Tízéves a Totalcar: Vive la France!

  2010. április 13. - ommm Címkék: 10 eves totalcar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Mikor eldöntöttük, hogy mindössze tíz autót állítunk ki standunkon, már akkor lélekben szemberöhögtük magunkat. Tudtuk, hogy lesz bónusz, nem is egy. Kettőt most bemutatunk, de a harmadikat, amely ma, kedden is, a levegőben lóg (mert nem kapkodjuk el) csupán egy villanásnyi kép erejéig mutatjuk majd be.
Ez azonban még nem az. Amit most látnak itt önök, és amit mi mindannyian egyértelműen megszavaztunk, az kétségkívül minden idők egyik legjobb hot-hatch-e. Az az aljas, kis gyösz, amelyik lelkén ki tudja, hány kezdő és elbizakodott sofőr élete szárad. Az autó, melynek pillekönnyű feneke úgy pattan el az aszfalttól, mint gitáron a húr és elektronikus segédlet nélkül a sofőr csak saját reflexeire hagyatkozhat.
Egy ordas vaddisznó, aljas, mint a Ford RS200, kicsi, mint egy szállodai hűtőszekrény. A Peugeot 205 GTi

p205 01

Ez itt az erősebbik, XU9JA motorral szerelt 128 lóerős változat. 875 kilónyi tömény életveszély és egy bitang jó kis autó. Tulajdonosa – természetesen – Németországban vásárolta. Mivel már évek óta ezzel a típussal versenyzett, így ebből is raliautót akart faragni, de annyira szép állapotban volt, hogy nem volt szíve hozzányúlni. Így maradt meg, ennek pedig csak örülhetünk. Hiszen hány, törésmentes és hibátlan GTi lehet még a világon?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr911917167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsozé_ 2010.04.13. 12:16:16

Igazán büszke lehet rá a tulaj. Nemhogy Mo-on, de még külföldön sem nagyon lehet találni eredeti állapotú 205 gti-ket!

Ciri 2010.04.13. 12:18:03

Imádom ezt a kis mocskot!!

Ciri 2010.04.13. 12:19:40

Ja, és ennél szebb felnit még autóra nem tettek.

Mazdafan 2010.04.13. 12:23:53

Itt lakik nem messze, már láttam élőben párszor. Olyan állapotban van hogy nem csak az emberek, hanem az egész utca megfordul utána.

DVZs 2010.04.13. 12:28:27

Szép, nekem egy másik hasonló van, egy Fiesta XR2i. Súlyban/lóerőben és élményben sztem rokonok. :)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.04.13. 12:28:47

Ezt a telepátiát!
Éppen tegnap mondtam magamnak, hogy 80-as évek, és meg egy Peugeot 205 GTI-t sem raktak be a hot hatch mániákus TC-sek :)
Egyszer a Békási lámpánál egy ilyen rotyogó kis dög, de lehet, hogy az T16 volt. A Civic ESI-vel jót versenyeztünk a következő lámpáig, és a fantasztikus élményhez még szabályt sem kellet szegni senkinek, és a vége vidám integetés volt, nem a szokásos rádhúzom a kormányt, köcsög...

hiheto 2010.04.13. 12:36:40

Volt egy hibátlan, törésmentes, gyári 1.9 GTI-m. Eladtam egy gyenge pillanatomban. Azóta csak ünnepnapokon hagyta el az új tulaj garázsát..

Félelmetesen jó autók ezek!!

S4mu3l 2010.04.13. 12:39:51

Fú de szép. Elején a cibié sárga ködlámpákkal különösen ütős ez a fekete szín.

sub_og 2010.04.13. 12:43:11

Volt ilyenem 4 évig. Menny és pokol. Egyrészt folyamatosan hullik szét darabjaira, ami nem kis stressz. Másrészt viszont ha beülsz a volán mögé, sokkoló élményben van részed. A kormány hihetetlen visszajelzést ad. SOHA nem tolja az elejét, mindig a hátulja indul meg. Az 1.9 motor a pincéből 7000-ig odab@sz. A váltó gyors és szűk áttételezésű (1:70, 5:200). És gyönyörű. Egyben viszont nem értek egyet a cikkíróval: egyáltalán nem szűk. Az utastere igazából hatalmas. Még hátul is.

