Pista menni Le Mans: Clint Eastwood

  2010. június 13. - ommm Címkék: totalcar lemans omm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Bizonyám, holnap reggelre - mondom nektek - olyan biztos lesz a kezem, mint Dirty Harrynek fénykorában. Életemben ennyi behúzott képet nem készítettem, mostanra már simán lekövetem röptében a legyet koppra húzott telével, támasz nélkül.

Mert barommód száguldó versenyautókat messziről fényképezni nem könnyű, közelről még nehezebb. Az Antaresben fotózott csillió képből fél tucat, ha jó lett, de lassan belejövök, mind csikó a nyerítésbe, aztán lesz nemulass.

Ja, csikó, nem is olyan rég felhívtam Csikóst, adjon már tippeket, hogy abban a nyavajás Hunadiéres-ben (Ünyadié, ahogy a hazaiak mondják), hogyan lőjem az izzó tárcsákat. Hát adott, azóta is próbálgatom, úgy látszik, működni fog. Tud ez a Pege valamit.

A lényeg, hogy időközben ellátogattunk állítólagos szálláshelyünkre, de nem ám pihenni! Az kizárt, legfeljebb ha felbukok valamelyik vörös arcú, földön fetrengő britben. Eszméletlen sokan vannak, a God save the queen alatt simán többen énekeltek, mint amikor a Marseillase-t sikította valami operaénekesnő. Onnan ismerni fel őket, hogy sör ömlik midnen testnyílásukon, brit zászlót ráznak és vörös a fejük. Sebaj, legfeljebb reggel csendben lesznek.

Szóval elmentünk csekkolni a szálláshelyet, ami lényegében egy gigantikus sátor, benne tető nélküli, hatágyas cellákkal. Gondolom a mi "szobánkba" már időközben beköltöző, ottalvó idősebb pár nem örült annyira a "Szeretik a tika meggyet..." - kezdetű nótának, amelyre rázendítettem odakint, de hát ha a briteknek szabad?

Szóval a remek, hidegvizes zuhany előtt a csíkokban lerohadt zoknit feldobtuk a plafonra, majd reggelre leesik onnan, annyira nem hiányzik, az átizzadt pólókat, inget-gatyát a táskába, azt pedig a csomagmegőrzőbe leadtuk, majd pancsolás.

Többet ért, mint negyven kávé, esküszöm. Aztán Katrin, a babaarcú, ámde angolul nem tudó kislány (az egyik kisbusz-sofőr), pedig visszahozott minket immár megtisztulva, tettrekészen a Peugeot-bázisra. Ebben az a jó, hogy egyedüliként itt találkozik a két legfontosabb dolog: a wifi és az elosztó. (Ez az a hely, ahol délután sajtó volt és nem lehetett itt dekkolni).

Most beszúrtam a laptopot, a kamerát és a telefonomat, fel kell készülni arra, hogy odakint nem lesz ennyire jó a helyzet, ne a saját hülyeségem szopasson meg éjszaka, a technika legyen rendben.

Fél órát kell várni a buszra, amelyik kivisz az Ünyadiéhoz, de kivárjuk Simon kollégával, aztán tekerem az ISO-t, nyomom a gombot, mintaállat. Most azonban feltankolom még magam kávéval, cigivel és mehetünk.

Pár kép, nagyjából ilyen volt a délután. Már kora este látszott a fáradtság, főleg a szerelőkön. Mentorunk jóvoltából, nem kis bravúrral, sikerült bejutnunk a Peugeot boxába, és közelről végignézni két pilótacserét. Különösebben nem aggódnak az Audi miatt, bár időközben az 1. számú autón indítómotort kellett cserélni és visszaesett, de elmondásuk szerint hosszú távon kevesebbet fogyasztanak, mint gondolták (lehűlt a levegő egész nap), így 2-3- kerékcsereként kell tankolni 81 litert. A teljes feltankolás 15 másodperc, egy versenyzőcsere, kerékcserével együtt húsz. Nincs lappangás, ahogy azt remek barátom mondaná. De míg a versenyzők szét sem nézve, azonnal a motorhome felé veszik az irányt - egy technikus szalad utánuk a párnával - addig a személyzet nem pihenhet ágyban.

Íme pár kép, még elleszek itt egy fél órácskát, aztán megyünk neki az éjszakának. (A sorrend: Sarrazin - gyári 908, LaPierre - Oreca 908, Bernhardt - R15 +1 kör, Fassler - R15+2 kör, Kristensen - R15 +3 kör, Anthony Davidson a szervizelt 908-assal, (most ment egy 3:19:6-os kört, ami éjszaka brutális, majd a két Aston - a Gulf-fényezés jaj, szinte a szívnek fáj). Érdekes módon Enge csapata nagyon visszaesett, valaminek történnie kellett, meg fogom tudni, mi a gond. 

Davidsont érdemes lesz még figyelni, óriási meglepetés a srác, az első körében (közvetlen a rajt után), azonnal körrekorddal indított és végig nagyon gyors.

A legszebb hangú versenyautók idén az LMP1-es, 12 hengeres Astonok. Képzeljék el, ahogy azt mondja kigyorsításkor, hogy hummmmmaaaaaaaaiiiiííííííííííííí. Döbbenet.

Az Antarés kombinációban elkapott Emanuele Pirro és a fülrepesztő Lola Judd B09/60. 5,5 literes V10, szívómotor, 600 lóerő. Képzeljék el a hangját. Olyan.

