Sölden Stage 1: Az ezer traffipax országa

  2009. december 08. - ommm Címkék: bmw training sölden fahrer

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Jó estét minden ébren lévőnek!
A tévéből épp a meccs szól én pedig azon gondolkodom, miért is NEM csináltam egyetlen képet sem az ideúton? Valószínűleg azért, mert folyamatosan szakadt az eső amihez itt, az Alpok tövében még némi hó is párosult.

A múlt időből gondolom nem nehéz rájönni, hogy megérkeztünk. Ablakom alatt éppen most száll buszra a lényegében csúszómászóvá morfolt orosz társaság, akik szemlátomást születésnapot jöttek ünnepelni ide. A szálloda király, a személyzet szinte kivétel nélkül a Balaton-felvidékről származik, így tejben-vajban fürösztenek, bár az első félidőről lemaradtunk.

Nem maradtunk le viszont magáról a kezdésről, de ehhez bizony helyenként oda kellett lépni az X3-nak. (Jól tartja magát, bár kicsit érezni, hogy nem mai modell, de 9,9-es átlaggal autóztunk, a soros, hathengeres dízelmoraj pedig még mindig...eh, csak kimondom, kellemes.) Természetesen igyekezetünket siker koronázta és tíz perccel hat óra előtt (amikor is a fejtágítás kezdődött) beestünk a hotelbe, mindezt csupán egyetlen traffipax-villanással megúszva.

Ami felér egy csodával, hiszen brit tudósok kimutatták, hogy Ausztriában az egy főre eső sebességmérő kamerák száma egy. Ennek ellenére utunk során az autósok fele tökéletesen ignorálta őket, minket is csoportosan villantottak le, legalább négy-öt autó lesz a képen, ahol a százas tábla mellett százhússzal tépünk. Valójában, így visszagondolva, nem is biztos, hogy mi nyertük a fotópályázatot.

Ami nevetségesnek tűnhet a tökéletes állapotú A1-en. Így jártunk, sebaj, a fő, hogy ideértünk. Nagyon gyorsan kidolgoztuk a kövesd a saját helyi autósodat taktikát, így Innsbruck előtt sikerrel elkaptunk egy S3-mas Audit, majd kellő távolságot tartva az ő tempójában autóztunk. Utána átnyergeltünk egy Ford Galaxyra és ide is értünk tíz perccel kezdés előtt.

Mondanom sem kell, hogy a forgalom abszolút folyamatosan haladt, senki nem művelt semmi váratlan dolgot, egy öröm amúgy itt közlekedni, ebben a kiszámítható, precíz világban, ahol a jóság a sztrádáról lehajtva sem ér véget, de nem ám.

Sölden elég magasan fekszik, van itt hó bőven midnenütt: a háztetőkön, a legelőkön, domboldalakon. Na és hol nincs egyáltalán? Nem találják ki: az utakon. Bizony ám, még az olyan úton sem, ahol éppen elfér egy busz, még olyan kanyarokban sem, ahol a csöcsös, tiroli lányok mellbimbói is eltörnek, sehol. Lehet labancozni ugyan, de nem kéne: ezeken az utakon rend van. És sok traffipax.

Az első fejtágító kicsit furcsa volt, a cseh kollégákkal csak összenéztünk, ők Prágából jöttek, hat órás menetidővel, mi Pestről, ahonnan fél tízkor indultunk (khm, fél tizenegykor voltunk Budaörsön), lényegében esőben, hóban, fagyban. Ezt megkoronázva az első egy óra arról szólt, hogy milyen vezetni télen. Dióhéjban összefoglalnám: nagyon figyeljenek és legyenek óvatosak. Dióhéj vége.

Na azért ennyire unalmas nem volt, megtudtunk egy pár érdekes dolgot, például azt, hogy a német statisztikák kimutatása szerint vészhelyzetben az átlagos német sofőr reakcióideje 1,84 másodperc, ami nagyon sok. Gondoljanak csak bele, mekkora utat tesz meg ez alatt az autó. Ugye?

