Tüdőbaj megrendelésre

  2010. január 18. - baowah Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

KRESZ szabálysértés, munkavédelmi kihágás és fokozott egészségkárosítás – a kétségbeesett, csődközeli autókereskedők szórólapos diákokat küldenek a forgalmas kereszteződésekbe.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr61682425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radi8tor 2010.01.18. 17:18:42

Milyen érdekes, hogy a szórólapozókat letessékelik a rendőrök az utakról, de a hajléktalanokat nem. Engem személy szerint jobban zavarnak a lámpáknál a hajléktalanok akik kéregetnek.

Alapvető élelmiszer 2010.01.18. 17:19:21

Az összes ilyen szórólapozást meg kellene tiltani. Az egészségkárosodáson felül mi értelme van, hogy délután már bokáig lehet gázolni az olyan nívós szolgáltatású papírok között, mint a 2. sör ingyen/gyors barnulás/mi vagyunk a legolcsóbb akármi?

Mal 2010.01.18. 17:20:43

Büntetném. Némelyik diáklányt meg blokkolnám, persze.
Node komolyan, sajnálom is szegényeket, mert vagy fúj a hideg szél hóban, vagy napszúrást kapnak a forró aszfalton, a szmogban. Nopláne szaladgálnak a kocsik között...
Mindig elveszem a lapokat, hadd végezzenek korábban, de aki velük reklámoz, azoktól elvből nem vennék semmit. Ilyen szerényen tudok tiltakozni...

Leadfoot 2010.01.18. 17:26:34

@Alapvető élelmiszer: Egyetértek. Én környezetvédelmi szempontok miatt (papírfelhasználás, szemét) betiltanám a francba a szórólapozást. Nem csak az ilyen fajtát, a gyalogosok kezébe nyomottat is, a postaládákba tuszkoltat is, stb.

Vagy nem tiltanám be, csak raknék rá akkora adót, hogy ne érje meg. Vagy ha igen, legalább legyen bevétel belőle.

desigo 2010.01.18. 17:28:47

Az agresszív szélvédőmosókat kellene letiltani az utakról.
A hajléktalan kéregetők szerencsétlenek.
A diáklányok meg inkább a füstöt szívják mint egy forgatásra kibérelt hotelszobában a f...t xD

Leadfoot 2010.01.18. 17:28:49

@Leadfoot: Ja, és - ki ne felejtsem - amit a legjobban utálok: az ablaktörlő alá rakott szórólap. Nyáron volt olyan, hogy rárakták a kocsira, jött egy kiadós nyári zápor, másnap tűzött a nap, én meg nem autóztam, nem vettem észre, és kis híján smirglivel kellett leszedni a szar sajtpapírt a szélvédőről.

Seca81 2010.01.18. 17:36:15

Én is sajnálom őket, bár sztem nagy százalékuk nem is sejti igazán h mennyire káros a szervezetére az a 2-3 órás ácsorgás.
A pénzért csinálják mi másért, szégyen h manapság ilyen munkát is elvégeztetnek a fiatalokkal...
Én elveszem tőlük a szórólapot, az aluljáróban nem, általában késésben vagyok mindig és sietek :) .
Engem pl a csövesek sem zavarnak, beszélgettem 1-2-vel (persze nem a pirosnál), olykor érdekes történeteket hallhat tőlük az ember...

Ottopappa 2010.01.18. 17:40:49

@desigo: Pedig hidd el, az utóbbi sokkal egészségesebb...

züm-züm B+ 2010.01.18. 17:43:46

diákmeló, hehe :)
próbáltátok már?
én próbálkoztam vele, egyszer-egyszer hívtak, hogy holnap ugorjak már be, ide vagy oda, de hogy állandó munka, olyanról szó sem volt, csókosnak, havernak, ismerős ismerősének persze állandóan van munkája, úgy is, hogy nincs tanulói jogviszonya egyik iskolában sem, aki valóban dolgozna, az meg dögöljön meg :)
a cikkben is elhangzik, hogy a megrendelő mennyit fizet, és az utcán a jó kis egészségkárosodásnak kitett "munkás" mennyit kap: "A megrendelőnek egy óra 950-1100 forintba kerül" a diáknak ennyi jut: "óránként öt-hatszáz forintot lehet megkeresni szórólapozással."
a fővárosban jobb a helyzet, ott 1-200Ft-tal többet adnak ugyanazon jellegű munkáért, mint bármely más nagyvárosban.
És a diákszövetkezeteknek hála egyik hiper-szupermárketbe sem mehetsz el csak úgy árufeltöltőnek, hanem elküldenek a diákszövetkezethez, mert csak rajtuk keresztül foglalkoztatnak.. ott meg megkérdezed, hogy figyi már, lenne-e valami meló, és azt a választ kapod, hogy a válság miatt most nincs semmi, és már jó ideje nem is volt, de majd hívunk...

Takacs Jeno 2010.01.18. 17:44:39

Mindenképpen érdekes, hogy elismerten törvénytelen, a hatóságok mégsem tesznek semmit.

A rendőrség nem bünteti meg sem az osztót, sem az azt foglalkoztatót.

A munkavédelem nem bünteti meg a foglalkoztatót.

Kérdem én? Miért? Miért? Miért?

Az agresszív szélvédőkaristólós, ha nem fizetsz leköpős "urakról" nem is beszélve.

A Blahán tavaly halt meg a csöves, aki bebillent egy autó alá két és fél bár borgőzzel a fejében. A BAH csomópontnál 2008-ban taposott el egy 3 tengelyes mixer egy kéregetőt. Az Ecseri útnál egy jobbkormányos aszfaltozógép taposta szét a csövest, mert annak a cefre miatt nem volt rá szeme, hogy a szekéren nem bal oldalon ül a sofőr.

Szóval nem igaz, hogy nincsenek balesetek erre a problémakörre, csak legfeljebb nem kap túl nagy nyilvánosságot.

Az éhbérért alkalmazott diákok munkaadóit pedig súlyos milliókra kell büntetni, hogy a rabszolgamunka megszűnjön.

A rendőr meg tegyen rendet. A hivatal meg intézkedjen. Ezek az evidens dolgok.

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2010.01.18. 17:45:56

Én az említett iskolaszöv nél dolgozom néha mint diák. Náluk ez a fajta álláshirdetés nem ritka, mármint hogy kb a felét mondják el a hirdetésben a feladatnak, és a diák csak a helyszínen tudja meg a pontos feladatot. Például van egy álláshirdetésük ami így hangzik:
Könnyű fizikai munka, keletitől 20 percre.
Ez azt jelenti hogy 8 óra szalagmunka ECSEREN!
A legszebb, hogy jelentkeztem oda dolgozni, de időközben lebetegedtem, ezért szóltam hogy nem tudok menni, válasz képpen levontak az egyébként is ló*sz nyi fizetésemből 2000ft ot, ami egy fél műszaknyi bér.
Az egészben a legrosszabb, hogy ma már szinte csak ilyen szövetkezeteken keresztül lehet részmunkaidős diákmelót vállalni...

