Kicsi, de legalább jó nagy

  2010. augusztus 03. - baowah Címkék: mini countryman

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

DSC 6131

 

Akárcsak a kistesók, a Countryman is divatcikk, amelynek vásárlásakor nem a forma kedvéért belegyömöszölt praktikum vagy a valós képességek a döntőek. Ezt a cukiság faktorért kell megvenni. Lesz, akinek megéri.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr62194810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korzo 2010.08.03. 07:29:58

Ez mi?
"mart nyomtávrudak"
Járműgépész lennék - vagy mi - de istenbizony, hogy még ötletem sincs 8-)

adam 28i 2010.08.03. 07:34:45

Opel Senator kombi????? Nem nagyon emlékszem ilyenre. Granada kombi. Na az tepsi volt a korában.

akira2 2010.08.03. 07:46:44

Szerintem dugig lesznek ezzel az utak, ha nem is nálunk, de nyugateurópában biztosan. Ott, ahol az első autó egy kombi BMW, bőven elegendő (még sok is) egy ilyen másodiknak... A kisgyerekes anyukák hanyatthomlok fognak megszabadulni a régi, kétajtós minijüktől egy ilyenért... Tessék csak megnézni, hogy fog zuhanni a túlkínálat miatt a kétajtós használt mini ára tőlünk nyugatra...

mükkemakk 2010.08.03. 08:06:19

Érdekes, hogy a női vásárlókra "hegyezik" ezeket az édibédi autókat, limitált Hellokitty széria is várható? /A nagyértékű autók 70%-át is hölgyek vezetik./ Túlszervózott, lelketlen vacak, használati eszköz semmi több, annak ellenére, hogy műszakilag tökéletes.

Nekem nem jön be ez a módi, bocsánat. Becsövezett kocka Lada, na az nem hellokitty-s....vagy egy Viper, vagy E 30 M3.

karlmann 2010.08.03. 08:10:27

Csak egy kérdés a szerzőnek: a belső tere, úgymint helykínálat fej és lábtér, mekkora a BMW 1-es és 3-as modelljéhez viszonyítva? Mert szerintem ez dönti el a legjobban a kérdést. Ha van legalább akkora, akkor a fenti két modelltől is rendesen fog elszívni vevőket. Na persze nem nálunk.

mercurius 2010.08.03. 08:21:54

Fura,hogy a cukiságra lett kihegyezve ez a poszt.

Nem vagyok Minis, ám egy hosszúhétvége erejéig volt szerencsém egy JCW-hez...

Nos az inkább brutál volt, mint cuki. És inkább állatot csinált belőlünk (akik vezettük) mint Hello Kitty-s trendfuckert.

Sőt, ha a vérvonalát nézzük, a sportosság eredetibb a Miniben, mint a trendiség. Trendi sokkal később lett.

Ettől még nem vennék ilyen crossovert.

Ha minit vennék, akkor a legkönnyebbet, a legerősebb motorral, ami elérhető.

tizen9 2010.08.03. 08:28:35

Az ilyen kialakítású karosszériát nem 5 ajtósnak hívjuk?

tizen9 2010.08.03. 08:35:27

@mükkemakk:
Női vásárlókra hegyezik? Dehát Countryman a neve, és nem Countrywoman. :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.08.03. 08:54:03

"Mivel a Mini jó tárgy, sokaknak feltehetőleg jól sikerült az önreklám, aminek eredménye férj, feleség és gömbölyödő has."

Ugye, ezt nem komolyan gondoltátok? :)
Mármint hogy egy normális embernél a leendő partner autója bármilyen módon is befolyásolhatja a párválasztást?
Az elég szánalmas lenne...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.03. 08:55:11

Mű, mű, mű.
Ez jutott róla eszembe.
Mű kicsiség, mű cukiság, mű Miniség.

Egy konkrét célcsoportnak megcsinált, megdizájnolt, becsomagolt... undorító.

Inkább kéne egy 1-es, vagy még inkáb! 3-as Bömbi :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.03. 08:56:49

@Daily Shark: A Mini célcsoportja szerintem a legkevésbé sem nevezhető normálisnak.
Nézz szét egy nagyobb plázásban! :D

JmOS 2010.08.03. 09:03:54

@Daily Shark:
Ez inkább a bulitnikre vonatkozik. Abból nem lesz (normális) házasság meg gyerek...

Sőt, hát ugye offtopik, de vicces, mert az, hogy a "lányok" meg a "fiúk" Minit vesznek, az elmehet nyugaton, de itt Magyarországon statisztikailag eléggé elhanyagolható lehet az a réteg aki ezt megengedheti magának. Mondjuk a kezdő mérnöki százezer forintos fizetéséből...
Devizahitelre... :-O
(az "egyszeri" munkások lehetőségeiről ne is beszéljünk...)

s.p. 2010.08.03. 09:06:14

Lehet, hogy néha érdemes volna elolvasnotok a kollégáitok korábbi írásait. A Miniről egész kiváló készült korábban. Akkor talán nem volna ez a fikázó rácsodálkozás bizonyos megoldásokra, amik a Mini védjegyei lettek a BMW-s korszakban.
Ez a cukiságos dolog meg...
Olyan, mintha csak átvettetek volna valami cikket máshonnan, a kedves szerző ennél sokkal jobb szokott lenni.

ababo 2010.08.03. 09:19:37

A szerző szerint a Mini vásárlókat szinte csak az image viszi a márkához, erről szól a cikk első fele, majd a végén előkapja a Dacia Dustert és a Skoda Yettit. Nem hiszem, hogy lenne átfedés a vásárlók között, ez így legfeljebb ötlettelen poénkodás.

Nem kell rajongani az aktuális tesztautóért, sőt, de nem árt kicsit többet is foglalkozni vele, mint a prekoncepciók papírra vetése. Nyár van, szabadságok, de ettől még nem itt kellene meghúzni a mércét.

Lionking 2010.08.03. 09:22:48

Hát lehet, hogy nem vagyok magamnál, de első ránézésre engem a Skoda Roomster-re emlékeztet. Szerintem csúnya. Kár volt megcsinálni. Bár az is igaz, hogy élőben még nem láttam. Lehet, hogy azonnal beleszeretnék, de kétlem.

Stock 2010.08.03. 09:32:00

vontatott, unalmas, ötlettelen, koncepciótlan és hiányos felsorolás ez a cikk!
ezért tényleg fizetés jár??
minek tartotok a föszerkesztőt?

Hurri Kán 2010.08.03. 09:36:06

Valamire biztos jó ez az autó is...

négykarika 2010.08.03. 09:36:50

Egy túlhízlalt, ormótlan kis tehén. Az eredeti Mini koncepció megcsúfolása.

szerintem

evil. 2010.08.03. 09:44:01

nem igazán nyerte el tetszésemet, majd meglátjuk élőben, aztán kiderül :)

Lacc78 2010.08.03. 10:03:36

Ez a förmedvény kb. annyira "cuki", mint egy Porsche Cayenne. Kicsit még hasonlít is rá. Egy túlhízlalt, magamutogatós dög.

Érdekes 2010.08.03. 10:07:16

Mondjuk, én eleve utálom az ilyen retro verdákat, ez alól a mini sem kivétel.Ez a nagy disznó meg egy vicc.Nyilván lesz akinek tetszik, meg lesz akinek nem, mások vagyunk ez így jó.

"mercurius 2010.08.03. 08:21:54
Nos az inkább brutál volt, mint cuki. És inkább állatot csinált belőlünk (akik vezettük) mint Hello Kitty-s trendfuckert."

Egyik sem helytálló.Ebből a cman-ból van 98 lovas is (ami nem fog belőled állatot csinálni), te meg gondolom egy 150-200 lovas verziót vezettél.Egyik alapján sem jó ítélni.De gondolom a családok, nem 200 lovas verziót fogják venni tonnaszámra.

