Segítőkész nép az osztrák?

  2009. október 16. - Winkler Róbert Címkék: ausztria mazda cx7

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Nekem eddig az osztrákokról az volt a benyomásom, hogy türelmetlen, idegengyűlölő népség, akik Bécsben, ha magyar rendszámot látnak, és a hozzá tartozó autó nem indul el a zöldre két tizedmásodpercen belül, azonnal egy kurvaanyád hosszúságú dudát nyomnak, és még mutogatnak is. Aztán jól berúgnak egy buzibárban, és ittas gyorshajtás közben meghalnak, ha nincs szerencséjük.

A kedves segítőkész osztrákról még városi legenda formájában sem értesültem. Aztán a CX-7 tesztvezetésén néhány fotó miatt felmentünk egy kis dűlőúton, de a végén nem volt tisztás, úgyhogy visszatolattam, de közben vagy fél métert letértem a csapásról. A bal oldali kerekek a nyári gumikkal a havas füvön nem tapadtak, ráadásul lejtett annyira a domboldal, hogy ha sokat próbálkozok, simán lecsúszunk az árok aljáig.

Kiszálltunk, nézegettük, mi legyen, és nem túlzok, egy percen belül ott volt egy traktoros, hogy miben segíthet. A harmadik percben már rakta fel a láncot a CX-7 vonószemére, és bár hátul nem csatolta le a szénával megrakott pótkocsit, már húzott is kifelé. Közben elkövette ugyanazt a hibát, mint én, a bal kerekeivel ő is lecsúszott az útról. Ő is kiszállt, nézegettük, mi legyen, és megint nem telt bele egy perc, de már állt meg a fehér furgon, hogy mit segíthet.

A traktoros mondta neki, hogy kösz, semmit, aztán egy kis nézelődés után inkább egyszerűen toronyiránt, pótkocsistul átvágott a zsombékon a piros Massey-Fergusonnal, ami szép manőver volt, de én lélekben még most is ott állok a havas szerpentin mellett: akkor most milyenek az osztrákok? Oké, leverkuseni német rendszám volt a Mazdán (ott van az európai központ), de a traktoros srác tutira nem a rendszámot nézegette, hanem segíteni akart, meg se kérdezte, hova valósiak vagyunk, csak hogy hová kötheti a láncot. Egy világ dőlt össze bennem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr191454199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rot 2009.10.16. 15:36:26

igen, segítőkész

és XC60 kéne, az nincs a listán, pedig ott a helye

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.10.16. 15:41:47

sztem jó kis kocsi.
de van már idehaza automatával?
illetve a Grandtour trimhez tartozó kétszínű belső kárpittal?

az első eresztés idehaza az a rémkomor feketebelsős izé volt kéziváltóval. pedig egy ilyen törpetraktorhoz inkább az automata illik.

és asszem az amcsi tech package-ben egy rendesebb bose hifi van, ami már elboldogul cdmentesen is....

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.16. 15:48:46

Robi!

Már bocs hogy itt kérdezem meg,de te mit csináltál 92-ben?
Csikósról már tudjuk,hogy Topazt adott el... :)
Többiek?
Papp Tibi:
Bende Tibi?

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.10.16. 15:49:57

a bunkó előítéletek terjesztését szerintem ne vállald fel.
engem soha nem dudáltak le osztrákok, sőt, budapesten kívül is csak egyszer, belgrádban, az akármelyik híd felhajtóján sérelmezte a mögöttem jövő nő, hogy nem belátható helyzetben nem akartam 80-nal feltépni a hídra.
tapasztalataim szerint bunkóságban és segítőkészség hiányában nagyon elöl van minden magyarok fővárosa. nálunk rosszabb már csak az itt autóba ülő kínai(nak kinéző távolkeleti :)

Winkler Róbert 2009.10.16. 15:54:47

@BeeTm: Én azt hiszem, akkor még rocksztár akartam lenni, és egyetlen autós vonatkozásom egy életveszélyes Renault 4-es volt.

Cook kapitány 2009.10.16. 15:55:40

Sose volt bajom az osztrákokkal, mindenhol normálisak voltak velem.

Egyébként meg lehet, hogy ez is olyan mint Magyarországon, hogy a fővárosban élethalál harc folyik, mindenkit letolnak az útról, vidéken meg köszönnek az idegennek is.

dansun 2009.10.16. 15:57:29

...nekem a CX9 kéne, és akkor hátul is el lehet férni.

megint 2009.10.16. 16:05:24

Általában az osztrákokhoz járunk síelni, és sztem normálisak, rendőröket kivéve, ott intézkedés közben meg sem fordul az ember fejében, hogy pénzt csúsztasson a forgalmiba, ugyanis nem kizárt, hogy agyon is lőnek ez miatt, határozottak na:) Egy sima , és nem ilyen gagyi fehér lámpa hátra , ezen kívül tetszik, belül talán kicsit puritán, ahogy a 6-os is az.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.10.16. 16:06:45

Az osztrákok mindig is mérhetetlenül kedves, segítőkészséggel teli népség voltak.

Ha valakit mindig ledudálnak, akkor én tudom kiben van a hiba...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.10.16. 16:12:32

Már az osztrákok sem a régiek... :)

darthyoda 2009.10.16. 16:16:33

sokszor voltam osztrákiában, így eltörpül az a néhány eset, amikor tényleg bunkók voltak. Egy rendőr pl. le akart lőni valami kihalt autóúton, mert azt hitte, hogy én gázoltam el valakit 600Km-rel odébb cserbenhagyásilag. De általában normálisak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.16. 16:18:39

Most, hogy náluk is sok a török, román és fehérorosz már nem gyűlölik annyira a magyarokat. Amúgy a rendőrök ott tényleg Sólyomszemek.

Lehet például beszélgetni velük arról, hogy 20 kilométerrel korábban abban a kanyatrban az doppelte Sperrlinie volt, vagy sem. Ő "úgy látta", "mintha" érintetted volna.

Leadfoot 2009.10.16. 16:26:39

Nekem a CX kéne. 25 GTi Turbo. Vagy Pallas. Le a nyúlbéla SUVokkal! :-)

dextercapo 2009.10.16. 16:34:28

szerintem egy cikk kene azoknak a sotetzoldeknek akik hisztiznek a suv-ok miatt : 6-8 literes fogyasztas ? csinalja mar ezt utana egy semmire sem jo mai kisautoval - ugy hogy berel autot amikor egy megtermett kombira van szuksege .

emberhez kotott rendszam - az kene . hogy amikor nem kell rakter , akkor mehessek a kisautommal a varosba , amikor pedig kell , akkor extra ado , extra szivatasok nelkul hasznalhassam a nagyobb autot - mert a kornyezetvedelmi adozas oda vezet hogy inkabb mindenhova a felulrol kompatibilis verdaval megyek .
ha nem lennek kornyezetvedo , akkor nem lenne negyutemu robogom es kisautom , mert forintra jobban jovok ki ha mindenhova a 2.8-as TD ducatoval megyek

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.10.16. 16:34:34

CX-7 rulz, ez tiszta sor, bár nekem anno 2007ben úgy tetszett, hogy egy Mazda 6 MPS kombi még nagyobb királyság lenne - nem rázna annyira és nagyobb lenne a csomagtér. de azóta már maga a sima 6-os MPS is kihalt, szóval maradt ez. és persze hogy a benzines, mi más.

Az osztrákokról nekem egyformán van pozitív és negatív élményem, viszont nagyapám kifejezetten rossz véleménnyel volt róluk, és erre adok.

Ha viszont már osztrák rendőr, pont egy éve elkaptak minket gyorshajtásért (nem én vezettem, én beszéltem németül), hazafelé, nulla ojró készpénzzel. Mondták jó lesz forintban is, majd átváltották a bünti összegét 200 forinttal. Mondom 200. Szóval a matek nem volt az erőssége, na. (vagy jófej akart lenni)

apoa 2009.10.16. 16:38:53

Nem értem az előítéletet. Az osztrákok annyira kultúráltak, hogy itt nálunk olyan sose lesz. Mellesleg, ha Jörg Haider balesetére utalsz-ott nagyon sok a kérdőjel. Komoly érdekeknek megfelelt a halála. Szeretnék néhány olyan politikus, mint Ő, a mieink helyett.

S2000 2009.10.16. 16:41:16

Nekünk egy CX-9 van, és családi autónak én most nem tudnék jobbat mondani, nekünk nagyon bejött.

GERI87 2009.10.16. 16:43:30

a végén arra kellett jutnom, hogy a dízel nem nyújt annyival kevesebb vezetési élményt, mint amennyivel jobban fogyaszt. "

ezt hogy?

S2000 2009.10.16. 16:44:11

Én csak síelni járok (pontosabban jártam) az osztrákokhoz, de a sok negatív tapasztalat miatt jó pár éve már csak Olaszországban síelünk.

papptibi 2009.10.16. 16:45:20

@BeeTm: Én asszem a matek szigorlat letételén törtem a fejem 92-ben, főleg a strandon. Időnként, az éhhalál elhessentése érdekében matekra tanítottam bukott gimiseket, akik gond nélkül osztottak nullával.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.16. 16:52:40

Jó a teszt Robi!

Nekem nem volt semmi bajom sosem az osztrákokkal....persze az is igaz nem sokat járok át.

"....valamint a turbós autókért se rajongok..."

Elnézve, a gyártói trendet, szar idők jönnek rád Robi! :)))

sealard 2009.10.16. 16:59:55

Nekem is vegyesek a tapasztalataim sógorékkal, de inkább a pozitív van túlsúlyban. És igenis segítőkész a nagy többségük. Amikor Tirolban dolgoztam, nem az osztrák főnököm b@szott át, és akart lehúzni, hanem a magyar, aki mellesleg bodzaszedő!
Nagyon sokkal jobb lenne itt az élet, ha csak fele annyira lennénk segítőkészek, mint az osztrákok.

csesztergom 2009.10.16. 17:04:56

Nem autós téma de megtörtént.A fiam a barátjával tavaly december elején a a Hochtorra ment mászi.Jürgen mondta,hogy ott most 4 méteres hó van ne menjenek de a virtus!Lavina söpörte el őket másnap 300 métert odaveszett mindenük szinte csak a ruha maradt kb 350 E ft a kár fejenként.Jürgen elkérte az emilt és mondta,hogy ha lehet május végén felmegy,körülnéz.Szinte mindent megtalált jött az üzi.mentek összecsomagolva minden, ő már nem volt ott mert Pakisztánba ment mászni, a felesége átadta a cuccot nem loptak el az ottaniak egy darabot sem pedig minden látható volt az olvadás után!Hüttében kaja azóta is jó a viszony.Nálunk is így lenne???

proton1701 2009.10.16. 17:07:23

Na ez az amikor elgurul a gyógyszerem az idegtől. Aki ennyire unyalmasnak találja a Mazdákat miért vezeti?Gizdaságból ötös és még mázlista is mert szuper autókat vezethet.ááááááááh...

zsazsa1 2009.10.16. 17:31:50

Gyakran járok Ausztriába és csak jó tapasztalataim vannak(Persze mindenhol akadhat egy-két hüje). Néha Szlovákián át megyek Bécsbe - rendesen megkönnyebbülök, mikor átérek. Valahogy biztonságban érzem magam.
Nagyon messze vagyunk (mi Magyarok) a jelenlegi osztrák szinttől.

Herr Glatzkopf 2009.10.16. 17:31:56

Robi, a témához annyi a hozzászólnivalóm, hogy Ausztriában olyanok az emberek, ahogy a lakhelyük általában kinéz! Mert: ahogy átmész pl. Neusiedl am See-be, már rendezett az útpadka, jó az aszfalt stb. Na de a témához: szerintem Ausztria a közlekedés és annak morálja szempontjából is Nyugat. Segítenek, betartják a kreszt-t, gyalogosként sem kapsz idegbajt zebrázás előtt/alatt, ilyesmi.

Mindezt nehéz lehet elhinni, mert ha átjönnek hozzánk, akkor itt eresztik ki a gőzt, dajcsok dettó, szóval ők sem szentek!

OFF: a Triumph Rocket 3-tesztnél ("pöcshosszabbítás") szerintem sokan vártuk a te hozzászólásodat, akár mint motoros, akár, mint "érintett" (a nagy cm3-s motorod alapján). OFF vége.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.16. 17:37:30

Leverkuseni rendszámmal rosszabb helyzetböl indulsz, mint magyarral.

