Technikai sportokban kevesebb a csalás?

  2010. július 08. - Winkler Róbert Címkék: vélemény sport csalás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

csalas

Nyilvánosan csak nagyon hülye ellenérveket hangoztatnak. Olyasmiket, amiket már egy öt éves is kapásból meg tud cáfolni. A tradíció például nem érv.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr212138254

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ELHUNYT WINKLER RÓBERT 2010.07.15. 08:42:37

Tragikus hirtelenséggel, sportbalesetben elhunyt Winkler Róbert (†42) író, újságíró, rádiós és televíziós műsorvezető, sportkommentátor és bokszoló.Ökölvívói karrierjét későn kezdte, de az intenzív edzéseknek, páratlan fizikumának és óriási ütőe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlmann 2010.07.08. 14:58:27

Ha őszinték akarunk lenni az F1 mindig is hemzsegett az ilyen "okos" megoldásoktól. Börni bá Brabham-BMW turbós kocsijában pl. állandóan csaltak az üzemanyag oktánszámmal. A Benetton is trükközött az üzemanyag betöltővel, Verstappen lángolt is szépen utána. A 2007-as szezonban négy Ferrari is versenyzett egyszerre, mert a McLaren egyszerűen ellopatta a 2007-as Ferrari tervdokumentációját és teszteredményeit. Vagy, amíg stopperórával mérték az időket az edzéseken, addig szinte csak a Ferrarik nyertek Monzában, míg Silverstone-ban, vagy Brands Hatch-ban a Lotusnak állt a zászló.

De a kedvenceim mégis a "tévesen" értelmezett szabályok. Pl. amikor Chapman a wing car-ok betiltása után olyan kocsit tervezett, aminek két alváza volt, arra hivatkozva, hogy az angolban az alváz szó megfelelője a "chassis" egyes és többes számban is.
Vagy a hírhedt Brabham porszívós autó, aminek a hátulján lévő két venti a kocsi mögé okádta a rengeteg levegőt, és azt mondták, hogy az csak a hűtés miatt van. Aztán a turbós korszak elején a szívómotorokat használó csapatok által favorizált víztartály amiből verseny közben leengedték a vizet és a kocsi máris könnyebb lett, persze ez is csak tartalék hűtőfolyadék volt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.08. 15:04:13

>Mindenki tud magyar raliversenyzőt, akinek van saját, MNASZ-es plombafogója, amivel szépen plombálgatja a turbót.

Tudom, hogy kire gondolsz, voltak stiklik, az igaz. Viszont majdnem minden verseny után feldobták, mert A8-al nem szokás WRC-ket alázni. Márpedig alázott. Aztán elkezdték szopatni béna trükkökkel, mert már semmiféle eszköz nem volt a kezükben, hogy lelassítsák.

Pzkpfw 2010.07.08. 15:13:37

Az MNASZ plombazon visitva rohogtem :) :D

misinator 2010.07.08. 15:14:29

Audi az elékelt főtengelyű V8-al, meg a papírvékony kasztnifelsős BMW a DTM-ben? Emlékszik rá valaki? Asszem a nyolcvanas évek végén olvastam az Autó-motor újságban.
Ha valaki többet tud, emlékszik róla, megköszönném, ha leírná!

Ez a kéjgázos pótkerék nem gyenge! Csak azért nézem el a Lanciának, mert Lancia:-)

Jean Todtnak is volt valami gixere a raliban...is...Valami sorompótéma vagy mi.
A Wartburg ralit meg mindig az egyébként tényleg pimasz versenyvarnyú nyerte: Farakáson végződő itiner..., meg gyorsaságinkénti motorcsere a varnyúnál van tizenöt perc egy gyári csapatnál?:-)))

Itt is örülnék tőlem autentikusabb forrásoknak!

Régebben is volt a hazai bajnokságban élmezőnyt verő Mazda 323..

MrH 2010.07.08. 15:16:30

@ZF2: na meg szerintem a vilnövös 97-es kabaré is megismétlődött párszor azóta mégse volt kizárás....

jpmjpm 2010.07.08. 15:20:31

@Hammer: Az csak utólag derült ki, hogy nevetséges a bünti. Senki nem számolt azzal, hogy Hamilton 10mp alatt végigér a boxutcán. Standard itélet volt. Még 1x pedig nem hívhatták ki.

jpmjpm 2010.07.08. 15:22:21

"...sok mindent elnéztek Schumachernek, vagy legutóbb Hamiltonnak, hogy az európai nagydíjon sárga zászló megelőzte a biztonsági autót."

"...egy McLarennek soha nem néznek el olyan dolgokat, mint a Ferrarinak."

Egy kicsi ellentmondás van itt.

eml 2010.07.08. 15:23:58

@ZF2: Nem tartotta fel, bár az ütlüzéskor tényleg már nem padlóval ment, de erről a balesetről MS tehet.

www.youtube.com/watch?v=e271vCZzXAs

eml 2010.07.08. 15:25:40

@ZF2: Ja és lekörözés volt. (Lett volna)

Pityuuu 2010.07.08. 15:26:56

@Autopeti: Nem is a büntetés mértékével van itt a baj, hanem a sportbírák tökölésével. Miért kellett annyit várni a büntetés kiszabására? Egyértelmű volt, hogy direkt előzte meg a SC-t. Ő verseny után azt mondta, hogy nem látta (na ezért a mondatáért hülyére büntetném, ha volt olyan faszagyerek, hogy nem foglalkozott a szabállyal akkor vállalja is fel) pedig onboard videón és heliből is látszott, hogy le is lassított, haladt vele, majd elment mellette. Egyértelmű volt a szabálysértés/csalás ki hogy hívja lényegtelen. Ha még a SC fázis alatt megkapja a büntetését akkor megfelelő mértékű lett volna ugyanis míg kiáll addig a mezőny szépen elhaladt volna és ő utolsó. De neem a bírák még ültek rajta és mikor már volt annyi előnye, hogy visszaérjen akkor adták ki a büntetést.

A már nem is tudom melyik versenyen (malaysia talán) a cikkázása a pályán Petrov előtt mi volt? Másnak egyértelmű áthajtásos büntetést adtak volna, mint ahogy volt is már rá példa régebben, de ő csak szóbeli figyelmeztetést kapott.
Az időmérőn autót tolásos művelete mi volt? Erre Hornernek volt egy jó mondata. Vettek 10 000$-ért egy pole-t a McLarenesek. Jó üzlet volt nekik.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 15:29:02

Hogyan csaltak a Forma1-ben? Könnyebb volt a Ferrari, mint a többi kocsi, verseny közben a minimum súly alá tudtak menni, aztán a verseny végén benzin volt a ballaszt a tartály rejtett részében, hogy meglegyen a kellő súly. Nem csoda, hogy zsinórban nyerték a bajnokságokat. Aztán mikor többekről kiderült, hogy ugyanezt a trükköt kezdik alkalmazni, gyorsan abbahagyták.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.07.08. 15:29:03

a mclarenesek mostanában nagyon rászoktak a csalásra, és hamiltonnak idén sokmindent elnéztek. a frerrari és schumacher idén semmi szabályelleneset nem csinált. monacoban schumi zöld zászlónál előzött, aztán megbüntették. a szar focihoz képest jó szabályrendszere van a f1-nek, csak sok a köcsög a versenybírók között.

esef 2010.07.08. 15:29:37

Egyik Szafari-ralin volt még a '90-es években, hogy egy versenyző alatt a gyorsaságin autót cseréltek. Úgy emlékszem azon buktak le, hogy valaki elé került a rajtról és a célba érésről készült kép és különböztek az autók... :D

jpmjpm 2010.07.08. 15:35:27

@ZF2: "...Amikor a benettonnal letiltották valami pedlóéemez gixer milyatt eléggé elvetették a súlykot..."