Egyébként 1000x inkább egy 120 vagy 130i mint ez a retróbódé.uff ezt vegyék az öregek 1970ből vagy az izlésficamos fiatalok.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.03. 10:07:34

Egy karikatúra ez az autó.

Kényszermunkára a tervezőjét!

nevetőharmadik 2010.08.03. 10:20:20

Érdekes, de éppen csak őszinteség nincs benne egy csöpp sem. Ritkán érzem a "csak egy újabb bőr" kifejezést ennyire helytállónak.

Ettől persze biztos jó, és nem utasítanám vissza. De én egy ideje már a kis autókra bukok. Pedig nem nagy a farkam sem.

thetriggerhappy 2010.08.03. 10:30:45

most is minim van, ez is kéne.

aki pedig cuki-mukizza a miniket, annak ajánlatos lenne kipróbálni egyet. és a boldogsághoz nem is kell feltétlen jcw vagy cooper s, elég egy sima cooper is (one-t még nem vezettem)

miért ciki az, hogy valakinek fontos a design, az egyediség egy autóban és mondjuk magasról tesz a 675 felesleges lóerőre? mellesleg, mint írtam, a mini nem divatcikk, hanem egy kurva jó autó, iszonyatosan jó minőségben és nagyszerű vezetési élménnyel.

ja, hogy sokaknak böki a csőrét az árcédula!

S2000 2010.08.03. 10:35:00

Lehet, hogy elsőre nem tűnik logikusnak a Mini részéről, hogy ilyen irányba (SUV, ami általában nagy, a Mini meg hát pici) szélesítik a palettát, de lehet, hogy legalább akkora siker lesz, mint a Cayenne volt a Porsche esetében.

A Mini tulajdonosok körében végzett felmérés szerint nagy igény volt egy rendes négyajtós modellre, amit most megkaptam megemelve, összkerékkel. Úgy tudom, hogy a Mini dolgozik egy roadster fejlesztésén, ami nyilván bőven kárpótolja majd a most megbotránkoztatott Mini fanokat.

A kétlukas motorháztető egyedi, de borzalmas. Hóban jó lehet a négykerekes verzió. Igazi versenytársa nem igen van, mert (hasonlóan több BMW modellhez) új kategóriát (prémium kis SUV) hoznak létre ahelyett, hogy egy létező kategóriában próbálnának meg versenyezni - okos.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.03. 10:37:37

@thetriggerhappy:
"miért ciki az, hogy valakinek fontos a design, az egyediség egy autóban"

Véleményem szerint a design ne menjen a jóízlés rovására.(ez nem a standard minire vonatkozik, hanem erre)

Másfelől a legormótlanabb otromba giccses szarok is mindjárt divatcikké és menő dologgá tudnak válni, ha jó erős rajtuk az árcédula.

Érdekes 2010.08.03. 10:45:47

@thetriggerhappy: "miért ciki az, hogy valakinek fontos a design"

Nekem fontos a design.De 5ft-ért se vennék minit.Műszaki és az összerakás minőségét elismerem.

thetriggerhappy 2010.08.03. 10:47:59

@Csumpi Hálidéj:

ez miben is megy a jó ízlés rovására?
egy praktikus szaladgálós autó kisebb családoknak, ami megtartotta a mini vonásait.
én pld biztosan meg fogom nézni és ha tetszik élőben is és a méretei is meggyőznek, egyszer lecserélem a feleségem kombiját egy ilyenre. vagy azt megtartjuk és az én kvázi két személyes minim helyét veszi át....

thetriggerhappy 2010.08.03. 10:49:54

@Érdekes:

tehát fontos a design, amiben a mini a világ össze mértékadó forrása szerint is kimagasló, még te is elimsered, hogy műszakilag és minőségileg rendben van, mégsem vennél. logikus.

egyébként meg ez így van jól. én sem szeretném ha mindenki minivel járna és mindenkinek tetsző autót sem lehet alkotni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.08.03. 11:22:49

Következő várható modellek:

MiniVan kisáruszállító furgon a trendi vállakozóknak
MiniCity kisbusz a trendi személyszállítóknak.
MiniTransport csuklósbusz változat a trendi városi tömegközlekedéshez
MiniCargo teherautó a trendi közúti fuvarozáshoz
MiniProtect páncélozott kislimuzin a trendi maffiózófeleségeknek

Hogy mindenki trendi és retro lehessen.

BMW /// 2010.08.03. 11:23:19

Szerintem marha jó és mostmar több ilyen lesz mint rendes Mini mert a nőknek ez a kocsi kell!!!

Hurri Kán 2010.08.03. 11:25:53

@Csumpi Hálidéj: a design fontos dolog, de: szerintem az egyik legfontosabb kritérium, hogy a "designolt" tárgy funkcionális is legyen, magyarán az öncélú szépség ne menjen a használhatóság rovására. Ezért nem tudok sok mostani autóval egyetérteni, és ez sajnos márkától független.

s.p. 2010.08.03. 11:26:02

@Daily Shark: Hehe. Pont mint a több autómárka.

BMW /// 2010.08.03. 11:27:59

"teszkógazdaságosban utazóknak ott a filléres Dacia Duster is; annak a legdrágább verziójáért csak négy és felet kérnek. ":D:D

Mondjuk ebbe ha teszünk 1-2 komolyabb extrát még ,akkor 2 Dustert is el lehet vinni. Persze ez az autó nem az a kategória.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.03. 11:29:09

@gyvy:
Egyetértek.

Még annyit, hogy attól, hogy egy malomkő méretű órát basznak a műszerfal közepére, meg pár műanyag díszcsíkot, még semmi köze az igazi Minihez.

Mindenesetre nagyot fognak vele, mert mint látható, mindig akad ember, aki bukik az ilyen giccsekre.

BMW /// 2010.08.03. 11:31:35

Egyáltalán nem giccs. Ez a gazdag fiatalabb családoknak vagy feleségeknek kell ,gyerekkel. Nagyobb tágasabb ,4kerekes.Teljesen jó szerintem.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.03. 11:45:59

ez még mindig a legnormálisabb Mini, bár rondának egyre rondább

a méretét nézve a korábbi (már amúgy is nagy) Minihez képest inkább már Maxinak kéne nevezni, lassan akkora lesz mint egy BMW 5-ös kombi

amúgy a belseje nekem iszonyatosan nem jön be, emiatt soha nem vennék ilyet, a km-óra tipográfiájától rosszul vagyok és a navit irányító gombok azok olyanok, mintha az első G-Merci differenciál zárjának az akkoriban még bovdennel működő húzókapcsolóit látnám

kadibela 2010.08.03. 11:46:06

"A 184 lovas, direkt befecskendezéses motor ugyanaz, amit a sima Cooper S-ben megismertünk, egy kivétellel: ez már változó, Valvetronic szelepvezérlést kapott, ami ebben a kombinációban (turbómotor, direktbefecskendezés) igazi újdonság a piacon."

- Igaz, bár a Peugeot RCZ-ben már megtalálható 200 LE-s változatban. Egyébként a motorpaletta többi tagja is közös PSA-BMW cucc, ezek itt bizony a Peugeot-Ciroentől is ismert VTi motorok, valamint a PSA HDi motorjai.

Érdekes 2010.08.03. 11:47:42

@Csumpi Hálidéj: Én először azt hittem, hogy az valami vicc :D felnagyított minibe, felnagyított digitális óriás karóra jár a műszerfalra :D

kadibela 2010.08.03. 11:50:46

Amúgy szerintem egy giccsparádé, már csak Győzike zebracsíkos takarója hiányzik belőle. Egyébként tényleg élvezet vezetni, legalábbis a kistesót. De hogy egy négy keréken járó mézeskalács házikóval járjak...

Shadowbull 2010.08.03. 11:53:17

@GYUSZI BACSl: "lassan akkora lesz mint egy BMW 5-ös kombi"

Ugyan mar.

