 évre befagyasztjuk, utána minden évnen 5%-al emeljük..."

Ennek "csak" a duplajabol mar egy Polo 1.2 TDI is elketyeg - ami egy rendesen megcsinalt, valodi auto, toresteszttel, minosegbiztositassal, bolygomeretu szervizhalozattal, es mindennel, ami ezzel jar. Nem hazilagos takolmany, es a picsamat is futi az ules, ha akarom. De ami a dupla uzemanyagkoltseg ellenere megis a Polo fele billenti a merleg nyelvet: ennek X ev utan, ha az akku elerte az elettartama veget, nem csokken nullara az erteke.

"többszáz oszloppal kezdődik a buli, ami folyamatosan gyarapodik...töltőkutakon."

Ez egyelore csak igeret. Meglatjuk, mennyi kut lesz - foleg kulfoldon.

"Az autó adómentes"

A mai, alacsony emisszioju (EURO4/5) autokra sem egetveroen magas.

"ingyen parkolhatsz"

Erre terjunk vissza, ha lesz HOL.

"és használhatod a buszsávot is.."

Nem tudom, a te elektromos autod milyen lesz, de speciel egy REVAi papirkarosszeriajaval en kurvara nem mereszkednek ki a buszok koze, koszi.

"Mivel fillérekbe kerül az egész történet"

Akkupack alkatreszara mennyi? Cserehez mi mindent kell szetbombazni? Ha epp Svajcban dekkolok, ki hoz hozza alkatreszt, honnan, es mennyiert?

"ne elejtsük el a kamatmentes, részletfizetési lehetőséget se"

Nem porognek annyira az autoeladasok, hogy ne kapjak alacsony kamatra barmilyen autot. De 0%-kal is hirdetnek rendszeresen, pl a fent emlitett Peugeot.

"bátrabban merészkedhetsz el városodból más helyekre ( 130 a végsebesség ) így önkéntelenül "turizmust" élénkítesz, azaz elkezdesz ""kirándulni"

En egy 200km-es hatotavu autoval kurvara nem kirandulnek sehova, ne haragudj. Legfeljebb a sarki kozertig, de motorizalt bevasarlokocsinak egy elektromos auto baromi draga.

"hiszen fillérekbe kerül az utad.."

Egy dizel Polo fogyasztasa sem ver foldhoz.

"A példa igen hosszú és zsebet kímélő...gondold át"

Vegiggondoltam, es arra jutottam, hogy a kellemetlensegek, a szopas es a riziko egyertelmuen nem eri meg, az anyagi elonyt - ami ezt esetleg bizonyos mertekben kompenzalna - meg nem latom.

lwl (törölt) 2010.09.21. 20:51:10

@tuner1: "készítsd a lóvét"

Mire? Elobb lassuk a termeket. Igeretet nem vasarol senki.

tuner1 2010.09.21. 21:07:56

@lwl:
Nem haragszom, érveid logikusak és kétségbeejtők is egyben. 1988-92 között Hamburgtól pár km-re Henstedt-Ulzburgban laktam, éltem, tanultam és dolgoztam. 1990-ben vettem egy katalógus áruháztól ( OTTO ) egy UHER számítógépet és egy fekete-fehér monitort. A kettő együtt volt 2350 DM. Program egy szál se volt hozzá..úgy natúr, de menő volt vettem egyet. Most azt mondom neked, érveid jók, a helyzet szar Mo-n, ebből kifolyólag a változást keresztül vinni nem lesz egyszerű. Én tudom, hogy én min dolgozom régóta, te nem tudod, és ez így van jól. hiszel a nemzetedben, ez is elfogadható. A 200 km kevés hatótávolság, okay. azt hogy a Polo-d keveset eszik, stb. szervíz, adó, stb. biztosítás, ez se számít. Azt mondod elektromos bevásárló kicsi, legyen az...de mi van a Smart-al?..mert az maga az életveszély méreteinél fogva is..mint a kispolszki...vagy a Trabant...elintézem a buszsávot, most meg az a baj, elintézem az ingyenpatkolást, az is baj, nem lesz adó az autón, fehér rendszám zöld betűkkel, gondolom ez is baj..és sorolhatnám.

