...pedig oltári kamunak néz ki.

  2010. május 31. - ommm Címkék: mercedes sls

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nagyobb térképre váltás


Ha nem tudnánk, hogy igaz. Legalábbis hiteles szemtanúk szerint. Brit-Kolumbia tartományban, egy Boston Bar nevű helyen forgatták. Az Alexander-alagútban. 1. főút, két és fél órára Vancouvertől. Két hét alatt készült el és talán nem túlzás azt mondani, hogy az első olyan valós film, ami úgy néz ki, mintha trükk lenne. Pedig nem az.

Tudjuk, megcsinált a Top Gear is már. Most Papp Tibivel azon gondolkodunk, hogy kérünk kölcsön egy FKF-es, narancssárga Unimogot, aztán irány az alagút. Legfeljebb nekifutunk a Lánchídról. Annak rámpa sem kell. És ha sikerül, ha nem, mindenképpen jó anyag lesz belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr302044964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clubman 2010.05.31. 22:53:32

Kamu, nem kamu?
Én csak azt látom, hogy mikor fölmegy a falra, akkor látszik az alagút vége mert onnan már egyenes. A tűzoltók a kanyar végén állnak. Amikor lejön a falról, akkor meg van egy erős balkanyar a filmen. A klip eleje szerint csak egy jobbos kanyar van, kész. A lámpasort már többen említették. Szarvashibákkal teli klip, kár volt a pénzért, annyira amatőr kivitelezés.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.31. 22:58:28

higgyetek a petyának. most mentünk át mechanikából mindketten, 3-assal. okosabbak vagyunk mint bármelyik fórumtroll ;)
amúgy miért viszik azt a mercit kamionnal a helyszínre? ha magától menne oda, leesne a kereke? így akarják a mercit reklámozni? nem kéne kiírni, hogy ne próbáld ki otthon, mert veszélyes? megannyi aggasztó kérdés...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.31. 22:59:01

@Petyat: ott a linkem az automatikus számításhoz

ha jól értelmezem, 20 méteres sugarú körben valóban elég 50 km/h-val menni, mikor fejjel lefelé áll az autó

de 50-nel nem elég megközelíteni, szerintem az is világos

tónik 2010.05.31. 22:59:17

@Petyat:
Ez igaz, de a vita onnan indult, hogy ez egy reklámfilm, és nem fognak 10 embert odaállítani, hogy vagy rájuk esik, vagy nem. Nem beszélve a már leírt nyilvánvaló bakikról...Az számításaid egyébként jónak tűnnek, de én azért kíváncsi lennék arra a sugárra (r!) amely egy cca.300 m hosszú ívehez, és a hozzá tartotó cca.270 m-es húrhoz tartozik! Gyanítom, jóval több 40m-nél...

Petyat 2010.05.31. 23:01:06

@Don Bandi:

Na kössz, most szólt be valaki, hogy az
okoskodók huzzanak a gecibe, te meg
mindenkit lehülyézel. Igen csak egy
fos hármast kaptunk... Amúgy a video lehet
hogy kamu, mindjárt utánanézek.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.31. 23:01:12

@clubman: bezzeg az M6 ótópályán találtak volna olyan alagutat, ahol csalás meg trükközés nélkül felvehetik. csak lehet hogy beszakadt volna az esővíztől...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.31. 23:02:11

@clubman:
"L Forman / March 16, 2010

Ok for all you unbelievers, This stunt is absolutely real. It was filmed in Boston Bar, British Columbia, Canada in a tunnel called Alexander Tunnel on the Number 1 Highway about 2 and 1/2 hours away from Vancouver. I am from that area and I made sure I went and watched it being filmed. They prepared the tunnel with lights on the bottom and an on-ramp as well as an off-ramp. They really did use the car because i drove past it about 60 times in the 2 weeks they were preparing for the stunt. I admint It looks pretty unreal and I wouldn’t believe it for a second if i didnt personally watch it happen. I Know you people probably wont believe this, but it was truly just a good stunt that took lots of preparation and a lot of money for closing the main Highway down for short periods of time. I hope this Is cleared some of it up."

drivingspirit.com/real-or-fake-mercedes-sls-tunnel-stunt/

Persze, látni ő se látta az eksönt.

Ratnet 2010.05.31. 23:03:02

@Petyat: Ha érdekel olvasd el az eddigieket. Nem azt vitatjuk, hogy meg lehet-e csinálni. Persze, hogy meg lehet, függetlenül attól, hogy a videó egy kamu.

