Egy élet, gépekben – Koncz kilenc kocsija

  2010. április 11. - Koncz_János Címkék: totalcar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

A kis Polskitól a nagy Mercedesig ível autóim kronológiája. Fejlődéstörténet-e ez? Igen, de olyan furcsa, faramuci, kelet-európai módra: a legújabb autóm ugyanis idősebb, mint a legrégebbi lenne – ha nem bontották volna már rég alkatrészeire. Előre szólok, hogy sehol egy Porke, sehol egy Lambó, de még csak egy Ódi se – és Bimmerből is csak a gazdaságos vonal. Az unalmas luxusgépek ajnározása helyett a nosztalgiafaktorra gyúrok: Daciával, Trabanttal, Suzukival kényeztetem a kifinomult ízlésű olvasót. Ez van gyerekek, ezt kell vezetni!

00 – Polski Fiat 125p

Fiúgyermeket a család valamely férfitagja tanítson meg autót vezetni, vagy legalábbis ő kezdje el az oktatást: ez a vér szava. Én is megtanítottam nagyjából a 15 éves fiamat tavaly nyáron, pár nap után magabiztosan kolbászolt a dögnagy L200-assal a dűlőutakon. A közúti forgalomra persze még érnie kell, de eljön majd annak is az ideje. Engem a sógorom tanított meg annakidején, talán 1979-ben autót terelgetni, ő volt az ász a családban, amit az is bizonyít, hogy egy Polski Fiat 125-öse volt neki, messziről feltűnő napsárga színben. A Fiat-licenc alapján Lengyelországban gyártott személyautó az akkori szocialista választékból mind méretével, mind minőségével kiemelkedett, de számomra ennél fontosabb, hogy az autós bölcsőm volt, amely ugyanazokon a poros dűlőutakon ringatott, mint most, harminc évvel később a fiamat a Mitsubishi.

01 – Polski Fiat 126p

Első autómat a szerencsének köszönhetem: anyám nyerte autónyeremény-betétkönyvön, és nekem adta, abból az egyszerű tényből kiindulva, hogy a testvéreimnek már volt autója. Ebből a döntésből természetesen némi családi feszültség keletkezett, velem viszont madarat lehetett fogatni. A sógorral mentünk el érte egy hideg téli napon a debreceni MERKUR-telepre. Nagyon fiatalok kedvéért: a kommunizmus idején a MERKUR nevű állami vállalatra volt bízva a személyautók értékesítése. Mivel a legtöbb típusra sokéves várólisták voltak, a MERKUR a korrupció melegágya volt, az emberek képesek voltak nagyobb összegeket feláldozni a gyorsabb autóhoz jutás érdekében, de azért is hajlandóak voltak pénzt dugni a megfelelő zsebekbe, hogy a számukra kedves színhez hozzájussanak. Nekünk szükségtelen volt bárkit is korrumpálni, hiszen ötven darab tökéletesen egyforma, útépítősnarancs-színű kisautó fogadott bennünket a telephelyen, azonos fel- vagy inkább leszereltséggel. A papírmunka elvégzése után odavittek minket az egyikhez, és mehettünk Isten hírével az első benzinkútig, majd haza, Egerbe. A sógor vezette a kis konvojt, én meg kerregtem utána a jégbordás úton, a boldogság narancssárga gépmadarában. Az első utunk az asszonykámmal másnap a Bükk-fennsíkra vezetett, síkjéggel borított úton, szakadó hóesésben: ilyen hülyeségre csak a teljesen tájékozatlan zöldfülűek vállalkoznak, akikben a tapasztalatok hiánya miatt még nem alakult ki a sikeres életben maradáshoz szükséges veszélyérzet. Hatalmas az Úr: túléltük, sőt, még élveztük is a kirándulást.

Mai szemmel nézve a 126p épphogy megfelel a személygépkocsi minimális kritériumainak, és őszintén szólva ez már 1981-ben is így volt. A kéthengeres, 650 köbcentis, léghűtéses motor 21 lóereje éppen elég volt a 100 km/h sebesség elérésére, de okos ember megelégedett a 80-90-nel is, minek folyton lerobbanni abban a fene nagy száguldozásban. Emlékszem, egyszer egy hétig Romániában keringtünk egy olasz újságíró kollégával, és többnyire én vezettem a szintén nem lóerőbajnok, fapados Ford Escort kombiját. Amint hazaértünk, nyomban átültem a Kispolszkimba, hát, mintha fűnyíró traktorral közlekedtem volna.

Az akkori viszonyokat jól jellemzi, hogy ezzel a fűnyíróval nemcsak hosszú magyarországi utakat tettünk meg rendszeresen, de kétszer átvergődtünk vele a Balkánon a bolgár tengerpartra, és többször megjártuk a Tátrát, meg Erdélyt. És nem azért, mert nagyon bátrak voltunk, hanem mert nem volt más, és kimondom, boldogok voltunk ezzel a kis semmiséggel is. Még úgy is, hogy hamar kiderült, Kispolákban lehet ugyan szeretkezni, de olyan nagyon nem érdemes. Bár érdekesnek azért érdekes.

Pedig: értékelhetetlen volt benne a fűtés, kényelmetlenek az apró ülések, nevetséges a menetdinamika, és ahhoz képest, amit produkált, magas a fogyasztás. Rendszeresen visszatérő hibákkal bosszantott, amiket azonban könnyen lehetett orvosolni, akár az út szélén is. Ilyen volt mindenek előtt, hogy elmászott a gyújtás, vagy megszűnt az alapjárat. A javításhoz egy csavarhúzó és egy smirglipapír kellett mindössze, rosszabb esetben megszakítópárt kellett cserélni, de olyat egy kispolszkis mindig tartott magánál. Az is megszokott volt, hogy időnként az indítómotor bowdenje megadta magát. Ilyenkor az ember elővette a megfelelő méretűre vágott seprűnyelet a csomagtartóból, megtett két és fél lépést a kocsi hátuljáig, majd egy határozott mozdulattal benyomta az indítómotoron a megfelelő gombot. Fontos volt az is, hogy ne feledkezzünk meg a futómű rendszeres kenéséről, mert könnyen berohadt az egész, és mire a nehezedő volán jelezte a bajt, már késő volt. Fokozatosan szerelővé képeztem ki magamat a 126p mellett: olajat cseréltem, fényszórót állítottam, szelephézagot igazítottam, tömítéseket cseréltem, akkumulátort gondoztam. Mindenki ezt csinálta minden akkor létező típuson, ezért fel sem tűnt, hogy milyen szarokat vezetünk.

Minden hibája ellenére nagyon szerettem ezt a kis vakarcsot (becenevén Nünükét), a formáját például kifejezetten imádtam. Soha nem hagyott az úton, ha hörögve-pöfögve is, de mindig hazahozott. Kétszer törtem össze szegényt, mindkét alkalommal én hibáztam. Egyszer a vecsési hentesnek mentem neki a Rákóczi út belső sávjában, mert a külső sávban mellettem bugyborékoló Chevy Camarót figyeltem megbűvölten, és a belső sáv már rég állt, amikor a külső még vígan haladt. A bokszolópózban közelítő hentes Daciáján egy karcolás sem esett, így életben maradtam, a Kispolszki homlokfala bezzeg teljesen behorpadt, az egyik lámpa összetört, a másik meg az égre világított. Úgy jöttünk haza este Pestről, hogy jobbára csak az út menti fák koronáját láttam. Másodszor egy hídra tolattam rá figyelmetlenül és eléggé gyorsan, amin fémcsövek voltak lerakva. Bumm, a csövek jól megütötték a motort, se kép, se hang, kötélvégen mentünk végül a szervizig. Ezeket leszámítva tíz éven át nem volt komoly hibája az autónak, majd hirtelen elérte a végelgyengülés, két év alatt szó szerint szarrá ment, és a bontóban végezte. Imádtam, de ma már nem tudnék vele élni. A fiam mindenesetre közelről megismerkedett a nyáron eggyel, mert bekönyörögtem pár napra egy műhelybe, hogy ne csak kívül és belül, de legbelül is lásson autót, értse meg, hogyan működik, Mit ad isten, a fiúk épp egy Polákot szedtek szét elemeire, majd raktak össze, a gyerek részvételével.

02 – Dacia 1310 kombi

Amikor a lányom megszületett, rájöttünk, hogy kell egy másik autó, mert gyerekkel a Kispolák, bizony, nagyon szűkös. Önök azt gondolnák, hogy nincs olyan hülye ebben az országban, aki megvenne egy agyonstrapált, karambolos, lemattult fényezésű, teledohányzott Daciát. Pedig bizony 1989-ben volt ilyen hülye: én. Már nem tudom, ki ajánlotta ezt a remek üzletet, pedig még így utólag, hosszú évek múlva is megköszönném neki. Mondjuk az érvelésbe, hogy miért jó egy ilyet megvenni, volt némi logika, mely szerint a folyton széthulló Daciák legjobb gazdái a taxisok, hiszen ők legalább folyamatosan karbantartják az autót, hogy dolgozni tudjanak vele.

Rövid leszek, csak a legszórakoztatóbb problémákat sorolom fel. Ilyen volt mindenek előtt, hogy nyáron már közepesen meleg időben is pillanatok alatt felforrt alapjáraton a hűtővíz. Pesti dugókat és az akkor még nagyon is létező határállomásokon történő araszolásokat csak úgy lehetett abszolválni a motor megfőzése nélkül, hogy az ember tövig felnyomta a fűtést, és a legnagyobb fordulatra tekerte a fűtőventillátort. Kívül volt 30 fok, a kocsiban 60, az összesen kilencven. A lábunkról leégett a szőr, de haladtunk, rendületlenül. Egy hosszabb toszkánai körút után mindenesetre úgy döntöttünk, hogy ezentúl csakis északra megyünk. Amszterdamban két hajléktalan lakott benne három napig, végül is rendesek voltak, a pisit-kakit kívül intézték el, nekünk csak a csikkeket és a kábítószeres fecskendőket kellett összetakarítani. Hazafelé a határ előtti utolsó német Billa szupermarketben Milka csokira váltottuk a maradék márkáinkat és pfeningjeinket, a zsákmányt rádobtuk a csomagok tetejére. Az autópályán a hátsó ajtó szokása szerint felpattant, a csokik és konzervsörök az úttesten landoltak, és mögöttünk vidám szlalomozás és dudálás kezdődött.

