Audikkal az atombomba hűlt helyén

  2009. október 25. - Koncz_János Címkék: audi találkozó kunmadaras

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

Ajtók előtt, ajtó mögött Botó Ádám, a találkozó szervezője

Mai történetünk úgy kezdődött, hogy Botó úr megvette élete első Audiját. Továbbmennék, ez az Audi egyben Botó úr első saját autója. Vagy jót, vagy semmit, nem igaz? Javasolnám, hogy Botó urat innentől kezdve hívjuk inkább Ádámnak, tekintve, hogy egy igen fiatal emberről van szó, az autójának pedig máris elárulom a teljes nevét: Audi 100 CD. Tudják, a Szivar becenévre keresztelt, nyolcvanas évek végén árult modell, amibe a rendszerváltáskor, amikor a használt, de jó minőségű nyugati autók végre elérhetővé váltak, sok magyar szerelmesedett bele, talán nem véletlenül.

A vásárlástól egyenes út vezetett az Első Magyar Audiklub tagságáig, onnan pedig egy némiképpen kacskaringósabb a kunmadarasi repülőtérre, ahol a lelkes klubtagok a zimankós idő és az én percről percre erősödő derékfájásom ellenére egy minitalálkozót tartottak október 17-én. Amikor hűséges igavonó Nemaudimmal nem kevés kacskaringózás után ráleltem a kifutópálya végére, vagy nyolc autót és vagy húsz autóst találtam ott, utóbbiak kékre hűlve toporogtak az osztályon felüli betonon. Később még bővült az osztálylétszám, és egészen jó kis bandázás kerekedett, a hideg meg kit érdekel, tavaly például hóesésben búcsúztattuk a VW Cult klubosokkal a szezont, mégse görbült sírásra a szája senkinek. Ha jövő ilyenkor Merci-partyt rendezünk, gondolom, békák potyognak majd az égből, sebaj, kibírjuk majd azt is, feltéve, ha nem horpasztják be a karosszériát...

Frontális támadás

Aki az Audi, mint márka és mint autógyár történetéről mindent meg akar tudni, vegyen magához kétnapi hideg élelmet, és olvassa el Csikós kolléga igen alapos cikkét, és utána térjen vissza közénk. Aki csak keveset akar tudni, annak azért annyit elmondok gyorsan, hogy az Audi AG egy német, 1949 óta Ingolstadtban székelő cég, amely épp az idén száz éves. 1964 óta a Volkswagen a tulajdonosa, amely gondosan vigyáz arra, hogy a négykarikás márka megtartsa a saját arculatát. Audiék kerek negyven év szívós munkájával mára elérték a VW által számukra kitűzött célt: prémiumautókat gyártanak közepesen és erősen gazdag embereknek. Felénk a márka ázsióját némiképpen csökkenti, hogy Kelet-Európa közepesen és erősen gazdag emberei között sok a bűnöző és a politikus, így az új és nagy Audik a maffiaautó-szegmensben feszítenek, a Merci és a BMW hasonló kategóriájú modelljeinek társaságában. Ön talán arra szokott tippelni, amikor egy Q7-es kéccázzal megelőzi az autópályán, hogy abban az irdatlan dinoszauruszban minden bizonnyal egy origami-művész, vagy egy körzeti védőnő siet valahova, de nagyon? Ugye, hogy nem? Hát erről beszélek, Nyuszómuszó.

E sajátos auráról persze nem annyira az Audi tehet, mint inkább az elmaradott káeurópai viszonyok. A közmegegyezés szerint az Audik jó kocsik, a legtöbb még jól is néz ki, főleg annak a szemében, aki szereti a megbízhatóságot sugárzó, konzervatív német stílust, ami sokáig a márka sajátja volt. Azután Bangle BMW-s ténykedése az Audi formatervezőiből is kihozta az állatot, de amíg olyan szépeket rajzolnak, mint az A5, addig csak hadd állatkodjanak. Nem kőgazdag magyar autóbuzik akkor juthatnak hozzá egy-egy vágyott modellhez, amikor annak a csillaga az elsődleges piacon már megfakult, és az ára átlagember számára is elérhető mélységbe zuhant.

Mind szeretve vannak nagyon

A szerencsés Audik életében ekkor köszönt be az aranykor. Új gazdáik tejben-vajban fürösztik őket, hibáikat sorban kijavítják, rigolyáikat elnézik, a lemenő Nap fényében hosszasan simogatják az idomaikat, és egyáltalán nincs kizárva, hogy olyan őrült is akad, aki néha befészkeli magát a garázsban a bal 1-be, és esti mesét mond az ő kicsikéjének. Ami azt illeti, a kunmadarasi csapatból ezt több emberről is simán el tudom képzelni, akik ugyanis ott összegyűltek, jól láthatóan erős érzelmi kötődésben voltak többnyire youngtimer korú vasaikkal. Mint képeink is mutatják, volt ott jó karban levő S4-es éppúgy, mint felújításra váró Audi 80, vagy éppen folytonos átépítés alanyául szolgáló Audi 90 Quattro, de volt bennük egy közös: mind szeretve vannak nagyon.

És akkor valamit a helyszínről is. Magyarország legnagyobb katonai reptere úgy fest most, mintha a Tarkovszkij-féle Zónában járnánk: lepusztult, rommá bontott épületek haldokolnak az egyre bátrabban burjánzó növényzet szorításában, sehova nem vezető utak kanyarognak a bozótosban, bizonytalan rendeltetésű szerkezeteket rág a rozsda nagy étvággyal. Fénykorában meg úgy nézhetett ki, mint egy kommunista falanszter, tekintve, hogy az is volt: egy felderítő és egy vadászbombázó ezred állomásozott itt ideiglenesen több évtizeden át, meg persze a sok kiszolgáló alegység a légvédelmi rakétásoktól az ellátókig.

Vadászgép-hangárok autókkal és emberekkel

A nyolcvanas években tizenhatezer ember élt ezen a szigorúan őrzött és ellenőrzött szovjet szigeten, igen nagy valószínűséggel jó pár atomtöltet társaságában, amiket háborús helyzetben különféle osztrák célpontokra kellett volna ledobni a MÍG vadászgépek által kísért Szuhoj bombázókkal. Az atomot egy speciális telephelyen őrizték, dupla szögesdrót kerítés és géppuskafészkek védelmében, egy vastag falú vasbeton hangáron belül kialakított vasbeton raktárépületben. Az itt szolgáló katonák a többiektől elszigetelve éltek, nem beszélhettek senkivel, ezért csak Némáknak nevezték őket. Kéthavonta cserélték a teljes állományt, le merem fogadni egy vöröscsillagos tiszti sapkába, hogy az ipséknek fogalmuk se volt róla, a keleti blokk melyik országának melyik települése mellett őrzik és gondozzák a robbanófejeket. Ebből az is következik, hogy Kunmadaras vastag filccel be volt jelölve a kapitalisták térképein, mint atomcsapást érdemlő célpont, de üzenem a madarasiaknak, hogy most már kicsit meg lehet nyugodni.

Nyugtalanságra legfeljebb az adhat okot, hogy a magyar államnak húsz éve fogalma sincs arról, mit kezdjen a hellyel, amiből egy ügyes kínai piacos kereskedő már rég nemzetközi légi teherfuvarozó logisztikai központot csinált volna, ami a környék összes munkaképes emberét foglalkoztatná. A lényeg ugyanis adott: egy első osztályú betonból több méter vastagra kiöntött, kiváló minőségű, majdnem négy kilométeres kifutópálya, amire a legnagyobb szállítógépek is simán leszállhatnak. Na mindegy, a dolog eddig addig jutott, hogy az állam átadta az önkormányzatnak az egész szellemvárost a község szélén, és a jövő ködbe vész, mint a kifutópálya vége az októberi ködben.

Kicsit még ragad a flaszter, a bevonat a Dragbike EB-ről maradt itt

A hasznosítás egyik szerény lépéseként földi járművek tiporhatják időnként a betont, gyorsulási versenyek formájában. 2007-ben két motoros halt meg egy ütközésben, ami miatt tiltólistára is került a helyszín, idén augusztusban viszont nagy érdeklődés mellett rendezték meg a Dragbike EB-futamot, amelyen a brit Ian King 6.4 másodperc alatt küzdötte le a 400 méteres távot, miközben elérte 355 km/h-s sebességet. A versenyt látta a nem mellesleg Kunmadarason lakó Ádámunk is, szerintem akkor döntötte el, hogy fog ő még itt gyorsulni a saját autójával. És, hogy össze-vissza kanyargó történetünk itt frappánsan visszatérjen eredeti medrébe: sikerült is neki.

Az audis minitalálkozó három nagyobb blokkból tevődött össze: a gyorsulgatásból, az autók fényképezéséből és videózásából, illetve a motorterek hosszas tanulmányozásából és szereléséből. A résztvevők nagy többségének most volt először alkalma arra, hogy igazán meghajtsa a járgányát, és bár a stoppert nem kezelte senki (az élményre gyúrtak, nem az időre), a páros indulások alapján nyilvánvaló volt, hogy az S4-es és az átépített 90 Quattro futnak a legfürgébben. A száguldozás után átcsoportosultunk a hangárok elé a fotózkodásra, majd visszatértünk a pálya szélére a motorházakban turkálni. Miután én eljöttem, a csapat maradt még gyorsulgatni, főleg, hogy megérkezett Dunakesziből Mérő Gábor klubtárs egy 350 lóerős Audi 90-essel, és mindenkit elvitt egy körre, akarom mondani egyenesre.

