Kapitányt mentett a paraszt

  2010. május 10. - ommm Címkék: nissan opel omm csikós navara kapitan ejtőenyő

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Szóval az úgy történt, hogy éppen a Fenyőgyöngyén fotóztam az új Navarát – nyugodt, csendes környék, pár kóbor kutyán és turistán kívül senki nem jár arra hét közben – mikor csörgött a telefonom.

Lövésem sem volt, ki kereshet, odabentről biztosan senki, hiszen mondtam: fotózni megyek, két óra múlva jövök, szóval csak valami ismerős lehet. Tévedtem. Hírszerkesztőnk, Assur volt az.
- Ööö, te Pista, hol vagy most?
- Fotózom ezt a dögöt, de mi a gond?
- Szóval az van, hogy Csikóst be kéne húzni, mert lerohadt a Szentendrei úton…
- Ja, megyek, tíz perc.

Elnézést utólag is Csiktól (ha olvasod, Kopasz), de végig vigyorogtam. Ugyanis ebédelni régi helyünkre, a Váci-úti Endréhez mentünk. Csikós agitálta a népet, menjenek a Kapitännel, mert nagyon jó, az Opel gyári múzeumának csitti-fitti autója. Selymes, 2.4-es sorhatossal, halkan, méltóságteljesen suhan. Igaza van, az OT Expon megcsodálhattuk, sőt hallottuk is, mikor elindult, tényleg halk, szép, elegáns.

De sajnos, engem nem érint meg úgy, ahogy kéne. Erről sokat is beszélgetünk Csikkal, ami neki emészthető és nyálkiválasztó, az már nekem túl öreg, túl… veterán? Megcsodálom, szeretem, de nem kéne, pénzért pláne nem. Más korszak, más ember, van köztünk 10-12 év, ráadásul a régiautó-buzéria más-más vírusa fertőzött meg minket. Ettől függetlenül rengeteg a metszéspont, de alapvetően nem ugyanaz az irány.

Szóval ebédre nem az öreg Opellel mentem, voltak rá elegen: Telós Bandi, Csik, Winkler és Angéla. Én, Árpád és Tom a Nissannal mentünk. Csik mesélt arról, mennyire jó, puha, finom egy vas, én ellenérveltem, hogy nekem már öreg, nyűgös és nem vagyok elég finom hozzá.

Most pedig úton vagyok, mert lerohadt. Azért kicsit aggódtam, mégis csak az ember barátja/kollégája, aztán fene tudja, mennyire biztonságos a Szentendrei út egy ilyen féltve őrzött autónak meg egy ideges Csikósnak.

DSC 1228

Lecsapattam a hegyről, be a Flóriánhoz, aztán látom, hogy ott áll a járdán a bordó, öreg Opel, Csikós benne ül. A telefonját otthon felejtette, ezért nem hívott ő. Na, semmi baj, a Navara egy nagyon buta vas, de erős, mint a barom, gondja nem lesz a Kapitännel. Vontatókötél van, naná, egy pick-uphoz rendes cucc jár, elvégre üresen is 1960 kiló.

Elő is került a kötél, amit hollandul Sleepkabelnek hívnak, ezen jót mosolyogtunk, 2500 kilót bír, na, gyerünk. Nem tudni, hogy az Opel szintjelzője mutatott-e rosszul, de elfogyott belőle a benzin, aztán miután hoztak bele, már nem indult, húzzuk be.

DSC 1235

Becsavarható vonószem nem volt a Nissanban, de tetszőleges helyre rögzíthető a vontatókötél, mivel alul kizárólag mázsás vasakból áll az egész alváz. Felhurkoltuk a laprugó-kötegre, Csik beakasztotta a helyére az Opelben, aztán szépen, lassan elkezdtem húzni.

Vontatni nem egyszerű, de ezerszer csináltam már, rutinosak is tudják, hogy finoman kell megfeszíteni a kötelet, arra kell csak figyelni, hogy ne rántsuk meg hirtelen, sem elinduláskor, sem haladáskor. Ehhez a hátul lévő segítsége is kell, ügyesen kell fékezgetnie, hogy mindig feszes maradjon a kötél.

Minden adott volt tehát, az évek és a tapasztalat is. Csikós ezernyi kilométert tett már meg élete során vontatókötélen, tudta, mit kell tenni. Szerencsére a pick-up egyese nagyon rövid, rettenet finoman lehet vele elindulni, alapjáraton is elhúzta az Opelt.

Kábé 5 métert, éppen csak annyit, hogy félig lelógjon a járdáról.

Ugyanis ahogy a nylon kötél megfeszült, hajlította magával a kincset érő rendszámot is. Megálltam, visszatolattam, mutatom Csiknak, mi a gond. Kiegyengette, átkötötte máshová a kötelet, oké, mehetünk.

Húzom-feszítem lassan, aztán ping-ping-pang, szépen, sorban elszakadt a vontatókötél összes szála. Nem nyíródott el valamin, az látszik, mindegyik máshol pattant el, ennyit bírt a műanyag.

DSC 1240


Ekkor már sírva röhögtem, ilyen nincs. Nem elég, hogy Csiknak ma igazi pechvogel-napja van, most már bekerültem a vonzáskörzetébe, átterjedt rám is. Mi legyen? Az Opel félig a sávban, Csik műti ki a alóla a kötél maradványait, én addig integetek és terelem a forgalmat, át ne menjenek kilógó lábán.

Mese nincs, csomózzuk meg, égessük össze, aztán húzzuk még, hátha… Jó a bagós a háznál, van öngyújtója. Kopasz megcsomózta, alágyújtunk… kifogyott a gáz. Lol, kész, itt kell abbahagyni. Csikós feje lila, egyik szeme sír, de a másik röhög, mint az állat, ilyen nincs.

Leműtöttük a szakadt részt a horogról, aztán újabb csomó, ha kibírja, kibírja, ha nem, nem. Kibírta, alig 20 méter után dudált, hogy jár a motor, húzódjak le (vészvillogóztunk végig, bár igaz, a járdán nem vettük fel a láthatósági mellényt). Lekötöttük, a kötelet behoztam emléknek, már itt lóg a szerkesztőségi figyelmeztető táblán, a leeresztett Bucicsávó mellett. (Aki sajnos leeresztett pöccsel lóg egy ideje, mióta valamelyik Velvetes csaj, még a régi szerkesztőségben, beakasztotta egy asztalból kilógó csavarba.)

DSC 1244

Ja, van még változás, Angéla behozta egyik használaton kívüli ejtőernyőjét, így most ez amolyan relaxációs hintaként szolgál. És igen jól látják, az Anal Attacker merevíti ki, különben összegabalyodnának a kötelei. Teljesen jó benne pihenni, laptoppal az ölben munkára is alkalmas. Csak figyelni kell a kis, sárga pöcökre, ha véletlenül meghúzza az ember, alul kipottyan a mentőernyő. Macerás behajtogatni a helyére.

Napi belterj posztunkat olvashatták egy átlagos hétfőről. Köszönjük a figyelmet.

