Colin metrózik

  2009. december 17. - ommm Címkék: mcrae mg metro 6r4

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A nagy ünnepi kapkodás és hajtás lassan tetőpontjára ér, lázasan dolgozunk minden anyagon, gyűjtjük a gyűlöletleveleket, statisztikákat böngészünk, Angéla pedig nem éppen boldogan, de csomagolja a postázandó nyereményeket. Egyszóval el vagyunk havazva mindazzal, amit még ebben az évben adni akarunk az olvasóknak. Lassan apad a betűtenger, de messze még a vége, ráadásul a megfázás és a különféle bacilusok is itt köröznek a szerkesztőség körül, hogy néhanapján egy-egy embert leverjenek a lábáról.
De minden idejében elkészül, ebben biztos vagyok.

Az alábbi videó ismét egy klasszikus, munkatempót megakasztó darab. Szükség van rá, néha jól esik egy picit szusszanni.

A balesetben elhunyt Colin McRae-ről már életében legendák keringtek, tán nem véletlenül kapta a McCrash becenevet, hiszen ő volt az, aki mindig áttolta nyélgázon, de legalábbis megpróbálta. Kétségkívül zseniális versenyző, aki – bár sokszor forrófejű volt – de nem adta fel soha. Imádtuk és imádjuk ma is.

Nos, ez a videó megmutatja a másik oldalát, a precíz, villámgyors McRae-t. 2006-ban járunk a Donegall ralin, Colin ezúttal korának tán egyik legdurvább B-csoportos autójában ül, egy MG Metro 6R4-ben. Összkerekes (35-65 százalékos elosztással), nincs egy tonna és 400+ lóerős. Kábé akkora, mint egy mai Fiat 500.

Colin pedig nagyon érzi, merre hány méter. Tóth Zoli szavaival élve úgy talál a végére, hogy minden fűszál előre köszön. Hibátlanul, karcmentesen, őrült tempóban.

Egy borzasztóan erős teásdobozzal.

Hosszú volt? Lehet, de ne sajnálják megnézni ugyanezt a ralit kívülről. Természetesen egy olyan megpördüléssel, melynél a nézők eltakarták a szemüket.
McRae pedig csak nevetett egy nagyot.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr671604317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BocaNegra 2009.12.17. 14:05:26

Qrva nagy versenyző volt na!

ocsisajt78 2009.12.17. 14:06:02

NEM VAGYOK RA MELTO :D

imadom ezeket a 4wds turbos kis "teasdobozokat" :D

redrick 2009.12.17. 14:15:53

Bazzeg, kihultek a vegtagjaim a szuk reszeknel...
Amugy 7:20 korul az elmebeteg nezo a vakujaval milyen mar? Raadasul a kanyar bejaratnal persze, hol mashol? Az a baj, hogy ezek csak akkor tanulnak, mikor darabokban rakjak oket a hutobe.

aHim 2009.12.17. 14:17:10

Nagyon kíváncsi lennék lenne e a maiaknak tökük hajtani egy ilyen szappantartót:) Beteg... de csak röhög:) Tiszta flúgos volt McRae, de jól csinálta!

Fantomász 2009.12.17. 14:23:14

biztos 2006? tuti? :)

VacakBlogHu 2009.12.17. 14:23:53

Azért az a B csoport na... Szóval ha valami istenkísértés volt, akkor az tényleg az volt. Nézni nagyon jó, de ez nagyon halálközeli élmény :)

redrick 2009.12.17. 14:24:02

@aHim: A rallysok ma se normalisak, nem is lesznek soha, ne aggodj :)

Zümike (törölt) 2009.12.17. 14:32:52

Hirtelen el is felejtettem, hogy már nem él.

Nem ülnék be semmi pénzért.
Gondolom van olyan is, akinek meg minden pénzt megérne, hogy beülhessen.:)

Elektro (törölt) 2009.12.17. 14:34:08

nekem megvan a gépemen a too fast to race és a still too fast to race. a b csoport teljes történelme minden bajnok autót bemutatva kommentárokkal. a rali hőskora a szememben.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.12.17. 14:39:00

Azt tessenek figyelni, amikor a megpördülésnél nem pánikol, hanem folyamatosan kormányoz és nézi hova essen!
Na, az a nem mindegy! Jöhetnek még az ilyen videjók, szeressük ezeket az időket!

zöldi 2009.12.17. 14:52:17

hhuhuú, anyám, ez kemény volt.
Csak úgy kérdem, miért az ilyen postra jön 15 komment a 250 helyett? Más csak kötözködni meg anyázni jár ide?

