Tanuljak meg inkább parkolni?

  2009. november 13. - papptibi Címkék: videó parkolás toyota skoda prius yeti papptibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Amikor a Prius nálunk járt teszten, kipróbáltam az automatikus tolató rendszerét, de csúfos kudarc lett a vége. Aztán később Évával a Toyotától beszéltünk a dologról, és valaki a háttérből megjegyezte a vonal túloldalán, hogy egy hét szerinte is kevés ahhoz, hogy a Prius parkolóautomatikáját kiismerje az ember. De ha az ember tudja a trükköket, akkor már használható a dolog. Erre megkérdeztem, hogy megtanítanának-e a trükkökre. Meg. Hát így született ez a kis videó, amelyen elsőre két és egynegyed perc alatt álltam be, de utána már a második próba már csak 46 másodperc volt, szóval tanulékony vagyok. A trükk pedig az, hogy végig fékezni kell, mert különben begyorsul az autó, és ezért automatikusan kikapcsol az elektronika.

A Toyotán kívül tudtommal egyedül a VW-csoport készít hasonlót, gondoltam, de jó lenne azt is kipróbálni. És pont benne volt a nálunk lévő Skoda Yeti tesztautóban, gyorsan leforgattuk azt is. A különbség óriási: a Toyota kamerával segíti a vezetőt, a Skoda radarral. A Skoda csak a padkával párhuzamosan tud beállni és viszonylag egyszerű a kezelése; a Prius tud a padkára merőlegesen is, viszont az esetében molyolni kell a képernyőn, hogy megadjuk a célterületet. Viszont mindkét kocsiban mi megyünk előre-hátra, az automatika csak a kormányt tekeri. Vagyis, ha nekimegyünk valaminek, mi vagyunk a hunyók, nem lehet ráverni a kártérítési igényeket a gyártóra. Egy tény, a parkolás terhét csak részben veszi le az autó az ember válláról – tudom, ez rossz hír azoknak, akik a megváltást várták az okos elektronikáktól.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr311521600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

válasszmásikat 2009.11.13. 12:28:24

Tibi, valamit nyomkodtál a Priusban, mielőtt elkezdtél parkolni. Az mire volt jó?

Amúgy nekem valamiféle "az ember van a gépért" típusú hozzáállás szűrődik le a Prius tolatóautomatika használat alapján. Pedig fordítva kellene lennie.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.13. 12:32:56

@laposmacska:
"A rutinpályán meg nem lehet rutint szerezni, ezt mindenki tudja. A rutin az, hogy nem kell sokat gondolkodnod azon, hogy hogy is kell emelkedőn elindulni, meg hogy kell parkolni, hanem tudod rutinból. Évek és kilóméterek alatt megszerzett tudásból."

Még csak rutinpályán lehet igazán!....

De nem 15 óra alatt! Az egy faszság, hogy a forgalomba kell próbálgatnia magát! Többek között ezért vannak balesetek!

Talán ha olyan oktatás lenne nálunk is mint a finneknél... 3 év... miegymás.

Én jogsi után fél évig nem engedném, hogy utast szállítsanak a vizsgázottak, ez idő alatt a T betűt sem vehetné le az autójáról!
Régen motoros sem vihetett utast egy ideig.(ideiglenes jogsinak hítták asszem)
Aztán meg miért csak az autókat kell felülvizsgálni 2 évenként? Az úrvezetők elméleti, gyakorlati felkészültségének időről-időre történő felmérése?

Kicsit szigorúbbá tenném a büntetőpont rendszert is... mehetne vissza a vétkező a padba, szigorított vizsgaeljárással vizsgázni.

Hm???

válasszmásikat 2009.11.13. 12:38:20

@Hagalex:

"Én jogsi után fél évig nem engedném, hogy utast szállítsanak a vizsgázottak"

Pont fordítva kell csinálni. Jogsi után fél évig csak a J1-en ülő, tapasztalt vezető felügyelete mellett szabadna vezetni.

sz.ta 2009.11.13. 12:40:14

"Az a 30 centi nem olyan sok. Lehet, hogy a másik, aki mellé beállsz, nem lesz olyan ügyes mint te."

Ráadasul a vonóhorog is kilóg vagy 20-25 centit.

The Good Boy 2009.11.13. 12:41:34

@loláb: most elárulok neked egy titkot!

Figyelj jól, nehogy meghallja más is: szinte minden parkradaros autón van egy gomb a müszerfalon, ahol ki lehet kapcsolni a tolatóradart!
Pssszzt! nehogy más is megtudja:)
A mondeon elvileg a bal oldali középső légbeömlő alatt, ahol, ha jól emlékszem az esp kikapcsolója is van (általában az autókban úgy jelölik ezt e pici gombot: 1.: van egy autó sziluettje, ami mögött 3-4 növekvő néretű "c" betű, vagy forditott "c" betű található, attól függően, merre néz az autó, 2.: van egy bóját ábrázoló jel, és az után van "c" betők serege, 3.: egy "P" betű látható, itt is előfordulhatnak mindenféle "c" betűre hasonlitó vonások - elvileg ilyen van a mondenóban, OFF felirattal kiegészitve, ami felirat elvileg pirossá változik, ha be van nyomva a gomb).

De ha nem találsz ilyen gombot, akkor nézd meg a menüben, hátha ott rejtették el (tudod, az új focusok ESP inaktiválását is a menüben tudod ki-be kapcsolgatni - hülye amcsi/dájcsok:D)

Viszont most már vigyázz, mert olyan tudás birtokába kerültél, amiért mások ölni is tudnának!!!:D

Peace

gnme 2009.11.13. 12:51:55

@Hagalex: milyen 15 óra? :)

Azt meg lehet venni pénzért. Meg is szokták. Megélhetés miatt.

Az oktatónak vannak sárga csekkjei, meg éhes is. Lehet van felsége is.

.. bár én a feleségeket bezárnám a kamrába és csak akkor engedélyeznék kimenőt, főznek, mosnak. Élet megrontói a nők.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.13. 12:52:20

@válasszmásikat:

"Pont fordítva kell csinálni."

Minek??
Jóságos oktatót játszani? Felügyelni ott volt az oktatója, ha ideiglenes jogsit kap, akkor elvileg már tud balesetmentesen vezetni.
Rutint senki nem tud adni a jobbegyből...

Annak meg semmi teteje nem lenne, hogy a családból valamelyik nagyokos "oktasson"!!
Netán még a kormányba is belenyúljon.

The Good Boy 2009.11.13. 12:54:21

egyébként én eddig egyetlen alkalommal törtem össze (majdnem) autóm farát tolatás közben. Na abban (is) éppen volt radar:::))
Történt, hogy tolatás közben megálltam, rükvercben lévő autómat leállitottam, kiszálltam pár percre, majd visszaülés, és egyből tolatás. Egy darabig fel sem tünt, hogy semmilyen hangot nem ad ki a jószág, ráadásul a tükörben nem volt semmi akadály mögötte. Aztán felrémlett, hogy mintha egy 40-50 cm-es oszlop lenne valahol hátul. fék, megállás. (mivel francia volt a jószág, azért a bizalom teljes hiánya miatt) hátramentem, és boldogan konstatáltam, hogy kb. 1 cm-re tettem le a vasat az oszloptól.
Aztán kiderült a turpisság: Mohabá sipoló rokonát az áramkörökben futkosó elektronok csak abban az esetben ébresztik fel (figyelem, tudatos képzavar: a valóságban nincs egy autóban sem mohabá - max. a hangja utólag -, rokonai sem laknak benne, és az elektronok sem futkosnak sehova, és ébreszteni sem ébresztenek egyáltalán) a radart, ha a seb. váltó rükvercbe kapcsolódik, vagy ha a radar kapcsolóját R váltó állásnál elöbb ki, majd be kapcsoljuk. Abban az esetben, ha a kocsi R.-ben lett leállitva, majd újrainditás után a váltóhoz nyúlás nélkül folytatnánk utunkat, akkor inaktiv marad. Persze erről az apróságról a kezelési kézikönyv mélyen hallgatott (pedig direkt megnéztem!)
Éljenek a fhansziák!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 13:00:38

@laposmacska: "Nem félek, ez a véleményem. Azt hiszem a 19-ik század elején mondta valami okos, hogy az ember fizikailag nem bír ki 20 km/h-nál nagyobb sebességet. Oszt tessék. Olyan ez, mint hogy robotok sosem lesznek. Na és ki gyártja mostanában a kocsikat a seggünk alá? Nem valószínű, hogy meg fog állni a fejlődés."