Holnap reggel héttől kezdődik a gyakorlati rész, könnyed, reggeli hólánc felrakással, autózással 2800 méter magasra, majd az alul- és túlkormányzott autó megzabolázása. Persze ez egy tréning, ezzel mindig szembesülnöm kell, így valószínűleg nem díjaznák az ötletet, hogy a túlkormányzott állapotot minél tovább megtartva egy snassz ívet rajzoljunk a bóják köré de!

Szerencsére nem zárták ki ennek a lehetőségét sem. Meglátjuk. Mindenesetre kicsit felcsillant a remény, mikor elméleti oktatónk - nevezzük Kedves Ulrikének, bár erőteljes testalkata miatt simán lehetne Kedves Ulrik is - megemlítette, hogy lesz DSC-DTC OFF-része is a programnak.

Az pedig egy 330i-vel, a letaposott havon még akár vidám is lehet.

Holnap jelentkezem.
Az önök hűséges bloggere.
omm

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr411584821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.12.08. 23:51:55

Jöjjön, jöjjön a következő poszt, várjuk. :)

Ausztriában pedig _tényleg_ sok a trafi.

=Daniken= 2009.12.09. 00:18:51

ó Te büdös mázlista...:-D

Csubakka Junior 2009.12.09. 00:32:52

Tényleg rend van az utakon, eddig életemben egyszer villogott le valaki az A1-en, az is egy magyar fehér kisteher volt. Az ezer traffi országa cím mellé megkaphatják az ezer 100-as tábla az autópályán országa címet is.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.12.09. 00:33:36

gyüjjön, aminek gyünnie kell! Mindenesetre azért ha No.-ból megyünk Mo.-ra, akkor ausztriai erős átmenetet képez a két közlekedési kultúra és az utak állapota között.
pl: (kiragadott)
No.: 60 cm hó az autópálya mellett, de az tök száraz!
A.: hasonló hó (alpesi rész) nedves autópálya.
Mo.: jégbordák... :)

A kultúrát inkább nem feszegetném, bár annyit hozzátennék, hogy a német/labanc parasztja (is) (általában) elfelejti a kreszt a magyar határ átlépése után. (vagy csak hozzáidomulnak a helyi viszonyokhoz? Ki tudja...)

light22 2009.12.09. 00:44:29

14 évig jártam németbe. Ausztriában negyed évente, németben szinte minden héten lefényképeztek (a telepített radarok). Soha semmi bünti nem jött, még akkor sem, mikor 70-nél 110-el mentem. De azért szar érzés volt a villanások után

Krisi 2009.12.09. 01:07:08

féloff: ezért jó motorozni, ha szemből villantanak, még mosolygok is hozzá :)

Bladika 2009.12.09. 02:09:29

Ahogy már előttem mondták. A német is csak otthon "tüchtig"! A legutóbbi élményem velük, hogy a Bartók Bélán egyszer csak azt látom, hogy az a jó nagy Mekis pohár nem is tudom 1literes? vágódik elém. Mondom mi a f? Erre látom, hogy húzódik fel az Audi ablaka. Ennyit róluk. Ott van rend ahol rendet tartanak! Biztos vagyok benne, hogy ezt otthon eszébe sem jut megjátszani.

TH 2009.12.09. 02:37:23

@Bladika: azért a német rendszám manapság nem mindig jelent német sofőrt...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.09. 04:49:44

"Jól tartja magát, bár kicsit érezni, hogy nem mai modell, "
Öööööö... szerinted mit gondoltam :D

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2009.12.09. 06:30:20

Magyarországon is akkor csökkent a balesetek száma, amikor növelték a büntetési tételeket és bevezették az objektív felelősségvállalást.

Máshol is ez meg sok trafipax kell(ett) a vezetési kultúra kialakulásához.

Bélabácsi 2009.12.09. 06:42:38

@Bladika: ...hiszen a "német" alatt ma már messze nem a háború után az országot felépítő két generációt kell érteni, hanem ebben már benne van az elmúlt húsz évben születettek gyermekei is - a mai német tizen- és huszonévesek között egyre több a problémás eset. Apa-anyja nem dobta volna ki az ablakon a poharat, hidd el.

Egyébként honnan tudod, hogy nem valami adóelkerülő hazánkfia volt ?