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2010.01.18. 17:50:15

Még hozzátenném, hogy a hirdetéseik fele, olyan hogy de 8tól du4-ig, vagy épp de10 től du6-ig tartó munkaidőt hirdetnek meg...Nah most ezt mégis milyen diák tudja megoldani???
Mert aki tanulni jár be fősulira annak így nincs ideje dolgozni, aki meg ellógja az egészet, az meg ne diákmelót vállaljon hanem hagyja a sulit a picsába, rengetegen vannak akik szivesen járnának oda ő helyette.

zozy79 2010.01.18. 17:51:29

hát komolyan mintha nem telt el volna az elmúlt 20 év.a kipufogógáz káros?tényleg,ne viccelj! én az egyetem alatt végeztem diákmunkát,igaz nem ezt.volt közte igazán rossz,de nem foglalkoztam vele mert míg fiatal az ember sok mindent kibír.elmondom hogy működik: a cég felcsörög a melódiákhoz:figyi kéne x db diák erre meg erre.oké,küldöm.a cég kifizeti a diákot, a melódiáknak leesik egy csomó lóvé ebből (legalább kétszer annyi mint amit a diák kap), a cég pedig a teljes kifizetett összeg több mint 2/3-át leírja az adóból.így mindenki jól jár: a cég is,a diákszövetkezet is, meg a tanuló is.csak az a munkanélküli nem aki elvállalta volta kevesebbért is.meg az adófizető...

nudlee 2010.01.18. 17:52:48

És a magyarul nem tudó szerencsétlenek sem zavarják az urakat, meg a kocsik közt bottal poroszkáló-dülöngélő kéregetők sem... Most már nem tudsz megállni olyan nagyobb kereszteződésnél, hogy ne lennének ott! Ez a botrányos, nem a kereskedők hirdetései...
Naponta a postaládánkba átlag 4 darab kerül ilyen és hasonló egylapos reklámanyagból, míg a nagyobb hálózatok újságjainak már külön újságtartó van kihelyezve, annyit küldenek. Ezekhez sokkal több papírt használnak, mint az autósoknak osztogatott cetlikhez.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.01.18. 17:53:20

"Ruszó László rendőrőrnagy: „A gyalogosok helye a járdán van, esetleg a leállósávban vagy az útpadkán. Haladásuk iránya párhuzamos kell legyen a forgalommal – ha kereszteznék az úttestet, arra kijelölt gyalogátkelőt kötelesek igénybe venni, és az átkelést késedelem nélkül végrehajtani.”"

És ez egy rendőr, azzek. Még a KRESZT sem ismeri!

(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.

Leadfoot 2010.01.18. 17:54:38

@züm-züm B+: Én próbáltam már, gyakorlatilag szemembe mondták, hogy jobb melókat (akkoriban a Cinema City-béli jegyszedősködés volt a sláger) csak csókosok kapnak.
Kiközvetítettek egy fordítóidorához, ahol írtam egy próbafordítást, ami sikerült is. Mondták, hogy hívnak, ha lesz meló. 2 éven át folyamatosan hívtak. Aztán elmendtem a szövetkezethez, és visszakértem az 1500 forint regisztrációs díjat. Pár hét múlva rámcsörögtek a fordítóirodából, hogy lenne munka. Elmondtam mi van, és hogy kösz, nem.

Aztán elmentem pizzafutárnak, azzal egész jól lehet keresni, csak kell hozzá némi helyismeret és valamilyen jármű.

Integrált Szerverterror 2010.01.18. 17:55:22

´97-ben 400 nettóért dolgoztam diákmunkásként. Nem sokat javult a helyzet.

SLacc 2010.01.18. 17:55:27

Én dolgoztam így sokat. A szórólapozás szar volt, de falvakban postaládákba kellett dobni. Az nyugis volt, ha nem volt kutya.
Aztán a Metroban is dolgoztam a húsosztályon, már akkor is ment az átcímkézés. Aztán gázórát olvastam le. Na, az de rossz volt. És az irodai adatrögzítés. Ha egyszer sikerül bekerülni, akkor havaj van. Szóval nekem bevált, legalábbis tisztában voltam vele, mit várhatok. Ma már nosztalgiával gondolok vissza, pedig nem is olyan régen volt.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.18. 17:55:51

Te Bao, nem hiszem el hogy ennyit változott a világ hogy már a fantasztikus kategóriába tartozó 500 ft-os órabérért lehet magunkból komplett idiótát csinálni. 5 éve még egy tetves maszek vállalkozónál netto ennyiért basztam a gyöpöt napi 12 órában. Amíg meg nem untam h benyúlja a túlóráimat.(naná hogy minimálra bejelentve)

Ugye ez bruttó összeg, mert én mikor anno ilyen faszomjóska szervezeteknél hülyítettem magam úgy kb 250-300 volt az átlag jatt, aztán válogatott baromságokat basztak oda az embernek, olyan kb 2 hétig keveregtem mindenféle hülyeségben aztán otthagytam őket a picsába.
utána alig lehetett levakarni a hülye faszokat mint a szart a cipőtalpról.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.18. 17:57:16

@endruboy79:
Épphogy kurva jó fizu volt az 97-ben, a fél ország földhöz verte volna a seggét ha szakmelósként netto ennyit vágnak hozzá. valaki alig többet keresett ennél 8 évvel később főállásban!

butschq 2010.01.18. 17:59:56

nyaranta mezőgazdasági munkát vállalok, egészséges mert a természetben vagyok (a piros fecske persze befigyel:D), be se vagyok jelentve, és még ha ügyes vagyok, és jó a gazda a napi 2-3 ezer is megvan.(feltéve ha teljesítményre dolgozol)

magyar_ugaron 2010.01.18. 18:07:32

Szomoru ez elvtársak hogy a jövö magyar nemzedék ily módon kell rizikózon egy kis plusz pénzért ! Érdekes, a rendörség tudomással veszi hogy szabálysértés történik mégsem tesz semmit !!! ????. Nagy Magyarországgal az eszetek is oda lett ? Megnyugtato hogy az ATV TV szerint a VILÁGON ITT a legstabilabb a gazdaság !!!

pickapu 2010.01.18. 18:08:17

Fával fűtünk. Jól jön a szóróanyag gyújtósnak...
Az utakra meg nem kéne kizavarni a srácokat, elég az a szemét, ami a postaládákból ürül ki.

Raptor 2010.01.18. 18:09:08

Sziasztok! Egy iskolaszövetkezetnél dolgozom, és mi elvből nem vállalunk el szórólapozást a diákjaink részére. Sőt, az egyik megbízónk ilyet szeretett volna, de mi figyelmeztettük erre őket, hogy az autók közötti szórólapozás szabálysértés, erre egy másik szövetkezettel szerződött, amely kiküldte a diákokat az autók közé. Az a baj, hogy a szövetkezetek koordinátorai sokszor nincsenek tisztában a szabályokkal, és nem is veszik a fáradságot, hogy utána nézzenek...