Hurri Kán 2010.04.13. 12:43:31

Bár nem vagyok francia(autó)-fan, de ez kéne! Gyönyörű és gratula a tulajnak hogy így megőrizte! Kb. 15 éve egy barátomnak volt ilyen, ő mondjuk vagy szervízbe vitte, vagy onnan hozta (igaz, nem kímélte). Ezzel mik a tapasztalatok?

hiheto 2010.04.13. 12:43:31

Bocs a kötekedésért, de ez nem a 128Le verzió, hanem a 122 lóerős (XU9JAZ / DKZ), katalizátoros, Motronic vezérlős. A gyújtása és a légtömegmérője legalábbis Motronichoz tartozik.

Leadfoot 2010.04.13. 12:49:40

Pár eddig bemutatott autóval (pl. a tegnapi Mercivel) úgy vagyok, hogy "csodállak, ámde nem szeretlek".

Ezt a kis, vidám autót viszont a végletekig imádom.

szazattila 2010.04.13. 12:51:05

jó lehetett kiszállni abba a garázsba :)
nem rajongok a franciákér (kivéve a régi citroenek) de ez tényleg ütős kis gép!

w a s d 2010.04.13. 12:51:18

Hehe, igazán beletehették volna a gyáriak a 16 szelepes változatát is ennek a motornak.:D

CBRMatyi 2010.04.13. 13:00:53

Szép gépezet, jó lenne ha a cliom ennyi idősen ilyen állapotban lenne

b.andras 2010.04.13. 13:07:32

És az R5 GT turbo? Az smafu?

Leadfoot 2010.04.13. 13:15:07

@F/: Jó kis Mi16 konverziók, azok mennyire ütősek...

Jamesblond 2010.04.13. 13:19:55

Hát igen:)
Peugeot 205 GTI
Golf II GTI
Escort XR3, vagy Fieste XR2
Honda CRX
Toyota Corolla GTI
Nissan Sunny GTI
Kadett GSI
és még sorolhatnánk... Ezek voltak azok a kocsik, amik fiatalon megdobogtatták a szívem. Mind megfutotta a 200-at, mindig lehetett belőlük annyira leharcoltat, vagy töröttet venni, amire még éppen volt zsé és az átlag autókhoz képest ég- és föld volt a különbség az élményfaktort illetően. Rakéták voltak mind száz-egynéhány lóerővel!:) A motorteljesítmény ma is meg van. Csak az 1200 kg körüli átlag súly megöli az élményt. A fent írott autókból szinte lehetetlen törés menteset venni. A felhasználói kör úgy törte őket mint a ropit. Ezért is nagy érték a képen látható 205 GTI. Még 10 év és arany áron fogják mérni őket. Gratula a tulajnak.

Ratnet 2010.04.13. 13:23:55

És az Renault 5-ös az smafu!?
A 205GTi valóban hulladék. Volt szerencsém anno végignézni pár szopóágat, Pug-okkal.:-)

minimalart 2010.04.13. 13:24:20

Persze már nem most, a főnökömnek volt ilyen 1,9-ese. Akkor még 120 skodrival jártam, hát letaglózó volt vezetni! Egy évre rá vettem egy 405 sri-t abban azt hiszem ugyanez a motor volt vagy legalább is hasonló. Na a két autó karaktere teljesen más volt. Amúgy meg tényleg tágas belül, lábtér óriási, pedig én 192 cm vagyok gibbon hosszúságú karokkal, lábakkal...

Indy_ 2010.04.13. 13:24:41

@Inputkékbrokkoli: Nem smafu, az korának az etalonja.

Jamesblond 2010.04.13. 13:26:14

@Inputkékbrokkoli: ÚÚÚ igazad van!!! Az is rakéta! Mikor gyorsan mentek vele a kanyarban, emelgette a belső íven menő hátsó kerekét. Brutál látvány volt, mégis stabil volt...

DBandesz 2010.04.13. 13:28:11

Etalon gép, komolyan sajnálom, hogy a Construmáig jutok csak el, főnököstől.

Ratnet 2010.04.13. 13:28:33

@Jamesblond: Emelgette? Mint a Trabant, vagy teszemazt a Lada? Mert ugyebár többek közt azok is ezt teszik, relatív nagy sebességnél, kanyarban.:-)

A-team · http://tead.blog.hu/ 2010.04.13. 13:30:00

Hihetetlen, hogy ilyen állpotban megmaradt..! Enni lehetne a belsejéből is. Ez biztos az "idős német doktornő bevásárlókocsija" lehetett.

Mit nem adnék egy Williams Clioért...!

Jamesblond 2010.04.13. 13:30:38

Azért egy nagyon fontos info: A mai MAZDA2 mindössze 900 kg és van belőle száz pár lóerős. Isteni a gép és hozza a korszerű 5 csillagos töréstesztet. Ennyit a súly fontosságáról a biztonság megvalósításához...

