Volga anyácska odavág

  2010. március 21. - papptibi Címkék: v8 volga tuningshow 2010 totalcar volga anyácska

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Hogy mit keres egy Volga a Tuning Show-n? Tudja a fene. Aztán belenéz az ember a motortérbe, ahol a vártnál picivel több hengerrel szembesül.

A fekete Volga megérkezett. Ma már nem félünk tőle, pedig kéne

Egészen pontosan nyolccal. A motort a GAZ 66-osból sikerült betottyantani ide, pont passzol, elvégre a sornégyes ennek volt a fele. Gyakorlatilag nem sok változtatásra volt szükség, mindössze annyi volt a gond, hogy a motor eredeti hűtőventilátora nem fért el a nagyobb vízpumpától, ezért egy elektromosat építettek a hűtő elé; illetve, két merevítőt kellett kicsit arrébb helyezni, mert a V8 szélesebb, ugyebár.

Raz, dva, tri csitire, pjáty, seszt, szem, vószem - asszem megvan mind

Nemcsak a motor új, de az autót magát is felújították. Alánéztünk, a futómű makulátlan, igaz, még egy-két apróság (embléma, és hasonlók) hibádzott, mert gyakorlatilag show előtti napon készült el a kocsi.

Persze, a sietség miatt még vannak hiányok, a C oszlopról is hiányzik a kis lámpa

Hogy miért csináltak ilyet? A tulaj elmesélése szerint a Volga gyártott a KGB számára 200 darab V8-ast a Csajka 5,5 literes motorjával, de ezekből ma már nincs fellelhető példány – ezt akarták utánépíteni. Tulajdonképpen nem nagy a különbség, a blokk ugyanaz a GAZ 66-osban is, nyomatékra kihegyezve. 500 Nm tényleg elégnek tűnik, bár a motor ennek ellenére is csupán 115 lóerős volt. Igaz, azóta– a regulátor kiiktatásával – már nem 3500 a maximális fordulata, hanem kábé 5500. Ami nagy különbség.

Gyári, azt leszámítva, hogy lebőrözték a műszerfalat

A hangja gyönyörű, a gázfröccsre nagyot billen a kaszni. Állítólag még hármasban is sikító gumikkal indul el a 2466-os KGB-kódú Volga. (Ilyen típus hivatalosan nem létezett, a két donor típus számának összevonásával generálták az egyedi autóhoz.) A gumik már csak azért is sikítoznak, mert eredeti, gyári gumik. Egy pincében találtak belőle ötöt, ezeket kapta meg a V8-as.

Sztahanov-mozgalom: a tervezett hengerszámot sikerült 100 százalékkal túlteljesíteni

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr71856869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gomulka Béla 2010.03.21. 18:17:01

Engem rendesen hidegen hagy ez az egész nyolchenger-dolog, de az, hogy egy gázfro"ccsre megbillen a kasztni, az szíven u"to"tt. Az nagyon szép lehet.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.03.21. 18:24:03

Nagggyon ott van! Pont az imént posztoltam én is pár orosz vasat, kicsivel lelakottabb állapotban, ajánlom szíves autószerető figyelmetekbe!

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.03.21. 18:25:52

Még mielőtt végig olvastam volna cikket, már fogalmaztam is a kérdést, hogy ez nem véletlenül egy eredeti gyári KGB-s kocsi...
De látom bőven kiveséztétek.

Gyönyörű. Még a műszerfal is.

Krisi 2010.03.21. 18:32:18

azért csak volt valami érdekes dolog is arrafelé, ez bjutiful.

misinator 2010.03.21. 18:35:45

Kész vagyok! Nekem még volt szerencsém - sajnos keveset - V O L G Á T vezetni:-):-):-)
Imádtam: rendkívül kényelmes volt, könnyű volt a kormánya, sokkal szűkebben fordult, mint a Lada, nyomatékos a motorja, szépen emelgette az orrát, szépen billeget gázfröccsre, gyönyörűen duruzsolt, s ha nem érdekelt a fogyasztás , igencsak tudta szedni a lábait... De ha nyugodtan mentél vele, nem evett többet, mint egy átlagos ezeröcsi, pedig másfél tonna, két és fél liter...
ja és több helyen is olvastam a V8 verzióról, sőt volt Wankel verziója is!!!

autofilia.blog.hu/2009/06/26/wankel_sztori_kivagott_jelenetek_vaz

körbezártvillám 2010.03.21. 18:40:54

Ez előtt meg kell hajolnom, tényleg álomszép, és úgy tűnik a forma is kiállta az idők próbáját!