Na, tovább: a fékek rendszeresen, úgy kéthetente megszorultak. Eső után napokig kellett szárítani a padlószőnyegek alatti vastag filcet, mert több helyen is beázott a kaszni. A festés olyan gyorsan amortizálódott, hogy ha türelmesen néztük pár percig az autót, esküszöm, meg lehetett figyelni a folyamatot. A lámpák gyakran elállítódtak, az izzók kiégtek, a kipufogódob kilyukadt – és mindezt egy négy-ötéves autó produkálta, fáradhatatlanul. Hogy valami jót is írjak, nagy volt és kényelmes, persze úgy kelet-európai mércével mérve. És, ellentétben a Kispolszkival, ebben aztán volt hely a hucutkodásra – ha a hátsó ülést előrebillentettük, gyakorlatilag egy kisebb franciaágynyi területen lehetett kiélni a vágyakat.

A Dacia-kaland két pozitívuma: romos állapota és teljes megbízhatatlansága ellenére ez sem hagyott ott soha, és az egyetlen autó volt, amit drágábban adtam el, mint amennyiért vettem. Volt egy időszak ugyanis, amikor a romániaiak vitték haza a magyar Daciákat, mint a cukrot. Én otthagytam az én Vörös Ördögömet egy miskolci telepen. Ahogy hazaértem, már itthon várt az üzenet, hogy menjek vissza, mert várnak a kalapos atyafiak szerződést írni.

Őszinte leszek: a Daciát nem imádtam, és nem is kívánnék újra vele élni – akkor már százszor inkább a Kispolszkival. A Dacia volt az életemben az a csúnya nő, aki ráadásul még kibírhatatlan is.

03 – BMW 320

A gyerek csak nőtt-nőtt, a Dacia után is szükség volt valami nagyobb autóra. Ekkor taglózott le váratlanul, első látásra a szerelem: egy használtautó-kereskedésben belebotlottam egy fehér, '77-es, 320-as BMW-be. Rögtön látszott, hogy újrafényezték, de ez nem zavart különösebben egy 14 éves autónál. Lenyűgözött viszont, hogy gyakorlatilag kopásmentes volt a beltér, nem is értettem, ez meg hogy lehet. Valószínűleg sportüléseket, sportkormányt raktak bele, gondoltam, eladás előtt meg visszaszerelték a garázsban félretett eredetieket, de sokat nem morfondíroztam a dolgon. Főleg azután nem, hogy megtudtam, az unokaöcsém hozta be az E21-es gépet Svájcból, és így egy kölcsönösen elfogadható árban is gyorsan meg tudtunk egyezni.

Akkoriban még kevesebb népnyúzó teher volt az autótulajdonosok vállán, mint most, így a fenntartása nem került különösebben sok pénzbe, és a szervizelését is sikerült megoldani, miután találtam helyben egy BMW-kre szakosodott, megbízható szerelőt. A kétliteres, négyhengeres, karburátoros benzinmotor ugyan tíz liter körül fogyasztott, de azt is tudtam finanszírozni valameddig. Kilenc év alatt komoly baja egyszer sem volt, az úton is csak egyetlen egyszer hagyott ott. Egy nagyon szép lányt vittem fotózni a Bükkbe, és amikor visszafelé indultunk, párszáz méter után megállt a szekér. Felakadt az üzemanyagszint-jelző, és húsz litert mutatott, miközben csontszáraz volt a tank. De ez csak a szerelőnél derült ki, miután egy taxi elvontatott minket hozzá, egy keskeny, kacskaringós és kátyús úton. A taxis előkapott egy három méter hosszú, többször elszakított-összecsomózott vontatókötelet, aminek láttán meghűlt bennem a vér. Kértem, hogy legalább ne száguldozzunk, mondta, hogy persze hogy nem, majd egy jót száguldoztunk. Életemben nem koncentráltam még úgy, hogy a szervó nélküli fékkel valahogy megoldjam, ne törjük meg a Merci hátulját.

- Figyelj, muszáj a combodra tenni a kezemet - mondtam a lánynak, amikor végre szelídebb szakaszra értünk, és ő kedvesen bólintott. Amikor a kannával visszatértem a legközelebbi kútról az autóhoz, és a szerelő úr kaján tekintetétől kísérve beletöltöttem a benzint, csak annyit mondott a kis édes:

- Mit meg nem tesznek a pasik, hogy megszerezzenek egy nőt!

Vacsora, szeretkezés, és én mindent megbocsátottam a BMW-nek. Amivel egyébként az egyetlen gond az volt, hogy lassan, de megállíthatatlanul rozsdásodott. Hát hogyne, amikor télen, a sós utakon is folyamatosan használtam. Amikor már több helyen is meg volt rágva a fém, egy recski ember vette kezelésbe. Kihegesztették, lefújták, majd annyi fáradt olajat töltöttek a különféle testnyílásaiba rozsdavédelmi céllal, hogy hetek múlva is barnásfekete kis patakok szivárogtak a fehér fényezésen. Szegény 320-as sorsát az pecsételte meg, hogy elhatároztam, veszek egy kisfogyasztású, új autót, ami a világból is kimegy, ha kell. Igazság szerint a BMW mellé kellett volna venni egy ilyet, de az anyagi helyzet nem nagyon engedte. Amikor 2000-ben eladtam, tudtam, hogy hibát követek el, de azzal vigasztaltam magamat, hogy végre egyszer racionálisan tudtam dönteni. Ha valahogy sikerült volna megtartani, mostmár veteránrendszámmal pihengethetne a garázsban, ehelyett, gyanítom, fiatal srácok általi széthajtás lett a sorsa.

Ja, és ez volt az egyetlen autó, aminek a távozását megsirattam.

04 – Subaru 1800 4WD kombi

A BMW télen a hegyi utakon keményen dobálta a farát, és ez jó indok volt arra, hogy beszerezzek mellé valami összkerekes autót. Ez a valami konkrétan egy második generációs Subaru Leone 1800 4WD kombi lett, egy csúcs-felszereltségű, Svájcból behozott, öreg darab, ami remekül bírta a strapát, annak ellenére is, hogy az előző magyar tulajdonos ezzel hordta fel a siklóernyőket az Eged-hegyre, ami bőven kimeríti a gépnyúzás fogalmát. Tudtam a kocsi nehéz sorsáról, hiszen az előző tulaj jó ismerősöm, de gyakran láttam az autót, és minél többet nézegettem, annál jobban rápörögtem.

Ez volt az első kocsim, amiben ilyen hülyeségek voltak, mint elektromos ablak, elektromos tükör, plüss üléskárpit. Továbbá automataváltó, aminek a markolatán volt egy piros gomb, amivel menet közben is be és ki lehetett kapcsolni az összkerékhajtást. Mindezt kiegészítette még egy kőkorszaki egérmozi: a műszerfalon ugyanis digitális kijelzők működtek. Vonóhorgot is hordott a farán, de amennyire emlékszem, egyszer sem vontattunk vele semmit. Viszont a lábat jól lehetett pihentetni rajta parkolóban kialakuló spontán beszélgetés közben. Csodálatraméltóan szívós autó volt ez: a négyhengeres, 1,8 literes boxerrel a szokásos karbantartásokon kívül egyszer sem kellett foglalkozni, és ami még fantasztikusabb, a váltó is szó nélkül tette a dolgát. Egyszer a szerviz udvarát, és az ott levő nyolc-tíz autót elöntötte az ár. Az ülések aljáig állt a víz a Subaruban is, ami az ár levonulása után szó nélkül beindult.

Ugyanazért adtam el végül 2001-ben, amiért a BMW-t is: sokallottam a fogyasztását. Igyekeztem később takarékosabb 4x4-es alternatívát keresni, de ez nem igazán sikerült, mert közbeszólt a szerelem, egy L200-ba zúgtam bele. Most, hogy nagy nehezen találtam a Subaruról egy-két fényképet, és visszagondoltam ezekre az évekre, rájöttem, hogy alulértékeltem ezt a valójában roppant izgalmas és érdekes autót. Ehh, mindegy már, késő a bánat.

05 – Trabant Tramp

Róla mindent meg lehet tudni itt, de azért a lényeget lustább típusú olvasóink kedvéért összefoglalom. (Nyugi, olvasóként én is ebbe a halmazba tartozom.) A Tramp beszerzése egyáltalán nem volt betervezve. Megláttam, megpusztultam a gyönyörűségtől, dadogva, térden csúszva könyörögtem érte. Szerencsére nem nagyon kellett, mert szerencsétlen jószág épp egy súlyos konfliktus forrása volt a kollégám családjában, miként az lett nálunk is, amikor megjelentem vele otthon. A legtöbb nő valamilyen oknál fogva ellenséget lát a Trampban, szerintem egyszerűen csak féltékenyek lesznek.

A Tramp-ben az a csodálatos, hogy egy autót, ami eleve épp hogy csak megfelel az autóval szemben okszerűen támasztható legalapvetőbb követelményeknek, radikálisan tovább csupaszítottak, gyakorlatilag a segédmotoros vasalódeszka szintjére. A másik, ami azonnal megfogott, a vezetés nyers élménye, közvetlensége. Amíg egy 6-os BMW-ben 200 km/óránál sem érzi az ember, hogy gyorsabban menne, mint a kedvenc biciklijével, addig egy Tramp-ben az 50 kilométer/órás zötyögés hajmeresztő száguldásnak tűnik – akik először ülnek bele, elfehéredett ujjakkal szorongatják a kapaszkodót, kilencvennél pedig többen halálfélelemről és rettegésről számoltak be. Kiválóan megtekinthető ugyanis, hogyan száguld az út húsz centire az ember feneke alatt, sőt, egy könnyed oldalhajlással meg is lehet érinteni, bár nem túlságosan ajánlott. Egy Trabi Tramp az égvilágon semmire nem jó, egy dolgot kivéve: hogy vigyorogva, időnként fel-felordítva, különösebb cél és értelem nélkül lehet jönni-menni vele, és közben feneketlenül élvezni az életet.

