Kérdés a mából, jutalomkönyv a múltról

  2009. december 12. - papptibi Címkék: karacsonyihiena

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Maathias Röcke leginkább a Mercedesek világában van otthon, bár művei között az NDK-s autós hétköznapoktól az MAN autóbuszokig sok mindennel foglalkozik. Könyvei közül csak kettő kapható magyar nyelvre lefordítva. Az egyik a nyeremény, a Mercedes autók – „Fecskefarkú” modellek 1959-1968 című könyv, a másik a Trabant Story.

IMG 7099

Azonban nem szeretném, hogy a nyertes kizárólag a múltban révedezzen. Aki szereti a Mercedeseket az tartson lépést a mai technikával is, hiszen a mostani modellek legalább annyira jövőbe mutatóak, mint a gyönyörű veterán Mercedes voltak a maguk korában.

Épp ezért a kérdés is egy mai csúcsmodellel kapcsolatos. A Mercedes S400 Hybridben, mint tudjuk, lítium-ion akkumulátorok vannak. Mivel a villanymotor teljesítménye kicsi, az akkucsomag is az. A kérdés az, hogy pontosan hová építették be? Annyit elárulok, hogy nem a szokványos helyre, vagyis nem a csomagtartóba.

(Az ajándékot a Maróti Könyvkereskedés ajánlotta fel.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr51591735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skywalker lajos 2009.12.12. 14:50:14

Anyósülés alá, a katapult szerkezet mellé.

Adamot 2009.12.12. 14:50:15

A régi aksi helyére tették

Zsozé_ 2009.12.12. 14:50:22

idézet: "azért újdonságot is hozott a Mercedes hibrid rendszere: ez az első, amelybe lítium-ion akksikat építenek. A kisebb méretű, de nagyobb kapacitású elemek elférnek a motortérben, a szélvédő alatt, a normál akkumulátorok korábbi helyén – ennek is köszönhető, hogy a hibridhajtás csupán 75 plusz kilót hozott."

tAB · http://tabblog.net 2009.12.12. 14:50:46

a jobb-első kerék fölé, az A oszlop tövébe

The Great Destroyer 2009.12.12. 14:51:13

A prototípusban a minnél nagyobb rugózatlan tömeg elérése érdekében a kerékagyakba építették, de a konstrukció finomodásával átkerültek az anyósülésbe épített vibrátoros műpénisz akkucellái mellé a tetősínbe...

Dennis01 2009.12.12. 14:51:20

A motorterben a jobb sarokban talalhato egy dobozban.

Leadfoot 2009.12.12. 14:51:47

A motortér jobb oldali, utsastér felőli sarkába

Adamot 2009.12.12. 14:51:52

A hagyományos ólomakksi helyén.

madsam 2009.12.12. 14:51:55

a hagyományos aksi helyén

Vargnatt 2009.12.12. 14:52:05

Francba, yeti megint megelőzött...

2009.12.12. 14:52:10

A tárcsa alakú villanymotor a főtengelyhez van csavarozva, így a két motor nem tudja függetleníteni magát egymástól.

desigo 2009.12.12. 14:52:22

motortérben a szokásos aksi helyén

Csókkirály 2009.12.12. 14:52:24

a hagyományos ólomakksi helyén

lakaskeres 2009.12.12. 14:52:34

zsozé már megírta:)

Teshow 2009.12.12. 14:52:53

33750 db gombakkumulátor van sorba kötve, és bedolgozva a tetőkárpit anyagába.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.12. 14:53:03

Motortér, én tudom, én tudom, hadd nyerjek, léciii!

yeti 2009.12.12. 14:53:18

Szélvédő alatt jobb felső sarok:)

b-gabee 2009.12.12. 14:53:23

A kisebb méretű, de nagyobb kapacitású elemek elférnek a motortérben, a szélvédő alatt, a normál akkumulátorok korábbi helyén

torzitatlan 2009.12.12. 14:53:36

bekötötték a motor hűtőrendszerébe

Raka1885 2009.12.12. 14:53:40

a tűzfal környékére

Occi 2009.12.12. 14:53:46

"a 120 voltos lítium-ion akkumulátor pedig a tűz- és bombabiztos burkolattal együtt is elfér a hagyományos ólomakksi helyén.
"

Csubakka Junior 2009.12.12. 14:53:52

a jó hőmérséklet miatt

hörpi 2009.12.12. 14:54:28

"A kisebb méretű, de nagyobb kapacitású elemek elférnek a motortérben, a szélvédő alatt, a normál akkumulátorok korábbi helyén – ennek is köszönhető, hogy a hibridhajtás csupán 75 plusz kilót hozott."

yeti 2009.12.12. 14:54:35

Az ólomakku helyén van.