A valóságot nézzük: A sebesség nem állandó. De ahhoz, hogy fent meglegyen a minimum, a gépkocsi fentmaradásához, ahhoz sokkal gyorsabban kell haladjon előtte. Mivel a gravitáció khmm... 'járműhöz képesti irányának' változása erősen befolyásolja a sebességének megtartásában. Tehát függőlegesen a 'centrifugális erő' nem ugyanúgy fog működni, mint vízszintes térben.
Azaz nekifutunk mondjuk 80-al, folyamatosan lassulunk, a plafonon elérjük a szükséges minimális sebességünket -legyen pl. 55-, majd újra felgyorsulunk. A valóságban ez játszódik le, tehát nem vághatjuk rá, hogy a valóságban 55-el meg lehet csinálni, mert ez kicsit összetettebb annál.

tónik 2010.05.31. 23:03:12

@Don Bandi:
Á, ilyen leszorítóerőnél kirobban a löszön, és műhold löszön...

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.31. 23:03:14

@Petyat: nem hülyéztem le senkit. az a 3-as pedig igenis jó jegy. én kérem a homár blogon edződtem, ez a kommentháború nem olyan vészes ami itt van.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.31. 23:03:32

@Petyat: Bocs, nem az okoskodóknak kell elhúzni a gecibe, hanem azoknak, akik évek óta csak a marhát meg a hülyét hasznlják minősítő jelzőként.

Rocko- 2010.05.31. 23:11:15

sztem csak az Audi A1-est próbálták utánozni.
elég béna lett.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.31. 23:12:14

@Ratnet: emberek, szabadtest ábrát kell felvenni a pafonnál, abból meghatározzuk hogy az autó sebességének mekkora legyen az a komponense, ami az alagút falán megtett körmozgást jelenti - az autó sebességének két komponensét célszerű felvenni a spirálon: az egyikkel előre halad, a másikkal körbemegy a falon - tehát nem is az a kérdés, hogy mennyivel megy előre, hanem az hogy mekkora a szögsebesség. ennek kiszámolásába bele kell venni a tömeget, a falra futás szögét a vízszinteshez képest, az alagút falának sugarát, stb. nyilván megrendezett a videó, valószínűleg a pasas többször is megcsinálta a trükköt, és a sok felvételt vágták össze úgy, hogy szép látványos videó legyen.
ennyi erővel a men in black 2 c. filmmel is reklámozhatnák az autójukat. "vegyél olyan mercit, ami tud repülni, és van benne feketeruhás robotpilóta". most meg a kedves nézőknek hirtelen igénye lett egy falramászó piros mergyóra.

piros autót csak őstermelőtől: vegyetek ferrarit!

donphobos 2010.05.31. 23:12:56

Ez a poszt hatalmas királyság. Nem a reklám miatt, az csak egy kis csepp lesz itt a tengerben. Hanem ahogy a sok atomfizikus itt egymásnak esik az parádés. Megvárom, hogy beduguljon a poszt majd olyan 800 hozzászólás körül, aztán szánok rá néhány üres percet hogy végigfussam. Írjatok még, folytassátok!

Szerintem például az autó nem is közeledik a képen, hanem távolodik. A vöröseltolódás miatt számoltam ezt ki. Ami távolodik az a vörös szín irányába tolódik el, ez pedig már majdnem vörös ugyanis piros. Tehát akkor nem közeledhet, mert akkor kék lenne. A frekvencia miatt. Mert az ha magas, akkor kék. De a hullámhossz is számít. Ami meg a reciprok. A kék reciproka piros. De akkor most hány éves a kapitány?

És a piros az piros marad ha szubsztraktív a színkeverés? Vagy csak az additatív keverés esetén inkább? Vagy a piros alapszín? Mert ezt is ki kéne számolni.

Elég sok szál nincs még itt kibontva szerintem...

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.31. 23:17:41

@sipike78: te marha nagy hülye vagy ;)
@donphobos: cmyk-ba nyomod, vagy rgb-be? a hozzászólásodból ez nem derül ki. látom nem lesz belőled atomfizikus :D
amúgy a kapitány ismerős valahonnan. mármint aki a kocsit vezeti. ha eszembe jutna a neve, megmondanám hány éves.

Ratnet 2010.05.31. 23:18:35

@Don Bandi: Ez jó volt!:-) Egyébként azt a 'szögsebességet' a valóságban az autó sebességével hozod létre, illetve a kormányzás mértékével...is.:-)

Petyat 2010.05.31. 23:19:01

@sipike78:

Ok nem akartam magamra venni, de
tűnhet okoskodásnak amit írtam.
Gondoltam is, hogy nem rám értetted
a 22:42:30-as hozzaszolásod, de
szeretek óvatos lenni.

Szóval szerintem a videó nagyon
látványos. Mivel nem tudom kikockázni
nem tudom megítélni a hibákat.
Az tény, hogy többször felvett, vágott
amyag, viszont a mutatvány egy sokkal
gyengébb járművel is bemutatható.

Többet nem tudok hozzáfűzni.

Kutyám Jerry Lee 2010.05.31. 23:19:19

www.youtube.com/watch?v=iuyx2R-g7T0&feature=related

Ez az eddigi leghitelesebb ilyen videó amit láttam eddig, érdemes megnézni!

