Megölnek a körforgalomban

  2010. március 31. - baowah Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

 

korforgalom02

A többsávos körforgalom jobb, mint az intelligenciateszt. Azonnal megmutatja, ki a hülye.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571883175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kulup 2010.03.31. 21:51:59

Az érdi kétsávos körforgalommal kapcsolatban : ha a régi hatos (Ercsi) felől jövök, akkor két sávon lehet behajtani. Jobbra az első leágazó a Tesco, a második a benzinkút felé megy, a hatos folytatása. Namost itt ugye csak akkor mehetnék a szélső sávban, ha a Tescoba tartok. Ennek ellenére a táblák szerint a Budapest irány is a szélső sávban van, tehát oda kell besorolni, pedig az már a második kijárat. Remélem érthető. Ilyenkor az ember kicsit elbizonytalanodik.

Miklas 2010.03.31. 22:19:20

Mindig 2 autonyi tavolsagot tartok miota egy szöszi befekezett elöttem egy körforgalomban, majd visszatolatott, mert elpasszolta a megfelelö kijaratot. :) Vajon mit tenne szegeny a ketsavosban? A kresz-t az emberek agyahoz kell igazitani. Mint volt oktatom mondotta..."Ha meg akarsz gyözödni rola, hogy az osztaly megertette amit mondtal, akkor kerdezd meg a leghülyebbet. Ha ö tudja, akkor tudja a többi is"

Kard 2010.03.31. 22:23:53

@bbenoe: Talán egy kicsit több ésszel kéne használni mindenkinek és akkor sokkal nagyobb lenne a körforgalom áteresztőképessége. Lehet nem is lenne dugó...

Cuburka 2010.03.31. 22:32:48

Valahogy olyan köcsögérzésem van tőled.
Szeretsz autót vezetni, fasza gyerek vagy.
De ennél többet nem tudsz.
Mindig élvezed ha beindítod az autód, és akkor vagy sikeres ember ha vezetsz.
Pedig hát a lényeg nem itt van.

Érdekes 2010.03.31. 22:37:11

@Miklas: Hát a józanész és a (FIZIKAIKORLÁTOK) azt diktálják, hogy bekéne sorolni a belsőbe, mivel az a 2. kijárat..de ez teljességgel lehetetlen ugye.
A cikkíró se tudja teljesen miről beszél, ellenben szereti szidni azokat akik szeretik szidni a másikat, ezzel ő is a magabiztos hülyékhez tartozik, attól hogy indexel összevissza még nem fogja tudni, egy logikátlan és balesetvesélyes létesitmény korrekt,pontos, használatát.

Másfelőlmeg, falhoz állítanám azt(azokat) aki(k) ezeket a szarokat(elnézést) engedélyezi itt magyarországon..vagy akkor mindenkinek magyarázzák el, hogy HOGY KÉNE, és akkor ok (máskérdés, hogy még akkor se működne tökéletesen szvsz..legalábbis ezekben a méretekben, amik itthon vannak...)

gorilla 2010.03.31. 22:38:58

Bécsben van egy fasza nagyméretű körforgalom, ahol a legszélső sáv kivezet a következő kijáratnál,az eggyel beljebblévő az azt követőnél, és így tovább. Mindig csak balra sorolni, ha tovább akarsz menni. Egyszerű és biztonságos. Igaz, lámpás :)

Érdekes 2010.03.31. 22:44:26

@gorilla: DE ez magyarisztán, itt spórolnak a méretekkel :)

mumtaz 2010.03.31. 22:51:03

Én Érden a 6-os/7-es körforgalomban ledaráltam egy passatot, aki megállt a belső sávban indexelve, hogy onnan kanyarodjon ki a tescohoz. Én elötte egy behajtóval léptem a körforgalom külső sávjába és nem tudtam volna biztonságosan megállni, ezért szépen elmentem volna mellette, de a hülyéje szépen tolta be az orrát és mögöttem akart szépen "kivágódni". A rámkapcsolt 500 Kg önsúlyú, 4.5 méter hosszú utánfutó elején lévő oldalra kinyúló "lámpatartó" úgy darálta le a passat elejét, hogy öröm volt nézni.

Tőlem akart betétlapot, mert szerinte a körforgalomban a belső sávban haladónak mindig elsőbbsége van. A rendőrök aztán elmagyarázták a párhuzamos közlekedés szabályait. Különösen kitértek arra, hogy tilos a belső sávból lekanyarodni, vagy lekanyarodás céljából megállni, tehát gyakorlatilag addig kell köröznie (nem szó szerint) amíg kisorol a külső sávba, majd onnan elhagyni a körforgalmat a kihajtónál.

Az utánfutó egyébként elég kemény volt, mert csak a prizma fele tört le, valamint a sárvédőn lett egy kisebb karcolás. Ezzel szemben a passat komplett első lökhárítója leszakadt, a sárvédőlemeze behorpadt és kilyukadt, valamint a jobb első futóműve is tropára ment.

.atti 2010.03.31. 22:53:58

csak nálunk magyarországon lehet ilyen baromság hogy a belső sávbó hirtelen kivágunk a másik elé és kihajtunk a körforgalomból .
- és még ezt reklámozzuk is . röhej !!!
-körforgalmat nem lehet párhuzamos közlekedésnek felfogni szerintem , a körforgalom az körforgalom !
-elég ésszerű szerintem , hogy a szélső sávból lehet kihajtani , mint ahogy kultúr országokban pl. olaszban is van , aki ki szeretne hajtani a körforgalomból az húzódjon ki a szélső sávba és onnan hagyja el a körforgalmat , de semmiképp se vágjon a belső sávból a másik elé .
(ez egy nagyon nagy veszélyforrás)
(ki az a barom aki azt szorgalmazza hogy belülről kell átvágni a körforgalomból kifelé nem tudom egy nagy marha az biztos !!! )

egy ember · http://egy-ember.blog.hu 2010.03.31. 23:03:58

KRESZ 37. §
(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást
a) a besorolás rendjét jelző tábla és az útburkolati jelek jelzéseinek megfelelően kell végrehajtani, vagy
b) a jobb oldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első kihajtási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Tehát a KRESZ csak annyit ír elő, hogy
1./ A felfestett sávok és a kitett táblák szerint kell közlekedni, ennek hiányában
2./ aki az első kihajtónál ki fog menni a körforgalomból az köteles a külső sávban behajtani a körforgalomba.
3./ Egyébként a párhuzamos közlekedés szabályai az irányadók.

Minden egyéb elképzelés arról, hogy a párhuzamos többsávos korforgalmú úton a belső sávban közlekedőnek e körülménynél fogva eleve elsőbbsége lenne a külső sávban haladóval szemben, az álmodozás kategóriájába tartozik.

LHA 2010.03.31. 23:28:11

"Hisz valaki majd jól beléjük hajt, mikor kisorolnának"

Mint a fenti képen is látható, előfordul, hogy egyetlen sávra hajthatnak ki a körben haladók. innentől az elmélet dől. Aki a külsőben jött (akár tök szabályosan, az előző behajtóról!!!) elsőbbséget élvez.

Ha minden kihajtó kétsávos, kétsávos körforgalomban, akkor majdnem igazad van.

Egyébként nem.

A majdnem oka pedig az, hogy nem 80 méter átmérőjű a kör, hanem 20, és nincs idő ki-be sávozgatni, mert a kivitelező spórolt. A világ civilizált felén a körforgalom jó dolog, Nálunk már építéskor el van cseszve.