Leadfoot 2010.01.18. 18:12:27

@magyar_ugaron: A csóringer diákokat nem lenne különösebben értelme megbüntetni, a munkaadó/közvetítő basztatása meg bonyolultabb dolog.

A politikát meg nem kéne belekeverni szerintem...

feketeláb 2010.01.18. 18:14:20

Az a baj, hogy füst van és azt mindenki szívja. Nem a gyalogosokat kellene izélgetni, hanem rendbe kellene tenni ezt a koszos, bűzős Budapestet(húsz év Demszkyvel)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.01.18. 18:15:08

"természetesen ne gondoljunk vagyonokra: óránként öt-hatszáz forintot lehet megkeresni szórólapozással."

Ember, nem tudom te mennyit keresel az írással, de én főállásban nem kapok ilyen órabért.

Csak a yamaha 2010.01.18. 18:17:59

Most tényleg mennyit szeretne keresni 1 diák....?Csak azért mert nehezebb fizikai munkáért sem adnak sokkal többet ám.....(és annak is vanám káros hatása)

iriszi 2010.01.18. 18:23:55

Ha ma öt - hatszáz forintot kapnak óránként nem is kell máshol dolgozni,nálunk falun(PÉCS)ennyi az órabére 1 szakmunkásnak a kereskedelemben és még leltár felelősség is van
egyébként meg a qrva annyát a közvetítőnek többszörösét keresi mint aki effektíve dolgozik
az én nettóm is 555Ft napi 8-10 óra melóra "köszi"

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.18. 18:28:45

@endruboy79: Hát az akkor bombajó bér volt. És 2004-ben dolgoztam TESCO éjszakai műszkaban 490-ért...

'99-ben nem igazán legálisan 250-ért...

portis · http://www.online-szallas.com 2010.01.18. 18:33:14

Ne essünk már tulzásokba... 500-600 Huf az azért nem rossz pénz.
Meg aztán mégse egy uránbánya.

Ebben az országban mindent agyon akarnak szabályozni, ettöl fullad meg az ember nem a szmogtól!

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.18. 18:33:55

@Raptor:
hogy össze ne szarjuk magunkat a meghatottságtól. Akkor most meséld el, hogy hány százalékát nyeli be a uzsorás szövetkezeted a meló kiközvetítésért? Gyakorlatilag az seggenülésért nagyobb a hányad mint ami annak leesik aki a valós melót végzi. Mintha csak a mesés építőipart látnám másolva.

privateer 2010.01.18. 18:44:59

Én azt az egyet nem értem, hogy a diákmunkáltatók miért a nappalis diákokat keresik?

2-ig 3-ig tanul, majd elmegy dolgozni 4 órát 4-8 között, hazaér, megcsinálja a házit (jobb esetben) és mehet aludni. De aki levelezős estis stb, azt nem fogadják, pedig annak több ideje lenne dolgozni.

Nekem ez szúrt többek közt szemet.
Amúgy a szövetkezetek kb 20 ezret benyelnek. Te meg kapsz 50 ezret, jobb esetben.

Krisi 2010.01.18. 18:47:26

5-600 HUF szerintem is elég jónak számít egy diáknak. az univerzitászról nekem is megvan a véleményem, volt szerencsém velük dolgozni egy fél évet, egy valamire jó volt: rájöttem, hogy soha az életben nem akarok napi 8 órában egy irodában dögleni :) viszont hétvégén többet fizettek, de így is kurva sokat lenyúlt a diákszervezet.

ott is hagytam őket, inkább haver által mentem pakolni minden felé, az már jobban fizetett, és legalább nem kellett végig a seggemen ülni kussolva - plusz megtanultam vakolni, festeni, meg egyéb hasznos dolgokat. természetesen feketén, ráérek én még az életem során majd közel 40 évig legálisan melózni, diákként meg inkább a pénz számít ugye :)

a kereszteződésekben meg biciklisként és motorosként kurvára zavar, hogy nem bírok elmenni a két kocsisor között, mert a rohadt munkakerülő ingyenélő csövesek ott kolbászolnak - és még ők vannka megsértődve, ha nem adok nekik pénzt. jóhogy nem adok basszájba, nem azért dolgoztam meg érte, hogy odaadjam egy szaros kéregetőnek.
diákoktól néha elveszem a szórólapot - általában csak nyáron, amikor úgyis le van húzva az ablak, mivel a PET palackokat meg a papírhulladékot úgyis a kocsiban tároljuk (éljen a bolygónk), nem kerül semmibe áthelyezni oda a papírt :)

Leadfoot 2010.01.18. 18:52:07

@portis: Igazad van, hagyjuk hogy a munkavállaló azt csináljon a dolgozóval, amit akar, úgy lesz a legjobb...

elvismail 2010.01.18. 19:06:49

Ne bántsátok a diákokat, pénz kell és ha csak ez van muszály megcsinálni.
Rendőrök jó fejek hogy nem zavarják el őket, ugyanis van aki kenyérre gyüjt a szorólapozással és ezt remélem mindenki felfogja.

Ma Magyarországon aki betíltja a munkát vagy nem támogatja a munkát azt felakasztanám. Sok a munkanélküli.

Arra kérek mindenkit hogy vegye szépen el a szorólapokat a diákoktól. Ebből élnek.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.01.18. 19:07:59

U@Leadfoot:
Ugyanmár ...hiszen ez csak egy szaros szórólapozás, alkalmi munka.

Nem érzed tulzásnak ezt? -

"""munkavédelmi hiányosságokat találtak: a védőital-juttatás nem történt meg, munkaszüneteket nem iktattak be, a pihenőidő eltöltésére megfelelő helyet nem jelöltek ki, a diákok munkavédelmi oktatásban nem részesültek."""

Az ember lassan már tényleg nemmeri ellapátolni a havat a szomszéd néni háza előtt , mert adózni kell a feles után amivel megkínál utána.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.01.18. 19:09:37

@portis:

Nomeg nemkapok tőle munkavédelmi oktatást :)

elvismail 2010.01.18. 19:11:28

Támogassátok a dolgozó embereket vagy inkább áruljanak drogot vagy a testüket?

Sok munka egészségkárosító, de a pénz kell, külömben éhenhalsz és az jobban károsít (angol tudósok már bebizonyították)

tónik 2010.01.18. 19:15:06

Ha idomított libákkal csináltatnák, a Négy mancs már betiltatta volna...

Leadfoot 2010.01.18. 19:18:15

@portis: Persze, ez túlzás. De az nem ilyen "vicces", hogy olyan munkát adnak és közvetítenek ki, ami gyakorlatilag teljesen szabályellenes tevékenységet takar.

gnme 2010.01.18. 19:20:07

@molnibalage: a helyzet semmit sem javult. Múltkor a tacsiban egy diák volt a pénztáros, kérdeztem .. aztán megéri? Válasz: egyértelmű, hangosan kimondott NEM.