Csikós megmentését (tudtán kívül) a Nissan Magyarország támogatta.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr991990552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dennis01 2010.05.10. 18:53:34

Elso... :DD
Erdekesek az oreg autok benzinmutatoi. A Minin peldaul mikor mar csont ureset jelez, a mutato lenn fekszik a piros sav alatt, meg mindig van benne 6-7 liter.
Amugy szep az Opel, remelem, lesz rola teszt is..

Nyegleo 2010.05.10. 18:54:29

Azért a pontosság kedvéért, ha a kis sárga vackot meghúzod, nem a mentőernyő, hanem te esel le, mert azzal oldod le a zsinórzatról. Ha emlékeim nem csalnak.

gelsystem 2010.05.10. 19:04:25

ez most komoly?????????egy ilyen mókamiki kábellel egy motor nélküli trabit sem lehet elhúzni.....van nektek valami műszaki dolgokhoz kapcsolható affinitásotok?
a másik meg: a 8-as képen láccik, hogy pont fordítva akasztottátok, mint kellene.......mindig föntről lefele

nem kéne... 2010.05.10. 19:07:48

ejtőernyő bzmg....
azért nektek se a térdetek fáj.

vontatókötélből meg csak és kizárólag acélsodrony kivitel, kis kötélszívvel a végén, azt visszahúzni a vonószemen és seklivel önmagába visszarögzíteni.
olyan isten nincs, hogy az elszakad.

nem kéne... 2010.05.10. 19:08:52

@gelsystem:

sztenderd autós egységcsomagba ilyent tesznek.
egy fillért nem ér, de hát azért ez van benne.

gnme 2010.05.10. 19:11:38

Ez a szimpla valóság. (és ami mögötte van)

:-)

Dennis01 2010.05.10. 19:12:22

@nem kéne...: A Mini lakatosnal lattam ilyesmit: www.versacarrier.com/catalog/images/Tow%20Bar%20Photo%2094696.gif

Az ovet ha jol ertem ket oldalt a ket also lengokarra csatolja. Nem kell senki a vontatott kocsiban, amerre fordulsz, arra fog fordulni gond nelkul a kocsi is. Szerintem nagyon jo cucc.

yomsisi 2010.05.10. 19:23:20

Láttam az öreget Szentendrén már kétszer is!
Szép darab! :-)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.05.10. 19:23:31

szerintem direkt csináljátok, ennyire nem lehet pechetek, hogy amihez nyúltok, balul sül el

I ThomaS I 2010.05.10. 19:23:57

Ez volt a(z egyik) kedvencem az idei OT Exporól, várom a cikket róla!

S4mu3l 2010.05.10. 19:25:47

Kár, hogy manapság már pl. vontatókötelet is gyárthatnak a kínaiak. Mondjuk nem egy állati nehéz feladat megcsinálni, hogy a 2,5T-ra kvalifikált kötél ne szakadjon egy ennél jóval kevesebbet nyomó kocsi vontatásánál, de azért nekik sikerül.

biker_kolee 2010.05.10. 19:25:56

"...az Attacker az úr. Amúgy a frissen érkezett kollégák beavatási szertartása során vesszük hasznát"

Bandi, mesélnél kérlek? :)))))

Dennis01 2010.05.10. 19:33:38

@biker_kolee: Szemetek, logatjak a megszeppent uj embereket.. Igy lesz a sok joeszu, ertelmes emberbol agyament... :DD

Rot 2010.05.10. 19:37:32

:)))))

és a két telefonfülke minek oda?

vnweb 2010.05.10. 19:38:31

Hétfő volt. Tejesen érthető. :)

TottaKár 2010.05.10. 19:43:25

két hozzáfűzni valóm lenne csak ( mivel már jártam ugyanígy)

1. vontatókötélből a névlegesen 5 tonnás ér valamit, ez a legalja ha vesz az emberfia. A többi már egy rosszabb vasúti átjárón való átvontatáskor elcsattanhat!

2. mindenki kerülje a "ósanos" 1700 Ft-os bikakábelt. Nem lehet vele indítózni mert nincs benne réz. Illetve van, de csak hajszálvékony :))

Hallgasatok rám, ne vegyetek szemetet.
Inkább legyen 3-4000 de azt nem kell kapásból eldobni és hazaérsz vele.

üdv:
TottaKár

SÜN 2010.05.10. 19:49:20

micsinal az a 2 (lopott?) telefonfulke ott?

szunyii 2010.05.10. 19:50:17

Szép Opel.
Én azért elfogadnám, de pénzért tényleg nem ilyen veterán kéne

nem kéne... 2010.05.10. 19:50:48

@TottaKár:

bikakábel erreflé úgy készül, hogy megveszed a FÉM csipeszt azzal a kempingbiciklikormány-szerű burkolattal és belemunkálod sk. a cohegesztő testkábelét.
vontatókábelből pedig még egyszer: csak drótos.

nem kéne... 2010.05.10. 19:52:44

@SÜN:

egen, feltűnésmentesen ellopnak két telefonfülkét, ja.
nézz már rá, mikori a dizájnja, húsz éve nincs ilyen fülke.
selejtből kilóért.
egy haveromnak ilyen a furdőszobában van.
:)))))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.10. 19:53:50

@nem kéne...: Platós UAZ-zal azért sikerült eltépni azt is.

esef 2010.05.10. 19:59:43

@nem kéne...:
Vontatókábel helyett legyen inkább rúd. Kicsit macerás, de legalább nem szakad... :P (Amúgy nekem is valami 5t-s géphez való kötél van a csomagtartóban.)

Ivymike 2010.05.10. 20:00:51

Vontatáskor háromszöget a hátsó ablakba kirakni, irányjelzővel irányt jelezni. Köszi

egyébként a kapitány szép darab, és igen, tipikus hétfő. :)

ommm 2010.05.10. 20:07:31

@Nyegleo: Na és mire esik ki a mentőernyő? A piros vacakra?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.10. 20:10:26

"2. mindenki kerülje a "ósanos" 1700 Ft-os bikakábelt. Nem lehet vele indítózni mert nincs benne réz. Illetve van, de csak hajszálvékony :))"

Nekem a teszkós 1700 Ft-os (?) már párszor bevált... Legutóbb máj. 1-jén segítettem ki vele egy lemerült akkus cartársat a parkolóban. (Ja, két régi Swiftről van szó. :P)

esef 2010.05.10. 20:10:39

Duct tape nem volt kéznél? Azzal gyönyörűen lehet javítani az elszakad kötelet is!

ommm 2010.05.10. 20:11:39

@Rot: Nem lopott. Vette a cég, mivel a hangosan telefonáló, időnként üvöltöző dolgozók zavarják egymást :) Mellesleg tökéletesen lehet üzleti tárgyalásokat, fontos beszélgetéseket bonyolítani onnan, olyanok, így felújítva, mint két süketszoba.
Na és persze teli vannak fiktív hirdetésekkel.
Azokon jókat lehet röhögni :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.10. 20:13:46

Kíváncsi vagyok, hány tucat féle vonatási jótanács fog ma elhangzani az apa, a fia és a szamár mintájára... :)

Amúgy: a benzinnel kisegítők meg sem próbálták betolni?

esef 2010.05.10. 20:14:01

Volt kolléganőmet vontatták egyszer, ott nem a kötél szakadt, hanem a vonószem törött le. A vontató autóé... A kampó bevágta a hűtőrácsot, és természetesen a hűtőt is. Még jó, hogy nem a szélvédőt...

esef 2010.05.10. 20:15:38

@ommm:
Ha Opel = kapitány, Nissan = paraszt, akkor Csikós = kapitány, Pista = ???