A-team · http://tead.blog.hu/ 2010.04.13. 13:33:00

@Jamesblond:

Igen, ezt vezettem "családi napon". Hát nem anyámnak venném az biztos, jó kis GTi feeling.

Focus-szintű futómű, 900-980 kg, 102 paci. Ebbe még lehet, hogy légkondit meg elektromos ablakot sem kérnék, ha extra (bár a japánokat ismerve gyanítom a legkisebb motorhoz is alap).

Jamesblond 2010.04.13. 13:34:05

@Ratnet: Pontosan:) Szűk fordulóban 30-40-nél (kis túlzással) majd egy méter magasan ment utána a kereke:) Nekem régen egy 1.5-ös kocka CRX-em volt, haveromnak meg egy R5GT-je. Mikor utána mentünk a városban, ezt a jelenséget untig figyelhettük a kanyarokban.

A-team · http://tead.blog.hu/ 2010.04.13. 13:35:32

Kieg.:

Azért mondjuk nem egészen GTi élmény, ott az is faktor volt, hogy ki as sofőr, illetve az volt az egyetlen fontos tényező. Egy Mazda2-t akár 2 hónapos jogsival is el lehet terelgetni tempósabban, egy R5 Turbo-ról ezt nem mondhatja senki.

Ugyanakkor nem feltétlenül baj, hogy az adrenalin rush nem a halálfélelemből, hanem a sebességérzetből táplálkozik...

red87 2010.04.13. 13:38:10

@Jamesblond: a legkönnyebb Mazda2 is 1025 kilóról indul...

ettől függetlenül igazad van, jól megy az a kis gyösz is, bár kéne belőle valami rendes izmos verzió...

Jamesblond 2010.04.13. 13:39:34

@A-team: A párom bátyjának van. A mindennapi életben igazi jó barát a gép. Ugrik, lassul, fordul zokszó nélkül. Nagyon eltalálták a japók. Nem egy átlagon felüli autó, nem emlkedik ki igazán a többi közül, de azok a kis nüansznyi különbségek a közlekedésben nagyon előjönnek.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.04.13. 13:39:41

Mondjam, hogy MK1 1.8 GTI-t nem tudta lenyomni? Nem mondom, mert szép. Ott a helye!

A-team · http://tead.blog.hu/ 2010.04.13. 13:42:46

@feketenap:

Utcán nem is, de akkoriban a pályákon taroltak a francia kompaktok, R5 Turbo, 205 GTi nagy királyok lettek, miután a Mini példájából lejött mindenkinek, hogy ralizni jobb rövid tengelytávval. Ezért lett pl. a 405-ből is kupé (mármint a homologizáció miatt).

Myko 2010.04.13. 13:44:55

Jó is 205-ök :)
Nekünk is volt egy anno 1,4 GT 80 lóerő körül,enyhén döntött motor...jó kis gép volt,ment mint a fene :D És szép bézs belseje volt...a Samara tiszta öröm volt benne az utazás :)

A-team · http://tead.blog.hu/ 2010.04.13. 13:45:20

Kieg.:

A franciák azért régebben nagyon tudtak motorsportban, kár, hogy mostanában lankad az érdeklődésük (kivéve persze a WRC-t).

Grifter 2010.04.13. 13:46:32

Az 500 SEC se volt kutya, de aszem eddig ez a legkúlabb :.)

Myko 2010.04.13. 13:47:58

izé Samara után...

Ratnet 2010.04.13. 13:50:40

@Jamesblond: Félreértettél. Költőien kérdeztem, és azt próbáltam ecsetelni, hogy nem nagy kunszt -és nem is jelent semmit- az ívbelső 'kerékemelés' a régi autóknál. Látványosnak látványos, az biztos.:-)

A-team · http://tead.blog.hu/ 2010.04.13. 13:51:18

@Grifter:

Egyetértek, nálam egy tizes kúlsági listán egy masszív negyvenhetet kap! :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.13. 13:56:12

Szép ez, ismertem egyet, az se volt rossz, pedig szét volt ütve, ez pedig egyenesen penge_verda.

delmarco 2010.04.13. 14:00:00

Kár lett volna ezt a kis gyöngyszemet kihagyni a kiállításról gyönyörű darab....!!
unoka tesómnak is volt egy 1600ccm-es verziója igaz kicsit lendületautó volt szerintem, DE a hangja az durvás volt :D