Nagyon kevered te a dolgokat, és még az arcod is nagy mellé.
Nem baj, megszoktam.

Automobil is lehetett volna már a középkorban is, csak épp az Úr azt akarta, hogy a kőolajlepárlást mikéntjére és hasznára egy "kicsit" később jöjjenek rá az emberek.

Hiába lesz fasza radar minden autón meg tökömtudja milyen technológia, amíg az infrastruktúra és maga az ember alkalmassá nem válik a befogadására.

Még a mostani cuccokat sem lehet normálisan kihasználni vagy éppen úgy sózzák rá a sok beépített kütyüt a vásárlóra, hogy az életben nem használja azokat.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.11.13. 13:02:04

a múltkor pont arról volt szó hogy nem ér telefon stopperrel időt mérni...

laposmacska 2009.11.13. 13:11:58

@loláb: Nagyon sok olyat parkolóhelyet láttam Svájcban, hogy oda egy kisebb kocsival sem szívesen állnék, de ők mégis betéttek óda a böhöm BMW-t, meg terepjárót. Ők tudnak parkolni. Meg ahogy láttam, elfogadják a tolatóradart, nem kűzdenek ellene.

@Hagalex: Hát igen, te ezt tennéd. De sajnos te sem vagy miniszterelnök (1:10 000 000 esélyed mondjuk van rá), szóval ez csak ötlet marad. Nem tudom, ki találja ki az új szabályokat, és azt kik fogadják el, de nem a helyes emberek. (Pl a biciklisek miért is mehetnének előre a kocsisor közt? Hogy aztán a kereszteződésben visszaelőzd?)

Az esélytelen, hogy a frissjogsis ne vigyen utast, de hogy csak felnőtt mellett vezethessen vagy 3-5 évig, azt simán bevezetném. Aztán ha valami mégis történik, megnézném a "felnőtt" felelősségét is.

Továbbra is fenntartom, hogy a rutinpályán nem rutint szerzel, hanem alapokat. Aztán gyakorolnod kell. Amihez a közlekedés többi részvevője felől türelem kell.

Abban viszont egyetértünk, hogy túl sokan vezetnék túl nagy önbizalommal és túl kevés felelősségérzettel.

@sz.ta: Nem tudom, a vonóhorgot látja-e a radar :)

@gnme: Mikor anyósom tanult pár éve vezetni már majdnem 50 óra körül tartott, mire végre oktatót váltott. Utána érdekes módon pár óra után meglett a vizsga. Nem az a jó az oktatónak, ha keveset vezetnek nála.

lacza87 (törölt) 2009.11.13. 13:12:06

@Hagalex:
"Talán ha olyan oktatás lenne nálunk is mint a finneknél... 3 év... miegymás."
Hát vagy 3 év lesz a trükk, vagy az, hogy csapatás a tajgán mikor már elérik a pedált.:)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 13:14:44

@laposmacska:
"Nagyon sok olyat parkolóhelyet láttam Svájcban, hogy oda egy kisebb kocsival sem szívesen állnék, de ők mégis betéttek óda a böhöm BMW-t, meg terepjárót."

Hogy házi klasszikutól idézzek: "marhaság".

laposmacska 2009.11.13. 13:15:01

@Hagalex: Jogos, feleségemnek sem volt mindegy, hogy az apja mondta neki, hogy kell (aki mellé szintén nem szívesen ülnék be) vagy én, aki türelmesen elmondtam neki, hogy pl akkor is nézzen be egy kereszteződésbe, ha nekünk van elsőbbségünk.

Szintén rokon: fia nemrég szerzett jogsit, ő még kibővítette ezt a tudást azzal, hogy a lámpához közeledünk, és sárgára vált, akkor nyomni kell, mint a bolond, de a stop tábla vonalában minden esetben meg kell állni.

Egyik se jó.

loláb 2009.11.13. 13:20:33

@laposmacska:
"Ők tudnak parkolni. Meg ahogy láttam, elfogadják a tolatóradart, nem kűzdenek ellene."

De miért kötelező nekem parkradart használnom, mondd már el? Megvagyok faszán nélküle, beállok akárhova, könyebben gyorsabban mint vele.

Felőlem te, vagy akárki más használhatja, egy büdös szóval nem bántottam senkit, de én had ne szeressem már, annak ellenére, hogy svájcban, vagy szingaléziában mindenki használja.

Modigliani 2009.11.13. 13:21:47

@Galván_Tivadar: ott a pont! Elhiszem, h ez most még nem az igazi, de ez az első lépések egyike ahhoz, h egyszer (valszeg még a mi életünkben) megérjük azt, h dobok egy SMSt a kocsimnak, h jöjjön már elém az Oktogonhoz:) De ehhez fejleszteni, tesztelni, majd mindezeket kipróbálni szükséges. A parkolóautomatikákat szidni olyan, mintha 1900 körül vki azt mondta volna, h "T-modell??? Mi ez a szar? Se ABS, se digit klíma, de még egy nyamvadt tempomat se. Megyek inkább gyalog, az eddig is bevált!"

laposmacska 2009.11.13. 13:22:28

@loláb: Nem kell szeretned. Az ABS-t sem kell, a napfénytetőt sem. Mindenki maga dönti el, hogy az adott dolog neki jó-e vagy nem. Ugyanúgy nem mondhatom én azt, hogy mindenkinek ezt kellene használnia, mint ahogy más sem, hogy be kéne tiltani.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 13:25:52

@laposmacska: Nem a tényt vitattam, hanem a kapcsolódó mondatot. Ahová egy nagyobb Sedan vagy egy SUV befér, egy kompakt kiskocsit izomból bel lehet tolni.

Aki meg a képen látható módon teszi le a kocsiját, az hülye.

laposmacska 2009.11.13. 13:26:45

@sipike78: Részben igazad van, de inkább jellemző a mobiltelefonra szerintem. Diktafon, kamera, és társai. Jó esetben a légzsákot sem használod, mégis jó ha van.

Az infrastruktúra nem rajtunk múlik, sőt nem az a normális, ami nálunk van a városokban. Az emberi tényezőt emlegetni is eléggé vitatható. Részben igaz, nálunk nem igazán lehet arra alapozni, hogy mindenki úriember lesz az utakon. De megintcsak nem ez a normális. Persze kivételek mindenhol vannak, pozitív és negatív irányban is.

És tényleg ez a véleményem, és el is mondom, mert úgy érzem, hogy témába vág. Ha ez zavar, akkor bocs.

laposmacska 2009.11.13. 13:30:05

@sipike78: szerintem sem normális, azért fotóztam le.

Ill. láttam már Szuzukit a Tesco parkolójában két helyre parkolni, Corsát úgy, hogy egy olyan helyet elfoglalt egy parkolóból, ahova egy Concorde leszáll...

Ez az egész csak hozzáállás és igényesség kérdése. Én úgy gondolom, hogy egész jól tudok parkolni, néha mégsem sikerül rendesen. Talán segítség lenne a tolatóradar, de nekem olyan nincs. Viszont láttam a példát, hogy hogy is lehet, és inkább arra törekszem, hogy rendesen csináljam.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 13:31:28

Tavaly télen egy audi beállt mellém úgy, hogy kabátban már nem tudtam beszállni a kocsimba. Mondom neki: nem akar arrébmenni? Erre ő: nyomjam neki nyugodtan az ajtót. Anyád.

Nekinyomtam, bepréseltem magam.

A parkolás nem csak a radarról meg a centizésről szól.
A közlekedés része, ami társas cselekvés, és feltételez némi toleranciát stb.