Én nem hiszek a magyarokban, egymást knyíró nép, gonosz nép. De ha ebben a városban ez működik, akkor a világ összes helyén működni fog. Mert..szarok az utak, szemetek a bankok, az Apeh, szar az élelmiszer és drága, csalnak a mérőórák a szolgáltatóknál, a telefontársaságoknál trükköznek, pocsék a tv műsor, az egész ország úgy szar ahogyan van és mégis azt mondom, ez a legjobb hely a pilotprojektemre. Biztos vagyok benne, hogy ezek az érvek amiket te itt elmondtál nem fognak osztani és szorozni, mert a koncepcióm teljesen más. De ezt ráérek máshol és máskor elmondani. Köszönöm a tesztlehetőséget nektek!...még okosabb lettem, köszi...

tuner1 2010.09.21. 21:23:48

Ja még valamit..a magyaroknak semmi se jó..ha olcsó vagy az a rossz, ha drága az a baj. Ha olcsó a tankolás, akkor az smafu, mert a másik is az. Ha jó nemzetközi méretekben a hatótávolság, az is kicsi. Ha ki van építve a töltőoszlop hálózat, akkor az lesz a baj, hogy miért ott miért nem a másik sarkon, tuti...
Nem megyünk el kirándulni...iagazad van!!..én se megyek el, de Ausztriába igen..de az nem 200 km-re van!!...igaz. A farnc ebbe az egészbe, mert a te véleményedet még osztja több ezer vagy több százezer és ez komoly probléma, tényleg!!..és akkor nem beszéltem arról a milliókról, akik Ladával vagy Trabanttal vagy Wartburg szgk-val mászkálnak, stb. És akkor végre megérted, hogy miért a turizmust választottam..és nem a magánembereket...és eszem ágában sincs eladni autót, ezt csak bepróbáltam, mit szóltok hozzá és bejött....ezért sorry, de tényleg...

tuner1 2010.09.21. 21:27:32

@lwl:
Ne vedd komolyan..:o)....nem hiszek a magyar fizetőképességben, a forintnak nincs értéke

tuner1 2010.09.21. 21:34:39

Mi győzne meg bárkit is?..a 130km/h vagy a 200 km-es hatótáv?...a 15 perces gyorstöltés?..200 km-re?...az ára az autónak?...mire lenne szükségetek?..mert én a korábbi rengeteg megkeresésekből ezeket vontam le...ezek kellenek, de nem tudtam, hogy ez nem elég...legyen 5 csillagos töréstesztje?...ez tényleg olyan fontos?..érdekes, amikor 1970-es években Ladaval is jártam,ez nekem meg se fordult a fejemben. Sőt bármilyen nyugati autóm volt akkor, azoknál se. Ez valami agyament szokás lett mára, mert a világ halad. Mi van a motorkerékpárokkal, a biciklikkel, a robogókkal, a mopedautókkal, stb...na mindegy, eleget élcelődtem...

zeugma 2010.09.21. 21:53:05

@tuner1:
"Mi győzne meg bárkit is? ... mire lenne szükségetek?"

Nem igazán tudom, hogy konkrétan miről van szó (hiszen titkolózol), de az eddigiek alapján azt hiszem, a válasz: egy működő modell.

lwl (törölt) 2010.09.21. 22:06:05

@tuner1: "de mi van a Smart-al?..mert az maga az életveszély méreteinél fogva is..mint a kispolszki"

Megbocsass, de ez egy meretes hulyeseg. A maga kategoriajaban a Smart az egyik legbiztonsagosabb auto.
www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.aspx
www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU
www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s
Latatlanban garantalom neked, hogy a Smart biztonsaganak a laba nyomaba sem fogsz erni a konstrukcioddal, es azt is, hogy a Smart CDI a 8 decis kis dizelevel es 3.3 literes fogyasztasaval kokemeny konkurencia lesz. Ezekre keszulj fel.

"elintézem az ingyenpatkolást, az is baj"

Egyaltalan nem baj, de sajnos semmit nem er, mert nincs HOL. Ha dedikalt ingyenes parkolokat csinalsz, ahova csak elektromos autoval lehet beallni, az mar elgondolkodtato lenne.

"De ha ebben a városban ez működik, akkor a világ összes helyén működni fog."

Ez igaz. De konnyebben el is buksz vele.

"Biztos vagyok benne, hogy ezek az érvek amiket te itt elmondtál nem fognak osztani és szorozni, mert a koncepcióm teljesen más."

Legyen igy, remelem sikerul.

Shadowbull 2010.09.21. 22:08:46

@tuner1: "mire lenne szükségetek?"