Bazsi(HUN) 2009.12.12. 14:54:47

Mondjuk "rendes akku helyes" válasz már volt.

Raka1885 2009.12.12. 14:54:59

Ha szembe állunk a motortérrel balhátul.

I ThomaS I 2009.12.12. 14:55:06

Áhhh... én abbahagyom mára... még jó, hogy nem közvetlenül karácsony előtt támadott a hiéna, így is síkideg vagyok, nem hiányzik ez ünnepek előtt...

Boldog, békéset mindenkinek!

yeti 2009.12.12. 14:55:47

Showing the size and mass advantages of lithium ion against earlier nickel-metal-hydride packs, Mercedes-Benz was able to fit the entire pack into the same space (at the right-hand base of the windshield) that previously housed the car’s standard lead-acid 12-Volt starter battery.

hörpi 2009.12.12. 14:56:07

Honnan tudom meg ha NYERTEM???????

nyivus 2009.12.12. 14:57:38

A motortér jobb oldalán, a korábbi normál autóakku helyén.

Vargnatt 2009.12.12. 14:57:44

A szélvédő alatt a jobb oldalon a régi akksi rekeszének helyén. Hogy írjam pontosabban?

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2009.12.12. 14:57:54

a jobb első indexbúrába, az izzó mellé

Pepe_ (törölt) 2009.12.12. 14:58:03

Az anyósülés előtt a motortérben. Ha az autó orrától nézzük, akkor a motorhoz képest bal hátra.

rlazol 2009.12.12. 14:58:14

ugyanott, ahol a hagyományos akku többnyire van: a jobb oldali szélvédő előtt a motortérben.

Fideszman 2009.12.12. 14:58:39

hörpi te nem nyerhetsz

Skodába születtem 2009.12.12. 14:58:43

A motortér sarkéban van, egy cipősdoboz méretü 120 Voltot tud, 32 Cellából áll, 0.9 Ampérórás.

SzellemK 2009.12.12. 15:00:16

A hagyományos akkumlátor helyén van a 120 voltos lítium-ion akkumulátor.

Skodába születtem 2009.12.12. 15:08:51

@Skodába születtem: kiegészitem: egy 20 lóerős motorhoz kapcsolódik,JCI-Saft-cellák vannak benne, és A kesztyütartó mögött van.

jujdejo 2009.12.12. 15:23:48

a motortérben, a szélvédő alatt, a normál akkumulátorok korábbi helyén .
ideztem.

ommm 2009.12.12. 15:31:23

Fű, egy páran már nagyon közel voltak, de Tibi nem ereszt, amíg pontos nem lesz a válasz. A motortér sarka nem elég. Kicsit több kell sajtóanyagnál...

Vargnatt 2009.12.12. 15:36:39

Menetirány szerinti jobb oldalon, a szélvédő alatt, egy fekete műanyag rekeszben, a régi akksi helyén, és átvezették rajta a légkondit is, hogy 25 C alatt tarthassák a hőmérsékletét. Ettől pontosabban nem tudom.

Facelessbook · www.dont.think.so 2009.12.12. 15:37:01

Az autóval szemben állva a bal oldalon, a motorháztetőn lévő bal oldali szellőzőrostély magasságában.

MS05 2009.12.12. 15:37:57

A Motortér jobb oldalára építették, mert az optimális müködési hőmérséklete 15 és 35 fok között van és az aksik bevannak kötve a motor hűtőrendszerébe.