@korankelo: bezony. Kis Hazánkban hogy rend legyen az utakon, akár tetszik akár nem mérni-fényképezni és büntetni-büntetni-büntetni kell.

Évek óta rendszeresen futom meg a Linz-Budapest útvonalat, amit az osztrákok traffipax-oldalon felépítettegy az elmúlt másfél évben no az azért már beteg: különösen Bécs előtt és az A25-ön annyi a trafi hogy egyszerüen ma már nem lehet száguldozni.

Bélabácsi 2009.12.09. 06:44:16

...az elmúlt húsz-huszonöt évben született gyermekek, akartam írni.

Korán van még, na.

DBandesz 2009.12.09. 06:51:57

"Jól tartja magát, bár kicsit érezni, hogy nem mai modell..."

Már megint. Ülj be egy közalkalmazotti pénzből, fontossági sorrendben x-edikként kezelt akármilyen autóba, indulj el azzal egy ilyen túrára, és utána örömódákat, dicshimnuszokat fogsz mondani az X3-ról (is).

Ha pusztán szakmai szemmel nézve írtad, akkor no problem, de sajnos nem ez jött le belőle.

Bladika 2009.12.09. 07:29:43

@TH:
@Bélabácsi:
Azért szerintem az utas/sofőr kombóból szerintem ti is megtudnátok állapítani, hogy az illetők valójában magyar vagy példának okáért németek-e. Nem akartam írni, de akkor írom: "és az az igazi fricc fejük volt!"

Gulyás G 2009.12.09. 07:37:14

Mindjárt jön sb és elmeséli, ahogy a civilruhás osztrák motorosrendrőr kiszedte a forgalomból gyorshajtásért.

Állítólag nem is vitatkozott vele, amit azért nehéz elképzelni, de hátha mégis így esett... :)

Tomi1973Wien 2009.12.09. 07:46:05

@Bélabácsi: azt azert elarulhatnad, hogy az A4-en hol van az a sok sok sok traffipax? A4 Mo hatar es Becs kozott NINCS traffipax (vmi erdekes oknal fogva), a fenykepezesek az elkerulon kezdodnek (kulso nagy gyuru (GYK. S1, deli elkerulo) illetve a belso nagy gyurun (tangente)... a tobbi palya azert meg van szorva rendesen traffival... amugy kedvelt szorakozasa a helyi yardnak, hogy ket traffi kozott beveszik magukat egy parkolohoz, es onnan mernek lezerrel szembol, majd rogton ki is vesz...

Vvitya 2009.12.09. 07:53:46

Tudom közhely, de még mindig egy más világ a Sógorország. Az utóbbi időben sokat jártam Münchenbe, illetve Regensburgba, és minden esetben "megdöbbentem", hogy bolygót váltottam, mikor átléptem a határt az M1 után. Az nem igaz, hogy a rendőrök szívatnak, mert magyar vagy. Sajnos volt egy karambolom, de a ha a magyar rendőrök feleennyire lennénnek korrektek, akkor nem lennének Zsanettes viccek! Trafi, van, sok, meg civil rendőr is. És? Ha nem csinálsz nagy baromságot, nem piszkálnak, ha csinálsz korrektek. Villogás? Esetleg a bunkó román kamionos, na meg persze a magyar...

Shadowbull 2009.12.09. 08:25:06

@Bladika: "A német is csak otthon "tüchtig"!"

arra azert felhivnam a figyelmet, hogy 20 Magyarorszagon kozlekedo nemet/osztrak rendszamu auto kozul 19-nek magyar/roman/szerb stb. soforje van.

sb

Shadowbull 2009.12.09. 08:33:12

@Gulyás G: hehe :) valahol az A1-en Melk meg Linz kozott 3 savos reszen mentem olyan 140 korul, amikor elhagytam egy bordo XX-et, aki a szelso savban poroszkalt. Meg meg is neztem milyen szep motor, aztan kijott mogem, es kovetett.