Konkretan nekem akkor lenne alternativa a villanyauto, ha kabe ugyanazokat a parametereket hozna, mint a mostani autom. Mivel mar a mostani is kompromisszumos valasztas.

Namost a jelenlegi autonkkal egyhuzamban siman lehuzunk 630 kilometert, jo esetben 4,5 ora alatt ugy hogy nem allunk meg egyszer sem. Es barhol barmikor 10 perc alatt megtankolom a kasszai sorbanallas inkluzive.

El merek vele indulni barhova, mert nagy valoszinuseggel nem torik le az ajto, nem szakad ki a futomu, nem marad a kezemben a kormany.

Ha pedig csattanunk, ad nemi vedelmet. Lehet a toresteszteken gunyolodni, de nem erdemes, van aki bevallalja a kockazatot egy robogoval, van aki meg nem, ennyi.

Es akkor meg a kenyelemrol nem is beszeltem.

Varosba nekem nem kell kulon auto, arra ott van a bringa meg a metro.

Nem kerdes, hogy lehet egy olyan piaci rest talalni, ahova be lehetne tolni egy Reva kategorias autot, de ez nagyon kicsi.

sb

lwl (törölt) 2010.09.21. 22:25:03

@tuner1: "Ha jó nemzetközi méretekben a hatótávolság, az is kicsi."

Nem, az nem kicsi. Ha produkalsz egy 5-600km-es hatotavot, azzal mindenki egyutt fog tudni elni. De ha azt mondod, hogy el szeretnel adni egy autot, aminek a hatotavolsaga a vasarlo jelenlegi autojanak a harmada, akkor a mutatoujjukkal fogjak kocogtatni a halantekukat, es az ajanlatod hatralevo reszet mar meg sem hallgatjak.

"Ha ki van építve a töltőoszlop hálózat, akkor az lesz a baj"

Szerintem ennek mindenki orulne, foleg a nagyvarosokban, ahol ugye a tobbseg az utcan parkol. Ez szinten egy paradox dolog, mert falun, ahol mindenkinek van garazsa (es ezaltal toltesi lehetosege) a kutyanak nem fog kelleni az elektromos auto az alacsony hatotav miatt. Varosban viszont, ahol kifejezetten vonzo lenne egy elektromos auto sokaknak, ott meg a legtobb embernek nincs garazsa. Ugyhogy a toltooszlopok kifejezetten fontosak lesznek szerintem a siker szempontjabol.

"én se megyek el, de Ausztriába igen..de az nem 200 km-re van!!...igaz."

Figyelj, Bp-Balaton, az laza 120km. Oda-vissza 240, ami mar a 200on felul van. Ha a turisztikailag frekventalt helyeken nem lesz eleg toltooszlop, azt fogjak mondani, hogy hulye vagy baszki, meg a Balatonra sem tudok lemenni vele. Es sajnos igazuk lesz.

"A farnc ebbe az egészbe, mert a te véleményedet még osztja több ezer vagy több százezer és ez komoly probléma, tényleg!!"

Mindenkit meg lehet gyozni, ha a gyakorlatban, mukodo termekkel mutatod be, hogy nincs igaza. Itt is rendszeresen hirdetnek autos rendezvenyeket (oldtimer expo, ilyen klubtalalkozo, olyan klubtalalkozo, anyamkinja), senki nem gatol meg, hogy kividd demozni az autodat, elkuldjel vele mindenkit egy korre, es kikerd a velemenyuket. Te is tanulnal belole, es a vasarlokozonseg is.

zeugma 2010.09.21. 22:44:09

@lwl:
"falun, ahol mindenkinek van garazsa (es ezaltal toltesi lehetosege) a kutyanak nem fog kelleni az elektromos auto az alacsony hatotav miatt. Varosban viszont, ahol kifejezetten vonzo lenne egy elektromos auto sokaknak, ott meg a legtobb embernek nincs garazsa."

Jó meglátás. Ezért is folyik az ötletelés az autós szakmában, hogy hogyan lehet ezt a problémát kiküszöbölni. Az egyik életképesnek tűnő ötlet a gyorstöltő-hálózat, a másik a bérelhető, "áramkúton" cserélhető akkupakk (mindkettőhöz van még mit fejleszteni, de az irány biztató, mármint hogy szabványossá akarják tenni mindenképp). Emellett szóba jöhet még a villanyautóknak a speciális területeken való felhasználása, pl. városi áruszállító flotta (posta, ételszállítás...), bérkocsi-rendszer, stb.