BlazeHun 2009.12.17. 14:53:05

Hm fincsi volt!

Én ma megkóstoltam az árokpartot miközben a havon forgattam a Bömöst :)

Szerencsére kéznél voltt az összkerekes traktor!

ababo 2009.12.17. 14:54:00

Ez a 2006 biztosan stimmel?

68nyara 2009.12.17. 15:07:36

B csoport, McRae, azt hiszem már csak egy sör hiányzik estére és ez egy teljes nap lesz

arconfosom 2009.12.17. 15:08:15

a kétkedőknek: 2006 egészen biztos, mert ez is, mint az indavideok 90%-a a youtube-ról van lopva

www.youtube.com/watch?v=YMDPU6XBkL8

68nyara 2009.12.17. 15:08:42

@ababo: igen ez 2006, rengeteg anyag van róla fent a youtube-on.

nemegészenúgyvan 2009.12.17. 15:10:12

Eszméletlen!!!
A bevezetőhöz: szerintem a legdurvább rallye autó a LANCIA DELTA S4 volt.

Elektro (törölt) 2009.12.17. 15:14:28

"korának tán egyik legdurvább B-csoportos autójában ül, egy MG Metro 6R4-ben. Összkerekes (35-65 százalékos elosztással), nincs egy tonna és 400+ lóerős."

és a '84-es rövidre vágott Audi Quattro? 450-550 LE beállítástól függően. brutális erő...

Elektro (törölt) 2009.12.17. 15:19:38

de a 205-s peuget se volt rossz, a maga 435-500 le-vel Ari Vataanen vert vele mindent.

sunblind 2009.12.17. 15:32:11

... hiányzik a pasas ...

... a 6R4 egy csoda, de a blokkja amúgy önmagában is egy igazi brit varázslat, és az xj220-ban sem semmi turbóval.

ommm 2009.12.17. 15:41:20

@Elektro: 410 ló volt a nem feltöltött International változat...
Ez a motor alapjaiban versenymotornak készült, az utcai alap 250 lóerős volt.

Aztán jöttek az egy, majd kétturbósok.
Egy Quattro pedig ez mellett olyan, mint egy bálna (minden tisztelet mellett persze).

Elektro (törölt) 2009.12.17. 15:56:13

@ommm: Ha szereted ezeket az időket ajánlom a figyelmedbe a Too fast to race-et és a Still too fast to racet. Dok. film. Többek között ennek a Metronak a fejlesztéséről. Érdekes zsákutca fejlesztéseket is bemutat, mint pl citroen bx vagy az opel manta. Visszatérve a Metrora, az angolok maguk is hatékonyabbnak tartották a ford rs 200-ast, mint pl a metrot. nem is volt hosszú karrierje. ralikrosszba mentették át. A Quattro. 3 változata volt. A legutolsó pont a bálnasága miatt lett majd 20 centivel rövidebb a végére.

T!b 2009.12.17. 16:07:33

@Danessz: Ezt a videót még nem láttam, de amit 1:54 után csinált, azt csak rally-s játékokban látunk/csinálunk!
Colin McRae korunk legnagyobbja, R.I.P.

Rekspa 2009.12.17. 16:21:40

Nagyon sajnálom, hogy nem él. Nagy király volt!

Rekspa 2009.12.17. 16:26:59

@Elektro: Amit annak idején a finn ralin bevetettek, abban állítólag min 600 paci dühöngött.

pwpw 2009.12.17. 16:27:37

ilyet szeretnék karácsonyra

arconfosom 2009.12.17. 16:32:03

Lancia Delta S4 először 450, majd 600 lóerős (kompr.+turbo) volt!
0-100 : 2,9 mp!

