Eridj, fiam, hányd tele a versenyautót!

  2010. május 21. - Rézmányi Balázs Címkék: prága skoda rs

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

 

Voltam már Prágában, cseppet sem keltett bennem hányingert sőt, kifejezetten élveztem. Na jó, a koszt néha adott egy-egy váratlan parasztlengőt az emésztésemnek, de amúgy nagyon szerethető város.

"Az új Škoda Fabia RS bemutatója lesz. A program része, hogy Jan Kopeczky és Škoda Motorsport többi pilótája kivisz egy versenypályára, és cseppet sem lassan körbevisz rajta. Többször is. Neked annyi a dolgod, hogy belehánysz a sisakodba. Meg az autó oldalára. És mindezt jól lefényképezed. Ja, és ha már ott vagy, írhatsz valamit az autóról is."

Csapnivaló munkaerő 1-1

Mit lehet tenni, az igazságot meg kell osztani az információra éhes olvasókkal. A nemes kötelesség teljesítése áldozatokkal jár. Prágában a Škoda PR csapata mindent megtett, hogy a szerkesztőség által kitűzött feladatot teljesítsem, ugyanis mire kiértünk a sosnovai versenypályára, már a harmadik svédasztalos etetésen estem túl, és még csak délután kettő volt.  Ráadásul minden tesztautóhoz járt reaktorhulladékzöld Skoda energiaital - bátor vagyok, de nem ennyire. Nem mertem kipróbálni Az egyik szervezőtől kaptam egy csibesárga kombi RS-t, és kizavart vele a pályára. Itt jegyezném meg, hogy még sosem vezettem versenypályán. Bár indulás előtt ismerőseim teletömték a fejemet olyanokkal, hogy ideális ív, degresszív fékezés és hasonlók, én csak egy dologra tudtam koncentrálni: ne végezzem nonfiguratív Škoda-reklámként valamelyik pályaszéli palánkon. Miután végeztem a nagyon élvezetes, de gyaníthatóan öreguras körözgetéssel, beültettek Juho Hänninen mellé. Sisak nélkül. Ráadásul a Malévtól szerzett egészségügyi tasakot a táskámban hagytam. Azért a kamerát bekapcsoltam, ha már mást nem, legalább azt lehányjam.

A felvétel a minőségéért ezúton is elnézést kérek: elég nehéz tartani egy kamerát úgy, hogy az ember matricát játszik az oldalüvegen. Amikor meg épp’ nem az ablakkal pettingeltem, rugózatlan tömegként vergődtem az utastérben fel és alá. És hogy a dolog még nehezebb legyen, Juho ötvenes pulzussal érdeklődött, hogy amúgy hogy tetszik az autó. Szívesen válaszoltam volna neki, de feles energiáimat lekötötte a leharapott nyelvem keresgélése. Végül kigurultunk a pályáról, én kiszálltam és... nem tudom be merjem-e vallani, de nem hánytam. Tudom, csapnivaló munkaerő vagyok. A legegyszerűbb utasítást sem vagyok képes végrehajtani.

Csapnivaló munkaerő 1-2

Kiegészítésként lehetőség volt elkötni a három Škoda 110R egyikét, ami igazán nekem való program. A tüneményes öreg rozsdaboglyával való sétakocsikázás sem késztette az elfogyasztott nagymennyiségű ételt korai távozásra. Még akkor sem, ha a fék nem gyenge volt, hanem egyenesen a múlt homályába veszett legenda. A fékpedál kényelmes támasz volt a lábfejnek, semmi több. A hányás ezen a napon elmaradt, de a bemutató másnapján nagyon közel kerültem hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr922020235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2010.05.21. 17:41:45

nyilván a 110R kéne. a videó meg jó lett, annak ellenére hogy semmi nem derült belőle ki, de nem is ezért szeressük a belsőséget :)

Halálos_fogkefe 2010.05.21. 17:51:07

uhh hát igen az a 110R az egy betyár gép, irigyellek de nagyon :)

ne most 2010.05.21. 17:51:20

Zavaros. Voltál RS bemutatón, ahol volt energiaital?....

gnme 2010.05.21. 17:52:33

Mi zugvágóshoz járunk belsőségért.