Facelessbook · www.dont.think.so 2009.12.12. 15:38:14

@Vargnatt:
Úgy látom egy forrásból néztük...

fujiwara 2009.12.12. 15:39:36

Szemben állva a bal oldalon, közel a motortér hátsó falához, az autóban ülve pedig az anyósüléssel nagyjából szemben

Skodába születtem 2009.12.12. 15:41:17

ááá találtam egy képet. Ha a nyitott motorteret szemből nézzük, akkor a bal rugótorony mögött egy hybrid feliratú müanyag takaró elem alatt van.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.12. 15:42:05

motortér bal sarok a tűzfal előtt közvetlenül és rugótorony mögött.

Vargnatt 2009.12.12. 15:42:10

@Tshu-hash: Én csigalovag képének forrásánál néztem. De már el nem tudom képzelni, hogy mit várnak még tőlünk ezzel kapcsolatban... esetleg parkoljunk be a szerkesztőségbe egy ilyennel, és mutassunk rá a leszedett burkolat alatt?

Csubakka Junior 2009.12.12. 15:42:40

Akkor a lényeg: motortér sarkánál megy a légkondi hűtőfolyadék hurka, na a mellett pontosan, hogy az akksi a lehető legoptimálisabb hőtartományban tudjon dolgozni.

tAB · http://tabblog.net 2009.12.12. 15:42:55

A jobb oldali A oszlop előtt a motortérben, egy géllel töltött fém dobozban, amit a légkondi hűt ha szükséges.

Raka1885 2009.12.12. 15:43:13

A jobb toronycsapány fölé?

Facelessbook · www.dont.think.so 2009.12.12. 15:43:19

A jobb első kerék toronycsapágya mögött, a menetirány szerinti jobb oldalon a szélvédő aljánál.

Facelessbook · www.dont.think.so 2009.12.12. 15:44:23

@Vargnatt:
Esetleg egy Google Maps koordináta... :-)

Vargnatt 2009.12.12. 15:47:39

@Tshu-hash: Vagy mérethű műszaki rajz a motortérről, rajta vonalzóval mm-pontosan bekeretezve a hely...

Ubul1 2009.12.12. 15:52:14

@ommm:
Rohanok és veszek egy ilyen autót, aztán szétszedem és fotókkal illusztrálom... A garanciavesztés meg majd leverem a bendén, úgyis hozzászokott már a sorozatos zakókhoz már fel se fogja venni a következőt...

Raka1885 2009.12.12. 15:52:24

A jobb első felfüggesztés és a utastér légbeömlője között.

Titi120 2009.12.12. 15:54:30

Tűzfal elé közvetlen.

Skodába születtem 2009.12.12. 15:55:58

Azért a kers az utcán cikkben nem vagytok valami bőbeszédüek: a 120 voltos lítium-ion akkumulátor pedig a tűz- és bombabiztos burkolattal együtt is elfér a hagyományos ólomakksi helyén.

Don Vito Corleone 2009.12.12. 15:57:29

A hagyományos 12V-os akku helyére került a motortérben.

2009.12.12. 16:04:12

A hagyományos 12V-os akkumlátor helyén a légkondival együtt a jobb első kerék mögött, szinte telljesen az ablak előtt. Saját hűtöje van hogy ne melegeddjen túl, a kereketől, lengéscsillapítótól/felfüggesztéstől külön el van szigetelve, hogy ezek se tehessenek benne kárt. Ugyanitt található a légkondi is, az akksival együtt.

Facelessbook · www.dont.think.so 2009.12.12. 16:07:30

Azt a feszültség-átalakítót, amely a 120 voltos hálózatról látja el a 12 voltos fedélzeti hálózatot, a jobboldali első sárvédőben helyezték el.

Skodába születtem 2009.12.12. 16:25:49

Valójában, a hibrid hajtásláncot és elemcsomagot fejlesztették egy moduláris alap mentén miközben arra gondoltak, hogy őket könnyen tudják változtatni hogy illjenek az egyéni modellekhez.

Vargnatt 2009.12.12. 16:28:33

Ez a könyv nem nagyon akar már gazdára találni. Tibi ilyen vasszigorral rendelkező egyén? Bökjön már rá egy válaszra, oszt' haladjunk végre! ;)

J mint Geri 2009.12.12. 16:36:46

miért nem él a papptibi s400 hybrid cikk :)

Autopeti 2009.12.12. 16:40:51

A központi poroltóba van beépítve:)

2009.12.12. 16:43:36

Az akkumlátor már a sokak által leírt helyen (jobb elől a szélvédő előtt a normál akksi helyén), de maga a tárcsa alakú elektromotor a váltóharangban.