Fox888 2010.05.10. 20:16:59

Hmmm. Ha mindenképp írni akarsz valamit és nem történt semmi aznap inkább írj egy viccet vagy linkelj egy érdekes autós cikket valahonnan. De ez............

Rocko- 2010.05.10. 20:19:57

ahaha, hülyék. :DD
kösz.

Lacc78 2010.05.10. 20:20:54

"...Angéla behozta egyik használaton kívüli ejtöernyöjét..."

:)))))))).

Lacc78 2010.05.10. 20:22:21

(Természetesen az egyik ő hosszú, bocs.)

ommm 2010.05.10. 20:22:29

@esef: Naná! :)

@Fox888: Szoktunk ilyet, belterj-poszt. Lassan már...mennyi is? Hatodik éve? :)

Rocko- 2010.05.10. 20:22:37

@Dennis01: bazki ez a Tennis gyerek télleg Tie kettő.
pillanatok alatt tudja átvezetni a szöveget a kedvenc témájára. :DDD

Rocko- 2010.05.10. 20:25:54

@Rot: távolsági híváshoz.

@nem kéne...: gondolom elég nehezen fért be a fürdőkád. :)

2010.05.10. 20:30:55

Hát még mindig jobban jártatok mint mi tavaly. Akkor sikerült egy elakadt autótól addig eljutnunk, hogy lett két elakadt autónk feszülő vontatókötéllel összekötve.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.10. 20:31:14

Ez jó volt, igazi hétfő reggeli akkorismennifoganap post :)

Én is ezt játszottam.
Zárcsere-ügyvéd-adótanácsadó-bevallás-nyomtatás-lakógyűlés-hullaság.
Most sört kortyolok :)

Hajrá :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.10. 20:37:44

@nem kéne...:

Én egyszer vontattam acélsodronnyal.

Wartburggal Opel Rekordot.
Azt hittem, szétszedi a wareszt, mire odaérünk. Mivel semmi nyúlása nincsen, nagyon közvetlen volt az érzés.

Komolyan azt hittem, valamelyik autón szétszakad valami. Mi a titka a sodronynak?

waffen55 2010.05.10. 20:40:08

Én is acélsodronnyal szoktam a vontatást megoldani, de ha nincs akkor a teherautó spanifer is megteszi.

pickapu 2010.05.10. 20:41:29

Ti vontatással kezdtétek a hétfőt, én meg vontatással zártam a múlt pénteket. A gyerkőcért mentem az oviba, az egyik anyuka meg benézte az árkot a Poloval. Konkrétan orral belement. Kirántottam mint csukát a jég alól. A kötél kibírta. :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.10. 20:42:53

@nem kéne...: az acélsodronynak a hátránya, hogy elég rugalmas, mégis súlyos, így ha szakad akkor nagy kárt csinál.
A heveder elég megbízható megoldás ezzel szemben.

vadnyugat 2010.05.10. 20:46:39

Azért ez az írás segített képbe tenni, hogy miként is kezeljem a Totalcar szakmai hozzáértését úgy globálisan az autós témához...
Kedvencem: "Vontatni nem egyszerű, de ezerszer csináltam már, rutinosak is tudják, hogy finoman kell megfeszíteni a kötelet, arra kell csak figyelni, hogy ne rántsuk meg hirtelen, sem elinduláskor, sem haladáskor. Ehhez a hátul lévő segítsége is kell, ügyesen kell fékezgetnie, hogy mindig feszes maradjon a kötél."
Ezt most tényleg leírtad, vagy csak úgy tűnik? Nektek minek autó, de komolyan?

u.i.: az meg, hogy menetközben fotózol legalább olyan barom dolog, mint amikor valaki telefonál, de talán az csak a fülével nem az útra figyel, Te konkrétan nem is nézel oda, nagyon ügyes gyerek vagy...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.10. 20:48:25

két éve szilveszterkor kár, hogy nem volt nálam kamera

felállás:

árokban Seat Leon
előtte a kötél

kötélen egy kombi BMW
előtte kötél

azon a kötélen egy Suzuki Swift :)

a bömös sehogy se bírta egyedül, folyton visszacsúszott, végül csak így tudtuk kihúzni az árokba csúszott asszonykát

persze, eléggé hülye ötletnek tűnik így utólag, de nem volt türelmünk kivárni egy bivalyt vagy egy terepjárót

ommm 2010.05.10. 20:51:24

@vadnyugat: Taníts. Hallgatlak.

"az meg, hogy menetközben fotózol legalább olyan barom dolog, mint amikor valaki telefonál, de talán az csak a fülével nem az útra figyel, Te konkrétan nem is nézel oda, nagyon ügyes gyerek vagy..."

Álltam a pirosnál, csókolom. A gép a kezemben és nyomtam a gombot. Van rajta kijelző, nem a keresővel vacakoltam. Nyugalom, ne húzd fel magad.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.05.10. 20:52:44

@szomorutojas: jó oda műanyag kötél is, nem értem, hogy szakadhatott el, mikor viszonylag újnak néz ki

ami régi (főleg, amelyik sokat volt napon) szó szerint szétporlad, ezért hosszú távra tényleg jobb a fém

vagy valami mászókötél a tornateremből:)

Figyejjémmá 2010.05.10. 20:56:11

Hátezbazmegez...... :D Ez murphy összes.. még a nissan nem rohadt le. :) Ez óriási. :D Mondjuk nem lettem volna a helyetekben, mert az 3 komplett agyvérzés, de külső szemlélőként hatalmas.(majdnem Csikósi magaslatokba emelkedtél Ommm, de csak majdnem) Amugy őszinte részvényem, és gratula a mentőakcióhoz. de ismétlem: olvasni jó volt. Átélni nem szeretném.

esef 2010.05.10. 20:56:11

@ommm:
Milyen pirosnál álltál, Pista? Az egy kicsit hátrébb van, nem?

Lowtyo 2010.05.10. 20:56:49

mit kértek az ejtőernyőért?

2010.05.10. 20:58:36

@Figyejjémmá: Én vontatós sztorim veri, de ott sajnos sem fényképező sem kamera nem volt :(

ommm 2010.05.10. 21:01:25

@esef: Van egy 18-200-as objektív a gépen. Aztán ahogy gurultam, nyomtam a gombot. Ráadásul először megálltam Csik mögött egy pillanatra vészvillogóval, akkor még nem tudtam, gyorsan vontatunk-e, vagy megyünk benzinért, de aztán intett, hogy vontatunk.

