Sölden Stage 2: Hólánc és némi csúszka

  2009. december 09. - ommm Címkék: bmw training sölden fahrer

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Reggeli héttől nyolcig, aztán autóba és ki a hegy alá. Eddig frankó volt minden, süt a nap és meleg van, bár a hőmérő mínusz ötöt mutat. Aztán elkezdődött.

Már tegnap is baj volt velük, szakadtak, törtek, hiányosak voltak, sokszori próbálkozásra és leokézásra is leestek, igen, a rohadt, szemét hóláncok. Valószínűleg sok gondjuk akadhatott már velük, mert egy X5-ös kísérőautó lényegében tele volt csere-hólánccal, de a reggeli latyakban mocskoskodás, tolatás, finom elindulás és tucatnyi megfeszítés eléggé elvette a társaság kedvét.

A gond az volt, hogy javarészt erősen használt láncokat kaptunk, sokukról hiányoztak a szemek, melyeken átfüzhettük volna a megfeszített, kampós véget így jobb híján összevissza kellett kötözgetni őket. Ennek persze az lett a vége, hogy szépen-lassan mindegyik elnyíródott a végénél, a patentszem kicsúszott és az immáron laza láncot ledobta a kerék, rosszabb esetben még át is hajtottunk rajta. A kurzusvezetők azonban segítőkészek voltak, pár perc múlva ott voltak az új darabok.


A Schneekette-lager

Felértünk az immáron csak Schneekette-lagernek nevezett helyre, felraktuk hátra őket egyszer, kétszer, négyszer, majd újra le és fel míg jó lett, majd indulás 2800 méter magasra, a gleccserre. Útközben elszakadt, kaptunk újat, megint fel, elindulás, ami még hólánccal sem egyszerű a hóval borított jégen (nem véletlen, hogy kizárólag összkerekes Pandákat, Subaru Justykat és régi Impreza kombikat látunk virsligumikon.) Két kamera, fényképezőgép, ezek táskái, töltők, akkumulátorok (hidegben gyorsan lemerülnek, sűrűn kell cserélni őket), kesztyű, sapka, sál, kezdtem hasonlítani a Medvedisznóemberre.

Láttuk, hogy a mellettünk elkullogó, ide-oda csúszkáló többi sofőr is elfehéredett szájjal küzd a tapadás nemlétével. Végre felértünk és megegyeztünk abban, hogy ha azonnal nem történik valami jó velünk, akkor bizony kikapcsolt menetbiztonsági elektronikával kezdünk őrületes pörgésbe, közben pedig fennhangon jódlizunk mindannyian.

Persze elmélet volt most is bőven: üléspozíció, öltözet, ellenőrzés, kormányzás, igyekszem mindent feljegyezni, rettentő hasznos dolgok ám! Csúszni is lehet ésszel, és ha megpördülünk, még akkor is nagyon sok mindent tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljük a még nagyobb bajt, vagy legalább minimalizáljuk a kárt és óvjuk életünket. Erről később, tíz perc múlva vacsora, én meg itt piszmogok.

Szerencsére odafent, a gleccseren eljött végre a mi időnk. A baráti összetartás jegyében a jókedélyű cseh párossal vágtunk neki az alul- és túlkormányzottságot szemléltető pályának. Az instruktor elképzelése az volt, hogy a nagy, havas placc egyik oldalán bójákból kirakott kört megkerülve túlkormányzott legyen az autó, majd áthajtva a másik bólyasorhoz direkt érkezzünk gyorsabban, hogy alulkormányzott legyen, majd vakarjuk össze a gépet anélkül, hogy megpördülnénk. (A cikkben lesz erről szó bővebben.)

Mindezt természetesen kikapcsolt DSC-DTC mellett.


A cseh páros (Zbynek és Jirí) elöl meg egy hosszúhajú idióta hátul

Tíz perc után feladta, mert hogy-hogy nem, sem a csehek, sem a mi autónk nem akart alulkormányzott lenni. Hiába mondtuk neki, hogy hiszen mi mindent megteszünk, de valami lehet ezekkel a francos BMW-kkel, mert csak keresztben mennének. Mosolygott, értette, miről van szó, 16 éve ezt csinálja. Aztán csak annyit mondott, na jó, akkor két autó maradjon az egyik körnél, kettő a másiknál és próbálják meg minél többször körülrajzolni az ívet. Áldassék a neve.