Autopeti 2009.12.12. 16:56:58

Az akksik a hűtőrendszerre vannak rákötve,de hogy az elektromotort lehessen váltóáramon üzemeltetni a 120 Voltos hálózatban egyenértékű feszültséggel,ezért kell egy a hűtés intenzitását váltó berendezés,amit a technikusok oda helyeztek,ahol az elektronikus indító szokott lenni.

Skodába születtem 2009.12.12. 16:59:28

Én föladom. Az összes létező cikket megnéztem, és egyikben sem irják, hogy még ennél is pontosabban hol van.

J mint Geri 2009.12.12. 17:00:42

magának akarja a könyvet :D

SzeGa 2009.12.12. 17:39:34

Az akkucsomag a motortérben kapott helyet a jobb első kerék fölött picit hátratolva.

SzeGa 2009.12.12. 17:41:32

Pontosabban... az akku helyere került.

Skodába születtem 2009.12.12. 17:42:43

még esetleg azt tudnám, hogy zselébe van ágyazva, hogy az ütések ne folyásolják be a müködését, és a légkondi rendszer hüti, hogy optimális hőmérsékleten müködjön, de ezt már irták.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.12. 18:04:12

Mondom én hogy a jobb sarokban van a tűzfal előtt,de a rugótorony mögött a víz elvezető alagútban. :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.12.12. 18:21:35

Még mindig nincs jó megoldás? Akkor, de csak a cselendzs kedvéért egy próbálkozás:

Az akkucsomag a (hétfokozatú) automata váltó kuplungházába, a lendkerék mellé, közvetlenül a főtengelyre van beépítve, tengelykapcsoló nélkül.

Skodába születtem 2009.12.12. 18:22:48

nemigaz... Segítsetek már valamit a kompresszorosnál segitettetek.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.12.12. 18:40:38

A hátsó ülésbe a fejtámlába :D
A bal fényszóróba az angel eye mögé :D:D:D
A fékbetétbe, mert a fékezéskor feltöltődik az akku.
Ezek különdíjas válaszok ám!

mocama 2009.12.12. 18:53:42

A motortérben oda ahol a normál akkumlátor helye van.

mocama 2009.12.12. 18:55:02

nem az a szürke doboz az?

Vargnatt 2009.12.12. 19:06:34

Ez a szegény könyv még mindig nem kelt el? Valaki tényleg nagyon meg akarja tartani... nem igaz, hogy ennyi válaszból egyben sincs benne úgy, ahogy Tibi gondolja. Ez már szőrszálhasogatás a javából.

mocama 2009.12.12. 19:25:03

mocama 2009.12.12. 14:46:32
A normál akku helyére.

Nem baj, a 116 meg a 126 jobban bejönnek :)

papptibi 2009.12.12. 19:26:58

@Vargnatt: bár Csubaka Junior is közel járt a megfejtéshez, a "légkondi mellé" kifejezéssel, de Vargnatté áll elsőként a legközelebb a következő megfogalmazással: "Menetirány szerinti jobb oldalon, a szélvédő alatt, egy fekete műanyag rekeszben, a régi akksi helyén, és átvezették rajta a légkondit is, hogy 25 C alatt tarthassák a hőmérsékletét." Hát ezért. Később Csubakka is pontosabban fogalmazott, de lényeg az lett volna, hogy a klímarendszer hűti. Aki a motor hűtőrendszerét írta, azoknak mondanám, hogy az a hőmérséklet rég rossz a Li-ionnak. A többit mailben, a nyertesnek, Csubakkának meg van nálam egy bónusza, ami a rezgő lécet az ő oldalára billenti hasonló szituban.
Üdv
Pt

Vargnatt 2009.12.12. 19:28:04

@papptibi: Ez most komoly? Ha igen, akkor nagyon szépen köszönöm, igazán rendes volt ma velem a TC-Jézuska :)

mocama 2009.12.13. 00:16:11

@papptibi: W116-ról vagy W126-ról nincs valami ajándékotok? :) Egy 450SEL 6.9-ért odaadnám a fél májamat :)
süti beállítások módosítása