Úgy két éve ajánlottak érte egy kellemes összeget, aminek hallatán kicsit meginogtam. De a gyerekek közölték, hogy ha el merem adni, ki vagyok tagadva a családból,  hontalanul bolyonghatok erdőn és mezőn, savanyú bogyókon élve, és a nekem egyébként jogosan járó díszsírhely helyett a temető árkában földelnek majd el. Úgyhogy a Tramp maradt, remélem, ő is olyan jól érzi magát velünk, mint mi vele.

06 – Suzuki Swift

Legalább egyszer az életben mindenkinek meg kell próbálnia racionálisan viselkedni, még ha nehezen megy is. Ha másért nem, hát hogy tudjuk, milyen is az. Amikor a BMW-t eladtam, elhatároztam, hogy a következő autó kiválasztásánál az eszemre hallgatok. Olcsó, megbízható, kicsi, de fürge kocsit kerestem, alacsony fogyasztással. Írtam egy listát, és elkezdtem végigjárni a kereskedéseket. A vége az lett, hogy ár-érték arányának köszönhetően kiütéssel győzött a Swift, persze az 1,3-as, felextrázott, háromajtós, csapott farú verzió, amit a Suzuki igen merészen Sport néven árult. Igaz, voltak ők még ennél is merészebbek, amikor az ötajtós libakergető verzióra raktak pár áramvonalasító matricát, meg valami légterelő-félét, és azt is Sport elnevezéssel sózták a tisztelt vásárlók nyakába. Kicsi is, savanyú, is, Pelikán elvtárs, de legalább a miénk.

Tudom, tudom, nagy divat fikázni a Swiftet – én egy rossz szót nem mondok rá. Bár az tény, hogy ütközésnél gyűrődik, mint a rosszul vasalt öltönynadrág szára. A pöttöm fekete gyösz csak ment és ment és ment három éven át, és mindössze egy hibát produkált: az üzemanyagrendszerben egy mágnesszelep kétszer is megadta magát. Nem hivatalos szakszóval: felragadt. Első alkalommal kijött a szerelő, kicsit hajlongott a motortérben, utána fogott egy kalapácsot, én indítóztam, ő ráütött a szelep házára, mire a Suzy rögtön beindult. Másodjára Velencében játszotta el ezt a drágám. A szervizben, ahová bevontattak, látszott az olasz srácokon, hogy nem sok Swiftet láttak még. Rossz volt nézni, mint töketlenkednek, úgyhogy gondoltam, mielőtt teljesen szétszedik, és nem tudják majd összerakni, a kalapácsos módszert előveszem, nem kerül semmibe. Egy Robertót beültettem, indítózott, én meg, ahogy itthon láttam, ráütöttem a szelepházra. Suzuki beröffent, a faszik tátott szájjal álltak, mindent visszacsavargattak a helyére, pénzt nem fogadtak el. Tartok tőle, hogy több Swiftet szétvertek azóta, azt gondolván, hogy ennél a típusnál az ütögetős módszer a szakszerű eljárás. Itthon a szelepet garanciában kicserélték, ezzel teljesen megszüntetve az egyetlen hibaforrást.

Egyetlen karc nélkül szállt vissza a Suzy a kereskedőre, négyéves korában, amikor lejárt a lízingje, pedig megfordultunk vele egy-két-három helyen, beleértve Korzikát, amiről azt kell tudni, hogy aki ott vezetett két hetet, más emberré válik, és soha nem felejti el, amit Európa legőrültebb szigetén közlekedéstechnikailag tanult. Mi meg a Swift emlékét őrizzük, szerettük-imádtuk, de túllépett rajta az idő.

07 –Suzuki Ignis

Ő is bemutatkozott már egy használttesztben. Az Ignis részben kényelemszeretetből került hozzánk, bevittük a Swiftet a kereskedőhöz, ezt meg ugyanazzal a lendülettel elhoztuk. Ez már hat éve volt, és azóta csak megy, megy és megy. Hetvenezer kilométernél volt egy féktengely-csere, mert elkezdett az eleje kicsit kopogni, később kicserélték a gyári cédé-rádiót – ez is belefért még a garanciába. Azóta olajak, szűrők, kopó dolgok. Így volt ez legalábbis idén március végéig, amikor sikerült összecsókolózni egy kamionnal.

Már hat éve csak megy, megy és megy

Az Ignist az Isten is a magyar utakra teremtette igáslónak, málhás öszvérnek és kordés szamárnak. Igaz, hogy a futóműve pattogós, cserébe viszont jól bírja a gyűrődést. Igaz, hogy gyorsan hajtva sokat eszik, normál tempóban viszont keveset. Kicsi, de a magas építés miatt mégis egész jól el lehet benne férni. Az alapvető kényelmi szolgáltatások benne vannak a jobban felszerelt kivitelekben, nincs viszont telepakolva agyonbonyolított, folyton hibajelzéseket produkáló elektronikával. A Suzuki stratégái helyében én nem hagynám parlagon ezt a kategóriát, és a fejlődő országokban, így az utak minőségét tekintve a Harmadik Világba sorolható Magyarországon is piacra dobnék egy Ignis-utódot. Biztosan lenne kereslet egy barátságos strapagépre.

Gyanítom, hogy van egy még jobb strapagép, a Dacia Logan kombi, ami nagyobb, kényelmesebb, és jobban hangolt a futóműve, de a régi kínok emléke máig él, az eladási statisztika is mutatja, hogy Daciára magyar embert rábeszélni nagyon nehéz.

Az Ignist az Isten is a magyar utakra teremtette igáslónak, málhás öszvérnek és kordés szamárnak

Mivel az Ignis már hat éves, gondolkodtam már a leváltásán, de az igazság az, hogy az égvilágon semmi gond nincs vele, és jelenleg nem éppen olyan időket élünk, amikor milliókat dobál ki az ember egy autóra. Új gépkocsit egyébként sem vennék már, az első egy-másfél millió forint amortizálódjon le valaki másnál. Az Ignis tehát épp olyan autó, amilyet szívem és eszem szerint most vásárolnék dolgozós járműnek: használt, viszonylag fiatal, jó karban levő, megbízható.

08 – Mitsubishi L200

Az egyik barátomnak volt ilyen öreg L200-asa, évekig csendben irigyeltem érte. A vége az lett, hogy miután ő eladta az övét, én vettem egyet, mondván, hogy aki hegyvidéken lakik, annak kell egy összkerekes mindenes. És ezt azóta is töretlenül vallom. A koncepció az lett volna, hogy az eléggé iszákos, automataváltós Subaru Leone pótlására kell valami kisfogyasztású járgány, de elég volt egy rövid próbaút az L 200-assal, melynek során a magasból letekinthettem a forgalom átlagos méretű szereplőire, és már szaladtam is hitelért a bankba. Ma már nem tennék ilyet, de hát más idők járták még az új évezred legelején, igaz-e?

Szögletes, tágas az L200-as

Így került hozzánk, céges szolgálatból nyugdíjas állásba a szögletes, tágas L 200-as, akit csak Micu bácsinak hívunk. Mivel a munkájára főleg télen tartunk igényt, a só mostanra rendesen kikezdte a kerékíveket, megjelent a hátsó platóajtón is. A kardánkereszt, a lengéscsillapítók cseréje szintén időszerűvé válik lassan, úgyhogy 1-2 éven belül szembesülni fogok a dilemmával: viszonylag drágán felújítani a műszakilag eléggé korrekt vasat, vagy lecserélni egy bizonytalan állapotú, ámde újabb és rozsdamentes modellre. Magamat ismerve az előbbire fogok szavazni – de ezen a folyón akkor menjünk át, ha majd elértünk a partjára.

Rövid próbaút után szaladtam is hitelért a bankba

Amire gondolkodás nélkül lecserélném, az egy Hummer H1-es, katonai változatban. Ez a veszély azonban anyagiak híján nem fenyeget, na meg azért se, mert hivatalosan a hadi Hummereket nem szabad polgári forgalomba helyezni. Egyébként is jól szolgál az öreg, a standard 2,5 literes turbódízel motorral kimegy a világból is. Az elmúlt télen ismét megmutatta, mit tud, különösen, hogy kapott új téli gumikat, amikkel valósággal megtáltosodott.

09 – Mercedes 280 SLC

A Sárgával, egy 1975-ös, hathengeres Merci kupéval tavaly beléptem a veteránosok szépen gyarapodó táborába. Róla egyelőre nem tudok sokkal többet mesélni annál, amit a télen itt leírtam. Késő ősszel megvettem, majd a telet a garázsban aludta át, az utóbbi két hetet meg szerelőnél töltötte, merthogy megy műszaki vizsgára. Kapott új olajakat, szűrőket, új féktárcsákat és fékpofákat előre-hátra, apróbb beállítások történtek, meg némi kozmetika, igaz, olyan helyen, ahol senki nem látja: alul. Ha visszakapom, körbesimogatom még néhány tisztítószerrel, azután őszig már csak gurulgatni akarok vele, nem szerelgetni. A következő télen a motorteret és a motort vesszük kezelésbe, remélem, lesz majd rá némi keret.