Meg a 330i, ami szerény véleményem szerint a BMW legharmonikusabb szerkezete. A szívómotor csodásan szól és tökéletesen lineárisan adja le az erejét (átmentünk egy nagyon hosszú alagúton, igyekeztem videózni), a drift szöge nagyon finom gázfröccsökkel adagolható, a kormányzás pedig direkt és gyors. Ott pörögtünk-forogtunk a csehekkel és jól éreztük magunkat. Persze időnként megpördültünk, de ez mit sem számít ahhoz képest, amikor végre először sikerült két teljes kört megtennünk, csak vigyorogtunk, mint a bolondok. Aztán újra, meg újra. Tudom, hogy élvezték volna, megtettem önök helyett, talán megbocsátanak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr631586463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2009.12.09. 19:41:34

vigyázz Pista! Al Gore vadászik rád :D

pickapu 2009.12.09. 19:46:06

Ezt nevezik távolsági szadizmusnak. Te ott érzed jól magad, nekem meg itt folyik a nyálam.

vodi 2009.12.09. 20:00:01

remélem legalább egy jókis megfázást összeszedsz.... ;)

Balage85 2009.12.09. 20:04:27

omm: Valld be, hogy csak azért mentél el erre a tesztre, mert még soha nem drifteltél befagyott tavon BMW-vel. :)

biker_kolee 2009.12.09. 20:10:07

Nem, ommm, nem bocsátunk meg. Gyere haza azonnal. :)

Aztamázlistamindened.

kokal 2009.12.09. 20:20:06

Két éve nekem is volt szerencsém kipróbálni, csak a Svéd Arjeplog tudta felülmúlni. Aki teheti próbálja ki, egy életre szóló élmény mindkettő.
A hétköznapokban is használható tudást ad, bár egy kicsit borsosan megkérik az árát.

Fomics 2009.12.09. 20:33:37

Régi korokban az olyat mint te, inkvizitornak hivták..:)

haacsee 2009.12.09. 20:36:24

Pista, szerintem te erősen csuklani fogsz a következő napokban... :)

Nekem a hungaroringi veztech központot volt szerencsém párszor ingyen meglátogatni, ott jártam egész nap körbe-körbe a lejtős-íves pályát, ami az eredeti elképzelés szerint alulkormányottságot szimulálna. Mármint ha az ember az instrukcióknak megfelelően hússzal menne bele a kanyarba. Épeszű autóbuzi ilyet nyilván nem tesz, ellenben félhülyeként vigyorog, ha sikerül gázon állva, keresztben végigcsúszni az íven.

De ez - élek a gynúperrel - sajnos seholsenincsen egy ilyen havasi fáhrehtréninghez képest :(

Bambano 2009.12.09. 20:42:27

itt főleg a jódlizás hangzik fenyegetően:))))))

2009.12.09. 20:47:51

Mit is hangoztatott Orosz Peter? Kik is az elet csaszarai? :DD

kernor 2009.12.09. 21:02:10

Omm,Omm!!!Neked nem tanította meg anyukád gyermekkorodban,hogy nem szép dolog másokkal szemétkedni,amikor te keresztül-kasul csúszkálsz jégen,havon mindenféle kurrens,hátul tekerős finoman cizellált személygépjárművekkel???És,ha ez még nem lenne élég,még azt is közlöd velünk,hogy kénytelen vagy mindezt instruktori utasításra tenni!!!Úgy látom,szükséged lenne,hiánypótlás céljából venned néhány illemtan órát,csak mondok egy példát:nem hergeljük a szerencsétlen,otthon maradt BMW rajongókat,mert az rossz nekik!!!Már csak azért sem illik piszkoskodni,mert hát három nap után haza kell jönnöd onnan.Vétségeidet enyhítheted néhány,a helyszínen készült videóval.:-)))))

akira2 2009.12.09. 21:21:14

Ez itt a lényeg:

"Meg a 330i, ami szerény véleményem szerint a BMW legharmonikusabb szerkezete..."

A cikk többi része tök unalmas... :)

subtotal 2009.12.09. 21:28:34

@akira2: kezdődik. :)

A lényeg szerintem pedig az, hogy azok a fránya BMW-k nem akarnak alulkormányzottak lenni az istennek sem.

Nekem tökéletes itthon, a sajátommal. A munkahelyemnél van egy kamionparkoló ami reggel üres és szokott rajta szűz hó lenni. Annyi nekem elég is a télből.

ChPh 2009.12.09. 21:54:40

@pickapu: egyetértek, nem vagyok irigy, de most rezeg a léc...

