Meghülyül az ember vénségére

  2009. december 29. - Koncz_János Címkék: vélemény mercedes totalcar flotta slc

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

 

Na jó, nem mindenki, de én például igen. Egyébként nem vettem volna egy erősen durva válságévben egy olyan autót, amire praktikus szemszögből nézve az égvilágon semmi szükségem nincs. Mercedes–Benz 280 SLC, 1975. Noooormális?

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr911629647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.12.29. 08:12:23

Na, ez egy rendes vas, nem olyan mint Csikós roncsai. :)

UltimateUbul 2009.12.29. 08:15:51

Csak gratulálni tudok hozzá, fasza kocsi, meg egy jó sztori reggelre. Csak a beltérrel nem tudnék kibékülni azt sürgősen bőrre cserélném, meg valami normális színű műszerfalra, elég jó kihívás lenne ez is az általános állapotot ismerve.
Te ez a maláj kurvás sztori ez hogyan is esett meg? Szerintem sokakat izgat. Meg engem a japcsi csajok is izgatnak, az lesz a biztos pont amit ki kell próbálnom ha odakeveredek egyszer. pótolhatatlan a hangjuk akció közben ;)

UltimateUbul 2009.12.29. 08:18:53

@e1:
erre a beböfögésre faszán szükség volt tényleg. húzd el a beled...
De ha Jani bá tényleg őszinte akart volna lenni kb így kezdte volnahogy: az a lélektani rugója hogy már nem nyújt kellő örömet a hancúrléc, és égeti a zsebem 4 guriga amit gyorsan el kell vernem valami logikátlan hülyeségre amibe bele lehet dögleni. Ez lett belőle.

Másnak meg nem égeti a zsebét 1 guriga se épp azért jár azzal amivel.

Sausage 2009.12.29. 08:22:36

@UltimateUbul:
Mert ugye mi nyilvan jobban tudjuk, mit is gondol valojaban Jani ba', hiszen a vilag nem is mehet maskent, mint ahogyan mi gondoljuk. :)

Sausage 2009.12.29. 08:24:35

Egyébként ez az SLC is a furcsan szep auto kategoriaja nekem. Tenyleg santit kicsit nehol de nem tagadnam ki a garazsbol, viszont gyorsan elcserelnem a kabriora. Ugy is azt hiszem a tetejevel vannak problemaim, amik igy okafogyotta valnanak. Szinte latom magam befordulni a Southfork ranchre. :)

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.12.29. 08:28:14

Ez a nagy flash! Igazad van, ezt kell csinálni! Én is megtenném ha tehetném. Megesz a Sárga irigység:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.12.29. 08:33:53

Azé Jani bácsi, még mindég irígyelem ám kendet! Ahogy mások szokták máskor írni: jó kis olvasmány volt ez így reggel kávé mellé. Nagyon jó kis olvasmány. Annál a felülről fotózott SLC-nél könnyek szöktek a szemebe, annyira jól néz ki. Mégiscsak lottózni kellene, egy gigantikus saját tulajdonú hangárral kezdeni, és azt ilyen, meg ehhez hasonló földi csodákkal kellene megtölteni.
Valamikor meg áldomás-kólát kellene fogyasztanunk a Sárga tiszteletére (is), Jani bá!!

w126sd 2009.12.29. 08:35:37

Király vagy Jani!!!!!!!!!!Az ignist meg lökd be az Eged patakba:-)Kiss Csabi egy igazi szakember,megyek tavasszal én is hozzá.Majd figyeld meg milyen csajok akarnak majd bekéreszkedni Bobby-ba:-)
Irigyellek hombre,eger körül biztos összefutunk a nyáron,vagy a w111-el,vagy a 126 sd-nkkel!
Irigyellek,de csak egy kicsit.
Jövőre választás emberek!!!!!!!!
Csikós 'EL pRESIDENTE!!!!!!

cartshee 2009.12.29. 08:43:28

Klasszikus szép járgány,, el lehetne hajókázni benne... nincs is vele semmi baj,, de kénytelenségből maradok a suzuki csapatnál...

Nancsi 2009.12.29. 08:49:16

Nem értem hol van a történetben a szívás rész? Ugye felsorolja a hibapontokat, hogy hogy ne vegyünk használt autót, aztán sok gond meg mégse volt vele. A cikk alapján bő 1 miláért, meg mondjuk rákölt még max felet van egy olyan autója, amit kb bárki irigyelhet az 5-6 milás autójában ülve.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.12.29. 08:59:27

Első körben: gratulálok!

Másodsorban, az alábbi mondatot nagyon gyorsan tessék átnézetni Csikóssal:
"Az SL-ek és SLC-k lényegében a korabeli S-osztály (W116) stíluselemeit viselő karosszéria alatt nagyobb motorokkal megbolondított W114-esek voltak. Az SLC váltotta a kínálatban a 280/300 SC kupékat."

A sorozat a Pagodát váltotta, a motornak van csak némi köze a W114 -hez. A 300 -as kupéhoz meg semmi, mert az a W111 kupé, aminek nem volt folytatása.

gegee 2009.12.29. 08:59:45

@Nancsi: Szerintem arra gondol, hogy ennyire nagy bizalommal, komolyabb átnézés nélkül manapság életveszély és anyagi csőd autót vásárolni.Amúgy qrva szép a vas, télleg tiszta bobbijújing effektus, sok sikert, örömöt hozzá.

yenoee 2009.12.29. 09:01:49

Egy zöld SLC-nek látszó tárgy van idehaza is, TC fotózta Füreden.
Szépótó, jóótó, de nekem akkor is E9 kéne.
Vagy egy GTA. Esetleg egy SM. Vagy leginkább ebben a sorrendben.
Dejakkor már ki ne hagyjam a Chrómkát se.
És egy ilyen sor mentén haladva nem lehetek olyan sóher, hogy egy 130 RS-t visszautasítsak.
Gyíájj, mindig ezek a lehangoló napi problémák :)))

Junk1 2009.12.29. 09:04:15

Minth a Jockey Ewing is egy ilyen mercit hajtott volna a sorozatban. Vagy nem?

kokal 2009.12.29. 09:07:16

Maxi Gratula!
Tavaszra remélem már a hibákat kijavítva láthatjuk a belsőség találkozón.
Öreg Merci tulajaként mondom, hogy sok örömed lesz benne!

Flat-6 2009.12.29. 09:10:45

Mindig is imádtam az SLC-t, a kedvenc Mercedes kupém. Egyszer bizony egy ilyen is kéne... De csakis V8-assal. :))

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.12.29. 09:11:30

Egy ugyanilyet -csak csontvázként- próbáltak rámsózni tavaly két kilóért...

Sok sikert, jó autózást a verdához!

GGG77 2009.12.29. 09:27:10

Grat, a legjobb dologra költötted a pénzt! Tavasszal is szeretném látni a Sárgát!

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2009.12.29. 09:28:53

Hogy képes valaki ilyan kúl kocsit összeszedni. Ma bmv-vel akartam menni (busz-metro-villamos), de erős késztetést érzek arra, hogy toljam a birodalmi csillagot.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.12.29. 09:37:02

Nagyon szép autó, jó cikk így reggelire! Jó érzékkel választottál kocsit. Ezeket az öreg vasakat lehet igazán szeretni, nem a mai műanyagokat! Gratulálok, bár nem kicsit irigykedem. Most még kimegyek a Szilveszter rallyra és komplett a nap!

Sevy 2009.12.29. 09:38:56

Vazz inkább adtad volna nekem az árát! :D

2009.12.29. 09:47:05

Szép autó, szép történet - és szép a színe is :)
Valamiért nekem is a sárgák jönnek be. Ez is sárga volt: matiz.terep.hu/20081109
Meg a most kés alatt levő 1968-as is sárga, igaz, halványabb.
Nem baj, ha van munka vele, az jobb, mintha egy szalon - full állapotút vettél volna. Csak az autózás egymagában nem elég, kell, hogy egy kicsit bütykölgess vele, hol ezt, hol azt.

Mortal Vombat 2009.12.29. 09:50:47

Most is teljesen valószínűtlen,hogy egyszerű magyar embernek SL-je legyen,szóval semmit se változott a világ.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.12.29. 09:52:43

Jól televagytok ott az Index/Totalcar szerkesztőségben...Veszegettek kocsikat rakásszámra, minimálbérből...

Jacopo Belbo 2009.12.29. 09:57:32

Koncz Úr!

Gratulálok! Kiváló írás, melankolikus, krúdy-s, ízes, nyárvégi alkonyatos. Örülök, hogy megírta és hogy ilyen jól.

Az autó a mai olcsó plasztik matériák és környezetkímélő szeméthalmok őrült világa számára teljességgel értelmetlen, józan érvekkel megmagyarázhatatlan, fölösleges pénzkidobás. Mégis: az ember azt érzi, Jani bá a lenyugvó nyárvégi nap fényében, kávézgatva a kertben, élete útját visszanézve jó döntést hozott. Így tervezem én is a kertben ücsörgést jó másfél évtized múlva. Gratulálok az autóhoz is, gyönyörű vas.

Gulyás G 2009.12.29. 10:01:11

Ez egyszerüen gyönyörű...

UltimateUbul 2009.12.29. 10:01:20

@mbw108:
Pontosan, itt én is elakadtam pár percre, pedig nem is akartam elolvasni...

hypochloride 2009.12.29. 10:04:27

Igazán nagyon szép és nagyon igaz írás. Én nagyon szép az autó is. És bár az én autóm csak 25 éves (és nagy és piros), de nagyon is értem, hogy mi fogta meg ebben az autóban a szerzőt. Végre még valaki, aki tud jót írni, nem csak Csikós úr.

biker_kolee 2009.12.29. 10:09:44

Jani báttyám, ez aztán az autó. :)

Egészséggel, sok kilométeren át, boldogságban!

AK76 2009.12.29. 10:12:44

@PEACOCK:
El kell menni dolgozni,minimálbéré',nem itt a fórumon irigykedni,azt'neked is lesznek szép kocsijaid rakásszámra...
Jézusom,ez a kurvaország'semmit nem változik...:(

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.12.29. 10:16:39

Bobbynak volt ilyen, pontosabban neki körlámpás és természetesen bazi nagy lökössel. Egyébként meg NOORMÁLIS!! nagyon is :D kéne

pobeda 2009.12.29. 10:26:18

@Junk1: Neki 4 ajtós volt.