Audi 100 CD 2.0: Ádám egy évig várt az igazira

És hogy az autókról is legyen végre szó, kettőt alaposabban is körüljárunk. Az egyik természetesen a lelkes szervezőé, Ádámé, aki joggal büszke rá: megkockáztatom, hogy kevés ilyen állapotú darabot lehet találni itthon ebből az évjáratból. A tulaj is hosszas keresgélés után talált rá. Úgy cselekedett ugyanis, mint a szűz kamasz, aki elhatározza: élete első nője mindenképpen attraktív lesz, hogy nagypapként kellemes legyen majd visszaemlékezni a felszabadító aktusra a vén kandalló mellett ejtőzve. Így hát Ádám ült a számítógépe előtt hosszú, méla lesben, és naponta ellenőrizte a friss kínálatot a használtautós oldalakon. Amikor a királyi vad Kiskunfélegyháza térségében hirtelen feltűnt, nem habozott, biztos kézzel ejtette el.

Abelső tér is azt mutatja: nem hajtották, szerették

A toll kissé megremegett a kezemben, amikor sugárzó arccal közölte, hogy ezt a garazsírozott, keveset futott, gondosan karbantartott, szinte gyári állapotú klasszikust háromszázezer, mondom még egyszer, há-rom-száz-e-zer forintért vásárolta. Egy éve van a birtokában, óvja, félti, de használja, költeni alig kellett a kocsira ennyi idő alatt. A motorja 2000-es, öthengeres, 115 lóerős. K-Jetronic injektor adagolja a benzint, katalizátor nincs, a nyomaték ötfokú mechanikus kapcsolású váltón át megy az útra, a fogyasztás 100 kilométerre stabil 7 liter. Huszonkét évvel ezelőtt négy elektromos ablak, tetőablak, körben színezett üvegek, metálfényezés, szervókormány, riasztó, központi zár, sízsák, plüss belső, ülésmagasság-állítás tartozott a CD-kivitelhez, ennyi kényelmi extra ma is elegendő a komfortos autózáshoz. A belső tér tágas, a csomagtér nem különben, így, ha egyszer a távoli jövőben Ádám, már mint három gyermekes apuka, úgy dönt, hogy elugrik a családdal az Adriára, nem lesz gond a helykínálattal. Feltéve persze, hogy meglesz még akkor az autó – én arra szavazok, hogy igen.

Persze, egy ilyen géppel ma már (és még) nem lehet dobogóra lépni az autós feltűnési versenyben, de okos ember nem vadidegenek kétes bámulatát hajszolja, hanem a maga és barátai örömét keresi – és Botó úr az első Audijában ezt kétségkívül megtalálta. Van egy frankó kocsija, és tagja lett egy lelkes emberekből álló autós társaságnak. Ha depressziós leszek mostanában, csak felidézem Ádám arcát, ahogy széles mosolya átsugárzik a színezett üvegeken, és garantáltan helyre fog billenni a közérzetem.

Kormos Imre olcsó eszközökkel igyekszik kihozni a gépéből a maximumot

Míg a szivar Audiban a gyári állapot méltó az elismerésre, addig Kormos Imre Audi 90 Quattrója a másik végletet képviseli: a kocsira, főleg a motorjára már a jóságos tervezője se ismerne rá. Imre ugyanis kísérletező alkat. Addig is, amíg feltalálja a tényleg vízzel menő autót, vagy valami hasonló szerkezetet, ami megoldja az emberiség energiagondjait a következő ezer évre, az Audira dolgoz ki érdekes megoldásokat. Lóerőből és gyorsulásból sosem elég, még akkor sem, ha mindezt már csak a kunmadarasi betonon lehet büntetlenül kiélvezni. Imre olcsó eszközökkel igyekszik kihozni a gépéből a maximumot. Az összkerékhajtás jó partner a tuninghoz, a négy kerék egyszerre viszi az erőt az útra, gyorsuláskor az autó eleje megemelkedik, mintha tényleg fel akarna szállni, és megszórni a világot egy kis atommal, de közben tapad, ahogy kell.

A benzint nem befecskendező adagolja, hanem egy átalakított, nyomás alá helyezett Weber karburátor

Íme, a motor jelenlegi konfigurációja, ami valószínűleg nem marad sokáig ilyen, mert érlelődnek az újabb ötletek. A vákuumos gyújtás egy Audi 200 Turbóból lett átépítve, a lélegzést sportszűrő segíti. Ez eddig nem nagy ügy – de most jönnek a specialitások. Az extrémitásokra hajló tulaj egy Mercedes CLK-ról leoperált kompresszort házasított össze az Audi-motorral, ráadásul úgy, hogy a benzint nem befecskendező adagolja, hanem egy átalakított, nyomás alá helyezett Weber karburátor. Imre egy egész fúvókakészletet (és még mennyi minden mást!) hord magánál, és folyton a különféle átmérőkkel kísérletezik. Az eredmény meggyőző, pláne, hogy nemcsak a gyorsulás látványos, de vaddisznó a hozzá társuló kipufogóhang is.

A többi Audit hely hiányában nem tudom részletesen felmagasztalni, de álljon itt a minitalin részt vett emberek és járművek listája, és beszéljenek helyettem a képek, amelyeken mindegyik autó és tulajdonos látható.

Csatári Zsolt Audi 90 Quattro
Rédei Ádám Audi 80 1.9 TDI
Demeter Róbert Audi S4 2.2 20 VT
Simon János Audi 100 2.0
Simon Zoltán Audi 100 C4 2.5 TDI
Jakab László Audi 80 1.6 TD
Balogh Roland Audi 80 2.3 E
Kormos Imre Audi 90 Quattro
Botó Pál Audi 100
Botó Ádám Audi 100 CD 2.0
Mérő Gábor Audi 90 2.2 Turbo Quattro
A végére a zászló - na jó, a törölköző - is előkerült

Mivel a helyszín úgyszólván ideális arra, hogy az autómánok ott összeröffenjenek, gyorsulgassanak, szerelgessenek, főzzenek és csajozzanak, nincs kizárva, hogy kellemesebb évszakban, szebb időben lesz még Kunmadarason Audi-találkozó, akár nagyobb mezőnnyel is. A magam részéről más márkák rajongóinak is ajánlom a helyet – ennyire közel sehol máshol nem lehetnek az autóikkal atombombák hűlt helyéhez, és nem élvezhetik egy elhagyott katonai szuperobjektum perverz romantikáját. Da szvidanyija!

Jövőre, ugyanitt?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr991473501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ps3peter 2009.10.25. 15:02:42

Életem legszarabb autója egy szivar Audi volt, 4 hónap alatt két hengerfejet, és kb 10 kilincsbillentyüt "fogyasztott" el... Szerencsétlen autót soha nem tudtam lezárni, mégse vitte el senki. Sajnos...

Heckantrieb (törölt) 2009.10.25. 15:03:19

Ennyi gagyifelnit ritkan lat egy rakason az ember. Nem erdemelne meg egy Audi egy gyari szettet?

Az igenytelensegi verseny serlege egyertelmuen a morcositott-ledesitett-szelterelos ezust 80 B4-nek jar. Szorosan koveti ot a feher 80 B4, ahol a csodalatos ledcsikos lampak es a gagyifolia mellett meg hatra is jutott szelterelo a homasitabol. A sotetkek 100 C3-ason a szigszalagos szemoldok es a hazilag acsolt hutoracs sajna csak a dobogo harmadik fokara volt eleg.

Ezek az autok sajnos mar reg nem Audik, csak azok voltak valamikor. Mara mar a kelet-europai nepmuveszet remekei.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 15:08:34

@Heckantrieb:
Igen, ezektől az utólag ledesítésektől nekem is hányingerem van, még akkor is ha Audi, hiszen egy régin éppen olyan hányás, mit egy Wartburgon.
De hát ízlésről kár vitázni...

biker_kolee 2009.10.25. 15:29:24

Azért az a 90-es öszvér durva gép lehet..

@Hagalex: Ahány ember, annyi féle. Ha neki így tetszik, így szeresse.

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.10.25. 15:34:38

Nem jön elég feeling ezekből az Audikból. Szerintem.

szamok ember 2009.10.25. 15:38:39

Az a négy kilométer hosszú kifutópálya jó lesz két és félnek is... A pecások szokták ilyen rosszul megbecsülni a hosszakat.

albert1 2009.10.25. 15:41:11

Ezt a HHE-688-at láttam 1,5 éve a szegedi piacon kibicelve. Akkor kicsit piszkosabb volt a belseje. A karosszéria tényleg szép volt. A tulaj nem volt túl lelkes, mindennesetre ő nem óvta-védte-garázsozta, (csak előtte sokan mások.) A hirdetésben az volt írva, hogy 1984/1987 évjáratú, mondjuk ilyen korban ez sem baj, becsülöm a mai tulajt, hogy belevágott, rászánta az energiát és szintrehozta.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 15:48:58

"1964 óta a Volkswagen a tulajdonosa, amely gondosan vigyáz arra, hogy a négykarikás márka megtartsa a saját arculatát."

Meg a Bugattiét... :)

@biker_kolee:
"Ahány ember, annyi féle. Ha neki így tetszik, így szeresse. "

Persze. Ezért írtam, hogy erről nem érdemes vitázni.

@Diego46:
A maiak között van 1-2 amelyik már szép, de azokon meg érződik a Bugatti hatás, ami ugye nem olyan nagy baj, csakhát nem Audi.