Nem véletlen murdálódott meg benne úgy Toivonnen és navigátora, hogy nem találták meg az elszenesedett testüket sem
www.youtube.com/watch?v=Kgb8yp0eywM

B kategória egy gyilkos találmány, nem véletlen szüntették be. Csővázra csavarozott üvegszálas vasak. Majdnem mintha mai DTM-es autókkal mentek volna egysávos utakon, persze több nyomatékkal

Az RS 2000-es ford is egyből lángolt, csakúgy, mint a Lancia
www.youtube.com/watch?v=xokJEbfsDe0

az Austin Metro pedig a legrövidebb tengelytávú, de NEM turbós 4 kerekes B-s autó volt
És még így is vezethetetlen. Persze Malcom Wilson nem így beszélne róla :)

Rekspa 2009.12.17. 16:44:39

@arconfosom: Húúúú, vazz mivel mentek ezek...

Adrian Mole 2009.12.17. 16:51:42

Az első videó nem is "annyira" durva. Tolja neki, gyorsan, de csak egy-kétszer hűbazeg. De a második nagyon durva.

aHim 2009.12.17. 16:56:51

@redrick: óóó, nem aggódtam, csak elfilozofáltam:D:D:D A rally még mindig az egyik "leghőskorközelibb" motorsport ma is.

Adamovich Erik 2009.12.17. 17:12:48

Láttam élőben versenyezni, anno San Remo-t meg is nyerte. Ugyan ilyen eszementen küldte az aszfaltos hegyi szerpentineken is. Lapjával, széltében-hosszában az úton istencsászár volt. Egyik VB menő sem közlekedett ott olyan stílusban.
Halálával szegényebb lett a világ.

Gico 2009.12.17. 17:35:23

Ez a megcsúszás baszki!mióta pördültem egyet az autópályán (bár csak utasként) sejtem, milyen lélekjelenlét kell nem pánikolni...

Alhazred 2009.12.17. 17:43:40

őrület. mint az egész B-kat. ahogy Toivonen F1-esekkel egyenrangú időt ment F1-pályán. igazán ez a metro sem tudta megmutatni mit tud, az S4-gyel együtt, mire igazán kiforrott volna, betiltották.

Hurkabácsi 2009.12.17. 17:57:16

A rövid "hókotró" Audi 86-ra elérte a 720LE-s teljesítményt. A gyárba pedig már készült az 1000 pacis változat is, igaz ez állítólag már vezethetetlen volt. Az utcai változat volt 450LE-s.

gastro vazze 2009.12.17. 18:08:51

Autóbrutalitásban a sorrend szerintem: Audi S1, Lancia S4, Peugeot T16, aztán jöhet csak a Metro, meg a Lancia 037 (csak az nehéz volt..)
Pilótákban pedig: McRae, Röhrl, Toivonen, Juha KKK

Volt szerencsém látni az összes B csoportos rallyautót versenyben (igaz az csak egy betétfutam volt a 96-os vagy 97-es San Remo rallyn, de tolták neki piszkosul.. Azért az Audi marad az all-time durvaság...

nem kéne... 2009.12.17. 18:18:24

@Elektro:

a karier rövidsége leginkább abból adódott, hogy a megjelenés évében, 1986ban betiltották a komplett b csoportot.
illetve nem pont így, mert a rac rallyn jelent meg 1985ben, ami a szezon utolsó futam volt, 86ban pedig összesen négy versenyt rendeztek a kategóriának.

nem kéne... 2009.12.17. 18:22:07

@gastro vazze:

ez nam amiatt volt nagyon komoly mütyür, hogy nagyon erős volt.
a társakhoz képest nem volt az, de csak a váza volt fém, a komplett borítás üvegszálas de olyan szinten, hogy az se volt mindegy, hol tolják az autót, annyira törékeny volt.
ehhez képest bármelyik ellenfele egy ólommadár volt.

Spiritmonger 2009.12.17. 18:37:47

miért kellett betiltani a b csoportot?
meghalt pár ember, de csak ezért?
vagy volt valami más is a háttérben?

soha nem értettem, hogy az autógyárak miért nem hagyják ott a FIA-t a picsába, és csinálnak minden osztálynak egy frankó versenysorozatot, illetve visszatérhetnének a régi összkerekes DTM kocsik, a b csoportos rallyautók, a turbós formulagépek, lenne valódi meccs az indycar és a formula1 között, Mosley, Ecclestone és a többi ingyenélő meg elmennének a vérbe

miért nincs ez így?