A fekete vágás húsa, belsősége olcsóbb és frissebb, mint a bolti büdös, átmosott, ecettel felkezelt (láttam már hernyósat is a helyi teszkóban nyáron fajin vót), néha csak kissé zöldszínű húsok.

evil. 2010.05.21. 18:05:31

:) hehe :) jó volt :)

heyya10 2010.05.21. 18:09:36

Nem értem minek kell ezt az indavideót erőltetni.... 10 perc alatt tölt be egy 2 perces videót, hogy ott rohadna meg.... ezért nem is szoktam a TC-n videókat nézegetni, de ez a 110R... ez királyság!

tónik 2010.05.21. 18:14:10

@gnme:
Jó a hernyós is, csak elég pálinka legyen hozzá :)...Egyébként boltból húst (sem) veszek soha, ha kifogy mindenem, és épp nem vág senki, akkor inkább 1-2 napig vega vagyok...

Virago_1000 2010.05.21. 18:47:15

S110R te gyonyoruseg...

Ciri 2010.05.21. 18:54:35

A szöveg beszarás, a videó nézhetetlen. Ez az Inda egy kalap szar. Évek óta.

DonVincenzo 2010.05.21. 19:00:15

Ez mi? Ezért kár volt kimenni de komolyan. Ennyit lehet csak írni az egész napról?

kipketer 2010.05.21. 19:01:56

ez a post most komoly???? mert megzavart, hogy mintha olyan lenne a hozzáállás...

Vadernagyúr 2010.05.21. 19:06:10

Hát Öreg, a vezetésen kívül tanulj meg videózni is... a vágás pedig szintén sz@r. Eredmény: élvezhetetlen video, pedig az autó szerintem ennél azért többet érdemelt volna...

Beaver100 2010.05.21. 19:10:00

Valamikor majd nem sikerult vennem egy ilyen Skoda coupet egy orvostol, de a suket felesege nem akarta, hogy eladja a doki, igy nem jott ossze a 70-es evekben igen nagy dolog volt az az auto

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.05.21. 19:18:43

@DonVincenzo:
A bemutatóról a cikk folyamatban van, kedden elméletileg adásba is kerül.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.05.21. 19:30:10

@Vadernagyúr: A HoloNet stábja a Galaktikus Központból közvetítette éppen a Sabacc Open-t, úgyhogy a Külső Gyűrűkbe engem, a padawant küldték. Ezért olyan a felvétel, amilyen. A külső felvételeken én próbálom kezelni az eszközt, azért is mozog úgy, mint a Tantive IV. A belső képeken már én próbálkoztam a felvétellel, de Juho alatt már úgy viselkedett az autó, mint egy Incom T-65. És mivel repulzoros kameraállványom nem volt, kénytelen voltam kézzel stabilizálni. Remélem azért kapok még egy esélyt, és nem száműzöl a Kesseli Fűszerbányákba.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.05.21. 19:32:30

Apamnak volt 110R-je, csecsemokent meg en is ultem hatul - pokrocon :)

MANszerelő 2010.05.21. 19:40:46

Elnézést, de ez S110R! Nekem volt ilyen, csodaszép. Sajnáltam, de amikor besoroztak, el kellett adnom.

korlat 2010.05.21. 19:41:47

@Rézmányi Balázs: szerintem csöcs a cikk is és a videó is. Ugyan a vidivel kapcsolatban van 2 észrevételem: legközelebb írd helyesen a szalonna szót, illetve a másik, hogy semmi nem jön le abból, hogy egyszer kívülről, egyszer meg onboard készíted a felvételt. nagy fittipaldinak kell lenni hozzá fejben, hogy az ember így lássa a különbséget ájszink.

rakac 2010.05.21. 19:58:52

Nem tudom minek kell erőltetni ezt a hányás témát. Nem vicces, inkább undorító. Behányok tőle. Más nemigen jutott a cikkről eszembe.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.05.21. 20:02:04

@korlat: Háromból kétszer eltaláltam, ami hajnali kettőkor nem olyan rossz. De megkövetlek, igazad van! Amúgy a külső felvételeket nem én készítettem. El voltam foglalva a csibesárga kombi eszköz kezelésével. Amúgy a videó semmilyen formában sem próbált valós oktatóanyag lenni.

Yo! Maaan! 2010.05.21. 20:04:43

Ez meg mi a lóf.sz? :))))) Kár az áramért...

gnme 2010.05.21. 20:12:10

Cső Balázs, Teh.. fijemá', nem dobunk be valamit?