A helyzet kizárólag annyiban változik, hogy ha változik a nyersolaj világpiaci ára, akkor azért, he nem változik akkor meg azért emelik az üzemanyag árát.

Srácok, nem tudjátok mikor lesz a népfelkelés? Akkorra behűtenék egy pár jóféle palackos bort. Úgy szeretnék már egyszer munkanap délelőtt tévézni félrészegen, kutyát simogatva.

ekutya 2010.01.18. 19:22:08

Valaki leadhatná a drótot a csöveseknek is. Még a végén tönkreteszik magukat ezzel a sok újságárulással.

figyelem (törölt) 2010.01.18. 19:39:28

@Radi8tor: egyetértek..ráadásul egyre több az agresszív, részeg hajléktalan:)
@zebraakcio: ezért lett rendőr:))Ha tanult volna ,akkor most nem mondana hülyeséget..és nem lenne rendőr:)

Seca81 2010.01.18. 19:39:36

Megéri??? Mi éri meg manapság Mo-n? Politikusnak lenni, na az megéri!

Rocko- 2010.01.18. 19:40:58

a diákmunka önkéntes. megtagadhatja, hogy ő ott nem dolgozik.
másrészt kicsit felemás a gyerekek egészségért aggódni, amikor a tinik jelentős része cigizik, feltehetően amit itt keres abból is cigit fog venni. nem mind, de jelentős részük.
én ilyenektől sosem fogadok el semmit és nem adok nekik semmit, semmi helyük az úton. zebrán menjen át az úton, sorok közt ne szaladgáljon.
szimpla köztéren szórólapozó, szimpatikus egyéntől elveszem a szórólapot, ne ott álljon, menjen haza.
ezekre az úton dolgozókra a megoldás: nem kell elvenni semmit, látják hogy nincs kereslet erre, akkor máshova küldik a gyereket dolgozni.

Rocko- 2010.01.18. 19:47:36

@Leadfoot: "betiltanám a francba a szórólapozást"
nincs azzal baj. azzal van baj, hogy nem direktbe, olyannak megy, akit érdekel, hanem ahogy esik úgy puffan alapon. ez pedig pazarlás.

@Krisi: "általában csak nyáron, amikor úgyis le van húzva az ablak"
motoron viszel magaddal ablakot h lehúzhasd? :D

yenoee 2010.01.18. 19:47:59

Életem legszarabb melója volt, amikor Esso Tigrisnek öltözve kellett lámpánál szórólapoznom. Asszem csak valami 4 órát csináltam, de pár napig fájt utána az agyam tőle. Szép nagy tirgisbura volt a fejemen, nem szellőzött túl hatékonyan.
Az meg alapvető jellegű volt, hogy a maszkon elöl két 10 Ft-os nagyságú lukacska állott rendelkezésre a szemeknek, és az egész franc alá be kellett volna hogy férjen a szemüvegem, de ha befért akkor párásodott, szal a nemlátásnak egy idő után az egyszerűbb módját választottam.
Miután nem kifejezetten láttam sokat a körülöttem lévő világból, egy idő után már inkább a hangokra figyeltem csak. Addig, amíg egy taxis majdnem elgázolt, mert át akart menni balra nagyívben a sötétpiroson, de én már ismertem a lámpaváltásokat és a másik egyenesen menő/kisívben kanyarodó sáv zöldje okán eléje táncikáltam, aztán kicsit felültem a motorháztetejére.
Mindenki nagyon meglepődött :)
Lökött haverom irigylésre méltóan premásnapos állapotban jött melózni, ráadásul jó messzire lakó vidéki gyerekként nulla helyismerettel beállt egy másik közeli lámpához, amit egy 4sávos főúton lelt, balra kanyarodási tilalommal, és egy kis lehajtóval a benzinkút előtt, amely a tigrisjelmez apropóját adta.
Naszóval nagytudású haverom ott támolygott a Richter-skála szerinti 7-es erősségű földrengést szimulálva, egy tigrisjelmezben, amiből nem igazán lehetett kilátni, fél napot a hetvennel döngető zöldhullámban, és elosztogatott valami négy szórólapot, mert a lámpák úgy voltak beállítva, hogy a legnagyobb csúcsban is csak azt a pár autót fogták meg, ami valami kis mellékutcából kanyarodott ki.
Igen, darabra fizettek minket.
Azazhogy végül a srác, aki a melót szerezte, lenyúlta az egész pénzt, de ez már egy másik történet :)

Zabbancs 2010.01.18. 19:49:07

Diák vagyok, és biztosan állíthatom, hogy sajnos nincs más választásunk. Nem poénból, nem buliból és nem is puszta jókedvünkből vállaljuk el az ilyen vagy ettől még sokkal rosszabb munkákat. Ez még egy igazán kedvező, könnyű laza munka (ráadásul diák szemmel nem is fizet rosszul). Azért állunk ki az útra és csináljuk ezt, hogy holnap legyen mit enni, vagy vannak akik csak azért, hogy legyen miből bulizni, de legtöbben azért mert tényleg rászorulunk. Gondolkodás nélkül elvállaljuk, még ha szabály ellenes és veszélyes is. Budapesten ráadásul még jobb is a helyzet, mert jobban fizetnek. Vidéken építkezésen segédmunkásként (ami azért szerintem veszélyesebb, főleg, hogy még életkori korlátozás sincs) 450Ft-os órabérélt szenvedünk, és tesszük tönkre a gerincünket. Vagy épp éjszakai gyári munkákat csinálunk 470Ft-os órabérért. Ez van sajnos, ezt kell szeretni, ez Magyarország.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.18. 20:04:59

Én mindig elveszem a szórólapot hagy végezzen hamarabb az illető. Volt az ismeretségi körömben olyan ember aki ebből élt, tudom milyen szar nekik ez a munka.

debry 2010.01.18. 20:20:00

Többen említették a levelező/esti oktatást. Erre csak annyit tudok mondani, hogy általában azért jelentkezik ilyen helyre az ember, mert főállásban dolgozik mellette, nem pedig azért, mert hú de jó, egész nap here-vere.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.18. 20:22:01

@kohlenbrenner: Annyiért fel se kelnék melózni, hát mire elég napi 2-300?!

manager2008 2010.01.18. 20:33:27

Marketingel foglalkozom. Van egy rossz hírem a vállalkozók felé akik ezt a hirdetési formát igénylik.
Értelmetlen és eredménytelen, azonkívül mérhetetlen a sikere is.
Természetesen drága is.
Ha mindenáron a diákokat akarja valaki foglalkoztatni, 500 Ft/óra nettóért egy halom munkát tudnék ajánlani nekik, csak ücsörögniük kellene a számítógép előtt és képzettségüknek megfelelően értelmes munkát végezni.