Spiritmonger 2009.12.17. 18:40:16

még valami, valaki, aki ért hozzá, mondja meg, egy Audi S1 milyen időre lenne most képes a Nordschleifén, illetve képes lenne-e leverni épített, zárt pályán korunk csúcsgépeit(Enzo, CCR, Murcielago, stb)?

biker_kolee 2009.12.17. 18:43:06

@Spiritmonger: Henri Toivonen, Tour De Corse 1986. Előtte lévő évben ugyanott meghalt egy másik páros. És nem csak ők négyen voltak. Azok a gyilkos méhek iszonyú veszélyesek voltak. Nem lehetett volna tartani azt sokáig.

McRae vidik: Az második vidi vége felé, mikor a cél előtt is keresztbe rakja, onnan szedi össze, azért egy pillanatra megállt bennem az ütő..

Kár érte, nagyon jó csóka volt. RIP.

biker_kolee 2009.12.17. 18:44:54

@Spiritmonger: Két külön világ a két kategória. Össze se lehet hasonlítani őket.
Bár emlegették, hogy valami F1-es gépet megszorongatott anno..

De értelmetlen ezekkel összehasonlítani egy sportautót.

evil. 2009.12.17. 18:55:36

a hideg rázott, de tényleg:)

Alhazred 2009.12.17. 19:05:27

@gastro vazze: a lancia 037 ráadásul csak hátsókerekes volt, vidám dolog lehetett azt is úton tartani.

Anyádlóháton 2009.12.17. 19:12:57

Errefelé Ő a fiatal Skót srácok példaképe. Nagyon sokan, nagyon nagy versenyzőnek és szimpatikus embernek tartották/tartják, ami elvitathatatlan tény. A mai srácok spórolnak, gyűjtögetik a kis pénzüket, melóznak keményen olykor másodállást is vállalva, csak hogy egy jó állapotú Subaru Impreza boldog tulajdonosai lehessenek. Kicsit kipofozzák, kap egy sport kipufogót, a festés is amolyan ralis és fülig érő szájjal s büszkén gurulnak végig az utcán. Ha jól tudom, akkor Colin McRae többnyire Subaru Impreza-val versenyzett. Sajnos egy rosszul sikerült helikopter út az életébe került.

GGG77 2009.12.17. 19:17:50

Libabőrös vagyok, nyugodj békében Colin!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.17. 19:31:56

Én életemben egyszer ültem normál mini metroban. Régen volt már, hátul ültem, de az örökre megmaradt bennem, hogy olyan érzés volt, mintha az aszfalton ülnék. Egyszerűen nem hittem el, hogy a seggem akár csak pár centivel is az út fölött van. Rettegtem, hogy a következő huppanónál tuti leszed az út a valagamból pár centit.
Aztán mégsem, és rájön az ember, hogy ez tök jó.

MP 2009.12.17. 19:48:34

Azért mondja hogy mekkora szerencse volt! De miért ne röhögne? Aki meg eltakarja a szemét jobb ha nem is próbálja. Elég csak megnézni mostanság a havas úton közlekedőket.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.17. 19:50:51

uhh, ez a video jo :)

esetleg ha valaki nyomja xboxon a DIRT2 -ot annak ismeros lehet ez a kocsi. amugy a jatekban van egy video a skot geniuszrol, erdemes addig eljutni.

@Anyádlóháton: ... Kicsit kipofozzák, kap egy sport kipufogót, a festés is amolyan ralis és fülig érő szájjal s büszkén gurulnak végig az utcán.

na ez szunt meg 1999ben azota a teljesitmeny is szamit a biztositasban ( tesco, norwich union, carins stb... ) nem csak a kobcenti, azota sokkal kevesebb R5 turbo impreza micu evo XXXX celica van fiatal ( es tobbnyire tapasztalatlan ) kezben. ( pl 200LE auto 2000cm3 elotte volt havi 29font az insurance utanna lett 75 ) a kilencvenes evek derekan 3-4 font volt a minimalber... ( igaz a font meg 430ft:)

meg emlekszek amikor angliaban minden kulvarosi utcasarkon valami fenvadat szereltek a HMCS-k:))) (hmcs=helyi meno csavo)

csiky944 2009.12.17. 20:19:28

@gastro vazze: és Ari Vatanen soha nem is létezett ugye ? :)

victor vacendak 2009.12.17. 20:38:55

@Spiritmonger: A Nordon nem az általad felsorolt gépek a királyok, hanem a ZR-1, meg a Viper :-)))
Milyen fura fintos a sorstól: Richard Burns és Colin McRae a Subaru világbajnokai, mindketten hihetetlenül szimpatikus emberek, akik nevüket adták egy számítógépes játékhoz (a Burns szimulátor, a CM Rally árkados buzulás), és mindketten meghaltak.

csuvel 2009.12.17. 20:40:13

Bakker!