Egyértelmű szabály van rá, hogy az autó aljára rakott falemez nem kophat 10 mm-nél többet a verseny alatt. Mert ha alacsonyra van álítva az autó, akkor több leszorítóerő keletkezik. Schuminál alacsonyra volt állítva, lekopott, büntették. Mindenki tudta, hogy trükköznek mindennel.

"Viszont amikor Coulthard előlről torpedózta meg begliumban..."

A telemetria megmutatta, hogy Coulthard nem fékezett, nem vette el a gázt, ment, ahogy relötte minden körben. Schumi egy paraszt volt ebben a helyzetben.

misinator 2010.07.08. 15:36:18

@esef: Meg Jutta Kleinschmidt motorcseréje a dakaron...az se volt gyenge...

Globetrotter2014 2010.07.08. 15:39:38

@jpmjpm: @eml: versenyhelyzetben bioztosan igazatok van, de ez egy lekörözés volt. DC nek ilynekor illett volna elengednie, ahogy minden normális lekörözésnél az ilyen helyzetben lévő, kisebb arccal de nem kevesebb tudással bíró lekörözött más versenyzők szokták hagyni. Ehyelett mdszeresen tartotta fel jópár kanyaron keresztül. Szerintetek ez normális? Ha Schumi nem pattog annyit a meccs után szerintem meg is lett volna a retorzió...

MrH 2010.07.08. 15:40:38

@misinator: gecc, arra emlékszem... pofáztak, hogy kizárják őket, ők meg csak hobbizásból mennek végig, mégis a végső elszámoláskor ott volt a nevük a listán... véletlenül...

Globetrotter2014 2010.07.08. 15:42:28

@jpmjpm: a benettonos büntetéshez kellett a benetton és MSCH dominanciája is. Ha kiélezettebb lett volna a verseny, vagy mondjuk ezzel vették volna el MSch bajnoki esélyeit megúszta volna a versneyző. Ahogy HAmilton is megúszta a kémotrányt, csakhogy a cirkusz ne sérüljön...

MrH 2010.07.08. 15:45:03

Pár alapszabály kéne és mindenki ott hegeszt ahol és amit akar, vagy baszott szigorúan minden stiklit évekre történő kitiltással büntetni...

szélsőértéket kell választani ez a közbenső dolog nem jó.

misinator 2010.07.08. 15:45:10

Szétb.szna az ideg, ha Bármilyen(!) sportot űznék és elcsalják az eredményt.

Ahhoz meg, hogy hobbiszintem űzzek bármit is lusta vagyok.
Lásd Churchill...

eml 2010.07.08. 15:49:32

@ZF2: De hát az Ourúzs (bocs a helyesírásért) utáni egyenes végén éri utol. Nem látni a kék zászlókat. És ugyanmár olyan hülye volt, hogy bennt ment a vízfüggönyben.

De ha ebben az esetben MS ártatlan bárány, akkor is van másik 20 legalább, amiért el lehetne ítélni. Plusz másik 20, ami ugyan szabályos volt, de minimum nem elegáns.

Viszont a tudása az, amit nagyon tisztelek nála, de emberileg egy szarkupacot többre tartpk.

karlmann 2010.07.08. 15:50:09

Azért az tegyük hozzá, Hamilton előzésében is az az igazán durva amiről nem beszél senki, hogy a Safety Car mögött ott jött a Medical Car is. Mert akkor még ugye nem tudta senki mi van Webberrel és elég nagyot esett ahhoz, hogy aggódni kelljen miatta. Remélem Hamilton soha nem kerül olyan helyzetbe, hogy egy bénázó versenyzőtársa miatt nem ér oda hozzá időben a Medical Car.

jpmjpm 2010.07.08. 15:50:24

@Psyman: "Hamiltont iszonyatosan tolja az FIA. Annyi esetet úszott meg eddig, mitn Schumi egész pályafutása alatt..."

Érdekes 2008-ban pedig mindenki szörnyülködött, hogy mennyi büntit kapottt egész évben. Pl. a belga versenyen amikor 25mp-es büntetést kapott.

esef 2010.07.08. 15:52:14

@misinator:
Nekem volt szerencsém elcsalt eredményhez fociban. A bírót mondjuk nem én ütöttem meg... :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.08. 15:53:34

De kár, hogy em találom azt a videót most, az jutott eszembe, amikor a Lancia még az S4-gyel egy gyorsasági közepére iktatott be egy kerékcserét. A pálya egyik fele aszfalt volt, utána meg murva vagy valami ilyesmi. A helikopter meg pot arra járt. Tolták neki azsfalton amíg a csövön kifért, rátették a másik úttestre alkalmas gumit és ment tovább. Az elvesztegetett idő így is bőven megtérült.

Bár ez nem számít(ott) (?) csalásnak, ikább ügyes és tökös trükknek.

Autopeti 2010.07.08. 15:54:49

@Pityuuu: Erre olvastam egy magyarázatot valamelyik f1-es portálon.
A Safety Car és a Mclaren alján nem egyenlő távolságban vannak rögzítve a helyzetjelző berendezések, azaz ha a két berendezés egymás mellett is van, az egyik autó előrébb van a másiknál valamennyivel. Szóval arra nem adhattak, hogy ki mikor szelte át a vonalat. Állítólag azért tartott annyi ideig kihívni őt, mert várták a helikopteres felvételeket.
Tudom gyenge indoklás és nem is értek vele egyet, de ezt lehetett olvasni.

karlmann 2010.07.08. 15:56:31

@MrH:

Volt azért olyan akit keményen megb..tak. Pl. Ken Tyrell az 1984-es csalássorozat után bukott meg végleg, (ha jól tudom a Tyrell csapat szabálytalankodott a legtöbbet a sportág történetében) mert az összes eredményüket elvették abból az évből és nagy büntit (ha jól emlékszem kétmillió dolcsit) kellett fizetnie. Ráadásul a szponzorok emiatt berágtak, ezt követően már csak kis cégek támogatták és végleg lecsúszott.( Noha már előtte sem nagyon villogtak)

Autopeti 2010.07.08. 15:58:05

Eszembe jutott még Schlesser disznósága 2001-ben, amikor csapattrása szándékosan csinált porfelhőt Masuoka Mitsubishije előtt. Az végül nem bírta és az őt mellett próbált előzni,aminek kitört kerék lett a vége. A navigátor aztán majdnem Schlesser elé vetette magát.

jpmjpm 2010.07.08. 15:58:15

@ZF2: Meg az is, hogy mindenki tudta, hogy csalnak. Pl. rajtautomatika, kipörgésgátló. Meg a tankolóberendezés módosítása.