Quattroman 2010.03.21. 18:42:35

Keresztapám a BM -nél sofőrködött, egy M21 Volgával járt, a Csajka motorja-automata váltója volt benne.
kívülről csak a két kipufogócső látszott, belül pedig a kormányoszlop tetején lévő ki plexi táblácska a mutatóval hogy milyen pozicióban van a váltó.

nem kéne... 2010.03.21. 18:43:47

@nemegészenúgyvan:

a furata még lehet ugyanakkora, mert a lökettérfogatban ugye jelentős szereper játszik a főtengely kialakítása is...
konkrét blokkot tudnék mondani, ahol a blokk ugyanaz, de a főtengelytől függően lehet 1990, 2316 vagy 2426 ccm.

nem kéne... 2010.03.21. 18:46:25

@fogash:

semmi köze ennek a volgához.
ez egy átöltöztetett bmw850i.
szép, de ezt volgának nevezni kicsit erős.

dr.oid 2010.03.21. 18:49:34

Tovarisi igyí szudá i mászturbájtye! Ez nem kamuautó ez Anton Szergejevics Volonkin a szovjet Batman Batmobilja:)

Kifordított kacagány 2010.03.21. 18:51:02

végre egy autó(ezt még hányan fogjuk leírni?:). istenem, de nagyon kellene.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.03.21. 19:03:32

"a vényóc a pokolban is vényóc" :D

mtk001 2010.03.21. 19:05:46

Szép.
Bár, ha tuning és OT, akkor rendes fékeket és felniket is kaphatott volna.
Gyerekkomromban egyszer ültem ilyenben, állatu kényelmes volt ! (Ilyen vörös belseje volt annak is.) Kiváncsi lennék, ma is olyan kényelmesnek tartanám-e ?

mtk001 2010.03.21. 19:07:54

Besszus :
tuning és nem OT

Így van értelme a mondatnak !

lally 2010.03.21. 19:11:10

Az orosz V8-asok amerikai eredetűek?

Papp Sanyi 2010.03.21. 19:14:21

Ez nagyon király!!! Grat a tulajnak és a kivitelezőknek!

Suttora 2010.03.21. 19:24:32

Tibi látom megcsillogtatta az orosztudását :)

Nancsi 2010.03.21. 19:54:09

Apám 6 vagy 8 volgát fogyasztott el pályafutása során. Katonaságnál hadosztály parancsnoki sofőr volt, utána munkahelyén is volgával járt sokáig (eleinte 21-essel, utána 24-essel). Imádta őket, a házunkat abból építettük, hogy sokak szerint ezek sokat fogyasztanak. Eleinte még 15 litert is adtak a fogyasztásukra, lol.
1x vezettem életemben 24-es volgát, hát egy élmény volt a lada után. Keresztbe tárcsázott földúton 100, és csak ringott, mint a hajó. Lada 50-nél már úgy lerepült volna mint a pinty. Olyan emelkedő hogy lada 2-ben csak nekifutással ment fel, volga 3-ban gyorsult. Mondjuk a 3 és a 4 közé elkelt volna +1 fokozat, pl az 1. fokozatot nem tudom minek rakták bele (gondolom ha elakadt tankot kellett vontatni, vagy fát kihúzni, ilyesmire lehetett alkalmas). Városban berakta az ember 2-be, és annyi - ha nem volt kedved nem váltottál sehova se, mégis simán felvette a forgalom ritmusát, nem ragadt be lámpánál. Fordulóköre röhelyes, majdnem derékszögben befordultak a kerekek.
És mindez 2x akkora motorral mint én vezette, hááát... Ha nyernék a lottón, tuti megvenném apámnak. Jobban értékelné, mint egy Rolls Royce Phantomot.

misinator 2010.03.21. 19:56:48

@Nancsi: A Bükkben IV. fokozat visszakapcsolás nélkül...