@szamok ember:
Két és fél? Ezt honnan veszed?

szamok ember 2009.10.25. 15:58:04

Hagalex, Google Earth. Elég pontosan meg lehet mérni egy ilyen egyenes pálya hosszát.

alfás 2009.10.25. 16:11:03

Brinckman (Birkman) professzornak is szivar Audi 100-asa volt. Meg is halt szegény...Udonak meg I-es Gófja.

golf002 2009.10.25. 16:17:46

Az tényleg igaz, hogy ezeknek semmi feelingje sincs, vagyis van, de nem annyi, hogy a legtöbb embert lázba hozza, igaz attól még műszakilag nem rossz autók.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.10.25. 16:26:11

amikor meg kicsi voltam es eloszor ultem audiban, akkor megfogadtam, hogy ha nagyleszek, nekem is audim lesz

igy 23 evvel kesobb visszanezve ezeket a kepeket.. nem, nemkellene egyik sem

staywer (törölt) 2009.10.25. 16:29:53

Ha már Audi...

www.hasznaltauto.hu/auto/audi/100/audi_100_2.5_tdi-3180876

Igen, az ott a csomagtartóban egy fa testápoló:)

lacza87 (törölt) 2009.10.25. 16:33:14

" A motorja 2000-es, öthengeres, 115 lóerős. K-Jetronic injektor adagolja a benzint, katalizátor nincs, a nyomaték ötfokú mechanikus kapcsolású váltón át megy az útra, a fogyasztás 100 kilométerre stabil 7 liter."
persze-persze 7 liter

g@zember 2009.10.25. 16:36:57

kőkemény a fa testápoló...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.25. 16:41:59

Egy 80-as GT coupe...
hmmmmm

Az 5 henger hangja biztos örömmel töltene el...
Nekem még a V8 is tetszik.

censor013 2009.10.25. 16:49:53

@alfás: Brinkmannak 200-as Audija volt. Volt beige,(KA-GH573,FR-EB222)ezüst(FR-KB204),aztán megint beige((FR-HX200). Különben 2,1 literes turbómotor 136 vagy 170 pacival. A 100-asba is belekerült ez a motor, de a 200-as külsőben is különbözik kicsit,de szinte csak az első és hátsó lámpával.Akkoriban az volt a csúcs az Audinál. Mentünk többször ilyennel. Hát azt sosem felejtem el! Eszeveszettül ment, és pont a turbó miatt volt állat, mert az amikor tolni kezdett, beleszorultam az ülésbe, és csak húzott mint egy állat, nem volt vége a gyorsulásnak. Nagyon király cangák voltak, ráadásul volt belőle quattro is, annál jobb meg nem is kell. A későbbi V8-al szemben megvolt az előnye, hogy a cuccok többsége a 100-asból jött, nem saját cikkszámos volt, így gazdaságosabb volt a karbantartása, javíttatása.

Negrogo 2009.10.25. 17:02:02

@lacza87: Tudod van az a mondas, hogy a ffiak ket dologban hazudnak mindig: az egyik az autojuk fogyasztasa a masik meg rovidebb!

ommm 2009.10.25. 17:20:28

Imrétől kérdezném, hogy vajon miért karbival oldja meg a befecskendezést a sokkal finomabban kalibrálhatóbb, vezérelhetőbb és megbízhatóbb injektorok helyett? A K-Jet-átok lesújtott?

Tormento 2009.10.25. 17:25:06

Amikor bejött a gömbölyű 80-as, szerintem megelőzte a korát. Mennyit álmodoztam róla fiatalon... Ma már megmosolyogtató, de akkor is tisztelni kell, egykori hőseinket.

backshit 2009.10.25. 17:43:39

biztos szerethetőek, de ezen gépek akármelyike bármikor bármelyik teszkó parkolóban megtekinthető... :S

seniman 2009.10.25. 17:44:39

@g@zember: "kőkemény a fa testápoló..."
A kilométerállás még keményebb.De legalább nem hazudja,hogy csak 150 van benne :-)

Phrascarica 2009.10.25. 17:46:34

@ps3peter: nekem kettő ilyen szivar Audim volt, az egyiket úgy vettem hogy becsúszott egy árokba és a bal oldala le volt zúzva, aztán még 3X összetört ugyanott, legutoljára egy trolibusz zúzta össze a parkoló autót, így is adtam el (összetörve), a másik egy automata váltós volt, amelyikbe akkorát szívtam a váltóval, mint még soha és azóta sem (részegységenként 3X esett szét fél év alatt) már azon gondolkodtam hogy beengedem a Dunába aztán lement a gond! De jött az ötlet és átépítették kézire, amivel végképp megutáltam, ekkor jött egy haverom aki ilyenre vágyott, és 3 évig imádta :), ezekkel az Audikkal mindig csak a szopás volt :) Golf technika alaposan felfújva...

Leadfoot 2009.10.25. 17:48:09

@lacza87: Hát ezt én is elég nehezen hiszem. Talán folyamatos 90-nél országúton.

seniman 2009.10.25. 17:48:34

@ommm: "Imrétől kérdezném, hogy vajon miért karbival oldja meg a befecskendezést a sokkal finomabban kalibrálhatóbb, vezérelhetőbb és megbízhatóbb injektorok helyett? A K-Jet-átok lesújtott?"

Mert nem kell egy vagyont költenie irható elektronikára a feltöltéshez.

Phrascarica 2009.10.25. 17:50:06

@alfás: A Brinkman profé szerintem Audi 200 volt :) legalábbis a sorozat vége felé.

Leadfoot 2009.10.25. 17:51:06

@Heckantrieb: A szigszalagos morcosítás tényleg nagyon odabasz, linkelem is a cicásba' izibe.

Nekem valahogy nem állnak közel a szívemhez az Audik, de ezek tényleg korrekt darabok, csak sajna gyári állapotban (felnik, stb.) néznének ki jól.

Azért a 20VT faszányos.

ChPh 2009.10.25. 17:58:42

hm, csak egy szolid megjegyzés Imrének, ha már mindenfélével kísérletezik, miért jó, hogy a motor, azon a bazi nagy direkt szűrőn meleg levegőt szív be?

gnme 2009.10.25. 17:59:37

a kalapácsos jelzéseket szeressük

:)

lacza87 (törölt) 2009.10.25. 18:04:25

@Leadfoot: Ááá csomagtartó és hátsóülés telepakolva csempével, utánakötve egy duplaboxos lószállító és mindegy, hogy 200-al a bahnon, vagy a Hungárián a reggeli csúcsban a 7liter az 7liter.:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 18:09:01

@szamok ember:
Pontosan 2500 méter.
Ügyes vagy! :)
Én 3000 - 3200 -ra saccoltam, igaz nem a gugli alapján.

@Tormento:
Az Audiknak nem tesz (tett) jót a rengeteg szarrá futott import példány sem, amelyet szarrá buheráltak a hazai nepperek. Főleg a TDi változatok voltak jó nagy pénzekért rásózva a népekre. :(

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.25. 18:34:23

." A motorja 2000-es, öthengeres, 115 lóerős. K-Jetronic injektor adagolja a benzint, katalizátor nincs, a nyomaték ötfokú mechanikus kapcsolású váltón át megy az útra, a fogyasztás 100 kilométerre stabil 7 liter."
persze:-)))

Warrior60 2009.10.25. 18:52:48

@censor013: Brinkmann dokinak tényleg 200-as Audija volt,de emlékeim szerint a csúcsváltozat 20V Turbo kb.220 lóerővel.Ezen felül már csak a V8 volt.

pickapu 2009.10.25. 19:09:19

Ismét egy Társaság, akiket nem befolyásolt az időjárás. Mentek, mert menniük kellett... :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.10.25. 19:19:07

Volt 100-as, 2.2-es szivarom, A6 2.5TDI-m, de a legjobb az RS2 volt, 420 LE, 580 NM. Minden régi Audira jellemző volt az összerakottság és tényleg örök darabok voltak, ha megkapták a törődést. Nagyon kellemes emlékek jöttek elő!

Grigorij 2009.10.25. 19:30:51

Tudom, hogy nem tartozik közvetlenül a témához, de annyira hányadék, amikor a szenzáció végett idióta címeket találnak ki a médiaszakos mű-újságírók! Kicsit arrébb a szipós kerékpárfutároknál "efújták" a kerékpársávot, itt ugye atombombák...

Nem lehet becsalni az olvasót klassz témákkal?

Vagy itt az Indexen is a Ringier fizeti a révészt? Az ostoba címekkel..?

Ja és nem osztrák célok voltak!
Amihez nem értesz, ne írj róla!
A VSZ-en belül a magyar kontingensek - szovjet + magyar - az OLASZ csapásra voltak kijelölve...

OFF vége...

A régi Audik meg jobbak voltam a mai trendi marketingtermékeknél!

Leadfoot 2009.10.25. 19:36:01

@Grigorij:

"a debreceni ezred (1974-től Jak-28, majd 1982-től Szu-24M bombázók) feladata olaszországi célpontok támadása lett volna, míg a kunmadarasi alakulat (Szu-17M2/UM 1976-tól, MiG-27M/23UB 1989-től) célpontjait Ausztriában kell keresnünk"

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/atomhordozo_05.01.07./

És Vándor Károly elég behatóan tanulmányozta a témát, én hiszek neki (tényleg, nem tudja valaki, hol lehet beszerezni a könyvét?)

ommm 2009.10.25. 19:49:44

@Leadfoot: Bizonyám! Osztrák-olasz lett volna a cél. Grigorij téved.

VK könyv mondjuk itt:

bookline.hu/product/home.action?type=22&id=83635

De akad valami a polc.hu-n is.

ostapbender 2009.10.25. 19:51:24

Apróság, de fontos: a barom szövegszerkesztő kijavítja a MIG-et MÍG-re, mert hibásnak érzékeli. Amúgy meg helyesen MiG-nek kell írni...
Az Audik meg levetett ócska göncök, amiket mi, csóró kájurópiak fetisizálunk. De ez már vastagon aktuálpolitika lenne, ha folytatnám, inkább nem teszem.
Amúgy meg autóból 1 van, amit még rendesen csinálnak: a Bömös :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 19:55:35

@Leadfoot:
Éppen a lényegét hagytad csak ki az elejéről az idézetnek...

Vagyis:
"Több, itt szolgált szovjet katona is megerősítette gondolatmenetemet:"

Minden tiszteletem a szerzőé, lebeszélni sem szeretnélek a könyvről, de ez nem elég érvelés még tőle sem. Ha talált valamit az orosz irattárakban az más...

Mivel ez egy autós oldal nem szeretnék "szakérteni" ebben a témában, már csak azért sem mert nekem sincs bizonyítékom megcáfolni a szezőt.