Na, ezt egyik rutinpályán sem teszik a fejekbe és egyik parasztvakító elektromos szarság se fogja tudni pótolni.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 13:35:45

@laposmacska: "láttam már Szuzukit a Tesco parkolójában két helyre parkolni, Corsát úgy, hogy egy olyan helyet elfoglalt egy parkolóból, ahova egy Concorde leszáll..."

Jut eszembe. Mi a véleményed (meg a többieknek is): A felfestett parkoló a praktikusabb vagy a csupasz?

A csupasznál nekem mindig az bassza fel az agyamat, hogy pl. beáll két kicsi meg egy nagy autó.
ha egy kicsi elmegy, a helyére nem fér be egy nagyobb. Ha a nagy elmegy, a helyére beálló kicsi mellett ott tátong az űr, ahová viszton nem fér be másik kocsi.

És ez a nap végére odáig gyűrűzik, hogy baszott nagy rések alakulnak ki, az ember mégsem talál helyet.

loláb 2009.11.13. 13:36:13

@laposmacska: Az ABS-t hasznosnak találom, a napfénytetőt pedig egyenesen imádom, szóval nem az vagyok, akinek egy kockaladája van, de önigazolás miatt minden modern vívmányra szarozik. Azok közül az extrák közül, amiket próbáltam, ezt nem sikerült megszeretnem csak, még a kulcsnélküli indítást is kedvelem, pedig az aztán tényleg nagy parasztvakitás (de baromira kénylmes, hogy csak beülsz a sötét kocsiba, nem keresgéled a kulcslyukot, hanem megnyomod a gombot, oszt' jónapot).

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 13:37:27

@laposmacska: A nagyon olcsó radarok is szépen teszik a dolgukat. Egyszerű őket beszerelni, némelyik még bontást sem igényel.
Próbáld ki!

Nekem csapott hátú autóm van, vonóhorog nélkül, tök felesleges bele.

laposmacska 2009.11.13. 13:38:22

@sipike78: a felfestett, ld hosszú link. Oda is befér szinte bármi, csak akarni kell. Ha nincs felfestve a hely, akkor inkább a kényelemre gyúr az ember, legyen hely ki és beszállni. Szerintem.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.13. 13:38:29

@laposmacska:
Hát valóban, nem sok esély van arra, hogy miniszterelnök, vagy csak miniszter legyek...
De talán nem is vágyom rá annyira! :))

"Továbbra is fenntartom, hogy a rutinpályán nem rutint szerzel, hanem alapokat. Aztán gyakorolnod kell. "

Tartsd fenn! Én meg elfogadom.

"én, aki türelmesen elmondtam neki, hogy pl akkor is nézzen be egy kereszteződésbe, ha nekünk van elsőbbségünk."

Hát ez az... ezt az oktatónak kellett volna türelmesen megtanítania, és nem neked.
Szerintem az nem vezetne sehova, ha a család önkéntes oktatói tanítanák a nebulókat.
A T betűt simán kötelezővé lehetne tenni mágnestáblán a kezdőknek.

@lacza87:
Na ja. Más világ az övéké. Mire nem képes a hihetetlen jó kondiban lévő közerkölcs és az általa nyert életszínvonal?!

@gnme:
"bár én a feleségeket bezárnám a kamrába és csak akkor engedélyeznék kimenőt, főznek, mosnak. Élet megrontói a nők."

Engedd, hogy ki találjam:
1. Elfogyott a hűtőből a sör
2. Nem kaptál Monchichit az este
3. Visszaküldték a DPD-sek a kalibert
4. Te vagy a 40 éves szűz!
5. Rosszabbul élünk mint 4 éve

Amúgy mikor nem hallja, vagy látja az asszony nekem is pont ekkora arcom szokott lenni! :))

laposmacska 2009.11.13. 13:40:44

@loláb: Na, hát erről van szó. Egy tolatóautómatika elég bonyolult dolog. Végül is egy darab vastól várnánk el, hogy gondolkodjon, és betegye magát egy szűk helyre. Kell még egy csomó idő, hogy kiforrjon.

thetriggerhappy 2009.11.13. 13:43:26

én eddig csak egy vw tiguanban próbáltam a parkolás segítőt, de abban tök jól működött. mondjuk oda magamtól is gond nélkül be tudtam volna állni, inkább csak játéknak volt jó, de el tudom képzelni, hogy egy rosszul parkoló embernek (pc vagyok, nem írok nőt:-) ) segítség lehet.
nekem egy kicsit félelmetes, hogy az autó magát teszi be a helyre.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.13. 13:45:17

Én meg minek vagyok a kocsiban, dísznek? Biztos lesz néhány balga, akiknek amúgy is gondot okoz a parkolás és majd ők fogják előszeretettel használni. Mivel már a parkolás sem ment, majd a szerkezetre hagyatkoznak, jól meghúzogatják a körülöttük levőket és nem fogják érteni. Nem hiszem, hogy százszázalékosan működne minden körülmények között. Mennyi béna parkolós videó van a neten! Azokon csak az agyátömlesztés segítene, a gázt, meg aféket még mindig nekik kellene kezelni!

sz.s. 2009.11.13. 13:48:15

A radar akkor is jó dolog. Én is tudok parkolni, de amikor azt látom, hogy a kerítés még 2 méterre van, de azt sajnos nem, hogy arra merőlegesen pont mögöttem (takarásban) kiáll egy 1 méteres és kb. 50cm magas korlát.. akkor jól jött volna egy radar : ((

dennisthemenace 2009.11.13. 13:55:02

@laposmacska: Ezt a sok baromsagot a Holdtol tanultad,gondolom,annak van ennyi esze....

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 13:56:27

@sz.s.: Én beton virágládával jártam ugyanígy. :/

Meg mikor anyámék előtt felbontották a járdát, aztán a szegélykövet magasabba tették vissza. Én meg a szokásos lendülettel ráálltam. Csakhogy addigra lőttek a megszokott egy ujjnyi hézegomnak. :)
Mondjuk, ott sem a szemmérték, sem a radar nem segített volna.

gnme 2009.11.13. 14:01:34

@Hagalex: :D:D:D:D

1. Most bor van a hűtőben, egri. :D
2. Részeg voltam. Volt egyáltalán tegnap este? .. Nálam érdeklődés hiányában kimaradt.
3. Sült volna el a kaliber a kocsijukban :D:D
4. nálunk jászberényben még a pap sem szűz, ugyanis buzi, a templomban kefél egy pornósztárral (tévében is bennevolt nemrég:D:D:D:)
5. télleg roszabbul élünk :(

:)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.11.13. 14:02:56

Azt láttátok,mikor arról ment a műsor, hogy a banki rendszerre is rá lenne kötve a fedélzeti számítógép, és,ha mondjuk átmész a piroson vagy gyorsan hajtasz, azonnal emeli is le a büntit a folyószámláról?

Továbbá fekete dobozt is tervbe vettek minden kocsin + azt a szolgáltatsát, hogy ha baleset történik, és úgy érzékeli, hogy egy bizonyos szintet elért a lassulás vagy töréskár, abban a szúrásban hívná a robot a mentőket, hogy egy pillanatot se veszítsen a sérült.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.13. 14:10:13

@sipike78:

"Továbbá fekete dobozt is tervbe vettek minden kocsin + azt a szolgáltatsát, hogy ha baleset történik, és úgy érzékeli, hogy egy bizonyos szintet elért a lassulás vagy töréskár, abban a szúrásban hívná a robot a mentőket, hogy egy pillanatot se veszítsen a sérült."

A fekete doboz egyáltalán nem hülyeség.. eddig is volt, csak nem szériában.

Hekkantrib kollega tud mesélni az automatikus mentőhívásról.
A komolyabb verdák fedélzeti rendszere amiben van gyárilag gépées az kihívja a mentőt is amikor a lufi műxik.