Akkora mint egy Golf. Nehany centivel magasabb.

Nehogy mar egy Golf olyan oriasi nagy legyen.

sb

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.08.03. 11:53:48

@s.p.:
Hát, nem mind azért. Persze, amelyik nem, az meg a túlélés határán egyensúlyoz, újraélesztve (Saab).

Csakhogy a Mini attól volt ikon és egyedi, mert Mini volt.
Mióta már ilyen-olyan mutációi készülnek, ugyanúgy betagozódik az átlagmárkák közé, egy lesz a sok közül, kicsit más formavilággal, de erőltetett és elcsépletté váló ezt az annak idején tényleg nagyon jól kitalált retro formavilágot újabb és újabb divatautókra adaptálni, melyeknek már nem sok közük lesz az eredeit Minihez igazán...

Érdekes 2010.08.03. 11:57:46

@BMW ///: Arra ott az X1....Ha már mindenképp ilyen kellene.Bár én imádom a kiskocsikat, ha lenne pénzem se vennék bálnát.Nah jó, audi A5 coupé v. sportbacket azért vennék :D De egy 130i-t nagyon imádnék hehe

S2000 2010.08.03. 12:04:04

@Daily Shark: Ezzel azért vitatkoznék, lásd a Porsche próbálkozását a Cayenne-el. A Porsche se sülyedt be az átlagmárkák közé a Cayenne után.

A "Következő várható modellek" listád nagyon tetszett... :)

ratobr 2010.08.03. 12:04:29

Egyszer sikerult jol foltamasztani,egy jo kis kocsit,TERMESZETES hogy jon a 2. meg 3.resz.Mint tudjuk a folytatasok nem midig sikerulnek jol.Elosszor az a hulye 1.5 ajtos Clubman,elol mini hatul furgon dizajnnal,persze az is csilliardokert.Most meg ez,dognehez bodeval 90le dizellel.A benzines szinten nem tul eros,kiveve a feltoltost,az persze zabal.A rugozas fapad,de azert csaladi auto.Lenyeg az egyediseg.6 meg 8es fel milla!!???Ur isten..2008as mini 1.3ert a hasznaltauton..Hat aki ezt valasztja az valoban egyedi.Egy milliomos,nem tul sok esszel,megkevesebb izlessel..

S2000 2010.08.03. 12:05:49

@Shadowbull: Igy van, a hossza kb. a Golf hosszával megegyezik.

S2000 2010.08.03. 12:11:48

@ratobr: Ne csak a magyar piacból indulj ki... Ott van az USA, ahol nem kell milliomosnak lenni ahhoz, hogy egy ilyen autót meg tudjon valaki venni. Ott pedig elég nagy kereslet van az SUV-k iránt, kicsi SUV pedig egyszerűen nincs, tehát egy olyan piaci lyukat célzott meg ezzel a Mini, amit jó sok eladással lehet betömni. A magyar autópiac (különösen az idei és a tavalyi számok tekintetében) nem mérvadó egyetlen márka számára se (na jó, a Suzukinak talán).

A Clubman valóban nem lett annyira sikeres, mint ahogy azt a Mini remélte, de a Countryman-nek és nagyobb sanszot adok, hogy bejön.

s.p. 2010.08.03. 12:15:13

@Daily Shark: A piac diktál és sokan vevők erre. És nem csak apuci, meg a 60-as milliomosok veszik a lányuknak, kitartott fiatal csajaiknak. Ez sem csak nőknek készült.
Az pedig nem igaz, hogy átlagautó lett. Annyi változott, hogy a középréteg az ős Minit azért nem vette, mert kicsi volt, meg nagyon gáz, most meg azért, mert nincs rá pénze. Ezért aztán marad az irígység, meg az ezerkettesladábanmégvoltanyag, duma...

Shadowbull 2010.08.03. 12:19:08

@S2000: A szelessege meg a tengelytavja is majd centire akkora.

sb

ratobr 2010.08.03. 12:19:10

@S2000: Ez igaz!Az autogyartok mar reg nem azert gyartanak,hogy jol jarjon a vevo..Az amerikai pedig egyszeru ember(pedig amcsi autoim vannak)ezert konnyu belelkesiteni,es eladni nekik barmit.(TV SHOP,MR T berugja az ajtot,es megmondja,hogy ezzel a mixerrel lehet igazan jo zoldseglevet csinalni,es ettol leszel eros!!Maris megvettek...:)Uzleti szempontbol biztos nyereseges lesz.

BMW /// 2010.08.03. 12:26:22

@Érdekes: Majd az M1...azt mondják hogy az az E30-as utódja lesz.Kicsi erőgép.

S2000 2010.08.03. 12:27:13

@ratobr: Igy van... Mini legenda és kultusz ide vagy oda, a BMW is azért vette meg és állította talpra, hogy a végén nyereséget lásson belőle. Ehhez szerintem ez egy nagyon jó modell lesz, hasonlóan a tervezett Mini roadsterhez is.

S2000 2010.08.03. 12:30:16

@Shadowbull: Ja-ja. Tehát SUV, de annak Mini, így hát hű marad önmagához... :)

justin81 2010.08.03. 12:49:17

Lehet ,hogy túl egyszerűnek látom, de szerintem a hajdani trabant 500 kombi vonásait vélem fellelni rajta. :)
www.veteranautocsodak.hu/trabantp50.htm

Shadowbull 2010.08.03. 12:51:28

@BMW ///: BMW 1 Series M Coupé

Gondolom te sem tartod meltonak az M1 nevre.

sb

thetriggerhappy 2010.08.03. 14:04:15

@ratobr:

na, még egy valaki akinek fogalma sincs a miniről:

www.cartype.com/pics/3943/full/clubman_estate_old.jpg

azt az 1.3milliós minit pedig szerintem nézd meg még egyszer.

www.hasznaltauto.hu/auto/mini/cooper/mini_cooper_s_163le._uvegteto._borbelso-3926805

thetriggerhappy 2010.08.03. 14:06:59

@ratobr:

mert korábban puszta emberbaráti szeretetből rakták ám össze a jobbnál jobb, megbízhatóbbnál megbízhatóbb autókat mindenfelé.

amerikában meg csak hülyék élnek. csak tudnám, hogy annak a sok hülyének miként is sikerült összehoznia egy, a miénkénél kicsit jobban működő országot!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.03. 14:20:55

@thetriggerhappy:

Ha nem is emberbaráti szeretetből gyártottak autókat és a minőségük sem a mai színvonalon volt, azért teljesen más világ volt, valljuk be. Megjegyezném, hogy nekem még szimpatikusabb is.

Apróságokra gondolok:
a vízhőfokmérő a víz hőmérsékletét mutatta és nem azt az értéket, amit a gyártó szerint én látni szeretnék....

Nem volt mindenben a mostani izzadtságszagú megfelelési kényszer.
Nem volt a mai túltermelési válság miatt a fogyasztók tudatának megerőszakolása ilyen-olyan trükkökkel, giccsekkel.

És régebben is voltak szép autók.
Sőt!

Ezt az amerikai témát szerintem meg hagyjuk, hosszú és parttalan vita lehetne belőle.

A világ kizsákmányolásával nem nehéz összehozni egy "jól működő" országot. De ne csak a hállivúdi idillt lásd! Ballagj el egy gettóba és kérdezd meg ott az első szembejövőt, hogy szerinte is olyan jól működik-e az az ország, mint szerinted.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.03. 14:24:51

Nekem meg az a vélemémyem, hogy (ezúttal) a kommentelők többsége nyugodtan szedhetné a sátor- vagy jurtafáját és elmehetne valahová a közép-ázsiai sztyeppékre ürgére meg nyúlra vadászni, vagy simán csak lehúzhatná magát a vécén!
Komolyan mondm, hihetetlen, mekkora fikaözönt zúdítottatok ide! Nem hiszem el, hogy a civilizált világ bármely országában így reagálnak erre az autóra és a cikk szerzőjére, beleértve olyanokat is, akikhez képest mi a fasorba se vagyunk.
Pedig éppen emiatt a bugris, gyökér, de mellette nem kicsit nagyarcú jómagyar mentalitás miatt tartunk itt ahol tartunk.
Európa tényleg nagyon messze van még innen

Shadowbull 2010.08.03. 14:26:43

@Csumpi Hálidéj: "a vízhőfokmérő a víz hőmérsékletét mutatta és nem azt az értéket, amit a gyártó szerint én látni szeretnék...."