A 1975-ös, hathengeres Merci kupéval tavaly beléptem a veteránosok táborába

Hát, kedves olvasó, ezek az autóim voltak/vannak. Nem valami előkelő felsorolás, jól tudom, de legalább tükrözi valamennyire azokat a változásokat, amiken ez az ország átment az elmúlt évtizedekben. Lehet, hogy rosszabbul élünk most, mint négy éve, de azért az is biztos, hogy jobban, mint harminc évvel ezelőtt. Ha belegondolok, már ez is valami, még ha kevés is ahhoz képest, hogy mennyi energiát, munkát, szenvedélyt fektettünk bele ebbe az emberöltőnyi időszakba. És ahhoz képest sem rossz talán, hogy fogalmunk sincs, mit hoz a jövő, mekkora vihar kerekedik végül azokból a fellegekből, amik az emberiség feje fölött gyülekeznek. Én mindesetre kíváncsian és izgatottan várom, hogy milyen autó tűnik majd fel a – nem is oly – távoli villámok fényénél, hogy a tizedik járgányom legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41910924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lookie 2010.04.11. 10:27:17

Sajnos nekünk is volt a családban Dacia....habár közel sem volt ennyi gondunk vele , igaz ujan volt véve. Igaz Erdélyben élek és éltünk akkor is, és az már bebizonyosodott tény hogy magyarorszagon a 80as években nagyon silány volt a Dacia alkatreszellátás. Itt a kocsi hazájában lényegesen jobb volt e szempontból a helyzet és a kocsihoz is sokkal jobban értettek szerelési szempontból.( igaz itt csak ehhez értettek, Határon túl meg a zsiguli-wartburg-trabant triumvirátushoz egyaránt)A gyengéje a karószéria rozsdásodása, a gyenge oldaltengelyek, és keveset bíró motrok - nekünk 60,000 km után teljes szettet kellett cserélni - . Viszont sem a túlmelegedéssel, sem a beragadó fékekkel soha nem volt gondunk , pedig Daciaból volt elég hosszú időszakunk ( 16 év...) Viszont az biztos, hogy mai nap én sem tudnék egy napig sem együttélni egy Dacia 1310-sel.....de ahogy a szerző írta, akkor az volt más nem volt...azt kellett vezetni.

littlerock 2010.04.11. 10:31:29

ha már mindenki ideírja, akkor én is beállok a sorba, de évszámok nélkül...
80-as évek:
-Zaporozsec
-Wartburg W353
-Wartburg W353
-Dacia 1310 TL
-Lada 1500
-Lada 1300
-Dacia 1300
-Trabant 601
-Skoda 110
-Dacia 1300
90-es évek:
-Lada 1500
-Polski Fiat 126
-Barkas B1000
-Citroen Visa GT
-Suzuki Swift
-Suzuki Swift
-Sizuki Swift
-Opel Kadett "D"
-Skoda Felicia Kombi 1.9 D
2000 től:
-Hyundai H100 Grace
-Skoda 120 L
-Opel Astra Caravan
-Fiat 850 Sport Cupe
jelenleg:
-Skoda Octavia Lxi Combi
-Ford Escort Kombi

Magyar[HUN] 2010.04.11. 10:35:53

@littlerock: "A kocsi azóta is megvan, a feleség már rég nincs meg (sem a kollégáé, sem az enyém), hogy jól döntöttem-e, vagy sem, azt most hagyjuk, koncentráljunk a Trampre." Idézet a Tramp tesztből.

Parajpuding 2010.04.11. 10:38:52

Koncz Uram:)
Ezekből az utolsót, a Mercit irigylem, de azt nagyon:) Lassan én is abba a korba lépek, ahol már "jár" egy ilyen.

Dent1 2010.04.11. 10:49:16

18évesen első kocsim egy 20éves kispok volt!Sokan szidják hogy milyen hulladék de nekem 1év alatt csak egyszer nem indult be amikor lemostam a motort sterimoval!!!(utána kiszáradt és ment ment ment)
A második egy 280ezret futott swift gs volt,ami a polski után jó verdának számított de mivel maximalista voltam a 200ezres kocsit feljavítgattam és lett belőle majd 500ezres kocsi amit fél év mulva 250ért vittek el :(
Most egy 1.2es családból vásárolt garantált 160at futott stilom van(5ajtó ezüst szín 17"racing felni)!!!A polski után igazából ezzel vagyok a legjobban megelégedve és remélem még jó pár évig így lesz!!!

Golf2 2010.04.11. 10:50:13

1985től 3 Trabi
1992től Kispolák 2000ig és mellé:
1994 Golf2 diesel fekete a LEGJOBB
1995 Fiat Ritmo 130 Abarth állat
1996 Honda Civic aranyos
1997 Corolla gyenge
1998 Carina 2000es szuper
2000 yaris 1000es fos
2001től F astrák átlagos
2010től remélem 6os Golf 1.2 Tsi

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.04.11. 10:51:28

Nálunk:
1) Wartburg 353 Tourist ????-1982 Erre még csak emlékszem, egy zöldséges vette meg.
2) Wartburg 353 Tourist 1982-1997 Megjárta oda-vissza Bagdadot, Kis-Ázsiát. Ez már alólam rohadt ki a végén. Többe került levizsgáztatni, mitn amennyiért fater eladta...
3) Skoda 120L 1984-2002? Ő a bontóban végezte szegény
4) Lada 2104 kombi 1988- egyidős az öcsémmel. Az első útja hozzá lett volna a kórházhoz, a Mártírok útján elrepedt az elosztófedél, a motoros rendőrök tolták félre :) Ma is megvan, 60000 km van benne. Nemsokára veterán lesz, lehet, hogy restaurálom...
5) Peugeot 405 GRD 1992 es, 1994- Céges autó volt, 200ezer km-rel vettük át, csak elektronikai gondok voltak vele, azóta is húzza az igát :)
6) Honda Civic 1994-es, 2001-2003. Szegényt ellopták.
7) Honda Accord 1994-es, 2003- Ma is megvan, második autónak tökéletes.
8) Ford Fusion 2006-os, 2008- Amikor jött a baba, kellett egy autó, ami biztos beindul a kórházba menet :)

A tágabb családban Trabantok, Dacia-k, Kispókok, 1000-es Skoda-k váltották egymást. Azután náluk Suzukik, Mitsubishik vették át a stafétabotot.

Ja és Irakban Toyota Crown, Toyota Landcruiser voltaka a céges autók 1980-as évek eleje. Úgyhogy el voltam kényeztetve autókkal mindig :)
Ma már ehhez sajnos tényleg veteránozni kell, bár aHonda azért ad szerelnivalót mindig :)

BMW /// 2010.04.11. 10:57:45

Nekem 2 kocsi:)
2005-2008 BMW 318i E36
2008-tól BMW M3 E36

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.11. 10:58:19

@Gyurma73: És? Nem mindenki lakik Butapesten.
Ha meg 110 a megengedett valahol, az nem azt jelenti, hogy annyival is kell menni.
Ha meg városban van 70-80-as tábla, azért a Kispók is tud annyival menni :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.11. 10:59:16

@Gyurma73: Ha meg már BP, a dugóban ülve mindegy, mennyivel tud menni a kocsid :D

Leadfoot 2010.04.11. 11:06:05

@Dent1: Motormosás rulez... mikor friss volt a jogsim, a szüleimnek egy 4üemű Warnyújuk volt. A faterommal mindig elmentünk a motort lemosni műszaki előtt. Természetesen én vezettem - már csak azért is, mert ő az "iszik vagy vezet" párosból inkább az előbbit részesítette előnyben. Jól leverette magasnyomásúval, hazafelé meg 2-3 hengerrel mentünk, bénáztam rendesen.

Én még épphogy szoci autón tanultam vezetni (mert az órákat, amiket egy ezres Swifttel vettem az autósiskolában, nem nevezném vezetni tanulásnak). Aki nem ilyennel kezdi, nem is tudja, mit hagy ki.

Garp 2010.04.11. 11:06:20

Ismeritek-e a az ősi magyar népdalt: "kispók, kerekes pók vanaaa zudva roooom ba'"
Amikor én megvettem, mindenkit ezzel idegesítettem :D.
Ezúton kérek elnézést, csak 19-20 voltam :). (Sokan mondják, h a humorom mit sem változott.)

Devil2 2010.04.11. 11:09:48

Kár hogy a kiscápa még nem a 6 hengeres 320-as volt.

Garp 2010.04.11. 11:12:19

@Leadfoot: vezetni tanulás....asszony 4 éve szerzett jogsit góf4-en. Utána az első jogsis útján hegy lefelé, alján körforgóból ki kissé gyorsra vette a figurát a 120L-el, és élvől driftre vette a figurát. Kevésbé volt poén, hogy a szembe jövő Skoda útmosó (vagy szippantó/tartálykocsi/mittomén) lökösét 3 centivel úgy kerültük el, úgy h az anyós ülésről kellett belenyúljak a kormányba.
A következő egy évet még a farossal töltötte és baromi jól megtanult vezetni és közlekedni is. (Ma már jobb és balkormányost, bármelyik oldalon rutinszerűen, biztonságosan vezeti.)
Igaz a mondás: ha egy régi szoci az első autód 1-2 évig, tuti megtanulod az apró trükköket (lendületből vezetni, stb.)

repecs 2010.04.11. 11:19:56

Hát nem hülyeség tök ismeretlen emberek autolistáit olvasgatni? De akkor mert miért érdekes? :-)

csonti_vw · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=43990 2010.04.11. 11:21:29

Kispolák nekem is volt,
aztán Golf 2 1.6D,
Vento 1.6
aztán visszavettem a Golfot,
meg mellette van egy egyes Scirocco.

esty2 2010.04.11. 11:22:19

Nagyon tetszett a cikk, főleg a kispolszkis része. Én viszonylag fiatal vagyok, így érdekes volt, mikor 18. szülinapomra egy kispolákkal lepett meg a sors (meg az apám :P). Friss jogsisként volt vagy 3 hónap, mire a Skoda Oktávia után megszoktam rajta, hogy szivató, meg hátul kinyitni és ne csodálkozzak, ha 90-nél olyan érzésem van, hogy szétesik.Hozzáteszem, hogy kisfityó akkor volt 14 éves és volt benne 25000 kilométer, tehát még szinte új volt. Sokan ugrattak vele, hogy egérkamion, meg ha megállt, akkor: "Mi van a mókusok sztrájkolnak?", de én imádtam. Még télen is, mikor majd szétfagytam benne. Meg mikor indexeltem és beindult az ablaktörlő és amikor jobbra tekertem a kormányt akkor dudált néha. De! Ma lány létemre nem esem kétségbe, ha egy autón kereket kell cserélni vagy meg kell nézni, h ugyan melyik biztosíték égett szét vagy, hogy hol jön az olaj. Megedzett. :) Sajnos egy figyelmetlen autós nemrég totálkárosra törte szegényt, úgyhogy RIP szegény kisfityónak. :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.11. 11:23:18