A piros lámpás számlázós meg úgy lenne, hogy amikor beleülsz a kocsiba akkor a bankkártyádat dugod a slusszkulcs helyére, és csak a pinkóddal tudod indítani? :))

spal 2009.11.13. 14:11:03

Csak tanult reflexekkel éltek? tolatóradar->béna sofőr, "luxus" fauvé A4 allroad->bodzaszedés? Aki rögtön asszociál ahelyett hogy elgondolkozna miért is vannak ilyen törekvések, ezek hogyan oldhatók meg elvben, hogyan lehet ezt kivitelezni annak szép napot kívánok, lehet szarozni fosozni minden építőjellegű gondolat nélkül, majd más megépíti a működő szerkezetet, és akkor majd használjuk büszkén hogy ilyenünk is van.
Végülis minek az X5-sbe az abs, esp, asr? jah hogy különben nem tudná mindenki vezetni? és aki elsőre átül egy miniből vagy passatból és nem tudná a segéd berendezések nélkül szakszerűen üzemeltetni a gépjárművet az már kész, béna, lője fejbe magát és kenegesse vietnámi kenőccsel? és a kedves forester tulaj aki fejenpörgést adott elő minden bizonnyal nem küzd parkolási gondokkal mégis legalább két életet veszélyeztetett ő ne adja le rögtön a jogsiját? a sztrítrészer hülye gyerek aki márkától függetlenül kézizik a bevásárlókocsis nyugdíjasok meg a két gyermekes családanyák közt, mindig átfér vérvörös-narancssárgán de csak is a forgalmas zebrákon és két kamiont is megtud előzni a 21-esen --nem a kibővített részen-- 100 méter alatt mikor jön szembe a s.tarjáni expressz cirka 80 utassal, na neki még kitüntetés is jár, kap egy szigorúan "ízléses" ál-króm kipuf véget a motorháztatőre csak hogy mutasson valahogy.
Aki képtelen felhagyni az örökös majd-én-megmutatom c. magánszámmal, aki képtelen felfogni hogy hibamentesen vezetni lehetetlenség, aki képtelen felfogni hogy az út is egyfajta közösség, ahová be kell illeszkedni ami kompromisszumokkal járhat és a többi „nemes” elv követője lehet hogy tökéletesen parkol, de a halálozási statisztikákban is élharcossá válhat szokás szerint magával rántva jó pár „béna” embert. Mint ahogy vannak csekély értelmű úgy vannak csekély érzékű emberek is, csak épp tanulással gyakorlással nem mindkettő azonos mértékben javul.
És hogy valami köze is legyen ennek a „remekműnek” a témához: a toyota rendszere nagyon leegyszerűsítve olyan mint a kamerákban a mosoly vadász funkció, ezért Papp Tibinek üzenem az üres helyre való beállásnál gondoljon arra hogy egy fehér lapot a lencse elé tartva van-e értelme ezt a funkciót használni, pontosabban várni hogy megjelenjen a képkioldását elindító mosoly. Ha fejlesztői szemmel nézzük, parkolási segédletet akkor igényel a kedves vevő, mikor igen szűk helyre szeretné letenni kedvenc négykerekűjét. Erre a szituációra viszont jellemző hogy van két, a természettől általában igen elütő színű nagy darab krumpli. Ezek kiváló viszonyítási pontok lehetnek. Ezek nélkül olyan mintha Tibi bekötnéd a szemed, megforgatnánk és mondanánk indulj el -szerintünk- jobbra, de ha rossz felé mész kis áramütés ér, szerintem inkább kihagynád a disznóvágásra emlékeztető elektrosokk terápiát.
Ezen rendszerek legnagyobb baja, hogy szoftver igényes, amit mint tudjuk ember ír, így hibákkal terhelt. De jó pár dolog van már ami szoftverek alapján működik nem mechanikusan így idővel biztosan jobb lesz. És kérek mindenkit próbálja meg belátni hogy az autógyártó cégeknek nem saját érdekük hogy fejlesszék az autóikat, lásd a golf I Afrikában, amíg a társadalom nem kényszerít addig jó a jelenlegi szint is. Vajon szigorú szabályzás nélkül érdekelt-e volna bárkit is a légzsák, esp, károsanyag kibocsájtási normák meg a többiek elterjesztése... ez a mondás régről való de attól még lehet benne valami: "Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek." a fordítás nem az enyém, de igényeseknek: „Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black. „

2009.11.13. 14:15:14

Errol a temarol mindig eszembe jut ez a video:
www.youtube.com/watch?v=7Y16HUOAmT0
:D

Amugy az enyemben is kb. 30 centi korul all be a folyamatos sipolas. Mar megszoktam, csak neha az utasaim arcan latom a meghulest, amikor meg "nagy" lendulettel tolatok kicsit tovabb, mint ahogy a radar szeretne :)

mikrovp 2009.11.13. 14:16:40

Ha azt a pénzt és időt, amit a parkolóautomatika fejlesztésébe fektettek inkább fordították volna pl. gyártástechnológiai fejlesztésre, lehet, hogy nem üt be a válság. Mert az ilyen tökfölösleges, parasztvakító újabb hibaforrások miatt nincs ma olyan, a mai színvonalnak megfelelő autó, mint anno a GolfI.

laposmacska 2009.11.13. 14:17:00

@sipike78: BMW Assist tudja ezt. Lehet tanulmányozni az NGTP-t (ngtp.org/)

Amit mondasz, úgy hívják, hogy ACN (Automatic Crach Notification), vagy a sofőr is tud mentőt hívni, ezt pedig az E-call (Emergency-call)

Bizony ilyeneket tud a technika. És nem csak a BMW tud ilyet, hanem ...

laposmacska 2009.11.13. 14:48:48

@spal: "képtelen felfogni hogy az út is egyfajta közösség, ahová be kell illeszkedni ami kompromisszumokkal járhat"

Pl. a "forgalom ritmusa". Szerintem ez a kifejezés azt jelenti, hogy a városon belül előfurdulhatnak emberek, akik épp parkolni akarnak, vagy kiállnak egy parkolóhelyről, esetleg eltévedtek, és 50-nel halad a forgalom, hanem csak 35-40-nel, néha lelassul, stb. Az az értelmezés, hogy városon belül 70-nel megyünk, mert "a forgalom ritmusa" ezt kívánja, szerintem alapvetően hibás.

2009.11.13. 15:00:56

Jo a video, de a Priusrol nem tudom eldonteni, szanalmas vagy nevetseges? Talan mind2.
A Yeti park assistja gondolom olyan, mint a Tiguan-e, az pedig egesz hasznalhato. A videoban is csak berakta a gepet. Ebbol a szogbol nem teljesen latszott, de amennyire kivettem, nem egy tagas helyre akartatok vele beallni. Csikos kiszallaskor gondoljon arra, hogy az ott nem egy betonfal, hanem csak egy nehany 10 centis padka, ami max a felniket es a gumit zavarja, de ot a kiszallasban nem :)

papptibi 2009.11.13. 15:30:52

@GGerg: 15-nél kikapcsol az adott funkció. Mit csinálsz, ha előtted valaki 15-tel keres parkolóhelyet? De ha te kultúrember vagy, akkor is ott van pár agresszív dudálós, nem?
@ruskyy: "Csikos kiszallaskor gondoljon arra, hogy az ott nem egy betonfal" Én is mondtam Zsoltnak, hogy normális esetben ez nem gond, továbBá az is feltételezhető, hogy a többi kocsival emberek álltak be (jelenleg nincs parkolóautomatika az autók 100 százalékában, asszem), és ez sok esetben azt jelenti, hogy ott ki lehet szállni az autóból. De hát kivágódott...