Amikor viszont kisérletképpen ilyen komolyabb ajánlatot tettem fiatal és okos embereknek, akik többek között ilyen diákmunkákat is végeztek, nem vállalták.
Valószínüleg nem szeretnek ésszel pézt keresni, egyszerübb a primitív hülyeségeket elvégezni, amikor nem kell gondolkozni.
.

portis · http://www.online-szallas.com 2010.01.18. 20:38:59

@manager2008:

Már mér ne lehetne mérni?
Mérik is... senki nem hülye, azért csinálják mert megéri.

manager2008 2010.01.18. 21:01:24

@portis: Azért nem lehet mérni, mert ha beadnak az ablakon egy Skoda hirdetést és én egy hónap múlva veszek egy Skoda akármilyen autót, nincs élő ember aki megtudná állapítani hogy pont az a szórólap volt a vásárlás elindítója.
Egy autó vásárlást csak egy agybeteg indít el egy szórólap alapján. Na jó ilyenek is vannak, de nem ez a jelemző.

Ez a szórólap csak akkor lenne hatásos ha valami fantasztikus akció lenne ami csak pont a szórólapon jelenik meg, és a szórólap mondjuk egy árengedményre feljogosító kvázi értékpapír lenne.
Hasonló ötlet millió volt már, de ezek a szórólapok nem ilyenek, inkább csak a termék ismertségét fokozzák (ez is jó húzás, de ehez viszont nem olcsó).

Ha ugyanilyen összegben interneten reklámoz a cég sokkal hatékonyabb lehet, különösen ha ott is kedvezmény csekket osztogat.
Mondjuk ha hétfő van akkor 10%-30% engedmény egy bizonyos típusból. Csak most csak neked stb.

figyelem (törölt) 2010.01.18. 21:13:01

@PeterBlau: egyetértek, én is mindig elveszem a szorólapot, mivel tudom, hogy nem szórakozásból állnak szegények egész nap az úton:)

figyelem (törölt) 2010.01.18. 21:15:01

@nypee: nem, nem véd.Akkor kisebb a légszennyezettség, ha BKV.-sztrájk van:)

butschq 2010.01.18. 21:22:58

@KuKori: hát pl arra elég, hogy csinálod egy hónapig mondjuk hétfőtől péntekig simán összejön 40-60 ezer, ha ebből levonod a napi cigi (már aki) és egyéb pénzeket, akkor is el tudsz menni augusztusban a haverokkal kirándulni több napra. nem otthon boldogítod a szülőket ráadásul, és nem az ő pénzüket vered el egy kirándulás alkalmával, de több felhasználási területe is lehet.

Krisi 2010.01.18. 21:23:55

@nypee: kerékpárosokra a legnagyobb veszélyt a kézből mobiltelefonáló SUV-os kitartott anyukák jelentik, nem a szmog, ezt tapasztalatból mondom! :D

@Zabbancs: fizikai munkáért - főleg éjszaka - 450 Ft az már legális rabszolgatartás, ott valakik nagyon nagy pénzeket nyúlnak le! én még tavaly előtt voltam a madaras teszkóban (osan) éjszakai leltározáson szintén közvetítő cégen keresztül, és ott 650-es órabér volt + még kaját is adtak :)

Veér Farkas 2010.01.18. 21:27:54

Csak meg kéne már tanulni azt a kurva helyesírást legalább középiskolás szinten, ha valaki újságíró akar lenni...

NDK-s copf-fogó befőttesgumi 2010.01.18. 22:17:38

@Veér Farkas: ja, ilyen tekintetben elég gyenge a srác

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.18. 23:04:40

Tudjátok, hogy engem mi háborít fel?

A közelmúltban nálunk is felbukkant riksák.
Botrányosnak tartom, hogy itt ma lehetséges az, hogy fehér ember konkrét rabszolgamunkát végezzen. Ismerek olyan egyetemistát, aki másodállásban riksát teker. Hát tényleg a lábizma az egyetlen, amit egy mai egyetemistából fel lehet használni?
Van 800 ezer segélyezett, akiket nyugodtan ki lehetne vezényelni mondjuk napi 4 óra riksázásra, mégpedig úgy, hogy mondjuk ingyen lehessen használni.

De így nehogymár!

nick: 2010.01.18. 23:29:47

a hajléktalan persze megrohadhat a szmogban
...úgyis jobb szegény párának, ugye?!

:-(((

nick: 2010.01.18. 23:34:28

@Csumpi Hálidéj (Mk412): azok nagy része éppen bodzát szed...

@manager2008: jajj...
ha te tényleg marketing_G_el foglalkoznál, akkor tudnád, hogy ez elég egyszerűen mérhető
ha nem, de kicsit gondolkodnál, akkor is rájöhetnél, hogyan...
de így?!... :-P

@Zabbancs: azért jópár olyan szakmaibb - és lényegesen jobban fizetettv - munka van, ami elvállal egy egyetemista, aztán eltűnik, ahelyett, hogy szólna, hogy vmi nem megy...
régebben (5-10 éve) még nem ez volt
vmi sajnos nagyon megváltozott rossz irányba :-(

Izo 2010.01.18. 23:35:29

"Dühöngeni csak az képes, akinek fáj, hogy ők a KRESZ-szel nem törődve grasszálnak az aszfalton"
Pl. az M7 érdi lehajtónál is szoktak osztogatni - igaz nem túl sűrűn. Erről a helyről azt kell tudni, hogy figyelemelterelő hadművelet nélkül is napi rendszerességgel koccannak az autók a stop táblánál. Azt szokták hinni akik háturlól jönnek, hogy az előtte lévő már elindult a stop táblától, így aztán arra figyelnek, hogy jön e valaki balról. Aztán az elöl menő meglátja, hogy jönnek, és megáll. A mögötte menő meg bele. Namármost. Rutinos versenyző ezt tudja, úgyhogy egyik szeme a tükrőt kémleli, hogy ki akar belémenni, másikkal meg nézi, hogy ő maga elindulhat-e. Na ebbe a helyzetbe csöppennek bele az autók között ugra-bugráló szórólapozók, mág jobban elvonva a sofőrök figyelmét a lényegről.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.18. 23:38:16

@Izo:
Én pont ott és pont ugyanígy mentem bele egyszer az előttem "haladóba". Megindult, én is megindultam, közeben balra néztem, hogy jön-e valaki, senki nem jött , gázt adtam, de az előttem "haladó" megállt, ő sem tudta, hogy miért.

züm-züm B+ 2010.01.19. 01:30:21

@manager2008:
engem érdekelne munka, de mlm, és hasonló "hívj meg másokat is, és akkor neked csudijó lesz" dolgokból kimaradnék :)

figyelem (törölt) 2010.01.19. 01:50:47

@nick:: én -életemben elöször-láttam agressziv hajléktalant..csütörtökön..pedig udvarias voltam hozzá..de erre közölte, hogy d...m fel magamnak..szerencséje volt,h nem vagyok agresszív.Ennyi.