Dr. Tom 2010.05.31. 23:20:33

@Don Bandi: az semmi, de hogy szállt be a sofőr a kocsiba, miközben az a kamionban állt? Vagy végigülte benne az utat? Ablakon át? Instant sofőr?

tónik 2010.05.31. 23:23:37

Legnagyobb szögsebességet szögbelövővel lehet elérni.

Petyat 2010.05.31. 23:25:36

@Tom:

Hogy került volna oda???
Vérbeil pilóta, ott született
a kesztyűtartóban.
:D

clubman 2010.05.31. 23:27:21

@sipike78: Lehet, hogy megcsinálták, de nem úgy ahogy a filmben van. Abban az alagútban EGY jobbos kanyar van, slussz-passz. Valójában ugyanott jött ki, mint ahol bement. Sőt ugyanazon a rámpán jött le, mint amin fölment, csak fölszedték a táblákat az útról. :-))

Dr. Tom 2010.05.31. 23:28:40

@Petyat: rendben, de ezt egyenlettel vezesd le légyszíves :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.31. 23:34:36

Hazug reklám nekem speciel nem kell. Legalábbis olyan, amiről nem dönthető el azonnal, hogy hazudik. A reklámguruk és az álmoskönyv szerint az nem jó.

A Nissan Qashqai is megcsinálta a loop the loop reklámját, a végén hányt egy randát a csóka. De ahhoz nem állították le a forgalmat, nem csináltak úgy, mintha a piros vagy kék drót közül kellene Jürgennek választani. Építettek egy rámpát, és körbementek rajta.

Meg volt egy olyan fake, amiben félig ki is szállt a sofőr, már nem emlékszem, azt kik követték el.

A német "nagyok" szerintem ezeket a filemcskéket csak egymásnak csinálják. Sőt, ami még ettől is gagyibb: saját maguknak.

nzo88 2010.05.31. 23:41:35

Megcsinálták a McLarennel szélcsatornában jó pár éve. Miért ne. Fogsz egy vízzel teli üveget, letekered a kupakját, és körzöl egyet a kezeddel, amiben van az üveg. Hopp, hiába fordult át az üveg, nem folyt ki a víz. A fizika megengedi.

nzo88 2010.05.31. 23:43:35

Ez már kész volt a sumákkeres szerződés után közvetlen.

Petyat 2010.05.31. 23:45:31

@Tom:

Most nem találom a jelenetet de a
Vissza a jövőbe első részében, is ez
van, amikor először látjuk az időgépet.

Marty megérkezik, nyilik a dobozos hátulja,
és kitolat a Doki... Ki vezette a buszt?
A kutya? :D A filmek már csak ilyenek.

Ratnet 2010.06.01. 00:00:12

@nzo88: Ok. Menj ki a konyhába, fogj egy poharat, engedj bele vizet! Pörgesd meg a vizet, ahogy csak akarod, majd fordítsd fejjel lefelé a poharat....
Aztán gondolkodj el, hogy mi a különbség az elmélet és a gyakorlat közt. Pedig a fizika tényleg megengedné.

Más: Nem az a téma, hogy lehetetlen az, amit a videón látunk, csak ez az ominózus Merci-videó konkrétan nem hihető.

Ratnet 2010.06.01. 00:09:42

@nzo88: Ja, a lényeg kimaradt: Az üveges példád jó, de az is csak megfelelő sebességgel működik. A megpörgetett üveged a felső holtponton el kell érjen egy minimális sebességet, hogy a folyadék benne maradjon. Ehhez egy nagyobb kezdősebességgel kell megpörgetned a palackot.
Ami ellened dolgozik eközben, az a gravitáció.

tónik 2010.06.01. 00:16:26

Tényleg ez a legjobb példa, látható, mennyin múlott, hogy nem tetőre érkezik...:
www.youtube.com/watch?v=iEF_Vir2-Fs

igazi hős 2010.06.01. 00:18:12

@Ratnet: Nem linkelek tankönvyet, csak összezavarna. Vedd elő a gyerek autópályáját és játssz: a felső holtponton közel 0 sebesség is elég. Valóságban persze nem, mert kell némi tartalék a kormányozhatósághoz.
Végül (swtnek is): centrifugális erő nem létezik.

Ratnet 2010.06.01. 00:21:14

@tónik: Sőt, az is jól látható, hogy az autó kerekei el sem érik a felső 'holtpontot' (az alagút tetejét), tehát -ha valódi is a vidi- bizonyítás szempontjából bukta.

Ratnet 2010.06.01. 00:23:11

@igazi hős: Azt hiszem nem kell kommenteljelek.:-) Elég ha mélyen elgondolkodsz azon amit írtál, és tovább játszol a gyermek-autópályáddal.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2010.06.01. 00:24:41

@tónik: a legnagyobb szögsebességet nem a szögbelövővel lehet elérni, mert az nem szÖgbelövő, hanem szEgbelövő...

tónik 2010.06.01. 00:28:29

@bekman:
Köszönjük, Emese! Látom, kihámozta a lényeget...