A kis hatótávval nemcsak az a baj, hogy a villanyautó drága, és annyi pénzért már "rendeset" akar az ember, hanem az is, hogy 100-200 km hatótávval és 130-150 km/h max. sebességgel csak második vagy harmadik autónak alkalmas, így akinek csak egy autóra van pénze, valószínűleg nem ilyent vesz. Ha egy évben csak ötször használja a járművét városi/elővárosi környezeten kívül, akkor sem.

Rocko- 2010.09.21. 22:46:30

@Ciri: köszi.
egy kínzó kérdéssel kevesebb. :)

lwl (törölt) 2010.09.21. 22:58:49

@zeugma: Nem szeretnem kizarni, hogy lesz az akkupakkra es a toltesre mukodo megoldas, mert lehet hogy lesz. Csak fogyasztoi szempontbol azt mondom, hogy a formatumhaborukat ne az en hatamon akarjak megvivni, es beta tesztelo sem szeretnek lenni. Majd ertesitsenek ha van kaphato termek, mukodo megoldas, es kiepitett infrastruktura. Addig a vasarlassal elmeleti sikon sem foglalkozom.

zeugma 2010.09.22. 01:48:38

@lwl: Tökéletesen megértelek. Épp arra utaltam, hogy noha az irányok jók (szabványosítás, kényelmesen használható technológiák keresése), és a cél is támogatásra méltó (a jelenleginél kevésbé szennyező autók forgalomba állítása), mindez egyelőre a jövő zenéje, amin ugyan gőzerővel dolgoznak, de messze még a kész megoldás. A bétatesztelők majd lesznek a környezetvédők meg a trendi gazdagok, neked meg majd szólnak tíz-tizenöt év múlva :-)

(Én szívesen vennék villanyautót a benzines/dízel kocsikénál szerényebb tudással is, ha nem lenne drágább egy Suzukinál. Mondjuk menjen 150-nel max. (nem autópályázok szinte soha, de ne kelljen már kiakasztani a mutatót, hogy egy traktort megelőzzek), legyen 150-200 km tényleges hatótávja (ne csak papíron, nyári napsütésben, lejtőnek lefele, hátszéllel, légkondi, rádió és világítás nélkül), és ne olyan anyagból hajtogassák, amit egy SUV már a légörvényével is behorpaszt.)

Ciri 2010.09.22. 05:44:00

@tuner1:

"ne elejtsük el a kamatmentes, részletfizetési lehetőséget se"

Ezer éve működő konstrukció az autópiacon a támogatott "kamatmentes" hitel.
(Már e neve is vicces)

Tipikus példája a "hogyan drágítsuk meg az autónk árát a jó hitellel" esetének.

Ciri 2010.09.22. 05:55:54

@tuner1:

"Mi győzne meg bárkit is? ... mire lenne szükségetek?"

Egy tapintható, szagolható, kipróbálható termék.
Nem pedig holtkóros misztikus félrepofázásra, filozofálásra és a magyarok fikázására.

Vagy mutass valamit, vagy kussolj a dologról -már ha van miről- mert addig kénytelen vagyok azt hinni, hogy csak a levegőbe beszélsz.

Én személy szerint őszintén drukkolok neked, bár eddig az sem derült ki, hogy mihez kellene...

Ciri 2010.09.22. 05:58:32

@tuner1:

Ja és légy szíves ne gyere azzal, hogy azért nem beszélsz a részletekről mert a marslakók vagy a nagy testvér figyel, mert akkor ugye nem firkálnál az interneten minderről.

lacza87 (törölt) 2010.09.22. 08:21:20

@tuner1: ".ezek kellenek, de nem tudtam, hogy ez nem elég...legyen 5 csillagos töréstesztje?...ez tényleg olyan fontos?..érdekes, amikor 1970-es években Ladaval is jártam,ez nekem meg se fordult a fejemben. Sőt bármilyen nyugati autóm volt akkor, azoknál se. Ez valami agyament szokás lett mára, mert a világ halad."
Mennyi is volt akkoriban a forgalomsűrűség, az autók száma, az átlagsebesség? Érdekes módon a súlyos és halálos balesetek száma inkább csökken, talán emiatt az "agyament szokás" miatt? és akkor még olyan nehezen mérhető-számszerűsíthető dolgokról, mint növekvő agresszivitás az utakon pl. nem beszéltünk.

