Kubica a mi emberünk

  2009. december 12. - ommm Címkék: karacsonyihiena

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Bár az ING Renault F1-csapat viharos szezont tudhat maga mögött a Forma-1-ben, azért még nem kell temetni őket. Lényegében a márka fennállása óta aktívan jelen vannak a versenysportban, erre minket a szívünknek leginkább kedves Szisz Ferenc szobor emlékeztet a Hungaroring bejáratánál.

A 2010-es szezonban a volt keleti-blokk egyetlen versenyzője is náluk indul majd, márpedig a lengyel-magyar barátság kedvéért a tisztesség úgy kívánja, hogy egy picit talán zárjuk szívünkbe ezt a hórihorgas, szerény fiút. Aki így tudja élvezni magát az autózást, az rossz ember nem lehet.

Renault F1, Robert Kubica rajongók, figyelem. Ez önöknek szól.

IMG 3127

A kérdés a következő: milyen köridőt sikerült futnunk az Euroringen a Renaultsport Twingóval? (A Renault Magyarország ajándéka.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr841590559

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ασφάλεια Αυτοκινήτου Online.Com 2018.06.10. 11:04:09

"Ez az ítélet a magyar igazságszolgáltatás szégyene, az eljárás a jogállam sárba tiprása" - B1 BLOGCSALÁD

Trackback: santetoujours.info 2017.11.11. 15:20:19

amanda hamilton photo shoot - Daily care flow sheet for nursing home

Trackback: santetoujours.info 2017.11.11. 15:17:15

amanda hamilton photo shoot - Daily care flow sheet for nursing home

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fideszman 2009.12.12. 11:30:39

Egy meggymag meg még egy meggymag

2009.12.12. 11:31:48

etűkombináció ugrik be először, hanem esetleg a mi autónk. Ez pedig nem kis dolog, különösen a Gixerek parádés pedigréjének fényében.

Mondjuk a Swift Sport pedigréje is elég jó. Ugyan nem olyan izgalmas és patináns a vérvonala, mint például a sportos Renault-ké, viszont a testvérein és azok sportsikerein jól látszik, hogy kitűnő a génállománya. A Suzuki Swift Super 1600-os többszörös ralivilágbajnok a junior WRC-k között, és Bútor Róbert irányításával a magyar ralipályákon is a leggyorsabb kétkerekesek közé tartozott. Aztán ott van a gyorsasági bajnokság Swift Kupája, ahol ugyan az alap, 1,3 literes motorral szerelt Swiftek körzőznek, mégis ez az egyik legjobb és legizgalmasabb módja annak, hogy az ember kipróbálja, milyen is az autóversenyzősdi. A másik meg egy N/2 csoportos Swift Sport raliautó.

Szerencsére nem kell belőle feltétlenül csupasz-csöves-csattogós kocsit faragni ahhoz, hogy a Swift Sport izgalmas legyen. A vizuális stimuláció talán jelentősebb a Twingo RS-nél, de az nekem már kicsit erőltetett, izzadtságszagú. Egyrészt akár tótágast is állhatna a Renault Sport, a legvagányabb miniruha mostanában úgyis a Fiat 500 Abarthnak jutott. A szárnyakkal és matricákkal teleaggatott dögös kis olasz retrogömböc mellett minden más próbálkozás erőltettnek tűnik. Akkor meg inkább a diszkrét visszafogottság, pont, mint a Swift Sport esetén. Értő szemnek ugyan elárulja, hogy ez nem egy sima bevásárlókocsi, de nem hivalkodik sportos kiegészítőivel. A piros biztonsági öv egyébként is csak olyanoknak áll jól, akik reggelente hullámcsat és hajgumi segítségével lövik be a sérójukat. Igaz, Pista?

Szóval a Swift Sport szerény és visszafogott, de azért nem kell félteni. Az első-hátsó lökös és bennük a méhsejt szerkezetes rácsozat, a sokküllős, 17 collos felnik, a kétoldali kipufogó és a parányi hátsó tetőspoiler pont annyival dobják fel az egyébként is kellemes formát, amennyi ahhoz kell, hogy a Tesco parkolóban ne keverjük össze gyengébb testvéreivel. Éppen annyi rajt' a fűszervaj, amennyi már kellően pikánssá teszi a frissensültet.