Azonban a GT turbot is megilletné ez!! hiszen a korabeli tesztek egy ÉLMÉNY kategóriába sorolják és egy jó régi vágású turbo motor az még ma is kőkeményen nevezhető bitangnak!!
De akár azt is vehetnénk alapul, hogy a külföldi autóslapok topp 100 legjobb sportautói között mind a két modell szerepel az I. Golf GTI-vel együtt, és nem a 40. helyezés környékén hanem 20. alatt!!
Tehát ez akkor lenne műértelem, ha a két 80' évek sport francia retrója egymás mellett tiszteleghetne... a kiállításon!!
HOGY HÉÉÉ ÖREG HÍV A Côte d'Azur KANYARJAI :)

Jamesblond 2010.04.13. 14:06:36

@red87: Megnéztem és valóban 1030 kg a gép. De nem lehet hogy 2008-ban még könnyebb volt? Nem találok róla adatot, mindenhol a legújabbak vannak az általad is írt 1025-1030 kg súllyal. Azért 100 kg ide-oda annyira nem mindegy. A kisujjam rá mertem volna tenni hogy olyan 900-920 kg körül lehet valahol. Ezt lehet benéztem... Minden esetre bocs a pontatlanságomért.

gromek7 2010.04.13. 14:10:04

Valami keleti nem lesz?
pl. stílusosan egy ezeröcsi....

dragbiker 2010.04.13. 14:10:50

@Myko:

Épp egy 1.4 GT alussza itthon az álmát,ébredésre várva...:)
Piros,panorámatetős,szinte hibbbátlan belsővel...Jövőre lesz 25,addigra talpra szeretném állítani.
Jól emlékeztél,79 lovacska(58 KW),830 kilóhoz.
És az a motor nem kicsit van megdöntve...:)))

Jamesblond 2010.04.13. 14:12:37

@Ratnet: Ja, bocs:) Mondjuk a CRX nem emelgette. Meg a Lada se nagyon szerintem. Trabi, Wartburg, R5 igen, de ezeken kívül szerintem egyik GTI sem áll 3 lábra.

Rigaváz 2010.04.13. 14:17:44

És SSSSÁÁÁRGA lámpákkal, a legkirályabb. Igazi Alain Delon feeling

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.13. 14:18:43

volt egy ismerős csajnak, halálközeli élményeink voltak vele

Myko 2010.04.13. 14:19:35

@dragbiker: Naaaa,örülök neki :D A miénken volt még cserélhető "hátlap" is a két hátsó lámpa között: sima fekete műanyag meg egy teljes hosszában fényvisszaverős műanyag lap 205 GT felirattal :) Tök jó volt,havonta cserélgettük poénból :D
Mára valszeg már bontóban végezte :(

Rigaváz 2010.04.13. 14:19:44

jaa és a tulajt is ismerem...ez a rohadt mázlista

Sákif za morro? 2010.04.13. 14:27:48

Azé' a Misa gyerek T16 konverziója is megérne egy misét. :-o

yomsisi 2010.04.13. 14:31:43

A Bimbó úti autószerelő!
Nem is gondoltam, hogy ilyen kincse van! :-)))

_John_Doe_ 2010.04.13. 14:33:22

@Ratnet:
Volt egy R5 GT turbom a kilencvenes évek közepén.
850 kg, 115 lóerő. Mikor ment, nagyon ment, de különben egy fostalicska volt. Alkatrészárak a csillagok között.

BruceWillis 2010.04.13. 14:38:24

Annyira VÁGYTAM rá, hogy a kedves TC beválogassa ezt az autót.

Köszönöm.

T-signer 2010.04.13. 14:41:47

Nem egy rossz darab ez a 205 GTI, de nagy túlzás az RS200-al egy lapon említeni. Ha Fordok közül kell választani, max egy Escort RS Turbo ellenfele lehet!

A 205 T16, az más…

degi2004 2010.04.13. 14:43:52

siman elferne az Escalade-m puttonyaban

1kutya 2010.04.13. 14:44:56

patent...

az embernek sírni támad kedve a képet nézve!

még a garázsfalat is úgy tudja támasztani...

CPT. Balu 2010.04.13. 14:50:41

www.carclassic.com/stock.asp?Ref=EB31&Lang=en

ajánlanám figyelmébe annak, akinek van 18.765.000 ft-ja egy 26 éves peugeot-ra:). Ha nekem lenne, venném, kétségtelen!

biker_kolee 2010.04.13. 15:00:15

Nagyon baba, instant get.

Macskavirág 2010.04.13. 15:00:32

Nagyon szép!

Remélem, hogy azt a szép szürke R5 GTT-t is beválasztjátok!