Ha már skatulyázunk: az átlag osztrák segítökész és jóval türelmesebb, mint az átlag magyar. Teccik tudni, a jólét nyugodttá és kiegyensúlyozottá tesz.
Haider pedig egy szélsöség volt, kár, hogy csak erröl az egy politikusról hallottál.

Winkler Róbert 2009.10.16. 18:05:39

@proton1701: Olvasás megyeget? És a számolás? Hány Mazdáról írtam, hogy unom, és hányról, hogy szeretem? Egyébként is kíváncsi volnék a beteg srácra, aki (egy tömeggyártó esetében) egyenletesen szeret egy komplett modellpalettát.

joatomi 2009.10.16. 18:36:14

Csak én szívok a CX-7-em fékjével? Kezdek komoly háborúban állni a Mazda Hungary-vel, mert 48ezer km után már a harmadik féktárcsám púposodik annyira, hogy kirázza a kezemből a kormányt fékezéskor. Én meg nem akarom elfogadni, hogy ez normális.
Pedig tényleg milyen tökéletes autó lenne...
Mondjuk a fogyasztás annyi, amennyi, de én nem számítottam másra akkor sem, amikor megvettem.

Köcsögnepper 2009.10.16. 18:39:01

@papptibi:
"akik gond nélkül osztottak nullával."

Nyehehe ! :))))

állat.

@Winkler Róbert:
Előre bocs ha olyat kérdezek, amiről már volt szó: az osztrákoknál nem büntetnek a téligumiért?

Heckantrieb (törölt) 2009.10.16. 19:03:38

@Köcsögnepper: De igen. November 1-tol aprilis 15-ig kotelezo a teligumi, 35 euroval buntetik. Ha balesetet okozol, akkor 5000 euroig buntethetnek (az okozott karon felul).

baxigáz 2009.10.16. 19:10:43

Csak annyit, hogy tíz éve szakadó hóesésben St. Lambrecht előtt leállt az autóm, hiába mutatott az autó még hetven kilométernyi benzint.Kiszáltam és az első - ! - autós már megállt. A pasi csokornyakkendőben, szmokingban, mellette a neje. Szó nélkül, hozta a kötelet és elvontatott az első kútig, pedig le kellettmenni az autópályáról.A végén bemutatkozott, hogy dr. Anton Sedonia.Máig nem tudtam elfelejteni, úgyhogy ennyit arról, hogy segítőkészek, vagy sem.

baxigáz 2009.10.16. 19:12:13

Ja, és természetesen magyar rendszám volt az autómon!

GERI87 2009.10.16. 19:18:12

Komoly érdekeknek megfelelt a halála. Szeretnék néhány olyan politikus, mint Ő, a mieink helyett. "

ha jól tudom akkor még anno karintiában
emelte fel a szavát heider a szlovén nyelvű névtáblák ellen!
ugyhogy számomra csak egy slotaféleség és bekaphatja!
(ja azt inkább ne a kis buhija:D )

Tomi1973Wien 2009.10.16. 19:20:24

@Köcsögnepper: buntetnek. november 1 tol aprilis 15 ig kotelezo a teligumi.

***

amugy:

tegnap ejjel jottem haza amstettenbol becsbe, a rendorok komplett 3savos lezarast csinaltak, kitereltek mindenkit egy parkoloba, es egyesevel az osszes kocsit ellenoriztek... (matrica+igazoloszelveny, biztositas, lathatosagi melleny, meg persze a szokasos jogsi, forgalmi... emiatt meglehetosen nagy dugo alakult ki... en szepen a legbelsobol finoman, ahogy illik (es engednek), kisoroltam a legkulsobe... egy magyart (rendszamos) még lattam mellettem jocskan elorehatolni a belsoben, nyilvan a beprobalkozas kedveert... nem jott ossze, kb. 500-700m mulva en engedtem be magam ele, mert a tolakodokat nem toleraljak... nalam biztos kuksizott egyett, hogy milyen rendes osztrak vagyok... :-D

kondi2005 2009.10.16. 19:23:17

asszem a megoldás a következő: Bécsben sok a bunkó, vidéken viszont NAGYON-NAGYON kedvesek. Bár ez nem csoda: a legtöbben a turizmusból élnek. Jól csinálják.

Tomi1973Wien 2009.10.16. 19:27:07

@kondi2005: az biztos, hogy becsben tobb a bunko, mint videken, de az is biztos, hogy kevesebb az osztrak.... ha mar igy hasonlitgatsz, hasonlo, mint MOon, pesten tobb a bunko, mint videken, de ha aranyait tekintjuk, becsben biztos kevesebb, mint pesten....

ZON 2009.10.16. 19:29:30

Lexusra mér nem lehet voksolni? Az mitől rútabb profilból?

Henry82 2009.10.16. 19:30:44

Akkor én szerencsés lehetek, jópárszor jártam Ausztriában is, Szlovákiában is, soha senki egy rossz szót nem szólt hozzánk, mindeki kedves volt és mosolygós, a határőrtől a benzinkutasokon át a városi emberekig...

Ha ennyi a baj, tényleg szerencsésnek érzem magam...

Romániában meg....na oda nem megyek:)

mr.editor 2009.10.16. 19:31:08

"Oké, leverkuseni német rendszám volt a Mazdán"

Ez a megoldás.

ferikefleto 2009.10.16. 19:31:28

Nem tudom, te hányszor jártál már az osztrák vidéken, én speciel ott dolgoztam egyetemistaként minden nyáron a '90-es években. Szakadt, külföldi stoposként mindíg felvettek, volt aki elvitt golfozni (!) Amstetten mellett, mert miért ne... Szimpatikusak voltunk neki a haverommal, hippi éveit idéztük... Egy másik alkalommal egy focipályán aludtunk egy faluban illegál... Hálózsákban, minden. Reggel a szomszéd, aki meglátott minket kávéval és brióssal kínált. Csak úgy. Pedig nyilvánvaló volt, hogy csövezünk... Nem akarom folytatni, a rendszerváltás utáni Magyarországhoz képest egy egészen más mentalitással találkoztam ott akkoriban. Csak kapkodtuk a fejünket a barátommal, akinek a festményeit árultuk, általában az utcán. Soha senki nem akart elzavarni minket, nem igazoltattak, sőt, ha bejelentkeztünk a városházán, örültek nekünk. Na igen, színfolt voltunk. Azóta is gyakran járok a sógoroknál és mindíg hasonló tapasztalatokkal gazdagodom. Persze Bécset, ha lehet, elkerülöm. Túl sok a pesti élményem és tudom, a nagyvárosok mindenütt hasonlók, bár nyilván az egy kevésbé ultraparaszt kivitel, de mégis...

redriot77 2009.10.16. 19:33:11

"Nekem eddig az osztrákokról az volt a benyomásom, hogy türelmetlen, idegengyűlölő népség,"

Az év tévedése idáig. :)

Tavaly volt egy kis incidensem Ausztriában a nyaralásom alatt, minek során meggyőződhettem a tipikus osztrák türelmetlenségről. Ritkán járok külföldön, + egy kis figyelmetlenség, így sikerült az autómat feltankolnom Grazban vmi öko-kútnál vmi etanolos cuccal. Semmi E85 vagy ilyesmi nem volt kiírva, normál autók álltak a többi oszlopnál, így levettem a 95ös pisztolyt és feltöltöttem a tankot.

Igen ám, de a Hyundaim elektronikájának még nem magyarázta el senki, hogy ilyen naftával mit kezdjen. Így egy kis idő után elkezdett gyengülni a kocsi, majd beállt a végsebesség 110-re. A gyorsulás is érdekes lett. A 82 lóerőből szabira mehetett úgy 50. :)

Ekkor már beugrott, hogy mi lehet a bibi, de mivel biztonságosan használható maradt a kocsi, gondoltam elhasználom a naftát.

Nem is volt gond, autópályán elvoltam én a kamionok között a külsőben, városban meg úgysem lehetett száguldozni. A hegyi utak viszont, az emelkedők kemények voltak. És Salzburg környéke nem a síkságairól híres. :))) Volt ahol negyvennel hörögtem felfelé, szőnyegbe tiport gázpedállal. Pedig simán lehetett volna menni 80-90-el. Mégsem villogott le senki, nem dudált, nem "seggezett". Ahol volt hely megelőztek. Én igyekeztem jobb szélre lehúzódni, minél jobban elősegíteni az előzést. Ettől függetlenül baromi idegesítő lehetett egy minden látható ok nélkül döcögő, magyar rendszámú, kis fehér koreai tejfölösdoboz. Mégsem volt semmi attrocitás. Még egy farmotoros Transporter is megelőzött :DDDD Sőt, ha arra járt volna a 96 éves Gertrude néni a Scheisseschlickenbergergasse 52/b-ből az elektromos biciklijén, még ő is Sennaként vágott volna elém.

Ha ezt a produkciót itthon adtam volna elő, valószínűleg tíz percen belül agyonvertek volna egy felnikulccsal.

Szóval, én szeretem az osztrákokat. Türelmes nép, bizonyítottak.

Henry82 2009.10.16. 19:33:42

@Tomi1973Wien:
"pesten tobb a bunko, mint videken"

tévedés kéremszépen, azért több a bunkó Pesten, mert eleve több az ember, ha mondjuk az emberek negyede bunkó, akkor az egy 10ezres faluban 2500 paréj, Pesten meg 500ezer...

Ennyi a titok, nem jobb sem pesti, sem vidéki...

ferikefleto 2009.10.16. 19:35:08

@Henry82: Romániába nyugodtan mehetsz. Igaz a közlekedési morál kicsit balkánibb a miénknél (azért valljuk be, ez nem semmi!), de az emberek mindenütt kedvesek. Főleg, ha megtudják, hogy magyar vagy. Bizony, még a román vidékeken is. Csípnek minket, a legtöbben felnéznek ránk. Igazából vallásos emberek, tisztelik a vendéget. Tényleg Talán Kolozsvárt kivéve, ahol évekig mesterségesen szították az ellentéteket.

esef 2009.10.16. 19:35:13

1995. tele (február), Vorarlberg tartomány. (NY-Ausztria). Bulizni mentünk a kintiekkel, persze az utolsó buszt lekéstük. Gyalog mentünk a hidegben, kb. hasonló úton mint ami a képeken van. Az első autó megállt (Audi V8...) és elvitt minket. A hazaútra már nem emlékszem, inkább ittam és nem vezettem. :)

Fischer 2009.10.16. 19:37:22

Minél messzebb vagy magyarként magyar rendszámú autóval az osztrák-magyar határtól, annál kedvesebbek és segítőkészebbek...

A határ mellettiek elzárkózásán sok esetben nem csodálkozom, amikről beszámolnak, az tényleg hajmeresztő...

Olyankor kezdek süllyedni, mint magyar, aztán ezt látva egyből terelnek, hogy persze ismernek sok normális magyart is, mert nem akarnak megbántani...

Ha megismernek és befogadnak, akkor látható, hogy ők is emberek, mindenféle "gyarlóság" fellelhető náluk is.
Mondjuk ettől még rend van!...

A határ közelében gyomoridegem van a rendőröktől, rosszabbak, mint a magyar fakabátok, de távolodva egyre barátságosabbak ők is.

redriot77 2009.10.16. 19:41:24

@Fischer: "Minél messzebb vagy magyarként magyar rendszámú autóval az osztrák-magyar határtól, annál kedvesebbek és segítőkészebbek.."

Ez is igaz lehet. Mikor osztrák rendőrök gecizéseiről jönnek a hírek, szinte mindig burgenlandi a sztori. Így ott inkább autópályáztam, szép szabályosan.

Henry82 2009.10.16. 19:42:39

@ferikefleto:
Mennék én szívesen, millió hely van ott amit szívesen megnéznék, de arról aztán tényleg annyi rémtörténet kering, hogy jobbnak láttam neki sem indulni...

Lehet Te is szerencsésen megúsztad idáig, ahogy én Ausztriát és Szlovákiát:)

lvitya 2009.10.16. 19:55:25

Robi! Ne haragudj, de a fényképeket nézegetve miért érzem azt, hogy nem teljesen úgy történt az eset, mint ahogy előadtad?
Egyébként mit kerestél nyári gumival havas dűlőúton?