Sir Kolompár Obama 2010.03.31. 23:33:16

@egy ember: Nekem tudod mi jött le ebből? hogy a magyarokanak nem szabad sávokat felfesteni. :D

Gomulka Béla 2010.03.31. 23:49:46

@.atti: Ha két sáv van, akkor az párhuzamos ko"zlekedés. A szabályok szisztematikusan építkeznek. A ko"rforgalom sokkal gyorsabb a sima keresztezo"désnél, erre talaltak ki. A ko"rforgalom védett útnak számít, mert az abban haladók gyors áthaladása kulcsfontosságú. Ergo: elso"bbséget adunk behajtáskor. A ko"rforgalomban ha to"bb sorban haladnak az autók, akkor az, aki nem vált zónát, valószínu"leg elo"bb elhagyja a ko"rforgalmat. Amit ugye arra talaltak ki, hogy gyorsítsa a forgalmat. Ergo: az eleve lassabban elhagyni készu"lo", merthogy sávot is váltó célszeru" hogy elso"bbséget adjon. Mit tesz Isten, a párhuzamos haladás szabályai erre pont passzolnak, tehát semmi ok nincs arra, hogy ne legyenek érvenyesek ott, ahol amúgy is párhuzamosan haladnak a jármu"vek.

@LHA: ha négy sáv találkozik, akkor kell (-ene) legyen hely két sávnak a ko"rforgalomban. Ha két sáv találkozik, akkor lehet hogy nem kell kétsávos ko"rforgalom. Persze a budao"rsi darab ezt cáfolja - majd ha arra esz a fene, megnézem.

a balfék 2010.04.01. 00:34:08

Tisztelt uraim.A KRESZ 71.§ 2.bek. d.pontja,egyértelmüen szabályozza a körforgalomban való magatartási szabályokat.-"a behajtónak elsöbbsége van a bent haladóval szemben.-a belsösávon haladó jármüvet kötelesek kiengedni a külsó sávon haladók.-a gyorsabb haladás érdekében ha a körforgó kialakitása olyan egyenesen is át lehet haladni.-ha dugó alakult ki az ellentétes irányba is be lehet hajtani." A 2010-es módositás a mai naptól hatályos.

málharája 2010.04.01. 01:31:02

Sztem is veszélyes, de ezen lehetne segíteni két eccerű szabálymódosítással:
- külső sávból kötelező kikanyarodni a következő kijáraton (értsd: ha tovább mennél a belsőbe sorolj be)
- belső sávból szabadjon tovább körforogni vagy kikanyarodni (természetesen index használatával) igény szerint
Ez így elég eccerű és hülyebizots és megszüntetné a veszélyes helyzeteket.
Szerintem

Sir Kolompár Obama 2010.04.01. 01:48:04

Kiváncsi lennék a sok okos, hogy oldaná meg, ha nem lenne felfestve sáv (mint NyE-ban általába). Na, a sok kreszbuzi ilyenkor mit jogászkodik? Emberek, Európaaaaaaa!

Sir Kolompár Obama 2010.04.01. 01:51:05

@málharája: Már bocs, de ezt Nyugaton kb 200 éve így alkamazzák, úgyhogy nem te elsőzted le ezt a megoldást. De a sok bumburnyáknak hiába is mondod, ezek most szarják a spanyol viaszt, de izombúúúúl. Me' a kresz aszzzongyaaaaaaaa, vmi őskomcsi őstákolámányára többet adnak, mint a józan eszükre, meg az európai példára. :D

romesz 2010.04.01. 02:44:04

Az ilyen korfodgalomban, foleg ha nem ismerem a kornyeket bevagodok a belsosavba es korbemegyek 2-3szor. Mikor mar kiismertem magam, akkor szepen a megfelelo kijaron kiosonok es kesz. Nem panikolok ha korbe kell mennem, hisz azert van, hogy jol erezzem magam mint a vidamparkban. :)

poa ogapo 2010.04.01. 06:47:04

Tisztelt Zsigri Árpád!

Nem teccccene írni egy tanulmányt a Budaörsi madaras tesco parkolójának közlekedési rendjéről! Ott például van megtévesztő, gyalogátkelőhelynek álcázott, nem gyalogátkelőhely, jobb kéz szabállyal ellentétes aszfalt felfestés, az sem derül ki, hogy lakott területlenek számít-e a terület vagy sem, vagy esetleg magánterület, ami a közforgalom előtt nyitott vagy sem! A parkolóban illetve az ott áthaladó utaknál, melyik az útkereszteződés és melyik nem az?

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.04.01. 07:10:56

Sírok baszki ezen a hülyeségen!!!!!!!

Maradjunk a Budakalászi példánál, jól ismerem és agyrémnek tartom...

Elolvastam 100+ kommentet, de egy alapvető dolgot senki nem vett észre: AZ ELSŐ KIJÁRAT FELÉ VAN A KÖRT LEVÁGÓ KERÜLŐÚT. Akkor mi a szarnak okoskodni azzal, hogy a külsőbe az menjen, aki az elsőnél akar kitérni? OLYAN NINCS. (max 1% aki nem ismeri, vagy elnézte). Szóval a külső ívre nyugodtan menjen az, aki a második irányba akar menni. NODE!!!!!!!!!! jövök Szentendréről, első irány a CORA, ezt megbeszéltük, van kikerülő ív. Második irány Pest fel, DEE arra van áthajtó felüljáró!!! ki az a hülye aki nem a felüljárón suhanna keresztül pest felé, hanem lekolbászol a korforgalomba?? ... Aztán Aki a CORA felől menne Bp felé az megint a kerülő ívet használja. Összességében oda jutottunk, hogy Szentendre felől ha a Megyeri hídra akarsz menni, akkor teljesen jó neked a külső sáv, tökéletesen felesleges beljebb menni, mert mondhatni az az első logikus kijárat..... :D

Még egy ... Észre vette már valaki, hogy kurvára nem a körforgalomból kihajtás a lassú, hanem a körforgalomba behajtás? Tehát tökéletesen mindegy, hogy körforgalmon belül kijjebb van-e aki előbb menne ki és beljebb-e aki később. SŐT. Mivel a behajtás a lassú MERT mindenki tudja, hogy elsőbbséget kell adni és megáll, benéz. AZ hogy kétsávos az az elbaszott szar, csak a behajtás tart tovább!!!!!!! mert a cikkíró féle körforgalomban száguldozóktól rettegve ALAPOSABBAN NÉZED MEG A BEHAJTÁST, ami az egész körforgalmat elbassza és lelassítja!

De én csak egy buzi autós vagyok, nem közlekedéstervező hiperokostojás.

karolyist 2010.04.01. 07:48:21

Zirig felvette a nagyképű totalcaros bőrkabátot, de kurvára lötyög rajta.

Az ilyen fasz firkászok miatt gondolják a körforgalmakban, hogy a belsőből kivágunk, és minden ok.

Zirig, takarodj!

Petigris 2010.04.01. 08:27:07

Nagy körforgalomban - 6-8 kijárattal és 3-4 sávval - 2000ben jártam először kocsival Olaszországban. Teljesen leizzadtam míg bent voltam és mikor végre megtaláltam a kijáratomat két kör után felszabadultam léptem a gázra elhagyva az akkor számomra őrületnek tűnő kavalkádot. Pár nap múlva már beleszoktam, hogy kb 30-40-es tempóval a körforgalomba be-és ki suhanó kocsik tényleg rendszerben mozognak, belül akik tovább mennek, kívül akik azonnal elhagyják a kört. Így már én is simán kitettem a jobbra indexet és a belső sávból 3 sávon át távoztam, senki sem dudált le, mindenki egy pillanatra fékezett és kiengedett. Többször voltam az olaszoknál és megtanultam körforgalomban menni. Itthon nem tehetem meg ugyenezt a ritmusos tempót, mert tényleg sokan jobban tennék ha szekeret vezetnének, mert talán a ló okosabb lenne hasonló helyzetben. Itthon egyre több a körforgalom, de az autósok nem körforgalomnak nézik, hanem íves kerszteződésnek és ez nem vezet jóra. Talán el kéne menniük az olaszokhoz.....

madmanic78 2010.04.01. 08:44:24

Végigolvastam a hsz.eket, hiba volt. Az első benyomásom, hogy a tajgetosz nem volt hülyeség.