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.04.13. 15:02:17

@Rigaváz: Delonhoz szvsz inkább a Pug 304 vagy Cit DS megy és persze KIZÁRÓLAG sárga lámpákkal, ez evidens :)

rex 2010.04.13. 15:02:52

Manapság miért nem csinálnak ilyen szép nagy hátsó ablakot? A mostani hatchback divat a magas segg, amiből aztán nem lehet kilátni. :(

WSzabi 2010.04.13. 15:08:42

@CPT. Balu: :D
azt hittem rosszul látok hogy 16300 brake horse power.. és igen!! Jó hülyén van írva :D

A-team · http://tead.blog.hu/ 2010.04.13. 15:10:39

@CPT. Balu:

Ez nagyon durva, kösz a linket!

@rex:

Euro-NCAP *****

Jah, és a tegnapi Ezeröcsi hatalmas volt, Winkler azt vízionálta, hogy Bazsó úr besétál a parlamentbe egy RPG-vel, lebontani a fölösleges fényűzés mementóit. Komolyan mondom ez az utóbbi idők egyetlen valóban vicces dumálós műsora, nem siratom a Boros-Bochkor-Bohócduónak szánt műsoridőt...

zolika78 2010.04.13. 15:14:15

A képek alapján nagyon szép állapotban van.
Ha tényleg törésmentes, akkor igazán ritkaság... szívesen megvenném.

Stock 2010.04.13. 15:16:00

azt hiszem ez az első az autókat a vezetés élményéért szerető rétegnek szóló jármű a kiállításra verbuváltak közül..
gyönyörű! :)

mlt3 (törölt) 2010.04.13. 15:19:53

@Ciri: 1-es Golfra tervezett, P betut formalo Pirelli felnik megvannak?
www.19e.de/fahrzeuge/rabbitpickup/bilder/pirellifelgen1.JPG

Amugy a Country mellett eddig ez a 205 a legszebb.

tibiketibike 2010.04.13. 15:30:46

Az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében kérlek, tartsd meg az örökkévalóságnak gyári állapotában!

sbacsika 2010.04.13. 15:42:03

szép, csak kár, hogy egy fostalicska.
hetente szervizeltettem az enyémet és még csak nem is tapostam ki a szemét. alig vártam, hogy jöjjön egy balek aki elviszi tőlem azt a romhalmazt

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.13. 15:46:14

Én már ültem olyan 205-ösben amiben gyárilag egy kétezres motor volt. Az az autó életveszélyes. Olyan mint egy kilőtt puskagolyó. Félig Isten irányítja...

sas70 2010.04.13. 15:53:44

Évekig egy R5 GT TURBO-t terelgettem. Igazi szerelem autó volt, sajnos rendszeres hibákkal. Mivel állandóan változtattak rajta valamit, lutri volt az alkatrészvétel is. A vezetési élmény viszont mindent vitt, bár a kezelése munkás volt.

Nesebar 2010.04.13. 15:58:50

@PeterBlau: hogyhogy 2 literes? abba úgy tudom nem tettek ilyen motort, csak 1.9-est. vagy?

Jamci 2010.04.13. 16:02:32

@sbacsika:

Hát ezek szerint amit Te kifogtál fostalicska volt.

Enyém 24 éves és nem igazán kell javítanom, persze a kopó alkatrészeket cserélni kell.

205 pont egy olyan gép, amit csakis alapos ismerettel, átnézés után szabad venni.

Ratnet 2010.04.13. 16:05:03

@Jamesblond: A Lada? Dehogynem! Még videóm is van róla a hőskorból, amikor a Zsigám elemeli a hátsó 'lábát'.:-)

Jamci 2010.04.13. 16:05:16

@sbacsika:

Mondjuk ésszel kell venni...

Jamci 2010.04.13. 16:06:36

@Jamci:

Huje egy fórum ez...
Az ésszel kell MENNI-t nem is arra akartam válaszolni, de a v-m betű felcserélése az én hibám :)

Jamci 2010.04.13. 16:08:43

@Nesebar:

Az már valószínűleg nem gyári megoldás volt :)

Ratnet 2010.04.13. 16:09:03

@_John_Doe_: Nekem is volt R5-öm. Nem is egyszer. A Peugeot 205 rosszabb autó volt.

romesz 2010.04.13. 16:34:57

Kar lett volna atalakitani, valoban szep kis auto.

Jamci 2010.04.13. 16:49:24

@qqyyqq:
Mert azok már rég elrohadtak, olyan jó kasznit csináltak hozzá :)

Frakk_a_macskák_réme · http://multipedia.hu/page/ajanlo/ 2010.04.13. 16:51:33

első autóm friss jogsival egy r5 alpine turbo volt, azóta se volt olyan gyors autóm, bár azóta már jóval erősebb kocsikkal járok.