Bicskas 2010.01.19. 01:58:25

@Csumpi Hálidéj (Mk412): hajthatnának dinamót is az mégjobb (lábbal persze)

Azért 500 forint körüli órabér nem olyan rossz, pont annyi idő alatt keresed meg egy doboz cigi árát mint amennyi idő alatt elszívod, ez korrekt. 8 órával az napi 4000, ennyi pénzből én egész este nem tudok magamról, ez is korrekt. Hogy olyan helyett dolgozom aki kenyérre gyűjt, hát ez nem korrekt. Igazságtalan a világ.

Krisi 2010.01.19. 02:24:50

@Bicskas: szeretnék olyan egyetemre járni, ahol nappali tagozaton tudok hétköznap 8 órát dolgozni! úgy látszik nem mérnöknek kellett volna mennem... :)

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Temeg ne mongyál ilyeneket komám, mer mingyár lecsuknak rásszizmusér :)

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.01.19. 07:21:18

@privateer: Mert a nappalis diák után nem kell tb és nyugdíjjárulékot fizetni, feltéve, illetve a munkáltató megússza a képzési hozzájárulás becsengetését is.
Levelezős után viszont nem vállalja át az állam a sarcokat. (ugye azért levelezős, hogy tudjon dolgozni)

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.01.19. 07:26:56

@Kicsi.Sati: bocs, most látom, mennyire kóma van még. Az a "feltéve" felesleges.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 07:41:24

"füstgázt szívatni és szabálysértésbe kényszeríteni egy kamaszt: a megbízó szégyene."

Meg a szüleié, akik megengedik neki!

Csak a yamaha 2010.01.19. 08:43:45

Ki kényszeriti öket...?Van ám más munka is,és azoknál is van káros dolog;-)

toncsi64 2010.01.19. 09:05:04

Én mindig elveszem a srácoktól/lányoktól a szórólapot hátha így hamarabb végeznek. Számomra szimpatikus, hogy nem várják a sültgalambot mint mondjuk egy-két újgazdag csemete aki hitelkártya nélkül sz@rni se tud. Az persze más kérdés, hogy ez mennyire szabályos, de azt hiszem bármelyikünk ha szétnéz a saját munkakörnyezetében talál problémát.
Arra ellenben kiváncsi lennék, hogy ezeket a "diákszövetkezeteket" valakik ellenőrzik úgy mint egy átlagos céget ?

Közöd?? (törölt) 2010.01.19. 09:14:33

"Ideje lenne túllépni a munkavállalót kihasználó direkt marketingen – a világ civilizáltabb feléről is eltűnt a gyerek- és rabszolgamunka, kikopott a jobbágyság, általánosan javultak a munkakörülmények és bővültek a dolgozói jogok. Senki ne vegye meg aprópénzen más egészségét – füstgázt szívatni és szabálysértésbe kényszeríteni egy kamaszt: a megbízó szégyene."

Itt van elásva a lényeg a végén, mivel Magyarország nem éppen a világ civilizáltabbik fele innen még nem koptak ki ezek a dolgok és ahogy elnézem a következő 50 éveben ezeknek a dolgoknak stabil helye van itt. Amíg ilyen a munka és a bérhelyzet a munkaügy és a rendőrség is tehetetlen lesz.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 09:33:48

@toncsi64: Az a baj, hogy amíg az autósok elveszik a szórólapot, addig fognak is oda küldeni szórólapost is! Amúgy nem csak szabálytalan, hanem igen veszélyes játék is ez! Gondolom a te véleményed is megváltozna, ha halálra gázolnál közülük egyet!

toncsi64 2010.01.19. 09:54:46

@metal:

Természetesen igazad van, de ha nem vesszük el akkor nem 2 órán át szambáznak ott, hanem mondjuk 4 órán keresztül ami ugye dupla veszély. Persze mondhatnánk, hogy ha senki nem veszi el akkor abbahagyják, de egyrészt egy úgysem kivitelezhető, másrészt valami hihetetlen okos pr manager megetette a reklámozókkal ennek a módszernek a tökéletességét, harmadrész azt hiszem még mindig ez a legolcsóbb reklám megoldás bármennyire szomorú is ez...

Csak a yamaha 2010.01.19. 10:28:30

Nem védésböl de !Azért ennyi a bér mert a munkáltató/közvetitő nem jotékonysági egylet...Valszeg bárki kitalálna ilyet mint munkáltató ugyanigy csinálná/bérezne. @metal:Persze ennyi erővel,ha nemmenne el senki "olcsón" dolgozni x ideig jobbak lennének a fizuk is...Ami kivitelezhetetlen szintén;

antika13 2010.01.19. 10:53:32

Erre még nem is gondoltam, hogy mennyire egészségkárosító.
A házunkban megoldódott a szórólapozás.
Az egyik szomszéd leszerelte az erre szolgáló posta ládát és kiírta, hogy balra 50m-re van a szelektív kuka. Pár hét alatt emberünk hozzá szokott. Már többször láttam - a ház részére kiszámolt reklámújságot a szelektívbe dobja. Így mindenki jól jár.

soproni1 2010.01.19. 11:28:09

A fiatalok jórésze semmit sem csinál ebben a korban. Tisztelem azokat, akik kemény munkával keresik a pénzt és nem dolgoznak addig, amíg fel nem veszik az egyetemre. Aki elvállal egy ilyen szar munkát, az késöbb sem fog elszaladni a kemény, de már jól fizetett munka elől. Ilyen munkásból van kevés. A fiatal szervezet jobban feldolgozza a szmogot ( sokan csak ücsörögnek és cigiznek), de jellem építésnek jó ez a munka. Minden szar meló egy jó kiindulás valahova. A cikk jó példa arra, hogy nemcsak a szülöktől pénzkérő népréteg létezik

Ender Gábor 2010.01.19. 11:35:20

@soproni1: "A cikk jó példa arra, hogy nemcsak a szülőktől pénzkérő népréteg létezik."

Respect.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 12:58:03

@soproni1: Ezt annak magyarázd, aki halálra gázol egyet közülük!

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.19. 13:08:53

Azt el is flejetettem, hogy tavaly augusztusban még a főváros is adott megbízást, a margit híd lezárását reklámozták napokon keresztül, pont úgy, ahogy máskor a szórólapot osztják. Na ez a szánalmas ebben az országban!

twentyone 2010.01.19. 13:34:23

Jómagam elég sokfajta diákmunkát elvállatam anno. Leginkább árufeltöltés, pakolás raktárakban (mondjuk szórólapozást nem). Viszont amit még kifejezetten élveztem is, az egy sofőrmeló volt :) Ennek története: Egyszer a családi autóval benéztem 1 balkanyart (ami gyakorlatilag 1 kereszteződés volt) és okoztam a kocsin egy 175ezer ft-ra rúgó kárt. Rögtön rohantam diákmelót keresni. A Multijob Iskolaszövetkezetnél találtam ezt az autókölcsönzős sofőr munkát. Azonnal kaptam a lehetőségen, és beküldtem az önéletrajzom. Aztán felvételi elbeszélgetés, majd meló. Élveztem hogy 20 éves diákként nyomultam zsírúj skoda, seat, volkswagen, audi gépkocsikkal. Mivel időre kellett az autókat leszállítani, ezért sose nagypapás tempóban döcögtünk:)
A Multijobbal párhuzamosan a MŰISZ-től is voltak ott diákok, viszont könyvvizsgálatnál kiderült, hogy jó magyaros szokás szerint az egyik alkalmazott a kölcsönzőcégtől lebratyizott a műisszel, és nekik több pénzt küldött a cég kasszájából. A MŰISZ-szel felmbontotta a cég a szerződést, maradt a Mulitjob.