Szerintem aki kitalálta a többsávos körforgalmat az életében a rokikocsit terelgette félkézzel, vakon.

Megoldások a problémára: a körforgalom előtt összeterelni egy sávra a beérkező forgalmat. Így maximum azon az egy úton alakul ki dugó, ellentétben azzal ha valaki a körforgalom belső sávjáról akar kisorolni,és nem engedik ki (MERT NINCS ELSŐBBSÉGE) és tartja fel az egés körforgalmat bejövő utakkal együtt.

Másik megoldás, pl Zalaegerszeg, Balatoni út, Praktiker előtti körforgalom, ahol is KI VAN TÁBLÁZVA, hogy a külső sávból csak az első kihjáraton, vagy a másodikon ( egyenesen ) haladhatsz. Ha a belső sávból lépsz be a körforgalomba akkor kötelezően a belső sávra visz, ahonnan csak a második kijáraton ( egyenesen ) vagy a harmadikon hajthatsz ki. Tehát balra az elsőn nem. Az idióták kedvéért a sávokat még kis terelők, fekvőrendőrök, huplik, íves kiemelkedő bizbaszok -megfelelő aláhúzandó- választják el, segítik a tájékozódást.

A cikkíró meg vissza a rutinpályára..

öregmogyi 2010.04.01. 09:44:25

@Petigris: ez azért van így, mert itthon túlzásba vitték a körforgalom-építést, és a többségét csak csak áthaladónak használjuk. Ha odatéved egy turista a "mellék útról", akkor őt nehezebben engedjük be. (úgy viselkedünk mintha nem is körforgalom lenne.. Na de miért? Azért mert eleve faszság volt a "főút" forgalmát lassítani egy ilyen fölösleges körforgalommal. (ez mondjuk a Budakalászira nem igaz, mert annak van jogosultsága)

öregmogyi 2010.04.01. 09:46:08

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: "..VAN A KÖRT LEVÁGÓ KERÜLŐÚT"

Többen is írták. Én még képet is tettem be róla. (google maps)

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.04.01. 09:52:38

@öregmogyi: Bocs, nem minden kommentet olvastam:) de a lényeg változatlan, ha egy ilyen rossz, nem jól működik, nem tudják az emberek használni, akkor az a hülye aki tervezi, nem az aki használja :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.01. 09:58:41

@öregmogyi:

Egyetértek azzal, hogy rengeteg teljesen felesleges körforgalom épült szerteszét. Errefelé már lassan 50 m-t nem tudsz egyenesen menni, mert úgy tele van minden körforgalmakkal, mint a Hold kráterekkel.

De nem véletlen ez: egy körforgalom 60-80millió forint, közpénzből. Havernak, stb... ismerjük mindnyájan.

Az meg a másik hozadéka a dolognak, hogy ahol eddig lámpás kereszteződés volt, azokon a főutakon kialakult egy szakaszos ritmus, így az embernek volt esélye mondjuk gyalog átkelni, vagy mellékutcából kisorolni. A körforgalmakra való áttérés ezt a szakaszos ritmust szűntette meg, így ezeken a főutakon a forgalom teljesen folyamatos lett, bármiféle hézag nélkül.

kyanzes (törölt) 2010.04.01. 09:59:57

Az igazság persze az, hogy körülményes ez a kétsávos körforgalom.

Bár nincs látható összefüggés, valahogy engem a Nagy-Lajos Király útján lévő csapdára emlékeztet. Van ez a rész, mielőtt felhajtasz az autópálya feletti felüljáróra, ahol a kereszteződésben dől meg a sáv balra. Vannak, akik egyenesen mennek, át a sávon.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.01. 10:11:25

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:

És akkor eljutottunk oda, hogy ahelyett, hogy bárkinek bármit meg kellene tanulni, inkább alanyi jogon mindent a legszerényebb képességű embertársunkhoz igazítunk. Mindent úgy alakítunk ki, hogy senki ne tudjon kárt tenni magában semmivel....
Ezzel nem értek egyet. Igenis tessék megtanulni dolgokat.

A másik, ami miatt sokaknak megnehezül a kisorolás, sávváltás, az az, hogy valami hülye hazai szociológiai jelenség miatt az emberek nagy része, ha elsőbbségük tudatában halad, akkor képtelen bármiféle rugalmasságra (pl. arra, hogy egy pillanatra elveszi a lábát a gázról, hogy az elé indexelő autós beférjen). Nem. Ha elsőbbsége van, akkor mindeni bekaphatja. Mindenfelé megfigyelhető.

Én pl. a zippzár-elvet (cipzár?) bevinném a kreszbe és adott szituációkban kötelezővé tenném.

Attól a naptól kezdve a neurózisban elpusztult autóstársaink száma hirtelen megemelkedne, senki nem tudná feldolgozni, hogy bárkit be kelljen engednie.

astrov 2010.04.01. 10:39:39

A három jogosítványomból kettőt Angliában szereztem. Hozzáteszem, összeségében többet is vezettem ott mint Mo-n. Azt hiszem a körforgalom kultúrában kicsit fejlettebbek. És így a szabályozásban is:
E szerint a belső megközelítő sávot az kell használja aki a körforgalomban több, mint 180 fokot tesz meg, a külső megközelítő sávot pedig aki egyenesen halad tovább, vagy előbb hagyja el a körforgalmat.
De hogy a magyar szabályozás engedélyezze a külső sávból 270 fokos fordulatot, az már csak azért is veszélyes, mert a többi körforgalom használó nem számíthat rá, mikor hagyja el a forgalmat, ergó lassítja a teljes forgalom haladását!
Gratulálok

FlybyWire 2010.04.01. 10:56:34

Látom, elég komoly a vita.

A kétsávos körforgalom egy elcseszett baromság, egy téves koncepció. Pontosan azok miatt, amin a vita megy.
Én csak tudom, itt Írországban annyi van, mint a dög, és tényleg csak hollisztikus módon lehet bennük közlekedni.

Adott egy körforgalom, 4 betorkolló úttal, mind a négy 2 sávból tud behajtani, de kifelé ebből két szembelevő 1 sávos, a két másik szembelevő 2 sávos.
Megérkezel, ugye 3 lehetőség van.
Ha balra mész, a bal külsőbe sorolsz.
Ha jobbbra mész, a jobb oldali belsőbe (Írország, baloldalki közlekedés).
Na de mi a szart csinálsz, ha egyenesen mész? Melyikbe sorolsz?

Ha a külsőbe sorolsz, az elvileg a jó, mivel a belsőből a hülye csak nem fog egyből balra menni, ennyire senkire se hülye. Sőt, a belsőből többnyire jobbra (azaz 270 fokot haladva) mennek a többiek.
ÁMDE semmi sem tiltja, hogy a belsőből is egyenesen akarjon menni valaki. Ez főleg akkor cifra, ha kifelé csak egy sáv megy a szembelevő úton! Ugyanis megesik, hogy a két sávban a körforgalomba egyszerre érkező 2 autó ugyanakkor és ugyanott akar kihajtani, a kifelé csak 1 sávon.