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.03.21. 20:14:32

Akaromakaromakaromakarom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Virago_1000 2010.03.21. 20:16:30

Kedves Totalcarosok! Azt hiszem paran orulnenk, ha egy tesztet olvashatnank a geprol.

op tomi 2010.03.21. 20:22:01

Sorkatona koromban megvolt az M 24, mit mondjak, a Budakeszi úton lazán felment négyesben, néha spontán füstölt ugyan a műszerfal, de imádtam..., ja, és 14 litert csócsált be százon, a szintén "céges" ezerkettes Lada meg tizenkettőt... szerintem klassz gépek voltak, a post főszereplője ráadásul gyönyörű is:)

Asphalt 2010.03.21. 20:46:49

@lally: Igen, a Volgáé is egy sorhatos Dodge motor kissé átvariált verziója

papptibi 2010.03.21. 20:48:44

@Virago_1000: A tulaj elzárkózik azelől, hogy ilyen megjelenjen bárhol. Vezetni engedné, csak tesztet nem akar sehol. Azért hagytam névjegyet, ha meggondolná.

ommm 2010.03.21. 21:04:32

@Gomulka Béla: Mint ahogy minden, valamirevaló hosszmotoros autóban :) Azt pedig szereti az ember :)

Merida001 2010.03.21. 21:07:43

Aki ott volt a show-n láthatta azt a döbbenetes vörös standot, ahol állt a két Volga "a csillag" alatt...
Hideg kirázott, azt hittem valami MSZ(M)P-s kampányba botlok bele..vááá, de nem ...húúú:))

pipi1 2010.03.21. 21:08:03

@imrus a patikus:
Mi van veled?Semmi?Anyóca ezt nagyon benézted!
Az autó meg egyszerűen gyönyörű!Imádom az igényesen megépített különleges autókat!Alamuszinyuszi tipikus esete!

Mazsika1 2010.03.21. 21:18:17

Kasznija meg valami Chrysler koppintás ha jól tudom.

Szép gép! Volt szerencsém utazni benne katonakoromban, Balatonról jöttünk Pestre stoppal. Egy Volga vett fel. 170-nel az M7-esen úgy jött a sofőr állítása szerint félgázon, és kb 165 táján finomodott el a hangja durzsiból zümmögésbe (170-et meg se érezte, még simán tudott volna menni), egyenletesen, simán, erőlködés nélkül suhan, a rugózása egyedülálló, ülései akár egy Biedermeier kanapé rugói, baromi élmény volt. Secc perc alatt Pesten voltunk.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.03.21. 21:19:29

@lally: hát legalábbis azokról lopták le, hogy hogy kell csinyáni

szárnyati géza 2010.03.21. 21:19:39

@Gomulka Béla:
Az a billenés azé' nem olyan nagy dolog ám. A 325td BMW is billen, bár nem akkorát, mint amikor a Grand Cherokee-val jártam. Az nagyot bólint. A BMW csak pár centit.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.03.21. 21:21:27

Na, végre valami normális vas a Tuning Show-ról. Járta az a legenda egy időben, hogy itthon is volt egy Chevy-motoros Volga üldözőautó. Hogy igaz, vagy sem, azt nem tudni.

Bontószökevény 2010.03.21. 21:21:38

Zil V8 volt a KGB-s Volgákban! :)

romesz 2010.03.21. 21:25:15

@szárnyati géza: A billenes fugg a teleszkopoktol es a rugoktol is. Olcso vagy kopott teleszkop enged billegni mindent. Lagy rugokkal pedig olyan mint a hajohinta.

megint 2010.03.21. 21:27:35

ROfike, gyönyörű az autó amit belinkeltél.

Allesmor Obranna 2010.03.21. 21:42:30

Kedves Emberek!
Kérdések: az UAZ dzsipekben nem ugyanaz a motor volt mint a Volgákban? A GAZ-66-osok motorja azonos lenne a ZIL-ek V-8-asával? Mert a Csajkákban ha jól tudom az volt.
Válaszokat előre is köszönöm.

MB126 2010.03.21. 21:46:46

Csodás!
Még néhány éve egyik haverom faterja jött haza, ez egyik cégtől, ahol dolgozott egy teljesen gyárival. Akkor 1200km volt benne 1990-ben jött az igazgató úrnak, aki nem is vette át. Azóta egy garázsban állt. Ez kb. 2003-ban lehetett. Teljesen 123-as merci fílingje volt. Szerintem. Asszem valami 200.000-ért vette meg a faterja a havernak.:-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.21. 22:18:38

Na, akkor a tisztánlátás kedvéért:
Volga gyári motorja, 2.5-ös sornégyes, megegyezik az UAZ-zal.
Gaz66 gyári V8-a 4.2-es, 116 lóerővel, és 284Nm nyomatékkal
A ZIL pedig 6.5 literes alu V8, az megint egy egészen más történet.