Iszonyat volt hogy ment, érzésem szerint SOKKAL több volt benne mint a gyárilag megadott lóerő (mai eszemmel némi sufni turbótuningot gyanítok a dologban a gyakori hengerfejgond miatt) mindenesetre 60-70-nél még simán elpörgött a kereke, és a turbónyomás visszajelzője padlógáznál lekoppant a vörös zóna végén.

Sose lesz olyan élvezetes autóm még egyszer (RIP), de remélem sose lesz olyan problémás se.

Sírni tudnék, ha a mostani sportkocsimmal hasonlítom össze, ahogyan ment szegény. Egy 82-s autó. Karburátorral. 185/13r60-as gumikkal. Vicc, komolyan mondom.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.04.13. 16:53:49

Jipiiiii, volt ilyenem! :) Én kétszer törtem meg picit a nóziját, egyszer belecsúsztam a sárgára rásatuzó fauvés-re, egyszer meg legurult a garázslejárón, és eltalálta a betont. BFX-217, vagy 214... :) Vajon él még? :D

Jamci 2010.04.13. 16:53:55

@qqyyqq:
Meg csak a darabszám és építési módból kifolyólagg inkább egy gyári 205 T16-hoz hasonlítsad már és egyből a Renault lesz az alulmotorizált gép.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.13. 16:54:19

Zsír cucc! Vinném :)
Kár hogy ilyen kicsi, ha rendes csomagtere lenne akkor még mindennapi használatra is kéne :)

2010.04.13. 16:54:40

@A-team: Ha megfigyeled azért van logika abban ahogy a motorsportok között eggyensúlyoznak, a Peugeot fejlesztett a 80-as években az általa felvásárolt Talbottal ralliautót, hillclimb versenygépet majd terepralli autót (205-405), miután kivonult a sportból a terepralli autót átadta a Citroennek (ZX), és a WRC-re koncentrált ismét (206), aztán a fejlesztéseket ismét átadta a Citroennek (Xsara majd C4, DS3?), és ő maga átvonult a Le Mans szériába (908) illetve IRC-be ahol nyilván abból ért el sikereket amit a Citroenes gárda alkotott WRC-ben (207). Persze ezek csak a világ-szériák, amúgy rengeteg kis szériára is csinálnak versenyautókat, de ez azért jó mert fejlesztéseik majdnem mindegyik sport terén vannak, dízel és benzin autóra is, amiket jól tudnak kamatoztatni az utcai autóknál és persze rugalmasan tudnak lépkedni a sportágak között, mert ha mondjuk hirtelen megváltozna valamelyik széria szabályzata úgy hogy a PSA-nak kedvezzen akkor az egyik márkájukat könnyen oda tudják irányítani.

Jamci 2010.04.13. 17:03:52

@Nesebar:
Ez nagyon szép állapotú!
Ha a tiéd lenne, biztosan neveznék a helyedben, bár Golf már van a kínálatban.

Phrascarica 2010.04.13. 17:14:56

Ez egy szép darab, de engem sohasem érintett meg, mindig egy 1.8D jut eszembe a 205-ről amit egyik kolléganőm vett újonnan, de már akkor sem tetszett az E kadettjuk után, azt valahogy többre tartottam, sokkal többre mint bármilyen 205-öst, meg aztán volt egy barátomnak is szintén dízellel aminek csillió hibája volt, de olyanok is tönkrementek rajta amelyek teljesen érthetetlenek, felfoghatatlanok, úgyhogy nekem kösz nem, bármi más jöhet, de ezt köszi...

Yaesu 2010.04.13. 17:15:57

Hát igen, a boldog '80as évek kis koporsói. Uno Turbo, 205 GTi, R5 Turbo és társai. Ezekkel öröm volt meghalni. :)

Tommi 2010.04.13. 17:49:38

"Az az aljas, kis gyösz, amelyik lelkén ki tudja, hány kezdő és elbizakodott sofőr élete szárad."
Csak nekem van olyan érzésem, hogy egy Honda CRX is kéne? :)

The Good Boy 2010.04.13. 17:53:47

@_John_Doe_: nekem is volt egy R5 GT Turbom.
Az egyetlen a korábbi autóim közül, amit a mai napig sajnálok, hogy eladtam. Minden ehhez hasonló cikk olvasása közben "verem a fejem a falba", hogy mekkora barom voltam.
Egyébként nekem nem igazán voltak alkatrész gondjaim, mert az autóhoz kaptam egy donort, ráadásul amikor megvettem, akkor rászántam azt a pár hetet, meg egy kevéske pénzt, hogy egy specialistával a motortérben minden tökéletes állapotába kerüljön, be legyen tökéletesen lőve.