Inkább térjünk vissza az autókhoz! :))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 20:01:07

@ommm:
CSak óvatosan és halkan jegyezném meg, hogy Asztria nem volt NATO tag, és nem volt a területén semmilyen stratégiai "ellenséges" célpont. (hivatalosan legalábbis)
Az oroszok sosem fontolgatták Ausztria megtámadását... vagy ha igen, akkor ezt elég ügyesen titkolták az egész VSZ előtt.

...nabasszus... pedig nem is akartam! :)

Solymika 2009.10.25. 20:03:46

Jó kis találkozó..... :)
Csak az S4-et nem láttam egyik képen sem.
Az ami a képek között van S4-nek írva az szerintem egy 100 Avant, egyébként nagyon jók a képek és az autók, főleg Ádám szivarja tetszik(az egy igazi kincs).
Remélem legközelebb többen lesztek!!

Svéd. 2009.10.25. 20:05:24

Hát bizony ,akkor is. És bizony ATOM......

Leadfoot 2009.10.25. 20:12:01

@Hagalex: Szerintem ha kirobban egy atomháború, senkit nem érdekelt volna, hogy valaki NATO-tag vagy sem.

Szerencsére már sosem fogjuk, megtudni, mi lett volna, ha...

sompetike 2009.10.25. 20:13:03

hát barátom menj ki egyszer egy mondeo találkozora.2002ota a kunmadarasi reptér a törzs helyük...és az a kaja ami akkor készül....

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.10.25. 20:17:11

@Hagalex:
Nem tudom a hivatalos papírokon mi állt, de 88-89-ben a seregben a politikai tiszt (még volt olyan) azt mondta: potenciális ellenségek Ausztria, Olaszország, Románia!
Akkor is nevetséges volt, de így húsz év távlatából különösen az! :))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 20:31:37

@Leadfoot:
"Szerintem ha kirobban egy atomháború, senkit nem érdekelt volna, hogy valaki NATO-tag vagy sem."

Ez teljesen így van, de ez egy "tipikusan laikus" megközelítés. Ezzel nem akartalak megsérteni félre ne érts! A hadászati stratégia, és a katonai politika nem így működik. A könyvíró megközelítése is más, de ez nem derülhet ki abból a néhány mondatból amit a Jetfly oldalán leír. ( a hely szűkössége miatt)

@Asszeretnémondani:
A politikai tisztek 99% -a az anyukáját is "lerendezte" volna anno, ha arra kérik. A legtöbbjük dilettáns volt.
Ezzel együtt azt simán el tudom képzelni, hogy Brezsnyev "odaígérte" Kádárnak a régi magyar területeket, egy esetleges háborús helyzet esetén. De ez szimpla fikció.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.10.25. 20:42:02

@Hagalex:
A politikai tisztek mind magasan képzett emberek voltak, hiszen elvégezték a Marxista Leninista Egyetemet!:)))))
Az embert láttam két év múlva videósként egy művelődési házban, ráköszöntem: Jó napot őrnagy elvtárs! A pali ijedten körbenézett ki hallja!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.25. 20:48:45

Nem vagyok egy Audi Liebhaber, de elismerésem szervező szivar CD-jének, a korrekt, gyárias, sallangmentes ezüst Avantnak, valamint Imre 90 Quattrojának, tipor szépen.

De a többiek...és nem basztatásból. Olcsóbb és szebb a gyári optika, mint az a bóvli egybe-LED-fényszóró-index. Hogy a Szemöldökös, leukoplasztos 100-asról ne is beszéljek. Nagyon gagyi. Srácok, ha már Audi-klub, meg tradícióápolás, stb., ne csúfítsátok el így a gépeket. Ha a tartalom is ilyen ócska, kukába vele, ha nem visszalakítani!!!

Egyébként amire nagyon vágynék a helyetekben egy szivar 100 CD Avant Quattro, klímával...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 20:53:05

@Asszeretnémondani:
És amelyikből tábori lelkész lett??
Meglepő, de amelyik elvégezte a marxista egyetemet az értelmes, normális mondhatnám felvilágosult lett!

Nnnah!
Amikor még az Audi Audi volt!
Kedvenc Audim:
m.blog.hu/au/audi100/image/audi_100-1976-1982_r4.jpg

És amikor már nem az, tehát lopott Bugatti!
alfoldauto.hu/magazin/hirkep/119_audi2.jpg

Tulajdonképpen szép ez, csak nem Audinak! :(

don39 2009.10.25. 21:57:52

A szivar audik,koruk legkiemelkedőbb autói voltak a kategoriájukban.Kiemelkedően jó volt a korrózióvédelmük.Gondoljunk Pl.a kortás omegákra,vagy a kor fostalicska olasz autókra.Tisztességesen megépített autó.A gombölyű audik szintén remek kocsik voltak.Nem hiába tart most az audi ott ahol van.Volt belőlük jó pár,és nagyszerű autóknak tartottam őket.A magyarországi állományról,meg nem szabad következtetéseket levonni.Természetesen a hazai autók,szinte már mind hulladékok..Mivel extrém tartós,a legtöbb tulaj,azt hiszi,hogy soha nem kell szervizelni,és a legalapvetőbb karbantartást sem végzik el az autón.Ezért itthon,már szinte nem lehet használható ,nem szétbuheráltat kapni.Én sem mernék már venni ilyet.A pár megmaratt szépet meg vagy nem adják el.vagy tulárazottak.

AutoUnion · http://retroaudi.blogspot.de/ 2009.10.25. 22:05:35

@Herr Tschik:

Srácok, ha már Audi-klub, meg tradícióápolás, stb., ne csúfítsátok el így a gépeket. Ha a tartalom is ilyen ócska, kukába vele, ha nem visszalakítani!!!

Az Audiklub nem az autókról szól, hanem az emberekről, családias környezet :)

Csontos Szigfrid 2009.10.25. 22:14:48

Miért szidják itt az Audikat, akiknek más autó tetszik?
Szép és jó autó mind, a maga korában! Mondjuk nekem sem kéne 80-as, ma már, de egy mostani A4-est tutira elfogadnék. Ezekből az autókból pár éveset érdemes venni, és nem lesz probléma évekig velük, ha ápoljuk, gondozzuk őket.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.25. 22:16:17

@AutoUnion:
"Az Audiklub nem az autókról szól, hanem az emberekről, családias környezet :)"

Kár... Opeleseknél fontos az autó is.

=Daniken= 2009.10.25. 22:22:37

Anno a BUD-nál csendben, jószándékkal figyelmeztetett egy kedves kolléga, hogy nagyobb plénum előtt ki ne ejtsem a kifutópálya szót, mert ottan lefordulnak majd tőlem a drága szakemberek, ahogy szupermodelleket vízionálok a futópályájukra:-D

szóval jó lesz az futópályának is:-)

AutoUnion · http://retroaudi.blogspot.de/ 2009.10.25. 22:23:49

Nagyobb érték az összetartás, voltam már nem 1 találkozón, VW, Audi, + vegyes, minden találkozón ott áll az ember az autók mellett, és csak azért megy oda, hogy megcsodálhassák a gépét :) ennyi erővel mennynek inkább autó kiállításra :) Audiklub találkán, már nem 1x megtörtént, hogy mások autójában nyakig fekszik valamelyik klubtag, és nem első szempont az autó, hanem lehet teljesen mindennapi dolgokról is beszélgetni :)

WSzabi 2009.10.25. 22:41:46

Lepukkant letérdelt, helyenként vásári cigó-tuningos Audkira csorgatják... ők tudják.. de hogy még gyorsulnak is velük, na az már tényleg nevetséges.
Cikket írni róla meg felesleges szerintem.

Leadfoot 2009.10.25. 22:42:25

@don39: "A szivar audik,koruk legkiemelkedőbb autói voltak a kategoriájukban"

Szerinted.

megint 2009.10.25. 22:47:05

Hagalex, persze, hogy fontos, egy évig kell rajtuk dolgozni a karosszériásnak mire eltűnik a rozsda róluk. Volt az a sorozat, magnum, na ott is volt egy szép állapotú:), amúgy meg jól bírják a strapát ezek, csak gondozni kell őket, ahogy az összes többi öreg autót.

W84IQ 2009.10.25. 22:47:41

Irodalmi nóbeldíjat!
"Kormos Imre olcsó eszközökkel igyekszik kihozni a gépéből a maximumot"

:) Hát igen. Egy "telepi" Wartburg báját sikerült implantálni egy amúgy teljesen jellegtelen téglalap formába. Persze lehet, hogy úgy megy mint az állat, de hát kinézete azokat a rotációs kapából eszkábált kasznitlan szekérszármazékokat idézi.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.10.25. 22:49:34

@Herr Tschik: teljesen egyetértek. azt az ezüst dizel b4-est így elbaszni. kíváncsian várom Rocko véleményét (is)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.26. 00:18:23

@AutoUnion:
Átérzem a hangulatot. Magunk is így szoktuk.
De a szigszalagos kocsi gazdájával másról nem tudnék beszélgetni addig, míg ezen a kérdésen túl nem léptünk...

:D

Rocko- 2009.10.26. 00:19:14

@ommm: talán ízlések és pofonok. vagy mondjuk nem szereti az elektronikát.

@ChPh: meleg levegőt?

@Solymika: "Az ami a képek között van S4-nek írva az szerintem egy 100 Avant"
a kettő nem zárja ki egymást. mármint S4 Avant verzióban legyen.

@.: mimino :.: őőő, miről?

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 00:30:11

@ommm:

A dolog egyszerű, a karbi "olcsó" faék jellegű szerkezet.
Ha jól be van hangolva sokáig "problémamentes" futást produkál.
Továbbá, Imi sem szereti a sok jeladós, gyári/nemgyári/programozható elektromos kütymütyülést.
Fúvókát cserélni mégis csak egyszerűbb, mint kitalálni hogy a 20 jeladóból éppen melyik nem akar rendesen jelet produkálni.

@WSzabi:

Mi tudjuk, és ez nekünk tökéletesen meg is felel. Te majd másra "csorgatod" és ez így is van rendjén!