En meg elkezdtem gyorsitani, hogy vajon meddig jon :)

Ora szerint 180 nal kezdett el villogni az elejen a kek lampa, hirtelen megelozott, hatul a rendszamtabla folott lehajlott egy kis kijelzo, Polizei, bitte folgen, anyad :)

Tenyleg nem vitatkoztam vele, kerdezte, hogy elismerem-e hogy gyorsan mentem, mondtam persze :) Meg korbejartam a motorjat, megkerdeztem hogy mert meg, megmutogatta a cuccokat, aztan fizettem 35 eurot es mentem tovabb :)

De volt egyszer egy civil A4 is, Wels-nel visszafele, 100-as tablanal 140 + kovetesi tavolsag be nem tartasa, az 40-be kerult.

sb

koxi 2009.12.09. 08:59:58

Én Németországból járok haza, és a legjobban utálom mikor Ausztrián kell keresztül mennem. Azt a sok birka embert, akivel ott találkozom az utakon... A sebességkorlátozásnál mennek, ahol nincs ott nem mennek, ha jön mögöttük valaki, az istennek nem húzódnak le, inkább kimegy megelőzni a még 3km-re előtte lévő teherautót, a többiek meg tököljenek mögötte, míg ő meg nem előzi. Tök mindegy. Én rühellek Ausztriában vezetni.

Franky4fingers 2009.12.09. 09:17:07

@korankelo:
Meg az, hogy ne lehessen kibújni a bünti alól német szlovák- Zimbabwei rendszámmal.

MEg, hogy a rendőrök ne szarják le, hogyha a nagyBMW/Ódi a buszsávban a szemük láttára végigelőzi a sort.

Amúgy nem hiszek ezeknek a statisztikáknak. Már csak azért sem, mert nagyon közeli ismerős dolgozott állami cégnél ahol mindenféle pénzügyi statisztikát csinált. Azért hagyta ott , mert elege lett, hogy megmondják felülről, hogy mi a tanulmány eredménye.

Amúgy meg jogi alapvetés, hogy a büntetés mértéke nem, ellenben az elkerülhetetlensége a visszatartó erő.

xkrisx 2009.12.09. 09:25:53

Off: Sölden - Fire and Ice és Rödelhütte itt biztosan találkoztok magyarokkal! :-) Csak óvatosan a koktélokkal mert reggel, másnaposan elég kemény a szerpentinen felkúszni a tesztpályáig! ON

feketebarany666 2009.12.09. 11:06:07

En szombaton alltam az automtol 2 meterre 1 orat a hidegben...
Megallitott egy jelzes nelkuli uj a6os ablakbol felnyilo kijelzovel.
Ketten voltak, es olyan szinten atvizsgaltak mindent h a zsebembol kitapogatta a wc blokkot.
Autom biztonsagi ov cetlitol kezdve a produkcios szamig, mindent megneztek lekertek, alvazszamot mosogattak valami vegyszerrel...
Masfel orat tartottak fel, Frankfurt magasagaban.
Pedig nem mentem gyorsan se...

Cook kapitány 2009.12.09. 11:12:00

Azért én nem vagyok elájulva az osztrák autópályáktól. Az A1-esen tavaly jártam utoljára, most ősszel az A3-on mentünk, mindkettőn voltak elég szar minőségű szakaszok és még a jó részek sem voltak különbek az M1 vagy M7-nél.
A háromsávos szakaszon a jobbratartást kicsit jobban betartják, de ott sincs kánaán. Bécsben pedig ugyanúgy nem engednek be besoroláskor, miint Pesten.

Lehet, hogy 15 éve tényleg sokkal jobb volt a helyzet sógoréknál, ma már szerintem nincs nagy különbség.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.09. 11:56:07

@Gulyás G: Az velem történt, de pont így, ahogy írod. Megállított a bájker, közölte mennyivel mentem, mondtam, hogy nyert, erre én nyertem egy 30 eurós cédulát, ö meg a készpénzt. Tschüss mit ü.

