Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.

  2009. december 20. - TóthZé Címkék: rali porsche 911

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről


Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a májfunkcióim azonnali és átfogó kivizsgálását akarta elrendelni. Annyira sárga vagyok az irigységtől.


Azt hiszem, azt ismert univerzumban és azon kívül nincs klasszabb dolog, mint utolsó szériás Porsche GT3 RS-ből épített raliautóknak kenni. Vérfagyasztó hangok, félelmetes féktávok és az állandó, szűnni nem akaró tarkótáji szorítás, hogy a rohadék bokszermotor mikor dönt úgy, hogy parittyaként leperdít az útról... Mesés lehet. Kéne. Instant get vagy amit akartok.

DE. Azért vegyük észre, hogy az elmúlt 4X évben milyen nagy autó lett a 911-es. A szűk erdei utak keskeny visszafordítóiban, a kőfalas hidakon alig-alig fér el. Emlékszem a Bútor Robi anno, a törpe Super1600-as Saxóval ilyen hidakon úgy tolta át teligázon, hogy sírva fakadtunk a pálya szélén. A Porkék meg centizgetve, öblögetve gurulnak át rajta, mert alig férnek el.

Aztán az is feltűnő, hogyha tempó van, akkor piszok stabil a 996-os vagy 997-es alapul raligép: nézzék meg, a gyorsabb kanyarokban nem csúszik meg egyik se. És ne úr-vezetőzzünk: ugyan az ilyen raliautó alapvetően a gazdagok játékszere, aki eredményre hajt az tényleg inkább WRC-vel vagy Super2000-essel megy. Mégis, kötve hiszem, hogy ilyen szűk utakon a harmadikos kanyarokat bárki is driftelve rajzolná meg. Ne feledjük, hogy hátul 18-as, iszonyú széles ralislick gumik biztosítják a tapadást.

Nemhogy a gyorsakat, még a szűk, lassú kanyarokat is nehéz ezekkel a dögökkel a csúszáshatáron átfűzni. Ha a kézféktől vagy egy nagyobb gázadástól nekilendül a hathengeres, nincs olyan gyors ellenkormány, amivel azt meg lehet fogni. Legfeljebb, ha már a megcsúszás előtt ellenkormányoz az ember. Mint a narancs színű, kék Impuls szponzoros kocsit pilótája. Nagyon jól terel.

Dőljenek hátra, csavarják fel a volumét, és mosolyogjanak. Vagy irigykedjenek.
(via stipistop.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr221610931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TAXI 2009.12.20. 19:12:26

Szép gép, de itthonra nem kéne... :) Maximum egy gyorsasági pálya melletti garázsba, hétvégente menni vele egy-két órát. :D

Energon 2009.12.20. 19:30:26

hát a sárga az elejéneléggé bénázott, meg a végefelé is egyszer.
én nem tüntetnék ki egyet sem közülük, a többiek a végefelé kicsit félősek voltak..
biztos nem versenyeznek sokat, vagy pedig annyira alkalmatlan a gép erre a műfajra.. de akkor meg ninek csúszkálnak a szappanjaikkal ?

tamáskodó 2009.12.20. 19:33:40

Itt hangzott el egyszer: a komoly gépek hátul tekernek :))) Nos a 120-as pont ilyen! :))
Skoda 120 L - nagyszerűen egyszerű

GázGéza 2009.12.20. 19:37:02

Hát igen, érződik az egész felvételről, hogy mennyivel kevésbé hatékonyak, mint a négykerékhajtású autók. Főleg az ilyen hegyi utakon.

Mauser 2009.12.20. 19:40:59

ilyennel én is szívesen rallyzgatnék :)

xenuka 2009.12.20. 19:45:36

az ára az kell 2 ilyen 911 gt3 rs-nek meg egy jó kis benzines bmw 335 coupe és máris szép az élet

elyras 2009.12.20. 19:46:26

Russling Farkasgyepun.
Ezeket meg vezetni kellett.
(tudni)

Bambano 2009.12.20. 19:50:29

kicsit lomhák... az a sárgáspirosas gyerek meg időnként tökön-paszulyon ment:)

ez ilyen versenyt kb. úgy tudok értékelni, mint mikor év végén Schumacher elmegy egy jóízűt gokartozni egy jótékonysági bulira. ilyen irányból nézve korrekt film.