ÉS EZ TELJESEN SZABÁLYOS!!

Hogy oldják meg? Úgy, hogy figyelnek, és az egyik mindig előreengedi a másikat.

Amúgy van itt 3 sávos körforgalom is, rendőrlámpával... ott is csak a megérzésre hagyatkozva döntheti el az ember, hogy 270 fokot jobbra kanyarodva, mikor mászik ki a legbelsőből fokozatosan a legkülsőbe.... és kifelé 3 irányban 2 sáv, 2 irányban pedig csak 1-1 sáv van.... mindez rendőrlámpákkal... de nem mindegyik behajtónál!
Cifra, na. Sajnos a többsávos körforgalom természeténél fogva nem tehető bolondbiztossá, baromira figyelni kell a többi autót, és óvatosnak lenni.

FlybyWire 2010.04.01. 10:58:26

@astrov: "De hogy a magyar szabályozás engedélyezze a külső sávból 270 fokos fordulatot, az már csak azért is veszélyes, mert a többi körforgalom használó nem számíthat rá, mikor hagyja el a forgalmat, ergó lassítja a teljes forgalom haladását!"

Teljesen jogos, és ha tényleg így van, akkor ez egy hülye szabály.
Itt az íreknél is így van, ahogy mondod... ahogy a belsőből értelemszerűen nem mész egyből balra (ehhez tényleg vérhülyének kéne lenni), ugyanígy a külsőből MAX egyenesen mehetsz, ha 180 foknál többet mennél, azt kizárólag a belsőből indíthatod. Logikus is.

FlybyWire 2010.04.01. 11:00:15

@madmanic78: "Szerintem aki kitalálta a többsávos körforgalmat az életében a rokikocsit terelgette félkézzel, vakon."

Egyetértek... elcseszett egy ötlet :D

Rák Attantam 2010.04.01. 11:02:00

Bocs, nem olvastam el a hétszáz kommentet, lehet, hogy valaki már említette:

A 47-es főúton, az algyői hídról lejövet, Szeged felé menet az első körforgalom is ilyen kétsávos. Csakhogy van egy trükkje: a külső sáv mindig csak a bejárattól az első kijáratig tart és a kijárat felé közeledve a szaggatott vonal átalakul záróvonalba, ami szépen kivezeti az autóst a körforgalomból. Ha neked a további kijáratok valamelyikénél van dolgod, akkor kénytelen vagy a behajtáskor a belsőbe átsorolni. Ugyanakkor a belsőből is egyből ki lehet kanyarodni a körforgalomból, hiszen a lezáróvonalazott külsőből (elméletileg, és eddig még gyakorlatilag is) nem kell keresztező forgalomra számítani.

Tehát azt mondom, hogy egyrészt meg kell tanulni a körforgalmat rendeltetésszerűen használni, másrészt meg lehet ám értelmes felfestésekkel egyértelműsíteni, hogy akkor most ott hogy is kell menetelni?

Egyébként meg a körforgalom az egyik legegyszerűbb, leggazdaságosabb dolog a világon. Tehát magyaroknak nem való. Nem is értenek hozzá a jelek szerint...

FlybyWire 2010.04.01. 11:03:22

Egyébként cikkszerző ott valóban tárgyszerűen tévedett, hogy azt hitte, a belsőből egyből kihajtva (a kifelé menő út belsőjébe) automatikusan elsőbbsége van, de valahol azért logikusan gondolja, hogy aki a külsőből indít, annak kutya kötelessége lenne LEGKÉSŐBB a szembelevő, azaz második kijáraton kihajtania, természetesen a kijárat külsőjébe, azaz őt nem veszélyeztetve. Ez itt kint működik is. Ha olyan balfasz valaki (én is voltam egyszer), hogy a külsőből indulva nem takarodik ki az első, max a második kijáraton, abba itt is belemennek, vagy ledudálják a haját.

Szóval van ráció a posztban, csak kicsit pontosabban kellett volna fogalmazni :)

Diopapa_sok 2010.04.01. 11:05:28

Árpi, Árpi.... beismerted már, hogy nettó baromságot írtál, módosítottál a cikken is, és közben az URL-en is.. "a_hulyek_allitjak_hulye_vagyok/" mekkora egy gerinctelen féreg vagy te... :)

Bambano 2010.04.01. 11:12:15

"hadd el" ilyen igét ebben a szövegkörnyezetben nem ismerünk.

A szüleimnél megcsinálták rendesen a dupla körforgalmat, ott pár tonnás vasbeton darabok vannak lerakva a szélső sávban a kijáratoknál. Vagy szabályosan kimész, vagy freskó lesz belőled...

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.04.01. 11:13:42

@Diopapa_sok: mar a nulladik perctol ez az url-je, bocs.

Rák Attantam 2010.04.01. 11:15:37

Itt van, erről a körforgalomról beszélek: maps.google.hu/?ie=UTF8&t=h&ll=46.336755,20.199882&spn=0.002315,0.0042&z=18

Tökéletesen lett megtervezve, Ybl-díj gyanús. Itt mindenki tudja a dolgát, akinek 3 hónaposnál idősebb jogsija van. Még a belső sávból a külső, lekanyarodóba való átsorolást is olyan helyen lehet megtenni, ahol (elméletileg) biztosan nem kell autóra számítani.
Szombaton megyek is 3-4 kört arrafelé. :)

A másik: körforgalmat (ilyet, nagyszerűt) olyan helyen kell építeni, ahol erre TÉR van. 300 négyzetméteren hülyeség ilyesmibe fogni, oda lámpás kereszteződés kell. Biztonságos, jól átlátható körforgalmat nagy területre kell tervezni és kész.

hiheto 2010.04.01. 11:19:27

@lamont: Te miről beszélsz? Ki van írva melyik sáv hova visz. Beállsz a sávba és követed a felfestést. Nem sminkelni kell az autóban, hanem a vezetésre és a táblákra figyelni...

Ha tudnád mekkora dugók voltak ott, ameddig nem épült meg, nem mondanál ilyet, hogy fölösleges.

szita szita péntek 2010.04.01. 11:19:31

Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy a többsávos körfogalomnak ne legyen alternatívája. Akár hogy is nézem - bele van kódolva a baleset. Akkor tudnám elképzelni jól működőnek, ha akkora lenne a mérete, ami már nem is annyira körforgalom, mint inkább íves út...
Nálunknál ugye ekkorkák vannak:
www.origo.hu/i/0708/20070830korforgal1.jpg
Ez meg egy logikusabb méret:
onupks.com/blog/wp-content/uploads/2009/06/roundabout_show.jpg

karolyist 2010.04.01. 11:29:06

Ejnye, Zirig, egy "Bocs mindenkitől, hülyeségeket írtam!" azért elkelne...

Tökös Veréb 2010.04.01. 11:38:10

@szita szita péntek: az elsővel mi a baj? ott a záróvonal. szerintem korrekt.

öregmogyi 2010.04.01. 11:46:07

@Rák Attantam: NA EZ TÉNYLEG SZUPER! Itt látszik, hogy igazából az észak-déli irányt preferálják (alul-fölül engednek két sávot kimenni) Záróvonallal korrektül jelezve van.

De ezt nem lehet olyan helyre betenni, ahol több egyenrangú forgalmú út csatlakozik be, mert nem lesz elég helyed sávot váltani a záróvonal előtt. (ha nem akarsz kimenni)

öregmogyi 2010.04.01. 11:48:02

@szita szita péntek: pedig az első képed is jó körforgalmat mutat. Van egy preferált be-és kihajtási irány. A záróvonallal intézték el, hogy kifelé is meglegyen a két sáv ezekbe az irányokba. Szerintem nagyon korrekt.