Figyejjémmá 2010.05.10. 21:05:31

@Tabulator: Na akkor az is szép lehetett. :) Itt maga a történet elbeszélése és a levezetése kurva jó. (elnézést) Gondolom nálatok horrorisztikus lehetett.
Na jó éjt, irány a dolgom van. :)

Krisi 2010.05.10. 21:06:20

@TottaKár: és ez mennyire igaz: teszkó gazdaságos bikakábel tényleg pont arra jó, hogy kidobjuk a zelső szemetesbe.

@Rocko-: ugyehogyugye? :)

viszont már várom Tie reakcióját, ahogy 13000 karakterben leírja az idei év legviccesebb vontatásait, amiben minimum 2 Range lesz :D

Figyejjémmá 2010.05.10. 21:08:01

@Krisi: és azok is egymást vontatják be. :D

THT 2010.05.10. 21:09:21

Én nem értem ezt a kötélen nyüglődést...

Nekem olyan kötelem van , ami összehúzza magát, ilyen műanyag fonat, közepén valami gumi..
"nyugalmi állapotban" kb 1m hosszú.

Biztosan mindenki látott már ilyet.

kb 2000 ben összetörtem magam Óbudán.

Egy ilyen cikkben szereplő sárga kötélel el tudttuk húzni az E21-et 30 métert, aztán ugyanígy elszakadtt mint ez.
Akkor vettem a mostanit.
Hazahúztuk az E21 et Érdre, aztóta húztam E30 al golfot hóbolki, E36al astrát, lógott a végén az E30 is, meg TIPO-t E30 al többször is, meg még amire nem emlékszm.
Kb 2000 HUF ba került akkor éjjel egy kúton. Azóta is hibátlanul működik.
Azért jó, mert nem bírsz rámenni, de elég rugalmas, és strapabíró.
Nem is értem, hogy lehetnek ezek a gagyi kötelek egyáltalán még forgalomban, meg persze, hogy ekkora élettapasztalattal miért kötitek egyáltalán fel az autóra...

nem kéne... 2010.05.10. 21:14:57

@scheerti:

nyilván nem teherhajót kell partravontatni vele....

@esef:
kicsit????
ott kezdődik, hogy rá se tudod akasztani mindegyik autóra.

@Ivymike:

tíz méter alatt sikerült berántani.
olvasni luxus.

@Rocko-:

mi a bajod vele?
zuhanyfülkének miért nem jó?

@Csumpi Hálidéj:

aldo raine hadnagy is megmondta: a legegyszerűbben úgy lehet bekerülni a zeneakadémiára, ha gyakorlunk.
:)))

@szomorutojas:

súlyos a francot.
egy nyolcas sodronynak mi súlya van?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.10. 21:22:11

@vadnyugat: Ember, én is vontattam, vontatott autóban is ültem (nem az enyém volt) elég sokat, de az attól még nem megy rutinból.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.10. 21:24:33

@Krisi:

Láttam valami marketben olyan szerkezetet, hogy "bikakábel" szivargyújtóról szivargyújtóra. Benne 10A-es késes bizti.
Na az mire való?

@nem kéne...:

Értem.

békaapu 2010.05.10. 21:25:32

Ritkán szólok, inkább olvaslak benneteket... de ez jó történet.
Biztos azért vagyok a dícsérők csapatában, mert nekem is volt szerencsém jópárszor egy eredetileg háromméteres - de többhelyütt csomózott - kötél végén laffogni necces fékkel hatvannál...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.10. 21:25:46

@THT: Igen, pont olyan köteled van mint ami itt elszakadt.

Nekem is volt sokáig bírta, aztán egy Focus árokból kirántását már nem. Na akkor ért oda egy terepjárós drótkötéllel. Azzal könnyebben ment :D

nem kéne... 2010.05.10. 21:26:26

@Csumpi Hálidéj:

pl akkor egészen kiváló dolog, ha akkumulátort cserélsz és pár dolgot nincs kedved újraprogramozni.
;)

l4ci 2010.05.10. 21:34:40

Hehe, ezek a mai kötelek sem az igaziak már. Nekem még nagyapám sodort vagy 20 éve ilyen műanyag kötözőmadzagból vontatókötelet (úgy rémlik 4 szálat használt hozzá), és még egyszer sem szakadt el, pedig vontattam vele én is sokszor már, nem egyszer húzott ki a szarból. :)

esef 2010.05.10. 21:35:59

@ommm:
Ööööö, jobbra mögötted van egy buszmegálló, majd egy (volt) pékség, majd egy újságos, majd egy kisbolt, majd az aluljáró lépcsője, a Raktár utca és utána van a piros lámpa... Ezek közül egyiket sem látom a képeken. Illetve de, amikor visszafelé fotózol. :)

rATdrAgOn 2010.05.10. 21:39:32

Nos, nálam ezért van mindig rúd. Persze, amikor nekem lett volna rá szükségem - szivattyúszíj elszakadt - akkor meg néztem a vonószem hűlt helyét... mert azt meg akkurátusan levágták, hogy a - nem működő - ködlámpa felférjen. Néha nagyon nehéz a BX-es élete. :D

TH 2010.05.10. 21:40:51

Huhh, tök szerencse, hogy én nem vagyok ilyen hihetetlenül okos, mint jó pár kommentelő fentebb, és így engem szórakoztatott az írás...:)

ommm 2010.05.10. 21:42:47

@esef: Fű, öregem, ha én így ismerném a környéket :)
Mondom, nyomtam, mint süket a csengőt, aztán a sok maszatolásból ez lett használható. Azt tudom, hogy először ráhúztam a pirosnál, azt hittem, valamelyik ottani kép van a galeriben.
Mondjuk mák, hogy legalább ennyi használható lett úgy, hogy csak nagyjából arra fordítottam a gépet a műszerfal tetején és nyomtam a gombot.

yeti 2010.05.10. 21:43:30

Vontatáshoz a legjobb egy leselejtezett sziklamászó kötél pár méteres darabja.Erős és meglehetősen rugalmas is,tompítja a hirtelen rántásokat.Egyszer a Tátrában húztunk ki ilyennel egy árokba csúszott Daewoot.A kötél meg se nyikkant amikor a teherautó kihúzta az árokból a kocsit,pedig a Daewoo tulaja elfelejtette kiengedni a kéziféket.

konti10 (törölt) 2010.05.10. 21:46:46

Nissan kiszúrta a szemeteket egy kézi váltóssal? A hétgangos V6 automata meg porosodik a raktárba...Azt biztos az origósok kapták. Mondjuk ahányszor lehúztátok már, nem is csodálom:)

esef 2010.05.10. 21:47:20

@ommm:
Nyugi, '96 óta kisebb megszakításokkal a környéken lakom. Régebben itt jártam gyalog ki a villamoshoz, ma meg minden nap oda-vissza kocsival. De a duma jó volt, tetszett! (Mit gondolsz, vajon miért vágtam rögtön, hogy az 5-ös BMW-t a buszsávban fotóztátok?)

romesz 2010.05.10. 21:47:31

Aki ilyen autokat tart az igazan vehetne mar rendes vontato kotelet.
Az a x@r amit hasznaltatok semmire nem jo. Valami kinai vacak. Ajandekba sem kellene. Kidobnam a szemetbe ha valaki odaadna nekem.