ne vegyél autót me drága 2010.01.19. 15:42:01

ez érdekes ha én a járdán megyek a forgalmas út mellett vagy a zebrán át akkor egészségesebb a levegő a járdán vagy a zebrán....olyan ez mint városba kerékpározni.....semmivel se egészségesebb csak a túlzott izommunka miatt kétszer annyi levegőt vesszünk fel mintha busszal mennénk....jól van.

ekutya 2010.01.19. 17:29:24

@ne vegyél autót me drága: ha nem sétálsz egész nap a belvárosban akkor lehet hogy a járda nem annyira egészségtelen

Dino Tibor · http://www.alban.hu 2010.01.19. 17:40:20

A Jobb Kezek Iksolaszövetkezet nem vállalt el ilyen munkát soha, pont a fentiek miatt.
De akinek a pénz fontosabb, az elvállalja ezt is.
Reméljük a diákok nem cigit vesznek az így keresett pénzből.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.19. 18:57:38

@Dino Tibor: pedig 90%-ban cigire és piára és nem utolsó sorban fűre megy el. Akárki írja ide az álszent "én ebből nem halok éhen" dumát. Tudjuk milyenek a főiskolások és egyetemisták. 4-5 év ivás, baszás és drogozás, bulizás felfűszerezve fél évente 3 hét tanulással. Oszt ezek a diplomások később ugye.

ekutya 2010.01.19. 20:20:32

@KuKori: És miket mesélt még a barátod ismerőse?

TAXI 2010.01.19. 21:08:19

Sok diák azért vállal diákmunkát, hogy elmenjen bulizni, kocsmázni, szórakozni. De vannak olyanok is, akik azért mennek el akár diákmunkaként szórólapozni egy-egy kereszteződésbe, hogy:
1) Besegítsen a háztartásba egy kis pénzzel
2) Elkezdjen gyűjteni főiskolára/egyetemre
3) Ha bejutott az egyetemre/főiskolára, akkor tandíj, albérlet, kaja, utazás
4) Megpróbálja elkezdeni az életét félretesz egy kis pénzt iskola mellett
Sok mindent lehet mondani, de vannak olyanok, akik nem azért dolgoznak, hogy hétvégén leigyák magukat a sárga földig...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.19. 21:33:00

@ekutya: azt, hogy állandóan sírnak a bulizó taknyosok.

mlt3 (törölt) 2010.01.19. 22:45:25

@KuKori: "Tudjuk milyenek a főiskolások és egyetemisták. 4-5 év ivás, baszás és drogozás, bulizás felfűszerezve fél évente 3 hét tanulással. Oszt ezek a diplomások később ugye."

Jol sejtem, hogy neked nem jutott diploma, ezert vagy ilyen "jolertesult"?

mlt3 (törölt) 2010.01.19. 22:52:02

@TAXI: Sot, a tobbseg pont azert vallal munkat, amiket leirtal. En pl mar a gimi alatt is dolgoztam minden nyaron, hogy legyen mit hordanom telen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.20. 03:25:45

@mlt3: Csaknem magadra ismertél a leírásból? c-c-c-c-c-c-c...

@ekutya: Látom, ennyire tellett neked is a büfészakos papírral. Kreatív, roppantul kreatív. Kicsit még gyakorolj, mielőtt bekóstolsz legközelebb valakit.

lacza87 (törölt) 2010.01.20. 09:43:26

@twentyone: nem semmi, egy okozott baleset kárainak megtérítésre, pont sofőrmelóval keresni a zsét, ez durván meredek. Az élet produkálja alegkeményebb dolgokat.
@manager2008:
1 Nincs szellemi meló diákoknak.
2 500Ft budapesten valódi szellemi munkáért nem jó pénz.
3 Időbeli problémák ld. fentebb
4 "nettó"
a, Éppen azért szeretnél te diákot, mert adó szempontból khm kedvező.
b, Nem igaz mert a minimálbér fölötti részre fizet a diák adót (12 vagy 18%)
5 Abba bele sem gondolsz, hogy vannak olyan intézmények - persze nem egyes! "manager"-képzők- ahol valóban nagy a szellemi megterhelés, az itt tanulók valószínűleg már nem akarnak/tudnak jó színvonalon, további szellemi munkát végezni.
@Csumpi Hálidéj (Mk412): "Hát tényleg a lábizma az egyetlen, amit egy mai egyetemistából fel lehet használni?" ld. 5-ös pont.

lacza87 (törölt) 2010.01.20. 09:54:51

@KuKori: "Tudjuk milyenek a főiskolások és egyetemisták. 4-5 év ivás, baszás és drogozás, bulizás felfűszerezve fél évente 3 hét tanulással. Oszt ezek a diplomások később ugye. "
Sokszor mondazs jókat, sokszor egyetértek, de ez most egy ordas nagy baromság. Cizelláltabban, vannak ilyenek is, nem is kis százalékban, de nem ez az általános, pláne nem azok között akik diákmunkát vállalnak, és az ilyen tipusú hallgatók nem vagy csak jelentős késéssel lesznek diplomások ugye.

lacza87 (törölt) 2010.01.20. 10:37:22

További megjegyzéseim, aki szerint egy diákszövetkezet óriási hasznot hoz a tulajdonos ("extraprofit" grrrrr, mekkora hülye szó) az gondolkodjon el, használja közgazdasági ismereteit vag ypróbálja ki. Hozzáteszem nincs érdekeltségem, én is a munkavállalói oldalról ismerem, de próbálok néha gondolkodni.
Aki szerint csókosoknak van csak munka: kiemelkedő órabéért lehet jönnni 12 órázni, általában van hely.
Nem szorosan a témához tartozik, de nem is tudom mit tennék azzal aki bevezette h nincs államilag fin. levelező/esti mmesterszinten.

lacza87 (törölt) 2010.01.20. 10:43:04

@lacza87:
"általában van hely"... viszont dolgozni kell

Krisi 2010.01.20. 11:11:37

@KuKori: ez így igaz. tavaly nyáron ami pénzt kerestem, azt 3 dolgora költöttem: pia, benzin a motorba, fesztivál belépők :) abból állt az egész nyaram, hogy vagy dolgoztam, vagy fesztiválon voltam a keresett pénzből. utólag kiszámoltam, kb 200 ezret elbuliztam.
de hát (számomra) ez a diákmeló lényege. szerintem. (idén már félreteszek, kéne új motor...)