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2010.06.01. 00:32:43

@tónik: Értem én a poént, kedves Zoltán! Csak gondoltam legyen magyar óra is, ne csak fizika...

igazi hős 2010.06.01. 00:40:47

@Ratnet: Elég rég óta nem oktatok fizikát, de veled kivételt teszek. Melyik részt nem érted?

butschq 2010.06.01. 00:41:13

@igazi hős: "Végül (swtnek is): centrifugális erő nem létezik."
ja, nekünk is magyarázta a fizika prof, mi meg felébredtünk rögtön (mer előző este a rokiban ittunk), hogy mivan, az egész életünk átverés? ki is mentünk inni egy sört erre a hírre:):)

Ratnet 2010.06.01. 00:51:43

@igazi hős: Erre mondják, hogy aki valamihez nem ért az tanítja...?:-)

Pauzáljad az alábbi videót 0.45-nél és magyarázd el ebből levezetve azt a "a felső holtponton közel 0 sebesség"-es dolgot, kérlek!
Főleg annak fényében, hogy én azt állítottam jóval fentebb, hogy a felső holtponti minimális sebesség eléréséhez jóval nagyobb kezdősebesség szükséges mivel az folyamatosan csökken.

www.youtube.com/watch?v=iEF_Vir2-Fs

Szóval?

Adamantit 2010.06.01. 00:52:45

@Petyat: Azzzal nem számoltál, hogy a sebességnek csak az érintőirányú komponense számít a körbeforduláshoz, így a sebességet sin alfa értékkel meg kell szorozni mielőtt behelyettesítjük a képletbe.

(45 fok felhajtási szög esetén ez 1/gyök2) tehát a képletben (sin45*v)^2/R=an

tónik 2010.06.01. 00:54:03

@bekman:
Ó, köszönöm figyelmességed! Mentségemre szolgáljon, hogy születési rendellenesség (és életmódbeli deviancia)folytán hajlamos vagyok (általam humorosnak ítélt) bizonyos gondolatok kifejezése érdekében a művészi szabadság oltárán kivéreztetni nyelvünk néhány nyelvtani alapvetését, mely galádság természetesen holnap reggel már csak -némi fejfájás, és renyhe közérzet kíséretében- ködös emlék marad számomra is...

Ratnet 2010.06.01. 00:56:05

@igazi hős: Jut eszembe: a felső 'holtponti' sebbesség ügyében -ha figyeltél volna az elején- nem én adtam meg konkrét értéket, tehát egy másik tanítványt kell előtúrnod a kommentelők közül..:-)

tónik 2010.06.01. 01:09:20

Ja, és ennek a szépségnek 0,36 a cw-értéke...20 éve az Opel 0,26-ot tudott...

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2010.06.01. 01:10:30

@tónik:Így már mindent értek! :) Béke van,béke!!! Jó éjt mindenkinek!

cso zsi 2010.06.01. 01:47:47

Indát nem dícsérem, szokott szaggatni egy-két video, néha még a kis ablakban is.
Most épp egy PIII/1000 256 mega rammal, 32 megás videokártyával WinXp-n, Firefox alól néztem meg. Teljes képernyőn simán lejátszotta, míg a "Sajátgép" megnyitása akár 15 másodpercbe is beletelik.

A kocsi tetszik, valószínű, hogy meg lehet vele csinálni a mutatványt. Túl sok a vágás, hiteltelenné teszi. Persze, mindenki tudja, hogy a "szuperautós" filmekben több példány áll rendelkezésre, hiszen valami gixer befigyel a forgatáson.
Egy fejkamera, vagy raliautós belső kamera sokat lendített volna az ügyön.

cso zsi 2010.06.01. 02:08:45

@shinichi: Pont ez a matchbox-pálya jutott eszembe nekem is. Azon sem volt mindegy, milyen kocsit eresztettünk le, mert a "szuper" járgányok némelyike fennakadt az íven, a nyolckerekű Leyland tartálykocsi viszont simán vette. Mert az első, és a hátsó tengelyek olyan közel voltak a jármű végeihez, hogy semmi nem tudott az úttesthez érni, mint a videon a már kissé lestrapált sárga kisautónak. Hullámvasutakon vannak érdekes pályakialakítások, és ott sem a biztonsági kerekek a meghatározói a "dugóhúzó" végrehajtásának. Mégsem hullik le a (nap)szemüveg a fejünkről.
Anno cirkuszi mutatvány is volt, orosz motorosok egy acélszerkezet-gömbben, és a Szerjózsa minden irányában motoroztak.

amenta 2010.06.01. 02:46:02

Mint tudjuk, a videón látható cucc a fizika szerint lehetséges.
Az más kérdés, hogy az alagút ívét elnézve, meg magát az sls-t valószínűleg szép szikraesőt is látnunk kellett volna, mert valami tuti leért volna.
Ha fake, ha nem, jó kis reklám, de gépen legyártani sokkal olcsóbb. :)

amenta 2010.06.01. 02:50:43

@swt: Nem lehetetlen a plafonon autózni, csak megfelelő autó kell hozzá, és marha nagy sebesség.