@lacza87:

Ha sokat szöszölsz vele, és költesz is rá, nem csak használod. Bevihető stabilan 9 alá. Közúton a 7 reális. Szerintem. De csak azért mert tapasztaltam is.

Koncz_János 2009.10.26. 00:48:41

@Grigorij:
Olvass utána: Kunmadarasról osztrák célpontokat támadtak volna, Debrecenből olaszokat.
Habár tény, hogy nem voltam tagja a szovjet vezérkarnak, így 100 százalékosan nem állíthatom.

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 01:02:11

@W84IQ:

Mint minden, ez is pusztán pénz kérdése.
DE ha érkezik Imi szémlájára egy nagyobbacska összeg a közlemény mezőben a nickeddel, nem adok két hónapnyi időt és csillogni fog a kocsi :D

Ciri 2009.10.26. 04:01:49

Utálom az Audikat.
De még azt is, aki szereti.

:)

lacza87 (törölt) 2009.10.26. 06:45:27

@Sajti - Audiklub: Hagyjuk már a hülyeséget, szabvány szerint és gyári újan tudott 6,7-et az a motor országúton! Őrület.

lacza87 (törölt) 2009.10.26. 06:46:46

@lacza87: A 9 körüli átlag az reálisabb, de itt 7 volt mesélve.

hamika 2009.10.26. 06:57:08

Ennek semmi értelme alig volt értelmes autó.Többnyire kivénhedt lakótelepi szarok,mi fasznak a találkozó.És minek e átlag szarokat fotózni.
Ha már Audi :

img20.imageshack.us/img20/4758/700500x400.jpg

img20.imageshack.us/img20/2631/704500x400.jpg

Rocko- 2009.10.26. 07:09:22

@lacza87: nem muszáj elhinni, elég tapasztalni.
az Audik általában egy literrel kevesebbet produkálnak, mint a kortárs motorok. hogy miért, ne kérdezd.

Loncsár szomszéd 2009.10.26. 07:25:13

Én is úgy tudom, hogy az atomhordozásra kialakított szu-24-s század Debrecen volt.
És ahogy emlékszem, ehhez jelentős átalakítás kellett, tehát külön "atomszéria" volt belőle külön típusjellel, nem az alapváltozatokra tették az atombombát.
Sajnos a neten nem találni rendes anyagot a szu-24-ről, nem tudok mit meghivatkozni.

manualis mammografus 2009.10.26. 07:53:44

aki audit vesz, sikeres ember nem lehet...

mry314 2009.10.26. 08:04:48

Tisztelettel megkérdezném azokat, akik itt fikázzák ezeket az autókat:
Itt mindenki milliomos, csak max. 5-6 éves autója van, és csak azt hajlandó elhinni amit akar?
Valakinek ez tetszik, valakinek meg az. Ha nekem nincs 3-4-5 millióm arra, hogy autót vegyek (a hitel meg SZERINTEM hülyeség...), akkor mit csináljak, ha napi szinten kell egy autó mert vidéken melózok?
Dögöljek meg? Ja, és persze azért a biztonság, meg a fogyasztás sem mindegy. És nem egyedül megyek...

Tökös Veréb 2009.10.26. 08:23:08

@mry314: nem az audit fikázzák, hanem ezek a szépnek gondolt búcsús autókat. Ha már van egy régi autóm, akkor izlésficammal nem megyek rá giccsesíteni.

mry314 2009.10.26. 08:28:49

@Fulzsenszio:
Azért volt itt egy-két komment, ami csak annyi volt, hogy az Audi szar.
Egyébként meg direkt nem írtam ki, hogy Audi, mert szvsz ha más autókról lett volna szó, akkor is lett volna ilyen komment. ...

mry314 2009.10.26. 08:31:05

Akik szerint meg az Audi szar, azoknak figyelmébe ajánlanám az R10-es Le Mans-i győzelmét dízel motorral, illetve a szivar 100-as "sáncmászását"...

Tökös Veréb 2009.10.26. 08:42:10

@mry314: jó, de az olyan kommenteken tovább kell ugrani, minden autot fikáznak :) csak úgy, mert lehet hergelni vele a népet.

BartiS2 2009.10.26. 08:45:23

@Fulzsenszio: vagy csak mert éppen valami nem sikerült nekik az este :-)

Tökös Veréb 2009.10.26. 08:52:17

@BartiS2: nem biztos, lehet valakinek tényleg volt rossz élménye az adott márkával kapcsolatban. Nekem is van ilyen, azokat én is fikázom :)

Avant1 2009.10.26. 09:09:57

Fogyasztás nickeknek: még a 300kg-al nehezebb, felextrázott 1400-1500kg-os 2,3E (utód) gömbölyű 100-as is képes 6,9, sőt az alatt fogyasztani országúton, kimértem ugyanannál a kútfejnél.
Egy beállított karbantartott 5hengeres 2.0 az 1190kg-os autóban is simán képes erre. Bp-en kijön 10-11 között, dinamikusan is. A szövegben átlagot senki nem említett.
Adalék: a Coupé GT-ben a karbis 2,2-es tudott nekem 6,1-et 90-nél, 120-nál 7,5-öt. 17 évesen és ki tudja, kb 300-350 ezer km-rel (óra szerint 250-el, muhaha)
Ha már fogyasztás..
:D

gigabursch 2009.10.26. 09:23:55

Ha ez az esemény, ami 2009. okt. 17-én történt, akkor volt ám egy ízig-vérig AUTÓ is!
Egy Lancia Delta Integrále. Nem kapcsolódik a guru-s cikketek történtetéhez. A ám egy félelmetesen egyben lévő vas...

(forum.index.hu/Article/viewArticle?a=94338003&t=9038470)

Grigorij 2009.10.26. 09:40:02

Rendben!
Igaz én nem könyvekből szereztem a tapasztalatot, hanem a legszebb hidegháborús időkben egy első lépcsős harcászati alakulat felderítőjeként napi gyakorlatként verték belénk...

Tehát visszavonok mindent, minket valóban nem tájékoztattak a felsőbb ügyekről..

De gondolom, akkor a könyvek azt is ismertetik, hogyan is lett volna a magyar csapatok integrálása a szovjet erőkbe, hogyan alakult volna át az egységes vezetés, esetleg miért Pápa mellett volt az atombiztos vezetési pont... És Bécset melyik szovjet hadseregcsoport tette volna a földdel egyenlővé - kizárólag a természetes akadály létrehozása végett...

De igazatok van, ugyanakkor továbbra is hányinger, amikor blikkes ostoba szófordulatokkal "emelik" egy cikk olvasottságát!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.26. 11:09:41

@megint:
Ez így van.
De minek hívják Audi Klubnak ha csak haverkodni jönnek össze? Ez így inkább egy haveri kör, mint sem funkcionális márkaklub.

Egy ilyen klubnak éppen az lenne a lényege, hogy segítse a tagokat típus specifikus dolgokban, ápolja a márka hagyományait, programokat, találkozókat szervezzen....

Az Opeleseknél ez nagyon jól működik. Nem véletlen, hogy százszámra vannak még a kisebb találkozókon is. Van külön veterán tagozat, tagsági kedvezmények, saját netes fórumuk, külföldi testvérklubbokkal kapcsolatot tartanak... stb. Mára egy komoly szervezet lett!

De a VAS mindig fontos volt! Az hogy barátságok alakulnak ki egy klubban természetes, és következmény.

Persze ha az Audisok másként gondolkodnak az a szuverén joguk. Nem nekem kell "megmondónak" lenni... nem is állt szándékomban, csak furcsállottam a "hozzáállást".

4.0v6 2009.10.26. 11:10:56

Urak !

nagyon távol álok attól, hogy bárkit is győzködni próbáljak, de az asszony 91-es C4-e 2.8V6 eszik vegyesben kerek 10-et.

Akár igaz is lehet a 7 kímélve.

Javaslom azok szóljanak hozzál akik használták valamelyiket már a cikkben levők közül.

Megjegyzem ennyire kevés bajom egyikkel sem volt, pedig használati tárgyként van kezelve, annak pedig pont jó.

Sákif za morro? 2009.10.26. 11:17:55

A zsír állapotú 100cd tényleg szép. Még Brinkman professzor is megnyalná a 10 ujját ha még élne. A ledes, teszkósfelnis, popszegecselt légbeömlős gazdái meg ássák el magukat és szégyenkezzenek de nagyon. A XXI. század második legnagyobb szégyene a homasitás ledsor az autó elején. Az első, nem is kérdés, a morcosítás. Sajnos erre is látunk példát a galériában. Gyász. :-(

Sákif za morro? 2009.10.26. 11:26:55

@W84IQ: ":) Hát igen. Egy "telepi" Wartburg báját sikerült implantálni egy amúgy teljesen jellegtelen téglalap formába. Persze lehet, hogy úgy megy mint az állat, de hát kinézete azokat a rotációs kapából eszkábált kasznitlan szekérszármazékokat idézi."

Beszartam. :-D És milyen igazad van! :-) Őszintén bevallom, nem értem az autó orrán az IC és a légbeömlő kombóját. Vagy az olajhűtő lenne? Ekkora? Vagy a beömlő a karburátort hűti? E?!

Sákif za morro? 2009.10.26. 11:30:52

@mry314: A legfiatalabb autóm 16 éves. Az összes GYÁRI állapotban van, az összes létező GYÁRI extrával és GYÁRI kerekekkel felszerelve. Ha már youngtimer és klikkesedés, akkor lehetőleg stílussal....

lacza87 (törölt) 2009.10.26. 11:48:36

@Rocko-: Nem muszáj elhinni, elég tapasztalni vagy megnézni több ember tapasztalatának összegzését és azt egybevetni a leírtakkal, remek lehetőségek vannak erre az interneten. Mondjuk ennyit nem ér ez az egész, csak ne győzködjenek.