Nem a gyarto szerint. Tudod hany reklamacio erkezik amiatt, mert menet kozben ingadozik a homerseklet?

Nem veletlenul nem mutatnak valos erteket.

Amire egyebkent egy atlag autosnak semmi szuksege sincs. Annyit kell tudni, mikor kezd el bemelegedni, meg mikor hevult tul.

Hogy most eppen 90 fokos a viz vagy 110, az olyan mindegy.

sb

thetriggerhappy 2010.08.03. 14:41:05

@Csumpi Hálidéj:

azért megnézném, hogy egy mai tömegtermelt szar land cruiserrel vágnál-e neki a takla makánnak vagy egy 1952-es akármilyen autóval. megnézném, hogy egy 80-as évekbeli, korrózióvédelem mentes alfával ugranál-e le dubrovnikba a családdal vagy egy 159-es sw-vel.
nem tudom, hogy te mivel szeretnél-e egy borulásos balesetet, egy hetvenes évekbeli valódi svéd volvoval vagy egy vadiúj, kínai xc60-assal.

annyira unalmas ez a "régen minden szebb volt, ma csak műanyag világ van" életérzés. és sajnos kikandikál a lóláb: sokan azért fikáznak, mert a büdös kurva életbe nem lesz pénzük új, modern autóra, inkább belemagyarázzák, hogy nekik nem is kellene. így rögtön minden egyszerűbb.

a világ kizsákmányolásáig pedig el is kell jutni. vajon miért nem brazilia, tanzánia vagy macedónia igázta le a világot ha ők annyival jobbak, szebbek és okosabbak mint a hülye jenkik?

Érdekes 2010.08.03. 14:43:41

@thetriggerhappy: Onnan, h kiaszhnálták a többit, most meg a sárgák kezébe vannak.Büszke lehetsz rájuk is :D 2005-ös mini van 2M körül.A 2 éves 1.3ért tényleg húzós lenne.
A gazdagok autója max az RR, aston meg ilyenek.Ez ilyen kis műmájer izlésficamos makiknak való, meg nőknek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.03. 14:43:48

@Shadowbull:
Na épp erről beszélek. A megfelelési kényszerről.

Az autós vegye tudomásul, hogy a motor hőmérséklete az üzemi körülményektől függően változik.

Botrányosnak tartom, hogy emberek megengedhetnek maguknak igen drága autókat, miközben ilyen alapfokú ismeretekkel nem rendelkeznek.

Most őszintén. Akkor minek bele analóg műszer?
(ja, mert ha sok van belőle az ember előtt, az olyan sportos)

Érdekes 2010.08.03. 14:48:25

@BMW ///: Hát akkor azon könnyítenék MÉG gyorsan 200 kilót valahogy, és sportgépnek használnám....De hétköznapokra nem vonz.Nálam a 130i bakancs az etalon :) lenne zsém olyat vennék azonnal :D jó persze kicsit feszesebb futóművel, meg nagyobb kerekekkel :)

img7.imageshack.us/img7/1733/130ih.jpg

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.03. 14:53:30

Ezt a serpenyő méretű, köépen trónoló műszer már kicsit finomíthatnák, vagy el is feljthetnék, sokat von le az esztétikai értékből.

Shadowbull 2010.08.03. 14:55:51

@Csumpi Hálidéj: Sajnos az uzlet mar csak ilyen. Autokat akarunk eladni, kenytelenek vagyunk megfelelni a vasarlok izlesenek.

Persze csinalhatnank olyanra is, amilyenre mi gondoljuk, hogy jo, aztan ha nem veszik, legfeljebb ehenhalunk.

"miközben ilyen alapfokú ismeretekkel nem rendelkeznek."

Miert kellene errol tudni? Mi koze van mondjuk egy kozepiskolai tornatanarnonek a motor uzemi homersekleti viszonyaihoz? Semmi.

Ugyanugy nincs semmi, mint az elogyujtasi szoghoz, a befecskendezesi mennyiseghez, a railnyomashoz, meg kismillio egyeb parameterhez sem.

A vizhomersekleti mutato egy csokeveny a multbol, ki is lett irtva egy csomo autobol mar.

sb

Érdekes 2010.08.03. 15:00:13

@CSÖRR-CSI££: "ármely országában így reagálnak erre az autóra és a cikk szerzőjére"

Miért fáj az neked, hogy ha valaki ész érvekkel esetleg, meg tudja indokolni nézeteit, és nem áll be a sorba bégetni?De ettől függetlenül elfogadja, h minden ember más minden xart el lehet adni és van tábora (persze, nem minden xar, csak csumpi halidéj is tudja, h ha valami drága nem feltétlen IZLÉSES).Ez olyan ördögtől való dolog lenne?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.03. 15:08:41

@Shadowbull:

Mert ha nem így csinálnák az autókat, akkor emberek milliói gyalog járnának ez után?
Ne hülyéskedj már!

Ahhoz meg nem kell gépészmérnöknek lenni, hogy tudj a hőmérsékletingadozásról.
Ha valakinek magától nincs ennyi esze, jogsiszerzésnél elmondhatnák...

Ott tartunk, hogy minden szart le kell butítani a földön élő legostobább ember színvonalára.

Épp erről beszéltem.

Ezekkel a mai divatautókkal meg semmi bajom nincs egyébként, azon kívül, hogy ránézek és felhúzom a szemöldökömet...
Semmiféle birtoklási vágyszerű érzés nem jön rám egy ilyentől. Még annyi sem, mint egy T2-es transportertől.

Az ilyenekre azok buknak, akik zebramintás ágytakarót használnak.

Szerintem.

thetriggerhappy 2010.08.03. 15:19:29

@Érdekes:

szegény amerikaiak a sárgák kezében! nem is értem, hogy miért nem a külügyben vagy valamelyik gazdasági elemző cégnél nyomod ilyen világos és pontos fogalmazási készséggel!

azzal, hogy az alap-alap one 2005-ös évjáratát 2m körül árulják, mit szeretnél bizonyítani?

ki írt olyat, hogy ez a gazdagok autója lenne meg, hogy a rolls royce-hoz és az aston martinhoz kellene hasonlítani?

bonyolult ez a világ neked, szerintem!

thetriggerhappy 2010.08.03. 15:22:25

@Érdekes:

azt nem veszed észre, hogy te is pont uúgy bégetsz, csak egy másik sorban, az észérveid meg kimerülnek abban, hogy hülye amerikaiak.

Shadowbull 2010.08.03. 15:23:16

@Csumpi Hálidéj: "Mert ha nem így csinálnák az autókat, akkor emberek milliói gyalog járnának ez után?"

Nem, de a konkurencia megcsinalna olyanra, amilyet az emberek akarnak, aztan jon az ehenhalas.

"Ha valakinek magától nincs ennyi esze, jogsiszerzésnél elmondhatnák..."

Minek? Milyen relevans informaciot hordoz a vezeto szamara a motor aktualis homerseklete?

Semmiyet. Arra kell figyelmeztetni, hogyha tulmelegedes van, oszt annyi.