kultúrpesszimista 2010.04.13. 18:01:09

@Jamesblond:

Na jó, de hogy néz ki egy hitvány Mazda2-es!!! Mint egy génkezelt köpedelem. Ez a Peugeot legalább klasszikus autóformájú. Bár nem a kedvencem, de kétségkívül meghatározó és jellegzetes 80-as évekbeli GT. Gratulálok a gazdának, vigyázzon rá!

kultúrpesszimista 2010.04.13. 18:04:15

@Jamesblond:

1030 kg még mindig nagyon jó! A régi GTI-k is kb. 1 tonnásak voltak... (Ez a 205-ös is csak azért kevesebb, mert kisebb az autó.) 1,2-1,3 t lenne a kényes határ...

Bow 2010.04.13. 18:18:48

Tök jó lenne ha elférne mellette egy kategóriatárs mondjuk egy R5 GTT személyében :) vagy mint a sok magazin által elismert legjobb hot hatch: egy Clio Williams. :)

de kor alapján: legyen R5 GT Turbo! :)

Ciri 2010.04.13. 18:29:15

@mlt3:
"1-es Golfra tervezett, P betut formalo Pirelli felnik megvannak?"

Hogyne, nekem is volt ilyen, igaz kettes Golfon.

Ha már pirelli:
www.volkswagengroupaustralia.com.au/GOLFGTIPIRELLI/

ColtCzT 2010.04.13. 18:32:54

Hát ez nagyon nagyon gyönyörü!!!! Követelem hogy kezdéj el újra gyártani, hogy meg tudjam venni majd egyszer újan :D

gokart87 2010.04.13. 18:57:48

Nagyon szép ! Ilyen autot akartam elsö kocsinak, de nemvolt ép darab eladó mikor venni akartam... :)

mükkemakk 2010.04.13. 18:58:45

@Yaesu: kár ezekért a mérges dögökért, lassan elhíztak, megpunnyadtak. 20 éve egy 1.6 ford escort is ütött, ma egy ekkora focus lusta dög.

vmaast 2010.04.13. 20:39:05

Az első autóm egy Alfa Sprint volt :)
1.5 QV, 920 kg, 105 Le!
Na az is úgy ment, mint a mérgezett güzü, a boxer hangja meg vááá...
Hármasban még elpörgött, de még úgy is tisztán lehetett hallani, ahogy lepadlózásnál ömlik a cucc a Weber-be :)
Máig visszasírom, kéne megint...

kultúrpesszimista 2010.04.13. 21:03:18

Egyébként nem vivA la France?

kultúrpesszimista 2010.04.13. 21:05:08

@vmaast:

Nem kellett volna eladni! Most már ritka kincs! Sosem értettem az emberi szeszélyt... Hemzseg a Népítélet is az olyan emberektől, akik rajongtak az autóikért, eladták, majd hamar megbánták és visszasírják... Miért? Miért? Miért?

kultúrpesszimista 2010.04.13. 21:06:29

@mükkemakk:

Ráadásul ocsmányul is néz ki... sok nehéz, magasépítésű kórság.

vmaast 2010.04.13. 21:11:36

@kultúrpesszimista: Hét évesen vettem, 80000 km-el, aztán kitörték alólam, és egy fura szervíz rakta rendbe. Rosszabb lett, mint előtte... Ma már megoldanám a problémát, de ez sok évemmel ezelőtt volt.
Pedig milyen jól mutatna a garázsban a 164 mellett... :)

ehpkb5 2010.04.13. 21:27:54

nekem is ilyen van, de hát már minden jót leirtatok róla
mivel most kezdenék hozzá rendberakni, kérdésem (és ez a TC-nek is szól, mert sehol nem találtam egy kontakt e-mail cimet), hogy hogy lehetne kapcsolatba lépni a tulajjal tapasztalatcsere okán?
előre is kösz

kultúrpesszimista 2010.04.13. 21:28:52

@vmaast:

Rendben, ez így teljesen akceptálható indok. De sokan abszolút érthetetlen módon eladják holmi opelért, fordért vagy más kommersz négykerekűért a rajongva imádott autóikat. A 164 egy csoda, tökéletes arányú szedán. Talán a legszebb/-tökéletesebb Alfa limuzin. Bátor, szögletes, sportos. Kevés jó állapotú van belőle... Vigyázz rá! (Még a 166-osnál is jobban tetszik.)