zeugma 2010.09.22. 17:51:30

Most olvastam, jön a villany-Kangoo "féláron" (5,5 milliótól, amiből lesz 6-6,5 is, mire ideér). Csakhogy akksik nélkül. Ööö... nem úgy volt, hogy az akksi drága, és azért drága az elektromos autó is? Ha az akkupakkot csak bérelni lehet, miért kerül a kisfurgon még mindig duplájába egy dízelnek?

donphobos 2010.09.22. 19:17:17

Olvastam a hozzászólásokat, érdekes. Az elektromos autó rákfenéje jelenleg tényleg az hogy egy hagyományos kocsihoz képest hatalmas a korlátozás mind "tankolás", mind hatótáv terén. Az hogy kartondoboz a kaszni a legtöbb esetben és iszonyatosan gnómul néz ki az sem segít.

Az ár is combos. Elkezdtem még az elején számolgatni egy Volvo C30 árát ehhez képest és döbbenetesen drága az elektromos makettautó.

Ha valaki második (harmadik) kocsinak veszi akkor meg már úgyis mindegy, mert van mellette két teljes értékű autó is. Tehát az hogy védjük meg a Földet ugye nem annyira teljesül.

A jelenlegi kémiai akkumulátorok széles körű elterjesztése nagy méretű variánsokkal szerintem hibás választás. Már így is túl sok dolog megy akksiról, egy mai modern és jómódú család életében az akkumulátorok menedzselése már komoly feladat. Gondoljunk bele: notebookok, mp3 lejátszók, telefonok, különféle wireless eszközök, szerszámok, konyhai eszközök. Ehhez hozzácsapni egy pár mázsányi akksit még?

Szerintem ez az egész akksis autó zsákutca. A hidrogénes autó lenne inkább jó, mert abban nincs több mázsa akksi, vizet ereget magából és ott még befogadható mértékű a változás a belsőégésű autó üzemeltetéséhez képest. Azt is tankolni kell, csak a kútfő más picit. De ha valaki mondjuk gázos/benzines kocsival jár akkor semmi különbség.

Elég szélerőművel lehet bontani szépen a vizet, a tárolás macerás de ha erőfeszítéseket tesznek akkor menni fog.

Hurri Kán 2010.09.22. 19:59:11

Itten van önjelölt villanyautóguru barátunk, tuner egy másik blogbejegyzése:

Nevetek az egészen.....én is bedőltem a házammal...mert a havi xy összeg dupláját kérték már 2008 decemberében is..erre ment ki a játék, szándékos dolgokról van szó!!!

Én leszarom az egészet. Tudom, hogy akkor voltam hülye amikor megbíztam egy bankban is, no meg a baromarcú mszp-sekben. De én fejlesztésre vettem fel, amivel jól haladok, igaz megcsúsztam más számlákkal is, mert tovább fejlesztek és nem fizetek. Választanom kellett...a jövő vagy a vég között. Választottam..a jövőt. Az értték sokkal nagyobb mint az a vacak szátmillió amit be akarnak hajtani vagy több..nevetek és egyfolytában azt mondom magam..szemet szemért, fogat fogért, vagy az ellenséget a saját fegyverével kell legyőzni. Egyszer sor kerül mindenre. Most a bankok és a mögé bújt nullaértékű slepp a nyerő, de meg fog fordulni ez még és akkor Isten irgalmazzon nekik, én nem fogok.

No comment.

tuner1 2010.09.22. 22:34:33

@gyvy:
és ma is újra csak nevettem egész nap és remekül haladok. Amióta szemléletet váltottam és csak a projektemmel törődök, azóta kinyílt a világ, egyre jobban megy az egész és egyre jobb boltokat kötök. Javaslom mindenkinek azt, hogy nevessen mindenen és érezze magát otthon a szarban....és egyből jön a pénz és jönnek a sikerek. Minek görcsölni?..így sokkal jobban mennek a napok. A munka jobban halad és kit érdekel 100 millió vagy akármekkora probléma, ki a fenét, mert engem nem....

tuner1 2010.09.22. 22:40:35

Az a baj, hogy olyanokról beszéltek, ami igazából nem is érdekel titeket, csak mondjátok, hogy igen.Ma az ELMŰ felavatta az ország első( egyetlen? ) nyilvános elektromos töltőoszlopját. Szuper. 10 autónak, amiből 2 az övék.