HattoriHanzo 2009.11.13. 15:31:55

@spal: Az írásod első része szerintem ok. Simán igazad van ebben a magyar emeberanyag értékelésben, és még finoman fogalmaztál (suttyó, sztrítfájter, proli, paraszt stb). Szerintem a magyarok nagyrésze vadállat módjára él és közlekedik. De, már ne haragudj, azon túl, hogy a fejlesztések kellenek, alapjaiban elérte a Toyota azt a bizonyos gagyi nívót, mint sokszor már eddig is (egyszerűen hányinger lett a toyota márka a szar fröccsöntött műanyagjaival, az erőtlen, sokatfogyasztó, túlhúzott 1,4-1,6-os motorjaival). És ez a Prius, hát ez, hogy a faszba néz ki? Mintha odaszartam volna egy szappantartót az útra. Legalább olyan csúnya, mint egy Lada. És egyszerűen hihetetlen, hogy ezt a geci csipogást is, már nem is tudom hány éve kell hallgatni (az ember feje szétfő tőle). Tudom, ADAC. De basszus, akkor legyen visszafogott, diszkrét (de a kis fasz japán ezt nem érti, és a toyota ülései; megrokkansz bennük 100-300km után). Ez übergáz. Volt toyotánk és legszívesebben szétvertem volna az egészet egy baltvál. A másik az, hogy percekig kell az 5ft-os képernyőn buherálni, ha be akarsz állni. Hát ez nem tudom mennyire életképes. Szerintem semennyire. Kell a fejlesztés, de ez nem az (az 5ft kínai karácsonyfaégőben több a fejlesztés, mint ebben a Commodore 64-esben). Ez egy agyhalott faszság. Akkor már inkább a primitív német (párhuzamos) megoldás. Ettől függetlenül, ha én nem tudok beállni 10mp alatt egy helyre (kocc-koccal is akár, mint NYE-ban sok helyen), akkor nincs mese, a forgalmat nem lehet órákig feltartani. Ez a Prius, ez egy nagyon elbeszott kocsi, ráadásként picsa drága.

papptibi 2009.11.13. 15:37:07

@sipike78: "A nagyon olcsó radarok is szépen teszik a dolgukat. Egyszerű őket beszerelni, némelyik még bontást sem igényel." - bizony, ez így igaz. Az Avensisünkben is lett egy ilyen, és tökéletesen működik, jobban, mint néhány gyári. Annyi, hogy néha gyárilag rossz a csomagban egy-egy fej, ezért ott kell beszereltetni, ahol vetted, és eleve cserélik. A magas, de ferde hát miatt hasznos, mert még azt sem látom a belső tükörben, ahol a mögöttem álló kocsi orra egyáltalán milyen magas, így nehéz megsaccolni, hol a vége.

2009.11.13. 15:47:47

@papptibi: es aztan centizve alltal ki, vagy Winkler odebb allt a Tehennel, mielott megsuketultok a sipolastol? :))

HattoriHanzo 2009.11.13. 15:55:10

@papptibi: A Carinák, Avensisek meg a Camryk az utolsó Toyoták, amik még jó gépekek voltak, de ezek a maiak... pfff

Galván_Tivadar 2009.11.13. 16:05:18

@szalagfék: Na persze, ha egy SUV-ot nem tud behajtogatni, akkor majd pont egy BKV busszal fog tudni bánni! :)))

Sanzistift 2009.11.13. 16:26:41

@papptibi:
Ebben egyetértek veled.
Valamint azokkal is, akik azt mondják, hogy aki nem tud parkolni, az ne vezessen.
Személy szerint úgy oktatnék, hogy vakfóliával körbehúzni az autót úgy, hogy csak előre lehessen kilátni, meg a tükrökre (hátul is).
Aki megbukik, az jöhet újra vizsgázni.
Ha meg többször sem megy, akkor letiltani a vezetéstől, mint alkalmatlant. Örökre.
Tizedennyi balaset sem lenne.
Sokan vannak, akik előre sem tudnak menni normálisan, nemhogy hátra.
És az ilyenek miatt fosok én, lassan 20 éves jogosítvánnyal, mert én hiába tudok, ha az a másik puhaarcú összetör.
A közlekedés társas tevékenység, és ezt sokan nem hajlandók tudomásul venni.

Az autó veszélyes üzem, és nem mindenki alkalmas ezt uralni. Hiába tud bármilyen autót megvenni.
Az autót ésszel vezetjük, nem a pénztárcával, bár sokaknak ez sem világos.

dennisthemenace 2009.11.13. 17:09:25

@laposmacska: A svajci peldara,meg arra,hogy ne vihessenek utast a frissen vizsgazottak.

Hozzászólás © 2009.11.13. 17:14:27

dennisthemenace 2009.11.13. 07:51:04
"Nekem a teherautomon sincs,megsem tolatok neki semminek..Aki nem tud vezetni,ne uljon autoba,ennyi. "
Ott a pont...

Sanzistift 2009.11.13. 16:26:41
"Személy szerint úgy oktatnék, hogy vakfóliával körbehúzni az autót úgy, hogy csak előre lehessen kilátni, meg a tükrökre (hátul is)."
Ez a legnagyobb őrület (személyautó esetén). Én lehet hogy régimódi vagyok, de nem tükörből tolatok. (Az ok egyszerű, szinte minden nap más autót vezetek és a tükrök nem épp ugyanúgy torzítják a képet.)

Ez az automata parkoló izé meg katasztrófa! Még egy dolog ami a vezetni nem tudókat segíti, tehát még több veszélyforrás lesz az utakon. :(

v_holiday 2009.11.13. 17:18:22

Az én autómban (Skoda) van parkasszisztens. Először én sem bíztam benne maradéktalanul, ám a rendszer nem csak csipog, hanem a központi kijelzőn mutatja az autó felülnézeti képét és sárguló mezővel a képbe beérkező akadályokat elöl-oldalt és hátul-oldalt. Divatosan "Optical Parking System"-nek hívja magát és valóban jól és könnyen értelmezhető. A magától parkolás esetében a legnagyobb bajnak azt érzem, hogy akik próbálták, sokszor elfelejtették elolvasni és/vagy értelmezni a használatát, ugyanis csak úgy parkol pontosan, ha van padka is, ami legalább 10 centi magas. Ha nincs annyi, akkor elnézheti. Ennyi padka azonban többnyire mindenhol van. Amúgy nagyon kényelmes, fontos megjegyeznem, hogy nem elsőre parkol be a rendszer, hanem "betolatsz, 1-es-kiegyenesít" módszerrel.
.
Összegezve: praktikus dolog (legalábbis a VW csoport megoldása), ám én azért mindig figyelem a tükröket is és az autó látható sarkait is (nem sok van belőle), nem csak a központi, meg az MFD kijelzőt.

papptibi 2009.11.13. 17:35:54

@ruskyy: Winkler nem volt ott, úgyhogy inkább kiálltam. Utána pedig levittem a Tehenet a parkolóház alsóbb emeletére, de az már egy másik cikk lesz...
@v_holiday: igen, figyelni kell mindent, de végülis beáll.

HattoriHanzo 2009.11.13. 18:59:02

@Hozzászólás ©: Mi ez az "ott a pont"?! Tiszta idegesítő. :D Olyan háztartásbeli. :D

HattoriHanzo 2009.11.13. 19:00:21

@Hozzászólás ©: Ez olyan, hogy ki tud nagyobbat mondani aznap, és akkor vki ezzel jutalmazza, hogy "ott a pont"? És akkor boldog lesz, h ő mondta a legnagyobb igazságot?! A picsába.

timpanto 2009.11.13. 19:18:44

Ez ugye valami vicces videó. Ha nem, tessék elvenni a jogosítványok legalább 50%-át.

Ciri 2009.11.13. 19:23:21

@papptibi:

Azért azt nem árt szem előtt tartani, hogy ezek parkolást segítő rendszerek, nem pedig robotpilóták. Ennek tükrében is kell ezeket megítélni és használni.
Az viszont mindenképpen igaz, hogy jelenleg inkább számítanak "marketing" extrának, mint hasznos extrának.

(Egy jó tolatókamera-rendszer viszont kurva sokat tud segíteni szerintem)

pet77 2009.11.13. 19:29:21

papptibi következő cikke:

Kipróbáltam a piperetükröt a legújabb ökobiobuzi autóban!!!

Rocko- 2009.11.13. 19:43:36

"hogy megyek innen ki?" :DDDDDD

kééész, köszönöm Tibi a videot. megmutatja, h kurva drága rendszer kurvára nem ér semmit, ennyi idő alatt már réges rég be lehetett volna állni. illetve a kocsi tudja, h jobb egyben van utas, mert övet kell kötni, akkor bim-bammol, de kiengedni már nem fogja, ráparkol a falra.
na meg _keresse meg a sofőr a pozíciót, ahonnan egyébként is be tudna parkolni_???
akkor minek ez a rendszer? akkor már beállok magamtól.
komolyan, ilyeneknek a negyed árából tankolni kell és annyi idő alatt meg lehet tanulni parkolni.