MrH 2010.07.08. 16:01:01

@eml: szarkupac?

szerintem akkor ez a szó simán ráillik az eddigi versenyzők 80%-ra...

vinnyogós alfonzó
hazug lajos
perchuszár villnöv

ezek jobbak? mind csinált valami szart és arcuk is van hozzá...
Talán Hekinent nem sorolom ide, akit sosem szerettem, de elismertem!

mutass már egy olyan világbajnokot, aki feddhetetlen volt? (kilencvenes évek elejéig ér, mert régebbről nem vagyok képben... :-) )

Autopeti 2010.07.08. 16:01:47

@Hammer: Igen erről nem esett szó, mindent amit eddig írtam,annak tudatában tettem, hogy a boxáthajtásos büntetés jogos volt,csak szerencsétlen módon túl enyhe.
Hogy maga a büntetés ilyen formája van megadva az elkövetett bűnért, annak nem néztem utána, annyira azért nem érdekel a forma 1, hogy a sportszabályzatot olvasgassam. Arra ott a két kommentátor, de ők is magasról tesznek rá.

jpmjpm 2010.07.08. 16:01:51

@karlmann: Akkor most azt írod, hogy a Medical car gyorsabb mint Hamilton? Ejha!

ZON 2010.07.08. 16:02:48

Egyszer Rossiék pár éve a verseny előtti este valami robogóval gumit kentek a Doctor rajthelyére. Kaptak is valami büntetést, ha jól emlékszem...

jpmjpm 2010.07.08. 16:10:24

@karlmann: "A 2007-as szezonban négy Ferrari is versenyzett egyszerre, mert a McLaren egyszerűen ellopatta a 2007-as Ferrari tervdokumentációját és teszteredményeit."

Azért az áprilisban lefénymásolt anyagok vajmi keveset segítettek a McLarennek. Ha megnézed az autókat, teljesen máshogy néztek ki, illetve teljesen máshogy viselkedtek az egyes pályákon.

A McLaren nem ellopatta a terveket, hanem a Ferrari tervezője berágott, hogy nem ő lett kinevezve valamilyen posztra Ross Brawn távozása után és ment a McLarenhez, Hondához, hogy szerződtessék.

karlmann 2010.07.08. 16:10:54

@jpmjpm:
Egy nagy túrót. De mind a kettő ott jött ki előtte a boxból szépen egymás után. Ha olyan vak, hogy nem látott meg egy C kombit meg egy SLS-t egymástól 10-15 méteres távolságra és tőle kb 3 méterre jobbra a box kijáratánál, akkor basszus ne csak a szuperlicenszét, hanem a privát jogsiját is vonják be, mert a manus teljesen vak!

karlmann 2010.07.08. 16:13:03

@jpmjpm:
Az áprilisban lefénymásolt anyagok a sztori vége, mert akkor bukott meg a faszi. A kettős játékot már az előző év őszén elkezdte. Mint ahogy pl. Alonso el is mondta, hogy már Decemberben tudott ő is a dologról.

Papp Sanyi 2010.07.08. 16:16:18

Hamilton egy visszataszító alak, akit igencsak nyom valaki ott fent. Ennek nagyon rossz vége lesz. Ki kíváncsi arra, hogy bármit megtehet, nem éri semilyen retorzió (vagy minimális). Ezzel a forma-1 "hírnevét" veszélyeztetik (ha még van egyáltalán ilyen).

jpmjpm 2010.07.08. 16:23:57

@karlmann: Látta ő, hogy jönnek, le is lassított, vacilált, hogy mi legyen, aztán elment. Szerintem tudta, hogy így kevesebbet bukik. De fel azért nem tartotta a Medical cart, ebben biztosak lehetünk.

www.youtube.com/watch?v=JZfUwGvUOaE

jpmjpm 2010.07.08. 16:34:00

@karlmann: Akkor rágott be, amikor nem nevezték ki. Télen/decemberben valamikor. De a McLaren semmit nem tudott felhasználni a tervekből. Egyrészt nem volt ideje, másrészt más filozófia alapján tervezték az autót. Harmadrészt egész jó autójuk volt abban az évben, nem volt rá szükségük. Egyébként amilyen gyorsan fejlesztenek az F-1-ben, egy ilyen doksi nem sokáig aktuális. Inkább érdekesség, hogy a nagy rivális mit csinál, biztos lehetett belőle tanulni.

Egyébként nem ő bukott le közvetlenül a fénymásolással, hanem az egyik McLarenes felesége másoltatta az anyagot a sarki fénymásolóban. :)

eml 2010.07.08. 16:39:32

@MrH:
Ki a Lajos?

Alonso egy bunkó (Szingapúr, McLaren kémügy)

Villeneuve egy hülye, aki az eredmények hiányát odamondogatással kompenzálta.
Viszont az egyik kanadai versenyen megcsináltatta az autót a csapattal és a közönségének kiment, és 5 kör hátránnyal, de autózott, hogy aki ezért fizetett, az lássa őt. Ezt nagyon pozitívra vettem tőle.

jujdejo 2010.07.08. 16:46:38

gondolom fölösleges megemliteni azt az evadzaro nagydijat ahol Massa meg Hamilton között dölt el a vb cim...na ez se volt furcsa hogy miutan hamiltont lenyomta vettel, es ezaltal bukta volna a vb-t, gyorsan megegyeztek t.glock-al,aki lefeküdt Hamiltonnak, mondvan, iranyithatatlanna valt a kocsija, annyira iranyithatatlanna hogy elkapta a kormanyt es fekezett ahogy meglatta hamiltont a tükörben, majd ahogy a nigger elment mellette, visszatert az idealis ivre es begurult a celegyenes vegeig...:team radio.
Hamilton:- apa, csinalj valamit, de gyorsan, nem birom sokaig, megint megvernek, apa, csinalj valamit!!!
Mr. hamilton: herr glock, ich vorschlage eine freundliche summe für sie...!
t.glock: alles klar...

eml 2010.07.08. 16:48:22

@jujdejo: Glock az elkezdő szakadó esőben száraz gumival volt kinnt.

jpmjpm 2010.07.08. 16:50:58

@jujdejo: Szép eszmefuttatás. Kár, hogy baromság.

jujdejo 2010.07.08. 16:50:59

@eml: innen is latszik hogy milyen nagyszerü pilota, szar gumikkal is azonnal felre tudott allni hamiltonnak, söt, ahogy elment mellette a srac nyomta neki es csak bejött....jajaj, ez a szar gumi hogy mikre kepes...

eml 2010.07.08. 17:02:34

@jujdejo:
"herr glock, ich vorschlage eine freundliche summe für sie...!"