Bambano 2009.12.20. 20:03:25

a szekér egyébként kéne, mikor viszem a gyereket nagymutterhez téliszünetre:P

hang_ 2009.12.20. 20:03:58

lendületes kis videó, de a Porsche nem rallyautó. :--)
(Viszont a 993 Turbo szerintem a legszebb autó a világon. Vita nincs. :--))

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.20. 20:07:37

Itt kezdődik a porsche és itt is ér véget.
911 forever.
(ha lehet,akkor legyen léghűtéses és turbós)

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.12.20. 20:07:43

Egy kisebb katarzis ez a videó nekem, lévén, hogy Porsche b. vok. Mondjuk az látszik, hogy nem ilyen versenyre szánták őket, egy WRC-t jobban odatettek volna egy két kanyarban. Ennek ellenére élvezetes kis videó, főleg a piros 996-os kasztnis herélt kipufogója végett.

florentino 2009.12.20. 21:14:11

oké, nem wrc. de remélem előbb jön el a halálom napja, mint a 911 gyártásának leállításáé.
ja, és 928 forevör, még ha kicsit paradoxon is.

andorka 2009.12.20. 21:25:41

Azért a lőtéren sajnálnám végigtolni ezeket a vasakat...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.12.20. 21:30:17

W.R. német rallyefenomént szívesen nézném ezekkel (is). (Előfutott ilyen talicskával egy német VB futamon, ha jól emlékszem.)

Caymans 2009.12.20. 21:32:30

én is porsche buzi vagyok, lehet látni azért hogy féltik rendesen a gépeket, de ennek ellenére adják neki. láwolom a videót.

biker_kolee 2009.12.20. 21:42:39

Lájkolom. Már az is nagy élmény lehet, ha csak nézőként ott van az ember, nem hogy versenyzőként. Instant get, ahogy mondod Zé.

Wizardus86 2009.12.20. 21:46:29

@andorka: pont erre gondoltam énis hogy a veszprémi lőtéren lenne sírásrívás

dinan333 2009.12.20. 21:48:51

jesszus milyen hangok

Moleman 2009.12.20. 21:53:53

Tényleg nagyon nagy autó, nem erre való, de akkor is jó nézni :D Kéne :D
7:50 után azok a visszhangzások az erdőben kicsit visszahozták a B-csoportos Audi S1 üvöltés érzését :)

matyii46 2009.12.20. 21:57:24

Energon, köszönjük kurvahülye hozzászólásodat!
Ülj be egy 400+ loerős hátsókerekes autóba és próbálj igy menni ilyen szük utakon...ja a sárga bénázott az elején...arra gondolsz amikor kb 140-160-nal ment a fák között vagy amikor nem jött ki neki tökéletesen a kézifékes visszaforditó??..Bár énis igy tudnék bénázni...te összevissza fosnád magad egy ilyenben, ilyen körülmények között...hármasnál nem mernél feljebb kapcsolni....Amugy meg a B csoportos rallybajnokságban a 70es - 80-as években Porsche is ott volt...mitöbb Walter Röhl 1970-ben első sikereit is egy 911-essel érte el...! De legalább megtudtuk rólad hogy egy igazi hozzá nem értő gyökér vagy.

megint 2009.12.20. 22:02:04

Igen jól szólnak a gépek

Baly-München 2009.12.20. 22:23:28

Nem kerdes, hogy minden Porsche nagyszerü auto!Imadnek egyet birtokolni. Itt Münchenben Kb minden sarkon all egy szep darab. Komoly kultusza van a nemeteknel meg a regi, nem 911 es modeleknek is. Tehat respekt minden Porschenak!!!
De rally Quattro nelkül???
Olyan mint az F1 Ferrari nelkül. :(

skyrangr 2009.12.20. 22:24:46

Meg az előadás sem gyenge... Félkeresztben egy 400lóerős, közel 1,5tonnás, rohadtul farnehéz autóval... szép műsor :D

eatolnikub 2009.12.20. 22:25:35

Emlékszem a terepre, jártam én is ott. Ez Ózdon van, nem?

aHim 2009.12.20. 22:26:17

@sántaoroszlán: Ez már a nagyon b+:) 1-2 helyen még itt is tapostam a féket:D:D:D

PGworks 2009.12.20. 22:27:13

Ez mintha harapósabb lenne:
www.youtube.com/watch?v=s2A5WxWgAD4

Érdemes a végéig nézni...

skyrangr 2009.12.20. 22:31:55

Ja, az lemaradt, hogy kissé havas pályán :)

switch 2009.12.20. 22:48:09

A narancs/pirosnak nagyon durva hangja van, és a pilóta sem ma kezdte.
Érdekes videó, de valóban nem ezekre az utakra való a Porsche.