most remélem örülsz, énis beletartozok a bulizó részeges egyetemisták körébe. viszont állami képzésen vagyok, tehát tandíj nincs. és egy percig nem érzem cikinek: az lenne gyász, ha anyámtól kérnék pénzt bulizni meg új autót karácsonyra. megdolgoztam a pénzemért, azt csinálok vele, amit akarok, ennyi. mondjuk nem is sírok, hogy szar az életem :)

viszont nem egy haverom azért is dolgozik suli mellett, hogy küldjön pénzt haza a szüleinek, vagy vidéki, és legyen miből fizetnie az albérlet. ha meg túl sokat bulizik vagy dolgozik minden nap még plusz n+1 órát éjjel is az egyetemista, akkor nem lesznek meg a vizsgái és átrakják fizetősre vagy kirúgják, szóval azért nem fenékig tejfel az élet itt se.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.20. 12:46:17

@Krisi: Igen, nem azt írtam, hogy 100%-uk ilyen, csak egy jelentős többségük :) Az, hogy személyes tapasztalattal ez nekem olyan 90% körüli, akiket innen-onnan, valamennyire alaposan ismerek, az a helyi viszonyokban is változhat :)

Néha viszont megelégeli az ember a siránkozást és a hamis együttérzés keltésére irányuló álszent marhaságokat és ilyenkor bizony a jól bevált általánosítás és a leegyszerűsített komment jön létre :)

(volt pár egyetemista barátnőm is és nem mind tartozott a 10%-ba :D)

lacza87 (törölt) 2010.01.20. 13:44:36

@KuKori: Valószínű roppant okos, kiváló intézményeket időben és normális eredményekkel elvégző, és pont ennek folyományaként később a munkaerőpiacon sikeres barátnőid lehettek, akik ilyen stílusban csinálták a felsőoktatást egész évben (mert ugye az evidens, hogy a szünetek, hétvégék más kategória).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.20. 13:54:54

@lacza87: Meglepődnél, hogy pont milyen pozíciókat foglalnak éppen el... Nekem is nehéz elhinni néha. A legutóbbi azonban érdekes lány volt, roppant jó tanuló (súlyozott 5.6-os átlag), de mellette állandóan buli, amikor lehetett és némi ivászat. Na nem hányásig. Ő is cigire meg bulira, illetve ruhákra költötte el a nyelvoktatással megszerzett kis plusz lóvét. Igaz, nem is volt kollégista, bejárt otthonról minden nap.

lacza87 (törölt) 2010.01.20. 14:15:01

@KuKori: Épp ezért írtam, a "pont ennek folyományaként" kitételt, mert mint tudjuk mással is lehet előrejutni. Azért árnyalódik a képed, mert a legutóbbi hozzászólásodban már megjelenik az "amikor lehetett" kitétel, ami eléggé fontos. Fontos az is, hogy melyik iskolába jár, valamint milyen a család anyagi helyzete. Illetve amit szintén említesz, h otthon lakik-e stb.
Nekem is van ismerősöm, aki a kiinduló kommentedben lefestett módon próbálkozott a felsőoktatással(közepesen erős, szakterületen jobbak közé számító főiskola), most titkárnő.
A legjobb barátomat viszont nem tudja támogatni a családja, uh a megélhetéshez, kolidíjhoz meg természetesen alkalomadtán a bulizáshoz kell neki a lány létére kőkemény robotban megkeresett pénz.

ekutya 2010.01.20. 18:46:16

@KuKori: :D Hej komám, neked aztán van bajod. Netán szociológia szakon elbuktál a vizsgán a reprezentatív minta kérdésnél? Talán sikerült egy színvonaltalan iskola mellé költözni? Aki ilyeneket mond mint te, az vagy nem tanult soha a felsőoktatásban, vagy 40 feletti. A szomorú valóság az, hogy a diplomások ugyanolyan emberek mint a nem diplomások, csak némileg szabadabb időbeosztással. Szerintem neked túl korán indult be a nagybetűs élet és irigyled azt a sok ivást, baszást, drogozást, meg a bulikat, ami neked nem adatott meg. A különbség annyi, hogy volt aki nem kezdett el melózni, hanem továbbtanult és bulizott még pár évig, te meg nem tudtad ezt csinálni, mert vagy nem akartál iskolába járni, vagy mert nem tudtál. Valójában páran lehet hogy tényleg tudjuk milyenek az egyetemisták, neked viszont fogalmad sincs róluk. Találkoztál pár emberrel akikről véleményt alkottál, de hogy a többi milyen, vagy milyen egyetemistaként élni, arról fogalmad sincs. Egyik haverom mesélte amikor együtt ittunk, hogy ő nagyon szeretett volna továbbtanulni, mert kíváncsi milyen az ottani élet. Sose értettem mit akar ezzel, de sejtettem hogy nem a tanulás érdekli. Hála neked, most már kezdem érteni. Egyébként ismertem egy srácot az évfolyamon, akinek a napi átlag alkohol adagja 1 üveg bor volt. Hajnalig bulizott, reggel másnaposan még befejezte ami megmaradt üvegben. Az egyik legjobb tanuló volt. Engem sose zavart, aki tehetséges, az tehetséges. :) Ha téged zavar, akkor veled van baj.

Raptor 2010.01.20. 20:22:55

@UnvincibleUbul!:[I]: Gondolom, konkrét százalékos számadatokat is tudsz, azért ilyen arrogáns a stílusod... Mindegy...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.21. 14:29:04

@ekutya: Hát, szépen körül lettem lőve :) Engem nem ez zavar, hanem az álszent körítés, mint írtam ;)

lr 2010.01.21. 15:49:40

@Whiplash: +1.

@Rocko: lehet, h nem nőtt a seggére az autó, nem? ;)

@nypee: az FFP3 inkább (vhogy úgy van, hogy az ffp2 a határérték alatti PM10 90%-át szűri, az FFP3 99-et) - azért bringán aligha töltesz ennyi időt a legdurvábbjában+ az intenzívebb légzés segít vmelyest. megelőzni a lerakódást. Mondjuk a beszívási magasság kb a gyalogoséval azonos.

@figyelem: kicsit gyúrj még, hogy méltó légy a nickedre ;)

@ne vegyél autót me drága: azt ugye tudod, hogy meg lehet nézni, melyik nick mikor regisztrált, és hányszor szólt hozzá?
(Amúgy a kulcsszó: VECTOR Project)

@KuKori: én nem lepődöm meg. Tulképp, mintegy statisztikai alapon már bánom is, hogy becsülettel toltam végig az egyetemet. (Azért hozzáteszem, hogy szorgalmas ismerőseim is közt akad, akinek jó melója van.)

Amúgy pedig szerencsére a tudomány már leszállította a "megoldást" a cikkben vázolt problémára is:
www.bosch.hu/products/car_equip/productkatalog/?fomenu=6

A pofám szakad le...
süti beállítások módosítása