THT 2010.05.10. 21:48:21

@ColT:

Pont nem olyan :) Nézd meg a képeket, ez egy egyszerű nejlonkötél. Én pont azt mondom, hoyg az ilyen nem anyira jó, mert rámész azonnal ahogy lelazul, és akkor szakad is.
Ez a gumis amiről beszélek nem tud lelazulni, mert összhúzza magát.

nem kéne... 2010.05.10. 21:50:12

@THT:

namost a kötélen nem megyünk keresztül vontatáskor ugye.

ommm 2010.05.10. 21:51:11

@konti10: Hmm...kerek 12 kilométer volt az autóban, ráadásul messze nem fapados változat volt. Ha te ezt szemkiszúrásnak nevezed... Sokkal jobb egy ilyen, mint egy sokat használt tesztpéldány...

@esef: Nocsak. Gondolom a sarki hamburgeresnél vagy a kínainál, netán Retró Icánál nehéz veled összefutni...

@romesz: Bocs, ez volt a tesztautóban :)

pickapu 2010.05.10. 21:55:00

@ommm: Igen, ennek még túl tiszta volt az alja. Még sosem láttam ilyen szép új laprúgóköteget. :)

ratrider02 2010.05.10. 21:57:28

2 éve télen egy este 10 körül csöngettek a szomszédok, hogy kéne egy vontatókötél, mert az egyik vendég a setét éjszakában a szemközti árokba tolatott a Tipojával. Keresztben állt az utcán égnek meredő orral, a padlólemezen feküdt, hátsó kerekek a levegőben az árok fölött. Mire az egyik szomszéd kitalálta, hogy hozza a PUG Boxerét és kirántja, én már rákötöttem az Astrám első vonószemére, ráültettem egy szomszédot a Tipo orrára, hogy legyen tapadás, egy másikat meg be, hogy tapossa a gázt én meg tolatva elkezdtem húzni. Csakhogy merőlegesen az utca vonalában (oldalirányban), mert keresztben nem fért el a kocsi. Magam is csodálkoztam de fél percen belül kint volt a Fiat az árokból. A csaj akié a kocsi volt annyira meg volt szeppenve, hogy még meg se köszönte a segítséget, ahogy lekerült a kocsiról a kötél már pattant is be és se puszi se pá elviharzott...

foolproof 2010.05.10. 22:13:49

ommm: Annyira jól felszerelt mégse lehetett a nyavaja, mert a hátsó vonószem is hiányzott. Vagy csak nem találtad, kedves cartárs? Egy elég massive fémkarika, a lökhárító alatt, baloldalt, legalábbis facelift előtt még ott volt.

A vicc, hogy én is ilyet kaptam a szekérhez, de ment is a kukába, 10-es acélsodrony, 2,5 t-s kampók, oszt' nem sápadunk az árok alján!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.10. 22:16:09

@nem kéne...:
Erre nem is gondoltam, főleg, hogy valami indítókábel vagy ilyesmi volt ráírva. Lefotóztam, megkeresem.

Rocko- 2010.05.10. 22:21:38

@Krisi: nem kell. voltam már Tie mellett, vontatáskor. ismerem az ügymenetet, tetszik az eljárás.
de majd leírja ő. :)

@nem kéne...: "zuhanyfülkének miért nem jó?"
túl logikus felhasználás. :))))

ommm 2010.05.10. 22:23:30

@foolproof: Néztük, ott először, de nem láttuk. A lökhárító közepén volt egy luk, valahol nagyon messze mögötte egy másik, menetes, tán az lehetett a vonószem helye. De ott, ahol mondod, nem találtuk.

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2010.05.10. 22:24:43

@Dennis01: [i]"Nem kell senki a vontatott kocsiban"[/i]

A féklámpa meg gondolatátvitellel működik...xD ezen besírtam, már bocs

THT 2010.05.10. 22:39:11

@nem kéne...:

jó esetben nem.
Aztán ha olyan sofőrt kell elhúzni akit először vontatnak, vagy csak éppen fullideg, mert épp előtte törte össze magát, akkor választhatsz hogy kemény vagy és betanítod hogyan tartsa feszesen a kötelet kanyarban, kereszteződésben lámpánál, sávváltásnál, aztán bizonygatod a 25x csomózott kötél mellett hogy ha nem mész rá nem szakad el.

Vagy hülyebiztos kötelet akasztasz rá és mosolyogva elhuzod ahova kell.

Szégyen nem szégyen, én rámentem mikor először vontattak, pedig figyelmeztettek, odafigyeltem, mégsem sikerült kivédeni. Egyébként gyanusan hasonló szitu volt, padkáról le, indulás hátrafelefigyelés...

Aztán a csajom is ráment mikor először vontatták,mondjuk ő egy szűk körforgalomban, csodák csodája utána haza tudtam húzni a normális kötéllel.

Egyébként terepjárómentésre nyilván az acélsodrony a jobb, de én azért örülök hogy annó a kötél szakadtt, és nem az autóról a kötény vagy valami futóműalkatrész.

Stump András 2010.05.10. 22:49:59

@biker_kolee: Szerinted miért hívnak Telós Bandinak?

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2010.05.10. 22:50:31

Mindenre van orvosság, én a muteromat csak ilyennel arkoz.hu/szerszam/iranyit.php?termek=56309&poz=1 vagyok hajlando vontatni :)

105tc 2010.05.10. 22:56:31

legjobb vontató eszköz a spanifer
10 tonnát lazán kibír, van ami a 20 at is
nálam lehet beszerezni racsnival együtt
(egy kamionos:D)

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2010.05.10. 22:58:30

Akinek kellően vizuál típus, az képzelje el a következőt:

Ukrajna, puszta-külső (tudom, miért vagyok akkora f*sz, hogy odamegyek), macskaköves, (majd murvás, majd aszfaltos) hulladék út.

Helyi Lada Samara mögé beakasztva egy H Astra, aminek nincs kartere (ottmaradt a kövön, no... megesik... azaz velem megesett :) -> akkor nem voltam ilyen vidám...)