2009.10.16. 20:07:55

Nekem csupa jó tapasztalatom van az Osztrákokkal.
A segítőkészségről mondjuk személyes tapasztalatom nincs,de közlekedésbe a nyugathoz vannak közelebb.
Betartják a kreszt,beengednek,azonnal jobbindex ha szabad a terep,satöbbi.
KIVÉTEL: autópálya és Magyarország.
A tapasztalatom hogy a városba is,meg a vidéki utakon is normálisak,amíg fel nem mennek az autópályára...
Ott be a belsőbe,ballindex ki,villogás,integetés,és mennek ezerrel tökön paszulyon át,állatok,úgy mint Magyarországon.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.16. 20:11:20

@GSX-R: "Ott be a belsőbe,ballindex ki,villogás,integetés,és mennek ezerrel tökön paszulyon át,állatok,úgy mint Magyarországon."

Ne fogadj ra nagy osszegben, hogy a Magyarorszagon athalado osztrak rendszamu autokban osztrakok ulnek.

ferikefleto 2009.10.16. 20:12:54

@Henry82: Én évente legalább háromszor, négyszer járok Erdélyben. A magyarlakta részek, főleg a Székelyföld példás vendégszeretettel várnak, igaz volt egy kis megbicsaklás a népszavazás után, de ez már a múltté. Igaz előtte minden feltétel nélkül szerettek minket, most meg már csak szeretnek. A románokkal meg az a helyzet, amit korábban vázoltam. Ezt egyébként nem csak a tapasztalatom, hanem közvéleménykutatások is alátámasztják. Az egyébként konzervatív román társadalom a németeket és a magyarokat jelöli meg legnagyobb számban, mint szimpatikus más nemzetiségűeket. Talán nem véletlen... A közlekedés az tényleg balkán, főleg mert nincs autópálya, a főutak meg túlzsúfoltak, ja és a románok felelőtlenül vezetnek. Ennek ellenére bátran merem ajánlani. Kedvenc helyed lesz Erdély, hidd el nekem.

Henry82 2009.10.16. 20:21:18

@ferikefleto:
Akkor itt elsősorban megint a média ferdít és ugrasztja össze a népeket minden alap nélkül, a médiát meg ugye tudjuk honnan irányítják...
Ejj minden út Rómába vezet:)

Köszi az infót, így hogy a másik oldalt is olvastam, nagyobb bátorsággal indulok Erdély felé!

evo8 2009.10.16. 20:21:25

Én ausztriában lakom és dolgozok magyar rendszámú az autóm, és sose dudáltak le, sőt nagyon is felvehető az osztrák közlekedési morál, és rendszám ide vagy oda egyenrangúként kezelnek, vagy ha gyalogost engedek át ugyanúgy mosolyog rám is, és megköszöni. 2 év alatt egyszer igazoltattak itt, teljesen normális volt a rendőr de miután további jó utat kívánt még hozzátette hogy a gumi mintamélysége közelít a minimumhoz! :)

törpördög 2009.10.16. 20:35:56

Hát igen, Burgenland és Bécs az más, mint az ország többi része.(ott bunkók a az osztrákok, ennek jó fokmérője a rendőrök „kedvessége”) A többi részen szinte csak pozitiv tapasztalatom van.

ferikefleto 2009.10.16. 20:37:56

@Henry82: Azért Rómát se feledd. Bár ott nem olyan nyugis a közlekedés, mint a sógoroknál, azért az a legjobb hely a világon. Igaz az idén lementem kocsival Sorrentóba, Nápoly mellé és megbicsaklottam a legjobb tekintetében. A teljesség kedvéért ideírom, hogy a dobogón még ott tanyázik Firenze környéke is, na meg Umbria tartomány... A top5-ben viszont tuti ott van Tusnádfürdő, meg az egész Székelyföld és Kalotaszeg is beverekszi magát az első tízbe. Mondjuk Nápolyra visszatérve, gyakorlott autóként is a HÉV-et (Cirkumvesuviana), meg a helyi tömegközlekedést ajánlom.

ferikefleto 2009.10.16. 20:39:42

Erdélyben pedig mindent, főleg a pálinkát, meg a pacallevest.

ferikefleto 2009.10.16. 20:42:41

Ja és gyakorlott autós és nem autó vagyok... Ausztria is jó hely egyébként, csak túl nyugis, ami engem jobban fáraszt, mint a közúti hülyékre való odafigyelés. Amikor egyszer egy kétsávos úton, nyolcvanas táblánál húsz percen keresztül jött mögöttem egy Porsche, na azt nem értettem. Nem volt szembeforgalom, traffipax sem... Ő nem sietett. Csak tudnán minek vesz ilyen négyszáz lóerős szörnyeteget, ha csak az autópályán használja ki 130-ig... Na persze németben néha megtolja, de az nincs mindennap...

crazy zs 2009.10.16. 20:43:15

Erdély a legkirályabb hely!!!...de a Mazda se rossz,csak nem jobb a konkurenciánál.

konti10 (törölt) 2009.10.16. 20:50:18

Kivétel erősíti a szabályt. Az első két mondat telitalálat! Tudnám még fokozni, de nem akarom. Az az ábra, h a Tv-ből az jön, h a szlovákok a gecik. Pedig nem basszus, totál normálisak, a mi szintünkön, de az osztráknál rasszistáb nemzet nincs a föld hátán. Ezek mindenkit utálnak. Ennyi.

Fischer 2009.10.16. 20:52:45

@ferikefleto:

hm...
Olaszországban nagyon jól éreztem magam, csak a táblázásukat kell szokni... :-)

velence alatt van pár olyan útjuk, amitől káromkodtam a nyáron, mint a szódáskocsis...
el lehet képzelni, milyen szar volt, ha a lakóautóval kettes alapjáraton mentem a superstrada nevezetű főúton...

attól függetlenül nagyon jó ott lenni.
bizonyos keretek közt azt csinál az ember, amit akar, no index, de mindenki figyel a másikra és mennek, mint a vaklégy... :-)
a látszat ellenére rend van a káoszban... :-)

mondjuk, nem dolgoznék velük, az biztos, valamint addig élvezem az életet kint, míg meg nem próbálnak egyszer kirabolni...

Fischer 2009.10.16. 20:54:43

@konti10:

az elmúlt 5 évben két olyan osztrákkal találkoztam, akiket leírtál...

éves szinten olyan 3 - 4 ezer ügyféllel találkozom közülük...

AzHofi 2009.10.16. 21:05:58

@ferikefleto: mert a porseval tobb szoknya ala jut be... :-)

Kacorka 2009.10.16. 21:10:45

Az megvan, hogy a kisgyerek ötödjére zanyál el a tányéros sífelvonón, leporolják, szépen visszateszik hatodjára. Mindenki türelmesen, kultúráltan kussban vár, nem óbégat.

Vagy hogy nem érted az autós miért lassít a zebránál amin át akarsz haladni, és megáll amikor közel-távol ő az egyetlen autós az úton.

Nekem inkább ez jellemző osztrákékra, mondjuk nekem kicsit sterilek, de attól még marhára segítőkészek.

Fischer 2009.10.16. 21:11:22

@AzHofi:

igen, kurva mindenütt van, legfeljebb a dimenziók mások...

mondjuk odakint nem volt párttitkárokból lett milliomosok/milliárdosok vannak a porsche volánok mögött, ott más az üzenete annak az autónak is...

...és a 80 - as tábla német nyelvterületen mindenkire vonatkozik, még a porsche vezetőre is... :-)

GyLovag 2009.10.16. 21:18:34

Véletlenül sikerült összefutnia egy értelmes osztrákkal, de nem abból van a több. Egy jó ideig Sopronban éltem és egy műszaki boltban dolgoztam és találkoztam pár idiótával. Na jó azért volt köztük néhány normális ember is.

A legszebb történet:
- Azt akarta elérni az idős házaspár, hogy egy szeletelőgépet adjak oda szállítólevélre nekik, otthon megnézik belefér-e a fiókba és visszajönnek kifizetni. Csodálkoztak miért hiszem, hogy nem jönnének vissza. Mondom mert én sem jönnék vissza.

Az már egy másik, hogy a burgenlandi parasztok legtöbbje a magyarokat cigányként kezeli. Szépségszalonos sztorik:
- A hajvágás közben vette észre a csaj, hogy a nővendég blúzán elindultak a minták. Tetves volt és nem kicsit. Kérdezte a vendég, hogy ez miért probléma? Azért, mert így a fodrászcsaj asztalát lesöpörték és mentek a szerszámok az égetőbe.
- Az osztrák nyanya dauercsavarókkal a hajában lépett le fizetés nélkül.
- Pedikűrnél elvárják a papák, hogy a büdös zoknijukat is a pedikűrös húzza le róluk.
- Azt mondja a nyanya, hogy nem fizet, mert ő nem ilyen hajat akart magának.

Ezek csak szemelvények.

redriot77 2009.10.16. 21:18:36

@Fischer: "mondjuk, nem dolgoznék velük,"

:))) Egy tapasztaltabb kollegám is pont ezt mondta: "Az olaszok csodálatos emberek, csak dolgozni ne kelljen velük" :))))

Dr. Trebitsch 2009.10.16. 21:33:11

@törpördög: Ja!

Én az osztrákokat főleg a Rába-habzás meg heiligenkreuzi hulladékégető miatt utálom, és tényleg, ez is mind Burgenland!

Biztos bunkósággal kompenzálják azt a látens lelkiismeret-furdalást a kollektív tudatban, ami abból fakad, hogy igazán nem is az övék az a vidék... :)

apoa 2009.10.16. 21:44:02

@GERI87: Echo TV Világpanoráma, most megy. Javaslom.

Kacorka 2009.10.16. 21:56:16

@GyLovag:

Úristen, és ezek csak szemelvények?

Akkor mégiscsak egy tetves, lopós népség ez a labanchorda.

Remélem azért a szépségszalon meg a szeletelőgép jól van.

Jézusom.

Dr. Trebitsch 2009.10.16. 22:06:37

OFF: Sciennetes banner egy kvázi indexes blogon???

Nem lesz ennek jó vége. Tótavé látta már? :)

ferikefleto 2009.10.16. 22:22:53

@Fischer: Én Sorrentóban a szálloda mélygarázsában húztam meg a kocsimat. Igazi balfaszság ahhoz képest, ahogyan mondjuk a közeli Nápolyban közlekednek. Ott egyetlen ép autó sincs... Láttam őket parkolni, az ép elég volt a HÉV napijegy megváltásához... De, hogy a parkolóban... Szóval ott egymás hegyén hátán, aztán a kijárat is olyan, mint egy olasz sikátor, szűk és kanyarodós... A portásnő, aki kivitte az előttem álló kocsikat navigált a kezével. Segítőkész volt, mint az osztrákok. Ilyenkor az ember, mármint a kevésbé üldözési mániás a nőt figyeli, aki mutogat, nem a tükröket, hiszen azért mutogat, nem? Hát nem. Úgy nekinavigált a kijárat egyik pilonjának, ami már mögöttem volt, mint annak a rendje. Lehúzta a hátsó sárvédőmnek a sportosan kidudorodó ívét... Szépen... Pedig pont a balesetmegelőzés miatt parkoltam be a mélygarázsba... De a lényeg csak ezután jött. Leordítottam a haját angol-magyar keveréknyelven, ő pedig úgy nézett rám, mint aki azt sem érti, miért vagyok ideges. Nem is értette. Az arcára a feledhetetlen mediterrán nyugalom mellett az volt írva, hogy "mit izgul ez, kijött, nem?" Szóval ezért mondom, hogy a közlekedésen kívül mindent imádok olaszban. Ja aztán megnéztem a portáscsaj kocsiját. Hát, nem sok ép elem volt rajta.

ferikefleto 2009.10.16. 22:24:34

Osztrákban persze ilyen nem fordulhat elő. Azok kesztyűt húznak ahhoz is, hogy kinyissák a motorháztetőt.

Fischer 2009.10.16. 22:25:17

@GyLovag:

úgy tűnik, szerencsére a legaljával nem találkoztam... :-)

ferikefleto 2009.10.16. 22:26:30

Ja, és a navigálás másnapján láttam a gyönyörű, bécsi rendszámú Audit ugyanúgy nekiszerencsétlenkedni a kapupilonnak, ahogyan én tettem előtte való nap. Ha láttam volna bemenni a srácot, vagy ott vagyok, biztosan nála is szerzett volna egy jó pontot a magyar nép...

kawa550 2009.10.16. 22:32:00

Én pedig már 7 éve húzom közöttük az igát.
Bécsben,Burgenland különböző városaiban több helyen is dolgoztam,legalább 100 osztrákot ismerek közelről.
A nagy részük idegen gyűlölő köcsög tapló,persze itt is vannak ritka kivételek.
Az meg, hogy aki csak kirándulgatás meg síelés alkalmával találkozik velük,és azt hiszi kedves mosolygós népség,annak innen üzenem, hogy a mosoly nem őszinte, és nem neked, hanem a pénztárcádnak szól.
Aki szerint meg Haider jó fej volt,az maga is egy köcsög. Mivelhogy éppen a magyarok ellen is volt,nem kicsit,nagyon.