"Ott tartunk, hogy minden szart le kell butítani a földön élő legostobább ember színvonalára. "

ez eros tulzas.

sb

Érdekes 2010.08.03. 15:28:47

@thetriggerhappy:

"Ez a gazdag fiatalabb családoknak vagy feleségeknek kell ,gyerekkel. "

bmw írta, az igaz :D akkor ez a rész neki ment :P

"azt nem veszed észre, hogy te is pont uúgy bégetsz, csak egy másik sorban"

Melyik sorban Mr.Agy? :) mivel rólam semmit sem tudsz, de azért hülyeségekkel könnyen dobálózol :D Igen, persze, ha nem ebben a sorba bégetek, akkor a másikban, igen, hatalmas megállapítás Mr.AGY :D:D Nyilván így van ez :D

"szegény amerikaiak a sárgák kezében!" Nem igazán vagy tisztában a helyzettel úgy tűnik :) Esetleg ehhez is pattinthatnál vmi hülyeséget :D

thetriggerhappy 2010.08.03. 15:34:31

@Érdekes:

itthon "gazdagnak" kell lenni egy minihez, de már más is megírta, hogy ez a piacuk 95%-án nem így van. egyetemisták, középosztálybeli lányok-fiúk és mindenki más is vezet minit, nem státusz szimbólum, hanem egy divatos autó, ami mellesleg kurva jó is.

melyik sorban? az "amerikaiak hülyék, vagyünk régi autót, igaz még soha nem ültem újban, mert pénzem nem volna rá" sorban.

valóban nem vagyok tisztában, ezért taníthatnál egy kicsit. az okosabbtól nem szégyen tanulni.

Érdekes 2010.08.03. 15:43:07

@thetriggerhappy: Egy új camarot 1000x többre tartanak ott a tinik :)

nem kellene sokat tanulnod, és nem is bonyolult..elég megnézni,h kína hányszor ment amcsiba hitel ügyben... :D:D:D és amcsi hányszor kínába..haha.NA, nem mintha ez nekünk olyan qva jó lenne, de azért nem nagyon szeretem, amikor a világ fő korrupt és háborús államát akarják beállítani szűz máriának és követendő példának.Ennyire egyszerű.Meg ahol az átlag ember azt se tudja hol van eurpóba és , h hány oldala van a 3 szögnek :D De hitelt jól tudnak költeni ők is :D

Érdekes 2010.08.03. 15:54:00

@thetriggerhappy: nah lehet lenyelte a kommentemet ez a f0s xar megint, imádom.Ha nem jön vissza akkor leírom a kis szösszenetemet újra :D

"melyik sorban? az "amerikaiak hülyék, vagyünk régi autót, igaz még soha nem ültem újban, mert pénzem nem volna rá" sorban"

Tévedsz, új kocsit vettem :) Meg nem is erről megy a vita májsztró.

Shadowbull 2010.08.03. 15:56:35

@Érdekes: "ahol az átlag ember azt se tudja hol van eurpóba "

mert az atlag magyar tudja, hol van mondjuk Minnesota, mi?

Hagyjuk mar.

sb

Érdekes 2010.08.03. 15:57:09

@Érdekes: eurpóba > szóval, ezt nem tom, h hoztam össze, de Európa :D láttam valami vicces rajzot, asszem úgy gondolják, hogy arrafelé ilyen sárkányok meg szörnyek élnek :D vicces volt :)...meg 4 oldalú 3 szögek :D

CSÖRR-CSI££ 2010.08.03. 16:00:46

@Érdekes:
Az észérvek, meg az építő kritika az persze.
Csakhogy itt valami egészen más, amolyan balkáni primitivizmus dőlt a kommentek többségéből.
Mert még, ha valamit fel tudnánk mutatni, ami mellett ez tényleg annyira gagyi, még akkor is úri- ill. kultúrember módján illene hangot adni a kritikáknak. Viszont ez a hőbörgés innen a béka segge alól, a kocsmai demagógia stílusában ez sokkal szánalmasabb, mint maga a kritika tárgya -szerintem.

thetriggerhappy 2010.08.03. 16:05:24

@Érdekes:

tinije válogatja. én pld szartam volna tini koromban és most is a camarora. nem érdekel, soha nem szerettem a kit féle autókat. ez ízlés kérdése.

minden más fikázás és ostobaság, amit összehordasz hitelről meg a sárgákról, nem az.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.03. 16:10:27

Szóval, qrvára savanyú a szőlő, az itt a probléma, csak tagadják. Pedig veszíteni is tudni kell. Azt is lehet méltósággal

BMW /// 2010.08.03. 16:13:30

@Érdekes: Attól függetlenül hogy nem tudják a háromszögnek hány oldala van elég jól élnek és értenek a "pénzcsináláshoz" . Meg hát 1-2 elég jó egyetem is van ott ami kicsit komolyabb mint egy Corvinus.. A hitel az meg egy dolog mert mindenki vette fel...ez hosszú történet hogy miért volt.

BMW /// 2010.08.03. 16:15:57

@Érdekes: Most te a négy oldalú háromszögekkel és hogy nem tudja hol van Európa te a fekete negyedekre gondolsz ami kicsit burkoltabb és az iskolát nem ismerik. Hidd el a többi helyen tudják hány oldala van és hogy hol van Európa..

S2000 2010.08.03. 16:21:36

@ratobr: Az autógyártók régen is és most is azt és úgy gyártanak, amit a vevők megvesznek - persze vannak bukta modellek, mert rosszabb minőség, ha általánosítani akarunk, igaz a mondás. Hosszútávon a gyártónak nyereségesnek, a vásárlóknak meg elégedettnek kell lenni.

Szerintem a Mini ezzel a modellel jót lépett.

Néhány napja volt téma a Mazda MX-5. Néhányan leszólták azt az autót ilyen-olyan okok miatt (nem elég erős, stb.) és meg akartam ezekre a kommentekre jegyezni, hogy közel egy millió darabot adott el belőle a Mazda, tehát nagyon beletalált a vevők igényébe ár-érték szinten. Ennél a Mininél - noha ez nem egy olcsó autó - is azt gondolom, hogy egy olyan piaci lyukat célzott meg a Mini, amin jól lehet keresni.

Érdekes 2010.08.03. 16:23:37

@Shadowbull: Európából 1 van, államokból 52.NEM TELJESEN MIND1.Rossz a párhuzamod, mert ez olyan mintha itt megkérdeznél valakit, h tudja-e hol van amerika.A minnesota állam amerikára vetítve olyan lenne, mintha azt kérdezném ott vkitől, hogy hol van, luxemburg..vagy magyaro. vagy horvát.Gondolom ezt te is tudtad.Bár nem tudom miért hoztad fel így.Mind1.

BMW /// 2010.08.03. 16:25:27

@Érdekes: Hidd el itt Magyarországon odamennél egy hasonló szinten kvalifikált emberhez mint ott az alsó szinten lévők ő sem tudná megmondani szerintem hogy az USA merre van, vagy hogy New Orleans ott van-e.

Érdekes 2010.08.03. 16:29:12

@CSÖRR-CSI££: Mondjuk, mostanába meg te is csak fröcsögsz az emberekre :P :)

Nekem az ész érvem az, h nekem nem adják a régimódi autók.Jobban szeretem a progresszivitást, fejlettebb formákat ennyi.De tudom, h van aki a régebbi vonalat szereti.Jó, hát kicsit túloztam, h izlésficamos lenne az akinek bejön (csak a hecc kedvéért persze :D ), de ettől függetlenül régimódi akkor is a külseje.Viszont középen az a nagy diszkosz kijelző tuti izlésficam, azért tartom a hátam :D
Hát azért annyira nem pálinkás kocsmai dölöngélés megy...Túl steril lenne, ha minden komment, kimért, esetleg szép irodalma és überdiplomatikus lenne.Érzelemmentesen, objektíven szárazan :P :D

Rocko- 2010.08.03. 16:31:55

@Shadowbull: "A vizhomersekleti mutato egy csokeveny a multbol, ki is lett irtva egy csomo autobol mar."
opcionális extra?
(nekem mondjuk fontos egy darab lednél jobban, h mit mutat a műszer, de nem én vagyok a felvevőpiac.)