Ha titeket érdekelne igazán az elektromos autózás, akkor már azzal járnátok. De nem akartok. És fikáztok és szidjátok és játszátok a szakembert és mondjátok.

Ma láttam minden porcikjában az új 6-os és 7-es BMW hybridet a BMW Magyarországnál Vecsésen a központ műhelyében.....lenyűgözők..csak még nem jó az akksi meg a töltéstechnika..még

tuner1 2010.09.22. 22:43:05

Nem az igazi, de azért jobb mint egy sima elektromosé..és az egész autó kívül-belül elektronikai kütyükből és dobozokból áll..de minőségi és pazar...

lwl (törölt) 2010.09.22. 23:14:05

@tuner1: Mindenkeppen minosegibb es pazarabb annal, mint amit te fogsz osszerakni.

Mar bocs.

tuner1 2010.09.22. 23:20:27

ezt mondom én is!!..persze hogy az!!..de én nem is ott versenyzek, ha ezt megértetted, hogy én nem az utca emberének készítek autókat, hanem a turistáknak, a golfautónál jobbat, akkor mindjárt megérted a szisztémát..persze hogy nem olyan, hogyan a fenébe versenyezhetnék én a nagy autgyártókkal..naivitás lenne..én szórakozok az autókkal, ők pedig véresen komolyan küzdenek a vevőkért. De ..nekem van a legjobb akksim és a töltsétechnikám és ezért kerestek meg..mert az meg nekik nincs..ők tudnak autókat építeni, én pedig tudok jobb akkut és töltést..és mindjárt megváltozott a kép...mert jó autót később már én is tudok építeni, de ők nem fognak jobb akkut és töltést csinálni, akármennyit is kisérleteznek

tuner1 2010.09.22. 23:26:44

Egyébként ne ellenségeskedj, mert nem tudsz semmit, mi zajlik a háttérben, te biztosan nem csinálnád, bele se kezdtél volna, Shadowbull se, meg más se....

tuner1 2010.09.22. 23:28:21

na de késő van pihenjünk egyet,holnap még vidámabbnak kell lennünk

lacza87 (törölt) 2010.09.23. 08:04:55

@tuner1: Az a gond, hogy a tudomány néhány ezer éves történetében ez a fajta "feltaláltam a szupernél is lenyűgözőbb, csodálatos találmányt, amiről ti semmit sem tudtok, bezzeg fikázni igen" mottójú szöveg az esetek 99%-ban kamu volt.

tuner1 2010.09.23. 08:30:25

@lacza87:
Egyetértek veled...van egy kínai szuper kondenzátor, amely 3500V-ot tud...kegyetlen. Elektromos autóba tették testelni...6 perc alatt lehet feltölteni..a teszteléseket már elvégezték 35 ezerszer töltötték fel, sütötték ki...és ez nem a vége!..ez is kamu ugye?..szuper dolgok vannak, de a BMW is leragadt az A123 lithium akksijánál...a szuper kondezátoros elektromos autót megtaláljátok a keresőkben...

Shadowbull 2010.09.23. 13:05:51

@tuner1: "a teszteléseket már elvégezték 35 ezerszer töltötték fel, sütötték ki..."

Oke, laborban.

Es mit csinal az utcan? Mi tortenik vele ha razkodik, kap hideget-meleget, mi tortenik balesetkor, mennyibe kerul, lehet-e sorozatban eleg nagy darabszamban gyartani, es meg van kismillio kerdes.

Namost a BMW ezert "ragadt le" a jelenlegi szeriamegoldasnal.

Ha valami laborban mukodik, meg nagyon messze van attol, hogy a hetkoznapokban is mukodjon.

Es azt meg ne gondold, hogy mondjuk egy BMW nem kiserletezik mas megoldasokkal, esetleg pont szuperkondenzatorokkal...

Egyebkent a superkondenzator csapnivalo energiasurusegevel is tudtak valamit kezdeni?

sb

zeugma 2010.09.23. 16:57:17

@Shadowbull: Na igen. A "leragadás" a legtöbb esetben a gyártók sajá bevallása szerint is azt jelenti, hogy kísérleteznek az új technikákkal, de amíg az folyamatban van, szeretnének eladni valamit a már ismert tulajdonságokkal bíró, megfizethető "régi" technikával is. Ezért van a Priusban ólmos akksi lítiumos helyett.

donphobos 2010.09.23. 18:16:01

Csak halkan mondom hogy a kínai világkiállításon a "belső zónában" szuperkondenzátoros buszok mentek körbe-körbe. Ott ugyanis csak zéró lokális emissziót produkáló járművek működhettek. A külső részeken hibrid buszok rótták a köröket.