Fischer 2009.10.16. 22:34:00

@ferikefleto:

én az autóban manőverezéskor csak a saját szememnek hiszek...

Nápolyt kedvelem, olyan érzésem van ott, mint amikor annó a raktárban a polcok közt száguldoztunk a targoncákkal, lassítás helyett dudálva a kereszteződések előtt... :-)

Szicília ugyanez...
pirosnál duda és keresztül a kereszteződésen, mint kés a vajon...
szóval az ottani közlekedést szokni és tanulni kell.
nekem bejött, már élvezem a kinti vezetést, csak ha sokat vagyok kint, utána nagyon vigyázni kell itthon... :-)

tetszik, mikor megdöbbennek a helybeliek a helyi stílus és a külföldi rendszám egyvelegén... :-)))

Fischer 2009.10.16. 22:35:24

@kawa550:

próbálj meg más tartományokat is, meg fogsz lepődni... :-)

kawa550 2009.10.16. 22:40:08

Fischer!
Voltam már több helyen motoros túrák alkalmával. A helyzet ott sem változott.

Fischer 2009.10.16. 22:43:07

nem túrázni, hanem ott dolgozni huzamosabb ideig, beilleszkedni...

én kint dolgozom saját cégemben, tehát nem ők pumpolnak engem, hanem én őket és az évi 3 - 4 ezer emberből két kezemen meg tudom számolni, hány marhával futok össze...

Burgenlandon kívül mindenütt nagyon kedvesek és türelmesek velem/velünk...
Ezért írtam, hogy minél távolabb vagyunk a magyar-osztrák határtól, annál jobb a helyzet.

Henry82 2009.10.16. 22:49:50

@ferikefleto:
Olaszországot is megjártuk, Velencei karneválra menet, ott is minden rendben volt, igazából engem még külföldön nem ért soha semmilyen attrocitás, de pl haveromék Nápolyba mentek egy öregecske fekete 3-as BMW-vel, magyar rendszámmal, na őket egyből kiszedte a policia és szórakoztak velük egy sort...

Az én legjobb autós élményem Jordániában volt, egy taxis hordozott minket egy hétig jó pénzért az országon keresztül-kassul, már készen voltak az első autópályáik, azokon mentünk, 2*3 sávos, de majdnem üres volt, a taxis meg a sávokról nem tudomást véve amolyan F1-esen a legrövidebb íveken vette a "kanyarokat".

Így leírva hülyén hangzik, de képzeljétek el, hogy egy kanyargós autópályán az autó mindig a belső íven kanyarodik, 20 méteres sávváltások közepette:)
Érdekes élmény volt az európai közlekedési normákhoz szokva...

Kacorka 2009.10.16. 22:50:13

@kawa550:

Igen, idegengyűlölő tapló köcsögök. Nemcsak Burgenlandban, mindenhol!

Kár, hogy nem olyanok mint a magyarok.

ferikefleto 2009.10.16. 22:52:02

@Fischer: A sógorom tíz éve nyomja Voralbergben és Tirolban. Dolgozott már Münchenben és Luzernben is, előbbiben nem sokáig bírta, a svájciaknál pedig lejárt a munkavállalásija. Valami miatt a látogatásokat kivéve nem nagyon akar hazajönni. Nagyon jó szakács, keresett, ezért a jobbnál jobb helyek hívják folyamatosan. Munkáját elismerik, sőt... Több helyen felkérték már vezetőnek is... Csakhát, eddig a tanulás és az új kihívások hajtották. Nem tudom nálunk egy egyszerű szakmunkás tudna-e így érvényesülni... Azt le sem merem írni, mennyit keres ott... És az a színvonal, amit az összes helyen visznek, ahol dolgozott, na az sem semmi. Nálunk nem nagyon ismerek hasonló éttermeket, kivéve egy-két sznob csillió forintosat. Ott meg... Még a Michelin csillagosokba is betérhet az átlagember.

Kacorka 2009.10.16. 22:52:17

@kawa550:

Vagy legalább csak annyira lennének nyitottak mint te. Az is mennyivel jobb volna...

ferikefleto 2009.10.16. 22:54:33

@Henry82: Jártam én is Jordániában. Akabában megvettünk egy taxist egy hétre. Na az nem volt semmi... Tényleg... Amikor százhatvannál elkezdett tapsolni, mert a kedvenc száma jött a rádióban és nem értette, mi miért kapaszkodunk annyira. Téptünk a sivatagi autópályán, pedig a tevék úgy sétáltak keresztül-kasul, mint egy sétálóutcán a gyalogosok. Az tényleg egy más kultúra és nem csak árnyalatokban különbözik a miénktől.

dennisthemenace 2009.10.16. 23:00:36

@Kacorka: Szerintem meg jo,hogy nem olyanok,mint a magyarok. ~Kicsit el vagy szallva a magyaroktol,szerintem.

Fischer 2009.10.16. 23:09:47

@ferikefleto:

itthon sajnos nekünk is felkopna az állunk... értem én, hogy miért nem töri magát a sógorod, hogy hazajöjjön...

a megélhetés egy dolog, a másik meg, hogy ausztriában egy rendezvényen őrizetlenül otthagyhatom a standot, mert nem nyúl senki a cuccaimhoz...
idehaza szétlopnák az egészet, már mikor elfordultam...

itthon, ha ellopnák az autómat, a rendőrök elhajtanának a fenébe és mehetnék körbe én a félcolos acélcsővel az orgazdák közt, hogy megkeressem, kint meg nem tűnik el, mert mindenkinek megvan a lehetősége, hogy normális fizetéssel megkeresse a rávalót így nem kell neki a másé...

ferikefleto 2009.10.16. 23:13:37

Szerintem ez nem pénzkérdés elsősorban. Inkább fordítva van. Azért élnek jól, mert betartják az írott és íratlan társadalmi szabályokat. Ott ugyanis nem volt negyven év értékvesztés utána meg húsz teljes anarchia. Elhiheted a tisztesség és a becsület korábban nálunk is mérce volt és nagyszüleim elmondása szerint a régi világban a tisztességes munkából itt is meg lehetett élni. Igaz csak az akkori világ színvonalán, de meg lehetett.

ferikefleto 2009.10.16. 23:14:52

Persze azon már kár gondolkozni, hol tartanánk, ha az 55-ös osztrák kiugrás után egy évvel mi is a nyugathoz csatlakozhatunk... Valószínűleg nem itt.

Fischer 2009.10.16. 23:16:33

@dennisthemenace:

csak provokál... :-)
nincs kinti tapasztalata néhányuknak, esetleg egyszer járt kint, vagy valaki mesélt neki, aztán most uszít, mert neki ennyi jutott...

ha leírom én is az ominózus 60 eurós bírságos júniusi vasárnap éjszakámat és nem mesélem el mellé az elmúlt 5 kint töltött évemet, akkor az is egyoldalúan fogja látni a kérdést, ainek mesélek...
ennyi... :-)

igazából nem kell mindenkinek elhinni, hogy jó kint élni és dolgozni mondjuk Ausztriában. mert akkor csak az megy ki, aki tényleg odavaló, nem leszünk sokan magyarok, amiből következik, hogy kevesebb lesz a selejt is a kintlévő magyarok közt, így kevesen rontják majd a renomét...

jelenleg ugyanis a kint beileszkedett magyarok miatt kedvező a kép rólunk.
nem véletlen, mert csak az marad meg kint, aki tud és akar is dolgozni és azt jól is végzi...

nem baj, ha ez így is marad... :-)

Fischer 2009.10.16. 23:25:50

@ferikefleto:

ebben igazad van...
a történelem zsákbamacskájából a mínuszost vették el elődeink a felénk nyújtott kézből...

a probléma a szabályok betartása kapcsán az, hogy hiába szeretnék én itthon, a szabályokat betartva élni, ha olyan szabályokat hoznak, amikkel ez nem lehetséges...
az adótörvények olyan mértékben és gyorsasággal változnak idehaza, hogy nem tudok egy évre előre üzleti tervet készíteni...

az sem mindegy, hogy ausztriában a fizetésem fele az enyém, mire leszámolom róla még a vásárlások áfáját is, idehaza meg 25%. ehhez képest odakint valóban utakon közlekedem, míg idehaza kátyús "harckocsi kiképzőpályán"...
így már érthetőbb, miért fizetik be ott az adót és itt miért nem...
tudom azt is, hogy ott nem hagynak kiskaput a saját cégeiknek, ugyanis kemények az összeférhetetlenségi szabályok is...

Kacorka 2009.10.16. 23:32:24

@dennisthemenace: @Fischer:

Te meg a barátod a soha vissza nem olvasós egyből reagálós mielőtt gondolkodós típus vagytok.?

Kicsit olvass vissza légyszi, hogy mire és mit írtam. Meg üsd fel légyszi az értelmezőt az irónia szónál.

Fischer 2009.10.16. 23:34:34

@Kacorka:

nem rád gondoltam, értettem, amit írtál. ;-)

BUBISBUBLEK 2009.10.16. 23:57:25

rendesek az osztrákok ! de pl. Bécsben sok barom van ez tény . az is tény hogy Bécs fele már nem is osztrák kb.....
a vidéki meg sokszor a turizmusból él meg amúgy is rendesek mert nyugisak . van jólét,, van nyugalom !
itt meg mindenkki feszül és türelmetlen .
aztán az út mellet verik a nem tetszését nyílvánító gyalogost a drága autós "újgazdag" nem munkából élő "adófizető polgárok" és az őket utánzó nagymenők , akik idegesek ha megy előttük egy teherautó, és ölnének is hogy előrébb legyenek tízméterrel .

magyarisztánia .....

ccorsa (törölt) 2009.10.17. 00:01:06

Oké, hogy elakadás, traktoros, meg Mazda CX-7, de ki az a csaj? :P

ccorsa (törölt) 2009.10.17. 00:04:00

Az a "megrázom a fát, hogy legyen havas fotó" kép, szenzációs :)

Fischer 2009.10.17. 00:05:02

@ccorsa:

vagy winklerné, vagy a traktorosné... :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.17. 04:59:38

az osztrak paraszt pedig hidd el a rendszamot nezte. nagyon bassza a csoruk hogy "csak" osztrakok, az ansluszt szeritnem az osztrakok 101%a tamogatna. haider meg politika, de ne kezdjunk el zsidozni. amugy meg en ilyen kulsovel nem birizgalnam azt a buzibar kerdest :D

az osztrak lenezi a magyart, ahogy lenezte 300eve es le fogja 300 mulva.

tudod, lajta folyo ket partja...

wasch 2009.10.17. 07:47:23

Jaa, német rendszám?:):) Az más. Meg attól, hogy van köztük ilyen, még lehet jellemző az eredeti verzió (én nem tudtam tesztelni, bár az az én speciális perverzióm, hogy élvezem, ha nagyarcok magukat járatják le).
Winkler külsejével mi a gáz? Buzinak mindenesetre biztos nem nézném.