Szóval egy mai forma1 autóval lehetséges lenne, mert az 200 fölött már annyi leszorítóerőt termel, ami több mint a saját súlya, így azon sebesség fölött tudna menni a plafonon. :)
Mondjuk más kérdés hol találsz ilyen minőségű, és hosszú plafont.

romesz 2010.06.01. 05:50:56

a Renault Twingo is megcsinalta ezt mar 37 merfoldes sebessegel. az igaz nem volt ilyen elegans

Rocko- 2010.06.01. 07:03:43

@Ratnet: lefordítva te azt mondod, hogy aki ilyennel trükközik, az megállna autóval a holtponton.
szerinted miért tenne ilyet?

igazi hős 2010.06.01. 08:04:08

@Ratnet: Nem felső holtpontot, hanem függőleges helyzetet akartam írni, csak későn volt.
"jóval nagyobb kezdősebesség szükséges mivel az folyamatosan csökken." Erről meg csak annyit, hogy nekem úgy tűnik, hogy ez nem matchbox és nem álló motorral csinálja meg a kört. Szóval a kezdősebességről nincs értelme beszélni. Ha minden paraméter (tapadási súrlódás, légellenállás, gyorsulás/teljesítmény és az autó veszteségei a sebesség függvényében) ismert, akkor leírható és (közelítő módon) megoldható az a diffegyenlet, ami megadja a minimális kezdősebességet. Ami szélsőséges esetben 0 is lehet, egy F1-es autó szerintem szárnyak nélkül is megcsinálja ezt álló helyzetből.

PaOntan 2010.06.01. 08:30:11

az sls szvsz pirosban szarul nez ki

gigabursch 2010.06.01. 08:56:55

HÚ, DE OTT LETTEM VOLNA AZ ANYÓSÜLÉSEN...

Biertje 2010.06.01. 09:17:23

Ez a reklám egy rövidebb verzióban megy a német adókon, de ott a film végén, mikor felnyílnak az ajtók, Schumacher ül az SLS-ben.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.01. 09:18:46

Reggel meginterjúvoltam egy fizika tanszéken (is) tanító kollégámat. Fejben bogarászott egy kicsit, és ugyanaz jött ki neki, mint amit a belinkelt automata számítás hozott. 10 m-es sugarú alagútban a plafonon min. 50-nel kell menni, hogy ne ess le. A nekifutáshoz pedig kb. kétszeres ráhagyást tart biztonságosnak, tehát 100 km/h-t.

Mindez persze a "loop the loop" esetén érvényes, a hossztengely körüli fordulatnál szerinte a súrlódást is komolyan számításba kell venni, főleg, ha nem akar a sofőr a rámpa mellé érkezni.

swt (törölt) 2010.06.01. 09:20:11

@amenta: Semmifele spoiler altal generalt leszoritoero nem kell hozza. Hol latsz itt spoilert?
www.youtube.com/watch?v=TLBifcJ7JKY

2010.06.01. 09:36:51

Bzmeg a gyerek hátvílsz kisautója is átmegy a lúpon, holott kb 10-el megy és szárnya sincs. Seggénél fogja csinálja fel a fizikát három évesen, mi lesz itt.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.01. 09:45:58

@Matiz: a kör sugara nem mindegy, mekkora...

Ratnet 2010.06.01. 10:14:04

@Rocko-: ???? Ezt meg miből és hogyan facsartad ki?

Ratnet 2010.06.01. 10:20:20

@igazi hős: Ez nem vidámparki hajóhinta, ami a kör középpontjához fel van függesztve egy merev karral. Mert arra igaz lenne, hogy akár meg is állhat "függőleges helyzetben". Igaz, a felhasználók akkor is kipotyognának, ha nem lennének bekötve.:-)

Ratnet 2010.06.01. 10:29:50

@romesz: Az nem orsót csinált, és ez óriási különbség...

igazi hős 2010.06.01. 11:11:37

@Ratnet: Nem megy ez neked, pedig egyszerű szavak: a hajóhinta és az autó vízszintesen áll a felső holtponton. Ahogy a talajon is vízszintesen áll az autó, csak ellenkező irányba állnak a kerekei.
Amikor félúton van fel vagy le, akkor áll függőlegesen. Egyébként nem írtam, hogy megállhat, csak azt hogy ott kisebb sebesség is elegendő, mivel szerinted a felső holtponton a legkisebb a sebesség, szerintem meg nem kötelező, hogy így legyen (kivéve ha a Mercin nincs fék, de az a matchbox esete).