Surfy 2010.04.01. 11:54:36

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:

Igen buzi autós vagy mert nem csak azért kell bemenni a belső sávba, hogy szabályos légy, hanem hogy lényege legyen a körforgalomnak.

Amit szerintem senki nem írt le:

Az adott példánál maradva ha Szentendréről jössz, hiába van "Kört levágó kerülőút" a CORA felé és ha Bp felé mész, maradhatsz a felüljárón, ergo csak a Megyeri híd felé mehetsz, akkor is kutya kötelességed bemenni a belső sávba, UGYANIS azon felül, hogy szabályosan közlekedsz, utat engedsz azoknak, akik a CORA-tól kanyarodnak a körforgalomba és a Megyeri hídra mennek. Míg ha a sok okostojás a külsőben megy, akkor a CORA pénztárig áll a sor....

A posztíró amúgy tényleg hülyeséget írt, mikor a belsőből való kisorolás volt a téma..ott nyilván a sávváltónak kell elsőbbséget adnia!

lyesmith 2010.04.01. 12:28:20

Lehet hogy nem ismerem a kreszt 100%-osan. de olyanról még nem hallottam hogy a belső sávnak kihajtáskor elsőbsége lenne a külsővel szemben. Valamint hacsak tábla tiltja akkor bárki nyugodtan körbemehet a külső sávban (ha nem tévedek max 7 alkalommal)

Kétsávos körfogalomnak csak akkor van értelme ha a körforgalom kellően nagy méretű (x száz m átmőrőjű) és a becsatlakozó utak is kétsávosak. Ez esetben belsőből-belsőbe fordulni majd időben ksiolrolni.

implacabile 2010.04.01. 12:29:56

1) A két-, vagy többsávos körforgalom felesleges, egy nagy faszság.
2) "A posztíró amúgy tényleg hülyeséget írt, mikor a belsőből való kisorolás volt a téma..ott nyilván a sávváltónak kell elsőbbséget adnia!" IGAZ!!! Mivel a kétsávos körforgalomban a párhuzamos közlekedés elve igaz (csupa kisbetűvel: a párhuzamos haladásra alkalmas úton nincs a sávok között alá-, fölérendeltségi viszony), így ott annak kell elsőbbséget adni, aki sávot vált. Tehát ne várja el senki, hogy a belső sávból áthussan a külsőbe és még csak nem is anyáznak.
3) A budakalászi csomópont a környéken élő nagyszámú celebnek, terepjárós helyivagánycsávónak, mobilozós-nagyautós-műkörmös-szőkemacának és heti egy órát (Aldiba meg haza) vezető bilikéktrabantos(kiapicantós)-műbőrkalapos nyugdíjasharamiának köszönhetően életveszélyes.

implacabile 2010.04.01. 12:31:54

Ja, megoldás: Körforgalom ÉS lámpa :-)))

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.04.01. 12:56:34

@Csumpi Hálidéj: Te miről beszélsz? elsőbbségünk tudatában képtelenek vagyunk rugalmasságra????

Én arról beszélek, hogy adott egy rendeletbe szabályzott jog:

"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."

Ehhezképest jön gipsz jakab a belső sávból azon a 20 méteren és bevág elém, miközben én épp kikanyarodtam, fordulok és nézem merre menjek ki és én legyek rugalmas, hogy gipsz jakab 1 másodperccel előbb érjen a cora-ba? nem az 1 sec a kérdés, hanem az elv baromság! ekkora méretű körforgalomban nincs olyan, hogy párhuzamosan haladunk és előrrébb van és besorol elém én meg elveszem a gázt és kiengedem! itt faszparaszt "bevágok a dzsippel elé ... az a köcsög meg miért nem rugalmas?" van.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.04.01. 13:08:32

@Surfy: Nem érted saját magad:))

két autó van:
1.) Szentendre -> Megyeri híd
2.) CORA -> Megyeri híd VAGY Szentendre

(ugye minden egyéb verziót kizárunk a kerülő utakkal és a józan paraszti ésszel, pl Szentendréről senkit nem itt fog Szentendre fele visszafordulni, vagy legalábbis nem ez a fő forgalom)

Namármost, szerinted az 1.-es menjen be a belső sávba, hogy a 2-est beengedje a cora felöl. Ezt értem. DE MI VÁLTOZIK? 30 méter múlva ez a két majom egymásnak akar majd menni, mert vagy az 1-es ki fog sorolni a híd felé MERT 1 sáv megy a hídra!!!
Tehát mi a különbség??? Ha a külső sávban marad az egyeske, akkor 2-es állva várja a helyét, ezáltal a közlekedés átlátható és biztonságos. Viszont ha 1-es arra a 25 méterre besorol, akkor a 2-es el fog indulni és rá 20 méterre mindkettő halad+kanyarodik+vált+legyorsulja a másikat+stb. és mennek egymásba.....

google maps:
maps.google.hu/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=budakal%C3%A1sz&sll=46.336566,20.200413&sspn=0.002567,0.004823&ie=UTF8&hq=&hnear=Budakal%C3%A1sz&ll=47.61236,19.064713&spn=0.001253,0.002411&t=k&z=19

(a zippzár elv, nekem nagyon tetszene - pl. egy ilyen körforgalomba behajtásnál is)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.01. 13:17:51

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:

Van olyan is, amiről te beszélsz.
Én viszont másról beszéltem, ahhoz nem sokat tudok már hozzátenni.
Ami jelenséget leírtam, az úgy van, ahogy leírtam, ezen kár vitatkozni. Ennek eredménye még a sok kereszteződésbe beszorult jármű, akik hiába láthatnák, hogy nem érnek át a túloldalra, mert ott a sor vége, de abban a pillanatban neki még zöld, hát behajt. Ezek ugyanazokon a pszichológiai alapon nyugszanak, beszélgetni lehet róla, de hülyeségnek titulálni semmiképpen.

Egyszerűen arról van szó, hogy az emberek nagy része képtelen rendszerben gondolkodni. A saját kis világuk lökhárítótól lökhárítóig tart, ennél tovább gondolkodni is képtelenek. Így van az, hogy bár elsőbbségük van, sokszor akkor sem mondanak le róla, ha nem szenvednének hátrányt miatta, máskülönben mondjuk egy egész sávnyi autót "kényszerít" ezzel megállásra. Pusztán azon elv alapján, hogy "azért én nem mondok le az elsőbbségemről, hogy amásik egy mp-cel hamarabb érjen a corába!"

Van a jogszabály, amiből idéztél is. Az úgy van és úgy van jól. Szükség van rá, hogy rend legyen. De ez senkit sem akadályoz meg abban, hogy saját elsőbbségének jogát rugalmasan kezelje (és itt nem a félreérthető, felesleges udvariaskodásról beszélek)és alkalmazza pl. a cipzár-elvet (amire sajnos szintén nincs szabály, viszont frankón működik), vagy pillanatra elvegye a gázt, ha valaki épp elé szeretne bemenni, de minimum ne gyorsítson az előtte levő seggére, direkt megakadályozva a sávváltást.

A rendszerben gondolkodás képességének a hiánya eredményezi az ilyen közlekedési magatartások kialakulását is és az ilyen hozzászólások megjelenését is.

Skuzzy 2010.04.01. 13:48:17

@Csumpi Hálidéj: ne kodosits, pont arrol beszeltel, hogy milyen paraszt a Szentendre felol jovo, ha nem megy be a belsobe, hogy kiengedje a Cora-st...