Legközelebb így írd, mert így helyes:

Herr Glock! Ich würde Ihnen eine freundliche Summe vorschlagen.

vagy:

Herr Glock! Ich schlage Ihnen eine freundliche Summe vor.

jujdejo 2010.07.08. 17:25:43

@eml: ja legközelebb majd igy irom, akkor is vicces lesz.

toncsi64 2010.07.08. 17:27:20

Arra emlékszik valaki, hogy anno mikor elkezdődött a kamionversenyzés a mieink az élmezőnyben voltak ? Aztán persze kiderült, hogy egy picit "igazítottak" a fiúk a sebességhatárolón :)))

1kutya 2010.07.08. 17:38:32

annyira jó röhögni, amikor a vörös meg a szürke tábor egymásnak esik:)

sőőőt... mostmár a sumákeres ferraris szidja az alonsós ferrarist, vica-versa:)

csak egyet kérdeznék: Hová tűnt Damon Hill???:-DDD

Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy 2010.07.08. 18:23:08

Nekem ha autósport és csalás akkor Asi jut eszembe. Hihetetlen hogy ez a majom most épp vezeti a nemzeti bajnokságunkat. Szégyen. A plombafogóról jutott eszembe ez a gyökér, hogy ő az. Nem probléma, lesz még szikla meg farönk az autója előtt, ebben biztos vagyok.

gigabursch 2010.07.08. 19:02:02

Egy Lanciaba nem kell kéjgáz, maga a Lancia kéj... :-)

De persze csak a rajongóknak. Mások szerint gáz, de az meg legyen az ő bajuk... :-)

Azért erről a történetről mesélhetnétek többet is: Hogyan is volt ez a "kéjgáz"os sztori pontosan?

antimason (törölt) 2010.07.08. 19:21:09

A videóbíró 90%-kal csökkentené a bunda lehetőségét.
Emiatt nem akarják bevezetni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.08. 19:43:46

Azért: McLaren esetében komoly eltiltást érő csalási ügyben a korábban hazudó, később sem infot közlő versenyzőnek az "információért" cserébe mentességet adni, hogy egyéni bajnokságot nyerhessenek az nem kis ügy.

De ugye a Renault féle cseppet sem véletlen baleset sem kis ügy.

Vagy az, hogy a trükkös motorelektronikával élen lévő csapat motort fejleszthet a szabályok alól felmentést kapva, így VB cím esélyes.

Az utóbbi 2 ugye a Renault márkához kötődik. De a szabályok csapatra szabására jellemző, hogy ugye egy évben a Renault jelezte, ha nem nyer akkor irgumburgum... Másik évben nyert. A rájuk szabott gumiszabályok viszont Indianapolisban visszaütöttek.

Esküszöm szárnyat kell szerelni a pilótaruhára, mert a McLarennek az sem mozgó aerdonimaikai elem.

Bezzeg ugye a Mercedes koncepcióját haza kellett vágni.

feket663 2010.07.08. 21:20:51

misinator!!! "Audi az elékelt főtengelyű V8-al, meg a papírvékony kasztnifelsős BMW a DTM-ben? Emlékszik rá valaki? Asszem a nyolcvanas évek végén olvastam az Autó-motor újságban.
Ha valaki többet tud, emlékszik róla, megköszönném, ha leírná!"
Nekem annyi rémlik, hogy talán 89-ben a Túraautó VB vagy EB-n az akkor megjelent BMW M3-asok közül az összes gyári támogatásút kizárták, mert vékonyabb lemezből készült a karosszéria mint a széria, (de az is lehet, hogy csak a csomagtérfedél?) egyedül Cserkuti József M3-asa felelt meg a szabályoknak, aki a kizárások után talán 3. lett.

Pityuuu 2010.07.08. 22:09:44

@Autopeti: Bizony ez nagyon gyenge magyarázkodás csak. A F1-ben minden kamera élőképben megy a rendezőhöz gondolom akkor ugyanígy a versenybírákhoz is. Akkor mi a francot kell várni a felvételekre?

misinator 2010.07.08. 22:13:09

@feket663: Köszi!
Ha jól emlékszik a színezős memóriám, állítólag egy újságíró "véletlenül" ráejtett egy nehéz tollat v. mi a szöszt a kasztnira, előtte persze ugyanezt megtette egy utcai autóval /szabály volt az utcai alapkasztni/, s persze a vékony lemez eljátszotta a mai autó kontra UAZ/Volga összehasonlító kopogtató, ütögető tesztjét/ide mindenki beírhatja a kedvenc "ebbemégvótanyag" autóját/

GiXXXer 2010.07.08. 22:54:35

Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy:

ajánlom figyelmedbe Asi tavalyi Katalán WRC-s eredményét. 3-4 FIA ellenőr állt mellette a szervízparkban folyamatosan(van kép is róla), pedig összesen 5-en voltak. És kategória második, S2000-eseket vert a hihetetlenül technikás szakaszokon. Volt olyan szakasz, AHOL ABSZOLÚTBAN WRC-ket vert! Matthew Wilsont, Al Qassimit pl.

Biztos nem tud vezetni!

Idén ahol indult, NYERT! És utána szét is kapták a kocsiját, MINDIG! Turánékat kizárták, mert manipuláltak az üzemanyaggal, Asitól mindig vettek mintát, és mindig szabályos volt.
6-ból 6-ot nyert, mert nem tud vezetni!

Szacsi 2010.07.09. 00:41:04

@GiXXXer:

Asival nem az a baj, hogy fakezü. Mert nem az. Csak hiába tud qrvára ha már előtte eljátszotta a becsületét. Kár volt neki.

Marc94 2010.07.09. 03:09:02

kicsit felhuzott a cikk:D
lehet mindenhol csalast lesni de mindre azt mondani hogy szandekos az azert tulzas:D
sorry nincs ekezet

udla 2010.07.09. 08:58:13

Ha már szóba került a Lancia:

www.youtube.com/watch?v=_epjB1fDzAM

2009 szeptemberi felvétel.

deak.atti 2010.07.09. 09:40:37

@misinator:

"A Wartburg ralit meg mindig az egyébként tényleg pimasz versenyvarnyú nyerte: Farakáson végződő itiner..., meg gyorsaságinkénti motorcsere a varnyúnál van tizenöt perc egy gyári csapatnál?:-)))"

Figyelj, annó a BBK-ban (nálam ifjabbak kedvéért: Béke és Barátság Kupa, a szocalista országok közti versenysorozat, mindig a Salgó Rallye-val kezdődött, és ha nem volt az orosz Russzkaja Zima, akkor a Wartburg Rallye-val zárult) mindenki, ismétlem MINDENKI csalt. Ki a versennyel, ki a technikával. Az NDK-sok a technikával olyan nagyon nem tudtak, a 3 henger/1150 kcm akkora nagy stiklikre nem adott alkalmat, így hát trükköztek a versennyel. Igen, nekem is meséltek elszalagozott, tankcsapdákat tartalmazó gyorsaságikról, amelyek a gyári Wartburgok elhaladása után lettek gyorsan átszalagozva, hogy a következő autó már komolyabb sérülések nélkül ne tudjon célba érni. Valamint azt is mesélték (áttételesen bár, tehát német versenyző mondta annak a magyar fiúnak, aki nekem elmondta), hogy az Akropolisz Rallye-kon úgy arattak évekig kategóriagyőzelmet, hogy gyorsonként (!!!) cserélték a motort az A-s Wartburgokban. Ha gyorsak voltak, megvolt az 10 perc alatt is. A szerviz-Barkasban meg elfért jó pár cseremotor ... nem olyan nagy méretű az ... :o) De nem nyert mindig Wartburg a hazai futamon. MB-ban, a Skoda múzeumben az 1987-es Wartburg Rallye győztes Skoda 130 LR versenyautó (Dolák/Palivec) van kiállítva. Voltam ott, le is van fotózva. Na, akkor itt jön a Skoda. Meg a Lada. Megint csak régi versenyzők mondták el, nem egy és nem két fórumon (könyvek, újságok, egyéb interjúk), hogy ez a 2 gyár pofátlanul csalt a technikával. A Skoda legalább 1400-as, de lehet, hogy 1500-as is, a Lada VFTS meg 1800-as volt körülbelül. És indultak 1300-ban, meg 1600-ban velük. A Salgó Rallye cikkben le van a korabeli Autó-Motorban fotózva a győztes gyári Lada VFTS, ahogy igen gyorsan, több szerelővel váltót cserélnek benne. Persze éppen az utolsó gyors és a célbafutás előtt. Ezt nem tudták megtenni a Wartburg gyáriak, mármint hogy variáéljanak az autóval, mert lényegesen szerényebb technikával mentek. A legtöbb, amit bevallottak az autóra, az 108 LE volt, ez volt a maximum, ami kijött belőle. A Trabi gyár 1986-ban homologizálzta a 800 RS-t, de előtte is volt olyan hazai hegyiverseny, szintén BBK, ahol a gyári Trabantok a Ladák közti időket mentek felfelé a hegyen. Ja ... Kicsit tesztelték a 800-as technikát versenykörülmények közt is.