Bladika 2009.12.09. 12:37:53

@Shadowbull: Fentebb már írtam, hogy nem az általatok "adó csalónak" nevezett típus. Amúgy meg ez nem egy 1-2 éve kialakult kép. (mióta annyira felkapott téma itthon a külföldi rendszám) Javaslom kérdezzetek meg, egy vendéglátással foglalkozó ismerőst, hogy német vagy inkább magyar vendéget lát inkább? Mi már németeknek nem is adunk ki szobát, mert hiába fizet jobban van sok "ajrója" ami kárt maguk után hagynak több mint ami hasznunk lenne. A magyar vendégek sokkalta kulturáltabbak. Persze mindenhol vannak kivételek, de az általánosság ez. Illetve Balatonon akár hány helyen voltam eddig, ugyan ezt mondták. Bár a Balaton német tahók szempontjából kimondottan frekventált, de ilyen hely a ring is! Nézzetek körül egy F1 során.

Bladika 2009.12.09. 12:45:35

@Shadowbull: Amúgy meg mint ahogy a példában is mondtam, alapvetően nem az autózási szokásukból adódóan ez a véleményem. A legelső példát csak azért hoztam fel mert épp ez a legfrissebb. De sorolhatnám, a jó élményeket. Az pl. alap, hogy az apartmanban a sörösüveget a legkülönfélébb helyeken nyitják ki (ami persze szép nyomot hagy) egyedül a konyha fiókban található sörnyitót nem használják. Most mondjam azt, hogy az ajtó, bútor és egyébkárok bőven több mint ami pénzt ott hagynak? De, ha szakadt a berendezés (mert igazából az kéne nekik) azért húzzák a szájukat, sőt mi több oda nem jönnek.

Szóval igen, nagyon rendes, nagyon tiszta népség, de otthon. Ugyan úgy mint a magyar! Csak míg a németnek az otthon a magyar határnál ér véget, addig a magyarnak a kertkapuban. (tisztelet a kivételnek, akinek a lakásajtóban)

Shadowbull 2009.12.09. 13:03:12

@Bladika: nem kivantam vedeni a nemeteket.

egyebkent meg Magyarorszagra apartmanba nagy valoszinuseggel a nemet tarsadalom alsobb retegei jarnak.

sb

twentyone 2009.12.09. 14:14:39

Pont ma reggel láttam egy buszsávhasználós lekapcsolást a Budaörsi úton befelé. Jött a új fekete Lexus IS az üres buszsávban, míg a másik 3 sávban tömött sorokban araszoltak a normális autósok. egyszer csak takarásból elindult egy láthatósági mellénybe bújt rendőr, láthatóan a buszsávban garázdálkodó leintésére. a tahó lexusos meg gyorsan bevágott a többi autós közé, de nem úszta meg. mivel lassan haladt a sor, a rendőr a kocsik közé lépett, és a barmot már a legbelső sávból intette le. azért olyan sok kocsi között másodperceken belül 3 sávot váltani eléggé balesetveszélyes is volt, úgyhogy remélem megkapta a magáét.

Bladika 2009.12.09. 14:35:39

@twentyone: :) én is láttam őket! Én konkrétan egy X5-öst láttam ott kicsit álldogálni a rendőrök mellett! :) Gondolom várta, hogy beérjék akiket a buszsávban lehagyott! :) Mondjuk konkrétan amikor én jártam arra (kb 8óra) akkor olyan 50el lehetett folyamatosan haladni, szóval nem is értettem mi értelme volt a buszsávban mennie.

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2009.12.09. 16:09:42

Vigyázat, az osztrákoknál jelentősen emelték a tarifákat:

Anonymverfügung
Es wurde folgende Verwaltungsübertretung begangen:
Zeit : 08.11.2009, 18:49 Uhr
Ort : Gemeindegebiet Brunn am Gebirge auf der Autobahn A21 nächst Strkm. 032,800
Fahrtrichtung Salzburg (Radargerät - Standmessung, Freiland)
Fahrzeug: : xx-xx35
Tatbeschreibung:
Die auf Grund des angebrachten Vorschriftszeichens "Geschwindigkeitsbeschränkung" erlaubte
Höchstgeschwindigkeit überschritten.
80 km/h erlaubte Höchstgeschwindigkeit.
90 km/h gefahrene Geschwindigkeit nach Abzug von 5 km/h Messtoleranz.
Es wird folgende Geldstrafe verhängt: € 30,00

Ezt most kaptam ki, 10 km/h-ás túllépésre 30 euro azért nem kevés.