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.12.09. 22:04:08

olan hiányérzetem van... elkezdtél utalni dolgokra, oszt abba is hagytad! Ez nem ér... :)

CSÖRR-CSI££ 2009.12.09. 22:04:45

Két kamera is van ott, úgyhogy lesz videó, ha csak a nagy örömautózásban el nem feledkeznek rólunk

CSL 2009.12.09. 22:49:28

@Shadowbull:
Hej ne reklámozd magad! Meg milyen már hogy a saját videód 5 csillagra osztályzod!:)

Shadowbull 2009.12.09. 23:06:04

@CSL: az a biztos amit maga csinal az ember :)

(Egyebkent meg nem emlekszem, hogy osztalyoztam volna)

sb

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.12.09. 23:40:37

Na, ezért járunk mi is a Mátrába éjjelenként! Másnap meg mindegyikünknek ég a szeme, de valahogy senki nem bánja!:)))

ommm 2009.12.10. 00:43:37

Szervusztok! jelentem, ne irigyeljetek, megszívtuk.
A vacsora egy hegyi faházban volt, ahol három osztrák élőben nyomatta a jódlit tangóharmonikán, gitáron meg egy dobszerű valamin.
Szerencsére, megvédtem becsületünket, a "verd be a szöget a tuskóba a kalapács fejének keskeny végével minél kevesebb ütésből" c. versenyen második lettem Kedves Ulrike mögött (aki az instruktorunk és nem hiszem el, hogy nő, valamint a hazai pálya előnyét élvezte). Mivel a vendégek közül szerény személyem három ütésből lenyomta a százas szöget fullra a tuskóba, így nyertem egy egynapos síbérletet.

na ez úgy néz ki, a helyiek szerint, hogy egy sítalpat a szádba dugnak és a végében elkezdik önteni a deci snapszot, míg le nem nyeled vagy fel nem öklendezed, ez esetben vesztettél.

na most, a snapsz lényegében egy vicc a hazaihoz képest, szóval lenyomtuk az osztrákokat, a németeket, az olaszokat és a cseheket szögelésben. Sajnos fotó is készült erről.

De a jódli-zenekart nem bocsátom meg. Soha.

Balage85 2009.12.10. 02:40:27

@ommm: Majd szeretnénk látni azokat a fotókat! :D

ocsisajt78 2009.12.10. 07:31:24

Gagyi, nem 4wd :P

(najo, allat :D)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.12.10. 08:10:17

@ommm: Képet!!!!!!!!!!!!!!!!!Nekünk is jár egy kis szórakozás, ha már te csapatásért kapsz fizetést! :))

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.10. 09:11:41

jo lehet, csak ne lenne hideg....az utalom. nem lesz baj ha a fonokotok is elolvassa amit publikaltatok? :D

Krisi 2009.12.10. 09:21:19

@ommm: ha tudnám mikor tanulják már meg a Nyugat-Európaiak, hogy magyar legénnyel nem jó ivóversenyt rendezni, mert nagy eséllyel maradnak alul :)
(talán az angolok képesek tartani a ritmust)

Sopánka76 2009.12.10. 09:25:27

Egy ilyen élményért egy este jódli?
Tízet is elviselnék!!
Bolond ember. :)
Videó nem lesz? :(

Acmee 2009.12.10. 09:29:15

Jövő hét hétfő-keddre havat mondanak. Irány a szerpentin, kabbe' Ommm :DDD

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.10. 09:29:27

@ommm: A leírtak alapján erős sítáboros feelingem van. :D

kolombusz 2009.12.10. 09:39:28

Aztán hogyé adnak egy ilyen kurzust?

Bajusz. 2009.12.10. 11:37:22

és akkor most végülis milyenek a hóláncok?

CSÖRR-CSI££ 2009.12.10. 12:02:37

@Bajusz.:
A hóláncok sz@arok; szakadnak, nehéz őket fölrakni, de könnyen leesnek stb.
Megoldás: 4WD

György Juhasz 2009.12.10. 12:05:42

Hát ez a cikk pont annyira semmitmondó unalmas, felesleges mint az amit azzal a langyos BMW formatervezővel csináltál!
A TC-t nagytöbbségben "autóbuzik olvassák" akik egy kicsit kapisgálják hogy miként kell vezetni télen.
Egy ilyen tréning csak azoknak hasznos , akik teljesen idióták a vezetéshez!Semmi értelme annak hogy megtanítják hogy jeges úton hogy kell 30-al bevenni egy 90fokos kanyart úgy hogy az úton maradj. Gondoljunk csak bele, teljesen életszerűtlen helyzet,hacsak nem direct csinálod. Életszerű lenne az hogy pl. mész városon kívül 70-el,és ráhajtassz egy jeges szakaszra amin megcsúszik az autó. De ha ekkora a sebességed akkor valószínűleg már nem sok mindent tehetsz.
Ja! És ha ott a tréningen esetleg meg is tanulnál vmi újdonságot, akkor az csak hátultekerősre lesz jó! Ezért nem kell hülyíteni a népet az ilyen f@szomtréningek hassznosságával!