Kötél - a posztban látható csoda, csak kék és volt már rajta egy csomó.
Tempó: 80km/h(!!! - nem vicc, egy állat volt a csóka)
Szervokormány - zéró
Szervofék - zéró
Balkéz - kormányt tart és tekerget tengelytörés-megelőzés céljából
Jobbkéz - kézifékkel pumpál, amire igyekszik rásegíteni a nem igazán hatékony lábfék, amennyire lehet
Távolság: 15 km
Sofőr (gyk. Astráé) - parázik, izzad, szentségel, kigúvadt szemmel szkenneli az útnak nevezett bivalycsapást és vonalkódot rajzol az alsógatyába

A kötél addig bírta, amíg meg nem kellett állni egy elágazásnál - újrainduláskor elfáradt... Csávó hozott valami bivalykötelet, én meg addig kiszótáraztam az iskolai magyar-orosz/orosz-magyarból, hogy menjen lassabban, mert nincs rendesen fék és egy hirtelen fékezésnél összetöröm a seggét - meg a saját orromat is. Így aztán a maradék 10 km-t már csak 60-nal nyomta le.

Ja, és mindez egy kéthetesre tervezett nyaralás első napján, szombat du.

Nem kívánom senkinek...

Dennis01 2010.05.10. 23:00:25

@Zsan Pool Trigonya: Mar bocs, de a peldazott Mini karosszerias a Minijet egy VW Touran-nal huzkodja, ami lassuk be, joval szelesebb a Mininel. Igy lathatod annak a fenyet, vagy szoktak ilyet rakni az ablakba: www.the-mug-tree.co.uk/on%20tow%20mag%20signs.JPG
Itt Angliaban nem bonyolitjak a helyzetet.

Jay350i 2010.05.10. 23:16:00

amikor elhoztam a mostani E30amat nekem is kifogyott a benyám, mert az azelőtti E30 még bőven ment amikor már piros csik alá ment a mutató, ez meg amint elérte a csik szélét elfogyott :) a csórólámpa meg b_szott világitani kiégett a rohadék

Krisi 2010.05.10. 23:17:57

@l4ci: bezzeg a régi kötelekben még VOLT ANYAG! :D

@yeti: bele se merek gondolni, milyen lehet egy leselejtezett sziklamászó kötél. van a végén egy csontváz magnéziumporos alkarcsonttal? :)

Garp 2010.05.10. 23:21:08

@esef: legyünk nagylelkűek: módos gazda :D

@ommm: a Kapitan belföldi-e? :) A kifogyó öngyulánál azért nagyon röhögtem!

nem kéne... 2010.05.10. 23:27:29

@Garp:
hóóógyne lenne belföldi.
még írta is, hogy belföldön történt az eset.
:)))
galeria.totalcar.hu/blogok/2010/05/10/csikpechvogel/?current_image_num=8&image_size=ml

parancsolj kérlek.

Garp 2010.05.10. 23:54:14

@nem kéne...: ja, láttam :)

OFF Íme az önszopatás machiavellije: két hónapig úgy tudtuk, hogy az asszony csütörtökön repül haza az egyeteme és az ultrahang miatt. Csütörtökön, 3 óra autózás után a reptéri secutitynél kiderült, hogy nem, pénteken fog felszállni. 3 óra autózás haza, majd másnap újabb 2.5 óra kocsikázás a reptérre. A biztonságiak először visszaküldték Mrs. Garp-ot, merth tegnap érvénytelenítette a belépő kártyáját a belépési kísérletével. 20 perc várakozás után a Ryanair pulttól átirányítottak egy másikhoz, ahol az előttünk lévő arab 24 percen keresztül agonizált azon, hogy hogyan fogja kifizetni a túlsúlyt. Kártyával, vagy kp-vel-e? Új boarding pass megkap, 120 sorbanálló kikerül. Másodszor azért szedték ki a sorból, mert a hátizsákjában bent maradt egy kenőkés. Persze akkor neki álltak kikérdezni,mit keresett ott tegnap :). Épp elérte még a gépet. Mindezt 22 hetes terhesen. :) Mások megveszik a jegyet, beszállnak és elrepülnek. Így izgalmasabb...Tralla-laaa, tralla-laa. ON

SunRise Of The Night 2010.05.11. 00:35:03

És nektek ez a "munkahelyetek"...

Tudtok élni!:))

NoOne 2010.05.11. 00:46:00

Vontatókötél... Terepes IFÁ-t segítettünk ki a dágványból, nem'tom mennyit kellett fognia az Alfa Guliettának, de a 13-as (homokköves hegymászó)kötél az simán bírta.

mike1 2010.05.11. 02:17:31

Ne vicceljetek mar, hogy ez egy cikk.
Elolvastam, de csak szanalombol, kovetkezore nem fogom.
Szanalmas....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.11. 03:38:05

hat mifelenk ez ugy van ha lerohadok, hivok egy automentot, az felkapja az elejet, vagy felteszi a platora es elviszi ahova szeretnem
ez a kotellel valo vontatgatas osi..........

zootyo 2010.05.11. 04:01:45

@mike1: Szerntem meg szórakoztató, könnyű olvasmány ilyen szar napon. Miért kell mindent fikázni?

zootyo 2010.05.11. 04:02:55

@mike1: Szerntem meg szórakoztató, könnyű olvasmány ilyen szar napon. Miért kell mindent fikázni?

zootyo 2010.05.11. 04:03:16

@mike1: Szerntem meg szórakoztató, könnyű olvasmány ilyen szar napon. Miért kell mindent fikázni?

zootyo 2010.05.11. 04:03:36

@mike1: Szerntem meg szórakoztató, könnyű olvasmány ilyen szar napon. Miért kell mindent fikázni?

zootyo 2010.05.11. 04:09:22

@mike1: Szerntem meg szórakoztató, könnyű olvasmány ilyen szar napon. Miért kell mindent fikázni?

zootyo 2010.05.11. 04:09:38

@mike1: Szerintem meg szórakoztató, könnyű olvasmány ilyen szar napon. Miért kell mindent fikázni?

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.05.11. 07:09:11

Tyű de fasza a kép a vontatókötélről!

Gomulka Béla 2010.05.11. 07:47:39

Na ugye? Egy mai, agyonelektronizált és automata izét mikor húznál be csak így? A Kapitány nem veterán, hanem csak az esetlegesre való alapos felkészu"lés. (Ha fo"ldrengés lesz és oldalára do"l a ház, akkor is tudni fogom hogy merre van Észak. Karinthy; biztos hogy nem pontosan idéztem.)