Érdekes 2010.08.03. 16:32:26

@thetriggerhappy:
1:kérdezz meg 10 tinit, kíváncsi leszek az "eredményre" :P
2: Nézzél több hiradót, vagy olvass több híreket.Nem kell ostobaságozni.

Rocko- 2010.08.03. 16:33:33

@Shadowbull: "Minek? Milyen relevans informaciot hordoz a vezeto szamara a motor aktualis homerseklete? "
há' azé' nem baj, ha az egybites user is tudja, h ne padlózza üveghangig a hideg motort.
még ha a vezérlés meg is akadályozza.

S2000 2010.08.03. 16:34:13

@Érdekes: Hagyjuk már ezt az Amerika így meg úgy témát. Egyrészt nem lehet általánosítani, pláne nem egy ekkora ország esetében, másrészt meg kommentelni olyan dologról kéne, amit ismer az ember. Ha valaki élt Amerikában 5-10 évet, arra azt mondom, hogy némi fogalma van az ottani dolgokról, de általános kijelentéseket tenni az egészről nehéz még akkor is nehéz. Fordítsuk meg a dolgot és mondjunk már néhány általános érvényű dolgot magunkról, magyarokról... Minden magyar okos, művel, beszél három nyelven?

Egyébként meg nem az amerikaiak akarnak kivándorolni a világ minden részébe, hanem a fél világ odaköltözne, ha tehetné... Szóval irigykedni lehet rájuk, de sztereotípiák alapján fikázni őket/bárkit értelmetlen.

Érdekes 2010.08.03. 16:39:53

@BMW ///: Hát ezt megmondom őszintén nem tudom....a mostaniak már lehet, h nem tudnák..bár a franc se tudja, legtöbb tininél már vágja a netet, és a net bizony qva sokat jelent.Jó közvetitő csatorna "kúlturák" között :) és effektive megszünnek a távolságok.Mindenesetre , nem csöveseket meg debileket kérdeztek meg erről, hogy hol van EU.....Persze, nyilván nem is harvardosak voltak :D

thetriggerhappy 2010.08.03. 16:45:48

@Érdekes:

én inkább azt várom, hogy mikor leszel képes egy egyszerű magyar mondatot ordenáré helyesírási hiba nélkül leírni.

w a s d 2010.08.03. 16:56:38

@Csumpi Hálidéj:

Nem tudom, hogy miért, de nálam amint fölmelegedett a motor, amíg régen jól működött, mehettem hegynek föl, vagy viszonylag sík országúton, vagy lépésben, megállva- elindulva a városban, fixen állt a mutató. (Š 120L)

Érdekes 2010.08.03. 16:59:28

@thetriggerhappy: Én meg azt, h mikor leszel képes mondatot értelmezni, és látni nem csak nézni :D kösz, h kiszúrtad a hibámat, direkt volt :P Éreztem, h ennyire pitiáner vagy, h a lényeg helyett rögtön ráharapsz O.o :D

CSÖRR-CSI££ 2010.08.03. 16:59:38

@S2000:
Egyetértek

@Érdekes:
Igen, én is fröcsögtem, mert ez az alpári fikaözön kiverte nálam a biztosítékot :)

w a s d 2010.08.03. 17:01:12

@Rocko-: Erre van pl. egy olcsó, viszonylag mai kisautó megoldása, amit eddig láttam ilyet:

kék lámpa -> hideg
piros lámpa -> túl meleg (mondjuk ezt menet közben szerencsére nem láttuk még világítani:D).

s.p. 2010.08.03. 17:04:29

@Rocko-: "há' azé' nem baj, ha az egybites user is tudja, h ne padlózza üveghangig a hideg motort"

Naja, de van olyan egybites user is, aki autós blogot csinál, de a légfékrendszert feltöltené fagyállóval. :)

Szóval, egy átlagos autóvezetőnek nem sokat mond (a jelenlegi képzés mellett), hogy milyen hőmérséklete van a motornak. Rendszeresen látom, ahogy beszállnak az emberkék a turbós autóbak, beindítja és már indul is. És utána jön, hogy XY márkájú autó milyen sz.., 4-5 éves korára megfekszik a turbó. Az meg nem olcsó. Ezért kell olyan autókat gyártani, hogy gondolkozzon a használója helyett.

thetriggerhappy 2010.08.03. 17:05:52

@Érdekes:

hidd el, elég egyszerű az írásaidat értelmezni, nem kell hozzájuk "harvardosnak" lenni.

butaságokat beszélsz, bár szerintem ez leginkább a 16 évednek köszönhető. ha így van, nincsen nagyobb gáz, ha tévedek, elég nagy a baj.

ui: azt pedig, hogy direkt írnád "kúlturáknak" a kultúrákat, bocs, de kétlem.

indapass90210 2010.08.03. 17:06:59

@Érdekes: "Ebből a cman-ból van 98 lovas is (ami nem fog belőled állatot csinálni),"

Én az ezres, 55 lovas fábiával is állat módjára vezettem, ez abszolút nem autófüggő.

indapass90210 2010.08.03. 17:23:06

@Dövan: mondjuk hozzá kell tenni, azt nem volt nehéz mindig leforgatni, meg elérni a végsebességet :D

Érdekes 2010.08.03. 17:27:58

@thetriggerhappy: "16 évednek köszönhető."
Ezt mind, ezzel a névvel?...ezt komolyan gondoltad? :D

"nem kell hozzájuk "harvardosnak" lenni. "

Hát, ez rád nézve gáz már bocs :D .Még egy ú betűnél sem jutsz tovább ..:D
ELLENBEN EME "brilliáns" érvrendszered,tényfeltárásod és cáfolatod egyben, gondolkodásra ÖSZTÖNZÖTT >>>>>>

"butaságokat beszélsz" O.o (nah, ez az ami 100%ig tükrözi a szinted :D )

Érdekes 2010.08.03. 17:33:27

@Dövan: jóhát biciklivel is lehet állat módjára közlekedni :D

swt (törölt) 2010.08.03. 17:36:43

@Rocko-: "há' azé' nem baj, ha az egybites user is tudja, h ne padlózza üveghangig a hideg motort.
még ha a vezérlés meg is akadályozza."

Akkor meg a mi a raknak? Semmit nem tehetsz, sem pozitiv, sem negativ ertelemben. Ennyi erovel az injektorok korrekcios ertekeit is ki lehetne irni a kombira, kb ugyanannyi ertelme lenne.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.03. 17:38:49

@thetriggerhappy:
A kulturálist meg kultúrálisnak? :)

foolproof 2010.08.03. 18:57:39

Ez a MINI is olyan, mint egy pick-up diffizár, rendes hasmagasság, haspáncél+terepgumik nélkül. Jó-jó, villantós, de nem az igazi.

Szerintem butaság mindenféle gagyi reklámdumát kitalálni ilyen-olyan új kategóriákról. 2 kat. van: jó ótó, meg rossz. A többi csak duma, ha rám hallgattok, mindenki azt csinál, amit akar:-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.03. 19:07:14

@swt:

Az összes régi autómban van olajnyomás, töltés és vízhőfok műszer. Viszont egyikben sincs fordulatszámmérő.

A maiakban olajnyomásműszer nincs, csak lámpa. Vízhőfokműszer nincs vagy gagyi. Értem én, hogy a technika megbízhatóbb lett és az embernek nem kell menet közben a műszereken tartania az egyik szemét, hogy lerobban-e, de mondjátok meg, a fordulatszámmérő mi a tökömnek van?

Tavaly műszeregységet cseréltem a puntón és lett fordszámmérőm is meg vízhőmérőm is. A vízhőmérő hasznos, mert állok a dugóban, megy felfelé a mutató, tudom, hogy na most fog bekapcsolni a ventillátor. És hopp, be is kapcsol. Ez elszórakoztat impulzusszegény időszakokban.