Hozzászólás © 2009.11.13. 19:50:33

HattoriHanzo 2009.11.13. 18:59:02
"@Hozzászólás ©: Mi ez az "ott a pont"?! Tiszta idegesítő. :D Olyan háztartásbeli. :D "

Mi ebben a nem érthető? Jelenthet mondatvégi pontot is bár nem arra célzok vele...
Jelen esetben pl. aki nem képes parkolni annak a jogsiját sem kellett volna megkapnia... Mintha még mindig követelmény lenne a parkolni tudás és nem csak gyakorló pályán.
Az általam idézett üzenet ugyanezt fejezte ki, csak jobban megfogalmazva ahogy én tudtam volna.

ps: Aki még parkolni sem tud, mit csinál 100km/h sebességnél vészhelyzetben? Pedig parkolásnál nem jellemző a nagy sebesség. Tessék gondolkozni kicsit.

Hozzászólás © 2009.11.13. 19:56:10

HattoriHanzo 2009.11.13. 19:00:21

Ideges vagy mert te sem tudsz parkolni? :P
(Nem tudhatom mert nem ismerlek, de az üzenetedből ez jött le.)

Rocko- 2009.11.13. 20:04:30

jah, egy ilyen rendszer sztem 1 szezon alatt lezabálja a kocsiról a gumikat. megéri?

@trixilw: @BeeTm: jaja.

@Krisi: és vajon mennyire dugul be, amig parkolsz?

@The Good Boy: nekem nincs ilyen gombom. igaz, tolatóflikk-flakk se.

@laposmacska:
"Nagyon sok olyat parkolóhelyet láttam Svájcban, hogy oda egy kisebb kocsival sem szívesen állnék, de ők mégis betéttek óda a böhöm BMW-t, meg terepjárót. Ők tudnak parkolni"
vagy köréálltak.

@Asszeretnémondani: "Én meg minek vagyok a kocsiban, dísznek?"
nem, azért vagy ott, mert valakinek mégis csak meg kell nyomni a gombot. :))))

@sipike78: "Azt láttátok,mikor arról ment a műsor, hogy a banki rendszerre is rá lenne kötve a fedélzeti számítógép, és,ha mondjuk átmész a piroson vagy gyorsan hajtasz, azonnal emeli is le a büntit a folyószámláról?"
Dubai.
dubaipromenade.blog.hu/2008/11/13/dubai_survival_1

Rocko- 2009.11.13. 20:09:22

@papptibi: "Utána pedig levittem a Tehenet a parkolóház alsóbb emeletére, de az már egy másik cikk lesz..."
tehát amikor leparkoltál, nem volt a parkolásseGGítő rendszer és lezúztad a Tehenet, tehát a következő mohó hiénában azt kell kitalálni, h akkor ÉPPEN milyen zene ment a rádióban? :)))

Kopasz Szuzukis 2009.11.13. 20:18:24

@papptibi: lehet, hogy gyárilag nincs, ebben volt. Én már csak akkor értem oda, mikor a maca ott nyarvákolt, hogy mit keresett ott az a motor. Meg az ő tolatóradarja tulajdonképp mindentlát és mindenttud. Csak a gazdája 1 süket liba.

HattoriHanzo 2009.11.13. 20:40:55

@Hozzászólás ©: Félreérted, a mondandóddal teljes mértékben egyetértek, csak ez az ott a pontozás, ez annyira....pff, egy csomó helyen használják, de gáz

cso zsi 2009.11.13. 22:17:01

@sipike78: Ha majd kisautóból nagyba, aztán visszaülsz, rájössz, hogy nem az.
A kisautóknak sokkal nagyobb a fordulóköre.
A járda mellé párhuzamosan ugyanarra a helyre egy "családi" kocsival nehezebben állsz be, mint egy 2000+ köbcentis, német vassal.
Azoknak majdnem derékszögben áll a kerekük végkitérésnél.
...
Tükörből tolatni nehéz, mert más a kocsi naponta?
Egy időben furgonok, és teherautók garmadát vezettem csak tükörből, mert nem volt hátsó ablak. Szerintem működik.
...
A gyári radar ilyen háklis, hogy nem indul el csak úgy?
Merciben (amit ismertem) folyamatos figyelés van, igaz ott előre is. (bár addig nincs hang, amíg hátramenetbe nem kerül)
Az utólag beépített radart értelmes ember a tolatólámpára köti.
Csak akkor működik, amikor rükibe tetted, de akkor mindig, amíg gyújtás van. Utólagos kamerát szintén így szerelek.
Minek pánikoljon egy sávok közt evickélő mopedestől, vagy bringástól?
A hátulról belédhajtóra meg hiába sípolna, sokmindent nem tudsz tenni, ha nem vagy épp sorelső.

cso zsi 2009.11.13. 22:18:50

@Rocko-: Erre az egy éves blogra sokan rákattantak ma. ;)))))

jelentéktelen alak 2009.11.13. 23:04:57

Hová fog fejlődni az autózás?

Csak mióta én vezetek, egy rakás olyan segítség terjedt el, amire mindig csóváltam a fejem. Aztán egyszer csak, már pénzt is adok érte. Aztán ha nem kell, sem tudok nélküle autót venni...
Kezdődött a szervófékkel, aztán a szervókormány volt az új, majd az ABS, kipörgés gátló, tempomat, esőérzékelő ablaktörlő, sávtartó, holttérfigyelő, parkolóradar, stb. Ma a távolságtartó tempomatért adok ki pénzt. holnap már az is alap lesz, mint ezek holnap után. De az én gyerekem, mire felnő, ki/mi fog vezetni? Meggyőződésem, hogy ha mag kérdezném 30-40év múlva, azt mondaná, hogy ő. Hiszen én azt mondom, hogy én vezetek, pedig tudom, hogy egy T Ford-ot vélhetően meg sem bírnék mozdítani elsőre...

jelentéktelen alak 2009.11.13. 23:16:24

@Accordion: Szerintem nincsen igazad.

Ha valaki azzal érvelne egy tárgyaláson, hogy a baleset oka a túlzott bizalma az ABS-ben, akkor kiröhögnék és őt tiltanák le a vezetéstől, nem az ABS-t be.

A világ változik, mint mindig is tette. Először biztos azt is megmosolyogták, aki bottal ásta a földet. Mára történelmi mérföldkőnek tekintjük az ásóbotot.
Először természetesen minden újtól idegenkedünk, aztán ki előbb, ki utóbb, de mindannyian megbarátkozunk az ilyen újdonságokkal és mindennapjaink részévé válnak.
Te mennyi olyan dolgot használsz ma, amit a nagyapád feleslegesnek, butaságba taszítónak tartott?

Rocko- 2009.11.13. 23:36:00

@cso zsi: lehet. de ott van leírva amit éppenséggel említettek.
amúgy a post 1 éves, a blogg mittomén mióta van. :)

jelentéktelen alak 2009.11.13. 23:49:56

@laposmacska:

Párszor végig olvastam már a hozzászólásokat és néhány fórumon is jelen vagyok, de ennyire még soha senkivel nem értettem egyet, mint ma Veled.
Több hozzászólásod között egyetlen olyan dolgot sem találok, amit akár kiegészítenék, vagy vitatnék.
Pedig nem áll messze tőlem az ilyen... :-)

Sanzistift 2009.11.14. 00:53:14

... akinek az is gondot okoz, hogy esetleg a másik tükör másképp torzít, az végképp ne üljön autóba...

Egyébként az átlagember általában 1, a vastagabbja pedig 2+ autót szokott használni napi szinten.
Akinek pedig ez a munkája, hogy naponta vált autót, annak lehetne annyi esze, hogy nem állít ki magáról ilyen bizonyítványt.
Lehetne, de nincs. Hozzaszolas, add vissza a papírodat, vazz...