Az utastér még szolidabb, csak négy pontja érdemel említést. Viszont ez a négy részlet a legfontosabb a vidámkodáshoz, ezért jól mutatja, hogy a Suzuki Sport mérnökei is értő kézzel faragják az örömautókat. Az ülés, a kormány, a váltógomb és a pedálok: mindössze ennyi érdekes, mert ezeken keresztül kommunikál autó és pilótája, és mert ezeket vették sportosra a suzukisok. Az fejtámlával egybeépített, kényelmes és vaskos oldaltartású, piros közepű és piros cérnával varrott sportülés a legjobbak közül való – a méregdrága sport-Recarókon innen. A kormánykerék pont eléggé vastag, nagyon jó fogású és igényes bőrbe burkolták, a pedálsor fémből készült, de csúszásgátló gumibogyókkal egészítették ki, míg a váltókar végére egy pont tenyérbe simuló kis gömb került. Minden más egyszerű, de gazdagon felszerelt Swift, ami parasztvakításhoz édeskevés, mindennapos használatra meg pont jó.

Tűrhető minőségben szólal meg a Swift Sport sztereója, a hátsó üléssorban is elfogadhatóan tágas a hely és használható méretű a csomagtartója. Az ergonómia, a működési kényelem és az összeszerelés minősége klassz, a műanyagok viszok olyan olcsók és kemények, hogy rossz úton kék-zöldre veri az ember karját a könyöklő. Mindez azonban lényegtelen, ezredrangú részletkérdéssé válik, amint elindulunk.

Ami a technikai megoldásokat illeti, a Swift Sport alig marad el a Twingo RS-től. A jobb torziós merevség érdekében speciálisan erősített a karosszériája, két vezértengelyes, változó szelepvezérléses, 1,6 literes és 125 lóerős motorja pedig olyan műszaki finomságokat vonultat fel, mint a hengerfej polírozott szívócsatornái, vagy a kovácsolt duggatyúk olajsugaras hűtése. A kissé kusza alapjárat azt sugallja, hogy ez egy komoly, pörgős gép, és ezt az érzést erősíti az a tudat is, hogy ebből a blokkból faragják a Super 1600-as versenyautó 220 lóerőt kiizzadó motorját. Meg aztán a 4800-as fordulat mellett jelentkező 148 Nm-es maximális nyomaték is inkább fúriaként sikító porszívómotort sejtet, mint egy öblösen bugyborékoló V8-ast. Nem is kell csalódnunk.

Papíron ugyan gyengébb a Swift, de az Euroringen erősebbnek érződött a Twingo RS-nél – még a Pista szerint is. Az érzékeny gázpedál legkisebb pöccintésére ugrik, már viszonylag kis fordulaton is. Az igazi ereszd el a hajam viszont csak 4500 felett kezdődik. Ilyenkor ordítva, sikítva, tébolyult őrültként rohan a leszabályozásba, alig győztünk kapcsolgatni. Nem mintha a váltás megerőltető vagy nehézkes volna, sőt. Kis túlzással a Swift váltója után az egyébként egészen pontos Twingo karja olyan érzést kelt, mint száraz faággal a fortyogó mocsárban turkálni. A Suzuki ötfokozatúja annyira rövid úton, olyan gyorsan és könnyedén kapcsolható, hogy másik autóból átülve az első kilométereken folyamatosan lemarad a váltásról az ember lába, már rég megvan a következő fokozat, mire a mozdulatot leköveti a kuplung és a gáz. Swift Sport tulajdonosoknak erősen ajánlott ír sztepp videókat nézni inspiráció gyanánt, Michael Flatley előnyben.

Ha már a pedálokon táncolás szóba került, említsük meg a harapós, jól adagolható, még a versenypálya fokozott igénybevételét is zokszó, melegedés vagy füstölgés nélkül tűrő fékeket. Az elöl 276 milliméteres átmérőjű tárcsákat felvonultató rendszer 100 km/óráról 37 méteren belül lassítja álló helyzetre az 1,1 tonnás, csinos kis pléhdobozt, ami mindenképpen szép eredmény. Menés, megállás kipipálva, e tekintetben legalább egyenrangú a két ellenfél, jöjjenek végre a mindent eldöntő kanyarok!

Erre a képre kattintva a Swift sajtófotóinak galériájába jut

A Swift Sport a fordulókban is piszok jó, de a legnagyobb különbség itt érződik a két autó között. A puhább futómű, az érezhetően nagyobb karosszériadőlés miatt a japán kevésbé vad és direkt, mint a francia zsebpittbul. Félreértés ne essék; a négy, egymástól nem túl távol eső sarokba tolt kerekével, csodásan hangolt lengéscsillapítóival, semleges ívmenetével a Suzuki is egy könnyed, agilis játékszer, gokartszerűnek mondanánk, ha ez már nem lenne túl közhelyes. Ám a Twingo keményebb, közvetlenebb, vadabb – ami pályán feltétlenül előny.