SziIu 2009.12.09. 17:28:15

Megjegyzendo, hogy a 100as tabla nem azert vant ki amiert Magyarorszagon. Nem 200-zal menoket akarjak mersekelni, es meg az ut sem hepehupas. Egyszeruen 100-on kisebb a fogyasztas (karosanyag) es a zaj. (Most az, hogy mit csinalnak a szomszedokkal kornyezetvedelem cimen haggyuk)
Amugy a poszt olyan tipikus magyaros, gratulalok a gyorshajtasokert.

SziIu 2009.12.09. 17:34:04

@Cook kapitány:
Ezek az utak tenyleg nem tul jo peldak. Ellenben 80 euroert hasznalod a 3k gyorsforgalmi utat. Magyarorszagon 2szer ennyiert a 3ad ennyit, es akkor hol vannak az alagutak meg a hidak. Nagy atlagban sokkal jobbak az utak, de ez majd icovel rendezodik.
Becsben tenyleg mint Budapesten. Miota nalunk is egyre tobb a trafi igy gyorshajtasban is csokken a kulonbseg. De meg mindig jelentos. Ha elhagyod az osztrak fovarost akkor a kozlekedesi kultura messze magasabb mint a mi hazankban sajnos.
Igaz nincs egymas utan 2 cikk egy autos lapban, hogy biciklis lobbi, meg gyorshajtas :)

Cook kapitány 2009.12.09. 18:48:34

@SziIu: Ahogy vesszük, szerintem nem olcsó az osztrák matrica. A 4 napos magyar matrica kb. fele az osztrákénak, egy hétvégre az pont elég. Ha a 10 naposakat nézzük, akkor is csak kicsit drágább a magyar.

Ausztriában egyébként 1700 km autópálya van, Mo-n 1100 km, szó sincs háromszoros különbségről.

gulasZuppe 2009.12.09. 21:05:17

Én teljesen mást tapasztalok amit irt irtok. 95%ban csak autopalyan szoktam menni oadát, 100-as táblánál satuzik a többség és be is sorol még ha nem is kéne, es szepen libasorban mennek, lehuzodni azt nem mindig szoktak, de erre direkt figyelek, ne toljak le senkit, ha valaki mögöttem nagyon jön, direkt kimegyek lassitok, mejen csak el(sose tudni kiaz:>), utana majd megyek en, es a jobbrol előzes ki van zárva, mindig kimennek balra megha tok ures is a belso sav mert közepen araszol valaki. Viszont mellékutakon eléggé mennek, 80-100-al és mindig előzgetnek, mert ugye sokszor nem ismerem a szakaszokat es lassabban megyek (70). A magyar szakaszon meg rendre 160 felett mennek.
Most voltam Salzburg fele, hat a magyar autopalya per pillanat jobb a vizelvezetőket leszamitva :D
Azt lattam, hogy sok kamera van a palyak fölött, de ezek közül akkor melyik a trafi? Mert en mult heten direkt neztem, hogy melyik lehet az, villani nem villant egyik se, pedig egyszer beneztem egy 100-ast mindenki lassitott csak en mentem 130-al, később esett le...de villanás nem volt, máshol se, pedig este volt. Akkora dobozokkal mernek mint nalunk? Mert olyanbol meg egyet se lattam :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.09. 21:44:35

@Cook kapitány: Lerajzolod nekem az osztrák négynapos matricát?
Merthogy olyan nincs. Négynapos, kéthónapos, éves. Vö. háromajtós, ötajtós, kombi.

kacsa! 2009.12.09. 22:40:31

"Nem maradtunk le viszont magáról a kezdésről, de ehhez bizony helyenként oda kellett lépni az X3-nak. (Jól tartja magát, bár kicsit érezni, hogy nem mai modell, de 9,9-es átlaggal autóztunk, a soros, hathengeres dízelmoraj pedig még mindig...eh, csak kimondom, kellemes.) Természetesen igyekezetünket siker koronázta és tíz perccel hat óra előtt (amikor is a fejtágítás kezdődött) beestünk a hotelbe, mindezt csupán egyetlen traffipax-villanással megúszva."
modoros.blog.hu...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.09. 22:45:16

@malenykij polgar: *Négynapos, kéthónapos, éves.