Ezek a járművek úgy néznek ki hogy a tetején van egy áramszedő amit felnyújt és ameddig az utascsere folyik addig szipókázza az áramot. Fél percig kell mindenképpen tölteni akkor elmegy a következő megállóig. A távolságot ne kérdezzétek mert nem tudom. De ki lehet lesni az expo térképéről kis energiával.

Egy buszt utasokkal megmozgatni azért nem piskóta, itt nem 1.2 tonnáról van szó. Tehát a dolog működik, de csak ideális körülmények között. Zárt pálya, technológiai előírások betartása, gyakorlatilag egy kültéri labor.

Ehhez képest egy mindennapokban használható személygépkocsi az sokkal nagyobb falat.

Hurri Kán 2010.09.23. 18:22:24

@donphobos: tökéletesen stresszmentes állapotban, józanul, Claudia Schifferrel én is tudok b.@#ni. De vannak egyéb esetek is....

lacza87 (törölt) 2010.09.23. 18:22:48

@tuner1: Mennyi energiát képes tárolni? Én az MIT LEES projekt kutatásai 60 Wh/kg energiasűrűséget tartanak elérhetőnek, benzinnél ez ugye 2900Wh/kg 25%-os összhatásfok mellett.

lwl (törölt) 2010.09.23. 19:37:27

@zeugma: "de amíg az folyamatban van, szeretnének eladni valamit"

Nem is az hogy szeretnek kiarulni a "keszletet" (annal is inkabb, mert minden epelmeju gyarto minimalis raktarkeszletre torekszik) - hanem nem *tudnak* mast eladni per pillanat.

lwl (törölt) 2010.09.23. 19:45:12

@tuner1: Eszem agaban sincs ellensegeskedni, de te a jelenlegi szituaciodban minden ellenvelemenyt szemelyes tamadasnak veszel, mert anyagilag es strategiailag is sarokba szoritottad magad. Csodafegyverek altali gyozelem, vagy halal - nem tudok az elobbire sajnos peldat mondani.

zeugma 2010.09.23. 20:18:22

@lwl: Egyről beszélünk.

Persze, az autógyárak is (mint minden üzleti alapú vállalkozás a világon) elsősorban profitot szeretnének, de ettől még nem ők a naaagy gonosz elnyomók, akik feltalálók százait teszik el láb alól, csak hogy az olaj alapú közlekedést meg ne döntse valaki.

Hosszútávon egy autógyárnak mindegy, hogy azonos kapacitással Otto- vagy villanymotoros autókat gyárt-e, a lényeg, hogy legyen rá vevő. Ha biztonságos autó kell, fejlesztenek légzsákot meg hárombetűs okosságokat, ha környezetvédő autóra van igény, akkor meg azon gürcölnek, hogy legyen saját hibridjük meg elektromos autójuk. Mindezzel egy valamirevaló autógyárnak semmi baja nincs mindaddig, amíg van, aki megfizeti a fejlesztési költségeket (mármint a leendő vásárlók). Akinek nincs pénze fejlesztésre, az meg majd megveszi azoktól, akik előbbre járnak (pl. Toyota hibrid hajtáslánc).

lwl (törölt) 2010.09.23. 21:56:32

@zeugma: Mint ahogy egy asvanyolajipari cegnek is mindegy, hogy trutyit pumpal a foldbol, vagy akksikbol szedi meg magat. De momentan egyik sem tunik egy evszazados uzletnek.

citrix 2010.09.27. 09:27:55

Jópofa kis játékautó,ha kőgazdag lennék pont ilyet vennék egy 6-9 éves gyereknek.Magamnak sokkal inkább egy Dodge Challengert 427-es Hemi motorral.Kicsit más paripa... A villanyautó egy jópofa vicc,leszaladni vele a közértbe,csak arra kicsit drága.Majd ha le tud futni egy 5 perces töltés után 800-1300 km-t,lesz benne 80kw teljesítmény max. 5m pénzért,maj akkor lesz piacképes.Vagyis soha.
süti beállítások módosítása