Skuzzy 2010.04.01. 13:49:25

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: total egyet ertek, kiegeszitve a leggyakoribb gazos szituval, megyeri hidrol jon -> bp fel vs. szentendre->hid

Skuzzy 2010.04.01. 14:10:13

@Csumpi Hálidéj: abban igazad van, hogy total rugalmatlan a tobbseg, es az elozekenyseg minimalis. De aki nem szabalyosan vezet, az ne akarja kikenyszeriteni a masikbol a jofejseget.
Amit irsz hogy beragad keresztezodesbe...., ott is k. megszegi ezzel a kreszt, azt nem tartja be, nem kell ezt massal magyarazni.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.04.01. 14:16:39

@Csumpi Hálidéj: Légyszíves ne keverd a kereszteződésbe beszorulást és az 55 méter sugarú 2 sávos körforgalomban önkéntes elsőbbség átengedést :D

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.04.01. 14:17:43

Sugarú ...... szart. ÁTMÉRŐ 55 méter. (google maps alapján nézve)

Surfy 2010.04.01. 14:38:41

@Skuzzy: @Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:

teljesen értem miről beszéltek, de ez már csak index, tükör és vezetési dinamika kérdése, és ugye aki a belső sávban van, "legyorsulja" a küldő sávban haladót.

Ezek alapján, amit írsz, nincs értelme a kétsávos körforgalomnak, márpedig valamire csak kitalálták anno, és az egyébként pontosan ez, mégpedig hogy azért is kell bemenned a belsőbe, hogy a külsőbe folyamatosan tudjanak kanyarodni az autók, mert "ELVILEG" ha te odaérsz egy KÉTSÁVOS körforgalomhoz, akkor te azonnal rá is tudsz elvilekben kanyarodni, akár körültekintés nélkül, hisz ELVILEG nem jöhet a külsőben senki.....

Nyilván a gyakorlatban ez nem így működik, de én arra az elméletedre reagáltam, miszerint felesleges bemenni a belsőbe itt...

Én egyébként minden nap erre járok Szentendréről - Megyeri hídra és mindig bemegyek a belsőbe azonnal, hisz a belső íven meg tudok előzni bárkit, nem tartok fel senkit aki a Coratól kanyarodna rá a körforg.-ra és utána nyilván tükör - sávváltás és irány a híd, de ezidáig nem volt ezzel problémám. Persze a bőrkalapos taták más kérdés...

Azaz

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.04.01. 14:47:20

@Surfy: A külsőben az fog jönni pl, aki ott akar kikanyarodni ahonnan én bekanyarodom... a körbenézést nem úszhatom meg :)

Surfy 2010.04.01. 14:56:26

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: Aki kikanyarodik az kikanyarodik, az nem foig neked jönni, mert kikanyarodik!!!ergo elviekben felesleges körbenézni!

persze csak ELVIEKBEN mielőtt letámadna bárki...

Skuzzy 2010.04.01. 14:59:52

@Surfy: En ertem, hogy van benne logika, amit irsz, (bar ha nem tudod legyorsulni a Cora-tol kijovot, akkor racsattansz az oldalara), de amit isz, az a Te "elved", a szabaly nem ezt irja le, igy nem varhatod el mastol, hogy a Te logikad szerint kozlekedjen. Tehat lehet elmeleteket gyartani, de attol meg jelenleg Mo-n a magyar szabalyok szerint kell(ene) kozlekedni, de legfokebb nem azokat lebunkozni (nem feltetlenul rad ertem), aki igy tesz.

öregmogyi 2010.04.01. 15:03:51

@Surfy: te Szentendre felől mész a Megyeri hídra, míg valaki a Coraból indul Szentendre felé. Szépen keresztezni fogjátok egymás útját, ha nem sorolsz ki időben. Ha viszont kisorolsz, akkor körül kell nézned. Egy hibalehetőséggel több ahhoz képest, hogy a külsőn maradva be sem engedted volna a Cora-s fickót.

Ezen a helyen a belsőnek akkor van értelme, ha a Cora-Megyeri híd íven állnának az autók (a külső íven), és neked Szentedre felé lenne dolgod.

Surfy 2010.04.01. 15:06:15

@Skuzzy:

Te miről beszélsz, a szabály is azt mondja hogy kétsávos körforgalomban a belső sávba kell besorolni/ott kell haladni abban az esetben, ha nem mész ki egyből a következő kijáratnál... Nem?

Valamint ha nem tudom legyorsulni a Coratol kijövőt, akkor indexelek és vagy beenged, vagy elmegy és én besorolok mögé, ennyi, nyilván nem kenem fel a kocsim rá...

De még1x hangsúlyozom, ezek az elvek, így kéne működni és szerintem a rendőr is ez alapján büntet, ha nem így teszed - már ha büntet.., de persze ez az elv sokszor borul, sokan a külsőben mennek, Hummerrel bevágnak, keresztbe át, index semmi, stb. volt jópár példa leírva.

Skuzzy 2010.04.01. 15:10:27

@Surfy: NEM KOTELEZO BEMENNI A BELSO SAVBA! <-olvasd el meg1x, probald ertelmezni a nagybetus reszt, koszi.

öregmogyi 2010.04.01. 15:18:12

@Surfy: NEM! A szabály azt mondja, hogy ha eleve a következőnél akarsz kimenni, akkor a külsőben kell maradnod. Ennél többet nem mond a szabály! www.korforgalom.hu

Skuzzy 2010.04.01. 15:23:50

@Surfy: "..Valamint ha nem tudom legyorsulni a Coratol kijövőt, akkor indexelek és vagy beenged, vagy elmegy és én besorolok mögé, ennyi, nyilván nem kenem fel a kocsim rá..."
Ezek szerint Te azon normalis kisebbseghez tartozol, aki legalabb megnezi, hogy van-e jobbra tole valaki, es hogy az mit csinal. A gond az, hogy a belso savban jovok nagy resze esznelkul kivag, abban a hamis "tudatban", hogy o ezt megteheti, es csodalkozik, ha ez a kulso savban jovonek nem tetszik.

implacabile 2010.04.01. 16:40:33

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:
"két autó van:
1.) Szentendre -> Megyeri híd
2.) CORA -> Megyeri híd VAGY Szentendre"

és van még:
Megyeri híd -> CORA
Megyeri híd -> Békásmegyer

Meg ha valaki elbassza és megy egy teljes kört....

Akkor is faszság a két sáv, ugyanilyen buzi körforgalom van Érdnél a 6-os és 7-es csomópontjában, ott is mindennapos a szájtépés.

CoIie 2010.04.01. 17:22:47

Nagyon is jó a kétsávos körforgalom, ha nem lenne, hogyan előznék meg benne 2-3 autót is a belső sávban... Aztán husss ki... ;)

szita szita péntek 2010.04.01. 17:27:53

@Tökös Veréb: Lehet, hogy korrekt, de nem a felfestés, hanem a méret illusztrációjának szántam. Eccerűen nem találtam olyan képet, ami jobban kifejezné a méretbéli elhajlásokat. Nálunk ugyanekkora (ha nem kisebb) többsávos körforgalmat simán építenek sima szaggatott vonalas felfestéssel. Fenntartom, hogy ekkora távon többszörös sávváltással kínozni - balesetveszélybe sorolni az autósokat felér egy tudatos veszélyeztetéssel.
De maradjunk a hivatkozott képnél. A szemből jövő ha felénk (a képen lefelé) akar kihajtani, akkor a belső sávba kell soroljon már a körforgalom előtt. Helyismeret hiányában nem egyértelmű, hogy ezt meg fogja tenni, de mondjuk. Ez ugye úgy néz ki, hogy eleve a behajtáskor át kell szelje a körforgalom külső sávját - s ezt ráadásul akkor kell megtegye, amikor épp a belsőben is van hely. Hogy ezt meg tudja tenni, ahhoz elég gyér forgalomnak kell lennie - elférhetne a külsőben is akkor. Mindegy. Ezek után a "helyén" a belső sávban megtesz szemre olyan 20-30 métert. Közben már sasol ezerrel, hogy ki is tudjon menni ott, ahol akar. A tükréből ugye (az ív miatt) nem látja rendesen, hogy a külső sávban van-e valaki balra-hátra. Egyszerűen a rendszerbe van kódolva a baleset. Megkockáztatom, hogy sima kereszteződésnél is kevesebb a veszély. Ez így egy merénylet a közlekedők ellen - anélkül, hogy érezhető haszna lenne.