12csab 2010.05.11. 08:14:18

A kampóval mit lehetne csinálni?
Nekem is van már egy évek óta én is szakítottam noname kötelet..
de a kampót megtartottam...

biker_kolee 2010.05.11. 08:38:35

@Stump András: Nincs több kérdésem. :DDDDD

Dennis01 2010.05.11. 08:54:34

@Garp: Nektek mindig a nehezebb utat kell valasztani??!! :DD

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.11. 09:13:18

@mike1: Belsőség tezsvírem, tudod, mint a haverok egymás között.....

shweir 2010.05.11. 09:16:09

@Ivymike:
"Vontatáskor háromszöget a hátsó ablakba kirakni, irányjelzővel irányt jelezni."
Főnévi igenévvel nem felszólítani, mert az ocsmány germanizmus!
Különböző szófajú szavakból képződött összetett szavakat nem szétválasztani! lásd mint fenn! ;-)) De jó a beszólás!

traxx 2010.05.11. 09:21:00

Nekem is volt ilyen kötél. Nekem nem szakadt el. A kampója a terheléstől kiegyenesedett( a vontatott autón), majd beleállt a lökhárítómba :(
Öröm volt és boldogság....

shweir 2010.05.11. 09:23:07

@Fatökű Lepkevadász: ezér szeressük Ukrajnát! Ott még férfi a férfi, ott problémát kell megoldani, aztán rettenetes mennyiségű vodkát meginni rá! Fogadjunk, hogy a görögbe tartott nyaralásodról nem tudsz semmi izgit mesélni!És valld be, hogy az asszony utána úgy nézett rád, mint egy félistenre, és este az alsógatyád alig bírtad lerántani annyira be volt rád indulva... ;-))
Legalábbis nálunk így mennek a dolgok egy ilyen kalandos nap után. Ajánlom Erdélyt, ha gondolod van 1-2 tuti útvonal tippem!

isti77 2010.05.11. 10:23:21

Vazze, mikor készült ez a kép, hogy szinte üres az Árpád híd felhajtója??

Csikós Zsolt 2010.05.11. 11:07:11

@esef:

Én szoktam elég sokat fotózni mozgó autóból. Hogy dögöljek meg.

Csikós Zsolt 2010.05.11. 11:08:46

@zootyo:

Mert fikázni jó. Én is szeretek... :-)

Néha meg ezen az oldalon vagyunk. Hát ez egy ilyen játék.

2010.05.11. 11:09:18

@Garp: igen belfoldi :) NEKEM :) mert Gross Gerau itt van jo kozel Darmstadthoz :D ;)

Csikós Zsolt 2010.05.11. 11:11:05

@mike1:

Szánalomból mi meg írunk neked, hogy jöhessél szánalomkodni. Te szerencsétlen.

megint 2010.05.11. 12:38:12

Egy másik multinál is lehetett kapni "bikát", vett is egyet egy helybéli szerelő, rohadtul nem képes elindítani egy autót, szóval igazi ár-értékarányos szarok ezek

konti10 (törölt) 2010.05.11. 12:39:51

@ommm: Na megyek veszek lottót... :)

Jamesblond 2010.05.11. 12:52:18

Bizony-bizony! Már csak azért is jó a cikk, vagy blog, vagy mi, mert megvitathatjuk egymás között a nálunk forgalomban kapható MENTÉSRE szánt eszközöket. Milyen vontató kötél az, ami 1 tonnától elszakad? Ráadásul gurítani akarták vele az Opelt nem lógatni. Aztán a bikázó kábel amiben hangszóró vezeték van. Ez nem bikázni való, hanem csak tölteni. (ezt mondták)
Aztán itt a következő, ahogy én jártam egy tűzoltó készülékkel: Munkába menet égő 850-es Fiat (hátulja) Gyorsan megállok, kihúzom a csapszeget, nyomom a kart, mintha egy borotvahabos flakon lett volna nálam:( Az a cucc semmilyen tűz oltására nem volt alkalmas. Másnap kipróbáltuk a tesómét (ugyanolyan) az viszont jó volt. A Fiatost viszont nem vigasztalta... vagy 1-2 perccel később egy Ifás faszi egy bazi nagy poroltóval megérkezett és eloltotta mint a huzat. Egyébként az oltókészülék kötelezővé tétele az autókban nem lenne butaság. Jó pár fekete folt van a leállósávokban...

Garp 2010.05.11. 13:10:22

@Dennis01: ööö...igen. Life is not exciting enough. :)

@djpetee: nicsakkibeszél, he! 4 év után végre kommentelsz is? :) Te, Obern-Stuttgarthintenlaudnerzwischentahl gyöngye!

@Csikós Zsolt: komolyan csodálom, hogy ennyi idő után is fel tudod magad húzni az ilyen kis taknyokon. Mert ha még valami profi fikagép lenne, ok. De ilyen semmitmondó kis limbilimbitől...relax! :)

Garp 2010.05.11. 13:18:01

OFF Ja, most jött a hír. Fiam lesz! :DDD ON

J.G. 2010.05.11. 13:21:38

@THT: Rugalmas kötelet vontatásra használni nem lehet, mert pont arra alkalmatlan...
Valamire biztosan jó, csak hirtelen nem jut eszembe semmi

jojoka 2010.05.11. 13:23:57

Ilyen kötél szakad el nekem is pedig akkor csupán egy 120-as Skodát akartam vontatni. Mondjuk a vontatott autó sofőrje nem a Csikós tapasztalatával bírt vontatás terén.
De az a fajta kötél akkor is egy kalap....

dr.oid 2010.05.11. 13:46:20

Nem lenne Csikós a Csikós ha simán, a Kapitänben a kollégákkal-cimborákkal limbóhintózva eljutott volna az uticélig. Kéremszépen ilyen dolgok nem illenek a zimázsába:D

Csikós Zsolt 2010.05.11. 14:42:28

@romesz:

Akkor az Opelnek kellene vennie vontatókötelet. Az autó az övé, a panaszkönyv helye Rüsselsheimben van.

THT 2010.05.11. 15:19:30

@J.G.:

Arra modnjuk nem számítottam hogy enyire nehéz felfogni egy ilyen egyszerű dolgot...

vontatókötél:

www.fekautosbolt.hu/upload/1180688984.jpg

természetesen miután megfeszült, már nem nyúlik tovább, viszont mikor lazul, belül gumiszálak összerántják hoyg ne tudj rámenni....De hogy ennyi autóbuzi között ezt 5x kell elmagyarázni...

lol...

gpack 2010.05.11. 15:27:58

@Csikós Zsolt: hát azért örülünk, hogy legalább nem finn kamion. Elég volt az neked a sajátoddal is

Csikós Zsolt 2010.05.11. 15:51:57

@Jamesblond:

Egészen hihetetlen vonókötél. Nem az a sárga fajta, közepesen vékony, amit ismersz a boltból, hanem ez valami szupervékony változata ugyanannak. Fele olyan vastag, mint a bolti. És ahogy vissza van fűzve a kampóba, ott meg sincs olvasztva. Nem is tudom, hogy gondolták. De a Pista nem a szerkesztőségből jött, hanem fotózásból, és csak ez volt hirtelen nálunk. Gondoltuk, tíz méternyi húzásra csak elég lesz, nem Balatonra akartuk lehúzni :-)

Csikós Zsolt 2010.05.11. 15:53:31

@THT:

Asszem volt nekem is ilyen rugós kötelem, de azt nem szerettem benne, hogy a hagyományoson látom elég sokáig, hogy mindjárt megfeszül, és úgy eresztem neki a húzóautót, a ruganyoson nem látom, és hosszan araszolgatok előre, hogy érezzem, hogy végre megfeszül. Egyszerűen több idő.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.05.11. 17:02:35

@Jamesblond:
Nálam kettő darab ilyen szar fosoltó volt, mindkettő csak pukizott a tűzre. Örültem, hogy más autójára pazaroltam el, nem a sajátomra :)
Valaki írta, hogy azé szakad a sárga szar, mer régi. Ja, 5 perccel korábban vettem a teszkóban, majd visszavittem, majd azt is, végül visszaadták a lóvét és sok sikert kívántak a vontatókötél beszerzéséhez (máshol).
És valahonnan van egy ilyen semmirevaló bikakábelem is, na azt is dugja fel a gyártó a kuvra anyjába!
Aztán ott vannak a különböző izzók, amik fél évet sem bírnak, a blokk hátulja betelik a hat hónap alatt a sok csere miatt.
@Csikós Zsolt:
Miért lehet ennyi szart vásárolni?!? Ezek mindegyike balesetveszélyt okoz, vagy nem hárít el! Miért? MIÉRT?