Merida001 2010.03.21. 22:27:11

Volga gyárilag nem 2.4-es?? Szomszédnak a faceliftes verziója van és Ő azt mondta...

Ápuka 2010.03.21. 22:28:18

GYÖNYÖRŰŰŰŰ

Gyerekkoromat juttatja eszembe, apámnak volt egy m24-es "céges", sokat jártunk vele,185 volt a vége egyszer kipróbáltuk az M1-en.
Az akkori sajár nagypolszkink is ment 170 felett, az is jó autó volt...szerettük...:))

zeddez 2010.03.21. 22:31:06

Az 500Nm a hozzátartozó rpm adat nélkül semmi.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.21. 22:35:10

@zeddez: Meg ha gyári, akkó úgysincs benne annyi.
Mondom gyári Gaz66 4.2 V8, az bizony 284Nm@2500rpm

zeddez 2010.03.21. 22:43:41

Mert volt hozzá egy kb 7:1-s kompresszióviszonya :)

zeddez 2010.03.21. 22:47:32

@Tie: wow az ideális a 1.5-2bar-s feltöltéshez, akkor aztán lenne nyomatéka dögivel, több is, mint öccá ;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.21. 22:58:04

@zeddez: Kezdésnek le kell kapni a hengerfejből 1,5mm-t (csak utána szopás hozzáigazítani a szívósort), akkor elkezd működni benne a 95-ös benzin is.
Meg kell csinálni hozzá egy fasza vezérműtengelyt jó nagy széles bütykökkel, és kész. Röhögve ki lehet belőle hozni 250-300 lóerőt, meg nyomatékot is hegyekbe'.

Rover V8 3.5 karbisból láttam 240 lovas változatot, gyári szelepekkel, más vezérműtengellyel, meg 11-es kompresszióval. :)

yenoee 2010.03.21. 23:01:58

@fogash: Nem ez.
Sima, fehér M24, sima sorhat BMW motorral.
Cseszlovák termék.
Keresem a képet egy ideje... :)

romesz 2010.03.21. 23:12:14

Ezt az oldtimer showra is el lehetne vinni.
Pont belefer es szep darab, biztos lenne csodaloja ott is.

romesz 2010.03.21. 23:15:08

@Nancsi: " a házunkat abból építettük, hogy sokak szerint ezek sokat fogyasztanak"
Mert ugye MO-n nem lop senki, csak tobbet vetelez mint amire szukseg van. Hisz ugyse veszik eszre azt a kicsit es hipp-hopp kesz a haziko belole.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.21. 23:21:43

@Dennis01: Minibe középre szokták berakni, illetve pontosabban a hátsó ülés helyére. :)

Rover V8 3.5 karbisat (130 ló, kb 260Nm) már kapsz kompletten 100ezerért.

Dennis01 2010.03.21. 23:22:46

@Tie: Szuper, fulem mogott elduruzsol a kicsike... :)

Luk Szájpóker 2010.03.21. 23:22:51

Apám többször vezette a v8 Volgát, bár az a 21-es, gömbölyű volt még. Rendszeresen vezetett jobb autókat is ( pl cadillac, opel kapitän, chevrolet stb) mégis a volga tetszett neki. 200 felett volt a vége, tárcsafékek, módosított futómű, egyéb nyalánkságok. Sok évvel később megpróbált utÁnajárni, hátha meg tudja szerezni, de nyoma veszett. Gyerekként rendszeresen ültem 24-es volgában, imádtam. Grat az autóhoz egyébként, a nyálam csorog rendesen.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.21. 23:37:08

@Dennis01: Na ja, csak ez ki tudja, milyen állapotban van, ha meg külön kell hozzá venni dugókat, hajtókart, miegymást, úgy azért drága tud lenni.
Viszont 3.9 injektorost komplett Range-et kapsz 500 fontért, oszt jónapot.