Ha a körforgalom átmérője nagyobb - máris könnyebb a sávváltás, több időd van, jobban belátod a kanyart. Ennyi.

szita szita péntek 2010.04.01. 17:41:42

jobbra-hátra no!. Elb*sztam...

madbalee 2010.04.01. 20:14:31

Off: Tudna valaki dobni 1 linket, ahol meg tudom nézni, Budapesten hol Tilos megállni?
Egész konkrétan az érdekelne, hogy a Batthyány utca, Hattyú utca háromszögben való találkozása az I. kerületben minek számít?

Szemléletesebben itt látható:
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.507304,19.032043&spn=0.001305,0.002411&t=h&z=19

Sorry az offért és köszi előre is a válaszokat.
ON

madbalee 2010.04.01. 20:25:26

@madbalee: Természetesen az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon kívüli részére gondolok.

Sir Kolompár Obama 2010.04.01. 21:26:21

@Skuzzy: Tök mindegy hogyan csűritek-csavarjátok, aki nem enged vkit ki a belsőből, az egy köcsög.

Lehet, h nem kötelező bemenni a belsőbe (Európában kötelező), ha nem az elsőnél mész ki, illetve bemenni a külsőbe, ha az elsőnél mész ki, de ha nem így teszel akadályozod a forgalamat és köcsög leszel :)

De ki a faszt érdekel ez a komcsik gyártotta kresznek nevezett szartenger?!

tükörfúró 2010.04.01. 21:37:01

magyar hülyébe beleverték az ésszerű, haladást gyorsító "ideoda" sávváltás tilalmát,("szlalomozás" tilalma) a jobbrólelőzés tilalmas, agynélkül jobbratartós g@ciségeket, stb

ezeknek a logikája ellenkezik avval, hogy egy üres úton besoroljak a belső sávba, csak azért, hogy bejöjjenek jobbról

noha én pl többsávoson ezért megyek középen, had jöjjön be más is jobbrol,(szabálysértés!) autopályán is besorolok a felhajtónál a belsőbe (szabálysértés!), zippzárba beengedem aki jönne (nem mernek bejönni!) és én is gázra ugrok, ha elfogy a sávom(nem engednek be általában és padlófék), sokaknak felfoghatatlan az ami ésszerű, mert ebben az országban szándékosan minden a hülyék által a hülyéknek van kitalálva.....

ha jol látom, most valami kivételt akarnak a körforgalombol csinálni(!), a fogalmatlan analfabéta bírságlehúzó közlekedésisün b@romg@cik

.atti 2010.04.01. 22:19:43

külső sávban miért ne lehetne körbe - körbe menni a körforgalomban .

belsőből meg ne kanyarodjunk ki hirtelen a körforgalomból - főleg ne a másik elé .

Sir Kolompár Obama 2010.04.01. 22:27:09

@.atti: "külső sávban miért ne lehetne körbe - körbe menni a körforgalomban."

A kútba miért nem szabad beleugrani csukott szemmel?

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.04.02. 06:11:23

A gond ott van, amit már többen is írtak.

A többsávos körforgalmak jó részénél annyira közel vannak egymáshoz a be- / kihajtók, hogy a belső sávban igazán egy-két másodpercig van értelme haladni, utána már jöhetünk is ki a külsőbe.

dennisthemenace 2010.04.02. 08:32:35

@tükörfúró: Az meg hagyjan,de a leghulyebbek probaljak meg betartatni ezeket a szabalyokat...
Par eve el akartak venni a jogsimat egy baleset utan; az ocsemet vontattam, mikor egy korforgalomnal belerohant egy busz. (A sofor nem vette eszre a kotelet es ugy gondolta atsuhan kozottunk). Meg az en jogsimat akartak elvenni, birosagra kellett mennem. Hogy hol? Gyorben. Ahol azt mondtak; "Bar a vontatott jarmu veszvillogoja villogott a baleset idopontjaban, de a buszsofor azt hihette, hogy balra indexel..) Korforgalomban,balra...Anyatok csipaja!

Skuzzy 2010.04.02. 08:33:44

@Sir Kolompár Obama: akkor tenyleg kocsog, ha a kifele jovo normalisan, idoben probal kisorolni, es azt szandekosan nem engedi ki a kulso. De lassuk be, nem ez a szituacio a jellemzo, hanem a belsobol a kocsog leturja a kulsot a picsaba.... Egyebkent hangoztatod, hogy europaban nem igy van a szabalyozas, de nem remlik, hogy relevans linket kuldtel volna meg errol, pedig mas megtette mar pl a svedorszagi leirast, es egesz veletlenul az is ugyanaz mint nalunk, pedig keves komcsi volt arrafele hatalmon tudtommal.

dennisthemenace 2010.04.02. 09:12:58

@Skuzzy: Angliaban a korforgalomban jobbra meno a jobb oldalrol (belso sav), fordul a korforgalom belso savjaba, majd kisorol a kulsobe,mielott elhagyja a korforgalmat. Rengeteg "mini" korforgalom van; egy utkeresztezodes kozepen felfestenek egy feher korongot es kesz..

záporjózsi 2010.04.02. 10:30:02

@Gomulka Béla: Sok külföldinek nem kell magyarázni, mert olyan. Max. azt nem érti, hogy miért nem lehet a vonalkákat visszafesteni, ha már egyszer lekoptak...

Telepátija, hát... lehet... Mer' aszongyaja zindex, hogy megszűnik a maunikasó, úgyhogy nincsen itten szimpátija se nem!

@Robetta: A cikk jó lett valamire és jobb is lehetett volna. Nézd meg a kommentek számát, na a klikkre jó volt. Jobb lett volna, ha a dolog visszásságaira hívja fel a figyelmet. Pl. a spirál alkalmazására a kétsávos helyett. Meg arra, hogy mi lenne, ha a T. Honpolgárok esetleg íratlan szabályként kihasználnák a beépített kapacitást. Ahol tábla van, ott egyértelmű...

záporjózsi 2010.04.02. 10:32:00

@lamont: A győri nem veszélyes, ha valaki tud olvasni és látható a felfestés is. Ilyenek működnek szerte a világon. És azért olcsóbb, mint egy felüljáró...

záporjózsi 2010.04.02. 10:44:23

@szita szita péntek: ...csak sajnos ez így, ebben a formában nem igaz.

záporjózsi 2010.04.02. 10:47:39

@kamionmentés: ...és körforgó? Nem! Jobbkezes. Persze sávok nélkül, mész ahol tudsz, kockakövön.

dennisthemenace 2010.04.02. 13:19:53

Es itt mit tenne nehany autos, akiknek bonyolult a gyori korforgalom????en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Hemel_Hempstead)

tujo 2010.04.02. 18:49:40

Én már ott elakadtam, hogy honnan tudjam egy körforgalomról, hogy többsávos! Tábla jelzi? Van benne benne szaggatott vonal (a budakalásziban nem látszik semmilyen vonal vagy már nagyon rossz a szemem)? Több sávon torkollik bele az út? Portugáliában a múlt ősszel nekem is furcsa volt a többsávos körfogalom használata, egy-két dudálás után én is beleszoktam.