De a fordulatszámmérő információjával nem tudok mit kezdeni. Komolyan fontolgatom, hogy visszarakom helyette az (idő)órát, mert az legalább hasznos.

Egyszerűen nem értem, hogy egy átlag sofőr számára mennyire releváns az információ, hogy hányat fordul a főtengely percenként.

Ezt mondjátok el nekem!

Dr. Robin Masters 2010.08.03. 19:08:46

Az a motortető ronda a két ágyúknak való lőréssel. A műszerfal közepén az a nagy valami meg olyan, mintha a bazárban lőtte volna Pistike, 4 elem kell bele és villog, meg zenél. Ha meg annyi hely van benne, mint egy 1-es BMW-ben, akkor a fenének se kéne. Az ára meg úgyis olyan magas lesz, hogy az ember már vehet belőle felső-közepes autót is, amiben van hely. Ok, hogy nincs benne öszkerék, de ennek is kín lenne egy szántóföld.

Dr. Robin Masters 2010.08.03. 19:10:23

Még egy gondolat: a külső formavilág nekem kicsit japán autós, főleg az orra.

w a s d 2010.08.03. 19:16:33

@foolproof: És pl. a régi Mazda B, vagy Ford F, vagy VW Caddy, Škoda Pickup, Wartburg Trans, stb.? (:D)

Shadowbull 2010.08.03. 19:20:15

@Érdekes: Azert mert egy nagy marhasagnak tartom az amerikaiakat lehulyezni. A vilag vezeto gazdasagi-tudomanyos-katonai hatalma.

Nem veletlenul.

sb

Shadowbull 2010.08.03. 19:21:39

@Rocko-: Ennek sem nagyon van ma mar jelentosege.

sb

Shadowbull 2010.08.03. 19:26:48

@Csumpi Hálidéj: "Egyszerűen nem értem, hogy egy átlag sofőr számára mennyire releváns az információ, hogy hányat fordul a főtengely percenként. "

Semennyire, nyugodtan ki lehetne azt is hagyni.

Manapsag divat lett, regen egy csomo autoban nem volt.
Sportossagot sugall. Vagy szorakoztatja a vezetot, mint teged a vizhomereseklet.

sb

pickapu 2010.08.03. 19:34:42

@foolproof: Pickupot nem villantani kő venni. :)

Érdekes 2010.08.03. 19:56:57

@Shadowbull: "A vilag vezeto gazdasagi-tudomanyos-katonai hatalma."

Már megbocsájts, de egy pici jogom azért van, ezt azt mondani a világ válságotkirobbantó-bevándoroltkülfölditudományos-újságírógyilkosazolajnevében hatalmára mondani, hogy nem felsőbbrendű.Ettől függetlenül nyilván vannak dolgok amiket el lehet ismerni és hasznos, de azért attól mindig lefordulok a székről amikor valaki Isteníti ezt a népet....

Shadowbull 2010.08.03. 20:30:11

@Érdekes: Szerintem meg azok fikazzak az amcsikat, akik szart sem tudnak a vilagrol.

Meg aztan Magyarorszagrol barkit is fikazni elegge hmm... hogyismondjam.... furcsa.

sb

Rocko- 2010.08.03. 21:05:00

@F/: persze lehet így is. de van akinek van igénye rá.

Rocko- 2010.08.03. 21:06:08

@s.p.: nekem pont ilyen miatt kéne/kell.
mondjuk az olajhőfok beszédesebb. ;)

Érdekes 2010.08.03. 21:07:15

@Shadowbull: Szerintem meg azok istenítik, akik szart sem tudnak a világról.

Tudod, hány tudós feltaláló vándorolt ki, magyarból pl.?Egyébként mi bajod a magyarokkal?Anno bőven voltak feltalálok, most is vannak nagy koponyák.Nem értem mit beszélsz.A pór nép ott is proli, meg itt is.

Rocko- 2010.08.03. 21:09:51

@swt: mondjuk nem padlózod? az neked semmi se?
"Ennyi erovel az injektorok korrekcios ertekeit is ki lehetne irni a kombira, kb ugyanannyi ertelme lenne."
van aki erre veri. ;)

Rocko- 2010.08.03. 21:24:38

@Shadowbull: akkor felesleges a mutató. elég csak egy ON/OFF jellegű jelzés.

Rocko- 2010.08.03. 21:26:16

@Csumpi Hálidéj: "Egyszerűen nem értem, hogy egy átlag sofőr számára mennyire releváns az információ, hogy hányat fordul a főtengely percenként. "
amennyiben tisztában vagy az autód jellemzőivel (mekkora fordulatnál jön be a turbo, hol van a nyomatékcsúcs, hol kezd gyengülni a gép), akkor elég hasznos info az.

Nzoltan 2010.08.03. 21:34:29

A baj ezzel az, hogy csak a nevében Mini. A mai BMW által gyártott "golfoknak" köze nincs a hagyományos mini érzéshez.

Shadowbull 2010.08.03. 22:26:02

@Érdekes: "Tudod, hány tudós feltaláló vándorolt ki, magyarból pl."

Azon mar elgondolkoztal, hogy miert oda mentek, es nem mondjuk Ugandaba?

Talan azert mert ott volt meg az a magas szintu tudomanyos kornyezet, ahol eredmenyesen tudtak alkotni? vagy ugy gondolod, hogy kimegy a nagy europai tudos a buta amerikaiak koze a prerire, aztan meg Nobel-dijjat kap?

"Egyébként mi bajod a magyarokkal?"

Leginkabb az, hogy a legtobbjenek (legtobbjunknek) fogalma sincs a vilag realitasairol. Nekem az a szerencsem, hogy lehetosegem van kivulrol figyelni...

"Anno bőven voltak feltalálok"

Ez igaz is, de masutt is vannak. Azt csak a magyarok hiszik Magyarorszagon, hogy van ebben valami kulonleges.

Azt tudtad, hogy a Magyarorszagra kuldott kulfoldieknek tartott interkulturalis treningeken ez az egyik jellemzo, amit elmondanak a magyarokrol? Hogy azt gondoljak, mennyire kulonlegesen sok Nobel-dijjast adtak a vilagnak, es erre nagyon buszkek?
Persze a kulfoldiek ott hallanak errol eloszor, egy kicsit mosolyognak is rajta, de aztan az elso kotetlen sorozesen az uj magyar kollegakkal persze el is sutik, es elvezik a halas tekinteteket...

sb

Shadowbull 2010.08.03. 22:27:30

@Rocko-: Meg az se kell. Eleg ha a kiirja a gep, ha van valami gebasz.

sb

Spiritmonger 2010.08.03. 22:35:10

ez a kocsi biztos jó, trendi, bmw-minőségű, jól vezethető, és még számtalan jó tulajdonsággal rendelkezhet, de ha ennyi pénzem lenne autóra, amibe ez kerül, akkor eme divatmajmoknak és félbuzi dizájnmakiknak való autóimitáció helyett újként lehetne venni egy 4x4 skoda superb 1.8 tsi vagy 2.0 tdi gépjárművet, használtban pedig még garanciás infiniti fx-et is, amik azért sok nagyságrenddel jobb autók minden lényeges tulajdonságukban

kívülről nem rossz, de a műszerfala és a középkonzol sürgős cserére szorulna, egy tisztességes 4 analóg órás, vezető előtt elhelyezkedő műszeregyüttes jelentősen feldobná az autót

Érdekes 2010.08.03. 23:08:53

@Shadowbull: "Talan azert mert ott volt meg az a magas szintu tudomanyos kornyezet, ahol eredmenyesen tudtak alkotni"

A kormány támogatja/finanszírozza általában ezeket (jobb helyeken).Attól, h itt a kormány balfax és mindent oda ad a külfödieknek (orvosok,tudósok/feltalálók stb), attól még magyar maradt kint.