Atla 2009.10.26. 11:57:21

Csikós cikke szokás szerint kiváló volt, köszi a linket :)

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 12:06:40

@hamika:

Szeretettel várunk vele a következő találkozón.

@gigabursch:

Igen, ez az az esemény volt csak a postba nem került bele.

@Hagalex:

Hogy idézzelek kicsit, ez a klub segíti a tagokat, akár típus specifikus akár más kérdésekben. Programokat és találkozókat szervezünk. S, próbálja a "lakóelepi szarokatól" a restaurált példányokig átfogóan gyűjteni a szerető gazdikat. A legfontosabb különbség pusztán annyi, hogy nem a "zsír verdádról" ítélünk meg, hanem hogy te magad milyen ember vagy!

censor013 2009.10.26. 12:18:15

@Warrior60: Ja, így van, igazából a karosszériaváltozatra gondoltam a csúcstípusnál. A V8 meg csak később jelent meg, így asszem hogy Brinkmann idejében, az elején még a 200 volt az über.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.26. 12:46:30

@Sajti - Audiklub:

Jah kérem. Ez már azért más.... a kollega nem nyilatkozott ilyen bőbeszédűen. :)

"A legfontosabb különbség pusztán annyi, hogy nem a "zsír verdádról" ítélünk meg, hanem hogy te magad milyen ember vagy! "

Ezt nem annyira értem!
Legfontosabb különbség?? Mi, vagy kik között? Mihez képest?

Mint autóbuzi csak örülök annak, ha Magyarországon márkaklubbok jönnek létre, magam is klubboztam... Vannak naív vízióim -e téren.

Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy a márka szempontjából más egy baráti körré szerényült társaság, és más egy hivatalos, jogi értelemben is komolyan vehető szervezet.
Az pedig, hogy... "mert nálunk az emberi kapcsolatok a legfontosabbak...." üres frázis!
Minden szerveződött autósbuzi társaságban fontos a közösség, az emberi kapcsolatok. De ez jön magától.
Egy jól szervezett funkcionális klub lehetőségeit viszont nem lehet kizárólag emberi kapcsolatokkal pótolni.

zoliaudi 2009.10.26. 12:50:47

nem tudom honnan vettétek hogy az szigetelöszallag???? Mert az dekor folia ami direkt ilyen és ehez hasonlo dolgokhoz használnak....amugy meg menj be a boltba ahonnan vete a srác és nekik mond hogy adjál már szig szalagot vazzeg.... :)

Sákif za morro? 2009.10.26. 12:56:32

@zoliaudi: Szerintem tökmindegy hogy miből van. Akkor is hülyegyerekes, igénytelen ha aranyból van. ;-)

Rocko- 2009.10.26. 12:59:38

@Hagalex: "Ez így van.
De minek hívják Audi Klubnak ha csak haverkodni jönnek össze? Ez így inkább egy haveri kör, mint sem funkcionális márkaklub.

Egy ilyen klubnak éppen az lenne a lényege, hogy segítse a tagokat típus specifikus dolgokban, ápolja a márka hagyományait, programokat, találkozókat szervezzen...."
nem érzed úgy, h kicsit elhamarkodottal ítéltél, miután a klub igen kicsiny szeletét láttad, és csak egy véleményt olvasól róluk?
mibôl veszed, h itt nincs baráti segítségt, típus specifikus hibakeresés és hasonlóak?

@lacza87: ezt így hanyadik Audis népítélet után mered kijelenteni?

zoliaudi 2009.10.26. 12:59:54

ezekben a verdákban még az is szép és jo hogy van amelyik 27 éves 2.D és 6.literböl simán elmegy 100km-et már akkor is volt technika, technologia nem sok mai auto megy el egy tank üzemanyaggal 1200-1300.kmt....egyébként fikázni lehet bárkit csak az a baj hogy itt olyanok is fikáznak akiknek még egy kerékpárjuk sincs nem hogy autojuk...és szerelni meg érteni hozzá az már nekik magas mint tyúknak az ABC....apuci alájuk nyomja a tizen millás gépet és puf neki a fának látta ilyet sajnos pont elöttem történt 50-m-rel mert tul okosak és azthiszik övék a világ...mindegy nem vitázok mert izlések és pofonok ..... ez van akinek nem tetszik ne olvassa....fikázni a leg konnyebb bármit,bárkit ahoz ész nem kell....

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 13:12:51

@Hagalex:

Hja, kis szeletet mutat be ez a post.
Maga a klub hivatalos bejegyzett egyesület...

Mivel jómagam is voltam már társklubok, más márkaklubok találkozóin, sajnos van rossz tapasztalat is.
Nem szeretem azon eseményeket, ahol a "faszagyerek" fennhordott orral díszeleg "apuci pénzén" átalakíttatott verdája mellett. Főleg ha ez mérhetetlen emberi sötétséggel is párosul. Pláne ha ilyenből sok van egy adott találkozón.

Persze, hogy minden közösség önszervező, és kapcsolatok fejlődnek.
De ezen kapcsolatok minősége és milyensége az embereken múlik.
"MI" pedig egy sokrétű társaság vagyunk, a "szartól a zsír" verdáig, a "csórótól" a "gazdagig".
De mivel nem a zsebed és a kocsid a legfontosabb tény amit a klub felé mutathatsz, így TE magad leszel fontos.
"MI" pedig azok vagyunk, akik.
Sem több, sem kevesebb!
Emberek jönnek mennek minden klubban, de aki ott ragad, az valamiben mégis hasonlít arra az adott társaságra.

zoliaudi 2009.10.26. 13:13:06

@Ben Zinkoot: azt hogy ö igy szereti hagy döntse már el hogy hogyan nézzen ki a verdája maximum NKF.-nek ha nem tetszik majd leveteti vele...

Rocko- 2009.10.26. 13:14:41

akinek nem tetszett a kunmadarasi találkozón felvonult géphalom, annak tessék, pár kép a most vasárnapiról:
indafoto.hu/rocko/091025lurdy_audiklub

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 13:17:14

@Ben Zinkoot:

Izlések és pofonok.
Színes a világ :)

zoliaudi 2009.10.26. 13:20:08

a klubtagság még arrol is szol hogy tartozni valakikhez,barátkozni ismerkedni emberekkel akikben igaz egy közös biztosan van és az a négy karika iránti fanatizmus,szeretet,stb. az ország minden pontján vannak tagok....és ha az ember bármerre jár-kell az országban és segitségre van szüksége csak egy-két telefon hivás és biztos hogy akad egy klubtag aki segit rajta bár lehet még személyesen nem is találkoztak audis talin de sok itt az önzetlen segitökész ebertárs...

mry314 2009.10.26. 13:27:00

@Ben Zinkoot:
Nem szeretném magam idézni, de ha NINCS pár felesleges millám ilyesmir, akkor mit tegyek?...
Mert ugye egy jó állapotú Youngtimer nem kis pénz... Egyébként az én autóm 21 éves. Nem, nem minden gyári benne, de az elmúlt kb. 1 év alatt nagyjából 40 ezer km-t mentem vele, és egyszer sem hagyott úton.
Előtte egy 24 éves autóm volt, azt tavaly szeptemberben törték totálra úgy, hogy ketten ültünk benne, mentünk melóba.
Pedig épp egy teljes felújítás előtt volt... Ja, mindkettő OOOO :)

Sákif za morro? 2009.10.26. 13:28:19

@Sajti - Audiklub: Nyilván... Nem is mondtam hogy le kell venni. Szigorúan magánvélemény, hogy ha az enyémen lenne ilyen, akkor kézen állnék és lefosnám a hátamat. (Már ha a szemöldökről van szó.) :-D

mry314 2009.10.26. 13:32:40

@Ben Zinkoot:
Tudom, nem a legjobb párhuzam, de ha nekem nem tetszik a szilikonmell, attól még nem minden szilikonos nő K..va...
Illetve ha nem tetszik nem "csináltatok" olyat. Ízlés...

Sákif za morro? 2009.10.26. 13:36:09

@mry314: Ez nem annyira pénz kérdés. Ismerek olyan embereket, akik kizárólag új gyári alkatrészekből építkeznek. Nekem simán összejött minden cucc bontóból, klubon keresztül, ebay-ről. A 4 autó összerakása kevesebben volt, mintha vettem volna egy új alsó-közép kategóriás bármit. Oké, a fényezésen és az egyik autó bőrkárpit javításán kívül mindent én csináltam. Nem kis időt és energiát ölve a dologba. Kaptam is érte otthon, de úgy gondolom hogy a munkával töltött idő és a végeredmény messze megérte. Nyilván, ha valakinek nincs helye, sügér a témához, lusta, igénytelen, az nem így áll a dologhoz (nem kimondottan pejoratív értelemben értendő az igénytelen, hisz erősen szubjektív megítélésű a dolog). Azoknál kimerül a dolog ott, hogy vesz egy használt szuzukit, ezt felszereli teszkós alufelnivel, nyomtávszélesítővel, lemázolja pirossal vagy sárgával a féknyergeket, fékdobokat, tesz rá egy direkszűrőt, vesz bele ledes helyzetjelzőt, verseny üléshuzatot, nagy zenét, esetleg lesötétíti. Addig használja amíg ész híján összetöri, lelakja.

Sákif za morro? 2009.10.26. 13:38:44

@mry314: A szilikon mellnek kevés köze van a kurvasághoz. :-D Ha nem tetszik, akkor más típusú csajt keresel, vagy nem csináltatsz magadnak olyat. ;-)

De! Ha nem tetszik a lotyó, mert gumilabda melle, van, akkor megmondhatod hogy borzalmasan néz ki. ;-)

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 14:00:50

@Ben Zinkoot:

Azért a bontó is pénz kérdés, hiszen ott is pénzt hagysz.
Tudom aki csóró járjon busszal.
Ebbe most nem menjünk bele mert az is pénz kérdés :D

De azért a tesco-s krómcsík, felni, festés, "sport" üléshuzat sem kis summa.
Egy ilyen "szépen" tuningolt tesco-s járgányra is el lehet költeni 1-2-3 százezret csuklóból. Már ha valakinek az az igénye.
Még az is pénz kérdés, hogy éppen kifejtem a véleményem (net díja, gép ára, áram, stb)
Ez a világ a PÉNZ bűvöletében él...