A motort kiveszed belőle, többi bontott alkatrészt, ajtókat, kasztnit, géptetőt, hidakat, váltót meg röhögve eladod még többért is, és van egy ingyen 190 lovas V8-ad. :)

Egyébkén láttam olyan 3.5 rover V8-at, más vezérléssel, miegymással, ami 8500-at pörgött. :)

Luk Szájpóker 2010.03.21. 23:37:52

Itt egy kis v8 Volga történelem:
www.geezer18.narod.ru/eng/history.htm
Ha valakinek van valami konkrét kérdése orosz autó ügyileg, szívesen hasznosítom amúgy a semmit sem érő orosz tudásomat, csak megtalálom a választ.
Na, jó éjszakát!

Dennis01 2010.03.21. 23:50:53

@Tie: Ez igaz, bar ha veszek bele dugot, hajtokart stb. , biztosra tudom, milyen a motor belul es mi lett cserelve. De ugy mar tenyleg nem olcso mulatsag. Viszont aki belekezd egy ilyen Mini atalakitasba, az sehogy se jon ki olcson. Tudod jol, ha eros motor, kezdetnek egy bukocso, aztan rendes ulesek negypontos biztonsagi ovekkel, akkor mar a feket is piszkalni kell, futomuvet is itt-ott illik erositeni...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.03.22. 00:46:39

Huhú, kéne ez a cucc, igazán durva verda :)

romesz 2010.03.22. 01:06:24

@ColT: aha aztan csak lepesben mernel vele menni, mert egy apro kavics is leszaggatan rola minden lelogot, arra nem lenne penzed, hogy ujra megcsinaltasd

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.22. 06:08:28

haho.

jol csalodom ha ugy emlekszem volt ilyenben wankel motoros is?? vagy az a zsiguliban volt...

az auto szep, 1989ben lattam utoljara volga v8-at szekszard mellett a krosszpalyan volt roncsderbi, ott zil v8 volt es hatul dually, 2-2 kerek volt oldalankent de ugy is szep foldmunkat vegzett :)))

toncsi64 2010.03.22. 06:45:48

Szenzációs a gép !
Volt sajátban 2db M24-es kombim és sofőrködtem pár évig egy 3102-en. Imádtam őket és valóban sok pénzt hoztak a konyhára. A kombikba a Vörös rakott egy plussz rugólapot és simán vitte a 700kg cementet bent, a futón meg az 1000-et :D Egyedűl a nagy tempót nem szerette, mert "bakelit" volt az egyik fogaskerék a vezérlésben és könnyen ledarálta magát.
Ami pedig a V8-ast illeti. A telekszomszédunk "elhárítós" volt? Ő járt ilyennel. Mondjuk ott nem csak motorcsere volt, de tettek bele nagyobb tankot és valami angol fékeket is. Aztán selejtezésnél "megsemmísítették" nehogy egyszerű polgár kezébe kerüljön egy ilyen nagyteljesítményű jószág. Egyébként ha jól tudom ugyanez volt a metodika a cseheknél a Tatra-val, vagy az oroszoknál a ZIL-el.
A 3102-est is meg akartam venni anno, de pont akkor mentek haza az "ideiglenesen" itt tartózkodók és egy tiszt megduplázta az ajánlatomat :( A főnök persze rögtön odaadta neki a vasat. Az mondjuk már egy "korszerű" jószág volt tárcsafékkel, hengerenkét 3 szelep, kultúráltabb belső, stb. Jobban ment mint a 2107-es, persze olyankor cumizott is.
Mindazonáltal állítom (kövezzetek meg) hasonló feelingje van mint egy állólámpának. Tudom, mert olyanom is volt.

Kelempácmadárkeresőgép 2010.03.22. 06:48:18

Kivánatos kis autó. Nagyon kéne.

misinator 2010.03.22. 08:39:09

@visszakettopadlogaz: Olvasd el a 18 óra 35 perces hozzászólásom...:-)

misinator 2010.03.22. 08:46:34

@ápuká: nézd meg a képeimet, illetve:

nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/

Remélem, sokat fogsz bólogatni...

Volga: Mielőtt valaki /mindig van../
kételkedne a több helyen leírtakban, hogy így a parton, úgy a parton, leírom, hogy akkoriban úgy adták meg a végsebességet, hogy a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámhoz adták meg - IV-ben. A Volgának ez 150km/h volt 4500 fordulatszámon, merthogy itt adta le a maximális teljesítményét, a nyomatékát meg 2500-on...