@repecs: Pl. kiderül belőle hogy ki lehetett bírni hosszabb távon is egy Pókkal, illetve hogy kissé belelustultunk mi emberek a seggünket is kinyaló autókba :)

kardán 2010.04.11. 11:25:16

Nekem ugyan sohasem volt kispolskim, -de anno egymás utánban volt három trabantom, melyből 1 db limuzin a Merkurtól. Na akkor döntöttem el, hogy soha többé nem veszek új autót. És ehhez a mai napig tudtam tartani magam. Egy használt autón már minden ki van javítva. Most egy öreg Astra dízel mellett 2 db 2cv egyikéből élvezem a gyorsulás örömeit.
De vissza a kispolskihoz: Anyukám az Ő fenti sárgájával nem tudta abszolválni a Ferenc-hegyi barlang előtti kanyarulatot és felszaladt a védett útvonal közepébe kinyúló ékszerű terelő-szigetre.
Ott három gumi és felni azonnal megadta magát és én voltam a mentőangyal. Ismerőstől kölcsön egy pótkerék és leszereltem egy kerekét. Vissza a hegyre, kicseréltem a három rossz kereket három jóra. Elgurultam a biztosítóhoz, ott a kárfelvétel miatt visszacseréltem a jókat a három rosszra.
A fényképezés után visszaszereltem a három jó gumit, majd hazavittem az autót.

Leszereltem róla két gumit és visszavittem a kölcsönt, ahol még felszereltem egyet.
Ha jól számolom 13 db kerékcsere.
Nos nekem ez volt a kispolskis élményem a TG-s rendszámok korából.

Azóta a kanyar ívét is kijavították.

repecs 2010.04.11. 11:25:20

@repecs: Sőt miért érzek egyre nagyobb kéztetést hogy a sajátomat is leirjam, de mégsem azé mindennek van 6ára. Jé magammal beszélgetek.

w a s d 2010.04.11. 11:27:21

@Garp: Szoci autó 1. autónak 1-2 évig? Inkább 7-8 évig...:D

rosetti 2010.04.11. 11:33:47

Kispolák: a "lengyelpiac" korszakból emlékezhetünk, hogy lengyel barátaink mennyit nyűtték ezt a vasat. És ami a legjobb: egy barátom 5 éve a karibi Jamaica szigetén látott egyet, LENGYEL RENDSZÁMMAL!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 11:34:02

@ColT: hát ritkán van olyan dugó amikor nem tudok 90 el menni kifelé a nagykörösin,szerémin,reptéri úton ,csepeli gyorsforgamin.stb.A dugóban ülés a város kb 15 %ára jellemző ,és az is csúcsidőden.

BTO11 2010.04.11. 11:34:23

T.Konc János!

a daciánál nem a fütést kell kinyitni,ha nem a ventilátor högombával párhuzamosan bekötni 1 kapcsolot,és használni autopályás és csucsforgalomba.1310-nél volt 1 visszajelzös billenö kapcsolo ami csak nyomogomb volt,azt cseréltem ki anno hátsoablak fütéskapcsira,fedél cserével.
mz ts 250
Wartburg 353 de luxe
dacia 1310
opel D kadett 1.2 kombi
opel ascona 1.3S
renault 19 gts 1.4
ez volt
ez van

daewoo kalos 1.4 8V sedan
és a lányom opel corsa B swing 1.4
yamaha champ cx 50ccm

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 11:36:50

@ColT: onnan indult hogy a kispolski mennyit fogyaszt ,és bizony 70-80 nál a Swift fogyaszt kevesebbet.most a megbizhatóságról nem beszélek.

primatus 2010.04.11. 11:37:25

1979-es Lada 1200 (első szerelem)
1979-es Polszki Fiat 125 (1500) A nagy Ő! Csodálatos volt.
1980-as Lada 1200 (mindig baja volt)
1985-ös Dacia 1310 Break (nászautó :-) és autósmozik kényelmes fotele)
Fiatal Trabant 601 (kibírható volt, végül-is szerettük)
1977-es Polszki Fiat 126 (600-as arany-metall) Nagyon szerettük, de már megvolt a két gyermek)
1979-es Polszki Fiat (1300) (Nem ment valami jól, mert a motorját rosszul újították fel és nem volt gondos gazdája sem előtte)
1979-es Lada 2103 (1500) (Nagy királyság volt. Rá-applikáltam egy Wartburg 353-as dupla torkú - másképpen mechanikus Skoda 120-as - karburátort és ugyanannyi cca. 8 literes fogyasztással, ment mint állat :-)
1980-as Lada 2103 (1500) (jó kocsi volt, a zöldkártyás nem hitte el a CO-értéket, annyira jól sikerült beállítani és ment is rendesen. Az oroszok vitték ki végül.)
1977-es Mercedes W123 200D (Nagyon ment és nem evett. Kb. 7-7,5l/100km-ből kijött és tényleg haladósan lehetett vele menni. Utánfutóval 12-130km/h val a gödöllői emelkedőn (M3) Bp felé, szerintem elég jó egy 200D-től.)
1984-es Fiat Regata 1,7D (Apámtól átvett autó, felújított motorral. -25C fokban is pöccre indult. Nagyon jó és kényelmes kocsi volt, csak vissza vágytam a Mercedes-be)
1979-es Mercedes W123 200D (automata) (Nagyon klassz kocsi volt, nagyon jó karosszériával, sibedával, zöld üvegekkel, motoros antennával. Sajnos egy Januári napon, anyagi gondok miatt meg kellett válnom tőle, pedig azt meg szerettem volna tartani.)
1982-es Polszki Fiat 126 (hulladékként vettem és éjszakai műszak mellett, nappal javítva - volt hogy elaludtam hegesztés közben- helyreállítottam. 650E-nek nézett ki a végén és "melon-gelb" színben pompázott. Szerette a család.)
Renault 9 (csak átmenetileg volt nálam, eladásra javítottam meg. Dacia jellegű kocsi, undorító hátsó futóművel)
1979-es VW Golf I 1500 benzines (Eredeti állapotú volt és brutálisan ment. Sajnos a rövid szakaszos használat miatt sokat evett, amit nem bírtunk anyagilag.)
1985-ös Fiat Regata 1,7D (Tágas és nekem tetsző szögletes, ék formavilág sok apró figyelmességgel az utastérben. Megbízható lett, miután a sok hibát kijavítottam, mert egy kocsmáros eléggé leharcolta)

...és jelenleg együtt:
1993-as Rover 414 GSI (népítéletben szerepel. Most igen jó lett.)
1979-es VW Golf I 1,5 (1,6) diesel (Imádom. 4 évet a megvásárlását követően csak használtuk gond nélkül. 5L/100km Budapesten is. 130-140-es sebességet simán tartja a hosszú FF-es váltóval. :-) Stabil és lehet rá számítani. Most felújítás alatt van a karosszéria és nem vagyok hajlandó megválni tőle. 3ajtós és GTD kinézetű, nagy fékes és pl. megy bele a stabilizátor rúd is.

Ennyi a történet, ami csak a saját autókat illeti.

A nagy polszkiról csak annyit, hogy a régiek nagyon jók voltak. AZ enyémek kijöttek 8-8,5l/100km fogyasztásból és az 1500-as nagyon jól ment. Fehér kipufogóval jártam vele. Ehhez kellett a szakértelem és egy jó, eredeti karburátor, amit be lehet állítani. Apámnak volt egy 1991-es FSO-is, amit a jó tapasztalatai miatt -volt neki is egy 1984-ese - újonnan vett meg. Azonban az már sajnos nem volt jó. A karburátortól kezdve minden szar volt. Akkoriban voltak a botrányok, hogy a vezérműtengely nem volt feledzve és teljesen elkopott stb. Nem győztem rajta szelephézagot állítani.... Kár volt érte.

BMW /// 2010.04.11. 11:38:26

@esty2: Még szerencse hogy túlélted.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.11. 11:44:23

@Gyurma73: Városon belül nem sokat mész 70-80-nal. Amúgy meg ha veszel egy óccó Swiftet, azon annyiba kerül megcsinálni egy-egy nagyobb átb*ós hibát, mint 2 Kispók kompletten :D
És ha nem törik le az ember keze a csavarnyúzó megfogásától, akkor a Pók is jól tud szolgálni.
Nem beszélve arról, ha megnyomják mondjuk.