Most nyomtam be egy 1/2 literes Jagert, és majdnem kihánytam ettől a videótól.
De respect Colin előtt így utána is.

Anyádlóháton 2009.12.17. 20:43:58

@visszakettőpadlogaz......
Eredeti, combos és bika Subaruja keveseknek van, annál inkább a sok "mókolt" vas, de nem is ez ami dicséretes (persze ez is), hanem a szándék, a törekvés és ha ezeket a HVCS-ket megkérdezed, akkor azonnal fejből sorolják a Skót bajnok győzelmét. Ne feledjük, hogy nekünk is volt olyan rali bajnokunk, akire anno én is felnéztem és tiszteltem (Ferjánc-Dr. Tandari), bár az akkori Fiat 850-semmel esélyem sem volt "ellenük" :-)

Rocko- 2009.12.17. 20:45:09

miért nem kommentálható az Audis cikk?

Petro01 2009.12.17. 20:51:11

Mansell mondta azt a Delta S4 kipróbálása után, hogy nem gyorsult rosszabbul 200-ig, mint az F-1-es autója.
Amúgy számomra az az autó a non plus ultra.

gastro vazze 2009.12.17. 20:54:49

@Alhazred: meg a kis meregzsak Stratos is:)

gastro vazze 2009.12.17. 21:00:46

@csiky944: Ari Vatanen, amolyan biztonsagi autosnak szamitott mindig is, nem az a bevallalos tipus, mint a tobbi emlitett, ahonnan kihagytam Kenneth Ericssont, meg az aszfaltkiraly Pasinit:)

switch 2009.12.17. 21:01:29

Sajnos nem értem jól a narrátor kommentjét :-( Jól értem, hogy egy rendes' rallyn indultak ezzel a Metroval, és elég elöl végeztek vele?
Aki jobban érti az angolt, beírhatná. Köszönöm.
Eszméletlen, hogy megy ezeken a szűk utakon.

gastro vazze 2009.12.17. 21:10:52

@Spiritmonger: az eleg szerintem az erejet bemutatando, hogy van fent egyketto B-s film a youtyubon, ahol az Audi az ugrato utan gazadasra a kocsi segge le akarja elozni az elejet, magyarul (2)kerekre all!!! Tovabba, ha jol tudom, akkor a mai napig Rohrl tartja a palyacsucsot egy Audi s1-el...
Ezek az autok mindent lenyomnanak, ha a mai futomuveket megkaphatnak, mert azaz egy, amivel akkoriban nem tudta a lepest tartani a motorerovel a fejleszteseknel. Ezert is voltak egy ido utan kezelhetetlenek - ugymond:))

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.17. 21:11:23

@Anyádlóháton: na az tuti mondjuk hogy fejbol vagnak minden bajnokot, ez ugyanannyira termeszetes mintahogy en vagtam kisgyerek koromban focibol a torocsik-nyilasi-disztl kesobb detari ( lengyelek ellen az a szabadrugasgoool! ember!!!! :) szoval nekik az a "hazai". nem lakok mar kb 5 eve angolban, azota sok lett a lengyel ott meg az indiaiakkal elszaladt a lo ( angol barataim elmondasa alapjan irom ) de az autosport iranti szeretet az nem lanyhult csak formalodott. mondjuk olyan jo vilag sosem lesz persze hogy a huszonpareves fiatalok wrc-t vegyenek csajozni tomegesen de azert probalkoznak... :) nagyon helyesen :)))

Anyádlóháton 2009.12.17. 21:42:43

Én fent élek itt a Felföldön, az Isten háta mögött egy utcasaroknyira. Nincs rongyrázás, flancolás mert errefelé szolidan élnek az emberek,DE becsületesen. A hvcs-k körében közkedvelt a régi típusú, kis kaliberű autó, amit 300-500 fontért már elérhető távolságban van, mint a Peugeot 107, 206, Citroen vagy Vouxhall akkora kályhacsövekkel a hátfal végében, hogy egy kandalló becsületére válna. Csajozni kiváló ez a kategória! WRC-ket is lehet látni, de azoknak a jobb oldali ülésében a 35-40 év felettiek feszítenek.