Shadowbull 2009.12.10. 12:11:11

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: "ha ott a tréningen esetleg meg is tanulnál vmi újdonságot, akkor az csak hátultekerősre lesz jó! "

Igen, azert BMW Fahrertraining. Erted.

sb

BartiS2 2009.12.10. 12:12:35

Bullcsi, nem tudod az X1ben nem lesz 3,0d motor? vagy manuális benyás?

BartiS2 2009.12.10. 12:14:16

a másik nem tudja valaki véletlen egy népítélet mennyi idő alatt kerül fel mert írtam egyet két hete de nem látom... és nem volt rövid... meg persze nem mentettem el...

Shadowbull 2009.12.10. 12:25:39

@BartiS2: nemtom. manualis benzinmotoros valtozat biztos lesz.

sb

pickapu 2009.12.10. 12:30:13

@ommm: ÁÁÁ, most már nem is irigyellek... dehogy is... :)

gnme 2009.12.10. 13:12:11

.. extrém körülmények között én a szokványos hárombetűs fejlesztéseket részesítem előnyben.

s.ö.r.
b.o.r.

mennyi?husz! 2009.12.10. 13:49:44

Igen-igen...de jo is lenne ez ha masok kernenek ra, hogy BMW modira kozlekedjek.

Egy picit irigykedem csak de nem nagyon.

mennyi?husz! 2009.12.10. 13:51:59

@Asszeretnémondani: Ti is? :D Anno jo kis csapat jott ossze Paradi elagnal. Ifjabb Toth navigatora tobbek kozt 206-al meg a jo oreg Ladasok na meg a Audi Quattrosok, egy-ket BMW is. Lefizetve a kotrost ha kellett. Regi szep idok.

Seca81 2009.12.10. 14:26:32

@BartiS2: Miről írtál? :)
Amúgy lehet kb egy hónap is. Én egy meglévő ítéletemnél "updateltem" , kb 3 hét múlva jelent meg az újabb szöveg. Az elején mikor megírtam kb 2 nap alatt közzé tették...

imota 2009.12.10. 14:59:29

Akarom a cikk .-részét, ja és VIDEÓT!

Rocko- 2009.12.10. 15:20:45

@Shadowbull: bocs, egy h-val több volt benne: Farttraining. ;)

BartiS2 2009.12.10. 15:23:25

@Seca81: a 944 turbomról... kösz a választ akkor ezek szerint még van esély hogy nem tűnt el...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.12.10. 17:32:20

@mennyi?husz!:
Volt még hó a Mátrában, hófalak közt autóztunk, megegyeztünk a kotrósokkal, hogy ne sózzanak, csak túrjanak és amikor egyszer nagyon beestem ők húztak ki az árokból. Sajna egyre kevésbé van hó, bár tavaly volt egy erős hetünk, amikor alig aludtam. :))

Sanzistift 2009.12.10. 19:47:16

Nagyon jó lehetett, és biztos nagyon jó is volt.
Azt már csak a vállamon ülő, sunyi kisördög sugdossa a fülembe, hogy a Négykerekes Subaru Justy mellé miért nem fért be, hogy itthon Suzuki Swift 4WD néven ismerhető fel, ha valaki kíváncsi rá, hogy mire nem kellett hólánc?
Ezt az objektivitást valahogyan hiányoltam, ha meg nem tudtad ezt a tényt, akkor ne írj többet, mint autós újságíró.
Kellemes Ünnepeket!
:)

Seca81 2009.12.10. 20:51:32

@BartiS2: Ááá, csak szólnának ha kukába kerül... Milyen címen írtad? Lehet h elolvasom.