Humberto (törölt) 2009.11.14. 02:45:10

Ennek a rendszernek a legnagyobb hibája a lassúság. Ugyanarra a helyre saját kormányzással fele ennyi idő alatt beállok. Abban talán nem rossz, ha segít, hogy ténylegesen befér-e az autó a kiszemelt helyre, mert ez szemmel felmérni nem mindig lehet jól. Ha ezt megmondja, akkor már sínen van a dolog... De ehhez nem kell a kormányt buzerálnia, vagy a forgalmat feltartani, csak egyszerűen mérje fel radarral a helyet és osztályozza, hogy "könnyű" "lehetséges" "lehetetlen".
De ezt már a C4 Picasso is tudja....

Hozzászólás © 2009.11.14. 03:25:13

cso zsi:
"A kisautóknak sokkal nagyobb a fordulóköre."
Mit nevezel kisautónak? Ezt el is hiszed? :D

"A járda mellé párhuzamosan ugyanarra a helyre egy "családi" kocsival nehezebben állsz be, mint egy 2000+ köbcentis, német vassal."
OMG! Mi köze van a köbcentinek a parkoláshoz. Bár láttam már driftes parkolást szűk helyre, ha gondolod megkeresem és linkelem. :D

"Tükörből tolatni nehéz, mert más a kocsi naponta? "
Nem, nem nehéz ha egy kocsihoz hozzászoksz. Azért kíváncsi lennék egy régi autóval hogy teszed meg aminek sík tükre van csak. Néha ilyet is vezetek, ez van.
Ja és nem furgonokról beszéltem ahol sok esetben csak a tükör az opció tolatásnál. Ezért írtam személyautót.

Hozzászólás © 2009.11.14. 03:33:56

Sanzisift:

"... akinek az is gondot okoz, hogy esetleg a másik tükör másképp torzít, az végképp ne üljön autóba..."

Úgy egyébként 1 millió km felett vagyok baleset nélkül. És értelmezzétek is amit írok ne csak válaszoljatok.
Nem azt mondtam nem tudok csak tükörből tolatni, hanem azt hogy kényelmesebb ha nem használom őket...

Hozzászólás © 2009.11.14. 03:47:54

Bocs a hosszú idézetért:

laposmacska:
"Valaki írta, hogy "aki nem tud parkolni, mit csinál majd balesetveszélyes szituációkban", meg hogy a rutin oktatás és vizsga arra van, hogy megtanulj parkolni. Hát hogy baszná meg esetleg az illető, nem versenypályára oktatnak mindenkit (sajnos szó szerint mindenkit), hanem a közutakra. Ha nem lenne mindenkinek a vérében benne az, hogy ő megkűzd majd a balesetveszélyes helyzetekkel, akkor sokkal nyugodtabban lehetne vezetni, és nem kéne tényleg mindig arra készülni, hogy előbb utóbb lesz a közeledben egy baleset, amit egy nagyokos benézett, és te meg kerüld ki. A rutinpályán meg nem lehet rutint szerezni, ezt mindenki tudja. A rutin az, hogy nem kell sokat gondolkodnod azon, hogy hogy is kell emelkedőn elindulni, meg hogy kell parkolni, hanem tudod rutinból. Évek és kilóméterek alatt megszerzett tudásból. És akinek nincs rutinja, az kinek a faszából szívja ki, ha nem a forgalomban próbálgatja magát - parkolni, elindulni a lámpánál. Csak ugye mindig lesz egy fontos ember, akit zavar ha előtte valaki bénázik."

Látom sztrádán vagy városban közlekedsz csak.
Ezek szerint mindenki jól vezet aki jogsit kap, majd megtanul vezetni élesben? Jellemző, ezért van annyi baleset és annyi korlátozó tábla amit a balesetek miatt raknak ki. Tipikus hozzáállás egy vezetni nem tudótól ha így gondolja.

Igen, szerintem ha valaki nem tud normálisan parkolni akár művi környezetben az nem tud vezetni sem. Senki ne mondja hogy a jogsihoz elég ha az egyenesben tudod nyomni a gázt vagy bármelyik pedált az már elég.

Hozzászólás © 2009.11.14. 03:51:41

Na jó ez már spam. :(

Én részemről befejeztem, számomra a tanulság: Továbbra is túl sok nagy arc van kint az utakon gyenge képességekkel. Legalábbis a kommentek egy részéből ez jön le. :/

Hozzászólás © 2009.11.14. 03:52:42

Na jó ez már spam. :(

Én részemről befejeztem, számomra a tanulság: Továbbra is túl sok nagy arc van kint az utakon gyenge képességekkel. Legalábbis a kommentek egy részéből ez jön le. :/

Hozzászólás © 2009.11.14. 03:54:51

Én részemről befejeztem, számomra a tanulság: Továbbra is túl sok nagy arc van kint az utakon gyenge képességekkel. Legalábbis a kommentek egy részéből ez jön le. :/

a balfék 2009.11.14. 07:02:23

A parkolással az a baj,hogy az oktatásának nincs egyértelmü,egységesen leirt modszertana amit mindenkinek tanitani kellene.Ha az oktatok nem tudják egységesen elmondani hogyan kell parkolni akkor itt a probléma nyitja,nem csak nálunk hanem még az autogyártoknál is hiszen a programozo is csak arrol tud programot irni,aminek a folyamatát,modszertanát ismeri,a végredmény ismert.Ha valaki tudja a modszertant az irja le itt.

cso zsi 2009.11.14. 11:07:05

@Hozzászólás ©:
Azt mondod egymillió fölött vagy.
Akkor vezettél már valószínűleg egy s mást.
Egy WagonR-nek, vagy Matiznak a kerekeit nem tudod úgy elforgatni, mint egy Audinak-Mercinek.
A WagonR fordulóköre 9.60. Az Audi A6/S6-nak 11.70,
Igaz, kétszer olyan hosszúak, mint a Suzuki.
A WagonR-esekről azt hittem, csak béna balfékek vezetik, mert mind szarul parkol vele.
Egészen addig, amíg bele nem ültem.
Van pár év, és pár km mögöttem, B-C kategóriában, de azt hittem, elfelejtettem vezetni. Visszaülve egy normális autóba (vagyis 3 méternél hosszabb), a dolog helyreállt.
Anno is többször volt olyan a Belvárosban, hogy ami helyet egy Marutis otthagyott kétszeri próbálkozás után, oda a furgont, és az Audit is beraktam.

laposmacska 2009.11.14. 16:36:32

@dennisthemenace: Nem azt mondtam, hogy ne vigyen utast, hanem azt, hogy valaki figyelje, és ne hagyja, hogy hülyeségeket csináljon.

Svájci példa onnan van, hogy laktam ott pár hónapot, vezettem is vagy 1000 km-et. Azért nem írtam Németországot, mert arról nincs tapasztalatom. Svájcról meg van. Nem a Holdon élek.

laposmacska 2009.11.14. 16:38:02

@Rocko-: nem, tényleg nagyon brutál dolgokat tudnak. Kis helyre parkolni, emelkedőn elindulni, ilyesmi. Lehetne tőlük tanulni.

laposmacska 2009.11.14. 16:39:29

@jelentéktelen alak: Ezért érdemes volt eddig élni :D

Köszönöm, jól esett!

laposmacska 2009.11.14. 17:23:22

@Hozzászólás ©: "Látom...", "Tipikus hozzáállás..." Biztos mindent tudsz rólam. Nekem viszont az a véleményem, hogy nem tudsz érdemben hozzászólni, és elkezdesz fikázni, hogy szerinted milyen vagyok.

Képzeld, tudok vezetni, 12 éve van jogsim, tudok parkolni is, jobban, mint mondjuk a bevásárlóközponti átlag, nem volt még balesetem, viszont nem csak Magyarországon vezettem.

De, nagyon tud idegesíteni, hogy milyen a hozzáállás azokhoz, akik egy kicsit is "bénáznak". Dudált már le téged a piros-sárgánál a mögötted álló? Piros-sárgánál! Vagy próbáltál már úgy parkolni, hogy előlről-hátulról villognak rád? Vagy azt tudod, hogy ha egy T betű van a kocsidon, hiába mész városban 70-nel, akkor is megelőznek? Szerinted ki illik ezek közül kevésbé a forgalomba?