csiky944 2009.12.17. 21:56:00

@gastro vazze: biztonsági autós?
aham
azér hasonlították McRae-t Vatanen-hez,hogy ugyanolyan állat

csiky944 2009.12.17. 21:57:12

@Petro01: a T16 után h a saját F1-es autóját legyorsulja

gastro vazze 2009.12.17. 22:15:17

@csiky944: erről nem hallottam, de lehetséges.. valahogy Vatanen nekem úgy maradt meg az emlékezetemben, mint a megfontolt nem túl őrült, látványra nemadó pilóta :) Mondom ettől még bőven meglehet, mindenre nem emlékezhetek !

Viszont ezt a Ken Block gyereket nagyon megnézném verseny közben is ilyen faszagyerek-e, mint , ahogy az összevissza vágott videóiban mutatja magát... Van egy olyan érzésem, hogy gyorsonként kapna bárhol 8-10 mp-eket Loeb úrtól:)- na ő még simán legenda, kár, hogy a többi most nem akkora súylú soför, így nincs igazi versenyhelyzet. szegény Hirvonen még csak-csak, na de a többiek?!

csiky944 2009.12.17. 22:20:13

@gastro vazze: 84-85-be argentin ralin akkorát estek h kérdéses volt h tudja e használni a jövőben mind a 2 lábát,már elkezdték fejleszteni a félautomata t16-ost,de felépült
szóval nem mondanám biztonsági autósnak

KKZZ 2009.12.17. 22:24:01

Nagyon sajnálom, hogy az utolsó, 2005-ös ausztráliai futamán, ahol a szívemnek igen kedves Fabia WRC-vel versenyzett, a kuplung meghibásodása miatt és a szervizcsapat emberfeletti munkája ellenére nem sikerült a dobogóra vezetni a SKODA csapatot. Igazán szép eredmény lett volna a visszavonulása előtt.

www.youtube.com/watch?v=9K15sWFpQ2I

Ő és Sainz a két kedvenc pilótám a mindenkori rali mezőnyből. Hiányoznak a régi nagy nevek, és patinás gyári csapatok a gyorsaságikról.

Férfi létemre nem szégyenlem bevallani, megkönnyeztem McRAE halálát.
Az egyik legnagyobb volt, nyugodjon békében !

victor vacendak 2009.12.17. 23:10:18

@switch: Jól érted. 2006 jüniusban ez az Ír Rally volt, amin Colin 8. lett WRC autók ellen ezzel a "szarral" - és 7 percet adott az rally nemzeti kategóriájának. Ez ugyan is egy nemzetközi futam volt, amivel együtt rendezték az ír bajnokság egyik állomását is.

McK (törölt) 2009.12.17. 23:18:33

Hát hiányos tudásom szerint a Metro 6 hengeres szívóóóóó!
Nem turbós!

ommm 2009.12.17. 23:31:09

@McK: Pontosan. Szóval csak óvatosan az erőversennyel Audi-fanok :))

DonVincenzo 2009.12.17. 23:32:20

Valóban,3000 V6 szívó. A Rover 3500-as V8-as blokkjából "levágtak" kettőt,ez volt az alapja.

=Daniken= 2009.12.18. 02:06:25

A jó öreg Colin fejben iszonyú gyors volt.látás, felfogás, azonnali jó döntés egy ezred mp alatt.szédületes.

Bazsî (törölt) 2009.12.18. 03:30:34

És a navigátor elveszítette az egész családját, vagy miért ült be mellé?