CoIie 2010.04.02. 18:54:10

Ott szinte lekoptak már a csíkok, pedig horribilis adót fizetnek az üza. árában (is) az ott áthaladók... Kvázi joguk van a normális és biztonságos közlekedési körülményekhez, nemde?!

CoIie 2010.04.02. 19:51:56

Honnan tudni...
...ahogy a normál egyenes útról is tudni lehet! Nem annyira bonyolult!

(Csak nem létező szabályokat ne alkossunk a körforgalomra...)

tujo 2010.04.03. 07:34:17

Normál egyenes úton azért van még egy kis segítség, ha lekopott a felfestés, tábla jelzi oldalt, hogy többsávos az út, esetleg az egyik/több kanyarodó sáv lesz.
Portugáliában a többsávos körforgalomnál behajtásnál MINDIG több sáv volt, budakeszinél egy-egy sáv vezet a körfogalomhoz.
A felfestés ugyan olyan fontos kelléke a közlekedésnek, mint a jelzőtábla, rendőrlámpa, stb. Az, hogy a közút kezelője nem újítja meg időben (viszont a vezetői prémiumot kapnak azért, ha évente milliókat takarítanak meg) elfogadhatatlan, nem csak a körforgalmaknál!

nagydajab 2010.04.03. 19:51:36

Üdv mindenkinek!
Én Érden lakok igy rendszeressen járok az Érdi körforgalomban. miota olvastam a cikket nézem a közlekedőket. Pl. ma tétény felől érkeztem a körforgoba, és előttem egypárral volt egy furgon aki tétény felől érkezett és a negyedik (tesos)kijáraton ment ki folyamatossan a külső sávban haladva. Azért azt nem mondanám hogy nem lett volna ideje kisorolni. Egy biztos ha nem az elsőn megyek ki akkor én mindig a belsőben közlekedek, nekem teljessen érthető a müködése, szerintem akinek ez a körforgo gondot okoz annak kéne venni egypár vez.tech. orát

kispista 2010.04.04. 19:54:41

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:
"Összességében oda jutottunk, hogy Szentendre felől ha a Megyeri hídra akarsz menni, akkor teljesen jó neked a külső sáv, tökéletesen felesleges beljebb menni, mert mondhatni az az első logikus kijárat..... :D"
Kivéve ha egy köcsög újságíró úgy gondolja, hogy legyorsíthat a belső sávban és bevághatja eléd az autót. És aztán neki áll feljebb.

kispista 2010.04.04. 20:02:11

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda:

"AZ ELSŐ KIJÁRAT FELÉ VAN A KÖRT LEVÁGÓ KERÜLŐÚT. Akkor mi a szarnak okoskodni azzal, hogy a külsőbe az menjen, aki az elsőnél akar kitérni? OLYAN NINCS. (max 1% aki nem ismeri, vagy elnézte). Szóval a külső ívre nyugodtan menjen az, aki a második irányba akar menni. NODE!!!!!!!!!! jövök Szentendréről, első irány a CORA, ezt megbeszéltük, van kikerülő ív. Második irány Pest fel, DEE arra van áthajtó felüljáró!!! ki az a hülye aki nem a felüljárón suhanna keresztül pest felé, hanem lekolbászol a korforgalomba?? ... Aztán Aki a CORA felől menne Bp felé az megint a kerülő ívet használja. Összességében oda jutottunk, hogy Szentendre felől ha a Megyeri hídra akarsz menni, akkor teljesen jó neked a külső sáv, tökéletesen felesleges beljebb menni, mert mondhatni az az első logikus kijárat..... :D"

Ebből az következik, hogy kizárólag akkor lehetne használni logikusan a belső sávot, ha valamelyik kihajtó bedugul.

A cikkíró meg a címkékben a lap alján összekeveri Budakalászt Budakeszivel. De ezen nem lepődünk meg azok után hogy naponta veszélyezteti mások életét.

kispista 2010.04.04. 20:06:21

@tükörfúró:
"magyar hülyébe beleverték az ésszerű, haladást gyorsító "ideoda" sávváltás tilalmát,("szlalomozás" tilalma) "
A szlalomozó autó gyorsabban halad, a többi száz aki elő folyamatosan bevágva fékezésre kényszerülnek meg lassabban haladhatnak. Mert 30-50 km között 10 m a minimum követési távolság, és ha valaki ebbe a részbe betolakszik akkor a mögötte lévő kénytelen fékezni hogy tartsa a szabályos távolságot.

A cikkíró meg még mindig egy genetikai hulladék akinek a fejét egy vascsővel kéne addig verni amíg mozog, így nem veszélyeztetné a többi normálisan közlekedő embert.

Peruimokus 2010.04.05. 00:39:43

Uraim !- gondolom a 780 hozzaszolasbol keves a holgy -
Olvasva a kommenteket innen Perubol...hat irigyellek benneteket. Itt kene lehuznotok egy par honapot es hazaerve minden reggel megcsokolnatok a magyar aszfaltot korforgalmastol vagy annelkul. Kepzeljetek el egy kb London lakossagu varost - 10-12 millio lakos, senki sem tudja mennyi, mert odaig meg nem jutott a kozigazgatas - szabaly gyakorlatilag SEMMI, hisz ugyan elvben itt is letezik egy KRESZ, de a rendor elott a 4 savos uton a jobb szelsobol balra kanyarodni, az meg nem eri el a szerv reagalasi kuszobet...:-). A taxisok es a kisbuszok allapota olyan, hogy egy europai rendor helyben elelvezne a gyonyortol, mert 364 szabalysertesi eljarast indithatna kb egy auto atvizsgalasa utan. / Oklomnyi lyukak a karosszerian, index, lampa hiany, ja es a taxik 99%-a japanbol importalt 35 eves toyota kombi, helyi sufniban athegesztett kormannyal. No comment mondana a francia - ha tudna angolul - . Na es akkor ide tegyetek 3-4 savos korforgalmakat, mert van beloluk ezer... HAT FIUK EZ AZ ELMENY , nem Szentendre !!!!

CoIie 2010.04.05. 19:56:53

A hölgykérdést nem értem?! Inkább hagyjuk is, a KRESZ nem az Ő szakterületük. :)

Azért Perut ne hasonlítsuk az észak-Balkánhoz! :))) Meg módszerváltozás óta itt folyamatosan romlik a morál... Ez természetes a 'liberizalizációval'?! A KRESZ-t is már az élet írja, nem a KRESZ határozza meg a közlekedők életét!

Egyet lehet tenni, betartani a szabályokat, ha Szentedre, ha Saint-André...

gigi85 2010.04.26. 05:24:20

Az egeszhez csak annyit füznék hozza, hogy Brüsszelben élek, ELVILEG Europa fövarosaban, ahol mindenkinek nyugati tipusu gondolkodasmodjanak kellene lennie...hat ez EGYAZLTALAN nem igy van, SÖT!!!!!! a korforgalom, dupla korforgalom, stb, mèg rosszabb helyzeteket teremt, mint az itt leirtakban...annyi EXTRAVAL, hogy az emberek (màr ha lehet annak nevezni azokat az elölenyeket akik a polgarmesteri hivatalban IGENYELT papirjukkal volanhoz ulnek) eljutottak arra a (mèly)szintre, hogy a korforgalomban BALRAAAAA!!!!! indexelnek:)))))