Sausage 2009.10.17. 08:02:20

Nekünk eddig csak kellemes élmények autóval, az emberekkel pedig kifejezetten az. Egy dolgot ne probaljatok, legalabbis Filzmoos kornyeken: stoppolni. Beneztunk egy buszjaratot, es gondoltam megmutatom az asszonyak, hogy csinaltak ezt a profik regen. Fel ora utan megjott a busz, szerencsenkre. :D

BUBISBUBLEK 2009.10.17. 08:43:14

"ilyen kulsovel nem birizgalnam azt a buzibar kerdest :D"

jó magyar szokás szerint egymás külselyével viccelődni itt is "megálja a helyét" ....

kewcheg 2009.10.17. 10:03:00

@megint: A magyar korrupcióban a béna törvény /Btk/ is ludas,ugyanis a legtöbb országban a törvény nem bünteti az "aktív" vesztegetőt -aki kínál- csak a "passzívat" vagyis aki elveszi.Ha belegondolunk,teljesen normális álláspont,ugyanis nálunk érdekazonosság áll fenn a két elkövető között,hogy ki ne derüljön a vesztegetés,ezért nincs még egy bűncselekmény,ahol ilyen nehéz lenne a bizonyítás.A másik esetben az estleg még korrupcióra hajlamos rendőr,miniszter,etc...is százszor meggondolja hogy elfogadja-e a kínálást,tudva azt hogy a másik fél semmit nem kockáztat az adással,ellenben aki elfogadja,arra ráverik a balhét...

newname 2009.10.17. 10:31:36

A magyar, ha átlép a határon lemegy primitívbe.Káromkodik, tolakszik, lop, hangoskodik, stb. úgy érzi "felszabadult", vagy valaki lett, hogy átlépte a határt, -tehát ellenszenvesen viselkedik.
/bár az osztrák -aki odaát szigorúan betartja a sebességkorlátozásokat, nálunk átmegy versenyzőbe/.
Az osztrák német akar(t) lenni -soha nem lesz az, a németek kb. úgy kezelik őket, mint az osztrák a magyart.
8 év kint után elmondhatom (bár nem tudom hol vannak a buzibárok), hogy lehet keresni -zömmel olyan munkával, amit kinti születésű nem vállal el- de mindig érzed, hogy idegen vagy. Esetleg, ha német hangzású a neved, akkor talán nem.
Leginkább a betelepültek a legundorítóbbak, őket (pl.sok volt jugó) nap mint nap lealázzák (bolti eladók, pénztárosok, stb. zöme ilyen -származásuk látszik a kitűzőjükről).
Egyszóval ott is csak emberek élnek, azonban az "echték" kultúráltabbak, rendezettebbek, nyugodtabbak.
A háború előtt -különösen a burgenlandiak kódus szegények voltak, átjártak hozzánk éhbérért dolgozni-most fordítva van (hiteles információt kaphatsz erről a határ mindkét oldalán).

Gyakorlatilag sokkal rosszabb adottságú ország mint mi, mégis jobban élnek. Gondolom a monarchia idejen bespejzolt tartalékaikat már felélték, tehát valamit jobban csinálnak mint mi.
Hasra esni ezért még egyáltalán nem kell előttük.

Amanitin2 (törölt) 2009.10.17. 10:59:04

@GSX-R:
te hol élsz, mondd csak.
Az m1-m5 útvonalon közlekedő nyugat-európai rendszámos autók 99%-a román/bolgár/török vendégmunkás. Ennek megfelelő a színvonal.
Eddig a legjobb amit láttam egy szakadt nyújtott kabinos tréler, tele emberrel, rajta autó, mögötte autó utánfutón, és megelőzött, miközben 130-al mentem.
A németek helyben lelőnék és elásnák az ilyet, nálunk a matricát is basznak megvenni. Kompetens, tökös magyar rendőrség, köszönjük néked.

Apropó németek. Az a sztori megvan, hogy egy fickó nyomult a pályán, villogta le az autókat, és sajnos az egyik civil rendőrautó volt? Utánament, a következő hetet lefilmezte, aztán kiszedte, a fickó 6500 euró büntetést, és valahány év eltiltást kapott. És a legjobb: azért ennyit, mert a fickó építési vállalkozó, és az egyik helyszínen eltört valami gázcső, és oda rohant. A bíróság ennek utánajárt, és méltányolta. Úgyhogy csak 6500.
Elképzelem nálunk megbüntetnék a villogókat pár ezer euróra. Asszem megoldódna az államháztartási deficit igen gyorsan.

kzolika 2009.10.17. 11:01:20

"Fischer 2009.10.16. 23:09:47
@ferikefleto:

itthon sajnos nekünk is felkopna az állunk..."
"igazából nem kell mindenkinek elhinni, hogy jó kint élni és dolgozni mondjuk Ausztriában. mert akkor csak az megy ki, aki tényleg odavaló, nem leszünk sokan magyarok, amiből következik, hogy kevesebb lesz a selejt is a kintlévő magyarok közt, így kevesen rontják majd a renomét..."

Szerintem meg bizonyos szempontból pont a selejt megy ki. Tessék megfelelni az itthoni körülményeknek is, mégiscsak ez a hazánk.
Én pl több mint 30 éve egy testben élek egy olyan IRL személlyel, aki el tudott végezni egyetemet, nyelvet tanult, napi 10-12 órákat dolgozott, kereste és élt a lehetőségeivel. Ennek eredményeként már nem vonz Anglia, mert hasonló pozícióban hiába lehetne ott 55-60e GBP-t keresni, itt is megvan egy szép összeg, saját használatú cégautó, nem kell lakást bérelnem, így ugyanannyi a szabadon rendelkezésemre álló jövedelmem, mint amennyi kinn maradna. Angol anyanyelvű főnököm meg itt is lehet, nem kell ahhoz se kitántorogni.

kzolika 2009.10.17. 11:10:42

" newname 2009.10.17. 10:31:36
A magyar, ha átlép a határon lemegy primitívbe.Káromkodik, tolakszik, lop, hangoskodik, stb. úgy érzi "felszabadult", vagy valaki lett, hogy átlépte a határt, -tehát ellenszenvesen viselkedik."

Érdekes, én ha átmegyek bármelyik határon, odafigyelek, hogy ne legyek szabálytalan (pedig itthon - ismerve a terepet - tolom, trepni, padló, villogás, jobbról előzés, minden van, bunkó vagyok, na, még úgy is, hogy az autó seggén ott van a céges felirat), mert tudom, hogy hamarabb el tudnak meszelni, mint itthon, illetve a morál és a körülmények is mások, nem érzem kényszerítva, hogy menjek.

kzolika 2009.10.17. 11:12:38

@ccorsa: Az egyik képhez oda van írva, hogy Mazda Eszti, tehát ő Mazda Eszti, de szerintem a jobb kezén karikagyűrű van, tehát már kihúzott sorsjegy.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.17. 11:23:20

@Fischer: "mert mindenkinek megvan a lehetősége, hogy normális fizetéssel megkeresse a rávalót így nem kell neki a másé..."

Ez sajnos egy idealista hulyeseg, messze nem milliomos itt sem mindenki, nagyon sok a szegeny. A Lidl penztarosa itt is 7-8 eves Fiestaval jar, es szamolja a centeket ho vegen. Viszont itt mar rajottek arra, hogy nem azok elnek a legnagyobb szegenysegben es nyomorban, akiknek nincs penzuk, hanem azok, akik folyamatosan meglopjak egymast, mert azok minden nap nullarol kezdhetik felepiteni, amit keserves munkaval osszekapartak. Ezert aztan itt kicsit jobban tisztelik a magantulajdont.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.17. 11:28:45

@kzolika: "Szerintem meg bizonyos szempontból pont a selejt megy ki."

...mert selejtbol ott nincs eleg, kell nekik az import, felebarati szeretetbol etetik es ruhazzak oket. Meg veletlenul sem a legtehetsegesebbeket szipkazzak el, miert tennenek ilyet? Harmat talalhatsz, miert az USAnak van toronymagasan a legtobb Nobel-dijasa:
en.wikipedia.org/wiki/Brain_drain

Szerintem gyere ki abbol a barlangbol, ahol eddig eltel.

kzolika 2009.10.17. 12:24:15

@Heckantrieb: Bizonyos szempontból, írtam!
Ha 20 éves lennék, kurrens végzettség nélkül, még nekem is karriernek tűnne, hogy pizzafutár legyek, vagy mosogató Londonban 6-7 GBP-s órabérért. Aki azt elvállalja, az azért érzi nagy pénznek a havi ~1,000 GBP-t, mert itthon esélye sem lenne a - mostani árfolyamon - 300e HUF-ot megkeresni. És pizzafutárból, mosogatóból, takarítóból, gyermekfelvigyázóból több van kinn, mint Nobel-díjaból. Ő róluk gondolom azt, hogy bizonyos szempontból selejt. A tanult, nyelvet beszélő, szakmai tapasztalattal rendelkező szakember itthon is meg tud teremteni olyan életkörülményeket, amit a kinti 50th GBP per year, bonus and benefits jelentene.

Matthäus25 2009.10.17. 12:32:43

én hasonloan jártam azzal a kivétellel hogy nyáron parkoltunk rossz helyre egy elsőkeres sperr mentes kocsival. szó nélkül jöttek segíteni az osztrákok.

Köcsögnepper 2009.10.17. 12:37:32

@Heckantrieb:

"Ne fogadj ra nagy osszegben, hogy a Magyarorszagon athalado osztrak rendszamu autokban osztrakok ulnek."

Ja. Sőt.

Ratnet 2009.10.17. 15:01:53

Robiék bementek(volna) a bozótba 'huncutkodni' és csak későn eszméltek rá, hogy egy fos SUV az nem terepjáró.:-)

Ratnet 2009.10.17. 15:03:40

@Köcsögnepper: Dehogynem. Osztrákok azok, csak szerb akcentussal.:-)

ccorsa (törölt) 2009.10.17. 15:30:31

Szóval Mazda Eszti.
Winkler meg szereti a Mazdák egy részét, no meg a susnyásba félreálltak a géppel.
Értem Én :)

Fischer 2009.10.17. 18:09:52

@kzolika:

hm...
érdekes kérdés, ki a selejt...

nekem az tűnik agyilag selejtesnek, aki 30 évig gürizett azért, amit kint 5 - 6 év alatt elérhetett volna...
persze, tudom, 30 éve még korlátozott volt a nyugat, így a kérdés ebben a kontextusban irreleváns...

az már kevésbé irreleváns, hogy egy nagyjából 50 - es, aki 30 éve káder volt, az most is pozícióban van...
onnan könnyű észt osztani...

én csak 30 - as vagyok, nekem nem jött a politikai egyetem után az állás és a pozíció, nekem azt magamnak kellett kiverekedni...

innen nézve ki is a selejt?...

nézzük már meg, hogy idehaza hány embernek lehet meg a lehetősége évi 20 milliós fizetésre és cégautóra, stb. a 3 milliós keresői létszámból, vagy ha már korrektség, akkor a diplomások közül...

legalább hülyeségeket ne irkálj...
talán inkább félsz a külföldtől, hogy teljesíteni kellene és savanyú a szőlő, mert ugye ott mások a káderek...

nem probléma, ha így van, csak akkor nem kellene selejtnek bélyegezni a kint lehetőséget keresőket egy olyan országból, ahol egyre szűkebbek a lehetőségek, s a kevésen is rengeteg kádercsemete osztozik a rátermettekkel...

Fischer 2009.10.17. 18:12:26

@kzolika:

nagyon szűk körről beszélsz, de ez szerencsére a te problémád, nem a miénk...

remélem, nem közhivatalban dolgozol...
abban az esetben a mi problémánk is, mert nem szeretem az adómból élősködő okoskákat...

Fischer 2009.10.17. 18:17:20

@Heckantrieb:

...az a kint szegénynek számító lidl pénztáros, aki 7 - 8 éves autóval jár, az a magyar középréteg...

Fischer 2009.10.17. 18:22:14

"kzolika 2009.10.17. 12:24:15
@Heckantrieb: Bizonyos szempontból, írtam!
Ha 20 éves lennék, kurrens végzettség nélkül, még nekem is karriernek tűnne, hogy pizzafutár legyek, vagy mosogató Londonban 6-7 GBP-s órabérért. Aki azt elvállalja, az azért érzi nagy pénznek a havi ~1,000 GBP-t, mert itthon esélye sem lenne a - mostani árfolyamon - 300e HUF-ot megkeresni. És pizzafutárból, mosogatóból, takarítóból, gyermekfelvigyázóból több van kinn, mint Nobel-díjaból. Ő róluk gondolom azt, hogy bizonyos szempontból selejt. A tanult, nyelvet beszélő, szakmai tapasztalattal rendelkező szakember itthon is meg tud teremteni olyan életkörülményeket, amit a kinti 50th GBP per year, bonus and benefits jelentene."

...a pedagógusok pl. nagyon szeretnének ezért a marhaságodért...

...az orvosaink egy része is...

...és akkor ez még csak 2 szakmacsoport, ahonna konkrétan angliába nagyon sokan mentek és még fognak is...

Fischer 2009.10.17. 18:24:36

az 50 ezer font most 14,5 millió forint.

...emelje föl a kezét mindenki, aki 1 millió 217 ezret keres nettoban havonta... :-)))

hm...

BKV nem ér!...

kuciber 2009.10.17. 18:43:58

Henry82 2009.10.16. 19:30:44
Akkor én szerencsés lehetek, jópárszor jártam Ausztriában is, Szlovákiában is, soha senki egy rossz szót nem szólt hozzánk, mindeki kedves volt és mosolygós, a határőrtől a benzinkutasokon át a városi emberekig...