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.18. 04:02:38

@Anyádlóháton: amikor en tengettem napjaim a prefidous albionban akkor pezso106 polo metro rover 216 meg a civic/crx ment nagyon, neoncsovek a kocsi aljan es a pioneer ts 2150 (goes up roof) minden jampi kocsijaban uvoltotte a "living on my own" diszkovaltozatat :) de jo is volt.... en akkor vauxhall charltonnal kuzdottem mert elni tudni kell( 2.4i es mert megadtam a modjat :) ) skotba falkirkbe jartam sokat ( term nougyben ) de ott aztan nem volt sansz a napsutesre soha :))) juteszembe: meg mindig kulon van skot meg angol font???

so dont be a stranger, take care and god save the Queen ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.18. 04:04:19

@Anyádlóháton: amikor en tengettem napjaim a prefidous albionban akkor pezso106 polo metro rover 216 meg a civic/crx ment nagyon, neoncsovek a kocsi aljan es a pioneer ts 2150 (goes up roof) minden jampi kocsijaban uvoltotte a "living on my own" diszkovaltozatat :) de jo is volt.... en akkor vauxhall charltonnal kuzdottem mert elni tudni kell( 2.4i es mert megadtam a modjat :) ) skotba falkirkbe jartam sokat ( term nougyben ) de ott aztan nem volt sansz a napsutesre soha :))) juteszembe: meg mindig kulon van skot meg angol font???

so dont be a stranger, take care and god save the Queen ;)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.18. 06:59:47

@ommm:

Persze, de attól még az Audi volt a legjobb:D

DiliQtya 2009.12.18. 08:33:02

Én a Lancia Delta S4-re szavaznék, igaz ugyan, hogy olyan rövid ideig volt az arénában, hogy nem voltak kimutatható eredményei.

dóm 2009.12.18. 08:56:57

hali
egy igazán remek és finoman szólva szőrakézenfelállító videót miért kell szétk@rni az indavideóval??????
régebben a you tuberól tettétek fel a videókat, de úgy meg lehet, hogy a bazsó éhen döglene??? miért kell egy jól működő dolgon változtatni?
régebben jó volt a tc, ma egyre rakásabb
Pl.:
régen rá lehetett keresni a népítéletben egy adott típusra motor szerint növekvő sorrendben, erre ma beütöm, hogy xy márka z típus, majd felejtsük el a részletes keresést, mert egy darabban löki ki az összes kommentet, ráadásul ha elolvasod, akkor visszalép az elejére
áááááááááááá
használhatatlan sz@r
miért kellett??????

TóthZé 2009.12.18. 09:12:15

Szép találat volt kolléga, köszi. Megcsinálta a reggelemet. :)

Anyádlóháton 2009.12.18. 09:38:15

@visszakettőpadlógáz
Igen..igen, a szokások mit sem változtak. Ma is pont ez a helyzet a csajozós kocsik terén. Természetesen létezik skót font és angol font is. A Skótok soha nem mondanának le a saját fizetőeszközükről, viszont sehol máshol a világban nem ismerik el ezt a fizetőeszközt. Na...jó talán lent az angoloknál, de nem minden esetben. Errefelé a terepjárók használatosak. Toyota (Winkler Robinak: 4Runner itt király gép), Hilux, Ford Ranger, Honda, és persze a klasszikus: Land Rover minden fajtája és minden mennyiségben. Nekem egy Japánból importált Mitsubishi Pajero van, 2.5 TD hosszú kasznis (LWB). 16 éves, de hibátlan. Evvel járok haza. 2300km. Köhintés nélkül megcsinálja már évek óta. Elnyűhetetlen.

schimi 2009.12.18. 10:09:41

@DonVincenzo: Stimmel a szívó V6, de az alap nem Rover volt, hanem a Cosworth v8-as szívó F1 motorja. Turbós változatokat csak később használtak rallycrossban.

Zoltan666 2009.12.18. 11:02:36

A video elejen Colin mondta, hogy valami elromlott a kocsin es a kommentar is megjegyezte, hogy Colin visszavett a tempobol, hogy visszavigye a szervizpontra a kocsit. Ha igy vezet lassan, akkor kepzeljetek milyen lett volna ha tokeletes a kocsi!? :)

Zoltan666 2009.12.18. 11:18:57

Most hallgattam meg ujra mi volt a problema: meragadgatott a gazpedal!
Uristen azon a szakaszon a hegyen balrol meg szakadek es az ocean :)

Elektro (törölt) 2009.12.18. 12:27:16

Volt a Metronak egy 2000-es turbós változata is (amilyet a renaut, a peugeot és a lancia használt), de vmiért a 3000-es szívó használata mellett döntöttek. (ami később hibás döntésnek bizonyult)

automániás 2009.12.18. 14:47:35

Na én vagyok az az ember akinek ez minden pénzt megérne!! de nagyon cool volt a gép és persze Mcrae!! kéne egy ijen kocsi akarom mondani egy ijen szappantartó motorral felszerelve!!!