Egyébként a legérdekesebb (és leg-arcpirítóbb) húzása a Wartburg gyáriaknak az 1973-as Rajd Polskin volt. Abban az évben VB futam volt a verseny, ennek megfelelően egy 3200 km-es autógyilkoló borzalmat szerveztek a lengyelek. Nem is volt többé VB-futam ... Na, csak 3 (!!!) autó ért értékelhetően célba, a Culmbacher/Ernst páros második lett. Több órás késéssel. Egy 75 lóerős A-s Wartburggal. Amivel az előző héten, tréningezés helyett végigversenyezték a Vltava Rallye-t Csehországban, majd átutaztak Lengyelországba, és rajthoz álltak a kocsival. Majd egy másikkal (!!!) célba értek Varsóban. A korabeli visszaemlékezők szerint talán még háromszor is cseréltek autót a lengyel erdők mélyén, de egyszer biztosan. Egyszerűen 2 egymás utáni versenyt, pláne egy ilyen autószaggató futamot nem lehetett egy korábban már leharcolt autóval teljesíteni. A legszebb az, hogy gyakorlatilag nyílt titok a dolog, de akkoriban nem volt szokás firtatni a testvéri államok stiklijeit, most meg már történelem. Nem a legszebb oldala, de akkor is az. A krónikákban mindenesetre az szerepel, hogy másodikak lettek egy VB futamon.

DA

deak.atti 2010.07.09. 09:47:14

@gigabursch:

Én Toyotával ismerem, és tűzoltókészülékkel. A 90-es évek közepén a Lancia meggyanúsította a Toyotát, hogy a tűzoltókészüléket azért cserélgetik gyorsonként a gömbölyű Celicákban, merthogy az nitrót tartalmaz, és azt befecskendezve a motorhoz, így verik meg a Lanciákat. Az azóta megboldogult Ove Andersson, a TTE akkori főnöke személyesen vitt át a Lanciához, pontosabban Cesare Fiorio-hoz egy tűzoltókészüléket, hogy megvizsgálhassák, minden rendben van vele. A kocsihoz azért már nem engedték közel az olaszokat ... :o)))) Utána robbant ki a csúszkáló turbószűkítő ügye, és kizárták őket a VB-ről emiatt. Az üres 1 évben tervezték meg a Corolla WRC-t.

DA

misinator 2010.07.09. 11:57:14

@deak.atti: Például az ilyen hozzászólásokért, azok olvasásáért érdemes élni:-)

misinator 2010.07.09. 12:05:14

@deak.atti: Hm...:-)

A csúszkáló turbószűkítő is emlékezetes számomra: egész éven szívatták vele a mezőnyt - akkor volt, ha jól emlékszek a Ford hétsebességes /szekvenciális váltóról még szó se volt!/ volt, s nem értették, hogy miéert kapnak ki MINDEN kilométeren.
Aztán a legutolsó futam után konkrétan kettéfűrészelték a cuccot az ellenőrök...
Profi mérnöki aljasság volt.
Magyar rali könyvekben is voltak jó sztorik, végülis csalások voltak: cukor a más benzinébe /a csúcsterhelésen járó motort nem ütütte ki pillanatok alatt.../,
Kölcsönzős kocsik használata, stb...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.09. 12:06:36

@toncsi64:
Erről az időszakról nincs véletlenül valami videód? Szívesen megnézném.

Egyébként én ezért (is) szeretem a rally autókat.
Ha valamelyik tuningbetyár azt mondja, hogy az ő autója bizony 230 lóerő, akkor valószínűleg 180 körül lehet jó esetben.
Ha egy rallyversenyző azt mondja, hogy az autója 300 ló, akkor nyugodtan meg lehet toldani egy 100-assal :))

@Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy:

Tény, hogy Asinak volt pár "érdekes" szituációja, furcsa eredményei, mérlegelések, stb. De az tény, hogy ha megnézed egy belsőjét, összeszarod magad. Az utolsó fűszálat is felírják az itinerbe, és fel is tudja dolgozni ezt az információmennyiséget. Én ilyen szövegelés mellett utcán nem tudnék vezetni, nemhogy versenytempóban :D Ez azért rengeteget hoz neki, plusz azért el kell ismerni, hogy ő az egyik legtechnikásabb magyar pilóta.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.09. 12:10:27

@gigabursch:
Na ez engem is érdekelne.

@GiXXXer:
Erről az üzemagyar témáról csak annyit, hogy a múltkori Salgó rallyn kb. minden ötödik autónak olyan szaga volt, mint amikor egy vadászgépet beraknak a pálinkafőzdébe. Megy a trükközés mindenkinél, sajnos. Az a baj, hogy valakinél észre akarják venni, másoknál meg nem.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.09. 12:16:44

@udla:

www.youtube.com/watch?v=X-6SguDEwIg

Nekem ez az egyik kedvenc. Az a hang, harákol, durrog, üvölt, hörög, tüsszög, váhhhhhhhhh....

@deak.atti:
Ja, a BBK-ban ez alap volt :)
A BBK-s 130LR konkrétan 1.5-ös volt tudtommal. Amivel a világbajnokságon indultak, az 1.3-as.
A Lada meg tényleg volt 1.8, ha nem több :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.09. 12:20:04

@misinator:
Asszem Ferjáncz indult először nálunk azzal a 7 sebességes Escorttal, talán a 94-es Salgón.
Láttam róla pár archív videót, nagyon kemények voltak a kigyorsítások, kb. mint most az f1-ben. Daaaa-daaa-daaa-daaaaaa-daaaaaaaaa, és már sehol nem volt az autó.
De szép is volt, istenem...

Dzso_bácsi 2010.07.09. 12:30:41

@Maybe_:
holnap Tata... majd ott tüsszögj koma:)

deak.atti 2010.07.09. 12:34:33

@misinator:

Na várj egy picit: az a turbószűkítős történet egy Kölnből (a TTE központjából) kirúgott alkalmazott bosszúja volt. Most nem keresem meg a cikket, de arccal-névvel szerepelt az illető a történetben. Kirúgták valamiért, ő meg bosszúból felnyomta a Toyota Team Europe-t a FIA-nál, elárulta a Celicában csúszkálni képes turbószűkítőt. Ezért szedték szét a turbót az ellenőrök a RAC Rallye-n.