Egy autó (legyen akármilyen márka) pénz kérdés. Ha van, olyan lesz amilyet a tulaj megálmod. Ha nincs olyan amire futja. De egy autószerető gazdi aki otthon berhel sosem jelenti ki, hogy ez a végleges állapot ( Iminél ezt hatványozottan értem). Lesz az jobb, szebb is, csak idő és PÉNZ kérdése.

mry314 2009.10.26. 14:21:09

@Ben Zinkoot:
Persze, pont ezért írtam, amit írtam...
Azt meg, hogy valami nem tetszik le lehet írni úgy is, hogy nem teszik, meg úgy is, hogy "ez olyan ronda, hogy én szebbet hányok". Mind a kettő ugyanazt jelenit, csak kicsit más "köntösben"... :)

Sákif za morro? 2009.10.26. 15:10:20

@Sajti - Audiklub: Pénz kérdése minden, csak nem mindegy hogy milyen tételekről beszélünk. Vegyünk egy példát. Kell egy klíma. Problémamegoldás:

-Bontó, komplett cucc: 50kFt.
-Beépítő cég: 300kFt
-Gyári új: x Ft. (x>>300kFt)

Az 50kFt-os megoldás nyilván igényel még egyéb ráfordításokat is mind anyagi mind idő/energia tekintetben, de ha valaki szeret ilyen dolgokkal foglalkozni, akkor nem is kérdés hogy melyik utat fogja választani. Egyéni vérmérséklet kérdése. :-)

Az optikai tuning meg olyan dolog, hogy annak az értéke erősen megkérdőjelezhető. Nem szép az autó? Vegyél olyat ami tetszik. A cica tuningtól se szebb se jobb nem lesz. Szűk körben lehet hogy elismerést vált ki az emberekből a többség inkább röhög rajta. Néha a kevesebb több alapon ha lemosnak egy autót az szebbé teszi mint egy turbó felirat a hátulján. :-) Ilyen dologba pénzt ölni baromság. Egyetlen pozitívuma van a dolognak, ami az, hogy az autója nem elissza azt a pénzt amit beleöl egy ilyen projektbe. :-)

Sákif za morro? 2009.10.26. 15:11:52

@mry314: Arra következtetek, hogy esetleg megbántottalak a kijelentésemmel. Ha így van, akkro bocsánatot kérek és módosítanám úgy hogy: "Nekem nem tetszik.".

Szóval MIR! ;-)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.26. 16:15:40

@Rocko-: Nem gondolok semmiről semmit elhamarkodottan, de ha valamiről egy hiányos tőmondatban, és kissé félreérthetően nyilatkozik egy klubtag akkor a véleményem is azzal összevethető lesz.
Én csak arra a mondatra reflektáltam...aztán jutottunk el a mélyebb taglalásig.

@Sajti - Audiklub:
"Hja, kis szeletet mutat be ez a post.
Maga a klub hivatalos bejegyzett egyesület..."

Azért ez megint más.... hirtelen felindulásból el is mentem az oldalatokra. :)

"Nem szeretem azon eseményeket, ahol a "faszagyerek" fennhordott orral díszeleg "apuci pénzén" átalakíttatott verdája mellett. Főleg ha ez mérhetetlen emberi sötétséggel is párosul. Pláne ha ilyenből sok van egy adott találkozón."

Ezt egyetlen jóérzésű ember sem szereti, de ugye ezzel nem azt akarod mondani, hogy más márkákra jellemző lenne ez a példád, de az Audisok nem ilyenek!? Azt könnyen be lehet látni, hogy seggfejek mindenütt vannak?!

""MI" pedig egy sokrétű társaság vagyunk, a "szartól a zsír" verdáig, a "csórótól" a "gazdagig".
De mivel nem a zsebed és a kocsid a legfontosabb tény amit a klub felé mutathatsz, így TE magad leszel fontos.
"MI" pedig azok vagyunk, akik.
Sem több, sem kevesebb!"

Ezt az általános hegyibeszédet minden márkaklubra el lehet mondani, és igaz is, legyen az Opeles, BMW -s, Renault -ós, vagy Ford -os. Persze, hogy nálatok is igaz!

Ezzel együtt csak gratulálni tudok a klubnak, én személy szerint örülök, hogy vagytok!
Sok szép, és főleg jó állapotú AUDI -t nektek!

kaya-ibrahim 2009.10.26. 16:57:45

Kormos úrnak gratula!
Szép munka!

Rocko- 2009.10.26. 17:10:41

@Hagalex: llította ô h klubtag? vagy hogy a a klub nevében nyilatkozik?
sztem nem, egyedül Sajti tette ezt meg. ;)

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 17:13:41

@Hagalex:

"Ezt egyetlen jóérzésű ember sem szereti, de ugye ezzel nem azt akarod mondani, hogy más márkákra jellemző lenne ez a példád, de az Audisok nem ilyenek!? Azt könnyen be lehet látni, hogy seggfejek mindenütt vannak?!"

Egyetértek. Cseppet sem azt akartam mondani hogy általánosságban a sztereotíp "AUDIS"-ra ez ne lehetne igaz.
Pusztán azt szerettem volna erősíteni, hogy "kicsiny" klubunkra nem igaz.
Nem belterjes a társaság, de az ilyen emberek nem maradnak meg nálunk (hál' Isten).
Nagyobb, több száz, ezer autót számláló nem családias jellegű klubokra sajnos több jut a "féregből" is, nem csak ízletes gyümölcsöt találsz.
Akinek meg nem inge, ne vegye magára.

"Ezt az általános hegyibeszédet minden márkaklubra el lehet mondani..."

Sajnos nem. Márkákat felölelő klubokat tekintve vannak helyek és esetek, ahol kinéznek egy teljesen gyári, öreg (5-10 év), öregebb (10-30 és felette), csoffadt, kicsit lelakott, rozsdás, kopott, nem spoilerezett, vasalódeszka nélküli, stb, stb.
Ez persze sajnos/hálisten Audikat felölelő társulásokra is igaz lehet.
No, mi ettől elzárkózunk.
A sztereotípiákat pedig meghagyom a bunkó, "kötttsög", kétajtós szekrényeknek sötétített A6-al, őket személy szerint én is gyűlölöm.

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 17:24:14

@Rocko-:

Nos igen.
Pedig minden tiszteltem Ádámot illeti aki végül is megszervezte ezt a mini-talit, repteret és szponzort intézett, hirtelenjében összerántott mindent a hideg ellenére is, és rendelkezésre bocsájtotta autóját.
Én pedig csak itt vagyok, mert ők ott eltöltöttek egy kellemes napot és itt megszületett a post, ami keveset tudó emberek fikázásával és érdeklődő emberekkel tűzdelve arra késztet hogy pár dolgot rendbe rakja eme delikvensek fejeiben.
Bár azt látom van pár menthetetlen is köztük...
A fújjaudi és kórusban skandáló társai már lerágott csontnak számítanak, arra ügyet sem vetek.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.26. 18:34:51

@Rocko-:
Ez jogos! Tényleg nem jelentette ki.
Kövezz meg! :)
Abból ahogyan megnyilatkozott azt gondoltam, mert lássuk be aki úgy nyilatkozik meg ahogy Ő, az feltételezhetően tagja a klubnak.
Te tudod, hogy nem klubtag?
Végtére is mindegy, a vitát illetően nyugvópontra jutottunk, mert mint kiderült egyáltalán nem látjuk másként ugyanazt a kérdést! És ez jó.

@Sajti - Audiklub:
Jelenleg nem ismerek olyan komolyan vehető márkaklubot ahol kinéznének ilyen, vagy olyan autókat maguk közül, ha neked van ilyen tapasztalatod az SAJNÁLATOS! :(

"Nagyobb, több száz, ezer autót számláló nem családias jellegű klubokra sajnos több jut a "féregből" is, nem csak ízletes gyümölcsöt találsz."

Ez sajnos teljesen igaz. (és törvényszerű is)

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 18:43:57

@Hagalex:

"Jelenleg nem ismerek olyan komolyan vehető márkaklubot ahol kinéznének ilyen, vagy olyan autókat maguk közül..."

Sajnos akad tapasztalat.
Audi mint márka és más (most nem nevezném meg) autómárka iránt rajongók köréből is.
Nem mondom hogy ez az általános, de jelentékeny méreteket kezd ölteni a kivagyiság egyes berkekben.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.10.26. 18:45:54

Azok a régi jó öthengeres Quattrok... Csakis a rövid tengelytávú, de az még most is jöhet!

misi107 2009.10.26. 19:29:22

Én csak gratulálni szeretnék a totalcarnak.Legjobb tudomásom szerint kaptak meghívást a tavalyi Mondeo Club nagytalira tavasszal,de még csak válaszra sem méltattak senkit.Ha csak a résztvevőket nézem-és semmi bajom az audis klubbal,ez nem nekik szól-akkor kb. 100 Fordot leszarnak,de 10 Audi már megéri elmenni ugyanarra a helyszínre.Éljen a Totalcar!Attól Csikóst még olvasom,a többi cikk meg meg '+"%!%:?,;
Ez történt:

kepfeltoltes.hu/091026/DSC01445_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rocko- 2009.10.26. 19:52:15

@Sajti - Audiklub: igen, a szervezésért jár az elismerés.