WSzabi 2009.12.20. 23:17:59

Jól esett ez a kis lefekvés elötti csapatás.
Külön élvezet egy 911et a porba zúzva látni. Kép, és hangorgia

sub_og 2009.12.20. 23:34:45

Na, nekem elfolyt az összes nyálam.

Energon 2009.12.20. 23:46:34

@matyii46: Mindig élvezet számomra azt látni, hogy egyesekből mennyire hiányzik az önuralom. néha jól esik szánakozni ugyanis.
Nem vagyok porsche bzi,de gondolom öreg (vén) barátom, hogy a csóka akit emlegettél az özönvíz előtti időkben nagy király lehetett. Sajnos a dínók elpatkoltak, a porschék nem rallyra valók és az általad említett hapsika sem hiszem, hogy rallyban érte el a sikereit porschéval, mert mint a cikk írója is írta, arra tulajdonképpen alkalmatlan és valószínűleg noé bárkájával is hatékonyabban lehet rallyzni mint a porschéval.
Az ürge tud-tud, de nem egy helyen végzett terepmunkálatokat, nem nézem meg megint, de ha jól rémlik meg is pördült, amit nem illik. 400 paci ide 400 oda ő ezt csinálja, nekem és valószínűleg olyan 5,9 milliárd embernek pedig soha életbe nem lesz lehetősége hasonló helyzetbe kerülni, még csak esélyt se kapni,, sőtt még csak egy porschéba se ülni úgyhogy köszönöm hogy emlékeztettél nyomoromra, nagy vitéz vagy, attól függetlenül még mindig őt tartom a legbénábbnak a fentiek közül és megmerem kockáztatni hogy lenne a földön pár százezer ember aki simán kenterbe verné ha lenne saját porchéja. Lehet, hogy több millióan is lennének (6 milliárdból ki tudja mennyi a tehetség), de sosem fogjuk megtudni nemdebár.
Az mindenesetre igazán megnyugtatott hogy abszurdisztánban egyes ürgepásztorok merik venni a bátorságot hogy interneten keresztül név nélkül szapuljanak, mert nem értenek velem egyet. Gratulálok, veregesd meg a válladat a nevemben.
Jogom van ide írni, én leírta a véleményemet és nem érdekel ezentúl a tiéd. Amit írtam fenntartom, én is kipróbálnám ezt, ha neked van egy szivesen ronccsá töröm miközben gyakorlom a 160fokos kanyarokat. ígérem nem fogom magamat kímélni :)

Vortep 13 2009.12.20. 23:47:09

Igényes összeállítás volt.Minden fele azt hallani,hogy a 911-et nehéz megfogni...
Rossz tulajdonságom,hogy senkinek nem hiszek.Szeretném kipróbálni.

faterpolo 2009.12.20. 23:52:15

Kit érdekel, hogy nem erre az útra valók? :D Engem aztán nem... Ha stopperrel mérném, nem lenne jó, de ha stíluspontokat kéne rá adni, hát... 10/10:D. Az erdős részeken visszhangzó boxerüvöltés meg hátborzongató, mint egy raj Stuka lehetett támadás közben...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.12.21. 03:10:38

@Energon:
Walter - bár nem mai gyerek - nem őskövület, és bizony 911-el rallyezott is.

A 911-el 3x nyertek Montét - kettős győzelemmel! ezen túlmenően volt még 2 ezüst, és egy bronz; 2 Dakar győzelem - a 959-et a közeli rokonság miatt ide vettem. Nem számoltam a számos futamgyőzelmet 75-85 között pl. Toivonnennek köszönhetően. (Az ERC futamok közül mindössze a horvát és a svájci futamon nem nyertek 911-gyel...)

Ja, és megpördülni ér. Seb Loeb is rendszeresen megteszi, aztán valahogy mégis nyer.

A Porschek mellett az N-GT kategórában fel-fel tűnik egy-két Aston is. (Sőt a tengeren túl a GT3-as Lotus Exige is.)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.12.21. 03:12:47

@Energon:
Walter - bár nem mai gyerek - nem őskövület, és bizony 911-el rallyezott is.

A 911-el 3x nyertek Montét - kettős győzelemmel! ezen túlmenően volt még 2 ezüst, és egy bronz; 2 Dakar győzelem - a 959-et a közeli rokonság miatt ide vettem. Nem számoltam a számos futamgyőzelmet 75-85 között pl. Toivonnennek köszönhetően. (Az ERC futamok közül mindössze a horvát és a svájci futamon nem nyertek 911-gyel...)