György Juhasz 2009.12.10. 20:51:57

@Sanzistift: Szívemből szóltál!
Ez az ommm gyerek csak a sablon szövegeket tudja nyomni amit a píjárosok lediktálnak neki. Na jó, most mondjuk írt 1 kicsit arról is a kommentben hogy jódli meg sítalp meg a faxomtuggyami.
De egy 0.Olyat amit akommenntedben írtál ne is várj tőle,mert szvsz fingja sincs az ilyesmiről.Nem való a TC csapatba!
Ui.:Inkább Csikóst kellett volna delegálni! Ő biztos többet kihozott volna ebből a SZAR BMW PR-buliból!
(A pr-buli a szar, nem a BMW)

tekniq (törölt) 2009.12.10. 22:24:17

@Sanzistift: "Suzuki Swift 4WD néven ismerhető fel, ha valaki kíváncsi rá, hogy mire nem kellett hólánc?"

Kapaszkodj meg, az osszkerekesre is kell holanc. Legalabbis, ha nemcsak elindulni, de megallni is szeretnel tudni. Letaposott havon az atyauristen teligumija es osszkerekes rendszere sem fog meg. Csak a lanc, meg a spike.

ommm 2009.12.11. 01:37:09

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: Megnyugtatlak, ez egy helyben, éjszaka, holtfáradtan, tíz perc alatt írt poszt. Miért? Mert megígértem, hogy megírom. A beszámoló még egy kicsit arrább van, de ettől függetlenül szívesen látom fröcsögésed újra.
És hoppá, ha hised, ha nem, tudom, hogy van összkerekes Swift, sajna ez egy Subaru Justy típusjelzésű összkerekes Swift volt, nem írhatom azt, hogy a Lunochodot láttuk magunk előtt, ha egyszer nem az volt.

tekniq-nek pedig igaza van. A 4wd-t a nyakad köré csomózhatod hólánc és tapadás nélkül. Teljesen mindegy, miben ülsz és mit csinálsz. Tudom, próbáltuk, eddig is tudtuk, most újfent bebizonyosodott.

Jó éjt, most mozdulunk tovább a benzinkútról.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.11. 09:19:36

a 4x4 az mas dimenzio. nagyon mas.

a bmw meg jo kocsi, csak ne legyen csuszos az ut. a 3ebetus varazslatok ellenere is hatsokerekes, tudomasul kell venni

pegaso strada (törölt) 2009.12.11. 12:23:24

Bocs, off leszek:
Csikós for president !!!
(most olvastam a Kia Venga tesztjét, ott meg nem lehet hozzászólni...)
Szóljatok neki, hogy jó őt olvasni, tavasszal meg tesztelhetne egy Pegaso Stradát :-)

lacza87 (törölt) 2009.12.11. 15:24:26

@tekniq: Ma láttam egy e34 kombit övvonalig bézses, felette nagyon sötét bordó fényezéssel. Elképzelhető-e, hogy egyedi gyári? Esetleg valami ismert specialista csinált ilyesmit?

Lookie 2009.12.11. 19:07:03

hááááá basszus ezt nevezem én hétvégi Nirvanának....ahogy az első posztok közt írta valaki...."ezt nevezik távolsági szadizmusnak"(TUDOM A SZÁRAZ IRIGYSÉG BESZÉL BELŐLEM, gyarló halandó vagyok)... Helyes hogy megírtad, sőt köszi is....de mondom én neked , én egy ilyen hétvégi programért akár egy Csíkos féle 30 000 karakteres posztot is megpróbálnék megírni( az egy dolog hogy csak próbálnék...úgy sem jönne össze mint a MESTERNEK) Örvendek, hogy van ilyen is...kellemes következő ilyen hétvégi programot. MIIIIIINDENKINEK HA CSAK LEHET!!!!

tekniq (törölt) 2009.12.12. 12:42:00

@lacza87: Nem kinal jelenleg az Individual program kettonusu fenyezest. Keszult nehany ilyen showcar, mint pl ez a Z8:
www.europeancarweb.com/features/0305ec_bmw_individual_program/photo_02.html

Tudomasom szerint ezek nem mentek gyartasba. Az osszes ilyen cucc hazilagos megoldas. (Belterben viszont van pl olyan gyari muszerfal, amelynek az also fele vilagosabb szinu, mint a felso.)

thebest00 2009.12.15. 15:42:27

háhá de jó nekem, 40 km-re van tőlem van egy gát minden télen befagy, és minden télen tele van autókkal , quadokkal és néhány szögesgumis motoros is próbálkozik.
- hajtásim se volt de már ezt csináltuk-
( RO , Erdély , Hargita megye, Zetelaka )
süti beállítások módosítása