És még mindig nem BP-n élek, tehát teljesen irreleváns számomra, hogy mi van ott.

kpista 2010.04.11. 11:45:07

Nekem volt 5 Trabantom.
A 4. Trabi hátsó szimmerigje visított, kicseréltem 2 nap alatt. Az is visított. Meg a következő is. A 7. simmering csere 4 órát tartott a házunk parkolójában, onnan kezdve még 4 évet gurult hibátlanul.
Ennyit a szerelhetőségéről.

dennisthemenace 2010.04.11. 11:48:00

Trabant
Fiat 124
Fiat Ritmo
Fiat Argenta Diesel
Ford Granada
Ford Taunus
Fiat Argenta
Vauxhall Cavalier
Peugeot 406

lanciabacci 2010.04.11. 11:49:47

Nekem is nagyon tetszett, igazán élvezetes és hiteles is. Visszafogott, de van benne bugi és tény, hogy az élmény, amit egy autóban végső soron szeretek/keresek, nekem is az, amit a Tramp tud adni már 50-nél. Nekem ez most jobban esett, mint a ponton-láz.

dm 101 2010.04.11. 11:51:34

Hát, János úr! A 3-as és 9-es sorszámú gépek miatt erőteljes irigykedés. A 9-est mondom annak ellenére is, hogy már az oviban is kék-fehér propeller volt a jelem...
Az evolúció nálam a következő volt:
Skoda 105S (a családi limuzin)
Lada 2105 (fél év után +3-as túlméretre fúrva, kovácsolt dugókkal, Szuromi vezérműtengellyel...)
Lada 2107
E30 320i (rommá törés vezetés közbeni elalvás miatt)
E30 323i
E36 323i
Szerezz be 1 E21-et is megint, csak a lelki béke kedvéért! ;-)

Garp 2010.04.11. 11:56:10

Na megosztom én is:
- VW bogár 1200
- Lada Samara
- Trabuátor
- Kispók
- VW Jetta 1.8Gti (benzin-gáz. Fél millába volt a kocsi, végül 25ezerért adtam el :) )
- Skoda 105L
- Skoda 120L (feltámadásra vár)
- Skoda Felicia 1.3 LXi kombi
jelenleg:
- Skoda Octavia EcoMax 1.9TDi
- Fiat Punto RHD
- Ford Tranzit Connect 1.8 Endura Diesel RHD (céges)

Rokoni ágon belógott oldalról (azaz rövidebb ideig használtam):
- Renault 20 és 30 (2.1td)
- Renault 21 és 21 Nevada (1.7i, 2.1d, 2.1td)
- Góf I. (1.6td mocival)
- Opel Campo 2.1d
- Mercedes w123 mentő 2.4d motorral.

Egyes egyedül a Jetta II.-vel volt bajom, de azzal is csak mert átbaxtak, de nagyon. Tapasztalat hiánya+genya nepper (azóta sitten csücsül) :).

dm 101 2010.04.11. 11:59:48

@Garp: nálad is elég erős a mlada boleslav-i vonal ;-)

Ciri 2010.04.11. 12:16:27

Jó írás, köszönjük!

Nekem öt év alatt volt kilenc autóm. :)

gnme 2010.04.11. 12:18:44

@Garp: hát hívjad a papot :)

-------

..na, az urna elé járultam.

Bele is pottyantottam, kettészakadt ikszbe.

A vélemény nyilvánítás eme fajtáját végül papírra törölt csíkkal nyugtáztam.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 12:19:59

@ColT: elindulok nagytétényből a 6 on a lágymányosi híd ig végig 60-70 es tábla ,végig ga hungárián 70 es tábla az m3 kivezetőn a M0 ig végig 80 as.Ez kb 35 km és egyszer sem hagytam el Budapestet.mi nem rég vettünk tartaléknak egy Swiftet még nem kellet megcsinálni meg javítani.Max olaj csere volt.

levvente 2010.04.11. 12:21:15

A Mercedes meseszép,az L200 meg egy jó ötlet: figyelni fogom hátha feldobnak egyet jó árban.

treekkeer 2010.04.11. 12:36:01

Nagyon szép a Mercedes.
Gratulálok hozzá.
A többi nem az esetem.
L200 volt nekem is (2001es, új), zabálja a gázolajat, de azonkívül jó autó.

Jamesblond 2010.04.11. 13:32:29

Jó a cikk. Élvezettel olvastam minden sorát. Köszi érte. Két kispókom volt. Egyszer fiatalon, egyszer pedig mikor csúnyán legatyásodtam. Fiatalon élmény-hobbiautó volt a polák, 15 évvel később meg a xarból kihúzó gépjármű szerepét töltötte be. 75 km/h a hosszú élet titka. Szerintem ezzel a tempóval és megfelelő tatrakolással 10-20 évet is elmentek. Keveset evett, jött, ment, pont azt lehetett vele csinálni ami kívülről is látszott rajta hogy mire való. (nem úgy mint sok mai kocsival) Össze-vissza karistoltunk vele 2-en vagy 4-en az országban. Néha megálltunk, kinyújtóztunk, majd újra beültünk és mentünk tovább. Meleg van benne, hideg van benne, büdös van benne, beázik, lehet utálni, de egy komplett autó kitelik egy jobb új gumi árából. Ez a titka a gépnek még ma is.

Koncz_János 2010.04.11. 13:52:42

Bulvárrovatunk következik, miután többen szeretnének combügyileg belelátni a magánéletembe.

Amikor a modell-lány megszerzett magának, már nem voltan házas.

Bulvárrovatunkat olvashatták.

:-)

Audi 100 C3 2010.04.11. 13:57:32

Szia Jani!

Nagyon jó és életszerű a cikk!
A múltkor már gratuláltam a Benzhez!!
Most gratulálok még 1x!!! :)
Nagyon vigyázz rá!!! :)

Üdv: Ádám (Km-ról)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.04.11. 14:12:36

@Koncz_János: NEm lesz ám az olyan drága, mármint az L200 felújítása.
A plató ugye egyszerű, mint a szög, táblalemez, vagy lindab, vagy ilyesmi, küszöböt meg fillérekért hajtanak rá a Kűlső-Váci úton a küszöbösnél. A kardánkereszt általában filléres tétel (Range-hez 4000 Ft, ehhez se lehet sokkal drágább), a lengéscsillapító se horror.
Ha észnél vagy, 100 pénzből rendbe is van vágva.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.04.11. 14:19:34

@Koncz_János: Comb ügyileg?
Suna ügyileg! :D
Fotós lány + BMW fotó nincs? Az lenne az igazi!

Tommi 2010.04.11. 14:25:42

2009 augusztusa óta van meg a jogsim. Azóta folyamatosan apám Samaráját nyúzom, amikor tehetem. Sokkal jobban szeretem azt vezetni, mint anyám Swiftjét...

ezeröcsi 2010.04.11. 14:36:19

@Gyurma73: Azt felejted ki a képletből, hogy egy ilyen autóval kifejezetten élvezetes a 70-80 km/h-s sebesség, nem úgy, mint egy újabbal. Még sosem volt Polskim, Ladám viszont van és rohadtul nem tud érdekelni, hogy ki mennyivel megy a pályán, mert én a szélső sávban kb. 100-120-as tempóval is el vagyok, mint hal a vízben, ha néha jön egy kamion, akkor meg megyek 80-nal addig, amíg le nem tudom kerülni. És élvezem, hogy gépet vezetek és nem egy számítógépet utasítgatok, egyáltalán nem is tűnik szüttyügésnek a tempó, ráadásul nem teszek ki senkit életveszélynek...

Nem kötelező mindenkinek ugynazt szeretni, de szerintem az egy autó sok szempontból visszalépés egy igazán régihez (és nem feltétlenül szocialista) autóhioz képest. Az emberek elvesztik a realitás érzéküket, a sebességmérőn és a gázpedálon kívül nem tudják mi mire való egy autón... A fogékony embereknek biztos iszonyú nagy élmény egy Kispolszki, sokkal nagyobb, mint egy Swift. Habár az utóbbi rengeteg szempontból az előző az előnyösebb.

ezeröcsi 2010.04.11. 14:37:38

" egy autó"
*= egy mai autó :-))

ezeröcsi 2010.04.11. 14:45:13

@ezeröcsi: bocsi, fáradt vagyok... tehát:

"de szerintem az egy ÚJ autó sok szempontból"

"Habár az utóbbi JOBB, rengeteg szempontból az előző az előnyösebb."

:D bocsi mégegyszer

oliverv 2010.04.11. 14:54:32

Hehe, én abban a Daciában ültem annak idején :) Igaz csak 3 éves voltam.
Kép viszont van az autóról, ha a szerző esetleg nosztalgiázni szeretne kicsit megkereshetem.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.11. 14:54:46

@Tommi: én 2009 novembere óta vezetek (újra) Ladát. Sokkal jobban utálom, mint a 2000 ccm-es 2 éves Toyotát előtte...

Editke vagyok · http://editkevagyok.blog.hu/ 2010.04.11. 14:55:16

Bennem is felidézett régi kellemes emlékeket ez a cikk, ezek kötül jónéhány bmw, vw és dacia motorháztetőkhöz fűzödik...;)

redriot77 2010.04.11. 14:56:19

Patent állapotú, fullextrás, automata Subaru 1800 kombi? Én itt megálltam volna. Sokat fogyaszt? Fogyasszon, legfeljebb én kevesebbet eszek. :)

Nagyon szép autó volt!
Persze a sárga SLC is vonzó jelenség.Persze ez sem fogyasztásban veri majd az Ignist! :)))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 15:16:43

@ezeröcsi: at itt felsoroltak közül a BMW nem mondtható újnak szerintem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 15:24:17

@ezeröcsi: én inkább a csöndet szeretem az autóban ,amikor beszélgetni is lehet.
Nekem pl nem az az élvezet ha üvölt egy kocsi 70-80 nál.De kinek mi.

Hentes2 · http://hentes.net 2010.04.11. 15:35:39

"Ja, és ez volt az egyetlen autó, aminek a távozását megsirattam."