Ja, és megpördülni ér. Seb Loeb is rendszeresen megteszi, aztán valahogy mégis nyer.

A Porschek mellett az N-GT kategórában fel-fel tűnik egy-két Aston is. (Sőt a tengeren túl a GT3-as Lotus Exige is.)

ocsisajt78 2009.12.21. 06:48:29

Az aggregat hangja nagyon is rendben van (instant rejsz)... de a hajtaslanc az mar nem :PPPP en azert maradnek a 4x4es wrcknel :D

(najo, idevele xD)

Caymans 2009.12.21. 08:30:25

nem tudom ki linkelte be a belső kamerás porschés rallyst, de keményen szúrja neki, állandóan ellenkormányoz, méghozzá kib*szott jó ütemben, a végén meg túl gyorsan akart menni... kár érte.

BartiS2 2009.12.21. 08:41:41

jájj de kemény, nagyon tetszett.. a boxer hangja kinyír..... Energon, lehet Matyii heves, de azért van abban valami amit mond, és ahogy elnézem nem csak ő látja így azt amit leírtál de egyvalami tény, jogod van hozzá hogy így gondold mert a számítógép mellől még akár igazad is lehet, ha meg nem természetesen akkor is jogod van a többieknek meg hasonlóan arról amit te írsz.. (ha ezt valaki olyan írja akinek ez a kisujjában van és százszor jobban csinálja akkor persze más a leányzó fekvése ha érted mit akarnak itt neked mondani ;-)

PGworks 2009.12.21. 09:15:47

@Caymans:
Arra gondolsz, amit én linkeltem be?
Félelmetes. A vége felé, ahogy leforog...

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2009.12.21. 09:32:33

Történelminek értékeljük a mai hivatkozásotokat oldalunkra, a stipistop.com-ra. Egyben köszönjük. :)
Továbbá boldog karácsonyt szeretnénk kívánni ezzel a cinikus kis aprósággal:
stipistop.com/wp-content/uploads/2009/12/stipistop_vs_totalcar.gif
Reméljük, nem fogtok neheztelni. Szeretünk benneteket. :)

matyii46 2009.12.21. 10:12:58

Energon:
Ez nem önuralom kérdése, csak tudod nem értem miért írsz ilyen hatalmas baromságokat, amikor nem értesz hozzá.
Na de mindegy is.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2009.12.21. 10:20:45

Need For Speed - Porsche Unleashed.
A Porsche 50. szülinapjára adták ki, csak Porsche van benne, végigversenyzed az összes autójukat.
Csak egy játék, de még a 356-os a maga 40 lóerejével is olyan alattomosan tudja eldobni a seggét ha kimész a fűre, hogy az hátborzongató :)
Vezettem Skodát, Ladát, Porschétól nagyon félnék, de kéne :)

Shadowbull 2009.12.21. 10:29:41

Na vegre mar valami latvanyos auto a rallyban.

Ezt a mufaj azert nem nagyon erdekel, mert abszolut erdektelen autok szaladgalnak benne.

De ezek baromi jok.

sb

Bougheau Tschichka 2009.12.21. 10:30:10

"ralislick" egy újabb Hunglish gyöngyszem

Ha már ralit írsz, akkor írtál volna raliszliket!

Vagy, ha a slick-hez ragaszkodsz, írj rallye slick-et.

Shadowbull 2009.12.21. 10:33:38

@ekutya: es mennyivel izgalmasabb a Porsche.

sb

==T== 2009.12.21. 10:58:34

Nagyon komoly videó!

BocaNegra 2009.12.21. 14:38:12

A narancssárgának állat egy hangja van, főleg az erdőben. Ott befostam, kivertem, és sírtam egyszerre.
Aki meg nem ismeri Walter Röhl-t, az meg szégyellje magát! :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.12.21. 17:09:11

Ez volt az első ralis videó, amit végig tudtam nézni... Valahogy izgalmasabb, mint amikor a szviftek, meg az asztrák nyomulnak a Mecseken... (no offense)

ekutya 2009.12.21. 18:47:09

@Shadowbull: Dupla izgalom. Egy WRC-ben minden kanyarvétel kihívás. 911-ben először azért kezdesz imádkozni, hogy beforduljon a kanyarba, utána meg hogy ki is jöjjön belőle. :) Nem egy tipikus rallyautó. Annyira nem illik oda, mint a WRC a versenypályára. Azért a Subaru-ban sem unatkoznék. Talán a folyamatos halálfélelem hiányozna, de bőven kárpótol az enyhe alulkormányozottságért a motor és a tapadás. Az azért elég letaglózó volt, ahogy Colin az aszfalton dobott egy Scandinavian Flick-et. :)