Amúgy ,gratula nagyon szép.Emlékszem 20-30 éve nagyon fiatalon nekem nem tetszett,de most kéne. :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.12.29. 10:31:28

@Junk1:
Jockey W116 -ot hajtott, acélkékben.

s4tch 2009.12.29. 10:32:00

"Meghülyül?" Inkább jött a vonat...

Gyönyörű gép. Alig várom, hogy megöregedjek, és én is vehessek egy családi autónak hasonlóan hasztalan műtárgyat.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.29. 10:36:13

Jaj, de jó kis írás. Kedves Jani, meglepödnél, hogy kézi váltóval ez a motor mennyire nem öreguras. Nagyon büntetö tud lenni.
Az írás jelentös része tökéletesen fedi a mi hülyeségünket is, föleg a blog elején lévö írásoknál: mbybk.blog.hu

Irgendwann kommt jeder bei Mercedes an.

dinan333 2009.12.29. 10:36:47

Ez félelmetesen szép, kívül-belül!

Humphrey 2009.12.29. 10:38:40

az év legrosszabb cikke... én is beszéltem nyáron az eladóval, de mire elszántam magam megvették előlem - most már tudom, ki.
természetesen sok boldogságot hozzá!

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.12.29. 10:47:40

Gratulálok, remek akvizíció. Lesz még rajta munka rendesen, de ez a veteránozás.

www.victory.hu

Akit érdekelnek hasonlók, itt egy oldal, egy ismerősöm műhelye/kereskedése. Van itt E-type, Mustang, Citroen DS és persze sok Mercedes:

http://www.victory.hu/autok/?main_menu[main_menu][item]=46&auto_lista[auto_lista][gyarto]=1

Amúgy a kedvencem az állólámpás kabrió, csak hát az ár ugye...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 10:47:50

Irigyellek Koncz úr!

Szép a gép és jó a történet is!

Említetted Gőzsy Kati micra vásárlását!
Na arról is kérünk egy posztot, méghozzás részletekbemenően!

@streetsta:
Rendszeresen visszatérő álmom egy hangárszerű garázs, telis-tele olyan gépekkel, amik birtoklása nélkül nem mehetek el.

Aztán jobban belegondolok és hidd el, ez csak elméletileg lenne jó. Megmondom, miért. Ha van 23db autóm a Nysától a Schwimmwagenen keresztül a General Lee Chargerig, az leírhatatlan öröm, viszont úgy járnék, mint azok a gyűjtők, akiknek van egy gyűjteményük, fejből fel sem tudnák sorolni, viszont a gyűjteményük felében szinte nem is ültek még.
Elvész a személyes kapcsolat az egyes autókkal (motorokkal). Elvész a házi bütykölés élménye. Egyedül a birtoklás marad.
Hosszas gondolkodás után kikalkuláltam, hogy kb. 6db autóból álló gyűjtemény lehet az, ahol már megvan a széles választék, de még nem vész el a személyes kapcsolat a járművel.

Wesszájd Gábor 2009.12.29. 10:48:14

Tényleg nagyon egybe van a kicsike. Mibe kötött bele a bizottság, hogy "csak" 85%-os lett? Úgy hallottam szeretnek kukacoskodni, kiváncsi lennék, mi volt a bibi.

karlov 2009.12.29. 10:50:36

Gratula hozzá...

A forma majdnem tökéletes,ugyan az sl keménytetővel harmonikusabb de ha részleteiben nézzük akkor sok kis rafinált ,gyönyörű ívet,formát fedezhetünk fel benn.Majd írok a nyuszink hátha hoz nekem is valamit...
Apropó csajok ,gondolom nem ugrik rá minden cic de azért nem is arra fáj az ember fiának a foga,elvégre jobb az egyedi stílus,mint a konfekció...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.12.29. 10:50:54

ez a kocsi jelenleg a TC flotta egyik legflottabb tagja (:

én azért maradok a külföldön vásárlásnál, már ami a régi autókat illeti, mert MO-n senkiben nem bízok aki autót árul és egy ilyen régi kocsi annyi kézen átment már, hogy ellenőrizhetetlen

Hypofx 2009.12.29. 10:54:10

Gratula a jo cikkhez, vegre valami AUTO nem valami wifis gps-es computer aluminium.

tónik 2009.12.29. 10:54:38

@Humphrey:
Azért ebben érzek némi sértődöttséget...

Hypofx 2009.12.29. 10:55:29

Ami az OT vizsgat illeti hat kerem lenne mit meselni, erdekes dolgok vannak ott IS. Voltam mar parszor es mindig megdobbentett az a szakertelmetlenseg es sznobizmus ami ott uralkodik. Ja es erdmes megnezni az OT igazolo lapnak csufolt viccet is....,elyik orszagba adnak ki ilyet penzert ilyen minosegben???...LOL

censor013 2009.12.29. 11:02:01

Atom a canga! Nekem nagyon tetszik a színe is! A 70-80-as években rengeteg W123-as Mercit láttam gyerekként, mindenféle színekben pompázva, barna, bordó, sárga, zöld, kék,narancs, beige,ilyesmi. Ha ma kimegyünk az utcára, fantáziátlan ezüst, meg fekete autókat látunk, szinte semmi mást, és ez borzasztó. Ide nekem a narancssárga zőccségest!

Zorgo 2009.12.29. 11:07:35

Szép az autó,jó vásár volt!Azoknak pedig akik megszigorították az OT-s vizsgát,ezúton is kívánom,hogy menjenek a kurva anyukájukba.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 11:08:54

@censor013:
Ezzel egyetértek.
Én nem tudom, hogy mi történt, de ha végignézek egy parkolón, alig látok értelmes színű autót. Mindenhol az ezüst különféle formája, meg fekete, néha fehér.
Mi a franc folyik itt?
Egyik ismerősöm apja azért vett ezüstszínű autót, mert mondván: "egy gépnek legyen gép színe". Fasza nem?

misinator 2009.12.29. 11:10:26

Nagyon tetszett a cikk, az AUTÓ pedig kedvenceim hosszú sorának egyike!
Nem tudom olvastad e Kedves Jani bá' a
Félelem bére revisited cikk kommentjében az én hozzászólásomat, vagy csak a kollektív tudattalan működött e, de jólesett találkozni olvasmányos alkotásodban a Besenyő Pista bácsis hasonlatomat :-):-):-)

6ai 2009.12.29. 11:12:01

én w116-ot szeretnék... most!
vényócca'!

misinator 2009.12.29. 11:16:23

Ja és egészséges Sárga irigység az AUTÓ tulajdonlása felé:-):-):-)

mt01 2009.12.29. 11:17:30

Gratula, és mégegyszer gratula !!!
A legjobb befektetés, ami ebben a válságos időkben (vagy egyáltalán az életben) elkövethető!
Kicsit magamra ismertem a vásárlási előkészületek és módszerek gyakorlatában, gyakorlatilag ugyanígy vagyok képes akár járműveket is megvenni. Mégsem gondolom magam boldogtalanabbnak, mint azok, akik hosszú heteket vesznek el a saját életükből a stresszeléssel teljes előkészületekkel...
(A minap vettem egy laptopot, otthon derült ki, hogy komoly adatai és felszereltsége ellenére nem rendelkezik integrált mikrofonnal... Sag' schon!!!:)

phaidros 2009.12.29. 11:21:43

Csodaszép, Sárgulok ha nézem a képeket. :)
Sok együtt töltött kilométert kívánok!

iipenwin (törölt) 2009.12.29. 11:23:26

Üdv. Nem vagyok nagy Mercedes ismerő de ez a kocsi csodálatos. A tulajdonosnak pedig csak gratulálni tudok. Az álmok azért vannak, hogy az ember megélje őket.
Szép napot.

misinator 2009.12.29. 11:24:00

Na, amagyar nyelv használata elég bajosra sikeredett mind a két hozzászólásomban, de amikor itt nyüzsögnek és duruzsolnak a kollégák , nehéz koncentrálni.

UI.: Újra szeretnék egy bütykölendő és bütykölhető - még - AUTÓT:-(

misinator 2009.12.29. 11:25:05

amagyar...aha...feladom.

Kacorka 2009.12.29. 11:28:01

Gratula!

Szerintem oldtimert szerelemautót csak így szabad venni, elegánsan. szépen, nagyvonalúan, hogy az ember szép emlékként őrizze. Én is így vettem az enyém.

Aztán meg jó nagy szívás van vele :-))))

De megéri.

Zorgo 2009.12.29. 11:28:30

misinator@

vegyél egy bogarat,ott kiélheted minden bütykölési vágyad,talán túlságosan is :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.12.29. 11:31:10

@misinator: megvehetted volna az Audi Allroad-omat, előbb is szólhattál volna, hogy ilyet akarsz (: azt bütykölhetted volna minden nap ...

karlov 2009.12.29. 11:34:34

Hiába úrnak születni kell....

misinator 2009.12.29. 11:34:43

Nagypolákom volt - kettő is - összesen húsz évig...
Hosszában elhelyezett motor, hátsókerékhajtás, laprugó, jellegzetes hang, a forma "valami amerika", KGST szerelésigény.
Megénekeltem a népítéletben a "Nagypolák - A GÉP" címszó alatt.
Hiányzik. Brühühű.../férfias könnyek/

misinator 2009.12.29. 11:35:56

@GYUSZI BACSI: Erre szoktam azt mondani, hogy kellett Neked ilyen "bonyorurt" kocsit venned...:-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.12.29. 11:36:20

@Csumpi Hálidéj (Mk412): álljon meg a menet! Ideális világban, ahol hangár van, meg számolatlan autó, a pénz is számolatlanul van, tehát dolgozni nem kell. Ergó annyi időd van a gyűjtemény bütykölésére, használatára, amennyit csak akarsz. Ha van harminc autód, az azt jelenti, hogy ha minden nap másikat használsz, egy évben tizenkétszer autókázol vele. Ez még az is lehet, hogy egyik-másik ritkaságnak még sok is. Szerintem Jay Lenonak nem okoz fejfájást a gyűjtemény mérete (már legalábbis nem ilyen okokból), és gond nélkül kiélvezi a járgányait, amikor csak tudja.

spud74 2009.12.29. 11:41:15

Ha jól látom a fotóhelyszín egy része a Baja közeli monostori út- Máriakönnye, híres kegy- és zarándokhely.

toncsi64 2009.12.29. 11:45:03

Gratulálok ! Szép gép, használd egészséggel. Igazából kicsit meg is vagyok lepődve, hogy ennyi pénzért nem egy romot sóztak rád. Sajna, az életszerűbb lett volna...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.12.29. 11:49:17

@misinator: nem az a baj, hogy bonyolult, hanem hogy szar ...

karlov 2009.12.29. 11:49:44

@streetsta: Akkor egyszerű a feladat ,,,CSINÁLD utána.