sowi 2009.12.18. 15:21:28

jo, hogy az ireknel meg minden orult versenyzes megy, pl. ilyen ralliautokkal azokon az utakon vagy a roadrace motorokkal...ezen a donegali uton en is jartam, de a zsiga valahogy nem adta igy ki :)

DonVincenzo 2009.12.18. 22:14:19

@schimi: "Elővették a vállalat V8-as motorját (ami a Rover 3500-ast és a MGB GT-t hajtotta), két hengerétől megváltak, a hengerűrtartalmat 3 literre alakították."

A forrás linkje:
autoskartya.blog.hu/2008/06/09/metro_6r4_a_british_car_to_beat_the_world

Spiritmonger 2009.12.18. 23:56:25

még egy kérdés, ezek a b csoportos gépek, különösen az S1, mit tudnának egy mai wrc ellen?

illetve, pályán mire lennének képesek pl a DTM-ben?

DonVincenzo 2009.12.19. 01:00:25

Intelligensebb a hajtás,rengeteget fejlődtek a gumik,villámgyorsan kapcsolnak a váltók,nagyobb kerekek alatt nagyobb fékek,könnyebb anyagok,alacsonyabb súlypont...stb. Ezek kiegyenlítik az erőkülönbséget. Szerintem ugyanabban a kézben -ha nem is jelentősen- de gyorsabb lenne egy WRC.

Alhazred 2009.12.19. 01:05:38

@Spiritmonger: össze kellene hasonlítani, féjszuféjsz.

McK (törölt) 2009.12.19. 10:41:52

@Spiritmonger: A WRC már gyorsabbak.
A 2009-esek elég sokkal.
Keress rá neten,van olyan verseny,ahol mentek együtt.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.19. 10:59:03

@Spiritmonger:
Nagyjából semmit. Sajnos.
Egy WRC a futómű és az elektronika miatt simán elver egy gruppe B-s autót. Feltéve, ha olyanolyan képességű pilóta ül mindkettőben.
Tökéletes minőségű aszfalton, a mai legkomolyabb gumikkal és futóművel szerelve persze meg tudnának szorongatni egy WRC-t is.
Látványra meg egyértelműen a B csoport a nyerő, eszméletlenül átjön a küzdelem, ami a pilóta és az autó között zajlik. Mondjuk McRae annyira pont nem küzdött látványosan :) Dehát neki zsigerből megy ez, szerintem simán lapjával született. Nyugodjon békében, örökké hiányozni fog...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.19. 11:00:32

@gastro vazze:
Van róla néhány video a neten, azt nem mondom, hogy nem tud vezetni, de kb. megfelel egy átlagos másodosztályú rally pilótának. Csak van egy kis érzéke a marketinghez.

dennisthemenace 2009.12.19. 17:54:04

@visszakettopadlogaz: Persze. Meg ir is. De a neon mar kimult, mostanaban egyet sem latok..

onager73 2009.12.20. 00:35:23

Nos én is hozzáfűznék ezt azt. Előszöris, Honda V6 moci is került az autóba és csak utána jött a Rover V8 ból faragott moci. Kaszni NEM csővázas! Alapjaiban megegyezik a Metróval persze a szükséges átalakítások miatt különbözik is attól. Szóval az alap vázszerkezet tök gyári és ebben is csak plusz bukócső van. Mégpedig nemis akármilyen, Kb 1colos (kb 25mm) csőböl hajtották tehát fele olyan vastag mint a ma használt bukókeretek anyaga. Én bizony nem bíznám rá az életemet.A műszerfal gyári akárcsak az ajtók. A szép nagy spoilerek alumíniumból vannak.
A kasznielemek természetesen műanyagból vannak illetve használtak alumíniumot is az autó építéséhez.
Pár hónapja alaposan utánanéztem az autónak tehát nem írok túl nagy baromságot. És voltam olyan szerencsés, hogy ülhettem egy nagyon megkímélt példányban ami alig 7000! km-t futott. ha érdekel valakit akkor eladó a gép. Csekély 100000€ Ja és Honda motor van benne.
süti beállítások módosítása