Szerintem azok, akik a kurva nagy tapasztalatukkal mindenkinél jobban tudnak vezetni. Akik biztos sávot váltanak, hogy megelőzzenek, akármelyik sávba is kanyarodsz.

Szerinted elég mindenkinek 4 óra rutin, meg még 20 óra vezetés a forgalomban? Mert szerintem kurvára nem. Akkor szerinted mindenki más, aki nem olyan profi, mint TE hol a kurva anyjában tanuljon meg vezetni? Vagy amint megszerezte adja is le a jogsiját, hogy TÉGED ne tartson fel? Mert NEKED bassza a csőröd, ha valaki az adott pillanatban lassabban indul el, mint te, vagy parkolóhelyet keres, esetleg nem olyan profi mint TE.

Tavaly december elején láttam annyi faszságot, hogy azt mondtam, hogy akkor karácsonyig nem vezetek. Pl azt a tapasztalt hölgyet, aki tudott ugyan telefonálni vezetés közben, az elsőbbségadás táblát viszont nem látta.

Nekem az a véleményem amit már elmondtam, hozzáteszem még, hogy a "szerintem te..." típusú hozzászólókat egy fasznak gondolom.

További szép napot!

The Good Boy 2009.11.14. 19:13:31

Ma az egyik (magyar) étterem elött láttam egy igazi, álcázás nélküli koreai hibridet!!!
Kivülről egy szakadt Daewoo lanosnak nézett ki, viszont a motorházteteje egy Mercedesre emlékeztetett. Ez ám a 2 in 1! Koreai olcsóság német eleganciával:)
Erős idegzetőek kedvéért hajlandó vagyok a fotóját feltenni, de félek, hogy maradandó károsodást okozhat.
(viszont igy utólag belegondolva, lehet, hogy nem is merci rács volt elöl neki, hanem egy ssangyong -vagy hogy kell irni- mert azokon is szokott lenni ilyen mercire emlékeztető kokányolás, igaz az gyárilag)

Rocko- 2009.11.14. 19:18:40

@laposmacska: bárki megtanulhatja, nem kell dú jú svájcinak lenni.
egyik exszomszéd taxis volt, berakta az octaviat két kocsi közé. úgy h öt centi volt a két kocsi közt pluszban. összesen.

csufár 2009.11.14. 21:08:17

PAPPTIBI! A MERCEDES IS CSINÁL KORMÁNYTEKERGETŐS PARKOLÓAUTOMATIKÁT! ONNÉT TUDOM, HOGY MELLETTEM A GARÁZSBAN EGY ILYENNEL PARKOL A KOLLEGANŐM :)

csufár 2009.11.14. 21:09:48

mondjuk egy rakás szar az is, de látványos, ahogy tekergeti a kormányt... :)

laposmacska 2009.11.14. 22:21:15

@Rocko-: Ja, csak kicsit rá vannak kényszerülve, nem túl sok ott a hely. Ahol nálunk Tesco parkoló van, ott náluk többnyire hegy :)

Rocko- 2009.11.15. 00:08:54

@laposmacska: milyen kár h nem találták fel a több szintes parkolót.
ja, de.

Hozzászólás © 2009.11.15. 02:02:02

Nem akartam válaszolni, de megint beleakadtam a cikkbe és látom mégsem bírom válasz nélkül hagyni.

laposmacska:
Nem, nem tudok rólad sőt egyik fórumozóról sem konkrétat. Továbbra is fenntartom a véleményem, aki kis sebességnél nem tud manőverezni az életveszélyes nagy sebességnél. És nem 50 kmes táblánál 70+ km-ről beszélek...

Engem is dudáltak már le amikor sárgára váltó lámpánál megálltam. Sőt az utóbbi 10 évben ha éppen zöldre vált a lámpa lassítok és szétnézek. Nem egy karambolt kerültem el így. És marhára nem érdekel hogy a mögöttem levő nem tud leszakadni a dudáról.

"Akkor szerinted mindenki más, aki nem olyan profi, mint TE hol a kurva anyjában tanuljon meg vezetni?"
Rutin... Erről a véleményem: 2000 km alatt elképzelhetetlen. Igen forgalomban, lehetőleg felügyelettel. Tudom nem mindenkinek van olyan rokona aki ezt a felügyeletet tudja adni. Mond valamit a földúton való gyakorlás mesterséges akadályokkal? :)
Nekem is kijutott ebből kezdő koromban. És most már tudom hasznos volt.

És tényleg "bassza a csőröm" ha zöldre váltott lámpánál az előttem levő autós megnézi hogy kell egyesbe tenni a váltót, aztán próbálja is megtenni. Ez tény. Ha nem tudja a váltót kezelni, várjon egyesbe tett váltóval, vagy inkább vezessen...

Parkolót én is lassan keresek, mint szinte mindenki...

"egy fasz" ROTFLOL

További szép napot neked is.

Hozzászólás © 2009.11.15. 02:18:42

"Ha nem tudja a váltót kezelni, várjon egyesbe tett váltóval, vagy inkább vezessen..."
Helyesen: ..., vagy inkább ne vezessen.

Még annyi hogy nem vagyok agresszív vezető. Csak szeretek baleset nélkül eljutni ahova kell. Nem én vagyok az aki dupla záróvonalon dudálva előz mert türelmetlen... (Az autó számomra munkaeszköz és nem státusz-szimbólum.)

laposmacska 2009.11.15. 11:17:08

@Rocko-: De azt ugye nem gondolod, hogy minden utca két oldalán végig többszintes parkoló van?

laposmacska 2009.11.15. 11:20:46

@Hozzászólás ©: Hát b meg, nem tudom, mi kínunk van egymással, amiket most írtál, az mind igaz.

A fasz jelző mindenkire vonatkozik, aki úgy kezdi a hozzásuólást, hogy "szerintem te", vagy "te biztos". Te is pont így kezdted... :)

guy 2009.11.16. 01:19:18

Hát, fejlesszék csak ezt az automatikát, csak tegyék bele, hogy a gázt is maga kezelje, mivel a rendszámom már olyan dombos, hogy síelni lehetne rajta. Különben tény, hogy van egy rakás olyan ember, aki az életben nem fog tudni parkolni, mert nincs térérzéke. Bp-en mondjuk ez nagy hátrány. Múltkor hagytam elöl-hátul másfél métert egy műkörmösnek, erre leoltott, hogy álljak arrébb, mert nem tud kiállni a törpeautójával. Ott kicsit ideges lettem, és megmondtam neki a magamét, de rájöttem, hogy tévedtem, mivel schumacheri sebességű, de kevéssé kecses manőverekkel kis híján leamortizálta a kocsim hátulját. Peace.

megmég?! 2009.11.18. 22:40:52

Olvasgattam ezeket a kommenteket és néhány érdekes gondolat vetődött fel bennem, méghozzá:"Én jogsi után fél évig nem engedném, hogy utast szállítsanak a vizsgázottak, ez idő alatt a T betűt sem vehetné le az autójáról!" igazán kíváncsi lennék, hogy vajon Hagalex mennyi ideig nem vitt utast magával, miután megszerezte a jogosítványt, vagy esetleg őneki rutint (és nem a vizsgára gondolok...) is postáztak hozzá? Valamint "Mond valamit a földúton való gyakorlás mesterséges akadályokkal?" nagyon kíváncsi lennék, hogy földúton, mesterséges akadályokkal hogy tudsz valós forgalmi helyzeteket modellezni? Nem tartom valószínűnek, hogy a mesterséges akadály, esetleg átmegy a sávodba index nélkül stb... Szerintem nem kellene szemelől téveszteni azt, hogy egyszer mindenki volt kezdő!

papptibi 2009.11.18. 22:59:18

@csufár: Hú tényleg, ez kiment a fejemből, a B-Merciben volt is ilyen. Köszi!

papptibi 2009.11.18. 23:01:52

@válasszmásikat: A képernyőn ki kell jelölni azt a területet, ahová be akarok állni, azt kell böködni a képernyőn. Ez egy kis időt igényel a tolatás előtt.
süti beállítások módosítása