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.01. 11:28:16

@igazi hős: "Egyébként nem írtam, hogy megállhat, csak azt hogy ott kisebb sebesség is elegendő, mivel szerinted a felső holtponton a legkisebb a sebesség, szerintem meg nem kötelező, hogy így legyen..."

ja, ez olyan, mint az egyik toyota (?) reklámban az elmelkedőn felfelé is gyorsuló alkatrész :)

van a youtube-on egy vidi, amiben távirányítós kisautóval próbálják megcsinálni a kört egy betongyűrűben, nekifutás nélkül

minimális sebesség híján a holtpontról mindig visszaesik

Ratnet 2010.06.01. 11:32:04

@igazi hős: Naneee:-) Ez már olyan izzadtságszagú... Akárhogy tekergetheted utólag a magad javára, a lényeg az, hogy sehogyan sem jön össze.
A valóságban sem felső a holtponton, sem a fal függőleges felületén, sem sehol a kör megkezdése után nem lehet közel nullás a sebesség e mutatvány közben. Gondolkodj! Függőlegesen már a centrifugális erő kell odaszorítsa a járművet ahhoz, gyorsítani -vagy egyáltalán tapadni- tudjon. Ergo itt már jelentős sebessége kell, hogy legyen.
Ráadásul nagyon próbálsz elterelődni a témától, ugyanis én azt állítottam, hogy ahhoz, hogy a minimális 'fentmaradási' sebesség a plafonon meglegyen, sokkal gyorsabban kell előtte haladnia a kocsinak. A valóságban tehát nincs állandó sebesség az 'orsómutatvány' közben. És ez főleg a gravitáció miatt van. Ha ezt nem tudod cáfolni akkor minek erőlködsz itt?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.01. 11:41:46

amúgy természetesen gyorsulhat a holtponton is, csak lemaradt a szmájli

Ratnet 2010.06.01. 11:46:22

@Rocko-: Akkor feküdj neki mégegyszer, mert valamit nem jól vettél le!

Balee87 2010.06.01. 11:47:54

Nem tudom valaki linkelte e már:
www.youtube.com/watch?v=0rgBz53PYLE&feature=related
Ebbe a kamerás dologba tényleg van valami... Viszont:
www.youtube.com/watch?v=-TbpgZ2Dt0A&feature=related
Igez nem olyan tempóba meg autóval szal döntse el mindenki maga...
Szerintem kivitelezhető, bár a videó lehet tényleg nem eredeti...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.01. 12:00:45

átnyálaztam pár külföldi fórumot
ugyanoda lyukadtak ki, mint mi :)

1. biztos, hogy hazugság, mert reklám

2. sima körpályán elég az a minimális sebesség, amit kiszámoltunk, egyenesen a plafonon autózva már 250-300 km/h körüli értékek röpködtek

hogy ilyen orsómozdulatnál mennyi az annyi, halvány fingom sincs, erre nem tértek ki sehol

felvetődött a kérdés, hogy vajon a légzsákok hogyan reagálnának ilyen helyzetben, továbbá valaki könyörgött, hogy Spanyolországban ne vetítsék le a reklámot, mert azonnal ki akarják majd próbálni :)

igazi hős 2010.06.01. 12:11:55

@Ratnet: Te írtad, egyrészt hogy márpedig X sebességgel nem lehet megcsinálni, másrészt hogy állandó sebességgel nem lehet megcsinálni. Mindkét állításod hibás, melyikről akarsz beszélni?
Centrifugális erő pedig még mindig nincs, nem "szorít oda" semmit sehova. Ez középiskolás anyag.

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.06.01. 12:17:47

Ha kamu ha nem, nagyon látványos, és elérte a célját a reklám, mert már nem tudom mióta megy róla a téma:)

Ratnet 2010.06.01. 12:24:33

@igazi hős: Sajnálom, de te módosítgatod folyton amit írtál. Idézlek:
--"a felső holtponton közel 0 sebesség is elég"
--"Nem felső holtpontot, hanem függőleges helyzetet akartam írni, csak későn volt"
--"nem írtam, hogy megállhat, csak azt hogy ott kisebb sebesség is elegendő"

Egyszer jelentsél már ki valamit és ahhoz tartsd magad, különben komolytalannak véllek.

Utoljára leírom:
A VALÓSÁGBAN (tudod: nem a papír hanem az élet) nem lehet állandó, változatlan 50km/h-s sebességgel megcsinálni ezt az ORSÓT.
A centrifugális erő pedig létezik, bárminek is titulálod. Ahogy lassulás is létezik.
Tudom: téged a 'negatív gyorsulás' nyom a szélvédőre ha satuzik a buszvezető....:-)

igazi hős 2010.06.01. 12:40:08

@Ratnet: Amit írtam konzisztens, legfeljebb nem érted, a függőleges pozícióban szükséges a legkisebb sebesség, ez közel 0 (a fordulósebesség 20%-a, ami a te számaiddal 10 km/h biztos elég).
Amennyiben 50 km/h kell a felső holtponton, akkor valóban nem lehet ekkora állandó sebességgel megcsinálni. Ha akarod privátban elmagyarázom miért.
A lassulás a negatív gyorsulás köznapi neve, a centrifugális erő pedig egy nemlétező fogalom köznapi neve, de ha mutatsz egy fizikakönyvet, amiben a centrifugális erő mozgat tárgyakat, akkor a teljes fórumközönség előtt a saját autómmal tetszőleges általad választott alagútban állandó sebességgel megcsinálom a fenti mutatványt.