Krisi 2009.12.29. 11:55:52

ejha, szép autó ez nagyon. nekem is nagy gyerekkori kedvenc, van ilyen mecsbokszban narancssárga színnel, meg is nézegettem most a cikk olvasása közben :)

@streetsta: szerintem az az optimális, ha van alapból mondjuk 4 autó, és mellette az ötödiket folyamatosan pár hónaponta cserélgetem. motornál persze megdől minden, mert abból kell egy a városba, egy rövid túrákra, egy hosszú túrákra, egy a szerpentinre, áááá nem egyszerű ez élet :)

Hz 2009.12.29. 11:57:05

Nagyon szép!
Gratula hozzá!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 11:58:20

@streetsta:
Ha csak abból állna az életem, hogy régi autókat bütykölök, akkor az már munkának tűnne, így keresnék valami más hobbit.

Nekem mikor a modellezés a munkámmá vált, elkezdtem zenélni (nem tudatosan ezért).

misinator 2009.12.29. 11:58:44

@GYUSZI BACSI: Pedig ezt a bemondást annak idején használtam a Kispolákos, Trabantos ismerőseimnél, amikor valami rejtélyes hibát hajkurásztak...
S persze nem értettem, hogy egy "soxor" összetetteb autó, legyen az akár Lada, vagy pláne egy pl.Merci, Audi, stb. miért tud megbízhatóbban működni. Tudom anyagminőség, gyártási és technológiai fegyelem,stb, de a nagy számok törvényei akkor is ellene szólnak emezeknek. De ezek szerint, Nálad bejött...:-(

Macskanátha 2009.12.29. 11:59:18

Tényleg jól néz ki az autó, gratulálok hozzá! Az egyetlen dolog, amit másképp csinálnék, hogy keresnék egy kicsit későbbi kiadású, '80-as évekbeli példányt, amelyben a post szerint már benne voltak a biztonsági felszerelések. Mert a légzsák + ABS + klíma szentháromság nélkül szerintem nem szabadna autót venni, mert nem igazán biztonságos, illetve a klíma nélkül nyáron használhatatlan...

misinator 2009.12.29. 12:05:21

@Macskanátha: Akkó' régen, hogy használták?
Az emberiség lehet, hogy okosabb, de nem bölcsebb.
Sőt, hogy megint Besenyő Pista bát plagizáljam: Okosodik, okosodik, de azért az még messze van az okosságtól:-)

Macskanátha 2009.12.29. 12:21:48

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Már miért lenne baromság? Én nem azt írtam, hogy rosszul tette, hogy megvette az autót, csak azt, hogy én _ugyanezt_ az autót egy fiatalabb kiadásban, az említett biztonsági extrákkal felszerelve választottam volna. Aki ilyen autót akar, annak szerencséje van annyiból, hogy van ilyen lehetőség is! Mert nyilván aki egy Ford T-modelt, vagy egy Fiat Topolino-t szeretne, az már eleve lemondhat az ABS, airbag, klíma, és társai használatáról, míg a Mercedes eseében ez megoldható egy fiatalabb évjárat választásával. Ráadásul, ebben az esetben egyelőre az OT vizsgával sem lesz gondja, amíg el nem éri a 30 évet!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 12:27:58

@Macskanátha:
"Mert a légzsák + ABS + klíma szentháromság nélkül szerintem nem szabadna autót venni, mert nem igazán biztonságos, illetve a klíma nélkül nyáron használhatatlan..."

Valóban megoldható elméletileg az ilyen "átalakítás". Ez az autó darabokra szedése nélkül nem hiszem, hogy menne. Az így keletkező költségek rögtön magasabbak, mint amit Koncz úr rászánt egy krúzolós verdára.
El kellene már felejteni az ilyen dolgokat, mint:
"Mert a légzsák + ABS + klíma szentháromság nélkül szerintem nem szabadna autót venni, mert nem igazán biztonságos, illetve a klíma nélkül nyáron használhatatlan..."

Igenis használható egy autó ABS, légzsák és klíma nélkül is. Túlságosan el vagytok kényeztetve.

Forest (törölt) 2009.12.29. 12:28:40

Gratulálok, szép autó, szép írás, érthető indok.
Sok örömet és boldogságot hozzá!

Rocko- 2009.12.29. 12:38:03

"Kabrió nem kell, arra ott a Tramp, aki annál kabrióbbat mutat, igen ügyes ember lehet."
palyazat.indavideo.hu/video/Orr
nem hogy teteje, még hátulja sincsen.

Csubakka Junior 2009.12.29. 12:42:36

Nálunk sajnos még válóok lenne egy ilyen szépség, de dolgozok az ügyön. Gratulálok a vételhez, és sok örömöt!

@Macskanátha: amennyit ezek az autók évente futnak, igazán felesleges beléjük a klíma arra a néhány napra az évben.

misinator 2009.12.29. 12:43:30

@Macskanátha: Látom, nem érted:-)
Ezt az AUTÓT cikkírónk felfedezte, mint a reklámban annak idején a "Nő" az intimbetétet:-)))
Meg az is lehet, hogy technikai ateista...

Krisi 2009.12.29. 12:49:25

@Macskanátha: a klíma az 100%-ig kényelmi szempont, ráadásul én személy szerint nyáron utálom a klímát, folyik tőle az orrom folyamatosan. inkább letekerem az ablakot vagy ki-be kapcsolom a hideg levegő fújást. télen persze nagy ajándék a klíma, de bőven elvagyok nélküle is.

az ABS már hasznos dolog, de egy krúzolós hobbiautónál, ami télen és esőben úgyis a garázsban pihen, már megint más tészta. mindennap a városban jó dolog, de itt szerintem szintén nem létszükséglet.

a lufi meg a harmadik: én ilyenkor mindig arra gondolok, hogy motoron nem hogy légzsák vagy ABS, de még csak vas sincs körülöttem, egyedül a bukó meg pár műanyag merevítő véd a dzsekimben, mégse parázok folyton, hogy "jaj, mi lesz ma belémjönnek".
az autógyártók marketingesei ügyesen beleégették az emberek tudatába, hogy ne érezzék magukat biztonságban n+1 darab hárombetűs ketyere és lufi nélkül. jó munkát végeztek, nem mondom :)

Rocko- 2009.12.29. 12:50:41

Ignis lecserélése SLC kupére, elsőre ez így elég merész és nagyravágyó ötletnek tűnik. :D
"Az Ignis után bármilyen Mercedesben"
ezért kell jóérzésű barátot magunkkal vinni, aki a megfelelő időben seggberúg minket, ha elszaladna velünk a ló.
"Na jó, hát megveszem, mondtam szinte mellékesen, az eladó rábólintott, ugyancsak szinte mellékesen."
hehe. :) vicces hangulata lehetett.

Zorgo 2009.12.29. 12:54:33

makcsanátha@

vékony jégre tévedtél,úgy látom :) Igen, a klima,abs,légzsák baromi jó dolog,de egy ilyen autót nem napi használatra tervez az ember,hanem csak hobby.Itt pedig lehet egy kicsit enyhíteni a szigoron.Gondolom Te sem viszel légzsákot a körhintára,nem abs-es a bringád,és nyáron a sátorban sem kell a klíma.Szóval csak lazán :)

lutria 2009.12.29. 12:57:32

Arról nem esett szó hogy mit szólt az Ignis amikor beállt mellé a garázsba,talán úgy megsértődött hogy azonnal maga alá engedte a hűtővizet,kifordult a kereke,kiesett a lámpája stb.mint Herbie-nek a kicsikocsinak?

Macskanátha 2009.12.29. 13:09:49

@MTFUN: Oké, ha nem, hát nem, it's all the same for me! :-)) Az egész csak onnan jutott az eszembe, amikor azt olvastam a cikkben, hogy "párnázott a kormány közepe" a kocsiban. Na, ezen elgondolkodtam, hogy ha a "laza krúzing-olás" közben mondjuk egy 30 tonnás Tatra körültekintés nélkül kikanyarodik elé a földútról, akkor mire lesz elég a másfél centis szivacsborítás a kormányon? A klímáról meg annyit, hogy az igaz, hogy a szüleink, nagyszüleink még légkondicionáló nélkül használták a Trabantot, Daciát, stb. DE akkoriban nem olyan nyarak voltak, mint most, hogy a kánikula tartósan megmarad, és akár két hétig is 40 fok közelében marad a hőmérő higanyszála. Ez már nem csak kényelmi szempont, hanem masszívan befolyásolja a közlekedés biztonságát is...

petersen 2009.12.29. 13:13:01

Amennyiben az öregkor ilyen fajta meghülyüléssel jár, akkor már most szeretnék megöregedni. Férfiembernek feleség/család/gyerek/unoka mellett szüksége van egy kis gyöszre, vagy vasra mert az jót tesz a szervezetnek. Az autó mesés, az írás szuper! Sok gondtalan kilómétert és várjuk a fejleményeket!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 13:13:35

@Csumpi Hálidéj (Mk412):

Már csak egy lépés, hogy Koncz úr is egy terrorista gyilkos, ha mindezek ellenére még a családját is beleülteti olykor.

Rocko- 2009.12.29. 13:13:56

"Így a hazaút felért egy önostorozó flagelláns meneteléssel."
:DDDD
ismerős. :))
"a fékek beállítását egy másik Józsi vállalta"
ezek a Mercisek Józsikkal dolgoztatnak mindig? :)))

eololvastam. szép ótó a Sárga, gratulálok hozzá!

Merida001 2009.12.29. 13:15:16

A cikk nagyon jó gratulálok! Az autó szintén nagyon jó, én személy szerint irigy is vagyok rá! Jó állapotú és egy örök darabról van szó!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 13:16:07

@Rocko-:

Az hogy lehet, hogy a féket(!) nem márkaszervizben szereltette a tulaj?
Gyilkos!

:D :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 13:19:38

@petersen:

Talán ez az a jelenség, amire azt szokták mondani, hogy férfiklimax.