Természetesen tíznapos, kéthónapos, éves.
Aludni kéne.

butyko 2009.12.10. 00:08:55

Az autópályák felett lévő dobozok döntő többsége NEM trafi,hanem a vignetta(autópálya-matrica)meglétét,illetve érvényességét ellenőrzi.
Az osztrák bürgernek nagyon olcsó az éves vignetta,megveszi(újságelőfizetés mellé kapja,stb.)A magyarnak(soproninak)drága,ha csak egyszer akar kiugrani Bécsbe valamiért.Bár erre már kitaláltuk a Niveás vignettát,illetve a bérletes vignettát...:)

Cook kapitány 2009.12.10. 11:48:08

@malenykij polgar: Épp ezt mondom, Ausztriában nincs 4 napos. Egy hétvégi kirándulásra a magyar matrica ezért jóval olcsóbb, mert itthon nem vetetnek meg feleslegesen +6 napot.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.10. 12:17:04

@Cook kapitány: El lehet merengeni, hogy jó-e vagy nem a tíznapos, de hosszú távon olcsóbb autópályázni, mint Magyarhonban.

SziIu 2009.12.10. 13:54:25

@Cook kapitány:
Igazad van nincs 3szoros kulonbseg.

De ha magyarorszagon beleszamolod a gyorsforgalmi utakat, akkor az osztrakoknal is tegyel igy:
+470km, amibol 280km tulajdonkeppen szinten autopalya. Igy 1100-2200 kb az arany.
Az eves berlet pedig (270es arfolyamon): 138 - 74 euro
A magyar havi - osztrak kethavi: 16 - 22 euro
A magyar 10 napos - osztrak 10 napos: 9,4 - 7,7
A magyar 4 napos: 4,3 euro

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.10. 21:17:57

Van még egy jelentös különbség. Amíg Magyarországon az autópályadíjból befolyó pénzekkel valószínüleg különbözö költségvetési lyukakat tömködnek, addig Ausztriában ezt jogszabály szerint útépítésre, útfenntartásra és közlekedésbiztonságra kell költeni.
Rajta van minden matricán.

Seca81 2009.12.10. 23:33:23

@Shadowbull: Basszus, mindkétszer olcsón megúsztad!

Kanyarodtunk be az utcánkba (német kisváros, Holland határ), Polizei a fa mögött, fapofával kilép elénk, leint, kifelé cigány banda!
Biztonsági övet elfelejtettük bekötni a bolttól a házig (kb 3 perc)... Kérdezte h kik vagyunk mik vagyunk, mit keresünk itt, én dajcsul nem makogok, hát angolul mondtam neki h turisták, csak nézett :) , mi a faszt keresnek itt turisták az Isten háta mögött??? Hát akkor legyen fejenként 60 ojró... Mivaaaan?
Magyarázkodtunk egy sort, meg h Hollandiába megyünk a tengerpartra stb, kicsit elege lett, azt mondja legyen 60 de tűnjünk a szeme elől! Wow!
Megkenni eszünkbe sem jutott, ez Dajcsland nem Magyarisztán, hál 'Istennek később a "nagyfőnök" rendezte a számlát úgyh megúsztuk.
Kint jóval nagyobb tekintélyük van a rendőröknek mint idehaza...

Bajusz. 2009.12.11. 15:04:52

Minket két hete vágott meg a osztrák yard 20 eurora, a menet közben (A2 autópálya) leszakadt kipufogóért. Egész jutányos volt, a kipufogó hangja kevésbé...

khaleeji 2009.12.16. 09:49:42

Szerencsére külföldi rendszámú autóval nem tudnak mit kezdeni az osztrákok, ha csak nem állítottak meg.

Az EU-n belül ugyan behajthatók a 75 euró feletti bírságok, DE CSAK A SOFŐRTŐL, az üzembentartótól nem , tehát reménytelen a helyzetük, ha nem tudják ki vezette az autót ,akkor nyugodt lehetsz.

Egyébként ugyanez helyzet magyar objektív felelősséggel, az is kizárólag csak a magyar rendszámú autókra vonatkozik.
süti beállítások módosítása