GGG77 2010.06.01. 12:48:57

@ommm: azért volt értelme kiutazni, mert más ha egy létező helyszínen forgatsz és más, ha az egész háttér CGI. így szebb a film, de így sem a valóság. ezért szimpatikusabb nekem mondjuk az Audi a síugró sánccal.

Ratnet 2010.06.01. 13:00:02

@igazi hős: A baj ott van, hogy a 'centrifugális erő' elnevezést próbálod rajtam 'leverni'. Pedig nem én találtam ki.:-)
Egyelőre mi emberek így hívjuk köznyelven azt a 'jelenséget' ami a falhoz 'nyomja' az autót, vagy felrepíti körhintán vihogó napköziseket.
Az adott téma szempontjából főleg felesleges okoskodás az elnevezéseken vitázni, főképp, hogy a világon mindenki tudja, hogy 'centrifugális erő' -kifejezéssel mire próbál utalni a használója. Egyelőre nem csak hülye fórumozók használják e -számodra kérdőjeles- fogalmat, hanem a fizika is.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.01. 13:02:49

@GGG77: emlékeim szerint ott már a sofőr kesztyűjénél elkövettek egy bakit, de lehet, hogy csak a felvétel minősége miatt láttam rosszul ;)

meg volt ott drótkötél is, a werkfilmen látszik

továbbra is szeretnék ezekről egy összefoglaló munkát készíteni, de kb. csigatempó a gyök alatt sebességgel haladok :/

mindenesetre ez a mercis szép darabja lesz a gyűjteménynek, habár a hangján kívül bennem semmi más momentum nem keltett gerjedelmet :)

igaz, nem is vagyok potenciális vásárló :/

Ratnet 2010.06.01. 13:05:23

@igazi hős: "Amennyiben 50 km/h kell a felső holtponton, akkor valóban nem lehet ekkora állandó sebességgel megcsinálni."

Na, rájöttél?:-)

"a függőleges pozícióban szükséges a legkisebb sebesség, ez közel 0"

Vissza is esne a jármű ha közel nulla sebességgel haladna függőlegesen fölfelé. Innen már gyorsítani sem tudnál hisz az alacsony sebesség miatt a falon már nincs tapadás. Ember, gondolkodjál már!

igazi hős 2010.06.01. 13:10:01

@Ratnet: Két ponton áll függőlegesen az autó, de látom idáig nem jutottál el. "Ember, gondolkodjál már!"

Ratnet 2010.06.01. 13:21:35

@igazi hős:"de ha mutatsz egy fizikakönyvet, amiben a centrifugális erő mozgat tárgyakat, akkor a teljes fórumközönség előtt a saját autómmal tetszőleges általad választott alagútban állandó sebességgel megcsinálom a fenti mutatványt"

www.railveh.bme.hu/targyak/mfizika/MF-labor.pdf

...hát, indulhatsz loop-olni!:-)

Ratnet 2010.06.01. 13:24:44

@igazi hős: Ki ne találd, hogy most meg a levezető oldali függőleges helyzetre gondoltál, mert komolyan körberöhöglek! Na ott fékezzél le közel nullára egy gépkocsit!

Kérlek ne folytasd mert ez nagyon bukóág!:-)

nicknév 2010.06.01. 13:31:43

Van itt sokkal érdekesebb kérdés:
hogyan szedik ki a sirályszárnyast a kamionból, amikor mindkét oldalon 10 cm hely maradt :-)
Ráadásul a filmen még motorhang is van.

Pasas 2010.06.01. 13:34:11

Piros b.meg. Ha jól emlékszem a Saleen S7 is a plafonon maradna 200km/h felett.

igazi hős 2010.06.01. 14:15:41

@Ratnet: Úgy tűnik a magyar tudásom hiányos, nem tudtam, hogy a "mérnöki" az fosztóképző.
Mi baj a leszálló ággal, te azt írtad, hogy a tetőn minimális a sebesség, én pedig cáfoltam, hogy ez nem szükségszerű.

Ratnet 2010.06.01. 14:18:19

@igazi hős: És még mi mögé próbálsz bújkálni? Bebuktad. Ez van.

Ratnet 2010.06.01. 14:25:24

@igazi hős: "te azt írtad, hogy a tetőn minimális a sebesség"

Idézzed már légy oly kedves, ahol én ezt írom! Csúsztatsz, de csúnyán.:-)

Dr.G 2010.06.01. 15:22:33

A centrifugális erő egy forgó rendszerben fellépő, radiálisan kifelé irányuló erő.
Az ily módon értelmezett erő tehetetlenségi erő, mely csak a forgó rendszerben elhelyezkedő megfigyelőre hat, tehát inerciarendszerben ilyen erő nincs. A centrifugális erőn kívül egy forgó rendszerben mozgó testre egy másik tehetetlenségi erő, az úgynevezett Coriolis-erő is hat, melynek iránya merőleges a pillanatnyi sebességre.