Sok olyan idősebb embert ismerek, aki 55-60 évesen hiphop motorra pattant és bőrnadrágban repeszt. Munkám során szintén sok olyan embert ismerek, aki 60 évesen elkezdett (ismét) modellezni.

Szerintem ez úgy van, hogy az ember gyakorlatilag ott folytatja, ahol huszonévesen abbahagyta (abbhagyatták vele), mikor megnősült.
Családja lett, arra kellett az idő és a pénz.
Aztán az embernek kirepülnek a gyerekei, és eszébe jut: Hol is hagytam abba?

Így van ez rendjén.

yomsisi 2009.12.29. 13:19:59

Gratulálok az autóhoz!
Nem vagy egyedül, én ugyanekkora ökör voltam (vagyok) két hónapja vettem ugyanilyen kategóriájú kocsit. Imádom! :-))))

misinator 2009.12.29. 13:20:14

@Krisi:
"...az autógyártók marketingesei ügyesen beleégették az emberek tudatába, hogy ne érezzék magukat biztonságban..."
Jól rémlik? A Kóla, puska, sültkrumpli című film szól valahol erről?
Tessék tudomásul venni: Meg kell tenni minden józan ésszel tőle telhetőt az embernek /na meg az asszonynak:)))/ a biztonságáért, De a hangyabolyba beletaposó láb alatt lenni - vagy nem lenni:-))) hangyaként vakszerencse kérdése! /Jó legyen sors, eleve elrendelés,kinek hogy teszik, én maradok az első verziónál/

Krisi 2009.12.29. 13:26:56

@Macskanátha: Te komolyan az egész utazás alatt attól rettegsz, hogy mikor csap be egy gömbvillám?
otthon maradni a legbiztonságosabb, de ez a cikk és maga a Sárga autó autó is pont arról szól, hogy egy kicsit még éljünk jóságban, mielőtt eljön a kaszás! (és amíg a lángoló, légzsák nélküli autóban lassan elhamvadok egy borulás után, akkor az legyen életem lepergő filmjében, hogy legalább egy rendes vasban ért el a végzet, nem egy benzines/dízel fiestában :)

misinator 2009.12.29. 13:28:58

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Akkor én is paradicsomi szüzekre vágyó talibán tenorista vagyok? Egy légzsák van az Albeánkban...

ZsigulisZsolti 2009.12.29. 13:30:55

grat a kocsihoz!
de bárki bármit mondd,az amerikai verzió gusztustalan.mint azok a tányérszájú afrikai törzsi nők,meg még tányérsegg is:D

Csubakka Junior 2009.12.29. 13:31:39

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Először össze kellene raknom a csavarjaira bontott Jawa-t (250 California), aztán ábrándozhatnék mindenféle Mercedesekről.

UltimateUbul 2009.12.29. 13:34:13

@streetsta:
jay leno gyakorlatilag profi restauráló és customer műhelyt üzemeltet, meg megsállott autóbuzi maga is, neki az is elég kielégülés hogy lekonzerválja őket, meg megkerüli a tömböt velük heti 1-szer.
@Csumpi Hálidéj (Mk412):
meg lehet élni modellezésből? kire sózod rá a cuccot?
@Macskanátha:
öregem ezekből a szarokból egyedül a klíma amit beépíthetsz hatósági vizsgálat nélkül. Légzsákhoz pedig baromi sok meló lenne mire üzembiztosan be van téve. ABS-hez pedig egyáltalán nem, az olyan mint a vonóhorog, nem tehetsz bele önkényesen.
@lutria:
A suzuki az japán, (még ha magyar paraszt is rakja össze) a becsülete nem engedi meg hogy ilyen világi gőg miatt besértődjön :D

misinator 2009.12.29. 13:37:05

@misinator: Sőt, sajnos ABS sincs /újonnan vettem/. Tényleg hiányolom, főleg a mai autók KÖZÖTT. De árnyalja a képet, hogy amikor leesett a hó, nekem gyakorlásképpen járt a lábam a féken , mint a légyszárnya, a kollégám meg a pdtdipdtdipdtdi absabsabsabs Octáviával nem tudott bekanyarodni a munkahelyre 5km után, mert az ABS - helyesen - az irányíthatóságot tartva szem előtt hosszú méterekkel később állította meg az autót, merthogy szegény jószág nem tudja, hogy a havat maga előtt tolva hamarabb állhat meg. Na ez egy szép rövid mondat volt.
És /-sel nem kezdünk mondatot/ nem a készülékben volt, szokás szerint a hiba, hanem az emberben...

UltimateUbul 2009.12.29. 13:39:36

@Macskanátha:
felejtsd már el a szájbab@szott klímádat. Volt neked már tetőablakos kocsid? ha meg igen akkor nem használtad megfelelően. Olyanba nem kell klíma, ha fagyni akarsz, akkor meg feküdj ki ma este gatyában a flaszterra. reggelre épp beállsz.

UltimateUbul 2009.12.29. 13:42:20

@misinator:
nem arra van az ABS hogy rövidebb úton állj meg hanem hogy padlófék közben is irányítható legyen. A kézifékkel meg tudott volna állni, és ráadásul látványosabban!

Humphrey 2009.12.29. 13:44:25

@tónik: nem, egyáltalán. egy :)-t kellett volna hozzábiggyeszetenem a kommenthez. ellenkezőleg, örülök neki, hogy jó kezekbe került, és hogy ennyi mindent megtudok erről az autóról, hogy látom, egyre több ilyen 'őrült' van.
valójában teljesen átmelegítette a szívemet, mosolyogtam olvasás közben.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 13:45:22

@UltimateUbul:

Ja.

Én pl. imádom a moszkvicson a pillangóablakot. Nagy melegben úgy fordítom, hogy pont rám nyomja a menetszelet. A legkirályabb.

A klímának egyébként akkor látom értelmét, ha tényleg igazán meleg van. És esetleg nincs sebesség.

Sokkal jobban szeretem, ha lehúzott ablaknál lobog a hajam, flatterol a pólóm ujja, mint bent ülni egy hermetikusan lezárt dobozban, ahol gépek látják el az alapvető életfunkciók biztosítását.

misinator 2009.12.29. 13:45:36

@UltimateUbul: :-):-):-)
Mindkét hozzászólásodra!

akos696 · www.focusauto.hu 2009.12.29. 13:47:27

@UltimateUbul: Te még nem ültél 35 fokban a dugóban? Ott megbxszhatod a tetőablakod, akárhogy is van nyitva. Az csak menetközben ér valamit. Amúgy én sem vagyok nagy klímapárti, csak akkor kapcsolom be, ha már elviselhetetlen. No meg vannak, akik a huzatra érzékenyek, mint pl. a nagyanyám. Neki is a klíma jön be inkább, holott tetőablakos a waresz.

misinator 2009.12.29. 13:49:41

Na, anyjuk, hozd a puskámat, ebbő' megint gyilok lesz!:-)))

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 13:58:50

@akos696:

Kiborulok az ilyen huzatra érzékeny emberektől.

Legdurvább, mikor ex-majdemanyósommal jöttünk haza balatonról. Olyan meleg volt, hogy a műszerfal majdnem leolvadt, de résnyire sem húzhattam le az ablakot, mert jajj, huzat van....
Vert a víz rendesen. Komolyan gondolkodtam, hogy kirakom valahol.

Azóta érettebb a személyiségem. Mára leszarom az ilyen ajvékoló utasokat.
Mindig arra hivatkozok, hogy az autóban minden a sofőr kényelmét kell, hogy szolgálja, hiszen felelős tevékenységet végez. Ezért olyan zene szól, amit én szeretek, annyi ablak és addig van lehúzva, hogy nekem jó legyen. Jajgatás esetén annyit megteszek, hogy szívesen félreállok mondjuk egy buszmegálló közelében.

Zorgo 2009.12.29. 13:58:57

Két dolog.Az egyik,hogy én is Józsi vagyok,és nem értek a mercikhez, most egy kicsit pirulok is.Mert a cikkből kiderült,hogy minden Józsi a mercik szabadkőmüvese,csak én nem. :)

A másik,hogy miért nyáron,pont abban a 50 fokos két hétben kellene ezzel az autóval krúzolni?Hát nem ott van erre az év többi 350 napja?Akkor nem kell a klíma.Mondom ezt én,aki klíma mániás vagyok,de ez más tészta.

Dennis01 2009.12.29. 14:02:51

Regen nem tetszett ez a Merci annyira, de mostmar meg van szamomra a varazsa, az biztos.

Ha ugy gondolkodnek, mint Macskanatha, akkor a kozelebe se mehetnek a Minimnek. Ott nincs legzsak, ABS, szervokormany de meg szervofek sincs. De epp ez adja a varazsat, en iranyitom a kocsit, nem mindenfele elektromos kutyuk.

Rocko- 2009.12.29. 14:13:19

@Csumpi Hálidéj (Mk412): egyetértek, olyan 5-10 autó, amit érdemes tartani, többet úgy se tudsz kezelni. még ha van is rá személyzet, akkor se tudod annyit használni, mint amennyibe van. az meg csak pazarlás.
na meg minek van, ha nem használja az ember?

Frank Pentangeli 2009.12.29. 14:18:07

Koncz Úr:
gratulálok, baleset-, műszaki hiba-, stb. mentes autózást kívánok a szerzeményhez. Tájékoztatom, hogy ön nem bolondult meg, hanem most jutott el a bölcsesség állapotába!
Irigyeinek tábora egy újabb lélekkel gyarapodott.
Ön is és Csikós úr is a különböző helyreállítási/feltámasztási projektjeik történeteiben különböző mesterekre ( Jóska, Lajos, stb. ) hivatkoznak. Jó lenne, ha a jól teljesítő mesterek elérhetőségét is közkinccsé tennék.

Dennis01 2009.12.29. 14:20:10

@Rocko-: Epp ez a gond, ha lenne 5-10 auto a garazsomban, biztos hirtelen megkivannek masik 5-10-et, ami tetszik, viszont a meglevoket se akarnam eladni, szoval gondba lennek...

pickapu 2009.12.29. 14:23:55

Gratulálok az autóhoz, igazán szép és ritka darab.

