A Tehénnel nincs semmi. Na jó, a rohadt Toyotája csak elromlott egyszer: tolatáskor hátrafelé néztem, ne akadjak össze valakivel, közben az autó orra beleakadt egy betonoszlopba.
Hogy valami tudományos publikációt mégis fel tudjak mutatni az autómmal kapcsolatban, elkezdtem keményen számolni, mennyit költök benzinre havi viszonylatban, minden járművemmel. Egyelőre a december-január van meg, akkor pedig csak a Tehénnel tankoltam, meg a Cougart is egyszer, de természetesen elfelejtettem felírni a kilométeróra (mérföld) állást. De legalább most alaposan felírtam: 825-re végződött. Közben persze leesett a hó. A Cougar sose lesz téli gumis műfaj, tehát száraz útviszonyok esetén hetente megsétáltatom, de most az akksit is kiszedtem belőle, és töltőre raktam, mert a február maradéka már nagyon ilyennek ígérkezik. A Cougarba töltött 55 litert tehát nem számítom sehová, mert korábbi fogyasztást nem ebben a két hónapban hoztam össze, és a tankolt benzint se járom ki belőle márciusig, az biztos.
December 1: rögtön bekezdtem egy kemény 40 literrel, per 260 kilométer (fogyasztás 15,3). Egy hét alatt kiautóztam belőle, mert 8-án már 58 litert kért egy 400 kilométeres etap után. Ebben alighanem országút is volt, mert a 14,5-ös fogyasztás nálam kevés. Hopp, 5-én is tankoltam bele egy 28-ast, 200 km-re, az 14-es átlag. 21-én kapott még 53 litert (/370km, 14,3 l/100 km), karácsony másnapján pedig volt egy 110 kilométerre számítható 18 liter. A Tehén tehát decemberben 197 litert fogyasztott. Az 60 ezer forint, ami nem nagyon kevés, de azt gyanítom, hogy decemberben sokat szaladgálhattam mindenfelé. Volt még egy bécsi túra is – drága volt az a süt kolbász forralt borral a Mariahilferen, de mint tudjuk, az élmény megfizethetetlen. Majdnem egy teljes hétig Afganisztánban és Bakuban tartózkodtam, ha az nincs, ki tudja, meddig jutok a fogyasztásban.
Januárban csak 68 liter. Tesztautó lehetett nálam, de amikor teheneztem, az is csak város lehetett, mert az egyik átlag 16,6, a másik 16,4; ezek az én becsületes, téli városi fogyasztásaim. A Cruze egyetlen hete nem eredményezhet ennyire keveset – a tesztautót nem számítva húsz rugóból úsztam meg a januárt. A decemberi nagyon sok, a januári nagyon kevés. Követem a Csikós példáját, és 2010-ben minden egyes tankolást feljegyzek, hogy megtudjam, illúzió-e, hogy a motor kevesebbet fogyaszt, vagy nem illúzió, mert tényleg, csak a motort az ember állandóan használja, ha kell, ha nem. Meg persze a Cougart is. Ínyenc olvasóink kedvéért: Csikós 18 ezerből hozta ki a decembert.
Azt sajnálom, hogy a rádiós pályafutás előtti adatokat nem írtam. A fogyasztások akkoriban természetesen sokkal magasabbak voltak, 17-18 liter között, mert csak az Árpád-híd két hídfője között ingáztam, havi viszonylatban ugyanakkor simán elvoltam egyetlen tankolással. És miután meglesznek az egész éves számok, átszámolok mindent Suzukira, vagy lélegeztetőgépre, hogy a nép is megkapja a napi betevő demagógiáját.