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.05.21. 20:16:28

Szerintem az S110R az RS motorjával.
Vagy talán még olyan erős sem kellene lennie.

Szkotti 2010.05.21. 21:01:29

Teee, Szalonna!
Az S110R-nek nincsenek jó fékjei? Kerekenként két (2) dugattyús munkahengeres tárcsafék elöl, 1972-ből...
Van olyan autó, ami 2010-ben nem tudja ezt...
Puhány vagy, a mai kor gyermeke, ez a helyzet ;o)
Amúgy valóban nem túl jó összehasonlítási alap, ha az egyik felvétel kintről, a másik bentről készül. Főleg, ha a centrifugális ERŐ (ha már padawan...) miatt a műszerfalat veszed.
Szóval "ucsícszja-ucsícszja-ucsícszja", ahogy Hatodik Lenin mondaná.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.05.21. 21:13:14

@Szkotti: Sajnos a konkrét autón volt csak csapnivaló a fék, amúgy egyetértek. Normál esetben valóban meg tud rendesen állni, atyámnak volt S100-asa. De teljes testsúllyal sem voltam képes értékelhető lassulásra bírni a sárga kupét, majdnem sikerült is emiatt kalácsra törnöm.

Amúgy a fiatalabbik autóm 25 éves :O)

swt (törölt) 2010.05.21. 21:17:38

@Szkotti: En eddig azt hittem, a fekerot Newtonban merik, nem dugattyuban.

Szkotti 2010.05.21. 21:41:38

@Rézmányi Balázs: Jóvan, akkor meg vagyok nyugodva, ha van típusismeret ;o)

apamacko 2010.05.21. 21:44:57

Jó a szöveg padawan! A hányásra meg nem utasítás kell, csak sok pálinka a Belsőség-AF treffenen :-)
Ha meg el akarunk majd küldeni valahova, arra ott a jó öreg Tatuin, ott olyan szimpatikus arcok ülnek úgyis a kocsmában :-)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.05.21. 21:47:22

@apamacko: Csak ne ezeket a droidokat keressék :O)

misinator 2010.05.21. 21:59:34

@Szkotti: "...Kerekenként két (2) dugattyús munkahengeres tárcsafék elöl, 1972-ből..."
A Nagypoláknak meg - mint KGST autónak, meg az eredetijének még régebbtől mind a négy keréken. Sok mai autónak nincs olyan fékje, mint annak! Pedig semmi elektronika. Nem elcsalták elektronikus fékerőelosztóval a slendrián összehangolást - mint ma, hanem addig hangolták, amíg el nem érték, hogy az egyforma méretű első-hátsó fékek minden terhelésnél egyszerre fogjanak szárazon, vízen, hóban !
Aztán rengeteg más márkánál még korábbi a történet...
A repülőiparról nem is beszélve...
Ami külön pikantéria, hogy a tárcsafék "ősi" találmány:
en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake

esef 2010.05.21. 22:07:18

Volt olyan, akit az RS jobban érdekelt a 110R-nél?

Zellerzolee 2010.05.21. 22:14:20

Off topic

Nem tudom kinek igertem itt a kommentelok kozul de hogy nehogy azt mondja csak a szam jar, a indafoto.hu/zellerzoleezeller oldalon megnezheti a gozkocsit 1901-bol (teljesen mukodokepes) valamint egy 1932-es Lagoda (Lagoda es Aston Martin 1 ceg). Majd ha lesz meg idom dobok 1 par kepet van meg az udvarunkon vagy 8-10 hasonlo kategoriaju nem igazan tomegautonak hivhato autocsoda.
Udv.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.22. 04:49:16

"de nem hánytam. Tudom, csapnivaló munkaerő vagyok. A legegyszerűbb utasítást sem vagyok képes végrehajtani."

LOLLLL :D

A 110-es Skodri meg tényleg ott van :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.05.22. 09:49:05

reoff
@Zellerzolee:
Hey! Ez a PJ6091-es talicska gurul is önerőből? Egyből bevillant, hogy esküvői menet elé zseniális, pedig eszem ágában sincs esküdni! Most kedvet kaptam :)

Önjáró Talajgyalu 2010.05.22. 10:01:00

110R kéne. Akár még halott fékkel is, később hátha megcsináltatnám rajta. :) Duzzogva bár, de napi járkálós kocsinak a Fóbia RS is jöhet, ne a sokévtizedes mechanika kopjon a hétköznapokban.