Nekik kint ez jól jön, hát mi szívhatjuk a fogunkat, hogy inkább új A8-ra költenek 100-an meg szigeteket vesznek, ahelyett, h a gazdaságba pumpálnának bele.Mert nyilván akkor nem mennének ki, ha megteremtenék ezt a környezetet.Mert lehetőség lenne rá, csak pénzt nem adnak....Túl kicsi az ország a költekezéshez mérten.Amcsiba azért nagyobb a lehetőség..azért, ha több száz millát az ürkutatásra és technológiákra költenék, nem a háborúra, akkor ott még MÁSMILENEBB lenne a helyzet...Tudom a háború is fejleszt, de nem célirányosan, csak közvetetten érinti a mindennapokat.

Rocko- 2010.08.03. 23:10:09

@Shadowbull: olyasmi. az már kérdéses, hogy azt elolvassa és értelmezi is.
és persze megtartanám opcionálisan a vízhőfokmérőt, olyan elvetemülteknek, akiket ez érdekel. ;)

Shadowbull 2010.08.03. 23:17:13

@Érdekes: "attól még magyar maradt kint."

Es lesz egy bazi nagy gepezetnek egy apro fogaskereke.

"Mert nyilván akkor nem mennének ki, ha megteremtenék ezt a környezetet.Mert lehetőség lenne rá, csak pénzt nem adnak...."

Persze, csak a penz hianyzik.

Ugyan mar.

sb

Shadowbull 2010.08.03. 23:18:48

@Rocko-: vegyel M3-at, abban van, es ha jol lattam, rendes erteket mutat. Meg az M5/M6-ban is :)

sb

swt (törölt) 2010.08.04. 00:07:50

@Csumpi Hálidéj: "Egyszerűen nem értem, hogy egy átlag sofőr számára mennyire releváns az információ, hogy hányat fordul a főtengely percenként."

Semennyire. Szorakoztat. Nyomod a pedalt, porog a mutato.

swt (törölt) 2010.08.04. 00:13:49

@Rocko-: "mondjuk nem padlózod?"

De nem tudsz padlozassal kart tenni benne, a motormenedzsment leszabalyoz. Errol volt szo idaig. Akkor meg minek?

"akkor felesleges a mutató. elég csak egy ON/OFF jellegű jelzés."

Ha tul hideg, leszabalyoz, ha tul forro, figyelmeztet. Mi kell meg?

Shadowbull 2010.08.04. 00:15:02

@swt: most hogy mondod, tenyleg :)

Ebbol is latszik, hogy nem szoktam nagyon nezegetni :)

sb

swt (törölt) 2010.08.04. 01:03:40

@Shadowbull: Ajjaj. Akkor most ezek szerint neked nem is lehetne jogsid? Botranyos, hogy ilyen autokat vezethet az, aki alapveto ismeretekkel nem rendelkezik.

Nzoltan 2010.08.04. 07:19:32

@ratobr: Clubman a régi miniből is volt. Csak az nagyságrendekkel jobban nézett ki a maga idejében. Nem tudnak a bajorok formatervezni. Az ötlettelenségük nagyon szembetűnő a legtöbb modellen. Az Olaszok szarabb autókat gyártanak, de némelyik üdítő jelenségnek hat. Ha csak a fiat csoportot nézzük: Maserati Quatroporte, 500, az első Multipla, Lancia Delta, Alfa Romeo 8C, Mito, 159. Ezek mind-mind önálló formai világgal egyedi gondolattal megáldott modellek. Közben a BMW csak sűrített levegővel puffasztja a régi formákat. A vision is csak unalmas válasz a Citroen GT koncepciójára.
A Z4 szép lett. És ezzel vége is a szép autók listánjának.

Shadowbull 2010.08.04. 08:16:38

@swt: (ha meg azt is elmeselnem, hogy azt sem szoktam megvarni, amig felmelegednek, amint hely van, padlo)

sb

Shadowbull 2010.08.04. 08:19:15

@Nzoltan: "Maserati Quatroporte, 500, az első Multipla, Lancia Delta, Alfa Romeo 8C, Mito, 159. Ezek mind-mind önálló formai világgal egyedi gondolattal megáldott modellek."

Hat ha az az egyedi gondolat, hogy eszeveszett ronda autokat kell a vilagra szabaditani, lasd Multipla, akkor koszonom nem kerek belole.

A felsoroltak kozul a Quattroporte meg a 159 ami ugy-ahogy tetszik, a tobbi szodaval elmegy, vagy ronda.

sb

Nzoltan 2010.08.04. 09:19:39

@Shadowbull: A szépség szubjektív, ezért nem is arról írtam. A formatervezés arról szól, eléri-e a célját, a funkciót és megszólítja-e azt a közönséget akinek szánták? Mindezt sztereotítpiák nélkül?
Ugye egy bajor autóról eszünkbe jut a sportosság, megbízhatóság,(itt már azért nem az van mint régen), a taplóság, az irigység. Ráadásul az átlag nem is tudja megkülönböztetni az egyiket a másiktól.

Shadowbull 2010.08.04. 09:34:42

@Nzoltan: Nyilvan az izles relativ, ezert is tartom hulyesegnek az olyan altalanos kijelenteseket, hogy a "bajorok nem tudnak formatervezni".

Szerintem meg tudnak, es a nemet autok sokkal jobban bejonnek, mint barmilyen tuldizajnolt olasz ize.

A dizajn akkor eri el a celjat, ha van ra elegendo vasarlo. Pont. Ha egy autot megvesznek annyian, ahanyan az autogyar szeretne, akkor a dizajn sikeresnek es jonak minositendo.

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.04. 10:15:27

Kíváncsi vagyok, hogy "mini" formatervű nyerges vontatók és homlokrakodók mikor kerülnek piacra?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.04. 10:19:24

@Shadowbull: Ha csak az eladott darabszám számít, akkor ennyi erővel azt is kimondhatnánk, hogy győzike egy jó zenész.

Rocko- 2010.08.04. 10:34:01

@Shadowbull: aztán meg szidod a köcsög gyári mérnököt, hogy miért tervezett ilyen szart, leolvad a turbo és kikönyököl a hajtókar. :-)

Nzoltan 2010.08.04. 10:40:53

@Shadowbull: "A dizajn akkor eri el a celjat, ha van ra elegendo vasarlo. Pont. Ha egy autot megvesznek annyian, ahanyan az autogyar szeretne, akkor a dizajn sikeresnek es jonak minositendo."

Tényleg? Hát akkor nem a bajorok a nyerők.

Shadowbull 2010.08.04. 11:43:10

@Csumpi Hálidéj: A nyereseg szamit. Ahhoz meg annyit kell eladni, amennyit terveztek.

sb

Shadowbull 2010.08.04. 11:48:29

@Nzoltan: "Hát akkor nem a bajorok a nyerők. "

Hat persze hogy nem. Ezert a BMW a vilag vezeto premiumgyartoja.

Magadnal vagy?

sb

swt (törölt) 2010.08.04. 12:49:44

@Shadowbull: Hat ezen meg aztan vegkepp fel vagyok haborodva.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.04. 14:04:16

@Shadowbull: Azért a 8C, a 159 és a Quattroporte három olyan autó, amit még divatból sem szokás lecsúnyázni. Messze nem átlagos formatervük van és könnyeket csal minden egészséges férfiember szemébe, ha élőben látja őket.

Shadowbull 2010.08.04. 14:42:05

@KuKori: A 8C nem izgat kulonosebben, meg azt se tudom ramondani, hogy tetszene, a 159 unalomig ismert, es mar az eredeti kivitelben sem nagyon jott be, a Quattroporte talan, de annyi penzert sokkal inkabb mast vennek.

sb
süti beállítások módosítása