@Hagalex: dehogy akarlak megkövezni. ellenben a célomat elértem: leesett, hogy egy véleményt olvastál, amit készpénznek vettél. nem kell mindig. :)

@misi107: nem hiszem, h szelekció volt, lehetett technikai malőr is (nem kapták meg a mailt), vagy időhiány is.
én pl. csodálkoztam, h ki lesz jelen a TC-től, hiszen pont egybeesett az 6. AutóFília-Belsőség találkozóval, ahol jelentős számban képviseli magát a TC.

ommm 2009.10.26. 19:58:31

@misi107: Nana Misi, nem oda Buda!
Simán elképzelhető, hogy senki nem tudott menni, a hétvége itt is szent és sérthetetlen, nagyon ritka az olyan alkalom, hogy szabad és nem a családdal töltik a kollégák. Sajnálom, hogy nem kaptatok választ, bőven belefér - sajnos -, hogy a napi csiilió e-mail között elkallódik a tiétek, elég, ha pl. spam-ként jelöli és meg sem kapjuk.

Koncz urunknak közel volt a találkozó és el is vállalta.

Sajti - Audiklub 2009.10.26. 20:08:56

@ommm:
és
@Rocko-:

Ezen én is gondolkodtam mikor tudomást szereztem az AutóFília-Belsőség találkozóról.

Úgyhogy, ez úton is köszönet Koncz Jánosnak, hogy kifáradt a reptérre egy ilyen kis létszámú, de lelkes banda miatt is.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.26. 21:28:56

@Ben Zinkoot: "A legfiatalabb autóm 16 éves. Az összes GYÁRI állapotban van, az összes létező GYÁRI extrával és GYÁRI kerekekkel felszerelve."

Azt hiszem, a topik neveben kepeket kell hogy koveteljek. Van vmi online kepgaleriad?

ommm 2009.10.26. 21:52:37

@hamika: Hűha, na ezt még én is megnéztem.

W.Andrew (törölt) 2009.10.26. 22:31:13

Kérdem én, akik itt írogatnak az ízlésről. Ha nincs autója, ne olvassa tovább, tekerjen egyet a szobabiciklijén. Akinek van annak: Nézz körül a klubbodba, vagy az utcákon, biztos vagyok, hogy nem egy ledsoros, szemöldökös, szar felnis vagy hasonló szerintetek "GYAGYI" kiegészítő van rajta. Lehet ez VW, Opel, Mercedes, BMW, Suzuki, vagy akármi más! Hány okádék felnis autó szaladgál az utakon, és jéé, nem mind Audi. A suttyó dizájnról meg nem is beszélek, mikor a lidlis üléshuzattal, meg krómcsíkkal szaladgál, a 13-as dísztárcsás virsli gumijain, és 120-al megy a szerpentinen, utána meg a szakadékból kukázzák ki.
Akinek meg volt Audija, ha törődött vele, akkor megszerette, ha szart rá persze h rossz emlékek voltak vele (persze vannak kivételek, mikor már eleve lerúgottat veszel meg, attól meg ne várj sokat). Megkérdezem, hogy akkor miről is "fikázik" itt a többség? (mert nem csinál mást..)
Autóvásárlás van soron a családba, körbenéztünk, egyik autó jobban rohad mint a másik, és ez nem 25 éves autóknál fordul elő, hanem jóval fiatalabbal!!!

Megnézem, hogy mikor csinálsz bármit is az autóddal saját magad, bevállalnál egy kompresszor projektet magad? Vagy fognád a pénzedet, és megcsináltatnád mással? Van aki szeret az autójával törődni, van aki meg csak mellette állni tud!

Nem értem az embereket, ha ő a Mercit szereti, minek kell itt erőlködnie? Guruljon át egy másik cikkre.

Nem a Vw-eseket akarom bántani vonatkozik az összes többire is, abban külömbözünk az állítólagos szipi szupi űbertuti klubboktól, hogy összetartunk nem kicsit! Itt van a "Pécsi szekció" Mindenki segít mindenkinek, mindig van vki, aki tud vmi megoldást, ismerőst, bármit, nem vagyunk sokan, igencsak "családias a hangulat". Ahogy már klubb társam is említette, itt nem az autódról ítélünk meg. Van itt A8-as és öreg kocka 80-as is. Gagyi dísztárcsás, és krómfelnis csillogós is. Mégis jót beszélgetünk egymással, ha összefutunk, van időnk egymásra...

Szívesen várjuk az új tagokat, akinek van kedve csatlakozzon, nem bánja meg!

W.Andrew (törölt) 2009.10.26. 22:35:42

És persze semmi gondom a többi márka képviselőjével, csak tartsuk tiszteletbe egymást, ha még egyeseknek nagyon fáj is...

Heckantrieb (törölt) 2009.10.26. 23:25:04

@W.Andrew: "Nézz körül a klubbodba, vagy az utcákon, biztos vagyok, hogy nem egy ledsoros, szemöldökös, szar felnis vagy hasonló szerintetek "GYAGYI" kiegészítő van rajta."

Eleg szomoru, mert ritka igenytelenul es gusztustalanul nez ki, foleg ilyen kategoriaju autokon. Amugy soha, egyetlen automra sem aggattam ilyen bazari gagyikat. Arrol nem beszelve, hogy ezeknek a bucsus felniknek az arabol boven lehetett volna hasznalt gyariakat venni. A kifordult izlesre nem mentseg a csorosag, miota letezik autobonto.

W.Andrew (törölt) 2009.10.26. 23:28:35

@Heckantrieb: Akkor ezt beszéld meg a klub társaiddal is, vagy az utcában lakókkal is... "A kifordult izlesre nem mentseg a csorosag, miota letezik autobonto." Lehet h pont a tiéd a kifordult, ezen már gondolkoztál? :D

Joey AK 2009.10.27. 10:03:34

A kommenteléshez is IQ kell, és mindenki annyit oszt be amennyi jutott neki.
Ízlésről vitatkozni pont annyi értelme van mint csajokról.
Ha valakinek a gyári tetszik, lelke rajta, nekem pont nem tetszik a gyári. Egyik autóm se full gyári, és sose lesz az, ez az amit élvezek benne. Ledsor, gagyifelni, megint ízlés kérdése, az pedig fejleszthető.

Évekkel ezelőtt az ex autómat is leretkezték, meg fostalicskázták. A helyzet annyiban változott, hogy akik ezt tették azok most valamilyen tömeggyártású széria autóban ülnek - ami lehet sportos, és erős, de akkor is egy márkatalálkozón csak a kulcsa egyedi a sok egyforma között - az öreg kocka meg elismerő bólogatásokat gyűjt be minden irányból.
0:58-nál meg lehet nézni. Ennyit változott a világ.
blip.tv/file/2740181

mry314 2009.10.27. 15:19:31

@Ben Zinkoot:
Természetesen nem bántottál meg. Ami azt a turbós 90 quattrot illeti volt szerencsém a nyári nagy audis találkozó alkalmával beszélni a tulajjal, mondta is hogy először a motor, aztán a külső.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.28. 09:12:14

@W.Andrew: >Megnézem, hogy mikor csinálsz bármit is az autóddal saját magad, bevállalnál egy kompresszor projektet magad? Vagy fognád a pénzedet, és megcsináltatnád mással? Van aki szeret az autójával törődni, van aki meg csak mellette állni tud!

Elgondolkodtál már azon, hogy mi lenne, ha csak autószerelök és karosszérialakatosok lennének a világon?

Én a magam szintjén szeretek törödni az autóimmal, de nem magam szerelem. Pénzt adok érte, hogy szereljék. Még a te kedvedért sem váltok pályát.

zoliaudi 2009.10.28. 13:41:39

Elgondolkodtál már azon, hogy mi lenne, ha csak autószerelök és karosszérialakatosok lennének a világon?
Én a magam szintjén szeretek törödni az autóimmal, de nem magam szerelem. Pénzt adok érte, hogy szereljék. Még a te kedvedért sem váltok pályát.........................na ez a leg idiotább amikor ilyen és ehez hasonlo beszolások vannak akár az ovisok...most meg az következik hogy az én apám itt meg itt dolgozik az enyém meg ott stb....besza.behu...lehet még a nívopálcát sem láttad soha, de mindegy... kár a szóért...

Suttora 2009.10.28. 17:32:53

@zoliaudi: Pedig hidd el, igaza van. Nem egy autót láttam, amit a magát hozzáértőnek hitt hobbiszerelő tulajdonos tett tönkre. Elrakott vezérlések, beszakadt hengerfejcsavarok...

zoliaudi 2009.10.28. 17:59:33

természetesen ilyen is van, én most nem arrol beszélek hogy duztja sincs még a motorok müködési elvéröl sem, és máris szana-szét szedi mert azthiszi meg tudja szerelni, csak ugy valami isteni sugallat alapján....nyilván tisztában kell lenni dolgokkal mert különben sokkal nagyobb kárt tesz az ember mint hasznot ez egyértelmü....de láttam már évtizedek ota müködö szakmühelyt ahol felnyitott motorháztetövel csápos emelövel ugy felemelték haver Audiját hogy odanyomták a plafonhoz a motorháztetöt és megsérült és ami a legnagyobb szemétség nem válalták el aztmondta a tulaj fövállalkozo németországot megjárt és ott tanult autoszerelö hogy ezt már igy hozta ide.....ezt minek nevezzem??? kizsákmánylo genyo és még tisztességtelen is..

W.Andrew (törölt) 2009.10.28. 21:58:30

@malenykij polgar: Hát most ezt nem értettem, én például nem állok neki semmit se foglalkozni az autómmal, azon kívül h mondjuk kicserélek egy izzót, vagy a műszerfalvilágítást megcsinálom, és hasonlók, mindig szerelőhöz hordom. De ahogy elolvastad, avagy nem, akkor láttad, hogy milyen hsz-ek érkeztek a kompressoros quattrora.... mérnem így mérnem úgy, mintha nagyon értene hozzá mindenki, és mind a kompresszoros autójukat szerelgetnék otthon, na így olvasd el még egyszer, és megérted. Az bcsülendő h törődsz vele, és megadsz neki mindent :) így tovább!

DNA 2010.06.09. 23:42:06

Gratulálok a szervezőknek és az Audi Klubnak!
További sok sikert és talikat!!
süti beállítások módosítása