Ha ennyi a baj, tényleg szerencsésnek érzem magam...

Romániában meg....na oda nem megyek:)
Válasz erre

Mondthatom, hogy mostanában rendszeresen járok Romániába. A vidéki román emberek, kedvesek, segítőkészek.

Az utazásba bele kell kalkulálni, hogy csak is záróvonalon és beláthatatlan kanyarban szeretnek előzni! :)

heraklész 2009.10.17. 19:09:16

Bárcsak mi magyarok lennénk olyan jó fejek mint a sogórok.Nekem az első jó tapasztalatom még a nyolcvanas évekből való és azóta is csak kellemes emlékeim vannak az osztrákokról.

Sword 2009.10.17. 19:10:44

Lehet, hogy idegesek, stresszesek, rohannak, de vannak olyan segítőkészek, mint bármelyik kultúr nemzet. Csak nekünk furcsa, mert amikor azt halljuk nem segítőkészek egyből saját magunkhoz viszonyítjuk őket, pedig lehet, csak pár nagyon vendégszerető európai néphez képest nem azok. Rólunk már inkább lehetne ezt terjeszteni, ebben benne van a rengeteg átb@aszás is és sokan félnek megállni és segíteni, holott nem közönyös emberek.

Gemajel 2009.10.17. 20:43:13

Na ennyi szép és jó után egy kis ellengáz. Szóval a sógorok amint átlépik Mao. határát rögtön úgy érzik, hogy a Balkánon vannak és itt mindent lehet. Tisztelet a kivételnek. Engem azért 1x megpróbált átvágni egy fontoskodó közszolga. Amikor a "merevsteiert" (Áfá-t :-) még visszatérítették a határon, nos ekkor próbált meg 100 schillinggel megvezetni a derék osztrák közeg. Ezzel együtt roppantul örülnék, ha olyanok lennének a köz- és egyéb állapotok, mint náluk.

KTM 2009.10.17. 21:27:36

1990-ben kerékpárral defektet kaptunk Klagenfurt környékén.
Megálltunk egy ápolt ház ápolt árokpartján, jól szétrámoltuk a sérült kerékpár csomagjait és látványosan szarban voltunk. (a 3. gumi ment már tönkre) A tulajdonos kijött hozzánk, németül beszédbe elegyedett, mi német/angol mutogatós nyelven elmondtuk a bajt, esetleg magától is rájött. 2 perc múlva ismét kint volt kerékjavító csomaggal, és üdítő itallal. Egyből tudtuk, hogy arra még nem sok magyar bevásárló csoport járt. Ez van, hiába gazdagodott meg a magyar Gorenje-turizmusból több tucat osztrák műszaki bolt, a szétdobált szemetet és a forgalmi dugókat nem tolerálták a Bécs környéki és határmenti sógorok. A közlekedési kultúráról kár is beszélni, 3 percig jött mögöttünk egy Mercedes, türelmesen kivárta, hogy legyen alkalma előzni. Onnan tudjuk, hogy 3 perce, mert a szembe jövők azóta villogtak ránk, nem tudtuk miért. Egyszer valamelyikünk hátranézett és akkor jöttünk rá. Lehúzódtunk az út széli fehér sávig, akkor egy szó nélül megelőzött. Magyarországon vagy leszorítottak volna, vagy édesanyánk csuklott volna hosszasan.

khaleeji 2009.10.17. 22:04:57

Bécs lakosságának jelentős része nem osztrák, hanem koszovói albán, szerb, török vagy éppen afgán (esetleg kelet-európai).Budapesttel ellentétben ott tényleg rengeteg a külföldi vendégmunkás.

Ez az oka, hogy a közlekedési kultúra meglehetősen heterogén.Vidéken egész más a helyzet, ott tisztaság, rend és civilizált körülmények vannak.

khaleeji 2009.10.17. 22:08:19

Ja, és a Magyarországon osztrák (német, olasz,spanyol,svájci) rendszámmal közlekedők több ,mint 90 %-a balkáni vagy török vendégmunkás.
Valódi osztrák ritkán jön a soproni fogorvosnál távolabb a határtól.

BaT2 2009.10.17. 22:54:35

Szép az asszony és az autó, Róbert! :D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.10.17. 22:59:43

dolgoztam egy darabig ausztriaban, raadasul stoppal jartam haza, tovabba szinten stoppal megjartam ausztriat, nemetorszagot, hollandiat, es nagyon sok pozitiv meglepetes ert, sztem az osztrakok is rendes nepseg :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.10.17. 23:01:42

amugy elso kepen feltuno h az oldalvonal hatso reszet az xm-rol loptak :D
mar meglepodtem mi a franc lehet egy mazdaban egesz jo, mikor rajottem h attol a vonaltol ismeros :D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.10.17. 23:10:39

az eredetit elolvasva:
"A kategóriában nincs elegánsabb oldalnézet"
winkler: nezz meg egy citroen xm-et oldalrol :)

dennisthemenace 2009.10.18. 09:29:38

@kzolika: Az,aki kijon ide egy szal ruhaban,es talpon marad,beilleszkedik,nem selejt,szerintem.
Ugyanis minden kezdet nehez,meg szakmaval es beszelt nyelvvel is.Aki anelkul boldogul az tiszteletet erdemel,nem gunyt.

Ötzi 2009.10.18. 11:05:16

Ausztria, mint egységes fogalom nem is létezik semmilyen értelemben,kiváltképp azt illetően nem, hogy mennyire segítőkészek.
Karinthiában meg Stájerben a többség buta, műveletlen és esze ágában sincs önzetlenül segíteni. Ezzel szemben Felső-Ausztriában már érezni a civilizáció lehelletét, s talán Bajorország közelsége arra készteti őket, hogy kicsit kevésbé legyenek ostobák.
Nekem osztrák munkáltatóm van, de a frász kerülget, mikor Ausztriában kell dolgoznom. Igaz, hogy családos vagyok, de inkább elmegyek Afrikába, csak az osztrákokat ne kelljen napi rendszerességgel elviselnem.
A legjobb kompromisszum azonban Bajorország. Nincs túl messze, és érdekes módon a sok osztrák-bajor kulturális áthallás ellenére zongorázható a különbség. Ezek labancok, azok meg NÉMETEK. Ezektől kaptuk Hitlert meg Schwarceneggert, a németektől meg Beethowent és Geothét.
Aki élt már mindkét országban, az tudja miről beszélek.

Bambano 2009.10.18. 11:16:20

@Henry82: Pesten arányaiban is több a bunkó, ennek az egyik fő oka az arctalanság. Vidéken egy 3000-es faluban nem lehetsz bunkó, mert mindenki ismer mindenkit tizedíziglen felmenőkkel bezárólag, úgyhogy ha te kis faluban bunkó vagy, másnap úgy leoltják az apádat, mint annak a rendje, utána kapsz két sallert és legközelebb nem leszel bunkó. Pesten meg simán előfordulhat, hogy felrúgod a banyatatyós nyanyát a Lehel térnél a metrón és utána 10 évig nem találkozol vele.

Másrészt meg Pesten sokkal gyorsabb az élet ritmusa, van. hogy valami Pesten normális, amiért vidéken már hiszti van vagy fordítva. Debrecenben pl. sokkal álmosabban vezetnek, mire itt megtalálja egy sofőr az 1-est a zöldre váltó lámpánál, Pesten addigra 3 autó kiért a kereszteződésből. Vagy Debiben áll 3 ember a buszmegállóban, Pesten meg áll 150 a metrómegállóban, mindkét helyen kb. ugyanannyi ideig áll a jármű. 7 év pesti élet után jobban teszem, ha benyugtatózom magam, mikor kocsival megyek a belváros felé, mert sírok, annyira nem érzik itt az emberek a közlekedés ritmusát Pesthez képest...

Crashmetall 2009.10.18. 12:26:14

Én nyáron voltam néhány napot ˇ"labancéknál", és az volt az érdekes, hogy nagyon könnyen alkalmazkodtam az ottani vezetési morálhoz, de nem azért, mert féltem a büntetéstől, hanem valahogy ott nem akartam annyira sietni. Rendőrökkel nem találkoztam, illetve nem ellenőriztek. A segítőkészségről annyit, hogy egy helyen megálltunk, néztük az útszéli térképet, még csak nem is tévedtünk el, nem integettünk, de a legelső autós megállt, és megkérdezte, hogy miben segíthet, és azt is, hogy milyen nyelven . Nyilván ez csak egy példa, és nem is akarok általánosítani, de nekem pozitív a véleményem róluk, tanulhatnánk tőlük, nem is keveset.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.18. 13:09:35

@kzolika: "Bizonyos szempontból, írtam!"

Minden szempontbol hulyeseg. Ahhoz, hogy hosszutavon megelj egy idegen orszagban, ket dolog szukseges: egyreszt, folyekonyan kell beszelned egy idegen nyelvet. Masreszt, kell legyen egy olyan, kurrens es eladhato *szakmad*, amire ott szukseg van. Ez alabpol a szakma kremjet jelenti.

"nekem is karriernek tűnne, hogy pizzafutár legyek, vagy mosogató Londonban 6-7 GBP-s órabérért"

Baromsag. Aki ilyen melokra megy ki, nem marad kint, mert hamar rajon, hogy o nem akar nyugdijas koarig pizzat hordani, tovabblepni meg nincs hova (esetleg be sincs jelentve). Viszont keresett egy kis penzt, talan meg nyelvet is tanult. Tartosan pont a szakemberek maradnak kint, es azok mar nem jonnek vissza, legfeljebb nyugdijas korukban.

"itthon esélye sem lenne a - mostani árfolyamon - 300e HUF-ot megkeresni"

Vicces ez a morcikalogika, csak eppen azt felejtetted el melletenni, hogy kint mennyibe kerul az elet. Van fogalmad, mennyit kernek egy lakasert?

"És pizzafutárból, mosogatóból, takarítóból, gyermekfelvigyázóból több van kinn, mint Nobel-díjaból."

Baromsag, te tenyleg valami alomvilagban elsz. Szerinted miert van orvos- es apolohiany magyarorszagon?

"A tanult, nyelvet beszélő, szakmai tapasztalattal rendelkező szakember itthon is meg tud teremteni olyan életkörülményeket"

Ez a legnagyobb baromsag mind kozul. Asszem nehany pedagogus vagy egeszsegugyis felpofozna ezert a faszsagert.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.18. 13:12:29

@Ötzi: "Nekem osztrák munkáltatóm van, de a frász kerülget, mikor Ausztriában kell dolgoznom. Igaz, hogy családos vagyok, de inkább elmegyek Afrikába, csak az osztrákokat ne kelljen napi rendszerességgel elviselnem."

Na es mikor indulsz afrikaba?

Mert szerintem csak a pofad jar, es hetfon ugyanugy felcsuccsensz az ausztria fele indulo buszra, es a melohelyeden majd kussolsz mint a kisangyal, csak az interneten vagy nagylegeny.

scsaba1 2009.10.18. 14:05:53

"Nekem eddig az osztrákokról az volt a benyomásom, hogy türelmetlen, idegengyűlölő népség, akik Bécsben, ha magyar rendszámot látnak, és a hozzá tartozó autó nem indul el a zöldre két tizedmásodpercen belül, azonnal egy kurvaanyád hosszúságú dudát nyomnak, és még mutogatnak is. Aztán jól berúgnak egy buzibárban, és ittas gyorshajtás közben meghalnak, ha nincs szerencséjük."

Illetve a két időpont között gyereklányokat tartanak szexrabszolgaként a pincében. Meg különben is lenyúlták Burgenlandot az I. vh. után, ami azért is szép teljesítmény mert ők robbantották ki az egészet. Pofátlan egy népség. Kellene már post róluk nagyon a Gyűlölt ellenségeinkhez.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.18. 14:39:42

@scsaba1: "Illetve a két időpont között gyereklányokat tartanak szexrabszolgaként a pincében."

Szerintem meg a magyarok mind noket gyilkolnak:
www.origo.hu/itthon/20040910eletfogytiglant.html

Na fejezd be a faszsagaidat legyszives.

sztrovacsek 2009.10.18. 15:40:30

Robi!