Macskanátha 2009.12.29. 14:32:24

Van tetőablakom, de sohasem szoktam kinyitni. Csak azért van benne, mert a felszerelési csomag része volt, ( Subaru Tribeca ) magamtól nem kértem volna bele. Én is akartam írni, hogy a szokásos városi dugóban, 40 fokban, klíma nélkül izélheted a napfénytetődet, de látom, valaki már megelőzött. Amúgy olvastam korábban a vezess.hu honlapon, hogy a "klasszikus" tetőablak ideje leáldozott: egyre több autóban jelenik meg a komplett, árnyékolós üvegtető, ami nagyon látványos, viszont nem nyitható. Aki tehát a jövőben nyitott tetőre vágyik, az kénytelen lesz CC-t vagy convertible-t ( cabriót ) venni...
Átalakítás: itt valami félreértés lesz, mert én NEM azt írtam, hogy _ezt_ az autót kellene átalakítani légzsákos, klímás, ABS-es kocsivá. Hanem azt írtam, hogy ugyanebből a típusból egy sokkal fiatalabb évjáratút kellene venni, amelyben - a cikk szerint - már gyárilag ott figyelnek a fenti ketyerék...

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2009.12.29. 14:36:26

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Ja nekem van egy 94-es Honda Accordom. Gyárilag légzsák + klíma + ABS.
Én már légzsák nélkül vettem. Az ABS szenvedését végül a biztosíték kivételével orvosoltam. A klímában most adta meg valami magát.
És láss csodát, használható az autó :)
De Macskanátha boldogan megvenné tőlem, mert van benne mindhárom ;)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2009.12.29. 14:37:23

@Macskanátha: Az OT vizsga nem kötelező, csak nagyon jót tesz az ember pénztárcájának :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.29. 14:39:14

Nekem van mobil klímám!

20lityis lehel hűtő,faszán hűti az utesteret meg a kaját is! :)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2009.12.29. 14:40:28

@Macskanátha: Pont ugyanilyen meleg nyarak voltak. A "klímaváltozás" Magyarországon a váratlan, nagyon heves viharokban manifesztálódik, nem a melegben. Mert az volt régen is, ld. száraz kontinenális éghajlat.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2009.12.29. 14:44:07

@UltimateUbul: Már épp kezdtem aggódni, hogy egy ordenáré lefikázó komment sincsen a sorban.
Megnyugodtam :)

Koncz_János 2009.12.29. 14:46:45

Hát, köszönöm a biztató szavakat! Még mindig gyötör kicsit az önvád, de a hozzászólásokból az derül ki, hogy talán helyesen cselekedtem. Épp tegnap mentünk úgy ötven kilométert vele, kihasználva, hogy száraz az út.

Misinator: a te Besenyő Pista bácsis hozzászólásodat is olvastam, de ez az "átégettem magamon" mostanában a kedvenc szólásom, akárcsak a "Már megint igazam van, nem? DE!!!"
Legalább ötvenszer megnéztem már a Besenyő Pista bácsi a hülyeségről című monológot, ami egyszerűen zseniális. Akik nem tudnják, miről van szó, kattintsanak ide:

www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM

Streetsta: Naná, hogy iszunk! :-)))

karlov 2009.12.29. 14:48:01

Csak egy apró szösszenet...itt most egy szerelem autóról blogolt valaki ha jól emlékszem...
Őszülő halánték,stílusos autó,némi pánik ,meg miegymás az ejbieszt meg húzzátok most oda....

Dennis01 2009.12.29. 14:48:38

@Macskanátha: Ne felejtsd ki pl a Webasto ceg termekeit, minden autora van tobbfele tetoablak, plusz vaszonteto, amit kihuzhatsz egesz hosszaban, es nem is olyan horror az ara. Aki szereti az ilyet, de nem veheti meg uj auton, ugyis megcsinaltatja maganak.

Rocko- 2009.12.29. 14:54:25

azért kíváncsi lennék, h akik az időjárásra hivatkozva létfunkciónak tartják a klímát, ugyanazok vajon megveszik-e a téli gumit? :)

Rocko- 2009.12.29. 14:59:59

@Macskanátha: amikor a 30 tonnás Täträ kikanyarodik, akkor igazából kurvára mindegy hogy miben ülsz, ha az nem T-72.

Macskanátha 2009.12.29. 15:01:17

@yaffa: "De Macskanátha boldogan megvenné tőlem, mert van benne mindhárom..."

Nem venné meg! :-)) Macskanátha ugyanis autóvásárlás esetén empírikus úton bizonyosodik meg a dolgok működőképességéről. Tehát, ha nem gyullad ki, majd alszik el a légzsák lámpád a gyújtás után, ha a próbaút során fékezéskor nem érzem az ABS működését, továbbá, ha a bekapcsolt klíma pillanatok alatt nem fagyasztja le a tökömet, már szállok is ki abból a hulladék roncsból... :-))

Rocko- 2009.12.29. 15:01:24

@UltimateUbul: "meg lehet élni modellezésből? kire sózod rá a cuccot?"
streetsta-ra.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 15:02:43

@Rocko-:
Fenét.

Streetsta maga is "rásózóember".

Rocko- 2009.12.29. 15:02:59

@Dennis01: akkor szarul választottál és ami van az nem tetszik eléggé.

Macskanátha 2009.12.29. 15:07:07

@Rocko-: Ne hidd! Én 3 évvel ezelőtt mentem bele kb. hatvannal egy szabálytalan módon kikanyarodó teherautó hátuljába, egy a mostaninál eggyel korábbi Audi A6-ossal. A kocsi totálkáros lett, de nekem csak a jobb térdemen lett egy zúzódás. Ha lett volna benne már térdlégzsák, akkor azt is megúszhattam volna... :-))

Dennis01 2009.12.29. 15:11:05

@Rocko-: Ez is igaz, de amellett, hogy tetszik egy auto, szivesen mennek is vele, hogy milyen vezetni stb.. Pl lenne 10 autom a garazsba, de amellett kiprobalnek egy csomo mast, erre pedig altalaban nincs lehetoseg, csak ha megveszed.

Krisi 2009.12.29. 15:11:26

@Macskanátha: sőt, ha otthon maradtál volna, akkor még mindig meglenne az Audi :)

tlantos 2009.12.29. 15:22:35

ez az auto, nem a zoccseges :)

UltimateUbul 2009.12.29. 15:26:50

@yaffa:
nem muszáj mindent elolvasni, mi vagy te Juli-ánusz barát? ;)
@akos696:
Akkor te se menj a szaharába, vagy dugj a gatyádba Leo jégkrémet.
Bizony hogy nem ültem 35 fokban dugóban kollega. Eleve milyen barom aki ilyen időben kocsikázik, ilyenkor elhúzok a sor mellett motorral. Szakadó esőben meg azért nem vagyok dugóban mert inkább kikerülöm a fél kerületet minthogy beragadjak.
@Rocko-:
én barom, hogy nem gondoltam erre. hiszen nem is kihívás a modellt összerakni, csak brummogni mikor körözünk vele a szobában. :)
Hol élsz te? Dehogy veszi a téligumit, a nyári se szól ha fázik akkor meg jóóólessz az!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.12.29. 15:34:38

Gratula!
Az avatarom ne tévesszen meg, az csak az álmaim láthatóvá tétele.
A kor stimmel, az autó szintén, az érzés ugyancsak.
Mivel szimpatikusabb számomra az elegáns úriember az öregedő playboynál én is ilyen autónál kötöttem ki. Igaz, nálam az előzmény is csillagos volt. Boldog lészen hátralévő életed.
Csak mi van akkor ha ráb@...szunk és még élünk vagy 40 évet? :-)

4.0v6 2009.12.29. 16:45:56

Látjátok van azért a váláságnak is jó oldala.

Lehet vásárolni reűlis áron.

Bocsánat a kenyérgondokkal küszködőktől, de Őn nem itt vannak.

Lehet, hogy korábban kellet volna már.

Szép autó de ha már lúd legyen kövér alapon V8-al vettem volna.

ColtCzT 2009.12.29. 16:52:23

WOW, most sikerült elolvasnom a cikket. Gratulálok az autóhoz, szuperül néz ki, és nagyon jó hangulata lehet! Sok szerencsés km-t!

nemértekhozzá 2009.12.29. 16:54:54

Amikor megláttam a a főoldalon a képet/címet , fogadni mertem volna,hogy megint Csikós mester követett el valamit... :)
Gratulálok az ótóhoz!

ColtCzT 2009.12.29. 16:57:44

Ja, és annyi idősen mint a cikkben szereplő uriember remélem majd nekem is sikerul beszereznem egy Oldtimer mitsubishi evolution VI Tommi Makinen verziót :)

karlov 2009.12.29. 17:08:06

Itt a felújítás tud meglepetéseket okozni.Lehet olcsón venni és nagyon,nagyon drágán megcsináltatni,lehet jó állapotút venni kevés ráfordítással üzemeltetni és persze lehet Pebble Beach szintűt az új árával megegyező összegért.
Bár az már szerintem túlzás de hát ki mit szeret...

Ronin_ 2009.12.29. 17:40:40

Koncz úr, gratula,

egy ilyen már nekem is régi vágyam, de még van hátra tizen évem a te korodig;-)
Bár már meg tudnám venni, de a család egyenlőre egyterűt vagy kombit kíván.
Mire meg majd ismét megvehetem, addigra drága lesz. Vagy nem lesz. Vagy eladod majd nekünk te:-)
Ha rendbe tetted, meg hetven fölött ugye már...;-)

Gabor970 (törölt) 2009.12.29. 18:38:23

király verda! a 90-es évek utolsó harmadában egy w116 280SE boldog tulaja lehettem. Mai napig bezárólag sem előtte, sem azóta nem volt jobb autóm. Most kicsit jól körül is nézek a használtautós oldalakon :-)

Parajpuding 2009.12.29. 18:40:18

Sokat nem tudok hozzáfűzni a cikkhez, mindösszesen annyit:

Őszintén gratulálok a döntéshez és a döntés eredményéhez! Sok örömet és egészséget kívánok hozzá!

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.29. 18:51:01

gratulalok! sok szep merfoldet vele!

zündfolge 2009.12.29. 18:58:20

Az ilyen írások melengetik a szívem, nem a karácsony. Volt már egy 116-osom. Egyre jobban érik, hogy újra legyen.
Kíváncsi lennék egy statisztikára, hogy a cikk olvasása után hányan kattintanak mobile.de, használtautó, ebay.com-ra...