Kanyarokba bemenetkor rövid, de érezhető a késlekedés a kormány elfordítása és az irányváltás között. A 17 collos Goodyear Eagle F1 gumik tapadáshatára közelében az első kerekek kezdenek megcsúszni, az alulkormányzottság viszonylag korán jelentkezik. Közben a kormánymű sem brillirozik. A kerék elfordításához szükséges erő pont jó – rutinozáskor kicsit még kevés is –, de a visszajelzés valahogy elvész a rendszerben, mint adóforintok a kormányzati büdzsében. Aki itt feladja, az sosem tudja meg, milyen káprázatos is a Swift Sport.

Viszont aki elég tökös ahhoz, hogy kikapcsolt menetstabilizáló mellett, az orrtúrással nem törödve, könyörtelenül tovább űzze, hajszolja a kis Suzit, annak egy új arcát mutatja az esztergomi kisautó. Az alulkormányzottságot nagyobb kormányszöggel, illetve magas fordulaton pörgő motor mellett gázelvétellel lábon kimozoghatjuk és akkor kezdődhet a seggriszálós salsa. Veszélytelen, jól kézben tartható, de vidám és látványos farolásra, gyors és hatékony négy keréken sodródásra bírható a Swift Sport. Ez pedig a legjobb dolog, ami egy elsőkerekes izomautóval kanyarban megtörténhet. A Suzuki is tudja azt, amit a Twingo, csak kevésbé szájbaverő előadásban, kevésbé pofaletépő könyörtelenséggel. És ezt a stopper is megmutatja.

Ennyi az előnye

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján !

Átkozott nyolc tized márodperc. Ennyi a különség a két, szteriodtúladagolásban szenvedő törpe között, a Twingo RS javára.

Fittipaldi 2009.12.12. 11:31:51

hülye ing sapka, kinek kell.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.12. 11:34:37

1 perc 36,1 a Renault; 1 perc 36,9 a Suzuki.
Szeretnék ám nyerni!!!

Bazsi(HUN) 2009.12.12. 11:34:52

basszátok meg magatokat!:D

Tomchy 2009.12.12. 11:34:54

De nekem már van egy jobb sapkám, bibibíííí... ;OD

Péve 2009.12.12. 11:34:59

1 perc 36,1 másodperc

Botyo 2009.12.12. 11:35:01

a sme csinált jobbat: 1m33,8s

Bazsi(HUN) 2009.12.12. 11:36:07

Hát Rájen nem fogsz...:D

2009.12.12. 11:36:31

Hoppá, sikerült az egész cikket becopyznom, és elpostolnom. Sorry.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.12.12. 11:37:34

Na srácok, nekem mennem kell. A következő kérdésre még lehet, hogy megpróbálok válaszolni, de azt már nagykabátban, cipőben fogom tenni. További jó hiénázgatást mindenkinek, az eddigi és a leendő nyerteseknek ezúton is gratulálok.
(azért bíztam benne h lesz valami komolyabb feladat is - mittomén csinálj közös képet az autód difijével - de nem így lett).
Hajráhajrá! A Skodás cuccra meg remélem olyan teszi rá a kezét, aki valóban szereti a szárnyaslóf.szt :)

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2009.12.12. 11:37:40

Öt év hat hónap, felfüggesztve.
Blogisztán.

Bazsi(HUN) 2009.12.12. 11:38:34

Most nézem.:D Ügyes vagy Laci.:D

Krisi 2009.12.12. 11:40:18

na, ki nézte meg a videót, mielőtt válaszolt volna?

Raka1885 2009.12.12. 11:41:28

Azt megint nem volt kikötés, hogy tizedre, századra vagy ezredre. Tessék pontosabban kérdezni! A Daewoonál is napra pontosan megmondtam, erre az nyer aki csak évet mond.

Krisi 2009.12.12. 11:43:14

(kurvajó a zene a videó alatt)

Anyádlóháton 2009.12.12. 11:45:43

több lúd disznót győz alapon....1perc 36,1 sec....nyerteeeeeeemmmmm! :-)

ommm 2009.12.12. 12:22:57

@Tshu-hash: Bingó!
Tiéd a cucc! Gratula!

Raka1885 2009.12.12. 12:27:12

@ommm:
És az a 2 század az semmi?

ommm 2009.12.12. 12:42:31

@Raka1885: Való igaz, a .12-re nem emlékeztem már én sem, RCsabinak mindenképpen jár egy vigaszdij.
süti beállítások módosítása