Devil2 2010.03.22. 09:07:12

Felhívnám a figyelemet a tényekre a GAZ66 V8-asával kacsolatban:
Engine
Type- V8 gasoline (carburetor) OHV engine

Displacement- 4,254 cc (Bore 3.62", stroke 3.15")

Compression Ratio- 6.7:1

Output- 115 hp (86 kW) @ 3,200 rpm

Torque- 166 ft·lbf (225 N·m) @ 2,300 rpm

Forrás: Wikipedia

2,5mach 2010.03.22. 09:28:08

90-es évek közepén keresztfaternak volga volt a beszerző kocsija. Szolnok-Győr távot egyszer megtette müszakkezdés (kb. reggel 6 óra) és délután 1 között. Kettő körül talákozott a főnökkel aki megkérdezt: Jóska nem mentél Győrbe!!??
Hehe, már vissza is értem egy órája!!
Na akkor megnőtt a Volga tekintéje a cégnél. Igaz hogy kétszer tankolt, de az alkatrész időben megvolt.

Gixxer78 2010.03.22. 09:30:25

Sziasztok!

Bitang a gép! Közúton nagy meglepi lenne sok vagánynak mikor egy "gyári" Volga bealázza.
De nem ez az első Volga tuning!
Még a 90-es években egy orosz tuning cég átépített egy M21-est. Keresztbe hosszába szétvágták beletoldottak és a 4 ajtóból csak 2 maradt aztán egy komplett BMW 850 bele lett építve. Brutál a gép! De nagyon elszálltak az árával.

Gyerek koromban volt az utcánkban egy csajka és sokszor volt szerencsém utazni benne,hihetetlen élmény volt!

Gixxer78 2010.03.22. 09:36:20

Bitang a gép!
Meg nézném a sok vagány fejét mikor bealázza egy "gyári" Volga.

90-es években egy orosz tuning cég átalakított egy M 21 Volgát teljesen szétvágták és egy BMW 850i-t építettek bele. Brutál a gép de nagyon elszálltak az árával. Inda videón megnézhető Volga V12 M21.

kunbelaba 2010.03.22. 09:42:22

Gyönyörű munka, fejlődik ez a magyar autótuning ipar.Több kiállítás kellene.
A gazdájának gratula, a gép odabasz!!!

DrSzoke 2010.03.22. 10:25:29

@Tie: valszeg azert ennyire alacsony mert az oroszoknal talan anno volt 86-nal is alacsonyabb oktanszamu benya.

misinator 2010.03.22. 10:47:47

@2,5mach: Amikor először vezettem VOLGÁT, akkor úgy pörgettem, mint ahogy a Zsigát, Nagypolákot a városban. Délután tanlokás: 19/100 km...Durva. Másnap öreg rókák kérdezése. Válasz, csak nyugisan,40-től negyedik, simán tartja a városi tempót. Eredmény: 11L/100km. S ha tatteresen vezettél, még ezen is lehetett faragni...
Persze ma már ez sok(?), de ne feledjük, ez egy viszonylag alacsony kompresszióviszonyú, lusta(?) motor volt, karburátoros volt /a nagypolákét szokták rátenni, azzal takarékosabb(!) volt, szovjet volt, benzintemető sztereotípia volt...

gonosztojás (törölt) 2010.03.22. 10:47:53

Az a bizonyos "fekete autó" a Pobjeda volt...
A Volgát jóval később, a 60-asokban kezdték gyártani.És soha nem volt "mezei" szolgálati autó.
A hatásvadász faszság néha nevetséges lehet..

Nancsi 2010.03.22. 11:55:04

romesz: szerinted ha valamelyik sofőr felhívta volna a felettesei figyelmét arra, hogy nem 15 litert fogyaszt, hanem 10-et se, azt nem verték volna agyon a többiek a helyszínen? Bizony, a cucilizmusban volt olyan, hogy 1-1 munkagép vezetője hordó számra öntötte a gázolajat az árokba, csak a főnök meg ne tudja, hogy nem 120 litert fogyaszt óránként, hanem csak 80-at (mert ugye esténként el kellett számolni, addigra így vagy úgy el kellett tüntetni a maradékot). Nem véletlenül voltak olyan alacsonyak a fizetések, senki se abból élt, amit a borítékban kapott. A te apád se, max ha párt funkcionárius volt.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2010.03.22. 12:20:17

Tavalyelőtt jártam Moszkvában, a Kreml egyik kapuján láttam kigurulni egy Volgát. V8-as motorhangja volt, szép, csillogó fényezése, amúgy semmi extra nem látszott rajta. Eltekintve attól a ténytől hogy az anyósülésnél félig letekert ablak üvege ránézésre olyan 4 cm vastag lehetett...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.22. 12:56:41

@DrSzoke: Volt az máshol is. 50-60-as években európában is ilyen benzinek voltak, régi Landy-k 2.25-ös sornégyes motorjaik is ilyen 7 körüli kompresszióval bírnak.