J.G. 2010.05.11. 17:40:15

@THT: Tudom milyen, vontattam, és vontattak is már ilyennel, azért mondom.
Ha hátul vagy, és fékezel, előbb megnyúlik még egy kicsit, aztán kezded fékezni az előtted menőt, ha pedig húzol, akkor a mögötted lévőt ráncigálja egy jó darabig, pont azért, mert rugalmas. Normális vontatásra alkalmatlan.

És de, miután megnyúlik, minden erőhatásnál még rugózik egy kicsit, pont azért, mert 2 tonnánál (csak írok egy számot, nem tudom mennyi igazából) szakad el, viszont addig nyúlik. A vontatott kocsi súlya + a vontatási erő pedig ez alatt van, tehát tud még nyúlni, miután elindult a szerelvény. Plusz erők pedig fellépnek, (gáz, fék, úthiba, stb.) és ekkor mindig rugózik egy kicsit.

THT 2010.05.11. 18:27:33

@J.G.:

oké :) Ezekszerint értjük egymást, csak mást tartunk "jónak".
Ha nyúlik is, engem nem zavart különösebben, én is voltam már mindkét végén. (a kötélnek!)
Amit csikós ír az jogos, valóban többet kell centizgetni vele mint a hagyományossal.

geri6x6 2010.05.11. 20:26:33

Eccer régen, nagyon régen két kisteherrel húzuk egymást két személyautó light kötéllel. A Hungáriáról indulva a 4 kmel odább lévő cél közel másfél óra volt. Szakadt, csomóztunk, káromkodtunk, franckarika. A max. sebesség kb. 25 volt amit el tudtunk érni. Na ebben az emelkedett pillanatban olyan 70es tempóval elzúzott mellettünk egy T4es Transporter, egy ugyanolyat húzva maga után. Mi máson mint acélsodronyon. Ott helyben letettem a Nagyesküt hogy soha semmi mással nem vontatok. Nem bántam meg.

Ahoj

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.11. 20:35:10

Ezek a "kötelek" lófaszra se jók. Normális kötél kell, oszt az bírja.

Kamionra van egy 15 centi széles 1,5 centi vastag szőtt emelőbrágám, az hivatalosan 2,5 tonnás emelőheveder, tehát emelés közben 12 tonnánál még nem szakadhat el.
Személyautóra meg van egy fasza, féligrugalmas kötelem, zseniális, 2 centi vastag tömör kötél, mint a hegymászókötél, eszement jó húzni vele, nem kell pöcsölni az elindulásnál, mégse rángatja az autót, és közben meg bírja, amikor egy másik Range-et 90-nel húzok a Dunakeszi Reptér futópályáján. :))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.11. 20:38:58

@THT: Ez is lócsöcs. Ilyent is szaggattam már el nem egyet, nem kettőt, sima személyautókat húzgálva.

Az igazi jó rugalmas kötél az ez:
www.youtube.com/watch?v=TpDbnSPNiQM

(off roadban rántókötélnek híják, neki kell futni vele, és úgy megráncigálni az autót, megsokszorozza az erőt, egy 2 tonnás autóval 7-8 tonna vonóerőt tudsz rátenni a beragadt autóra, angolul meg kinetic tow rope)

Rajninho 2010.05.11. 20:46:45

@Tie: Én ezen gondolkoztam ,hogy ez nem basz oda a másik autónak ?

pickapu 2010.05.11. 21:03:34

@Rajninho: Jó helyre kell akasztani. Alvázasoknál ez nem lehet gond.
Valahol már megvolt az a videó, amikor egy amerikai pickuppal akartak a hóból kihúzni egy beragadt sportkocsit. Hát ott sikerült letépni az elakadt autó egész hátsórészét lámpástul.

Rocko- 2010.05.11. 21:06:11

@Garp: és kapitány lesz vagy paraszt? :D
grat, btw.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.11. 21:06:35

@Rajninho: Nem.
Ha mindkét autón van olyan kötőpont, ami kibírja a 8-10 tonnát, akkor nincs belőle probléma, az alváz bírja.
Meg persze normális seklik is kellenek, és akkor lehet cibálni.

Nyilván személyautót már ésszel kell rángatni, mert azt meg lehet csavarintani rendesen, ismerősöm Bamakón a küszöbig elakadt A6-os kombi audit kezdte kihúzni, azt is csak csörlővel, oszt kettéroppant az audi, megrogyott a teteje, meg a padlólemez.
De ha van alváz, akkor nyugodtan lehet, erre van kitalálva.
Így ni:
www.youtube.com/watch?v=sDfUQqZLR4U

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.11. 21:08:48

@pickapu: A gyári helyek, vonószemek azért ezt nem szokták bírni.
Egy normális, 3.5 tonnás vonóhorog viszont már bírja, én is azzal szoktam rángatni többnyire, bár arról le tud akadni a kötél, ha tolatok (de ha a horogra a nagy seklit teszem, amit csak nyitva lehet lefordítani róla, akkor úgy már jó).

Bár nekem van egy vonószem is hátul, egy opel gyári vonószemet hegesztettem az alváz oldalára 15-15 centi varrattal, az akármit kibír - ha olyat kell húzni, aminél azt akarom, hogy ne akadjon le róla, akkor abba akasztom a seklit.

Rajninho 2010.05.11. 21:29:16

@pickapu: Igen azt a videjót láttam :) Csepet szét szaggaták az ótót !

@Tie: Értelek :) Így már tiszta :)

boxerhang 2010.05.11. 21:55:13

Nagy történet! Irigyellek, hogy ez a munkátok!:D Szép, új vagy régebbi, fasza autókkal bajba keveredni, aztán megírni! Respect!:D

Garp 2010.05.12. 02:33:49

@Rocko-: köszi :) Ha anyjára üt akkor agyturkász, ha az apjára akkor züllész-nőcsábász, bonyolító :).

Roadmaster 2010.05.12. 08:18:26

A Tescoba is elmehettetek volna bevásárolni vele, jó nagy a csomagtartója.

dennisthemenace 2010.05.13. 20:24:24

@Garp: Gratula! Irul,angolul es magyarul is beszelni fog?..)

Garp 2010.05.13. 22:06:32

@dennisthemenace: köszi. Először érjem meg, h _megérti_ a magyart. :)
süti beállítások módosítása