Erről az én megsiratott autóm jutott eszembe: Nissan Laurel 2.8D SGL

Mikor először a holland kereskedő hozzátette, hogy gyárliag van benne egy fiatal lány is, nem akartam elhinni. Aztán kiderült, hogy a fedélzeti Voice Controllra gondolt, ami mondogatta, hogy milyen figyelmeztetések vannak. Parking break is on... Key is in ignition... Fuel level is low... Left door is open... stb. Abban az időben ez a Wartburg után számomra a tökéletességet jelentette. Szerelmes voltam ebbe az autóba, életem eddigi legszebb élményei jutnak eszembe róla. Soha nem hagyott ott, gyönyörű volt, nagy volt, kényelmes volt, ritka és egyedi volt, stb.
Aztán egy újabb Nissan miatt lecserélésre került. Autó ügyileg életem legnagyobb hibája volt.
Feltett szándékom egyszer egy ilyet újra magaménak tudni. Vissza akartam vásárolni pár éve, de az autó úgy néz ki már megsemmisült. Mosonmagyaróvárra adtam el tizen-néhány éve.
Szipp.... :-(

www.hentes.net/other/laurel_kep1.jpg

www.hentes.net/other/laurel_kep2.jpg

www.hentes.net/other/laurel_kep3.jpg

Nagyon jó kis cikk, én is köszönöm szépen!
Hentes

egy laikus kívülálló 2010.04.11. 15:48:05

A cikkben a Dacia szapulása nem tetszett. Lehet, hogy nekem szerencsém volt, de 1989. végétől két év 4 hó alatt 75 ekm-t mentem vele és csak kisebb hibákkal.
Megvételkor 2 hétig nem tudtam még átnézni se, mert állandóan menni kellett (munkás autónak vettem, minden nap sokat kellett menni, hétvégén pedig a gyerek betegsége foglalt el). Két és fél hónaposan már 6 ekm volt benne, ekkor ki lett kötve a km spirált,hogy a garancia megmaradjon. Egy éves korára kötöttem vissza, ekkor már 46 ekm volt és egy első tartó gömböt cseréltek csak garanciában. Igaz a hűtéssel baj volt, 1310 TLX (1400 cm3), mivel a hűtő az 1300-as, négy sebességével azonos volt. A lényeg, hogy kapott egy Skoda 120 hűtőt - be lehetett tenni - és nem volt gond a hűtéssel. A fűtőtest 3-szor lyukadt ki, ekkor bele lett fűzve alu cső,és jó lett. A 75 ekm-nél a féltengelyek is eredetiek voltak. Azért adtam el, mert diesel autó kellett a munka miatt (évi 38-40 ekm). Na vettem? Nem Golfot, hanem BX 19 D-t, és előztem a sok füstölő Golfot (1992.). Mikor jöttek a turbos VW-k, 1994-ben cseréltem BX TRD TURBO-ra. Amit azzal lehetett menni, azt kevés autó tudta akkoriban - 1767 cm3-ből ...Utána Xantia 1,9 TD - ezt nem tudtam megszeretni, majd ismét BX TRD Turbo. Egy új Peugeot 206 1,4 hdi, ami most is meg van, de a méretei miatt van mellette Renault Megane Grandtour. Egy 1,5 dci két évig, ami csak gondolkodott menés helett, most már 1,9 dci-re cseréltem - ez nem gondolkodik, megy.

misinator 2010.04.11. 15:55:51

Jó írás! Jó hozzászólások!

Az én listám rövid:
1988: Polski Fiat 125p
1991: FSO 125p
2006: Fiat Albea 1.4

S még mondják, hogy nincs szocializálódás...

De mivel kórházi gkv. /is/ vagyok, na meg a hadsereg, ezért a vezetett típusok sora "picivel" nekem is több:-)

szunyii 2010.04.11. 16:17:50

Jó cikk!
A BMW-t tényleg kár volt eladni :(

wal 2010.04.11. 17:09:21

Időrendben a listám:
Ford Capri mkIII (eladtam)
Ford Capri mkI (eladtam)
Ford Scorpio Ghia (ellopták)
Ford Mondeo (eladtam)
Ford Orion Ghia (eladtam)
Ford Scorpio Ghia (eladtam)
Jaguar XJ6 Sport (eladtam)
Dodge Caravan (eladtam)
Jaguar XJ6 4.0S (eladtam)
Daimler SuperV8 (megvan)
TVR Chimaera 5.0 (megvan)

Ezekről is lehetne szép történetet írni, voltak kalandok mindenfelé. A két Caprit sajnálom, a mkI 1973as volt, sajnos nagyon rozsdás volt már mikor hozzám került, remélem valahol még fut.

cocopelli 2010.04.11. 17:37:10

Na, az én listám:
Skoda S100 (1975) 85- friss jogsival én voltam a király! Aztán rájöttem, hogy fősuli mellett nincs lóvé benzinre, így gyorsan elment.
Zsiguli 1200 (1973) -nagyszüleimé- hibátlan autó, kár, hogy sokat fogyasztott, és hát jó lett volna bele szervókormány is...
Polski Fiat 126p (1979) 91- a fizetésből már telt benzinre is. A 8 év alatt még Isztriát és Olaszországot is megjárta. Igaz kb 3 havonta a szervízt is, de fillérekből megvolt a javítás. Imádtam, alig akartam elvinni a bontóba, mikor eljött az idő...
LADA 2105 (1985) 99- kellett egy olcsó, igénytelen, szaladgálós autó, és rámtört a nosztalgia is... kár, hogy iszonyúan rohadt, nem érte meg megjavíttatni, fiataloknak adtam el játszósautónak.
Ford Fiesta 1.1L (1983)2001- az első nyugati autóm, legnagyobb szerelmem! Sok szép helyre vitt el, és szép élmények tömkelege fűződött hozzá. Az esőt, meg a tócsákat nem szerette, ilyenkor néha 10-20 percre leállt. Lelke volt. Őt se tudtam eladni, bontóba lehelte ki azt.
Peugeot 206 (2000) 2006- kevés km-rel, tip-top állapotban jó áron, jó vétel. Megy, hűt-fűt, zenél, sose hagyott ott sehol, már-már tökéletes, de imádnivaló külső-belső dizájnja ellenére dögunalom.
Még jó, hogy kezd kijönni rajta néhány apróság. Kezdem megkedvelni!
Peugeot 306 (1993) 2007- családi 2. autó. Ritkán használom szegény, kissé lesajnált járgányt, pedig tulajdonképpen életem második legjobb autója. Tényleg hogy változnak az igények!

GGG77 2010.04.11. 17:59:09

A Merci és BMW nagyon-nagyon, de a Kispolák és a Dacia kivételével a többit is tudnám szeretni.

Akkor az én (rövid, egysíkú) listám:

Ford Focus I kombi 1,4 (nem ment, de imádtam)
Ford Fusion 1,4
Ford Transit Connect 1,8 TDCi (botrányosan sz@r)
Valamennyi céges volt.

Magyar[HUN] 2010.04.11. 18:45:29

Én most 18 évesen gondolkozom az első autómon. Szigorúan 100k alatt, ugyanis nem vagyok egy gazdag típus:D
Mivel fősulira megyek szülővárosomtól messze, szerintem lassan kell egy saját gép. Két autó között vagyok:
VW Polo mkI('75-'81) Zsiguli('70-'73)
-elsőkerekes -hátsókerekes:D
-kicsi autó -nagy autó
-fogy.:6-8 liter -fogy.:8- liter
Egyszerűek,mint a faék.:D
Igazából nem tudok dönteni közöttük. Ami viszont rossz, hogy mindkettő ritka itthon. A Poloból jelenleg 3 eladó van hahun, abból 3 törött,egy jó. Zsiguliból pedig(babalökös, fehér műszerfal!) egy-kettő ha van 100.000 forint körül, ami még így is drága nekem. Néha van egy-egy jó áron és állapotban. De hát csak megtalálom majd az igazit:D

Magyar[HUN] 2010.04.11. 18:47:52

@Magyar[HUN]: Na az előző komment összecsúszott, plusz 4 Polo van eladó, véletlenül hármat írtam.

ezeröcsi 2010.04.11. 18:48:33

@Gyurma73: Hmmmm, én ezt a fennt látható Swift kontra Kispolszki vitátokhoz tettem hozzá :-) Egyébként a második hozzászólásod szerintem sztereotípiákon alapul, mert arról azért szó sincs, hogy olyan hangzavar lenne nagysebességnél, hogy nem lehet megmaradni... Egyszerűen csak lehet hallani a motort, és nincs néma csend.

MANszerelő 2010.04.11. 18:58:50

Nekem az első: Skoda S110R Coupe. Gyönyörűség, nagyon sajnálom, de mikor besoroztak el kellett adnom.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 19:03:25

@ezeröcsi: Van itthon egy majdnem kispolski(fiat 500 kispolski motorral)De csak ritkán vesszük elő.A faterom a második tulaj 79 óta.Hát elég hangos egy jószág:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 19:08:45

én nem tudnám felsorolni a kocsijaink számátami volt.
De ami most van:
Ford mondeo tdci
,Audi A2 tdi
,Fiat doblo jtd
,seat terra ,tartalék
,opel F astra ,
Fiat 500,
Suzuki swift,Tartalék tartaléka:-))
újabb panda.
a fiat 500 as kivételével mind üzemben van rendezett papírokkal.

2,5mach 2010.04.11. 19:12:03

A mi (faterom) verdái:
1989-2009: Wartburg 1.3 (bontó lett a vége)
2009-: Wartburg 1.3 (50 ezerért, gázzal!!)
Ez bevált, a faternak meg terepre kell.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.11. 19:32:34

hát jó hogy szépítettél a Mercivel, mert már kezdtelek volna sajnálni

Garp 2010.04.11. 19:40:03

@dm 101: megtetszett, megmaradtam nála. De legközelebb csak akkor cserélek, ha majd fussa SuperB II. kombira. :)

@Gyurma73: 110-nél mintha 4 eta porszívó pörögne a füled mellett, túlfeszültségen :)

zippofcy6 2010.04.11. 19:42:23

A Kispolszkival is csak akkor volt gond ha lehajtott roncsot vett az ember.
Anyámnak 89 év végén vettünk egy újat, alig 600 km volt benne.
Már a nem bowdenes inditású volt. (új műszerfal, stb)
Az első pár évben simán vitte a 130-140-et (óra szerint)
A motorjával soha nem volt semmi baj.
Anyám csak akkor vitte szerelőhöz ha már nagyon muszáj volt.
Így pl. a kormánymű zsírozást se kapta meg 5-10 évig .. be is rohadt rendesen.
De megcsinálták, jó lett.
A vég akkor érte el mikor már évente kellett kaszniztatni (kinn állt az utcán egész életében és 2003-ra szétrohadt)
Jah egyszer szétment benne vmi cső és a benzin lecsöpögött a kipufogó mellé ... de azt is a ház előtt vettük észre szal attól meg ment.