Dr. Robin Masters 2010.05.22. 10:17:25

Milyen műanyag az a Fabia a 110R-hez képest. Ez a kanáriságra öreg darab kéne nekem, a műanyagon meg elég volt megtanulni vezetni, persze még az előző szérián, aminek azért a formája is egészen jó volt.

ommm 2010.05.22. 10:18:39

Ja, mea klumpa: Rézmányi Balázs új, külső munkatársunk, a gyomorfalszaggató, vices szóösszetételek Darth Vaderje.

Utólagos elnézést. Persze, cikk is készül. Ez csak a bónusz.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.05.22. 11:49:16

Én jól szórakoztam a poszton és a video is tetszik. :)

Hanzsi 2010.05.22. 13:05:27

Vomit Comet* Skoda módra. Muhahaha!

Azt kell mondanom, kifejezetten élvezetes post ez. Jókat nevettem a szófordulatokon, nekem a poénok is átjöttek.
Ügyes a szerző, csak így tovább.

* Vomit Comet:

en.wikipedia.org/wiki/Vomit_comet
route66.blog.hu/2008/03/11/vomit_comet_avagy_a_legtutibb_hullamvasut

Zellerzolee 2010.05.22. 17:50:34

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Persze hogy mukodik, ezeknek nem az a nagy szam ha kulsoleg van restauralva es mindenki csak csodalni tudja, hanem ha reggel le tud ugrani egy FT-ert a sarki boltba vele mert megbizhatoan mukodik. Eskuvokre nem hasznaljak, csak rally-ra.

sufnyi 2010.05.22. 18:07:08

Ember de legalább a hangot csak egyszer bevágtátok volna. Ez autóbuzik oldala akik leszarják az aláfestő zenét, mivel nekik a motor zenél.

3 gb 2010.05.22. 20:10:28

skoda=nyilas misi he he!

Devil2 2010.05.22. 21:49:58

Hát ez az egész poszt nagyon gyenge lett videostól együtt. Szorri vagyok, de ez van.

Pizza zabáló 2010.05.23. 07:55:54

A két snitt összevethetetlen.

gepataki 2010.05.23. 18:08:20

azt szeretnem udvariasan megkerdezni, van-e anyagi erdeke a tc-nek abban, hogy valszeg az orszåg legratyibb videohostja miatt olvasokat veszit?
az inda egy kalap kukoricås fos.
a skodåk szepek nagyon, a muanyag folkszvågen (rs fabi) pedig egy kalap kukoricås fos.
szukul a szokincsem...

Boleslav_ 2010.05.24. 10:29:42

@misinator:

<<@Szkotti: "...Kerekenként két (2) dugattyús munkahengeres tárcsafék elöl, 1972-ből..."
A Nagypoláknak meg - mint KGST autónak, meg az eredetijének még régebbtől mind a négy keréken. Sok mai autónak nincs olyan fékje, mint annak!>>

Ja, csak aztán az egészet elkúrták a lovasszekérre való laprugókkal...

bano1 2010.05.24. 11:01:58

Nem tudom a szerző tudja-e, mi volt a 110r-ek megjelenésének oka?

Idén lesz 40 éves a Skoda 110R! Talán az egyedüli olyan faros Skoda, amire ma is büszke a Skoda...

Ja, és volt már 110R a Totalcarban is:

auto.indavideo.hu/video/Totalcar_123_adas_2005_oktober_8_-_Skoda_110R_Porsche_911_es_Porsche_Boxster/

misinator 2010.05.24. 13:44:38

@Boleslav_: S mégis összetudták hangolni!
A Lada meg tengeribeteg volt a mindenféle bekötőrudakkal is. A futómű meg maradt a Fiat 1500-ról.
AHHOZ képest egész jól be volt hangolva.

Krisi 2010.05.26. 00:49:15

a cikk viszont jó lett, Richard a legjobb arc! azt meg szerintem is hiba, hogy nem kapható rendes váltóval.
a kombi célcsoportja szerintem tök egyértelmű: azok a családapák, akiknek a kisgyerekek cuccai meg egyéb mindenségek miatt kell egy kombi, de azért munkából hazafelé szívesen odalépnek neki, valamint benzin csordogál az ereikben.
10 év múlva használtan még talán el is fogok gondolkodni egy ilyenen, de csak ha addig tesznek bele normális váltót is :)
süti beállítások módosítása