Jamesblond 2010.03.22. 13:22:10

Semminek nincs brutálabb hangja mint a GAZ66-osnak meg a ZIL-131-esnek. Benzin, V8, rövid kipu oldalt a plató alatt. Mikor katona voltam imádtam a hangjukat. Viszont a két legmegbízhatatlanabb jószág a Magyar Honvédségnél a ZIL-131 és a GAZ-66 volt. A vezetési gyakorlatokon nem is emlékszem hogy ezen két típuson kívül más szédült-e el. De ezek állandóan. A gyújtás miatt volt olyan, hogy egész nap 4 hengerrel poroszkált a vas. De becsületére legyen mondva mindig meg lehetett piszkálni hogy tovább menjen. Gyűlölték őket a hivatásosok. A GAZ 76-os benzinnel (is) megy ha kell. Ezért nem lóerőgyár. Egy háborúban a rossz mennyiségű üzemanyagot sokkal nagyobb mennyiségben és gyorsabban lehetne előállítani. Ettől királyok ezek a motorok hogy olyannal is pöfög, aminek már nincs is benzinre hasonlító szaga. Állítólag megtörtént hogy fél tank 95-ösre véletlenül rátöltöttek fél tank gázolajat. Még úgy melegen beindították és ment is tovább míg újból rá nem tudtak tankolni egy kis benzint hogy azért ne dadogjon már szegény. A Volga pedig gyönyörű igényes munka. Nagyon kéne. Egyébként semminek sincs olyan szép hídja mint a GAZ 66-osnak. Az egy iparművészeti remekmű.

FAStra 2010.03.22. 13:28:23

Nálunk ahol lakon az egyik házban egy kisöreg lakik az udvarában áll egy hófehér volga, én is régóta szemezem vele és bevallom, kicsit morci voltam, mert azt hittem én találtam ki először a vényóc motort volgába :(
De örülök, hogy van még egy ilyen :) Lehet nekem is bele kellene fogni, ha eladná nekem :)

"azta" 2010.03.22. 14:48:33

ha már orosz, ha már tuning:

englishrussia.com/index.php/2010/03/15/56-examples-of-crazy-russian-car-mods/#more-11664

hátha vannak még rajtam kívül is újszülöttek (akiknek minden vicc új)

vernarancs 2010.03.22. 15:05:32

Jol latom, hogy nincs benne biztonsagi ov?

volgapierre 2010.03.22. 15:25:36

Kint bandáztunk a szerdai gépátvételen páran a klubból. Utaztam a kocsiban, amikor szerda este elkészült. Élménybeszámoló a topikunkban 9738-as hsz-től:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9043757

Ha pedig AH2466 kolléga hozzászólásait megnézitek, láthatjátok, miképp haladt a felújítás.

volgapierre 2010.03.22. 15:27:28

@vernarancs:
Ahogy tükrök se... Kockázat nélkül nincs rizikó.

vernarancs 2010.03.22. 15:35:36

@volgapierre: Tenyleg :) A feken is lehetne sporolni kicsit...

volgapierre 2010.03.22. 15:39:05

@gonosztojás:

Nálunk tényleg nem a Volga volt a mitikus fekete autó, amely elviszi a rendszer ellenségeit, hanem -ahogy magad is mondod- a fekete színű Pobeda. (Az más kérdés, hogy az ÁVH nagyon sok típust alkalmazott, és a Pobedáik szinte soha nem voltak feketék.)

Ugyanakkor a szocialista diktatúra néhány országban a hatvanas, hetvenes években sokkal keményebb volt, mint nálunk. Ott bizony féltek Volgáktól. Itthon erről nem volt szó, de komoly tekintélye volt, a rendőr nem nagyon állította meg, mindenhová beengedték, kapu, sorompó olykor kérdés nélkül nyílt előtt. Sokan tudták, hogy a béemsek használják a típust, és ettől függetlenül valószínűsíthető volt, hogy nagykutya ül benne.