Kamélia 2009.12.29. 19:48:31

Ad 1:a világ legmegbizhatóbb autószerelöi József névre hallgatnak.. .az enyém is az.)) Jánosom ha ezzel látlak Egerben ugye elviszel egy körre?) Ad 2: A csajos téma meredek...)) Ad 3:öreg ám a Mátra,mégis rámásznak...))

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.12.29. 19:54:10

Ez az autó a megvalósult álom! PONTOSAN ez a kedvenc Mercim, és ha nem sokkal jobban vágynék egy vadiúj kistraktorra permetezőadapterrel, valószínűleg azért vesznék össze a feleségemmel, hogy egy ilyenem lehessen. Ez a kocsi a férfiszabadság szimbóluma, egyszerűen zseniális!!!!! Gratulálok a boldog tulajnak!

misinator 2009.12.29. 19:57:16

@Koncz_János:
Nagyon megtisztelőnek tartom a személyes reagálást. Utólag kérek elnézést a letegezését,/10 évvel vagyok fiatalabb/ talán enyhít bűnömön a lelkesedés. Még egyszer, elnézést.
Mégiscsak van kollektív tudattalan / bár sok ember csak a tudat-lan részéből merít/, merthogy a sógorral ill. a továbbcsúszósoctaviás kollégával mi is számtalanszor megnéztük és szintén idézzük! Szegény Laár András, ha olvasná ezen sorokat, lehet, hogy elkeseredne, mert szerteágazó ténykedése, alkotásai ellenére /KFT rajongó vagyok/ ezt a monológot tartom a főművének. Egyetértünk, nem? DE!!!
A magam részéről innentől kezdve áll egy meghívás Felsőzsolcára egy-két pohár - boldogkőváraljai barátomtól származó - 48 fokos gönci kajszibarack pálinkára.
Persze, ha van aki visszafele vezessen, merthogy szállást nem tudok biztosítani:-(
Jó "krúzolást"!

Forrester (törölt) 2009.12.29. 20:16:07

Nagyon szep valasztas, eszetlen jol nez ki a jargany, foleg igy rendbeteve. Sok-sok elvezetes kilometert hozza!

vasember 2009.12.29. 20:17:23

Csatlakozva az előttem szólókhoz,nagyon sok örömteli,mosolygós,problémamentes kilométert kívánok,ehhez a kortalan szépséghez.Most döbbentem rá,hogy én 34 évesen bebiztosítottam magam két 1982 Youngtimer "szerelemmel".Én is élvezni szeretném minden percét,amit ezekben tölthetek.

itti 2009.12.29. 20:26:53

Szívből gratulálok!

Nagyon szép ótó a Sárga! Sárga irigység szele csapott meg kissé... :)

873ujr3rk 2009.12.29. 20:33:39

ez gyönyörű
sírok.

esef 2009.12.29. 20:35:01

Az autó szép, az írás tetszik. Persze azért nem egy Csikós úr féle cikk, de azért nem rossz, pár kolléga "műveit" igencsak veri...

BTO11 2009.12.29. 20:40:20

és ezt nem a Csikós irta????

szép ez a merci.

Csiki szégyeldddddddd magad!

na vóóóót ien matchboxom.

papa33 2009.12.29. 21:03:27

Jó újságok voltak régen, ez a Technikai érdekessége, meg a Delta, meg a Technika-ha jól emlékszem ócska anyagú újság volt jó tartalommal, ez utóbbi meg is semmisült az elmúlt évtizedek alatt- de ma is szivesen olvasom őket ha kezembe akad. Volt hifi-video építészet stb Deltába Arecibo-a fémmel bélelt völgy ha valaki emlékszik. Mondjuk nem volt teló, nekünk semmilyen sem-nem tudta a KGB lehallgatni- de edzettek voltunk és nem puhányok, klíma álom sem volt halandónak, és ha nem is voltak ilyen nyarak, azért a tűző nap és a 33 fok bent alakított. És voltunk katonák, eszünkbe sem juthatott selejtesnek lenni. Volt pl Csepel szervokormány nélkül, lehetne tesztet írni: klíma-fűtés-légzsák, és ami jó volt: összkerék.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.29. 21:05:56

Kissé átvágtak ja, de egy 35 éves autónál, tedd össze a kezed, ha csak ennyi baja van! És különben tényleg szép darab, használd sokáig :)

papa33 2009.12.29. 21:09:18

Nem volt ennyi autó, de nyaranta a Balcsi vagy valami rendezvény felé voltak konvojok, utak meg nem annyira.

De egyvalami nem volt, nem toltuk le egymást, nem aláztunk, motorosok nem hullottak. Mentünk amennyivel lehetett 100-80-90, kb így jött a sor, és nem úgy mint ma, 90 alig valaki, a többi 120, ez nem volt. Egy-két jugo, azok hajtottak, más nem. Ma meg mindenki.

esef 2009.12.29. 21:10:36

@Rocko-:
Jelentem megvettem a téli gumit. (Hóláncot még nem, de hamarosan az is meglesz.) Sőt, még jóval az idei első nagy hidegek előtt.
(Az én esetem klíma szempontjából speciális, mert 15°C felett már izzadok, mint egy ló, tehát igenis hasznos és szükséges dolog.)
Most rontom a statisztikát?

nagyonkutya 2009.12.29. 21:11:14

Ez a vétel szép húzás volt!Gratula!
A gép gyönyörű!!Majd ha én is 50 leszek, akkor én is talán......

totálkáros 2009.12.29. 21:17:16

@UltimateUbul: húú b+, :D ennyi ésszel gondolom már rég milliárdos vagy :). Lehetek a szarod?

Kifordított kacagány 2009.12.29. 21:18:30

gratulálok, szép vas, használd jó sokáig egészségben, úgy ahogy azt elképzelted ott a kertedben.

totálkáros 2009.12.29. 21:26:56

Szerintem szép a középkonzol, és azért mert puritán - ettől szép. Kukába a kályhaezüsttel, a króm imitációval. Éljen a stílus!

zöldi 2009.12.29. 21:27:49

János ÚR, gratulálok. Igen szép autó, igen jó cikk. Élmény volt. 30 év múlva és egy E38 740i-t szeretnék, hasonló állapotban :)

komikus 2009.12.29. 21:40:51

Én is gratulálok!Csere nem érdekel?A stílus maga az ember....

bubuka_visszater (törölt) · http://facepalm.freeblog.hu/ 2009.12.29. 21:42:27

nem vagyok egy autóbubus, de most irigy vagyok a sárgaságtól. Gyönyörűűű kocsi..

Rocko- 2009.12.29. 21:48:11

@akos696: nekem érzékeny már a huzatra a bal fülem, de a tető ablakkal semmi gond, ha nagyon huzatos lenne, akkor meg elhúzás helyett buktatom.

GaspiW123 2009.12.29. 21:55:52

Ős 107-es SLC, saharagelb szín, dísztárcsa, nembőr belső, D Jetronic, dokumentumok, jó kezekben, gratula hozzá!
Vigyázzunk rá, vmint kitartás!

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2009.12.29. 21:58:44

Mé kő mindig ilyet csinyáni? Benzinfaló szörnyeteget venni? Najó, van mellette az Ignis is. Autóbuziknak megbocsátható :-).

Rocko- 2009.12.29. 21:58:49

@yaffa: :D

@BeeTm: még ilyet, micsoda úri huncutságok! nem csak fennmagukat, hanem még a telefonjukat is hűtik. mobil klíma, hej!
:D

@Csumpi Hálidéj (Mk412): humor vót. mer' ha megkérdezték volna, hogy ő kinek adja el, akkor azt mondom hogy Hekának. :D

@Macskanátha: na most ki ki ellen? ha rád kanyarodik, akkor tök mindegy, h miben ülsz, ha te futsz belé (defenzív vezetés?), az más tészta. de mondjuk Trabanttal 600 kg-t kell megállítani, nem 1600-at, az meg úgy elég jó. fizika szerint.

@Dennis01: "erre pedig altalaban nincs lehetoseg, csak ha megveszed."
hát hogyne lenne.
kölcsönkéred. vagy bérled. vagy lízingeled. vagy ellopod.
kismillió opció van. hullámvasútat se veszünk ha használni akarjuk. ;)

@nemértekhozzá: sztem Csik nem igazán venne ilyet.

@esef: csak ha Bende Tibby budaörsi videos postjánál amellett kardoskodtál h nem kő a téligumi. :)

sasmadar 2 2009.12.29. 22:03:12

Bazzeg,jól átqrtak..
Németbe kb 1000 euro áron kinálnak ennél jobb járgányokat,az "OT"meg rája 50 rugó úgy,hogy el sem kell vinni!
Amig van szar,addig veréb is.

sasmadar 2 2009.12.29. 22:09:04

ja,bocs,az 50 ezres veterán vizsgákat-autó nélkül- pont Egerben csinálták,vlszeg ezért szünt meg.

novecento 2009.12.29. 22:16:36

'75-ben húsz évesen nem gondolkoztam e kérdésen.Ma viszont nagyon kellene,csak gratulálni tudok..élvezd!

novecento 2009.12.29. 22:18:24

'75-ben nem gondolkoztam a kérdésen.Ma viszont neóagyon kellen egy hasonló ,győnyörű a ráncvaival ..élvezd,gratulálok.

Beard 2009.12.29. 22:20:27

Gratulálok a járgányhoz. Remélem a tavaszi Belsőség találkozón élőben is megcsodálhatjuk!

Dennis01 2009.12.29. 22:59:42

@ladakiller04: Evekkel ezelott fater Gyorben vitte a kocsit sima muszakira. A "nagyeszu" vizsgaztatok abba belekotottek, hogy miert koszos a karpit. Na ennyit errol.

DG 2009.12.29. 23:15:15

Gratulalok a vetelhez es sok oromet vele!

Nekem ez a Merci kabrioban az alom oldtimerem. Remelem mar a kapuzarasi panik elott magameva tehetek egy fajintos peldanyt.

Szivesen olvasok barmi elmenyt, esemenyt a Sargaval.

Tammmy 2009.12.29. 23:35:40

Végre egy szép stílusban megírt cikk az Indexen!. Gratulálok a szerzőnek, tanulhatnának tőle a "fiatalok" a szerkesztőségben. Van a cikknek eleje, vége, sok-sok mellékszál, értelmes és érthető mondatok, kidolgozott mondanivaló, és a témához képest rengeteg érzelem. Látszik, nem időre és nem kényszerből írta, dolgozott vele, szereti az autóját, szereti ezt a cikket, és valós életérzésről beszél.