lr 2010.04.13. 21:31:26

Innye, amilyen szép, annyira kéne mellé egy phase I GT Turbo.
Vajh létezik még abból szép állapotú darab az országban?

kultúrpesszimista 2010.04.13. 21:32:06

@vmaast:

Egyébként még vehetsz szerintem jó állapotút, nyilván csakis külföldön, pl. Németországban vagy másutt...

kultúrpesszimista 2010.04.13. 21:37:53

@vmaast:

OFF
Elnézést a többiektől, de egy gyors kérdésem lenne, ha már szóba került az Alfa: az öcsémnek van egy szép 147-ese, de kéne egy jó fényező, mert némi esztétikai kezelést igényel a gép. Tudnál egyet ajánlani? Ha Zuglóhoz közel, még jobb, de lehet akár máshol is! A lényeg, hogy jók legyenek. Köszönöm! És bocs a többiektől!

kultúrpesszimista 2010.04.13. 21:40:13

@vmaast:

Tyííí, ez gyönyörű!!! Na ez igen! Egy ilyen autóért lehet lelkesedni! Hiába, nekem ez a gyenge pontom, egy böszme és hideg BMW nem az én világom! :-) Azért az én büszkeségem sem rossz ám! (Volvo 480 Turbo)

Na, back to Pug205!

vmaast 2010.04.13. 21:52:13

@kultúrpesszimista: Küldtem üzenetet. És köszi.

Off vége :)

kultúrpesszimista 2010.04.13. 22:00:22

@vmaast:

Még nem jött meg, de meg fogom nézni és ha megjött, válaszolok! Addig köszönöm szépen! - Off over -

2010.04.13. 22:04:13

@kultúrpesszimista: Nem akarok reklámozni úgyhogy olyan Activity-sen rejtve írom: a fény és a költészet görög istenének neve az első rész, a máosodik az autó kiszépítésével foglalkozó munkakör. Ezt Google-be.

kultúrpesszimista 2010.04.13. 22:11:50

@Feketelaszlo:

Köszönöm, szerintem megtaláltam. XI. ker, Hengermalom u?

kultúrpesszimista 2010.04.13. 22:15:09

@Feketelaszlo:

Köszönöm szépen, megtaláltam!

kultúrpesszimista 2010.04.13. 22:17:32

@malenykij polgar:

Oké, akkor elnézést az okvetlenkedésért!

Dennis01 2010.04.13. 23:39:27

Nagyon szep auto, ha nem lenne ra akkora a biztositasom, mar reg vettem volna egy 1.6-ost a Mini helyett...

Rigaváz 2010.04.14. 08:28:15

@Zulu Alfa Kilo: Igen, a DS és sárga lámpa a csúcs ebben a stílusban...

w a s d 2010.04.14. 08:55:21

@Ratnet: Az nem az elsőt emeli?

Dennis01 2010.04.14. 10:24:31

Tenyleg, nem tud valaki olyan helyet, ahol lehet venni ilyen sarga fenyszorokat? Lattam mar tobb Minin is, de nem talalok ilyet sehol...

Suttora 2010.04.14. 11:44:37

@luck66: Igen, de ők a Mazda2-ről beszélnek...

Gixxer78 2010.04.14. 12:15:55

Szép a gép!
Bár én nem szeretem a kis kasznis autókat,de az asszony miatt annó vettem egy 205 1.6 GTI-t. A 2.0 Record-om adtam oda érte. Ő szerette a teljesítményt,de nem szerette a nagy kasznit! Ez egy jó kompromisszum volt,igazi büntető autó,aki nem ismeri csak annyit lát,hogy egy öreg 205-ös. Aztán jön a meglepi mikor megindul!
Sajnos sok barbár kéz nyomát viselte már magán mikor hozzám került,de azért egybe volt és a teljesítménye is lenyűgöző volt. 1.5 évig hajtottuk aztán meg váltunk tőle.

Én csak azért "nem szerettem" mert kicsi volt és nagyon dobálták a jó magyar utak. Lámpánál mint a szöcske ugrott ki,előzni is bátran lehetett vele.
Nem hülye gyerekeknek való mert nagyon megy és tudni kell uralni. Nem véletlenül ritka darabok (sokat összetörtek) főleg ilyen szép állapotban.

Gratulálok hozzá,nagyon szép!

Ratnet 2010.04.14. 13:08:17

@F/: Azt is tudja. Bizony.

GGG77 2010.04.14. 18:04:22

A belső egyszerűen csodálatos!
süti beállítások módosítása