A többi országban betöltött szerepéhez egy apró adalék: egy ismerősöm egy fekete M21-essel járt Csehszlovákiában 1968 végén. Gondolhatod... A rendteremtő helyi és szovjet elvtársak javarészt fekete Volgákkal nyomultak, és az autója révén róla is azt hitték, közéjük tartozik. Csak annyit mondott, hogy amíg kint volt, a KRESZ gyakorlatilag nem vonatkozott rá, és a Volga szó szerint taszította a forgalom többi résztvevőjét és a járókelőket. Azt mondta, baromi kellemetlen élmény volt.

volgapierre 2010.03.22. 15:42:48

@vernarancs:

Megtörtént: a gyári dobfékek vannak alatta...

A viccet félretéve: ezek természetesen pótolva lesznek. Az autózás, legyen bár épített Volgánk, nem játék. Hazafelé konvojban jöttünk 70-80 körüli tempóval, és az anyósülésről folyamatosan tájékoztattam a gazdát, mi a helyzet mögöttünk.

volgapierre 2010.03.22. 15:45:25

@Gixxer78:

Egyelőre nem aláz. Kell még rajta állítgatni, a gyári váltóval pedig óvatosan kell bánni, de tény, hogy komoly erő van benne.

volgapierre 2010.03.22. 15:50:28

A beltérhez készült fotó képaláírása szerint: "Gyári, azt leszámítva, hogy lebőrözték a műszerfalat"

Nem, teljesen újra van kárpitozva.

keszatveres (törölt) 2010.03.22. 16:25:24

Ez bizony instant get! Az edzőmnek volt egy fehér a 80as évek közepén. Folyton áradozott, hogy mennyire érzed benne az erőt, meg a hatalmat. Akkor kiröhögtük a háta mögött, mert pö**hosszítónak gondoltuk. Most bezzeg kéne, hejj-de-nagyon! Fura az Élet. :)))

Csabby 2010.03.22. 16:56:11

Én úgy emlékszem hogy : agyin....dva...de javítsatok ki ha nem így van....:-) régen voltam ötödikes.

romesz 2010.03.22. 17:33:21

@Csabby: 1) Один, Agyin, raz

romesz 2010.03.22. 17:40:56

@Nancsi: " A te apád se, max ha párt funkcionárius volt."
Parttag sem volt, nem hogy funkcionarius.
A tobbit inkabb nem kommentalom.

misinator 2010.03.22. 19:15:42

@romesz: :-) Hogy ne tüdőzd le...
Könnyű onnan "ámeríkából" moralizálni...
Tudom, igaza van gyufaferinek: el lehet innen menni... Lehet mosni a kezet, mint Pilátus... Meg én ott se voltam.
De tessék tudomásul venni, aki itt élni akart, az alkalmazkodott a maga morális szintjének megfelelően. Ez a reagálásod azt a tipikus ITTHONI magyar beszólást juttatja eszembe, hogy én már akkor is antikommunista voltam, meg rendszerellenes...
Jó, jó, de akkor ha mindenki, akkor ki a f*hom volt mellette??? Senki???
:-)

gogo boly 2010.03.22. 19:50:42

ZIL !ZIL! ZIL ! HAROMSZOR is ZIL a DODGE V8-as!!!!!!!!

Bpapus 2010.03.22. 21:28:59

Annak idején a Seregben nemegyszer mentünk Gaz 66-tal télen. Olyan gyönyörű füstkarikákat ember nem fújt, mint az alapjárat fölött kicsivel a V8...

getomor 2011.03.21. 23:16:08

Én most költöztem ukrajnába, fanatikus volga b+zi vagyok, én is azt hittem enyém a spanyol viasz, de pár hónapja kápzem magam volga+v8 ügyben...
Sokan mondják, hogy a gaz 53 v8-as ugyanaz minta a gaz 66 ez igaz????

meghogy... milyen átalakitásokra volt szükség a v8 berakáshoz... vagy csak cupp és belemegy? motortarók? válófelfüggesztés ugyanaz?

Itt kárpátalján minden nap élvezem a v8 benzin hangját (ugye zil, gaz 66, 53, ural, buszok), de volga v8 még nem szaladt előttem... szivesen megzörgetném, biztos, hogy betyáros jószág... ja,g ha kell valami innen,fillérek..... getomor@gmail.com