Koncz Jánosnak még rengeteg-rengeteg évet kívánok, hogy sok ilyen cikket írhasson, kollégáinak meg erőt, kitartást, hogy tanuljanak tőle!

a márk 2009.12.30. 00:23:16

Gratulálok, szép autó igazán. Nem mellesleg a sztori is.
Mellékhatások tekintetében kérdezze orvosát, Csikós Zsoltját!

Suttora 2009.12.30. 00:45:35

Na János, látom Téged is elkapott ez a szörnyű betegség :D
Döbbenetes hatásuk van ezeknek a régi csillagosoknak, azt hiszem már nincs többé visszaút...

I.C.ram 2009.12.30. 04:34:01

Annyi ostobaság van ebben a cikkben felhalmozva, hogy öröm nézni. Tele van bazinagy tévedésekkel.

PiszkosFreddy 2009.12.30. 07:49:25

Nem győzök csatlakozni az előttem szólókhoz.
Az örömöm,hogy egy autó-megszállott kolléga(ráadásul ugyanazon korosztályból)
ilyen csodát tud szerezni nem csak magának,(valljuk be:autó-isteni segítséggel),de a szellemesen megírt,
élvezettel olvasott cikkén keresztül a többi(álmodozó)autófilnek is,elnyomja a tudatalatt fellépő,erősen elnyomott irígységemet.
Őszinte,tiszta szívvel sok örömöt kívánok az autóhoz!

Elektro (törölt) 2009.12.30. 08:37:52

nem vagyok merdzsó fan, de ez kéne. emlékszem, miután kicsinálták csaucseszkut elárverezték a vagyont. volt egy ilyesmi mercije. ha akkor nem tini lettem volna, meg is veszem...

Jano 19 2009.12.30. 09:03:11

Nagyon jo a verda, az otven az ujj 30 szoval azon ne ragodj, ha ujj csajt akarsz vagj bele, egy jegyett kaptal erre az eletre hasznald ki teljesen.

Legy jo...Jano

gaboooor 2009.12.30. 09:29:36

Én is a klíma, nem klíma, illetve huzat, nem huzat harcba szállnék be, ugyanis van egy 123asom és egy 115ösöm.

Mindkettőben van középen légbefúvó és ha megnyitod őket menetközben faszán lehűti az utasteret frisslevegővel, úgy hogy nem visz ki a huzat, nincs többletfogyasztás, nincs gáztöltés meg nincs klímaelromlás.

Dúgóközbeni klímáról meg annyit h aki rendszeresen dugóban közlekedik és nem tudja kikerülni azt, az ne járjon kocsival. Ha meg egyszer-egyszer véletlenül dugóba keveredsz és nem bírod ki klíma nélkül akkor magadra vess.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.30. 09:33:17

@Jano 19:

hat en tobbszori nekifutasra sem tudtam kivenni mit akartal irni de nem baj, ha nem ertesz egy uzenetet akkor valoszinu nem neked szol! :D

... azert kabrioban mas lenne...bar ahhoz napsutes is kell / esomentes ido az meg otthon nem sok van ( 3 honap ? )

Alhazred 2009.12.30. 10:25:58

ha ilyen kocsim lenne, magasról szarnék arra, hogy van-é klíma, vagy bármilyen hárombetűs. mint ahogy szarok rá most is.

stower 2009.12.30. 11:26:02

Először is szívből gratulálok. Nem lehet túl gyakori, hogy valaki Ignis után ekkorát lép előre:)
Ha alánézve nem találsz borzalmas dolgokat, akkor nagyon fogod szeretni. Nem V8 ugyan, de az M110 egy elnyűhetetlen és dögös hangú motor. Átfutottam a kommenteket, néhányan furcsa dolgokon vannak elakadva...
Ha valakinek klíma vagy légzsák hiányzik, akkor egy ügyes szerelő ezeket egy nap alatt gyári minőségben be tudja építeni. Bontott gyári alkatrészről beszélek természetesen.
A tetőablak nagy királyság, de adott esetben a klíma is. Nekem minden autómban volt mindegyik. A hangulatom és a szituáció függvényében használtam/használom őket.
Amúgy meg Alhazred az előbb megmondta a tutit: "ha ilyen kocsim lenne, magasról szarnék arra, hogy van-é klíma, vagy bármilyen hárombetűs. mint ahogy szarok rá most is."

titoo 2009.12.30. 11:39:14

Megláttam a főoldalon az autót, és a címet, azonnal azt hittem a Csikós volt megint állat, de nem :)
Jó írás!

tekniq (törölt) 2009.12.30. 12:40:15

@Dennis01: "Ne felejtsd ki pl a Webasto ceg termekeit, minden autora van tobbfele tetoablak"

Tetoablakot nem rakhatsz utolag az autora, mert a tetonek fontos szerepe van a karosszeria mereviteseben. Tetoablakos es tetoablak nelkuli valtozatokhoz ma mar kulon karosszeriavariansokat gyartanak.
A masik, hogy a tetoablakot/elefantfulet feldughatod, ha az autopalyan tuz a nap, mert ha kinyitod, a menetszel leviszi a fejedet. Allo helyzetben meg menetszel sincs, ott tenyleg csak a klima segit.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 12:51:02

Ez pl komolyan erdekelne, hogyan kapott muszakit:
www.webastoshowroom.com/09VWCC_TVS935.html

Gyanitom, hogy csak az USAban vegeznek ilyen atalakitasokat. Valahol paradox, hogy megkovetelik a plusz 2 upfront-szenzort a legzsaknak, a tetot meg gondolkodas nelkul megbontjak.

stower 2009.12.30. 13:00:13

@tekniq: látszik, hogy még nem ültél Webasto tetőablakos Mercedesben:)
Nem tudom, hogy a mai műanyag autóknál van-e merevítés szempontból különbség a kasztniban tetőablakos és nélküli kiviteleknél, de ezeknél a Merciknél nem volt. Itt még nem alufóliából készült a tető. Kényes dolog kivágni a helyét, de ha az megvan, akkor minden további nélkül beszerelhető. Egy ILYEN tetőablak 160-180-ig tökéletes, huzatmentes. Akkor is inkább a szélzaj miatt kell becsukni.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 13:27:53

@lacip: "látszik, hogy még nem ültél Webasto tetőablakos Mercedesben:)"

Ultem. Kb 15 evvel ezelott.

"Nem tudom, hogy a mai műanyag autóknál"

Ezt a muanyag-hulyeseget el kene felejteni vegre. Sokkal nagyobb szakitoszilardsagu anyagokbol keszulnek a mai autok, sokkal jobb karosszeriageometriaval:
www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

"van-e merevítés szempontból különbség a kasztniban tetőablakos és nélküli kiviteleknél"

Van. Mint ahogy dontheto hatso ulesnel is plusz merevitest kap a karosszeria a hianyzo hatfal miatt.

"de ezeknél a Merciknél nem volt."

Viszont a regi Merciknel is mas volt a teto formaja (laposabb) a tetoablakos kivitelnel, volt vizelvezeto csatorna is valamelyik oszlopban, a tetoburkolat formaja is mas volt (mert tobb hely kellett a mechanikanak a burkolat mogott), es az is kerdeses, hogy mennyire lehet a gyari felfogatasi pontokat hasznalni. 3 ev gari ide vagy oda, ezek a barkacsmegoldasok a budos eletben nem erik el egy gyari tetoablak szintjet. (Plane a mai Mercikben, ahol automatikusan becsukja oket eso eseten valamelyik modul.)

"Itt még nem alufóliából készült a tető."

Tokmindegy, milyen anyagbol keszult, ha vagsz bele egy lyukat, veszit a merevsegebol. Egyebkent a vastagabb anyag ellenere is gyengebbek a regi modellek tetoi.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 13:40:55

@UltimateUbul: "Légzsákhoz pedig baromi sok meló lenne mire üzembiztosan be van téve."

Legzsakra az eletben nem talalsz sem embert, aki beteszi, sem embert, aki levizsgaztatja. A robbanoszer nem jatek.
Az uzembiztonsagot hazilagos modszerekkel az eletben nem tudod garantalni. Ki tudod olvasni esetleg a readyness flag-eket, aztan vagy helyesen mukodik eles helyzetben (ha mukodik egyaltalan), vagy nem.

"ABS-hez pedig egyáltalán nem, az olyan mint a vonóhorog, nem tehetsz bele önkényesen."

A fekrendszer atalakitasa valoban tilos, viszont tipusengedelyes, hidra (nem padlolemezre!) erositett horgokat minden tovabbi nelkul be lehet rakni. Az adott modellt viszont nem art ismerni, mert bizonyos valto/motor-kombinacioknal nagyobb teljesitmenyu hutoventillatorra is szukseg van, ha nem akarsz ottmaradni egy hosszabb hegyi kaptaton vontatas kozben, tulmelegedett motorral.

Koncz_János 2009.12.30. 13:45:28

Megszívtuk-waze 2009.12.29. 15:34:38 :
Majd megyek hozzád szakanácsokért.

Kamélia 2009.12.29. 19:48:31 :
Persze, szívesen elviszlek egy körre, főleg, ha valami kellemesen kanyargós, félreeső mellékutat is találunk. :-)

misinator 2009.12.29. 19:57:16 :
Tegezetek nyugodtan, édes gyermekeim! :-)

Nem vagyok egy nagy piás, de azt a boldogkőváraljai kajszit azért megkóstoljuk valamikor.

titoo 2009.12.30. 11:39:14 :
Csiki Mester és köztem van egy hatalmas különbség: én maximum szétszedni tudok egy Mercit, ő meg gond nélkül össze is tudja rakni. :-))))

stower 2009.12.30. 13:57:08

@tekniq: műanyag hülyeség? Ne higgy az NCAP propagandának. Ebből a Volvós videóból mi következik? Igen, ilyen amikor két fostalicska találkozik:)
Ezt láttad már? www.youtube.com/watch?v=saV3hUUry-4
A tető nem laposabb, ugyanaz. Belül a fejtér alacsonyabb pár centivel, mert a tetőkárpit alatt ott van a tetőablak tálcája. A vízelvezető csatorna nem csatorna, hanem csak egy-egy gumicső az oszlopokban, ami rá van dugva a tetőablak tálca sarkain lévő kivezető csonkokra.
Én a gyári tetőablak utólagos beépítéséről beszéltem, nem "barkács megoldásokról". Csodás, hogy olyasmiről van ilyen markáns véleményed, amiről a gyakorlatban fingod sincs.
Ha neked tök mindegy, hogy milyen vastag lemezből van a tető, akkor erre inkább nem reagálnék...

stower 2009.12.30. 14:01:12

@tekniq: "Legzsakra az eletben nem talalsz sem embert, aki beteszi, sem embert, aki levizsgaztatja. A robbanoszer nem jatek.
Az uzembiztonsagot hazilagos modszerekkel az eletben nem tudod garantalni. Ki tudod olvasni esetleg a readyness flag-eket, aztan vagy helyesen mukodik eles helyzetben (ha mukodik egyaltalan), vagy nem."