DA

misinator 2010.07.09. 12:41:38

@Maybe_: Tényleg! Már nem is volt eszembe Ferjáncz:-(

A lengyelek se voltak állítólag szívbajosak a Polonezekkel , kétezres mirafiori motor vigyorgott bennük a mondás szerint...?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.09. 12:45:17

@Dzso_bácsi:
Remélem ott nem fogok tüsszögni, így is folyik az ormányom :P

@misinator:
De sztem a Te kettéfűrészelős storyd más lehet, mert a Ferjáncz-féle 7-es váltóról mindenki tudott, még riportot is készítettek vele, ahol bemutatta.

deak.atti 2010.07.09. 12:45:39

@misinator:

Most hadd ne írjam le (mert jó pár éve megfogadtam ezt a dologt, mármint hogy a nevét sem írom le) annak a magyar Historic-versenyzőnek nevét, aki tavalyelőtt megbukott Lahtiban, a finn Historic EB futamon. Beszélő viszonyban vagyok az akkori szerelőjével, és a srác mesélte: kivonszolták 2000 kilométert tréleren a kocsit Lahtiba, letolták a trélerről a gépátvételre, a FIA embere beült, be akarta röffenteni a kocsit. Ugyebár, reflex-mozdulat: ha beülsz az autóba, indítás előtt megmozgatod keresztben a váltókart, hogy üresben van -e a váltó, és nehogy sebességben legyen. Na, ez utóbbi nem ment a gépátvevő emberkének ... csak hosszirányben mozgott a váltókar ... és a korabeli homologizáció bizony nem tartalmazta a szekvenciális váltót ehhez a típushoz ... Tehát a következő mozzanat a versenyjármű trélerre történő visszatolása volt, majd irány haza, Magyarországra, újabb 2000 kilométert. Valami horror pénzért gyártották a "szekós" váltót a kocsiba, majd a költségekhez még hozzáadódott a Finnország oda-vissza út költsége is, mint kiadás, illetve veszteség ...

DA

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.09. 12:52:30

@deak.atti:

Küldtem egy üzit a blog.hu-n keresztül privátban(egy másik témában), ha van, időd, légyszi válaszolj.

deak.atti 2010.07.09. 12:52:33

@toncsi64:

Igen, maximálva volt 160 km/h-ban a sebessége a versenykamionoknak. Nagyon egyszerűen ellenőrizték a rendezők: megnézték a tachográfot, merthogy volt az is versenygépekben, mint egy átlagos kamionban. Namost, egy volt Hungarocamion-os pilótának vajh' milyen nehézséget okozott a tachográf megbuherálása? Azon buktak meg, ha jól emlékszem, akkor a belga futamon, hogy a célegyenes végén egy kutya-közönséges 3-lábú traffipaxot felállítottak a rendezők, és a magyar Mercedes majdnem 180-nal dörgött be a féktávra a mérés szerint. Tehát nemcsak a sebességhatárolót, hanem a tachográfot is megberhelték egy kissé. Ki is zárták őket a sorozatból, itthon meg a botrány után kiszállt a Hungarocamion a versenyzésből.

DA

deak.atti 2010.07.09. 12:54:35

@scheerti:

Válaszoltam, csak visszadobta az üzenetemet a Gmail, mint spam-et. Ha kicsit ráér a dolog, akkor Prokee-val üzenek, augusztusban több alkalommal leszünk vele egy kempingben.

DA

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.09. 13:02:34

@deak.atti: Persze, de elküldöm a gmail-es címem, hátha azt nem dobálja vissza. Többiektől szorri az offért.

deak.atti 2010.07.09. 13:05:14

@misinator:

Az úgy volt homológ! Viszont a DuEn-es Historic topikban egy P125-tel versenyző navigátor azt írta egy alkalommal, hogy a Polski Monte Carlo sosem volt homológ, a lengyelek egy kamu finn 1000 darabos rendelésre hivatkozva homologizáltatták volna a típust. Csak éppen semmiféle papríjuk nem volt róla. Tehát a Polski MC-val csak a lengyel nemzeti bajnokságban lehetett menni, meg a BBK-ban. Ugyebár a Gruppe 2-be homologizálás feltétele volt 400 darab teljesen egyforma példány legyártása. Ezt a 400 darabot akarták megspórolni a lengyelek.

Amúgy a Lancia is egyszer ügyeskedett a homologizálással: mikor a Delta 4X4-et (még nem az Integrale-t, az később jött!) homologizáltatták, akkor (a Gruppe A-ba homologizáláshoz 5000 darabot kellett legyártani) az 5000 darabos állomány nagyobb felét Garrett turbóval, de 1400 darabot egy jóval nagyobb méretű KKK turbóval gyártották le. Persze ezekből lettek volna kiválasztva a gyári autók is ... mert ugye ismerünk gyári versenyautót, meg "ügyfélverziót", ami valamivel gyengébb kivitelű (nem a minőség rosszabb, hanem a technikai megoldások szerényebbek benne), mint a gyári autó. Úgyhogy a Toyota és a Ford fennhangon reklamált a dolog miatt, a Lanciát meg kötelezték az FIA-nál a homologizáció fejében az 5000 teljesen egyforma autó legyártására ...

DA

deak.atti 2010.07.09. 13:09:55

@Dzso_bácsi:

Üdv!

Nem vasárnap? Vagy nem a Tatabányai Lada Klub-os KGST szlalomot emlegeted? Ha nem, akkor bocs, hogy belekotyogok a dologba, csak összevág a 2 helyszín, 1 nap különbséggel.

DA

udla 2010.07.09. 13:10:45

@Maybe_:

igen azt a videót már régen lementettem a kedvencek közé.

itt a 25. másodpercnél HMM:

www.youtube.com/watch?v=DO_VVla8DlI&playnext_from=TL&videos=AJr3l2N7QYE

deak.atti 2010.07.09. 13:11:48

@Maybe_:

Az a szag valószínűleg E85 lehetett. Tudomásom szerint nincs tiltva a mezőnynek az E85 üzemanyag használata, oszt' az meg csak 249 forint, nem 349, mint a benzin ... ;-)

DA

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.09. 13:15:27

@udla:
Köszi, ha hazaértem, csekkolom :)
@deak.atti:
Tudom, milyen szaga van az E85-nek, ez nem az volt :) az csak sima pálinkafőzde szag, ez meg valami csernobili brutális eukaliptuszgyökeres vadászgépszag csirkepálinkával, vagy nem is tudom...
Alkohol biztosan volt benne, addig ok :)

misinator 2010.07.09. 13:18:21

Mindenkinek köszönöm a pontosítást!
Ahogy egyszer már írtam a Belsőségben, sajnos nem vagyok racionális ember: a benyomásaimra, s nem a tényekre emlékszem.
:-(

Viszont eszembe jutnak a skandalumok, Ti pedig leírjátok a tényeket:-)

misinator 2010.07.09. 13:25:29

@toncsi64: Erre én is emlékszek!
Asszem elektronikát illesztettek a cuccba...
Krasznai János volt az illető versenyző.
Apropó, egy hungaroringi futamon egy orosz kamazos versenyző alázta a mezőnyt, vadul bródszájdolt, amíg fel nem száradt a pálya, s ki nem jött a kraftbeli különbség.

misinator 2010.07.09. 13:27:21

@deak.atti: Mint egykori Nagypolák tulaj, meg örök szerelem, érdekes volt olvasni a Monte Carlós sztorit!