Az én autóim:
1990 Lada Samara 1.3 (92-ben) - ezen tanultam vezetni, szal nem az enyém volt.
Akkoriban jónak számított.

1984 Toyota Supra 2.8 170HP (92-94) - mai napig ezt tartom a legjobb autónak. Pedig orrnehéz, de más baja nincs. Meg hogy mára mind szétment már, és alkatrész se nagyon van hozzá. Annyit fogyasztott mint a mostani verdám.

1986 Honda CRX 1.5 100HP (94-95) - ment mint a mérgezett egér. Mindezt max 7 literes fogyasztás mellett. Mai fejjel nem adnám el de az utóda csinosabb volt

1989 Honda CRX 1.6 125HP (95-99) - ez is ment jól, alattam érte el a 100 ezret az órája, tökéletes állapotban volt. Olajcserénél BARNA olajat engedtem le belőle mindig.
Sajna felütöttem a váltóját, elfolyt az olaj, összesült a difi. A bontott váltóba (valszeg szar olajat rakott a szerelő) megégett a kettes szinkron.
Meg nem volt benne klíma se. Meg 5 év nőből is sok nemhogy autóból. A fentiek miatt eladtam. Mai fejjel ezt se adnám el.

1992 Toyota MR2 2.0 156HP (2000-2005) - legdrágább autóm, 1.7 milláért vettem. Súlya miatt nem ment úgy mint a CRXek. Városban max 12 litert fogyasztott. Imádtam a külsejét meg a belsejét. A középmotor közútra hülyeség. Targa csak tavasszal jó országúton.
Klímás volt de az 5 év ... eladtam 1 milláért.

1992 Alfa Romeo 155 Q4 (2005- ) - mindenkinek kell egy Alfa legalább egyszer. Ráadásul ebbe nincs fos bosch :)
Meg akartam egy turbós összkerekes ralliautót :) Megkaptam ... fogyi 10-20 liter között (autópálya 100 km/h - 200 km/h) városban 15. Gyári értéke is ennyi. (a vadiúj 2 ezres benzines turbós alfa motoros autóknak is, lásd tesztek)
Turbót pár évente újítani kell 100 ezerért vagy venni kell bele újabb modellt de akkor hozzá kell írni az elektronikát. Nem rohad, fillérekből javítható de kell ismerős szerelő különben elbasszák és még le is húznak.
A fogyasztás meg az 5 év miatt gondolkodom rajta hogy eladom de már nincs mit vennem. Esetleg egy MX5 de az gyenge meg a kabrió olyan mint a targa. 350Z-t vagy GTR-t vennék de nincs rá pénzem. Dízelt nem akarok mer a szagát se bírom.

A mostani műanyag, 5 évre tervezett autóktól hányok. Eredetiség annyi van bennük mint a magyar TV csatornák műsoraiban. Cserébe rezegtetik a segged alatt az ülést meg tekerik a kormány ha elhagyod a sávot. 2-3-5 évnyi magyar átlagfizetésért. Kösz de inkább nem. Legyen a bankok rabszolgája aki elég ostoba hozzá.
Asszem veszek egy Mantát ... legalább külsőben hozzam a magyar átlag értelmi szintet :P

zippofcy6 2010.04.11. 19:43:56

A Kispolszkival is csak akkor volt gond ha lehajtott roncsot vett az ember.
Anyámnak 89 év végén vettünk egy újat, alig 600 km volt benne.
Már a nem bowdenes inditású volt. (új műszerfal, stb)
Az első pár évben simán vitte a 130-140-et (óra szerint)
A motorjával soha nem volt semmi baj.
Anyám csak akkor vitte szerelőhöz ha már nagyon muszáj volt.
Így pl. a kormánymű zsírozást se kapta meg 5-10 évig .. be is rohadt rendesen.
De megcsinálták, jó lett.
A vég akkor érte el mikor már évente kellett kaszniztatni (kinn állt az utcán egész életében és 2003-ra szétrohadt)
Jah egyszer szétment benne vmi cső és a benzin lecsöpögött a kipufogó mellé ... de azt is a ház előtt vettük észre szal attól meg ment.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 19:50:25

ha valaki röhögni akar nézze a válastásokat.Itt a 11 ker ben van aki a sorszám szerint 719. asorban!!!
7 óra után kezdték osztogatni:-))

BMW /// 2010.04.11. 19:52:50

Az M1-en meg teljes paródia van:). Szánalom mi van itt.Kampánycsend.persze.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 19:53:05

kb még 5 óra mire mindenki leszavaz:-))
nem vicc .

2,5mach 2010.04.11. 19:55:58

@Gyurma73: nekünk a napi pletyka begyüjtésével kb 4 perc volt a szavazás! Ez a vidék előnye. Meg a friss levegő.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 19:56:53

most beszélnek arról hogy érvényes e az egész szavazás:-))

BMW /// 2010.04.11. 20:04:36

@2,5mach: Városnak is van előnye ,sőőőt..bííbbíííbííí

BMW /// 2010.04.11. 20:07:56

Emeberek ez egy kabaré!:D

@Gyurma73: Melyik adót nézed?

Csabby 2010.04.11. 20:18:41

A kispolák volt életem legszarabb autója...Trabival kezdtem mint oly sokan,(első nagy szerelmem)
majd kispók, Aleko (az orosz tajga réme, de jó), Suzuki (a legkellemesebb csalódás)
végül most a szürke eminenciás Toyota Corolla X. generáció...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 20:20:26

@BMW ///: rádiót hallgatok.
a13 ker ben 1300 an vannak még ,percenként egy szavazó kerül sorra:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.11. 20:22:02

befelyeztem az off ot
bocsi érte,de kinomban csak röhögni tudok.

Dennis01 2010.04.11. 23:19:12

Kocsijaim sorban: 2005-2008: 1972 Fiat 127 (faterom vette 10000Ft-ert muszaki nelkul, azt mondta, inkabb ezen tanuljak meg vezetni, mint az Argentan, ezert mar annyira nem kar, eleg kaki allapotban volt sajna. De imadtam vezetni, jo kis kocsi volt. Foldutakat nagyon jol birta) :).
2009- :1983 Austin Mini (ezt is imadom, ugy latszik, vonzanak a pocskoszoruk, ideje lesz valami nagyobbat is nezni. :) Kicsi, es nem olyan gyors, de mikor megy, elmeny minden meter. :)

pink75 2010.04.11. 23:24:46

már a daciás képért megérte
ott...ott van a világ legjobb autója is

Dennis01 2010.04.12. 00:12:19

@pink75: Az a Granada kombi fantasztikus, igazad van.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 05:56:12

Ne haragudjatok meg rám, de ilyen erővel én is írhatnék autós cikkeket. A szakértelem hiánya ordít belőle. Talán kérjétek fel a maunikát hogy tesztelje a vendégei zsigulijait :) Vagy a jaúzsibarátét. Vagy amelyik gagyisó létezik még, lényegtelen, ugyanazt kapjuk. Persze én ehhez nem értek.

szabi1983 2010.04.12. 07:39:07

Jó cikk. Köszi. A Dacia volt életem legótvarabb verdája. Céges autók voltak egymás után három darab de még az ellenségeimnek se ajánlanám. Mindenik vadiújan került hozzám és három négy évet szolgált vagy inkább én szolgáltam őket. Motorgenerál 60-70 ezrenként, féltengelyek, futóműalkatrészek(Románia ugye), gyujtásállitás és karburátor takarítás naponta. Fűtés soha nem volt benne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.12. 08:29:27

@Gyurma73: BP-n kívül is van élet.
Ahol én lakok, ott nincs 80-as tábla a városban (megyeszékhely). 1-2 60-as van elszórva.

Bröci 2010.04.12. 09:22:57

A Subaru nagyon jó volt. Kár, hogy eladtad.
Egyedül az alkatrész lett volna probléma, de nem kellett. :)

gnme 2010.04.12. 09:30:22

ja'.. a politikáról alkotott képemet tegnap reggel eresztettem az urnába, elég híg volt (voltak recsegős politikai felhangok is közben), betakart mindent. Teljes a győzelem, az urna kétharmada barna lett.

A második menet már szilárdabb meggyőződésről adott számot (mivel ez elsőben sok volt pár gatyaszárba menő szoros helyzet) és x-ben eltört.

Szavazás után beragatszottam a egy-két hoszabb csík papírt, majd az urnába bedobva ráhúztam a vizet.

Tommy 2010.04.12. 10:53:01

Az én listám 1989-től
Trabi 6-szor 1995-ig és közben
ARO diesel dobozos
Innocenti
Talbot Samba
és a csúcstartó ami túlélt mindent nejem 1,3-as Wartburgja 89-től 2005-ig
2003-tól átfedéssel
Peugeot 306xn
Opel Corsa C
Opel Astra F
Nissan Note utolsó kettő van is.

XXXYYY 2010.04.12. 14:10:48

Fiesta,mondeo,escort,clio,clio,passat v6 tdi,passat 1.8T,BMW 330 d

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.04.12. 14:50:51

1977 - Lada 2101, Ezerkettes, kereklámpás
1988 - Lada 2105, Ezerhármas, Kocka
1999 - Nem vettünk autót :-)
2010 - Nem veszünk autót :-)

Kand Úr 2010.04.12. 14:59:21

Apám gyűjteménye se semmi:
Skoda 120
Moskvich
Lada 1200
Lancia Dedra
Mitsubishi Lancer kombi
BMW e46 320d kombi
Mitsu L200 vétel folyamatban:-)

fogatlan provokátor (törölt) 2010.04.13. 17:14:18

Lehet hogy nagyon öreg vagyok, de nekem Konczról egy Zsuzsa keresztnevű énekes ugrott be, és nem egy online újságíró.
Az ő autói meg nem érdekelnek, ahogy a hozzászólóké sem, de elhiszem hogy jól ír, csak hát ő nem a Koncz, hanem a Koncz János. Már ha érti a szerkesztő a különbséget...
süti beállítások módosítása