Hidd el, nézte az a rendszámot! Csak lehet, hogy te nem láttad. :o)

sztrovacsek 2009.10.18. 15:46:08

@Heckantrieb:

""Szerintem meg a magyarok mind noket gyilkolnak""

Mi után nem feltételesmódban írtad, te is befejezhetnéd a "faszságaidat" !

sztrovacsek 2009.10.18. 16:08:56

Nem különösebben szeretem, vagy utálom az osztrákokat.
Amit a "múltbam" elkövettek ellenünk azt viszont nem bocsájtom meg!
Azt sem kéne elfelejteni, hogy az osztráknemzet túlnyomó többsége elutasítja a Habsburgokat, sőt Ausztriában nem kívánatos személyek.

Tudomásul kellene venni, hogy az osztrákok legalább olyan ferdeszemmel néznek ránk, mint mi a szerbekre, szlovákokra, románokra, ukránokra......

Az is elég érdekes, hogy a pénzünk jó a labancoknak, de azért a baromságok kiütköznek. Pl: régebben kiírták az üzletekben, "ne lopj" , most aki vásárolni megy az nem fog lopni, (viszont sértésnek veszi) aki lopni megy azt meg nem érdekli, hogy mit ír ki a boltos! :o)

dennisthemenace 2009.10.18. 16:31:52

@Heckantrieb: Akik pizzafutarnak,mosogatonak,stb,jonnek ki,azok altalaban szobat berelnek;50-60 font egy hetre,szamla nincs,internet benne van. A lakas mar huzosabb;en 550-et fizetek havonta,plusz 120 council tax,plusz rezsi.Meg mindig lehet jo melot talalni,de a nyelvtudas mar elengedhetetlen.

scsaba1 2009.10.18. 17:17:41

@Heckantrieb:

:hanyattfekveröhögős szmájli:

Gyönyörűen rácsaptál, mint gyöngytyúk a takonyra. Te ugye az iróniát akkor sem ismered meg, ha fellök az utcán, ugye?

Poénnak szántam, továbbgondolva Winkler eleve poénból írt bekezdését. Vagy te tényleg azt hiszed, hogy azt hisszük, hogy minden osztrák buzibárba jár sörözni, majd fejreáll a sztrádán... Jaj...

Mankónak még oda is írtam a "Gyűlölt ellenségeinket" is, ami egy eléggé ismert és poénos, a sztereotípiákat kifigurázó, de azért finoman beszólogatós blog, itt az Indexes "birodalomban".

Tessék, itt van egy. Művelődj!

gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/07/29/a_szerbek

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.18. 17:37:12

@Bambano: Az első bekezdéseden könnyesre röhögtem magam.... :)))
Teljesen igazad van, én megszoktam a vidéki "nagyvárosi" közlekedést, utálok is a nagyfaluban vezetni.

kzolika 2009.10.18. 19:12:50

@Fischer:
Én voltam bátor itthon maradni, küzdeni a káderekgyerekekkel.
Nem kell hozzá sok: egyetem, 3-5 év pl. egy nagy tanácsadó cégnél és utána sok, nyugisabb helyen boldogan várnak a fenti kondíciókkal. Viszont abban a 3-5 évben minen nap, ismétlem MINDEN NAP, akár vasárnap is rá kell ugrani a rudira, torokra kell venni, le kell nyelni, el kell lazítani a hátsó bejáratot időszaktól függően akár 14-16 órában is.

kzolika 2009.10.18. 19:16:28

@Fischer:
Közszféra? Tudod, Kjt. Versenyszférában középvezető 1 misi, közszférában mindennel együtt 600. Na, hagyjanak a hülyeséggel.

kzolika 2009.10.18. 19:20:19

@Fischer:
"Fischer 2009.10.17. 18:24:36
az 50 ezer font most 14,5 millió forint.

...emelje föl a kezét mindenki, aki 1 millió 217 ezret keres nettoban havonta... :-)))"

Bruttó-nettó mond valamit? Szerinted brit álláshirdetésekbe nem a grosst írják? Egyébként versenyszférában elég sok munkavállaló van, aki keres ennyit. Bruttóban, bejelentve.

zrzr 2009.10.18. 19:40:44

Az a német rendszám csodákra képes...

kzolika 2009.10.18. 19:46:20

@Heckantrieb:
Szövegkörnyezetből kiragadva lehet cáfolni az állításokat, de akkor is igaz: aki valamilyen okból nem tanult eleget, vagy nem jó diplomája van, vagy egy rosszul fizetett szakmát elhivatottságból csinál, az nehezebben jut jó fizetéshez, de igenis vannak olyan diplomák, szakmák és munkahelyek, ahol meg lehet kapni a fenti jó pénzt. És ezeken a helyeken legtöbbször angolul (vagy más nyelven) tudni kell, mert esetleg már az első telefonos megkeresés során is angolul kell beszélni, majd jön valami idegen nyelvű írásbeli teszt, kifejtős kérdésekkel, esettanulmányokkal és majd a 3. körben Mr. Smith vagy John Doe ül a jelentkezővel szemben, aki itt él 2 éve, de pár alapszón (bmeg, sz*r, f*sz, stb.) kívül nem tud magyarul. Szerinted ennyi körön keresztül basic englishsel lehet operálni?

Fischer 2009.10.18. 20:56:16

"Fischer 2009.10.17. 18:24:36
az 50 ezer font most 14,5 millió forint.

...emelje föl a kezét mindenki, aki 1 millió 217 ezret keres nettoban havonta... :-)))"

@kzolika:

"Bruttó-nettó mond valamit? Szerinted brit álláshirdetésekbe nem a grosst írják? Egyébként versenyszférában elég sok munkavállaló van, aki keres ennyit. Bruttóban, bejelentve."

nem a pálya utcai "elit" fittnessterem látogatóiról kellene országos szakmai térképet írni... :-))))

"kzolika 2009.10.18. 19:12:50
@Fischer:
Én voltam bátor itthon maradni, küzdeni a káderekgyerekekkel.
Nem kell hozzá sok: egyetem, 3-5 év pl. egy nagy tanácsadó cégnél és utána sok, nyugisabb helyen boldogan várnak a fenti kondíciókkal. Viszont abban a 3-5 évben minen nap, ismétlem MINDEN NAP, akár vasárnap is rá kell ugrani a rudira, torokra kell venni, le kell nyelni, el kell lazítani a hátsó bejáratot időszaktól függően akár 14-16 órában is."

hm... nekem úgy tűnik, hogy bátor voltál itthon maradni, mint kádergyerek... :-)
aztán most megmagyarázod a bizonyítványt... :-)))

Fischer 2009.10.18. 21:18:38

@kzolika:

"Bruttó-nettó mond valamit? Szerinted brit álláshirdetésekbe nem a grosst írják? Egyébként versenyszférában elég sok munkavállaló van, aki keres ennyit. Bruttóban, bejelentve."

az angol adójogszabályok tükrében 50 ezer font éves összegnél majdnem irreleváns, hogy az brutto, vagy netto...

nem a pálya utcai "elit" fittnessterem látogatóiból kellene egyébként országos kereseti következtetéseket levonni... :-)

"kzolika 2009.10.18. 19:12:50
@Fischer:
Én voltam bátor itthon maradni, küzdeni a káderekgyerekekkel.
Nem kell hozzá sok: egyetem, 3-5 év pl. egy nagy tanácsadó cégnél és utána sok, nyugisabb helyen boldogan várnak a fenti kondíciókkal. Viszont abban a 3-5 évben minen nap, ismétlem MINDEN NAP, akár vasárnap is rá kell ugrani a rudira, torokra kell venni, le kell nyelni, el kell lazítani a hátsó bejáratot időszaktól függően akár 14-16 órában is."

hűha, micsoda átélés...
na meg tanácsadó cég... :-)))
aztaaa... :-)
igen, látjuk, tanácsot adni tudsz, meg embereket alázni tudsz.
vajon dolgozni is tudsz?... :-)

remélem, a tanárokat nem küldöd be vasárnap 14 - 15 órára, mert gyerek nélkül nehéz volna tanítaniuk... :-)))
na meg az erősen pornográf felhangú irományodat előzetesen megvalósító pedagógusok nem örvendhettek közmegbecsülésnek...

össz munkavállalói szempontból butaságokat firkálgatsz össze itt...

a te kis világodban igazak a feltételezéseid, csak az eszmecsere tárgyát képező munkaerőkivándorlástól a te világod makó - jeruzsálem viszonylat...

na meg sértő sok kint dolgozó jó szakember számára a "kiment, tehát selejt" című begyepesedett degradálás...

a selejt nem marad meg odakint, ahol teljesíteni is tudni kell... a selejt csak itthon tud élősködni, amíg hagyják...

a hazai angol nyelvű felvételiztetés és a külföldi anyanyelvi környezetben idegenként való boldogulás két különböző szintű kihívás...
sokan a teljesen idegen közeget tekintjük a nehezebbnek...
ha nem felejtenél el gondolkozni, akkor rájöhetnél, miért...
nem kötelező persze, fa(sz)fejnek is lennie kell valakinek... :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.19. 04:11:59

@malenykij polgar: egy allitas - egy tagadas

@Heckantrieb:
szerintem te nem tudod hogy angliaban olcsobb az etel, az ital, a gaz es a villany es olyan koltsegek mint az autoatiras illetek nem letezik. szazalekban kevesebbet fizetsz az egeszsegugyi ellatasert es sokkal jobb szinvonalu.

eltem ott majd 5 evet, tudom.

szoval az a duma hogy " de ott meg dragabb az elet " mar regen nem allja meg a helyet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.19. 04:17:39

@BUBISBUBLEK:

eszem agaban sincs megserteni a kulseje miatt es nem tudtam hogy te vagy az ugyvedje.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.19. 09:54:13

@visszakettopadlogaz: A te állításod megdöntötte a leütés/ostobaság rekordot. Már csak az a kérdés, hogy saját kútföböl tolod ezt a maszlagot, vagy hallottad valahol.

Ráadásul fingod sincs a nyugat-európai élet költségeiröl, de okoskodsz.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.19. 10:04:33

@malenykij polgar:
Segítek, bocika.
Férfi fodrász, mosás és hajvágás: 15-25 Euro. Nöi fodrász: 40 Eurotól a csillagos égig.
Egy óra munkadíj márkaszervízben (Audi/BMW/MB): 100-110 Euro. Független szervízben: 60-70 Euro.
Villanyszerelö/vízvezetékszerelö óradíja: 50-60 Euro, kiszállási díj nélkül.
60 négyzetméteres lakás bérleti díja: min. 450 Euro rezsi nélkül, multikulti környéken. Eladási ára: kb. 130.000 Euro. És ez még az alja.
Parkolóhely teremgarázsban: nyáron 70 Euro, télen 100 Euro/hónap.
2,2 literes benzines autó kötelezö biztosítása -1-es kategóriában (+9 és -9 van a bonus/malus besorolás): évi 964 euro.

Bécs, 2009.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.19. 10:16:40

@malenykij polgar: :) angliaban eltem majdnem 5 evet, azota itt amerikaban. azt gondolsz amit akarsz. nem tudom te fizetted e egy haz rezsijet vagy en angliaban, de nem is vitatkozom.

gondold ugy ahogy akarod, az arakat pedig gondoltaban alakits ugy ahogy szeretned, a tenyeken nem fogunk veszekedni :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.19. 10:21:37

@visszakettopadlogaz:
Bár aki ennyi marhaságot monitorra vet, úgysem lehet meggyözni, de hátha a többieknek érdekes.
Az átlag osztrák nem szereti a németeket. A bajorokkal épp hogy elvannak, a többi uszkve 70 milliót csak azért tisztelik, mert jó sok pénzt hagynak Ausztriában télen-nyáron. A "Piefke" kifejezés definícója mindet elmond az osztrák/német viszonyról.
Tehát inkább kerülnék bajba magyar rendszámmal, mint némettel.
Az Anschlussos szöveged pedig simán marhaság, semmi gondjuk sincs azzal, hogy "csak" osztrákok, pazarul elvannak azzal a jóléttel, ami Nyúdszörzi-alsón csak vágyálom az átlagnak.
Nem nézik le a magyart. A történelem során (Monarchia) kialakult egy olyan nézet, hogy az osztrák és a magyar a két uralkodó nemzet a Duna mentén és szorgos munkával nyomják el saját kisebbségeiket. Tehát inkább egy nagytestvér-kistestvér viszonnyal lehetne a legjobban leírni a kollektív tudatban élö viszonyt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.19. 10:24:06

northamptonban 4fontert levagjak a hajad, londonban 3ert is, de persze van ahova be kell jelentkezni es 70.

en ket szobast bereltem, 700fontert, plusz rajon 200font sallang.

vauxhall service 55font orankent - ha emlekezetem nem csal

2-3 eves autok - nekem is olyan volt- arban a magyar arak 3/4-e.

a bocika nekem szolt? edes :)

amerikaban meg olcsobb minden.

itt annyit keresek dollarban kb mint angliaban fontban, es gazdagabbnak erzem magam. ( ugy hivjak nalad inteligensebbek hogy VASARLOERO )

have fun :D

Megszeppent kisgyerek 2009.10.19. 14:45:38

Én osztrák érdekeltségű cégnél dolgozom. Tapasztalat: minden osztrák nagyképű bunkó, aki mindaddig sötét balkáni parasztnak tart minket, míg a központból ide nem helyezik dolgozni. Ekkor csodálatos metamorfózison megy át: fél éven belül belátja, hogy nem mi vagyunk ostoba semmirekellő léhűtők, hanem nagyra becsült nemzettársai a megvalósult szocializmus langymeleg bölcsőjében, és onnantól kezdve boldogan anyázza a sajátjait.

megint 2009.10.19. 16:12:24

visszakettopadlogaz, rokonom 20 éve él a németeknél, volt már pár lakása, háza, és egy baromság, hogy nem drágább nyugaton, sokkal drágább, nézd meg az ingatlan árakat, ott ahoz, hogy egy szép nagy családi házad legyen nagyon nem elég, hogy "jól" keresel, még nálunk ez simán összejöhet. Inkább írd azt, hogy ott keresnek annyit, hogy ne legyen megélhetési gondja pl egy spar eladónak sem, ez igaz.