Krisi 2010.07.09. 14:25:10

@scheerti: Audi A8-al alázott WRC-ket? dúúúrva... :D

esef 2010.07.09. 15:17:08

@Maybe_:
Ha Asi a mai technikával "tud" vezetni, akkor Ranga (Isten nyugosztalja!), Ferjáncz, Cserkuti Öcsi, Kesjár Csaba mit műveltek azokkal a régi gépszörnyekkel???

Deltona 2010.07.09. 15:53:27

Ha már Toyota,rally, sumákolás:
95-ben a Miskolc rallyn Ifj.Tóth azt hiszem a sajókazai pályán lezúzta a gömbölyű Griffonés Celicát,midőn kidöntött egy régivágású betontömböt az út szélén,ezáltal jelentős időveszteséget spejzolt be.Öreg Ferjáncz vette át a vezetést az Escort Cosworth-al,több mint 3 perc előnnyel,és felcsillant a lehetőség, h.91 után újból ob-futamot nyerjen az Öreg.
A Celica vasárnap minden gyorsra új fékeket, és új előmelegített gumikat kapott,és ifj.Tóth brutálisan ment,és nyert!A verseny végén többen burkoltan arra célozgattak,h.a Toyotába valamiféle "kéjgázt" pumpáltak,ugyanis Ferjáncznak semmiféle problémája nem volt és ilyen nagy hátrányt gyakorlatilag lehetetlen ledolgozni ekkora távon.Abban az évben a Griffone-istálló az olasz regionális bajnokságban el volt tiltva a fentebb leírt probléma miatt.Azzal h. Janika nyert Miskolcon egyúttal bajnok lett, és Pécsen már nem kellett indulnia,így a Celica nem kevés bérleti díját megspórolták.Azt hiszem Mauro Nocentini-akitől Ranga Lanciái ill.Fordja származtak mondta, h. meg tudná mutatni,mit és hogyan csalnak a Celicánál a Griffonésok, de nem áll érdekében.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.09. 17:06:14

@esef:
Persze, ebben egyetértünk. Ranga Laci különösen nagy kedvencem volt, Isten nyugosztalja...

deak.atti 2010.07.09. 18:09:12

@Deltona:

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ott lehettem akkor, ott, Sajókazán. Füredi András mellett álltam, aki végigvideózta az egészet. A mai napig ereklyeként őrzöm azt a Füredi Sportvideó kazettát. Vagy 30 ember cibálta fel az útra a Celicát. Egy sima J3-B3 kombináció volt, annyi történt, hogy Janika egy pillanattal előbb adott gázt a kigyorsításnál,és a kőkorlát oszlopát elkapta a kocsi jobb eleje. Becsúszott a belső oldalon a domboldalba lefelé. Megpróbált kijönni, de még jobban lecsúszott. Akkor szaladtak oda a nézők, és valóban, 3 percig tartott, mire kirángatták az autót az útra. Hogy másnap mi történt, arról nagyon nem volt fogalmunk, mint szurkolóknak, de Gerencsér Titi szervizese később elmondta (csepeli srác, versenyzett Wartburggal korábban, én onnan ismertem), hogy Titi bá' Janika előtt rajtolt Bükkszentkereszten, és a gyors végéig utolérte, és megelőzte az N-es Cosworth-ot az A-s Celica. Tehát nem időmérési stikli volt, az más kérdés, hogy egy elméletileg 300 LE-s autó hogyan ment ennyivel jobban egy N-es, mintegy 220-240 LE-s autónál?

DA

misinator 2010.07.09. 22:34:28

@deak.atti: Bakker, arra a becsúszásra én is emlékszek! felsőnyárád felől szaladtunk fel szántáson, susnyáson a Zasszonnyal, sógorral, be az erdőbe, s mikor oda értünk, jött Janika, s zúzott lefele az erdőaljba. Nem hittem, hogy kibírják szedni a fanok... Ahhoz túl kevés versenyen voltam, hogy ez ne maradjon meg bennem:-(

misinator 2010.07.09. 22:36:25

@deak.atti: "az más kérdés, hogy egy elméletileg 300 LE-s autó hogyan ment ennyivel jobban egy N-es, mintegy 220-240 LE-s autónál? "

Pontosíts, ha marhaságot írok: Érdi Tibi hogy tudott az élmezőnyben lenni az N-s 1.8-as 323-as Mazdával?:-)))

deak.atti 2010.07.09. 23:08:28

@Deltona:

Azért azt is tegyük hozzá, hogy Ferjáncz akkori A-s Fordja, és a Grifone-s Celica nem voltak ám egy szinten technikailag. Tudomásom szerint, mivel a kölni Ford Motorsport a Sierra Cosworth alapjaira fejlesztette ki az Escortot (gondoljunk csak a hosszában elhelyezett motorra, ami inkább a Sierrára volt jellemző, mint az Escortra), annó a Ferjáncz csapat egy üres Escort Cosworth bódét társított össze Sierra technikával. Így volt a legolcsóbb. Több pénz maradt versenyzésre ... Amikor Szeleczky Tamás megvette Ferjáncz A-s Escortját a saját N-ese helyett, akkor azt nyilatkozta, hogy az egy eléggé alap-autó volt, kis fékkel, korai áttételekkel, ésatöbbi. Maga Ferjáncz is elismerte abban a könyvben, melyben az Ő és Zsembery Jenő pályafutásával foglalkoznak,, hogy a Forddal válaszút elé kerültek: namost, akkor fejlesztenek, vagy versenyeznek az autóval? A Ford is egy év után visszatért a hétsebességesről az ötsebességes váltóra, mert nem hozott annyit az eredményekben,amennyibe került nekik. Ferjáncz szerint fél évente fejlesztettek Kölnben valamit a típuson, csak ők ezt nem tudták megfizetni. Tehát egy fél-gyári,illetve gyári támogatású csapat autója állt szemben egy hazai építésű, gyakorlatilag öszvér-autóval. Valamint egy akkor 25-30 éves ifjú pilóta egy 40-es örökös bajnokkal. Akinek aztán nem kellett már semmit bizonyítania. Mindenki szurkolt az Öregnek, de Janika akkor erősen közönségkedvenc volt (mínusz Pécs),tehát nem igazán tudtuk, hogy mi lenne nekünk a jó. Ha Ferjáncz nyerne, vagy ha Janika bajnok lenne már Miskolcon? Aztán a céldobogón Ferdi bá' kapott egy pici üveges pezsgőt a műsorvezetőtől, merthogy azért ez a verseny neki állt, és meg is érdemelte volna, hogy nyerjen. Máig nem tudni hogy tiszta volt -e a második nap, szerintem igen. Gergely Feri, az akkori naviga, egy haveromnak elmondta egy beszélgetés alkalmával (a srác nagy Jani-rajongó volt, Gergely Feri meg magántaxis, és egyszer véletlenül beült hozzá, így az út alatt beszélgettek pár percet), hogy Janika úgy ment másnap, hogy Ő néha elhallgatott a jobb oldalon, és nem mondta az itinert ...