 

Szünet a nagy hajtásban. Egy bagó, egy kávé és húzás tovább. Az Oreca-Peugeot csapat szerelője.

Lilas, a Peugeot kommunikációs szakembere a szomszéd fotelben telefonál. Folyamatosan szívatják a már részeg újságírók.

Nagyon szeretem ezt a képet. Antarés, valamikor napnyugta körül.

Angol család egy Elanban. Caterhamből, Elise-ből rengeteg van, ebből a műanyag fürdőkádból csak ezt az egyet láttam.

Az öreg R10-esek jól tartják magukat.

A Csaj a Sorból. Rajta próbálgattam Csikós beállításait. Hálásan tűrte, egyem meg a szívét.

Az utolsó sikán trükkös, ha nagyon levágják,jön a bünti. Ezért inkább durván belefékeznek,mintsem besokalljanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr872077487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem kéne... 2010.06.13. 02:26:33

te se bírsz aludni, mi?
:)))

Sausage 2010.06.13. 02:42:48

Ne is aludjon, azt majd itthon is lehet. :D

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.06.13. 02:46:50

svenkelés jo moka

ISO-ra azert vigyazz. nemtudom milyen Nikonnal fotozgatsz, de magas ISO-nal elojon a kepzaj, szarok lesznek a kepek

amit probalj ki: autofocust allitsd kovetore, ha vakuzol akkor a masodik redonyre szinkronizalj.

jo svenkhez a zarsebesseg/focustavolsag viszonyat egy peldaval szemleltetem: 200mm-nel 1/100, vagy ez alatt. ha croppos a vaz, akkor ertelemszeruen a zarido 1.3-1.6x

nem kéne... 2010.06.13. 02:54:11

pözsósok baszki....
nem lehet lezárni a boxkaput, de ne nézelődjön már mindenki, mert milyenmá, erre mit találnak ki az orecások?
lekapják az autó seggét és beleállítják a boxkapuba.
:)))))

Rihard 2010.06.13. 03:20:26

Jó munkát odakinn! : )

Rákerestem Lilasra a Gugliban, de nem dobott ki semmit. :( Se úgy, hogy Lilas Peugeot Communication, se sehogy. Mit lehet róla tudni? Vezetéknév? Telefonszám? : D

Ahogy így elnézem, én is zaklatnám őt telefonon, de én akár józanul is. : )

Hilux94 2010.06.13. 03:50:36

Mivel majd mindegyik posztolt kép bruttáálisan bemozdult/életlen, ezért tologassa nyugodtan csak feljebb azt az ISO-t (ha DSLR, tekerje mondjuk 800-ra, F-bötű utáni számocskát meg piszkájja minél kisebbre)... Szegényt jól beleb*sztátok a mélyvízbe. :)))

ommm 2010.06.13. 04:22:56

@Hilux94: Belebasztak a mélyvízbe?
Ma kezdtem, Sanyikám, ma kezdtem?
Voltam már egy-két kitartós helyen, aztán fotózást gyakorolni kell.
Az ISO evidens, a Hundaiéresben - ahonnan az imént tértem vissza - töksötét, karnyújtásnyira a pálya.
Egy órát álltam ott, míg 3200-as ISO-val, 1per80-nal és -4-es expóval megcsináltam kézből, telével. a 412. kép lett, az összes többi szar. Ez sem jó, de ott abszolút reménytelen volt bármi.

ommm 2010.06.13. 04:24:47

Ja, és hogy zajos? Melyik nem az, amit ma ott, háromtól negyed ötig fotóztak? :)

masterk 2010.06.13. 06:59:52

a 8as Audi nem öreg R10-es, hanem R15-ös. egyébként remek a cikk

Drive_alive 2010.06.13. 07:07:25

Most esett ki az élről az "utolsó" Peugeot, a 2-es. Bár még sok van a végéig, nemsokára két Audi lesz az élen. Ommm, azt hiszem a visszafele úton a Peugeot buszban az Audi polós srác fog nevetni...

Dr. Robin Masters 2010.06.13. 08:26:13

Élőben a Peugeotból: www.lemans.org/wpphpFichiers/1/1/ressources/File/live-tv/live-tv-en.html

A hosszú egyenes utáni dupla kanyarban is könnyű elszállni ám :-)

b.f. 2010.06.13. 08:44:22

Remélem megnyerik az Audik :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.13. 08:53:34

@gergo: @Hilux94: @ommm:

Bazzeg, azt hittem, hogy a belsoseg.ro oldalra tévedtem, és románul beszéltek, de kiderült, hogy nem. Nem értek a fényképezéshez:)

2010.06.13. 09:15:53

ha a -4-es expon -4 ev-t ertesz akkor azzal az erovel a zarat is tekerhetted volna odebb mert az ev is azt csinalja ha nincs mar rakesz...

Gomulka Béla 2010.06.13. 09:22:25

Omm, magának jót tesz, ha nem alszik. Hosszú távon biztosan árt, de a kedvu"nkért megtehetné néha. Nagyon jól ír to"le.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.06.13. 09:28:50

ommm, a eurosportos szöszit csípd el overall nélkül, amikor átöltözik, v vmi.

Rocko- 2010.06.13. 09:41:49

jee, jóság.

@scheerti: és a pözsókhoz? :)

ommm 2010.06.13. 10:28:38

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Szöszi?
Én csak egy feketét láttam eddig, overallban.
süti beállítások módosítása