Egyébként a 911 annyira nem való terepre, hogy egyáltalán nem értem mit akart a Prodrive régen. A 959 még érthető 4WD-al.

u.i. Milyen praktikus dolog Amerikában ha 911 van az autó hátuljára írva. Félholtan kitámolyogsz az árokban heverő égő kocsiból, azt se tudod hol vagy, előkapod a zsebedből a mobilt, és tárcsázol. Ha sötét van a lángok világítanak hozzá, és melegen tartanak amíg megérkezik a segítség.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.21. 20:58:52

@BocaNegra:

Igen, az erdőben tényleg félelmetesen visszhangzik. Nagyon jóóó! ;)

Shadowbull 2009.12.21. 23:06:26

@ekutya: Szerintem egy kis gyakorlas utan ment volna a Porscheval is az a flick :)

Engem valahogy jobban lelkesit, amikor ezeket latom, mint akarmilyen SubaruEvoXXXSAxoFocusWRCXY.

Meg akkor is, ha esetlenek, es lassabbak.

sb

ekutya 2009.12.22. 00:48:00

@Shadowbull: "Engem valahogy jobban lelkesit, amikor ezeket latom, mint akarmilyen SubaruEvoXXXSAxoFocusWRCXY."

Ha német lennék akkor talán engem is. :) Így inkább Lancia a Porsche helyett és 037, nem 911.

PeteSK 2009.12.22. 12:10:36

SZPONZORT KERESEK..!!!!!!!

evil. 2009.12.22. 15:28:47

húúúú, naggyon állat :D és a hangjuk!!:D:D

off. mivel nem nagyon leszek netközelben, minden kedves belsőség olvasónak kellemes ünnepeket kívánok előre is!!! :D

üdv, evil

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.23. 07:31:45

hat itt drift nem nagyon volt... :(

Cruse 2009.12.23. 13:00:31

A nagy autógyárak különböző számokat vagy neveket viselő raligépei már messziről felismerhetőek akár csak a kocsik tetőívéből.
A Porsche szinte bármelyik terméke olyan mintha megállt volna az idő Németországban.
Akár 911, akár gt3, akár Boxter, formára teljesen ugyanaz.
Nincs értelme a különbségek keresésének, ha nem tudjuk, hogy akkor válik az egész jól érzékelhető különbséggé, ha beröffen rajtuk a motor.
A Sport célokra fejlesztett és az utakra való változatok között abból a szempontból jó, hogy formára nincs különbség, hogy aki megengedheti ezt a kocsit magának az kifelé vigyoroghat úgy is, hogy:
-No látjátok milyen elegáns és előkelő a gép?
Meg úgy, hogy:
-Jó kis raligép, igaz?
Ezzel lehet, hogy azt hiszi, hogy két legyet üt egycsapásra.
És az a szörnyű, hogy akik visszanéznek rá ugyanúgy gondolkodnak.
-Nocsak, milyen elegáns és előkelő gép. Biztos egy kiforrott ízlésvilággal megáldott vállalat vezető ül benne.
Vagy így.
-Nocsak, milyen jó kis raligép, és hogy vigyorog belőle az a szerencsétlen felkapaszkodott végvezető.
Tulajdonképpen ezzel a bogárhátú ősteknőssel minden igény kielégíthető.
Megállja a helyét a földúton, ha bajnokságot kell nyerni, és nem hagyja szégyenben a gazdáját a luxusevos kurafiakkal szemben sem a körúton éjjel, pirostól pirosig.
Tényleg. Idén milyen márka nyerte is a rali vb-t?

tiramiska 2009.12.29. 14:47:12

Azért, szerintem nem ér összehasonlítani gy régi rally autót egy maival, ahogyan egy vitorlást sem egy powerboat-tal. néhány év mulva a wrc-k is el lesznek picsázva.... ez van: evolution.... és a Porsche ennek szerves része!

www.youtube.com/watch?v=b2BH3sIqevo&feature=related

Energon úr!: a maga születése elött is voltak rally autók. Mielött, árasztaná a sötétséget, kérem használja a Google nevű hasznos programot, megfog lepődni.....