DA

deak.atti 2010.07.09. 23:19:03

@misinator:

Úgy, hogy marha jól vezet. Nyert is abszolútot, talán pont Miskolcon, ez után az eset után 1-2 évvel. Aztán nem tudom, hogy igaz -e, de a 90-es években Ő volt Asi elődje a gyanúsítgatások miatt (érthető módon nem tetszett az A-s mezőnynek, hogy elverik őket egy N-es autóval, ami ráadásul csak 1800-as is), ezért az A-s mezőny összedobta a 100 ezer forintot a verseny után, hogy most akkor bontsuk meg azt a Mazdát, tegyünk pontot végre ennek a csalok-nem csalok kérdésnek a végére. A versenybíróság meg közölte, hogy sajnos kicsúsztak a verseny utáni 1 órából, amikor technikai jellegű óvásokat lehet benyújtani hozzájuk ... :o)

DA

Deltona 2010.07.10. 05:59:40

@deak.atti:
A lóerők kapcsán az jutott még eszembe,hogy kiindulva a Ranga-féle 94-es kajak-Integrale erejéből-Ranga,és Topp Zoli is bőven 400Le felettinek mondta,de később Büki Ernő is így nyilatkozott-a 95-ös Cosworth-ot a kisebb turbo-szűkítő okán gyengébbnek érezték a Lanciánál.Ezekből kiindulva a Jani Celicája 95-ben kisebb szűkítő ide, vagy oda, valahol alulról közelíthetett mondjuk a 400 pacihoz. A Gerencsér féle n-es Cossi kb.szintén közel lehetett a 300 Le-höz, alulról.Az öreg Érdi mondta anno, hogy az n-es autó kb.bő 1 másodperccel lassabb km-enként az a-snál.
A bükkszenti gyors 7km hosszú.Namármost, kiindulva az Álltalad nagyon is jól vázolt Ferjáncz-Cossi-kontra Janika-Celica között meglévő kondícióbéli diifferenciából,adjon mondjuk bő2 másodpercet a Toyota a Fordnak km-enként ezen a kurta gyorson. A végén ebből kijöhet mondjuk 16-17 sec előny,de!Akkor hogyan érte utol és előzte meg Gerencsért a gyorson?
Kellett ott lenni valami "kéjes gázocskának" akkor abban a Celicában.
Nehogy félreérts,nagyon tisztelem Janit, a mai mezőnyből ezt már nem sokan mondhatják el magukról rajta kívül,de ehhez a dologhoz neki semmi köze nem volt,ő csak VEZETETT!A Dudás Misi volt anno a managere,ő intézte a pénzügyi dolgokat,és hát még egy versenyre megbérelni a Toyotát nem olcsó mulatság lett volna.Pénz beszél...

dr.oid 2010.07.10. 08:00:20

Szomorkodik Ballack gyerek,
-Jaj jaj mostan mit tegyek?
Mondanak lassúnak, hitványnak,
trottyos vén csapatkapitánynak.
-és bizony az ifjú germán titánok
izgalomban tartják az egész világot.

Hajnalhasadtával éppen,
nosza, fogja magát szépen,
mankóit hóna alá csapva,
sántítva elindul északra.

Chakához megy ő a zulu királyhoz.
-Remélem majd a nagy bajból kihámoz!
Cifra gondolatok kerengnek fejében,
mikor odatotyog a sátorhoz szerényen.

Chaka benga néger, ücsörög a trónján,
arany jogarával sújt végig a kurván,
ha nem azt csinálja mit neki parancsol,
rossz kedvében biz egy jó nagyot bepancsol.

Előtte LCD már a LEDes fajta,
a foci VB megy éjjel-nappal rajta,
ilyesfélét néz még a németek polipja,
mikor gülüszemecskéit az üvegre tapasztja.

-Hah a nagy Miháel!-ordítja hörögve,
rabszolgák hada széled szét pörögve,
Chaka most felugrik, felborul a trónja,
fürge mozdulattal ugrik le a porba,
hogy kellő tisztelettel várja a vendéget,
maga köré gyűjti a zulu férfinépet.

Michael nem hülye, hozott ajándékot,
válláról leveszi a Nike tornazsákot,
Kiveszi belőle a pár csodacsukát,
mely győzelemre vitte Abramovics hadát.

Csöndesen átnyújtja, Chaka szája tátva,
mintha ide kerülne a világ egy csodája,
könnyező szemekkel forgatja a fényben,
Michael meg csak ácsorog szerényen.

-No de drága pajtás, miért jössz e földre?
-szakadt ki Chakából a fontos kérdés végre.
-Nagy segítség kéne, csorbult becsületem,
nem tudom miképpen legyek túl most ezen!

-Hmm, hmm drága Miháel barátom,
itt van nekem az én drága egyik párom.
Annak bizony van egy komisz vudu anyja,
jó megoldás lesz ő az égető gondra!

Bizony így történt meg ahogy elmesélem,
az elődöntőben a csúfos vereségen,
mindenki csak bámult, nem ezt várta a nép,
nem volt parádézás, sírtak is Schweiniék,
Neuer szerelmes lett Iker Casillasba,
Klose is Özil is összevissza rúgta,
a polip eltalálta, fogott a vudu átok,
így szarozzátok majd a Ballackot germánok.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.07.10. 12:27:55

@Deltona: @deak.atti:
1x szívesen meginnék veletek egy sört, lenne miről beszélgetni :)

luigi Vercotti 2010.07.10. 13:22:41

@Maybe_: Szóljatok ha összejön, mert én is ott akarok lenni.
Jó lenne egy igazi bennfentes könyv. A Fekete sorozat nagyon modoros.

deak.atti 2010.07.10. 17:49:50

@Deltona:

Oké, de ezen a konkrét versenyen (1995, Miskolc) az az ominózus gyosasági (Felsőnyárád-Sajókaza) a második gyors volt szombaton. Korán, olyan 8 óra körül rajtoltak. Emlékszem, éjszaka sz@rrá fagytam a sátorban, ezért inkább átmásztam a Wartburgba hajnalban, ott már melegebb volt, sütötte a felkelő nap az autót. Mire Jánost kirángatták az útra, az volt 3 perc. Utána még volt 4 gyorsasági, majd másnap hat. Ezen a 10 gyorson hozta be a 3 percet. Ezek közt vol 20 kilométeres is, nemcsak a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt a maga 7 kilométerével. Ami amúgy egy klasszikus rallye-pálya, és nagyon szerettem oda járni, amíg volt az a gyorsasági. Bár újabban van megint.

300 LE: az akkor még aktív Lajtai zsolt kedvenc vesszőparipája volt, némi joggal, hogy az elméletileg 300 LE-s autók nem 300 LE-sek. Ő akkoriban kocka-Celicával versenyzett (a két Pécsi Dohánygyár által szponzorált N-es Celica közül ment az egyikkel),és reménykedett benne, hogy a kb. 250-280 LE-s N-es Celicával megszorongathatja az A-s autókat. Ki is csúszott neki néhány szép részeredmény, de igazán legyőzni sosem tudta ezeket az autókat.Ezért is hangoztatta fennhangon, hogy a FIA előírásainak (max. 300 LE) nem felelnek meg az A-s autók. Ranga László egy könyvben 420 LE-snek mondta a Marlboro-s Lanciát, gondolom, hogy a legutolsó EVO 3-asra gondolhatott ezzel. Ha belegondolok, hogy az Öreg Rothmans dizájnos B-s Audija is ennyi volt, csak éppen valamivel nehezebb, hát érthető Lajtai berzenkedése. Azt is tegyük azért hozzá, hogy ezek az A-s autók annyival fejlettebb hajtásrendszerrel rendelkeztek egy N-eshez képest (kis WRC-k voltak tulajdonképpen), hogy 300 LE teljesítménnyel is verték volna az N-es mezőnyt, csak nem annyival.

DA