Gyári légzsák a hozzá való inditó elektronikával és kábelkötegekkel kb két óra alatt beépíthető. Semmi gány, mindennek megvan a maga helye. Nem kell ilyen babonás tisztelettel kezelni a dolgot. Robbanóanyag höhö :)
Ja, tudok rá első osztályú szakembert.

maczko 2009.12.30. 14:08:39

Koncz Úr,

gratulálok a járgányhoz, esz is a sárga irígység. :-) Két éve majdnem belezúgtam a kétajtós mercifílingbe, Vagy egy 220CE, vagy egy 200CLK lett volna az áldozat. Aztán mégis Astra lett... Szépa Sárga színe is én is szeretem a színes autókat, a mostani vas is metál-türkiz, a régi meg aranymetál volt. Sok szeretncsét és kitartást a verdához.

maczko 2009.12.30. 14:09:52

@maczko: néhány plusz betű becsúszott... (sikítós gépírónő)

Dennis01 2009.12.30. 14:14:21

@tekniq: Egyaltalan nem hiszem, hogy csak az USA-ban csinalnak, mivel neztem a Minimre nagymeretu vaszontetot, mivel itt Angliaban is letezik ez a ceg. Amugy meg ugy kapnak ezek muszakit, hogy ertelmes emberek muszakiztatjak oket, akik ellenorzik is az elvegzett munkat, ami szerintem egy ilyen multu es meretu cegnel szerintem altalaban kifogastalan kell hogy legyen.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 14:33:33

@Dennis01: A karosszeriaatalakitast nem tudod a muszakin ellenorizni. Az nem ugy megy, hogy moricka megmeri a zollstockkal, aztan vagy annyi, vagy nem. Szerinted a gyartok miert toltenek eveket a karosszeria kifejlesztesevel?

Frick László Emlékzenekar 2009.12.30. 14:45:18

Egyszerűen nem tudom megérteni, hogyan lehet siebedach nélküli autót venni? Úriember klímás autóhoz is kéri. Környezettudatos úriember pedig főleg. És azt is megfigyeltem, hogy nagyonhasználtautóban is rengeteg a .. pl 600000 km-t futott opawagen karcmentesen, érintetlen alsószoknyával, első-eredeti dísztárcsákkal és viszonylag áplt motorral, kókánymentesen. Hát még akkor egy 83000 km-es opawagen.

ocsisajt78 2009.12.30. 15:00:35

irashoz:
"Noooormális?"

nem... de akkor mar ketten vagyunk minimum... nekem sem azert van oreg turbos-osszos-sziszegos-deezergondvanvelestilusu kisautom... hanem mert "feeeling"... es ez a Merci is olyan lehet amit leirtal a cikkben(beleulsz, motor beindit es kikapcsolsz...)... total megertelek... es ez egy nagyon JO auto! ;)

MT21013 2009.12.30. 15:00:47

@gaboooor:
Azért ez az érvelés kicsit erős, nem? Csak két példát hadd mondjak. Ha tágyalásra, vagy konferenciára megyek, mondjuk egy nap több helyre és a tűző napon hagyom az autót, akkor nagyon nem mindegy, hogy pár perc alatt lehűthető az autó. Így még a nap végén sem feltétlenül bűzlök a verejtékemtől és sokkal fittebben érzem magam. Még klíma nélküli autóm volt, amikor 2 pici babával mentünk le az M7-esen a Balatonra. Baleset volt, se előre-se hátra. Több órát bentragadtunk. Kint 35 fok, a nap erősen tűzött. Tudod mi volt a kocsiban? Szóval igenis vannak helyzetek, amikor szükséges a klíma. Persze hogy régen megvoltunk nélküle, mert nem volt. De gondolom te sem a pottyantós árnyékszéket használod csak azért, mert a nagy-dédszüleink korában az volt.

csunyadiszno 2009.12.30. 16:10:54

@MT21013: Na most szíven találtál. Nekem csak az udvaron van pottyantós budi, a házban nincs wc, ráadásul egy 28 éves autóm van, klíma és tetőablak nélkül:)

Dennis01 2009.12.30. 16:42:29

@tekniq: Miert szerinted egy tetoablak gyarto ceg nem merlegel ilyen alapveto dolgokat, hogy mi gyengul es hogyan az autoban egy ilyen atalakitas utan?
Nemhiaba ajanl pl a Webasto ceg szinte minden kozlekedo autoba tobbfele tetoablakot.

Krisi 2009.12.30. 17:50:26

@MT21013: autóvezetés közben is kötelező öltönyben lenned? nem irigyellek haver :)
beraksz a csomagtartóba egy váltás pólót, oszt jónapot. ez ilyen hungarikum, hogy az emberek fele öltöny nyakkendő kombóban ül nyáron és lehűti 12 fokra a kocsit.

az M7es esethez: elég tré kocsi lehetett, ha még hideglevegő fúvó sem volt benne. az még a Zsiguliban is van :)

zippofcy6 2009.12.30. 17:57:00

Bölcs ember nem kezd veteránozni amíg nincs minimum 3 millió HUFja feleslegbe. De inkább 5.

Az 1 millát én inkább thai (maláj, stb) kurvákra költöttem volna.

Na de aki Ignissel jár 5 éve attól minden kitelik :P

dennisthemenace 2009.12.30. 19:44:56

@zippofcy6: Itt 100 fontot kernek egy orara...Szajbaelvezesre nemelyik ker egy plusz tizest..)))

misinator 2009.12.30. 19:51:50

@Koncz_János: Akkor szervusz Jani Bátyám:-)
Állom a szavam, persze ahhoz Sárgával kell jönnöd, mert ugye a próbakör...
S utána jöhet a finom, aranyfényű Nedű!!!
Az index Fiat Albea fórumon megtalálsz.
Mondjuk az e-mail címem bonyolult: név gmail
Várom a jelentkezésed:-)

MT21013 2009.12.30. 20:23:24

@Krisi:
Vezetés közben persze nem kell öltöny, de még ingujjban is ömlik rólam a víz.
Az érintett kocsi egy Astra volt, de a 35 fokos kinti levegő fujatásával szerintem nemigen javítható a helyzet. Magyarán szart sem ér.
Egyébként ráhibáztál, mert van egy veterán Zsigulim is. Na annak a fűtése világbajnok!

MT21013 2009.12.30. 20:25:34

@csunyadiszno:
Egyébként semmi bajom a pottyantóssal. Kisgyermekként a nagyszüleimnél nyaraltam a Bakonyban. Ott még vezetékes víz sem volt a parasztházak többségében, azt mégis eléltek 80-90 évet még a férfiak is.

Krisi 2009.12.30. 23:51:00

@MT21013: erről jut eszembe, ma egy mélygarázsban láttam egy kiváló állapotú igényesen tuningolt Ladát (bár az kocka volt), olyan akusztikai élmény volt, hogy beleégett az agyamba :)

anago 2009.12.31. 14:00:44

ne szórakozz, totál megérte, ez egy gyönyörű kocsi.
És igen, a válság idején pénzt kell költeni. Jó választás volt, csak így tovább!

veszbejarat.org

hassel 2009.12.31. 14:15:17

Gratula, nekem is nagyon tetszik kivül-belül egyaránt

súllyospestisertés 2010.01.01. 15:09:17

Ez pompás!
Nekem van egy mustár sárga Trabant coupe-m.
Szakasztott így néz ki:dísztárcsa,ködlámpa,pörsenés az oszlopon,klíma abban sincs.
Amivel az többet tud:van rajta horog, meg tetőcsomagtartó.Egyszer csajozós verda,máskor meg cuccolós autó.
Ha gondolod szőr a szőrbe elcserélhetjük.

Csikós Zsolt 2010.01.01. 17:00:20

@Frank Pentangeli:

"Ön is és Csikós úr is a különböző helyreállítási/feltámasztási projektjeik történeteiben különböző mesterekre ( Jóska, Lajos, stb. ) hivatkoznak. Jó lenne, ha a jól teljesítő mesterek elérhetőségét is közkinccsé tennék."

Az reklám lenne, ami nem szép dolog, így is be-becsúszik egy-egy tipp. De magánban elég sokan el szokták kérni a szerelők elérhetőségét. Az is bőven több, mint amit a többi autószerelő kap lehetőségként...

MT21013 2010.01.01. 21:07:53

@kuciber:
Megnéztem a hivatkozásodat. Nem éppen a kedvenc típusom a zöldséges W123-as, de ez a képek alapján tényleg fantasztikus. Ennyire pöpec esztétikai állapotút még nem láttam. De az a kb. 2,5 millás ár se kutya!

Rick4 2010.01.03. 19:51:11

A tulajdonos úrnak üzenem, csináljon a gépen egy kompressziómérést, a 4. hengerrel baj lesz. Sajnos valami tervezési hiba folytán (vagy a víz vagy az olaj nem úgy megy arrafelé, mint az megszokott) az a henger lényegesen jobban el van kopva, mint a többi. Kb 5 ilyen motorom volt egy W116- W126-ban, minddel ugyanez volt a gond.

kuciber 2010.01.04. 08:49:41

@MT21013:
Nem olcsó, de ha belegondolsz: nem kell lakatolgatni, meg babrálni vele, csak betolod a veteránvizsgára és kész.
Nekem ez is szempont lenne, mert szeretem a régi autókat, de nincs hozzá sem időm, sem hozzáértésem a bütyköléshez.

giant83 2010.04.08. 20:03:26

Mercedes etalon mind más csak másolat csodás gépek és szép ez a sáraga is gratula hozá és sok ép örömteli kilomtert kívánok vele!
süti beállítások módosítása