Ötzi 2009.10.19. 16:59:19

@Heckantrieb:
Láthatóan buta vagy és frusztrált.
Nem is a tartalom, inkább a stílus miatt. Értem én, hogy te itt vagy valaki, de nem mindenkinek van szüksége efajta protézisra ahhoz, hogy legyen valami önbecsülése.

Afrika pedig nagybetű. Egyébként most jöttem vissza.Amúgy nem járok busszal , bár ez a te helyzetedből nézve biztosan érthetetlen. Ha egyáltalán jártál már a falud határain kívül valaha.Ha pedig mégis, akkor nyomorult kis lúzer lehetsz, akit kivittek egyszer szüretelni Burgenlandba, most meg azt hiszed, hogy ezen a felálláson túl nincs is élet. Van.
Csak az nem elérhető a te intellektusoddal.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.19. 20:34:47

eleg ebbol, meggyoztetek.

tudtam en hogy nem eri meg europaban lakni. csak nyuzzak a nepet es minden draga. bezzeg magyarorszag az a hely ahol meg mindig tejjel-mezzel folyo kanaan van, es a 189. havi nyugdijjat felvevo ferraris nyugdijasok ozonlik el a vaci utcai butikokat :DDDD a lakasarak egy jo uveg boreval vetekszenek, a szolgaltatasok pedig fizetosek lettek a fogyaszto fele! hat regen jartam magyarisztanban, az igaz...

kar volt belekezdeni ebbe a vitaba, legkozelebb ockodni fogok hasonlotol.

ti nyertetek, ok?

szoval winklert kihuzta egy osztrak loszagu paraszt az arokbol............. :DDDDDDD

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.19. 23:00:21

@megint:
A "mindenkinek saját fedelet" tipikus magyar coccáré találmány. Nálunk a magyarnak életcélja, hogy belegebedhessen a saját házának megépítésébe.
Nyugaton ez másképpen van, legalábbis ahogy az Angliában élő barátom elmondja...

Ha jól tudom ott a lakhelyet a munkalehetőség határozza meg, nem pedig a lakhelyed mellet keresel melót. de lehet, hogy tévedek.Ott a nagy többség bérel, nem pedig vesz.

Lehet, hogy kinn valamelyest drágább megélni havi szinten, de a fizetés nem valamelyest több!!!
Sok-sok példát lehetne hozni.
Csak a legeklatánsabb, ha már autós topik:
Angliában a benzin 1 font körül van. A minimálbér ha jól tudom olyan 850 font körül.
Tehát az angol kb. 850 liter üzemanyagot vesz egy havi bérén. A magyar mennyit is??? :)))

Szerintem igaza van Visszakettőnek, már csak azért is mert a barátom is visszament Angliába 3 év itthoni gürcölés után. Nem véletlenül.
Mondjuk a német viszonyokat nem ismerem, de gondolom akkora különbség nem lehet az angolokhoz viszonyítva.

lacza87 (törölt) 2009.10.20. 08:13:51

@Hagalex: Angliában a minimálbér órabérként van meghatározva:5,8font/óra, havi minimálbér nincs. Ebből lejön az adó és társadalombiztosítás(pontosabban van egy limit ami alatt nem, de azt a 40óra és 4 hét per hónappal bőven meghaladod minimálbérrel is). És ez ugye legális munkára igaz.
De nem is azt tagadja senki h kint nagyobb a létbiztonság, az életszínvonal és a vásárló erő. Azokat a legendákat szokták/szoktuk cáfolni h nyugaton mindenki szuperjól él. Arra is fel kell hívni a figyelmet, hogy a lakhatás, az élő munka (kisipar, kiskereskedelem, szolgáltatások-szervíz, fodrász, étterem, szórakozás stb.) nagyon sokba kerül, tehát a pizzafutár pl. itt sem "úr". Nekem Franciaországi tapasztalatom van, itt még a közlekedés is nagyon drága, az előbbieken túl. A kurrens nyelvtudás pedig természetesen elngedhetelen.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 12:12:12

@lacza87:
"De nem is azt tagadja senki h kint nagyobb a létbiztonság, az életszínvonal és a vásárló erő. "

Pont ez a lényeg!
Magyarországon a havi 71.000HuF bruttó minimálbérből feldobod a talpad!
Ehhez képest a németországi pizzafutár, aki ottani viszonylatban kurva szarul él, is életben tud maradni, nem dobja fel a talpát.
Ha összehasonlítunk más szakmákat és a fizetéseket, ugyanez a különbség előjön, hiába, hogy kint drágább megélni havi szinten.

Mert ugye valamiért a most kint élő, itt írogató társaink is kimentek! Ha nem lenne jobb nyugaton vagy Amerikában senki nem ment volna ki!

Az meg naiv és buta aki azt hiszi, hogy semmittevéssel bárhol másutt a világon meg lehet élni, vagy hogy másutt tejjel vajjal fürösztik a magyart! :))

Lord heckman 2009.10.20. 15:29:50

Mint minden országban, ausztriában is vannak tapló bunkó parasztok, és segítőkész rendes emberek.... Ugyenz igaz, hogy jellemzően a nagyvárosokban, pláne fővárosban sokkal több a dudálós bunkó, mint vidéken... így van ez Béccsel és Pesttel is. meg mindenhol. már megint rasszisták vagytok, faji/nemzetiségi alapon különböztettek meg. nem attól lesz valaki bunkó vagy épp segítőkész, hogy mi van a személyiében az "állampolgárság" sornál.

Amúgy a külföldre való (végleges) kimenetelről meg az a véleményem, hogy számomra olyan, mintha valaki édesgyermekét árvaházba dobja, hogy egy szebbet/okosabbat keressen helyette.... egyszerűen nincs lelke az olyan embernek, vagy nem is ez a hazája (lásd: nem is övé volt a gyerek).

Heckantrieb (törölt) 2009.10.20. 22:23:18

@kzolika: "de igenis vannak olyan diplomák, szakmák és munkahelyek, ahol meg lehet kapni a fenti jó pénzt"

A baj az, hogy mar magad sem tudod, mit beszelsz. Ez volt az eredeti kijelentesed:

"A tanult, nyelvet beszélő, szakmai tapasztalattal rendelkező szakember itthon is meg tud teremteni olyan életkörülményeket"

En meg erre azt mondom, hogy lofaszt, papa. Nagyon kiveteles eset az, hogy egy diplomas, nyelveket beszelo magyar munkaero a magyar munkaeropiacon akar megkozelitse egy nyugat-europai kereset vasarloerejet.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.20. 22:24:28

@visszakettopadlogaz: "szerintem te nem tudod hogy angliaban olcsobb az etel, az ital, a gaz es a villany es olyan koltsegek mint az autoatiras illetek nem letezik. szazalekban kevesebbet fizetsz az egeszsegugyi ellatasert es sokkal jobb szinvonalu."

Lakni meg majd gondolom az utcan fogsz, a gyerekeidet meg majd az arokparton tanittatod.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.20. 22:30:45

@Ötzi: "Láthatóan buta vagy és frusztrált."

Nem en vagyok kettonk kozul a frusztralt, ugyanis te vered a nyalad a neten, hogy mennyire utalod a szemet osztrak fonokodet, de ahhoz mar beszari vagy, hogy a szemebe mondd. Nem keves elfojtassal jarhat ez.

Afrikaban meg a budos eletben nem jartal es nem is fogsz, ezt ugyebar mindketten tudjuk. Ez csak egy szar duma, nem tobb.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.20. 22:39:28

@malenykij polgar: "A "Piefke" kifejezés definícója mindet elmond az osztrák/német viszonyról."

De nem. Az osztrakokra is ugyanugy mondjak, hogy Ötzi, de meg orszagon belul is hasznalatos az eszaknemetekre a Preiß vagy a Fischkopf, keletiekre az Ossi, stb. Minden egymas mellett elo nepcsoportnak megvannak egymas gunynevei, orszaghataroktol fuggetlenul.

kzolika 2009.10.21. 06:38:53

@malenykij polgar: Ha nézzük a jövedelemkülönbséget, akkor nem kirívóan drága Bécs és Nyugat sem. A lenti árak budapestiek és az amit biztosan tudok:
- férfi fodrász 2500-3000 minimum, női min. 5-6, neves fodrász (Hajas, Zsidró) tanítványnál 10-től, magánál a mesternél legalább a duplája

- lakás multikulti környéken (legyen ez akkor újépítésű IX. ker.-i, vagy Újlipótváros, vagy jó állapotú belvárosi tégla: 60 nm 100e HUF + rezsi, eladási ár 400-500e HUF/nm, de jobb helyeken még a régi tégla és a panel is legalább 300/nm-ért megy, de ez ingatlan.com-on könnyen ellenőrizhető

- teremgarázshely (itt elsőkézből Újlipótot tudok): 15e

Minimálbér- és átlagjövedelem-különbséget figyelembe véve nem hiszem, hogy Bécs lenne drágább.

kzolika 2009.10.21. 06:44:48

@megint:
Nem kirívóan drága az ingatlan a jövedelemkülönbséghez képest szerintem.
Lehet, hogy kinn 1,000,000 CHF egy ikerház, amiért itthon "csak" 60 milliót kérnek, de ott rendesen meg van építve és tényleg minőségi anyagok tudnak belekerülni, illetve nem kell lépten-nyomon felújítani (ismerősök több mint 10 éve vettek házat Svájcban, annyira tiszta a levegő, hogy nem kellett festetni a fehér falakat!!! És nem igénytelenségből, hanem mert még mindig fehérek.)

kzolika 2009.10.21. 06:51:02

@Heckantrieb: "Nagyon kiveteles eset az, hogy egy diplomas, nyelveket beszelo magyar munkaero a magyar munkaeropiacon akar megkozelitse egy nyugat-europai kereset vasarloerejet."
Szerinted a most idetelepülő MB-gyár diplomás, nyelvet beszélő, tapasztalt munkavállalója mennyire fog jól élni? Hidd el, sokan lesznek, akiknek meg fogja érni naponta Bp-ről is ingázni. Nominálisan nem fog annyit keresni, mint Stuttgartban, de magyar színvonalon biztos nem lesz oka panaszra.

kzolika 2009.10.21. 06:53:20

@Heckantrieb: "Lakni meg majd gondolom az utcan fogsz, a gyerekeidet meg majd az arokparton tanittatod."
Ami elmegy a réven, visszajön a vámon. De hát ez miért is lenne gond ott, ahol annyit lehet keresni, hogy ki lehet fizetni minden borzasztó tételt, míg itthon csak felkopna az álluk.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.22. 09:23:37

@Heckantrieb: De de.
Engedd meg, hogy emigrációm tizenegyedik évében, egy német nagyvállalat bécsi irodájában, osztrák munkatársakkal és ismerösökkel körülvéve relatív biztonsággal nyilatkozzam a két nemzet viszonyáról.
A Piefke tartalma (innen nézve) cizelláltabb, mint amit a Wiki ír.
süti beállítások módosítása