Amennyiben a szögsebesség nem állandó, a tömegre a szöggyorsulásból adódóan érintőirányú tehetetlenségi erő, az Euler-erő is hat.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2010.06.01. 15:30:07

@shinichi: egy szó: zár
(elvégre az ajtó csak a kilincset meghúzva nyílik ki)

igazi hős 2010.06.01. 15:37:40

@Ratnet: "Alakul. Viszont állandó 62,5-ös sebességről kellene beszélnünk. Ami szintén nem igazán jön össze, ilyen-olyan fizikai okokból kifolyólag."

Ratnet 2010.06.01. 16:05:14

@igazi hős: Te amúgy most mire idézted ezt!?
Itt talán azt irom, 'hogy minimális a sebesség a tetőn'? Vagy azt irom, hogy állandó 62,5-ös sebességgel meg lehet csinálni valójában a kunsztot?

Feltűnt az az apróság, hogy épp engem igazolsz ezzel az idézettel? Tanácsolom, hogy ne a fizika könyvvel kezdjed önmagad korrepetálását, hanem egy magyarral.

Ne haragudj, de már nagyon röhögök!:-)

Ratnet 2010.06.01. 16:39:56

@Dr.G: Maga Föld is egy forgó rendszer, (sőt, egy forgó rendszerben forgó rendszer) ergo el kellene hanyagolni ezt a forgást, ha a világot amelyben élünk inerciarendszernek akarnánk tekinteni. Szóval vannak itt még apró, tisztázatlan területek.

Biertje 2010.06.01. 16:47:25

Lassan eljutunk az SLS-től a kozmológiáig. :)

donphobos 2010.06.01. 18:51:31

@Don Bandi:

Sajnos csak sRGB-ben nyomom, jelenleg nem rendelkezem kalibrált monitorral, így az RGB-t most mellőznöm kell.

Lehet hogy vöröseltolódás a monitor hibája? És hogy az igazából nem is piros, hanem kék? Mert hogy úgy eltolódott. De az nem lehet, mert a monitor hozzám képest nem mozog.

Ha hirtelen hátradőlök a széken, akkor tapasztalható némi vöröses eltolódás, bár ez lehet hogy a negatív G miatt volt csak. Egy körív mentén mozog az ember feje ilyenkor és a hatalmas sebesség miatt kifeszül a vér az agyam peremébe (mint az Alapítvány a Trantor bolygótól kifeszült a Terminusra, ha valaki olvas komoly fantasztikus-tudományos irodalmat) és Besenyei Péter gyorsulásait megszégyenítő negatív G-ben van részem.

De szerintem elkalandoztam. És be is léptem az atomfizikusok táborába ezzel az elmefuttatással.

Írjatok még, bölcselkedjünk tovább! :-)

gepataki 2010.06.01. 20:40:57

ocska szar lassu trågya finglufi indavideo.

RÁMBÓGECI 2010.06.01. 22:25:11

@donphobos:

...szerintem is jó lesz vigyáznunk a hirtelen hátradőlésekkel, hisz a vöröseltolódás oly mértékű is lehet, hogy interferál Ratnet holtponton bekövetkező sebességcsökkenésének reciprok értékével és mindnyájunk számára megtestesül a jelenleg még csak virtuálisan jelenlévő, de már legalább annyira megtapsztalható nomen est omen szinuszának Euler-eredője...

...egyébként meg a korlátoltság és a makacsság úgy látom kéz a kézben járnak...

RÁMBÓGECI 2010.06.01. 22:26:55

@donphobos:

...szerintem is jó lesz vigyáznunk a hirtelen hátradőlésekkel, hisz a vöröseltolódás oly mértékű is lehet, hogy interferál Ratnet holtponton bekövetkező sebességcsökkenésének reciprok értékével és mindnyájunk számára megtestesül a jelenleg még csak virtuálisan jelenlévő, de már legalább annyira megtapsztalható nomen est omen szinuszának Euler-eredője...

...egyébként meg a korlátoltság és a makacsság úgy látom kéz a kézben járnak...

sauerschönauer 2010.06.04. 22:34:29

Ehhez hasonló reklámfogást csinált a 2. B707 protóval egy tekszaszi berepilóta:

www.youtube.com/watch?v=Ra_khhzuFlE

Mondjuk nem az az igazi műrepülős vezetett orsó, hanem keresztezve van egy leborításfélével, de azért elég izgi lehetett, pláne hogy hirtelen ötlettől vezérelve adta elő...

donphobos 2010.06.10. 19:41:47

A fenébe, befulladt a téma. Pedig hogy olvastam volna még :-)
süti beállítások módosítása